[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+) / inNote 154 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 27.989 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMon schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:16:
nog even op de site gevonden. Er schijnen problemen te zijn vanuit windows met de tv-kaart en daar is een fix voor.
kijk hier -> http://www.lifeview.com.tw/html/downloads/downloads.htm
Ja, en dan is de vraag welke software hoort bij de TV Kaart die er in zit, nl. de "FlyTV Express mini DVB-T Hybrid"

Stel we kiezen dat het een "Internal TV Solutions" is en dat de naam wel lijkt op een "FlyDVB-T Hybrid"

dan moeten we ook nog kiezen uit een aantal versies waarbij je ook nog moet letten op het serie nummer:
“The contain applicaton is only for users who own the FlyDVB-T Hybrid with serial no 470307300001-470307301010”
Waar zit het serienummer?

Echt geen idee welke software erbij hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Nieuwe issue: RM Clock 2.30.1 wil niet meer. Op eigenlijk geen enkel voltage blijft mn computer stabiel werken als ik RM Clock aanzet (nieuwe versie dus). Andere mensen ervaringen hiermee?

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBNPLM
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 01:49
(jarig!)
Weet iemand hoe je die tv kaart van de 15w25 op kabel kan krijgen? ben erg nieuw in dit soort dingen en ook op deze site, sorry voor mischien een domme vraag.

Hoe kan je trouwens die FN knoppen instellen, alles doet het alleen de numpad + media player knoppen? en nog 1 vraagje hoe voorkom ik ruis in mijn microfoon? hij ruist al van het begin toen ik hem gekocht? snap dat het kan interferen met laptop ruis, maar hij ruist normaal niet zo erg denk ik.
Zou iemand mischien een geluid fragment maken met zijn 15w25 en hier kunnen posten?
In inieder geval, alvast bedank als iemand mij uit de brandvragen helpt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht momenteel op men Compal IFL 90. Bij het bestellen heb ik er geen windows bij genomen, dus wordt de laptop zonder enige software geleverd. Ik wil daarom zelf Windows erop zetten. Nu is men vraag hoe ik juist te werk moet gaan? Gaat het als ik gewoon men Windows cd er in stop of moet ik daarvoor nog iets extra doen in Bios ofzo? En ik heb ook gekeken op de site van Compal om daar de nodige drivers te halen, maar daar staan ook een paar bestanden ivm Bios, heb ik die nodig, indien ja, waar moet ik die zetten of hoe installeren?

edit: Welke drivers zijn de beste voor de Geforce 8600 GT?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
CD erin en klaar, alles wijst zich vanzelf...
Bios zou ik niet 1 2 3 veranderen, eerst kijken hoe alles werkt
(anders is het een kwestie van branden op 'n cd'tje, cd'tje in je laptop en alles gaat vanzelf)
Drivers voor je GO8600M GT... Dat is easy peasy to find! De 169.xx serie is wel goed :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt voor de snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ik lees hier net dat je AHCI uit moet zetten vooraleer je Xp kan installeren? Waar kan je die AHCI dan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:14:
Maar ik lees hier net dat je AHCI uit moet zetten vooraleer je Xp kan installeren? Waar kan je die AHCI dan uitzetten?
Je kunt trouwens ook gewoon editten via de edit-knop i.p.v dubbelpost :)

Hoe je het kunt uitzetten vind je hier terug http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1236350/10
Dus via de Bios ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mudi op 13-01-2008 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb een Compal IFL90, maar heb een probleem nu... de wireless switch doet het niet meer... Ik kan mijn wireless dus niet meer aanzetten... Weet iemand of dit softwarematig kan zijn of is de hardware stuk? Kan ik het zelf maken, of moet ik hem terugsturen???

Alvast bedankt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:14:
Hoi,

Ik heb een Compal IFL90, maar heb een probleem nu... de wireless switch doet het niet meer... Ik kan mijn wireless dus niet meer aanzetten... Weet iemand of dit softwarematig kan zijn of is de hardware stuk? Kan ik het zelf maken, of moet ik hem terugsturen???

Alvast bedankt..
Het kan zijn dat wireless softwarematig is gedisabled. Je kunt hem dan weer enable-en door hem op te zoeken in hardware beheer en daar met de rechter muisknop erop te klikken en enable te kiezen.

Mocht dit niet het geval zijn, dan is het toch misschien wel een hardwarematig probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij staat enabled, en hij heeft ook altijd gewerkt.. Zal waarschijnlijk wel hardwarematig zijn... Iemand dit al voorgehad en zelf opgelost? anders moet ik hem weeral terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ssj3gohan schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 00:44:
Nieuwe issue: RM Clock 2.30.1 wil niet meer. Op eigenlijk geen enkel voltage blijft mn computer stabiel werken als ik RM Clock aanzet (nieuwe versie dus). Andere mensen ervaringen hiermee?
en met beta 2 ?
http://forum.rightmark.org/topic.cgi?id=6:1356-3#49

Werkt bij mij goed die versie, moet alleen die hoge waarde niet aanvinken. (onderste vakje)
600 mhz draait mijn T7500 in rust :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Dank je hjs! Ik ga er even mee klooien, ik zet het nu nog niet aan omdat ik de laatste twee versies eigenlijk continu alleen maar vastlopers had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:50
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:14:
Hoi,

Alvast bedankt..
Ik heb hetzelfde probleem ook met Compal IFL90, drivers en alles geinstalleerd maar krijg em maar niet op enable.

Draai Vista Ultimate x86 btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

update: loopt goed (en superzuinig, en superkoel) @ 600 MHz, 0.9625V [hopelijk kan ik nu eindelijk naar de 4h batterijtijd], maar UT3 loopt niet meer goed op die snelheid *DUH*. 1.2 GHz is toch wel het minimum om hem 60fps te spelen op 1280x800 alles full.

Handig dat ze de overdrive-functie er ook in hebben gemaakt, maar die werkt nog niet helemaal goed. Waarschijnlijk heeft de processor zelf daar nog wel een handje in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky_NL
  • Laatst online: 15:50
BloodDragon schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:10:
[...]

Het kan zijn dat wireless softwarematig is gedisabled. Je kunt hem dan weer enable-en door hem op te zoeken in hardware beheer en daar met de rechter muisknop erop te klikken en enable te kiezen.

Mocht dit niet het geval zijn, dan is het toch misschien wel een hardwarematig probleem
Verwijder je Wireless Switch Utility (Die van Compal) Dit heeft bij mij gewerkt :D

Helaas te vroeg gejuicht -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Sharky_NL op 14-01-2008 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
ssj3gohan schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:27:
update: loopt goed (en superzuinig, en superkoel) @ 600 MHz, 0.9625V [hopelijk kan ik nu eindelijk naar de 4h batterijtijd], maar UT3 loopt niet meer goed op die snelheid *DUH*. 1.2 GHz is toch wel het minimum om hem 60fps te spelen op 1280x800 alles full.

Handig dat ze de overdrive-functie er ook in hebben gemaakt, maar die werkt nog niet helemaal goed. Waarschijnlijk heeft de processor zelf daar nog wel een handje in..
UT3 op 60fps en alles op full :| hoe krijg je dat voor elkaar!! Ik heb zo goed als dezelfde laptop, settings op medium, 2.0ghz (wel resolutie op 1440x900 gezet) en ik krijg max rond de 40fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat is nou niet zo weird hoor...
Ik speel 't zelf op 1440x900 met alles op full en zit rond de 52 fps'jes / seconde (zonder overclock)

(maar wordt 't niet eens tijd dat dit deeltje gesloten wordt of dat er 'n deeltje 2 komt...)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-08 19:01
CLB schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:18:
Dat is nou niet zo weird hoor...
Ik speel 't zelf op 1440x900 met alles op full en zit rond de 52 fps'jes / seconde (zonder overclock)

(maar wordt 't niet eens tijd dat dit deeltje gesloten wordt of dat er 'n deeltje 2 komt...)
Mjah volgens mij zou jij dat topic starten :p
@blooddragon, heb je hem ook overclocked? Dat wil nog wel eens helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
hmm... raar. Heb zelfs geoverclocked, zit trouwens niet op vista, maar op xp. Maar dacht toch dat het dan alleen maar beter zou draaien.

@clb

hè, jij had bij jou overclock post gezet dat je rond de 30fps kreeg, met worddetail op 3.

[ Voor 27% gewijzigd door sroebert op 14-01-2008 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
ChessSpider schreef op maandag 14 januari 2008 @ 20:30:
Mjah volgens mij zou jij dat topic starten :p
Ja toendertijd aangeboden.. Nu niet echt veel tijd/ zin meer in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

1280x800 om sustained 60fps te halen (dus ook geen framedrops als het uberdruk wordt). Op 1680x1050 haal je met lichte OC makkelijk 40fps met intense postprocessing. Helaas moet dan ook je processor wat meer z'n best doen... heet!

(nee, ik ga ook geen nieuw topic openen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nu een BTO 15V125+ ipv de compal IFL90. Dus een beter scherm.
Zijn er hiermee problemen geweest met backlight bleeding?

15.4 inch Breedbeeld TFT (16:10), WSXGA+ (1680x1050), non glare
Nvidia 8600M GT 512 Mb videokaart, DirectX 10
Intel® Core 2 Duo T7500 2.2GHz - 4 Mb (FSB-800MHz
2Gb DDR2-800MHz geheugen (2x 1Gb)
Intel® 1GB Turbo Memory (Robson alleen in VISTA!!)
120GB 7200 rpm (8Mb cache) Serial ATA
8x DVD+/-RW Dual Layer
Intel® 4965AG+N Wireless LAN 54-300Mb/s
Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
HDMI connector voor HD ready LCD schermen
Ingebouwde WebCam + Microfoon
Diefstal Alarm (speakers worden gebruikt als sirene bij diefstal)
2 jaar carry in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:14
Zijn er eigenlijk ook programmatjes die de batterijtijd berekenen aan de hand van hoe ver de accu leeg is en de tijd dat ie al in gebruik is? In Ubuntu gebeurd dit standaard nam
elijk al. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Steephh schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 04:51:
Zijn er eigenlijk ook programmatjes die de batterijtijd berekenen aan de hand van hoe ver de accu leeg is en de tijd dat ie al in gebruik is? In Ubuntu gebeurd dit standaard nam
elijk al. :)
RMClock doet zoiets. Moet je wel even forceren dat hij dat altijd doet volgens mij... Werkt redelijk. Soms duurt het even voordat hij met een schatting komt bijvoorbeeld,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-09 20:48

Pindamann

Human

Nog even vraagje ..

Laatst heb ik al een patch geinstalleerd zodat het scherm goed aangaat als je de klep dicht heb gehad. Maar nu gebeurd het ook nog welleens dat hij niet goed uit standby wil komen. Wanneer hij een poosje in standby heeft gestaan en je drukt op een toets om hem eruit te halen. Begint het lampje gewoon te branden ipv knipperen en dan niks .. de fan draait zachtjes door en het beeld blijft zwart?

Heb bios 1.12 en draai Windows XP pro.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Pindamann schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:42:
Nog even vraagje ..

Laatst heb ik al een patch geinstalleerd zodat het scherm goed aangaat als je de klep dicht heb gehad. Maar nu gebeurd het ook nog welleens dat hij niet goed uit standby wil komen. Wanneer hij een poosje in standby heeft gestaan en je drukt op een toets om hem eruit te halen. Begint het lampje gewoon te branden ipv knipperen en dan niks .. de fan draait zachtjes door en het beeld blijft zwart?

Heb bios 1.12 en draai Windows XP pro.
Yup.. Dat heb ik ook de laatste tijd opeens! Heb er nog niks over gevonden; ik houd gewoon de aan/uit knop ingedrukt. Ik heb Bios 1.13.

Als je wilt kan je de RC1 van SP3 voor XP downloaden, misschien zal dat het fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb begin deze maand een compal FL-90 besteld by power4pc, ik vroeg me af of er hier nog meer tweakers zijn die daar hun barebone gekocht/besteld hebben.

- Blijkbaar zijn er momenteel leveringsproblemen, hoe lang wachten jullie al?
- Welke kleur hebben de compals daar (volgens power4pc donkerblauw)
- Zijn dit VBI's of niet (volgens power4pc niet)

Kan gewoon niet wachten om mijn killer-machine onder de vingers te krijgen... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

- leveringsproblemen zijn al lang en breed opgelost (meesten hebben ze gewoon op voorraad). Dit was aan de orde in augustus.
- zwart standaard, sommige leveranciers leveren ook andere kleuren
- er zijn VBI en non-VBI modelletjes. Ik weet niet of dat voor jou boeit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

ChessSpider schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 21:23:
[...]

Yup.. Dat heb ik ook de laatste tijd opeens! Heb er nog niks over gevonden; ik houd gewoon de aan/uit knop ingedrukt. Ik heb Bios 1.13.

Als je wilt kan je de RC1 van SP3 voor XP downloaden, misschien zal dat het fixen?
De RC1 is jammer genoeg niet beschikbaar voor de Nederlandse versie dus nog ff wachten :)

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er nog iemand ervaring met Test drive unlimited? Ik haal namelijks maar 20-25 fps op High (1440x900) met de driver die op de cd stond. Als ik de nieuwste driver probeer haal ik maar 10 fps !?

Core 2 duo T7700
2gb ram
8600M Gt 512mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 13:20
test drive unlimited is best een zwaar spel. Schroef de resolutie wat omlaag en zet niet alles op high. Dan werkt t wel. Had ik iig ook en ik heb nagenoeg dezelfde specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er hier dan niemand last van plotselinge complete reboots? Ik heb het echt over gewoon een beetje gamen en *PATS*: uit. Geen waarschuwing, niets. Het heeft waarschijnlijk alles met de temperaturen te maken aangezien hij dit alleen tijdens het spelen van 'zware' games doet. Onder load dus.

Dit gebeurd nou al een tijdje. Op een gegeven moment heb ik maar zo'n laptop standaard met FAN gebouwd :P . Dus er is 10 tot 15 cm lucht tussen de onderkant van de laptop en de bovenkant van de tafel. Die lucht is dus door een fan ook nog in (horizontale) beweging.
Zelfs dán heb ik nog die crashes. Volgens mij wel minder snel, maar toch.
Heeft hier niemand last van te hete harde waren of die plotselinge crashes? Als dat zo is wordt dit wat mij betreft een gevalletje garantie namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:09:
Heeft er hier dan niemand last van plotselinge complete reboots? Ik heb het echt over gewoon een beetje gamen en *PATS*: uit. Geen waarschuwing, niets. Het heeft waarschijnlijk alles met de temperaturen te maken aangezien hij dit alleen tijdens het spelen van 'zware' games doet. Onder load dus.

Dit gebeurd nou al een tijdje. Op een gegeven moment heb ik maar zo'n laptop standaard met FAN gebouwd :P . Dus er is 10 tot 15 cm lucht tussen de onderkant van de laptop en de bovenkant van de tafel. Die lucht is dus door een fan ook nog in (horizontale) beweging.
Heeft hier niemand last van te hete harde waren of die plotselinge crashes? Als dat zo is wordt dit wat mij betreft een gevalletje garantie namelijk.
Nee niemand. De IFL90 word juist geroemd omdat hij zo super cool is.. Tijdens het spele van zware games voel je hem wel lekker warm worden natuurljik, maar echt super heet word hij niet.

@hieronder ChessSpider in "[Ervaringen] Compal IFL90 / BTO 15W25(+)..." ......

[ Voor 3% gewijzigd door ChessSpider op 18-01-2008 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, goed om te weten. Ik heb net even een of ander CPU-load programma gebruikt om hem warm te maken. Opzich viel m'n laptop niet uit maar de temperaturen naderden al gauw de 75 graden (met de laptop gewoon normaal op tafel). Dat was binnen binnen een kwartier. Ook laat Windows Taakbeheer zien dat de processor nog lang niet tegen z'n 100& aan zit maar eerder tegen de 60% tijdens het gebruik van dat Cpu-load programma'tje. Ik zal nog even wat testen.

Dan even iets heel anders. Ik vroeg me af of iemand me kan vertellen (beetje in detail) hoe ik nou mijn BIOS kan updaten naar 1.10. Ik heb 1.09 en de bestanden voor 1.10 gedownload, maar gewoon die runnen werkt niet want dan gaat ie klagen over een Memory Manager. Er is al gesproken over het maken van een Bootable dvd maar dit begrijp ik niet helemaal: ik ben een echte BIOS newbie.
Nero Burning Rom heb ik wel, maar ik heb geen idee welke instellingen correct zijn en welke content op de dvd/cd moet.

Edit: @ hierboven: Oops. Danku! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 22:06:
Ok, goed om te weten. Ik heb net even een of ander CPU-load programma gebruikt om hem warm te maken. Opzich viel m'n laptop niet uit maar de temperaturen naderden al gauw de 75 graden (met de laptop gewoon normaal op tafel). Dat was binnen binnen een kwartier. Ook laat Windows Taakbeheer zien dat de processor nog lang niet tegen z'n 100& aan zit maar eerder tegen de 60% tijdens het gebruik van dat Cpu-load programma'tje. Ik zal nog even wat testen.
Mijn ervaring is dat je om de maand de luchtopeningen (bodem en achterkant), de fan en het radiatortje schoon moet maken. Omdat te kunnen doen moet je de grote deksel verwijderen vervolgens de fan unit verwijderen en daarna het 'radiatortje' goed schoon maken. Ook de schoepen van de fan goed schoon maken, met een stuge kwast oid. Wanneer je dit allemaal hebt gedaan blijft de temperatuur van de CPU rond de 58 graden. Ik moet wel vermelden dat mijn IFL90 bijna 24/7 aan staat.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

kor952 spreekt een werkelijke waarheid. Het is geen fanloos geheel, dus er zal stof ophopen.

Ik haal ~46 graden door met RM Clock de proc naar beneden te halen en met rivatuner de videokaart op zn langzaamst te laten gaan (scheelt ook in de batterijtijd - als je de proc naar 600 MHz zet en de videokaart naar 120/80 haal je net geen vier uur; hij wordt dan wel traag als droge uitwerpselen). 55 graden is typisch voor een ongetweakt systeem. Onder load kun je op een laptop als regel nemen dat alles boven de 75 graden voor je proc en alles boven de 85 voor je gpu echt te warm is om langdurig vol te houden - niet dat de cpu en gpu daarvan kapot gaan, maar de rest van de onderdelen is gevoeliger voor hitte (denk aan de power supply (FETs kunnen niet tegen warmte)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu wat stof weggehaald tussen de fan en dat blok boven de fan waarvan ik vermoed dat dat de radiator is ( }:O ). Eens kijken wat de temperaturen nu gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, kom er juist achter dat je die schakelaar niet nodig hebt voor wireless.. Ben ik effe blij.. Dan heb ik nog een vraagje... De drivers op de cd voor xp zijn voor 32bit versie.. Maar kan ik deze drivers ook installeren op een xp 64bit versie of zijn er hier ook drivers voor? (Dit omdat ik 4gb geheugen heb, en het momenteel nog niet zie zitten naar vista over te schakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
De compals met de nieuwe penryns zijn te verkrijgen zie hier maar:
http://www.notebookjournal.de/tests/420
http://www.notebookjournal.de/tests/420/3
http://www.notebookguru.d...cName=gamer-notebooks-c-5

Maar ik denk nog niet hier :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 20:09:

Dit heb ik trouwens ook. Het is nu al 3x gebeurt in ruim 2 maanden dati k een spel speelde en opeens zoals je al zegt *pats* uit.
De laatste keer dat dit gebeurde hing hij en begon hij ineens volop te blazen voordat hij uitviel.

Mijn videokaart doet Idle trouwens 60 graden en de proc 30. En het lijkt erop dat de proc stressed 55 is en de videokaart 74. Maar dat kan welleens tegen de 80 aanlopen voor de videokaart.

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Je kunt zelf gewoon een T8300 bestellen en inbouwen in je IFL90 hoor :) Het is bijzonder gemakkelijk in deze behuizing om je processor uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Pindamann schreef op zondag 20 januari 2008 @ 11:37:
[...]

Dit heb ik trouwens ook. Het is nu al 3x gebeurt in ruim 2 maanden dati k een spel speelde en opeens zoals je al zegt *pats* uit.
De laatste keer dat dit gebeurde hing hij en begon hij ineens volop te blazen voordat hij uitviel.

Mijn videokaart doet Idle trouwens 60 graden en de proc 30. En het lijkt erop dat de proc stressed 55 is en de videokaart 74. Maar dat kan welleens tegen de 80 aanlopen voor de videokaart.
(whoops, dubbelpost) Kan ook aan de game liggen! Ik heb het in UT3 gehad, maar dat bleek later aan game/videokaartdriver te liggen. In geen enkele andere game heb ik het, en het gebeurt al helemaal niet als ik langdurig de cpu stress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
ssj3gohan schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:14:
[...]

Je kunt zelf gewoon een T8300 bestellen en inbouwen in je IFL90 hoor :) Het is bijzonder gemakkelijk in deze behuizing om je processor uit te wisselen.
Ik dacht dat de BIOS het niet ondersteunde, dat het geupdate worden. Blijkbaar is dit niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

ssj3gohan schreef op zondag 20 januari 2008 @ 12:15:
[...]

(whoops, dubbelpost) Kan ook aan de game liggen! Ik heb het in UT3 gehad, maar dat bleek later aan game/videokaartdriver te liggen. In geen enkele andere game heb ik het, en het gebeurt al helemaal niet als ik langdurig de cpu stress.
Oh ik heb het in World of Warcraft gehad met de 169.25 driver en gisteren ook met de 171.xx driver.

Met CoD4 nog niet geloof ik maar die speel ik vrijwel nooit op de laptop.

Trouwens handig dat je de processor zelf zou kunnen vervangen. Kan ik nog mooi een keer upgraden. Tot welke proc kun je eigenlijk upgraden (Ghz)?

[ Voor 11% gewijzigd door Pindamann op 20-01-2008 12:46 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Tot wat er in het BIOS wordt herkend en wat er fysiek op de 965PM kan worden geinstalleerd - dat is dus alles met een 800 MHz fsb. Je zult er dus T8xxx en T9xxx procs in kunnen zetten (dat gaat waarschijnlijk in april tot 3 GHz). Hoogstwaarschijnlijk komen er ook quadcores die er nog in passen, maar het kan zijn dat Intel die opzettelijk alleen voor 1066 MHz bus maakt, waardoor ze misschien wel goed werken, maar op gereduceerde snelheid. Het past in ieder geval wel in de TDP van de IFL90.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann

Pindamann

Human

Even een kort en misschien dom vraagje hoor :)

Mijn IFL90 heeft dus een T7500 (800fsb) maar er zit 667mhz geheugen in dus hij draait op 667mhz. Maar dat moederbord ondersteund toch gewoon 800mhz geheugen? Waardoor ik dus 800 zou draaien als ik dat zou vervangen.

Edit: Ooow maar dan zijn quadcores die op 1066 fsb kunnen draaien wel in te bouwen op 667 zegmaar?

[ Voor 16% gewijzigd door Pindamann op 20-01-2008 18:17 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nope, de 965PM chipset ondersteunt alleen 667 MHz geheugen. Dit is al een paar keer langsgekomen, maar het wordt vaak genoeg gevraagd om af en toe een nieuwe vermelding waard te maken.

Note to future TS: zet dit in een FAQ ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Pindamann schreef op zondag 20 januari 2008 @ 17:13:
Even een kort en misschien dom vraagje hoor :)

Mijn IFL90 heeft dus een T7500 (800fsb) maar er zit 667mhz geheugen in dus hij draait op 667mhz. Maar dat moederbord ondersteund toch gewoon 800mhz geheugen? Waardoor ik dus 800 zou draaien als ik dat zou vervangen.

Edit: Ooow maar dan zijn quadcores die op 1066 fsb kunnen draaien wel in te bouwen op 667 zegmaar?
De FSB loopt op (200*4=) 800 FSB. Als jij dus een processor erin wilt stoppen die op 1066 FSB wilt stoppen, moet je dus het moederbord overklokken. Om precies te zijn naar 266.5 mhz. Dat is nog even niet mogelijk (totdat de PLL gevonden is?), en zelfs als het mogelijk is is het risico vol.

Of het gaat werken weet ik niet, ik neem aan van niet. Als het gaat werken zal het iniedergeval wel op een lagere snelheid zijn..

Ik heb trouwens een "nieuwe" TS (lees: deze TS schaamteloos gestolen, een plaatje toegevoegd van het topic van CJB en een FAQ toegevoegd + links).. Wat nu? :+

[ Voor 8% gewijzigd door ChessSpider op 20-01-2008 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

De processor zal er wel in lopen, maar op gereduceerde snelheid (volgens mij zei ik dat ergens eerder nog). 965PM zal vrijwel zeker niet voor deze marginaal interessante computer overklokbaar worden, die PLL progjes zijn allemaal heel moederbordspecifiek.

ChessSpider: maak een nieuw ervaringentopic met die TS aan en zet de link hier!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
Pagina: 1 ... 12 13 Laatste