[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste
Acties:
  • 28.003 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

offtopic:
Ahja, jij was van de ranja...

Die procs maken geen zak uit. Kost alleen meer. Over het p-geval, dat zou ik niet zo gauw weten, maar technisch gezien hoort het model van surfspot een T61p te zijn, vanwege het WUXGA scherm.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Verwijderd

okee dan, misschien wel een beter alternatief dan wachten op de ifl90 tot oktober. Is alleen wel ernstig klein lijkt me die 1900 resolutie, maargoed, je kan het natuurlijk ook lager zetten he...
Ook vind ik het jammer dat er geen bluetooth opzit. Ben benieuwd wat de eerste eigenaars ervan vinden. Ikzelf kan er niet geweldig veel over vinden (aantal usb-uitgangen, svideo, hdmi enz...). Hij is sowiso wel santa rosa based neem ik aan?!?

ik dwaal wel een beetje af he... sorry
Compal ifl90 is ook heeeeel mooi evengoed en denk dat deze ten opzichte van de thinkpad ook weer voordelen heeft. Deze moet ik alleen nog even afwegen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 20:57 ]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 17:44:

waarom is er geen laptop met
Intel Core 2 Duo t7500/t7700
8600M GT
wxga+/wsxga+
hdmi uitgang/dvi
spdif uitgang
bluetooth
Anders moet ik maar even doorsparen voor de G1S..
De MSI GX700 misschien, is alleen 17" en je zit ook snel tegen de 1500 euro aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een goede optie, maar 17" vind ik toch echt te groot aangezien ik hem door heel nederland ga meeslepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Ik ben dus de Compal IFL90 aan het overwegen om aan te schaffen voor iemand.

Echter heb ik even een aantal vragen aan de bezitters van deze laptop:
  • Wat is de minimale en maximale werktijd op accu modus?
  • Hoe is de kwaliteit van het behuizing? Is dit bijv vergelijkbaar met de Acer Aspire 5920 of IBM Thinkpad of Asus F3 serie laptop?
  • Hebben jullie ook last van een flex/buigende toetsenbord? of rammelende touchpad toetsen?
  • Onder hevige belasting zoals spelen van een spel, produceert de ventilator dan veel lawaai en hoe is dit bij office/internet werkzaamheden?
  • Hoe is de kwaliteit van de webcam?
  • Hoe is de kwaliteit van het beeldscherm 1280x800 of 1440 x 900?
  • Wie wilt er zo vriendelijke zijn om wat mooie foto's te posten, waaronder van het beeldscherm? Ik ben eigenlijk benieuwd hoe klein de letters zijn bij een resolutie van 1680x50.
Owja, Voor het geval iemand mij direct door wijst naar een review.. die op notebookreview.com staat, wil ik erbij vermelden dat ik deze al heb gelezen, echter beweert PCM (link: http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2443) dat de toetsen bij het touchpad ramelen en daar maak ik mij een tikje bezorgt over.

Graag jullie reactie hierop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

PCMedic schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:15:
Ik ben dus de Compal IFL90 aan het overwegen om aan te schaffen voor iemand.

Echter heb ik even een aantal vragen aan de bezitters van deze laptop:
  • Wat is de minimale en maximale werktijd op accu modus?
  • Hoe is de kwaliteit van het behuizing? Is dit bijv vergelijkbaar met de Acer Aspire 5920 of IBM Thinkpad of Asus F3 serie laptop?
  • Hebben jullie ook last van een flex/buigende toetsenbord? of rammelende touchpad toetsen?
  • Onder hevige belasting zoals spelen van een spel, produceert de ventilator dan veel lawaai en hoe is dit bij office/internet werkzaamheden?
  • Hoe is de kwaliteit van de webcam?
  • Hoe is de kwaliteit van het beeldscherm 1280x800 of 1440 x 900?
  • Wie wilt er zo vriendelijke zijn om wat mooie foto's te posten, waaronder van het beeldscherm? Ik ben eigenlijk benieuwd hoe klein de letters zijn bij een resolutie van 1680x50.
Owja, Voor het geval iemand mij direct door wijst naar een review.. die op notebookreview.com staat, wil ik erbij vermelden dat ik deze al heb gelezen, echter beweert PCM (link: http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2443) dat de toetsen bij het touchpad ramelen en daar maak ik mij een tikje bezorgt over.

Graag jullie reactie hierop :)
Oeh, die weet ik!
* minimaal 1h15m (videokaart OC, 9-cel batterij) of 45 minuten (6-cel batterij, maar die krijg je bijna nooit bij deze config). Maximaal 4h. (scherm laag, geen wlan). Typisch moet je denken aan 2h45m-3h30 bij tekstverwerken en 2h-2h30 bij redelijk intensief werk (CAD in mijn geval).
* Laat hier geen misverstand over bestaan, dit is een solide ontwerp. Vergelijkbaar met Asus modelletjes. Hoogglans kap is gevoelig voor krasjes en vingerafdrukken, fan inlet is gevoelig voor stof (maar groot genoeg om geen oververhittingsproblemen te veroorzaken) en er zitten randjes op waar troep tussen kan komen, maar dat is minimaal. Toetsenbord zijn af en toe klachten over, maar in mijn geval zeer solide. Toetsen slijten sneller dan thinkpad. Scherm wiebelt *niet*. Scherm tordeert *niet*. Het heeft niet de ultieme bouwkwaliteit van de thinkpads, maar het komt goed in de buurt voor alle praktische toepassingen. Laat er echter geen drinken overheen vallen.
* Sommige mensen wel, respectievelijk nee. Touchpad is solide, toetsenbord stond bij tenminste één persoon in de thread rond de letter E niet helemaal goed (bol/los). Waarschijnlijk een missend schroefje oid, assemblagefout dus.
* Nee :) Hij is relatief stil. Zeker voor zo'n zware config. Let wel, er zitten highend componenten in, dus je zult hem nooit zo stil krijgen als een celeron M 470 en een IGP.
* Bijzonder goed, extreem veel beter dan mijn andere drie. In het donker nog een prima framerate en kwaliteit. Relatief weinig ruis voor het kleine oppervlak. Zeer kleurecht voor een webcam. Geen autofocus. Hoge fotoresolutie, maar ruizig. Voorbeelden?
* Geen info, het 1680x1050 scherm is extreem goed, dat is een S-IPS panel op 230 nits (CCFL) met uitzonderlijk goede inkijkhoeken voor een laptopscherm, met merkbare maar niet storende ghosting. Geen zichtbare light leakage, heb het nog niet kunnen ontdekken (bij een zwart scherm). Dit is wel het topmodel, verwacht slechtere kwaliteit bij de lage resoluties.
* Je raakt eraan gewend hoor :) Bovendien kun je de DPI settings omlaag zetten in windhoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
ssj3gohan schreef op donderdag 13 september 2007 @ 20:40:
Die procs maken geen zak uit. Kost alleen meer. Over het p-geval, dat zou ik niet zo gauw weten, maar technisch gezien hoort het model van surfspot een T61p te zijn, vanwege het WUXGA scherm.
Dus als je nog een keer mocht kiezen zou jij voor de Lenovo Thinkpad T61P gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik wel, want

1) dat scherm is om dood voor te gaan. In CAD- en foto/video-applicaties is het vrij simpel: hogere resolutie=beter. Veel mensen zullen de pixeltjes echt veel te klein vinden trouwens
2) bij surfspot is het ding meer dan 1000 euro goedkoper dan in de winkel, dus je bent GEK als je hem daar niet koopt
3) koeling is beter, videokaart is een ietsiepietsie beter, bouwkwaliteit is beter, spdif, hdmi (laatste weet ik niet zeker)
4) jammer: minder geheugen, bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1000 euro verschil? :9
das wel veel ja..

hdmi niet volges mij...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:45:
[...]

Mag ik jou hartelijk bedanken?

Doordat jij vermeldde dat de T7500 goedkoper word heb ik dat gevraagd aan Ahtec. Daarom krijg ik nu kosteloos een T7500 ipv een T7300 :)

Het volgende heb ik besteld:

1 2027 AHTEC SENSE XFL90 15,4 NVIDIA 8600MGT 512MB CAM/BT 923,53 923,53
1 2032 CPU INTEL CORE2DUO T7500 (2.2Ghz/800Mhz/4MB) 0,00 0,00
1 1432 MEM SO-DIMM DDR2 1024MB (667Mhz) 0,00 0,00
1 2065 MEM SO-DIMM DDR2 2048MB (667Mhz) 40,00 40,00
1 2021 HDD 2.5" SATA 160GB (7200rpm) 60,00 60,00
1 1998 ODD SONY NEC DVD+/-RW DUAL LAYER 0,00 0,00
1 1420 WIRELESS MODULE 3945ABG INTEL 0,00 0,00
1 2018 KB C - FL90 SERIES INTERNATIONAL 0,00 0,00
1 2028 MEM TURBO MEMORY ROBSON INTEL 1GB 0,00 0,00
1 2046 BLUETOOTH COMPAL FL90/91 0,00 0,00
1 1827 MOUSE OPTICAL WIRELESS RETAIL K12W 0,00 0,00
1 1118 COMPUTER BAG 15,4" ECONOMY BLACK (2546) W/ROHS 0,00 0,00
1 2040 SERVICE 3 YEARS WARRANTY - 1 YEAR PICK-UP & RETURN 49,00 49,00

voor: €1276,31

Ik ben tevreden :*)
Hoe heb jij hem zo samengesteld, want ik kan hem alleen bij Offerte zien en dan kan ik er geen extra's aan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blanco88 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:35:
[...]

Hoe heb jij hem zo samengesteld, want ik kan hem alleen bij Offerte zien en dan kan ik er geen extra's aan toevoegen.
Een emailtje doet wonderen ;)

Ik heb mijn laptop besteld, ben tevreden met de processor, werkgeheugen, harde schijf, videokaart en extra's. Het enige wat een beetje knaagt is de schermresolutie van 1280x800.

Maar goed, ik heb op mijn 19 inch 1024x768 en dat is vergelijkbaar met 1280x800 op een laptop heb ik gecheckt. Ben benieuwd B)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2007 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
@ssj3gohan ;)

Dank je voor je reply...
Weet iemand toevallig hoe de beeldkwaliteit is bij deze laptop met een resolutie van 1280x800?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
PCMedic schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:49:
@ssj3gohan ;)

Dank je voor je reply...
Weet iemand toevallig hoe de beeldkwaliteit is bij deze laptop met een resolutie van 1280x800?
De kleurechtheid en helderheid vind ik zelf heel goed. Het enigste wat ik echt jammer vind van het beeldscherm is dat je er echt goed voor moet zitten, anders word het al snel te donker aan de bovenkant van het schern. De kijkhoek vind ik dus wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dat is een niet weinig gehoorde klacht, en het zit zo:

De meeste 1280x800 panelen die in laptops van 14 of 15 inch worden gestopt komen nog uit voorraden van een paar jaar geleden. Dit is zelfs zo erg dat er reviewers zijn (anandtech, om maar één site te noemen) die weliswaar elke maand een paar laptops testen en everest eroverheen gooien om uit te lezen welk type paneel erin zit, en in het afgelopen halfjaar nog geen enkele laptop tegen zijn gekomen waar een 1280x800 paneel van minder dan 18 maanden oud in zat. Alleen sony stopt er vrijwel altijd een modern paneel in.

Verwacht dus dat je er een matig TN-paneel met relatief (let wel: relatief) veel bleeding en slechte respons in krijgt. Het is echt belangrijk om het woordje 'relatief' op te merken want TN heeft de afgelopen vijf jaar echt veel goedgemaakt en weet voor de meeste toepassingen prima responstijden neer te zetten. Inkijkhoek is wat minder.

Ik heb nog even wat aanvullende info voor potentiele kopers:

Als ik niks doe op mn laptop slaat mn fan zo goed als niet aan. Dat wil dus zeggen, als ik hem standby heb staan in het klaslokaal met een pdf'je met mn wiskunde-opgaven op het scherm hoor ik hem niet of nauwelijks (alleen de hdd). Dit is echt uitzonderlijk voor een laptop met zo'n gruwelijk goede specificatie.

Als ik dit vergelijk met de laptop van mn vriendin (veel zuinigere pentium M en geen videokaart) prijs ik mezelf gelukkig: zij heeft ca. 1/4 van mijn prestaties overall en nog veel minder op de videokaart en bij haar loopt de fan zo goed als continu, en hárd! En dat is een relatief robuuste toshiba.

[ Voor 11% gewijzigd door mux op 14-09-2007 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Verwijderd schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 11:52:
[...]
Maar goed, ik heb op mijn 19 inch 1024x768 en dat is vergelijkbaar met 1280x800 op een laptop heb ik gecheckt. Ben benieuwd B)
Hmm...wazig...

Heb hier een 20" widescreen 1680*1050 en de groote van de pixels komt presies overeen met die van een 15.4" 1280*800 schemrpje...

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
ok.. ik ben dus redelijk overtuigd..dat deze laptop performance en mobility kan bieden.. Of de factor qualitiy idd ook goed is moet ik nog even zien. (Jammer dat de lokale pc boeren deze niet in de schappen hebben staan.)

Maar ik zie nu dus dat de wachtlijsten aardig lang zijn...ik moet hem eigenlijk voor oktober hebben...Wie weet nog een adresje?
Aan de andere kant twijfel ik nog of de Asus F3SV geen betere keuze is.. echter faalt deze op de factor mobility.. omdat ie maar 1.5 op accu kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

@ ErikGr en @PcMedic

Ik heb ook een IFL90 met 1280x800 volgens Everest zit daar het volgende scherm in:

LC Philips LP154WX4-TLC1 [15.4"LCD]

Het scherm doet niet onder voor het scherm in de Sony Vaio van mijn zoon (ong. een jaar oud). Ben het wel eens met de opmerking dat je er goed recht voor moet zitten, maar ik vind niet dat het een slechte respons tijd heeft althans niet tijdens het kijken naar films.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

PCMedic schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:31:
ok.. ik ben dus redelijk overtuigd..dat deze laptop performance en mobility kan bieden.. Of de factor qualitiy idd ook goed is moet ik nog even zien. (Jammer dat de lokale pc boeren deze niet in de schappen hebben staan.)

Maar ik zie nu dus dat de wachtlijsten aardig lang zijn...ik moet hem eigenlijk voor oktober hebben...Wie weet nog een adresje?
Aan de andere kant twijfel ik nog of de Asus F3SV geen betere keuze is.. echter faalt deze op de factor mobility.. omdat ie maar 1.5 op accu kan werken.
Let wel: je krijgt een laptop die je nog jaren kunt servicen (spare parts zijn goed verkrijgbaar, het is een zeer veel verkocht model, etc.) en heel aardige kwaliteit, maar je levert in op mobiliteit e.d.. Verwacht geen ultradun model zoals een macbook pro (zelfde specs, 1000 euro duurder) of een ultrastijlvol ding zoals een sony vaio (zelfde prijsverhouding als de mbp). Het is géén dunne laptop.

Zelf vind ik hem wel mooi trouwens, maar dat is smaakgebonden. Het heeft ruwweg hetzelfde model als de moderne HP notebooks, niet vreemd, want die worden ook door Compal geproduceerd.

Verwijderd

@PCMedic

Ik ben zelf ook nog hard aan het twijfelen maar de Asus F3SV heeft de 8600 GS tov de 8600GT in de compal. Dit vind ik zelf een groot nadeel van de asus en had hem anders al in huis gehad. Deze heeft namelijk wel hdmi en spdif en de restvan mijn eisen..

• mux

mux

99% efficient!

Yep, vooral hdmi zal vervelend zijn. Maar het spdif verhaal is op zich niet heel interessant: zeker de microfooningang en ingebouwde microfoon zijn van bescheiden kwaliteit, en ondanks dat ze zeggen dat er een HD-uitgang op zit is daar het signaal ook niet echt geweldig van. Als je enigszins serieus bent over geluid is het toch wel aan te raden om een externe geluidskaart te kopen. Nadeel is dan dat je er weer een bak aan hebt hangen die je niet makkelijk mee kunt nemen.

En de meeste monitoren hebben toch wel een analoge ingang, dus behalve in het geval van sommige mensen hier die echt hdcp willen, is dvi/hdmi niet persé een pré.

Verwijderd

kor952 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 23:31:
@ ErikGr en @PcMedic

Ik heb ook een IFL90 met 1280x800 volgens Everest zit daar het volgende scherm in:

LC Philips LP154WX4-TLC1 [15.4"LCD]

Het scherm doet niet onder voor het scherm in de Sony Vaio van mijn zoon (ong. een jaar oud). Ben het wel eens met de opmerking dat je er goed recht voor moet zitten, maar ik vind niet dat het een slechte respons tijd heeft althans niet tijdens het kijken naar films.
Bedankt. De reden van mijn ''twijfels'' zijn dat een vriend van me een Fujitsu heeft met Vista. De icoontjes zijn heel groot (zijn wel instelbaar) en zijn beeldscherm staat op 1280x800. Alles lijkt daar echt heel groot zodat er weinig ruimte overblijft.
Hoeveel icoontjes zouden er mogelijkerwijs onder elkaar kunnen staan op uw desktop? Ik had namelijk al gelezen dat u Vista Ultimate gebruikt welke ik ook wil gaan gebruiken. Dat is een beetje mijn vergelijkingsmateriaal :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2007 14:46 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
In Vista kun je je icoongrootte zelf aanpassen ;)
Dit doe je door control vast te houden en te scrollen met je muis op de desktop :)

Maar 1280x800 is erg erg klein hoor imho, ga dan voor de 1440x900'er :)

[ Voor 21% gewijzigd door CLB op 15-09-2007 14:50 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Ah thanks, nee dan is het prima :)

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 14:44:
[...]

Bedankt. De reden van mijn ''twijfels'' zijn dat een vriend van me een Fujitsu heeft met Vista. De icoontjes zijn heel groot (zijn wel instelbaar) en zijn beeldscherm staat op 1280x800. Alles lijkt daar echt heel groot zodat er weinig ruimte overblijft.
Hoeveel icoontjes zouden er mogelijkerwijs onder elkaar kunnen staan op uw desktop? Ik had namelijk al gelezen dat u Vista Ultimate gebruikt welke ik ook wil gaan gebruiken. Dat is een beetje mijn vergelijkingsmateriaal :P
Bij mij staan er standaard 7 iconen in een kolom (van boven naar onder), dat is redelijk groot. Ik wist dat je het ergens kon wijzigen, zocht me net een ongeluk maar kon het niet vinden, tot ik het berichtje van CLB las, en inderdaad dat werkt je hebt er dan zo 9 in een kolom (of meer).

Bedankt CLB. :)

3000Wp op 't dak

• CLB
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

mooi, me laptops is binnen! wel grappig, me ouders gingen em ophalen, en werden geholpen door .. niemand minder dan mr pposthoorn _/-\o_ :9

• mux

mux

99% efficient!

Oeh, misschien ben ik daar dan ook eens door geholpen :o Zou het niet weten :) ken hem niet van gezicht.

Om nog even op te scheppen over het aantal iconen verticaal: 14 :P Maar goed, ik ben een sloddervos op mn desktop :)

Verwijderd

Misschien een vreemde gedachtegang, maar als ik die icoontjes verklein zoals CLB zegt dan zou ik er toch ook 14 op een rij kunnen hebben?
Wat is dan het verschil met een grotere resolutie?

Is de rest van Vista dan zo groot? Of valt het allemaal wel mee? Ik zit net even te surfen op het internet en 1280x800 word wel afgekraakt. Is 1280x800 dan echt zo'n resolutie voor mensen met slechte ogen :P

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:24:
Misschien een vreemde gedachtegang, maar als ik die icoontjes verklein zoals CLB zegt dan zou ik er toch ook 14 op een rij kunnen hebben?
Wat is dan het verschil met een grotere resolutie?

Is de rest van Vista dan zo groot? Of valt het allemaal wel mee? Ik zit net even te surfen op het internet en 1280x800 word wel afgekraakt. Is 1280x800 dan echt zo'n resolutie voor mensen met slechte ogen :P
Pardon, ik heb helemaal geen slechte ogen, kan in de verte nog alles heel scherp zien, ik moet alleen een leesbril op voor dichtbij, mag het als je 55 bent...

Grapje... >:)

Je krijgt er max 11 in een kolom of is het nu een rij? In iedergeval van boven naar onder.

Als je films op je TV wilt zien haalt de verticale resolutie van je TV ook de 600 lijnen niet. (Althans op mijn klassieke 100Hz TV (van dec. 2000). Ik heb net met de S-Video aansluiting Simon & Garfunkel live concert in Centralpark zitten kijken (beeldgrootte 640x480), werkt prima. :)

3000Wp op 't dak

Verwijderd

Ik denk rij, maar ik begrijp wat U bedoeld (u is wel gepast voor iemand van 55 ;)).

Het zal me benieuwen als ik de laptop binnen heb, zal wel eind van deze week zijn. Wel apart dat Ahtec zo snel kan leveren terwijl FC & Informatique zulke problemen hebben met leveren.

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

MethodP schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 16:30:
mooi, me laptops is binnen! wel grappig, me ouders gingen em ophalen, en werden geholpen door .. niemand minder dan mr pposthoorn _/-\o_ :9
Grappig.
Is het de goede sleeve? ik heb dezelfde.

• CLB
  • Niet online
kor952 schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:36:
Je krijgt er max 11 in een kolom of is het nu een rij? In iedergeval van boven naar onder.
Dat is 'n kolom ;)
Ezelsbruggetje: rij = rijbaan = horizontaal :)

(Ik kan er maximaal 12 kwijt op 'n 900 resolutie)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 15-09-2007 18:25 ]

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

pposthoorn schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 18:22:
[...]

Grappig.
Is het de goede sleeve? ik heb dezelfde.
Ja haha, perfect, dat is diegene die ik wilde ! :)

XP zonet geïnstalleerd, zonder problemen! Ach alleen het feit dat ik nog geen legale serial had (dat komt nog meneer gates, rustig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
Weten jullie zo of je bij Ahtec de compal ifl90 kan configureren met een hoge resolutie scherm? Ik kan dit namelijk niet terug vinden op hun site...Anders geef ik morgen maar even een belletje als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht van niet, maar voor de zekerheid kun je altijd even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of het nodig is om je bios te updaten naar de meest recente?

Mijn laptop komt donderdag/vrijdag binnen dus als het echt aan te raden is het wel handig om dat meteen te doen. Of hoeft Windows er niet af als je je bios updated (ik = noob).

Grazi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op maandag 17 september 2007 @ 14:28:
Weet iemand trouwens of het nodig is om je bios te updaten naar de meest recente?

Mijn laptop komt donderdag/vrijdag binnen dus als het echt aan te raden is het wel handig om dat meteen te doen. Of hoeft Windows er niet af als je je bios updated (ik = noob).

Grazi :)
Windows hoeft er niet af als je je bios wilt updaten, je moet wel met een dos 'floppy' opstarten dat kan ook met een als zodanige geformateerde CD/DVD. Ik heb echter tot nu toe geen echte verbeteringen tussen bios V 1.09, 1.10 en 1.12 kunnen ontdekken.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Nog meer mensen last van een dood vallend scherm na gebruuk van de FN + F3 toets ??

Ik wacht nog steeds @ mijn IFL90's :(

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDutch
  • Laatst online: 27-07-2024
Nog steeds errug blij met mijn InNote IFL90 WSXGA. Geen probleem met kleine lettertjes, maar ik heb goede ogen.

Mijn probleempje met de AGN Wifi kaart is opgelost, ik had inderdaad een AG_ kaart ingebouwd gekregen. Ik heb hem naar Informatique opgestuurd en vier dagen later een AGN terug gekregen.

Volgend probleempje:
Weet iemand hoe ik kan controleren of de Infrarood poort werkt en hoe die verder ingesteld dient te worden? Ik heb een PocketPC die met mijn vorige laptop probleemloos infrarood contact maakte en kon synchri, maar nu vindt hij geen contact.
Er zit een klepje voor de infrarood poort, die heb ik geopend, daarachter zit een lensje. Volgens apparaatbeheer werken de drivers en apparaten wel goed. Ik kan verder in heel vista geen infrarood vinden. Mijn vorige XP had hem in de netwerkapparaten staan, maar deze niet.

Ahhh. Zojuist gevonden op Microsoft. Ze hebben de functionaliteit niet in Vista ingebouwd. Oftewel, de infrarood poort is alleen geschikt voor de afstandsbediening.
Lekker belangrijk. :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
  • Laatst online: 09-07-2024
Zijn er hier reeds personen die een 1440x900 panel gebruiken? Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van deze panels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was van plan om de compal IFL90 te bestellen bij friesland computers maar deze heeft een levertijd van langer dan 2 weken. Het heeft 3gb ram, Intel® Core 2 Duo T7500 als processor en een 8600M Gt(512mb) als videokaart (http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1822). Nu is er een alternatief: FCB 15W25A. Deze is binnen de 2 weken leverbaar en heeft 2gb ram (2*1gb), Intel® Core 2 Duo T7500 een ook een 8600M gt (512mb), daarbovenop ook een Intel® 1GB Turbo Memory module ( Robson), bleutooth (http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1957). Nu vraag ik me af welke van deze 2 het beste resultaat zal geven bij games want ik zal de laptop vooral gebruiken voor games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zijn precies 't zelfde :| Die extra GB is nou ook niet echt bepalend voor 'n veel betere gameplay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

ssj3gohan schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 20:40:
... everest eroverheen gooien om uit te lezen welk type paneel erin zit, en in het afgelopen halfjaar nog geen enkele laptop tegen zijn gekomen waar een 1280x800 paneel van minder dan 18 maanden oud in zat. Alleen sony stopt er vrijwel altijd een modern paneel in.
Lol, ik heb er een scherm inzitten van 17 jaar oud :+
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
    Monitor Eigenschappen:
      Monitor Naam                                      Chi Mei N154Z1-L01
      Monitor ID                                        CMO1520
      Fabrikant                                         N154Z1-L01
      Monitor Type                                      15.4" LCD (WSXGA+)
      Fabricagedatum                                    1990
      Serienummer                                       Geen
      Maximaal zichtbaar schermformaat                  33 cm x 20 cm (15.2")
      Schermverhouding                                  16:10
      Maximale Resolutie                                1680 x 1050
      Gamma                                             2.20
      DPMS Mode ondersteuning                           Geen

Anyway, ik vind het een erg fijn scherm met een perfecte resolutie voor een 15.4 incher :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nah, het scherm wordt dan verkeerd uitgelezen. Dit is op zich wel opvallend; blijkbaar worden in elke batch wel andere schermen gebruikt. Er zal dus ook wel genoeg kwaliteitsverschil tussen zitten...

Op internet lees ik wel over een paar problemen met jouw panel, onder andere het bekende 'rimpeltjes als je je vinger erop legt' en rimpels als je het scherm een beetje buigt - dit is inherent aan een TN panel dus jij hebt in ieder geval een TN. Jammer voor je contrast, goed voor je respons en inkijkhoeken. Nu kijken of iedereen met wsxga+ een TN krijgt. Het zou raar zijn als ze verschillende typen panelen zouden verschepen op verschillende batches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Snap ik ook dat 1990 nooit zal kloppen, vond het alleen wel een grappig gezicht hehe.

Ik raak toch nooit mijn scherm aan, laat staan buigen 8)7 , dus dat boeit me niet. Response is zeker prima, al moet ik zeggen dat mijn SyncMaster 206BW toch nog een stukje sneller is, maar nog steeds ruim voldoende voor films/games.

Wat me welt opvalt is dat als het scherm uit slaapstand komt dat het scherm enigszins trilt, de backlight dus. maar ach dat is met 10 sec weer weg. Ook een minpuntje is dat de instelling (sterkte) van de backlight niet wordt onthouden, ik moet iedere keer het beeld wat donkerder maken met Fn-F4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26
Zo, net ook even gechecked, maar heb identiek het zelfde scherm (ook van 1990 ;) :p),dus denk toch wel dat meeste zo een scherm hebben?

Ik heb nu eigenlijk wel een vraag... Ik zit nu net 20 min op de accu te werken (low preformance profiel) en nu is de accu dus al voor 20 % leeg, is dit eigenlijk wel normaal? Dit terwijl ik gewoon wat op internet zit te surfen dus tweakers het nieuws aan het lezen en msn. :?

Edit: Ik heb er een 9 cells accu inzitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Marcoos op 18-09-2007 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Niet online

Nap

Pfff, die gekken bij informatique;

de levertijd van de innote is weer verlengd tot eind september. Ik heb pas een mail gestuurd dat ik me afvroeg wanneer ik hem nou eindelijk zou krijgen. Maandag (gisteren) zouden ze hem in elkaar zetten, maar er is nog niets veranderd op de pagina van de bestelstatus. :?

Nou goed, ik kan -eigenlijk- niet meer wachten op dat ding, dus heb een mail gestuurd dat ze maar moeten regelen dat ik hem dit weekend heb, anders ga ik ergens anders een laptop kopen (Jammer maar helaas)

Volgens mij zitten ze een beetje te slapen daar :O

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 12-09 20:53
Marcoos schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 00:23:
Zo, net ook even gechecked, maar heb identiek het zelfde scherm (ook van 1990 ;) :p),dus denk toch wel dat meeste zo een scherm hebben?

Ik heb nu eigenlijk wel een vraag... Ik zit nu net 20 min op de accu te werken (low preformance profiel) en nu is de accu dus al voor 20 % leeg, is dit eigenlijk wel normaal? Dit terwijl ik gewoon wat op internet zit te surfen dus tweakers het nieuws aan het lezen en msn. :?

Edit: Ik heb er een 9 cells accu inzitten.
Wat zijn de rest van uw specs? welke cpu, hd etc..
accu gaat gemiddeld 3 uur mee.. dus normaal is het dan 33 % per uur.. en niet 20% voor 20 min..

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:00:
[...]

Wat zijn de rest van uw specs? welke cpu, hd etc..
accu gaat gemiddeld 3 uur mee.. dus normaal is het dan 33 % per uur.. en niet 20% voor 20 min..
De rest van de spec's.
Proc: c2d T7300, Graka: 8600M GT 512MB, Geheugen: 2x1GB DDR2, Hdd: 160GB 7200rpm, Wlan: 300Mbit WLAN/Bluetooth/Robson Modules, Tv tuner, 9 Cell batterij, Windows Vista Ultimate.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik aero heb aanstaan, maar een maat van me heeft identiek dezelfde specs en ook aero aanstaan en bij hem gaat de batterij gewoon een stuk minder snel leeg, nu vraag ik me dus af waar dit aan kan liggen? ik kan eigenlijk geen ongewone processen vinden. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik die Geforce 8600M Gt 512mb later wil kopen, en plaatsen in een andere laptop, gaat dat? En hoeveel kost deze kaart. Zijn er sites die de 8600M Gt apart verkopen?

Nog een vraagje, de sites hier zijn allemaal vanuit Nederland, weet er iemand gelijkaardige sites uit België die zo'n laptops (vb: Compal, andere laptops met dezelfde specs) verkopen?

Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Marcoos schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 15:37:
[...]

De rest van de spec's.
Proc: c2d T7300, Graka: 8600M GT 512MB, Geheugen: 2x1GB DDR2, Hdd: 160GB 7200rpm, Wlan: 300Mbit WLAN/Bluetooth/Robson Modules, Tv tuner, 9 Cell batterij, Windows Vista Ultimate.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik aero heb aanstaan, maar een maat van me heeft identiek dezelfde specs en ook aero aanstaan en bij hem gaat de batterij gewoon een stuk minder snel leeg, nu vraag ik me dus af waar dit aan kan liggen? ik kan eigenlijk geen ongewone processen vinden. :?
Tijdens gamen haal ik 1h20-1h30 oid, dat betekent 100%/90min = ca 1% per minuut. Je laptop moet dus hard staan blazen continu en vooral de videokaart heel hard gebruiken om aan zo'n verbruik te komen. Het is niet zo heel 'normaal' maar het heeft meer zin om te kijken hoe lang je hele lading meegaat. Als hij minder dan 1h30 meegaat is er echt iets aan de hand, then again, misschien zuipt de tvtuner zoveel?

Op low performance profiel haal ik echt gemakklijk 2h30 en met een klein beetje tweaken (processor langzaam forceren) 3h en meer.

[ Voor 6% gewijzigd door mux op 18-09-2007 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
ssj3gohan schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 22:12:
[...]

Tijdens gamen haal ik 1h20-1h30 oid, dat betekent 100%/90min = ca 1% per minuut. Je laptop moet dus hard staan blazen continu en vooral de videokaart heel hard gebruiken om aan zo'n verbruik te komen. Het is niet zo heel 'normaal' maar het heeft meer zin om te kijken hoe lang je hele lading meegaat. Als hij minder dan 1h30 meegaat is er echt iets aan de hand, then again, misschien zuipt de tvtuner zoveel?

Op low performance profiel haal ik echt gemakklijk 2h30 en met een klein beetje tweaken (processor langzaam forceren) 3h en meer.
Ik had het vandaag nog eens opnieuw bekeken, en nu ging hij gewoon normaal mee dus, vind het maar vaag, der zal wrs toch wel een of ander proces van vista bezig geweest zijn toen, aangezien het zo snel ging. 8)7

• Nap
  • Niet online

Nap

Ik word er compleet gestoord van. Ik zit nou al 2 weken te studeren zonder dat ik een laptop heb en dat werkt gewoon niet echt. Informatique had maandag beloofd dat ze hem zouden maken, maar dat lukte dus niet.

Dat duurde me dus echt te lang en ik ben verder gaan zoeken naar een alternatief, en mijn oog viel op de asus C90, met een E6600 ipv een T7500 en WSXGA, voor €130 meer.
Maar, deze is ook pas 5 oktober leverbaar.

Waar ik ook aan zit te twijfelen is de resolutie: een WXGA+ met 1440x900 vind ik al best, dan hoef ik geen 1680x..... Dit omdat ik ook toekomstige games wel wil spelen en dan maakt een hoge resolutie me niet zo veel uit. Volgens mij presteert de 8600 niet zo goed op zulke hoge resoluties...

Maar ik kom dus gewoon tot de conclusie dat alle fatsoenlijke laptops al 2 maanden niet leverbaar zijn en dat dit begin oktober pas weer het geval is. Dat is waardeloos! :( 8)7 |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Nap op 19-09-2007 18:55 ]

• CLB
  • Niet online
Zepto is wel leverbaar hoor, maarja die staan niet in dit topic :9

EDIT @ Hieronder: Tsjaa dat zei je niet >:)

[ Voor 29% gewijzigd door CLB op 19-09-2007 19:01 ]

• Nap
  • Niet online

Nap

CLB schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:56:
Zepto is wel leverbaar hoor, maarja die staan niet in dit topic :9
Ja maar dat scheelt ook weer €200-€250 :>
Student

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Nap schreef op woensdag 19 september 2007 @ 19:01:
[...]

Ja maar dat scheelt ook weer €200-€250 :>
Student
Misschien een Asus f3sv, die heeft een WXGA+ scherm. Helaas wel een wat mindere videokaart.

• hjs
  • Niet online

hjs

Als rivatuner dit zegt, wat voor geheugen zit er dan op de 8600M GT
(Ja, rivatuner zegt of het DDR2 of DDR3 is, maar dat heb ik even verwijderd ;) )
ffffffffff ----------------------------------------------------------------
$ffffffffff NVIDIA specific display adapter information
$ffffffffff ----------------------------------------------------------------
$0100000000 Graphics core : G84 revision A2 (32sp)
$0100000001 Hardwired ID : 0400 (ROM strapped to 0407)
$0100000002 Memory bus : 128-bit
$0100000003 Memory type : DDRx (RAM configuration 00)
$0100000004 Memory amount : 524288KB
$0100000100 Core clock domain 0 : 513.000MHz
$0100000101 Core clock domain 1 : 1026.000MHz
$0100000006 Memory clock : 399.600MHz (799.200MHz effective)
$0100000007 Reference clock : 27.000MHz

• CLB
  • Niet online
Dat is DDR2 te zien aan de: Memory clock : 399.600MHz (799.200MHz effective)

• hjs
  • Niet online

hjs

Dacht ik ook, thnx ;)
(stond nl dus ddr3)

Verwijderd

Vandaag mijn Ahtec opgehaald bij een depot van GLS. Laptop was gisteren al bezorgd, maar had hem net op 20 minuten gemist. Maandag had Ahtec geld ontvangen en woensdag werd die al bezorgd terwijl ze oorspronkelijk een leverdatum van donderdag of vrijdag hadden.

Eenmaal thuisgekomen de laptop uitgepakt en tot mijn verrassing bleek dat de cover de zogenaamde pianolak had. Verder zag alles er goed uit maar heb de laptop nog niet aangezet. Ik heb zo college en als ik terugkom ga ik alles installeren.

De laptop ligt nu aan de acculader, hoe lang moet de accu opgeladen worden? Moet die voor het eerst 12 uur oid aan de accu of hoeft dat niet?

Wat Ahtec betreft ze hebben me positief verrast dus zeker een pluspunt voor Ahtec.

• CLB
  • Niet online
Hoeft niet, als je 'm maar aan de netstroom hangt als je Windows gaat installen :)

Verwijderd

Gracias voor je snelle reactie :)

Ja ik ga vanmiddag aan de gang, heb er nu al zin in!

Lees alleen wel op [Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 dat er wat problemen zijn met de installatie van Vista 32 bits. Maar goed geen uitdaging is te groot ;)

• hjs
  • Niet online

hjs

Bekijk eerst even je bios en zet ACHI aan indien je een robson module hebt ;)
Anders kun je Vista er opnieuw opzetten, wat ik dus net gedaan heb
(zonder verdere problemen overigens)

Verwijderd

Kan iemand zeggen wanneer de innote 154 met wxga scherm leverbaar is?

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Heb de inNote 154-XS90 bij Informatique besteld (die met een 1440x900 scherm). Als ik nu kijk naar de specs op de site zie ik dat er een 6 cells batterij bij zit. Dit was toch een 9 cells? Of vergis ik me nu?

Volgens mij was het enige dat anders was een fingerprintreader en de pianolak maar ik zie nu dat er ook een USB poort minder opzit.

[ Voor 24% gewijzigd door Xiquena op 20-09-2007 14:54 ]

Verwijderd

hjs schreef op donderdag 20 september 2007 @ 12:08:
Bekijk eerst even je bios en zet ACHI aan indien je een robson module hebt ;)
Anders kun je Vista er opnieuw opzetten, wat ik dus net gedaan heb
(zonder verdere problemen overigens)
Ik begrijp dit niet helemaal..

Net de computer aangezet en er stond dat er een media error was oid, alsof iets niet goed vast zat. Wat wel vaker is voorgekomen wat ik heb gelezen.

Nadat ik de Vista dvd erin gestopt had ging die gewoon installeren waar die op het moment nog mee bezig is.

Verwijderd

Xiquena schreef op donderdag 20 september 2007 @ 14:51:
Heb de inNote 154-XS90 bij Informatique besteld (die met een 1440x900 scherm). Als ik nu kijk naar de specs op de site zie ik dat er een 6 cells batterij bij zit. Dit was toch een 9 cells? Of vergis ik me nu?

Volgens mij was het enige dat anders was een fingerprintreader en de pianolak maar ik zie nu dat er ook een USB poort minder opzit.
Dat was inderdaad een 9 cell..

Het enige verschil is het scherm verder.

Bij Ahtec heb ik de duurdere versie gekregen alleen dan met een 1280x800 scherm. Het scherm bevalt prima gelukkig, wil toch geen kleine letters :)

Verwijderd

Heel fijn :|

Beeldscherm doet het nu al niet meer? Er is met geen mogelijkheid nog iets op het scherm te krijgen. Hele scherm is zwart en ik heb niets geks gedaan, alleen Vista geconfigureerd naar mijn eigen wensen.

Verdomme :@

//edit: gebeurd dus echt helemaal niets. Net zette ik de laptop aan en ging die weer uit na 1 minuut oid (met een zwart beeldscherm). Hij viel gewoon uit..
Daarna weer aangezet en dan blijft die aan, echter zonder beeldscherm.

:( :( :(

Net ook al 3x de laptopbatterij eruit gehaald omdat die anders niet zou uitgaan. Is dit schadelijk voor de batterij? Er start wel iets op maar ik heb geen flauw idee wat het is omdat ik dus niets kan zien. Ook niet echt goed om zo af te sluiten lijkt me?

Is het trouwens normaal dat een harde schijf standaard al 10gb in gebruik heeft? Toen ik Vista installeerde stond dat er 150gb beschikbaar was.

Zo gaat de lol er gauw vanaf -O-

Help ;(

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2007 20:29 ]

• Xiquena
Is het trouwens normaal dat een harde schijf standaard al 10gb in gebruik heeft? Toen ik Vista installeerde stond dat er 150gb beschikbaar was.
Nee dit is niet in gebruik maar bij een harddisk zal in Windows dit altijd afwijken van wat de fabrikant opgeeft. Zeg maar het is een interpretatie verschil. Zie onderstaande link

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gigabyte
En onderstaande tekst hieruit gequote:

Het gebruik van de term gigabyte komt door elkaar voor in zijn verschillende betekenisen. Meestal zal de klassieke binaire vorm gebruikt worden door het besturingssysteem van een computer. Het gebruik van gigabyte in zijn SI-vorm komt voor bij het uitdrukken van de opslagcapaciteit van opslagmedia. Zo zal er op een hardeschijf die men koopt als van 100 gigabyte na installatie slechts 93 "gigabyte" (= gibibyte) beschikbaar blijken te zijn. Ook voor het uitdrukken van transmissiesnelheden is de SI-vorm gebruikelijk.

• Fantasy-Bart
  • Laatst online: 31-07 18:10
ehh ik heb probleempje i guess :)

tja probleem ... :)

ik heb een Compal FL90 WSXGA+, T7500, 2GB 667Mhz, 160GB 7200RPM met 8600m gt 512mb

bluetooth module, 1 gig robinson voor vista, 9 cell accu

gekocht voor 1377 euro. Krijg hem morgen met de post. Maar nu kan ik aan een dell xps 1710 komen! Dus deze heb ik eigenlijk liever!!

Iemand interesse hij is nog niet binnen waarschijnlijk morgen :) Dan laat ik hem dicht in de verpakking!

• PCMedic
Fantasy-Bart schreef op donderdag 20 september 2007 @ 20:31:
ehh ik heb probleempje i guess :)

tja probleem ... :)

ik heb een Compal FL90 WSXGA+, T7500, 2GB 667Mhz, 160GB 7200RPM met 8600m gt 512mb

bluetooth module, 1 gig robinson voor vista, 9 cell accu

gekocht voor 1377 euro. Krijg hem morgen met de post. Maar nu kan ik aan een dell xps 1710 komen! Dus deze heb ik eigenlijk liever!!

Iemand interesse hij is nog niet binnen waarschijnlijk morgen :) Dan laat ik hem dicht in de verpakking!
Je kunt hem ook gewoon gaan inruilen he.. ;)

• mux

mux

99% efficient!

Weet je zeker dat je zo'n bakbeest wilt? Hij is leuk met alle lichtjes enzo, maar het is wel een stuk groter en meer dan een kilo zwaarder...

(vind het zelf trouwens ook wel een keigaaf apparaat, maar ik probeer niet overal met een gigantische lichtshow op te duiken, dat valt nogal op)

Verwijderd

hallo mensen ik zit echt ff met een groot probleem heb nu een tijdje mijn iNote gtx 1650*1050 versie helemaal tevreden mee maar zit met het volgende probleem,

ik draai onder windows xp een game maakt niet uit welke, zodra deze grafiesche dingen moet laten zien zie je veel lange flikkerende balken in beeld. het geluid is goed maar al gouw blijft het spel met lange vage balken hangen en is de enige optie tot resten 8sec de aan uit knop inhouden.

Ik heb goeie videokaart drivers en ook de nieuwste via laptopvideo2go ofzo en draai de nieuwste directX

dit is alleen bij games zo, HELP.

• Fantasy-Bart
  • Laatst online: 31-07 18:10
wat zijn de beste drivers voor 8600m gt 512 mb vooral voor css en q4 ?

Want ik heb desktop ati... snap niets maar van die drivers sessie.. en op laptop2video ofzoiets :) kom ik ook niet wijzer wat beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Niet online

Nap

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 22:18:
hallo mensen ik zit echt ff met een groot probleem heb nu een tijdje mijn iNote gtx 1650*1050 versie helemaal tevreden mee maar zit met het volgende probleem,
HELP.
Klinkt als warmteprobleem? Heb je hem overgeclockt? Het hoort iig niet; als dit zo blijft zou ik hem terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 september 2007 @ 17:33:
Heel fijn :|

Beeldscherm doet het nu al niet meer? Er is met geen mogelijkheid nog iets op het scherm te krijgen. Hele scherm is zwart en ik heb niets geks gedaan, alleen Vista geconfigureerd naar mijn eigen wensen.

Verdomme :@

//edit: gebeurd dus echt helemaal niets. Net zette ik de laptop aan en ging die weer uit na 1 minuut oid (met een zwart beeldscherm). Hij viel gewoon uit..
Daarna weer aangezet en dan blijft die aan, echter zonder beeldscherm.

:( :( :(

Net ook al 3x de laptopbatterij eruit gehaald omdat die anders niet zou uitgaan. Is dit schadelijk voor de batterij? Er start wel iets op maar ik heb geen flauw idee wat het is omdat ik dus niets kan zien. Ook niet echt goed om zo af te sluiten lijkt me?

Zo gaat de lol er gauw vanaf -O-

Help ;(
Laptop word maandag weer opgehaald :/

Ik neem aan dat het voor de volle 100% onder de garantie valt.

Is er trouwens makkelijk achter te komen of je een illegale versie van Vista hebt? Dit staat namelijk in de voorwaarden: Alle producten die de technische afdeling worden toegezonden dienen voorzien te zijn van de originele programma's, zoals drivers, installatie-programma's en applicaties. Pointec geeft geen garantie op incompleet verzonden producten, of die zonder originele software.

Het probleem word in ieder geval niet veroorzaakt door een virus of een programma oid. Aangezien ik niets eens beeld krijg als ik op de aan/uit knop druk. Dus Windows is niet eens geladen.

Weet iemand alleen in hoeverre het schadelijk is om je accu te ontkoppelen van je laptop terwijl die nog aanstaat? Dit heb ik een keer of 4 moeten doen omdat die anders niet uit ging.
ss3gohan misschien :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2007 18:15 ]

• Sorted
Ik heb gisteren bij DeGreef een BTO 15W25A (1440x900) besteld. Ik ben zeer benieuwd of het scherm naar wens is. Wat me opviel is dat het 100 euro goedkoper is dan een directe bestelling bij BTO...rare jongens bij BTO.

Ik heb gekozen voor de Performance (T7500) met een 200/7200 HDD, 4 Gb. en Vista 64bit als extra (ookal is de Core2Duo geen 64 bit chip) vanwege VmWare. Verder nog een TVtuner voor de lol...

Nu maar wachten...

• CLB
  • Niet online
Sorted schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 10:53:
(ookal is de Core2Duo geen 64 bit chip)
is wel zo :)

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 17:34:
Weet iemand alleen in hoeverre het schadelijk is om je accu te ontkoppelen van je laptop terwijl die nog aanstaat? Dit heb ik een keer of 4 moeten doen omdat die anders niet uit ging.
ss3gohan misschien :P
Hardwarematig is het geen enkel problee, maar software vindt het zelden leuk. Als software bezig was iets naar de harde schijf te schrijven, kan het voorkomen dat je FAT kapot gaat en je dus bestanden niet meer kunt lezen vanaf de harde schijf, maar sinds ruwweg windows 2000 is dit ook niet zomaar nodig, daar zijn vrij speciale condities voor nodig. Over het algemeen genomen is het dus zelfs softwarematig nog niet eens zon probleem. Natuurlijk heb jij daar niks mee te maken ;)

@Sorted: Nee, maar Vista 64-bit is ook geen 64-bit besturingssysteem ;) Kan het nog moeilijker?
Wat in consumentenelektronica 64-bit wordt genoemd is eigenlijk x86-64, dus de originele albekende x86 instructieset met een paar 64-bit extensies eraan toegevoegd, onder andere in memory addressing. Harde schijven gebruiken al jaren 48-bit LBA ipv de 'oude' 32-bit addressering, etc.

[ Voor 19% gewijzigd door mux op 22-09-2007 11:17 ]

• Sorted
No dude! Core2 Duo heeft EMT64. Da's wat anders dat TRUE 64 bit. Stukje leesvoer hieronder:

The EMT64 chips are still 32 bit
chips. Intel will not have any 64 bit consumer chips until next year.
EMT64 (Extended Memory Technology 64) chips allow a P4 chip to
use the same registers that a 64 bit chip accesses, so that they can use
more than the 4GB that a non-EMT64 P4 can access. As a side advantage of
this, the chip can "execute" the x86 code, but it does so through emulation
using a 32 bit thunking layer. It does not run the 64 bit OS as a 64 bit
OS, but as a thunked OS. This is slow and clumsy at best. The point I am
trying to make is that the EMT64 bit chips *ARE NOT* 64 bit chips. They are
able to use certain functions of the x86 extensions that allow it to access
the same registers, but that is all. It is *NOT* a 64 bit chip, not will it
ever be. Intel has announced that it *WILL* produce 64 bit chips next year.
I want those who are considering buying a 64 bit computer to understand that
while the EMT64 can emulate execution of the code, it is *NOT* a 64 bit
chip. Never was, never will be.

• Sorted
@ssj3gohan: Je hebt helemaal gelijk.

Had jij nog drivers issue's i.c.m. 64bit gezien je ook 4gb draait?

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Sorted schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:18:
[...]

No dude! Core2 Duo heeft EMT64. Da's wat anders dat TRUE 64 bit. Stukje leesvoer hieronder:

The EMT64 chips are still 32 bit
chips. Intel will not have any 64 bit consumer chips until next year.
EMT64 (Extended Memory Technology 64) chips allow a P4 chip to
use the same registers that a 64 bit chip accesses, so that they can use
more than the 4GB that a non-EMT64 P4 can access. As a side advantage of
this, the chip can "execute" the x86 code, but it does so through emulation
using a 32 bit thunking layer. It does not run the 64 bit OS as a 64 bit
OS, but as a thunked OS. This is slow and clumsy at best. The point I am
trying to make is that the EMT64 bit chips *ARE NOT* 64 bit chips. They are
able to use certain functions of the x86 extensions that allow it to access
the same registers, but that is all. It is *NOT* a 64 bit chip, not will it
ever be. Intel has announced that it *WILL* produce 64 bit chips next year.
I want those who are considering buying a 64 bit computer to understand that
while the EMT64 can emulate execution of the code, it is *NOT* a 64 bit
chip. Never was, never will be.
Volgens wikipedia heeft de core 2 duo een implementatie van de x86-64 instructieset aan boord.

[ Voor 3% gewijzigd door sunoke op 22-09-2007 11:39 ]

• mux

mux

99% efficient!

Sorted: het stukje dat je citeert is erg tendentieus. 64-bit software draaien op een x86-64 instructieset gaat zo goed als even snel als 32-bit software draaien, en vaak sneller in het geval van de juiste optimalisaties (denk photoshop cs3 en 3ds max 9). Je kunt dan namelijk adressen die gewoonlijk over twee instructies moeten worden ingelezen in één instructie uitvoeren. Verder wordt de indruk gewekt dat x86-64 IA-64 zou kunnen imiteren, dit is allerminst waar, het zijn twee volledig verschillende architecturen die elektrisch en codematig volledig incompatible zijn. Er bestaat geen true 64-bit code voor x86-64.

In feite kun je dus een 64-bit OS draaien zonder dat je enig performanceverschil merkt met een 32-bit OS, het enige verschi is dat je onder een 64-bit OS 4GB of meer RAM kunt gebruiken (en ohja, geen enkel programma werkt meer naar behoren).

Ik draai nu XP 32-bit omdat vista en xp 64-bit compleet kudt met peeren is, daar kan ik dus maar 3GB geheugen gebruiken, maar zgn. large address aware programma's (lees: programma's die daadwerkelijk meer dan 3GB geheugen nodig zouden kunnen hebben) kunnen alsnog bij de laatste gieg RAM komen, no harm done dus.

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 11:16:
[...]

Hardwarematig is het geen enkel problee, maar software vindt het zelden leuk. Als software bezig was iets naar de harde schijf te schrijven, kan het voorkomen dat je FAT kapot gaat en je dus bestanden niet meer kunt lezen vanaf de harde schijf, maar sinds ruwweg windows 2000 is dit ook niet zomaar nodig, daar zijn vrij speciale condities voor nodig. Over het algemeen genomen is het dus zelfs softwarematig nog niet eens zon probleem. Natuurlijk heb jij daar niks mee te maken ;)
Thank you :)

Als ik mijn laptop terug krijg ga ik toch de gehele computer weer opnieuw installeren.\

Het enige waar ik nog een beetje bang voor ben is dat ze moeilijk gaan doen omdat er een niet originele Vista opstaat. Ik wilde eerst even bekijken hoe Vista is voordat ik het daadwerkelijk ga aanschaffen. Maar goed nu is na 1 uur de computer al kapot en staat er dus een niet originele Vista op. In de garantie staat dus dat systemen met niet originele software niet onder de garantie vallen.

Op het formulier dat ik dien bij te voegen als straks de laptop word opgehaald word ook gevraagd om het besturingssysteem + licentienummer + wachtwoord. Is dit de normale gang van zaken? Het enige wat ze moeten maken is het scherm, wat overduidelijk hun fout is geweest. Dus in principe hoeven ze helemaal niet in Windows. Kan ik weigeren om mijn wachtwoord te geven of is dit normale gang van zaken?
Als het niet hoeft komen ze bij het inlogscherm en weten ze dat het beeldscherm werkt.

Verder trouwens nog niemand dit probleem meegemaakt? Als het een kwestie is van een los draadje ben ik niet blij, want dat zou dan betekenen dat dit zomaar weer kan gebeuren. Als ik een pech exemplaar heb krijg ik een nieuwe en worden de onderdelen overgezet. Nou jouw bemoedigende antwoord ben ik ook niet meer bang dat de accu is beschadigd oid.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

• mux

mux

99% efficient!

Een respectabel bedrijf heeft niets te maken met jouw installatie, sterker nog, dit is de procedure zoals die *moet* worden gevolgd:

Als de laptop is geleverd met een voorgeinstalleerd besturingssysteem:
- first thing als de laptop binnenkomt voor RMA is: recoverypartitie draaien en laptop terugbrengen naar fabrieksstaat.
- probleem diagnosticeren.

Als de laptop niet wordt geleverd met een voorgeinstalleerd besturingssysteem:
- first thing is de harde schijf uit de laptop halen en apart getagget wegleggen
- testschijf in de laptop stoppen, favoriete diagnostieksoftware draaien, probleem diagnosticeren
- probleem oplossen :)
- consumentenschijf terug en laptop teruggeven, indien het probleem softwarematig is dit aan de klant aangeven met instructies.

Daarom wordt ook altijd gewaarschuwd dat bij OEM-laptops je data verloren gaat als je hem opstuurt, dus dat je backups moet maken. Niemand heeft iets met jouw data te maken, ook niet de originele verkoper van jouw laptop. Als ze persé je wachtwoord e.d. willen hebben ghost je je schijf naar een externe harde schijf, formatteer je hem en zet je er een schone windhoos zonder wachtwoord op.

Edit: oei, ik was bemoedigend. Je batterij kan nog steeds stuk zijn hoor! (albeit dat de oorzaak niet is dat je hem er af en toe uit hebt getrokken toen de computer draaide). Hehe, plagen is altijd leuk >:)

[ Voor 8% gewijzigd door mux op 22-09-2007 16:14 ]

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 16:12:
Een respectabel bedrijf heeft niets te maken met jouw installatie, sterker nog, dit is de procedure zoals die *moet* worden gevolgd:

Als de laptop is geleverd met een voorgeinstalleerd besturingssysteem:
- first thing als de laptop binnenkomt voor RMA is: recoverypartitie draaien en laptop terugbrengen naar fabrieksstaat.
- probleem diagnosticeren.

Als de laptop niet wordt geleverd met een voorgeinstalleerd besturingssysteem:
- first thing is de harde schijf uit de laptop halen en apart getagget wegleggen
- testschijf in de laptop stoppen, favoriete diagnostieksoftware draaien, probleem diagnosticeren
- probleem oplossen :)
- consumentenschijf terug en laptop teruggeven, indien het probleem softwarematig is dit aan de klant aangeven met instructies.

Daarom wordt ook altijd gewaarschuwd dat bij OEM-laptops je data verloren gaat als je hem opstuurt, dus dat je backups moet maken. Niemand heeft iets met jouw data te maken, ook niet de originele verkoper van jouw laptop. Als ze persé je wachtwoord e.d. willen hebben ghost je je schijf naar een externe harde schijf, formatteer je hem en zet je er een schone windhoos zonder wachtwoord op.

Edit: oei, ik was bemoedigend. Je batterij kan nog steeds stuk zijn hoor! (albeit dat de oorzaak niet is dat je hem er af en toe uit hebt getrokken toen de computer draaide). Hehe, plagen is altijd leuk >:)
:+ you bully :P

Maar goed zou het kunnen zijn dat het beeldscherm niet meer aangaat doordat er een niet origineel besturingssysteem opstaat? Persoonlijk kan ik het me niet voorstellen omdat anderen er ook geen last van hebben. Laptop heb ik niet geconnect met het internet. Nadat ik Vista had geinstalleerd heb ik niet direct alle drivers geinstalleerd. Zo stond er bij de computer index een 1,0 oa bij videokaart.

Maar doordat het beeldscherm niet werkt kan ik de harde schijf ook niet formatteren.. Externe harde schijf heb ik niet.

Stel als het probleem veroorzaakt kan worden door Vista, kan ik je dan een email sturen naar het mailadres in je profiel? It will be beneficial for you ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2007 18:17 ]

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 17:01:
[...]

:+ you bully :P

Maar goed zou het kunnen zijn dat het beeldscherm niet meer aangaat doordat er een niet origineel besturingssysteem opstaat? Persoonlijk kan ik het me niet voorstellen omdat anderen er ook geen last van hebben. Laptop heb ik niet geconnect met het internet. Nadat ik Vista had geinstalleerd heb ik niet direct alle drivers geinstalleerd. Zo stond er bij de computer index een 1,0 oa bij videokaart.

Maar doordat het beeldscherm niet werkt kan ik de harde schijf ook niet formatteren.. Externe harde schijf heb ik niet.

Stel als het probleem veroorzaakt kan worden door Vista, kan ik je dan een email sturen naar het mailadres in je profiel? It will be beneficial for you ;)
Het kan niet dat je beeldscherm niet meer aangaat doordat er geen stickertje onderop je laptop plakt... ik moet nog de eerste persoon vinden die hardwarefouten heeft veroorzaakt door illegale software (waar dat bij de legale variant wel goed zou zijn gegaan). Maar los daarvan, je kunt me altijd geld geven en mailtjes sturen naar mn profielemailadres. Liefst vooral dat eerste. Eigenlijk het liefst alleen dat eerste.

Nah, ok, je mag ook wel alléén mailtjes sturen. Voor deze ene keer! :+

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zaterdag 22 september 2007 @ 18:48:
[...]

Het kan niet dat je beeldscherm niet meer aangaat doordat er geen stickertje onderop je laptop plakt... ik moet nog de eerste persoon vinden die hardwarefouten heeft veroorzaakt door illegale software (waar dat bij de legale variant wel goed zou zijn gegaan). Maar los daarvan, je kunt me altijd geld geven en mailtjes sturen naar mn profielemailadres. Liefst vooral dat eerste. Eigenlijk het liefst alleen dat eerste.

Nah, ok, je mag ook wel alléén mailtjes sturen. Voor deze ene keer! :+
Hehe :D, door dit antwoord heb je je net geld door de neus geboord :P

het enige wat ik me nu nog afvraag is waarom dat ding niet meer werkt. Als het dus niet software matig is komt het door a) stekkertje los b) beeldscherm is gewoon stuk. In geval van optie B krijg ik een nieuwe barebone neem ik aan. Als het stekkertje los is dan zullen ze die maken, maar gebeurd hopelijk daarna niet meer.

Wat Windows licentie code had ik verkeerd gelezen, het stond bij de accesoires die meegeleverd worden. Besturingssysteem + licentie + wachtwoord stonden in kleine letters erbij dus dat is niet verplicht.

Hartelijk dank voor je antwoorden steeds, waardeer ik zeer. Kudoos voor jou 7(8)7 *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:42
Hallo Iedereen,

Kan iemand mij uitleggen wie of wat Compal precies is, ik heb de naam al verschillende keren langs zien komen maar ik heb er absoluut nog nooit van gehoord. Ken eigenlijk alleen maar de standaard merken zoals Asus, Acer, Dell Toshiba en Sony.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Compal is een merk dat notebooks voor andere bedrijven maakt, maar sinds een tijd kan je als consument bij bepaalde winkels ook een Compal bookje zelf samenstellen. Ze staan voor zover ik weet als 2e grootste notebookbouwer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 23:42
Yapser schreef op zondag 23 september 2007 @ 15:37:
Compal is een merk dat notebooks voor andere bedrijven maakt, maar sinds een tijd kan je als consument bij bepaalde winkels ook een Compal bookje zelf samenstellen. Ze staan voor zover ik weet als 2e grootste notebookbouwer..
Het komt er is dus neer dat Compal een soort groothandel iets en dat je daarvandaan gelijk een samengestelde notebook kan kopen zonder tussenkomst van een dealer bijv Asus of Acer. of klopt mijn redenatie niet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Om maar een tech-nazi te zijn: Compal is een zgn. ODM oftewel Original Design Manufacturer. Een gigantisch bedrijf (_echt_ gigantisch, ze produceren miljarden laptops) die in feite het design- en productiewerk van 'merken' (vaak zijn merken niet meer dan dat - naampjes) op zich nemen. Bekendste merken die afnemers zijn van Compal zijn Compaq (niet aan elkaar gelieerd - Compal is een chinesisme voor computer-friend, compaq is een merknaam die geschikt leek voor slimline en notebookproducten, 'compact'), Asus, Dell, Apple en MSI. Niemand shopt 'exclusief' bij Compal voor zn laptopjes, sommige barebones worden ook door Quanta (grootste ter wereld) en anderen gebouwd.

Het is al langer zo dat Compal en Quanta barebones verkopen voor de consumentenmarkt, maar er is tot nu toe nog geen importeur in nederland. Een ander merk dat veel mensen wel kennen is Promedion/Advance, wat tegenwoordig in Nederland bekend staat als XXODD en internationaal als Clevo. Dit bedrijf bouwt exclusief high-end modellen en verkoopt dat al jáááren 'directer' aan consumenten.

Kopen via een ODM is niet persé goedkoper, maar je krijgt over het algemeen een exclusiever apparaat met een hogere kwaliteit en betere componenten. Als je een acertje in de winkel koopt weet je praktisch zeker dat er werkelijk het goedkoopste geheugen en de goedkoopste partij harde schijven in zit die ze met tienduizenden tegelijk hebben kunnen inslaan - als je een notebookje bij compal, clevo of quanta koopt kun je er je eigen favo merken in proppen. Het is al met al een wat hoger 'tweaker-gehalte'.

In het geval van de IFL90 is er ook een prijsvoordeel - je krijgt een laptop met de bouwkwaliteit en koelingskwaliteiten van een thinkpad of asus gamer-serie, de specs van een macbook pro, voor de prijs van een acer (praktisch). Meestal echter ben je als je echt op de centen zit goedkoper uit met een HP of Acer.

Compal wordt geimporteerd door BTO Notebooks Nederland (staat voor 'Built to order') als lege kastjes. Dit bedrijf verkoopt zelf direct aan consumenten (ook de lege kastjes), maar de meeste modelletjes worden verkocht via winkels als friesland computers, de greef, informatique en alternate, welke er voor jou (wel of niet to-order) je favoriete componentjes in zetten. Je kunt dus een paar tientjes besparen door direct bij BTO en een uitgebreide onderdelenshop de onderdelen te kopen en hem dan zelf te assembleren.

Nieuwtje: de videokaart in de IFL90 is een MXM-II. Waarschijnlijk kun je er dus in de toekomst een die-shrink van de 8700M GT of 9600GT in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
ssj3gohan schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:55:Nieuwtje: de videokaart in de IFL90 is een MXM-II. Waarschijnlijk kun je er dus in de toekomst een die-shrink van de 8700M GT of 9600GT in zetten.
Uhm, begrijp ik goed dat dat betekend dat je in de toekomst wellicht je videokaart makkelijk en goedkoop kan upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Makkelijk wel, goedkoop zeker niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
CLB schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:30:
Makkelijk wel, goedkoop zeker niet ;)
Aan wat voor prijs moet je dan denken en hoe zou je eraan moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Prijzen... Voor 'n 8700M GT'tje pffffjew zo'n 300,- ofzo en waar je 't kan krijgen..
Tsjaa als je geen connecties hebt is de enige mogelijkheid eBay (en ze zijn erg schaars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
CLB schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:35:
Prijzen... Voor 'n 8700M GT'tje pffffjew zo'n 300,- ofzo en waar je 't kan krijgen..
Tsjaa als je geen connecties hebt is de enige mogelijkheid eBay (en ze zijn erg schaars)
Uhh.. Ik wacht wel totdat er weer een driver uitkomt waarmee je kan overclocken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henning schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:25:
Hmmm...

Tot zo ver was mijn Compalletje heel lief, alleen nu doet hij wazig.

Ik had vandaag een nieuw Scherm voor dekstop gebruik gehaalt (Samsung 206BW )
En draaide een lekkere dualscreen setup.

Alleen nu is het scherm van mijn laptop uitgevallen.
Heb hem geprobeerd te rebooten, zonder extern schemr etc.
Maar het wil niet slagen.

De laptop start op (ventilator spint goed hard)
Dan wacht ie even rustig.
Zet zichzelf uit.
Start weer op.
en blijft dan rsutig door zoemen...

Zonder enig beeld te produceren (alleen de backlight ligt op)

Iemand bekent met zo;n verhaal??
Eh ja ik nu :X

Hoe is het bij jou afgehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

ChessSpider schreef op zondag 23 september 2007 @ 20:50:
[...]

Uhh.. Ik wacht wel totdat er weer een driver uitkomt waarmee je kan overclocken :p
mxm-upgrade.com verkoopt regelmatig leuke modelletjes: standaard 300 of 350 dollar voor high-end, 150 voor midrange en 90 voor lowend (stroomverbruik!). Zeker voor twee generaties verder (lees 2009) kan dit best nuttig zijn en het geld waard. Ook de mogelijkheid om straks een quadcore in de socket P te stoppen is erg aanlokkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
Op laptops4U onderstaande link gevonden:
http://www.laptops4u.nl/p...%5D=&prijs=&Submit=zoeken

op de site van BTO staat deze:
http://www.btonotebooks.n...PartnerID=1&ProductID=235

Er staat bij dat hij nieuw is. Het is er eentje met een 1440x900 WXGA+ scherm. Deze zijn met een pianolak afwerking.
Pagina: 1 ... 7 ... 13 Laatste