[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste
Acties:
  • 27.998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ gdoes

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/9735/intelwifi4965agnqo2.jpg

Beetje slordig van IQ idd, bij mij geeft apparaatbeheer wel Wireless Wi-Fi Link 4965AGN aan, zoals 't hoort. De nieuwste driver is trouwens niet 11.1.1.11 maar 11.1.1.13 (beschikbaar op http://www.bizcom-us.com/support/ o.a.) Heb verder Vista Ultimate 32b geïnstalleerd... Is trouwens niet het enige, de bijgeleverde driver-cd bevat alleen drivers voor XP32 en Vista64, wat inhoudt dat je zelf moet uitzoeken welke drivers (van V64) geschikt zijn voor beide versies, of je ze allemaal moet downloaden (ca. 600 MB).

Afbeeldingslocatie: http://img405.imageshack.us/img405/1479/innotelogopj4.jpg
Offerte PC-Configuratie InNote GTX-90    

En het InNote aluminium logo plaatje... Deze komt speciaal voor betreffende uitvoering in een nieuw soort extra bleek, flexibel type aluminium, maar ach.. Wie let daar nou op... :r

Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/2415/compalsq7.jpg

Laptop zelf is verder echt een juweeltje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDutch
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2024
Dat van die drivers is idd behoorlijk :(. Alleen XP 32bits en Vista 64bits bijvoegen terwijl het overgrote deel van de nieuwe laptops Vista 32bits draait. Informatique levert OEM alleen 32bits Vista mee.

Dit hele gedoe met die kaart en de herinstallatie kost me nu al dagen. Een nieuwe drivers CD maken gaat me nogmaals dagen kosten. Ik heb nog apparaten in de apparaatbeheer staan die niet te identificeren zijn.

Heeft iemand een iso voor de Vista 32b drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:53
gdoes schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:26:
Dat van die drivers is idd behoorlijk :(. Alleen XP 32bits en Vista 64bits bijvoegen terwijl het overgrote deel van de nieuwe laptops Vista 32bits draait. Informatique levert OEM alleen 32bits Vista mee.

Dit hele gedoe met die kaart en de herinstallatie kost me nu al dagen. Een nieuwe drivers CD maken gaat me nogmaals dagen kosten. Ik heb nog apparaten in de apparaatbeheer staan die niet te identificeren zijn.

Heeft iemand een iso voor de Vista 32b drivers?
driverguide heeft een tool die al je huidige drivers kan backuppen mss een idee?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ook wel geintreseerd in een iso van alle drivers, heb zelf ook aardig wat af moeten speuren en vooral met de videokaartdrivers heb ik nog wel eens problemen..

grt
SPSK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met het maken van een torrent met alle drivers&apps voor het gebruik met Windows Vista 32bit. Mensen met een demonoid account kunnen hem al downloaden (Titel: Drivers Compal (I)FL90 for WinVista 32-bit), voor isohunt nog even geduld deze komt er rond vanavond op te staan.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gdoes schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 00:21:
[...]
Jammer dat er geen line-in is, alleen microfoon. Ook geen sp-dif, maar daar heb ik een fire-wire geluidskaart voor.
[...]
Heb je dit ook geprobeerd?

http://forum.notebookrevi...thread.php?t=88990&page=3

Dat is de Compal HEL80 met een optical out in de 3.5 mm jack voor de headphone gebouwd. Op het onderste plaatje is een adapter te zien van 3.5 mm jack naar Toslink. Volgens mij brandt het lampje (optical out) alleen als je deze adapter erin hebt zitten. De IFL90 is als het goed is gebaseerd op deze laptop, en het zou dus goed kunnen dat SP DIF er wel in zit.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
gdoes schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:55:
@Turkish

Flauw hoor. Dat aparte topic zo snel sluiten. Als ze echt fout gelabeld bij de groothandel liggen kunnen er best meer zo verstuurd zijn, ook van andere leveranciers, en zelfs ook van andere barebones.
Een PSA'tje waardig? (Public Service Announcement)
Haha dit is pas flauw :o Je kan Turkish toch DM'en als je 't er niet mee eens bent :+
Of je leest dit: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 15:50:
ben ook wel geintreseerd in een iso van alle drivers, heb zelf ook aardig wat af moeten speuren en vooral met de videokaartdrivers heb ik nog wel eens problemen..

grt
SPSK
Dat laatste is juist 'n kwestie van verschillende drivers proberen, 3D Mark en andere benches runnen!

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 14-08-2007 19:02 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind ik de SATA drivers voor de XP installatie zodat AHCI aangezet kan worden? (gaat om BTO 15W25+ met 160GB 7200 rpm harddisk)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:35:
Waar vind ik de SATA drivers voor de XP installatie zodat AHCI aangezet kan worden? (gaat om BTO 15W25+ met 160GB 7200 rpm harddisk)
In de TS staan links naar websites met drivers. Voor SATA moet je de chipset driver downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 18:55:
[...]

Heb je dit ook geprobeerd?

http://forum.notebookrevi...thread.php?t=88990&page=3

Dat is de Compal HEL80 met een optical out in de 3.5 mm jack voor de headphone gebouwd. De IFL90 is als het goed is gebaseerd op deze laptop, en het zou dus goed kunnen dat SP DIF er wel in zit.
Kijk in je jackplug en zie... een alu plaatje, geen optical out. Er zit geen spdif op, helaas maar waar. Jammer, want de HD geluidskaart klinkt subliem; ik kan zowaar gamen op de ingebouwde speakers!

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
ssj3gohan schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:28:
[...]

Kijk in je jackplug en zie... een alu plaatje, geen optical out. Er zit geen spdif op, helaas maar waar. Jammer, want de HD geluidskaart klinkt subliem; ik kan zowaar gamen op de ingebouwde speakers!
hmm als ze een dbox spdif kunenn 'inbouwen' dan kunnenz e dat vast wel bij deze laptop ^^ de vraag is wie er zin heeft om moederbord te onderzoeken )

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ssj3gohan schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 22:28:
[...]
Raar dat er geen SPDIF op zit, kan je het ook niet zo instellen dat SPDIF uit de jackplug komt van de koptelefoon?

Ik zie trouwens dat in de specificatielijst (system desciption PDF, http://service.marasst.com/) van de IFL90 nergens iets word vermeld van SPDIF, maar in die van de IFT00 wel, ookal lijkt mij het dat het gelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDutch
Afijn. 'tis zoals 'tis.
Voor mij persoonlijk is die spdif niet zo interessant, hij heeft firewire en daar heb ik alles mee.
Een gewone line-in zou handig zijn om bijv bij een oefenavond recht uit de mixer in te pluggen. En om oude lp's in te voeren en zo. Heb nog stapels liggen, maar geen platenspeler meer.

@ CYQ: U da man! Die torrent is wel interessant! Ik zat al te denken hoe je zo'n ding kan distribueren.
Al zou die dan wel regelmatig opnieuw geupload moeten worden. Misschien wil een bouwer die iso hosten?

@ CLB. Ja, My bad. Mijn reactie is ook flauw. Ben ook geen tweakers regular. Maar als je 's nachts om half 1 een topic maakt en 's morgens is íe weer verdwenen, is toch flauw? En er staan meer "probleem" topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Er is helaas geen optical out bij de Compal. Ik heb namelijk de specs van de barebone van Compal gelezen en toen even de audio chipset opgezocht op internet en helaas geen digitale uitgang. De Compal heeft een Realtek ALC268 audiochipset (2 channel HD Audio).

[ Voor 16% gewijzigd door nlboy op 15-08-2007 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

gdoes schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 23:41:

Een gewone line-in zou handig zijn om bijv bij een oefenavond recht uit de mixer in te pluggen. En om oude lp's in te voeren en zo. Heb nog stapels liggen, maar geen platenspeler meer.
Je kunt de versterking van de mic ingang wijzigen die staat standaard op +20dB als je die op 0dB zet heb je een gewone lijn ingang. Aangezien een mic ingang recht is moet dat geen probleem geven. Ik weet alleen niet wat de ingangs impedantie is maar die zal boven de 10k zijn, dus ook geen probleem.

Voor je platen zul je een RIAA correctie versterker moeten toepassen, maar zonder platenspeler wil dat al helemaal niet lukken....

[ Voor 10% gewijzigd door kor952 op 15-08-2007 01:18 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 00:38:
Er is helaas geen optical out bij de Compal. Ik heb namelijk de specs van de barebone van Compal gelezen en toen even de audio chipset opgezocht op internet en helaas geen digitale uitgang. De Compal heeft een Realtek ALC268 audiochipset (2 channel HD Audio).
Heb je die link van jezelf wel goed bekeken? Dit staat er namelijk:
The S/PDIF output offers easy connection of PCs to high quality consumer electronic products such as digital decoders and speakers.
En iets verder naar beneden:
16/20/24-bit S/PDIF-OUT supports 44.1k/48k/88.2k/96k/192kHz sample rate
Bij de FT00 wordt een ALC268DD (DD = misschien Dolby Digital) vermeld en bij FL90 gewoon ALC268. Maar op de site kan ik geen DD versie vinden, dus misschien is het gewoon dezelfde?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2007 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Waarom zijn jullie in godsnaam bij de FT00 aan het kijken? Dat is een andere laptop, klaar. Hier spreken we over de IFL90, dat is een laptop zonder spdif... Sowieso, zelfs het HD geluid uit deze laptop laat te wensen over (in z'n uitbreidbaarheid en buffer met name), dus als je serieus aan de slag wilt met geluid zul je zo'n mooie expresscard- of usb-geluidskaart moeten kopen. Als ze niet zo duur zouden zijn zou ik dat ook al hebben gedaan, maar momenteel is mijn keyboard nog minder waard dan zon usb-geval :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Om even door te gaan met deze (al veeeel te lange) discussie over SPDIF, hier staat: 2 Audio Jacks: Mic-in and SPDIF Speaker-out. Dus misschien dan toch? En dit is wél de IFL90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Volgens mij heeft de IFL90 ook gewoon een SPDIF uitgang. Bij BTO laptops (15W25+) wordt altijd vermeldt dat er een SPDIF uitgang op zit. En de 15W25+ is exact dezelfde laptop als de IFL90 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aureliusmaximus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2008
Volgens de handleiding van de IFL90 zit er toch echt geen SPDIF op.....daar hebben ze het alleen over een 'speaker out' port...

[ Voor 28% gewijzigd door Aureliusmaximus op 15-08-2007 23:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDutch
kor952 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:16:
[...]

Je kunt de versterking van de mic ingang wijzigen die staat standaard op +20dB als je die op 0dB zet heb je een gewone lijn ingang. Aangezien een mic ingang recht is moet dat geen probleem geven. Ik weet alleen niet wat de ingangs impedantie is maar die zal boven de 10k zijn, dus ook geen probleem.
Is íe dan ook stereo?
Voor je platen zul je een RIAA correctie versterker moeten toepassen, maar zonder platenspeler wil dat al helemaal niet lukken....
Ja, weet ik. Was maar een voorbeeldje.

• silmaril8
  • Niet online
Aureliusmaximus schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:34:
Volgens de handleiding van de IFL90 zit er toch echt geen SPDIF op.....daar hebben ze het alleen over een 'speaker out' port...
Misschien geldt dat alleen voor de 1280x800 versie. Deze versie heeft namelijk ook minder optionele mogelijkheden (bluetooth, wifi tvtuner, 1gb kaarten).

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Ja gewoon stereo...

3000Wp op 't dak

• Aureliusmaximus
silmaril8 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 00:05:
[...]

Misschien geldt dat alleen voor de 1280x800 versie. Deze versie heeft namelijk ook minder optionele mogelijkheden (bluetooth, wifi tvtuner, 1gb kaarten).
Ah...ok! Let's hope so! Heb die met 1680x1050 besteld :)

• mux

mux

99% efficient!

Goed, de enige mogelijkheid is nog dat er coaxiaal spdif op zit die je met een 3.5mm jack->coax verloop uit je hoofdtelefoonaansluiting moet trekken. Heeft iemand zon ding liggen?

De Realtek chip heeft weliswaar een optie voor spdif maar, zoals zo vaak, opties worden niet per definitie door het kastje benut. Ik bedoel maar: de 8600M GT heeft een optie voor triple digital out (1x scherm, 2x extern) en HDMI, geen van allen zitten erop...

• Icekiller2k6
ssj3gohan schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 01:36:
Goed, de enige mogelijkheid is nog dat er coaxiaal spdif op zit die je met een 3.5mm jack->coax verloop uit je hoofdtelefoonaansluiting moet trekken. Heeft iemand zon ding liggen?

De Realtek chip heeft weliswaar een optie voor spdif maar, zoals zo vaak, opties worden niet per definitie door het kastje benut. Ik bedoel maar: de 8600M GT heeft een optie voor triple digital out (1x scherm, 2x extern) en HDMI, geen van allen zitten erop...
zit toch 1 extern VGA op..?

• nlboy
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

silmaril8 schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:20:
Volgens mij heeft de IFL90 ook gewoon een SPDIF uitgang. Bij BTO laptops (15W25+) wordt altijd vermeldt dat er een SPDIF uitgang op zit. En de 15W25+ is exact dezelfde laptop als de IFL90 :)
Ik had toen der tijd contact op genomen (met BTO, Laptops4U en FC) en gevraagd of er een digitale uitgang op zit. Zei zeiden toen van niet (behalve FC) en dat ze het van de site zouden halen. :) De specs van de Compal blijft gewoon vaag...

• mux

mux

99% efficient!

Niks is digitaal. Er zit alleen een analoge d-sub 15-pins op.

• silmaril8
  • Niet online
nlboy schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:42:
[...]
Ik had toen der tijd contact op genomen (met BTO, Laptops4U en FC) en gevraagd of er een digitale uitgang op zit. Zei zeiden toen van niet (behalve FC) en dat ze het van de site zouden halen. :) De specs van de Compal blijft gewoon vaag...
Het staat nog gewoon op de site van BTO/Computer Pirates, dus ik denk dat die medewerker het toch fout had :)

De enige die duidelijkheid kan verschaffen over of een van de 2 speaker out uitgang een SPDIF uitgang is, is een tweaker met een BTO of een Compal notebook (de 1680x1050 versie dan).

Dus? Wil iemand met een 1680x1050 IFL90/15W25+/Innote laptop dit even controleren?

Verwijderd

Ik kreeg net bericht van Informatique. De barebones worden op zijn vroegst weer uitgeleverd op 12 september...

Verwijderd

heeft er iemand enig id waar je alu plaatjes kan kopen voor op het deksel van de laptop??? ik heb al wat gegoogeld maar weinig te vinden. alvast bedankt :)

• mux

mux

99% efficient!

silmaril8 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

Het staat nog gewoon op de site van BTO/Computer Pirates, dus ik denk dat die medewerker het toch fout had :)

De enige die duidelijkheid kan verschaffen over of een van de 2 speaker out uitgang een SPDIF uitgang is, is een tweaker met een BTO of een Compal notebook (de 1680x1050 versie dan).

Dus? Wil iemand met een 1680x1050 IFL90/15W25+/Innote laptop dit even controleren?
Hoe ga ik dit controleren? Als er spdif op een van de uitgangen zou zitten hadden ze heus wel een jack naar coax verloopje meegegeven. Dat zit er niet in, er zit geen spdif op, klaar. Alleen het businessmodel heeft spdif, dat is de IFT00.

• silmaril8
  • Niet online
ssj3gohan schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:08:
[...]

Hoe ga ik dit controleren? Als er spdif op een van de uitgangen zou zitten hadden ze heus wel een jack naar coax verloopje meegegeven. Dat zit er niet in, er zit geen spdif op, klaar. Alleen het businessmodel heeft spdif, dat is de IFT00.
Mijn laptop Asus (F3Ja) heeft ook SPDIF mogelijkheid via de jack out en ik heb ook geen verloopje erbij gekregen....
Bij je soundkaart configuratie scherm zou de mogelijkheid erbij moeten staan. Bij mij staat er bij het Realtek HD Audio Configuratie scherm wel een SPDIF optie.

• DDutch
Okayyyy.

Hoe doe je dat? Gevonden.

Ik had een HP Evo die alleen mono mic-in had.

Over de spdif: mijn Compal WSXGA heeft echt geen optische aansluiting in de headphone out. de HD Audio configuratie heeft geen digitale pagina's. De Geluiden heeft geen digitale tabs, de mixer ook niet.

Geen Spdif.

BTW, Speaker out bestaat niet in laptops.

Op dinsdag de Wifikaart op de post gedaan, maar nog geen nieuwe terug gehad...
Mischien morgen.

[ Voor 13% gewijzigd door DDutch op 16-08-2007 23:34 ]

• silmaril8
  • Niet online
Uit mijn F3Ja handleiding:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.bi.no/~s0410025/spdif.JPG

De Asus F3Sc (laptop met zelfde chipset als de Compal IFL90) heeft het trouwens ook. Zie hier.

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de Compal dit ook heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door silmaril8 op 16-08-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil windows xp installeren en daarom moet ik de sata drivers op mijn windows installatie cd zetten met behulp van nLite (ik draai tijdelijk vista). Nu heb ik hier enkele vragen over:

1. Moet service pack 2 er per see ook op?, ik wil namelijk windows xp 64 bit erop zetten, maar ik kan service pack 2 er alleen op slipstreamen als je een 64 bit OS draait, maar ik draai 32 bit vista.
2. Welke driver moet ik nou precies hebben?, want ik zie nergens sata of scsi drivers op het cdtje staan, moet ik de chipset driver hebben, nee toch?

Even een stomme vraag, hoe kom ik in mijn bios? ik zie alleen de opties F2 en F12 staan als ik opstart, maar daar vind ik maar weinig mogelijkheden, waar kan ik nou overklokken :S

Alvast bedank, ik begin een beetje wanhopig te worden, voor de rest een prima laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

silmaril8 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 23:35:

Ik weet eigenlijk wel zeker dat de Compal dit ook heeft.
Dit staat in het manual van de Compal:

1.10 I/O Ports
• One 15 pins CRT port
• One S-video port 7-pin
• One RF-In connector
• One AV-In connector
• One MIC In
• Headphone-Out
• 90W DC-in jack for AC Adapter
• One Single-Wide New Card slot, 54mm type
• Four External USB 2.0 jacks
• One RJ-11 jack for Modem
• One RJ-45 jack for LAN
• One IEEE 1394(4 pin)
• MIR
• 3 in 1 Card Reader

en dit:

2.2 Audio Port
2.2.1 MIC IN
• AC-coupled input,100mVP-P maximum
2.2.2 Headphone out
• 44.1/48/96/192kHz
• Build-in Speaker
• 4Ω 2W Main Speaker

en ook dit:

2.1.6.1 Realtek ALC268 for High Definition Audio Codec
• 95dB SNR DACs can meet Windows Vista Premium requirement
• 90db SNR ADCs can meet Windows Vista Premium requirement
• Two stereo DACs support 16/20/24-bit PCM format for stereo audio playback
• Two stereo ADCs support 16/20-bit PCM format for two stereo independent sound inputs
• All DACs supports 44.1k/48K/96k/192kHz sample rate
• All ADCs support 44.1k/48k/96kHz sample rate
• High-quality analog differential CD input
• Supports external PCBEEP input and built-in digital BEEP generator
• 1dB resolution of analog output volume control
• Programmable 20dB and 40dB boost for analog microphone input
• Built-in headphone amplifiers for port-A and port-D
• EAPD (External Amplifier Power Down) is supported
• Power support: 3.3V digital core power; 3.3V digital IO power for HDA link; 3.3V~5.0V
analog power
• Power management features
• 48-pin LQFP ‘Green’ packages

Of te wel niets over een SPDIF uitgang.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Hmmm best raar:
Bij Laptops4U hebben IFL90 laptops met 1280x800 en 1440x900 geen SPDIF bij de technische specificaties staan. De IFL90 1680x1050 heeft echter wel SPDIF bij de specificaties staan (lijkt uiterlijk ook een iets ander model).
BTO 15W25+ notebooks (met 1680x1050) hebben volgens hun website ook SPDIF.
Dus ik denk toch dat een IFL90 een SPDIF uitgang heeft, maar dat dat alleen geldt voor de duurdere (1680x1050) versies. En dat die manual een algemene IFL90 manual is.

Maar ja, als mensen hierboven zeggen dat hun IFL90 geen SPDIF (via speaker uitgang) heeft, dan zal dat wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03 16:50
Als ik XP er op wil zetten moet de AHCI afgezet worden zoals ik gelezen heb, heeft dit nog veel invloed op de performance van mijn schijven als ik dit afzet?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderd
  • Laatst online: 01:39
Ik ben inmiddels ook in het bezit van een BTO 15W25+ en hij bevalt erg goed moet ik zeggen.
Ik zit alleen met één vraagje, namelijk welk merk firewire controller zit er in de laptop? Dit omdat ik een externe geluidskaart wil aanschaffen en overal hoor dat firewire controllers van bepaalde merken problemen kunnen geven. Heb al veel gezocht op internet maar ik kan tot nu toe nergens iets hierover vinden.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

sanderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:20:
Ik ben inmiddels ook in het bezit van een BTO 15W25+ en hij bevalt erg goed moet ik zeggen.
Ik zit alleen met één vraagje, namelijk welk merk firewire controller zit er in de laptop? Dit omdat ik een externe geluidskaart wil aanschaffen en overal hoor dat firewire controllers van bepaalde merken problemen kunnen geven. Heb al veel gezocht op internet maar ik kan tot nu toe nergens iets hierover vinden.

Thanks!
Dit is wat het system manual er over zegt:

2.1.2 System Logic
• Intel PM965 (667/800 MHz FSB supported)
• ICH8-M
• nVidia Graphic controller
• ENE KB925 for Keyboard Controller, Battery management Unit”
• Ricoh R5C833 for Card Reader controller and IEEE1394 controller
• External VGA card for PM965
• Realtek ALC268 for High Definition Audio Codec
• Broadcom BCM5787KMLG for Giga LAN

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderd
  • Laatst online: 01:39
Bedankt! Gevalletje RTFM dus :D
Helaas dus een Ricoh (TI en Lucent zijn de betere namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Ik heb mijn IFT00 binnen. Maar ook hier geen SPDIF. (wel een mooie witte behuizing! :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ VariX

Witte behuizing?? Heb je misschien foto's? Lijkt me wel vet met een witte behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 17:29:
@ VariX

Witte behuizing?? Heb je misschien foto's? Lijkt me wel vet met een witte behuizing.
Zal wel even snel wat maken. 1 moment :)

Edit (Imageshack!):
1.Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/9853/ift000xv4.jpg2.Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/6366/ift001sb1.jpg
3.Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/4111/ift002zc3.jpg4.Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/3553/ift003rd7.jpg
5.Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/2779/ift004st8.jpg6.Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/8828/ift005dv5.jpg
7.Afbeeldingslocatie: http://img522.imageshack.us/img522/1056/ift006jq8.jpg

Ze zijn niet allemaal goed scherp, maar dit kon ik zo snel even maken. De kleur is, nou... gewoon wit :)

[ Voor 56% gewijzigd door Jckx op 17-08-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow dat ziet er echt netjes uit :) . Vooral met dat toetsenbord en touchpad zwart en de rest wit. Ik vraag me af of het ook mogelijk is met de IFL90, maar waarschijnlijk niet. Of je moet hem zelf spuiten ofzo :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 19:36:
Wow dat ziet er echt netjes uit :) . Vooral met dat toetsenbord en touchpad zwart en de rest wit. Ik vraag me af of het ook mogelijk is met de IFL90, maar waarschijnlijk niet. Of je moet hem zelf spuiten ofzo :P .
Gek genoeg, gezien er zo'n goede service manual op internet te vinden is, en er weinig wordt gebruikgemaakt van irritante klikmechanismes kun je waarschijnlijk prima je ifl90 zelf verven. Je zult wel even moeten zoeken naar dun-dekkende spuitverf met grainy finish...

Maar das toch iets dat niemand gaat doen. Zwart vind ik hem mooier, al was het maar om mezelf er niet uit te laten zien als een apple-gebruiker ;)... (ok, hele goedkope nag @ apple-community, sorry, kon het niet laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Yes! Ik heb de mijne binnen :) Was eigenlijk al eerder aangekomen maar ben zelf net terug.
Een WSXGA+ van FC. Zat sinds 19 juli ong. te wachten op een WXGA+ maar dat werd steeds uitgesteld en uitgesteld. Later meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Laatst online: 11-09 20:13
won schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 03:02:
Yes! Ik heb de mijne binnen :) Was eigenlijk al eerder aangekomen maar ben zelf net terug.
Een WSXGA+ van FC. Zat sinds 19 juli ong. te wachten op een WXGA+ maar dat werd steeds uitgesteld en uitgesteld. Later meer :)
Welke config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Tijd voor wat lichter vermaak: undervolten.

Omdat de IFL90 zon geweldig compromis tussen belachelijk goede performance en batterijtijd is had ik maar het idee opgevat om er nog meer batterijtijd bij high performance uit te plukken, dus misschien is het een ideetje om van verschillende mensen bij te houden hoe goed hun config op welke spanningen en frequenties loopt? Momenteel ben ik nog bezig te undervolten, later ga ik underclocken en mn GPU heb ik al tot het uiterste aan beide kanten van het spectrum geduwd. M'n resultaten tot nu toe:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
GeForce 8600M GT 512 MB DDR2, driver 101.45 beta

Mode          Core [MHz]    Mem [MHz]  temp [deg C] @ cpu stressed
min stable    109           79         57
max stable    630           450        ? (tbd)

Opmerking: gpu en cpu zitten aan hetzelfde koelkanaal, dus vandaar de opmerking '@ cpu stressed'. 
Stresstest geschiedt met Orthos.

Intel Core 2 Duo T7300 2.0GHz, 800 MHz fsb, 4MB L2 (200 QDR x 10.0) stepping: 6FA

Mode              Clock  Core [V] Temp [deg C] Stable
Stock             2000   1.238    77.0         \infty
Max performance   2000   1.000    63.0         1h (still running)

Ik zal het wel updaten als ik meer heb bereikt. Het is nog een beetje onwetenschappelijk, ik ben ook pas net bezig, dus er valt ongetwijfeld meer uit te trekken.

De belangrijkste reden dat ik undervolt is omdat de cpu in games vaak over de 75 graden gaat. Voor de intel-kenners betekent dat dat de cpu gaat terugklokken om zn temperatuur in toom te houden. Ik heb zelfs meegemaakt, maar dat kwam door een slechte driver, dat de videokaart ging powermizen om zn temperatuur op peil te houden (over 90C). Ik snoep nu inmiddels fully stressed een dikke 12 graden (worst case low vs best case high) van mn cpu temps af, de overgebleven koelcapaciteit kan dan in mn gpu zodat die ook wat koeler blijf en ik hem op m'n 630/450 OC (in feite dus geforce 8700M GT settings) kan blijven draaien. Weet iemand of je ook mobiel apart de shaders en core kunt under/overvolten en -clocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ssj3gohan

Erg indrukwekkend ik hoop dat je nog meer resultaten kan laten zien.
Ik ben er zelf ook mee bezig (voornamelijk de cpu) ,alleen ik krijg het niet voor elkaar deze te underclocken naar mijn wens.
Mag ik vragen welk programma je gebruikt om de cpu naar eigen wens (vcore + freq) in te stellen zonder dat de processor zelf gaat lopen throttlen ?

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ik was deze post aan het schrijven toen mn computer eruit flikkerde :) 2.00 GHz op 0.975V werkt dus *niet* :)

Afbeeldingslocatie: http://upload2.postimage.org/328348/scshot_underclock.jpg
(don't try this at home)

Ik gok dus dat 1.000V het best haalbare is, stabiel althans. 0.950V hield het ongeveer 20 minuten uit en hetzelfde vor 0.975. Dit is met de blended CPU&RAM test van ORTHOS.

Edit: 1.000V loopt ook niet helemaal geweldig, ORTHOS kwam een probleem tegen na een half uur. Niet kritiek, maar ook niet helemaal stabiel. Ik probeer nu 1.025V.

[ Voor 15% gewijzigd door mux op 18-08-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Definitieve cpu undervolt op maximum performance:

2.00 GHz stable (5h) @ 1.025V.

Orthos+ATITool (fully stressed, zwaarst mogelijke stresstest) geven cpu=68 graden en gpu=82 graden met de videokaart OC @ 600/450. Ik ga nu verder experimenteren met de videokaart, andere mensen geven aan dat ze het videogeheugen veel verder kunnen pushen. Misschien ben ik dan genoodzaakt de cpu te underclocken om de temps in bedwang te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZF
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-01-2024

LZF

Als ik mag vragen met welke tool heb jij je CPU voltage aangepast, in het bios kan je namelijk niets instellen en ervaring met softwarematige over/underclock heb ik niet echt, alleen 'the real thing' via het bios dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

RM Clock past direct de FID en VID van je processor aan, dus ondanks dat het een softwareprogrammaatje is, werkt het hetzelfde als de goede oude jumpertjes op je moederbord (dat waren in feite gewoon GND lijnen naar de FID en VID pinnen op je processor, meestal de eerste pinnetjes in de telling en de rij ernaast, respectievelijk). Het BIOS is een vergelijkbaar mechanisme, maar kwam pas met de luxere pentium 3/pentium 4 moederborden.

Laptops hebben overduidelijk geen overclockopties in het bios en daarmee ook geen underclockopties (want dat wordt niet als interessant gezien door 99.99% van de mensen, zie bijvoorbeeld de reacties op hardware.info als er weer wat wordt gepost over undervolten/underclocken). Daarom zul je altijd een of ander programmaatje moeten gebruiken dat dan maar via het besturingssysteem de identifiers manipuleert.

Het is dus feitelijk niks anders dan jumpers of bios-instellingen dat je doet. Zorg alleen wel dat je enig verstand hebt van temperatuur- en laadniveaus en testduren. Als ATITool een minuutje geen artefacten geeft betekent dat niet dat je zonder problemen kunt gamen op je OC, je moet je uiteindelijke OC echt een paar uur of een hele nacht laten lopen. In verband met warmte-ontwikkeling raad ik sowieso aan je maximale processorinstellingen op orthos ram+cpu te draaien in combinatie met ATITool warm-up zodat je je maximumtemperaturen bij langdurige belasting verkrijgt. Als je CPU boven 75 graden of je GPU boven 90 graden komt is het geen duurzame overclock, dat zijn namelijk de temperaturen waarop de kernen van zichzelf gaan terugklokken om af te koelen. Als je boven 90 resp 130 graden (deze temperaturen verschillen per cpu en gpu) komt krijg je een BSOD/volledige reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
ssj3gohan: Ik heb zelf Notebook Hardware Control gebruikt om mijn laptop te undervolten. Ik heb nog niet met RM Clock mijn laptop voltage omlaag gegooid.
Heb jij wel beide gebruikt? Zo ja, is RM Clock beter/makkelijker/betrouwbaarder? Of maakt het niet zo veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

NHC werkt niet met de IFL90, althans, NHC is al een lange tijd niet ge-update geweest. RM Clock werkt met de cpu monitoring tools die CPU-Z en intel's eigen frequency ID ook gebruikt, die wordt bij elk platform gewoon geupdate met intel's eigen informatie. NHC moet het hebben van eigen developers. Daarom lijkt het ernstig goed en volledig te werken bij pentium M e.d. maar loopt het vaak achter bij nieuwe platforms zoals centrino duo en nu de revisie daarvan, santa rosa.

Lang verhaal kort: NHC werkt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er trouwens een bepaalde reden dat jij de 101.45 beta drivers gebruik ssj3gohan ?
Of heb je er gewoon een gepakt van lv2go?

Ik heb zelf de T7500 en lijk hem met 0.950 V aardig stabiel te hebben op 2 Ghz (dit is dan ook niet z'n uiterste 2,2 Ghz,maar snel zat ;) )

Mijn temps met 2,2 Ghz / 1.025 V liggen een stuk hoger als bij jou ssj3gohan.. de processor gaat na wat stressen makkelijk naar de 75 graden...mischien is er iets mis gegaan bij de montage (koelpasta) ,maar daar zal ik eens naar kijken als het echt te gek gaat worden.

Mooie resultaten in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ja, ik dacht ook een stabiele config te hebben op 0.950V @ 2 GHz maar na een lange tijd testen (ca. 1,5 uur) vloog hij er toch uit. Ik test ook vkaart en cpu en RAM tegelijk op maximale belasting om zeker te weten dat ik geen te hoge temps zal krijgen op deze OC.

Ik gebruik 101.45 omdat eerdere drivers (tot en met de 100.xx versies) niet de mogelijkheid boden op mijn 8600M GT om te overclocken - de schuifbalkjes waren er, maar als je een hogere kloksnelheid koos en op 'toepassen' klikte, schoten de schuifjes weer vrolijk terug naar de originele waarden en was er dus niks veranderd aan je clocks.

Een t7500 zal op dezelfde snelheid vaak een ietsjes hogere temperatuur hebben, dit ligt ofwel aan dat je een oudere stepping hebt (kijk even RMClock welke signature hij heeft, de mijne is 6FA) (nieuwere versies hebben vaak meer stroombesparingsfuncties enzo) ofwel dat een deel van je processor eigenlijk altijd nog op hogere snelheden schakelt - dat laatste ben ik niet echt zeker van, dat was namelijk wel zo bij pentium 4 processoren. Technisch gezien zou dat niet zulke grote verschillen moeten veroorzaken, dus je hebt een kans dat ofwel je koelomstandigheden anders zijn (hier in de kamer is het 22.6 graden, tijdens oc nooit boven de 24 en nooit onder de 21.8 geweest (ik heb een weerstation), verder staat mijn laptop ietsjes van mn bureau af, ca. 2cm), of dat er daadwerkelijk iets mis met je thermal interface is.

Let wel, results may vary on many grounds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Zijn er meer mensen hier die last hebben van dat het scherm uitblijft zodra de laptop uit slaapstand/standby komt? Ik heb echt elke optie geprobeerd en gezocht, maar kan het niet vinden.

En hoe kan ik mijn BIOS updaten? (aangezien er geen floppydrive inzit :P) Ik heb v1.07 erin, maar v1.10 is al uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aureliusmaximus
Tis een .exe kan die dan niet gewoon via windows? (zo werkt het wel bij m'n huidige Toshiba)
Maar als het niet zo is hoor ik dat ook graag! Wil m dadelijk ook wel helemaal up to date hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

VariX schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:00:
Zijn er meer mensen hier die last hebben van dat het scherm uitblijft zodra de laptop uit slaapstand/standby komt? Ik heb echt elke optie geprobeerd en gezocht, maar kan het niet vinden.

En hoe kan ik mijn BIOS updaten? (aangezien er geen floppydrive inzit :P) Ik heb v1.07 erin, maar v1.10 is al uit...
Ik heb met Nero een bootable DVD/CD gemaakt (Nero vraagt of het OK is als er een floppy image wordt aangemaakt). Nero maakt dan een Dr.Dos bootable DVD. de bios bestanden heb ik in een map 'BIOS' op drive C gezet. Boot met de Dr.Dos DVD, drive C wordt om een of andere reden drive D, ga dus naar D:\BIOS en start dan het flashen (IFT00110.BAT opstarten). Op deze wijze heb ik V1.10 geflashed.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
VariX schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:00:

Niet van slaapstand/standby, wel van "scherm uitschakelen". Ik heb scherm uitschakelen op nooit gezet en heb er nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
ChessSpider schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:20:
[...]

Niet van slaapstand/standby, wel van "scherm uitschakelen". Ik heb scherm uitschakelen op nooit gezet en heb er nu geen last meer van.
Ik heb ook dat zelfde probleem. Het gebeurt maar af en toe, en vaak helpt het om even de laptop in standby te zetten en dan weer terug te laten komen.

Daarnaast heeft soms de touchpad de irritante neiging om niet te werken na een standby of hibernate. Zelfde remedie.

WinXP SP2, Nvidia 162.50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
kor952 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 23:18:
[...]

Ik heb met Nero een bootable DVD/CD gemaakt (Nero vraagt of het OK is als er een floppy image wordt aangemaakt). Nero maakt dan een Dr.Dos bootable DVD. de bios bestanden heb ik in een map 'BIOS' op drive C gezet. Boot met de Dr.Dos DVD, drive C wordt om een of andere reden drive D, ga dus naar D:\BIOS en start dan het flashen (IFT00110.BAT opstarten). Op deze wijze heb ik V1.10 geflashed.
Hmm, ik doe nu precies hetzelfde, maar ik krijg steeds de fout: "Cannot flash if Memory Managers (e.g. EMM386) present" als ik IFT00110.BAT start.

Enig idee wat ik verkeerd doe?

Edit:
Het is inmiddels gelukt. Even een nieuwere versie van Nero 6 gepakt en nu werkte het flashen wel :).

[ Voor 7% gewijzigd door Jckx op 20-08-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

19 juli WXGA+ besteld 2gb bt, geen robson/tuner. 120gig 7200rpm

heeft even geduurd. werd steeds uitgesteld bleek uiteindelijk dat het tot half september zou duren. Ze hadden nog een WSXGA+ liggen maar die was 300 euro duurder. Ik heb toen die maar genomen. 10 aug bijbetaald/"besteld" en 16 aug binnnen.

Nu heb ik dus de WSXGA+, T7300, 512mb gt, 2x1gig, 120gig seagate 7200rpm, bt en dat was het eigenlijk wel oh en er zat standaard BIOS 1.09 op (nieuwste is inmiddels 1.10)

Ervaringen :)
Jammer van het scherm. Ik heb even snel het ding geinstalleerd maar veel tijd had ik niet dus niks optimaal ofzo maar quake4 in 1280x in Ultra quali (nog ff een lache waarschuwing dat je meer dan 500meg vram moest hebben :)) en dat draaide super, heel af en toe soms dat ie het ff niet helemaal trekt maar das dan echt heel ff. Vind het alleen zo jammer dat het scherm mat is. Ik begrijp best dat dit op de lange duur meer voordelen kent maar het is zo zonde van het plaatje :( q4 draaide ik trouwens met ik geloof 4x AA. Op 8x was het bijna constant stotteren en de 1600x1200 reso wou die niet aan zal dat dan maar op mijn 21inch crt moeten uitproberen :)

GTASA draaide ook top en die had wel de 1650x1280 reso als strandaard optie.

Heb ook nog maar ff Carbon uitgeprobeerd en dat zag er echt super uit. Ik kan eindelijk weer eens alles aan zetten :9~

Verder ontbreekt dat naamkaartje ding op de bovenkant, stoort me niet kijk er toch niet aan maar wil er later wel iets in plakken dus als iemand al iets gevonden heeft dan hoor ik dat graag ?

Voor mensen die hem nog binnen moeten krijgen: zeg ook dat je de stickers er liever los erbij geleverd krijgt. Want zo zonder ziet er imo veel strakker eruit en anders kun je ze er zelf nog altijd erop plakken.

Verder nog de vraag: Als ik de bios wil flashen kan dat dan netzoals huidige desktop mobos gewoon in xp ? Het .bat bestand dat bij de 1.10 bios zit wil dit doen: PHLASH16 IFT00110.WPH /x /mode=3
Ik ga het zo uit proberen maar mss dat iemand het antwoord er al op weet.

Verder wat moet je met die andere BIOS tools ?
BootLogoTools snap ik dan nog wel en SLP2 was iets voor als je Vista draaide
maar wat moet je in hemelsnaam met DMI tools en FWCrisisTools ? FireWire Crisis ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

won schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 19:14:
[...]

19 juli WXGA+ besteld 2gb bt, geen robson/tuner. 120gig 7200rpm

heeft even geduurd. werd steeds uitgesteld bleek uiteindelijk dat het tot half september zou duren. Ze hadden nog een WSXGA+ liggen maar die was 300 euro duurder. Ik heb toen die maar genomen. 10 aug bijbetaald/"besteld" en 16 aug binnnen.

Nu heb ik dus de WSXGA+, T7300, 512mb gt, 2x1gig, 120gig seagate 7200rpm, bt en dat was het eigenlijk wel oh en er zat standaard BIOS 1.09 op (nieuwste is inmiddels 1.10)

Ervaringen :)
Jammer van het scherm. Ik heb even snel het ding geinstalleerd maar veel tijd had ik niet dus niks optimaal ofzo maar quake4 in 1280x in Ultra quali (nog ff een lache waarschuwing dat je meer dan 500meg vram moest hebben :)) en dat draaide super, heel af en toe soms dat ie het ff niet helemaal trekt maar das dan echt heel ff. Vind het alleen zo jammer dat het scherm mat is. Ik begrijp best dat dit op de lange duur meer voordelen kent maar het is zo zonde van het plaatje :( q4 draaide ik trouwens met ik geloof 4x AA. Op 8x was het bijna constant stotteren en de 1600x1200 reso wou die niet aan zal dat dan maar op mijn 21inch crt moeten uitproberen :)

GTASA draaide ook top en die had wel de 1650x1280 reso als strandaard optie.

Heb ook nog maar ff Carbon uitgeprobeerd en dat zag er echt super uit. Ik kan eindelijk weer eens alles aan zetten :9~

Verder ontbreekt dat naamkaartje ding op de bovenkant, stoort me niet kijk er toch niet aan maar wil er later wel iets in plakken dus als iemand al iets gevonden heeft dan hoor ik dat graag ?

Voor mensen die hem nog binnen moeten krijgen: zeg ook dat je de stickers er liever los erbij geleverd krijgt. Want zo zonder ziet er imo veel strakker eruit en anders kun je ze er zelf nog altijd erop plakken.

Verder nog de vraag: Als ik de bios wil flashen kan dat dan netzoals huidige desktop mobos gewoon in xp ? Het .bat bestand dat bij de 1.10 bios zit wil dit doen: PHLASH16 IFT00110.WPH /x /mode=3
Ik ga het zo uit proberen maar mss dat iemand het antwoord er al op weet.

Verder wat moet je met die andere BIOS tools ?
BootLogoTools snap ik dan nog wel en SLP2 was iets voor als je Vista draaide
maar wat moet je in hemelsnaam met DMI tools en FWCrisisTools ? FireWire Crisis ??
Ja, ik heb hem zonder logo's, werkelijk ideaal. Ik heb ook het naamplaatje zwart metallic gespoten, dan ziet de laptop er uberstrak uit. Kan eigenlijk niet beter.

Verder draai ik ook GTASA op 1680x1050 met 6xAA, 16xAF (in ntune), max viewing distance, alles helemaal hoog op 20-60fps. In grote wolken met AA heb ik framedrops naar een paar fps, die moet je dus ontwijken (is een inefficientie in GTA).

C&C:Tiberium wars draait op ultra high settings, 8xAA, 16xAF, 1680x1050 prima soepel. Subliem!

Overlord draait meestal goed op 1680x1050 en high settings, maar om overal makkelijk doorheen te komen moet je eigenlijk wel terug naar medium settings. Moeilijke omgevingen geven framedrops naar 13fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Volgens mij klopt er iets niet. Met CoreTemp geeft ie 51 en 54 graden aan en dat terwijl ie die bijna niks doet, teruggeklokt staat op 777mhz en met 0.9765 volt als ik het goed heb. Als hij zo ver terug geklokt staat en zo weinig volt vreet dan moet die temp toch richting 30-40 gaan op een C2D ?

T7300 op netstroom btw. Hij draait al wel uurtje of 4 maar tot nu toe nog niks intensief gedaan.

Moet ik verder zoeken of is dit normaal. Ik heb verder nog geen extra cpu throttle achtige dingen geinstalleerd.

Alles geinstalleerd maar bij TPM (trusted platform module) kreeg ik de foutmelding dat deze niet aanwezig was. Er blijft nadat ik alles ingestalleerd heb wel 1 unkown device en als ik handmatig hier de TPM driver op installeer krijg ik de fout dat deze niet kan starten. watskeburt ?

[ Voor 30% gewijzigd door won op 20-08-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al 30 minuten aan het zoeken naar de naam van de case van de BTO 17W25+. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

won schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:59:
Volgens mij klopt er iets niet. Met CoreTemp geeft ie 51 en 54 graden aan en dat terwijl ie die bijna niks doet, teruggeklokt staat op 777mhz en met 0.9765 volt als ik het goed heb. Als hij zo ver terug geklokt staat en zo weinig volt vreet dan moet die temp toch richting 30-40 gaan op een C2D ?

T7300 op netstroom btw. Hij draait al wel uurtje of 4 maar tot nu toe nog niks intensief gedaan.

Moet ik verder zoeken of is dit normaal. Ik heb verder nog geen extra cpu throttle achtige dingen geinstalleerd.
Als de temperatuur onder 55 graden zit gaat de koeling gewoon uit. Er zit een junction temp sensor tegen het koelblok (of de cpu temps worden uitgelezen) die met een klein aanstuurchipje (acpi-chip) de fan alleen aanschakelt als dat nodig is. Intel doet op elk proces onderzoek naar wat de 'veilige' temperatuur van een chip is - de temperatuur waaronder de chip geen zgn electron migration wear ondergaat. Het blijkt dat een chip onder de 55 graden bij 65nm niet snel genoeg stukgaat om een probleem te vormen (de max temperatuur wordt gekozen als de temperatuur waarop de chip voluit kan presteren, non-stop, gedurende 3 jaar, en die is ongeveer 75-80 graden). Omdat geluidsproductie een issue is in laptops gaat de koeling niet door zodat hij (inderdaad) minder dan 35 graden zou worden. Dit is dus echt geen probleem ofzo, maar voor de overclockers onder ons zou het betekenen 'baggerkoeling' :)

Overigens, ik krijg hem niet lager dan 1.2 GHz... Doe ik iets fout?

Saillant detail: ik kan hem vrijwel constant op 2.2 GHz laten lopen ondanks dat het een T7300 (2.0 GHz) is; de santa rosa '200 MHz boost' is vrij gemakkelijk te activeren door één core relatief zwaar te belasten met een simpele taak (waardoor genoeg andere threads nog kunnen lopen op vol vermogen). Volgens mij is het best mogelijk om een 'valsspeel'-programma te maken waarmee je eigenlijk je core permanent op 200 MHz sneller kan laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
ssj3gohan schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:44:
[...]

Als de temperatuur onder 55 graden zit gaat de koeling gewoon uit. Er zit een junction temp sensor tegen het koelblok (of de cpu temps worden uitgelezen) die met een klein aanstuurchipje (acpi-chip) de fan alleen aanschakelt als dat nodig is. Intel doet op elk proces onderzoek naar wat de 'veilige' temperatuur van een chip is - de temperatuur waaronder de chip geen zgn electron migration wear ondergaat. Het blijkt dat een chip onder de 55 graden bij 65nm niet snel genoeg stukgaat om een probleem te vormen (de max temperatuur wordt gekozen als de temperatuur waarop de chip voluit kan presteren, non-stop, gedurende 3 jaar, en die is ongeveer 75-80 graden). Omdat geluidsproductie een issue is in laptops gaat de koeling niet door zodat hij (inderdaad) minder dan 35 graden zou worden. Dit is dus echt geen probleem ofzo, maar voor de overclockers onder ons zou het betekenen 'baggerkoeling' :)

Overigens, ik krijg hem niet lager dan 1.2 GHz... Doe ik iets fout?

Saillant detail: ik kan hem vrijwel constant op 2.2 GHz laten lopen ondanks dat het een T7300 (2.0 GHz) is; de santa rosa '200 MHz boost' is vrij gemakkelijk te activeren door één core relatief zwaar te belasten met een simpele taak (waardoor genoeg andere threads nog kunnen lopen op vol vermogen). Volgens mij is het best mogelijk om een 'valsspeel'-programma te maken waarmee je eigenlijk je core permanent op 200 MHz sneller kan laten lopen.
De bus word ook geonderklokt. Ik heb hetzelfde gedaan als jou, en nu loopt mijn computer permanent op 1.2ghz op 0.950V wanneer hij op batterij werkt. Maar als je naar cpu-z blijft staren viel het me op dat hij soms wel zo laag ging als 800mhz; de FSB werd naar beneden gehaald.

Jammer genoeg met die features schiet het bij het minste of het geringste zo snel weer omhoog dat je je afvraagt waarom het er in hemelsnaam in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje hetzelfde als hierboven,

Als ik Windows mijn processor snelheid laat regelen en ik met cpu-z naar de snelheid/vcore kijk zie ik dat m'n T7500 zichzelf IDLE naar beneden throttled naar 0.8 Ghz met een vcore van 0.850 V...

Jammer dat ik dit niet voor elkaar krijg met RMclock deze waardes er permanent in te zetten,gezien bij de minste belasting de processor gelijk weer omhoog throttled...

Als iemand daar een oplossing op weet hoor ik dat graag..Dit komt namelijk de batterijduur en warmte ontwikkeling ten goede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Laatst online: 21-08-2024
Beetje offtopic, maar weet iemand of je een via een webshop aangekochte en al verzonden laptop (juridisch gezien) nog mag retourneren/weigeren? De betreffende webshop gaf bij mij aan dat Compal WSXGA+ laptops (in Nederland) pas weer eind september leverbaar waren, waarna ik een Asus F3sv heb aangekocht. Bij een collega-webshop blijkt dus de WSXGA+ versie wel te kunnen leveren en die wil ik natuurlijk toch wel erg graag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

ChessSpider schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:14:
[...]

De bus word ook geonderklokt. Ik heb hetzelfde gedaan als jou, en nu loopt mijn computer permanent op 1.2ghz op 0.950V wanneer hij op batterij werkt. Maar als je naar cpu-z blijft staren viel het me op dat hij soms wel zo laag ging als 800mhz; de FSB werd naar beneden gehaald.

Jammer genoeg met die features schiet het bij het minste of het geringste zo snel weer omhoog dat je je afvraagt waarom het er in hemelsnaam in zit..
Ik zou inderdaad extreem geinteresseerd zijn in een programma dat ook de bussnelheid kan regelen, en de proc op een nog lagere spanning kan krijgen (want op 800 MHz hoort hij gewoon, gezien het gewoon dezelfde core is, te kunnen werken op .738V net als de ULV's). Nu slaat mn fan al nauwelijks aan bij 1.2 GHz (wat nog steeds bakken sneller is dan m'n oude p4 3.06 GHz), dan kan ik hem helemaal fanless krijgen :D

Ohja, rm clock doet héél raar bij mij. Eerst had ik een instelling voor 11x200 MHz bij de FID's staan, nu is de hoogste die erbij staat opeens 10... kan iemand daar een licht op werpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Kasj schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:11:
Beetje offtopic, maar weet iemand of je een via een webshop aangekochte en al verzonden laptop (juridisch gezien) nog mag retourneren/weigeren? De betreffende webshop gaf bij mij aan dat Compal WSXGA+ laptops (in Nederland) pas weer eind september leverbaar waren, waarna ik een Asus F3sv heb aangekocht. Bij een collega-webshop blijkt dus de WSXGA+ versie wel te kunnen leveren en die wil ik natuurlijk toch wel erg graag hebben.
Ja dit mag, dankzij "wet kopen op afstand". De voorwaarden kun je hier lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Weet er iemand hoe je een dualboot systeem kan maken. Ik heb Vista en ik wil er ook Xp Home op zetten ( voor games ). Maar als ik de pc laat opstarten met deze cd dan geeft hij een fout dat er geen vrije harde schijf is...

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

not2secure4u schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:46:
Weet er iemand hoe je een dualboot systeem kan maken. Ik heb Vista en ik wil er ook Xp Home op zetten ( voor games ). Maar als ik de pc laat opstarten met deze cd dan geeft hij een fout dat er geen vrije harde schijf is...

Niet in deze thread, dit is voor ervaringen, niet windhoos advies. Zie bijvoorbeeld Windows Clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Oops sorry :s

Bedankt voor de info, is wss perfect ga het straks maar proberen. Daarna alleen nog windows "activeren" >:)

NUC I5 256GB SSD

• Kasj
Het lijkt erop dat er weer een flinke batch WSXGA+ modellen in Nederland zijn gearriveerd, dus voor diegenen die er nog 1 willen: snel bestellen!

• nl_umpire
  • Laatst online: 11-09 20:13
Kasj schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:34:
Het lijkt erop dat er weer een flinke batch WSXGA+ modellen in Nederland zijn gearriveerd, dus voor diegenen die er nog 1 willen: snel bestellen!
Bron?

• Mektheb
  • Laatst online: 12-09 17:42

Verwijderd

Kasj schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 13:34:
Degene die nu binnen zijn gekomen zijn al vergeven door de lange wachtlijsten.

Informatique zegt dat hij bij nu bestellen zo rond 3 september uitgeleverd wordt, dus dan zal de volgende lading weer binnenkomen. Ondanks dat sinds kort weer op de site staat dat ze nu weer leverbaar zijn.

Ik moet bij de Greef ook nog minstens 1,5 week wachten, met een behoorlijk aantal anderen, omdat ze zoals in het andere topic al gemeld minder barebones hebben binnengekregen van BTO. Plus degene die al te laat waren voor de uitlevering van deze week is hier dus ook al weer een wachtlijst voor de nieuwe uitlevering.

• Nap
  • Niet online

Nap

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:22:
[...]

Degene die nu binnen zijn gekomen zijn al vergeven door de lange wachtlijsten.

Informatique zegt dat hij bij nu bestellen zo rond 3 september uitgeleverd wordt, dus dan zal de volgende lading weer binnenkomen. Ondanks dat sinds kort weer op de site staat dat ze nu weer leverbaar zijn.

Ik moet bij de Greef ook nog minstens 1,5 week wachten, met een behoorlijk aantal anderen, omdat ze zoals in het andere topic al gemeld minder barebones hebben binnengekregen van BTO. Plus degene die al te laat waren voor de uitlevering van deze week is hier dus ook al weer een wachtlijst voor de nieuwe uitlevering.
Is er dan eindelijk goed nieuws?!?!

Ik heb mijn InNote (154-XS90) al op 7 augustus besteld, de verkoper zei dat ik hem ongeveer 15 september kon verwachten; nou kan ik die 2 weken van het begin van het jaar wel wachten, maar het zou natuurlijk erg fijn zijn als ik hem eerder tegemoet kan zien...
Als ik zo dat andere (nu gesloten) topic volgde en ik was een week eerder geweest, had ik hem nu al lang gehad 8)7

Logistiek 8)7

Tx to: @internetofshit

• Kasj
Nap schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:48:
[...]

Is er dan eindelijk goed nieuws?!?!

Ik heb mijn InNote (154-XS90) al op 7 augustus besteld, de verkoper zei dat ik hem ongeveer 15 september kon verwachten; nou kan ik die 2 weken van het begin van het jaar wel wachten, maar het zou natuurlijk erg fijn zijn als ik hem eerder tegemoet kan zien...
Als ik zo dat andere (nu gesloten) topic volgde en ik was een week eerder geweest, had ik hem nu al lang gehad 8)7

Logistiek 8)7
Nee, de XS90 heeft een WXGA+ scherm en die zijn schijnbaar heel moeilijk leverbaar. Momenteel zijn volgens mij naast de WXGA schermen alleen de WSXGA+ schermen nog enigszins redelijk leverbaar...

De barebones met WXGA+ schermen laten dus nog even op zich wachten... :(

• Nap
  • Niet online

Nap

Kasj schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 20:56:
[...]

Nee, de XS90 heeft een WXGA+ scherm en die zijn schijnbaar heel moeilijk leverbaar. Momenteel zijn volgens mij naast de WXGA schermen alleen de WSXGA+ schermen nog enigszins redelijk leverbaar...

De barebones met WXGA+ schermen laten dus nog even op zich wachten... :(
O kut, had ik mezelf bijna blij gemaakt :(
Grrr, ik hoef maar één zielig laptopje :X

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Iemand nog bericht gehad of de lading WSXGA+ compals inderdaad in Nederland is? Of toevallig een levering gehad van laptops4u of informatique of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik had sinds 8 aug een bestelling staan voor een WXGA+ en kreeg gisteren een mailtje van Informatique of ik mijn bestelling voor EUR 100,- wilde omzetten naar een WSXGA+. Ze hadden idd een nieuwe batch binnengehad.

Ik heb het maar gedaan, omdat de levering van de WXGA+ medio september imho lang niet zeker is (aangezien het al een paar keer uitgesteld is). Volgens Informatique heb ik mijn laptop begin volgende week. Dus ik zou zeggen, sla je slag nu het nog kan! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Verwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:51:
Nou, ik had sinds 8 aug een bestelling staan voor een WXGA+ en kreeg gisteren een mailtje van Informatique of ik mijn bestelling voor EUR 100,- wilde omzetten naar een WSXGA+. Ze hadden idd een nieuwe batch binnengehad.

Ik heb het maar gedaan, omdat de levering van de WXGA+ medio september imho lang niet zeker is (aangezien het al een paar keer uitgesteld is). Volgens Informatique heb ik mijn laptop begin volgende week. Dus ik zou zeggen, sla je slag nu het nog kan! :p
Ja ik heb precies hetzelfde gedaan, maar die batch zou gisteren al binnen zijn dus ik hoopte stiekem op een verzending vandaag. Ik hoop in ieder geval dat ze inderdaad bij informatique zijn binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Laatst online: 04-09 07:56
Kasj schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:44:
Iemand nog bericht gehad of de lading WSXGA+ compals inderdaad in Nederland is? Of toevallig een levering gehad van laptops4u of informatique of iets dergelijks?
mijn laptop ligt nu op de assemblage afdeling van de Greef, hopelijk vandaag nog op de post anders wordt het maandag. BTO 15W25+ (WSXGA+) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik nog een praktische vraag voor de heren die al een Compal 15.4" ontvangen hebben: Hoe groot is die doos eigenlijk waarin hij verpakt zit? :p Ik ben van plan hem op te halen, maar is dat een beetje te vervoeren per openbaar vervoer of is een auto aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Neehoor kan makkelijk met OV :)

Afbeeldingslocatie: http://aycu25.webshots.com/image/18144/2004957880103333438_rs.jpg

inclusief handvat ;)

't Is maar 'n laptopje hoor geen 73 inch LCD-tv van Loewe :9

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 24-08-2007 15:55 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol :p Dat valt mee gelukkig, bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
ssj3gohan, weet jij misschien ook een programma om de videokaart te under en overklokken met profielen?

Het nvidia stuurprogramma die meegeleverd is werkt niet goed (profielen laden werkt niet, overclock instellingen worden niet onthouden na reboot, etc). Ik zag trouwens dat je meer opties had dan ik.

Enige suggesties hoe dat komt?
Afbeeldingslocatie: http://chessspider.nl/personal/tn_versie%20nvidia.JPG

Trouwens, heeft iemand anders nog suggesties hoe de laatste bios te flashen? Ik heb geen nero om een opstart cd te maken en toen ik opstart diskette's gebruikte kon hij de harde schijf niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Niet als reclame bedoeld maar eerder voor wie een Compal wil en niet al te lang wil wachten. Zelf heb ik ook mijn bestelling van WXGA+ omgezet naar een WSXGA+ bij FC. Toen ik het resterende bedrag had volmaakt had ik de laptop na 5 dagen (incl zat/zon). Best aan te raden FC.
Wij hebben trouwens nog 2x de Compal met WSXGA+ scherm op voorraad, misschien ken je nog iemand die er belang bij heeft ivm slecht leverbaar.

Mvg,

Friesland-Computers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 12-09 17:42
Dit is typisch het geval , de groote levranciers kopen de compal's en 2 /3 winkels kopen groot bij ze in waardoor er dus weinig overblijft voor de andere Winkels , :)

Wij kopen ze nmlijk ook per veel :) en ik zie vaak er maar 50 / 100 bij de leverancier zijn

+ dat de verkoop hard gaat compal nog moeite heeft alles te levere :D

[ Voor 12% gewijzigd door Mektheb op 24-08-2007 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Niet online
Ik heb nu voor de eerste keer mijn HD LCD-tv aansluit op mijn IFT00 (Mobile 8400 GS). Ik krijg alleen geen goed Component Out signaal. Doe ik iets verkeerd? Ik kan alleen kiezen uit S-Video en Composiet, geen Component. De resolutie gaat maar tot 1024x768, hoewel de TV tot 1280x720 kan... Op de laptop van mn ouders met onboard Intel kaart werkt t wel direct (tot mijn ergenis :P)

Ik gebruik Windows XP.

Edit: Ik heb verschillende drivers geprobeerd, maar geen succes...

[ Voor 7% gewijzigd door Jckx op 24-08-2007 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

ChessSpider schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:49:
ssj3gohan, weet jij misschien ook een programma om de videokaart te under en overklokken met profielen?

Het nvidia stuurprogramma die meegeleverd is werkt niet goed (profielen laden werkt niet, overclock instellingen worden niet onthouden na reboot, etc). Ik zag trouwens dat je meer opties had dan ik.

Enige suggesties hoe dat komt?
[afbeelding]

Trouwens, heeft iemand anders nog suggesties hoe de laatste bios te flashen? Ik heb geen nero om een opstart cd te maken en toen ik opstart diskette's gebruikte kon hij de harde schijf niet vinden.
Ja, er willen nogal eens bugjes in de driver zitten. Ik gebruik rivatuner, die zet hem vast, clockprofielen blijven dus bewaard. Nadeel is wel: ik heb mijn pc altijd voluit staan, je batterijduur is werkelijk niks tijdens games. Ohja, driverversie 101.45 beta, die loopt lekker met mijn kaartje.

Ik haal 1:15 met proc overgeklokt op 2.2 GHz ipv 2.0 en videokaart op 650/450 ipv 475/400. Dan ben ik Overlord aan het spelen op 1680x1050 @ high settings. Dat tegen 4:30 met alles teruggeklokt en een beetje tekstverwerken (proc 1.2 GHz en vkaart 109/79).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Is er al iemand die het is gelukt om via VGA een Full HD TV aan te sluiten, en ook daadwerkenlijk de volle resolutie te krijgen. ik kan max 1620 oid instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
  • Laatst online: 07-03 16:50
Mijn laptop draait nu in Vista blijkbaar aan een of andere zuinigheids bende, maar tussen de 800 en 1.1 ghz ofzo dus ik ben niet zo blij als ik een spel start is het dik te traag. Weet iemand hoe je hem aan de voeding constant max performance laat draaien onder Vista?

alvast bedankt
Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste