[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 28.066 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218682

robbydw schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:42:
[...]

Nieuwste T3ch stable version of echt de nieuwste SVN build?
Het beste is om, indien je die mogelijkheid hebt, het XBMC pack van Bigfoot te plaatsen op je XBOX.
nee de nieuwste build heb ik (29 september)

Wat betreft die Bigfoot pack, dat moet ik nog even zoeken. Jammer dat daar geen direct download van is. Maar toch is het wel vaag dat ie het sowieso niet doet? XTV skin doet t wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
PuCK schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 16:01:
[...]
Site is dood? (witte pagina) Access forbidden!
De server was even niet zo aardig, maar het is gefixed met dank aan Nobim.net voor de snelle service.

BTW: RTL heeft net hun XML layout aangepast wat er voor zorgt dat XOT-UZG niet meer werkt net RTL. Ik ga de regular expression morgen aanpassen en dan zal het weer gaan werken.

[ Voor 24% gewijzigd door GroteBozewolf op 07-10-2007 22:59 ]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230486

robbydw schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:25:
[...]

Heb je de optie al gebruikt waarmee je aangeeft dat de audio instellingen, die je tijdens het afspelen van de film aanpast, als standaard wil gebruiken voor alle films. Die optie zit namelijk in dat menuutje?

Moet eerlijk zeggen dat bij mij ook niet elke film standaard met NL subs start.
jeps heb ik ook al gedaan... en ik heb de nieuwste xbmc dr opstaan... ik snap dr niks van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187990

Robbeke schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 17:48:
Ik heb een zeer irritant probleempje:

Ik heb deze kabel gekocht om m'n xbox via optical input te kunnen aansluiten op m'n receiver:
http://www.bwrtvservice.nl/webshop/gamxboavcable-p-86.html

In de normale XBOX software heb ik het geluid ingesteld op surround. In XBMC kan ik echter in de instellingen geen digitaal geluid meer selecteren. Met mijn vorige kabel ging dit wel maar deze is stuk.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? :(
Dit probleem heb ik ook, toen ik een xbox gekocht had, direkt een konig kabel aangeschaft, aangesloten en het werkte, mijn xbox laten ombouwen, mee naar huis genomen en alles aangesloten geen digitaal meer!
Terug gegaan naar waar ik het heb laten ombouwen, bij hem werkte die wel!
Nieuwe kabels gekocht en nog niet werken, nieuwe versterker gekocht en weer niet werken!
Daarna een kabel gekocht met aansluiten voor digitale coax wel werken!!!
Dus ik denk dat het probleem eerder aan de xbox zelf ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Anoniem: 187990 schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 09:05:
[...]

Dit probleem heb ik ook, toen ik een xbox gekocht had, direkt een konig kabel aangeschaft, aangesloten en het werkte, mijn xbox laten ombouwen, mee naar huis genomen en alles aangesloten geen digitaal meer!
Terug gegaan naar waar ik het heb laten ombouwen, bij hem werkte die wel!
Nieuwe kabels gekocht en nog niet werken, nieuwe versterker gekocht en weer niet werken!
Daarna een kabel gekocht met aansluiten voor digitale coax wel werken!!!
Dus ik denk dat het probleem eerder aan de xbox zelf ligt.
gaat wel ver om een nieuwe versterker te kopen....

is dat instellen van optisch niet iets wat je buiten XBMC om moet doen?

Hoe doe je dat als je een soft mod hebt laten uitvoeren? Wat kan ik bij hotswapable vinden? en waarom kan dat niet hier gepost worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Mar2zz schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 09:47:
@Awkwarding
De videobibliotheek (in het videomenu kies je bibliotheek) houdt automatisch bij welke films je hebt/hebt gekeken, inclusief cover, samenvatting, acteurs, genre, releasedate etc...

Als je daar films in wilt zetten kan je met dummyfiles werken. Heb je bv Forrest Gump, dan maak je met kladblok een file en die hernoem je naar Forrest Gump.avi. Dit doe je met al je films uit je collectie maar die niet op je xbox staan. Vervolgens gooi je al die dummyfiles in een map op je netwerk of xbox (gaat snel elke dummy is 1kb ofzo).

Vervolgens voeg je de map toe als videolocatie en druk je op zwarte knopje en geef je aan dat het een filmmap betreft die via imdb gescanned (scan database heet dat geloof ik) moet worden. Duurt ff maar vervolgens heb je alle imdb-info van al die films. Via bibliotheek kan je aangeven dat je ze al gekeken hebt (weer zwarte knopje). Zo kan je ze sorteren op bijvoorbeeld imdb-cijfer, releasedate, genre etc...
Werkt dit eigenlijk ook met dvd's? Want een gekopieerde dvd heeft niet altijd de film titel als dvd-naam. Maar ik neem aan dat hij dit dan wel ergens uit de dvd zelf kan halen?

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
Ja werkt ook met dvd's. je moet dan de mapnaam waarin je dvd zet de naam van de film geven. Bij het scannen van de map geef je dan aan dat ie mapnames moet gebruiken voor de scan.

Je krijgt dan de volgende map structuur: F:\Films\Forrest Gump\Video_TS of F:\Films\Forrest Gump\dvd.iso.
het beste is als je de mapnaam zo weergeeft: filmnaam (releasejaar). dan is de hit op imdb bijna altijd in 1x raak. (geld ook voor dummyfiles: filmnaam (releasejaar).avi bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:38
Iedereen die goed kan photoshoppen en/ of programmeren wordt gevraagd mee te doen aan het maken van een revolutionaire skin die eventueel zelfs PMIII gaat vervangen.
Zoals Pike (projectleider) zegt: "The King needs new clothes"
Het doel is om andere mediacenters als die van HP en Microsoft ook qua uiterlijk ver achter zich te laten.

Meer lezen doe je hier, aanmelden doe je hier. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bigfoot87 op 08-10-2007 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Mar2zz schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 14:46:
Ja werkt ook met dvd's. je moet dan de mapnaam waarin je dvd zet de naam van de film geven. Bij het scannen van de map geef je dan aan dat ie mapnames moet gebruiken voor de scan.

Je krijgt dan de volgende map structuur: F:\Films\Forrest Gump\Video_TS of F:\Films\Forrest Gump\dvd.iso.
het beste is als je de mapnaam zo weergeeft: filmnaam (releasejaar). dan is de hit op imdb bijna altijd in 1x raak. (geld ook voor dummyfiles: filmnaam (releasejaar).avi bijvoorbeeld.
ik bedoel films die al op een dvd staan (gebrand)

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Heb net aan een van de laatste builds kunnen komen, heb alleen een vraagje, zit hier ook de http api in?

Ik heb ooit namelijk deze zelf erin te gooien, maar dat is mij niet gelukt.

...:::everybeat.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Oeps... post van gisteren is niet goed gegaan, doe vanavond een repost.
Krijg klachten over het Youtube en Uitzending-gemist script.
Zal kijken wat ze bij mij doen vanavond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisism
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 23:41
Heeft iemand een goede manier van backuppen van je mediabibliotheek?

Ik wil de nieuwe versie van xbmc er weer eens op zetten, alleen is blijkbaar mn mediabieb iets te groot geworden voor xbmc. Tenminste het backuppen gaat bij mij niet meer vanuit xbmc zelf.
Ik heb namelijk ook geen zin om na de installatie weer opnieuw een paar honderd titels te moeten gaan opzoeken.

ChrisIsm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 10:11:
Oeps... post van gisteren is niet goed gegaan, doe vanavond een repost.
Krijg klachten over het Youtube en Uitzending-gemist script.
Zal kijken wat ze bij mij doen vanavond..
Ik heb op de googlecode site een fix gezet voor het niet werken van de RTL Gemist. Hier staat de link ernaar: http://code.google.com/p/...issues/detail?id=14&can=1

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Awkwarding schreef op maandag 08 oktober 2007 @ 18:21:
[...]
ik bedoel films die al op een dvd staan (gebrand)
Weet ik eigenlijk niet. de dvd speler van mijn xbox werkt niet meer dus die gebruik ik niet. Als ie het niet doet kan je toch een dummyfile aanmaken van die film, dan heb je de titel ook in je bieb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:16
Ik heb nu XBMC mijn default dashboard gemaakt, maar ik kan nu niet meer de datum/tijd aanpassen? Weet iemand hier een simpele oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-04 10:33

Sr_Ogel

Klop klop klop

Bigfoot87
Probleempje met radio streampack, veronica start niet meer
heeft nieuw adres
http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/veronicaradio.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:34

Pinjataaa

Hit me!

GroteBozewolf schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 12:20:
[...]

Ik heb op de googlecode site een fix gezet voor het niet werken van de RTL Gemist. Hier staat de link ernaar: http://code.google.com/p/...issues/detail?id=14&can=1
Bedankt!! :D Jensen kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07-2024
Bigfoot ik heb nog een erg leuke muziek zender voor je www.decibel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Bedankt voor de radiozenders!
Zal er binnekort een keer naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Bigfoot87 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:18:
Bedankt voor de radiozenders!
Zal er binnekort een keer naar kijken :)
Ik heb FearFM trouwens geplit.
Er zijn namelijk 2 zenders, FearFM Hard (Jumpstyle en Hardstyle) en FearFM Harder (Hardstyle/Hardcore).

Heb de bestandjes al aangepast, dus als ik ze moet sturen moet je het zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Pinjataaa schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 22:32:
[...]

Ik heb FearFM trouwens geplit.
Er zijn namelijk 2 zenders, FearFM Hard (Jumpstyle en Hardstyle) en FearFM Harder (Hardstyle/Hardcore).

Heb de bestandjes al aangepast, dus als ik ze moet sturen moet je het zeggen ;)
Als je dat zou willen doen graag!
i n f o @ b i g f o o t 8 7 . c o m :)
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235986

hey bigfoot87, ik heb de stream voor www.decibel.nl klaar, zal hem even sturen naar je, ik wil die fearfm streams wel....moet wel een beetje bij blijven natuurlijk.....

greetz,

xsillian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137840

GroteBozewolf schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 16:54:
[...]

Werkt perfect! ik heb hem de Harmony 525 en die werkt perfect met mijn XBMC en Z680 samen!
@GroteBozewolf:
Dus de Harmony 525 werkt stukken beter dan de originele afstandbediening van de Logitech Z680?
Want met de originele ab (met nieuwe batterijen) moet ik echt goed richten en hard op de knoppen drukken wil deze iets doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kom er net achter dat de stream voor rtl fm ook niet meer werkt, deze is gewijzigd
de correcte is: http://media.rtl.nl/rtlfm/livestream/livestreambroad.html

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 137840 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:45:
[...]
@GroteBozewolf:
Dus de Harmony 525 werkt stukken beter dan de originele afstandbediening van de Logitech Z680?
Want met de originele ab (met nieuwe batterijen) moet ik echt goed richten en hard op de knoppen drukken wil deze iets doen..
Ik heb zelf de 885 Harmony en ja, die werkt een stuk beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 137840 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

@GroteBozewolf:
Het blijft zo dat je redelijk goed moet mikken op de Z680 (in tegenstelling de Xbox en TV), maar het is wel wat beter.

Maar het feit dat je alles met 1 afstandsbediening doet, waarbij een aantal knoppen (volume up/down, mute) aan de z680 worden toegewezen, een aantal aan mijn TV en de rest naar de XBox maakt het zo fijn. Geen 3 AB meer, niet meer 1 AB, waar je steeds met een knopje moet switch tussen TV mode, Xbox mode en audio mode, maar gewoon 1 AB met de knoppen verdeeld over 3 apparaten.

BTW: harder drukken op knopjes van een AB zorgt er echt niet voor dat ie beter gaat werken of dat het IR ledje meer signaalsterkte gaat geven! Het verminderd alleen de levensduur van je AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 235986 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 13:54:
Ik kom er net achter dat de stream voor rtl fm ook niet meer werkt, deze is gewijzigd
de correcte is: http://media.rtl.nl/rtlfm/livestream/livestreambroad.html

greetz
hmm, ook deze doet het bij mij niet, iemand een werkende stream voor rtl of is het nu echt afgelopen met rtl fm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grote Boze Wolf,

Heeft u enig idee, waarom ik een melding krijg, dat er een nieuwe versie beschikbaar is voor xot;uzg, en dit terwijl ik net heb geupdate naar de laatste versie?

alvast bedankt,

xsillian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Anoniem: 235986 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:15:
Grote Boze Wolf,

Heeft u enig idee, waarom ik een melding krijg, dat er een nieuwe versie beschikbaar is voor xot;uzg, en dit terwijl ik net heb geupdate naar de laatste versie?

alvast bedankt,

xsillian
Zelfde vraag hiero :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 235986 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 17:15:
Grote Boze Wolf,

alvast bedankt,

xsillian
Dat heb ik zeker! Alleen jammer dat niemand meldt dat het een onbegrijpelijk bericht is met rare characters (althans, bij mij dan)!

Na de update van de webserver bij mijn webhoster, word er ongeldige header informatie gestuurd vanaf www.rieter.net. IE en FF kunnen dit aan, maar XOT-Uzg niet, die ziet dan een deel van de header als data en dat zijn die rare tekens.

Het resultaat: omdat uit de update check nu geen '0' terugkomt, maar ~rare tekens~0, denkt XOT-Uzg dat er een nieuwe versie is. En dat is dus niet zo! Er staat immers geen versienummer in het bericht dat je te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236034

GTST laat alleen oude afleveringen zien van september, als je de meest recente aflevering wil bekijken moet even dit in chn_rtl.py veranderen:

#gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden', 'http://www.rtl.nl//system/video/menu/soaps/gtst/videomenu.xml', 'folder')
gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden', 'http://www.rtl.nl/system/video/menu/soaps/gtst/home/videomenu.xml', 'folder')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 236034 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:40:
GTST laat alleen oude afleveringen zien van september, als je de meest recente aflevering wil bekijken moet even dit in chn_rtl.py veranderen:

#gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden', 'http://www.rtl.nl//system/video/menu/soaps/gtst/videomenu.xml', 'folder')
gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden', 'http://www.rtl.nl/system/video/menu/soaps/gtst/home/videomenu.xml', 'folder')
Goed om te horen dat iemand ze heeft gevonden. GTST is een beetje een rare eend in de bijt bij RTL Uitzendinggemist, maar ik zal het toevoegen. Voor diegene die willen editen, doe dit dan wel ff netjes, namelijk zo:

code:
1
2
3
4
5
# then add GTST
gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden (Oud)', 'http://www.rtl.nl//system/video/menu/soaps/gtst/videomenu.xml', 'folder')
gtstItem.icon = self.folderIcon
gtstItem.thumb = self.noImage
items.append(gtstItem)

even voor:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
gtstItem = common.clistItem('Goede Tijden, Slechte Tijden (Oud)', 'http://www.rtl.nl//system/video/menu/soaps/gtst/videomenu.xml', 'folder')
items.append(gtstItem)

items.append(gtstItem)

Dan heb je ze allemaal! Let er wel op dat de regels netjes zijn uitgelijnd met '# then add GTST' met spaties!!!! anders gaat het helemaal niet werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij werkt ondertussen alweer prima, krijg geen melding meer dat er een nieuwe versie is, zal morgen nog even de gtst toevoegen....Thanks allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is er iemand hier die mij even kan voorzien van een evox.ini? Graag iemand die xbmc als maindash draait....

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Ik heb een auto gekocht, ga er vanmiddag mediaspul bij kopen.
De bedoeling is om er een Xbox in te bouwen zodat ik muziek (DVD's) kan luisteren en bijvoorbeeld films kan kijken. Playlisten maken en de bediening doe ik dan via een Playstation Portable (draadloos accesspoint in de auto, dus kan muziek vanuit huis naar de auto uploaden)
Zijn er hier meer mensen met een Xbox in hun auto of goeie ideeen om de bediening van XBMC nog makkelijker/ beter te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Ik heb net versie 2.7.0 Final online gezet. Deze versie bevat wat UI aanpassingen en een nieuw kanaal: De Lama's: Bonus & Clips!:

Changelog v2.7.0 - 2007-10-12 Needs at least XBMC revision R8683
  • Added: Cachefolder cleanup
  • Added: New GTST episodes to RTL channel
  • Added: Channelnames in Programwindow
  • Added: Channeldescriptions in Programwindow
  • Added: Channeldescriptions to all channels
  • Added: item=complete checkmark
  • Fixed: RTL Error in Regex due to changes in XML layout
  • Changed: renamed self.onUpDownEnabled to self.onUpDownUpdateEnabled for better displaying its function
  • Added: Lama's channel
  • Added: self.CacheThumb? to chn_class.py to automate the caching of thumbs
Voor het installeren:
  • Vergeet niet weer eerst je UZG folder leeg te gooien voordat je de nieuwe versie installeerd!
Op dit moment heb ik even alle skins behalve de PMIII verwijderd, omdat ze toch niet meer werkten. Skin-makers die hun skin willen bijwerken kunnen dat doen aan de hand van PMIII. Mail (uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com) het mij dan de bijgewerkte versies en dan zet ik ze er bij. Ik werk zelf nu aan MC360.

Verder heeft de Googlecode pagina (http://code.google.com/p/xot-uzg/) de mogelijkheid om issues/bugs te melden. Het lijkt me overzichtelijker om daar naar toe over te stappen voor bugs en zo ipv. hier te spammen. Maar eerst altijd even checken of de sites van de verschillende kanalen wel online zijn!

Hier is ie te downloaden: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/ of http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Laatst online: 24-04 14:33

robbydw

live your life

Topicstarter
Bigfoot87 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:34:
Ik heb een auto gekocht, ga er vanmiddag mediaspul bij kopen.
De bedoeling is om er een Xbox in te bouwen zodat ik muziek (DVD's) kan luisteren en bijvoorbeeld films kan kijken. Playlisten maken en de bediening doe ik dan via een Playstation Portable (draadloos accesspoint in de auto, dus kan muziek vanuit huis naar de auto uploaden)
Zijn er hier meer mensen met een Xbox in hun auto of goeie ideeen om de bediening van XBMC nog makkelijker/ beter te maken?
Ik verwacht hier wel wat foto's en een workaround van als het klaar is :)
En kijk uit met films kijken tijdens het rijden. 8)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
robbydw schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:55:
[...]

Uiteraard, uiteraard :)
Maar dit is een XBMC topic, dus zal een appart topic moeten openen in dat geval denk ik.
En films kijken tijdens het rijden was ik niet van plan... racegames daar in tegen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157936

GroteBozewolf schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:35:
Ik heb net versie 2.7.0 Final online gezet. Deze versie bevat wat UI aanpassingen en een nieuw kanaal: De Lama's: Bonus & Clips!:

• Changed: renamed self.onUpDownEnabled to self.onUpDownUpdateEnabled for better displaying its function
Voor het installeren:
  • Vergeet niet weer eerst je UZG folder leeg te gooien voordat je de nieuwe versie installeerd!
Op dit moment heb ik even alle skins behalve de PMIII verwijderd, omdat ze toch niet meer werkten. Skin-makers die hun skin willen bijwerken kunnen dat doen aan de hand van PMIII. Mail (uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com) het mij dan de bijgewerkte versies en dan zet ik ze er bij. Ik werk zelf nu aan MC360.

Verder heeft de Googlecode pagina (http://code.google.com/p/xot-uzg/) de mogelijkheid om issues/bugs te melden. Het lijkt me overzichtelijker om daar naar toe over te stappen voor bugs en zo ipv. hier te spammen. Maar eerst altijd even checken of de sites van de verschillende kanalen wel online zijn!

Hier is ie te downloaden: http://www.rieter.net/uitzendinggemist/ of http://code.google.com/p/xot-uzg/downloads/list
Diep respect voor je GBW!! Echt helemaal TOP. Helemaal die toevoeging van het Lama kanaal.
Ook de layout is echt super. Dit is echt een heel goede update!!! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:04
robbydw schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:55:
[...]

Waarom wil je een workaround? :?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Fire69 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:37:
[...]

Waarom wil je een workaround? :?
:+
Handleiding/stappenplan dan... misschien dat ik het dan zelf ook wel ga doen als dit in een zaterdagmiddag te realiseren is :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
robbydw schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:47:
[...]

Handleiding/stappenplan dan... misschien dat ik het dan zelf ook wel ga doen als dit in een zaterdagmiddag te realiseren is :)
Ok, ik heb het topic geopend :)
XBMC in de auto, komt dat zien, komt dat zien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16603

Voor het installeren:

Top! Alleen stotteren de lama clips bij mij heel erg. Ik weet niet of dit een verbindingsissue bij mij is, maar verder werkt altijd alles perfect met UZG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Anoniem: 16603 schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:16:
[...]Top! Alleen stotteren de lama clips bij mij heel erg. Ik weet niet of dit een verbindingsissue bij mij is, maar verder werkt altijd alles perfect met UZG
De lama clips zijn niet echt heel goed ge-encodeerd. Daardoor schokken ze inderdaad heel erg. Dit is echter een probleem bij hun. Het ligt dus niet aan XOT-UZG. Ook op je PC zullen ze schokkerig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Anoniem: 7175 schreef op donderdag 20 september 2007 @ 04:42:
[...]

Ben ik ook in geinteresseerd, temeer daar bij mij de NIT streams die ik het interessantste vind jammer genoeg niet werken.
....
Ik heb zelf het NIT (Nederlandse Internet TV) geupdate naar versie 0.22
Nederlandse Internet TV is een script met streaming Nederlandse Thema kanalen:
101tv - Diverse programma's van de publieke omroepen.
3/12 Centraal - Live concerten, muziekclips en interviews.
3/12 Onstage - Live concerten en sessies.
3FM live
Consumenten TV - Consumenten programma's.
Cultura - Cultuur kanaal.
Dier en natuur TV - Selectie van AVRO dierenprogramma's.
ETV Rotterdam - Lokale educatieve zender uit Rotterdam.
GeoDelft TV - Kanaal voor het publiekelijk aanbieden van grondmechanische experimenten
Geschiedenis - NL Geschiedenis kanaal
Graafschap TV - Lokale Televisie uit Oost-Gelderland.
Hilversum Best - Programma's van de publieke omroepen door de jaren heen.
Holland Doc - Station met Documentaires.
Humor TV - Vara Humoristische TV.
Journaal 24 - NOS journaal 24
Museum TV - Selectie van items van de Nederlandse Kunstwereld.
Nederland E - Educatief themakanaal
NOS Politiek 24 - Politiek thema kanaal.
Nostalgie Net - Nostalgisch beeldmateriaal.
Omega TV Christelijke zender - Christelijke zender.
Open haard TV
Open haard HDTV
Opvoeden doe je zo - Programma's m.b.t. de opvoeding van kinderen
RNN TV - Lokale Televisie uit Zuid-Holland.
RTL Z - Financieel nieuws
RTV Channel nieuws muziek
RTV Drente
RTV Gelderland
RTV GPTV Friesland
RTV Katwijk
RTV KKN NO-Brabant
RTV Limburg
RTV Noord
RTV Noord Holland
RTV OogTV Groningen
RTV Oost
RTV Stads TV Utrecht
RTV TV Utrecht
RTV TVN Lingewaard.
RTV West
RTV Zeeland
Sterren.nl - Nederlandstalige muziek.
Salto omroep Amsterdam 1
Salto omroep Amsterdam 2
Slam TV - Muziek zender.
Sport TV Turn kanaal
Sport TV WaterPolo Kanaal
Sport TV Hockey Kanaal
Sport TV Korfbal Kanaal
Sport TV Basketball Kanaal
Sport TV Tennis Kanaal
Sport TV Handbal Kanaal
Sport TV Volleyball Kanaal
Tweedekamer Groen van Prinstererzaal
Tweedekamer Plenaire zaal
Tweedekamer Thorbeckezaal
Tweedekamer Wetgevingsoverleg WMO
Vara Variatee - Humoristische TV.
Zeilsteen TV Muziek

<Hier onder aantal buitenlandse streams.>
ABC News
BBC one Minute World News
BBC News 24
Chatshow
Channel 125 VS
Desync.com Film Kanaal 1
Desync.com Film Kanaal 2
Desync.com Series Sci-Fi
Desync.com Series Anime
Mezz TV Rock
Ministryofsound
NASA TV
NETgaming TV
Pentagon channel
Rapture TV
SKY News
Sumo TV Grappige videos
Szupernet
Je kan dit door mij aangepast script hier downloaden

[ Voor 77% gewijzigd door lt_cmd_data op 13-10-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
lt_cmd_data schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:01:
[...]

Ik heb zelf het NIT (Nederlandse Internet TV) geupdate naar versie 0.22
Nederlandse Internet TV is een script met streaming Nederlandse Thema kanalen:

Je kan dit door mij aangepast script hier downloaden
Thnx!

[ Voor 73% gewijzigd door Bigfoot87 op 13-10-2007 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157936

ja, deze had ik er ook nog niet opstaan. Deze is ook echt super!! Hartelijk dank!

keep up the good work!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

...........

Joox werkt niet meer. en dat televiesietje ook niet meer.
Heeft iemand anders ook dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Pinjataaa schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:00:
[...]

Heb het net even gechecked, maar hier werkt het gewoon. Joox.net is vaak offline en van TV-Links werken gewoon niet alle links! Zou je het nog eens kunnen proberen en als het dan nog niet werkt, een logfile kunnen sturen? Dan kan ik eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-04 10:57
Pinjataaa schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:00:
[...]

Bij mij werkt het ook niet.
Ik krijg de melding "no files"

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
speedme schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:22:
[...]Bij mij werkt het ook niet.
Ik krijg de melding "no files"
Weet je zeker dat je het ophalen van de pagina niet per ongeluk canceled, dat gebeurt mijzelf ook nog wel eens.
Anders ook graag even een logfile.

[ Voor 5% gewijzigd door GroteBozewolf op 13-10-2007 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Dit is wat ik zie in de xog.log

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
20071013 10:14:44 - DEBUG    - chn_class.py   - 128 - Initializing Joox.Net Gui for the first time
20071013 10:14:44 - DEBUG    - chn_class.py   - 140 - Clearing Folder History
20071013 10:14:44 - DEBUG    - chn_class.py   - 154 - LogonCheck
20071013 10:14:44 - INFO     - chn_class.py   - 631 - No login required of Joox.Net
20071013 10:14:44 - DEBUG    - uriopener.py   - 278 - Emergency Canceller Check.....
20071013 10:14:44 - INFO     - uriopener.py   - 146 - Opening requested uri: 
20071013 10:14:45 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - Error Opening url 
20071013 10:14:45 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - | Traceback (most recent call last):
20071013 10:14:45 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\libs\uriopener.py", line 155, in Open
20071013 10:14:45 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |     sourceHandle = self.uriOpener.open(uri)
20071013 10:14:45 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |   File "Q:\system\python\python24.zlib\urllib2.py", line 350, in open
20071013 10:14:45 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |   File "Q:\system\python\python24.zlib\urllib2.py", line 233, in get_type
20071013 10:14:45 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - | ValueError: unknown url type: 
20071013 10:14:45 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - Error initialising the Joox.Net Window.
20071013 10:14:45 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - | Traceback (most recent call last):
20071013 10:14:45 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\libs\chn_class.py", line 164, in onInit
20071013 10:14:45 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |     self.listItems = self.ProcessFolderList(self.initialUri)
20071013 10:14:45 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\libs\chn_class.py", line 484, in ProcessFolderList
20071013 10:14:45 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |     (_data, _preItems) = self.PreProcessFolderList(_data)
20071013 10:14:45 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\channels\joox\chn_joox.py", line 135, in PreProcessFolderList
20071013 10:14:45 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |     self.previousDescription = _matches[0][1]
20071013 10:14:45 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - | IndexError: list index out of range
20071013 10:17:51 - INFO     - chn_class.py   - 126 - onInit(): Window Initalized for chn_joox.py
20071013 10:17:51 - DEBUG    - chn_class.py   - 128 - Initializing Joox.Net Gui for the first time
20071013 10:17:51 - DEBUG    - chn_class.py   - 140 - Clearing Folder History
20071013 10:17:51 - DEBUG    - chn_class.py   - 154 - LogonCheck
20071013 10:17:51 - INFO     - chn_class.py   - 631 - No login required of Joox.Net
20071013 10:17:51 - DEBUG    - uriopener.py   - 278 - Emergency Canceller Check.....
20071013 10:17:51 - INFO     - uriopener.py   - 146 - Opening requested uri: 
20071013 10:17:52 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - Error Opening url 
20071013 10:17:52 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - | Traceback (most recent call last):
20071013 10:17:52 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\libs\uriopener.py", line 155, in Open
20071013 10:17:52 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |     sourceHandle = self.uriOpener.open(uri)
20071013 10:17:52 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |   File "Q:\system\python\python24.zlib\urllib2.py", line 350, in open
20071013 10:17:52 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |   File "Q:\system\python\python24.zlib\urllib2.py", line 233, in get_type
20071013 10:17:52 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - | ValueError: unknown url type: 
20071013 10:17:52 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - Error initialising the Joox.Net Window.
20071013 10:17:52 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - | Traceback (most recent call last):
20071013 10:17:52 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\libs\chn_class.py", line 164, in onInit
20071013 10:17:52 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |     self.listItems = self.ProcessFolderList(self.initialUri)
20071013 10:17:52 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\libs\chn_class.py", line 484, in ProcessFolderList
20071013 10:17:52 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |     (_data, _preItems) = self.PreProcessFolderList(_data)
20071013 10:17:52 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\channels\joox\chn_joox.py", line 135, in PreProcessFolderList
20071013 10:17:52 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |     self.previousDescription = _matches[0][1]
20071013 10:17:52 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - | IndexError: list index out of range
20071013 10:21:14 - INFO     - chn_class.py   - 126 - onInit(): Window Initalized for chn_joox.py
20071013 10:21:14 - DEBUG    - chn_class.py   - 128 - Initializing Joox.Net Gui for the first time
20071013 10:21:14 - DEBUG    - chn_class.py   - 140 - Clearing Folder History
20071013 10:21:14 - DEBUG    - chn_class.py   - 154 - LogonCheck
20071013 10:21:14 - INFO     - chn_class.py   - 631 - No login required of Joox.Net
20071013 10:21:14 - DEBUG    - uriopener.py   - 278 - Emergency Canceller Check.....
20071013 10:21:14 - INFO     - uriopener.py   - 146 - Opening requested uri: 
20071013 10:21:14 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - Error Opening url 
20071013 10:21:14 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - | Traceback (most recent call last):
20071013 10:21:14 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\libs\uriopener.py", line 155, in Open
20071013 10:21:14 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |     sourceHandle = self.uriOpener.open(uri)
20071013 10:21:14 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |   File "Q:\system\python\python24.zlib\urllib2.py", line 350, in open
20071013 10:21:14 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - |   File "Q:\system\python\python24.zlib\urllib2.py", line 233, in get_type
20071013 10:21:14 - CRITICAL - uriopener.py   - 199 - | ValueError: unknown url type: 
20071013 10:21:14 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - Error initialising the Joox.Net Window.
20071013 10:21:14 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - | Traceback (most recent call last):
20071013 10:21:14 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\libs\chn_class.py", line 164, in onInit
20071013 10:21:14 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |     self.listItems = self.ProcessFolderList(self.initialUri)
20071013 10:21:14 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\libs\chn_class.py", line 484, in ProcessFolderList
20071013 10:21:14 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |     (_data, _preItems) = self.PreProcessFolderList(_data)
20071013 10:21:14 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |   File "Q:\scripts\uitzendinggemist\channels\joox\chn_joox.py", line 135, in PreProcessFolderList
20071013 10:21:14 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - |     self.previousDescription = _matches[0][1]
20071013 10:21:14 - CRITICAL - chn_class.py   - 171 - | IndexError: list index out of range
20071013 10:21:16 - DEBUG    - chn_class.py   - 198 - Removing items from historystack

Voor zover ik weet, cancel ik niets.
Zodra ik het opstart, dan krijg ik direkt de melding "no files"

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
speedme schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:35:
Dit is wat ik zie in de xog.log

Voor zover ik weet, cancel ik niets.
Zodra ik het opstart, dan krijg ik direkt de melding "no files"
Ik zou graag de complete logfile hebben, daar heb ik wat meer aan. Zou je die kunnen mailen? Anders wordt het hier zo'n rommeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Mail sent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Zo, eindelijk mijn xbox weer eens geupdate met XBMC van 07-10-2007 en de laatste xTV, ziet er allemaal strak uit nu ik eindelijk in 720p kan kwijlen naar mijn LCD :)

Alleen ben ik nu nog bezig om het SimpleKML script aan de praat te krijgen maar krijg na het starten een error :| Op zich heel jammer omdat ik het toch wel erg leuk vond om zoveel internet radio streams te hebben.

Werkt dit script nog wel bij jullie (mits in gebruik natuurlijk) of is er inmiddels een beter alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Heb inmiddels mijn eigen vraag beantwoord en post hierbij nog even het antwoord:

plaats de volgende code in Sources.xml onder het gedeelte waar je "music Shares" staan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<bookmark>
  <name>SHOUTcast</name>
  <path>shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml</path>
  <!-- direct links to genres and searches are allowed -->
  <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?genre=Funk -->
  <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?genre=Top500 -->
  <!-- shout://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?search=[stationname] -->
</bookmark>

Je kan dan in XBMC onder "Music" voor SHOUTcast kiezen en daar staan genoeg zenders ;)

[ Voor 7% gewijzigd door bitpixl op 13-10-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Wellicht slaat het iets door, maar:
Zijn er plugins / scripts waarmee ik Office documenten kan openen (e.g.: een powerpoint presentatie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Ik heb het een aantal maanden geleden aangevraagd op het officiele forum.
Maar er werd niet op gereageerd. Het zou mogelijk moeten zijn dmv de XML extentie waarin je prestentaties op kunt slaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

op de AB van mijn DVD kit zit een mooie knop "Display" waarmee ik de screensaver (Milkdrop) aan en uit kan zetten. Ik krijg hem echter niet ingesteld op mijn harmony 555.

Vroeger lukte dat wel, ik heb echter twee zaken veranderd en weet nu niet waar ik het zoeken moet.

- Nieuwste Bigfoot release van XBMC er op gezet
- nieuwe IR receiver (vroeger een no-name ding uit china waar ik alle knoppen individueel moest inleren, bagger... nu een van MS, werkt perfect, op de display knop na)

Ik heb alle mogelijke knoppen aan mijn 555 toegevoegd die hij kent voor de XBOX, geen enkele doet hetzelfde als de display knop.
Ik heb zitten neuzen in de keymap.xls, maar zag daar nix waar ik iets mee kon

meer mensen met die probleem?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:00
Zerveza schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 12:07:
op de AB van mijn DVD kit zit een mooie knop "Display" waarmee ik de screensaver (Milkdrop) aan en uit kan zetten. Ik krijg hem echter niet ingesteld op mijn harmony 555.

Vroeger lukte dat wel, ik heb echter twee zaken veranderd en weet nu niet waar ik het zoeken moet.

- Nieuwste Bigfoot release van XBMC er op gezet
- nieuwe IR receiver (vroeger een no-name ding uit china waar ik alle knoppen individueel moest inleren, bagger... nu een van MS, werkt perfect, op de display knop na)

Ik heb alle mogelijke knoppen aan mijn 555 toegevoegd die hij kent voor de XBOX, geen enkele doet hetzelfde als de display knop.
Ik heb zitten neuzen in de keymap.xls, maar zag daar nix waar ik iets mee kon

meer mensen met die probleem?>
kan je de knop niet toevoegen met de "leer functie", zo heb ik het ook gedaan.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Prulleman schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 14:44:
[...]

kan je de knop niet toevoegen met de "leer functie", zo heb ik het ook gedaan.
had ik ook al geprobeerd... maar om 1 of andere rede wordt het signaal van de xbox ab niet herkend door de ir ontvanger van de 555. Ik krijg de melding dat het signaal waarschijnlijk te zwak is... maar hij is wel sterk genoeg om z'n werk te doen..
ik denk dat het iets met de key-map te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:00
Zerveza schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 22:20:
[...]

had ik ook al geprobeerd... maar om 1 of andere rede wordt het signaal van de xbox ab niet herkend door de ir ontvanger van de 555. Ik krijg de melding dat het signaal waarschijnlijk te zwak is... maar hij is wel sterk genoeg om z'n werk te doen..
ik denk dat het iets met de key-map te maken heeft.
FF proberen de batterijen te vervangen. Ik had hetzelfde met mijn amp remote. Die werkte nog prima, haperde nooit, maar als ik met die remote iets wilde leren aan m'n harmony crashte de hele software. Nieuwe batterijen, probleem weg. Vaag maar waar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 20:00
Kleinigheidje, in de nieuwe versie van XOT is het RTL logo nog het oude (zonder RTL8) en klopt de beschrijving niet, (RTL 6 bestaat niet, RTL7 wordt niet genoemd). Naast dat vind ik het script erg mooi geworden.

Verder had ik een vraagje waarom je niet bij de publieke omroep zenders (Ned1,2,3) kunt kiezen met welke speler je wilt afspelen (Mplayer of dvdplayer, bij RTL streams krijg je wel dat kleine menu'tje als je op title drukt) en waarom je alleen bij joox.net kunt downloaden naar de harddisk en niet bij andere zenders/bestanden.

In de nieuwste versie van XBMC (van vandaag) kun je met dvdplayer namelijk seeken, en dat is erg handig als een stream er opeens uitklapt (heb ik ook nog wel eens).

[ Voor 4% gewijzigd door Magnolia op 15-10-2007 23:13 ]

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Magnolia schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 22:08:Kleinigheidje, in de nieuwe versie van XOT is het RTL logo nog het oude (zonder RTL8) en klopt de beschrijving niet, (RTL 6 bestaat niet, RTL7 wordt niet genoemd). Naast dat vind ik het script erg mooi geworden.

Verder had ik een vraagje waarom je niet bij de publieke omroep zenders (Ned1,2,3) kunt kiezen met welke speler je wilt afspelen (Mplayer of dvdplayer, bij RTL streams krijg je wel dat kleine menu'tje als je op title drukt) en waarom je alleen bij joox.net kunt downloaden naar de harddisk en niet bij andere zenders/bestanden.

In de nieuwste versie van XBMC (van vandaag) kun je met dvdplayer namelijk seeken, en dat is erg handig als een stream er opeens uitklapt (heb ik ook nog wel eens).
Wat betreft RTL, ik heb geen tijd gehad om de icon bij te werken. De omschrijving is reeds aangepast.

De DVDPlayer optie zit al in mijn eigen beta versie hier, maar toen ik 2.7.0 final online zette, werkte DVD player nog niet lekker met de streams van NOS, dus had ik de optie er niet.

[ Voor 26% gewijzigd door GroteBozewolf op 15-10-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernieball_d
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-01 16:20
Een klein vraagje.. het WakeOnLan script zit in de Bigfoot releases, maar weet iemand ook of er ook een shutdown script bestaat om mijn pc op afstand uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Ernieball_d schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:35:
Een klein vraagje.. het WakeOnLan script zit in de Bigfoot releases, maar weet iemand ook of er ook een shutdown script bestaat om mijn pc op afstand uit te schakelen?
Jep dat bestaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55
Cool ik leer elke dag bijna wat bij als ik dit topic lees.
Ik was het wake on lan script nog niet tegen gekomen.
Zeker binnen kort even proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
Ik wil weer eens een nieuwe build erop zetten, heb hem al een jaar niet geupdate.
Is er iets wat ik moet doen voor het updaten?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Hmm ik heb nu die bigfoot build, maar ik zie daar een selectie van mappen staan.
Op mijn xbox staan nog allemaal mappen zoals ALBUMS THUMBS WEATHER, en bij Bigfoot staan die niet.
Ik zie ook geen Xboxmediacenter.xml meer staan en ook geen losse bestanden zoals keymappings in de xbmc map.

Ben ik er nou zolang uit geweest :?

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Bij mij werkt alles nu weer (met name Joox.net deed het niet).

Na alles geprobeerd te hebben, heb ik maar de laatste release (15-10) erop gezet en nu doet alles het weer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:37:
Hmm ik heb nu die bigfoot build, maar ik zie daar een selectie van mappen staan.
Op mijn xbox staan nog allemaal mappen zoals ALBUMS THUMBS WEATHER, en bij Bigfoot staan die niet.
Ik zie ook geen Xboxmediacenter.xml meer staan en ook geen losse bestanden zoals keymappings in de xbmc map.

Ben ik er nou zolang uit geweest :?

Kan iemand mij helpen?
Er is heel veel veranderd. De xboxmediacenter.xml bestaat niet meer. Lees hier meer over de installatie:

http://www.xboxmediacente...php?title=Setting_Up_XBMC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
GroteBozewolf schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:23:
[...]

Er is heel veel veranderd. De xboxmediacenter.xml bestaat niet meer. Lees hier meer over de installatie:

http://www.xboxmediacente...php?title=Setting_Up_XBMC
Thnx man!!!

Hij draait, damn wat een mooie build zeg en wat hoop functies zijn erbij gekomen zeg :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Voor diegene die geinteresseerd zijn, ik heb deze week wat plannen gemaakt voor XOT-Uzg. Hieronder een kort overzichtje wat de toekomst zal gaan brengen:
  • Ten eerste zal een nieuwe versie nummertje 3.0 krijgen, aangezien er een nieuw functioneel aspect bij gaat komen.
  • XOT-Uzg zal namelijk niet meer alleen als script te gebruiken zijn, maar ook als plugin. Dat betekent dat je het kan toevoegen aan je Sources in de Video sectie van XBMC en je het niet perse als script hoeft te starten. Wat meer informatie over plugins vindt je hier: http://www.xboxmediacente...8031&highlight=xbmcplugin
  • Verder zitter er nog wat kleine bug-fixes in voor het context-menu.
  • ...en hopelijk weer wat nieuwe skins, maar dat voornamelijk aan de skinners zelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202496

GroteBozewolf schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 09:44:

• XOT-Uzg zal namelijk niet meer alleen als script te gebruiken zijn, maar ook als plugin. Dat betekent dat je het kan toevoegen aan je Sources in de Video sectie van XBMC en je het niet perse als script hoeft te starten. Wat meer informatie over plugins vindt je hier: http://www.xboxmediacente...8031&highlight=xbmcplugin
[/list]
Kijk dat is goed nieuws. Dat werkt denk ik fijner dan als script! Kort verzoekje; kan Het Gesprek ook toegevoegd worden als zender?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Voor diegene die geinteresseerd zijn, ik heb deze week wat plannen gemaakt voor XOT-Uzg. Hieronder een kort overzichtje wat de toekomst zal gaan brengen:
  • Ten eerste zal een nieuwe versie nummertje 3.0 krijgen, aangezien er een nieuw functioneel aspect bij gaat komen.
  • ...en hopelijk weer wat nieuwe skins, maar dat voornamelijk aan de skinners zelf liggen.
diep RESPECT voor je GBW !! _/-\o_ _/-\o_

Het zijn mensen als jij en Bigfoot87 die ervoor zorgen dat XBMC bij lange na niet geevenaard wordt door andere produkten als HPMC :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
Dat is een geweldig idee grote boze wolf. Onder video's is de plek voor XOT, dat is namelijk de plek die ervoor zorgt dat ik niet meer XOT hoef op te starten voor mijn liefje, maar waar ze dat zelf kan vinden en starten. ik gebruik XOT altijd om mensen te impressen die XBMC nog niet kennen en de ogen rollen uit hun kopskes. Bedankt voor al je werk hierin, alle eer voor jou.

Een mooie toevoeging zou zijn om Youtube inclusief search aan XOT toe te voegen. Ik weet dat er meer youtube scripts zijn, maar ik ben een all-in-one fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Geweldig! Ik heb dat plugin gedoe nog niet in levende lijve gezien, dus ben benieuwd! :)
Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynamix
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-04 09:26
Go GBW go!

XOT als plugin binnen XBMC is echt een geweldige functionaliteit. Het AMT script gebruik ik sinds de invoer van de plugin optie alleen nog maar op deze manier. Werkt echt super en overzichtelijk. Verder hulde voor je opzet van het script, ik bedoel je hebt er erg goed over nagedacht. Zoals bijvoorbeeld de modulaire opbouw, zodat het voor andere liefhebbers mogelijk is om kanalen toe te voegen.

Ik geniet steeds weer als ik vrienden mijn gemodde xbox laat zien: je laat ze XBMC zien --> ogen worden groot. Je laat ze XOT zien --> ogen vallen eruit :)

@ Bigfoot87:

Ik ben helemaal vergeten door te geven welke radiozenders overleden zijn. Het gaat om: BrightFM en Veronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Surineeslander schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:40:
@ Bigfoot87:

Ik ben helemaal vergeten door te geven welke radiozenders overleden zijn. Het gaat om: BrightFM en Veronica.
Ah! bedankt :)
Ik zal er vanavond even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:55
Bigfoot87 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:13:
[...]

Geweldig! Ik heb dat plugin gedoe nog niet in levende lijve gezien, dus ben benieuwd! :)
Keep up the good work!
Cool, dat zou wel fijn werken. Vind ik trouwens ook al met de radiozenders. gewoom 1tje aanklikken in de musiclibrary.
Gewoon de ontzettend grote keuze die je dan hebt.

Wat is trouwens nu de beste dvdplayer, is dat nu mplayer of de dvdplayer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
  • Laatst online: 21-03 16:01
Vraagje,

een tijdje terug kon je met xmbc als je in de catergorie "films" door de film bestanden aan het bladeren was direct via het contexmenu imdb info opvragen.
wil ik dat nu doen met mijn recentere xmbc dan moet ik eerst alle films in de "bibliotheek" scannen.
is het nog mogelijk om direct via het contexmenu dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Laatst online: 24-04 10:57
heeft er iemand een Harmony 500 serie of een TC-30 waarmee hij zijn XBMC aanstuurt? Ik ben op zoek naar een goede knop layout.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-04-2024
Kan er iemand een link ofzo arrangeren voor het rechtstreeks downloaden van de bigfoot xbmc build? ... NZB files enzo... weet niet goed hoe dat ineen zit, is weer zo'n gedoe om dat onder de knie te krijgen :? juist maar om die xbmc build te kunnen downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
renio schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 20:50:
Kan er iemand een link ofzo arrangeren voor het rechtstreeks downloaden van de bigfoot xbmc build? ... NZB files enzo... weet niet goed hoe dat ineen zit, is weer zo'n gedoe om dat onder de knie te krijgen :? juist maar om die xbmc build te kunnen downloaden
en hij was weg

[ Voor 10% gewijzigd door GoVegan op 17-10-2007 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 00:04
Doe die 2 posts hierboven maar snel weg, want dit vinden de mods niet leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
Ehm.. doe maar niet nee, stel die vragen maar op plaatsen waar ze thuis horen ;)

Ik heb helaas de radiozenders niet aan kunnen passen omdat ik mijn PSP binnenkreeg vandaag en de hele avond druk ben geweest om door te krijgen hoe ik XBMC - PSP aan de gang kreeg. Uiteindelijk bleek de PSP geen WPA encryptie te ondersteunen. :+

Manmanman, wat is dat mooi dat PSPControl, schitterend!

Afbeeldingslocatie: http://img.qj.net/uploads/articles_module/69524/psp%20xmbc_qjpreviewth.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Bigfoot87 op 17-10-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Laatst online: 20:00
Ik kijk uit naar XOT 3.0. Hopelijk kun je nu bij elke stream kiezen uit mplayer, dvdplayer en downloaden.

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Bestaat er ook een SmartPhone achtige sjit van PSPControl? Dat ziet er echt g3il uit namelijk.

Ik kan alleen maar dit vinden:

http://www.xboxmediacente...&highlight=windows+mobile

Gevonden:

http://www.xboxmediacente....php?t=8760&highlight=pda

[ Voor 56% gewijzigd door jorisdekloris op 17-10-2007 22:42 ]

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
jorisdekloris schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:37:
Bestaat er ook een SmartPhone achtige sjit van PSPControl? Dat ziet er echt g3il uit namelijk.

Ik kan alleen maar dit vinden:

http://www.xboxmediacente...&highlight=windows+mobile

Gevonden:

http://www.xboxmediacente....php?t=8760&highlight=pda
Bij mijn versie vind je dat zelfde programma ook. Je kunt er met een PDA of Computer de Xbox besturen en ook de cover van het album dat op dat moment afgespeelt wordt kunt zien. Dit is het enige programma dat ik ken dat ook tekst kan versturen naar de Xbox waardoor je het toetsenbord van de computer kunt gebruiken om mail te schrijven of snelkoppelingen te maken. Het is heel moeilijk te vinden, heb hem uiteindelijk van een chinese website moeten plukken ofzo :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bigfoot87 op 17-10-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
Dus ik hoef alleen de webbrowser aan te knallen? goed bezig!

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
Magnolia schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:37:
Ik kijk uit naar XOT 3.0. Hopelijk kun je nu bij elke stream kiezen uit mplayer, dvdplayer en downloaden.
Contextmenu zit er bij mij in de ontwikkelversies reeds in bij de meeste kanalen. Echter, het downloaden zal niet altijd kunnen. De NOS streams zijn bijvoorbeeld niet eenvoudig te downloaden. De Joox, TV-Links, SBS, Lama's daar in tegen weer wel.

Ik moet nog even zien hoe het contextmenu gaat werken in de plugin, want dat is voor mij ook nieuw terrein waarop ik me begeef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
XOT is meer dan geweldig!

Er werken bij mij alleen drie streams uit Kanalenkiezer.nl niet: Archaeology Channel, Discovery en National Geographic Channel. Op mijn pc werken ze wel.
GBZ kun je hier eens naar kijken?

Is het mogelijk om de laatste NOS Journaal uitzending apart te zetten, zodat je niet eerst die index van oude uitzendingen hoeft op te halen? Dat duurt vrij lang namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178537

NAS apparatuur

Ik stream op dit moment via mijn PC, maar de hdd ruimte begint bepertk te worden
Ik wil nu een netwerk HDD in de meterkast plaatsen. Maar ik twijfel wat ik moet nemen.
Ik heb wel gelezen dat XBMC werkt met sommige NAS HDD's maar heeft daar iemand ook
ervaring mee??? Ik heb een mooi apparaat van conceptronic gezien, daar zit ook een linux based
software in net als XBMC. Dus ik had gehoopt dat zoiets goed werkte.
Heb ook ergen gelezen dat er soms problemen zijn met bestanden boven de 4gb.

Ik zie door de bomen het bos niet, kan iemand me hiermee helpen wat ik het beste kan nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoVegan
Anoniem: 178537 schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 23:30:
NAS apparatuur

Ik stream op dit moment via mijn PC, maar de hdd ruimte begint bepertk te worden
Ik wil nu een netwerk HDD in de meterkast plaatsen. Maar ik twijfel wat ik moet nemen.
Ik heb wel gelezen dat XBMC werkt met sommige NAS HDD's maar heeft daar iemand ook
ervaring mee??? Ik heb een mooi apparaat van conceptronic gezien, daar zit ook een linux based

Ik zie door de bomen het bos niet, kan iemand me hiermee helpen wat ik het beste kan nemen...
ik denk dat xbmc met elke samba / ftp bron overweg kan.
Welke conceptronic bedoel je?
de CH3SNAS? wacht dan nog maar een poosje, die is namelijk beetje uitverkocht in nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Dat klopt idd, ik kan bv geen dvd9 kopieren naar de xbox :( iig niet de iso.
Wel losse bestandjes. Echter kan je wel gewoon grotere bestanden streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178537

Idd ik bedoelde ook die CH3SNAS lijkt me een mooi apparaat
Ik wist niet dat XBMC met al die apparaten overweg kon.

THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
GoVegan schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:16:
[...]

ik denk dat xbmc met elke samba / ftp bron overweg kan.
Welke conceptronic bedoel je?
de CH3SNAS? wacht dan nog maar een poosje, die is namelijk beetje uitverkocht in nl.
Klein beetje dan. Hier is hij namelijk nog te koop. :)

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
NAS apparatuur

Niet alle NAS werken met XBMC. Ook het feit dat een NAS linux based is (wat XBMC overigens niet is, m.u.v. het recentelijk nieuwe XBMC for Linux project) wil niet alles zeggen!

Hier vindt je alle info die je nodig hebt:
http://www.xboxmediacenter.com/wiki/index.php?title=NAS

Het is een mooi lijstje met werkende en niet werkende NAS devices. En ik zie CONCEPTRONICS in het rijtje van NIET staan!

[ Voor 3% gewijzigd door GroteBozewolf op 19-10-2007 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw

robbydw

live your life

Topicstarter
Dit topic nadert de 1000 posts grens. Ik heb daarom deel 10 van dit topic aangemaakt welke hier te vinden is.

Dit topic zal snel worden gesloten door een modje.

Veel plezier verder in deel 10!!

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Signature

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd