512mb voor de 8600M GT wijst volgens mij weer op DDR2 ipv DDR3
weet ik maar daar is deze oplossing voor gekomen:
alleen dan heb ik niks aan mijn vingerprint readerzero_cool89 schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 08:31:
[...]
Ik had eerst ook dat mijn beeldscherm niet meer aanging als ik mn laptop had dichtgeklapt. Dit heb ik opgelost door in het schermpje van energiebesparingen het vinkje voor: wachtwoord vragen wanneer uit slaapstand gehaald. uit te zetten
succes
Verwijderd
Dat indexeren van de harde schijf kon je ergens met 1 vinkje uitschakelen, ik werk met XP dus ik kan niet uitprobreren in welk menu het zit. Maar als je in de verkenner mapopties opzoekt (of hoe het daar ook heet) dan moet je het daar kunnen vinden lijkt mij.Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 09:14:
Ik ben nog steeds niet tevreden over het 'wat is hij toch op m'n harddisk aan het doen' gevoel wat ik bij Vista heb
Ik ga binnenkort wel even vista uitproberen in een dualboot syteem, dus als je het niet gevonden krijgt zal ik het dan weleens nakijken.
mijn computer > rechts klikken op je hd(s) > eigenschappen > onderaan vinkje weghalen.Verwijderd schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 19:35:
[...]
Dat indexeren van de harde schijf kon je ergens met 1 vinkje uitschakelen, ik werk met XP dus ik kan niet uitprobreren in welk menu het zit. Maar als je in de verkenner mapopties opzoekt (of hoe het daar ook heet) dan moet je het daar kunnen vinden lijkt mij.
Ik ga binnenkort wel even vista uitproberen in een dualboot syteem, dus als je het niet gevonden krijgt zal ik het dan weleens nakijken.
Niet persé - volgens Nvidia ondersteunt de 8600M GT 512 MB DDR2 en DDR3, dus dat er maar 256 MB op de meeste DDR3-varianten zit is puur om de kosten te drukken.hjs schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 18:43:
512mb voor de 8600M GT wijst volgens mij weer op DDR2 ipv DDR3
Maar dat is slakken op zout leggen, of omgekeerd
Gnote van de Greef binnen gekregen. Eentje met een 1440x900 scherm, T7500, 2GB, 160GB 7200 rpm schijf. Ben er aangenaam door verrast. CD zat erbij inclusief XP drivers (ga een dual boot maken). Super ding, snel, stil, mooi. Ben er erg over te spreken.
Over de 15v125 gesproken. Dat is geen compal. Schijnt uit Turkije te komen en is qua qualiteit niet met compal te vergelijken, aldus De Greef.
Verwijderd
Als je dat vinkje weghaalt, scheelt dat dan zoveel?hjs schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 20:45:
[...]
mijn computer > rechts klikken op je hd(s) > eigenschappen > onderaan vinkje weghalen.
@ slaapstand vrager: er zijn toch meer mogelijkheden waarmee je de fingerprint reader gebruikt?
Verwijderd
Ik meen me te herinneren dat ook dit met de video-driver te maken heeft.DMP.cc schreef op donderdag 11 oktober 2007 @ 16:21:
heb mijn laptop nu ook sinds een dag
ik vind het lekker werken en hij reageert vlot...
alleen sluimerstand in Vista komt ie niet in, hij blijft hangen op een zwart scherm terwijl de laptop nog aanstaat. iemand hier ervaring mee?
Probeer eens een andere video-driver
( http://www.compal.com/asp/driver_dnd/index.htm of http://www.laptopvideo2go.com/ )
en kijk of dit je probleem verhelpt..Ik heb hier geen problemen mee in ieder geval.
Ik heb hier even op Got zitten zoeken en het heeft waarschijnlijk iets te maken met het superfetch systeem van Vista,maar dat ga ik niet uitzetten aangezien ik de 'quick-response' die ik nu heb niet wil verliezenDat indexeren van de harde schijf kon je ergens met 1 vinkje uitschakelen, ik werk met XP dus ik kan niet uitprobreren in welk menu het zit. Maar als je in de verkenner mapopties opzoekt (of hoe het daar ook heet) dan moet je het daar kunnen vinden lijkt mij.
Dank je wel, scheelt wel een beetje maar hij blijft onstabiel tijdens afsluiten of als ie naar standby wil.
Denk dat dit iets met vista is omdat XP hier geen probleem mee geeft
Verwijderd
Bij mij doet die ook niets meer, daarom heb ik alles maar uitgezet. Dus als ik mijn scherm dicht klap word er geen actie ondernomen.DMP.cc schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:11:
Dank je wel, scheelt wel een beetje maar hij blijft onstabiel tijdens afsluiten of als ie naar standby wil.
Heb bij de Greef een laptop gekocht een Gnote. Hier zat een gratis notebooktas bij ter waarde van 79,95. Vraag me af hoe ze aan die prijs komen. Het is een "Belkin F8E157ea Stone Street" en die kan je op internet kopen voor tussen de 20 en 30 Euro.
[ Voor 3% gewijzigd door TVL op 16-10-2007 11:46 ]
Binnenkort te bestellen:
BTO 15V125+ (de 15W25+ met HDMI en laptop alarm
)
In zwarte uitvoering (met witte binnenkant):

Hij kost nog geeneens zoveel: 1200 euro bij FS
Ik zit er nu serieus aan te denken om mijn huidige F3Ja laptop om te ruilen voor deze laptop.
BTO 15V125+ (de 15W25+ met HDMI en laptop alarm
In zwarte uitvoering (met witte binnenkant):
- 15.4 (1680x1050)
- 8600M GT 512Mb
- T7500
- 2x1Gb 800MHz
- 1GB Turbo (Robson)
- 120GB 7200 rpm
- 8x DVD+/-RW Dual Layer
- Intel® 4965AG+N
- Bluetooth
- HDMI
- Ingebouwde WebCam + Microfoon
- Diefstal Alarm (speakers worden gebruikt als sirene bij diefstal)
- 2 jaar carry in (Basis garantie, te verlengen t/m 3 jaar)

Hij kost nog geeneens zoveel: 1200 euro bij FS
Ik zit er nu serieus aan te denken om mijn huidige F3Ja laptop om te ruilen voor deze laptop.
[ Voor 25% gewijzigd door silmaril8 op 16-10-2007 18:16 . Reden: 0 vergetn :P ]
Je hebt een nul te weinig in de prijs!
Wel ernstig goedkoop hoor - beter dan wat ik heb afgezien van het geheugen en een grove 200 euro goedkoper! Nu afwachten of het kwaliteitsverschil alsnog een compal rechtvaardigt...
Verwijderd
Ik heb mijn videokaart geupdate naar versie 163.69 want gisteren is de computer 2x hard gecrasht tijdens het spelen van Halo 2. De 2de keer kon Vista niet eens meer opgestart worden. Laptop deed daarna vreemd, Race 07 deed het opeens ook niet meer. Daarna nieuwe drivers geinstalleerd en nu doet het alles het weer prima. Weet nog niet hoe alles reageert als ik weer even gegamed heb.
Fifa 08 (heel gaar spel
) was een mooie test, want die deed het niet met een driver van laptopvideo2go en wel met de originele (van juni via de Compal site). Maar goed die heb ik gister meteen verwijderd toen mijn laptop gaar deed.
Maar goed ik heb 1 klein vraagje, mijn Engels is prima maar hier weet ik niet 100% zeker wat ze er nou mee bedoelen
ISSUES RESOLVED
The display is corrupt or there is no display upon resume from sleep mode. [296199/326914]
This issue is system and monitor specific, and currently affects only a minority of systems.
System BIOS updates can correct this issue. Please contact your motherboard or system manufacturer for the latest system BIOS.
Bovenstaand staat in groen, dus ik neem aan dat het positief (opgelost) is. Klopt dit?
Dankie dankie.
Fifa 08 (heel gaar spel

Maar goed ik heb 1 klein vraagje, mijn Engels is prima maar hier weet ik niet 100% zeker wat ze er nou mee bedoelen
ISSUES RESOLVED
The display is corrupt or there is no display upon resume from sleep mode. [296199/326914]
This issue is system and monitor specific, and currently affects only a minority of systems.
System BIOS updates can correct this issue. Please contact your motherboard or system manufacturer for the latest system BIOS.
Bovenstaand staat in groen, dus ik neem aan dat het positief (opgelost) is. Klopt dit?
Dankie dankie.
Lijkt erop dat de nieuwste BIOS het probleem inderdaad heeft verholpen. Iemand ervaringen ermee?
hieronder: 1.13.
hieronder: 1.13.
[ Voor 9% gewijzigd door mux op 17-10-2007 12:00 ]
Is dat versie 1.12? Want ik kon de bovenstaande tekst niet vinden in de changelog van die BIOS versie.ssj3gohan schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:10:
Lijkt erop dat de nieuwste BIOS het probleem inderdaad heeft verholpen. Iemand ervaringen ermee?
Als het om 1.13 gaat dan wacht ik liever nog met flashen, altijd weer een risico...
Verwijderd
Ik snap niet wat je zegt..ssj3gohan schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:10:
Dat Engelse stukje ging over de videodriver die ik heb geinstalleerd voor de duidelijkheid.
welke versienummer heb je nu dan?Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:00:
[...]
Ik snap niet wat je zegt..
Dat Engelse stukje ging over de videodriver die ik heb geinstalleerd voor de duidelijkheid.
En waar kan ik versie 1.13 vinden? Op de engelse compal website zie ik alleen maar 1.12 nog...
[ Voor 14% gewijzigd door ChessSpider op 17-10-2007 12:08 ]
Verwijderd
163.69
Maar het werkt vooralsnog like a charm.
Medal of Honor Airborne liep eerst af en toe vast met de eerste driver die ik had. Daarna had ik de driver veranderd naar die op de Compal site staat (dus van augustus oid). Nu heb ik een ''nieuwe'' van laptopvideo2go gehaald en het spel is niet gecrasht.
Hopelijk gebeurd dat ook niet met Halo 2, dan ben ik helemaal tevreden.
Waarom heb je niet versie 165.01 geprobeerd?`Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:08:
[...]
163.69
Maar het werkt vooralsnog like a charm.
Medal of Honor Airborne liep eerst af en toe vast met de eerste driver die ik had. Daarna had ik de driver veranderd naar die op de Compal site staat (dus van augustus oid). Nu heb ik een ''nieuwe'' van laptopvideo2go gehaald en het spel is niet gecrasht.
Hopelijk gebeurd dat ook niet met Halo 2, dan ben ik helemaal tevreden.
Verwijderd
omdat bij die ander een whql vinkje stond 
Plus daar stond een hoop info bij. Is die nieuwe versie aan te raden? Anders installeer ik die wel even
Plus daar stond een hoop info bij. Is die nieuwe versie aan te raden? Anders installeer ik die wel even
Ik installeer die versie wel, op Windows XP. Ik zal je wel vertellen hoe het gingVerwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:19:
omdat bij die ander een whql vinkje stond
Maar met de driver versie die je nu hebt, heb je nog steeds dat het beeld soms uit is als je het beeldscherm dicht en openklapt?
O wacht, deze driver is alweer 6 maanden oud!
De nieuwste versie is 163.75, net 2 weekjes oud,
Te vinden op http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=15381 (Win XP!)
[ Voor 16% gewijzigd door ChessSpider op 17-10-2007 12:25 . Reden: blijkbaar betekend hoogste versie nummer niet nieuwste driver.. ]
Verwijderd
Het beeldscherm gaat wel weer aan als ik hem dicht heb geklapt en weer open doe. Hoe dat met slaapstand zit weet ik niet, want dat wil ik eigenlijk ook niet testen. Beetje allergisch hoe vaak dit ding al gecrasht is in vergelijking met mijn desktop. Vandaar mijn vraag hoe ik dat Engelse stukje moet interpreteren.ChessSpider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:20:
[...]
Ik installeer die versie wel, op Windows XP. Ik zal je wel vertellen hoe het ging
Maar met de driver versie die je nu hebt, heb je nog steeds dat het beeld soms uit is als je het beeldscherm dicht en openklapt?
O wacht, deze driver is alweer 6 maanden oud!
De nieuwste versie is 163.75, net 2 weekjes oud,
Te vinden op http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=15381 (Win XP!)
Maar is het zo: hoe nieuwe hoe beter? Ik weet niet of Halo 2 nu nog blijft werken, dat ga ik zo wel even uitproberen met mijn oude driver.
Bedankt voor je antwoorden: I LIKE
//edit: 163,75 geinstalleerd. Ga nu Halo 2 proberen, ben benieuwd
//edit 2: het werkt prima! Laptop is niet gecrasht en de foutmeldingen zijn hopelijk ook verleden tijd. Laptop gaat ook weer lekker snel itt tot gisteravond toen alles traag & gaar ging na de 2de crash. Verplaatsen van bestanden ed gaat ook weer snel. Kortom ik ben tevreden
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2007 13:40 ]
Ik heb nu ook versie 163.75 geinstalleerd.
Het engelse stukje dat jij hebt neergezet komt volgens mij neer op dat alleen een BIOS update het kan verhelpen. Dat lijkt ook te kloppen, want met bovenstaande driver en BIOS versie 1.10 heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Met de vorige nvidia driver die ik had haalde ik een 3dmark06 score van 3500 precies (zie onderop voor specifieke specs). Met deze driver haal ik 3514. Niet echt een verbetering dus.
Nieuwste driver is inderdaad over het algemeen beter, omdat dan problemen zijn opgelost die aan het licht zijn gekomen in de vorige drivers of tweaks zijn toegepast om de videokaart beter te laten werken voor specifieke spellen.
Jammer genoeg kan het ook best zijn dat er nieuwe problemen zijn gekomen, waardoor hij juist veel slechter presteerd.
WHQL betekend niks meer en niks minder dat de driver is goedgekeurd door Microsoft. Op windows vista X64 bit kan je versies die niet-WHQL zijn niet eens meer installeren (niet waar trouwens, er zijn (reg) hacks om het toch mogelijk te maken).
Als een driver niet WHQL valid is krijg je het welbekende schermpje met de waarschuwing en de "Toch doorgaan" knop. Over het algemeen is het gewoon veilig om op Toch doorgaan te klikken, want bedrijven krijgen WHQL door een bedrag naar Microsoft over te maken. Niks meer en niks minder.
De drivers van laptopvideo2go zijn niet WHQL valid, omdat er bestanden zijn aangepast. In dit geval nv4display.inf. Dat word opgemerkt en dan is de originele WHQL validatie niet meer geldig.
Toch is het over het algemeen gewoon veilig om te updaten, aangezien nvidia voor elke videokaart hetzelfde driver-model gebruiken. Dat betekend dat ze onderling uitwisselbaar zijn.
----------------------------------------
Volledige systeem specs
---------------------------------------
BIOS versie 1.10
T7100 intel
8600M GT 256 MB
7200 RPM HDD
1 GB geheugen.
http://service.futuremark...pe=14&XLID=0&UID=11567922
Het engelse stukje dat jij hebt neergezet komt volgens mij neer op dat alleen een BIOS update het kan verhelpen. Dat lijkt ook te kloppen, want met bovenstaande driver en BIOS versie 1.10 heb ik nog steeds hetzelfde probleem.
Met de vorige nvidia driver die ik had haalde ik een 3dmark06 score van 3500 precies (zie onderop voor specifieke specs). Met deze driver haal ik 3514. Niet echt een verbetering dus.
Nieuwste driver is inderdaad over het algemeen beter, omdat dan problemen zijn opgelost die aan het licht zijn gekomen in de vorige drivers of tweaks zijn toegepast om de videokaart beter te laten werken voor specifieke spellen.
Jammer genoeg kan het ook best zijn dat er nieuwe problemen zijn gekomen, waardoor hij juist veel slechter presteerd.
WHQL betekend niks meer en niks minder dat de driver is goedgekeurd door Microsoft. Op windows vista X64 bit kan je versies die niet-WHQL zijn niet eens meer installeren (niet waar trouwens, er zijn (reg) hacks om het toch mogelijk te maken).
Als een driver niet WHQL valid is krijg je het welbekende schermpje met de waarschuwing en de "Toch doorgaan" knop. Over het algemeen is het gewoon veilig om op Toch doorgaan te klikken, want bedrijven krijgen WHQL door een bedrag naar Microsoft over te maken. Niks meer en niks minder.
De drivers van laptopvideo2go zijn niet WHQL valid, omdat er bestanden zijn aangepast. In dit geval nv4display.inf. Dat word opgemerkt en dan is de originele WHQL validatie niet meer geldig.
Toch is het over het algemeen gewoon veilig om te updaten, aangezien nvidia voor elke videokaart hetzelfde driver-model gebruiken. Dat betekend dat ze onderling uitwisselbaar zijn.
Volledige systeem specs
BIOS versie 1.10
T7100 intel
8600M GT 256 MB
7200 RPM HDD
1 GB geheugen.
En nu nog even....waar kunnen we Bios V1.13 vinden??
3000Wp op 't dak
Verwijderd
Thanks voor je duidelijke uitleg!ChessSpider schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:57:
Ik heb nu ook versie 163.75 geinstalleerd.
Volledige systeem specs
BIOS versie 1.10
T7100 intel
8600M GT 256 MB
7200 RPM HDD
1 GB geheugen.
Computer name: XFL90-ERIK
Your Ticket #: 42JLGLC
BIOS Type: Phoenix
BIOS Date: May 22nd 2007
BIOS ID: SROSA001.86C.0038.D.0705221818
BIOS OEM: D.03
Chipset: Intel 2A00 rev 12
SuperIO: Unknown
Manufacturer: -
Motherboard: N/A
Maximum Memory: 1000MB
Installed Memory: 3072MB
Memory Config: Slot1:2048 Slot2:1024
(via: http://scan.esupport.com/...15251574&CFTOKEN=14173724)
Ik denk dat het dus verstandig zou zijn om mijn bios te updaten? Al moet ik er wel expliciet bij zeggen dat ik er absoluut geen voorstander van ben...
Ik zal er nog even mee wachten, op het moment zijn er zover ik weet geen echt belangrijke veranderingen aangebracht in de BIOS. ssj3gohan zegt dat vanaf versie 1.13 het probleem met het scherm is opgelost, maar vooralsnog is die onvindbaar.
Pas als je hier berichten krijgt dat het echt opgelost is, zal ik gaan flashen als ik jou was. Want het is toch een risico en als je je er niet helemaal veilig bij voelt, kan je beter wachten tot het écht een verbetering oplevert
Je BIOS versie staat er trouwens niet bij zo te zien. Beste manier om daar achter te komen is te kijken wat er staat tijdens het opstarten van je pc (tijdens de POST). Zorg dat quickboot uitstaat tijdens het opstarten en druk op de pauze knop. Dan zal het beeld stil blijven staan zodat je je bios versie kan zien. Bij mij stond er IFT0010 V 1.10 ofzoiets.
Waarschijnlijk zijn er ook wel programma's voor te downloaden, maar ik weet er zo 1,2,3 geen een.
Pas als je hier berichten krijgt dat het echt opgelost is, zal ik gaan flashen als ik jou was. Want het is toch een risico en als je je er niet helemaal veilig bij voelt, kan je beter wachten tot het écht een verbetering oplevert
Je BIOS versie staat er trouwens niet bij zo te zien. Beste manier om daar achter te komen is te kijken wat er staat tijdens het opstarten van je pc (tijdens de POST). Zorg dat quickboot uitstaat tijdens het opstarten en druk op de pauze knop. Dan zal het beeld stil blijven staan zodat je je bios versie kan zien. Bij mij stond er IFT0010 V 1.10 ofzoiets.
Waarschijnlijk zijn er ook wel programma's voor te downloaden, maar ik weet er zo 1,2,3 geen een.
Verwijderd
Thanks!
Ik wacht geduldig af
Driver 163.175 was trouwens niet zo chill, bij Medal of Honor Airborne schokte het beeld veel meer dan met 163.169. Nadat de installatie ongedaan gemaakt was ging het weer soepel. Daarna nog wel een keer gehad dat een level heel haperig ging, maar nadat ik dat level opnieuw had geladen ging het weer soepel.
Van Ahtec heb ik een draadloze muis gehad (ben sowieso al anti) en de batterijen zijn nu alweer op. Ding heeft zo'n maand gewerkt denk ik, en dan max 3 dagen per week. Drama dus, even afwachten hoe de nieuwe batterijen het doen. Anders word het toch maar een muis met een koordje
Ik wacht geduldig af
Driver 163.175 was trouwens niet zo chill, bij Medal of Honor Airborne schokte het beeld veel meer dan met 163.169. Nadat de installatie ongedaan gemaakt was ging het weer soepel. Daarna nog wel een keer gehad dat een level heel haperig ging, maar nadat ik dat level opnieuw had geladen ging het weer soepel.
Van Ahtec heb ik een draadloze muis gehad (ben sowieso al anti) en de batterijen zijn nu alweer op. Ding heeft zo'n maand gewerkt denk ik, en dan max 3 dagen per week. Drama dus, even afwachten hoe de nieuwe batterijen het doen. Anders word het toch maar een muis met een koordje
Ha mensen
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier kwam, want m'n laptop was na 2 maanden toch eindelijk bezorgd. Superding! Had een beetje een aparte bestelling, want me werd aangeboden de XS-90 met de behuizing van de GTX-90 met 1440x900 scherm, best wel vreemde combi.
De laklaag aan de bovenkant is erg krasgevoelig, maarja, niets aan te doen, het ziet er alsnog wel mooi uit. Daarnaast ben ik ook erg tevreden over de prestaties van het ding, je kan gewoon HL Episode 2 echt met alles hoog aan spelen! Best wel impressing.
Had eerst een beetje problemen met de drivers, sommige versienummers konden geen video afspelen in WMP, dan kreeg ik een blauw scherm, ik was echt doodsbang dat ik hem gemold had, maar nu met versienummer 163.69 doet alles het gelukkig weer.
Verder nog wel een paar vraagjes:
- Is het updaten van het bios nodig? (gebruik nooit slaapstand)
- Kan je die touchknoppen bovenaan (internet, mail, wow video, wow audio en mute) ook aanpassen? Het is heel vervelend als je per ongeluk de mail opstart want outlook is een baggerprogramma, firefox start ik ook nooit op die manier op
- Kan je het touchpad ook uitschakelen? (zonder de driver erop kon ik het niet, nu met driver is het me ook een raadsel)
Verder topding
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier kwam, want m'n laptop was na 2 maanden toch eindelijk bezorgd. Superding! Had een beetje een aparte bestelling, want me werd aangeboden de XS-90 met de behuizing van de GTX-90 met 1440x900 scherm, best wel vreemde combi.
De laklaag aan de bovenkant is erg krasgevoelig, maarja, niets aan te doen, het ziet er alsnog wel mooi uit. Daarnaast ben ik ook erg tevreden over de prestaties van het ding, je kan gewoon HL Episode 2 echt met alles hoog aan spelen! Best wel impressing.
Had eerst een beetje problemen met de drivers, sommige versienummers konden geen video afspelen in WMP, dan kreeg ik een blauw scherm, ik was echt doodsbang dat ik hem gemold had, maar nu met versienummer 163.69 doet alles het gelukkig weer.
Verder nog wel een paar vraagjes:
- Is het updaten van het bios nodig? (gebruik nooit slaapstand)
- Kan je die touchknoppen bovenaan (internet, mail, wow video, wow audio en mute) ook aanpassen? Het is heel vervelend als je per ongeluk de mail opstart want outlook is een baggerprogramma, firefox start ik ook nooit op die manier op
- Kan je het touchpad ook uitschakelen? (zonder de driver erop kon ik het niet, nu met driver is het me ook een raadsel)
Verder topding
Tx to: @internetofshit
Verwijderd
Nou of het echt een topding is ben ik niet zo van overtuigd.
Na mijn laptop vandaag weer aangedaan te hebben sinds woensdag deed die geen fuck meer. Windows werd geladen en op het moment dat ik mijn wachtwoord moest invoeren kwam er geen beeld. Na een paar keer proberen, plus in de laatst bekende geslaagde configuratie deed die het nog steeds niet. Daarna in veilige modus de beeldschermdriver veranderd van 163.169 naar eentje die Microsoft standaard heeft. Kortom hij draait alleen goed met een stervens oude driver, gamen zit er nu dus eventjes niet in.
Al meer bekend over bios update 1.13? Als die dat gesodemieter oplost met dat #&)(*#$& beeldscherm zou dat me erg gelukkig maken.
Na mijn laptop vandaag weer aangedaan te hebben sinds woensdag deed die geen fuck meer. Windows werd geladen en op het moment dat ik mijn wachtwoord moest invoeren kwam er geen beeld. Na een paar keer proberen, plus in de laatst bekende geslaagde configuratie deed die het nog steeds niet. Daarna in veilige modus de beeldschermdriver veranderd van 163.169 naar eentje die Microsoft standaard heeft. Kortom hij draait alleen goed met een stervens oude driver, gamen zit er nu dus eventjes niet in.
Al meer bekend over bios update 1.13? Als die dat gesodemieter oplost met dat #&)(*#$& beeldscherm zou dat me erg gelukkig maken.
Zo, ik heb nu Vista geinstaleerd op mijn laptop. Echt niet normaal maar alles werkt perfect, geen een foutmelding meer. Ik heb alleen een probleempje. Als mijn laptop een tijdje in de slaapstand heeft gestaan dan wil het scherm niet meer aan. Ik moet vervolgens de laptop uitzetten en opnieuw opstarten.. Heeft iemand hier eerder problemen mee gehad en eventueel al een oplossing gevonden?
_@/'
Er zijn uiteraard problemen met niet-mobile videodrivers, als je de 100-serie installeert moet de videokaart prima werken. (althans, even uitgaande van dat je xp hebt).Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:41:
Nou of het echt een topding is ben ik niet zo van overtuigd.
Verwijderd
Wat doe ik verkeerd? Ik heb een bto 15w25 (de greef) en ik kom er steeds maar weer achter at dit ding een stuk trager is dan ik had verwacht, en ik heb met mijn slechte hardware kennis werkelijk geen idee waar dat nu van komt. Ik heb pasgeleden 3dmark06 gehaald om mijn vermoedens te testen, nu was dit mijn resultaat:
2943 3dmarks
sm 2.0: 1200
hdr/sm 3.0: 1038
cpu: 1673
Nu heb ik dus nog nooit eerder 3dmark gebruikt dus ik kijken wat dat nou wil zeggen, nu kom ik overal mensen tegen die dat soort resultaten met een 6800gt behalen, nee niet 8600, 6800!. Nu zal de 8600gt go vast iets slechter zijn dan de 8600gt, maar zon enorme stap terug? Ligt dat nu aan die instellingen van 3dmark, heb ik die te hoog ingesteld? Ik heb via laptopvideo2go of iets dergelijks pas nieuwe drivers geinstalleerd voor de grafische kaart dus daar zal het wel niet aan liggen.
Ben ik nu zo dom en is er een makkelijke verklaring? Of heb ik wat verkeerds gedaan waardoor de kaart het niett goed meer doet ofzo?
Specs:
8600 GT GO 512 MB
Core 2 Duo t7500 2.2 Ghz
2 Gb ram (2*1GB)
Vista 32 bits
2943 3dmarks
sm 2.0: 1200
hdr/sm 3.0: 1038
cpu: 1673
Nu heb ik dus nog nooit eerder 3dmark gebruikt dus ik kijken wat dat nou wil zeggen, nu kom ik overal mensen tegen die dat soort resultaten met een 6800gt behalen, nee niet 8600, 6800!. Nu zal de 8600gt go vast iets slechter zijn dan de 8600gt, maar zon enorme stap terug? Ligt dat nu aan die instellingen van 3dmark, heb ik die te hoog ingesteld? Ik heb via laptopvideo2go of iets dergelijks pas nieuwe drivers geinstalleerd voor de grafische kaart dus daar zal het wel niet aan liggen.
Ben ik nu zo dom en is er een makkelijke verklaring? Of heb ik wat verkeerds gedaan waardoor de kaart het niett goed meer doet ofzo?
Specs:
8600 GT GO 512 MB
Core 2 Duo t7500 2.2 Ghz
2 Gb ram (2*1GB)
Vista 32 bits
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 10:15 ]
Dit klopt wel ongeveer hoor. Maar langzaam, dat zou ik echt niet zeggen... Ik draai UT3 (demo vooralsnog) 40fps op 1680x1050 volle effecten, geen AA... Dat is een ridicuul snelle videokaart voor een laptop.
Sterker nog, ik draai UT3 op die snelheid als ik mn cpu terugklok naar 1.2 GHz, waarschijnlijk krijg ik nog wel een paar framepjes erbij als ik de cpu op zijn 'normale' snelheid laat lopen. Damn, that's fast.
Shaderperformance is hetzelfde als de 8600GT desktopversie, dus afgezien van het DDR2 is hij even snel als een desktoppertje. Vind ik toch wel ultrageweldig, te weten dat je dit anderhalf uur lang op de batterij kunt doen en je desktop geen sap meer zou hebben na een kwartiertje (als hij op zon batterij zou kunnen lopen).
Sterker nog, ik draai UT3 op die snelheid als ik mn cpu terugklok naar 1.2 GHz, waarschijnlijk krijg ik nog wel een paar framepjes erbij als ik de cpu op zijn 'normale' snelheid laat lopen. Damn, that's fast.
Shaderperformance is hetzelfde als de 8600GT desktopversie, dus afgezien van het DDR2 is hij even snel als een desktoppertje. Vind ik toch wel ultrageweldig, te weten dat je dit anderhalf uur lang op de batterij kunt doen en je desktop geen sap meer zou hebben na een kwartiertje (als hij op zon batterij zou kunnen lopen).
Verwijderd
Dat is nu juist het punt... Jij haalt dat wel met die hardware, ik zie overal mensen emt mijn hardware veel hogere fps halen. Ik draai met dezelfde laptop (ik neem aan dat jij het ook over de 15w25 hebt), dezelfde ut3 demo op 1024 * 640, textures op 3, world details op 2, post processing op muted, geen AA en ik krijg maar iets hoger gemiddeld (45 fps). Met jouw instellingen haal ik rond de 18 fps. (ja ik heb vsync uit)
Hier een pic om dat te demonstreren, op heatray met jouw instellingen:
Pic
Als iemand een idee heeft waar die nogal grote verschillen vandaan komen... Ik hoor het graag.
Hier een pic om dat te demonstreren, op heatray met jouw instellingen:
Pic
Als iemand een idee heeft waar die nogal grote verschillen vandaan komen... Ik hoor het graag.
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2007 12:08 ]
Misschien komt het door vista? Ik vind de desktopdrivers 163.71 toch geen onverdeeld succes, regelmatig als mn computer opstart staat de resolutie verkeerd ingesteld. Prestaties zijn wel meer dan prima.
Verwijderd
Ik heb net geprobeerd de nieuwe videodriver 163.76 te installeren. Daarna stond er bij de prestatie index dat ik die diende te vernieuwen. Beide keren kreeg ik een blue screen.
Nu weer terug naar de oude driver van mei en alles werkt weer. Begrijp er echt geen fuck van waarom nieuwere drivers bij niet werken.
Beter raakt mijn hardware niet beschadigd door al dit gesodemieter
Nu weer terug naar de oude driver van mei en alles werkt weer. Begrijp er echt geen fuck van waarom nieuwere drivers bij niet werken.
Beter raakt mijn hardware niet beschadigd door al dit gesodemieter
Heeft hier iemand BIOS versie 1.12 geflased? Als ik hem download zie ik alleen een .wph bestand en geen .rom. Dat had ik wel bij 1.10. Ik durf hem dus ook niet te gaan flashen..
Gewoon de inhoud van die zipfile op een bootable memory stick zetten en ermee opstarten, IFT00112.BAT starten, de rest gaat automatisch en is binnen een paar minuten gedaan.
En hij doet het
Draait weer als een trein, och ik zeit gelukkig mens

Nu nog wachten op de volgende die ik deze week binnen verwacht...
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Typisch, volgens het opstartscherm zou ik een bios van de FT00 moeten hebben. Apart. Afijn, ik ga bios versie 1.12 eens testen.
_@/'
Ja weet ikLZF schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:11:
Gewoon de inhoud van die zipfile op een bootable memory stick zetten en ermee opstarten, IFT00112.BAT starten, de rest gaat automatisch en is binnen een paar minuten gedaan.
Maar er ontbreekt een bestand volgens de readme file, namelijk het .rom bestand.
Hij staat in de changelog van het zip bestand, inclusief checksum, maar niet in de zip file.
Daarom mijn vraag of iemand hier 1.12 al heeft geflashed zonder zijn laptop te bricken
cs
Ik draai al meer dan een maand met 1.12, gewoon de zip file gedownload, waar weet ik niet meer, of bij www.bizcom-us.com/support/ of bij www.compal.comChessSpider schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 09:37:
[...]
Daarom mijn vraag of iemand hier 1.12 al heeft geflashed zonder zijn laptop te bricken
cs
[ Voor 3% gewijzigd door kor952 op 23-10-2007 11:37 ]
3000Wp op 't dak
Ik vraag me af of er geen mogelijkheid is om te laten zien hoe lang de accu nog meegaat. Sommige andere laptops laten een tijd zien, deze alleen het aantal procenten dat de accu nog vol zit.
_@/'
Dat verschilt heelerg per laptop. Deze laptopbatterij heeft geen ondersteuning voor de overgebleven batterijtijd, anderen wel. Meestal zijn high-performancelaptops niet uitgerust met deze functie omdat het verschil tussen vol aan en idle veel te groot is en mensen dus geen betrouwbare cijfers eruit zullen krijgen. Het is ook gewoon een besparing, hoeven ze er geen interfacechip in te dauwen
Bij mij laat RMClock een tijd zien, maar is dat het programma of zit het wel in mijn accu ingebouwd ?Steephh schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:07:
Ik vraag me af of er geen mogelijkheid is om te laten zien hoe lang de accu nog meegaat. Sommige andere laptops laten een tijd zien, deze alleen het aantal procenten dat de accu nog vol zit.
Waarschijnlijk het eerste. RMClock maakt een gok door de overgebleven capaciteit te vergelijken met hoe die was X minuten geledenhjs schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:18:
[...]
Bij mij laat RMClock een tijd zien, maar is dat het programma of zit het wel in mijn accu ingebouwd ?
Ik word er ook helemaal gek van, heb al veel instellingen geprobeerd maar elke keer als ik mn laptop weer openklap en op spatie druk gebeurt er nietsVerwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 23:41:
En weer open, en weer dicht, en weer open, en weer dicht... En weer open, en weer dicht...zero_cool89 schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:06:
[...]
Ik word er ook helemaal gek van, heb al veel instellingen geprobeerd maar elke keer als ik mn laptop weer openklap en op spatie druk gebeurt er niets
Vandaag was het echt erg, deed hem wel 25 keer open en dicht en alsnog sloeg hij niet aan... Toen hield ik de aan/uit knop maar 5 seconden ingedrukt en werkte hij wel weer
Maar serieus, behalve dat is 't wel een echte pracht laptop
Verwijderd
Dat ben ik wel met je eens, maar het blijft vervelend om een laptop te hebben met mankementen. Voor dat geld verwacht ik eigenlijk wel een probleemloos werkende laptop en dat is nog niet het geval.ChessSpider schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:17:
[...]
En weer open, en weer dicht, en weer open, en weer dicht... En weer open, en weer dicht...
Vandaag was het echt erg, deed hem wel 25 keer open en dicht en alsnog sloeg hij niet aan... Toen hield ik de aan/uit knop maar 5 seconden ingedrukt en werkte hij wel weer
Maar serieus, behalve dat is 't wel een echte pracht laptop
Afwachten of het opgelost wordt met de nieuwe Bios versie
ik had nog even een vraag over windows XP en dan met die SATA drivers slipstreamen. Welke drivers moet ik dan hebben? De intel chipset drivers?? en dan de map ALL slipstreamen in de driver sectie van windows? Met Nlite hebben we t dan over.
ik heb een 90W Mains & Car / Aeroplane Notebook Power Adapter gekocht voor mijn laptop maar ik weet niet welke tip erop moet
er zijn er meerdere die passen (geprobeerd zonder dat de AC was aangesloten).
Weet iemand welke notebook een zelfde tip of adapter heeft? want dan kan ik het in het onderstaande overzicht opzoeken
Weet iemand welke notebook een zelfde tip of adapter heeft? want dan kan ik het in het onderstaande overzicht opzoeken
Gister stond dat de nieuwste 156.73 WHQL drivers uit zijn op http://www.laptopvideo2go.com/
Ik heb ze (Vista) geinstalleerd maar kreeg de melding dat ze niet gecertificeerd zijn. WHQL drivers zijn dat toch wel?
Ik zie ook de 163.67 drivers (laatse drivers zegt de site). Ik neem aan dat dit beta drivers zijn of zijn dit andere drivers? Wat is dit verschil? Als ik bij download drivers kijk zie ik ook nog ergens de 165.01 driver, allemaal Vista drivers. Kan iemand mij deze verschillen uitleggen?
Zijn dit mischien desktop drivers en de ander laptop drivers of maakt dit niet uit?
Ik heb ze (Vista) geinstalleerd maar kreeg de melding dat ze niet gecertificeerd zijn. WHQL drivers zijn dat toch wel?
Ik zie ook de 163.67 drivers (laatse drivers zegt de site). Ik neem aan dat dit beta drivers zijn of zijn dit andere drivers? Wat is dit verschil? Als ik bij download drivers kijk zie ik ook nog ergens de 165.01 driver, allemaal Vista drivers. Kan iemand mij deze verschillen uitleggen?
Zijn dit mischien desktop drivers en de ander laptop drivers of maakt dit niet uit?
die 165.01 zijn fout, kijk maar naar de datum. Ik zou kijken op de driver sites die opgegeven zijn in de TS. Op mijn driver cd stond versie 156.73. dus geen gedoe met custom versies en meteen een vrij recente
preciesTMon schreef op woensdag 24 oktober 2007 @ 08:45:
ik had nog even een vraag over windows XP en dan met die SATA drivers slipstreamen. Welke drivers moet ik dan hebben? De intel chipset drivers?? en dan de map ALL slipstreamen in de driver sectie van windows? Met Nlite hebben we t dan over.
er kan niet echt iets fout gaan.
bahh zeg... windows XP pro geinstalleerd. Is m'n TVkaart niet aan de gang te krijgen en m'n IR ook niet... Achtelijk gedoe, dan maar weer het verdomd trage Vista. Bahh
Las ergens dat iemand een 64 bits OEM Vista geactiveerd heeft met een 32 bits code. Is dit mogelijk?
wie weet: An update is available that improves the compatibility, reliability, and stability of Windows VistaTMon schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 09:05:
bahh zeg... windows XP pro geinstalleerd. Is m'n TVkaart niet aan de gang te krijgen en m'n IR ook niet... Achtelijk gedoe, dan maar weer het verdomd trage Vista. Bahh
This update improves the compatibility, reliability, and stability of Windows Vista. This update includes the following improvements:
• It extends the battery life for mobile devices.
• It improves the stability of portable computers and of desktop computers that use an uninterruptable power supply (UPS).
• It improves the reliability of Windows Vista when you open the menu of a startup application.
• It improves the stability of wireless network services.
• It shortens the startup time of Windows Vista by using a better timing structure.
• It shortens the recovery time after Windows Vista experiences a period of inactivity.
• It shortens the recovery time when you try to exit the Photos screen saver.
• It improves the stability of Windows PowerShell.
This update also resolves the following issues in Windows Vista:
• A compatibility issue that affects some third-party antivirus software applications.
• A reliability issue that occurs when a Windows Vista-based computer uses certain network driver configurations.
Was gisteravond aan het proberen om mijn 8600M GT te underklokken, dacht dat ik drivers had die het ondersteunde (167.26) maar mooi niks dat er wat veranderd als ik de sliders schuif in rivatuner
hier doet hij het wel
http://www.laptopvideo2go...php?showtopic=15587&st=41
Wat zie ik over het hoofd?
[ Voor 9% gewijzigd door hjs op 25-10-2007 11:05 . Reden: undeklokken erbij ]
Verwijderd
Ok dit was een hele domme vraag ik weet het al
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2007 19:35 ]
BIOS 113 nu te downloaden
http://www.compal.com/Dow.../BIOS/IFT00113.zipRelease Notification
**************************************************************************************
IFT0X & IFL9X System BIOS Release Notification 09-27-2007
*File name : IFT00113.ROM
*Checksum : D161h
*File name : IFT00113.WPH
*Checksum : 9F86h
The attached file is IFT00113.ROM for IFT0X & IFL9X.
Please add parameter '/pf=slp2' when you are going to flash v1.12 BIOS first time, if you never update v1.02 system BIOS or later.
Please add parameter '/EXIT /PF=NRBT', if you don't want to reboot after flashing BIOS.
System BIOS (Rev. IFT00113.ROM)
* System BIOS change? Yes
Notification:
1. Default build in EC BIOS k03a108a.ROM
2. VGA BIOS Rev UMA 1447 / NV P478H2 / NB8P(60.84.42.00.23) / NB8M(60.86.39.00.26)
3. Base on IFT00112
Known issues:
Modified:
1.Add change AHCI configuration default function and utility.
2.Add ucode support for CPU ID 10674
Issues Fixed:
1.Fix SLP2 and NRBT parameter conflict problem.
Please use "/EXIT /MFG /PF=SLP2NRBT", if you need to
update SLP2 data and return to DOS after flashing BIOS.
**************************************************************************************
*File name : IFT00113.ROM
*Checksum : D161h
*File name : IFT00113.WPH
*Checksum : 9F86h
The attached file is IFT00113.ROM for IFT0X & IFL9X.
Please add parameter '/pf=slp2' when you are going to flash v1.12 BIOS first time, if you never update v1.02 system BIOS or later.
Please add parameter '/EXIT /PF=NRBT', if you don't want to reboot after flashing BIOS.
Notification:
2. VGA BIOS Rev UMA 1447 / NV P478H2 / NB8P(60.84.42.00.23) / NB8M(60.86.39.00.26)
3. Base on IFT00112
Known issues:
Modified:
Issues Fixed:
[ Voor 87% gewijzigd door Sorted op 26-10-2007 13:22 ]
Ik heb hem net geflahed. Was even goed schrikkenTVL schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:48:
Heb je deze ook al geinstalleerd? Zo ja. Ben je nog problemen tegen gekomen, draait het stabieler?
3000Wp op 't dak
Verwijderd
Help...
Ok, ziet er leuk uit allemaal, maar kan ook iemand in begrijpbaar Nederlands vertellen wat voor voordeel deze nieuwe BIOS heeft?Sorted schreef op vrijdag 26 oktober 2007 @ 13:20:
BIOS 113 nu te downloaden
[...]
Notification:
3. Base on IFT00112
Known issues:
Modified:
Issues Fixed:
Lost dit dan het probleem op met het beeldscherm dat weer uitgaat als je hem open klapt? (heb zelf de IFT00)
Geen idee nog wat er verbeterd is, maar ik heb m intussen ook naar 1.13 geflashed. De tijd zal het leren of bepaalde problemen hiermee inderdaad zijn opgelost.
Geflashed, maar de problemen met het scherm blijven. Scherm staat nu open geklapt in een mooie zwarte kleur..
Ik stel voor dat je deze bios flash overslaat.. tenzij je problemen met je harde schijf ofzo..
Ik stel voor dat je deze bios flash overslaat.. tenzij je problemen met je harde schijf ofzo..
Kan aan mij liggen maar voor de flash naar 1.13 bios stond de idle cpu speed op 800 MHz in CPU-Z, nu op 1600 MHz? Energiebeheer staat nog steeds op hetzelfde, Draagbaar/laptop dus.
Ik heb in ieder geval geen last van een zwart blijvend scherm.
Welke boot volgorde moet ik op de compal aanhouden om van een USB memory pen te kunnen booten? Ik heb nu FDD als eerste staan maar mij lukt het nog niet.Verwijderd schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 22:45:
http://www.thegamebooks.com/bootable...uide-t108.html
Handige site voor bootable memory stick.
Het is inmiddels gelukt, je ziet de USB memeory pen pas tussen de boot devices als hij er in zit.
[ Voor 12% gewijzigd door kor952 op 27-10-2007 17:38 ]
3000Wp op 't dak
Verwijderd
Niet meer, of had je dat al niet (scherm)?LZF schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:19:
Kan aan mij liggen maar voor de flash naar 1.13 bios stond de idle cpu speed op 800 MHz in CPU-Z, nu op 1600 MHz? Energiebeheer staat nog steeds op hetzelfde, Draagbaar/laptop dus.
Verwijderd
Gisteren Vista naast XP gezet in dualboot configuratie. Vista valt me niet tegen, na de verhalen die ik er over heb gehoord, maar deze laptop is dan ook ruim na verschijning van Vista op de markt gekomen. Het meeste werkt wel. In apparaatbeheer is alles bekend. Maar ik kan de webcam nergens vinden (ook in smartwatch ziet hij hem niet).
En hoe kan ik zien of de Robson module werkt? bij Start-programmas staat wel een programma maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
En hoe kan ik zien of de Robson module werkt? bij Start-programmas staat wel een programma maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Hmm, heb jij de IR al uitgeprobeerd? En zo ja, voor wat voor toepassingen gebruik je hem enzo?Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:06:
Gisteren Vista naast XP gezet in dualboot configuratie. Vista valt me niet tegen, na de verhalen die ik er over heb gehoord, maar deze laptop is dan ook ruim na verschijning van Vista op de markt gekomen. Het meeste werkt wel. In apparaatbeheer is alles bekend. Maar ik kan de webcam nergens vinden (ook in smartwatch ziet hij hem niet).
Heb je driver 5.8.9.2.zip geïnstalleerd? Die heb ik dacht ik van http://www.bizcom-us.com/support/ gedownload (12cam). Daar zit ook een programmaatje bij amcap911_1094. Dat programmaatje laat meteen zien of hij werkt. Je kunt het ook met Live-messenger testen. Ik heb geen Robson module dus daar kan ik je niet mee helpen.Verwijderd schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 19:06:
3000Wp op 't dak
Verwijderd
Nee die heb ik ook nog niet goed uitgetest. Ik heb met mijn telefoon geprobeerd een bestand te verzenden maar hij kon geen ander apparaat vinden.ChessSpider schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 20:03:
[...]
Hmm, heb jij de IR al uitgeprobeerd? En zo ja, voor wat voor toepassingen gebruik je hem enzo?
Ik weet niet of je ook vanaf de computer iets naar een ander apparaat kan versturen, ik denk het niet want ik zie er geen programma van.
Je laptop moet je telefoon via IR automatisch vinden, aangezien IR altijd aanstaatVerwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:30:
Ik weet niet of je ook vanaf de computer iets naar een ander apparaat kan versturen,
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
I for one, zet het altijd uit via services.msc
Nogal irritant dat je casually je mobieltje of pda naast je laptop legt en opeens je hdd gaat ratelen en zeggen dat hij iets ziet.
Verwijderd
Bedankt, ik heb het programma geinstalleerd en het werkt.kor952 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 01:51:
[...]
Heb je driver 5.8.9.2.zip geïnstalleerd? Die heb ik dacht ik van http://www.bizcom-us.com/support/ gedownload (12cam). Daar zit ook een programmaatje bij amcap911_1094. Dat programmaatje laat meteen zien of hij werkt. Je kunt het ook met Live-messenger testen. Ik heb geen Robson module dus daar kan ik je niet mee helpen.
Verwijderd
Bluetooth werkt meestal handiger, maar ik wou het nu toch even proberen. Maar waar zou ik mijn telefoon dan terug kunnen vinden in Vista?CLB schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 10:48:
[...]
Je laptop moet je telefoon via IR automatisch vinden, aangezien IR altijd aanstaat
(had nog een vraag over TPM, maar blijkbaar krijgt iedereen die fout omdat die er niet in zit)
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2007 14:31 ]
Zow.. morge komt ook de 2de IFL 90 eindelijk terug 
Blij Blij Blij...
Tr. De Robson-module werkte NIET onder XP.
Deze module is specifiek voor win-Vista.
Daarom heb ik de module ook uit mijn lappies weggelaten
Blij Blij Blij...
Tr. De Robson-module werkte NIET onder XP.
Deze module is specifiek voor win-Vista.
Daarom heb ik de module ook uit mijn lappies weggelaten
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
Verwijderd
ik heb mijn ifl 90 nu ook een paar dagen en ben er echt super blij mee, heb de 1440x900 met T7500, ik speel gewoon css met 100fps:D
ik heb btw helemaal geen last van dat het scherm niet meer aangaat, en alles doet het tot nu toe:)
en die fingerprint is egt relaxt:P
ik heb btw helemaal geen last van dat het scherm niet meer aangaat, en alles doet het tot nu toe:)
en die fingerprint is egt relaxt:P
weet iemand of er software bestaat zodat de je fingerprint moet scannen als je de PC start? (dus voor de bootloader) dit lijkt mij net ffies wat veiliger dan bv alleen windows login.
Ik was vandaag op zoek naar Nvidia drivers op Nvidia.com en kreeg onderstaande boodschap toen ik een driver wilde downloaden. Misschien iets om over na te denken als je beeld problemen hebt na het weer openen van je beeldscherm....
Compal requires that you download the driver for your GPU from their support site.
You can find more information at: http://www.compal.com.
The GeForce Go mobile GPU use drivers that have been customized to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior that are normally found in notebooks. The reference desktop graphic drivers that are provided by NVIDIA on our driver downloads page do not include these custom features. For this reason, the NVIDIA Forceware NVIDIA graphics display drivers will not install on most Geforce and Quadro family of mobile GPU's. Some newer laptops have been designed to work with our drivers. For more information click here.

Compal requires that you download the driver for your GPU from their support site.
You can find more information at: http://www.compal.com.
The GeForce Go mobile GPU use drivers that have been customized to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior that are normally found in notebooks. The reference desktop graphic drivers that are provided by NVIDIA on our driver downloads page do not include these custom features. For this reason, the NVIDIA Forceware NVIDIA graphics display drivers will not install on most Geforce and Quadro family of mobile GPU's. Some newer laptops have been designed to work with our drivers. For more information click here.
3000Wp op 't dak
http://www.laptopvideo2go.com/
het adres voor je mobile nvidia drivers.
Grote kans dat bij Compal heel oude drivers staan.
mhhh, compal valt me erg mee, 156.65 staat er van 17/10 staat er.
http://www.compal.com/Dow...8M_8P/Vista32_V156.65.zip
http://www.compal.com/Dow...8M_8P/Vista64_V156.65.zip
het adres voor je mobile nvidia drivers.
Grote kans dat bij Compal heel oude drivers staan.
mhhh, compal valt me erg mee, 156.65 staat er van 17/10 staat er.
http://www.compal.com/Dow...8M_8P/Vista32_V156.65.zip
http://www.compal.com/Dow...8M_8P/Vista64_V156.65.zip
Het gaat er volgens mij nu juist om dat je drivers hebt die de extra's van je notebook herkent en ondersteund, want die extra's worden niet ondersteund in de standaard Nvidia drivers, althans zo lees ik het.
3000Wp op 't dak
nVidia !!
die extra's zijn er volgens mij helemaal niet, een 8600M GT is een 8600M GT, een nootboekenbakker kan daar geen extra's instoppen.
Het is me nooit helemaal duidelijk geworden waarom nVidia en ATI geen drivers leveren voor notebooks, maar het is volgens mij wel op verzoek van de fabrikanten.
die extra's zijn er volgens mij helemaal niet, een 8600M GT is een 8600M GT, een nootboekenbakker kan daar geen extra's instoppen.
Het is me nooit helemaal duidelijk geworden waarom nVidia en ATI geen drivers leveren voor notebooks, maar het is volgens mij wel op verzoek van de fabrikanten.
Ik had moeten schrijven 'extra functies' ipv extra'shjs schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:07:
nVidia !!
power management functions, lid close and suspend/resume behavior that are normally found in notebooks.
Functies die op zich niets met de beeldschermafhandeling van doen hebben, maar er toch mee te maken hebben (in -en uit schakelen van het beeldscherm)
3000Wp op 't dak
Verwijderd
Via fc heb ik een compal ifl90 aangeschaft.
Nu heb ik de drivers allemaal vervangen door de meest recente maar in apparaatbeheer blijft 1 apparaat onbekend??
Kunnen jullie misschien uitkomst bieden,ik draai windows vista ultimate 32bit.
De details van het onbekende apparaat die apparaatbeheer geeft zijn:
-ACPI\CPL0002
*CPL0002
Wat is dit voor apparaat?
En welke drivers zijn hiervoor nodig?
bijvoorbaat dank.
Nu heb ik de drivers allemaal vervangen door de meest recente maar in apparaatbeheer blijft 1 apparaat onbekend??
-ACPI\CPL0002
*CPL0002
bijvoorbaat dank.
Volgens mij heeft dat allemaal te maken met de kostenhjs schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:07:
Ik kan trouwens de 169.02 van harte aanbevelen! Goed te OC'en en slaapstand!
@ Hierboven: Heb je misschien 'n Turbo Memory Module?
[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 31-10-2007 20:45 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Nee zit er niet in,was optioneel.CLB schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:44:
[...]
Volgens mij heeft dat allemaal te maken met de kosten![]()
Ik kan trouwens de 169.02 van harte aanbevelen! Goed te OC'en en slaapstand!
@ Hierboven: Heb je misschien 'n Turbo Memory Module?
Nou ik gebruik nu die van de Compal afkomstige driver, maar mijn beeldscherm gaat 19 van de 20 toch weer uit als ik mijn laptop open...kor952 schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 16:35:
[...]
Ik had moeten schrijven 'extra functies' ipv extra's
power management functions, lid close and suspend/resume behavior that are normally found in notebooks.
Functies die op zich niets met de beeldschermafhandeling van doen hebben, maar er toch mee te maken hebben (in -en uit schakelen van het beeldscherm)
Nou dan heeft het waarschijnlijk, zoals CLB al schreef, een commerciële rede gehad dat ik die melding kreeg.VariX schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 23:20:
[...]
Nou ik gebruik nu die van de Compal afkomstige driver, maar mijn beeldscherm gaat 19 van de 20 toch weer uit als ik mijn laptop open...
3000Wp op 't dak
Heb je de utilities Smartbattery, WOW (video en audio) en Smartswitch ook geïnstalleerd. Grote kans dat je melding dan weg is.Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 20:40:
Via fc heb ik een compal ifl90 aangeschaft.
-ACPI\CPL0002
*CPL0002
bijvoorbaat dank.
3000Wp op 't dak
Verwijderd
kor952,kor952 schreef op donderdag 01 november 2007 @ 01:49:
[...]
Heb je de utilities Smartbattery, WOW (video en audio) en Smartswitch ook geïnstalleerd. Grote kans dat je melding dan weg is.
bedankt het is gelukt,melding is weg toppie.
Zow! ben ik even weggeblazen van achter mijn laptopje, wat een ding!
Ik heb wat overgeklokt, met bijna dezelfde settings die ssjgohan had. 575/451, ik ging van een 3dmark06 score van 3418 naar 3918! Dat is 14% meer! En waarschijnlijk kan ie nog wel iets verder (75 mhz bij de core, net als ssj) . De core werd maar 62'C
Rest van systeem:
T7500
2GB
Res:1440x900
(dus neit de officiele 3dmark resolutie, ik dacht 1280x1024 kan niet gevolgd worden, maar dan nog)
Ben benieuwd hoe dat werkt, update volgt!
Woei!
4180 3dmarks > 22% meer
Ik ga even Crysis weer proberen
Driver: 169.01
En dat op Vista
Ik heb wat overgeklokt, met bijna dezelfde settings die ssjgohan had. 575/451, ik ging van een 3dmark06 score van 3418 naar 3918! Dat is 14% meer! En waarschijnlijk kan ie nog wel iets verder (75 mhz bij de core, net als ssj) . De core werd maar 62'C
Rest van systeem:
T7500
2GB
Res:1440x900
(dus neit de officiele 3dmark resolutie, ik dacht 1280x1024 kan niet gevolgd worden, maar dan nog)
Ben benieuwd hoe dat werkt, update volgt!
Woei!
4180 3dmarks > 22% meer
Ik ga even Crysis weer proberen
Driver: 169.01
En dat op Vista
[ Voor 27% gewijzigd door Nap op 01-11-2007 15:15 ]
Denk dat je benched op 1280x854 of 1280x800, aangezien je 900 verticale pixels geen 1024 zijnNap schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:33:
(dus de officiele 3dmark resolutie, ik dacht 1280x1024 kan niet gevolgd worden, maar dan nog)
Zelf zijn mijn clocks en dergelijke:
Videokaartdriver- , Benchmark- en OverClockingtabel CLB | |||||
Driver | Clock1 | 3D Mark '062 | UT3 fps3 | Crysis fps 4/5/6 | |
101.08 | 475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz | 3329 | X7 | X | |
158.45 | 475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz | 3339 | X | X | |
163.44 | 475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz | 3321 | 25fps | 17 / 12fps | |
167.26 | 475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz | 3483 | 27fps | 18 / 14fps | |
167.26 | 500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz | 3673 | 29fps | 19 / 14fps | |
167.26 | 550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz | 3878 | 30fps | 20 / 14ps | |
167.26 | 600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz | 4007 | 31fps | 22 / 15fps | |
169.01 | 475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz | ..... | 0fps | 0fps | |
169.01 | 500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz | .... | 0fps | 0fps | |
169.01 | 550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz | .... | 0fps | 0fps | |
169.01 | 600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz | .... | 0fps | 0fps | |
169.02 | 475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz | 3489 | 27fps | 18 / 14fps | |
169.02 | 500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz | 3666 | 29fps | 19 / 14fps | |
169.02 | 550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz | 3932 | 30fps | 20 / 14ps | |
169.02 | 600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz | 4146 | 32fps | 22 / 15fps | |
169.04 | 475Mhz/ 950Mhz/ 400Mhz | ..... | 0fps | 0fps | |
169.04 | 500Mhz/ 1000Mhz/ 425Mhz | .... | 0fps | 0fps | |
169.04 | 550Mhz/ 1100Mhz/ 450Mhz | .... | 0fps | 0fps | |
169.04 | 600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz | .... | 0fps | 0fps |
1 ==> Core Clock/ Shader Clock/ Memory Clock
2 ==> Getest op een resolutie van 1280x854
3 ==> Getest op een resolutie van 1440x900 met object- / worddetail op level 3 (vd 5)
4 ==> Getest op een resolutie van 1280x800 met alle instellingen op medium en AA niet aan
5 ==> 1ste fps is in de jungle/ 2de fps is tijdens gevechten
6 ==> Crysis is op DX9 en op DX10 getest en gaf dezelfde framerates.
Na aandachtig het Crysis topic gelezen te hebben kwam ik erachter dat DX10 pas merkbaar is vanaf 'very high'
instellingen en aangezien ik alles op medium heb staan, heb ik dus helemaal geen DX10 kunnen testen eigenlijk!
7 ==> X = Is niet gebenched, omdat ik deze drivers maanden terug gebruikt heb.
* Test-device:
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900/ nVidia GO 8600M GT 512MB/ Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 2048MB DDR2 - 800MHz DC/ 100GB @ 7200 rpm HD/ DVD+-RW/ Integrated BT & Wi-Fi/ Windows Vista Home Premium x86
** Alle tests gedraaid op energieschema 'hoge prestaties'
163.44 is niet te OC'en en heeft wel slaapstand
167.26 is wel te OC'en en heeft geen slaapstand
169.01
169.02 is wel te OC'en en heeft wel slaapstand
169.04
Verder dan 600Mhz/ 1200Mhz/ 475Mhz kom ik niet
Als ik bijvoorbeeld 625/ 1250/ 475 instel of juist 600/ 1200/ 485 kan ik nog wel 3D Marken,
maar krijg ik maar 1100 puntjes ofzo dus ga ook niet kijken wat m'n precieze maximum is
Woordje niet vergetenCLB schreef op donderdag 01 november 2007 @ 14:54:
[...]
Denk dat je benched op 1280x854 of 1280x800, aangezien je 900 verticale pixels geen 1024 zijn
Vorige post geupdate
[ Voor 6% gewijzigd door Nap op 01-11-2007 15:15 ]