ik wil ook een ifl90 gaan halen maar ehb nog een vraagje. hij ondersteund maximaal 1280x800 maar als ik er een 22inch schermpje aan wil hangen kan ik dat dan wel op een hogere resolutie laten draaien?
yep
Is al vaker gevraagd, extern gaat-ie gewoon tot 1920x1200 (das de limiet van analoog).
zelfs hele zware games lopen bij mij op 1.2 GHz nog prima snel dus misschien is er iets anders aan de hand? Spellen leunen over het algemeen niet bepaald op de CPU...jporter schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 10:19:
Mijn laptop draait nu in Vista blijkbaar aan een of andere zuinigheids bende, maar tussen de 800 en 1.1 ghz ofzo dus ik ben niet zo blij als ik een spel start is het dik te traag. Weet iemand hoe je hem aan de voeding constant max performance laat draaien onder Vista?
alvast bedankt
Je kunt bijvoorbeeld RM Clock gebruiken om hem continu te forceren op de hoogste stand, als de energieschema's van windows dat niet bewerkstelligen.
Dan denk ik dat wij totaal ander beeld van prima hebben:) En spellen leunen zeker wel op de CPU, dit heb je dan totaal verkeerdssj3gohan schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:21:
[...]
zelfs hele zware games lopen bij mij op 1.2 GHz nog prima snel dus misschien is er iets anders aan de hand? Spellen leunen over het algemeen niet bepaald op de CPU...
Je kunt bijvoorbeeld RM Clock gebruiken om hem continu te forceren op de hoogste stand, als de energieschema's van windows dat niet bewerkstelligen.
Ik wil gewoon aan de lader mijn systeem op max performance hebben en dus niet 799 - 1200 mhz
Als het goed is gaat je processor uit zichzelf omhoog zodra er wat load komt. Bij mij sprong die al naar de volledige 1.8ghz zodra ik internet explorer opstartte (totdat ssj3gohan me introduceerde tot rm clock ^-^).jporter schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:37:
[...]
Dan denk ik dat wij totaal ander beeld van prima hebben:) En spellen leunen zeker wel op de CPU, dit heb je dan totaal verkeerdEn als je CPU zwakker draait, geeft ie niet genoeg kracht voor de GPU waardoor die ook in performance achteruit gaat. Een spel die zwaar op CPU leunt is bijv. WoW. Wat ik dus ook speel.
Ik wil gewoon aan de lader mijn systeem op max performance hebben en dus niet 799 - 1200 mhz
Iig, waarschijnlijk ligt het dus niet aan je processor. Probeer laatste videokaart drivers te installeren en controleer of je niet te hoge verwachtingen heb van het 8600m kaartje...
Ik heb de laatste beta drivers van NVIDIA gemod. Daar komt bij, ik heb net een nieuwe install gedaan van Vista. De vorige draaide volledige perfect en soepel. Ik begrijp niet waarom nu ineens de CPU terug gethrottled word. Ik ga RM clock proberen, bedankt voor de tipChessSpider schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:53:
[...]
Als het goed is gaat je processor uit zichzelf omhoog zodra er wat load komt. Bij mij sprong die al naar de volledige 1.8ghz zodra ik internet explorer opstartte (totdat ssj3gohan me introduceerde tot rm clock ^-^).
Iig, waarschijnlijk ligt het dus niet aan je processor. Probeer laatste videokaart drivers te installeren en controleer of je niet te hoge verwachtingen heb van het 8600m kaartje...
Verwijderd
Ik zit nog wat te twijfelen tussen 2 en 4 gig ram geheugen. 4 gig kost nu zo'n 160-200 euro extra. Ik heb voorlopig wel voldoende aan die 2gig. Is het later uitbreiden van het geheugen gewoon een kwestie van klepje er af schroeven en nieuw geheugen erin prikken en klaar? En heeft er iemand een beetje een inschatting van hoe snel de prijzen van het geheugen dalen? En is het makkelijk om die 2x1 gig dan te verkopen, of past deze in maar weinig laptops?
ik dacht dat de geheugen prijzen weer gingen stijgen...?Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:41:
Ik zit nog wat te twijfelen tussen 2 en 4 gig ram geheugen. 4 gig kost nu zo'n 160-200 euro extra. Ik heb voorlopig wel voldoende aan die 2gig. Is het later uitbreiden van het geheugen gewoon een kwestie van klepje er af schroeven en nieuw geheugen erin prikken en klaar? En heeft er iemand een beetje een inschatting van hoe snel de prijzen van het geheugen dalen? En is het makkelijk om die 2x1 gig dan te verkopen, of past deze in maar weinig laptops?
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
In overlord en C&C TW scheelt het misschien 5fps... Alleen spellen met belachelijk veel physics zullen daadwerkelijk merkbare verschillen hebben, maar daarbuiten is het echt een kwestie van grafische kaart en geheugen... Zelfs world of warcraft hoort geen belachelijke framedrops te hebben en bovendien - wat is dat nou voor spel - dat loopt zelfs op een celeron M 410 en GMA 950!!jporter schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:37:
[...]
Dan denk ik dat wij totaal ander beeld van prima hebben:) En spellen leunen zeker wel op de CPU, dit heb je dan totaal verkeerdEn als je CPU zwakker draait, geeft ie niet genoeg kracht voor de GPU waardoor die ook in performance achteruit gaat. Een spel die zwaar op CPU leunt is bijv. WoW. Wat ik dus ook speel.
Let wel, de 8600M GT is een beest van een kaart maar hij presteert alsnog maar ongeveer 1/3 van de hoogste desktopkaarten van het moment (2900XT, 8800). Verwacht dus niet FEAR op 200fps te spelen, en als je de DDR2 variant hebt hoef je niet te proberen HDR aan te zetten op 1680x1050, want de VRAM-bandbreedte is niet voldoende om bijv. hdr met AA en AF te combineren.
Als je echt niet tevreden bent kun je een 8700M GT van je 8600M GT maken met rivatuner, moet je je geheugen wel op halve clocks zetten (450 MHz) van een 8700. Dan snoep je er met gemak nog 30% bij, als je je cpu downclockt heb je zelfs headroom om richting de 675/475 te gaan!
@geheugen: prijzen zijn weer hard gestegen sinds ik mn laptop kocht; destijds kostte 4 GB ongeveer 160 euro totaal, nu kost het meer dan 230 euro (dus idd upgrade 160-200 euri). Zeker gezien het nog niet echt nuttig is kun je op het moment maar weer het beste bij 2GB blijven.
[ Voor 8% gewijzigd door mux op 25-08-2007 14:03 ]
Zou iemand dan zo aardig willen zijn om mij te vertellen hoe, want ik kan toch echt niet hoger dan 1650 selecteren bij NVidia panelssj3gohan schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 11:20:
yepIs al vaker gevraagd, extern gaat-ie gewoon tot 1900(neem aan dat je 1920 bedoeld, anders is het NET geen Full HD
)x1200 (das de limiet van analoog).
Kan je externe monitor wel hoger dan 1650 aan?pposthoorn schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:46:
[...]
Zou iemand dan zo aardig willen zijn om mij te vertellen hoe, want ik kan toch echt niet hoger dan 1650 selecteren bij NVidia panel
ik heb net mijn innote 154-gtx90 ontvangen maar ik krijg de tv tuner niet aan de praat.
als ik de antenne aansluit en daarna de software lifeview opstart, dan krijg ik de melding dat lifeview alleen met windows 98 t/m xp werkt waarna het programma crasht.
standaard staat er wndows vista op.
de tv tuner is een
flytv express mini dvb-t hybrid
op de website van lifeview staat een versie van lifeview voor vista, maar die crash ook meteen
als ik de antenne aansluit en daarna de software lifeview opstart, dan krijg ik de melding dat lifeview alleen met windows 98 t/m xp werkt waarna het programma crasht.
de tv tuner is een
op de website van lifeview staat een versie van lifeview voor vista, maar die crash ook meteen
Verwijderd
op de korte termijn stijgen ze denk ik inderdaad ook nog wel wat, de afgelopen 2 maanden dat ik het gevolgd heb zijn ze ook duurder geworden. maar ik neem aan dat ze over een 1 of 1,5 jaar wel lager liggen dan nu het geval is. of zit ik hiermee verkeerd?Icekiller2k6 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:55:
[...]
ik dacht dat de geheugen prijzen weer gingen stijgen...?
ze zijn nu bezig met ddr3 .. dus dan krijg je het geval dat 1GB sdram ook 2x zoveel kost als 1GB DDRVerwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:30:
[...]
op de korte termijn stijgen ze denk ik inderdaad ook nog wel wat, de afgelopen 2 maanden dat ik het gevolgd heb zijn ze ook duurder geworden. maar ik neem aan dat ze over een 1 of 1,5 jaar wel lager liggen dan nu het geval is. of zit ik hiermee verkeerd?
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Ik heb een Full HD Samsung TV ( 40M87) Dus dat is het probleem niet.silmaril8 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:47:
[...]
Kan je externe monitor wel hoger dan 1650 aan?
Schopje...VariX schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:04:
Ik heb nu voor de eerste keer mijn HD LCD-tv aansluit op mijn IFT00 (Mobile 8400 GS). Ik krijg alleen geen goed Component Out signaal. Doe ik iets verkeerd? Ik kan alleen kiezen uit S-Video en Composiet, geen Component. De resolutie gaat maar tot 1024x768, hoewel de TV tot 1280x720 kan... Op de laptop van mn ouders met onboard Intel kaart werkt t wel direct (tot mijn ergenis)
Ik gebruik Windows XP.
Edit: Ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar geen succes...
pposthoorn schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:46:
[...]
Zou iemand dan zo aardig willen zijn om mij te vertellen hoe, want ik kan toch echt niet hoger dan 1650 selecteren bij NVidia panel

nog maar is zoeken en andere drivers proberen
misschien kan uw scherm die resolutie gewoon niet aan..?pposthoorn schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:22:
Dat staat er bij mij dus mooi niet bij he...
nog maar is zoeken en andere drivers proberen
echt niemand die problemen heeft met zijn tv tuner & software in vista?oddish2211 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:18:
ik heb net mijn innote 154-gtx90 ontvangen maar ik krijg de tv tuner niet aan de praat.
de tv tuner is een
Icekiller2k6 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:02:
[...]
misschien kan uw scherm die resolutie gewoon niet aan..?
Zou het mogelijk zijn dat ik een verkeerde versie van de driver heb, of van het nVidia panel?pposthoorn schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:44:
[...]
Ik heb een Full HD Samsung TV ( 40M87) Dus dat is het probleem niet.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem gehad met laptop van mijn ouders. Op een of andere manier
doet hij het alleen als ik de laptop opnieuw opstart met de vga kabel er al in...
Succes
doet hij het alleen als ik de laptop opnieuw opstart met de vga kabel er al in...
Succes
Nou het is me eindelijk gelukt. Ik heb eerst alle drivers en nVidia stuurprogrammas ed verwijderd, daarna van laptopvideo2go driver 165 (meest gedownloade) genomen. Toen kon ik opeens wel Full HD resolutie selecteren. Enige was dan dat mn tv nog zwarte randen rondom weergaf, maar dat was op te lossen door mn TV en niet de laptop als hoofdscherm in te stellen.
Kortom, het is gelukt, en het zier er echt heel strak uit.
Kortom, het is gelukt, en het zier er echt heel strak uit.
Wie heeft er hier een laptop met een tv tuner erin? Moet daar nog apart een antenne op aangesloten worden, of zit die standaard al in de laptop?
_@/'
@ hierboven : ja zit een antenne bij die je wel nog moet aansluiten. Maar ik ontvang niet veel zenders daarmee. Via de coax gaat het veel beter
echt niemand die ook een compal ifl90 heeft met vista?oddish2211 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:02:
[k heb net mijn innote 154-gtx90 ontvangen maar ik krijg de tv tuner niet aan de praat.
de tv tuner is een
op de website van lifeview staat een versie van lifeview voor vista, maar die crash ook meteen]
echt niemand die problemen heeft met zijn tv tuner & software in vista?
[ Voor 46% gewijzigd door oddish2211 op 26-08-2007 23:32 ]
Nope.. Ik zie ook geen reden waarom je Vista zou nemen..oddish2211 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:31:
[...]
echt niemand die ook een compal ifl90 heeft met vista?
_@/'
Verwijderd
wel vista, maar geen tuneroddish2211 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:31:
[...]
ik kon alleen maar vista kiezen, dus is het raar dat de software niet werkt
Verwijderd
Mijn BTO 15W25+ is ondertussen ook binnen.
Héél mooi en degelijk apparaat op het eerste zicht. Alleen de Slot-in drive maakt een beetje veel lawaai op volle toeren, maar dat komt door resonantie van een extern deeltje
. Het heeft iets van doen met het bezeltje dat erop zit, als ik er licht op duw is het geluid weg
.
EDIT:
goed nieuws voor toekomstige eigenaars van een slot drive: geluid is weg na herinserten van disk
.
Woensdag maak ik een kleine fotoreportage met m'n nog op te pikken Panasonic DMC-FZ8.
Héél mooi en degelijk apparaat op het eerste zicht. Alleen de Slot-in drive maakt een beetje veel lawaai op volle toeren, maar dat komt door resonantie van een extern deeltje
EDIT:
goed nieuws voor toekomstige eigenaars van een slot drive: geluid is weg na herinserten van disk
Woensdag maak ik een kleine fotoreportage met m'n nog op te pikken Panasonic DMC-FZ8.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 12:56 ]
Waar gekocht en configutatie?Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 11:36:
Mijn BTO 15W25+ is ondertussen ook binnen.
Verwijderd
Gekocht bij De Greef en alles maximaal op deze dingen na:
T7500 CPU en 160 GB Hitachi met Shock protection (nu niet meer verkrijgbaar?)
T7500 CPU en 160 GB Hitachi met Shock protection (nu niet meer verkrijgbaar?)
Verwijderd
Misschien een idiote vraag, maar hoe krijg ik audio op m'n 15W25+?
Ik heb de Realtek driver geïnstalleerd, maar er komt niets uit de speakers. Moet ik een .inf installeren over een bestaand audio-apparaat? Of eerst die WOW installeren?
Realtek staat trouwens nergens vermeld in 'Besturing voor geluid...' in apparaatbeheer.
EDIT: problem solved
Was één of ander onbekend PCI-apparaat bij Systeemapparaten.
Ik heb de Realtek driver geïnstalleerd, maar er komt niets uit de speakers. Moet ik een .inf installeren over een bestaand audio-apparaat? Of eerst die WOW installeren?
Realtek staat trouwens nergens vermeld in 'Besturing voor geluid...' in apparaatbeheer.
EDIT: problem solved
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2007 17:48 ]
Zijn er hier nog mensen die de afgelopen dagen een Innote GTX90 van informatique hebben mogen ontvangen?
Zijn er nog verschillen tussen een van Informatique en De Greef, behalve de prijs?
Verwijderd
Mm, een neiuw probleempje
.
Ik heb m'n TV tuner herkend gekregen in CyberLink PowerCinema, maar nu (na een reboot ofzo) staat hij zelfs niet meer in apparaat beheer. WEG dus....
Ik heb m'n TV tuner herkend gekregen in CyberLink PowerCinema, maar nu (na een reboot ofzo) staat hij zelfs niet meer in apparaat beheer. WEG dus....
De stickernl_umpire schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:01:
Zijn er nog verschillen tussen een van Informatique en De Greef, behalve de prijs?
Volgens mij niet...nl_umpire schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 20:01:
weet iemand trouwens hoe je bij die recovery partitie komt?
welke combinatie moet je bij het opstarten invoeren om die software op te starten?
welke combinatie moet je bij het opstarten invoeren om die software op te starten?
Weet jij iets wat ik niet weet?oddish2211 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:09:
weet iemand trouwens hoe je bij die recovery partitie komt?
Zijn er al mensen die een extra accu erbij hebben gekocht? Ik zou graag een 9 cells accu erbij willen kopen.. Maar waar kan je die het beste halen? In de pricewatch staan ze nergens.
_@/'
Is die flytv van lifeview? FF googlen doet wonderen:oddish2211 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:31:
[...]
http://www.lifeview.com.tw/html/vista_products.htm
Verwijderd
Waarop net die drivers die nodig zijn niet te downloaden zijnLarry Cook schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 15:38:
[...]
Is die flytv van lifeview? FF googlen doet wonderen:
http://www.lifeview.com.tw/html/vista_products.htm
Je kan ze los kopen bij Laptops4u.nl, moet je even een mailtje sturen. Kosten; 100 euries geloof ik. Ik had het probleem ook, ik heb er nu geen geld voor maar wil later toch zeker de 9 cells, dus toen vroeg ik of dat kon en dat was geen probleem.Steephh schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 12:56:
Zijn er al mensen die een extra accu erbij hebben gekocht? Ik zou graag een 9 cells accu erbij willen kopen.. Maar waar kan je die het beste halen? In de pricewatch staan ze nergens.
Btw, krijg de mijne eindelijk ook, morgen haal ik em op
een recovery partitie is een partitie waarop software staat om de pc in de oorspronkelijke staat te herstellen, toen hij uit de fabriek kwam
Als het er is lijkt mij dat het in de vorm van een cd-rom is gekomen. Ik beken dat ik er niet veel vanaf weet en dat dit mijn eerste eigen laptop is, maar zover ik weet zijn er geen "verborgen" partities.oddish2211 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:53:
[...]
een recovery partitie is een partitie waarop software staat om de pc in de oorspronkelijke staat te herstellen, toen hij uit de fabriek kwam
Weet niet welke laptop je hebt, maar de IFL90 zijn volgens mij barebones.. Dus alle software die erbij komt zijn als "dienst" van de laptop winkel en niet van compal zelf..
yep, er zit geen recoverypartitie op, sterker nog, bij mij was de hdd niet eens geformatteerd. Hij was al wel gepreformatteerd maar dat is onvolledig (gebeurt in de fabriek incl oppervlaktecontrole).
Compal levert gewoon whitebooks zonder hdd, de hdd, (meestal) proc, geheugen en wlan worden er in de winkel in gezet uit eigen voorraad.
Compal levert gewoon whitebooks zonder hdd, de hdd, (meestal) proc, geheugen en wlan worden er in de winkel in gezet uit eigen voorraad.
Verwijderd
Nu ik wil ik een laptop hebben. Mijn oog is gevallen op de Compal IFL90 met een schermresolutie van 1280x800, wat voor mij genoeg is.
specs van deze laptop:
- C2D t7300, 2ghz
- 2gig ddr667
- Geforce 8600m GT 256mb
Dit voor een prijs van 1025e, zeer aantrekkelijk dus. Mijn enige vraag is of de behuizing van deze laptop hetzelde is als die van de WXGA+ versie. Volgens mij las ik ergens dat dit niet zo was, ook zou er geen vingerafdruk-sensor in zitten. (wat mij overigens niet zoveel uit maakt)
Heeft iemand hier deze IFL90 1280x800? Hoe ziet de behuizing eruit en hoe is de bouwkwaliteit? Een paar goeie foto's zou ik erg fijn vinden
(want als de 1280x800 echt anders is dan de 1440x900, dan heb ik er nog geen fatsoenlijke foto van gezien...
En winXP installen op deze laptop zou dus geen probleem moeten zijn?
thnx
specs van deze laptop:
- C2D t7300, 2ghz
- 2gig ddr667
- Geforce 8600m GT 256mb
Dit voor een prijs van 1025e, zeer aantrekkelijk dus. Mijn enige vraag is of de behuizing van deze laptop hetzelde is als die van de WXGA+ versie. Volgens mij las ik ergens dat dit niet zo was, ook zou er geen vingerafdruk-sensor in zitten. (wat mij overigens niet zoveel uit maakt)
Heeft iemand hier deze IFL90 1280x800? Hoe ziet de behuizing eruit en hoe is de bouwkwaliteit? Een paar goeie foto's zou ik erg fijn vinden

En winXP installen op deze laptop zou dus geen probleem moeten zijn?
thnx
Er is een budget-, midrange- en luxe versie. Hoe hoger je gaat, hoe leuker de features. In jouw behuizing zit o.a. geen vierde uitbreidingsslot (je kunt dus geen bt+tuner+robson+wlan nemen, je moet 3 uit de vier kiezen), geen extra zware koeling, niet de 512 MB versie van de videokaart, geen vingerafdruksensor en er was nog iets...
De knoppen zijn ook iets anders: ik heb op mijn WSXGA+ warmtegevoelige knoppen voor o.a. mute, internet mail. Jij krijgt gewone drukknopjes.
Verder is het uiterlijk zo goed als hetzelfde. Voor de prijs krijg je een subliem gebouwde laptop naar mijn smaak. Ik ben zelf erg geent op bouwkwaliteit (another acer basher, so to say), en ben echt heel blij met hoe compal dit ding heeft aangepakt. De enige nadelen in de bouw zijn: nog steeds een paar randjes waar troep achter blijft hangen en een glimmend deksel (die jij niet krijgt op de wxga-variant) dat erg kras- en vingerafdrukgevoelig is. Ook zijn de ingebouwde webcam en stereo microfoon belabberd (althans, webcam is vergelijkbaar met de betere ingebouwde webcams bij andere merken, maar alsnog niet echt dat je zegt joepie kwaliteit, hoewel losse webcams dezelfde kwaliteit geven, laten we zeggen dat webcams gewoon niet zijn gemaakt om goed beeld te produceren). Microfoon vooral, wat een troep! Ik heb nu twee externe hi-fi electret microfoons met zelfgesoldeerde versterker om te skypen e.d.
voor winxp: even naar het bios en 'AHCI option' uitschakelen, dan kun je het zonder enig probleem installeren.
Goede keuze van de T7300, geheugen. Waar bestel je hem? Informatique? En de rest van je specs?
De knoppen zijn ook iets anders: ik heb op mijn WSXGA+ warmtegevoelige knoppen voor o.a. mute, internet mail. Jij krijgt gewone drukknopjes.
Verder is het uiterlijk zo goed als hetzelfde. Voor de prijs krijg je een subliem gebouwde laptop naar mijn smaak. Ik ben zelf erg geent op bouwkwaliteit (another acer basher, so to say), en ben echt heel blij met hoe compal dit ding heeft aangepakt. De enige nadelen in de bouw zijn: nog steeds een paar randjes waar troep achter blijft hangen en een glimmend deksel (die jij niet krijgt op de wxga-variant) dat erg kras- en vingerafdrukgevoelig is. Ook zijn de ingebouwde webcam en stereo microfoon belabberd (althans, webcam is vergelijkbaar met de betere ingebouwde webcams bij andere merken, maar alsnog niet echt dat je zegt joepie kwaliteit, hoewel losse webcams dezelfde kwaliteit geven, laten we zeggen dat webcams gewoon niet zijn gemaakt om goed beeld te produceren). Microfoon vooral, wat een troep! Ik heb nu twee externe hi-fi electret microfoons met zelfgesoldeerde versterker om te skypen e.d.
voor winxp: even naar het bios en 'AHCI option' uitschakelen, dan kun je het zonder enig probleem installeren.
Goede keuze van de T7300, geheugen. Waar bestel je hem? Informatique? En de rest van je specs?
Verwijderd
Ik ben van plan om hem te bestellen bij Frieslandcomputers.
http://frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1814
Deze is het
http://frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1814
Deze is het
Ik ben geneigd je de 9-cels extra batterij aan te raden. Als je terugkijkt in het topic zul je zien waarom. Zijn er andere mensen met dezelfde overpeinzing?
Verwijderd
Als dit enkel is voor een langere batterijduur dan doe ik dat denk ik niet, heb hem praktisch altijd aan netstoom. (toen ik nog een laptop had) En wanneer ik hem niet aan netstroom heb dan zit ik ook absoluut geen zware applicaties te draaien.
Ook is het bij dit model toch zo dat de 9cell wel uitsteekt en de 6cell niet?
Is er misschien iemand die foto's kan maken van de IFL90 WXGA (1280x800)
sorry als ik domme dingen vraag, ben btje in de war omdat dit model toch net wat verschilt van de WXGA+
sorry als ik domme dingen vraag, ben btje in de war omdat dit model toch net wat verschilt van de WXGA+
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2007 19:45 ]
ok, dan is het een dienst van informatiquessj3gohan schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:58:
yep, er zit geen recoverypartitie op, sterker nog, bij mij was de hdd niet eens geformatteerd. Hij was al wel gepreformatteerd maar dat is onvolledig (gebeurt in de fabriek incl oppervlaktecontrole).
ik heb het al opgelost
Geen enkele noodzaak voor de tweede batterij dus, laat maar. Hij steekt inderdaad uit, maar dat stoort niet. Toch mooier als hij er gewoon in zit. Als je hem niet nodig hebt is het pure verspilling van 72 euro.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:44:
Als dit enkel is voor een langere batterijduur dan doe ik dat denk ik niet, heb hem praktisch altijd aan netstoom. (toen ik nog een laptop had) En wanneer ik hem niet aan netstroom heb dan zit ik ook absoluut geen zware applicaties te draaien.
Vet nieuws! (ook al had ik het niet erg gevonden als ik m'n laptoppie nu al had
)
Klasse!Beste klant,
U heeft bij ons een inNote notebook in bestelling staan waarvan de levering gepland staat op medio september. In verband met een aankomende prijswijziging hebben wij de door u bestelde T7300 processor kosteloos omgezet naar een T7500. Dit ter informatie.
xxxxxxxxxxxxxxx
Marketingmanager
Informatique computers en componenten BV
Tx to: @internetofshit
Grappig, ik was juist zwaar onder de indruk van de kwaliteit van de webcam. Microfoon weet ik niet echt, was volgens mij ook voldoende.ssj3gohan schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:14:
Er is een budget-, midrange- en luxe versie. Hoe hoger je gaat, hoe leuker de features. In jouw behuizing zit o.a. geen vierde uitbreidingsslot (je kunt dus geen bt+tuner+robson+wlan nemen, je moet 3 uit de vier kiezen), geen extra zware koeling, niet de 512 MB versie van de videokaart, geen vingerafdruksensor en er was nog iets...
Ikzelf ben heel erg tevreden met het laptoppie. Als je nog foto's wilt moet je het zeggen, maar ik denk dat als je goed zoekt je ze zelf ook kan vinden..
Verwijderd
Er zijn 2 versies, een budget en meer luxe versie.
http://www.marasst.com/product-1-IFL90%20MA.htm
http://www.marasst.com/product-1-IFL90.htm
Dat extra videogeheugen is gewoon omdat de res hoger is, heeft geen invloed op de prestaties.
http://www.marasst.com/product-1-IFL90%20MA.htm
http://www.marasst.com/product-1-IFL90.htm
Dat extra videogeheugen is gewoon omdat de res hoger is, heeft geen invloed op de prestaties.
Zie voor fotolinks bericht hierboven.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 19:44:
Ik heb een soort gelijke maar dan met T7500, 4 GB en 120 GB 7200rpm HD, ook van FC. Om teleurstelling te voorkomen vermeld ik nog maar eens dat er geen fingerprint reader op zit. Ik heb hem al sinds juli. De notebook bevalt me uitstekend, ik draai met Vista Ultimate. Alles lekker snel. Dat Vista doorlopend met indexing en andere zaken bezig is maakt de notebook niet trager, kortom ben reuze tevreden.
3000Wp op 't dak
@ BastijnKocks
ik heb deze laptop die jij bedoelt maar dan met iets hogere cpu en ram, check signature
Ik ben nu op mijn werk maar zal vanavond proberen er aan te denken om een foto te maken. Geweldige laptop als je het mij vraagt alleen was ik wel teleurgesteld in eerste instantie omdat Friesland-Computers een verkeerde foto bij het product had gezet, waarna ik dus een andere kast verwachtte. Ik ben er nu aan gewend en hij is redelijk stevig gebouwd. Ik raad je dan ook een Compal aan:) In de bovenkant van de lid zit wel een "hapje" uit, dit komt omdat sommige webshops hier een soort plaat in kunnen zetten met opdruk
dat vond ik wel beetje lelijk, maja zal wel ff foto maken dan kan je het zelf zien 
EDIT:
Tenzij je een 64bit operating system gaat draaien raad ik je 4gb af, maar volgensmij was je ook op 2gb gevallen? 7200x hardeschijf is btw wel nice hoor
ik zie net pas dat hierboven een link is gepost: http://www.marasst.com/product-1-IFL90%20MA.htm
zo ziet de kast er dus uit maar dan zonder die fingerprint reader
ik heb deze laptop die jij bedoelt maar dan met iets hogere cpu en ram, check signature
Ik ben nu op mijn werk maar zal vanavond proberen er aan te denken om een foto te maken. Geweldige laptop als je het mij vraagt alleen was ik wel teleurgesteld in eerste instantie omdat Friesland-Computers een verkeerde foto bij het product had gezet, waarna ik dus een andere kast verwachtte. Ik ben er nu aan gewend en hij is redelijk stevig gebouwd. Ik raad je dan ook een Compal aan:) In de bovenkant van de lid zit wel een "hapje" uit, dit komt omdat sommige webshops hier een soort plaat in kunnen zetten met opdruk
EDIT:
Tenzij je een 64bit operating system gaat draaien raad ik je 4gb af, maar volgensmij was je ook op 2gb gevallen? 7200x hardeschijf is btw wel nice hoor
ik zie net pas dat hierboven een link is gepost: http://www.marasst.com/product-1-IFL90%20MA.htm
zo ziet de kast er dus uit maar dan zonder die fingerprint reader
[ Voor 17% gewijzigd door jporter op 29-08-2007 09:35 ]
@siawatte
ja en ook duurder geworden zo te zien. Ik had hem voor 1153 en hij is nu 1220 ofzo
ja en ook duurder geworden zo te zien. Ik had hem voor 1153 en hij is nu 1220 ofzo
Geheugenprijzen zijn nog steeds aan het stijgen...jporter schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 10:42:
@siawatte
oh nice! ik hoop dat dat dan ook voor mij geld, aangezien ik een offerte heb aangevraagd met de T7300 erin. Duurt trouwens wel lang voordat ik een mail terug krijg ....Nap schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:24:
Vet nieuws! (ook al had ik het niet erg gevonden als ik m'n laptoppie nu al had)
[...]
Klasse!
Hoe lang duurde het trouwens voordat jullie nadat jullie offerte hadden aangemaakt een email terug kregen van Informatique? ik vind dit wel vreemd opzich
[ Voor 16% gewijzigd door MethodP op 29-08-2007 13:14 ]
Verwijderd
Mag ik vragen hoe je je CPU hebt overgeklokt? Aangezien de bios nogal dichtgetimmerd zit.ssj3gohan schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:04:
[...]
Ja, er willen nogal eens bugjes in de driver zitten. Ik gebruik rivatuner, die zet hem vast, clockprofielen blijven dus bewaard. Nadeel is wel: ik heb mijn pc altijd voluit staan, je batterijduur is werkelijk niks tijdens games. Ohja, driverversie 101.45 beta, die loopt lekker met mijn kaartje.
Ik haal 1:15 met proc overgeklokt op 2.2 GHz ipv 2.0 en videokaart op 650/450 ipv 475/400. Dan ben ik Overlord aan het spelen op 1680x1050 @ high settings. Dat tegen 4:30 met alles teruggeklokt en een beetje tekstverwerken (proc 1.2 GHz en vkaart 109/79).
lees dittopic is door...Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 15:57:
[...]
Mag ik vragen hoe je je CPU hebt overgeklokt? Aangezien de bios nogal dichtgetimmerd zit.
Jelle heeft me al gemaild, ik heb het hem uitgelegd, we hoeven er niet over door te gaan
Nog even over dat flashmemory; de module die je bij de laptop kan bestellen:
Intel Intel Turbo Memory 1GB PCIe Minicard
Als ik het goed heb begrepen functioneert dit onderdeel als tussenstaton tussen harde schijf/werkgeheugen en zouden de prestaties (qua data lezen) hierdoor toenemen.
Nu heb ik in m'n Innote een 80gb harde schijf, 5200 rpm (standaard), omdat ik een externe harde schijf eraan koppel, waar 250gb aan data op kan en die wel 7200 rpm is. Nu installeer ik vista op de kleinere HD (80gb voor Vista + progs lijkt me meer dan zat).
Aangezien zo'n extra module van 1GB slechts 25€ kost en ik er wel wat positieve dingen over heb gelezen; een snellere harde schijf (er is er maar 1 van 7200rpm, de 160gb Seagate) kost wel 77 euro meer, iets te veel van het goede.
Aanradertje of niet?
Als ik het goed heb begrepen functioneert dit onderdeel als tussenstaton tussen harde schijf/werkgeheugen en zouden de prestaties (qua data lezen) hierdoor toenemen.
Nu heb ik in m'n Innote een 80gb harde schijf, 5200 rpm (standaard), omdat ik een externe harde schijf eraan koppel, waar 250gb aan data op kan en die wel 7200 rpm is. Nu installeer ik vista op de kleinere HD (80gb voor Vista + progs lijkt me meer dan zat).
Aangezien zo'n extra module van 1GB slechts 25€ kost en ik er wel wat positieve dingen over heb gelezen; een snellere harde schijf (er is er maar 1 van 7200rpm, de 160gb Seagate) kost wel 77 euro meer, iets te veel van het goede.
Aanradertje of niet?
Tx to: @internetofshit
Heb zelf een heleboel telefoontjes/mailtjes richting n4all gedaan betreffende de digitale uitgang die aanwezig zou moeten zijn.
Uiteindelijke conclusie: dit is NIET aanwezig op de notebook.
De site is ondertussen ook al aangepast.
(dacht ik meld het maar even aangezien er zoveel vraag om was.)
Uiteindelijke conclusie: dit is NIET aanwezig op de notebook.
De site is ondertussen ook al aangepast.
(dacht ik meld het maar even aangezien er zoveel vraag om was.)
Tja voor het geld zou je het bijna niet laten, alleen de test die ik gelezen heb op Anand e.d. laten nog nauwelijks winst zien mbv de robson module. Persoonlijk bestel ik hem nu niet mee en wacht op de 2gb modules en op SP1 van Vista, dan zal het vast allemaal ff beter werken en heb je er echt wat aan.[b][message=28644283,noline]Aanradertje of niet?
Heb het zelfde met mijn bestelling. Grote klassen van Informatique.Nap schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 21:24:
Vet nieuws! (ook al had ik het niet erg gevonden als ik m'n laptoppie nu al had)
[...]
Klasse!
Ik heb het en gebruik het niet. Niet doen, het voegt niks toe. Vista wordt er sneller van, maar is van zichzelf al zo bulky en langzaam dat het je niet bepaald productiever maakt dan xp. Het is een gadget, meer niet.... helaas (heeft me toch 25 euri gekost).Nap schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:33:
Nog even over dat flashmemory; de module die je bij de laptop kan bestellen:
Aanradertje of niet?
Nou ik heb mijn inNote 154-GTX inmiddels ook besteld hoor !
Met een T7500, 2 GB, 160 GB 7200rpm HD, Bluetooth, WSXGA+ etc.
én unbranded
Ik heb er geen besturingssysteem bij gekozen aangezien ik die gratis via MSNDAA kan krijgen
Dit alles voor 1316 euries, want ik had informatique nog gemaild en gevraagd over die prijsdaling van de cpu (nog bedankt nap voor de tip
)
Nu maar afwachten hoe lang het duurt voordat ie er is, maar ik heb op zich de tijd.
Met een T7500, 2 GB, 160 GB 7200rpm HD, Bluetooth, WSXGA+ etc.
én unbranded
Ik heb er geen besturingssysteem bij gekozen aangezien ik die gratis via MSNDAA kan krijgen
Dit alles voor 1316 euries, want ik had informatique nog gemaild en gevraagd over die prijsdaling van de cpu (nog bedankt nap voor de tip
Nu maar afwachten hoe lang het duurt voordat ie er is, maar ik heb op zich de tijd.
Haha, nog geinspireerd door mijn unbranded laptop? Zorg wel dat je het naamplaatje er los bij krijgt, anders zit je met een leeg gat op je deksel. Die kun je heel makkelijk verven, schuren, verven en erop plakken zodat het geheel er geweldig uitziet.
oei dit heb ik niet vermeld... ik zal nog even mailen dan! bedankt voor de tipssj3gohan schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:57:
Haha, nog geinspireerd door mijn unbranded laptop? Zorg wel dat je het naamplaatje er los bij krijgt, anders zit je met een leeg gat op je deksel. Die kun je heel makkelijk verven, schuren, verven en erop plakken zodat het geheel er geweldig uitziet.
Iedereen dus massaal een Informatique bestellen tot nu toe de goedkoopste?
Hoe zijn de ervaringen met de Slot-In drive, afgezien van het geluidsniveau?
Als je een basismodel wilt zijn BTO en Friesland Computers over het algemeen vrij goedkoop, als je veel wilt uitbreiden wordt Informatique goedkoper.
Slot-in: tot nu toe één persoon die daar problemen mee had, hij schijnt sowieso wel vrij geluidig te zijn, maar niet onvergelijkbaar met de tray versie. Ik en een paar andere mensen met mij hebben grote problemen met de tray drive, dat is de infameuze TSSTCorp 632D, wordt in deze laptops dus op bezuinigd. Ik moet nog even langs informatique voor reparatie, informatique kennende is dat een eitje.
Slot-in: tot nu toe één persoon die daar problemen mee had, hij schijnt sowieso wel vrij geluidig te zijn, maar niet onvergelijkbaar met de tray versie. Ik en een paar andere mensen met mij hebben grote problemen met de tray drive, dat is de infameuze TSSTCorp 632D, wordt in deze laptops dus op bezuinigd. Ik moet nog even langs informatique voor reparatie, informatique kennende is dat een eitje.
Verder prima, de eerste keer schrik je inderdaad wat van de herrie tijdens inslikken / uitspugen maar hij werkt goed verder. Klein puntje over de media-compatibiliteit: ik heb 2 CD-R's van Mmore gebrand waar teveel fouten op zaten om nog te kunnen gebruiken. CD-R's (Platinum) en DVD+R (Philips) gaan wel zonder problemen.nl_umpire schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:26:
[ Voor 3% gewijzigd door lammert op 31-08-2007 10:24 ]
Klopt maar dat is een ander scherm (1280*800), grafische kaart (8600M-GT 256MB/1024MB TC) en hdd(5400rpm) tov de notebook die we hier bespreken.
Bij ComputerPirates kan je ze ook krijgen! Daar zijn twee modellen op voorraad:ssj3gohan schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 10:06:
Als je een basismodel wilt zijn BTO en Friesland Computers over het algemeen vrij goedkoop, als je veel wilt uitbreiden wordt Informatique goedkoper.
[url="15w25+"]http://www.computerpirates.com/item15w25.html[/url] 1605,31 incl BTW
[url="17w25+"]http://www.computerpirates.com/item17w25.html[/url] 1902,81 incl BTW
Verder kan je alle modellen zelf samenstellen, zoals je dat wilt.
Zoals velen onder ons graag verzuchten: Acer is altijd goedkoper, maar er is een reden dat je bij Asus, Compal, XXODD, Toshiba, Sony, Apple meer betaalt...Steephh schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:59:
pricewatch: Acer Aspire AS5920G-302G16N
Deze lijkt ook niet echt.. duur ofzo.. Of ligt dat aan mij?
Ook bij deze nieuwe series van Acer zijn weer veel, veel structurele problemen gesignaleerd.
Dat zijn BTO's. Maar daar betaal je ongeveer 300 euro meer voor als voor een gelijkwaardige innote...compirates schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:19:
[...]
Bij ComputerPirates kan je ze ook krijgen! Daar zijn twee modellen op voorraad:
[url="15w25+"]http://www.computerpirates.com/item15w25.html[/url] 1605,31 incl BTW
[url="17w25+"]http://www.computerpirates.com/item17w25.html[/url] 1902,81 incl BTW
Zelf ben ik er nog steeds niet uit, een MBP of een inNote 154-GTX90. Nog maar een paar dagen over denken dus
Computerpirates is, zoals Hades al schreef, veel duurder dan Informatique of FC.compirates schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:19:
[...]
Bij ComputerPirates kan je ze ook krijgen! Daar zijn twee modellen op voorraad:
Enne, volgens mij is reclame op deze manier (of uberhaupt) hier niet gewenst.....
Borderline, je mag uiteraard wel aangeven waar iets te koop is maar niet zomaar prijzen erbij zetten als dat niet een soort algemeen model is (dell, bto standaardmodel). Maar ik zie geen reden om hier moeilijk over te doen, de regels op tweakers zijn meer gericht op mensen die overduidelijk vertegenwoordiger zijn van hun eigen winkel oid (uniled.nl en dragonfly123 zijn daar voorbeelden van). En dan nog, als niemand zich eraan stoort is het niet echt een probleem.silmaril8 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:33:
[...]
Computerpirates is, zoals Hades al schreef, veel duurder dan Informatique of FC.
Enne, volgens mij is reclame op deze manier (of uberhaupt) hier niet gewenst.....
Ontopic, dat ze duurder zijn ligt dus aan de configuratie. Zeker budgettertjes kunnen goedkoper zijn bij btonotebooks.nl dan informatique.
Mooi, want ik zat alweer te twijfelen of ik wel een goede aankoop had gedaan.ssj3gohan schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 18:22:
[...]
Zoals velen onder ons graag verzuchten: Acer is altijd goedkoper, maar er is een reden dat je bij Asus, Compal, XXODD, Toshiba, Sony, Apple meer betaalt...
Ook bij deze nieuwe series van Acer zijn weer veel, veel structurele problemen gesignaleerd.
_@/'
Jippie 
Vandaag 2* IFL90 binnen gekregen.
Het algemene plaatje ziet er heel goed uit, alleen heb ik wat last van een Flexie tobo.
Daar schijnt wat aan gedaan te kunnen worden, dus ff zoeken naar een fix.
Verder draaien ze als een trein, m'n koetje-proxy mag blij zijn met een T7500...
Vandaag 2* IFL90 binnen gekregen.
Het algemene plaatje ziet er heel goed uit, alleen heb ik wat last van een Flexie tobo.
Daar schijnt wat aan gedaan te kunnen worden, dus ff zoeken naar een fix.
Verder draaien ze als een trein, m'n koetje-proxy mag blij zijn met een T7500...
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Eh gast, kijk eens naar zijn GoT naam, kijk naar zijn history en kijk naar zijn website. Die post (zijn enige op GoT) was puur gericht om reclame te maken voor zijn eigen winkel.ssj3gohan schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:12:
[...]
Borderline, je mag uiteraard wel aangeven waar iets te koop is maar niet zomaar prijzen erbij zetten als dat niet een soort algemeen model is (dell, bto standaardmodel). Maar ik zie geen reden om hier moeilijk over te doen, de regels op tweakers zijn meer gericht op mensen die overduidelijk vertegenwoordiger zijn van hun eigen winkel oid (uniled.nl en dragonfly123 zijn daar voorbeelden van). En dan nog, als niemand zich eraan stoort is het niet echt een probleem.
Ontopic, dat ze duurder zijn ligt dus aan de configuratie. Zeker budgettertjes kunnen goedkoper zijn bij btonotebooks.nl dan informatique.
En leg gelijk even borderline uit?
Geen zin om te checken, je hebt gelijksilmaril8 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 19:48:
[...]
Eh gast, kijk eens naar zijn GoT naam, kijk naar zijn history en kijk naar zijn website. Die post (zijn enige op GoT) was puur gericht om reclame te maken voor zijn eigen winkel.
En leg gelijk even borderline uit?

Borderline is engels voor grensgeval
Vandaag mijn Innote van informatique ontvangen. Paar dingen vielen daarbij op.
Het toetsenbord lijkt "los"te zitten rondom de letter E. Behoorlijk irritant. Hebben meer mensenhier last van?
Verder is er geen innote logo geplaats waardoor ik nu een gat heb in het deksel. Had dit er niet bij moeten zitten?
Het toetsenbord lijkt "los"te zitten rondom de letter E. Behoorlijk irritant. Hebben meer mensenhier last van?
Verder is er geen innote logo geplaats waardoor ik nu een gat heb in het deksel. Had dit er niet bij moeten zitten?
Toetsenbord hoort niet los te zitten, bekijk de disassembly guide eerder in het topic eens en kijk of ze misschien een schroefje zijn vergeten.Kasj schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 21:45:
Vandaag mijn Innote van informatique ontvangen. Paar dingen vielen daarbij op.
Het logootje hoort erop geplakt te zitten als je niet expliciet hebt gevraagd het eraf te laten. Als ze het er al af hebben gehouden moet het in je doos zitten (sorry, ik hoop niet dat ik nu tegen een vrouw praat, dat zou onaardig kunnen worden opgevat
Ik heb het idee dat ze behoorlijk wat er doorheen moeten rushen, die laptop is echt in hot demand.
En heeft verder iemand ook dat de spatie helemaal rechts niet werkt?
[ Voor 64% gewijzigd door Kasj op 31-08-2007 22:18 ]
Zo ik heb nu ook pas mijn bto notebook, alleen nu installeer ik office 2007 en is de sneltoets voor e-mail zelf omgeswitcht naar office outlook, i.p.v windows mail, weet iemand hoe ik die sneltoets kan terugzetten naar windows mail.
Bedankt alvast!!
Bedankt alvast!!
internet opties => programma's tab
en dan email programma ?
en dan email programma ?
Wij danken u, het werkt weer zoals het hoort.
Jij moet terug naar informatique, je toetsenbord is defect.Kasj schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 22:07:
En heeft verder iemand ook dat de spatie helemaal rechts niet werkt?
Ik begin al een beetje te wennen aan de gevoeligheid van de spatietoets. Misschien is het ook wel gewoon gewenning. Wat wel vreemd blijft is het flexen rondom de E-toets. Het keyboard buigt daar een paar millimeter door. Rond de O-toets is dat weer helemaal niet. Dit zou dus een schroefje moeten zijn?ssj3gohan schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 11:19:
[...]
Jij moet terug naar informatique, je toetsenbord is defect.