Ik lijk hetzelfde probleem te hebben als jouw doorstreept deel. Hoe heb je dat opgelost?Glenn77 schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 21:16:
Wie weet hoe ik tv kanalen kan ontvangen in windows media centre? De tv kaart is goed geinstalleerd. (volgens systeemeigenschappen)
Als ik de installatie doorloop, dan gaat alles goed, maar er worden geen kanalen gevonden.
Tijdens de installatie zoekt het programma zelf naar kabelaanbieders op postcode. Hier in de regio (Deventer) worden er 3 weergegeven, maar alleen van digitale tv ?!?
Ik heb ze alle 3 geprobeerd, met een dikke coaxkabaal rechtstreeks naar de laptop, maar geen kanalen![]()
Ik moet dus het analoge gedeelte van de tv-kaart aan de praat zien te krijgen![]()
Ow ja, hebben nog meer mensen een 'stofje' in de hoogglans laklaag van de laptop?
Ik namelijk wel en ik irriteer me er behoorlijk aan.....
De verkoper vertelde mij, dat iedere Compal / BTO dit heeft. Graag jullie ervaringen hiermee, mocht dit niet zo zijn, dan wil ik zeker een nieuwe deksel.
Kleine toevoeging
- ftp://ftp.n4all.nl schijnt ook veel drivers te hebben staan
Nou ik heb er zelf ook een besteld 
Heb door friesland computers een custom model laten samenstellen:
Compal IFL90 15,4" WXGA Go 8600GT, T7500, 2GB 667Mhz, 120GB 7200RPM, 6cells, Excl. OS
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2118
Heb echtwaar alle 41 paginas van deze topic doorgelezen om te kijken hoe ik bepaalde software installeer en hoe ik aan drivers kom. En als ik het goed begrijp kan Windows XP gewoon worden geinstalleerd door AHCI uit te zetten en gewoonweg de cd erin te stoppen en daar dan van booten en op de normale manier XP (pro sp2) op te zetten?
Met de laatste laptop van Asus wilde dit niet, die ging telkens dood nadat C: was geformatteerd oid.
Reactie op die persoon onder me: Thnx
Heb trouwens een GT videokaart
Heb door friesland computers een custom model laten samenstellen:
Compal IFL90 15,4" WXGA Go 8600GT, T7500, 2GB 667Mhz, 120GB 7200RPM, 6cells, Excl. OS
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2118
Heb echtwaar alle 41 paginas van deze topic doorgelezen om te kijken hoe ik bepaalde software installeer en hoe ik aan drivers kom. En als ik het goed begrijp kan Windows XP gewoon worden geinstalleerd door AHCI uit te zetten en gewoonweg de cd erin te stoppen en daar dan van booten en op de normale manier XP (pro sp2) op te zetten?
Met de laatste laptop van Asus wilde dit niet, die ging telkens dood nadat C: was geformatteerd oid.
Reactie op die persoon onder me: Thnx
Heb trouwens een GT videokaart
[ Voor 5% gewijzigd door Pindamann op 02-12-2007 14:16 ]
9800X3D | 3070
Dat klopt!Pindamann schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:03:
Net ff mailtje gehad van FC computers. Ze zetten bios 1.12 erop en AHCI zetten ze al voor me uit zodat ik direct XP kan installeren.
Was er niet wat mis met 1.12 of werkt ie wel gewoon?
Was er niet wat mis met 1.12 of werkt ie wel gewoon?
9800X3D | 3070
Anoniem: 237326
Ik kreeg mijn laptop gisteren binnen. Nog wat gekloot met windows xp, maar kreeg het erop door AHCI uit te zetten. Laptop was top, alleen het beeld is echt slecht. Geen pixel defecten, maar enorme backlight bleeding. Ik ga hem zo snel mogelijk terug sturen, want dit is echt bagger.
http://www.uks-forums.com...tuff/Afbeelding%20128.jpg
Specs:
Processor: Core 2 Duo T7700 2,40Ghz FSB800 4MB Cache
Hard disk: 120GB S-ATA 7200rpm
Memory: 3GB DDR2 667MHz SODIMM
Screen: 15,4" WXGA+ 1440 x 900 GLARE
Chipset: Intel 965PM
Video: nVidia GeForce 8600M GT 512MB
Built-in 2.0 Megapixel webcam
DVD +/- Super Multi
Built-in fingerprint scanner
9cells accu
Weight: 2,8 KG
4x usb 2.0
1x firewire
Wlan: Intel PRO Wireless LAN 4965 Mini-PCI Express 802.11agn
Specs:
DVD +/- Super Multi
9cells accu
4x usb 2.0
1x firewire
Daar koop je een laptop in dit bijna-topsegment inderdaad niet voor. Ik had dit scherm ook op zijn uniformiteit en absentie van bleeding uitgezocht.
Welke kleurinstellingen en kleurcorrectie hebben jullie ingesteld, ik vind het beeld een beetje grijsachtig nu.
Scherm: LG Philips LP154WE2-TLA1 / 2006 / LPLCD00 (gamma 2.20)
Driver: Nvidia driver 6.14.11.5610 (156.10)
EDIT:
Nog wat vragen:
Op http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm heb ik mijn drivers gecontroleerd.
Hier heb je een lijst met diverse downloads (http://www.compal.com/asp...ath=/Download/NB/IFL90_91), zoals:
Scherm: LG Philips LP154WE2-TLA1 / 2006 / LPLCD00 (gamma 2.20)
Driver: Nvidia driver 6.14.11.5610 (156.10)
EDIT:
Nog wat vragen:
Op http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm heb ik mijn drivers gecontroleerd.
Hier heb je een lijst met diverse downloads (http://www.compal.com/asp...ath=/Download/NB/IFL90_91), zoals:
- Bios
- Boot logos
- Certification
- Drivers
- Manual
- Quick Start Guide
- tool & utility
- Heeft iemand "Boot logos" al geprobeerd?
Heb net via usb bootdisk in bios OLIDATA geinstalleerd. Als ik nu boot staat er niet PHOENIX maar OLIDATA --> Foto - Bij Drivers kan je kiezen tussen 030 en INTEL, wat is het verschil?
- Als laatste staat er bij tool & utility nog wat dingen, iemand die geinstalleerd?
[ Voor 109% gewijzigd door nl_umpire op 04-12-2007 11:39 ]
Is Friesland Computers de enige die Compal Laptops in Nederland levert ?!
kom ze zo 1 2 3 niet echt tegen bij de bekende computer boeren..
? al wat in de diverse topics gelezen, staat er toch echt hoor. Dan maar een lijstje van wat ik weet (in willekeurige volgorde)Collen schreef op zondag 02 december 2007 @ 21:11:
Is Friesland Computers de enige die Compal Laptops in Nederland levert ?!
De Greef Computers
Informatique
Alternate
Computerpirates
BTO
...
laptops4u.nl heeft ook een aardig lijstje...
@pindamann, neej er is niks mis met 1.12
@pindamann, neej er is niks mis met 1.12
[ Voor 32% gewijzigd door ChessSpider op 02-12-2007 21:36 ]
Niet om het een of ander, maar eh
BTO heeft geen compal's, en alternate ook niet.
alleen laptops4u, maar die zijn giga te duur, en computerpirates ook...
BTO heeft geen compal's, en alternate ook niet.
alleen laptops4u, maar die zijn giga te duur, en computerpirates ook...
Waar halen jullie trouwens die 169.02 driver vandaan? Zo te zien zijn ze bij laptopvideo2go.com bezig met een verbouwing. Op de rest van de driversite's vind ik alleen de 156. serie drivers.
Beetje Googlen werkt altijd.. Heb je hier ook al gekeken: http://www.guru3d.com/blckbrd schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:39:
Waar halen jullie trouwens die 169.02 driver vandaan? Zo te zien zijn ze bij laptopvideo2go.com bezig met een verbouwing. Op de rest van de driversite's vind ik alleen de 156. serie drivers.
En wordt 't inmiddels geen tijd voor deeltje 2...? Alleen de TS is niet zo vaak meer op GoT
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ahtec heeft ook Compal laptops. Als je er 1 wilt kopen zou ik daar kijken aangezien ze veel keuzes aanbieden.
Ik verkoop trouwens mijn Compal (zie V&A), dus als iemand interesse heeft
.
Ik verkoop trouwens mijn Compal (zie V&A), dus als iemand interesse heeft
motabeatz.com
Hoe is dat bij de andere, nieuwere drivers?CLB schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:54:
[...]
163.44 is niet te OC'en en heeft wel slaapstand
167.26 is wel te OC'en en heeft geen slaapstand
169.01
169.02 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
169.04
Mijn 169.09 driver is te overclocken.. Maar ik krijg met deze driver de laptop niet op de tv aangesloten terwijl k t ervoor wel kreeg.. Ik duw t kabeltje erin.. ik duw op Fn+F3 en dan krijg ik een halve seconde beeld op mijn tv en dan worden beide schermen zwart.. En nu laptopvideo2go nieuwe server aan t maken is kan k ook niet ff terug naar een oudere (of nieuwere) aangezien ik geen modded inf kan vinden..
169.09 XP (=169.12 Vista) is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
Nieuw tov <169: shaders kunnen apart worden geOC'ed
Ligt dat niet gewoon aan de RivaTunerversie die je gebruikt..? Of hangt dat met elkaar samen?ssj3gohan schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:18:
Ik kan me heugen dat ik met RivaTuner 2.02 ofzo de shaders niet kon OC'en.. En met 2.05/ 2.06 wel!
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
En wat doet atitool ipv rivatuner?
(jaja, ondanks de naam kun je met atitool je nvidia kaart overklokken)
meuk: ATiTool 0.27 beta 3
ik gebruik atitool om mijn 8600M GT te underklokken in 2d en low3d mode naar 130/100
(jaja, ondanks de naam kun je met atitool je nvidia kaart overklokken)
meuk: ATiTool 0.27 beta 3
ik gebruik atitool om mijn 8600M GT te underklokken in 2d en low3d mode naar 130/100
[ Voor 17% gewijzigd door hjs op 04-12-2007 13:16 ]
Ik gebruik eigenlijk alleen atitool omdat ik hem lekkerder vind werken, maar rivatuner kan wat meer speciale opties/power user dingen.
Ik underclock standaard naar 110/80 en kan dan heerlijk lang op mn batterij als mn scherm laag staat
videokaart is echt een stroomvreter als powermizer zoals altijd continu fouten maakt met het schakelen tussen modi.
Ik underclock standaard naar 110/80 en kan dan heerlijk lang op mn batterij als mn scherm laag staat
is trouwens een nieuwe beta van rmclock uit, kan ik de T7500 op iets van 500 a 600 mhz mee laten lopen 
(zie het forum van rmclock voor een link)
(zie het forum van rmclock voor een link)
[ Voor 3% gewijzigd door hjs op 04-12-2007 14:13 ]
Dat SmartBattery, ik had het voor het eerst geïnstalleerd tijden m'n reïnstall, is dat om te zorgen dat je batterij niet snel batterijtijd gaat verliezen? Ik heb hem nu op 50% vol gezet (extended battery life cycle). Is zeker wel aan te raden?
Hallo ik heb ook een BTO 15W25+ sinds donderdag.
Bevalt me verder prima, maar ik heb volgens mij 1 probleem.
Ik heb een heel "korrelig" scherm.
Maakt niet uit op welke resolutie ik hem zet, de korreligheid blijf het zelfde.
Ik heb dit scherm:
Manufacturer : N154Z1-L01
Product ID : CMO1520
Manufacture : 1990
Video Input Type : Digital in 0.7/0.3v
Max. Horiz./Vert. Size : 33 cm / 20 cm
Monitor Size : 15 inches (estimated)
Aspect Ratio : 16:10
Gamma Factor : 2.2
Maximum Resolution : 1680 x 1050 @ 59 Hz
Moet ik er mee terug gaan? ik heb nog niet eerder een laptop gehad, maar volgens mij is het echt niet normaal.
Ik heb dit scherm:
Moet ik er mee terug gaan? ik heb nog niet eerder een laptop gehad, maar volgens mij is het echt niet normaal.
Zou je er een screenshot van kunnen maken?Super Cow schreef op woensdag 05 december 2007 @ 00:54:
Hallo ik heb ook een BTO 15W25+ sinds donderdag.
Ik heb dit scherm:
Je moet trouwens de laptop altijd op zijn maximum resolutie draaien, daar is hij voor gemaakt en ziet hij er het beste op uit.
Anoniem: 241615
Mijn compalletje van FC is aangekomen. Ook al heb ik hem zelf nog niet gezien, ik heb wel gehoord dat ie zwart is. Nu staat er op het plaatje op de website dat ie nogal grijsachtig is (goedkoper model). Ben er overigens al blij mee dat ie zwart is, dat vind ik toch een stukje mooier, maar ik ben benieuwd of anderen de goedkope versie van de compal met de ronde hotkeys ook in het zwart hebben ontvangen?
Hier staat overigens een poolse review ervan (ook zwart laptopje of iig heel erg donkergrijs), weet niet over iemand mooi programmatje heeft om van pools naar nl of eng te vertalen? http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Compal-FL90.4123.0.html
Op dezelfde site staat ook een nieuwe review van de compal ifl90: http://www.notebookcheck....-Compal-IFL90.6928.0.html
Hier staat overigens een poolse review ervan (ook zwart laptopje of iig heel erg donkergrijs), weet niet over iemand mooi programmatje heeft om van pools naar nl of eng te vertalen? http://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Compal-FL90.4123.0.html
Op dezelfde site staat ook een nieuwe review van de compal ifl90: http://www.notebookcheck....-Compal-IFL90.6928.0.html
De mijne is gewoon zwart.. Hij is hetzelfde als die andere alleen andere knoppen en deksel.. iig zover ik weet
Mijn finger print werkt niet bij het aanmelden van windows xp prof SP2 + alle updates. Heb het al een keer verwijderd (software + 'hardware' in app.beheer) en opnieuw geinstalleerd. Heb na het opnieuw installeren wel opnieuw mijn vingers gescand.
Iemand een idee?
EDIT:
Bij het welkom scherm moet je een van je vingers scannen, dat doe ik maar helaas.., niets
EDIT2: Als ik op 'Ctrl+Alt+Del' druk (scherm inloggen met wachtwoord), daarna op 'Esc' en dan mijn vinger scan doet ie het weer wel.
nu probeer ik het weer een keer en dan weer niet
Raar..
Dit is ook het geval bij het vergrendelen van de computer.
Nu doet ie het weer. Weer opnieuw geinstalleerd etc
Iemand een idee?
EDIT:
Bij het welkom scherm moet je een van je vingers scannen, dat doe ik maar helaas.., niets
EDIT2: Als ik op 'Ctrl+Alt+Del' druk (scherm inloggen met wachtwoord), daarna op 'Esc' en dan mijn vinger scan doet ie het weer wel.
nu probeer ik het weer een keer en dan weer niet
Raar..

Dit is ook het geval bij het vergrendelen van de computer.
Nu doet ie het weer. Weer opnieuw geinstalleerd etc

[ Voor 65% gewijzigd door nl_umpire op 05-12-2007 16:07 ]
Wat werkt er niet aan? Als je je vingers kunt inscannen lijkt me niks mis met soft en hardware?
Wel een wachtwoord ingesteld om in te kunnen loggen in XP??
Wel een wachtwoord ingesteld om in te kunnen loggen in XP??
ok, verniel zojuist m'n line-out audio
domme actie. iemand enig idee of ik voor zolang (tot ik het gefixt heb) softwarematig de in / out om kan draaien? ik zie die opties niet in die realtek config.
Aunt bunny is coming to get me!
Waar ik last van heb is het volgende: Als ik mijn laptop afsluit, dan blijft hij aan staan terwijl er geen OS of niks meer draait. Ik meot dan 10 sec de powerknop inhouden om hem af te zetten. Dat is als ik in WinVista Start->en dan specifiek Afsluiten kies. Dus via het uitschuifmenutje. Ligt dit aan mijn manier van afsluiten of is die iets van de laptop.
Ik denk dat ik zowieso maar een frisse herinstal ga doen... ik krijg WinXP met geen mogelijkheid langs Vista en in Vista is ook nog geen programma dat partities kan managen zoals PartitionMagic dat kon. En waarschijnlijk werkt mijn tv-kaart dan ook beter.
Heeft iemand ervaring met de Liveview Tvkaart? Want de software is echt bagger en er is nergens andere software te vinden. Is het misschien mogelijk een programma van hauppage te gebruiken om de kaart mee te bedienen?
Ik denk dat ik zowieso maar een frisse herinstal ga doen... ik krijg WinXP met geen mogelijkheid langs Vista en in Vista is ook nog geen programma dat partities kan managen zoals PartitionMagic dat kon. En waarschijnlijk werkt mijn tv-kaart dan ook beter.
Heeft iemand ervaring met de Liveview Tvkaart? Want de software is echt bagger en er is nergens andere software te vinden. Is het misschien mogelijk een programma van hauppage te gebruiken om de kaart mee te bedienen?
[ Voor 19% gewijzigd door TMon op 05-12-2007 16:48 ]
Er is ook gewoon een engelse versie van die site.Anoniem: 241615 schreef op woensdag 05 december 2007 @ 13:41:
Mijn compalletje van FC is aangekomen. Ook al heb ik hem zelf nog niet gezien, ik heb wel gehoord dat ie zwart is. Nu staat er op het plaatje op de website dat ie nogal grijsachtig is (goedkoper model). Ben er overigens al blij mee dat ie zwart is, dat vind ik toch een stukje mooier, maar ik ben benieuwd of anderen de goedkope versie van de compal met de ronde hotkeys ook in het zwart hebben ontvangen?
http://www.notebookcheck.net/
Hmm de mijne had wat vertraging omdat het model met het WXGA scherm een wat langere levertijd had als verwacht. Daarom boden ze me een WXGA+ aan voor dezelfde prijs. Dat heb ik dus gedaan.
Beetje verstandige keus? Leek me opzich van wel
Weet alleen niet of de resolutie 14xx iets te klein is.
Draai ter vergelijking nu 1680x1050 op een 22" breedbeeld
Reactie op hieronder:
Ok nouja ben benieuwd dan
Enig idee waarmee je dat kan vergelijken op bijvoorbeeld mijn 22" die 1680x1050 is?
Beetje verstandige keus? Leek me opzich van wel
Draai ter vergelijking nu 1680x1050 op een 22" breedbeeld
Reactie op hieronder:
Ok nouja ben benieuwd dan
[ Voor 25% gewijzigd door Pindamann op 06-12-2007 22:42 ]
9800X3D | 3070
Zal je voor jezelf moeten uitmaken! Ik heb 1440x900 op 'n 14,1 inchertje en dat is werkelijk PERFECT!
Ik vind 1280x800 op 15,4" net te groot. Ik had liever 1440x900 gehad, ik denk dat WSXGA+ overkill is.
Voor een 14,1" is het denk ik eerst even wennen maar zal je er later wel blij mee zijn. Het is toch meer overzicht.
1280*800 voelt aan als 1024*768 op een 17" CRT monitor voor mij. Ik denk dat 1440*900 dan als 1280*1024 zal aanvoelen. Houd wel in het achterhoofd dat dat is voor een 15,4" beeldscherm.
Voor een 14,1" is het denk ik eerst even wennen maar zal je er later wel blij mee zijn. Het is toch meer overzicht.
1280*800 voelt aan als 1024*768 op een 17" CRT monitor voor mij. Ik denk dat 1440*900 dan als 1280*1024 zal aanvoelen. Houd wel in het achterhoofd dat dat is voor een 15,4" beeldscherm.
Yupp, en die heeft niet die reviews, puh. Helaas is het geen grote orgie van diverse nationaliteiten.Anoniem: 237326 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 17:24:
[...]
Er is ook gewoon een engelse versie van die site.
http://www.notebookcheck.net/
Er is blijkbaar toch wel een redelijke orgie aan de gang, I stand corrected.
Heb de compal overigens binnen van FC, ziet er puik uit en ben er zeer blij mee. Heb hem ondertussen al volgeflikkerd met allerlei toei en vista. Hij draait prima, maar bij de prestatieindex kom ik maar niet af van twee 1tje bij "grafisch" en "grafische weergave voor spellen". Van de drivers wil ik onder "intel64" graag de intel graphics media accelator setup doen, maar zodra ik dat doe krijg ik een foutmelding dat ik niet de juiste systeemeisen heb...
ben nu een beetje randomn aan het kloten, maar als iemand enig idee heeft...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 241615 op 07-12-2007 13:33 ]
Installeer gewoon de normale drivers voor je videokaart?Anoniem: 241615 schreef op donderdag 06 december 2007 @ 23:47:
[...]
Yupp, en die heeft niet die reviews, puh. Helaas is het geen grote orgie van diverse nationaliteiten.
Heb de compal overigens binnen van FC, ziet er puik uit en ben er zeer blij mee. Heb hem ondertussen al volgeflikkerd met allerlei toei en vista. Hij draait prima, maar bij de prestatieindex kom ik maar niet af van twee 1tje bij "grafisch" en "grafische weergave voor spellen". Van de drivers wil ik onder "intel64" graag de intel graphics media accelator setup doen, maar zodra ik dat doe krijg ik een foutmelding dat ik niet de juiste systeemeisen heb...
ben nu een beetje randomn aan het kloten, maar als iemand enig idee heeft...
Die heb ik er al denk ik al wel opgegooid, anders wilde die het aero gedeelte onder vista ook niet draaien.Nap schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 07:59:
[...]
Installeer gewoon de normale drivers voor je videokaart?
Waarom wil je intel videodrivers installeren als er een 8600M inzit?Anoniem: 241615 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:28:
[...]
Die heb ik er al denk ik al wel opgegooid, anders wilde die het aero gedeelte onder vista ook niet draaien.
Ik heb een Compal IFL90 met een 1440x900 scherm. De fabrikant is Chunghwa. Kent iemand deze fabrikant van LCD schermen? Heb er niet heel veel over kunnen vinden op Internet. Zijn er ook mensen met een scherm van een andere fabrikant (met een 1440x900) scherm?
[ Voor 19% gewijzigd door Xiquena op 07-12-2007 09:24 ]
Nu komen we tot een randvoorwaarde die ertoe leidt waarom ik uberhaubt deze vragen stel, hehe. It's plain and simple; ik weet niet zo goed waar ik oplossingen moet zoeken. Voor mijn part zijn de Nvidia drivers en intel drivers dikke homies en moeten ze allebei voor een optimaal resultaat geinstalleerd worden. Mijn computerkennis zit in een fase waar ik zoveel mogelijk dingetjes aan ga klikken om dingen op te lossen. Werkt overigens best wel goedhjs schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 08:42:
[...]
Waarom wil je intel videodrivers installeren als er een 8600M inzit?
De afgelopen week heb ik geleerd wat benchmarken is, wat drivers zijn, wat aero is, etc, etc. Het gaat vrij snel hoor, maar een computer zelf up en running krijgen dat was nog nieuw voor mij. Valt me nog meer dat het in een avondje is gelukt, hehe. Vooral dankzij deze fora overigens, dus dank u allen.
ohkeey luister. Je installeerd alleen de drivers die bij jou hardware horen. Intel hoort NIET bij nvidia en zo geld dat bij alles. Dat 1tje bij die prestatiegedoe ligt eraan dat je nog geen goede drivers had geinstalleerd en dan meot je opnieuw even die prestetie index runnen. Dan is het volgens mij over.
Nou hebben de meesten hier op het forum hun kennis wel vergaard met het klik-klik-klik-hope-for-the-best principe, maar het kan toch geen kwaad je verstand te gebruiken en onderzoek te plegen. Al helemaal als je niet 15x alles opnieuw wil installeren.
Toch gefeliciteerd dat je je notebook aan de praat hebt gekregen. Ik snap volledig hoe een voldoening het geeft om te beginnen met nul kennis en dan na onderzoek en proberen zo snel iets voor elkaar te krijgen.
Nou hebben de meesten hier op het forum hun kennis wel vergaard met het klik-klik-klik-hope-for-the-best principe, maar het kan toch geen kwaad je verstand te gebruiken en onderzoek te plegen. Al helemaal als je niet 15x alles opnieuw wil installeren.
Toch gefeliciteerd dat je je notebook aan de praat hebt gekregen. Ik snap volledig hoe een voldoening het geeft om te beginnen met nul kennis en dan na onderzoek en proberen zo snel iets voor elkaar te krijgen.
No offense, maar dat (verwijzing naar eerste paar regels van de quote) had mij ook voor de installatie niks wijzer gemaakt.TMon schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 15:45:
ohkeey luister. Je installeerd alleen de drivers die bij jou hardware horen. Intel hoort NIET bij nvidia en zo geld dat bij alles. Dat 1tje bij die prestatiegedoe ligt eraan dat je nog geen goede drivers had geinstalleerd en dan meot je opnieuw even die prestetie index runnen. Dan is het volgens mij over.
En dank je, ik ben ook heel trots op mezelf. Ik ga binnenkort maar eens bij de homies van informatica op de uni langs om op te scheppen.
Overigens, ik ervaar geen problemen met het scherm wanneer deze dichtgeklapt is, zoals veel mensen dat hier wel hebben. Misschien kan ik een paar tips geven.. over drivers of zo.. hehe
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 241615 op 07-12-2007 17:17 ]
(...)
We zijn nog steeds hard op zoek naar een fix voor het scherm-blijft-zwart-verhaal maar volgens mij zit er geen schot in. Beste gok is om maar gewoon terug te brengen en te vragen of je hem kunt omruilen, maar heel weinig exemplaren hebben het.
We zijn nog steeds hard op zoek naar een fix voor het scherm-blijft-zwart-verhaal maar volgens mij zit er geen schot in. Beste gok is om maar gewoon terug te brengen en te vragen of je hem kunt omruilen, maar heel weinig exemplaren hebben het.
[ Voor 66% gewijzigd door mux op 07-12-2007 21:51 ]
Ik heb zojuist een nieuwe voeding gekocht voor mijn compal. De Liteon is al na 3 maanden doorgebrand. Nu heb ik de universele antec np100. Bij 19v staat echter 5.26A. (100W)dit zou 4.76A moeten zijn. Kan dit kwaad?
nope, je hoeft alleen maar te kijken naar de voedingsspanning.
Hoe in hemelsnaam werkt de IR van de laptop? Ik heb windows vista business edition x64 bit er nu opgezet en alle drivers geinstalleerd (geen onbekende apparaten meer bij apparaatbeheer), maar als ik vol goede moed via mijn telefoon een bestand probeert over te hemelen via IR gebeurt er helemaal niks.
Ook met een andere telefoon van een vriend van mij op school ook geprobeert, en windows vista zegt helemaal niks.
Heeft iemand ervaring met de infrarood, hoe heb je het werkend gekregen?
@hieronder:
En weet iemand waar je ook logo's kan bestellen? Hij's nu btje kaal en lelijk =)
Ook met een andere telefoon van een vriend van mij op school ook geprobeert, en windows vista zegt helemaal niks.
Heeft iemand ervaring met de infrarood, hoe heb je het werkend gekregen?
@hieronder:
En weet iemand waar je ook logo's kan bestellen? Hij's nu btje kaal en lelijk =)
[ Voor 9% gewijzigd door ChessSpider op 09-12-2007 10:36 ]
Nou na een poosje wachten heb ik dan ook mijn Compal IFL90 binnen
En het WXGA+ scherm bevalt echt perfect! Want ik was nl even bang dat het misschien iets te klein zou zijn. En daarbovenop heb ik de luxe versie gekregen voor dezelfde prijs! Omdat de oude dus vertraging had kreeg ik de WXGA+ zonder meerprijs mee. Heeft een glanzende bovenkant en ook een vingerread ding .. dat zou er niet opzitten eigenlijk 
Verder bevalt ie echt heel erg goed! Moest eerst even AHCI uitzetten en de boot volgorde veranderen maar daarna kan ik gewoon Windows XP pro (32bit) installen.
Meteen alle drivers van internet geplukt en World of Warcraft erop gegooid
Kon niet geloven dat ie op 1440xnogwat gewoon met de graphics voluit strak 60 fps haalde.
En verder tja hij voldoet echt aan mn verwachtingen. De behuizing is erg mooi en de prestaties zijn erg goed. Ik zal later nog wel een keer een paar foto`s posten
Wat wel iets minder is is dat het logo op de voorkant een HARTJE is !
Geheid dat ik daar opmerkingen over krijg van klasgenoten
Verder bevalt ie echt heel erg goed! Moest eerst even AHCI uitzetten en de boot volgorde veranderen maar daarna kan ik gewoon Windows XP pro (32bit) installen.
Meteen alle drivers van internet geplukt en World of Warcraft erop gegooid
En verder tja hij voldoet echt aan mn verwachtingen. De behuizing is erg mooi en de prestaties zijn erg goed. Ik zal later nog wel een keer een paar foto`s posten
Wat wel iets minder is is dat het logo op de voorkant een HARTJE is !
9800X3D | 3070
heb k ook laatst ontvangen t logo voor erop.. tis geen hartje... tis dat ding in de friese vlag
kweet niet of t een naam heeft
Ik vind het hartje, want daar lijkt het toch wel op, eigenlijk wel leuk. Het is in ieder geval leuker dan een of ander merk dat er staat, dit geeft wat te raden
Het is een pompeblêdlucash schreef op zondag 09 december 2007 @ 04:43:
heb k ook laatst ontvangen t logo voor erop.. tis geen hartje... tis dat ding in de friese vlagkweet niet of t een naam heeft
je kunt goed raden ;-) tis idd beter dan niks... kvind t achterkant mooier dan zonder dat ding
en op school is er nog niks over gezegd xD behalve een vriend die zei dat t gay was xD
Anoniem: 227325
Hola,
hebben jullie soms ook dat er een licht getik uit de laptop komt. Mijne heeft af en toe een heel klein tikje wat dan een tiental seconde aanhoud. Heeft niets te maken met het toetsenbord dat weet ik wel..
hebben jullie soms ook dat er een licht getik uit de laptop komt. Mijne heeft af en toe een heel klein tikje wat dan een tiental seconde aanhoud. Heeft niets te maken met het toetsenbord dat weet ik wel..
Zal wel de HD zijn!?
I don't know?
Is het normaal dat je die af en toe hoort? Ik heb nu btw ook een irritant piep op mijn toetsenbord zitten
Tis wat met die laptops.
Is het normaal dat je die af en toe hoort? Ik heb nu btw ook een irritant piep op mijn toetsenbord zitten

Tis wat met die laptops.
Een piep? Heb je die alleen als je typt of continue?Anoniem: 227325 schreef op zondag 09 december 2007 @ 18:10:
I don't know?
Tis wat met die laptops.
Al gereboot?
Alleen als ik typ, tis ook niet bijzonder storend btw 
Ook nog niet gereboot, zogenaamd geen tijd: dinsdag European Law tentamen
Ook nog niet gereboot, zogenaamd geen tijd: dinsdag European Law tentamen

vindt het hartje bijzonder mooi en zou er niks aan willen doen, maar heb van FC een sticker erbij gekregen in de kleur van de klep (past precies in het grote rechthoekige vlak). Misschien iets voor Lucash 
Blijf er wel bij dat het zonde is van het mooie logotje
Wat is het voor sticker? Kun je er misschien een foto van maken?Anoniem: 241615 schreef op zondag 09 december 2007 @ 21:01:
vindt het hartje bijzonder mooi en zou er niks aan willen doen, maar heb van FC een sticker erbij gekregen in de kleur van de klep (past precies in het grote rechthoekige vlak). Misschien iets voor Lucash
Aangezien m'n bluescreen ging irriteren en ik niks vind op google erover:
Ik krijg als ik de laptop een tijdje niet aan heb gehad en dan aanzet na het laadscherm een bluescreen.
STOP: 0x0000007e (0x0000005, 0x8cbbab0f, 0x82da0a80, 0x82da077c)
Na 4 keer een bleuscreen te hebben gahad start ie normaal en als ik hem smorgens uitzet, 10 minuutjes naar school fiets en dan aanzet doet ie het wel gewoon. Lijkt wel alsof ie moet opwarmen ofzo.
Mijn configuratie:
Core 2 Duo T7300, 2GB RAM, 8600m gt (256mb), 15,4" WXGA scherm, Windows Vista Home Premium 32bit
Weet iemand waar dit mee te maken heeft?
Alvast bedankt!
Ik krijg als ik de laptop een tijdje niet aan heb gehad en dan aanzet na het laadscherm een bluescreen.
Na 4 keer een bleuscreen te hebben gahad start ie normaal en als ik hem smorgens uitzet, 10 minuutjes naar school fiets en dan aanzet doet ie het wel gewoon. Lijkt wel alsof ie moet opwarmen ofzo.
Mijn configuratie:
Core 2 Duo T7300, 2GB RAM, 8600m gt (256mb), 15,4" WXGA scherm, Windows Vista Home Premium 32bit
Alvast bedankt!
[ Voor 5% gewijzigd door lucash op 10-12-2007 21:47 ]
Dit lijkt me meer iets voor het GoT subforum WOS. Je kan ook beter eerst hier kijken: Hangen en Opstartproblemen troubleshooterlucash schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:45:
Aangezien m'n bluescreen ging irriteren en ik niks vind op google erover:
Mijn configuratie:
Alvast bedankt!
Test je geheugen en herinstalleer Windows opnieuw zijn alvast 2 dingen om je op weg te helpen
Heb een of andere hotfix geinstalleerd.. morgen eens kijken of het heeft gewerkt
bedankt en sorry voor t plaatsen int verkeerde topic
bedankt en sorry voor t plaatsen int verkeerde topic
heb de sticker hier nu niet bij me, die ligt bij het ouderlijk huis (als die nog niet met de vuilnis mee is gegaan hehe), maar ik kan je vertellen dat deze in exact dezelfde kleurschakeling is als de klep van de laptop. Daarnaast past hij precies in die rechthoekige verlaging in de klep zodat je geen lelijke randen ziet als die erop geplakt wordt.lucash schreef op zondag 09 december 2007 @ 23:02:
[...]
Wat is het voor sticker? Kun je er misschien een foto van maken?
Dit is wat Ahtec erover zei toen ik ze emailde:ssj3gohan schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:39:
(...)
''Wij hebben contact met Microsoft en volgens Microsoft is het een Vista probleem. Op het moment dat u de laptop in slaapstand / hybernate zet blijft hij hangen. Of kunt u geen netwerk verbindingen meer maken.
In Service Pack 1 voor Microsoft Windows Vista zit er een oplossing hiervoor.''
Het alternatief is: ''Waarschijnlijk als u Windows XP op uw notebook installeert zal dit probleem niet meer voorkomen.''
Nogal een bijdehante email ook wat er voor de rest bijstaat. De after service van Ahtec vind ik maar mwah mwah om eerlijk te zijn.
Ok, dat kan verklaren waarom ik in xp 32-bit er nooit last van heb.
Dat is complete onzin, ik gebruik XP. Mail dat maar terug trouwens, het is gewoon een hardware/bios fout. Als zelfs ssj3gohan het zegt heb ik geen reden om aan mijn eigen vermoedens te twijfelen.Anoniem: 227325 schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:03:
[...]
Dit is wat Ahtec erover zei toen ik ze emailde:
''Wij hebben contact met Microsoft en volgens Microsoft is het een Vista probleem. Op het moment dat u de laptop in slaapstand / hybernate zet blijft hij hangen. Of kunt u geen netwerk verbindingen meer maken.
In Service Pack 1 voor Microsoft Windows Vista zit er een oplossing hiervoor.''
Het alternatief is: ''Waarschijnlijk als u Windows XP op uw notebook installeert zal dit probleem niet meer voorkomen.''
Nogal een bijdehante email ook wat er voor de rest bijstaat. De after service van Ahtec vind ik maar mwah mwah om eerlijk te zijn.
Zelfs niet als een of ander klantenservice mannetje het zegt die absoluut geen ervaring heeft met die laptop of whatsoever.
Je mag trouwens geluk hebben dat je antwoord krijgt, ik word nu al bijna 3 weken genegeerd door laptops4u, waar ik mijn laptop heb gekocht. Ik denk dat ik maar even ga bellen want dit begint echt erg te worden.
Heeft nou iemand IR al werkend gekregen (op vista)?
Hmm ik heb de mijne sinds kort .. en het is inderdaad erg naar het is me nu al 3x van de 5x dat ik de klep heb gesloten terwijl ie aanstond gebeurd 
Ik heb trouwens BIOS 1.12 en Windows XP pro sp2 32 bit.

Ik heb trouwens BIOS 1.12 en Windows XP pro sp2 32 bit.
9800X3D | 3070
Ik heb hetzelfde probleem met mijn laptop. Ik heb een HP notebook (6710b) met Windows XP erop staan (deze HP heeft trouwens een X3100 - intel onboard videokaart).
Ik kwam hierachter toen ik voor het eerst mijn laptop dicht deed terwijl hij nog aanstond; hij wilde na het opendoen niet meer aangaan. Bij het uitzetten van slaapstand/hibernate (wat ik toch al van plan was) was het verholpen.
Maar ik heb dus geen Compal notebook... En ook ik heb dit probleem dus. Misschien ligt het aan de chipset (965)?
Ik kwam hierachter toen ik voor het eerst mijn laptop dicht deed terwijl hij nog aanstond; hij wilde na het opendoen niet meer aangaan. Bij het uitzetten van slaapstand/hibernate (wat ik toch al van plan was) was het verholpen.
Maar ik heb dus geen Compal notebook... En ook ik heb dit probleem dus. Misschien ligt het aan de chipset (965)?
[ Voor 3% gewijzigd door silmaril8 op 11-12-2007 17:42 ]
Zit dat er dan opChessSpider schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 15:31:
[...]
Heeft nou iemand IR al werkend gekregen (op vista)?

Jah. Aan de voorkant, rechts van de wireless switch.. Daar zou hij moeten zitten... Maar vooralsnog zou het er ook net zo goed niet kunnen zitten want ik heb het nog niet werkend gekregen.
Mijn versie heeft trouwens geen IR 
Vraagje.. als ik de netstroom uit mn laptop haalt kan ik bijv geen cod4 doen omdat de framerate dan ineens inkakt. Heeft iemand enig idee waar je dit bij kan stellen? Die powermizer lijkt er iig geen verband mee te hebben.
Nog iets: Bijna altijd als ik Call of duty 4 opstart loopt het beeld vast bij het begin menu maar loopt het geluid gewoon door. Heb verschillende drivers geprobeerd.
Gebruik op dit moment 165.17 en heb daarvoor nog 165.13 en 165.09 gebruikt maar allemaal hetzelfde probleem. De drivers komen trouwens van laptopdrivers4u.com (ofzo
).
Iemand tips of ideeen? Soms werkt ie wel en dan na een keer rebooten niet meer .. kan er geen patroon of wat dan ook in vinden.
Ps. Het spel zegt ook telkens dat mn hardware configuratie is veranderd sinds de laatste keer en dat het aan te rade is in safe mode te starten. Ik heb trouwens een 8600m GT videokaart en het IFL90 model.
Vraagje.. als ik de netstroom uit mn laptop haalt kan ik bijv geen cod4 doen omdat de framerate dan ineens inkakt. Heeft iemand enig idee waar je dit bij kan stellen? Die powermizer lijkt er iig geen verband mee te hebben.
Nog iets: Bijna altijd als ik Call of duty 4 opstart loopt het beeld vast bij het begin menu maar loopt het geluid gewoon door. Heb verschillende drivers geprobeerd.
Gebruik op dit moment 165.17 en heb daarvoor nog 165.13 en 165.09 gebruikt maar allemaal hetzelfde probleem. De drivers komen trouwens van laptopdrivers4u.com (ofzo
Iemand tips of ideeen? Soms werkt ie wel en dan na een keer rebooten niet meer .. kan er geen patroon of wat dan ook in vinden.
Ps. Het spel zegt ook telkens dat mn hardware configuratie is veranderd sinds de laatste keer en dat het aan te rade is in safe mode te starten. Ik heb trouwens een 8600m GT videokaart en het IFL90 model.
[ Voor 59% gewijzigd door Pindamann op 11-12-2007 22:55 ]
9800X3D | 3070
Ik heb alleen bij cod (coduo en cod4) dat ie elke keer zegt dat m'n configuratie is veranderd en of ik de settings optimaal wil zetten voor mijn configuratie.. Ik heb zover ik weet geen last dat cod4 blijft hangen. Ik heb driver 169.13
Pindamann schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 22:21:
Hier ook hoor, zal dus wel aan de game liggen, gewoon op 'no' drukken en geen problemenlucash schreef op dinsdag 11 december 2007 @ 23:08:
Ik heb alleen bij cod (coduo en cod4) dat ie elke keer zegt dat
m'n configuratie is veranderd en of ik de settings optimaal wil zetten voor mijn configuratie..
Videokaart klokt automatisch terug als je op accu werkt, powermizer is helaas niet meer (AARGH!! vroeger wel!!) in te stellen dat hij dat niet doet. Ik ben nog op zoek naar een fatsoenlijke overclocktool - momenteel werkt alleen de oudste 8600gt driver icm rivatuner om dit te bewerkstelligen. (waar ik in de drukke trein dan ook dankbaar gebruik van heb gemaakt)
Ik gebruik rivatuner 2.06 om gewone drivers van nvidia te installeren.
Ga in rivatuner naar tab main.
Dan in "Target adapter" klik je op het icoontje naar Customize.
Dan klik je op Low-level system settings
Dan moet je waarschijnlijk nog op install klikken.
Dan ga je naar "Graphics adapter identification"
Dan selecteer je custom.
dan heb ik de 402 (nvidia geforce 8600 gt) geselecteerd. De400 gts werk ook.
Dan als laatste zet je een vinkje in: "Use ROM straps for pci deviceID programming"
Dan ok en rebooten, en installeer de laatste nvidia driver, ik heb 169.09 beta die overclocken wil.
Ga in rivatuner naar tab main.
Dan in "Target adapter" klik je op het icoontje naar Customize.
Dan klik je op Low-level system settings
Dan moet je waarschijnlijk nog op install klikken.
Dan ga je naar "Graphics adapter identification"
Dan selecteer je custom.
dan heb ik de 402 (nvidia geforce 8600 gt) geselecteerd. De400 gts werk ook.
Dan als laatste zet je een vinkje in: "Use ROM straps for pci deviceID programming"
Dan ok en rebooten, en installeer de laatste nvidia driver, ik heb 169.09 beta die overclocken wil.
modded inf is even makkelijk? Irritant genoeg blijft de kaart bijzonder slecht manageable in powermizer mode. Ik krijg nu relatief slecht batterijleven doordat hij eigenlijk altijd op 475/400 loopt...
Anoniem: 244801
Nu mijn huidige desktop aan vervanging toe is en mijn vader beloofd heeft om een gedeelte mee te betalenAnoniem: 237326 schreef op zondag 02 december 2007 @ 17:30:
Ik kreeg mijn laptop gisteren binnen. Nog wat gekloot met windows xp, maar kreeg het erop door AHCI uit te zetten. Laptop was top, alleen het beeld is echt slecht. Geen pixel defecten, maar enorme backlight bleeding. Ik ga hem zo snel mogelijk terug sturen, want dit is echt bagger.
Specs:
DVD +/- Super Multi
9cells accu
4x usb 2.0
1x firewire
1. Ik overweeg om deze laptop aan te schaffen van hierboven. Maar is het beeld echt zo slecht?
eventueel 2 andere opties:
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2003
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2097
2. Deze 2 hebben maar 256mb videogeheugen. Is dat veel verschil tov 512mb?
3. Hoe is het scherm bij deze laptops?
4. welke van de 3 is prijstechnisch het handigst voor gaming?
Alvast bedankt
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 244801 op 12-12-2007 13:51 ]
1. weet ik niet.. ik heb een wxga schermAnoniem: 244801 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:33:
[...]
Nu mijn huidige desktop aan vervanging toe is en mijn vader beloofd heeft om een gedeelte mee te betalenheb ik besloten om een nieuwe computer te kopen. Een laptop deze keer, omdat ik dan wel op mijn kamer zit, bij mijn vriendin of bij mijn ouders.
1. Ik overweeg om deze laptop aan te schaffen van hierboven. Maar is het beeld echt zo slecht?
eventueel 2 andere opties:
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2003
http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2097
2. Deze 2 hebben maar 256mb videogeheugen. Is dat veel verschil tov 512mb?
3. Hoe is het scherm bij deze laptops?
4. welke van de 3 is prijstechnisch het handigst voor gaming?
Alvast bedankt
2. deze hebben 256mb videogeheugen omdat dit genoeg is voor een wxga scherm. 512mb is nodig voor hogere resoluties en bij mid-end kaarten zoals de 8600m gt is er niet veel verschil.
3. Mijn scherm bevalt me prima.
4. Die met het wxga+ scherm zal t beste zijn met gamen maar zal niet veel verschil moeten hebben met de wxga van 982 euro. Die van 784 euro zal waarschijnlijk te zwak zijn maar nog steeds een redelijk goede gamelaptop.. minpuntjes bij de laatste zijn vooral processor en langzamere hdd. Die van 982 euro heeft ook een g-force protection bij de hdd.. is misschien wel handig als je met je laptop begint te gooien
(let op: ze hebben er nog maar 2)
[ Voor 5% gewijzigd door lucash op 12-12-2007 14:40 ]
Anoniem: 244801
thanx, dit heldert al wat op.
Na het lezen van bijna heel dit topic is het mij nog steeds niet echt duidelijk of er een verschil is tussen deze schermen. Het verschil zit hem volgens mij in de term 'glare' als ik het goed begrijp. Dit zorgt ervoor dat het scherm minder goed te zien is in zonlicht ed?
lastig:
scherm: glare <> non-glare
resolutie: wxga+ <> wxga
videogeh: 512mb <> 256mb
schijf: 120gb <> 160gb
proc: T7500 <> T7250
batterij: 6cell <> 9cell
Ik wil windows XP draaien dus 3 of 4GB geheugen kan me weinig schelen. En die vingerafdruk sensor is even leuk, maar heb ik niet echt nodig.
Qua prijs verschillen ze niet zoveel. nog meer mensen die me hierbij kunnen helpen?
Na het lezen van bijna heel dit topic is het mij nog steeds niet echt duidelijk of er een verschil is tussen deze schermen. Het verschil zit hem volgens mij in de term 'glare' als ik het goed begrijp. Dit zorgt ervoor dat het scherm minder goed te zien is in zonlicht ed?
lastig:
scherm: glare <> non-glare
resolutie: wxga+ <> wxga
videogeh: 512mb <> 256mb
schijf: 120gb <> 160gb
proc: T7500 <> T7250
batterij: 6cell <> 9cell
Ik wil windows XP draaien dus 3 of 4GB geheugen kan me weinig schelen. En die vingerafdruk sensor is even leuk, maar heb ik niet echt nodig.
Qua prijs verschillen ze niet zoveel. nog meer mensen die me hierbij kunnen helpen?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 244801 op 12-12-2007 15:38 ]
Die wxga laptops zijn volgens mij ook glare, maar dat zou ik ff vragen aan de verkoper voordat je gaat bestellen
mijn wxga scherm is iig glare en ik vind het mooier dan een non-glare.. kheb nog niet veel in de zon gezeten maar ik weet dat de vriend van m'n zus een nonglare heeft en die heeft in de zon ook moeite met lezen... gewoon niet buiten gaan zitten
ik had ook keuzes moeten maken en dingen weglaten... moeilijk moeilijk
Die Notebook FAQ hebben GENETX en ik niet voor niets geschreven
Wat dat scherm betreft, de WXGA+ waar ik nu op zit heeft helemaal geen last van bleeding oid. Met een resolutie van 1440x900 valt ook prima te gamen (vooral CoD4 gaat perfect, wel met overclock)Anoniem: 244801 schreef op woensdag 12 december 2007 @ 15:36:
thanx, dit heldert al wat op.
..........
Wat glare betreft, ik ga je niks aanraden; dat is vooral een persoonlijke keuze. Sommige mensen vinden een mat scherm mooier en handiger (omdat het niet spiegelt), maar ik bijvoorbeeld vindt een glare scherm echt wat hebben; het beeld vind ik ook mooier dan op de non-glare TFT die ik thuis heb staan. Ik werk dan ook nooit met de zon in m'n rug, dus van irritantie spiegeleffecten heb ik nooit last
Resolutie is niet eens zo'n issue in CoD 4, meer de instellingen:
Speel ook CoD 4, en dat op mn laptopje met onderstaande instellingen:

Frames: 61948
Tijd min: 30
Min: 1fps
Max: 142fps
Gemiddeld: 34,416fps
EDIT: Dit ook nog even getest:

Frames: 51607
Tijd min: 17
Min: 12fps
Max: 105fps
Gemiddeld: 50,384
Over glare-scherm is hier 't een en ander te lezen: [Ervaringen] Glanzende Laptopschermen
Zelf heb ik 'n glare gehad en heb nu 'n mat scherm, in mijn ogen vele malen chiller (geen weerspiegeling)
Speel ook CoD 4, en dat op mn laptopje met onderstaande instellingen:

Frames: 61948
Tijd min: 30
Min: 1fps
Max: 142fps
Gemiddeld: 34,416fps
EDIT: Dit ook nog even getest:

Frames: 51607
Tijd min: 17
Min: 12fps
Max: 105fps
Gemiddeld: 50,384
Over glare-scherm is hier 't een en ander te lezen: [Ervaringen] Glanzende Laptopschermen
Zelf heb ik 'n glare gehad en heb nu 'n mat scherm, in mijn ogen vele malen chiller (geen weerspiegeling)
Ik zit er ook aan te denken om zo'n laptop aan te schaffen. Ze zijn helemaal niet duur, ze hebben een goede videokaart (ga naar Amerika, waarvoor ik er een wil, en daar wil ik in de camper wel af en toe een spelletje spelen: TMN, Americas Army als het even kan). Ze zijn gewoon normaal zwart, en gelukkig geen 17 inch (15,4 of lager is een must). Waar moet ik op letten?? Ik heb een budget van max (!) 1000 euro. Een XP heb ik nog liggen, dus dat is geen probleem
(ja legaal).
[ Voor 7% gewijzigd door TheJVH op 12-12-2007 16:28 ]
Op 'n combinatie van 'n leuke processor, minstens 2GB geheugen, 'n leuke graka en 'n 7200rpm'er!
Voor de rest wel 'n erg basale vraag!
Voor de rest wel 'n erg basale vraag!
Wou even zeggen dat ik een 'oplossing' heb gevonden voor het probleem waarbij cod4 telkens crashed als je net in het menu komt na het opstarten.
Wanneer hij wel hangt wacht ik even dan druk ik op Alt tab wat ongeveer 15 seconden duurt en daarna weer terug en hij werkt weer
De videokaart wordt tijdens het gamen trouwens soms tegen de 80 graden aan. Is dit erg? Zoja kan ik de fan speed dan handmatig aanpassen want hij draait meestal wel erg zacht vind ik
edit @ ssj3gohan: Ok thnx!
Wanneer hij wel hangt wacht ik even dan druk ik op Alt tab wat ongeveer 15 seconden duurt en daarna weer terug en hij werkt weer
De videokaart wordt tijdens het gamen trouwens soms tegen de 80 graden aan. Is dit erg? Zoja kan ik de fan speed dan handmatig aanpassen want hij draait meestal wel erg zacht vind ik
edit @ ssj3gohan: Ok thnx!
[ Voor 3% gewijzigd door Pindamann op 12-12-2007 21:48 ]
9800X3D | 3070
80 graden mag, videokaartjes doen dat regelmatig en schijnen het op die manier járen vol te houden, dus 'het zal wel goed zijn'. Ik heb een keer literatuuronderzoek gedaan hiernaar, maar het schijnt heel erg van de procestechnologie af te hangen hoe goed een chip tegen warmte kan. Over het algemeen kunnen computerchips ongeveer 135 graden warm worden en dan continu blijven werken voor 5 jaar achter elkaar (24/7 dus).
Fanspeed regelen - ben ik nog niet achter helaas... zou wel zo handig zijn. Makkelijkste manier om je computer stiller te krijgen is door bijv. met RM Clock je processor langzaam en op een laag voltage te forceren zodat die weinig warmte maakt. Videokaart kun je helaas niet undervolten (is een behoorlijk gevaarlijke vga-biosflash voor nodig). Die zal dus altijd evenveel warmte maken.
Fanspeed regelen - ben ik nog niet achter helaas... zou wel zo handig zijn. Makkelijkste manier om je computer stiller te krijgen is door bijv. met RM Clock je processor langzaam en op een laag voltage te forceren zodat die weinig warmte maakt. Videokaart kun je helaas niet undervolten (is een behoorlijk gevaarlijke vga-biosflash voor nodig). Die zal dus altijd evenveel warmte maken.
Met overclocken wordt mijn videokaart tijdens Crysis en COD4 makkelijk 89 graden en blijft hier dan ook op staan.. dus tlijkt me niet echt een probleem..
iemand hier de infrarood nou al werkend gekregen?
ssj3gohan jij zei er iets over in dit topic... Ik wil het nu toch eigenlijk wel weten.
ssj3gohan jij zei er iets over in dit topic... Ik wil het nu toch eigenlijk wel weten.
met atitool beta 2 en oa de 156.80 drivers kun je wel je videokaart onderklokken.ssj3gohan schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:41:
scheelt ook wat met de temp
Als ik het goed heb ik de 156 serie voor laptop kaarten bedoeld en kwam deze 156.80 net tegen op de msi site.
Ik heb nog niemand over het scherm horen klagen, dus zal die van mij wel een enkel geval zijn.
Hij is al terug gestuurd en de 11de aangekomen, denk dat ik de nieuwe volgende week zal krijgen.
Ik heb alleen nog niets gehoord van FC.
Hij is al terug gestuurd en de 11de aangekomen, denk dat ik de nieuwe volgende week zal krijgen.
Ik heb alleen nog niets gehoord van FC.
Ze zijn niet zwart, maar donkerblauw.Killzone schreef op woensdag 12 december 2007 @ 16:28:
Ik zit er ook aan te denken om zo'n laptop aan te schaffen. Ze zijn helemaal niet duur, ze hebben een goede videokaart (ga naar Amerika, waarvoor ik er een wil, en daar wil ik in de camper wel af en toe een spelletje spelen: TMN, Americas Army als het even kan). Ze zijn gewoon normaal zwart, en gelukkig geen 17 inch (15,4 of lager is een must). Waar moet ik op letten?? Ik heb een budget van max (!) 1000 euro. Een XP heb ik nog liggen, dus dat is geen probleem(ja legaal).
Je moet eerst weten wat voor scherm je wilt, de rest kan je nog aanpassen.
btw je mag je windows xp versie maar op een pc hebben staan
Laptops4u meld dat ik de eerste ben die deze klachten aan hem meld. Uit mijn levering zijn nog 24 andere laptops verkocht en ik ben de enige die problemen heeft gemeld.
Misschien toch een software fout? Maar zo ja, welke.
Ik heb de nieuwste (1.13) BIOS, heb de 965 drivers van intel.com geinstalleerd, etc.En aangezien het probleem op zowel XP als vista voorkomt (ookal kan het zijn dat de problemen van Vista een andere reden hebben).
Preciese omschrijving zoals ik het ervaar:
je doet de laptop open terwijl hij aanstaat en het beeldscherm schiet niet aan. Als ik snel genoeg ben zie ik het beeld wel, maar zie ik dan langzaamaan faden in het zwart van het beeldscherm. Het faden is elke keer het geval als ik de beeldscherm open doe en ik het probleem heb, alleen soms bijna niet zichtbaar.
Meestal schiet het beeldscherm aan na een keer of 3 open doen, maar ik heb wel eens meegemaakt dat hij na 10 keer nog steeds niet aansloeg.
Wat wel altijd werkt is de computer uit doen en weer aan. Zelfs als je het beeldscherm open laat krijg je weer beeld.
Ik heb wel eens de computer opnieuw opgestart met dat probleem, en toen kreeg ik geen beeld t/m het afsluiten. Vanaf de POST kreeg ik echter wel weer beeld.
Het probleem doet zich voor op XP en bij andere mensen ook op Vista.
Ik heb BIOS 1.13 (de nieuwste).
Misschien toch een software fout? Maar zo ja, welke.
Ik heb de nieuwste (1.13) BIOS, heb de 965 drivers van intel.com geinstalleerd, etc.En aangezien het probleem op zowel XP als vista voorkomt (ookal kan het zijn dat de problemen van Vista een andere reden hebben).
Preciese omschrijving zoals ik het ervaar:
je doet de laptop open terwijl hij aanstaat en het beeldscherm schiet niet aan. Als ik snel genoeg ben zie ik het beeld wel, maar zie ik dan langzaamaan faden in het zwart van het beeldscherm. Het faden is elke keer het geval als ik de beeldscherm open doe en ik het probleem heb, alleen soms bijna niet zichtbaar.
Meestal schiet het beeldscherm aan na een keer of 3 open doen, maar ik heb wel eens meegemaakt dat hij na 10 keer nog steeds niet aansloeg.
Wat wel altijd werkt is de computer uit doen en weer aan. Zelfs als je het beeldscherm open laat krijg je weer beeld.
Ik heb wel eens de computer opnieuw opgestart met dat probleem, en toen kreeg ik geen beeld t/m het afsluiten. Vanaf de POST kreeg ik echter wel weer beeld.
Het probleem doet zich voor op XP en bij andere mensen ook op Vista.
Ik heb BIOS 1.13 (de nieuwste).
[ Voor 50% gewijzigd door ChessSpider op 14-12-2007 10:15 ]
ChessSpider, ik weet niet of je hetzelfde probleem hebt/had als ik, maar ik heb het zwartblijvende scherm bij mezelf opgelost, zie het andere BTO topic.
edit: je bijgevoegde tekst doet me vermoeden dat het inderdaad om hetzelfde probleem gaat.
edit: je bijgevoegde tekst doet me vermoeden dat het inderdaad om hetzelfde probleem gaat.
[ Voor 16% gewijzigd door LZF op 14-12-2007 10:21 ]
Weet er iemand of je de Touchpad kan uitzetten ? Met name in games is dit vrij handig ! Maar ik heb al een beetje overal gezocht en ik vind niet hoe ik dit kan uitzetten, ik heb het over de laptop die in mijn sig staat.
Iemand hiervoor al een oplossing ?
Iemand hiervoor al een oplossing ?
NUC I5 256GB SSD
Bedankt!LZF schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:19:
ChessSpider, ik weet niet of je hetzelfde probleem hebt/had als ik, maar ik heb het zwartblijvende scherm bij mezelf opgelost, zie het andere BTO topic.
Ik heb de hotfix aangevraagd. Ik laat het jullie weten
Hotfix geinstalleerd.
Net in standby gezet, paar keer open en dicht geklapt, en tot nu toe nog geen problemen.
[ Voor 10% gewijzigd door ChessSpider op 14-12-2007 12:51 ]
Ik heb de IFT00 en had ook het probleem. Na het installeren van de Hotfix geen problemen meer! Thanks ChessSpider LZF, ik kan je wel zoenen!LZF schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 10:19:

Voor de mensen die het probleem ook hebben en weten welke hotfix ze nodig hebben: ze staan op de site van Laptopvideo2Go: klik!
Nogmaals Thanks ChessSpider LZF!
Edit: Ik snap prima dat het in dit topic gaat over de IFL90, maar mijn IFT00 had hetzelfde probleem, vandaar dat ik hier postte.
[ Voor 7% gewijzigd door Jckx op 14-12-2007 23:40 ]
ehmmm en ik, krijg ik geen bedankje?
Het werkt hier in ieder geval ook nog steeds prima dus ik denk haast wel zeker dat dit HET probleem opgelost heeft.

Het werkt hier in ieder geval ook nog steeds prima dus ik denk haast wel zeker dat dit HET probleem opgelost heeft.