[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 28.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Die links hierboven zijn nou niet dat je zegt de beste aanbiedingen ooit. Zeker voor het WXGA+ scherm zul je beter af zijn bij informatique, friesland computers en de greef.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Nee dat weet ik maar dat is niet de strekking. Volgens mij zijn dit nieuwe (de IFL91 in een IFL90 jasje). Ik heb een 154-XS90 bij Informatique bestelt, maar nu kreeg ik een mailtje van ze dat mijn versie nog langer ging duren. Ik kan wel kiezen voor een andere met een WXGA+ scherm met een bijbetaling (met pianolak) en deze kan ik volgende week al krijgen. Vreemd vind ik dit omdat men zegt dat er leverings problemen zijn met de WXGA+ schermen. Nu kan ik er zo één krijgen en zie je ze ook op andere sites maar dan in een andere behuizing.

Bovendien vertelde men mij in dit maitje dat ik ook nog een betere accu zou krijgen een 9 cells in plaats van een 6 cells. Dit terwijl toen ik mijn 154-XS90 bestelde bij de specificaties ook een 9 cells stond. Nu staat dit er niet meer maar toen ik hem bestelde stond er wel degelijke een 9 cells accu.

[ Voor 22% gewijzigd door Xiquena op 24-09-2007 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:42
ssj3gohan schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:55:
Om maar een tech-nazi te zijn: Compal is een zgn. ODM oftewel Original Design Manufacturer. Een gigantisch bedrijf (_echt_ gigantisch, ze produceren miljarden laptops) die in feite het design- en productiewerk van 'merken' (vaak zijn merken niet meer dan dat - naampjes) op zich nemen. Bekendste merken die afnemers zijn van Compal zijn Compaq (niet aan elkaar gelieerd - Compal is een chinesisme voor computer-friend, compaq is een merknaam die geschikt leek voor slimline en notebookproducten, 'compact'), Asus, Dell, Apple en MSI. Niemand shopt 'exclusief' bij Compal voor zn laptopjes, sommige barebones worden ook door Quanta (grootste ter wereld) en anderen gebouwd.

Het is al langer zo dat Compal en Quanta barebones verkopen voor de consumentenmarkt, maar er is tot nu toe nog geen importeur in nederland. Een ander merk dat veel mensen wel kennen is Promedion/Advance, wat tegenwoordig in Nederland bekend staat als XXODD en internationaal als Clevo. Dit bedrijf bouwt exclusief high-end modellen en verkoopt dat al jáááren 'directer' aan consumenten.

Kopen via een ODM is niet persé goedkoper, maar je krijgt over het algemeen een exclusiever apparaat met een hogere kwaliteit en betere componenten. Als je een acertje in de winkel koopt weet je praktisch zeker dat er werkelijk het goedkoopste geheugen en de goedkoopste partij harde schijven in zit die ze met tienduizenden tegelijk hebben kunnen inslaan - als je een notebookje bij compal, clevo of quanta koopt kun je er je eigen favo merken in proppen. Het is al met al een wat hoger 'tweaker-gehalte'.

In het geval van de IFL90 is er ook een prijsvoordeel - je krijgt een laptop met de bouwkwaliteit en koelingskwaliteiten van een thinkpad of asus gamer-serie, de specs van een macbook pro, voor de prijs van een acer (praktisch). Meestal echter ben je als je echt op de centen zit goedkoper uit met een HP of Acer.

Compal wordt geimporteerd door BTO Notebooks Nederland (staat voor 'Built to order') als lege kastjes. Dit bedrijf verkoopt zelf direct aan consumenten (ook de lege kastjes), maar de meeste modelletjes worden verkocht via winkels als friesland computers, de greef, informatique en alternate, welke er voor jou (wel of niet to-order) je favoriete componentjes in zetten. Je kunt dus een paar tientjes besparen door direct bij BTO en een uitgebreide onderdelenshop de onderdelen te kopen en hem dan zelf te assembleren.

Nieuwtje: de videokaart in de IFL90 is een MXM-II. Waarschijnlijk kun je er dus in de toekomst een die-shrink van de 8700M GT of 9600GT in zetten.
Dit verhaal klinkt me als muziek in de oren letterlijk, vooral de tweaker factor spreek me erg aan. op het moment heb ik nog een Laptop van Asus, maar me ma wil er eigenlijk ook een. Ze heeft voorgesteld om hem van me over te nemen voor een leuke prijsje. Vandaar dat ik op me gemakje een nieuwe ga uitzoeken :) :)

Als het zoveel beter is om hem gelijk bij een BTO te bestellen omdat ze gelijk aan de klant leveren zal de service/ garantie afhandeling ook wel een stuk beter zijn, omdat je niet met een dealer te maken hebt die moeilijk kan gaan doen.

Maar als ik het dus goed begrijp kan je nooit verkeerd zitten als je zo'n ding koopt, ik bedoel te zeggen dat het niet de bedoeling is dat hij na een half jaar al aan diggelen lit natuurlijk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

Xiquena schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:05:
Nee dat weet ik maar dat is niet de strekking. Volgens mij zijn dit nieuwe (de IFL91 in een IFL90 jasje). Ik heb een 154-XS90 bij Informatique bestelt, maar nu kreeg ik een mailtje van ze dat mijn versie nog langer ging duren. Ik kan wel kiezen voor een andere met een WXGA+ scherm met een bijbetaling (met pianolak) en deze kan ik volgende week al krijgen. Vreemd vind ik dit omdat men zegt dat er leverings problemen zijn met de WXGA+ schermen. Nu kan ik er zo één krijgen en zie je ze ook op andere sites maar dan in een andere behuizing.

Bovendien vertelde men mij in dit maitje dat ik ook nog een betere accu zou krijgen een 9 cells in plaats van een 6 cells. Dit terwijl toen ik mijn 154-XS90 bestelde bij de specificaties ook een 9 cells stond. Nu staat dit er niet meer maar toen ik hem bestelde stond er wel degelijke een 9 cells accu.
Ik heb die aanbieding ook gehad en maar gedaan. Ik had geen zin meer om te wachten en nu kreeg ik dus ook die behuizing, pianolak+9-cell accu voor €50 meer. Als ik een beetje rondkijk is dat echt een koopje (T7500, 2GB, Vista), ik kwam uit op 1254; veel minder als dezelfde config ergens anders bestelt. Nu maar hopen dat ze hem ook echt deze week leveren, al dan niet begin volgende week. Ze zijn iig al gek geworden van al mijn andere mailtjes over de XS90, die al sinds begin augustus in bestelling staat })

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dragons schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:16:
[...]

Dit verhaal klinkt me als muziek in de oren letterlijk, vooral de tweaker factor spreek me erg aan. op het moment heb ik nog een Laptop van Asus, maar me ma wil er eigenlijk ook een. Ze heeft voorgesteld om hem van me over te nemen voor een leuke prijsje. Vandaar dat ik op me gemakje een nieuwe ga uitzoeken :) :)

Als het zoveel beter is om hem gelijk bij een BTO te bestellen omdat ze gelijk aan de klant leveren zal de service/ garantie afhandeling ook wel een stuk beter zijn, omdat je niet met een dealer te maken hebt die moeilijk kan gaan doen.

Maar als ik het dus goed begrijp kan je nooit verkeerd zitten als je zo'n ding koopt, ik bedoel te zeggen dat het niet de bedoeling is dat hij na een half jaar al aan diggelen lit natuurlijk.
Zowel BTO Notebooks als laptops4u zijn vaak raar duur met volledig geassembleerde systemen, maar hanteren gestandaardiseerde prijzen voor de losse barebones. Dus als je een al geassembleerd systeem wilt kopen (is echt hoogstens een paar tientjes duurder en in zeldzame gevallen goedkoper dan zelf assembleren) kun je beter bij informatique etc. zijn, als je zelf assembleert maakt het niet zoveel uit, ze komen namelijk allemaal direct vanaf BTO. Friesland Computers biedt volgens mij ook de mogelijkheid om barebones zo te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Je moet alle systemen die aan jouw eisen voldoen verglijken.
BTO, Alternate, Informatique, Laptops4u, de greef.
Ze hanteren inderdaad vaak de zelfde barebone en bouwen daar een laptop van.

Wie de barbone dan importeert boeit verder eigenlijk niet echt ;)

Zo heb ik een MSI GX700 bij laptops4u gekocht die zover ik begrepen heb gelijk is aan de BTO 17W25+ of de informatique 171-W25+ Maar qua specs kwam die bij laptops4u het dichts bij mijn wensen voor de laagste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
Nap schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:34:
[...]

Ik heb die aanbieding ook gehad en maar gedaan. Ik had geen zin meer om te wachten en nu kreeg ik dus ook die behuizing, pianolak+9-cell accu voor €50 meer. Als ik een beetje rondkijk is dat echt een koopje (T7500, 2GB, Vista), ik kwam uit op 1254; veel minder als dezelfde config ergens anders bestelt. Nu maar hopen dat ze hem ook echt deze week leveren, al dan niet begin volgende week. Ze zijn iig al gek geworden van al mijn andere mailtjes over de XS90, die al sinds begin augustus in bestelling staat })
Toen ik hem bestelde had ik bij de specificaties een 9 cells accu staan. Weet ik zeker omdat dit voor mij belangrijk was. Ik zie het dus zo dat ik alleen voor een andere behuizing (met pianolak) 50 Euro bij moet betalen. Dit vind ik te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

hjs schreef op maandag 24 september 2007 @ 16:26:
Je moet alle systemen die aan jouw eisen voldoen verglijken.
BTO, Alternate, Informatique, Laptops4u, de greef.
Ze hanteren inderdaad vaak de zelfde barebone en bouwen daar een laptop van.

Wie de barbone dan importeert boeit verder eigenlijk niet echt ;)

Zo heb ik een MSI GX700 bij laptops4u gekocht die zover ik begrepen heb gelijk is aan de BTO 17W25+ of de informatique 171-W25+ Maar qua specs kwam die bij laptops4u het dichts bij mijn wensen voor de laagste prijs.
En het grappigste is, overal staat de BTO sticker alsnog op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:42
Ik heb eens zitten vergelijken wat het nu eigenlijk scheelt tussen bijvoorbeeld de ASUS G1S en de BTO 15W25A GAMING die nu bij De Greef hebben.

even de specs op een rij

Asus G1S

Intel Core 2 Duo T7500 2.2 GHz 4MB L2 Cache, 800 MHz FSB

Intel 965M

2048 MB, DDR2 PC5300 667Mhz SDRAM, max. 4096MB, 2x1024MB

NVIDIA Geforce 8600M GT - 256 MB

15.4 Zoll 16:10, 1440x900 Pixel, WXGA+ Color Shine Glare Type TFT Display, glossy: yes

160GB 5400rpm Hitachi Travelstar HTS541616J9SA00

Realtek ALC660 HD Audio

ExpressCard, Microphone, Headphones (S/PDIF), Line-In, 4x USB 2.0, VGA-Out, S-Video, HDMI, Firewire, external SATA Port, Kensington Lock, LAN, Modem

Intel 3945AGN Wireless LAN, 10/100/1000 BaseT Ethernet, 56K Modem, Bluetooth 2.0 + EDR

DVD +/-R (DL) HL-DT-ST GSA-T20L

1550 Euro

BTO 15W25A GAMING

Nvidia 8600M GT 512 Mb videokaart

Intel Core 2 Duo T7500 2.2 GHz 4MB L2 Cache, 800 MHz FSB

Intel® 965PM / ICH8-M

2048 MB, DDR2 800 RAMm 2x 1024MB

Turbo Memory Intel® 1GB Turbo Memory (Robson alleen in VISTA!!)

160GB 5400rpm

8x DVD +/-R/Dual layer

Wireless LAN 54/300 Intel® 4965AG+N Wireless LAN 54-300Mb/s

Accu 9-cell Primary Lithium-Ion Batterij

Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)

USB 2 x USB 2.0 + 2 x Powered USB 2.0

1 x D sub 15-Pin VGA poort, 1 x TV uitgang (S-video) poort

Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon

Uitbreidingsslot(en) 1 x PC Express Card

Keyboard Layout

USB Muis USB Optische Mini muis

LAN 10/100/1000 GigaBit Ethernet netwerkkaart (RJ45)

Modem 56Kbps V.90 Data/Fax Modem

Cardreader 3-in-1 card reader (MMC, SD and MS)

Audio Realtek geluidskaart met HD Audio ondersteuning, Dolby DTS

Firewire 1 x IEEE1394 FireWire poort

Beveiliging Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen

1297 euro

Ik wil niet veel zeggen maar de tweede notebook van BTO is niet alleen kwa hardware een stuk beter maar ook zeker kwa prijs. M'n mond viel open van verbazing toen ik het eigenlijk zag.
Dat scheelt toch een slok op een borrel. :) :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het grote verschil dat voor veel mensen het prijsverschil waard maakt is de videokaart - 256MB DDR3 op bijna twee keer zo hoge kloks als de twee keer zo geheugenrijke DDR2 variant. Ook heeft de G1S HDMI, eSATA en S/PDIF, en heeft hij 'gamer looks' (wat voor veel mensen dan ook weer juist een reden is om níet de asus te kopen).

Maar voorlopig presteert d-sub nog prima vergeleken met DVI, gebruikt niemand nog hdmi en is een eSATA schijf nog niet fundamenteel beter dan een usb 2.0 of firewire schijf. Dan blijft als enige inherente voordeel eigenlijk alleen de videokaart over, maar deze reductie in voordelen is erg persoonsgebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Vergeet je nu niet de licentie van Vista? G1S inclusief Vista en de BTO zonder?

En is die G1S al in Nederland te koop? Ik zie hem nergens in de Pricewatch.

[ Voor 33% gewijzigd door TVL op 24-09-2007 22:16 ]

• TVL

TVL

Nap schreef op maandag 24 september 2007 @ 15:34:
[...]

Heb jij al een bevestiging van dit alternatief? Ik heb deze aanbieding ook gehad.

• Nap
  • Niet online

Nap

TVL schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:08:
[...]

Heb jij al een bevestiging van dit alternatief? Ik heb deze aanbieding ook gehad.
Hij was vorige week al bevestigd; ik had er allerlei vragen over:
Conclusie was dat er geen fingerprint reader in zit (hoefde ik niet, overbodige gadget) maar wel lak en grotere accu. Ze zeiden dat hij medio volgende week binnen zou komen en eind van de week klaar zou zijn, nu zou hij dus binnen moeten komen, krijg ik hem maandag of dinsdag mag ik hopen, ook al zijn ze niet vreemd van het uitstellen van levering (wacht nu al bijna 2 maanden :'( )

• mux

mux

99% efficient!

TVL schreef op maandag 24 september 2007 @ 22:00:
Vergeet je nu niet de licentie van Vista? G1S inclusief Vista en de BTO zonder?

En is die G1S al in Nederland te koop? Ik zie hem nergens in de Pricewatch.
Mensen in dit topic willen over het algemeen geen OS bij hun laptop geleverd, bijvoorbeeld omdat ze zoals ik van de TU een Vista Business/XP Pro licentie kunnen krijgen, of omdat ze er GNU/Linux op willen draaien. We gaan er dus even niet vanuit dat een OEM klotelicentie zonder installatiedvd een voordeel is :)

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
De barebones van compal zouden woensdag moeten zijn afgeleverd bij informatique maar ik had vandaag gebeld en ze zijn nog niet binnen :'(

Maandag maar weer bellen.

• Nap
  • Niet online

Nap

zero_cool89 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 11:01:
De barebones van compal zouden woensdag moeten zijn afgeleverd bij informatique maar ik had vandaag gebeld en ze zijn nog niet binnen :'(

Maandag maar weer bellen.
Nap schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:33:
[...]
zeiden dat hij medio volgende week binnen zou komen en eind van de week klaar zou zijn, nu zou hij dus binnen moeten komen, krijg ik hem maandag of dinsdag mag ik hopen, ook al zijn ze niet vreemd van het uitstellen van levering (wacht nu al bijna 2 maanden :'( )
En het is dus wéér gebeurd, Informatique zakt wel qua service en dienstverlening met de maanden. :')

Verwijderd

Dat ligt volgens mij meer aan de leverancier van Informatique, dat zijn de mensen die de afspraken niet nakomen.

Verwijderd

Ik wacht "nog maar" een maand en vind het al zwaar %&*@!

Heeft iemand een goed alternatief want kan echt niet tot 17 oktober aan het lijntje gehouden worden. Of zijn de barebones werkelijk zo schaars dat elke leverancier moet wachten?

• hjs
  • Niet online

hjs

De barebones zijn niet zo schaars, bepaalde onderdelen zijn schaars :(

en dan vooral de WSXGA+/WXGA+ schermen, 4965AGN kaartjes en de snelle harde schijven van zowel Seagate en Hitachi.

Verwijderd

Laatste nieuws van Informatique:

Het is een zeer mooi product en prijs/ prestatieverhouding is ook prima, alleen de levertijd zijn wij zelf ook absoluut niet over te spreken. Onze druk naar de leverancier is groot, echter deze kampt met hetzelfde aangezien de behuizing uit Azië dient te komen en de communicatie hierover wat ons betreft te wensen overlaat.

De laatste berichten, zouden we de casing volgende week in huis moeten hebben, echter hadden we deze al deze week verwacht. De zekerheid is nu groter, maar garantie hieromtrent kan ik niet afgeven uiteraard. Ik spreek dus de hoop naar u uit, dat wij deze volgende week binnen hebben.

Verwijderd

Mijn laptop is weer terug van de garantie.

Alles prima geregeld en heb ook meteen Vista home premium aangeschaft bij Ahtec. Ben zeer tevreden over de afwikkeling :)

• TVL

TVL

[...]

Conclusie was dat er geen fingerprint reader in zit (hoefde ik niet, overbodige gadget) maar wel lak en grotere accu. Ze zeiden dat hij medio volgende week binnen zou komen en eind van de week klaar zou zijn, nu zou hij dus binnen moeten komen, krijg ik hem maandag of dinsdag mag ik hopen, ook al zijn ze niet vreemd van het uitstellen van levering (wacht nu al bijna 2 maanden :'( )
Ik heb nog helemaal geen mailtje of bevestiging gekregen van Informatique. Vandaag maar weer een mailtje gestuurd. Had van het weekend al een berichtje gestuurd. Ik snap ook wel dat er leveringsproblemen zijn maar hou wel je klanten op de hoogte. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of het nodig is om het Intel Turbo memory uit te schakelen?

Via Everest staat er dat ik niet het Santa Rosa platform 4 heb, hoort daar een ja te staan (draagbare computer en dan staat er bij Systeem Centrino 1/2/3/4 een nee)? Of mis ik nog wat installeren betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:01:
[...]

In overlord en C&C TW scheelt het misschien 5fps... Alleen spellen met belachelijk veel physics zullen daadwerkelijk merkbare verschillen hebben, maar daarbuiten is het echt een kwestie van grafische kaart en geheugen... Zelfs world of warcraft hoort geen belachelijke framedrops te hebben en bovendien - wat is dat nou voor spel - dat loopt zelfs op een celeron M 410 en GMA 950!!

Let wel, de 8600M GT is een beest van een kaart maar hij presteert alsnog maar ongeveer 1/3 van de hoogste desktopkaarten van het moment (2900XT, 8800). Verwacht dus niet FEAR op 200fps te spelen, en als je de DDR2 variant hebt hoef je niet te proberen HDR aan te zetten op 1680x1050, want de VRAM-bandbreedte is niet voldoende om bijv. hdr met AA en AF te combineren.

Als je echt niet tevreden bent kun je een 8700M GT van je 8600M GT maken met rivatuner, moet je je geheugen wel op halve clocks zetten (450 MHz) van een 8700. Dan snoep je er met gemak nog 30% bij, als je je cpu downclockt heb je zelfs headroom om richting de 675/475 te gaan!

@geheugen: prijzen zijn weer hard gestegen sinds ik mn laptop kocht; destijds kostte 4 GB ongeveer 160 euro totaal, nu kost het meer dan 230 euro (dus idd upgrade 160-200 euri). Zeker gezien het nog niet echt nuttig is kun je op het moment maar weer het beste bij 2GB blijven.
Hey daar Vriendelijke Vrienden :D

Zit nu ongeveer 4 weken met een IFL90 van FC, ook ik heb een WSXGA genomen omdat ik al 6 weken zat te wachten op de WXGA. Ben eigenlijk errug blij dat ik dat gedaan heb aangezien ik nu een Samsung 22b6 heb en effectief nu dus Dual Screen met 2 keer 1650 kan draaien. Daarnaast hoef ik niet alle games etc steeds van Resolutie te veranderen als ik mijn laptop meeneem naar een vriend ofzo.

Anyway.. to business. Ik zat al deze threads te lezen. Dit is mijn eerste laptop en in het verleden heb ik veel getweaked en OC'd met mijn desktops (6800 LE unlocked voor 4 extra pipelines en OC'd, AMD 2800+ als 3200+ laten lopen etc etc) en dat ging altijd lekker.

Met deze laptop voel ik me nu ineens zeer beperkt.. tot ik dus bovenstaande post van SSJ3Gohan las..

Met Rivatuner heb ik nu de MHZ van de core/mem al opgevoerd, maar jij schrijft letterlijk "je kan er een 8700m GT van maken" wat bedoel je daar precies mee? Is er een Rivatuner feature die dat 'min of meer' bewerkstelligd? Wat doe je dan precies?

Kortom kan je mij daar even uitleg verschaffen??

Verder wil ik weten hoe ik met deze IFL90 het beste mijn CPU kan OC'en en hoe het zit met de Ram Clockspeed?? Bij mijn vorige AMD mobo had de FSB direct invloed op de snelheid van mijn ram.. dus als de FSB 400 was liep het ram ook op 400.
Kan ik mijn ram in deze laptop sneller laten lopen?? zo ja hoe??

Dank bij voorbaat voor jullie wijze woorden!!

ZeilPoes [et] nuubs4life [punt] com

ps: mijn memory clock voor de 8600 wil niet over de 434mhz heen. Alles daarboven is instabiel?! Maar als ik zo lees zou ik toch minstens 450 moeten kunnen halen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:25:
[...]
Zelf niet zo veel verstand van, maar ik weet wel dat je ff je e-mail uit elkaar moet halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik heb een vraag over Bluetooth icm draadloos netwerk. Ik heb van de week een Bluetooth muis aangeschaft en nu werkt mijn draadloos netwerk een stuk trager, ik moet met IE vaak een reload doen om een internetpagina volledig binnen te krijgen. Als ik bluetooth uitschakel werkt het weer als vanouds. Meer mensen met het zelfde probleem?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om die belachelijke beveiliging in Windows uit te zetten? Als ik een map wil verplaatsen word me al 2x gevraagd of ik wil doorgaan.

Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 18:34:
Weet iemand of het mogelijk is om die belachelijke beveiliging in Windows uit te zetten? Als ik een map wil verplaatsen word me al 2x gevraagd of ik wil doorgaan.

Dank.
Dit gaat over de laptop.. niet over windows.
Probeer het even opnieuw in het juiste forum Windows Clients. Vergeet niet eerst de FAQ door te lezen...

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 09:25:
[...]

Hey daar Vriendelijke Vrienden :D

Zit nu ongeveer 4 weken met een IFL90 van FC, ook ik heb een WSXGA genomen omdat ik al 6 weken zat te wachten op de WXGA. Ben eigenlijk errug blij dat ik dat gedaan heb aangezien ik nu een Samsung 22b6 heb en effectief nu dus Dual Screen met 2 keer 1650 kan draaien. Daarnaast hoef ik niet alle games etc steeds van Resolutie te veranderen als ik mijn laptop meeneem naar een vriend ofzo.

Anyway.. to business. Ik zat al deze threads te lezen. Dit is mijn eerste laptop en in het verleden heb ik veel getweaked en OC'd met mijn desktops (6800 LE unlocked voor 4 extra pipelines en OC'd, AMD 2800+ als 3200+ laten lopen etc etc) en dat ging altijd lekker.

Met deze laptop voel ik me nu ineens zeer beperkt.. tot ik dus bovenstaande post van SSJ3Gohan las..

Met Rivatuner heb ik nu de MHZ van de core/mem al opgevoerd, maar jij schrijft letterlijk "je kan er een 8700m GT van maken" wat bedoel je daar precies mee? Is er een Rivatuner feature die dat 'min of meer' bewerkstelligd? Wat doe je dan precies?

Kortom kan je mij daar even uitleg verschaffen??

Verder wil ik weten hoe ik met deze IFL90 het beste mijn CPU kan OC'en en hoe het zit met de Ram Clockspeed?? Bij mijn vorige AMD mobo had de FSB direct invloed op de snelheid van mijn ram.. dus als de FSB 400 was liep het ram ook op 400.
Kan ik mijn ram in deze laptop sneller laten lopen?? zo ja hoe??

Dank bij voorbaat voor jullie wijze woorden!!

ps: mijn memory clock voor de 8600 wil niet over de 434mhz heen. Alles daarboven is instabiel?! Maar als ik zo lees zou ik toch minstens 450 moeten kunnen halen??
De 8700 GT is niks anders dan een goede batch 8600-gpu's waar ddr2-support uit is geramd en die iets hoger zijn geklokt. Helaas zul je met de DDR2-versie tegen het geheugen aan lopen, dat wil voor sommige laptops niet boven de 422 MHz en sommige anderen niet boven 452 MHz lopen (verschillende chippies). Voor games betekent dat: je krijgt 8700M GT performance puur door de core, maar zodra je full-screeneffecten gaat draaien loop je tegen geheugenbandbreedte aan en zal hij onderpresteren. Verwacht dus bijvoorbeeld dat je net als bij de 8700M GT Overlord wel op volle resolutie kunt spelen, maar zodra anti-aliasing aan wordt gezet heb je een probleem (iets dat de 8700GT dan weer wel aankan). Het soelaas dat je hebt is dat je later misschien je videokaart kunt uitwisselen voor een Quadro FX 570M of GeForce 8600M GT 256/512MB DDR3.

In het kort: rivatuner/atitool krijgen het voor elkaar om de core makkelijk op 630-650 MHz te laten lopen, maar het geheugen is de bottleneck.

• ChessSpider
Okay, hoe gevaarlijk is het om de IFL90 in een dual monitor setup te gebruiken?
Moet ik hem absoluut never nooit gebruiken in dual monitor, moet ik nooit de FN-F3 combinatie knoppen gebruiken en alleen via Nvidia control panel instellen, of maakt het geen ene moer uit?

Ik heb hem nu succesvol in alle belangrijke modussen gedraait (primair beeldscherm laptop/CRT en dual monitor), allemaal icm Nvidia control panel, dus dat gaat gewoon goed zo te zien. Obviously aangesloten mbv de VGA aansluiting.

• mux

mux

99% efficient!

Het is niet gevaarlijk naar mijn mening, er schijnt één persoon te zijn geweest die zn scherm niet meer terug aan kreeg maar dat lag aan een kapoet scherm. Het komt bij mensen zoals ik weinig/niet voor dat het scherm niet meer aangaat nadat hij uit is geweest terwijl de machine aanstaat, bij anderen in >25% van de gevallen. Herstarten verhelpt het altijd, maar is niet al te wenselijk.

Ik draai constant in dual monitor setup, nooit problemen. Zelf vind ik het hele nvidia klotepaneel nogal bloatware (wtf?! 100 MB voor een videokaartdriver?!) dus ik gebruik gewoon windows xp's beeldschermmanager (die kan als je wilt zoveel schermen aan als je hebt, stel dat je er een triplehead2go-expresscard in propt ofzo). Werkt vlekkeloos.

Verwijderd

Hey SSJ3gohan thanks :P

Heb een probleempje. Ik had me kaart al overclocked..
Heb een goede 447 (mem) bij 700 Mhz (core) gehaald.. en toen terug geclocked naar 650..
Daarna heb ik perongeluk dat nieuwe NvidiaTune of hoe het ook heet geinstalleerd en nu houd Rivatuner ook de OC settings niet meer vast... hij blijft hem steeds terug zetten echt MEGA irritant.
Soms als ik in Rivatuner (in deze volgorde)

Set 447/650
Test
Save Profile
toepassen

doe dan lijkt het te werken, maar als ik het schermpje na reboot dan open staattie weer net zo hard op default ondanks dat ik "OC bij opstarten" aangevinkt heb... enig idee hoe ik er vanaf kom?
Het is gebeurd nadat ik Coolbits en NvidiaTune geinstalleerd had.
Heb de Nvidia drivers al totaal verwijderd en NvTune uninstalled evenals Rivatuner, maar na schone installaties is het nog steeds knudde..

Verder wil ik nog steeds graag weten hoe ik de CPU / Ram van de IFL90 kan overclocken.
Heb nu de nieuwste bios versie 1.12 (net geflasht..) maar daar kan ik nog steeds niets mee in de bios..

tips??

ZeilPoesje

• mux

mux

99% efficient!

Andere drivers installeren - sommige drivers laten OC niet toe. Dat merk je in rivatuner niet totdat je nTune installeert. Browse het topic door voor de juiste drivers.

@hieronder: CPUFSB is je enige hoop, en dat is riskant. Lees jezelf er maar over in, google wat rond.

[ Voor 23% gewijzigd door mux op 29-09-2007 21:42 ]

Verwijderd

ok thanks :P

ennuh over me CPU? (en Ram :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook wel even handig om te vermelden wat mijn probleem nou eigenlijk was.

De Robson module was stuk en daarom startte die niet meer op. Dat is allemaal keurig opgelost en mijn laptop doet het prima. Af en toe nog wat rare dingen en ik ben nog niet helemaal overtuigd van Vista maar dat komt wel goed.

Ik vraag me trouwens nog 1 ding af: is het nou nodig om de bios up te daten naar de meest recente versie of hoeft dat niet? Laptop werkt prima en ik heb wat dingen gelezen dat als het mis gaat je het haasje bent :P

Ik heb dit gevonden over mijn bios:
BIOS Type: Phoenix
BIOS Date: May 22nd 2007
BIOS ID: SROSA001.86C.0038.D.0705221818
BIOS OEM: D.03
Chipset: Intel 2A00 rev 12
SuperIO: Unknown
Manufacturer: -
Motherboard: N/A
Maximum Memory: 1000MB
Installed Memory: 3072MB
Memory Config: Slot1:2048 Slot2:1024

Verouderd of niet?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee wat de PLL Fabrikant/Versie is van de Compal IFL90????

geen zin hem open te schroeven als dat niet nodig is :P

@ SSJ3Gohan ps: Sorry van die vragen over overclocken van de GraKa, kwam er net achter dat ze al eerder behandeld waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op maandag 24 september 2007 @ 12:38:
[...]

Eh ja ik nu :X

Hoe is het bij jou afgehandeld?
Ik wacht nog steeds :(

Heb de 2 laps in overleg opgestuurd.

Morgen zou hij moeten komen... maar dat is belofte nummer zoveel al, we zijn onderhand nu een dikke 3 week verder terwijl 2 de max was...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

ssj3gohan schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:04:
Het is niet gevaarlijk naar mijn mening, er schijnt één persoon te zijn geweest die zn scherm niet meer terug aan kreeg maar dat lag aan een kapoet scherm. Het komt bij mensen zoals ik weinig/niet voor dat het scherm niet meer aangaat nadat hij uit is geweest terwijl de machine aanstaat, bij anderen in >25% van de gevallen. Herstarten verhelpt het altijd, maar is niet al te wenselijk.

Ik draai constant in dual monitor setup, nooit problemen. Zelf vind ik het hele nvidia klotepaneel nogal bloatware (wtf?! 100 MB voor een videokaartdriver?!) dus ik gebruik gewoon windows xp's beeldschermmanager (die kan als je wilt zoveel schermen aan als je hebt, stel dat je er een triplehead2go-expresscard in propt ofzo). Werkt vlekkeloos.
Ik heb dus 2 laptops erdoor niet meer aangekregen... :( zijn nog steeds @ RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaaaaaah ik wordt nu toch wel een beetje gek van die laptop :@

Deed net het scherm dicht toen het systeem nog aanstond om te checken wat er zou gebeuren. Wat gebeurd er? Systeem gaat niet meer aan en schakelt daarna uitzichzelf uit. Daarna ingesteld dat het systeem in sluimerstand moet als ik het scherm dicht doe. En weer loopt die vast.

Mijn desktop is voor het laatst gecrasht 2 jaar geleden denk ik. Deze laptop nu al 4x in 1 uur, vanwege die klote slaapstand. Op mijn desktop zit btw ook slaapstand en dat werkt perfect.

Kan ik dit fixen met bios of is dit gewoon een compal(laptop?) kwaal?

Mijn Compal heeft 5 van knoppen die met je vinger geactiveerd worden. Dat stukje plastic is extreem krasgevoelig is me opgevallen. Nou lijkt het net een soort van sticker die er overheen zit. Heeft iemand die al losgehaald of gaan dan ook meteen de icoontjes van oa wow video weg?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2007 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Henning schreef op zondag 30 september 2007 @ 17:28:
[...]

Ik heb dus 2 laptops erdoor niet meer aangekregen... :( zijn nog steeds @ RMA
Ja, jij was het inderdaad. Tot nu toe ben jij de enige die er op internet over heeft geklaagd en het in zo erge mate hebt. En dit is een véélverkochte laptop. Misschien wordt er te weinig over geklaagd, anders was het ongetwijfeld al verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Vind het zelf idd ook heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 13:20
wat ik me af vroeg, zijn er mensen die geen pixelgarantie hebben afgesloten en een goedwerkend scherm hebben? Ik bedoel eigenlijk te zeggen, is de kans groot dat er een dood pixel in m'n scherm zit of komt dit erg weinig voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
TMon schreef op zondag 30 september 2007 @ 22:37:
wat ik me af vroeg, zijn er mensen die geen pixelgarantie hebben afgesloten en een goedwerkend scherm hebben? Ik bedoel eigenlijk te zeggen, is de kans groot dat er een dood pixel in m'n scherm zit of komt dit erg weinig voor?
Komt relatief gezien weinig voor, maar als je er één hebt zit je met deze laptop wel met een probleem. Omdat het een speciaal voor jou gebouwde laptop is, is de wet koop op afstand niet van toepassing en mag je hem dus niet zonder opgaaf van reden binnen 8 dagen terugsturen.

Ikzelf heb de gok genomen en een perfect werkende beeldscherm gekregen. En ik ga er ook niet naar opzoek want als ik er wel één heb, heb ik het nu na 2 maanden nog steeds niet door en dat wil ik dan wel zo houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:31
Ik heb ook de knoop doorgehakt, en ook een compal besteld.
Ik heb de volgende specs:
FL90 (VBI model)
CPU: T7500 2.2ghz 4mb
HDD: Seagate 7200.2 200 gb
MEM: 2 * 1 gb 667mhz kingston
SCR: WXGA+ (1440X900)
VID: 8600 GT 512
LAN: Intel 4965AGN

Nu hopen dat het leveren niet al te lang duurt.
Ik moet het systeem zelf in elkaar zetten >:)

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
hoe bedoel je zelf in elkaar zetten? Heb je gevraagd of ze 'm zonder assemblage opsturen?

Ik zit btw nogsteeds in dubio of ik wel of geen pixelgarantie zal afsluiten. Ik wil zeker geen dode pixels, maar 80 euro vind ik nogal veel om zeker te zijn dat je geen dode pixels hebt.... MOEILIJK!!!

Verder ben ik best wild van het systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixel garantie is opzich niet echt nodig voor een Laptop, althans ik heb er nooit last mee gehad.

Wel heb ik tot 2 keer toe na bestelling van een 22inch samsung ZONDER pixelgarantie een scherm gekregen met 1 of 2 dode/half dode pixels.

Mijn vermoeden is dat ze de kapotte schermen doelbewust opsturen naar mensen die zonder garantie kopen (lees bij Euromaxi) .

Oftewel Pixelgarantie goes a long way.

Als je toch wilt proberen zonder, wees dan EXTREEM voorzichtig met uitpakken.
Zorg dat je alles zoveel mogelijk in de verpakking laat zitten, of de verpakking HEEL houd en als het dan bagger is stuur je het direct terug en beroep je je op Artikel 10 Burgerwetboek 7 / Afdeling 9

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html
1.
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.

ps: iemand nog de PLL gevonden in de Compal? had hem zelf uit elkaar geschroefd, maar ik durfde niet verder toen ik de onderkant niet los kreeg aan de voorkant en al 30 schroefjes had en allerlei losse draadjes onder het beeldscherm :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2007 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 11:14:
(verhaal)
Zorg dat je alles zoveel mogelijk in de verpakking laat zitten, of de verpakking HEEL houd en als het dan bagger is stuur je het direct terug en beroep je je op Artikel 10 Burgerwetboek 7 / Afdeling 9

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html
1.
Gedurende zeven werkdagen na de ontvangst van de zaak heeft de koper het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien niet is voldaan aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen, bedraagt deze termijn drie maanden. De eerste zin is van overeenkomstige toepassing vanaf de voldoening binnen de in de tweede zin bedoelde termijn aan alle in artikel 46c lid 2 gestelde eisen.
Lees eens punt 4 eens goed...
Compal laptops zijn per definitie:
zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;

Maar TMon, de kans van dode pixels is echt niet groot. Er geen 50/50 procent kans dat je er een krijgt of niet, de odds zijn veel lager. Echte cijfers weet ik echter niet..

Het is jouw keuze, maar als je 80€ teveel vind zou ik 't gwn niet nemen en de gok nemen..

[ Voor 40% gewijzigd door ChessSpider op 01-10-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt.. maar je moet niet bang zijn om actie te ondernemen als je ontevreden bent.
Net als bij Poker is het soms echt de moeite om te bluffen.

Mijn eerste Samsung 22inch van Euromaxi had 2 dode pixels en geen garantie.
Die lui wilde hem niet terug nemen, maar ik dacht "je kan me wat.." en heb dat ding gewoon ingepakt en teruggestuurd.

Die vent beweerde dat het niet onder Artikel 46d viel omdat ik het uitgepakt had etc... maar doordat ik gewoon pushte en mezelf niet liet koeieneren heeft hij mij me geld teruggestort uiteindelijk.

Kortom een brutaal mens heeft de halve wereld en persoonlijk vind ik dat niet meer dan terecht als ze je kapotte shit toesturen.

<3

PLL Iemand???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
ik heb sinds 2 weken een leuke compal ;)

maar zit geen sticker bij boven op de laptop :)

weet iemand nog leuke tips of ideeen wat je daar op kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er 1 Nvidia en 2 Corsair Stickers opgeplakt die bij me Screen en me Ram zaten <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
ik zit te denken aan een personal paint job :P. K vraag me alleen wel af wat de garantie daarover zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Cow
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:31
TMon schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 08:33:
hoe bedoel je zelf in elkaar zetten? Heb je gevraagd of ze 'm zonder assemblage opsturen?

Ik zit btw nogsteeds in dubio of ik wel of geen pixelgarantie zal afsluiten. Ik wil zeker geen dode pixels, maar 80 euro vind ik nogal veel om zeker te zijn dat je geen dode pixels hebt.... MOEILIJK!!!

Verder ben ik best wild van het systeem :P
Nee, ik heb hem gewoon in onderdelen besteld.

1800WP Zuid + 2220WP West | MHI SRK35ZS-W Airco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

TMon schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:34:
ik zit te denken aan een personal paint job :P. K vraag me alleen wel af wat de garantie daarover zegt...
Koop je die laptop om lekker discreet mee te werken (ongeveer de enige laptop met zulke goede specs en geen schreeuwend uiterlijk), gaat-ie hem verven :+

Geen schande hoor, heb ik ook gedaan met een HP omnibook ;)

Ik gok dat je garantie nogal vervalt; je moet om te verven alle shells eraf klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 15:23
TMon schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:34:
Waarom schaf je dan niet zo'n sticker aan die je op je buitenkant kan plakken?
(boostid of topskinz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
[...]

Heb jij hem al binnen van Informatique? Ik had hem ook besteld maar op mijn vragen kreeg ik geen enkel antwoord :( . Ik heb hem nu afbesteld en besteld bij de Greef. Hier hadden ze voorraad :) .

Bij het annuleren kreeg ik wel gelijk een bevestiging van Informatique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Niet online

Nap

Xiquena schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 11:02:
[...]

Heb jij hem al binnen van Informatique? Ik had hem ook besteld maar op mijn vragen kreeg ik geen enkel antwoord :( . Ik heb hem nu afbesteld en besteld bij de Greef. Hier hadden ze voorraad :) .

Bij het annuleren kreeg ik wel gelijk een bevestiging van Informatique.
Oei, ik heb vandaag bericht gekregen dat ie is uitgeleverd aan TNT, ik heb hem morgen danwel zaterdag/maandag

Eindelijk! _/-\o_ Na 8 weken wachten werd het wel eens tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef eerlijk toe dat ik te lui ben om dit hele topic door te ploeteren om te kijken of deze vraag al eerder is gesteld, dus als jullie boos worden... Sorry.

Ik heb nu een Acer laptop, maar tja, die zal toch binnen niet al te lange tijd vervangen moeten gaan worden en nu heb ik zitten denken aan één van de Compal modellen. 17 Inch is wel heel erg gaaf, maar aan de andere kant naar mijn mening toch ook wel groot om dagelijks mee te slepen, dus in eerste instantie zit ik te denken aan het 15 Inch model.
Echter omdat ik echt dagelijks met zo een ding werk, zijn ergonomische aspecten best van belang en tja het ding staat niet in de winkels bij mij in de buurt. (Ik heb daar inderdaad gekeken.)

De vraag van vandaag gaat vooral over maten. Kan iemand voor mij opmeten hoe veel centimeter ruimte er zit tussen het keyboard en de voorrand van de laptop? (Ik leg daar normaal gesproken mijn handpalmen neer als ik aan het tikken ben. 10 vingers is best handig en snel.)

Zie ik het goed dat het keyboard (de toetsen dus) helemaal recht liggen? Bij mijn acer ligt dat een klein beetje rond, zodat je lekker makkelijk ook het midden van je keyboard kan bereiken, zonder je handen te hoeven verschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Verwijderd schreef op zondag 30 september 2007 @ 18:24:
aaaaaaah ik wordt nu toch wel een beetje gek van die laptop :@

Deed net het scherm dicht toen het systeem nog aanstond om te checken wat er zou gebeuren. Wat gebeurd er? Systeem gaat niet meer aan en schakelt daarna uitzichzelf uit. Daarna ingesteld dat het systeem in sluimerstand moet als ik het scherm dicht doe. En weer loopt die vast.

Mijn desktop is voor het laatst gecrasht 2 jaar geleden denk ik. Deze laptop nu al 4x in 1 uur, vanwege die klote slaapstand. Op mijn desktop zit btw ook slaapstand en dat werkt perfect.

Kan ik dit fixen met bios of is dit gewoon een compal(laptop?) kwaal?

Mijn Compal heeft 5 van knoppen die met je vinger geactiveerd worden. Dat stukje plastic is extreem krasgevoelig is me opgevallen. Nou lijkt het net een soort van sticker die er overheen zit. Heeft iemand die al losgehaald of gaan dan ook meteen de icoontjes van oa wow video weg?
Ik had eerst ook dat mijn beeldscherm niet meer aanging als ik mn laptop had dichtgeklapt. Dit heb ik opgelost door in het schermpje van energiebesparingen het vinkje voor: wachtwoord vragen wanneer uit slaapstand gehaald. uit te zetten

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Super Cow schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:36:
[...]

Nee, ik heb hem gewoon in onderdelen besteld.
Zeker afsluiten die garantie.

Ik heb namelijk 1 pixel die stuck zit op groen. (ben bezig om te kijken of ik zelf kan fixen). Maar informatique kan er niets aan doen zonder die garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 13:00:
Ik geef eerlijk toe dat ik te lui ben om dit hele topic door te ploeteren om te kijken of deze vraag al eerder is gesteld, dus als jullie boos worden... Sorry.

Ik heb nu een Acer laptop, maar tja, die zal toch binnen niet al te lange tijd vervangen moeten gaan worden en nu heb ik zitten denken aan één van de Compal modellen. 17 Inch is wel heel erg gaaf, maar aan de andere kant naar mijn mening toch ook wel groot om dagelijks mee te slepen, dus in eerste instantie zit ik te denken aan het 15 Inch model.
Echter omdat ik echt dagelijks met zo een ding werk, zijn ergonomische aspecten best van belang en tja het ding staat niet in de winkels bij mij in de buurt. (Ik heb daar inderdaad gekeken.)

De vraag van vandaag gaat vooral over maten. Kan iemand voor mij opmeten hoe veel centimeter ruimte er zit tussen het keyboard en de voorrand van de laptop? (Ik leg daar normaal gesproken mijn handpalmen neer als ik aan het tikken ben. 10 vingers is best handig en snel.)

Zie ik het goed dat het keyboard (de toetsen dus) helemaal recht liggen? Bij mijn acer ligt dat een klein beetje rond, zodat je lekker makkelijk ook het midden van je keyboard kan bereiken, zonder je handen te hoeven verschuiven.
Ik begrijp wat je zegt - de ergonomie van het toetsenbord. Het toetsenbord typt prima *als je gewend bent met laptops te werken*. Ik zie veel mensen klagen over het missen van een knopje om de touchpad uit te zetten - daar heb ik totaal en volledig *geen problemen mee*. Ook het rechte toetsenbord werkt heel lekker, persoonlijk vind ik de gebogen toetsenborden vervelend werken omdat elk ander toetsenbord wel recht is en ik daar dus aan gewend ben. Ik vind het compaltoetsenbord wel hard slijten - na 2 maanden zeer intensief gebruik zijn er plekjes te zien bijvoorbeeld op de rechterkant van de spatiebalk waar het ruwe plastic glad is geworden. Momenteel is dat plekje een centimeter breed en een halve hoog, maar over twee jaar zal dit toetsenbord niet meer netjes eruit zien.

Het grootste nadeel is de delete-knop: als ik aan het CADden ben gebruik ik een aparte muis (dat tekent echt gewoon 100x beter dan touchpad) en moet ik vaak delete gebruiken - mn linkerhand leunt dan ergens bovenaan het toetsenbord bij de delete- backspace en enterknop en dan zou ik graag willen leunen op het gebied waar de mute-knop zit. Echter, als ik daar dus leun gaat mn geluid elke keer op mute, en gezien ik graag muziek pleeg te luisteren tijdens het werk is dat vervelend. Het is dus aan te raden voor intensief werken om een apart toetsenbord en muis te nemen, ondanks dat het toetsenbord onvoorwaardelijk lekker typt en het touchpad bijna bovengemiddeld kan worden genoemd (ondanks het ontbreken van markeringen waar de scrollgebieden zitten).

Als je het zelf wilt zien kun je langs bij één van de eigenaren van een compalletje, ik studeer in Delft dus daar kun je me opzoeken, je zou ook pposthoorn of CLB kunnen vragen die meer richting rotterdam te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zero_cool89 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 08:34:
[...]

Zeker afsluiten die garantie.

Ik heb namelijk 1 pixel die stuck zit op groen. (ben bezig om te kijken of ik zelf kan fixen). Maar informatique kan er niets aan doen zonder die garantie.
Ik heb de gok genomen om die garantie niet te nemen, en ik ben er tot nu toe gelukkig ook nog geen tegengekomen.

Kan iemand mij vertellen wat die twee knopjes aan de linkerkant van het toetsenbord doen. Ik had begrepen dat je met een van de twee bijv. je telefoon kan opladen terwijl je notebook uit staat of op stand-by, maar welke van de twee is dat en wat doet die andere dan. Van de handleiding word ik daarover ook niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

dat heet powered USB :) 3x raden welke dat is.

Van het andere knopje weet niemand wat het doet, maar het ziet er best leuk uit. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zero_cool89 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 08:31:
[...]

Ik had eerst ook dat mijn beeldscherm niet meer aanging als ik mn laptop had dichtgeklapt. Dit heb ik opgelost door in het schermpje van energiebesparingen het vinkje voor: wachtwoord vragen wanneer uit slaapstand gehaald. uit te zetten

succes
Bedankt voor de tip.

Ik had het al opgelost door alles wat met slaapstand te maken heeft te deactiveren. Scherm gaat gewoon aan zoals het hoort.

Verder ben ik nog steeds erg tevreden met mijn laptop, nog weinig gebruikt maar alles is nu eindelijk 100% zoals ik het wil.

Het enige wat me nog niet helemaal duidelijk is (maar daar zijn de meningen enorm over verdeeld) is hoe ik het best mijn laptopbatterij om moet gaan. Ik hou maar aan dat ik hem af en toe op de accu gebruik zodat die niet lui word, maar het merendeel van de tijd toch aan de netstroom. Dit ook ivm het energiebesparingsprogramma welk word geactiveerd als ik niet via netstroom werk. Laptop is dan een stuk trager :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ssj3gohan schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 13:42:
dat heet powered USB :) 3x raden welke dat is.

Van het andere knopje weet niemand wat het doet, maar het ziet er best leuk uit. :+
Wanneer je Smart Battery (Compal utility) gebruikt om je batterij normaal tot 50% te laden (Extended Battery Live Cycle), kun je met dit knopje de batterij snel opladen tot 100%. Als je batterij altijd tot 100% wordt opgeladen werkt het knopje niet.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
  • Laatst online: 09-07-2024
Iemand enig idee welke devicedriver ik nog nodig zou kunnen hebben. Heb bij "Other Devices" 1x Unknown Device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Sorted schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:39:
Iemand enig idee welke devicedriver ik nog nodig zou kunnen hebben. Heb bij "Other Devices" 1x Unknown Device
wow audio/video (staat bij apps op compal site.)

gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
Weet iemand misschien hoe ik de [Fn] knop met bijvoorbeeld volgend nummer kan koppelen aan winamp/windows media player ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De Fn-toets is een toets die het besturingssysteem niet kan zien, die verbindt simpelweg een ander circuit door met de toetsen die je aanslaat. Die kun je dus niet gebruiken als modifier.

Je kunt wel je standaard modifiers gebruiken, dus ctrl, alt, shift en winkey (volgens mij is context menu geen modifier). Dan moet je in winamp onder options->preferences->general preferences->global hotkeys zijn. WMP weet ik niet, gebruikt niemand.

[ Voor 7% gewijzigd door mux op 06-10-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
zero_cool89 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 19:57:
[...]

wow audio/video (staat bij apps op compal site.)

gok ik.
Nope....dat is hem ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
Voor diegenen die het interreseert: Ik heb het 1440x900 glare paneel (BTO 25W25A). Resolutie is perfect voor een 15.4 inch echter vertoont het paneel nogal wat washout van het backlight. Het scherm, 1280x800, van mijn Asus a6xx (2 jaar oud) is een stukken beter. Misschien moet het scherm even inbranden voor een beter resultaat...maar het is zeker geen Sony kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin ook steeds meer te balen van mijn scherm. Doe ik net mijn laptop aan zie ik dat het beeld wel aanspringt, maar dat er dan geen beeld op komt. Dus dan maar weer opnieuw opstarten en dan doet het alles wel. Maar echt te vertrouwen is dit ding nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14
Ik heb hem nu ook.. :) Ziet er leuk uit tot nu toe.. En dat het geen sony is, inderdaad, maar dat zie je ook terug in de prijs he. ;)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 11:56

wavemaster100

Very ZEISS

Sorry...ik ben een noob in laptop land :)

Maar wat bedoelen jullie met Sony kwaliteit?
Is dat de beste kwaliteit qua notebooks?

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Sony maakt geweldige schermen. Persoonlijk vind ik het WSXGA+-scherm van mijn laptop ook van sublieme kwaliteit, maar misschien als ik hem naast een glare x-black van sony zet dat ik nog wel verschil zie.

Verder hoor ik heel erg gemengde verhalen over sony. Sommige mensen blijven het geweldig vinden, anderen kopen er één en daarna nooit meer (o.a. omdat de bouwkwaliteit uiterlijk goed lijkt, maar intern er soms (zoals bij elke laptop zo ongeveer) wel eens wat mis is). Eén van de eerste sony 17" laptops met wsxga+-scherm heb ik een keer aangeraden aan iemand, die heeft vervolgens alleen maar problemen ermee gehad.

Andere mensen zweren erbij. Omdat ik persoonlijk alleen ervaring heb met andere mensen die er ervaring mee hebben, en je daar uiteraard alleen maar negatieve verhalen van hoort, weet ik niet hoe serieus je dat moet nemen. Sony is reteduur (zelfde prijsklasse gewoonlijk als apple), dus ze zullen heus wel goede, innovatieve producten op de markt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spelen hier ook mensen Crysis (beta) op hun laptop? Het spel is prima te draaien op low (wat nog steeds niet lelijk is overigens), ware het niet dat mijn driver (`beeldschermadapter") steeds crasht. Crysis hangt dan voor een seconde of tien, waarin het geluid ook mee gaat. Het beeld gaat dan op zwart, je hoort even niets meer en voila, je hebt weer beeld. Vreselijk vervelend in een intens gevecht of iets dergelijks. Dus mijn vraag in zijn algemeenheid: welke video-drivers gebruiken jullie? Die van compal of toch een aangepaste versie van de desktop varianten (van bijvoorbeeld www.laptopvideo2go.com )

EDIT: ow ja, wel zo handig om mijn versie te geven. Ik heb de gemodde ForceWare van www.laptopvideo2go.com versie 163.44

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Iemand GPU-Z al geprobeerd ?

meuktracker: GPU-Z

Geeft dat progje nu goed aan of het DDR2 of DDR3 is?

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 08-10-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet welk type de 8600M GT in de IF90 heeft, maar bij mij geeft ie ddr2 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Ik heb een aantal kleine probleempjes.

Config:

Informatique GTX 90, IFL 90 met T7500, 2GB ram en 160GB 7200RPM, Tv kaart (Fly TV express mini en bluetooth module)

Ten eerste het CPU Verbruik. Windows beheert het nogal slecht volgens mij. Wanneer ik op Netstroom zit wil ik gewoon de volle 2,2 GHz, het maakt me niet uit of ik het nodig heb of niet. Maar wat de laptop doet is de hele tijd wisselen tussen 2,2 GHz en 1,2GHz. Gek wordt ik ervan, want volgens mij is dat de reden dat heel veel programma's vertraging hebben.

Verder, in games wil hij ook niet altijd even snel zijn als ik verwacht. Bijvoorbeeld Trackmania, alles op zijn hoogst is maar speelbaar met 20FPS en Far Cry en Half Life 2 blijven meestal wel boven de 30FPS maar soms willen ze er wel eens onder duiken. Alles staat redelijk ook. Call of Duty 2 wil helemaal niet zo goed werken en of nu alles op zijn hoogst of op zijn laagst blijft, hij blijft een framerate van 20FPS houden.

Doe ik nu iets verkeerd, wordt die CPU snelheid gewoon *** geregeld of kan de laptop het gewoon niet aan.

Verder, TV kijken wil ook niet echt lukken. Dat programma van Lifeview loopt heel vaak vast, maar 1 op de 20 keer wil het daad werkelijk opstarten en dan nog reageert het erg traag.

Als laatste. Waar moet ik de afstandsbediening die ik erbij heb gekregen eigenlijk op richten? Ik zie nergens een infrarood oog zitten (aan de voorkant zit alleen maar een stukje zwart plastic waar normaal de sensor zou moeten zitten.

Ik heb verder gewoon alle standaard driver en software geinstalleerd en draai Windows XP SP2.

[ Voor 8% gewijzigd door Steephh op 08-10-2007 20:06 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om onduidelijke reden werkt mijn webcam niet meer. Hij heeft het in het begin wel gedaan. Ik kon gewoon via deze computer het programma op starten en in MSN heb ik hem ook getest. Maar nu kan hij hem niet meer vinden. Ik heb even gezocht door de compal topics en gezien dat meer mensen hier wel eens last van hebben gehad, maar de enige oplossing die dan werd aangedragen was het opnieuw installeren van de driver en dat heeft bij geen effect gehad, en dat lijkt me niet het probleem omdat hij wel gewerkt heeft. Zit er soms ergens een verborgen knopje waarmee je hem kan in en uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Steephh schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 20:05:
Ik heb een aantal kleine probleempjes.

Config:

Informatique GTX 90, IFL 90 met T7500, 2GB ram en 160GB 7200RPM, Tv kaart (Fly TV express mini en bluetooth module)

Ten eerste het CPU Verbruik. Windows beheert het nogal slecht volgens mij. Wanneer ik op Netstroom zit wil ik gewoon de volle 2,2 GHz, het maakt me niet uit of ik het nodig heb of niet. Maar wat de laptop doet is de hele tijd wisselen tussen 2,2 GHz en 1,2GHz. Gek wordt ik ervan, want volgens mij is dat de reden dat heel veel programma's vertraging hebben.
Enhanced Intel SpeedStep 2 - EIST 2. Google er maar op, is al 100x langsgekomen in elke thread over laptops.
Verder, in games wil hij ook niet altijd even snel zijn als ik verwacht. Bijvoorbeeld Trackmania, alles op zijn hoogst is maar speelbaar met 20FPS en Far Cry en Half Life 2 blijven meestal wel boven de 30FPS maar soms willen ze er wel eens onder duiken. Alles staat redelijk ook. Call of Duty 2 wil helemaal niet zo goed werken en of nu alles op zijn hoogst of op zijn laagst blijft, hij blijft een framerate van 20FPS houden.

Doe ik nu iets verkeerd, wordt die CPU snelheid gewoon *** geregeld of kan de laptop het gewoon niet aan.
Run 3dmark06 om te kijken of je kaart echt onderpresteert - dat kan bijvoorbeeld aan drivers liggen. Ik heb geen enkel probleem om de meeste redelijk nieuwe spellen vrij vloeiend te spelen, maar houd in gedachten dat deze kaart 3 tot 4 keer zo langzaam is als een topmodel desktopvariant, dus zeker op hoge instellingen zul je geen goede prestaties eruit trekken, *zeker niet op resoluties als 1680x1050*
Verder, TV kijken wil ook niet echt lukken. Dat programma van Lifeview loopt heel vaak vast, maar 1 op de 20 keer wil het daad werkelijk opstarten en dan nog reageert het erg traag.

Als laatste. Waar moet ik de afstandsbediening die ik erbij heb gekregen eigenlijk op richten? Ik zie nergens een infrarood oog zitten (aan de voorkant zit alleen maar een stukje zwart plastic waar normaal de sensor zou moeten zitten.

Ik heb verder gewoon alle standaard driver en software geinstalleerd en draai Windows XP SP2.
De afstandsbediening is toch RF... of IR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
ssj3gohan schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 21:11:
[...]

Enhanced Intel SpeedStep 2 - EIST 2. Google er maar op, is al 100x langsgekomen in elke thread over laptops.
Tsja, alleen valt het niet uit of in te schakelen in de bios. Zowieso wil ik als ik op de Accu werk niet op 2,2 GHz blijven werken. Ik meen dat je RMClock kon gebruiken om het zelf te optimaliseren en Windows energiebeheer te overrulen, maar dat werkt blijkbaar niet echt. En Intel heeft zelf toch ook geen programmatuur wel dan?
[...]

Run 3dmark06 om te kijken of je kaart echt onderpresteert - dat kan bijvoorbeeld aan drivers liggen. Ik heb geen enkel probleem om de meeste redelijk nieuwe spellen vrij vloeiend te spelen, maar houd in gedachten dat deze kaart 3 tot 4 keer zo langzaam is als een topmodel desktopvariant, dus zeker op hoge instellingen zul je geen goede prestaties eruit trekken, *zeker niet op resoluties als 1680x1050*
Helaas. Ik denk dat het ook mede te maken heeft met de CPU.. Achjah, maar goed dat ik mijn workstation nog niet heb verkocht. :p Ik ga het eens testen. :)
[...]

De afstandsbediening is toch RF... of IR?
IR, als ik naar de voorkant kijk.. Daarom vond ik het al zo raar..

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
ik ben gister wezen kijken naar de Gnote bij De Greef. Persoonlijk vind ik het een ERG hoge resolutie die 1680x1050. Er werd in dit topic gezegd dat dit fijn is voor CAD, maar worden dan de knoppen in Cad niet erg klein? Want die zijn dan niet veel groter dan de icoontjes rechts onderin de startbalk en die kon ik al bijna niet zien :P. Mijn broertje krijgt vandaag of morgen een 1440x900 resolutie en ik ga maar eens goed kijken wat ik fijner vind. Ik heb het dan over een 15.4'' laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorted schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 17:39:
Installeer smart battery ;)

Ik draai nu overigens al een tijdje vista ultimate x64 en moet zeggen dat het allemaal lekker stabiel loopt.

In power-saving mode blijft de processor altijd op 800 Mhz lopen (0.8V) wat er voor zorgt dat ik nog steeds redelijk kan gamen zonder 'fan herrie' en de laptop redelijk koel blijft.

De minpuntjes vind ik tot nu toe (1280x800 IFL90 model) :

- snelle slijtage van de behuizing rondom toetsenbord
- prestaties grafische kaart had ik meer van verwacht
- geen aparte volume regel knoppies (echt jammer)

Voor de rest ben ik er nog steeds erg content mee.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2007 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:17:
[...]

Ik draai nu overigens al een tijdje vista ultimate x64 en moet zeggen dat het allemaal lekker stabiel loopt.

In power-saving mode blijft de processor altijd op 800 Mhz lopen (0.8V) wat er voor zorgt dat ik nog steeds redelijk kan gamen zonder 'fan herrie' en de laptop redelijk koel blijft.

De minpuntjes vind ik tot nu toe (1280x800 IFL90 model) :

- snelle slijtage van de behuizing rondom toetsenbord
- prestaties grafische kaart had ik meer van verwacht
- geen aparte volume regel knoppies (echt jammer)

Voor de rest ben ik er nog steeds erg content mee.
800mhz? Hoe krijg je dat voor elkaar, ik krijg hem niet lager dan 1.2ghz..

Van slijtage en prestaties grafische kaart heb ik nog niet veel van gemerkt, maar voor je volume knop heb ik wel een toevoeging; namelijk dat de volume aan/uit knop software matig is. En dat is jammer want dan kan je niet snel tijdens het opstarten de audio uitzetten terwijl je aan het inloggen bent ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De power-management van Vista is een stuk beter als dat ik in XP gewend ben.

Je kan aangeven hoeveel % vd cpu er minimaal en maximaal gebruikt word,zodat de processor bij de laagst in te stellen waarde altijd op 800 Mhz (0.8V) blijft draaien.

Nadeel is wel dat zodra je de processor op volle kracht wil gebruiken de voltages vele malen hoger liggen dan wanneer je die in RMClock zou aanpassen. ;)

Aangezien er (nog) nauwelijks Santa Rosa ondersteuning in RMClock zit kreeg ik het niet voor elkaar de processor lager te clocken dan 'ff uit m'n hoofd' 1.2 Ghz @ 0.937V

Voor mijn gevoel kan ik nog prima gamen op 800 Mhz (wow,bf2 bijna alles op high 40-50 FPS) bevalt mij prima zo.

Zodra RMClock echt volledige Santa Rosa ondersteuning gaat bieden stap ik gelijk weer terug,want de processor zou in principe op een nog lager voltage 800 Mhz stabiel kunnen draaien wat dus nog lagere temperaturen zou betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:01:
De power-management van Vista is een stuk beter als dat ik in XP gewend ben.

Je kan aangeven hoeveel % vd cpu er minimaal en maximaal gebruikt word,zodat de processor bij de laagst in te stellen waarde altijd op 800 Mhz (0.8V) blijft draaien.

Nadeel is wel dat zodra je de processor op volle kracht wil gebruiken de voltages vele malen hoger liggen dan wanneer je die in RMClock zou aanpassen. ;)

Aangezien er (nog) nauwelijks Santa Rosa ondersteuning in RMClock zit kreeg ik het niet voor elkaar de processor lager te clocken dan 'ff uit m'n hoofd' 1.2 Ghz @ 0.937V

Voor mijn gevoel kan ik nog prima gamen op 800 Mhz (wow,bf2 bijna alles op high 40-50 FPS) bevalt mij prima zo.

Zodra RMClock echt volledige Santa Rosa ondersteuning gaat bieden stap ik gelijk weer terug,want de processor zou in principe op een nog lager voltage 800 Mhz stabiel kunnen draaien wat dus nog lagere temperaturen zou betekenen.
Niemand zou het ooit willen geloven, maar ik wil ook Vista gaan uitproberen. Als ik het zo lees werkt deze laptop een stuk beter samen met Vista dan XP. Dat wil ik dan wel eens gaan uittesten. Strippen dus maar, want van al die standaardinstellingen wordt ik niet goed. :D

Verder, ik heb mijn Energiebeheer volgens mij gesloopt. Ik had alle andere schema's verwijderd behalve die van RM Clock. Nu na een herstart staat er geen een schema meer in Energiebeheer en ik kan er geen meer toevoegen ook... Oeps... 8)7 (betekend ook dat mijn cpu maar zomaar wat doet. soms is ie snel en soms langzaam.. maar erg leuk loopt ie niet.).

[ Voor 11% gewijzigd door Steephh op 10-10-2007 09:13 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe ik heb eerst een stevig potje vLite over de installatie heen gedaan,want een hoop speeltuin opties kunnen mij niet bekoren in Vista (onder XP ook niet trouwens)

Ik ben nog steeds niet tevreden over het 'wat is hij toch op m'n harddisk aan het doen' gevoel wat ik bij Vista heb en dat je gelijk 1 gig aan geheugen kan inleveren vind ik ook nog steeds dubieus.

Verder heb ik wel het gevoel dat de dual-core ondersteuning in vista beter is en heb ik een veel beter response gevoel dan onder xp...Als je ergens op drukt gebeurt er ook zowaar gelijk wat,terwijl ik onder XP nog wel eens het 'komt u maar' gevoel heb ;)

offtopic : ik ben nogal een gevoelsmens ja..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2007 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Jullie zitten aardig de cpu de ondervolten (ik gebruik rmclock en hoop dat de volgende versie nog beter is), maar hebben jullie dit ook al geprobeerd met de videokaart?
een 8600M GT moet toch ook aardig wat stroom trekken, wat onder 2D helemaal niet nodig is.

Gisteravond met de laatste rivatuner zitten spelen, kon wel allerlei waardes instellen maar de hardware monitor ingebakken in rivatuner liet helemaal geen andere clocksnelheden zien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
Zo ik heb gisteren mn XS90 opgehaald bij Informatique. Thuis gekomen uitgepakt en bekeken.
1e indruk: Ziet er erg netjes uit. mooi formaat scherm (15,4") die glare stoort mij absoluut niet, sterker nog vind het wel chique staan.

Daarna hem aangezet en toen gezien dat Vista geinstalleerd was.
2e indruk: Mooi dat Vista, ziet er erg gelikt uit. Verder zie ik dat er allerlei andere zaken geinstalleerd zijn waar ik niet om gevraagd heb : KAspersky AV, Office 2007 (op zich netjes maar niet de bedoeling) en nog een paar andere zaken waar ik foutmeldingen op krijg.

Overall conclusie:
Notebook ziet er erg netjes uit, Vista zal ik opnieuw gaan installeren zodat ik alle overige overbodige zaken kan dumpen. Wanneer dit is gebeurd zal ik er wat beter naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:26:
Jullie zitten aardig de cpu de ondervolten (ik gebruik rmclock en hoop dat de volgende versie nog beter is), maar hebben jullie dit ook al geprobeerd met de videokaart?
een 8600M GT moet toch ook aardig wat stroom trekken, wat onder 2D helemaal niet nodig is.

Gisteravond met de laatste rivatuner zitten spelen, kon wel allerlei waardes instellen maar de hardware monitor ingebakken in rivatuner liet helemaal geen andere clocksnelheden zien :(
Dit komt helaas door de video-drivers.

Bij de meeste drivers zijn de clocks gelocked,zodat aanpassingen niet mogelijk zijn.

De 101.45 Beta drivers bieden deze functie wel,maar schijnen niet best te presteren in vergelijking met de huidige drivers.

Hier kan onze under/overclock-expert ssj3gohan je vast nog wel wat meer over vertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'Postman_Pat', heb jij het VBI model, dus zonder pianolak en magnetische sneltoetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:37:
[...]

Dit komt helaas door de video-drivers.

Bij de meeste drivers zijn de clocks gelocked,zodat aanpassingen niet mogelijk zijn.

De 101.45 Beta drivers bieden deze functie wel,maar schijnen niet best te presteren in vergelijking met de huidige drivers.

Hier kan onze under/overclock-expert ssj3gohan je vast nog wel wat meer over vertellen ;)
De winst is niet geweldig hoor, je houdt het nooit echt meer dan 3,5 uur vol op de batterij met werkelijk alles uit dat nutteloos energie verspilt (zoals wifi ;) ). Wifi aan en je zit aan de 3 uur (maar ik gebruik bedraad internet). Dan is mn gpu terug naar 119/79 MHz dmv rivatuner/atitool en de driverversie die al genoeg in dit topic is genoemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn webcam probleem nog steeds niet kunnen oplossen.
Ik heb het al geprobeerd met de drivers van internet en die van de bijgeleverde cd, maar met beide wordt hij niet meer weergegeven bij Deze Computer, waar hij eerst wel stond. Als ik hem installeer dan krijg ik in het startmenu ook alleen een mapje van USB Video Device en daarin alleen de koppeling naar uninstall. Ook wordt er geen map aangemaakt voor de software, alleen in C:\Windows komen een paar bestandjes van USB Video Device. Kan iemand kijken hoe dit bij hem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:35:
Ik weet niet welk type de 8600M GT in de IF90 heeft, maar bij mij geeft ie ddr2 aan.
Heeft ook DDR2! Zijn maar enkele laptops die DDR3 hebben en deze (helaas) niet ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht is deze vraag hier beter gesteld : http://gathering.tweakers...message/28872512#28872512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:17:
[...]

Thnx...dat was het. Dikke pluim voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 12:47:
'Postman_Pat', heb jij het VBI model, dus zonder pianolak en magnetische sneltoetsen?
Yep. Ik heb pianolak op mijn vorige "gewone" systeemkast gehad en werd gek van het poetsen, continu zaten er vingers op. En magnetische sneltoetsen heb ik nog niet kunnen terugvinden.

Maareh..ik heb wel een fingerprint-reader erop zitten, dus blijkbaar is er recentelijk toch iets veranderd aan het systeem, want volgens de originele specs hoort die er niet op te zitten. Maar mij hoor je (nog) niet klagen.
Zal binnenkort even wat foto's maken van mijn systeem en een mini-review maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

heb mijn laptop nu ook sinds een dag :D
ik vind het lekker werken en hij reageert vlot...
alleen sluimerstand in Vista komt ie niet in, hij blijft hangen op een zwart scherm terwijl de laptop nog aanstaat. iemand hier ervaring mee?

ps ze hebben er toch een C2D 7500 (2.2ghz) in gedaan! ik was aangenaam verrast!
goeie service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
DMP.cc schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:21:
alleen sluimerstand in Vista komt ie niet in, hij blijft hangen op een zwart scherm terwijl de laptop nog aanstaat. iemand hier ervaring mee?
zoek eens door het topic... bekend probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er komt binnenkort een nieuwe 15inch BTO aan, met HDMI!

EIND OKTOBER! De 15V125 richt zich op het GAME publiek, o.a. 7200RPM harddisk, nieuwe Intel processor, 1GB Turbo Memory en NVIDIA 8600GT-512MB video + DirectX10. HDMI digitale LCD aansluiting + diefstal ALARM. Volledig zwarte behuizing, foto volgt zsm.

http://www.btonotebooks.n...PartnerID=1&ProductID=242

Zo te zien is de prijs niet veel hoger dan de 15W25+, als ik het goed zie is het 4gb model zelfs nog goedkoper dan de 15W25+ als je voor dezelfde specs kiest.
Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste