Intel GMA X3100 / Nvidia 8600M grafische programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 8.468 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuwe laptop (wie niet :) ). Ik ben absoluut geen gamer maar het moet wel mogelijk zijn om meerdere grafische programma's tegelijkertijd te gebruiken (photoshop, flash, dreamweaver).
De laptop wordt 80% van de tijd aangesloten op een extern beeldscherm (resolutie 1600 x 1200).

Op dit moment heb ik 3 laptops op mijn shortlist staan Latitude D630, Zepto 6224W en de BTO 15W25.
Qua processor, chip, harde schijf en ram geheugen zijn de laptops identiek. Het grote verschil zit 'm in de grafische kaart.

Dell: Intel GMA X3100 (tot 358 MB gedeeld)
Zepto en BTO : Nvidia 8600M GT 512MB

Daar staat tegenover dat de batterij van de Dell 4,5 uur mee gaat tegenover 116 minuten. Bovendien biedt Dell op dit moment 3 jaar on site garantie tegenover 2 jaar carry in bij de andere 2.
Die laatste 2 punten maken Dell wel erg aantrekkelijk. Maar snelheid gaat boven alles.

Dus de grote vraag is. Is er enig snelheidsverschil merkbaar tussen de twee grafische kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
volgens mij gebruiken photoshop en flash voornamelijk processorkracht, en heb je dus geen vette videokaart nodig om deze programmaatjes snel te draaien. Dus als je geen games speelt, heb je aan een GMA X3100 meer dan voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsiev
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 08:51
Bij de genoemde software heb je alleen maar voordeel uit een snellere processor, genoeg ram en een snelle HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-09 21:10
Gewoon lekker die Intel kaart nemen. Je accu gaat gewoon langer mee met zo'n onboard kaartje. Nog een voordeel: Minder warmte en vooral minder herrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
silmaril8 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:28:
volgens mij gebruiken photoshop en flash voornamelijk processorkracht, en heb je dus geen vette videokaart nodig om deze programmaatjes snel te draaien. Dus als je geen games speelt, heb je aan een GMA X3100 meer dan voldoende!
Aha thanks, dat idee had ik zelf ook al een beetje. Ik vraag me alleen af of GMA X3100 veel van mijn ram afsnoept. In dat geval zou ik het namenlijk op kunnen lossen door er 3GB in te stoppen ipv 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

silmaril8 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 14:28:
Precies wat hij denkt :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:15:
[...]

Aha thanks, dat idee had ik zelf ook al een beetje. Ik vraag me alleen af of GMA X3100 veel van mijn ram afsnoept. In dat geval zou ik het namenlijk op kunnen lossen door er 3GB in te stoppen ipv 2.
Grafische chips van Intel worden ook beter ondersteund door 'vrije' besturingssystemen zoals Linux en FreeBSD, mocht je daar ooit mee willen experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
El Cid schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 16:19:
[...]
Grafische chips van Intel worden ook beter ondersteund door 'vrije' besturingssystemen zoals Linux en FreeBSD, mocht je daar ooit mee willen experimenteren.
Ha das zeker een plus. Want het liefst zou ik al lang helemaal overstappen naar Linux (draait beter, stabieler en is stukken sneller). Maar ja helaas werkt Adobe niet echt mee. Dus zolang zij geen Linux versie uitbrengen zit ik aan Windows vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu nog even dubben of een T7700 of T7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu we het toch over dit onderwerp hebben, ik wil waarschijnlijk de BTO 15W25 kopen, en er stond hier dat deze accu het 2 uur volhoud, is dat dan gerekend met de 6 of de 9 cells accu. en ik wil wel gamen, dus dan is de BTO 15W25 voor mij toch een betere optie dan de Latitude D630? alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:11:
Nu we het toch over dit onderwerp hebben, ik wil waarschijnlijk de BTO 15W25 kopen, en er stond hier dat deze accu het 2 uur volhoud, is dat dan gerekend met de 6 of de 9 cells accu. en ik wil wel gamen, dus dan is de BTO 15W25 voor mij toch een betere optie dan de Latitude D630? alvast bedankt.
Ik vermoed gezien het gewicht een 9cell, maar dat weet ik niet helemaal zeker want het staat er niet bij: http://www.hardware.info/...oduct/BTONotebooks_15W25/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Zelf denk ik de 6 cell accu. Zelf heb ik een 8cell in mijn Asus met componennten die ongeveer evenveel verbruiken en daar haal ik 2.5 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even meegelezen, want ik zit met een soortgelijk probleem: Geen gamer, maar wel software dat wat moet kunnen! Daarbij wil ik ook wat met videobewerking gaan doen, maar het is wel voornamelijk grafisch werk. Zou met videobewerking dan een mindere grafische kaart volstaan, omdat ik 't ding volstou met werkgeheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 23:34
ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop. de meeste hebben een x3100 kaartje inzitten. heeft iemand ervaring met x3100 en hdmi om full hd tv aan te sluiten. werkt deze combinatie goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Kun je op internet vinden en je graaft ook nog een heel oud topic op..

Op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.