[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste
Acties:
  • 28.001 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 17:42
Kasj schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 14:05:
[...]

Ik begin al een beetje te wennen aan de gevoeligheid van de spatietoets. Misschien is het ook wel gewoon gewenning. Wat wel vreemd blijft is het flexen rondom de E-toets. Het keyboard buigt daar een paar millimeter door. Rond de O-toets is dat weer helemaal niet. Dit zou dus een schroefje moeten zijn?
zoals meeste misschien weten je toetsenboardje is nog geen eens 1 cm DIK , ;)
vandaar het Banding van als je indrukt hij mee buigt het geval is puur het lipje zit niet in je laptop goed , of ze zijn een schroef vergeten verder niks aan de hand

Zoals hier BV ( bij de American Compal h80 )

het geen waar een rondje om heen staat is 2 hoekbplekken voor schroefjes
en het witte lipje waar je toetsenboard ( Flatcabel van je keyboard ) in geschoven word

Afbeeldingslocatie: http://img505.imageshack.us/img505/7472/lolrr1.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Mektheb op 01-09-2007 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het doorspitten van verschillende topics ben ik heel veel interessante info tegengekomen, waarvoor dank.

Ik heb dan ook - zoals velen - mijn keuze gemaakt voor een Compal IFL90.

Nu had ik nog een vraagje waar jullie me hopelijk mee kunnen helpen en wat misschien ook interessant is voor toekomstige kopers.

Zijn er mensen die een Compal IFL90 hebben met TV tuner? (gekocht bij Friesland Computers of Informatique)

Wat ik heb kunnen vinden is dat het om een Lifeview Flytv express mini dvb-t hybrid gaat.
Is dit bij iedereen zo? Want in een ander topic heb ik foto's van een Asus Tuner gezien.

Zit er een afstandsbediening bij? Ook hier gemengde reacties over gevonden.

Zou je aanraden om hem te kopen of is het de prijs niet echt waard? (qua kwaliteit van beeld en opnames)

Zijn er trouwens nog alternatieven in de vorm van een MiniPCI express tuner van een ander (beter?) merk?

Alvast hartelijk bedankt!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
Voor mensen die netzoals ik moeite hebben met het formatteren van de nieuwste BIOS, hier een klein stappenplan om het te doen met een USB drive.
Dit is voor IFL90 !

Allereerst download de nieuwste BIOS van je laptop. Te vinden op:
http://www.bizcom-us.com/...rtDriversDownloadPage.htm. Op het moment is dat BIOS110 (IFT00110.zip).

Daarna moet je aan de system files komen. De beste manier om dat te doen is een diskette te pakken en daar een opstart diskette van te maken. De bestanden die op de diskette zijn, zijn de bestanden die je nodig hebt.

Daarna heb je de HP USB Disk Storage Format Tool nodig. Die kan je hier vinden: http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197, of gewoon met een google search.

Stop de USB drive erin, formatteer de USB drive met het programma (zorg dat Create a DOS startup disk is aangevinkt) en pak de DOS system files van de diskette af.

Afbeeldingslocatie: http://chessspider.no-ip.info/fotoalbum/Overig/HP_USB_Format_Tool.gif

Op de USB drive staan dan (maar) 3 bestanden:
Command.com
IO.sys
MSDOS.sys.

Pak dan gewoon de bestanden van het BIOS bestand uit en herstart de laptop.
Bij het opstarten, klik op de F12 knop en selecteer opstarten van "FDD: <usbnaam>". Open dan heel simpel IFT00110.BAT en wacht!

Hij begint meteen, en bij mij startte hij opeens opnieuw op (waarna ik een halve hartaanval kreeg).
Als Windows XP niet meer op wilt starten (BSOD), controleer dan of AHCI aanstaat!

Als je het rustig na wilt lezen met niet werkende links, ga dan naar

http://www.pcstats.com/ar...cfm?articleid=1676&page=2

Als je geen diskette hebt, kan je hier de systeembestanden downloaden (zolang de voorraad strekt):
http://chessspider.no-ip.info/systemfiles.zip

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Mektheb schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 16:08:
[...]

zoals meeste misschien weten je toetsenboardje is nog geen eens 1 cm DIK , ;)
vandaar het Banding van als je indrukt hij mee buigt het geval is puur het lipje zit niet in je laptop goed , of ze zijn een schroef vergeten verder niks aan de hand

Zoals hier BV ( bij de American Compal h80 )

het geen waar een rondje om heen staat is 2 hoekbplekken voor schroefjes
en het witte lipje waar je toetsenboard ( Flatcabel van je keyboard ) in geschoven word

[afbeelding]
Cool bedankt. Ik heb het toetsenbord verwijderd. De schroefjes zat goed vast, maar deze zitten alleen aan de buitenkant. Het toetsenbord bolt in het midden een beetje op waardoor er ruimte/speling ontstaat. Dit veroorzaakt het doorbuigen bij het indrukken van de toetsen. Nou heb ik aan de onderkant van het toetsenbord in het midden een stukje dikke tape geplakt zodat de speling wordt opgeheven. Dit lijkt te werken, maar kan dit kwaad voor het toetsenbord of de notebook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
nee dit mag niet uit maken aagezien de ruimte tussen je toetsenboard en je laptop van plastic / metaal is ofz en geen kabels / printplaat zit maakt dat niks uit :) , tis verschillend per laptop de aanslag heb ik zelf gemerkt bij het assambleren van de notebooks , mijn laptop is strak geen buig toetsen , maar collega heeft wel het bouncie toetsenbord dus vandaar

Blij je kon helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aureliusmaximus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2008
Ik heb een GNote gekocht bij de Greef maar blijkbaar zit er geen TPM chip op (staat in ieder geval niet in de Bios) iemand anders dit ook opgemerkt? Is het erg dat het er niet bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vraag het nog maar een keer... Is er ook maar iemand die via component HD resoluties kan selecteren als deze is aangesloten op een HD Ready TV? Het lukt mij maar niet, maar dat zou toch wel moeten lukken? Ik kan maar gaan tot 1024x768, en dan is de kleur van het scherm blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zou graag een logitech MX 1000 bluetooth muis willen laten werken via de ingebouwde bluetooth module. Volgens mij apparaatbeheer is de bluetooth module correct geinstalleerd, maar toch vind hij de muis niet.Ik heb de logitech drivers (setpoint) geinstalleerd. Als ik het meegeleverde bluetooth stickje van logitech gebruik is het geen probleem. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oddish2211 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:31:
[...]

echt niemand die ook een compal ifl90 heeft met vista?
Ik zit in net dezelfde situatie als jij :). Dus mijn vraag is, heb je al een oplossing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Aureliusmaximus schreef op zondag 02 september 2007 @ 02:56:
Ik heb een GNote gekocht bij de Greef maar blijkbaar zit er geen TPM chip op (staat in ieder geval niet in de Bios) iemand anders dit ook opgemerkt? Is het erg dat het er niet bij zit?
Het is geen vPro laptop, dus er *hoort* geen TPM chip op te zitten :)

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 00:51:
[...]

Ik zit in net dezelfde situatie als jij :). Dus mijn vraag is, heb je al een oplossing :p
Vorige week mijn nieuwe Gnote 15w25+ opgehaald bij De Greef Computers.
Eerste indruk van De Greef Computers is zeer positief. Notebook is super :P

Ik draai op dit notebook Vista Ultimate 64bits.
Ik heb de TV-kaart (Lifeview Flytv express mini dvb-t hybrid) geinstalleerd met de
bijgeleverde vista-driver. Geen problemen gehad met de installatie hiervan.
Bij mij is een afstandsbediening erbij geleverd.

Ik heb zit met een ander probleem wat reeds door meerdere op dit forum is gevraagd.
Na de installatie van alle drivers houd ik 1 unknow device over, namelijk
"Microsoft ACPI-Compliant System". Alle bekende hardware zoals webcam, cardreader,
fingerprint, modem enz. zijn geinstalleerd.

Iemand een idee ?

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smart battery installeren, staat in applications map. Wellicht dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Verwijderd schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:56:
Smart battery installeren, staat in applications map. Wellicht dat dat helpt.
Merci, je hebt gelijk _/-\o_

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Innote GTX en ben hier heel tevreden mee.

Nu heb ik alleen het probleem dat de cpu zichzelf terugklokt naar 800 mhz terwijl hij op stroom is aangesloten en de tempertauur van de cores zo'n 47 graden is. Ik heb gezocht naar een optie om deze terugklokking altijd uit te zetten, maar ik heb het niet gevonden.

Ik heb de tempertuur bekeken met core temp, de snelheid bekeken met cpuz en ik draai windows xp pro 64 bit. Er is vast een heel makkelijk antwooord voor maar ik heb het nog niet kunnen vinden.
Alvast bedankt allen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik ben net achter de grootst mogelijke desillusie gekomen - er bestaat, jawel, een betere laptop voor minder geld...

Op surfspot schijnen ze een Lenovo Thinkpad T61p te verkopen met:

T7300
2GB RAM
Quadro FX 570M (gebaseerd op, waarschijnlijk, 8600M GT, met 256 MB DDR3)
non-glossy WUXGA (1920x1200) 15.4"

voor... 1199 euro!

Wel alleen voor (aankomende) studenten! Ongelooflijk, deze configuratie is in de winkel ca. 2200 euro. Ik wil hem ultragraag hebben maar kheb al een compal IFL90 gekocht.... aargh! Ik snap trouwens niet hoe ze hem zó goedkoop hebben gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:45
ow das mooi :)
welke type en waar kijk je op die site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
Je moet eerst inloggen op surfspot en dan kun je via Actie of Partnershops naar "Laptops voor een studentenprijsje" gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

Hmmm...

Tot zo ver was mijn Compalletje heel lief, alleen nu doet hij wazig.

Ik had vandaag een nieuw Scherm voor dekstop gebruik gehaalt (Samsung 206BW )
En draaide een lekkere dualscreen setup.

Alleen nu is het scherm van mijn laptop uitgevallen.
Heb hem geprobeerd te rebooten, zonder extern schemr etc.
Maar het wil niet slagen.

De laptop start op (ventilator spint goed hard)
Dan wacht ie even rustig.
Zet zichzelf uit.
Start weer op.
en blijft dan rsutig door zoemen...

Zonder enig beeld te produceren (alleen de backlight ligt op)

Iemand bekent met zo;n verhaal??

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhoogev
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-03-2018
ACPI=Advanced Configuration and Power Interface
de rest zelf even opzoeken dit koste mij minder dan 1 minuutje
Chipsjesjeng schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:59:
[...]

Vorige week mijn nieuwe Gnote 15w25+ opgehaald bij De Greef Computers.
Eerste indruk van De Greef Computers is zeer positief. Notebook is super :P

Ik draai op dit notebook Vista Ultimate 64bits.
Ik heb de TV-kaart (Lifeview Flytv express mini dvb-t hybrid) geinstalleerd met de
bijgeleverde vista-driver. Geen problemen gehad met de installatie hiervan.
Bij mij is een afstandsbediening erbij geleverd.

Ik heb zit met een ander probleem wat reeds door meerdere op dit forum is gevraagd.
Na de installatie van alle drivers houd ik 1 unknow device over, namelijk
"Microsoft ACPI-Compliant System". Alle bekende hardware zoals webcam, cardreader,
fingerprint, modem enz. zijn geinstalleerd.

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ssj3gohan schreef op maandag 03 september 2007 @ 20:29:
Ik ben net achter de grootst mogelijke desillusie gekomen - er bestaat, jawel, een betere laptop voor minder geld...

Op surfspot schijnen ze een Lenovo Thinkpad T61p te verkopen met:

T7300
2GB RAM
Quadro FX 570M (gebaseerd op, waarschijnlijk, 8600M GT, met 256 MB DDR3)
non-glossy WUXGA (1920x1200) 15.4"

voor... 1199 euro!

Wel alleen voor (aankomende) studenten! Ongelooflijk, deze configuratie is in de winkel ca. 2200 euro. Ik wil hem ultragraag hebben maar kheb al een compal IFL90 gekocht.... aargh! Ik snap trouwens niet hoe ze hem zó goedkoop hebben gekregen...
1900x1200 op een 15,4inch? Dat heb ik nog nooit gezien, maar dat lijkt me niet erg fijn kijken na een paar uur achter de laptop zitten.
Maar wel een superprijs ja. En niet te vergeten: 3 jaar garantie! En voor 30 euro extra heb je ook 3 jaar lang next day on-site garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Henning schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:25:
Hmmm...

Tot zo ver was mijn Compalletje heel lief, alleen nu doet hij wazig.

Ik had vandaag een nieuw Scherm voor dekstop gebruik gehaalt (Samsung 206BW )
En draaide een lekkere dualscreen setup.

Alleen nu is het scherm van mijn laptop uitgevallen.
Heb hem geprobeerd te rebooten, zonder extern schemr etc.
Maar het wil niet slagen.

De laptop start op (ventilator spint goed hard)
Dan wacht ie even rustig.
Zet zichzelf uit.
Start weer op.
en blijft dan rsutig door zoemen...

Zonder enig beeld te produceren (alleen de backlight ligt op)

Iemand bekent met zo;n verhaal??
Laptop wordt opgehaald, waarschijnlijk vga / scherm probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

silmaril8 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 09:31:
[...]

1900x1200 op een 15,4inch? Dat heb ik nog nooit gezien, maar dat lijkt me niet erg fijn kijken na een paar uur achter de laptop zitten.
Maar wel een superprijs ja. En niet te vergeten: 3 jaar garantie! En voor 30 euro extra heb je ook 3 jaar lang next day on-site garantie.
Geloof het of niet, maar wsxga+ biedt soms op 15.4" zelfs te weinig ruimte. Ik ben persoonlijk zo iemand die zelfs WUXGA nog zou pruimen op die beelddiagonaal, en (ik denk) veel CADders met mij.

Jammer dan wel dat er niet nog even een iets zwaardere videokaart in wordt gedaan, je kunt absoluut niet gamen op die resolutie met een 8600M GT-variant. (maar verdorie wel behoorlijk snel 3ds max scenes renderen over de videokaart!)

Ik snap niet hoe ze hem zo goedkoop krijgen, heeft iemand er meer info over? Het kán gewoon niet voor die prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heeft iemand nu al een rijtje wat je gelijk moet downloaden installeren voor als je je laptop met Vista binnen krijgt ?

welke nvidia drivers raden jullie aan ?

welke hotfixen voor Vista?
Virtual address space usage in Windows game development
When a DirectX 10 application runs on a Windows Vista-based computer that has multiple graphics cards, the computer does not use the secondary graphics card
An update is available that improves the compatibility and reliability of Windows Vista
An update is available that improves the performance and reliability of Windows Vista

Dingen als RMclock voor je energie beheer, laatste intel drivers, ??

Zijn er nog intressante tweak progjes om Vista beter te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
welk type moet ik kijken op die site dan voor die Lenovo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
nl_umpire schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 13:18:
welk type moet ik kijken op die site dan voor die Lenovo?
?
de type met het wxga+ scherm en welke 1199 kost natuurlijk.... lijkt me simpel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
De 4 notebooks die worden aangeboden:
http://www.megasellers.nl...N/lenovo_spec_r61_t61.xls

EDIT: Ik bedoelde te zeggen dat als ik op de site van Megasellers zit niet kan kiezen van notebooks. Heb de instelling INHOLLAND (misschien verklaard dag een hoop haha)

[ Voor 52% gewijzigd door nl_umpire op 04-09-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Er staat wel wat bij hoor. Bij elke laptop zie je bovenaan staan wat er in zit. En als je klikt op elke laptop zie je ook een overzichtschermpje met wat er in elke laptop zit.

En natuurlijk het excel sheetje ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
ssj3gohan, welke videokaart drivers gebruik je ookalweer en op welke clock staat hij nu?
Ik krijg mijn videokaart niet meer geoverclocked, zelfs niet met rivatuner. Dat is volgens mij met de nieuwste videokaart drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien handig om de volgende link aan de TS toe te voegen ?

http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm

Hier is bios versie 1.12 te downloaden terwijl de overige sites nog op 1.10 zitten

@ChessSpider : 101.45 Beta drivers bieden de mogelijkheid om de grafische kaart te onder/overclocken

Ik ben wel jaloers op de temperaturen van ssj3gohan,want ik kom met de default instellingen al aan de 82 á 83 graden na een potje gpu-stressen...
dus voor mij is een overclock niet echt gezond. (88 á 89 graden met 600/450)

De cpu komt bij mij niet meer boven de 70 graden dankzij rmclock,maar ik heb de volle 2,2 Ghz ook niet nodig ik draai hem nu op 1,2 Ghz - 1,8 Ghz op de laagst in te stellen spanning.

Dat de cpu-temperatuur invloed zou hebben op de temperatuur van de graka merk ik persoonlijk niks van,want ook al is mijn cpu 53 graden dan kan m'n gpu nog steeds makkelijk de 80 graden passeren.

Ik zit dus alleen nog met die 'te warme graka' (zelfs met underclock) ....mischien binnekort toch maar eens een kijkje nemen aan de binnenkant.

Vanavond ga ik eerst eens de nieuwste bios proberen,mischien dat dit wat verschil in temperatuur teweeg brengt aangezien ik nu nog op 1.09 zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik speel vals hoor. Zowel thuis als in mn appartement voor de studie staat mn laptop niet plat op het bureau maar staat de achterkant omhoog (ventilatie-ingang zit onderop). Verder heb ik de temperatuur niet genormaliseerd naar 20 graden omgeving ofzo...

Mn windows xp is gecrasht (hdd heeft een foutje gemaakt ofzo) dus hij is nu aan het herinstalleren. Als hij klaar is zal ik nog even stresstesten met de laptop plat op mn bureau en de omgevingstemp erbij. ATITool+ORTHOS, minimumspanningen op maximum clocks:

cpu 2.0 GHz @ 1.025V
gpu 630/450
geen CPUFSB
geen videokaartvoltages veranderd

(ook ik gebruik nog 101.45, deze geeft overigens wel verminderde performance; nieuwere drivers halen zonder OC dezelfde 3dmark scores)

edit: 80-90 graden is voor je gpu niet zo erg; ik heb 3 jaar lang op zulke gpu-temps gewerkt in mn oude clevo en die doet het nog prima. Het is ook onafhankelijk getest geweest (heeft een hele tijd geleden op tweakers gestaan) en het heeft eigenlijk niet of nauwelijks effect op de levensduur van je graka om hem op zulke temps te laten lopen. Verder is de koeling in de IFL90 erg goed (kan een 8700M GT praktisch aan, die een TDP-klasse hoger zit) maar ik denk eigenlijk dat de echte graka-overclockers toch maar een thinkpad T61p moeten kopen; de koeling daarin is werkelijk ongelooflijk goed; gemakkelijk 15-25 graden onder de IFL90... Dan word je wel opgezadeld met een Quadro FX570M ipv 8600M GT, maar die presteren praktisch hetzelfde (zelfde core).

[ Voor 33% gewijzigd door mux op 05-09-2007 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ssj3gohan :

Het gekke is dat ik onder Vista (die ik inmiddels niet meer geinstalleerd heb) wel de clocks kon aanpassen met de nieuwere drivers.

Onder vista was alleen mijn grafische performance weer zo veel slechter dat ik bijna dubbele scores haalde met XP...

Dit kan overigens ook aan mij liggen hoor (ik wil geen os-war beginnen hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Hmm, Gamen doe ik op het moment toch niet met de laptop. Probleem is dat, de vorige keer toen ik mijn videokaart drivers wou downgraden kon ik meteen heel XP opnieuw installeren.

Op zich is 2~2.5 uur natuurlijk heel redelijk (1.2ghz, 0.973V), maar als ik ook de 4+ kan halen zou dat helemaal perfect zijn. Maar ik wacht wel totdat ik weer opnieuw moet installeren of een volgende serie drivers die wel werken..

Weet iemand trouwens of je de frequency waar het geheugen op werkt ook kan veranderen? Mijn geheugen werkt nu op 333mhz op 5-5-5-15, terwijl hij op 200 en 266mhz veel lagere latencies heeft. Nu weet ik wel dat de latency niet extreem veel uitmaakt voor intel processors, heeft de snelheid dat ook niet.
Dus neem ik aan dat geen snelheids verschil zit tussen geheugen op 266mhz of op 333mhz met gelijke latencies.

Geheugen:

Mijn geheugen:

frequency:
200 MHZ
3-3-3-9
266 MHZ
4-4-4-12
333mhz:
5-5-5-15

[ Voor 6% gewijzigd door ChessSpider op 05-09-2007 17:15 . Reden: geheugen timings toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm dat is ook toevallig...Toen ik gisteren m'n video kaart drivers wou upgraden liep xp bij mij ook na een aantal minuten vast dus heb ik gisteren ook een verse install gedaan (zal de tijd wel zijn :) )

4+ uur ga je denk ik met geen mogelijkheid halen,tenzij er een tool komt/is,waarmee de fsb te halveren is en je nog lagere spanningen/snelheden kan toepassen.

Ik blijf geduldig hopen en wachten.

Betreft je geheugen vraag zou ik het niet weten,sorry.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Verwijderd schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:22:
Hmmm dat is ook toevallig...Toen ik gisteren m'n video kaart drivers wou upgraden liep xp bij mij ook na een aantal minuten vast dus heb ik gisteren ook een verse install gedaan (zal de tijd wel zijn :) )

4+ uur ga je denk ik met geen mogelijkheid halen,tenzij er een tool komt/is,waarmee de fsb te halveren is en je nog lagere spanningen/snelheden kan toepassen.

Ik blijf geduldig hopen en wachten.

Betreft je geheugen vraag zou ik het niet weten,sorry.
ssj3gohan zei laatst volgens mij dat hij, met zijn cpu vast op 1.2ghz en zijn gpu geonderklokt tot de laagste waardes ruim 4 uur had..

ssj3gohan in "[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+)..."

[ Voor 4% gewijzigd door ChessSpider op 05-09-2007 16:33 . Reden: linkje toevoegen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb ik even overheen gelezen,sorry ;)

Ik heb em zelf nog niet op de accu gehad dus ik geloof het meteen als ssj3gohan dat getest heeft.
Wel een goed bericht en dus zeker de moeite waard om een grafische driver te hebben,waarmee je de clocks kunt aanpassen.

Ik vind het nog steeds raar dat het met de nieuwste drivers 'niet' kan (onder xp)

Hoe lang zou zo'n accu het trekken als de processor te underclocken zou zijn naar 0,8 ghz (0.8V) :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2007 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Mijn waardes zijn nou niet dat je zegt het meest realistisch voor normaal of zelfs licht werk; het is nogal moeilijk werken met het scherm uit e.d. ;)

Je kunt nog wel de videokaart downclocken met rivatuner (stabiel 110/80) om er een tiental minuten extra uit te krijgen, en als je echt gek bent kun je experimenteren met CPUFSB. Moet je wel eerst erachter komen welke clock generator de laptop gebruikt, weet iemand dat?

Onder normaal gebruik is 2,5 uur prima te halen met een beetje downclocks. Ongetwijfeld valt er nog van alles te bezuinigen als je dieper in de drivers kunt duiken en onnodige hardware ook echt helemaal kunt uitschakelen. Mijn eerste prioriteit is echter nog even xp herinstalleren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik heb Windows Vista x64 op mijn laptop staan, maar daarmee kan ik niet op het draadloos op de TU Delft komen.
Ik wil XP Pro x32 ernaast installeren, maar daar heb ik nu dus problemen mee.
Ten eerste kon hij de hdd niet vinden, ik heb nu een USB Floppy drive gehaald, probleem opgelost. Maar nu werkt het nog niet. Ik kan de partitie selecteren en formatteren. Maar als windows bestanden gaat laden krijg ik een melding. Deze zegt dat Windows geen vorige versie kan vinden, en dat gecontrolleerd moet worden of ik deze upgrade mag installeren en daarvoor zou ik een Win XP volledige versie CD erin moeten doen.
Ik heb een XP Pro Upgrade Van Surfspot.nl deze kan je normaal gewoon op een lege partitie/hdd installeren, maar nu werkt het dus niet, het lijkt wel alsof het komt omdat er vista op staat oid.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen, het is namelijk niet zo handig om geen netwerk te hebben op school.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 14:14
pposthoorn schreef op woensdag 05 september 2007 @ 19:49:
Ik heb Windows Vista x64 op mijn laptop staan, maar daarmee kan ik niet op het draadloos op de TU Delft komen.
Ik wil XP Pro x32 ernaast installeren, maar daar heb ik nu dus problemen mee.
Ten eerste kon hij de hdd niet vinden, ik heb nu een USB Floppy drive gehaald, probleem opgelost. Maar nu werkt het nog niet. Ik kan de partitie selecteren en formatteren. Maar als windows bestanden gaat laden krijg ik een melding. Deze zegt dat Windows geen vorige versie kan vinden, en dat gecontrolleerd moet worden of ik deze upgrade mag installeren en daarvoor zou ik een Win XP volledige versie CD erin moeten doen.
Ik heb een XP Pro Upgrade Van Surfspot.nl deze kan je normaal gewoon op een lege partitie/hdd installeren, maar nu werkt het dus niet, het lijkt wel alsof het komt omdat er vista op staat oid.

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen, het is namelijk niet zo handig om geen netwerk te hebben op school.
Het ligt toch echt aan je Windows Versie. Kijk of je MSDN AA aan kunt vragen dan kun je via daar een Single User licentie krijgen voor Windows XP SP2. Dat is misschien een betere oplossing dan een upgrade als nieuwe installatie proberen te installeren. Verder zou ik eerst Windows XP installeren en dan pas Windows Vista. Dat zal iets beter gaan werken aangezien Vista een andere bootloader gebruikt dan Windows XP.

_@/'

• nl_umpire
ssj3gohan schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 11:42:
[...]
Ik snap niet hoe ze hem zo goedkoop krijgen, heeft iemand er meer info over? Het kán gewoon niet voor die prijs...
Misschien hoort het idd niet helemaal thuis in dit topic, maar ik zou er idd ook wat meer van willen weten. Het is dus een betere config dan de compal?

• juani
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
Weet iemand iets van de FCb computers die Friesland-Computers verkoopt?

De compals zijn niet op voorraad (en gaat nog lang duren blijkbaar), maar de FCb computers wel.

Volgensmij zijn het ongeveer dezelfde kistjes als die van Compal.

Verwijderd

http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=1893

ja ik zou ook graag wat meer over die FCb computer willen weten.

Ik bedoel voor deze prijs is dit best een monster.

(wil waarschijnlijk hier op een beter scherm en 7200 rpm HD)

Maar ben erg benieuwd naar de ervaringen met deze notebooks en dit bedrijf

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:45:

Volgens mij zijn dit Qwanta Modellen :) , en geen Compall idd

je hebt Compall / Qwanta / Asus / Msi etc die barebones maken , deze prijs is wel zeer netjes voor een Qwanta benieuwd hoe ze dat flikke

• juani
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2024
@Pocket Jockers: In ieder geval hebben veel mensen goeie ervaringen met dit bedrijf; Friesland-Computers heeft deze zomer hele goedkope Compal laptops verkocht, en deze hebben veel mensen hier gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Wat kan ik eigenlijk beter nemen? Windows Vista 32 bit of 64 bit? Heb al een Compal IFL90 besteld maar kan eventueel het OS nog wijzigen. Wil er wel een dual boot systeem mee maken met XP 32 bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

Ke ik heb zelf het probleem van mijn niet meer opstartende IFL90 gevonden door er nog 1 onklaar te maken :( :( :(

Net nu ik deze week keihard pc's / laptops nosig heb voor school vallen ze allemaal op 1 na uit.

2 * IFL90 die niks meer doen
1 vga uitgefikt (vastgelopen fan)
1 psu die de pijp geeft

Krisis maar oke...

Heeft iemand een id hoe ik zo;n ILF90 een harde reset kan geven, like in oldskool-tijdperk:

Bios jumper om - 5 sec wachten - Bios jumper terug....

Ik gok dat ik hem daarmee weer aan de praat krijg!
Dus al heeft iemand een ideetje, met me know!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dat kan niet, het bios in notebooks is FLASH ipv SRAM, dat krijg je dus niet gereset door de spanning eraf te halen. Een bios van een notebook kun je doorgaans niet resetten zonder een EEPROM programmer.

maar even serieus:

WHAT THE FUCK BEN JIJ MET JE LAPTOPS AAN HET DOEN MAN?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ik heb gisteren bios V 1.12 geïnstalleerd en nu doet het ledje in mijn mute knop het niet meer. Is dit toeval of hebben meer mensen met bios v1.12 hetzelfde probleem.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier doet mijn mute-ledje het nog prima met bios 1.12

Ik heb nog geen problemen met de laptop gehad,behalve af en toe het oh zo vervelende nv4_disp.dll blauwe scherm na 20 minuten Battlefield 2.

Echt een goeie oplossing heb ik daar nog niet op gevonden
het installeren vd nieuwere drivers verhelpt dit in ieder geval niet en mijn onderklok op de grafische kaart heeft er ook niks mee te maken,want op default clocks heb ik hetzelfde resultaat.

toch nog eens wat verder googlen op de 190.000 nv4_disp.dll error pagina's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 08:50:
Hier doet mijn mute-ledje het nog prima met bios 1.12
Probleem met mute ledje is opgelost...

Ik had ook bij www.compal.com nieuwe Vista Realtek drivers gedownload (V6.0.1.5436), die blijkt dus dat ledje niet te ondersteunen, versie V6.0.1.5413(WHQL) doet dat wel. Ook was het Realtek setup programma ineens verdwenen bij de nieuwe versie.
Ik heb bij www.compal.com ook nieuwe versies gevonden van WOW VideoAudio, Smart Battery en de NVidea driver (156.10) (die kan je niet onder -of overclocken)

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Laatst online: 31-07 18:10
een harddisk van 5400rpm of 7200rpm

Merk je dit met games??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dit is gewoon spammen van je vraag en helemaal niet Compal/ BTO gerelateerd... Google is ofzo }:|

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
CLB schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:34:
Dit is gewoon spammen van je vraag en helemaal niet Compal/ BTO gerelateerd... Google is ofzo }:|
niet spammen van me vraag... :)

je kan kiezen bij compal 90 versie tussen 5400/7200 dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Fantasy-Bart schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 11:46:
[...]

niet spammen van me vraag... :)

je kan kiezen bij compal 90 versie tussen 5400/7200 dus..
gewoon 7200rpm nemen is sneller..

http://gathering.tweakers...+7200+rpm&where=Dit+forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

ssj3gohan schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:12:
Dat kan niet, het bios in notebooks is FLASH ipv SRAM, dat krijg je dus niet gereset door de spanning eraf te halen. Een bios van een notebook kun je doorgaans niet resetten zonder een EEPROM programmer.

maar even serieus:

WHAT THE FUCK BEN JIJ MET JE LAPTOPS AAN HET DOEN MAN?!?!
Wat ik doe:

Draai dual screen config, doen FN + F3, valt laptop scherm uit en wil niet meer aan...

Die FN + F3 conbo werkt niet goed, gok daarom zelf @ een bios prob (aangezien die toetsen via het bios werken heb ik me laten voorlezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 14:09
Zelfde geld voor de slaapstand, het scherm activeerd dan niet meer zodra die eruit komt. Lijkt me ook inderdaad een bios of hardware matig (scherm) probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

M0rph3v5 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 13:16:
Zelfde geld voor de slaapstand, het scherm activeerd dan niet meer zodra die eruit komt. Lijkt me ook inderdaad een bios of hardware matig (scherm) probleem
Zou het helpen om op te starten in veilige modes (F8) en daarna NVidea config te draaien?

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kor952 schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 10:20:
[...]

Probleem met mute ledje is opgelost...

Ik had ook bij www.compal.com nieuwe Vista Realtek drivers gedownload (V6.0.1.5436), die blijkt dus dat ledje niet te ondersteunen, versie V6.0.1.5413(WHQL) doet dat wel. Ook was het Realtek setup programma ineens verdwenen bij de nieuwe versie.
Ik heb bij www.compal.com ook nieuwe versies gevonden van WOW VideoAudio, Smart Battery en de NVidea driver (156.10) (die kan je niet onder -of overclocken)
Bij mij doet dat LEDje het wel met die nieuwe drivers.

Welke setup programma bedoel je? Die setup prog van Control Panel? Die is bij mij ook gewoon aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 16:35:
[...]

Bij mij doet dat LEDje het wel met die nieuwe drivers.

Welke setup programma bedoel je? Die setup prog van Control Panel? Die is bij mij ook gewoon aanwezig.
Configuratiescherm > Realtek HD Audio Configuratie

Sinds ik de 'oude' driver weer geïnstalleerd heb is dit programma weer terug. Ook kon ik in Windows Live Messenger bij Extra en dan Audio en Video instellen het volume van de microfoon niet instellen.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Henning schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 12:39:
[...]

Wat ik doe:

Draai dual screen config, doen FN + F3, valt laptop scherm uit en wil niet meer aan...

Die FN + F3 conbo werkt niet goed, gok daarom zelf @ een bios prob (aangezien die toetsen via het bios werken heb ik me laten voorlezen)
Oh, ik dacht dat je hele computer aan gort was :) Disregard the yelling...

Ik heb tot nu toe ook één keer een probleem gehad met Fn+F3, het zal wel een keertje worden opgelost in het bios hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

ssj3gohan schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 19:23:
[...]

Oh, ik dacht dat je hele computer aan gort was :) Disregard the yelling...

Ik heb tot nu toe ook één keer een probleem gehad met Fn+F3, het zal wel een keertje worden opgelost in het bios hoop ik...
Nou dat hoop ik wel... heb dus nu 2 gevallen die hopeloos niks meer doen.
1 ligt bij Laptops4u in onderzoek, de andere nog hier in afwachting van de resultaten.

Ik gebruik thuis en @ school bijna altijd een dual-screen setup. En meestal gebruik ik Ultra-mon voor het in en uit schakelen van de schermen. Maar mja, die knopjes horen het gewoon te doen.

Simple as it is... zou ene beetje jammer zijn dat ik vergeet dat; FN + F3 = laptop dood... want dat gebeurt dat vast met enige regelmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aureliusmaximus
  • Laatst online: 27-03-2008
Hmmm misschien rare vraag maar hoe updaten jullie de Bios naar 1.12?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Dit moet je wel helpen als je een USB stick hebt: ChessSpider in "[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+)..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
weet iemand de specs van het scherm responstime etc

van de De inNote 154-GTX90

en De inNote 154-XS90?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Goed dat je het zegt, ik moet eens everest gaan misbruiken om mn schermtype te achterhalen.

Hint: het zijn dezelfde panelen als Dell gebruikt. Meer weet ik vooralsnog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

volgende week zaterdag ga ik me inNote eindelijk ophalen! :)
Ik ga er dan win xp pro opzetten, en vervolgens vista business in dualboot....hopelijk gaat dat lukken.
Nog één weekie wachten dan maar! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Het is mij zojuist eindelijk gelukt om Dualboot VistaUltimate/WindowsXP te krijgen. Het gaat een stuk makkelijker als je in de BIOS AHCI uit zet.

@hierboven: ik ben er n paar dagen mee bezig geweest, als jij er niet uit komt moet je het ff zeggen, misschien kan ik je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de SATA drivers op de XP cd geslipstreamed (met nLite). Was ook best makkelijk te doen, en kun je AHCI aan laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 september 2007 @ 15:45:

Weet iemand hier toevallig wat van? Vergelijkbaar met Compal?

Twijfel nu tussen de FCB 8227d, T7700, 2Gb 667Mhz, 160Gb 7200RPM, Excl. OS de FCB 8252d, T7500, 4Gb 667Mhz, 160Gb 7200RPM, Excl. OS en de laptop via Surfspot met T7300, 2 gb. Alleen dan met een mindere videokaart.

Scheelt een dikke 300 euro en het verschil is een zwaardere processor, 2gb meer werkgeheugen, 7200 rpm harde schijf, een extra batterij en een sterkere videokaart.

Lastig lastig |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven
En het is een 17"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja true, maar ik weet niet echt of dat nou wel een pluspunt is. Batterij + zwaarder & groter (positief is dan weer dat er een numpad bij zit).

Ben nu even aant kijken bij Ahtec, hebben prima aanbiedingen dus misschien pik ik hem daar wel uit. Het word tijd dat er knopen doorgehakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja bij ahtec ben je 500 euro duurder uit dan FCb zoals ik dat nu zie.

Had FCb nog even gemaild over FCB 8227d, T7500, 2Gb 667Mhz, 160Gb 5400RPM, Excl. OS‏

Over aanpassingen kreeg binnen 2 minuten antwoord

Wij kunnen dit model alleen met een WXGA+ scherm leveren.

100Gb 7200RPM ipv 160Gb 5400RPM: meerprijs 18 euro
120Gb 7200RPM ipv 160Gb 5400RPM: meerprijs 37 euro
160Gb 7200RPM ipv 160Gb 5400RPM: meerprijs 55 euro

De laptop wordt standaard geleverd met een 6cells accu, meerprijs extra 9cells accu 86 euro.

Er zit standaard 2 jaar carry-in garantie (via Friesland-Computers) op de laptop, deze is uit te breiden naar:

- 3 jaar carry-in garantie ipv 2 jaar carry-in: meerprijs 45 euro
- 2 jaar pickup&return ipv 2 jaar carry-in: meerprijs 45 euro
- 3 jaar pickup&return ipv 2 jaar carry-in: meerprijs 86 euro

Ja, wij kunnen uw XP erop zetten voor 15 euro.

Meer foto's, zie:

http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=202&e=3

Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag.

Ja stemde me toch zeer tevreden nu even geld bij elkaar schrapen

Vraagje is een 9 Cells bat een must, hoe lanhd duurt een 6 cell batt op bovenstaande systeem ongeveer

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik zou toch, maar misschien is dat omdat ik zo gecharmeerd ben van het scherm op mn huidige commputer, echt voor de surfspot pc gaan. Je krijgt een geweldige videokaart en scherm, en een behuizing die gewoon niet stuk te krijgen is. De Quanta van friesland computers is in feite gewoon een acer-behuizing, zonder te zeiken is dat echt stukken minder dan een lenovo thinkpad.

Ik moet je nageven dat de prijsstelling van FCb wel geweldig is. Ik zou alleen geen genoegen nemen met WXGA+ op 17 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FCB 8227d = dat een Quanta?? zit een Xodd behuizing op tenminste dat kreeg ik door.

En qua resolutie is een wxga+ toch goed voor 17 inch.

Waar staat die laptop van surfspot dan (linkje). en ja als die nog duurder is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Xodd maakt geen behuizingen... Die koopt ze van een ander over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok de behuizing die ook op e Xodd 8227 zit zit ook op de FCb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 13:21:
FCB 8227d = dat een Quanta?? zit een Xodd behuizing op tenminste dat kreeg ik door.

En qua resolutie is een wxga+ toch goed voor 17 inch.

Waar staat die laptop van surfspot dan (linkje). en ja als die nog duurder is ook.
Pardon, het lijkt idd Clevo te zijn, niet Quanta. En hierboven: XXODD is een exclusieve verkoper van Clevo whitebooks (ook wel barebones genoemd, maar dat klopt niet helemaal gezien ze niet serviceable zijn voor de gebruiker). Verder is de resolutie, maar dat is persoonlijk, echt heel laag voor 17 inch als je ziet dat 1680x1050 op 15 inch al lekker werkt. De 'oude' XGA/WXGA 15 inchers hebben echt een lomp lage resolutie, en WXGA+ is in feite praktisch dezelfde dot pitch, dus voor mij zou het niet werken. Op 17 inch zou ik graag WUXGA (1920x1200) zien. Enfin, loop eens een paar winkels langs om de schermen te vergelijken.

Voordeeltje van hoge- en ultrahoge-resolutiepanelen is dat ze vaak nieuwer en dus beter zijn op het gebied van bleeding en reactietijden, zo zit er in de IFL90 doorgaans een IPS panel, maar worden de meeste WXGA laptops gewoon nog met TN geleverd. Vergelijk bijvoorbeeld de IFL90 WXGA en WSXGA+ in de reviews: bij het 'slechtere' paneel is duidelijk bleeding te zien, bij mij is het slechts met heel erg goed kijken in het donker te merken, en dan nog moet je er naar zoeken.

Als je geen nut hebt voor een hoge resolutie is het natuurlijk wel een hoop geld. Je betaalt al gauw 100 euro meer aan een hoge-resolutiescherm.

Surfspot.nl laptop mag je lekker zelf zoeken, is al honderd keer genoemd in het topic. Het is kwalitatief echt veel beter, maar ook wel ietsjes duurder. Persoonlijk zou ik het geld er maar al te graag voor neerleggen, je kunt genoeg mensen vinden die vol lof over hun thinkpadjes praten. Ook de CAD-videokaart is een pré.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb even surfspot gelezen maar ben geen student of ivb daarmee.

Pff weer iemand die me aan twijfelen brengt

Mischien stomme vraag maar ja ik heb nooit laptop gehad ik heb thuis op me beeldsherm 17 inch ook een lage beeldscherm resoluties maar is de wxga+ met clearview niet anders dan wxga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 12:53:
tja bij ahtec ben je 500 euro duurder uit dan FCb zoals ik dat nu zie.

Had FCb nog even gemaild over FCB 8227d, T7500, 2Gb 667Mhz, 160Gb 5400RPM, Excl. OS‏

Over aanpassingen kreeg binnen 2 minuten antwoord

Wij kunnen dit model alleen met een WXGA+ scherm leveren.

100Gb 7200RPM ipv 160Gb 5400RPM: meerprijs 18 euro
120Gb 7200RPM ipv 160Gb 5400RPM: meerprijs 37 euro
160Gb 7200RPM ipv 160Gb 5400RPM: meerprijs 55 euro

De laptop wordt standaard geleverd met een 6cells accu, meerprijs extra 9cells accu 86 euro.

Er zit standaard 2 jaar carry-in garantie (via Friesland-Computers) op de laptop, deze is uit te breiden naar:

- 3 jaar carry-in garantie ipv 2 jaar carry-in: meerprijs 45 euro
- 2 jaar pickup&return ipv 2 jaar carry-in: meerprijs 45 euro
- 3 jaar pickup&return ipv 2 jaar carry-in: meerprijs 86 euro

Ja, wij kunnen uw XP erop zetten voor 15 euro.

Meer foto's, zie:

Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag.

Ja stemde me toch zeer tevreden nu even geld bij elkaar schrapen

Vraagje is een 9 Cells bat een must, hoe lanhd duurt een 6 cell batt op bovenstaande systeem ongeveer
Nee juist niet.. Het model waar ik naar kijk: T7300, 2gb met alle extra's is goedkoper dan bij FC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:30:
Ja heb even surfspot gelezen maar ben geen student of ivb daarmee.

Pff weer iemand die me aan twijfelen brengt

Mischien stomme vraag maar ja ik heb nooit laptop gehad ik heb thuis op me beeldsherm 17 inch ook een lage beeldscherm resoluties maar is de wxga+ met clearview niet anders dan wxga?
Op een rijtje voor alle vraagstellers :)

4:3 & 5:4 formaten
VGA - 640x480 (evt: QVGA 320x240, QQVGA 160x120) pda's, smartphones e.d.
SVGA - 800x600 ouwe laptops
XGA - 1024x768 heel lang standaard op 13.3-15 inch geweest
SXGA - 1280x1024 standaard voor 17" desktop
SXGA+/UXGA - 1600x1200 standaard voor 20-24 inch desktop
QXGA - 2048x1536 professionele eizobakken e.d.

breedbeeld 16:10
WVGA - 800x480 pda's, smartphones
WXGA - 1280x800 standaard 14/15" wide
WXGA+ - 1440x900 standaard 17" wide, maximaal verkrijgbaar 14" wide
WSXGA(+) - 1680x1050 beter 17" wide, 20" acer laptop, meeste 20-24 inch wide monitoren, in veel modellen verkrijgbaar op 15"
WUXGA - 1920x1200 maximum op 15 en 17 inch verkrijgbaar, standaard in desktopmonitoren vanaf 24 inch. Full HD
WQXGA - 2564x1920 ofzo. Doe niet gek.

Allerlei aanduidingen: Clearview, X-Black, Luminox, bladiebla. Met enkele uitzonderingen gewoon een aanduiding voor het gebruik van niet-TN panelen of glossy toplaag. Belangrijkste om bij je scherm te weten: is hij glossy/non-glossy, wat is de resolutie en hoe is de kleurechtheid? Helderheid is niet echt meer een issue (behalve als je echt van plan bent hem buiten te gebruiken, dan wil je waarschijnlijk een WLED-scherm), inkijkhoeken ook alleen bij de hele goedkope panelen (WXGA vooral). Persoonlijk heb ik een afkeer van glossy, maar andere mensen vinden het mooier. Overtuig jezelf door eens goed te staren naar een hoop schermpjes en je er verder in te verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een vraagje voor de pro's hier. Ik twijfel tussen een Ahtec (Compal), voor 100 euro meer krijg ik een laptop met een 15,4 scherm + 512mb nVidia 8600 GT PCI-e ipv een 14,1 scherm + 256mb nVidia 8400 GS PCI-e videokaart.

Nou heb ik al uitgezocht en de 8400 heeft bij een vergelijk op notebookcheck het volgende (met 3dmark):
NVIDIA GeForce 8400M G 1116
De 8600 heeft daarentegen:
NVIDIA GeForce 8600M GT 3276

Nou speel ik eigenlijk nooit spelletjes en als ik dat dan al doe, doe ik dat op mijn desktop. Maar het kan natuurlijk altijd zijn dat ik eens een spelletje ga spelen.

Dan vraag je je af: what's the deal? Nou ik heb eigenlijk altijd liever top notch spullen die gewoon lang goed blijven en die niet snel verouderd zijn.

Als jullie zeggen dat zo'n 8400 kaartje prima is voor heel af en toe gamen, ook voor de games die de komende jaren uitkomen ben ik overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nope, de 8400 GS is zodanige bagger dat je er eigenlijk niks fatsoenlijk op kunt spelen. Hij presteert af en toe zelfs in de buurt van mijn 5500U (overgeklokte FX5200), bijvoorbeeld in GTA San Andreas. De 8400GS is bedoeld om op *maximaal* 1280x800 af en toe eens world of warcraft of andere oudere spellen te spelen, maar vooral om de crappy integrated graphics aan te vullen met een *erg goede* videodecoder, HDCP support en dergelijken. De komende jaren zul je er echter echt geen spellen meer op kunnen spelen, zelfs de 8600 GT gaat daar moeite mee hebben.

Vergeet niet dat een 8600 GT véél warmer wordt en je batterijtijd ontzettend inkrimpt. Als ik jou was zou ik ondanks de crappyheid nog steeds de 8400 GS nemen en later een aparte desktop met redelijke videokaart kopen, of iets dergelijks. Het is de investering niet waard als je ééns in het half jaar eens een paar uurtjes gaat gamen, want je zeult extra gewicht en hitte mee.

Wat voor reso heeft die 14 inch? Want 1440x900 is op 14 inch wel heel sexy: klein, licht en toch hi-res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1280 x 800 denk ik. Sowieso niet groter. Maar wat die batterij tijd: als ik een spelletje zou spelen, zou ik dat wel doen als de laptop aangesloten is op de netspanning.

In mijn desktop zit net een nieuwe Ati Radeon 1650 dus dat vind ik wel even best. Heb nog een moederbord met AGP aansluiting. Computer is 5 jaar oud en werkt nog prima omdat ik indertijd wat meer geld heb uitgegeven. Vandaar ook mijn twijfel om toch 100 euro meer te betalen en een betere videokaart erbij te doen. Het verdere systeem is namelijk wel prima bij de tijd.

//edit: vergeet ik je helemaal te bedanken voor je reply ;) Dus bij deze.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het voordeel van de 8400GS is dus dat je waarschijnlijk weinig merkt van gamen op de batterij; hij zal nog prima lang meegaan. Het Dell XPS m1330 topic en andere laptops met 8400 GS/GT biedt wat dat betreft wel uitkomst voor je.

En wow, het komt weinig voor dat mensen nog bedanken voor replies. Mijn dag is weer goed :)

offtopic:
niet helemaal waar, op tweakers is men over het algemeen nog best netjes, maar dat doet niks af aan dat mijn dag helemaal goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op maandag 10 september 2007 @ 23:05:
Het voordeel van de 8400GS is dus dat je waarschijnlijk weinig merkt van gamen op de batterij; hij zal nog prima lang meegaan. Het Dell XPS m1330 topic en andere laptops met 8400 GS/GT biedt wat dat betreft wel uitkomst voor je.

En wow, het komt weinig voor dat mensen nog bedanken voor replies. Mijn dag is weer goed :)

offtopic:
niet helemaal waar, op tweakers is men over het algemeen nog best netjes, maar dat doet niks af aan dat mijn dag helemaal goed is
Bedankje is altijd leuk toch, jij beantwoord mijn vraag ook op vrijwillige basis. Als het goed is ;)

Ik heb de keuze gemaakt en ben toch voor de 8600 GT gegaan, wil toch altijd goed spul.
Is 2 gb snel genoeg? 4 gb heeft nu nog niet zo'n zin omdat ik Vista 32bit ga installeren, is 3gb aan te raden of is dat niet echt nodig? Heb ook Turbo Memory erbij.

Idem met de harde schijf, er zit een 160 gb 5400 rpm schijf bij, is een 7200 rpm aan te raden of valt het qua snelheid wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn

pposthoorn

Constructeur

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:08:
Is 2 gb snel genoeg? 4 gb heeft nu nog niet zo'n zin omdat ik Vista 32bit ga installeren, is 3gb aan te raden of is dat niet echt nodig? Heb ook Turbo Memory erbij.

Idem met de harde schijf, er zit een 160 gb 5400 rpm schijf bij, is een 7200 rpm aan te raden of valt het qua snelheid wel mee?
2gb is voor de meeste dingen snel genoeg, maar als je 3D ontwerpen en dat soort dingen gaat doen dan is meer geheugen bij mijn weten altijd beter. Ik heb zelf 4GB genomen omdat het kwa prijs niet denderend veel verschil maakte. Ik heb er daarna 64bit Vista opgezet, maar dat werkte niet icm TUDelft netwerk, dus ik heb nu een dualboot met 32bit XP. Deze herkend 3 van de 4 gb.
Als je nog een aantal jaar met je laptop wil doen dan is het volgens mij geen slecht idee om 4gb te nemen, je weet nooit wat ze weer met de prijzen gaan doen, op het moment zijn ze redelijk laag.
3gb is zowiezo geen optie, geen dual-channel, lastig upgraden, ed.

Een 7200RPM schijfje is wel degelijk een stuk sneller, kijk maar naar de tests, de Seagate Momentus 7200 rpm 160gb komt altijd als beste naar voren. Ik heb hem zelf ook, en het geluid is absoluut niet hard oid.

Verder moet ik zeggen dat ik heeeel tevreden ben met mijn Compal ifl90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Laatst online: 04-09 07:56
Ondertussen heb ik mijn BTO 15W25+ al weer 2 weken in huis :9
Ik ben echt enorm tevreden over de laptop, hij draait op Win Vista 32bit.
Lekker snel, mooie graphics, best wel redelijk geluid (voor standaard speakers)
Gelukkig heeft deze een non-glare scherm, is zeer goed te bekijken met tegenlicht. Dit in tegenstelling met een glare scherm. Van tevoren had ik de keus al gemaakt. Persoonlijk vind ik glare niet prettig ivm de weerspiegeling.

De games die ik speel (NFS Carbon, Tony Hawk-American Wasteland) draaien geweldig, zeer mooie graphics @ high res. en veel detail.

Specs:

Processor: Intel® Core 2 Duo T7300 2,0 Ghz FSB = 800 Mhz
Geheugen: 2048 Mb (2 x 1024 Mb) DDR2-800
Cache: 4 Mb
Harddisk: 160 Gb SATA - 7200 Rpm
Turbo memory module : Intel 1 Gb turbo memory module (Robson)
Chipset: Intel® 965PM / ICH8-M
Optische drive: 8x DVD+/-RW Dual Layer, SLOT-IN
Beeldscherm: 15,4" TFT kleur WSXGA+ Anti Glare
Videokaart: Nvidia 8600M GT met 512 Mb eigen videogeheugen, DirectX 10
Resoluties: 1680 x 1050
Webcam: Ingebouwde 2 megapixel Webcam
TV-Tuner
Audio aansluitingen: Microfoon ingang, Speaker uitgang
Geluidskaart: Realtek geluidskaart met HD audio ondersteuning
Speakers: 2 speakers ingebouwd
Microfoon: Ingebouwd
Kaartlezer: 3 in 1 kaartlezer (SD, MMC, MS)
Muisbesturing: Touchpad
Batterij: 9-cell Primary Lithium-Ion,
Video uitgang(en): 1 x D sub 15-Pin VGA (externe monitor), 1 x TV-Uitgang (S-Video)
Interfaces: 2 x USB 2.0 + 2 x Powered USB 2.0, 1 x IEE1394 Firewire
Fax/Modem/ISDN: 56Kbps V.90 Data/Fax modem
LAN (netwerkaansluiting): 10/100/1000 Gigabit Ethernet netwerkkaart (RJ45)
Wireless Lan: Intel 4965AG+n Wireless Lan 54 - 300 Mb/s
Bluetooth
PC Express Card Slots: 1 x
Beveiliging: Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen

Externe harde schijf: Western Digital MyBook Premium 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, USB2/FireWire.

Mijn laptop is een GNOTE, gekocht bij De Greef Computers.
Ik kende het bedrijf niet, dus vond het toch wel een gok. Gelukkig bleken het erg vriendelijk en hulpvaardige mensen. Tussentijds had ik veel vragen en heb nog meerdere keren de configuratie veranderd. Geen probleem!!

Ik ben geen technische reviewer, maar wilde mijn verhaal toch ff met jullie delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 september 2007 @ 20:08:
[...]

Bedankje is altijd leuk toch, jij beantwoord mijn vraag ook op vrijwillige basis. Als het goed is ;)

Ik heb de keuze gemaakt en ben toch voor de 8600 GT gegaan, wil toch altijd goed spul.

Ik ga mee met pposthoorn. Ik ben niet tevreden met mijn 5400rpm, ik zou eigenlijk toch de 7200rpm moeten hebben gekozen. 2GB is meer dan zat, ik heb er ook alleen 4gb in gekocht omdat het zo beláchelijk goedkoop was toen ik het kocht (meer dan 120 euro goedkoper dan nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, (opnieuw) bedankt voor jullie reacties.

Ik gebruik de computer niet voor 3d applicaties ed, eigenlijk alleen internet/office/downloaden/muziek en dat is het. Het verschil tussen een T7300 en T7500 is niet echt merkbaar heb ik gelezen dus dat is ook een zorg minder. Het verschil tussen 2gb en 4gb is 200 euro (krijg je er wel een 7200rpm harde schijf bij ipv de 5400 rpm). Ik heb al bedacht dat als ik later een keer aan de 4gb wil dan kan ik altijd 2x 1024mb verkopen en er 2x 2048mb voor terug kopen. Nu heb je er nog niets aan ivm Vista 32bit. Plus dat ik Vista 64 bit nog lang niet operationeel zie worden voor het grote publiek en wie weet wat er over 4/5 jaar gebeurd met mijn (toekomstige) laptopje.

Het lijkt mij btw dat de prijzen in de loop der tijd zullen zaken? Tenminste zo gaat dat in de economie normaliter :P

7200 rpm harde schijf zal ik wel even naar informeren, dat lijkt me de ''investering'' wel waard.

Verwijderd

Goed weer een reactie van Ahtec gehad.

160GB 7200rpm +60€
200GB 7200rpm +120GB

3GB geheugen (i.p.v 2GB) +40€

Wat zeggen jullie? Is die 60 euro het waard om een 7200 rpm harde schijf te kopen?
40 euro voor 3GB geheugen is niet veel, ze vroegen 25 euro extra om 1x 2048 te monteren ipv 2x 1024. Of is 3gb minder dan 2gb in dual channel?

Ik neig om beiden erbij te bestellen.

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik denk dat een 7200rpm HD zeker een nuttige toevoeging is (heb ik ook erbij besteld, vraag als het kan om de Hitachi 7K200, die is nog even sneller als de Seagate)

Las trouwens gisteren op HWI dat er weer een prijsverlaging aankomt van de intel cpu's de T7500 gaat net zo duur worden als de T7300 nu kost.

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

hjs schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:59:
Ik denk dat een 7200rpm HD zeker een nuttige toevoeging is (heb ik ook erbij besteld, vraag als het kan om de Hitachi 7K200, die is nog even sneller als de Seagate)

Las trouwens gisteren op HWI dat er weer een prijsverlaging aankomt van de intel cpu's de T7500 gaat net zo duur worden als de T7300 nu kost.
Die is al verrekend in m'n bestelling, de T7300 wordt bij Informatique niet meer geleverd zelfs.

Ook is het moment toch eindelijk aangebroken dat ik binnenkort de laptop krijg, zit al te wachten vanaf begin augustus, was net te laat met bestellen. Vrijdag schijnen ze weer eindelijk leverbaar te zijn. :)

Tx to: @internetofshit

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 september 2007 @ 19:59:
[...]

Nee juist niet.. Het model waar ik naar kijk: T7300, 2gb met alle extra's is goedkoper dan bij FC.
Heb je een link van die laptop ?????

Verwijderd

hjs schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:59:

Mag ik jou hartelijk bedanken?

Doordat jij vermeldde dat de T7500 goedkoper word heb ik dat gevraagd aan Ahtec. Daarom krijg ik nu kosteloos een T7500 ipv een T7300 :)

Het volgende heb ik besteld:

1 2027 AHTEC SENSE XFL90 15,4 NVIDIA 8600MGT 512MB CAM/BT 923,53 923,53
1 2032 CPU INTEL CORE2DUO T7500 (2.2Ghz/800Mhz/4MB) 0,00 0,00
1 1432 MEM SO-DIMM DDR2 1024MB (667Mhz) 0,00 0,00
1 2065 MEM SO-DIMM DDR2 2048MB (667Mhz) 40,00 40,00
1 2021 HDD 2.5" SATA 160GB (7200rpm) 60,00 60,00
1 1998 ODD SONY NEC DVD+/-RW DUAL LAYER 0,00 0,00
1 1420 WIRELESS MODULE 3945ABG INTEL 0,00 0,00
1 2018 KB C - FL90 SERIES INTERNATIONAL 0,00 0,00
1 2028 MEM TURBO MEMORY ROBSON INTEL 1GB 0,00 0,00
1 2046 BLUETOOTH COMPAL FL90/91 0,00 0,00
1 1827 MOUSE OPTICAL WIRELESS RETAIL K12W 0,00 0,00
1 1118 COMPUTER BAG 15,4" ECONOMY BLACK (2546) W/ROHS 0,00 0,00
1 2040 SERVICE 3 YEARS WARRANTY - 1 YEAR PICK-UP & RETURN 49,00 49,00

voor: €1276,31

Ik ben tevreden :*)

• hjs
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2007 @ 15:45:
[...]

Mag ik jou hartelijk bedanken?

Ik ben tevreden :*)
Altijd mooi, is toch 10% sneller :+

Verwijderd

Mooie Laptop, Ik ga alleen toch voor die 17 inch bij FC

Verwijderd

ifl90 bij laptops4u gaat nog tot zeker oktober duren :(
Nog meer tijd om te twijfelen. Kwa specs is de ifl90 voor mij perfect, alleen heeft deze geen hdmi uitgang wat ik wel jammer vindt aangezien ik de samsung 226bw heb. Mooie combinatie dacht ik zo.

Echter missen al mijn opties wel iets..
Asus f2 = geen 8600 GT
thinkpad t61 = geen 8600 GT
ifl90= geen hdmi/dvi en spdif
en de asus G1S vind ik een beetje prijzig. Minimaal 1500/1600.

waarom is er geen laptop met
Intel Core 2 Duo t7500/t7700
8600M GT
wxga+/wsxga+
hdmi uitgang/dvi
spdif uitgang
bluetooth
Anders moet ik maar even doorsparen voor de G1S..

Verwijderd

Ahtec of sommige van FC?

• mux

mux

99% efficient!

Thinkpad T61p heeft een Quadro FX570M die gelijk staat aan een 8600M GT en bovendien standaard DDR3 gebruikt. Presteert beter dan prima in games. Bovendien is hij (theoretisch) steviger dan de ifl90 en heeft-ie een WUXGA-optie.

Verwijderd

ssj3gohan schreef op donderdag 13 september 2007 @ 19:55:
Thinkpad T61p heeft een Quadro FX570M die gelijk staat aan een 8600M GT en bovendien standaard DDR3 gebruikt. Presteert beter dan prima in games. Bovendien is hij (theoretisch) steviger dan de ifl90 en heeft-ie een WUXGA-optie.
ddr3? dacht dat ddr2 al nieuw was 8)7
En ik had gehoord dat hij gelijk staat aan de 8600GT maar de quadro meer bedoeld is voor cad en max. Nu ga ik eerder gamen als 3d animaties dus dat was mijn motivatie voor de gt. Dat hij stevig is had ik begrepen ja, en hij kan tegen een beetje ranja... :p
Alleen jammer dat hij met een t7300 komt en niet een t7500 of 7700
en is er eigenlijk verschil tussen de t61p en zonder p? Met p is in iig niet te bestellen via surfspot

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2007 20:19 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste