[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 28.243 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-09 07:14
Even een vraag t.a.v. hdtv bestanden. Heeft xbmc daar mogelijkheden voor? Ik heb nu een aflevering van Topgear in hdtv formaat met de extensie .ts, als ik het goed heb is dat een hddvd formaat. Als ik die aanklik binnen xbmc zie ik heel kort een openingsbeeld en geeft xbmc aan dat het een fragment is van 0.44 sec maar het is een aflevering van 1 uur. Dus mijn gok op dit moment is dat xbmc dat nog niet kan afspelen of zie ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 22:50

Harrie

NederVlaming

Hmm, ik zit met een probleempje. Omdat ik eindelijk weer internet heb, dacht ik laat ik xbmc en uitzending gemist eens updaten... Dus nu heb ik de nieuwste rev van xbmc geinstalleerd: rev9834. Ik heb ook meteen het nieuwe uitzending gemist script erop gezet. Echter geeft dit de melding: XML file for Window is missing. Terwijl ik toch vrij zeker ben dat deze nieuwste versie XML ondersteunt... Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige met dit probleem ben. Iemand een idee van hoe dit op te lossen?

edit: het is opgelost.. Ik had eerst de map van uitzending gemist via ftp verwijderd en nieuwe versie erop gezet, maar blijkbaar was er toch wat achter gebleven. Nu ik via de file manager van xbmc de map heb verwijderd en opnieuw geupload via ftp werkt alles normaal... vaag

[ Voor 21% gewijzigd door Harrie op 12-08-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Topicstarter
speedme schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 20:09:
[...]

Thanks, precies wat ik zocht :D

works like a charme ! :P
Alleen jammer dat hij enigszins verouderd is. (geen Tien..wie??? Tien, die zender van Ome John)
Verder zie ik nog Yorin staan,

Iemand met wat python kennis die dit aan kan / wil passen. Beloning: verwijzing in de topic start en eeuwige roem. :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09 13:28

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ik heb hier anime die op mkz H.264 loopt. mijn xbmc kan hem maar net niet deftig afspelen. Het loopt prima als er geen actie-scenes, verder is ramp, Is er mogelijk om het vloeiend laten afspelen,
ik draait het op 720p en geen digitale connector zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
engelbertus schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 07:26:
hmm ik heb geloof ik wel ergens een optie voor de snelheid van de ventilator gezien.. maar ik heb xbmc 1.00.00 dat is al redelijk oud denk ik ?ik weet niet of dat nou gewoon de weergave voor de snelheid was, of dat ik de snelheid daar ook kon aanpassen.
met xbmc 2 blijft de xbox koeler en zal de ventilator langzaam blijven draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Je kunt ook gewoon een andere koeler inbouwen. Wel ff de maat opnemen, ik heb laatst een arctic cooler 80x 80 ingebouwd en die had aardig wat dremel werk nodig voor ie paste maar stiller als nu zal ie nooit worden echt geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Laatst online: 06:31
Ik heb in vorige thread het bestandje "evox rescue cd.zip" gevonden. Is deze ook goed te gebruiken indien je je Evox startup heb vernaggeld, doordat je de XBMC als default applicatie hebt ingesteld? Ik denk dan aan dat deze CD boot en een FTP server beschikbaar stelt om dan de boot-loader op de xbox te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Zandhaas schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 12:30:
Ik heb hier anime die op mkz H.264 loopt. mijn xbmc kan hem maar net niet deftig afspelen. Het loopt prima als er geen actie-scenes, verder is ramp, Is er mogelijk om het vloeiend laten afspelen,
ik draait het op 720p en geen digitale connector zoiets.
Dat kun je helaas vergeten. De XBOX is gewoonweg niet krachtig genoeg om dit vloeiend af te spelen.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 14:49
UTMachine schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 15:32:
Ik heb in vorige thread het bestandje "evox rescue cd.zip" gevonden. Is deze ook goed te gebruiken indien je je Evox startup heb vernaggeld, doordat je de XBMC als default applicatie hebt ingesteld? Ik denk dan aan dat deze CD boot en een FTP server beschikbaar stelt om dan de boot-loader op de xbox te herstellen.
klopt helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:15:
[...]

Heb ik pas ook gehad, gewoon de dubbele verwijderen en klaar is kees. :)
dubbele verwijderen= met de `0` van mijn AB kan ik de dubbele niet verwijderen. hoe wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 17:20
@ arnob:

hmm en hoe installeer ik de nieuwste versie van xbmc?

gewoon de map e:\apps\xbmc wegpleuren en de nieuwe er een gecompileerde er voor terug zetten?

ik heb nl geen idee hoe dat opstarten werkt, ik krijg in het begin het evox menu, en kan dan in een lijst kiezen wat ik wil starten. ( xbmc, xbmp, avalaunch etc. ) als ik dan een nieuwe xbmc installeer in die e:\apps\xbmc, doet ie het dan gewoon als ik in het menu van evox xbmc opstart ? en hoe zorg ik er voor dat er meer of minder zaken in dat menu komen? of gaat dat automatisch?

ik heb nu wel gevonden waar ik de temperatuur en de ventilator kan zien, maar de functie om die maximale temp aan te passen kan ik niet wijzigen, en de ventilator op 20% is ook niet te bereiken om aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Laatst online: 06:31
Grazie mille, dan ga ik het binnenkort is uitproberen :-) Ik wil toch is xbmc als mijn standaard applicatie instellen. Het userid/password blijft admin/admin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bigfoot87 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:09:
[...]

Ja of via het muziek gedeelte naar de map waar je standaard terecht wilt komen, op het witte knopje drukken en kiezen voor "Set standard" :)
Als ik op het witte knopje druk zie ik alleen : Queue Item, Play, Album information, Scan all to database, Settings en Go to root staan?

En Plaatje bij je film werkt dat hetzelfde als bij muziek? mapje maken met film erin en dan icoontje folder.jpg noemen ? dan moet je dus wel 2x klikken voordat de film begint :P

Wauw net die T3ch versie eropgezet, ongelofelijk dat dat zo makkelijk gaat die scripts downloaden _/-\o_ ge-wel-dig _/-\o_
Ik kan alleen het nieuwe uitzendinggemist script + nieuwe radiostations niet vinden :+ Oh en ook de andere skins niet?

[ Voor 70% gewijzigd door MuSeLive op 12-08-2007 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
MuSeLive schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:01:
[...]

Als ik op het witte knopje druk zie ik alleen : Queue Item, Play, Album information, Scan all to database, Settings en Go to root staan?

En Plaatje bij je film werkt dat hetzelfde als bij muziek? mapje maken met film erin en dan icoontje folder.jpg noemen ? dan moet je dus wel 2x klikken voordat de film begint :P

Wauw net die T3ch versie eropgezet, ongelofelijk dat dat zo makkelijk gaat die scripts downloaden _/-\o_ ge-wel-dig _/-\o_
Ik kan alleen het nieuwe uitzendinggemist script + nieuwe radiostations niet vinden :+
Dan zul je denk ik de keymap.xml even aan moeten passen.

Plaatje bij film werkt inderdaad zelfde als bij muziek. Gewoon folder.jpg noemen.

Uitzending gemist kun je ook hiervandaan halen: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/ en radiostations hier: http://bigfoot87.com/dutchradio/index.html
Maar dat had je natuurlijk ook uit de uitgebreide startpost kunnen halen :)

[ Voor 7% gewijzigd door robbydw op 12-08-2007 21:24 ]

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
robbydw schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:23:
[...]

Dan zul je denk ik de keymap.xml even aan moeten passen.

Plaatje bij film werkt inderdaad zelfde als bij muziek. Gewoon folder.jpg noemen.

Uitzending gemist kun je ook hiervandaan halen: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/ en radiostations hier: http://bigfoot87.com/dutchradio/index.html
Maar dat had je natuurlijk ook uit de uitgebreide startpost kunnen halen :)
thanks ga het allemaal proberen :) Ja ik wist wel dat ik het ook daar van kon halen, maar ik dacht dat het al in de nieuwe xbmc zat :)

Hmm, uit die keymap.xml of sources.xml kom ik niet echt uit. Ik durf ook niet teveel eraan te doen voordat ik alles kwijt ben. Als iemand een tutorial heeft oid? :X

Ik heb nu iets raars, ik had bij de film "the departed" per ongeluk een "seven" icoontje gedaan. gewist en een departed erbij gezet, maar ik blijf die seven zien? zelfs na opnieuw opstarten van xbox als wel als mijn pc helpt niks. Het rare is als ik via my music naar dat mapje ga dan staan ze wel goed? |:(

[ Voor 26% gewijzigd door MuSeLive op 12-08-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
MuSeLive schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:36:
[...]

thanks ga het allemaal proberen :) Ja ik wist wel dat ik het ook daar van kon halen, maar ik dacht dat het al in de nieuwe xbmc zat :)

Hmm, uit die keymap.xml of sources.xml kom ik niet echt uit. Ik durf ook niet teveel eraan te doen voordat ik alles kwijt ben. Als iemand een tutorial heeft oid? :X

Ik heb nu iets raars, ik had bij de film "the departed" per ongeluk een "seven" icoontje gedaan. gewist en een departed erbij gezet, maar ik blijf die seven zien? zelfs na opnieuw opstarten van xbox als wel als mijn pc helpt niks. Het rare is als ik via my music naar dat mapje ga dan staan ze wel goed? |:(
de xbmc versie die jij hebt geinstalleerd is de "kale" t3ch versie, dus zonder de scripts die hier voorbij komen neem ik aan dus anders dan die gene hier eerder zei ook wekelijks zijn aangepaste "build" t eposten, en daarvoor een waarschuwing kreeg.

ik kan ook niet echt aan die nieuwsgroepen komen dus houd ik het ook maar bij de t3ch versie, en moet ik de rest maar zelf even uitzoeken ;-) hoe ik dat later wel uit die nieuwsgroepen kan halen.

verder dat plaatje van seven staat nu waarschijnlijk in de cache.
als je die leegt, of als je het plaatje eerst verwijderd, opnieuw opstart, die film gaat kijken dan staat dat icoontje er waarschijnlijk niet meer, dan dat plaatje er weer heen kopieren en weer opstarten, dan zal het dan wel het goeie icoontje zijn neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 14:49
UTMachine schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 20:01:
[...]

Grazie mille, dan ga ik het binnenkort is uitproberen :-) Ik wil toch is xbmc als mijn standaard applicatie instellen. Het userid/password blijft admin/admin?
ik weet niet welk pw. je bedoelt, maar in xbmc is het iig. xbox/xbox..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
engelbertus schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 22:43:
[...]

de xbmc versie die jij hebt geinstalleerd is de "kale" t3ch versie, dus zonder de scripts die hier voorbij komen neem ik aan dus anders dan die gene hier eerder zei ook wekelijks zijn aangepaste "build" t eposten, en daarvoor een waarschuwing kreeg.

ik kan ook niet echt aan die nieuwsgroepen komen dus houd ik het ook maar bij de t3ch versie, en moet ik de rest maar zelf even uitzoeken ;-) hoe ik dat later wel uit die nieuwsgroepen kan halen.

verder dat plaatje van seven staat nu waarschijnlijk in de cache.
als je die leegt, of als je het plaatje eerst verwijderd, opnieuw opstart, die film gaat kijken dan staat dat icoontje er waarschijnlijk niet meer, dan dat plaatje er weer heen kopieren en weer opstarten, dan zal het dan wel het goeie icoontje zijn neem ik aan.
ik heb de allernieuwste van 08-05, maar bigfoot zal zelf ites hebben toegevoegd op nieuwsgroepen oid? gelukkig zit er iig zon script downloader bij, gaat het wisselen van een skin makkelijk? en als ik de cache wijzig, raak ik dan niks kwijt?

[ Voor 6% gewijzigd door MuSeLive op 12-08-2007 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phamoen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 13:56
Zijn er meer mensen nog bezig met het aan het werk laten krijgen van hogere resoluties dan PAL op hun xbox? (HDTV HRHD)

Welke ervaringen hebben die, ik werk nu het het gratis programmaatje super (2007) om alles naar xvid om te zetten, werkt aardig. welke bitrates etc..

Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
hmm ik probeer met flashftp nu bestanden over te zetten, maar dat schiet niet erg op. hhij stalled steeds en gaat niet meer verder. dat gebeurt al na een paar bestanden.. ik snap er niks van..
iemand een idee waar het aan ligt?
moet ik nog iets speciaals instellen voor dat flashftp ?
ik geef gewoon server, poort, gebruiker en wachtwoord op. dat zou toch voldoende moeten zijn?

hoe kom ik er achter wat voor ftpserver er op de xbox stat? ik heb het idee dat er een oude versie op staat? krijg in dat ftp programma "Requested action not taken" en "site not implemented" en REST not implemented"
in het schermpje onderaan de ftp client.

[ Voor 25% gewijzigd door engelbertus op 13-08-2007 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
engelbertus schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:09:
hmm ik probeer met flashftp nu bestanden over te zetten, maar dat schiet niet erg op. hhij stalled steeds en gaat niet meer verder. dat gebeurt al na een paar bestanden.. ik snap er niks van..
ik geef gewoon server, poort, gebruiker en wachtwoord op. dat zou toch voldoende moeten zijn?
Heb je wel de full version? is bij de shareware versie niet een limiet aan bestandgrootte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
geen idee, maar ik heb het ook als ik met ubuntu en gftp probeer...
en volgens mij gebruikt iedereen voor de rest bijna de 30 dagen versie van flashftp.

hij doet het soms al na het maken van wat directories, en als ie bezig is met default.xbe. dus het eerste bestand, dat slaat ie dan over en na een tijdje reconect hij ivm timeout en slaat dan de rest van dat bestand over en gaat verder om er dan meteen na een paar acties weer mee te stoppen.

kan het ook aan de ftp server liggen? hij zegt bijvoorbeeld dat rest en site niet geimplementeerd zijn. niet dat ik weet wat dat is, maar dat lijkt me toch niet fris als je het wel wilt gebruiken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 14:48
Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:28:Kent iemand, of heeft iemand deze kabel voor de XBOX? Ik ben ermee bezig op Ebay. Lijkt me wel een goede kabel..

Joytech Digital AV Cable, LINK voor info
Ik heb 'm máánden in bestelling gehad bij LiveGamer (toen nog Game247), en nooit lieten ze maar iets weten. Telkens nieuwe 'uiterste' leverdatums gekregen (nadat ik telkens 2-3 mailtjes had gestuurd eer ik eindelijk een reactie kreeg). Verschrikkelijke service en heb de kabel nooit gekregen van hen. Uiteindelijk via BlueBuy bij een Duitse laten bezorgen om vervolgens via Maastricht hierheen te laten komen, wat 'n gedoe (verzendkosten binnen DE waren €4,50, naar Nederland zo'n €35,- |:(). En om eerlijk te zijn, ik had hier al 2 andere kabels liggen (te weten die van SpeedLink en BigBen) en verschillen zijn iig qua beeld op een 70cm breedbeeld-TV niet merkbaar. Wat ik merk bij álle kabels (behálve bij de officiële meegeleverde M$ composite kabel) is dat er op de analoge uitgang een flinke brom zit, afhankelijk van wat er op 't beeld getoond wordt. De kabel van Joytech is zonder meer het dikst en zou dus het best moeten zijn afgeschermd. Ik heb zojuist nog een test qua beeld gedaan (geen verschil), qua geluid ben ik totaal vergeten ook te testen (allemaal bevatten ze wel die brom, maar nog niet heel erg goed vergeleken, Joytech léék een tijdje terug wel 't best te presteren). Die test doe ik nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
engelbertus schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:37:
geen idee, maar ik heb het ook als ik met ubuntu en gftp probeer...
en volgens mij gebruikt iedereen voor de rest bijna de 30 dagen versie van flashftp.

hij doet het soms al na het maken van wat directories, en als ie bezig is met default.xbe. dus het eerste bestand, dat slaat ie dan over en na een tijdje reconect hij ivm timeout en slaat dan de rest van dat bestand over en gaat verder om er dan meteen na een paar acties weer mee te stoppen.

kan het ook aan de ftp server liggen? hij zegt bijvoorbeeld dat rest en site niet geimplementeerd zijn. niet dat ik weet wat dat is, maar dat lijkt me toch niet fris als je het wel wilt gebruiken ..
Beetje browsen werkt dus maar als er echt data overgeblazen moet worden komen de problemen. Klinkt eerder als een slechte netwerk verbinding. Probeer eens een andere kabel of direct verbinden met een cross cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ik zal het wel met een andere kabel proberen. dan zet ik mijn xbox wel even naast de router. nu staat ie met een lange kabel ertussen. die kabel lag ernog omdat het nieuwe @home modem er ook al niet mee kon werken, terwijl de oude modem nooit een probleem van die kabel heeft gemaakt.

en inderdaad, dat beetje browsen werkt heel goed, maar zodra die wat meer of binaire verbinding probeert te maken krijg aik ide problemen.

ik had gehoopt dat die xbox het met die kabel wel ging doen, dan kon ik die kabel weer gebruiken( onder de plint door ipv de kabel die nu over de vloer ligt)

nou ja .. dan de router maar direct achter de modem, en daar de xbox op en een switch waar de router nu staat...
iemand een idee waar ik een goedkope 5 of 8 poorts 10/100/1000 kbps switch kan halen ?
( dus vanmiddag ophael :p dixons? mediamarkt? bcc? lokale kantoorvakhandel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
engelbertus schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 00:09:

hoe kom ik er achter wat voor ftpserver er op de xbox stat? ik heb het idee dat er een oude versie op staat? krijg in dat ftp programma "Requested action not taken" en "site not implemented" en REST not implemented"
in het schermpje onderaan de ftp client.
Probeer een CoreFTP.
Ik gebruik deze zelf ook en werkt echt goed.
Je moet voor data-transfer wel PASV mode instellen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
MuSeLive schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 23:13:
[...]

ik heb de allernieuwste van 08-05, maar bigfoot zal zelf ites hebben toegevoegd op nieuwsgroepen oid? gelukkig zit er iig zon script downloader bij, gaat het wisselen van een skin makkelijk? en als ik de cache wijzig, raak ik dan niks kwijt?
De allernieuwste is iets recentere dan 08-05 :) (als je NL datum notatie gebruikt en dus 8 mei bedoelt)

Er wordt namelijk elke week wel een T3CH release vrijgegeven. En dus is die van jou verre van meest recent :p

De versie van Bigfoot is inderdaad een door hem gemodde versie met toevoegingen als XOT script en overzicht van radio zenders. Let verder op dat de scipt downloader voor zover ik weet niet de laatste versie van bovengenoemde scripts aanbiedt. In dat geval kun je ze dus beter van de site van de bouwers afhalen. Dan heb je zeker de meest recente versie.

Een skin wijzigen is easy. In de map skins plaatsen en in configuratie scherm -> Uiterlijk van XBMC selecteren.

Cache wissen heeft geen gevolgen voor je data. Je raakt behalve de cache dus niks kwijt.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ehm.. wat moet ik daar aan instellen dan? en waar? op de xbox of op de pc?
ik kreeg daar ook meldingen van inderdaad dat dat niet geimplementeerd was, maar dat zijn toch meldingen vanaf de xbox?

maar het zou best kunnen dat dat het probleem ook oplost, omdat ik volgens mij wel directorie listings kon opvragen en veranderen van directories, maken en verwijderen van directries gaat ook goed, maar een bestand overzetten mislukte. maar heb volgens mij wel eens een xml bestand kunnen overzetten. kan het zijn dat dat wel lukt omdat het ascii is, en niet binair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
robbydw schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:42:
[...]

De allernieuwste is iets recentere dan 08-05 :) (als je NL datum notatie gebruikt en dus 8 mei bedoelt)

Er wordt namelijk elke week wel een T3CH release vrijgegeven. En dus is die van jou verre van meest recent :p

De versie van Bigfoot is inderdaad een door hem gemodde versie met toevoegingen als XOT script en overzicht van radio zenders. Let verder op dat de scipt downloader voor zover ik weet niet de laatste versie van bovengenoemde scripts aanbiedt. In dat geval kun je ze dus beter van de site van de bouwers afhalen. Dan heb je zeker de meest recente versie.

Een skin wijzigen is easy. In de map skins plaatsen en in configuratie scherm -> Uiterlijk van XBMC selecteren.

Cache wissen heeft geen gevolgen voor je data. Je raakt behalve de cache dus niks kwijt.
de versie notatie van t3ch is jaar maand dag, dus 8-5 is 5 augustus er zal dan nu inderdaad wel een nieuwere versie kunnen zijn, maar eergister was het wel de recentste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
engelbertus schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:49:
[...]

de versie notatie van t3ch is jaar maand dag, dus 8-5 is 5 augustus er zal dan nu inderdaad wel een nieuwere versie kunnen zijn, maar eergister was het wel de recentste.
Oke dan is dat inderdaad wel een recente, zo niet de meest recente. Hier zitten echter niet de add-ons in als XOT.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
dat klopt. die versie van bigfoot kon ik ook niet als torrent vinden jammer genoeg, en die niewusservers moet ik nog eens uitzoeken hoe dat werkt met @home :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

hebben jullie ook het probleem dat als je hdtv bestanden kijkt (lees 720p) dat het beeld dan heel erg schokt?? Zowel als ik het bestand op de hdd van de Xbox zet als dat ik deze stream vanuit het netwerk vanaf mijn pc..

Verder ben ik nog steeds naar een progje opzoek die rar niet uit hoeft te pakken om een img dvd file als dvd af te spelen, zoals XBMC dat kan..

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ok heb hem nu effe aan een kort kabeltje aan de router hangen en nu doet ie het goed.. klotezooi.. hele avond mee zitten klooien gister....
wijst het zich vanzelf trouwens om XOT:uzg te installeren, en programmagidsen en zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
speedme schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 11:25:
[...]

Probeer een CoreFTP.
Ik gebruik deze zelf ook en werkt echt goed.
Je moet voor data-transfer wel PASV mode instellen.
CoreFTP gebruik ik nu ook, mooi klein programma. ik had hetzelfde probleem eerst, na een paar files stopte het kopieren via ftp. Het moment waarop het vastliep was echter niet regelmatig. Ik dacht eerst dat het lag aan mijn draadloze verbinding van mijn laptop naar het modem, dus toen met een andere kabel, daarna tig andere ftp programma's getest, en uiteindelijk een nieuwe utp kabel, en toen werkte het opeens weer. Nog steeds geen idee wat er aan de hand was. Nu doet ie het altijd weer :)

Gisteren heb ik wel een aparte actie uitgehaald. ik had mijn xbox opgestart en de laatste versie van Bigfoot gedownload om op de xbox te zetten. Dat ding start normaal in XBMC, normaal starte ik even een ander dashboard, om vanaf daar de XBMC map opnieuw te kopieren. Maar dat was ik nu vergeten O-) ... Xbox stond vrolijk op de screensaver (Matrix 8) ), toen ik de XBMC map verwijderde...Enige dat overbleef was de map Skins, die wilde hij maar niet verwijderen, en ik zat me nog een paar seconden af te vragen hoe dat nou kon :) maar opeens schoot door mijn hoofd dat ik vergeten was het andere dashboard op te starten. Daardoor blijven enkele bestanden natuurlijk in gebruik waardoor ze niet verwijderd kunnen worden.

Ik drukte nog op wat knoppen op de afstandsbediening, waardoor de screensaver verdween, maar het scherm bleef helaas zwart. ik wilde al bijna de rescue disc gaan opzoeken, maar toch maar even geprobeerd in CoreFTP te kopieren, en warempel, na enig haperen werkte dit ook nog. Tijdens het kopieren kreeg ik de vraag of ik bestanden in de map Skins wilde overschrijven, en na op ja te hebben geklikt was mijn screensaver weer terug _/-\o_

Nu werkt alles weer zoals het hoort :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
The FLow schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 17:10:
hebben jullie ook het probleem dat als je hdtv bestanden kijkt (lees 720p) dat het beeld dan heel erg schokt?? Zowel als ik het bestand op de hdd van de Xbox zet als dat ik deze stream vanuit het netwerk vanaf mijn pc..

Verder ben ik nog steeds naar een progje opzoek die rar niet uit hoeft te pakken om een img dvd file als dvd af te spelen, zoals XBMC dat kan..
Hopelijk wordt het nu voor eens en altijd duidelijk dat de XBOX NIET geschikt is voor het afspelen van HD content. Dat het schokt kan dus goed kloppen ;)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-09 23:31
engelbertus schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 19:01:
ok heb hem nu effe aan een kort kabeltje aan de router hangen en nu doet ie het goed.. klotezooi.. hele avond mee zitten klooien gister....
wijst het zich vanzelf trouwens om XOT:uzg te installeren, en programmagidsen en zo?
De meeste scripts upload je gewoon naar je XBMC\Scripts folder en dan zouden ze moeten werken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Ik heb sinds de update naar Thc3 SVN van 05-08 last van kraken en piepen in geluid, meer mensen hier last van? en hoe kan ik het oplossen?

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
nou het gi8ng mij om hoe dt in het algemeen werkt.
ik heb er nu wel xbmc op staan, maar heb dus geen netwerkverbinding als ie bij de tv staat
en ik houd niet van de godganse avond met de xbox heen en weer slepen om iets werkend te krijgen, dus dat ik bijvoorbeeld een regeltje aan bestand xx .yy moet toevoegen om een script te kunnen gebruiken via het menu, om er vervolgens achter te komen dat het volgende script weer heel andere methodes gebruikt om er mee te kunnen werken. zon xbox e 10 keer verhuizen op een avond is echt niet leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
Dit ziet er zeker goed uit, maar wat is het precies? een skin? een script met extra functionaliteit? en wat is er alleen 16:9 van? en als ik daaronder op download klik, krijg ik dan ook de 4:3 versie?
ik vind dat er soms toch best wel wat meer informatie bij mag staan over wat het porecies is dat je gepost hebt en hoe je het moet instaleren.

ik krijg wel t ehoren"ogh dat moet je daar downloaden,"of "kijk in de startpost" maar daat staat soms ook drie keer niks, zoals er ook op de download pahgina soms 3 keer niks staat tja dan houd het wel een beetje op vind ik hoor. als je op nog weer andere forums of website uiteindelijk moet uitvinden wat het is., wat het doet en hoe je het moet instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
pretorian_nl schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:31:
Ik heb sinds de update naar Thc3 SVN van 05-08 last van kraken en piepen in geluid, meer mensen hier last van? en hoe kan ik het oplossen?
Het kan zijn dat je de mplayer.dll moet vervangen.
Deze is terug in deze thread ergens te downloaden.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnob
  • Niet online
engelbertus schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 22:47:
zon xbox e 10 keer verhuizen op een avond is echt niet leuk :)
blijkbaar is het nog niet zo erg dat je je slechte kabel gaat vervangen ;)

Ik kan trouwens helemaal niet meer spoelen in de streaming videos. Ook die van Joox niet, dat ging voorheen toch wel. Ik heb de 8-5 versie met geupdate mplayer. (vorige versie ook niet dacht ik)
Iemand een oplossing?

[ Voor 29% gewijzigd door arnob op 14-08-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
engelbertus schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 23:08:
[...]

Dit ziet er zeker goed uit, maar wat is het precies? een skin? een script met extra functionaliteit? en wat is er alleen 16:9 van? en als ik daaronder op download klik, krijg ik dan ook de 4:3 versie?
ik vind dat er soms toch best wel wat meer informatie bij mag staan over wat het porecies is dat je gepost hebt en hoe je het moet instaleren.

ik krijg wel t ehoren"ogh dat moet je daar downloaden,"of "kijk in de startpost" maar daat staat soms ook drie keer niks, zoals er ook op de download pahgina soms 3 keer niks staat tja dan houd het wel een beetje op vind ik hoor. als je op nog weer andere forums of website uiteindelijk moet uitvinden wat het is., wat het doet en hoe je het moet instaleren.
Welcome in the world of tweakers Engelbertus :) Is het misschien een idee om je eens te gaan verdiepen in XBMC als product en de mogelijkheden die het biedt en vooral hoe je ze kunt benutten / gebruiken? Misschien is de wiki van XBMC een goed startpunt. Ook kan het geen kwaad om eens in de eerdere topics te neuzen. Ik zeg dus niet dat je ALLES moet lezen. Heb ik ook niet gedaan. :X Maar met een beetje zoeken word je een hoop wijzer.

O ja.. de screenshots van Syphon betrof een skin. :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 08:27
Skins in \apps\xbmc\skins\

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heeft iemand het voor elkaar om DVR-MS files fatsoenlijk af te spelen (opgenomen met MCE 2005)?
Zo ja met welke mplayer files (of dll's)

Met de huidige versies van T3CH /bigfoot heb ik de volgende problemen:

Spoelen kan alleen met 5 of 30 minuten tegelijk (ongeacht wat de default instellingen hiervoor zijn, of wat je in advancedsettings.xml zet).
Met het back knopje gaat ie geen 10 sec terug, maar stopt het afspelen.
2x, 4x etc FF en FB, gaat ook niet zoals het moet, maar is wel de enige manier om een paar minuten reclame door te spoelen.
Sync is niet optimaal, zeker niet na spoelen.

Op het XBMC forum is redelijk wat terug te vinden hierover: link, maar de files die hierin gelinked staan krijg ik niet goed in XBMC, volgens mij zou je mplayer.dll moeten vervangen, maar die zit er niet bij, wel een andere dll en wat config files en een windows executable, het lijkt niet of deze echt voor XBMC zijn.

Ik speel nu meestal de files af via de Xbox media center extender software, maar om de een of andere onverklaarbare reden crasht deze vaak (verbinding met MCE pc weg). Terwijl XBMC nooit vastloopt bij DVD oid.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb onlangs de nieuwe versie van GrotebozeWolf gedownload via FTD. Werelds zeg. Niet normaal. Rss feeds lukken bij niet (ik zie alleen info over de xbox onderin het scherm scrollen) maar mag de pret niet drukken.

Uitzendinggemist werkt prima. Wel kan sinds afgelopen weekend niet meer naar de 3fm camera kijken (zat ook in 1 van de zenderpakketten van uitzending gemist).

Verder alleen complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Verwijderd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 12:45:
Ook ik heb onlangs de nieuwe versie van GrotebozeWolf gedownload via FTD. Werelds zeg. Niet normaal. Rss feeds lukken bij niet (ik zie alleen info over de xbox onderin het scherm scrollen) maar mag de pret niet drukken.

Uitzendinggemist werkt prima. Wel kan sinds afgelopen weekend niet meer naar de 3fm camera kijken (zat ook in 1 van de zenderpakketten van uitzending gemist).

Verder alleen complimenten!
Je kunt eventueel het pakket van Bigfoot87 downloaden via FTD/nieuwsgroepen.
Hierin zit een RSSFeeds.xml die je dan naar E:/Apps/XBMC/Userdata moet kopieren.
Dan heb je de NU.NL newsfeeds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedme schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 13:53:
[...]

Je kunt eventueel het pakket van Bigfoot87 downloaden via FTD/nieuwsgroepen.
Hierin zit een RSSFeeds.xml die je dan naar E:/Apps/XBMC/Userdata moet kopieren.
Dan heb je de NU.NL newsfeeds :D
Ik had alles al van FTD gedwonload maar de map Userdata bewust links laten liggen , omdat ik m;n persoonlijke instellingen wilde behouden. Maar die RSS ga ik toch even erop zetten :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zojuist heb ik 30 berichten verwijderd die niets met XBMC te maken hebben. Natuurlijk is het heel gezellig om een beetje te babbelen met elkaar in een topic; maar feit is dat dit topic over XBMC gaat; dus niet over fans; harde schijven en netwerkproblemen. Op GoT worden grote topics sowieso maar mondjesmaat toegestaan en dan alleen onder de voorwaarde dat de berichten on-topic blijven. Wij hebben geen zin om iedere dag weer te moeten controleren of men wel ontopic post. Ik heb nu een aantal mensen een PM verstuurd maar als degenen die regelmatig in dit topic posten in blijven gaan op offtopic berichten dan is deze reeks geen lang leven beschoren.

Geen berichten over hardware of non-XBMC related zaken dus

[ Voor 19% gewijzigd door Spider.007 op 16-08-2007 09:43 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Awkwarding
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Ik heb nu al een geruime tijd een xbox met XBMC erop (van iemand overgenomen die dit erop gezet heeft)
Ik gebruik hem tot nu toe alleen voor spellen te spelen en heel af en toe een dvd af te spelen als mijn Kiss dvd-speler er geen zin in heeft.
Maar ik wil nu eigenlijk wel wat meer gaan doen met de Xbox. Ik heb al een hoop zitten lezen maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Is er niet ergens een handleiding of iets waarmee ik rustig aan kan gaan beginnen met het leren te begrijpen hoe alles werkt (mag gerust engels zijn ofzo. Ook duits, maar liever NL of EN :) )
Ik wil graag dingen gaan gebruiken als radio-streams, uitzending gemist, muziek albums erop zetten, etc. etc. Maar het ziet er bij mij nu allemaal zo ingewikkeld uit..?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• arnob
  • Niet online
Awkwarding schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 11:39:
Is er niet ergens een handleiding of iets waarmee ik rustig aan kan gaan beginnen met het leren te begrijpen hoe alles werkt
jazeker: de handleiding

Verwijderd

Modbreak:Vragen / aanbieden van downloadlocaties wordt niet gewaardeerd
en eh Awkwarding ik heb gewoon internet op mn xbox gekregen door het aantesluiten op mijn router nu kan ik als ik naar scripts toe ga gewoon klikken op uitzending gemist of wat dan ook en ze doen het gewoon

muziek er op zetten....... kan je het best ff een ftp programma downen net als flashxp ofzo

[ Voor 28% gewijzigd door Spider.007 op 16-08-2007 15:05 ]

• DeOS
  • Laatst online: 09:59
Verwijderd schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 13:34:
ik kan nergens op de nieuwsgroep ftd xbmc of xbox vinden......ook niet op die 1 of andere ftd programma
. ik wil wel die ene xbmc die 1 van de tweakers op deze forum heeft samengesteld maar ik kan het dus niet vinden ...... (link anyone?)
Nee...links doen we niet aan, een gecompilede XBMC versie wordt namelijk gezien als warez en links hierna zijn niet toegestaan op GoT (er zijn de laatste tijd al genoeg waarschuwingen door Mods gegeven). Ook stap voor stap instructies kun je dus wel vergeten. Zoek gewoon even wat beter. Een XBMC versie is echt niet moeilijk te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door DeOS op 16-08-2007 14:17 ]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Verwijderd

Modbreak:Vragen / aanbieden van downloadlocaties wordt niet gewaardeerd

[ Voor 87% gewijzigd door Spider.007 op 16-08-2007 15:06 ]

• Awkwarding
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Thnx! Ik wist niet dat deze er was, heb er al ooit naar gezocht maar kon hem toen eerlijk gezegd niet vinden. Is de handleiding toevallig ook in pdf formaat dat je weet of moet ik er zelf ff een pdf van maken? Of iig iets wat ik makkelijk kan uitprinten :)
Van papier lees ik toch wat makkelijker dan van het scherm als het een hele lap tekst is.

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Vraagje, Als ik bijv. gebruik maak van het xTV theme, hoe kan ik dan bij de geintalleerde scripts komen? Bij MCE360 stond het altijd onder XBMC Live Place, maar in andere theme's kan ik het nergen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben nogal een leek in het XBMC gebeuren maar heb al veel voor elkaar gekregen
zoals uitzending gemist, echt leuk om te zien wat er allemaal in staat, ik mis alleen de formule1 races, worden die niet door rtl bewaard dan of zo?

verder zag ik iets terug in deze thread dat er wat gezegt werd over www.myseries.nl
is dit er al in verwerkt? of gaat dat niet zo makkelijk?

En dan heb ik nog een vraag: de serie Grey's amatomy op Net 5, is het mischien mogenlijk dat dat er ook bij komt?

ik hoor graag van jullie
grt Beukie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 10:41:
Hallo ik ben nogal een leek in het XBMC gebeuren maar heb al veel voor elkaar gekregen
zoals uitzending gemist, echt leuk om te zien wat er allemaal in staat, ik mis alleen de formule1 races, worden die niet door rtl bewaard dan of zo?

En dan heb ik nog een vraag: de serie Grey's amatomy op Net 5, is het mischien mogenlijk dat dat er ook bij komt?
Het UZG script is afhankelijk van het aanbod op uitzendinggemist.nl www.uitzendinggemist.nl, www.tien.tv, www.rtl.nl, joox.net, www.pczapper.tv. Als het daar niet wordt aangeboden is het dus ook niet terug te vinden in het script. Het programma wordt dan simpelweg niet online aangeboden door de desbetreffende zender.

PS. groet enzo hoeft hier niet op GoT. Zie algemeen beleid.

[ Voor 19% gewijzigd door DeOS op 17-08-2007 11:42 . Reden: niet alleen van uitzendinggemist.nl natuurlijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke maar als ik op de internet site kijk dan zie ik aleen ned 1 tm 3 dus vandaar mijn vraag eigenlijk
omdat in het script wel rtl en talpa er bij staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 11:09:
oke maar als ik op de internet site kijk dan zie ik aleen ned 1 tm 3 dus vandaar mijn vraag eigenlijk
omdat in het script wel rtl en talpa er bij staan
My bad....was even vergeten dat niet alles van uitzendinggemist.nl komt. Kan de site hier op me werk niet bekijken. UZG haalt zijn uitzendingen van www.uitzendinggemist.nl, www.tien.tv, www.rtl.nl, joox.net, www.pczapper.tv . Als hij daar niet te vinden is, komt het niet in UZG voor en wordt ie hoogst waarschijnlijk ook niet aangeboden door de zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Het script UZG (uitzendinggemist) maakt gebruik van bestaande internet sites waar streaming video content op wordt aangeboden.
Als UZG dus bijvoorbeeld geen Formule 1 laat zien, dan is het simpelweg zo dat geen streaming content van bestaat.

Ik vind het zelf ook jammer, want ben een grote F1 fan :P

Maar gelukkig bied SBS6 wel alle Champ Cars uitzendingen streaming aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb een 3de xbox gekocht die perfect werkt met xbmc etc. Er is één issue waar ik me steeds aan erger.

Om de xbox naar xbmc te laten booten moet ik de aan uitknop vast houden samen met de eject. Zo start hij blijkbaar de chip modus.

Ik heb nog geen methode gevonden hoe ik dit uit kan schakelen. Kan ik de xbox niet standaard naar xbmc laten booten zoals mijn andere 2 soft mod xboxen?

Ik speel toch geen spellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Workaholic op 17-08-2007 14:15 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 02-10 16:51
Via de shortcut die bij de T3ch-release zit zou dat gewoon moeten gaan ja.
Je laat de shortcut verwijzen naar xbmc, hernoemt de xbe naar xboxdash.xbe en zet deze in c:\
(wel even de originele xboxdash renamen naar olddash.xbe of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor iedereen die het zich afvraagt: met het overgaan van Talpa/Tien naar RTL8 zij de Talpa uitzendingen offline gehaald. Dat betekent dat het Talpa kanaal van XOT-UZG niet meer werkt. Als iemand er vanaf wilt, dan kan je de Talpa folder gewoon van je XBMC deleten.

Op de RTL Uitzendinggemist pagina staat nog niets van RTL8, dus dat is nog even afwachten of die in XOT-UZG komt......

EDIT: Een mijlpaal voor XOT-UZG: Afgelopen week is de updatecheck-teller van XOT-UZG de 10.000 gepasseerd. Dat betekent dat er sinds die tijd meer dan 10.000x XOT-UZG is opgestart vanaf XBMC!

[ Voor 20% gewijzigd door GroteBozewolf op 18-08-2007 14:20 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-12-2023
Ben toch wel ergens blij dat de bit-breier van UZG hier actief aan het posten is.
Altijd de laatste stand van zaken.... (niet dat ik naar Tien kijk en of naar RTL 8 ga kijken, maar toch)
Met de laatste versie van XBMC pimped (8-12-07) werkt UZG niet echt.. maar toch.. dat is denk ik maar dit is waarschijnlijk mijn fout.. trage internet verbinding, geen geduld en altijd de laatste XBMC er op willen hebben staan.

Edit:... sinds wanneer verstuurd UZG statestieken door.. waar staat dit ergens in de voorwaarden? ;)
Edit 2: is dat incl. geslaagde verbindingen met de uitzending? ;) Log je alleen de aantal keren dat het gestart wordt of ook welk programma is gekozen? (lijkt me wel een geinig overzicht)

[ Voor 26% gewijzigd door q2no op 18-08-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
q2no schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 14:22:
Edit:... sinds wanneer verstuurd UZG statestieken door.. waar staat dit ergens in de voorwaarden? ;)
Edit 2: is dat incl. geslaagde verbindingen met de uitzending? ;) Log je alleen de aantal keren dat het gestart wordt of ook welk programma is gekozen? (lijkt me wel een geinig overzicht)
Hij stuurt niks door. Maar ik kan vanuit de HTTP logs van de server gewoon zien hoe vaak de update URL is opgevraagd. Net als dat ik kan zien hoe vaak er wordt gedownload. Niks speciaals dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
GroteBozewolf schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 09:16:
Voor iedereen die het zich afvraagt: met het overgaan van Talpa/Tien naar RTL8 zij de Talpa uitzendingen offline gehaald. Dat betekent dat het Talpa kanaal van XOT-UZG niet meer werkt. Als iemand er vanaf wilt, dan kan je de Talpa folder gewoon van je XBMC deleten.

Op de RTL Uitzendinggemist pagina staat nog niets van RTL8, dus dat is nog even afwachten of die in XOT-UZG komt......

EDIT: Een mijlpaal voor XOT-UZG: Afgelopen week is de updatecheck-teller van XOT-UZG de 10.000 gepasseerd. Dat betekent dat er sinds die tijd meer dan 10.000x XOT-UZG is opgestart vanaf XBMC!
Eigenlijk kan ik XOT-UZG dus zien als een van de mooiste stukjes spyware ooit ;)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
ehm volgens mij bedoelt hij alleen dat hij kan zien hoevaak de url www.updatemijn xot:uzg versie is opgevraagd, net zoals hij kan zien hoevaak www.download.xot:uzg opgevraagd is. dat is nou eenmaal gewoone en log functie van die webserver.
nik informatie sturen dus ook geen spyware.,

ik bewn zelf best wel fan van de serie alias, maar als kijk bij veronica dan staat de serie/ show films er wel bij, maar komt die dan vanaf een japanse of chinese server ( de ondertiteling is iig met karakters en er is geen nederlands.
verder vraag ik me af hoe het komt dat er bij regio bij mij staat "niet beschibaar" ( dat is dus bij het instellingen menu kan geen amsterdam of zo kiezen, terwijl er wel gewoon voor nederlands gekozen kan worden.
is dit normaal?

ik vroeg me ook af of ik xbmc in het oranje kan krijgen het is er wel in blauw rood en groen, maar het lijkt mij wel mooi om hem oranje te hebben zoals de ring van de ejectknop..

ik vraag me ook af, wat feitelijk de verschillen zijn tussen de arial versies van de standaard fonts, bij mij zit er een arial ttf arial ttf new en defaut op..

is dat gedaan voor minimum compatibiliteit ivm oudere verisies, en upgrades?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Weet iemand waar ik een goed werkende Stage6 script kan vinden? Ik ben hier een link tegengekomen, maar dat werkte voor geen meter. Je had een lijst met 1-200, 201-400 enz enz. Dat werkte niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:37
De eerste beta van Vinci is uit.

Nog enkele screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://desertstorm.be/tbnvinciwip.jpg

Meer info
Download

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:21
Mantis schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:37:

Nog enkele screenshots:
[afbeelding]

Meer info
Download
Ja echt heel mooi, schitterend. Maar zou je alsjeblieft een 4:3 versie willen/ kunnen maken?
Daar maak je niet alleen mij maar volgens mij heel veel mensen blij mee.

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Bigfoot87 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:00:
[...]
Ja echt heel mooi, schitterend. Maar zou je alsjeblieft een 4:3 versie willen/ kunnen maken?
Daar maak je niet alleen mij maar volgens mij heel veel mensen blij mee.
Bedankt.
Ik denk niet dat ik aan een 4:3 versie ga beginnen. Ik heb al iets meer tijd in dit project gestoken dan ik oorspronkelijk wou. Mbay gaat alleszins een 'Vinci versie' van de Containment skin maken.
Aangezien hij zelf een 4:3 TV heeft, zal er zeker support zijn voor deze resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Bigfoot87,
Ik vind UZG fantastisch, keep up the good work!!!

Ik las ergens dat er badmintontv bestaat, ik heb deze via de kanalenkeizer kunnen vinden.
Hij werkt alleen niet, via IE werkt hij wel.
Enig idee?
Groeten Coacheric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Bigfoot,
Had je al een post gedaan obv de t3ch release van 12-8?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2007 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Mantis schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 17:37:

Nog enkele screenshots:
[afbeelding]

Meer info
Download
Machtig mooi, ga'm direct downloaden!!! _/-\o_

[edit]
Hm, zie net in je topic op XBMC-forum dat het enkel 720p is. Geen 16:9 PAL dus? :'(
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:59:
Hallo Bigfoot87,
Ik vind UZG fantastisch, keep up the good work!!!

Ik las ergens dat er badmintontv bestaat, ik heb deze via de kanalenkeizer kunnen vinden.
Hij werkt alleen niet, via IE werkt hij wel.
Enig idee?
Groeten Coacheric
UZG (nu XOT:UZG) is van GroteBozeWolf ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Fire69 op 19-08-2007 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Mantis schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 18:17:
[...]
Bedankt.
Ik denk niet dat ik aan een 4:3 versie ga beginnen. Ik heb al iets meer tijd in dit project gestoken dan ik oorspronkelijk wou. Mbay gaat alleszins een 'Vinci versie' van de Containment skin maken.
Aangezien hij zelf een 4:3 TV heeft, zal er zeker support zijn voor deze resolutie.
Ok, jammer maar helaas. :)
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:48:
Hallo Bigfoot,
Had je al een post gedaan .... obv de t3ch release van 12-8?
Nope, zoals ik bij mijn vorige post aangaf was ik op vakantie.
Morgen post ik weer een versie.

PS: Over downloadlocaties/ bronnen mag niet worden gesproken, zou je dat dus even uit je post willen verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:01
Ik mis nog steeds Xfm in de radiostreams , is het mogelijk dat deze word toegevoegd ?

de nieuwe vinci skin vind ik een topper !
hoop dat de 3D list view zoals in PMIII in music snel er in komt

dan heb ik eindelijk een mooie vervanger voor PM na vele jaren

....................XBMC still the best mediacenter there is.........................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
cardwizard schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 01:11:
Ik mis nog steeds Xfm in de radiostreams , is het mogelijk dat deze word toegevoegd ?

....................XBMC still the best mediacenter there is.........................
Jep, is gebeurd, bedankt voor je bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:01
Bigfoot87 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 01:57:
[...]

Jep, is gebeurd, bedankt voor je bijdrage.
_/-\o_ wat een service zeg , nu kan ik rustig slapen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:09

Pinjataaa

Hit me!

Super dit programma.
Ik kan ook niet wachten tot de 4:3 release uit is van Syphon.
SyphOn in "[xbox] Ervaringen met Xbox media center ..."

[ Voor 28% gewijzigd door Pinjataaa op 20-08-2007 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik heb gisteren nog even de Vinci-skin uitgeprobeerd op een 16:9-PAL hoewel het er niet voor gemaakt is. Hele mooie skin, mooie animaties, .... Maar natuurlijk zitten er enkele dingen in die niet helemaal goed staan/te groot/te klein zijn omdat het niet de native resolutie was.
Is het veel werk om van 720p naar 576i/p om te zetten? Minder werk dan naar 4:3 waarschijnlijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Pinjataaa schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:39:
Super dit programma.
Ik kan ook niet wachten tot de 4:3 release uit is van Syphon.
SyphOn in "[xbox] Ervaringen met Xbox media center ..."
Die is al uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:09

Pinjataaa

Hit me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Laatst online: 01-10 08:27
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mantis
Fire69 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 10:52:
Ik heb gisteren nog even de Vinci-skin uitgeprobeerd op een 16:9-PAL hoewel het er niet voor gemaakt is. Hele mooie skin, mooie animaties, .... Maar natuurlijk zitten er enkele dingen in die niet helemaal goed staan/te groot/te klein zijn omdat het niet de native resolutie was.
Is het veel werk om van 720p naar 576i/p om te zetten? Minder werk dan naar 4:3 waarschijnlijk toch?
Het is wel m'n bedoeling om standaard 16:9 te ondersteunen. :)
Ik ben er gewoon nog niet aan toe gekomen. Het is inderdaad eenvoudiger dan 4:3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Woepie! :P

Als je bug-reports nodig hebt (aangezien je het zelf niet kan testen), laat maar weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
@ mantis

k heb je skin ook meegenomen thnx m8 en hier wat kudo's voor jou

Edit: Oh nee dat is op een ander forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BokanoiD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:04

BokanoiD

Veel te evil

wow, dat is wel een zeer mooie skin :)
als je toekomt aan een 16:9 versie ga ik deze zeker proberen! ;)

----
ander vraagje: weet een van jullie misschien waar ik nog ergens een afstandbediening kan kopen? Het liefst de 'originele' MS DVD kit bedoel ik dan...
bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Bigfoot87, weer een toppie release joh !
Vooral die XBMCControl lijkt me erg gaaf om dan mijn XBMC vanaf mijn PDA te bedienen :P

Alleen......ik snap niet goed hoe ik het moet installeren ? 8)7

Hintje iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
speedme schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:26:
Bigfoot87, weer een toppie release joh !
Vooral die XBMCControl lijkt me erg gaaf om dan mijn XBMC vanaf mijn PDA te bedienen :P

Alleen......ik snap niet goed hoe ik het moet installeren ? 8)7

Hintje iemand ?
Tja, ik heb zelf (nog) geen PDA dus ik kan je niet helpen.
Er zit wel versie bij voor de pc, waar ik wel veel gebruik van maak.

Het enige wat ik kan doen is verwijzen naar de ReadMe:

The primary targeted platform for XBMC Controller is the Pocket PC, but it will also work on a Windows PC.

XBMC Controller requires the .Net Framework (.Net Compact Framework for a PPC) which if not already present on the target device can be freely downloaded from Microsoft's web site.

Once the .Net Framework has been installed just copy XBMCControl.exe, controller.jpg and controller.map to any folder you wish.

The included file XBMCControlDesktop.zip contains the desktop (Windows) version of the executable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb wel een PDA en zal er vanavond eens mee gaan stoeien :P
Ik zal het wel laten weten of het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Konig Xbox Digital Optical AV Cable aangeschaft, maar dan voor digitaal geluid naar mijn home theatre set.
Heb de optische kabel in xbox kabel gedaan en ook in m'n receiver, maar xbmc geeft mij niet de mogelijkheid om bij system settings -> audio hardware te switchen van analog naar digital...

Mijn xbox is ge-softmod en draai XBMC van 2007-07-23 (rev 9662)
Kan me niet voorstellen dat ik iets fout doe. Heeft iemand een oplossing of soortgelijke ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:22:
Ik heb de Konig Xbox Digital Optical AV Cable aangeschaft, maar dan voor digitaal geluid naar mijn home theatre set.
Heb de optische kabel in xbox kabel gedaan en ook in m'n receiver, maar xbmc geeft mij niet de mogelijkheid om bij system settings -> audio hardware te switchen van analog naar digital...

Mijn xbox is ge-softmod en draai XBMC van 2007-07-23 (rev 9662)
Kan me niet voorstellen dat ik iets fout doe. Heeft iemand een oplossing of soortgelijke ervaringen??
Je dient in de instellingen van het orginele Xbox dashboard (c:\xboxdash.xbe) ook aan te geven dat je een optische kabel gebruikt. Grote kans dat het daarna wel werkt.

Suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 14:03
Bigfoot87 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:58:
Je dient in de instellingen van het orginele Xbox dashboard (c:\xboxdash.xbe) ook aan te geven dat je een optische kabel gebruikt. Grote kans dat het daarna wel werkt.
Kun je gewoon je originele dash booten en daarna weer XBMC zonder problemen? Raakt je softmod daar niet van over de emmer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigfoot87 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:58:
[...]

Suc6!
Hi BigFoot87,

Bedankt voor de tip!

Ik heb in mijn originele xbox dash niet de mogelijkheid om dit in te stellen.
De enige opties die ik heb in MSXBOXDASH zijn : Memory, Music en Settings

Nu je dit hebt gezegd meen ik me te herinneren dat wanneer je een optische kabel gebruikt dit idd kan instellen in msxboxdash en dus een extra optie zou krijgen...

Pfff.. Heb je misschien enig idee BigFoot ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gabliboeba schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:10:
Weet iemand waar ik een goed werkende Stage6 script kan vinden? Ik ben hier een link tegengekomen, maar dat werkte voor geen meter. Je had een lijst met 1-200, 201-400 enz enz. Dat werkte niet goed.
Ja dat script was van mij (hoewel het meer knutselen en combineren van andere scripts was, heb maar weinig kennis van Python). Heb nu een versie gemaakt waarin je ook kan zoeken op video-tags, video-name of channel-name. Verder kun je films en channels toevoegen aan je favorieten en kun je films downloaden naar je xbox. Moet nog paar kleine dingetjes fixen en dan zal ik hem weer eens posten. Maar heb het steeds druk, vandaar. Zal proberen het binnen een week ff beetje af te ronden.

Btw... met de laatste t3ch versie (19-08 ofzo) kan ik niet meer spoelen in streams, bv in films van Stage6. Met mijn vorige versie kon dat probleemloos. Andere mensen ook deze problemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Als je met FTP bij je HDD van de Xbox kan, dan zul je wat bestanden in de root van C-drive moeten hernoemen.

Zaak is als eerste te bepalen welke dash er nu gestart wordt.
Laten we even als voorbeeld EvolutionX zeggen. Het opstartbestand is dan evoxdash.xbe.
Hernoem deze naar bijvoorbeeld evoxdash.old

Hernoem dan xboxdash.xbe naar evoxdash.xbe en al moet je originele dashboard starten.

Vergeet daarna niet het hele proces om te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
En hoe moet hij via FTP het proces omdraaien als hij in het originele dash zit? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 21-08-2007 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey hallo allen,

Ten eerste wou ik even zeggen dat ik dit een super topic vind, ik heb hier al veel informatie gevonden!

Dit ben ik echter nog niet tegen gekomen: Als ik een film op mn pc heb heeft deze soms de extensie .mdf, ik weet dat je dit via deamon tools kan mounten en dan de virtuele dvd rom die je gecreeerd hebt gedeelt kan maken, zodat je hem alsnog via je xbmc kan kijken, maarrrrr is er ook "iets" waardoor ik deze korte maar toch omslachtige handeling niet hoef uit te voeren??

Gr Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Virtuele dvd-rom gedeeld laten, zodat je enkel een andere mdf moet mounten als je van film wisselt? :?

[edit]
Of mdf mounten, en van de virtuele dvd afkopieren naar ergens anders, zodat je hem volgende keer niet meer moet mounten? :?

[ Voor 39% gewijzigd door Fire69 op 21-08-2007 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire69 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:03:
Virtuele dvd-rom gedeeld laten, zodat je enkel een andere mdf moet mounten als je van film wisselt? :?
Uhm ja die versie had ik ook al wel door haha, het gaat puur om de vraag of er "iets" is wat deze bestanden direct afspeelt... (ik gaf het stukkje van daemon alleen maar even aan om zulke reacties te vermijden.)
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd