[laptop keuze] Compal IF / BTO 15W25 / Zepto

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 11.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Deze starttopic wordt niet meer geupdate, omdat voor mij het verhaal 'klaar' is. Ik heb m'n laptop besteld. Vanaf pagina 11 en verder kan nieuwe belangrijke informatie staan die niet in de starttopic staat. Ben je nieuw in dit topic dan kun je de reacties in pagina 1-10 overslaan.

De keuze is gemaakt. De Compal komt het beste uit de research results. Lees de conclusie onderaan dit topic.

Deze startppost leeft, ik pas 'm namelijk aan naar mate het keuze proces vordert. Wijzigingen worden voor het gemak tijdelijk groen weergeven.

I N L E I D I N G

Deze topic is het vervolg van een oude.
De oude topic [laptop keuze] <De BTO 15W25 / Zepto / F3SV-AS018Cf>
Reden nieuwe topic: omdat het niet meer tussen de BTO 15W25 / Zepto / F3SV-AS018Cf gaat, maar tussen de
- Compal IFL/IFT 90/91
- ZEPTO
- BTO 15w25+

Een nog grotere reden is dat deze laptops zijn vrijwel identiek zijn, maar in een ander jasje gestoken, met een andere configuratie, levertijd en prijskaartje. Dit is voor sommige mensen verwarrend, daarom wil ik voor hen (en mezelf) met dit nieuwe topic duidelijkheid scheppen, niet alleen in de verschillen maar ook de beste keuze.

E I S E N P R O F I E L

Ben je op zoek naar een goede laptop (geen aldi-aanbieding) met een budget tussen de 1200 en 1500 euro, stop dan met zoeken want in dit topic vind je de laptop waar je naar op zoek bent. Ik heb overal om me heen gekeken, en ik ben uitgekomen op de laptops in dit topic. Dit topic is bedoeld voor mensen die op zoek zijn naar een laptop, waarvan hun eisenprofiel enigzins matched met die van mij. Maar iedereen is natuurlijk welkom.

Eisenprofiel. Ik gebruik de computer voor:
1. browsen/msnen/film kijken (veel)
2. voor grafisch werk (adobe CS), vanaf september ook video en audio, en misschien ook 3D
3. gamen (weinig)

Extended Eisenprofiel
Dit wens ik:
- Laptop tot 1400 euro incl. alles wat er bij hoort
- Na 1 jaar zal ik hem verkopen. Hij levert dan nog wat op. Bovendien kan ik hem dan met een jaar garantie verkopen (indien ik een laptop koop met 2 jaar garantie). Er zullen dan weer veel betere laptops op de markt zijn.
- Integrated wireless lan
- 2048 mb geheugen, op 1 latje, zodat ik later kan upgraden
- snelle hd (7200rpm, open programs and files faster, and reduce boot time)
- dvd brander
- 14,1", liefst zo hoog mogelijke resolutie (WSXGA+, oftwel 1680x1050), glossy
- Windows XP, later wil ik overstappen op Vista
- meeneem gemak
- stil en koel
- 6 cell batterij (9 cell steekt uit)

B E L A N G R I J K E _ I N F O R M A T I E

De processor heeft Intel® Extended Memory 64 Technology, wat inhoud dat je de 64 bit versie van de Vista o.s. kunt nemen. Dit zou ik echter nog niet doen. The 64 bit wont be mainstream for quite some time the way it lookc. Stick with 32 Bit, it has better driver support. Elke graka (GT, GS, maakt niet uit) ondersteund DX10, behalve de Intel GMA X3100 (die sommige winkels leveren in de Compal IFT01 en IFL91). In de toekomst zullen drivers beter zijn. Je kunt dan Vista gebruiken. Zorg dat je minimaal 2 GB geheugen hebt als je vista draait, voor optimale performance.

Let er bij je aankoop op of je zelf je barabone (want dat zijn deze laptops) kunt configureren. Dat kan bij Friesland Computers bijvoorbeeld niet. Zij hebben het voor jou samen gesteld. Voordeel daarvan is, is dat het goedkoper is. Alle laptops zijn van plastic gemaakt, met alluminium basis.

Specificaties, zoals de grootte van het scherm, zijn niet te configureren. Er bestaat een 15.4" en een 14.1" versie. Ik kies het lieftst voor de 14.1" versie, omdat ik m thuis toch op een 21" scherm aansluit. De BTO heeft alleen een 15.4” versie. Ik sjouw de laptop elke dag mee naar school, dus 'draagcomfort' is voor mij belangrijker dan de grootte. Voor het werken met grafische programma's is een zo hoog mogelijke resolutie (1680 x 1050) wenselijk, plus een glossy scherm.

Alle drie laptops hebben Santa Rosa technologie (onder de naam Centrino)
+ The chipset can dynamically change the FSB speed to save power.
+ single threaded applications execute faster.
+ ability to switch between single threaded and multithreaded tasks.
Een review van dit nieuwe platform.

De nVIDIA GeForce Go 8600M is dezelfde als de nVidia GeForce 8600M, maar de nVidia GeForce 8600M is een andere als de nVidia GeForce 8400M.
Daarbovenop heb je nog de 8600M GT en GS.
Zie de verschillen

Voor de gamers beveel ik de laptops met de nVidia GeForce 8600M GT 512 mb aan: Deze laptops zijn c.a. 250 euro duurder dan:
de laptops voor de niet-gamers met een nVidia GeForce 8600M GS 256MB. Deze presteert ten opzichte van de GT 21% minder.
3D Mark '06 scores
8600M GS: 2743
8600M GT: 3323
8400M GS: min. 1266, avg: 1456, max: 1645
8400M GT: n.n.b.
3DMark03 scores:
X3100 round 1700 Points
Hier kun je perfect benchmarks vergelijken.
Voor mij de grafische kaart (graka) minder van belang, omdat games bij mij op de derde plaats komen (zie mijn eisen in de topicstart). Bovendien slurpt een vette graka meer batterijduur. In grafische programma's, voor bijv. video bewerking merk je bijna geen verschil, of je nou een GT 512 of GS 256 mb graka hebt.

De BTO en Compal hebben een Robson Module, ofwel Turbo memory.
De robson module wordt alleen gebruikt icm vista en als je turbo memory in je notebook neemt.
+reduce the time it takes for a computer to power up, to access programs
+improve battery life.
- net als hybride hd, veel kortere levensduur dan normale HD. Een auto kun je beter laten brommen in plaats van: bij elk kruispunt de motor afzetten, en als het stoplicht op groen gaat de motor weer aanzetten en wegrijden. Zo is het ook met turbo memory. De schijf stopt, start, stopt, start... hij draait niet constant. Verder nog geen reviews. Hier echter een belangrijk advies, welk ik op zal volgen indien configurable:
Regarding Robson, Anandtech did tests with a machine that Intel sent them. For booting times, the performance with Robson was worst than without. For disk access, Robson was better but by very little. Anandtech was unimpressed. They reported it to Intel and Intel's reaction was "well the BIOS is broken" but they did not provide details about the problem or a fix. In my opinion this is the high tech equivalent of "the dog ate my homework". In other words, Intel makes claims that Anandtech was not able to reproduce (and to my knowledge no one else has been able to reproduce those claims either). Also note that HP has stated that they think Robson is not worth it. My opinion is that money spent on Robson should be spent on additional RAM instead. (If course, if you've maxed out your RAM you can't do that.) This will not give you *exactly* the same advantages as Robson but will be better overall. Deze review is uitgebracht voordat het product op de markt was. Straks betere drivers, dus het zal beter worden. Er valt nog niet veel over te zeggen. Daarom, als je de optie hebt, kies geen turbo memory. Dat kan later alsnog.
bron

De Zepto biedt Hybride HD aan.
^ Sneller OS opstarten met hybrid hd betwijfel ik.
+ Verlengt batterij tijd.
+ Verlengt je HD levensduur, doordat hij minder hoeft te draaien en daardoor op spinnen.
+ Minder warmte ontwikkeling
+ Minder geluid
- tragere transfer time in vergelijking tot 7200 rpm hd
- Loopt je pc/programma vast, dan ben heb je geen recovery files. (bijv. grafische programma
indesign maakt recovery file aan in map waar bestand zit, deze zit er dan niet met hybrid)
- veel kortere levensduur dan normale HD (het is flash geheugen) Als deze er mee ophoud,
zal je laptop wel gewoon werken, hij zal de data direct naar de normale HD overzetten.
Meer info over Hybride HD. Er zijn weinig verschillende informatie bronnen en reviews al helemaal niet. Ik ga daarom voor 7200 rpm, bovendien heeft deze een snellere transfer tijd.

B E L A N G R I J K E _ V E R S C H I L L E N

D e _ C o m p a l _ I F T / I F L _ 9 0 / 9 1

Winkels:
www.informatique.nl Volgens de nieuwsbrief biedt deze winkel vanaf 14 juni de Compal FL90 aan onder de naam inNote 154-GTX., met 17" WSXGA+ (ofwel: 1680×1050) beeldscherm, nVidia GeForce 7700 512MB
Friesland Computers
Laptops 4 u
Ertronix
Weet je er meer? Reageer!

De compal heeft 4 types, te weten;
De Compal IFL90
Foto’s IFL90:
- voorkant
- rechter zijkant
- linkerzijde
- achterkant
- onderkant
user manual IFL90 (12 mb!)
De Compal IFL91
De Compal IFT00
De Compal IFT01
(Er zijn meer laptops van compal, maar dit zijn de nieuwste voor beste prijs/specs. Geld ook voor BTO Notebooks en Zepto's. Specs van alle 4 (goed te vergelijken ). En als je nu nog niet genoeg hebt klik dan ook maar hier.

Reviews:
hier
hier

hi-res foto's, bios updates, handleidingen, etc. downloaden van Compal: hier, maar kijk liever
hier(duidelijkere site).

Let op dat dit barebones zijn. Per winkel verschillen de specs. Kijk maar naar friesland computers,
Deze laptops worden in Amerika ook wel onder de naam PowerPro J 10:15 op de markt gebracht.

De IFL91 en IFT01 zal bij sommige winkels de Intel GMA X3100 bevatten, bij andere de nVidia GeForce 8600M GS/GT 256MB/512MB. The X3100 is essentially the X3000 with a slightly slower clock and some power saving features to make it more mobile friendly. I'd expect any game which works on the X3000 to work on the X3100, possibly with lower FPS. Warning: bad driver support given by Intel <- (Keep in mind that the X3100 drivers that support hardware T&L/vertex/pixel shader 3.0 have still not yet been released by Intel, so the performance should only get better (they should be released within the next 3 weeks according to Intel)). This card uses less battery. Grafische programmatuur gebruikers hebben hier genoeg aan. De 01 en 91 worden denk ik de goedkoopste laptops van alle in dit topic, door deze onboard videokaart. Het is geen DX10 kaart. Ik denk dat deze laptop niet duurder dan 1100 incl. btw zal zijn.
benchmarks (ivm drivers tijdelijke bm’s):
3DMark03 1726
3DMark05 922
3DMark06 479
- GMA X3100 - Is it worth it? ;
- Intel GMA X3100 / Nvidia 8600M grafische programma's;
- Specs van de kaart;
- over de GMA series

Verder heb je van deze laptop een VBI versie, bijvoorbeeld de IFL90-HR126 VBI. Deze is niet in de Compal fabriek gemaakt. De hardware die erin zit verschilt elke keer, ze voldoen wel aan de standaard specificaties maar het kunnen elke keer weer andere merken zijn. VBI is niet beter of slechter dan non-VBI. VBI heeft wel betere garantie afhandeling. VBI (Verified by intel) betekend 100% support van intel bij problemen (garantie).
1. FL90 comes with Piano painting cover on the A cover and VBI need to have their Acover which make the ID different;
2. FL90 strip cover is magnetic touch function but VBI is the normal LED button;
3. FL90 comes with 9 cells battery but VBI only 6 cells battery;
4. FL90 have TV tuner option but VBI do not supply it;
5. FL90 have a wsxga+ (1680x1050) but VBI is the normal wxga (1440x900)

Pro's 'n con’s van deze laptops
^ Verkrijgbaar met de volgende beeldschermen:
IFT00 14.1" 1280 x 800 glare
FL90 15.4" 1280 x 800 glare
IFL90 15.4" 1440 x 900 glare
IFL90 15.4" 1680 x 1050 glare
^ Bluetooth is soms optioneel, heb je het nodig, neem het dan, heb je het niet nodig, later kun je het er alsnog inzetten.’
^ Robson module
^ VBI versies zeer betaalbaar en direct leverbaar
+ prijs (ook de non-VBI laptops)
+ bij laptops4u standaard 2 jaar pick up en return garantie, garantie uitbreidingsmogelijkheden
- geen DVI/HDMI
- maximale resolutie 14" 1280 x 800/WXGA
- levertijd (verwacht: derde week van juni)
- configurability (weinig tot geen opties)

Z E P T O _ 6 2 2 4 W _ & _ 6 6 2 5 W D

Winkels:
Zepto Nederland
Denned

De zepto heeft twee typen (nieuwste modellen), te weten:
Znote 6224W
Znote 6625WD
Je kunt kiezen tussen verschillende configuraties, zo biedt Zepto de Value, Power en Extreme gaming aan.

6224W 14.1" 1440 x 900 mat
6625WD 15.4" 1680 x 1050 mat
^ geheugen van 533-800MHz(hier was onduidelijkheid over)
^ Design - Het beeld wat ik krijg uit de reacties van vele topics uit verschillende fora, is dat de vormgeving van de Zepto minder mooi is, in vergelijking tot de BTO en Compal laptops. Maarja, dat is een kwestie van smaak.
^ hybrid hd
^ Geen Robson module (turbo memory)
^ Zepto 6224W's komen er deze week aan (als ze het niet weer uitstellen)
+ uitgebreide configuratie opties, ook assessoires opties
- geen dvi/hdmi (hdmi verwacht aug 2007 voor 6625WD)
- levertijd:
6625 serie komt in 3 batches binnen in Denemarken de 1e 19 juni, de 2e 25 en de derde begin Juli.
6224 wordt komende dagen bezorgd.
- prij$
De Znote 6224W is non-glare/mat. De Znote 6625WD is hoogst waarschijnlijk matte. Wil je een WXGA (1280x800) scherm met 8600M GT 512mb, dan zul je nog even geduld moeten hebben. Deze wordt deze maand verwacht. (weet bron niet meer). Of je moet eenZepto Znote 3415W willen importeren uit de UK.
Mocht voor de zepto gaan dan kun je in de configuratie van het draadloze netwerk gewoon de Intel Pro/Wireless 4965AGN kiezen. Ben je goedkoper uit, en dit is zeker geen minder goede kaart.

B T O _ 1 5 w 2 5 +

Specs.
Je kunt kiezen tussen verschillende configuraties, zo biedt deze site de Basis, Performance en Extreme aan. De BTO 15w25+ bestaat alleen in de 15.4” uitvoering.

Winkels:
de Greef Computers
Computer Pirates
BTO Notebooks

15W25+ 1680 x 1050 mat/glare niet bekend (?)
^ Robson module
+ langere Batterijduur (9 Cells maar 24 euro (excl. btw) duurder)
+ uitgebreide garantie mogelijkheden
+ bij de BTO heb je extreme configuratie opties die andere laptops niet hebben; keuze voor 160GB 7200rpm, X7800 extreme processor, maar dan moet je wel een dikke pocket hebben.
- levertijden nu vergelijkbaar met de zepto
- prijs
- geen DVI/HDMI

I N F O R M A T I E

Engels zepto discussie forum

Engels compal discussie forum

Lees wat er achter de naam van de laptop zit.

Het is handig om de juiste voorkennis te hebben bij de aankoop van een laptop.

Hulp nodig met schermkeuze?

Door alle nieuwe technologie in deze laptops adviseer ik goed na te denken over de garantie

meer informatie over centrino/santa rosa

Meer informatie van intel site, over turbo memory

C O N C L U S I E

Ik heb bij Friesland Computers de Compal IFL90 WXGA+ besteld.

Deze laptop paste het beste bij mijn eisen en wensen. Naar mijn mening heb je met deze 15" laptop de beste specs voor de beste prijs. Ik wou eerst de 14" IFT00 vanwege het gewicht en mobiliteit, maar deze heeft de t.o.v. de 15"-er een nVidia GeForce 8400M GS256M. Deze videokaart is meer dan twee maal trager dan de 8600M GT 512 MB versie, en heeft een lagere resolutie (1280x800). Ik ben geen gamer, maar ik wil toch wel even proeven van deze vette graka. Bovendien is 1440x900 wat mij betreft de fijnste resolutie. 1680x1050 vind ik te klein. Ik heb hiervoor 3 laptops met verschillende resoluties naast elkaar geplaatst. Het feit dat bij de 14" Zepto problemen waren (zijn nu opgelost) met processors vanaf 2,2 Ghz, deed me een beetje terughoudend zijn voor de vergelijkbare 14" IFT00 laptop. Voor dit allemaal wil ik wel 0,5 kilo voor inleveren.
Heb je een dikke pocket dan is dit misschien voor jou de goede keuze. Of wil je je laptop snel binnen hebben? Deze hebben een korte levertijd. Mail voor je aanschaf bij Friesland Computers met de vraag voor de volledige specificaties. Deze horen te kloppen. Op de site kunnen fouten staan. Waak hiervoor, je kunt geen rechten ontlenen aan dat wat op de site staat! Na ontvangst kun je je laptop bestellen.

De laptops die snel leverbaar zijn, zijn in verhouding tot de andere Compals die bij FC worden aangeboden, duurder. Bovendien hebben ze uitgebreidere specificaties. Omdat ook op laptops4u de prijzen van de laptops vandaag (zondag) zullen stijgen, verwacht ik bij FC ook een prijsstijging. Misschien bij de laptops die nu leverbaar zijn, zowieso bij de laptops waarvan de levertijd 'binnen 2 weken' is. Wil je dus bestellen, dan raad ik aan er snel bij te zijn!
EDIT - Bij sommige FL*** laptops is een prijsstijging aangekondigd (allen actieprijs tot 23-6!)

Waarom heb ik gekozen voor Friesland Computers?
Friesland computers biedt simpelweg monsterspecs voor geen prijs. Hierdoor is er in GoT twijfel of FC wel levert. Terecht. Maar dit risico wil ik wel nemen, stel dat ik die laptop echt krijg! FC komt positief uit de bus in de shopreviews, daardoor denk ik dat hij wel geleverd wordt, echter vind ik dat in deze shopreviews de aftersales niet betrouwbaar zijn doordat er te weinig informatie is. Dat is over FC nergens te vinden. Hiermee neem ik een risico.

Garantie is altijd een issue. Winkels zijn heel aardig en reageren direct als je iets wilt weten. Maar als het geld binnen is, ben jij voor hen niks meer. Ik heb in het Zepto topic een negatieve ervaring hierover gelezen, waarin de klant als worst werd behandelt. De garantie is volgens mij niet direct geregeld bij de fabrikant, maar bij FC zelf. "Bij een defect component hanteren wij in het eerste jaar een directe omruilgarantie. Indien op het moment van omruil het betreffende component niet meer leverbaar is, zullen wij in overleg met de klant naar een passend alternatief zoeken." Maar er staat ook: "Bij veel fabrikanten kunt u voor de garantie van uw product rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant, dit wordt customer support genoemd.
In sommige gavallen komt de fabrikant de hardware bij u thuis omruilen of herstellen, dit wordt On-Site garantie genoemd. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
Meestal moet u de apparatuur opsturen naar de fabrikant, dit wordt Collect & Return garantie genoemd." Bij de specs (opgevraagd via de mail) zie ik alleen 2 jaar carry-in garantie staan. Ik maak geen gebruik van de pick-up en return garantie, omdat ik vlakbij woon. En ik kies voor twee jaar (dit wijzig ik mogelijk naar 3 jaar, tegen een meerprijs van 45 euro) omdat ik na een jaar een nieuwe laptop aanschaf.

Alle Compal computers van FC zijn VBI's (Verified by Intel, garantieafhandeling verloopt via Intel of FC).

Het zijn 'laptops op maat', het is bijv. geen kant-en-klare Asus laptop, dus je kunt geen gebruik maken van het herroeppingsrecht.

Er zit standaard 2 jaar carry-in garantie (via Friesland-Computers) op de laptop, deze is uit te breiden naar:

- 3 jaar carry-in garantie ipv 2 jaar carry-in: meerprijs 45 euro
- 2 jaar pickup&return ipv 2 jaar carry-in: meerprijs 45 euro
- 3 jaar pickup&return ipv 2 jaar carry-in: meerprijs 86 euro

Dat deze laptops barebones zijn is ook weer een voordeel. Volgens mij zijn onderdelen makkelijk zelf te vervangen. Voorbeeld: onder deze barebones zit een 'kamertje' met de Robson module. Als je later nog eens turbo memory wilt (als je dat nu niet wilt), kun je dat er zelf in zetten.

Mocht je het risico niet willen lopen, dan adviseer ik je tegen een hogere prijs (maar nog steeds cheap voor wat je krijgt) je laptop bij laptops4u te kopen. Daar heb je Compal VBI laptops. De garantie wordt dan geregeld bij Intel. Ik heb positieve ervaringen gelezen over de afhandeling van garantie bij Intel. Maar op die mening mag je niet bouwen. FC's Compals zijn veelal ook VBI. Welke dat precies wel of niet zijn, weet ik niet. Bij de laptop die ik heb besteld, is dat het geval. Daar kwam ik achter toen ik de laptop bestelde. Deze Compal IFL90 1440x900 wordt pas in de tweede week van Juli verwacht. De leverancier heeft de bestellingen ruim open staan, alleen het probleem is dat:
1. de informatie voorziening is zeer slecht
2. de leveringen komen nog niet echt op gang
Mocht je niet zo lang willen wachten, dan is de Compal IFL90 1280x800 wellicht de juiste keus. Deze heeft FC ruim op voorraad.

Nadelen:
- resolutie van 1280x800 ipv 1440x900
- 8600M GT 256MB ipv 8600M GT 512MB
- geen fingerprint reader

Score 3DMark '05 (met T7700, 3GB en 100GB 7200RPM): 5774 punten

Laptop uitzoeken kost veel tijd, eindelijk kan ik beginnen met mn nieuwe huisje verven... }:O

[ Voor 254% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2007 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Jezum wat 'n topic weer zeg, ik ga deze post zo editten! Even alles uitpluizen en dergelijke :+

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. FL90 comes with Piano painting cover on the A cover and VBI need to have their Acover which make the ID different.

2.FL90 strip cover is magnetic touch function but VBI is the normal LED button

Wat wordt met deze 2 puntjes bedoelt?
En wat is nu juist het grote verschil tussen VBI en non VBI, kwa garantie ed (niet kwa elektronica)
Stel, er gebeurd iets met mijn laptop, wat is dan de service bij een VBI laptop, en wat is de service bij een non VBI laptop?
Ik ga volgend jaar op kot, en kan dus mijn laptop niet lang missen, vandaar dat de garantieservice toch wel zeer belangrijk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 18:25:
De IFL91 en IFT01 zal bij sommige winkels de Intel GMA X3100 bevatten, bij andere de nVidia GeForce 8600M GS/GT 256MB/512MB.
Bij welke winkel kun jij een 8600M in een IFT01 vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Stop ;)
(kan iemand mij vertellen hoeveel (in %), ik heb geen verstand van benchmarks.)
8600M GS: 2743
8600M GT: 3323

Dit zijn de 3D Mark '06 scores van beide kaarten en 't scheelt dus 580 punten :)
Wat dit wil zeggen is dat de GT 21% beter scoort dan de GS, wat dus redelijk veel is!
Of zit ik daar naast? Heb ik aan de GS genoeg?
Daar zit je niet naast, maar 100% gelijk
Kan ik met die kaart CSS op hoogste graphics spelen denken jullie?
Jahoor :)
Daarom, als je de optie hebt, kies geen turbo memory. Dat kan later alsnog.
Vind ikzelf ook
Ik ga daarom voor 7200 rpm, bovendien heeft deze een snellere transfer tijd.
Om die redenen heb ikzelf ook voor 'n 7200rpmer gekozen, toch de zekere snelheid!
+ mooier design dan de Zepto: sobere vormgeving zonder poespas
Zeer persoonlijk natuurlijk :)
^ behuizing onbekend
Plastic :)
- Geen Robson module (turbo memory)
Tsjaa nadeel... Net kom je met benchmarks dat 't geen snelheidswinsten geeft dus...
DenneD
Wil je 2,4 GHZ processor lees dan dit:
ON the 14inch models (6224,6024,6325) we have run tests on the chips and the 2.4 GHZ is unfortunatly not going to be available as it gets too hot. We are running more tests on the 2.2GHZ and the forum will be informed. Aldus Zepto UK.
Niks van gehoord van Zepto NL dus ben benieuwd...
+ HDMI (kan iemand dit bevestigen? Ik kan het nergens terug vinden)
Op allebei de types zit geen HDMI. Bij de 6625WD wordt 't later nog toegevoegd,
bij de 6224W is dat niet 100% zeker en dus afwachten. Dit zal zijn rond Augustus 2007.
- Geen Robson module (turbo memory)
Tsjaa nadeel... Net kom je met benchmarks dat 't geen snelheidswinsten geeft dus...
- Plastic behuizing
Met 'n aluminum basis :)
- levertijd
Er zijn ook nog nergens Compals/ BTO's uitgeleverd :)
Zal nog spannend worden hoor, want de Zepto 6224W's komen er deze week aan als 't goed is _/-\o_
- prij$
Prijs ;) Tsjaa je betaald misschien wat meer... maarja je kan niet altijd voor 'n kwartje op de eerste rij zitten. Wat mij betreft zijn ze idd soms wat duurder en soms weer niet. Ligt aan de gekozen configuratie van de hardware en komt vaak ook doordat er standaard geen OS bijzit!!
De Znote 6224W is non-glare (volgens mij is dat matte, klopt dat?).
:Y
Bij de Znote 6625WD is glossy/matte niet aangegeven.
Is over gemailed, 99% zeker dat het ook non-glare is (dus mat)
Wil je een WXGA (1280x800) scherm met 8600M GT 512mb, dan zul je nog even geduld moeten hebben. Deze wordt deze maand verwacht. (weet bron niet meer)
Onder andere Zepto.com met de Zepto Znote 3415W
Mocht voor de zepto gaan dan kun je in de configuratie van het draadloze netwerk gewoon de Intel Pro/Wireless 4965AGN kiezen. Ben je goedkoper uit, en dit is zeker geen minder goede kaart.
Klopt :)
De Greef
^ behuizing onbekend
Plastic :)
+ design
Zeer persoonlijk
+ langere Batterijduur (9 Cells maar 24 euro (excl. btw dus) duurder)
Met dus wel 'n uitstekende (dus een batterij die uitsteekt :9 ) batterij
Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 19:49:
En wat is nu juist het grote verschil tussen VBI en non VBI, kwa garantie ed (niet kwa elektronica)
Beetje searchen joh :) VBI betekend Verified By Intel, die dus de volledige garantie draagt. Is je laptop kapot? Breng 'm naar 'n winkel (vooraf melden uiteraard) en er staat 'n nieuw exemplaar voor je klaar om gelijk mee te nemen zonder naar je kapotte laptop te hebben gekeken. Bij NON-VBI heb je deze garantie niet, dus dan kun je weleens moeten wachten totdat je gerepareerde laptop weer terugkomt! :'(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:12:
[...]

Beetje searchen joh :) VBI betekend Verified By Intel, die dus de volledige garantie draagt. Is je laptop kapot? Breng 'm naar 'n winkel (vooraf melden uiteraard) en er staat 'n nieuw exemplaar voor je klaar om gelijk mee te nemen zonder naar je kapotte laptop te hebben gekeken. Bij NON-VBI heb je deze garantie niet, dus dan kun je weleens moeten wachten totdat je gerepareerde laptop weer terugkomt! :'(
Dus dit is eigelijk de beste garantie die je kan hebben? Maar ik ben een Belg, kan ik dan indien er een defect is, gewoon een winkel in de buurt opgeven, waar intel het nieuwe toestel naartoe stuurt, en dan het daar gaan ophalen, of stuurt intel het automatisch naar laptops4u, die het daarna naar mij sturen?
Gewoon omdat ik volgend jaar echt niet lang op een terug werkende laptop kan wachten, aangezien ik hem nodig heb voor mijn studies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de response CLB, je weet veel. Het is aangepast, maar niet groen gemarkeerd (teveel werk voor die kleine dingetjes).
Ik vind Robson module (turbo memory) geen nadelige toevoeging in de laptop. In de toekomst zullen betere drivers beschikbaar worden gesteld. Maar er valt naar mijn mening nog niet over te oordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ik interpreteerde het als: Dat je er 'n minnetje ( - ) voor had gezet omdat je de feature mist dat er later eventueel Turbo-memory ingezet kan worden :) Dus zodoende: Waarom mis je dat? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 07:42
Ik krijg ongeveer dinsdag of woensdag mijn BTO 15W25. Zal dan laten weten hoe hij bevalt. Ik heb zo'n vermoeden dat hij erg snel zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09 14:35
Ik ben ook van plan een 15W25+ te kopen, maar zit te twijfelen tussen een T7300 en een T7500.
Is die € 77,- die 200Mhz waard, of zal je het verschil niet merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Alle kleine beetjes helpen ;) Maarja 't ligt er vooral aan wat voor applicaties je gaat gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
CLB schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:45:
Alle kleine beetjes helpen ;) Maarja 't ligt er vooral aan wat voor applicaties je gaat gebruiken...
Gamen :D
WoW, C&C3 enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op zondag 10 juni 2007 @ 21:32:
Ik interpreteerde het als: Dat je er 'n minnetje ( - ) voor had gezet omdat je de feature mist dat er later eventueel Turbo-memory ingezet kan worden :) Dus zodoende: Waarom mis je dat? :+
Ik snap je vraag niet helemaal. Kun je m anders stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nog grotere reden is dat deze laptops zijn vrijwel identiek zijn, maar in een ander jasje gestoken, met een andere configuratie, levertijd en prijskaartje. Dit is voor sommige mensen verwarrend, daarom wil ik voor hen (en mezelf) met dit nieuwe topic duidelijkheid scheppen, niet alleen in de verschillen maar ook de beste keuze.
Om het nog verwarrender te maken: Compal IFT 90 == BTO 15w25+ == GNOTE == Alternate 15w25+. Er is geen enkel verschil tussen deze laptops het is gewoon dezelfde laptop met een andere stikker erop. Het enige verschil zit 'm in de service en garantie van het bedrijf dat 'm levert.
Eisenprofiel. Ik gebruik de computer voor:
1. browsen/msnen/film kijken (veel)
2. voor grafisch werk (adobe CS), vanaf september ook video en audio, en misschien ook 3D
3. gamen (weinig)
Ik zat in eerste instantie ook te twijfelen tussen bovenstaande laptops maar heb uiteindelijk toch gekozen voor de Dell Latitude D630 (nog niet besteld). Waarom?
- De D630 wordt geleverd met 3 jaar internationale on site garantie (monteur aan huis). Compal garantie vind ik toch iets te onzeker.
- 9cell batterij gaat onder zware belasting 5 uur mee, 6cell 3 uur tegenover 116 minuten.
- StrikeZone Harde schijf
- ingebouwde Wi-Fi Catcher (leuk speeltje voor onderweg)
- TPM en fingerprint reader
- meer opties voor de configuratie
- Linux compatible
- Batterijen met ExpressCharge (binnen een uur ongeladen)
- En last but not least: bij Dell kan je onderhandelen over de prijs. Toen ik vorige week belde om even het een en ander na te vragen kwamen ze er zelf al mee. En tja das natuurlijk wel erg aantrekkelijk :9. O-)
- 2048 mb geheugen, op 1 latje, zodat ik later kan upgraden
Ik zou je aanraden om toch in eerste instantie 2x 1 te nemen. De twee GB reepjes zijn nog niet zo lang op de markt en daardoor nog relatief erg duur.
Voor de gamers beveel ik de laptops met de nVidia GeForce 8600M GT 512 mb aan: Deze laptops zijn c.a. 250 euro duurder dan:
de Compal IFL90 voor de niet-gamers met een nVidia GeForce 8600M GS 256MB. Deze presteert ten opzichte van de GT 21% minder.
Je bedoelt de Compal IFL91 ipv de Compal IFL90. De Compal IFL91 is de goedkopere versie met een lagere resolutie, mindere videokaart etc.
Er valt nog niet veel over te zeggen. Daarom, als je de optie hebt, kies geen turbo memory.
Turbo memory (Robson) heeft alleen zin als je een programma's gebruikt die veel informatie wegschrijven naar je harde schijf (Photoshop ed). Als je je harde schijf niet zwaar belast maakt het geen enkel verschil.
Alternate
GNOTE (leuke woordspeling op de ZNOTE trouwens)
Capa schreef op maandag 11 juni 2007 @ 15:42:
Ik ben ook van plan een 15W25+ te kopen, maar zit te twijfelen tussen een T7300 en een T7500.
Is die € 77,- die 200Mhz waard, of zal je het verschil niet merken?
Hier handig linkje met Benchmarks http://xtreview.com/review194.htm
De nummers van Intel zijn een beetje misleidend. Je zou verwachten Santa Rosa is nieuw dus sneller dan zijn voorganger maar dat is niet altijd waar. Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat de T7300 ietsje trager is dan de T7200 (rare jongens die romeinen }:O ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:16:
Ik snap je vraag niet helemaal. Kun je m anders stellen?
Eerst zeg je dat Turbo Memory geen voordelen heeft qua snelheidswinst en dergelijke. Later geef
je als minpuntje aan dat er geen TM in 'n laptop kan, zodoende vond ik dat je jezelf 'n beetje tegensprak!
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 19:16:
GNOTE (leuke woordspeling op de ZNOTE trouwens)
Vind 'm eerder 'n beetje :'(
Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat de T7300 ietsje trager is dan de T7200 (rare jongens die romeinen }:O ).
Zou leuk zijn, want ik ga van 'n T7200 naar 'n T7500 procje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Verwijderd schreef op maandag 11 juni 2007 @ 23:18:
[...]
*KNIP*
[...]

Hier handig linkje met Benchmarks http://xtreview.com/review194.htm
De nummers van Intel zijn een beetje misleidend. Je zou verwachten Santa Rosa is nieuw dus sneller dan zijn voorganger maar dat is niet altijd waar. Ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat de T7300 ietsje trager is dan de T7200 (rare jongens die romeinen }:O ).
Maar nu weet ik nog niet of die T7500 die extra € 77,- waard is :P
Ik zelf denk dat je die 200Mhz niet echt gaat merken, maar ik weet niet hoe de rest daar tegenover staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capa schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 00:24:
Maar nu weet ik nog niet of die T7500 die extra € 77,- waard is :P
Ik zelf denk dat je die 200Mhz niet echt gaat merken, maar ik weet niet hoe de rest daar tegenover staat.
Het is een verschil van seconden, maar wat mij betreft zeker de moeite waard. Maar ja ik gebruik veel Adobe programma's en het liefst meerdere tegelijkertijd. Dus elk stukje processor kracht is meer dan welkom. Ik denk dat je gewoon een afweging moet proberen te maken in hoeverre je denkt je laptop te zullen belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonna
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:34
maar ze hebben de zelfde cache. en volgens mij kan je die 200 mhz makkelijk zelf OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na opzoekingswerk nog altijd niet gevonden wat hiermee bedoeld wordt.
1. FL90 comes with Piano painting cover on the A cover and VBI need to have their Acover which make the ID different.

En is garantie bij een VBI product nu beter dan bij een non VBI?
Stel, ik neem de extra pock-up en return garantie (25 euro)
Wat gebeurt er dan als mijn laptop stuk is?
Hoe is dat allemaal geregeld?
Hoelang duurt het dan ongeveer tot ik mijn laptop terugheb?
Ik ga namelijk op kot, en dan is het belangrijk dat ik mijn laptop snel terugheb...

En ik wil de laptop dan liefst voor 17/06 besteld hebben, anders is ie weer 50 euro duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 08:15:
En is garantie bij een VBI product nu beter dan bij een non VBI?
Quotetje van Joep van (BTO / Zepto):
"Intel is begonnen met VBI met Compal , ASUS en Quanta Waarom deze 3?.......Omdat het de beste zijn! Alleen zijn de VBI modellen de Mainstream modellen. Als je echt iets in het hoge segment wil moet je de ID's hebben van de Fabrikanten zelf en niet de VBI's."

Met andere woorden een VBI gaat uiteindelijk terug naar Intel (als het ingewikkelder is dan bijvoorbeeld een harde schijf vervangen). Non-VBI gaat terug naar Compal.
Stel, ik neem de extra pock-up en return garantie (25 euro)
Wat gebeurt er dan als mijn laptop stuk is?
Dan wordt ie opgehaald en weer terug gebracht na reparatie :)
BTO beweerd trouwens dat ze 90% van de reparaties ter plekke afhandelen in hun service centrum. Met andere woorden: je loopt weer met je laptopje onder je arm de deur uit (mooie service!). Ik denk dat dit in de praktijk ook wel zal kloppen, meeste reparaties is niets anders dan even een onderdeel vervangen (fluitje van een cent). Maar je hebt niet de garantie dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
Hoelang duurt het dan ongeveer tot ik mijn laptop terugheb?
Tja in het gunstigste geval loop je weer met je laptopje onder je arm naar buiten, in het ongunstigste geval moet ie opgestuurd worden naar de fabrikant / intel. Tja dan ben je 'm toch wel op zijn minst een weekje kwijt lijkt me zo. Maar ja, lijkt me dat ze pas gaan opsturen na een paar jaar. But you never know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok bedankt amaze!
in principe is het verschil in garantie dus niet zo groot.

maar wat is nu het uiterlijke verschil, want dat kan ik hier niet uit opmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:55

Neoz

Neoz & Hobbes

Na al een tijdje naar Asus modellen te hebben gekeken, vindt ik Compal/Zepto/BTO een aardig alternatief. Maar hoe sterk zijn ze qua behuizing?, buiten dat ze heel saai ogen (Compal/BTO)

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:07:
[...]

Iemand? dejongedesigner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Neoz schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 10:33:
Maar hoe sterk zijn ze qua behuizing?
Heb zelf ervaring met de 6214W van Zepto en qua behuizing erg goed.
Voelt goed en solide aan en is gewoon goed mee te nemen, qua sterkte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08 16:21
Als je een beetje PCtje kunt bouwen, zou ik bij Zercom een losse IFL-90 barebook kopen, ben je een stuk goedkoper uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ amaze
Ik zat in eerste instantie ook te twijfelen tussen bovenstaande laptops maar heb uiteindelijk toch gekozen voor de Dell Latitude D630 (nog niet besteld). Waarom?
Als mijn budget zover zou reiken had ik die laptop ook in overweging genomen. Prima laptop.
Verder zal ik 2 reepjes van 1 gigabite nemen indien de prijs voor een 2 gigabite reepje hoog uitvalt.
Bedankt voor je adviezen. Correcties zijn doorgevoerd.
Welke laptop kun je bij Alternate krijgen? Zoekopdrachten leveren geen resultaten op. Bij GNOTE wordt ik doorgelinkt naar de Greef computers. Deze staat er al tussen.

@ CLB
Eerst zeg je dat Turbo Memory geen voordelen heeft qua snelheidswinst en dergelijke. Later geef
je als minpuntje aan dat er geen TM in 'n laptop kan, zodoende vond ik dat je jezelf 'n beetje tegensprak!
Turbo memory zal beter worden wanneer er betere drivers beschikbaar zullen zijn. Nu levert het inderdaad niet veel op. Ik heb van het minpuntje een ^neutraal puntje gemaakt.

@ Neoz
Na al een tijdje naar Asus modellen te hebben gekeken, vindt ik Compal/Zepto/BTO een aardig alternatief. Maar hoe sterk zijn ze qua behuizing?, buiten dat ze heel saai ogen (Compal/BTO)
Ik zit nu achter de Compal HEL80, de voorganger van de if series die je in dit topic vindt. De behuizing is van het zelfde materiaal, plastic met aliminium frame, dat geld voor alle laptops in dit topic. In deze compal zit een scheurtje. Als je een kluns bent, is dit dus niet het stevigste materiaal.

@ Daniel
Bij geen een winkel, maar deze zal nog verschijnen. "The IFT00, however, ups the ante on its lesser-spec'd sibling by throwing in a 512MB NVIDIA GeForce Go 8600, while the IFT01sports Intel's integrated GMA X3100 graphics set." bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
Ik had laatst die gast van Laptops4u gemaild, die verwachte geen versie van de IFT00 met een 8600, en die zal het wel weten. Maar zeg nooit nooit :P Zelf vraag ik mij nog af of die versie van de FL-90 die op de zercom site staat een low res (1280x800 of 1440x900) schermpie heeft, zo ja, dan vraag ik me af waar je de 1680x1024 barebook kunt krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

d4r4h4n schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 22:56:
zo ja, dan vraag ik me af waar je de 1680x1050 barebook kunt krijgen :P
Zal je nooit vinden in 14,1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
Wat ik wel jammer vind is dat het erg lastig te vinden is
wat de reactietijd van de schermen is.

Ook vraag ik me af of ik een raid0 configuratie in deze notebooks kan bouwen.
Kan emt de configurators helaas maar 1 HD erin zetten (Dit is dus of omdat dit max is, of de optie gewoon niet in de configurator zit).

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu midden mei een laptop bij BTO, de 15W25+ besteld, neem aan dat ik toch in de eerste levering terrecht zal komen? :o

Maar tot nu toe niks gehoord :'(

Iemand anders die ook met smacht aan het wachten is en wel een idee heeft wanneer de levering zal zijn, of moet ik mijn mail weer in werking stellen? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DrDoo schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 08:12:
Wat ik wel jammer vind is dat het erg lastig te vinden is
wat de reactietijd van de schermen is.
Zepto's:

Response-time: 6 ms
Contrast-ratio: 6224W: 500:1 / 6625WD: 550:1
Brightness: 6224W: 300 cd/m² / 6625WD: 250 cd/m²
Ook vraag ik me af of ik een raid0 configuratie in deze notebooks kan bouwen.
Kan emt de configurators helaas maar 1 HD erin zetten (Dit is dus of omdat dit max is, of de optie gewoon niet in de configurator zit).

Iemand een idee?
Raid-functie in 'n laptop, noopz, helemaal niet in 14,1" en 15,4" inchers...
Volgens mij hebben 'n paar Dell / Alienware systemen 't, maar die zijn minstens 17"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 13:55

nlboy

Alles kitz?

Mooi overzicht gemaakt dejongedesigner. :) Het is dus mogelijk om Turbo Memory later alsnog te instaleren? Zo ja, kan je dat zelf installeren in de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Yepz! Is 'n kwestie van 'erin klikken' en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrDoo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-05 10:48
CLB schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:13:
[...]

Zepto's:

Response-time: 6 ms
Contrast-ratio: 6224W: 500:1 / 6625WD: 550:1
Brightness: 6224W: 300 cd/m² / 6625WD: 250 cd/m²

[...]

Raid-functie in 'n laptop, noopz, helemaal niet in 14,1" en 15,4" inchers...
Volgens mij hebben 'n paar Dell / Alienware systemen 't, maar die zijn minstens 17"
Weet je of de repsonse tijden van dat scherm ook voor de BTO gelden?

Geen Raid functionaliteit is een beetje jammer :(
Wellicht dat ik dan toch moet wachten tot grotere modellen.

Voor mij moet de notebook een volledige vervanger gaan worden van mijn desktop. En vind de schijven daarin al "traag" (2x 320GB 7200rpm in RAID0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

DrDoo schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:05:
[...]
Weet je of de repsonse tijden van dat scherm ook voor de BTO gelden?
Noopz sorry :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:13
D e _ C o m p a l _ I F T / I F L _ 9 0 / 9 1

Winkels:
Friesland Computers
Laptops 4 u
ERTRONIX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik een FL90 ga aanschaffen maar ik heb nog 1 vraagje hierover.
Ik heb nu tijdelijk een hp nx8430 en dacht eerst om een hp nx7400 aan te schaffen omdat dit zeer degelijke laptops zijn.
Echter als ik de specificaties van een FL90 vergelijk met die van een Hp heb ik meer voor minder geld.
Maar zijn de COMPAL systemen net zo degelijk (qua behuizing) als een HP, ik moet hem wel elke dag meehebben naar mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:12:
Heb nu midden mei een laptop bij BTO, de 15W25+ besteld, neem aan dat ik toch in de eerste levering terrecht zal komen? :o

Maar tot nu toe niks gehoord :'(

Iemand anders die ook met smacht aan het wachten is en wel een idee heeft wanneer de levering zal zijn, of moet ik mijn mail weer in werking stellen? >:)
Heb 12 juni in de avond er 1 besteld bij Computer Pirates, kreeg de volgende dag al een mail om de bestelling te bevestigen. De laptop was niet voorradig , maar volgens hun zou het 4 á 5 werkdagen duren.
Beetje vreemd dat het goedkoper is bij Computer Pirates dan bij BTO notebooks zelf trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:13
en wat vinden we van deze:

Alternate 15W25+ Extreme (T7500, 100GB, WLAN, DVD±RW, GF8600, BT)

Processor
Benaming Intel® Core™ 2 Duo T7500
Geheugen
Ingebouwd 2048 MB
SO-DIMM Sloten 2, bezet
Type DDR2
Display
Auflösung 1280x800 Pixel
Type WXGA
Grafisch
Grafische chip NVIDIA GeForce Go 8600
Harddisk
1 100 GB, 7200 rpm
Optische drives
DVD-brander
DVD-R/RW, DVD+R/RW
Camera
Webcam
Wireless LAN
54 Mbps, ondersteunt ook Pre IEEE 802.11n
Aansluitingen
1 x FireWire
Bluetooth
Besturingssysteem
Geen
Stroomvoorziening
Accu type 9-Cell Lithium-Ion
Toebehoren
Notebooktas
Garantieperiode
24 maanden

resolutie is dus wel lager

[ Voor 68% gewijzigd door nl_umpire op 15-06-2007 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm niet zoveel.. Is gewoon 'n BTO 15W25+ and that's it :)
Over die resolutie: Hmm dat kan bijna niet aangezien Alternate gewoon barebones koopt van BTO 8)7

Als 't echt zo is, is deze Alternate versie erg duur imho :)

[ Voor 61% gewijzigd door CLB op 15-06-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:05:
Uhm niet zoveel.. Is gewoon 'n BTO 15W25+ and that's it :)
Over die resolutie: Hmm dat kan bijna niet aangezien Alternate gewoon barebones koopt van BTO 8)7

Als 't echt zo is, is deze Alternate versie erg duur imho :)
de vergelijkbare Compal laptops hebben ook laptops met deze resolutie. Van de Zepto zou er makkelijk een 1280 x 800 barebone kunnen uitkomen. Alleen hebben zij daar niet voor gekozen.

Morgen schrijf ik de conclusie van dit hele papparazzi gebeuren.

Edit: nl_umpire bedankt voor je reactie, ik zal dit morgen updaten. Ik moet eerst een bed zien.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 00:19:
[...]
de vergelijkbare Compal laptops hebben ook laptops met deze resolutie. Van de Zepto zou er makkelijk een 1280 x 800 barebone kunnen uitkomen. Alleen hebben zij daar niet voor gekozen.
3415W heeft 1280x800 pixels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
CLB schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 00:43:
[...]

Zal je nooit vinden in 14,1"
Ja ok, maar de Topicstarter heeft het over de BTO 15W25, wat een Compal IFL-90 is.. Die is 15"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. FL90 comes with Piano painting cover on the A cover and VBI need to have their Acover which make the ID different;
2. FL90 strip cover is magnetic touch function but VBI is the normal LED button

wat wordt hiermee bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier een subjectief antwoord van mij, wat ik denk dat het is:

FL90 comes with Piano painting cover on the A cover
Piano verf op de achterkant. Het is niet mooi weet ik. Ik denk dat de VBI modellen met een normale plastic achterkant komen. Dit is mooier.

FL90 strip cover is magnetic touch function but VBI is the normal LED button
Geen idee. Zou ik niet over inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:05:
FL90 strip cover is magnetic touch function but VBI is the normal LED button
Geen idee. Zou ik niet over inzitten.
Ik weet wel wat dit is :)
Veel laptops hebben 2 van die haakjes waardoor 't scherm in de behuizing klikt.
BTO's/ Compals hebben dit niet, maar werken met 'n magnetische sluiting, dus geen haakjes ;)

Kijk maar, nergens haakjes en 'inklikgaatjes'
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/p/pn4v26.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 15-06-2007 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bekijk deze topics al enige tijd en vond het wel tijd om wat vragen te stellen. Ik ben zoals de TC ook op zoek naar soortgelijke laptops en twijfel tussen de goedkope Compals en de mooie Zepto's.

Alleen heb ik iets gezien dat bijna onwerkelijk lijkt:

Compal IFL90 WXGA+ 1440 x 900:

- Beeldscherm: 15,4" WXGA+ 1440 x 900
- Chipset: Intel 965PM
- Video: nVidia GeForce 8600M GT 512MB
- Ingebouwde 2.0 Megapixel webcam
- DVD +/- Super Multi
- Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
- Gewicht: 2,8 KG
- 4x usb 2.0
- 1x firewire

Processor:

Core 2 Duo T7700 2,40Ghz FSB800 4MB Cache
Harde schijf:
160GB S-ATA 7200rpm

Geheugen:
4GB DDR2 667MHz SODIMM (2x 2GB)

Wlan:
Intel PRO Wireless LAN 4965 Mini-PCI Express 802.11agn

Optioneel:
- Bluetooth
- Intel Turbo Memory

En deze monsterspecs voor € 1.542,00!

Ik heb begrepen dat compals en BTO's dezelfde barebones gebruiken, maar een BTO laptop met zulke specs loopt makkelijk boven de € 2000,-.

Kan dit wel en is Friesland-Computers wel te vertrouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Tsjaa is al vaker in dit topic naar voren gekomen :)
Mij lijkt 't idd nooit te kunnen, levertijden staan op 'meer dan 2 weken' en de soortgelijke Compals
die wel leverbaar zijn zitten rond de 2000,- dus imho krijg je bij lange na nooit deze config voor die prijs!

Mij lijkt 't 'n kwestie van: If it sounds too good to be true, it probably is ;)

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 15-06-2007 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb F-C al gemaild over de levering en prijs en dit kreeg ik als antwoord:

''Goedendag,

De prijs klopt inderdaad. Ik zal u per onderdeel de verwachte leverdatum aangeven:

- Processor: op voorraad bij leverancier
- Compal barebook: verwacht op 22-06-2007
- Geheugen: verwacht op 21-06-2007
- Harde schijf: verwacht op 28-06-2007
- WLAN: op voorraad

Meerprijs bluetooth: 18 euro
Meerprijs Turbo Memory: 32 euro (verwacht op 05-07-2007)

Alternatief voor de 160GB 7200RPM is misschien de 100GB 7200RPM (uit voorraad leverbaar), het totaalbedrag wordt dan 1526 euro.

Mochten er verder nog vragen zijn dan horen wij het graag.

Mvg,

Frits Bergsma
Friesland-Computers''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

-EDIT-

[ Voor 98% gewijzigd door CLB op 15-06-2007 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Excuses moi,k foutje O-)

@ Hieronder: Verklaard nog steeds geen prijsverschil van 500,- / laptop imho

[ Voor 156% gewijzigd door CLB op 15-06-2007 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat er op hun site:

''FC is een internetwinkel die niet uit voorraad levert en ook geen bedrijfspand bezit. Hierdoor kunnen wij onze producten tegen scherpe prijzen aanbieden. Wij hebben ook geen verkoopruimte, dus producten kunnen van tevoren niet bekeken of getest worden. Wij vragen hiervoor uw begrip.''

Klinkt wel als een redelijk plausibele verklaring. Ik hoop echt dat de prijs echtis. Je kunt hun producten persoonlijk ophalen en contant betalen. Maar die prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Als deze F-C prijs klopt, zou ik als ik een Zepto of een Asus Santa Rosa laptop heb besteld zo snel mogelijk deze bestelling ongedaan maken en voor deze laptop gaan! En aangezien Zepto al ver over de levertijddatum is, kan je zeker weten deze bestelling annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

silmaril8 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:42:
En aangezien Zepto al ver over de levertijddatum is, kan je zeker weten deze bestelling annuleren.
Dat is natuurlijk gewoon 'n non-argument :| De 6224W's worden momenteel uitgeleverd, de 6625WD's niet en dat is ook aangegeven. Compals zijn ook nog nergens uitgeleverd alleen hier en daar 'n BTO notebook en de levertijd van Friesland-shizzle is nog langer dan die van de Zepto's dus ;)
Voor de rest zijn er al Asussen uitgegeven met Santa Rosa, alleen niet met de 8600M GT's erin!

Ook zijn er geen 14,1" alternatieven ten opzichte van de Zepto Znote 6224W dus dat houdt ook snel op!

EDIT: Persoonlijk lijkt 1680x1050 mij te klein op 'n 15,4" schermpje en de laptop is ook weer 'n stukje groter dan mijn bestelde 14,1" ... Kun je wel doodleuk zeggen dat deze goedkoper is, maar goedkoop speelt imho niet altijd de belangrijkste rol bij 'n aanschaf van 'n product!? Waarom zijn er dan miljoenen mensen met 'n MacBook ofzo, betaal je ook echt onwijs veel voor de hardware die je krijgt. :+

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 15-06-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je mag altijd je bestelling annuleren als je via internet hebt besteld. Je hebt zelfs de garantie dat je het product binnen een week mag terugsturen (in originele verpakking, zonder te openen).
Vooral mensen die een 15,4 inch (6625BW of een Asus F3 serie) hebben besteld raad ik aan deze bestelling te annuleren en die Compal te bestellen! Voor hetzelfde geld is de Compal veel en veel sneller, en voor dezelfde specs is de Compal veel en veel goedkoper! Dan wist ik wel wat ik zou doen :9

@CLB: je hebt ook 1440x900 Compal Santa Rosa laptops
Deze Compal IFL90 bijvoorbeeld:
  • Core 2 Duo T7300 2,00Ghz FSB800 4MB Cache
  • 100GB S-ATA 7200rpm
  • 2GB DDR2 667MHz SODIMM (2x 1GB)
  • Video: nVidia GeForce 8600M GT 512MB
  • 15,4" WXGA+ 1440 x 900
Voor maar 1066 euro!

[ Voor 27% gewijzigd door silmaril8 op 15-06-2007 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

''EDIT: Persoonlijk lijkt 1680x1050 mij te klein op 'n 15,4" schermpje''

Ik ben opgehouden met lezen na dit zinnetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

silmaril8 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:52:
Je mag altijd je bestelling annuleren als je via internet hebt besteld.
Klopt uiteraard :)
Vooral mensen die een 15,4 inch (6625BW of een Asus F3 serie) hebben besteld raad ik aan deze bestelling te annuleren en die Compal te bestellen! Voor hetzelfde geld is de Compal veel en veel sneller, en voor dezelfde specs is de Compal veel en veel goedkoper! Dan wist ik wel wat ik zou doen :9
Dat klopt ook helemaal ;) maar nu kom je opeens met 'vooral' :9 En de 6625BW bestaat niet :) --> 6625WD
De 6625WD heeft ook 1680x1050 pixels en deze Compal 1440x900 :)
  • 100GB S-ATA 7200rpm
  • 15,4" WXGA+ 1440 x 900
Voor maar 1066 euro!
Ja dat zijn supermooie configuraties! :9~

Wel heel appart dat heel Friesland-computers offline is..!???! :+
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:54:
''EDIT: Persoonlijk lijkt 1680x1050 mij te klein op 'n 15,4" schermpje''

Ik ben opgehouden met lezen na dit zinnetje :P
*O*

Verhaal gaat eigenlijk helemaal niet op, want die Compal is 'n 15,4 incher met 1440x900 pixels _O-

Heb uiteraard ook veel prijzen gechecked en de config van Friesland-shizzle maar dan bij Laptops4u.nl
kost daar € 1.636,00, nog steeds zo'n 100,- duurder wat 'n aardig bedrag is, maar de prijzen van Friesland-shizzle niet meer in de oneindige eenzaamheid laat staan ;) Conclusie: Bestellen dan maar?

[ Voor 53% gewijzigd door CLB op 15-06-2007 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 14:55:

Wel heel appart dat heel Friesland-computers offline is..!???! :+
Waarschijnlijk een DDOS aanval van Zepto of Asus ;)

Maar ik gok dat teveel mensen die site aan het bekijken zijn. Kan me wel voorstellen met zulke prijzen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

silmaril8 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 15:06:
[...]
Waarschijnlijk een DDOS aanval van Zepto of Asus ;)
Haha _O-
Maar ik gok dat teveel mensen die site aan het bekijken zijn. Kan me wel voorstellen met zulke prijzen _/-\o_
Hmm ben benieuwd, denk 't niet :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, dit meen je niet. Ik hoop dat ze nog een over hebben voor mij. Anders wordt het inderdaad laptops4u, hun actie loopt tot deze zondag heb ik gelezen.

update: Ze zijn weer online!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2007 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Bestel 'm dan zou ik zeggen, ben benieuwd waarom deze dan zo'n 2000,- kost

een 1680x1050 scherm is echt geen 400,- duurder namelijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:12:
[...]

Ik weet wel wat dit is :)
Veel laptops hebben 2 van die haakjes waardoor 't scherm in de behuizing klikt.
BTO's/ Compals hebben dit niet, maar werken met 'n magnetische sluiting, dus geen haakjes ;)
Wil dit dan zeggen dat de VBI versie een gewone sluiting heeft en geen magnetisch?

over Friesland Computers, ik geloof het hele verhaal niet. Voor die prijs die configuratie, no way.
Indien ze ze wel leveren, vraag ik mij af hoe ze dat voor elkaar krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:08:
[...]
Wil dit dan zeggen dat de VBI versie een gewone sluiting heeft en geen magnetisch?
:Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die WXGA+ laptops op F-C zijn dus dezelfde als die op laptops4u, VBI versies? Met dezelfde garantievoorwaarden enzo? Zou wel super zijn! Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met F-C? Want liever 100 euro meer betalen en zeker zijn van goede garantie, dan nu weinig betalen, en later met de gebakken peren zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VBI is altijd Intel verified, dus ja daar kun je vanuit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Quikstart Guide :9

Afbeeldingslocatie: http://aycu09.webshots.com/image/18488/2002609424352883560_rs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:30:
Die WXGA+ laptops op F-C zijn dus dezelfde als die op laptops4u, VBI versies? Met dezelfde garantievoorwaarden enzo? Zou wel super zijn! Zijn er hier misschien mensen die ervaring hebben met F-C? Want liever 100 euro meer betalen en zeker zijn van goede garantie, dan nu weinig betalen, en later met de gebakken peren zitten...
Volgens mij gaat de garantie gewoon via Compal? (zoals de garantie bij Asus ook gewoon via Asus gaat en niet de winkel waar de laptop gekocht is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Nu ga ik 'm zeker bestellen via Friesland (eerst zat ik te twijvelen tussen hun en Laptops4u, maar Laptops4u reageerd later op mails dan Friesland waar ik meteen antwoord krijg). Eerst had ik ook een bestelling geplaatst, maar toen koste hij nog 1.582,00 euro (40 euro verschil met nu) en was de Turbo Memory nog niet mogelijk. Het vreemde is wel dat hij later zei dat het wel beschikbaar was en dat die 36 euro kost en nu lees ik in het topic dat ie 32 euro kost. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, die is besteld (Compal if90, 1400x900, monsterspec e.d.). Even gebeld met Friesland; geheugen en Robson laten idd nog even op zich wachten. Geen probleem, ik heb nog wel even.

Nu nog even vragen hoe het zit met die prijsverlaging van vandaag.......... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 22:18:
Zo, die is besteld (Compal if90, 1400x900, monsterspec e.d.). Even gebeld met Friesland; geheugen en Robson laten idd nog even op zich wachten. Geen probleem, ik heb nog wel even.

Nu nog even vragen hoe het zit met die prijsverlaging van vandaag..........:/
Ik heb al een reply terug per mail van Friesland-Computers:
Dat is een tijdelijke prijsverlaging, geldig tot 23-06-2007!
Ik heb nu ook de laptop besteld incl. alles. :)

[ Voor 73% gewijzigd door nlboy op 16-06-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compu_kneus
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-07 18:40

• 100GB S-ATA 7200rpm
  • 15,4" WXGA+ 1440 x 900
Voor maar 1066 euro!
Is dit echt een goede laptop voor de prijs?
Als OS maakt het nog uit of je Vista 32 of 64 Bit neemt?
Met of zonder pixelgarantie nemen (als dit uberhaput kan)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Ja, dat is echt een goede laptop voor die prijs. Beter zul je het niet krijgen!
Het maakt niet uit welk OS je neemt: XP of Vista, 32bit of 64bit.
Ik weet niet of je pixelgarantie kan nemen. Ik zou F-S dan mailen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat is echt 'n hele mooie laptop voor die prijs ja :)
Leuke processor, 2GB RAM, supervideokaartje en mooie HD!

OS maakt niks uit, wat je zelf liever wilt...
Pixelgarantie bij laptops kan bijna niet... maar als je 'm via internet koopt, kun je 'm
binnen 7 dagen weer retourneren zonder reden, dus mocht je 'n dode pixel hebben: omruilen :)

Maarja levertijd heh en die prijs is eigenlijk veeeeelste laag, dus ik heb er niet zo'n vertrouwen in :o

EDIT: En simaril8 is ook al wakker :9

@ Hieronder: Met Belgische sites houdt ik me niet zo bezig.. maar Google eens?
Ik weet dat Zepto ook naar BE verstuurd, dus BTO zal dat ook wel doen en aangezien Compals weer 't zelfde zijn als BTO's.. ;) Anders mail je 'n paar NL webshops of ze 't naar BE kunnen sturen?

[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 16-06-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 13:38
Weet iemand of er ook online shops zijn in België waar je deze compals kan bestellen?

edit: Ik heb http://www.tones.be gevonden maar daar bieden ze enkel de 1280x800 versie aan... Ik wil de 1680x1050 versie :)

[ Voor 44% gewijzigd door mngm op 16-06-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Pixelgarantie bij laptops kan bijna niet... maar als je 'm via internet koopt, kun je 'm
binnen 7 dagen weer retourneren zonder reden, dus mocht je 'n dode pixel hebben: omruilen
Bij laptops4u kan dat wel, alleen betaal je er wel een stuk meer voor. :)

[ Voor 172% gewijzigd door nlboy op 16-06-2007 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Maarja levertijd heh en die prijs is eigenlijk veeeeelste laag, dus ik heb er niet zo'n vertrouwen in :o
Wel vreemd dat de prijs opeens 40 euro goedkoper is geworden. Maar ja laptops4u is over het algemeen niet echt goedkoop, dus die verschil kan volgens mij wel gewoon (kijk maar naar andere laptops en webshops bij pricewatch). Ik ga het gewoon proberen en als het toch duurder is, dan annuleer ik gewoon.

[ Voor 195% gewijzigd door nlboy op 16-06-2007 13:20 . Reden: dubbel daarom gesplitst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

nlboy schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:11:
[...]
Bij laptops4u kan dat wel, alleen betaal je er wel een stuk meer voor. :)
Dat wist ik, zei ook 'bijna' ;)
maar imho is 't onzin omdat je je product toch binnen 7 dagen mag retourneren :+

@ compu_kneus: Deze is ook heel mooi geprijsd en wel direct leverbaar:

Intel Core 2 Duo T7300 (2.0Ghz; 4MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
160GB S-ATA Harddisk 5400RPM
2048MB DDR2 667Mhz
1GB Intel Turbo Memory Module (Robson) (Optional)
8* DVD+/-RW Dual Layer
nVidia GeForce 8600M GT 256MB VGA/ 2.0 Megapixel Webcam
2 x USB 2.0, 2 x Power USB (1A), 1 x RGB; VGA port, 15pins, 1 x S-Video out, 1 x Microphone-in, 1 x Headphone-out, 1 x DC-in jack, 1 x RJ-45 jack, 1 x RJ-11 jack, 1 x Express Card 34/54mm, 1 x 1394 (Firewire), 1 x CIR (Infrared)
15.4" WXGA Glare Type TFT 1280 x 800
Internal W-Lan 4965ABGN/ Bluetooth 2.0
355mm x 257mm x 35,2 ~ 37,5mm; 2.8Kg
2 jaar carry in garantie (batterij: 6 maanden)
IFL90-W366 VBI

Verschillen zijn dus 160GB 5400rpm schijfje en 'n 1280x800 scherm :)

[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 16-06-2007 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compu_kneus
Ik wil het jullie toch niet te makkelijk maken hoor op deze mooie zaterdagmiddag :-)
Dit kwam ik ook nog tegen:

Ahtec Sense XFL90 Duo,
15.4 TFT WXGA Widescreen Extrabrite,
512MB nVidia 8600M GT PCI-e,
Intel Core 2 Duo T7300 2.0Ghz 4MB L2,
2048MB DDR2 667Mhz (2x1024MB),
160GB 5400rpm SATA,
1GB Turbo Memory ROBSON,
DVD±R/RW Dual Layer,
Wireless 3945ABG 54Mbps,
Lan 1Gbit, Bluetooth, Webcam 2.0Mpixels,
DVD±R/RW Dual Layer, Laptoptas, 2 Jaar garantie

Voordeel is dat dit verkocht wordt bij mij om de hoek en dus bij problemen meteen er mee terug kan.

Dus deze Ahtec Sense XFL90 Duo of de Compal IFL90 WXGA+, T7300 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Prijs van de Ahtec...!?
En wat is de resolutie... WXGA Widescreen..!?

[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 16-06-2007 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ASUS gezien die ook goede specs/prijs verhouding heeft:

Asus S96S:
- Beeldscherm: 15,4" WXGA 1280 x 800
- Chipset: Intel PM965 Express Chipset
- Video: Nvidia Geforce Go 8600M GS 256MB
- Ingebouwde 2.0 Megapixel webcam
- DVD +/- Super Multi
- Gewicht: 2,9 KG
- Bluetooth
- 4x usb 2.0
- 1x firewire

Processor:
Core 2 Duo T7500 2,2Ghz FSB800 4MB Cache

Harde schijf:
120GB S-ATA 7200rp

Geheugen:
3GB DDR2 667MHz SODIMM

Wlan:
Intel Pro Wireless Lan Mini PCI 3945ABG 802.11

En dat voor € 1.184,00

Voordeel: Goede specs met 7200 HD voor een mooie prijs en direct leverbaar. Vertrouwde merk, alleen kan ik geen review vinden over dit type laptop.

Nadeel: Scherm is 1280 x 800 en videokaart is 256MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compu_kneus
CLB schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:34:
Prijs van de Ahtec...!?
En wat is de resolutie... WXGA Widescreen..!?
Prijs: 1.099,00
resolutie : niet bekend
WXGA widescreen: 15.4 TFT WXGA Widescreen Extrabrite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WXGA betekent 1280 x 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

@ TTT: Hmm ook bij Friesland-shizzle heh :)
Persoonlijk vind ik de videokaart niet zo sterk, 256MB of 512MB maakt niks uit maar GS vs GT wel!

@ compu_kneus: Is dus 1280x800
Conclusie: Als je er niet op gaat Autocadden en dergelijke de Ahtec kopen! Superprijsje!
Als je toch wat meer pixels wilt hebben ga dan voor de eerder genoemde Compal van 1066,-

EDIT: Ja WXGA is idd 1280x800, maar waarom ze er dan verwarrend 'widescreen' blabla achter zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 16-06-2007 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet iedereen weet dat de W in WXGA voor widescreen staat, is voor een leek wel zo handig om te weten. Maar in principe staat het dubbelop.

Trouwens, waarom noem jij Friesland Computers steeds Friesland 'shizzle' _O- .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:50:
Niet iedereen weet dat de W in WXGA voor widescreen staat,
is voor een leek wel zo handig om te weten. Maar in principe staat het dubbelop.
Daarom de confusion :)
Afbeeldingslocatie: http://aycu13.webshots.com/image/19252/2003172283593421277_rs.jpg
Even opgezocht, zodat ik ook weer alles weet :9
Trouwens, waarom noem jij Friesland Computers steeds Friesland 'shizzle' _O- .
Gewoon, omdat 't leuk is :+

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 16-06-2007 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ik op Friesland Computers mijn WXGA+ IFL90 ga bestellen, met T7300, 2GB, 9 cells accu, 3 jaar pick-up en return, ... , voor dikke 1300 euro, moet ik nog een keuze maken voor het OS
Wat zouden jullie nemen, Vista Home premium 64bit of 32bit?

Voor de rest lijkt me dit de beste deal die ik kon vinden.
3 jaar pick-up en return, en een 9cells accu. Zalig gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:48:
Voor ik op Friesland Computers mijn WXGA+ IFL90 ga bestellen, met T7300, 2GB, 9 cells accu, 3 jaar pick-up en return, ... , voor dikke 1300 euro, moet ik nog een keuze maken voor het OS
Wat zouden jullie nemen, Vista Home premium 64bit of 32bit?

Voor de rest lijkt me dit de beste deal die ik kon vinden.
3 jaar pick-up en return, en een 9cells accu. Zalig gewoon!
Persoonlijk zou ik nog voor de 32-bits gaan, want nog er is nog een magere software aanbod voor de 64-bits (als ik het goed heb). Trouwens hoe ben je erachter gekomen dat het 3 jaar pick-up en return is? :? Ik kan het nergens vinden op de site van Friesland.

[ Voor 14% gewijzigd door nlboy op 16-06-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:53:
[...]
Persoonlijk zou ik nog voor de 32-bits gaan, want nog er is nog een magere software aanbod voor de 64-bits (als ik het goed heb). Trouwens hoe ben je erachter gekomen dat het 3 jaar pick-up en return is? :? Ik kan het nergens vinden op de site van Friesland.
gemaild. Normaal is het 2 jaar carry in, maar voor 86 euro krijg je 3 jaar pick-up en return. En een extra 9 cell kost 80 euro geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Zou eerst lekker geen extra accu bijbestellen :)
Heb ook 'n 6 cells gehad, die me gewoon goed beviel. Had toen gelijk 'n 12 cells bij kunnen bestellen voor 120,-, maar het 't toch niet gedaan en zodoende toch 120,- bespaart. Ben toch Nederlander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 15:57:
[...]

gemaild. Normaal is het 2 jaar carry in, maar voor 86 euro krijg je 3 jaar pick-up en return. En een extra 9 cell kost 80 euro geloof ik
offtopic:
"Carry in" is toch dat ik alle verzendkosten moet betalen bij eventuele problemen? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nlboy schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:03:
[...]
offtopic:
"Carry in" is toch dat ik alle verzendkosten moet betalen bij eventuele problemen? :$
jups. Bij pick-up en return regelen zij alles. Voor 86 euro kon ik dat extra jaar en p-u&r niet laten liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dus je gaat er al vanuit dat je klaptop kapot gaat :+
EDIT @ Hieronder: Scheelt 60 euro voor 3 jaar/ 20 euro per jaar/ 1,50 per maand :)

[ Voor 39% gewijzigd door CLB op 16-06-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij laptops4u kost dat extra jaar met pickup €150!, wel een groot verschil zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

CLB schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:18:
Zeg nooit nooit. ;) Maar ja 3 jaar is natuurlijk altijd veiliger en verzendkosten zelf betalen is ook niet echt een koopje (voor heen en weer). Ik heb al met twee laptops gemerkt dat ze 'kuren' beginnen te vertonen een paar maanden voordat de garantie is afgelopen (zouden ze het hebben ingebouwd? :+ ).
EDIT @ Hieronder: Scheelt 60 euro voor 3 jaar/ 20 euro per jaar/ 1,50 per maand
offtopic:
Is toch weer een euroknaller met extra kaas.

[ Voor 13% gewijzigd door nlboy op 16-06-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Dat klopt helemaal ;)
Zelf heb ik 2 jaar garantie, heb dan toch alweer lang 'n nieuwe klaptop (m'n vorige was 3 maandjes oud haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 16:18:
EDIT @ Hieronder: Scheelt 60 euro voor 3 jaar/ 20 euro per jaar/ 1,50 per maand :)
Als ik hier de forums volg van zowel zepto als asus als elk ander merk, valt mij op dat er redelijk vaak (kleine) probleempjes zijn met laptops. Omdat ik in belgie woon, en ik de laptop zelf zou moeten verzenden ed, lopen de kosten al snel op. En mijn doel is toch om de laptop minstens 3 jaar te houden, dus dan gaat dat extra jaar zeker van pas komen. En aangezien de prijs bij F-C toch al laag ligt, kon die 86 euro er wel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
Heb deze review van de FL90 hier nog niet zien passeren denk ik? http://forum.notebookrevi...hlight=review#post2011883

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

mngm schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 17:27:
Heb deze review van de FL90 hier nog niet zien passeren denk ik? http://forum.notebookrevi...hlight=review#post2011883
Bedankt. :) Ziet er goed uit.

Trouwens hier kan je hi-res foto's, bios updates, handleidingen, etc. downloaden van Compal: http://www.bizcom-us.com/support/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
en hier ook nog beetje info en fotos: http://www.marasst.com/product-1-IFL90.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Eindelijk een duidelijk overzicht van de Compal (hier was ik echt naar op zoek). Ziet er zeer goed uit allemaal voor de prijs die je ervoor betaald. _/-\o_

Jammer dat de geluidskaart geen digitale uitvoer geeft via de 3,5mm jack. Ik ben benieuwd wat voor accu je bij Friesland krijgt. Ik hoop op een 6cell (die site boven geeft 9cell aan terwijl laptops4u 6cell aangeeft), want ik hoef geen uitsteeksel te hebben dan past ie namelijk niet in mijn laptop tas.

[ Voor 30% gewijzigd door nlboy op 16-06-2007 18:45 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.