[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:
  • 27.995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Zelfde verhaal hier. Voor mijn broertje ook een Informatique Innote samengesteld met SWXGA+ scherm. Zou pas half september weer binnen komen. Alternatief: Dell laptop via de UT, maar geen 8600GT natuurlijk :( Probleem is dat hij z'n laptop nodig heeft voor de colleges. Dus ik denk dat het geen Compal gaat worden.

[ Voor 13% gewijzigd door Elektronicanet op 09-08-2007 23:52 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Alsof je de eerste weken op de universiteit niet zonder laptop kan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leef al twee jaar zonder laptop... :X  Nooit iets van gemerkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
Ik zou het liefst m'n laptop ook a.s.a.p. hebben, maar het is nu eenmaal niet anders en de Compal laptop is een mooie aanbieding, dusja... Dan maar nog eventjes wachten. :D

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Hij doet technische geneeskunde. Als ik me niet vergis beginnen ze echt vanaf de eerste week al met bepaalde software... Wel heb ik als alternatief de Asus F3SV-AS018C op het oog. 8600GS ipv GT, maar verder doet hij er niet al te veel voor onder. :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
Elektronicanet schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:37:
Hij doet technische geneeskunde. Als ik me niet vergis beginnen ze echt vanaf de eerste week al met bepaalde software... Wel heb ik als alternatief de Asus F3SV-AS018C op het oog. 8600GS ipv GT, maar verder doet hij er niet al te veel voor onder. :)
Tsja, ik doe Technische Informatica.. Dan wel op HBO niveau dus dat is nog eens meer praktijk gericht en zelfs daar is het niet verplicht. Ik ga die eerste paar weken echt wel overleven zonder Laptop.. Jammer dan, anders zit ik toch vanaf de eerste dag te gamen, dan kan ik er beter eerst een beetje inkomen. :D

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:23
Ik ga ook Technische Informatica studeren... hoop komende week m'n laptop te krijgen =D hopelijk is er niks kapot =P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-08 14:09
Yay, ik kan hem ophale van iq. Tript de ford bus hem weer alarm wil er niet af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:34
Hmm dit topic kende ik nog niet maar er is dus een dubbel topic voor de BTO 15W25+?

Naja voor degenen die wat foto's van de BTO 15W25+ willen zien ik heb in indit topic een post met foto's gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nap
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Nap

M0rph3v5 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:15:
Yay, ik kan hem ophale van iq. Tript de ford bus hem weer alarm wil er niet af :(
wanneer besteld?

Tx to: @internetofshit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
@nap vorige week dinsdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Fuck, ik kan nu een Compal FL90 WSXGA+ bestellen.
Maar ik kan ook een maand wachten op de MSI GX610 extreme.

Lastig, een ATI videokaart heeft wel mijn voorkeur, maar dan zit je weer met een Turion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek trouwens nog een goede Notebook tas (ala campus rugzak).
Het zal iets worden van Targus, maar ik weet nog niet welk model ik zal nemen.
Iemand een suggestie?

Welke zouden jullie nemen uit dit gamma?
http://www.descom.be/notebooks.php?cPath=107

Prijzen vind ik trouwens merkwaardig laag :).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
Ik heb XP schoon geinstalleerd, was vista helemaal zat. Alle devices herkend en geinstalleerd behalve deze:

- PCI Memory Controller. Logisch, is Robson Turbo Memory. Kan ik wel mee leven, maar is daar nog geen driver voor zodat we die als losse harde schijf kunnen gebruiken?
- Unknown Device, on Microsoft ACPI-Compliant System, Device Instance ID ACPI\CPL0002\0&DABA3FF&0 Hoe wordt die in Vista herkend?

Driesel, ik heb zelf een sleeve gekocht en ik stop hem in mijn gewone rugzak. Uiteraard tas niet laten vallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die sleeve ook compatibel met de 9-cell batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
Ik heb zelf de case logic 15.4" sleeve, past makkelijk. Check sowieso even de specs van jouw sleeve (wat klinkt dat fout...), meestal staan daar maximum laptop afmetingen bij.
Gewoon bij de BCC gekocht, vast overal te koop.

[ Voor 12% gewijzigd door PieterPan op 10-08-2007 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0rph3v5
http://www.bizcom-us.com/support/

Welke moet ik nou hebben, de IFL90/91 ja alleen de INTEL of COMPAL. Is de INTEL toevallig de VBI versies? Die heb ik niet dus moet ik waarschijnlijk de compal versies hebbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03 16:50
Ja ik heb een mail gestuurd en het blijkt idd dat ik deze heb: http://www.marasst.com/product-1-IFL90%20MA.htm

maar dan zonder fingerprint reader. Ik vond het gewoon jammer omdat het plaatje die zij op hun site vertonen wel een fingerprint reader heeft en andere knoppen en hij heeft NIET zo'n uit stekende accu, ik weet niet of deze beter of slechter of hetzelfde is. Die klopt dus niet:) Verder een heel snelle laptop en goed beeld.

[ Voor 12% gewijzigd door jporter op 10-08-2007 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 20:53
jporter schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 12:15:
Ja ik heb een mail gestuurd en het blijkt idd dat ik deze heb: http://www.marasst.com/product-1-IFL90%20MA.htm

maar dan zonder fingerprint reader. Ik vond het gewoon jammer omdat het plaatje die zij op hun site vertonen wel een fingerprint reader heeft en andere knoppen en hij heeft NIET zo'n uit stekende accu, ik weet niet of deze beter of slechter of hetzelfde is. Die klopt dus niet:) Verder een heel snelle laptop en goed beeld.
als je het niet goed vind wil ik hem wel overkopen hoor :p

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een IFL91 bij FC besteld: http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=1838
Ik speel geen spelletjes en ga 'm alleen gebruiken gekoppeld aan m'n spiegelreflex , voor Photoshop on the road en een beetje internetten.
En ik ben gegaan voor 1280x800 omdat ik een hekel aan kleine lettertjes heb :+

Kan ik als ik een bluetooth headsetje koop daarmee voipbuster en skype gebruiken?
En zo ja,welk (liefst niet al te duur) headsetje werkt goed met deze laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
@Icekiller2k6

Hahah, neeuuuuu ik vind hem zeker leuk :D ik heb er nog niet heel veel mee kunnen spelen maar een erg snelle laptop dat kan ik je wel vertellen. Draait alles ook erg goed onder Vista!

OT:
Voor de mensen die hem dus bij Friesland-Computers bestellen, houd er rekening mee dat er dus GEEN fingerprint reader op zit en de kast ook afwijkt van de foto die FC er bij zet! De accu steekt overigens niet uit, dit vond ik wel een pluspunt. Mijn camera heeft mijn zusje mee op vakantie dus fotos duurd nog heel eventjes.

ps. Dit is trouwns niet om FC af te kraken, ze hebben voor een prachtige prijs een heel degelijke laptop en mij uitstekend en snel geholpen, niks korte snelle mails maar echt de tijd genomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

@jporter: en welk scherm had jij ook alweer genomen ?
Support 15.4” WXGA(1280 x 800) <--- die ?

Ik heb mijn WXGA+ bestelling bij FC om laten zetten naar een WSXGA+. Opzich vind ik het wel jammer dat ik ook niet eens een laptop ga hebben met "zo 'ne nieuwe" scherm :)

[ Voor 23% gewijzigd door won op 10-08-2007 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
jporter schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:39:
OT:
Voor de mensen die hem dus bij Friesland-Computers bestellen, houd er rekening mee dat er dus GEEN fingerprint reader op zit en de kast ook afwijkt van de foto die FC er bij zet!
ps. Dit is trouwns niet om FC af te kraken, ze hebben voor een prachtige prijs een heel degelijke laptop en mij uitstekend en snel geholpen, niks korte snelle mails maar echt de tijd genomen!
Hmm vind ik niet erg netjes eerlijk gezegd 8)7 Ook geen vorm van compensatie ofzo?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
@won

ik heb inderdaad 1280 x 800 als max resolutie maar ik stoor me er totaal niet aan. Vanwege het de prijs en levertijd heb ik voor deze gekozen. :)

@clb

ja ik ben daar ook niet zo blij mee, maarja er staat niet dat er een fingerprint reader op zit in de beschrijving dus ja... :S en je kan die accu ook niet zien... vind wel beetje jammer van de kast want die van de foto is een stuk mooier... geen compensatie ik zal ff de mail pasten:

Beste Jaimy,

Wij hebben wel het juiste model opgestuurd. Het gaat om dit model, maar dan zonder fingerprint reader, zie:

http://www.marasst.com/product-1-IFL90%20MA.htm

Mvg,

Frits Bergsma
Friesland-Computers

[ Voor 63% gewijzigd door jporter op 10-08-2007 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

@j.p (balkenende :))niks mis met je reso, ben geen mierenneuker itt :)

dat er geen fingerprint reader op zit begrijp ik eigenlijk niet. Is het dan al geen IFL90 meer maar eerder een ander model ? En die verwarring bij FC had ik ook. de VBI is zuiniger uitgerust en de WXGA+ modellen die FC verkoopt zijn VBI. Was dus ook ff een verassing dat er geen piano lak op zat. Maar geen fingerprint reader wist ik ook niet al denk dat die er op de WXGA+ wel gewoon op zit. Althans op 1 van de 3 VBI uitvoeringen. Omdat de drivers ervan op het VBI-driver lijstje prijken.

Ben het wel eens met het reageren. Daarin is Frits B. toch wel goed mee bezig.

ps. mss dat het een soort van IFL91 is die ze dan hebben omgebouwd maar de fingerprint er uit hebben gelaten oid. speculaties speculaties.

[ Voor 18% gewijzigd door won op 10-08-2007 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
@won

ja ik begrijp het ook helemaal niet :S als je op Compal IFL90 zoekt krijg je op google ook hele andere kasten en allen met finger print reader. Kijk, ik geef er niet zo veel om om zo'n finger print reader maarja.....van die foto vind ik erg jammer omdat die "normale" IFL90 kast stukken mooier is en je gewoon niet krijgt wat je besteld. Niks lak gewoon mat kastje die ik nu heb. Op de doos stond FL90 ipv. IFL90, kan misschien ook wat zijn. Ik vraag me af of de rest van de mensen ook deze kast geleverd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Er zijn verschillende versies Compal IFL90. Het verschil ligt in de resolutie van het scherm.

Enne jporter: bij jouw laptop, de Compal met 1280x800, staat nergens bij de specificaties dat er een fingerprint reader bij zit (bij de andere versies wel). Als je bij de specificaties ziet dat er geen fingerprint reader bij zit (en bij de foto wel), dan ga je toch eerst, voordat je de laptop bestelt, FC mailen hoe dat zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm ik ben benieuwd wat ik zou doen aangezien ik nogal om design en dergelijke geef |:(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
@silmaril8

ik wist niet dat er verschillende modellen waren van de IFL90 dus ging ik er van uit dat die ik bestelde er sowieso hetzelfde zou uitzien als op die foto :) Daarom heb ik ook niet op die finger print reader gelet en ook niet gemailed, lijkt me niet zo raar. Het feit blijft nog steeds dat ze de verkeerde foto hebben geplaatst. Het is mij overigens niet opgevallen dat het bij de andere modellen specifiek vermeld was.

@CLB

ja dan moet je niet raar opkijken als je deze niet zo heel mooi vind :) Ik heb nu deze kast gezien als barebone bij ander bedrijven daar kun je een opdruk laten inzetten op de bovenkant. Die zit er bij ons niet bij dus is beetje lelijke lege hap eruit de kast... weet niet of je begrijpt wat ik bedoel maarja tis niet zo mooi... kan helaas geen fotos maken maar http://www.marasst.com/product-1-IFL90%20MA.htm die voorkant met een lelijke achterkant van de klep zegmaar

[ Voor 35% gewijzigd door jporter op 10-08-2007 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:04:
Hmm ik ben benieuwd wat ik zou doen aangezien ik nogal om design en dergelijke geef |:(
Klagen natuurlijk. En misschien voor compensatie gaan. Alhoewel waarschijnlijk in de voorwaarden wel staat dat foto's kunnen afwijken of iets dergelijks.

Jij had dit ook moeten doen toen bleek dat de 800Mhz modules van jouw Zepto maar gewoon op 667mhz liepen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• won
  • Niet online

won

Dat 800Mhz draait op 667Mhz probleem heeft dat niks te maken met dat het terug schakelt om stroom te besparen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ jporter: Ik begrijp wat je bedoelt ;)

@ Simaril: Neenee, ik heb wel 800MHz modules gekregen heh, das ander verhaal :)
Had ik dan moeten klagen bij Intel dat hun nieuwe Santa Rosa platform maar op 667MHz draait :9

En ik zou niet alleen klagen hoor! Als 't me echt niet zou bevallen zou ik 'm opzekers terugsturen!

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 10-08-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
offtopic:
Je hebt ze wel wel gekregen, maar ze draaien niet op 800Mhz. Er stond bij dat deze modules tot 15% sneller waren. Ze waren alleen vergeten te zeggen dat die modules nooit op 800mhz zouden kunnen lopen, maar gewoon net zo snel waren als 667Mhz modules ;) Oftewel misleiding. Net zo'n misleiding als een foto plaatsen van een iets ander model.

Je had dus gewoon moeten klagen. Niet moeten klagen dat het Santa Rosa platform maar 667mhz modules aankan, maar moeten klagen dat zei het voordeden alsof die 800mhz modules gewoon op 800mhz zouden draaien aangezien ze erbij vermelden dat ze tot 15% sneller waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
offtopic:
Not supporting your opinion:
800:667 = 1,15x dus 15% sneller, dat 't niet werkt... tsjaa dat vind ik geen misleiding eerlijk gezegd!
Topsnelheid van 'n Ferrari F40 is ook 320km/ uur, maar bij 300km/ uur gaan je banden stuk... :9

Maarja daar blijven jij en ik tot in de eeuwigheid over babbelen denk ik ;)

[ Voor 14% gewijzigd door CLB op 10-08-2007 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel® PM965 gaat in de ondersteuning van geheugen tot 667MHz en heeft een bussnelheid van 800Mhz. Om aan de bandbreedte van de proc te voldoen zouden twee reepjes DDR2-400Mhz al genoeg zijn. 400Mhz×2(DC)×8Byte = 800Mhz×8Byte = 6400MB/s. Biedt het dan extra voordelen om hier nog eens boven te gaan zitten met 2×DDR2-667Mhz bijv., en zo ja welke? Of koop je dan iets waar je computer geen employ voor heeft? Is mij al heel lang een raadsel waar die extra ondersteuning goed voor is :S

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
Misschien een beetje een rare vraag maar heb het nog nooit eerder meegemaakt. Hoe install je Windows XP op een Compal IFL90?

Ik boot de install vanaf de CD en dan zegt ie "Can't install Windows XP because no hard disk was found" oid, Vista heeft geen problemen. Ik heb al vaker gehoord dat dit met sata wel eens gebeurt. Kan iemand anders me vertellen hoe hij/zij Windows Xp heeft geinstalled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem is al voorbij gekomen. Zoek naar de posts van 'da beat' in het [laptop keuze] Compal IF / BTO 15W25 / Zepto topic. Eerst moet je er zeker van zijn dat je XP cd in goede staat is (Kan je hem kopiëren naar je HD?) Het probleem is dat de versie van XP die op de cd staat, oud als hij is, niet de noodzakelijke driver(s) bevat. De makkelijkste oplossing is om met het programma nLite een nieuwe XP bootdisk te maken en daar XP, sp2 en de map 'all' van de xp-chipset driver aan toe te voegen, zie TS voor drivers. Check http://forum.bouweenpc.nl/singlepost/42255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sjonge Jonge... De FL90? Dan mogen ze dat wel is op de site vermelden! De zoveelste tegenslag bij deze Notebook. Ik begin serieus te twijfelen of ik nog wel voor de compal ga! Eerst leverproblemen met WSGA+, nu DIT weer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg je even niet... :? Wie moet wat op welke site vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoezo tegenslag?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ja hoezo tegenslag, dat is toch het probleem van s-ata drivers installeren zonder floppy :?

Overigens kreeg ik vandaag dus een mailtje van FC, ze hadden 2 WSXGA+ binnen en of ik er eentje wilde. Als ze nu gistermiddag gemaild hadden had ik gelijk ja gezegd, maar nu heb ik de MSI GX610 extreme ook op het oog, ik ga geduld hebben totdat het duidelijk is wat de specs en prijs van de MSI zijn. Ben bang dat ik anders over een maand spijt ga krijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb nooit anders geweten dan dat ik XP moest installeren met floppy of met een slipstreamed CD om SATA aan de praat te krijgen.
Heb dus ook een sterk vermoeden dat het bij Zepto, HP, Dell ... net zo zal zijn :).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, daarbij vind k het zoiezo eig een beetje vreemd om te verwachten dat een cd'tje 5 jaar na dato nog compatible is met de nieuwste hardware... :S

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2007 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
ok mensen heel erg bedankt, ik dacht al dat het zoiets was. Anyway, ik heb een officiele Windows XP Professional met SP2 erop dus naja.... moet ik maar een slipstreamed maken met nieuwste drivers. Bedankt voor de hulp CYQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Wat een gezeur over de kast van FC zeg... Ik heb in het vorige forum [laptop keuze] IFL90 twee keer een foto opgenomen incl. 2 x de URL naar de marrast IFL90[MA] daarop is toch duidelijk te zien dat de achterkant van het scherm geen pianolak heeft en dat er een 'gat' zit waar een ieder een logootje naar wens op kan plakken?! Ook heb ik daar al iets geschreven over het niet aanwezig zijn van de fingerprint reader. Moet dan echt alles iedere pagina herhaald worden? Kost het zoveel moeite om een forum door te worstelen? Ook het installeren van XP is al meerdere keren aan bod geweest. Als je wat meer wilt weten over het produkt dat je wilt kopen moet je of gerichte vragen stellen aan de verkoper of beide forums door worstelen. De fout ligt dus mijns inziens niet bij Frits maar bij luie forum bezoekers. 8)7

Mijn FC IFL90[MA] werkt al weken naar volle tevredenheid geen klachten, ik wist ook precies wat ik zou krijgen en daar ben ik mee akkoord gegaan. En what the F.... ik kijk toch naar het scherm en niet naar de achterkant....

RK. :(

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RK: Rooms katholiek? :?

Volgens mij is die laptop van jporter de FL90, dus ook zonder de behuizing waarbij de fingerprint is dichtgemaakt met een plugje, er is totaal geen fingerprintmogelijkheid. De behuizing van de FL90 is net ietjes anders tegenover de IFL90 WXGA versie denk ik.

dit bedoel ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.civilcitrus.com/laptop/IMG_0055.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:15:
RK: Rooms katholiek? :?

Volgens mij is die laptop van jporter de FL90, dus ook zonder de behuizing waarbij de fingerprint is dichtgemaakt met een plugje, er is totaal geen fingerprintmogelijkheid. De behuizing van de FL90 is net ietjes anders tegenover de IFL90 WXGA versie denk ik.

dit bedoel ik:

[afbeelding]
Nee Rob Kamphuys.... :9

Onder de meest rechter stikker zit een afdekdopje waar bij de duurdere modellen een fingerprint reader gemonteerd is. Maar zoals gezegd is dat allemaal aan de orde geweest in [laptopkeuze] Compal IFL90... :P

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
@TTT

precies die van de foto heb ik ja! op de doos stond al FL90 in plaats van IFL90 :(

@kor952

aan het eind van de dag is de foto nog steeds niet goed

en jij kan het gezeur vinden maar ik vind 1200 euro een behoorlijk bedrag als je niet hetzelfde krijgt wat je denkt dat je krijgt doordat een foto van het product anders is. Niks op de laptops werken zelf aan te merken hoor.

[ Voor 71% gewijzigd door jporter op 10-08-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

M0rph3v5 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:54:
@jporter

lees de vorige gesloten topic door of gebruik eens de search

al je vragen zijn daar besproken
@jporter

Op 6 Aug. kreeg je al bovenstaand antwoord. Als je inderdaad zijn advies had opgevolgd was je 'mijn' afbeeldingen tegen gekomen en had je niet zo verrast staan te kijken toen je je notebook uit zijn doos haalde. Bij de inNote van Informatique kun je op de afbeeldingen ook zien dat er verschillen zijn tussen de X90/XS90 (ronde toetsen) en de GTX90 ('touch' toetsen).

Toen ik begin Juli mijn FC 95002 (is uiteindelijk een 95005 zonder Vista 64 HP geworden) wilde bestellen kon ik op de site van FC geen afbeelding vinden van deze notebooks, één mailtje naar Frits van FC en ik kreeg een URL naar de juiste afbeelding op Marasst.com met als commentaar dat het de IFL90[MA] versie betrof.

Één van mijn redenen om mijn Compal bij FC te bestellen was, dat Frits zo duidelijk in zijn antwoorden was.

Who's to blaim??

Maar je bent niet de enige die bovenstaande goede raad niet hebt opgevolgd. Ik heb gemerkt dat er steeds meer lezers/gebruikers zijn die niet de moeite nemen om dit en het vorige '[laptop keuze]' topic door te lezen om hun kennis over de IFL90 te vergroten.

Maar wat maakt het uit, de notebook werkt als een trein en over een maand ben je alles vergeten en vind je die ronde toetsen alleen maar prettig, lelijk zijn ze zeker niet. En de achterkant? Die zie je zelf niet als je er op zit te werken daar zitten anderen naar te kijken die jaloers zijn omdat ze zelf of veel te veel geld hebben uit gegeven voor hun notebook (met dezelfde config) of net zoveel geld voor een notebook met veel lagere specs. En waar heb je in hemelsnaam een fingerprint reader voor nodig? Ik heb na het installeren van Vista het userbeheer direkt uitgeschakeld. _/-\o_

Ronald K. :)

[ Voor 7% gewijzigd door kor952 op 11-08-2007 06:21 ]

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jporter schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 18:26:
Misschien een beetje een rare vraag maar heb het nog nooit eerder meegemaakt. Hoe install je Windows XP op een Compal IFL90?

Ik boot de install vanaf de CD en dan zegt ie "Can't install Windows XP because no hard disk was found" oid, Vista heeft geen problemen. Ik heb al vaker gehoord dat dit met sata wel eens gebeurt. Kan iemand anders me vertellen hoe hij/zij Windows Xp heeft geinstalled?
Ik heb niks geslipstreamed,maar in de bios AHCI disabled (ik weet niet of dit slecht is voor de performance?) ,maar xp was gelijk te installeren en loopt als een tierelier.

Ik vind de laptop een laptoppertje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Er zijn twee mogelijkheden je kan de SATA driver meebranden op de cd en je kan AHCI uitzetten. Ik weet niet of er een SATA 300 schijf inzit.Maar vermoed dat je kwa performance niet veel verliest als je hem niet op AHCI zet. Je kan dat zien als soort emulator. Je bios ziet hem dan als een IDE schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Laatst online: 11-05 15:04
ik zit er ook sterk over te denken om een BTO laptop aan te schaffen. Prijs en kwaliteit lijkt me wel in orde. Zijn er verder nog dingen om rekening mee te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
pascalheister schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:12:
ik zit er ook sterk over te denken om een BTO laptop aan te schaffen. Prijs en kwaliteit lijkt me wel in orde. Zijn er verder nog dingen om rekening mee te houden?
Lees het topic zou ik zeggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen ik heb mijn inote de barebone zelf is gewoon van bto :P dus waar dat hele Inote vandaan komt weet ik ook niet (gekocht bij informatique) maar goed ik ben zeer tevreden het draaid allemaal super mooie laptop heb een WSXGA+ scherm echt super om mee te werken ik zit alleen met de nvidia drivers via de cd werken ze niet op vista 64 bit en via de driver sites(in een vorig forum behandeld) krijg ik corrupte rar files.. wie kan me helpen aan werkende drivers misschien heeft iemand al werkende drivers op vista 64 bit en kunnen we die uitwisselen via een link oid. alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 20:27:
mensen ik heb mijn inote de barebone zelf is gewoon van bto :P dus waar dat hele Inote vandaan komt weet ik ook niet (gekocht bij informatique)
Je hebt geen barebone van BTO. Je hebt een barebone van Compal. BTO en Innote (Informatique) plakken daar hun eigen stikkers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke mooi thnx voor de info, maar dat vroeg ik dus niet ;) werkende drivers zou nog mooier zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben al wat verder je moet iets met de .inf file doen ben der nog niet helemaal achter wat iemand zie namelijk geen files met .inf maar et schijnt dat het op de een of andere manier wel de goede drivers zijn maar niet goed worden aangestuurd ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgelost het staat allemaal keurig beschreven op http://www.laptopvideo2go.com voor de mensen die het nog niet gelukt was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Nou, na veel pijn en moeite heb ik toch eindelijk vista x64 erop gekregen en het loopt snel... Wonderlijk, want het gebruikt gvd 900 MB geheugen. Zelfs na strippen, vliten en blackviperen gebruikt hij nog steeds 600 MB geheugen en duurt het opstarten 60 seconden (!!!!!). Wat een walgelijk besturingssysteem is het toch!

Back to important matters, ik ben vanwege de vrij matige dvd-drive die erin wordt geleverd een tijd bezig geweest met het voor elkaar krijgen van een vista installatie (dvd+rw van sommige merken werkt niet al te goed; dit kan liggen aan de brandsoftware die ik heb gebruikt). Ik zal zo snel mogelijk zorgen voor foto's van alle belangrijke details en een review die de wat meer 'pro' zaken belicht zoals kijkhoek, lichtheid, kleurechtheid, bouwkwaliteit etc.

En daar gaat mn harde schijf weer... onverminderd blijft vista dingen bedenken om mn systeem mee te belasten....

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:25:
opgelost het staat allemaal keurig beschreven op http://www.laptopvideo2go.com voor de mensen die het nog niet gelukt was :)
Door op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif te drukken kan je je bericht aanpassen en hoef je niet 3 aparte berichten te plaatsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:26:
... onverminderd blijft vista dingen bedenken om mn systeem mee te belasten....
http://www.pctuneuptips.com/tips/vista_tweaks/

Top 10 manieren om Vista te versnellen, messchien helpt het wat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not2secure4u
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-08 21:07
Wel ik heb van gisteren ook mijn InNote GTX binnen. Alles top, blijkbaar zijn ze enkel het logo vergeten want dit vind ik nergens :D Dus hij is Unbranded. Ik schiet er de komende dagen wel een filmpje van enzo. Willen mensen enkele games zien draaien of fps weten ? Vertel het me , dan zorg ik dat ze er zeker bijstaan !

NUC I5 256GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Heb je toevallig Flight simulator X? Ben wel benieuwd hoe die erop draait? Wil die namelijk dan aanschaffen. Als het kan op 1680 bij 1050...

[ Voor 12% gewijzigd door Cave_Boy op 12-08-2007 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kan je controleren wat voor soort geheugen erin zit? DDR3 of DDR2? Svp testen met everest of sisoft sandra (Rivatuner kan verkeerd geheugen weergeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 21:25:
Kan ik dan vb. die 156.07 vista 64-bit driver gebruiken, hoewel die afkomstig is van Clevo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Ja, maar je kunt ook 162.22 gebruiken en dan moet je deze modded .inf gebruiken (zelf gemaakt, behoorlijk simpel maar je moet het even kunnen opzoeken, zie ook de FAQ op laptopvideo2go):

Modded .inf Compal IFL90 WSXGA+ by ssj3gohan

[ Voor 6% gewijzigd door mux op 12-08-2007 10:41 ]

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
silmaril8 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:10:
Kan je controleren wat voor soort geheugen erin zit? DDR3 of DDR2? Svp testen met everest of sisoft sandra (Rivatuner kan verkeerd geheugen weergeven).
Bij mij geeft everest het niet weer... Gebruikte de home editie...

[ Voor 4% gewijzigd door Cave_Boy op 12-08-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ssj3gohan schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:41:
Ja, maar je kunt ook 162.22 gebruiken en dan moet je deze modded .inf gebruiken (zelf gemaakt, behoorlijk simpel maar je moet het even kunnen opzoeken, zie ook de FAQ op laptopvideo2go):

Modded .inf Compal IFL90 WSXGA+ by ssj3gohan
Die 162.22 driver is toch een desktop variant, niet?
Bovendien slaag ik er niet in de juiste info te vinden op laptopvideo2go om zelf die .inf aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
silmaril8 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 10:10:
Met de ultimate editie geeft everest DDR2 geheugen weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
En jij hebt de BTO 15W25+ ?

Edit: dus in een BTO laptop zit gewoon DDR2 geheugen.
Computer Pirates (S1ncere, CYQ en nl_umpire zeiden dat) had vermeld dat in BTO laptops DDR3 geheugen zat. Wat natuurlijk al vreemd was aangezien de IFL90 en de Inote van Informatique DDR2 geheugen hadden en de BTO 15W25+ exact dezelfde laptop is.
Dus Computer Pirates had het fout :+ en in alle laptops (IFL90, BTO, Inote) zit dus gewoon DDR2 geheugen (net zoals bij Dell en Zepto, en ik vermoed eigenlijk ook wel bij de Asus G1s modellen).

[ Voor 90% gewijzigd door silmaril8 op 12-08-2007 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ja (voor het geval mijn ondertekst nog niet duidelijk was)

PS had hem besteld bij Computer Pirates

[ Voor 9% gewijzigd door Cave_Boy op 12-08-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

silmaril8 schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:12:
En jij hebt de BTO 15W25+ ?

Edit: dus in een BTO laptop zit gewoon DDR2 geheugen.
Computer Pirates (S1ncere, CYQ en nl_umpire zeiden dat) had vermeld dat in hun BTO laptops DDR3 geheugen zat. Wat natuurlijk al vreemd was aangezien de IFL90 en de Inote van Informatique DDR2 geheugen hadden en de BTO 15W25+ exact dezelfde laptop is.
Dus Computer Pirates had het fout :+ en in alle laptops (IFL90, BTO, Inote) zit dus gewoon DDR2 geheugen (net zoals bij Dell en Zepto, en ik vermoed eigenlijk ook wel bij de Asus G1s modellen).
DDR3 heeft een hogere clocksnelheid tegenover DDR2. Respectievelijk 700 memory clock voor DDR3 en 400 voor DDR2. Je kunt controleren welke DDR je hebt door te kijken in Rivatuner bij je memory clock.

De G1S heeft zeker DDR3, dit is mijn check:

Afbeeldingslocatie: http://aycu14.webshots.com/image/22933/2005561853881657011_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Kan je dit ook even checken met een screenshot met Everest Ultimate aangezien Rivatuner niet zo betrouwbaar leek.
Voor hetzelfde geldt dat die 700mhz 2x350mhz is en gewoon DDR2 geheugen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hier zit je verkeerd Simaril, dit klopt echt :)

Dit is bijvoorbeeld 'n Zepto Znote:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
$ffffffffff ----------------------------------------------------------------
$ffffffffff Display adapter information
$0000000000 Description               : NVIDIA GeForce 8600M GT 
$0000000001 Vendor ID                 : 10de (NVIDIA)
$0000000002 Device ID                 : 0407
$0000000003 Location                  : bus 1, device 0, function 0
$0000000004 Bus type                  : PCIE
$000000000f PCIE link width           : 16x supported, 16x selected
$0000000009 Base address 0            : c6000000 (memory range)
$000000000a Base address 1            : d0000000 (memory range)
$000000000b Base address 2            : none
$000000000c Base address 3            : c4000000 (memory range)
$000000000d Base address 4            : none
$000000000e Base address 5            : 00002000 (I/O range)
$ffffffffff NVIDIA specific display adapter information
$0100000000 Graphics core             : G84 revision A2 (32sp)
$0100000001 Hardwired ID              : 0407 (ROM strapped to 0407)
$0100000002 Memory bus                : 128-bit
$0100000003 Memory type               : DDR3 (RAM configuration 00)
$0100000004 Memory amount             : 524288KB
$0100000100 Core clock domain 0       : 513.000MHz
$0100000101 Core clock domain 1       : 1026.000MHz
$0100000006 Memory clock              : 399.600MHz (799.200MHz effective)
$0100000007 Reference clock           : 27.000MHz

[ Voor 94% gewijzigd door CLB op 12-08-2007 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Aha, dan is de Asus G1S dus de enige bekende (er zullen er vast wel meer zijn) laptop met DDR3 geheugen (n volgens mij bleek uit een test dat de G1S met DDR3 net zo snel was als een laptop met 8600M GT met DDR2 geheugen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe laptop, en inmiddels staat voor me vast dat het een compal gaat worden. De inNote is qua prijs het interessantst, maar waarschijnlijk neem ik hem toch van BTO omdat ik meer wil dan alleen die 2 jaar carry-in garantie.

Wat ik niet in dit (en het vorige) topic tegen ben gekomen, maar waar ik toch graag meer over wil weten, zijn twee opties op de BTO.
Heeft iemand de harde schijf met 'shock protection' genomen, en is dit het extra geld waard? Die is alleen beschikbaar als 160Gb variant, terwijl ik anders voor de 100Gb variant zou gaan, of te wel zo'n 50 euro extra.
Het andere is de DVD slot in, dus zonder lade. Ik las hier wat 'problemen' van mensen in het begin bij het installeren van windows, met het sluiten van de DVD-lade. Ik heb hier later niets meer over gelezen van diezelfde gebruikers dus ik neem aan dat dit geen negatief punt is op de standaard compal. Vraag is of het die 23euro waard is, iemand ervaring met een slot-in, bijvoorbeeld bij een vorige laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die shock protection als optie genomen en ook de slot-in drive.

Redenen:
*shock protection was maar een schamele €20 duurder dan de standaard 7200 rpm 160 GB
*slot-in lijkt me een pak robuuster en meer foolproof dan de standaard drive

Ik heb er geen gebruikerservaringen op nagehouden. Ik weet wel dat slot-in bij macbooks netjes werkt :).

Ik ben met mijn BTO eigenlijk geheel full option gegaan :). Zo heb ik ook de TV-tuner erbij genomen. Zo heb ik toch weer een argument om het prijsverschil met de innote te rechtvaardigen ;).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Laatst online: 03-09 11:50
Ik ben sinds afgelopen zaterdag blije bezitter van een Gnote 15W25+ (Dezelfde als BTO, maar dan van De Greef computers in Den Bosch). Bij degreef.nl hadden ze er trouwens nog 75 liggen, waarvan een deel al weer gereserveerd was, maar als je snel bent kan je er wellicht nog op korte termijn aan komen.

- installatie van Window XP sp2 (32bit) was een eitje als je AHCI in de BIOS uitzet, geen gedoe met SATA drivers, opstartdiskettes etc. Daarna alle drivers op de meegeleverde disk installeren en klaar is kees.

- installatie van Ubuntu (Feisty Fawn, 7.04, 64bit) ging niet zo makkelijk als ik gewend ben van Ubuntu, maar was vrij simpel op te lossen: start de installatie in safe graphics mode en met de volgende toevoeging "generic.all_generic_ide=1" . Negeer de foutmelding Failed to allocate mem resource #6. Je desktop start keurig in 1680x1050, waarna je evt nog de nieuwste driver van Nvidia kan downloaden en installeren. Mocht je dit van plan zijn apt-get dan eerst even libc6, het script van nvidia heeft dit nodig om een kernel module te compilen.

En klaar is je dual-boot 15w25+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lammert schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:01:
Ik ben sinds afgelopen zaterdag blije bezitter van een Gnote 15W25+ (Dezelfde als BTO, maar dan van De Greef computers in Den Bosch). Bij degreef.nl hadden ze er trouwens nog 75 liggen, waarvan een deel al weer gereserveerd was, maar als je snel bent kan je er wellicht nog op korte termijn aan komen.
Welke configuratie heb jij genomen? Ik wil namelijk graag weten of je ook kan afwijken van degene die op de site staan. Aangezien ze hem toch zelf bouwen lijkt me dat de configuraties op de site voorbeelden zijn en dat ze dat wel kunnen aanpassen naar mijn wensen.
Ze hebben nog niet gereageerd op mijn mailtje daarover. Dan zou ik Turbo Memory eruitlaten en, indien voldoende prijsverschil 100Gb harde schijf in plaats van 160Gb, bij de aktieconfiguratie die het dichts bij mijn wensen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb gisteren FC gemaild dat ik mijn bestelling (1440x900 IFL90) wilde annuleren, dit duurt me te lang (14 juli besteld). Vreemd genoeg nog geen reactie, meestal zijn ze erg snel :S. Ik heb hem maar gevraagd of hij een goed alternatief had voor deze laptop, een voorwaarde was dat het absoluut niet duurder mocht worden.

Iemand anders al meer van FC gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die van mij ook geanuleerd bij FC. Dat heb ik zaterdag gedaan en vandaag had ik al mijn aanbetaling weer terug (ook geen mail gehad). Toch erg netjes vindt ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Hier ook geanuleerd vandaag en als het goed is moet het bedrag weer op mijn rekening staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen heeft precies geannuleerd, evenals ik :) Nja, het wachten werd me toch net wat te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lammert schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:01:
Ik ben sinds afgelopen zaterdag blije bezitter van een Gnote 15W25+ (Dezelfde als BTO, maar dan van De Greef computers in Den Bosch).
wanneer heb je hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat de levertijd van een BTO 15W25+ is die op 3 augustus internationaal is betaald vanuit België? Ik heb BTO er al om gemaild, maar voorlopig krijg ik daar nog geen reactie van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Ok,

Dit is wellicht een schaamteloze plug voor een topic dat ik zelf gestart heb (en dat is het natuurlijk ook), maar het lijkt er op dat de ASUS C90 laptop binnenkort ook leverbaar wordt in Nederland.

Deze is vergelijkbaar met de COMPAL IFL90 qua specs, zelfde schermformaat (15.4") en resolutie (1680x1050) en NVIDIA 8600 GT bijv. , maar met 1 groot verschil: een desktop E6600 processor ipv een T7300 o.i.d. . Ook zijn diverse onderdelen te vervangen. Prijs is vergelijkbaar indien opgetuigd.

Ik begin dus te twijfelen of het wel een COMPAL wordt...

Topic over Asus C90

Kan iemand mij overtuigen waarom het toch een Compal moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Meen dat videokaart te vervangen was toch en Processor is te vervangen... HDD ook en RAM.. Wat wil je meer vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
roalt schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:08:
Ok,

Dit is wellicht een schaamteloze plug voor een topic dat ik zelf gestart heb (en dat is het natuurlijk ook), maar het lijkt er op dat de ASUS C90 laptop binnenkort ook leverbaar wordt in Nederland.

Deze is vergelijkbaar met de COMPAL IFL90 qua specs, zelfde schermformaat (15.4") en resolutie (1680x1050) en NVIDIA 8600 GT bijv. , maar met 1 groot verschil: een desktop E6600 processor ipv een T7300 o.i.d. . Ook zijn diverse onderdelen te vervangen. Prijs is vergelijkbaar indien opgetuigd.

Ik begin dus te twijfelen of het wel een COMPAL wordt...

Topic over Asus C90

Kan iemand mij overtuigen waarom het toch een Compal moet worden?
Die laptop zal nogal wat stroom verbruiken, lijkt me. Nee, dan heb ik toch liever een Compal met gewone mobiele processor. Ik zie niet in wat ik aan nog een E6600 pc heb. Die T7500 die ik straks heb zal goed voldoen. Een laptop is gemaakt om mobiel te zijn en niet om maar een uurtje te gebruiken en daarna aan het stopcontact te hangen. En als je echte power wilt moet je ook niet voor een laptop gaan maar gewoon voor een normale desktop.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik be nu ook al een tijdje in het bezit van de Inot 154 gtx90 oftuwel compal bevalt me prima erg snel ding ik draai hem met vista 64 bit en heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad.. wel zit ik met de volgende vragen waar misschien iemand mij mee kan helpen de touchpad knopjes WOW audio en video werken naar mijn mening nog niet hoe krijg ik ze aan de praat of .. wat id de functie van die knoppen??

Het zelfde probleem heb ik met de knoppen links van het toetsenbord waar een Bluethooth icoontje en een stroomdraadje is afgebeeld als ik er op klik gebeurt er niks... wederom de vraag wat de knoppen doen en hoe ik ze ventueel geactiveerd krijg.

Emm ik kan de mensen die lopen te twijvelen alleen maar dit zeggen,
De compal bto Inote is in mijn ogen gewoon een leuke laptop die je naar eigen wens kan samenstellen. Ik heb er niet zo lang op hoeven wachten 16 dagen kon ik hem ophalen.
De compal is gewoon waar je voor betaald, en misschien wel meer, je moet er alleen geduld voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:28:
Ik be nu ook al een tijdje in het bezit van de Inot 154 gtx90 oftuwel compal bevalt me prima erg snel ding ik draai hem met vista 64 bit en heb er eigenlijk nog geen problemen mee gehad.. wel zit ik met de volgende vragen waar misschien iemand mij mee kan helpen de touchpad knopjes WOW audio en video werken naar mijn mening nog niet hoe krijg ik ze aan de praat of .. wat id de functie van die knoppen??

Het zelfde probleem heb ik met de knoppen links van het toetsenbord waar een Bluethooth icoontje en een stroomdraadje is afgebeeld als ik er op klik gebeurt er niks... wederom de vraag wat de knoppen doen en hoe ik ze ventueel geactiveerd krijg.

Emm ik kan de mensen die lopen te twijvelen alleen maar dit zeggen,
De compal bto Inote is in mijn ogen gewoon een leuke laptop die je naar eigen wens kan samenstellen. Ik heb er niet zo lang op hoeven wachten 16 dagen kon ik hem ophalen.
De compal is gewoon waar je voor betaald, en misschien wel meer, je moet er alleen geduld voor hebben.
Knopjes naast je toetsenbord werken pas na dat je laptop uit is is USB voeding voor apparatuur. De wow is een leuke gadget ik raad hem aan installeer de software die bij je laptop zat staat meen ik op de BTO disc onder wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:06:
Iemand een idee wat de levertijd van een BTO 15W25+ is die op 3 augustus internationaal is betaald vanuit België? Ik heb BTO er al om gemaild, maar voorlopig krijg ik daar nog geen reactie van.
Ik heb toevallig vandaag nog gemaild, en kreeg (vrijwel direct!) dit mailtje terug:
Geachte heer/mevrouw,

De verwachte levertijd is momenteel de laatste week van augustus. Dan verwacht BTO momenteel weer de nieuwe barebone laptops van de fabrikant te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxx

ComputerPirates
Ik had 30 juli besteld, dus ongeveer hetzelfde als jij. Misschien dat jouw laptop daar dan ook wel tussen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aureliusmaximus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-03-2008
Nou heb me toch maar aangemeld hier...na alle topics over de Compal/compal-gebaseerde notebooks te hebben gelezen.
Even in reactie op Lammert: ik heb afgelopen vrijdag (10-8) 2 15W25+'s besteld bij De Greef. Mij is toen meteen verteld dat ze in week 34 (zoals het er nu uitziet) opgehaald zouden kunnen worden. Ik denk dus dat a) die 75 stuks waar jij het over hebt al verkocht zijn? of b) ze mij verkeerd informeren over mijn bestelling?
:-) Nou tot dusver mijn eerste post :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDutch
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb voor het volgende een nieuwe draad aangemaakt, hier is die te vinden, maar het leek me nuttige voor alle Compallers: Compal IFL90 en Intel 4965AGN

Ik heb sinds twee weekjes mijn Innote 154GTS (Compal IFL90). Ik vind het een fantastisch ding. Mijn broer heeft er gelijk ook een aangeschaft.

Ik ben geen gamer dus hij is snel genoeg. Heel mooi beeldscherm, WSXGA is voor mij prima te bekijken, gelukkig geen glare zoals in de advertentie. Geen kapotte pixel te bekennen.
Alles voelt aardig stevig, als ik het vergelijk met mijn oude HP iig. Lekker stil, zeer redelijk geluid uit de interne speakertjes. Mijn HP had JBL-etjes en die klonken net iets beter, maar dat is was dan ook de best klinkende laptop die er is was. De Acer van mijn vader klinkt beslist waardeloos. Jammer dat er geen line-in is, alleen microfoon. Ook geen sp-dif, maar daar heb ik een fire-wire geluidskaart voor. Toch, voor onderweg...
Ik ben muzikant ;) .

Ik heb alleen wel een probleempje met de wifikaart. Volgens Informatique is er een Intel 4965AGN ingebouwd, er zit zelfs een klein zakje in de doos waar ook 4965 a/g/n op staat, maar het apparaatbeheer geeft aan dat er een 4965AG in zit. Dus zonder N. Nergens in de eigenschappen en geavanceerde opties van de kaart enige melding van draft-N functionaliteit. Intel heeft een ID-utility waarmee je de kaart kunt identificeren, die geeft ook 4965AG aan. Schone Vista 32bit installatie, nieuwste drivers (11.1.1.11).

M'n access point was ook aan vernieuwing toe, ik heb dus net een ASUS WL500W draft N router gekocht, maar ze praten niet met 802.11n-snelheid.

Mijn broer heeft zijn systeem niet nieuw geïnstalleerd, dus nog alles zoals Informatique ze aflevert, en bij hem staat er ook alleen 4965AG!!!

Mijn vraag naar alle Compal gebruikers en eigenlijk alle Santa Rosa laptoppers met een 4965AGN kaart: Wat staat er bij jullie? Zijn er die de kaart wel met 802.11n hebben draaien en hoe doen die dat? Zou ik per ongeluk toch een 4965 AG-kaart hebben gekregen (deze bestaat namelijk wel degelijk) ipv een AGN en zijn er mogelijk meer bij wie dat gebeurd is?
Ook graag antwoorden als bij jullie geen N staat, dan weten we dat er meer zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door DDutch op 14-08-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 20:53
schroef dekseltje deris af waar wifi kaartje moet zitten & check nummer die erop staat kan altijd perongeluk verwisselt zijn ;)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952

kor952

Ioniq 5 Project 45

Volgens Everest heb ik een 4965AGN in mijn FC Compal zitten, heb echter nog een 802.11B Belkin AP dus heb nog geen ervaring met draft-N. Ben echter wel benieuwd of er inmiddels mensen zijn die ervaring hebben met een goed werkende kombinatie van draft-N AP en de 4965AGN.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-08 17:56
Steephh schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 21:24:
[...]

Die laptop zal nogal wat stroom verbruiken, lijkt me. Nee, dan heb ik toch liever een Compal met gewone mobiele processor. Ik zie niet in wat ik aan nog een E6600 pc heb. Die T7500 die ik straks heb zal goed voldoen. Een laptop is gemaakt om mobiel te zijn en niet om maar een uurtje te gebruiken en daarna aan het stopcontact te hangen. En als je echte power wilt moet je ook niet voor een laptop gaan maar gewoon voor een normale desktop.
Het hangt er inderdaad vanaf waar je de laptop voor gebruikt. Zelf zit ik vaak op de bank en heb de laptop vrijwel altijd aan 220V zitten.

Wel is de E6600 een stukje sneller en goedkoper dan een mobiele processor uit de T7x00 serie zodat je/de fabrikant meer 'geld' overhoud voor andere specs. Het uitwisselen van componenten is natuurlijk ook interessant, maar goed, we weten allemaal hoe snel interfaces veranderen dus dat echt nuttig is...

Wel heb ik goede ervaring met mijn ASUS laptop tot nu toe (2 jaar pick-up & return) , maar ik neem aan dat de COMPAL kwalitatief ook goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDutch
Nou, ik heb hem open geschroefd, er blijkt inderdaad een AG_ kaart in te zitten.
Er staat op:
Model: 4965AG_ MM2
Intel(r) Wireless WiFi Link 4965AGN
[img]undefined[/img]
Ik vermoed dat de tweede regel dus de serie is.

Nu maar zien hoe ik die verwisseld krijg bij Informatique zonder dat dat me een halve dag en tweehonderd kilometer benzine kost.

Voor iedereen op wie dit van toepassing is, check het even, op het zakje dat in de doos zat stond dus ook a/g/n. Het lijkt op een zakje van een nederlandse groothandel, er staat Artikel op, niet Article. Er zouden dus meer vergissingen kunnen zijn, niet alleen bij Informatique.

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 28% gewijzigd door DDutch op 14-08-2007 09:49 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDutch
@Turkish

Flauw hoor. Dat aparte topic zo snel sluiten. Als ze echt fout gelabeld bij de groothandel liggen kunnen er best meer zo verstuurd zijn, ook van andere leveranciers, en zelfs ook van andere barebones.
Een PSA'tje waardig? (Public Service Announcement)
Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste