Toon posts:

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel IX Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 26.614 views sinds 30-01-2008

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 16:17
SyphOn schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 17:59:
Ok ga het aanpassen :P

ff 1 getalletje veranderen.
Hij doet het weer, thnx :)

Edit: Zie dat de wijzigingsdatum niet veranderd is, dus je hebt er nog niets aan veranderd. :P
Dan lag het toch aan mij blijkbaar, sorry...

[Voor 26% gewijzigd door Bigfoot87 op 06-08-2007 19:28]

Anoniem: 157936

Hoe krijg ik in het nieuwe radiopack de iconen voor de stations veranderd? Nu zijn ze per regio allemaal dezelfde vlag.

ik wil er zelf graag icoontjes aan geven, is dit mogelijk?

• Bigfoot87
Anoniem: 157936 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:36:
Hoe krijg ik in het nieuwe radiopack de iconen voor de stations veranderd? Nu zijn ze per regio allemaal dezelfde vlag.

ik wil er zelf graag icoontjes aan geven, is dit mogelijk?
Ja dat kan, zoek op de website van het station het logo op, kopieer deze en sla het bestand op als bijvoorbeeld Radio Gelderland.tbn (de zelfde naam als het strm bestand) Vervolgens kopieer je dit bestand in de zelfde map als de stream en normaal gesproken zou het dan moeten werken... MAAR..

Door een bug in XBMC zal de stream nu nog steeds het icoontje van de map (de vlag van de provincie Gelderland) hebben. Verwijder (of hernoem) eerst Gelderland.tbn in de map Regionale Zenders en verwijder daarna de thumb in de map Userdata/Thumbnails/Muziek (suc6 met zoeken :P)
Start nu je Xbox opnieuw op en het icoontje zal zichtbaar zijn.

Het beste is dus om eerst alle thumbs in de map Regionale Zenders tijdelijk weg te halen en vervolgens de thumbs in de UserData/Thumbnails/Music map te verwijderen om daarna de zenders een thumb te geven. Als je dat gedaan hebt kun je de provincie thumbs weer terug zetten.

Heel veel suc6!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 14:18
Oke, voor mensen die niet kunnen wachten. Ik heb net versie 2.7.0b4 online gezet. Hier de changelog:

Changelog v2.7.0b4 - 2007-08-06 (Requires at least XBMC R8683)
  • Fixed: <string> error in XBMC log due to XOT logger
  • Added: Print directory of script on startup for debugging options
  • Fixed: KK channels where out of sync due to webpage layout!
  • Added: Locking for video update
  • Added: Don't break on not resolving www.rieter.net
  • Fixed: No more frenzy internet lookups: onUpDown now only starts after last onUp in 500ms
  • Changed: uriOpener now has private variables for methodes to prevent multithread problems
  • Added: New backgrounds for RTL, SBS and Talpa
  • Added: ConvertURLEntity and ConvertHTMLEntity in common.py (replacing StripHTML)
  • Added: maxXotVerison to channels. If XOT updates older channels may lead to conflicts, so they won't be loaded then.
  • Added: TV-Link.co.uk support (needs more file type detection)
  • Fixed: Changing list position while loading first item would lead to wrongly display item info on the newly selected one.
  • Added: Default compare value in progwindow channel comparison
  • Added: UriOpener.Header now also returns the real url after redirection
Voor het installeren:
  • Vergeet niet weer eerst je UZG folder leeg te gooien voordat je de nieuwe versie installeerd!
  • Voer je password in in de chn_talp.py in de channels\talpa folder
Verder heb ik op het moment even alle skins behalve de PMIII verwijderd, omdat ze toch niet meer werkten. Skin-makers die hun skin willen bijwerken kunnen dat doen aan de hand van PMIII. Mail (uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com) het mij dan de bijgewerkte versies en dan zet ik ze er bij. Ik werk zelf nu aan MC360.

Verder heeft de Googlecode pagina (http://code.google.com/p/xot-uzg/) de mogelijkheid om issues/bugs te melden. Het lijkt me overzichtelijker om daar naar toe over te stappen voor bugs en zo ipv. hier te spammen.

[Voor 92% gewijzigd door GroteBozewolf op 06-08-2007 21:22]

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• Bigfoot87
GroteBozewolf schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:16:
Oke, voor mensen die niet kunnen wachten.
Zoals ik ;)

Thnx, ga meteen mn post klaarzetten...

Anoniem: 228877

Oke, voor mensen die niet kunnen wachten. Ik heb net versie 2.7.0b4 online gezet. Ik zal dadelijk de changelog posten, maar dat komt dadelijk!

Hier is te downloaden: http://code.google.com/p/...mist.v2.7.0b4.7z&can=2&q=

Dadelijk meer........
Het joox script werkt hier alleen als ik in het chn_joox.py het volgende verander.
self.initialUri = "http://www.joox.net" in self.initialUri = "http://joox.net"
self.baseUrl = "http://www.joox.net" in self.baseUrl = "http://joox.net"

En in de config.py staat version = "2.7.0b3" IPV version = "2.7.0b4"

• GroteBozewolf
Anoniem: 228877 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:32:
[...]

Het joox script werkt hier alleen als ik in het chn_joox.py het volgende verander.
self.initialUri = "http://www.joox.net" in self.initialUri = "http://joox.net"
self.baseUrl = "http://www.joox.net" in self.baseUrl = "http://joox.net"

En in de config.py staat version = "2.7.0b3" IPV version = "2.7.0b4"
Eh? Joox.net staat als het goed is uit....... Wat betreft versie, dat klopt. Ik heb net een nieuwe v2.7.0b4 online gezet incl. readme.txt en config.py die correct is.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 12:40
Oke, voor mensen die niet kunnen wachten. Ik heb net versie 2.7.0b4 online gezet. Ik zal dadelijk de changelog posten, maar dat komt dadelijk!
'k heb hem binnen... 'k ga hem meteen proberen!
Thx voor het uitbrengen van weer een nieuwe versie!

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:23:
[...]

Zoals ik ;)

Thnx, ga meteen mn post klaarzetten...
Oke, ik zie dat snel posten geen zin heeft. Ik vergeet dan zaken.....dus....wacht nog heel ff met je post online te zetten.......my bad.

• Bigfoot87
GroteBozewolf schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:42:
[...]

Oke, ik zie dat snel posten geen zin heeft. Ik vergeet dan zaken.....dus....wacht nog heel ff met je post online te zetten.......my bad.
Ik heb de genoemde wijzigingen gedaan, of zijn er nog meer probleempjes?

• GroteBozewolf
Bigfoot87 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 20:46:
[...]

Ik heb de genoemde wijzigingen gedaan, of zijn er nog meer probleempjes?
Ben nu echt een complete build aan het uploaden. Staat er over 1 minuut. Zat echt nog wat doms in. Joox.net was btw goed. Ik heb net gechecked en Joox.net werkt gewoon.

Edit: misschien dat we elkaar ff een msn adres kunnen PM-en, dat communiceert wat sneller. Of mail het even naar uitzendinggemist.vx[@t]gmail[d0t]com

[Voor 17% gewijzigd door GroteBozewolf op 06-08-2007 20:52]

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-02 10:03

The Flow

I am the greatest

Wie gebruikt er nog meer de Vision Skin, kan je instellen dat je linker menu niet over je midden menu heen gaan maar dat er plaats gemaakt voor wordt.. Zodat je geen overlapping hebt.. Want het linker menu is transparant dan..

[Voor 146% gewijzigd door The Flow op 06-08-2007 21:45]

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• Bigfoot87
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het starten/ afspelen van streams?
XBMC wordt erg traag, "Even geduld..." in beeld...

of ben ik de enige?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:26
Ik ben eigenlijk op zoek naar een manier om de zooi van fabchannel te bekijken op m'n xbox. Is zoiets mogelijk?

• GroteBozewolf
smeerbartje schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:27:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een manier om de zooi van fabchannel te bekijken op m'n xbox. Is zoiets mogelijk?
Wat ik snel zag, moet het wel kunnen. Het is alleen een kwestie van uitvogelen hoe de onderliggende XML eruit ziet en welke URL's worden afgespeeld via de flashplayer.

Ik heb er zelf alleen geen tijd voor. Dus als iemand dat kan uitzoeken, dan wil ik wel helpen om er een channel van te maken in XOT-UZG

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Hoe kan ik URL's gemakkelijk naar mijn xbox sturen?

Ik gebruik onder firefox een AddOn (XBMCFox), die zorgt er voor zorgt dat je zowel onder tools als in je context menu kan klicken op "send to XBMC", werkt prima!

Nu wil ik van laptop vriendin (die geen Firefox heeft) ook gebruiken om URL's naar xbox te sturen. Zijn er voor Explorer ook dergelijke plug-ins? Liefst zou ik iets van een plugin voor XBMC vinden zodat ik naar http:\\<xbox-ip>\URL kan surfen (met iedere computer) en daar de url in pasten.

(als iemand me begrijpt)

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-04 09:07
Ik heb nu de T3CH release geinstalleerd, maar ik krijg geen RSS Feed te zien bij het starten van XBMC.
Ik kan in XBMC "enable RSS Feed" ook niet aan of uit zetten (geen optie).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:13
Zerveza schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:39:

Ik gebruik onder firefox een AddOn (XBMCFox), die zorgt er voor zorgt dat je zowel onder tools als in je context menu kan klicken op "send to XBMC", werkt prima!

Nu wil ik van laptop vriendin (die geen Firefox heeft) ook gebruiken om URL's naar xbox te sturen. Zijn er voor Explorer ook dergelijke plug-ins? Liefst zou ik iets van een plugin voor XBMC vinden zodat ik naar http:\\<xbox-ip>\URL kan surfen (met iedere computer) en daar de url in pasten.

(als iemand me begrijpt)
URL paster? Of gewoon je vriendin leren omgaan met firefox ;) .

[Voor 3% gewijzigd door DeOS op 07-08-2007 10:51]

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Anoniem: 218682

JC schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 20:29:
De maker van de skin heeft op het Xbox-scene forum een link naar de skin staan (in zijn signature). De link is nu: http://boxstr.com/files/1543/xTV.rar :)
hey bedankt man! ff wennen deze skin, ben weereens aan het klooien met de bibliotheek, maar ziet er strak uit! thnx

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

DeOS schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

URL paster? Of gewoon je vriendin leren omgaan met firefox ;) .
Is niet alleen voor vriendin, en kan niet hele wereld aan firefox helpen. Er moet toch een web-interface achtige plugin zijn die jou in staat stelt een URL aan de xbox te geven??

Ik kan wel zeggen dat hij locale bestanden moet spelen via webinterface, dan is het toch niet zo moeilijk om ipv "f:\video\lostS02E03.avi" iets van een "http:\\.......asx" door te geven.

Of denk ik daar te simpel over?

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 06:00
Zerveza schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 08:39:

(als iemand me begrijpt)
http://members.home.nl/ltguillaume/Data/send2XBMC_3.0.zip
send2XBMC makes it easy to send either an URL or the address of a
remotely shared (SMB) or local media file to your Xbox. This can be done
by opening the file through the dialog of send2XBMC or by providing
the path/URL by a commandline parameter. To use paths with spaces,
add quotation marks to the parameter. Be sure to have the Web Interface
enabled on your Xbox. Sending multiple files to XBMC at once is allowed.
Met dit programmaatje moet dat handig lukken, moet je alleen even kijken hoe je URL's wilt doorgeven vanuit Internet Explorer (je kunt bijvoorbeeld handmatig wel zo'n context menu item aanmaken die de URL doorstuurt naar sends2XBMC, maar 'k heb zelf nog niet uitgezocht hoe precies).

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-05 12:10
Ik ben nieuw met XBMC en heb een paar vraagjes.

Welke XBMC versie bevalt jullie het beste? De T3CH of de standaard.

In welke map moet je de XBMC scripts gooien? En werken ze dan met beide XBMC versies?

Wanneer ik EvolutionX als dashboard hebt, dan krijg ik wel verbinding met de router en krijg ik een Ip toegewezen. Als ik XBMC als dashboard gebruik zijn die instellingen soms ineens weg. Hoe kan ik dit oplossen?

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04 15:32
Gabliboeba schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 16:58:
Ik ben nieuw met XBMC en heb een paar vraagjes.

Welke XBMC versie bevalt jullie het beste? De T3CH of de standaard.

In welke map moet je de XBMC scripts gooien? En werken ze dan met beide XBMC versies?

Wanneer ik EvolutionX als dashboard hebt, dan krijg ik wel verbinding met de router en krijg ik een Ip toegewezen. Als ik XBMC als dashboard gebruik zijn die instellingen soms ineens weg. Hoe kan ik dit oplossen?
Iets standaards beter vinden dan de getweakte ????? en dat dan op tweakers.net ook nog eens vragen?

In de meeste xbmc's zit een scripts installer waarmee je door veel online scripts kunt scrollen en dan je keuze kunt "klikken" installeren.

In xbmc instellingen kan je onder netwerk de optie gegevens van dashboard overnemen aanvinken en je moet van het probleem afzijn.

En welkom bij de xbmc club get ready for addiction.

• Gabliboeba
N0MAD schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 18:10:
[...]

Iets standaards beter vinden dan de getweakte ????? en dat dan op tweakers.net ook nog eens vragen?

In de meeste xbmc's zit een scripts installer waarmee je door veel online scripts kunt scrollen en dan je keuze kunt "klikken" installeren.

In xbmc instellingen kan je onder netwerk de optie gegevens van dashboard overnemen aanvinken en je moet van het probleem afzijn.

En welkom bij de xbmc club get ready for addiction.
Wow. dat is echt geweldig. Ik begin het steeds beter te begrijpen, en het wordt allemaal steeds mooier. Ondertitels die VLC niet altijd even goed pakt, pakt XBMC zonder problemen.
Nu alleen nog even uitvogelen hoe ik in m'n Mac kan browsen en de content kan streamen.

• Bigfoot87
_/-\o_ So true... :*)

• speedme
speedme schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 09:23:
Ik heb nu de T3CH release geinstalleerd, maar ik krijg geen RSS Feed te zien bij het starten van XBMC.
Ik kan in XBMC "enable RSS Feed" ook niet aan of uit zetten (geen optie).

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?
Weet iemand hoe ik in de T3CH release onderin de balk die newsfeed kan laten tonen ?
Ik heb de RSSFeeds.xml al van Bigfoot87 genomen en naar de userdata directory gekopieerd (voor nu.nl newsfeed), maar er verschijnt nog niets onderin de balk.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Bigfoot87
speedme schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 19:47:
[...]

Weet iemand hoe ik in de T3CH release onderin de balk die newsfeed kan laten tonen ?
Ik heb de RSSFeeds.xml al van Bigfoot87 genomen en naar de userdata directory gekopieerd (voor nu.nl newsfeed), maar er verschijnt nog niets onderin de balk.
Dat zou dan aan je internetverbinding moeten liggen... kun je wel het weerbericht ontvangen?

Zoals gezegd vind je hier de nieuwe mplayer.dll welke in de nieuwste versie van XBMC niet goed werkte.

Hiermee zijn de geluidsproblemen in de nieuwe XBMC Build van T3CH verholpen!

[Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 157936 op 08-08-2007 21:14]

• Bigfoot87
Anoniem: 157936 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:40:
Zoals gezegd vind je hier de nieuwe mplayer.dll welke in de nieuwste versie van XBMC niet goed werkte.
Oja, bedankt dat je het even zei gisteren, anders was mn versie van gisteren een beetje nutteloos geweest om te posten _/-\o_

Anoniem: 200817

Graag wil ik met XMBC de films laten upscalen naar 1080, maar daarvoor moet je een echte HD AV kabel hebben.
Dus ik heb een component cable voor de Xbox besteld van het type Dragon (je weet wel, het Chinese merk die alles namaken), maar nu krijg ik dus GEEN extra opties te zien in het dashboard!

Hebben meer deze ervaring?

Ik heb nu de Koning HD AV Cable gezien, die ook Optical out heeft, wordt deze wel herkend als zijnde een HD AV cable?

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 09:58

robbydw

live your life

Topicstarter
Anoniem: 200817 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:30:
Graag wil ik met XMBC de films laten upscalen naar 1080, maar daarvoor moet je een echte HD AV kabel hebben.
Dus ik heb een component cable voor de Xbox besteld van het type Dragon (je weet wel, het Chinese merk die alles namaken), maar nu krijg ik dus GEEN extra opties te zien in het dashboard!

Ik heb nu de Koning HD AV Cable gezien, die ook Optical out heeft, wordt deze wel herkend als zijnde een HD AV cable?
Heb je in het originele xbox dashboard de beeldinstellingen al aangepast. DIt moet eerst gebeuren voordat je in XBMC kan kiezen voor HD kwaliteit (720 of 1080) Succes.

edit: is heel lang geleden dat ik dit gedaan heb, en voor zover ik weet kwam ik altijd in het originele xbox menu door xbox aan te zetten mbv de eject knop. Nu krijg ik echter een error 5 pagina te zien als ik de xbox op deze manier aanzet. Ben ik nou gek geworden of hoe kwam je in het originele XBOX menu 8)7
shame on me

[Voor 19% gewijzigd door robbydw op 07-08-2007 21:48]

Geen commentaar

robbydw schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:41:
[...]

Heb je in het originele xbox dashboard de beeldinstellingen al aangepast. DIt moet eerst gebeuren voordat je in XBMC kan kiezen voor HD kwaliteit (720 of 1080) Succes.

edit: is heel lang geleden dat ik dit gedaan heb, en voor zover ik weet kwam ik altijd in het originele xbox menu door xbox aan te zetten mbv de eject knop. Nu krijg ik echter een error 5 pagina te zien als ik de xbox op deze manier aanzet. Ben ik nou gek geworden of hoe kwam je in het originele XBOX menu 8)7
shame on me
Da's dus het probleem, ik zie die extra opties niet in het Dashboard, alsof die Dragon kabel dus nix 'triggert' en de xbox niet weet dat er een AV aan hangt.. :(
Of ik ben abuis, maar ik kan het niet vinden ..

Ik kom bij het Dashbord door de aan knop heel kort aan de stippen, doe ik het langer dan krijg ik XBMC..

• Bigfoot87
robbydw schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:41:
[...]
is heel lang geleden dat ik dit gedaan heb, en voor zover ik weet kwam ik altijd in het originele xbox menu door xbox aan te zetten mbv de eject knop. Nu krijg ik echter een error 5 pagina te zien als ik de xbox op deze manier aanzet. Ben ik nou gek geworden of hoe kwam je in het originele XBOX menu 8)7
shame on me
In de filemanager kun je op de C partitie kiezen voor xboxdash.xbe. Dat is het orginele dashboard ;)

Edit:

Wil nog even zeggen dat ik het XinBox script helemaal geweldig vind. Het is gewoon een volwaardige mail client. Mail lezen, beantwoorden, doorsturen, bijlagen... het kan allemaal. :)

Er zit een uitgebreid help systeem achter, wanneer je op Y drukt krijg je een verklaring van de button of functie. Ben vandaag flink aan het vertalen geweest, dus binnenkort ook in het Nederlands verkrijgbaar. :)

http://img101.imageshack.us/img101/295/mailnb6.jpg
XinBox in mini (silent) modus, met een vrouwlijke stem die vrolijk roept: "You've got mail!"

[Voor 36% gewijzigd door Bigfoot87 op 07-08-2007 22:57]

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 08:13
nu jullie het hier toch over die kabels hebben...

ik heb nu zo'n gewone xbox scart kabel... zou 't beeld er beter moeten uitzien met een component kabel? Is om aan te sluiten op een SD (geen hd-tv) plasma (Panasonic 42PA50)

Zoiets dus... http://cgi.benl.ebay.be/X...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Is dat de moeite waard?

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04 15:32
Wil nog even zeggen dat ik het XinBox script helemaal geweldig vind.
Zeker goed deze functie lijkt mij ook erg geschikt.

Anoniem: 5792

Anoniem: 200817 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 21:30:

Yep, ik heb diezelfde kabel sinds een paar weken, gekocht bij consoleshop.nl.
Werkt super. Inderdaad eerst in de originele dashboard NTSC kiezen en de resoluties die je wilt. Daarna worden de 720 en 1080 opties vanzelf zichtbaar.
De kabel verbeterd het beeld hEEL erg.. Letters waren eerst blurry, nu retestrak...
Dit alles bij mij op een 32 inch Samsung LCD TV... práchtig..

Bigfoot87 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

In de filemanager kun je op de C partitie kiezen voor xboxdash.xbe. Dat is het orginele dashboard ;)

Edit:

Wil nog even zeggen dat ik het XinBox script helemaal geweldig vind. Het is gewoon een volwaardige mail client. Mail lezen, beantwoorden, doorsturen, bijlagen... het kan allemaal. :)

Er zit een uitgebreid help systeem achter, wanneer je op Y drukt krijg je een verklaring van de button of functie. Ben vandaag flink aan het vertalen geweest, dus binnenkort ook in het Nederlands verkrijgbaar. :)

[afbeelding]
XinBox in mini (silent) modus, met een vrouwlijke stem die vrolijk roept: "You've got mail!"
Bedankt voor jouw versie, hartstikke blij mee weer..
bij mij werkt de apple trailers helemaal niet. na het starten kan ik kiezen voor update en daarna gebeurt er helemaal niets meer.. wel erg jammer...
Ligt denk ik helemaal niet aan jou, maar heb je wellicht een suggestie om het te verhelpen ?

• Bigfoot87
Anoniem: 5792 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:31:
[...]

Bedankt voor jouw versie, hartstikke blij mee weer..
bij mij werkt de apple trailers helemaal niet. na het starten kan ik kiezen voor update en daarna gebeurt er helemaal niets meer.. wel erg jammer...
Ligt denk ik helemaal niet aan jou, maar heb je wellicht een suggestie om het te verhelpen ?
np, weet je wel zeker dat je het script ook mee geupdate hebt?
Bij mij werkt het namelijk wel goed...

• speedme
Ik heb inmiddels de newfeeds van nu.nl aan de praat.
Nieuwe versie van Bigfoot87 geinstalleerd en echt ontzettend blij met Xinbox.

• Bigfoot87
XinBox nu ook in het Nederlands:
Click update and get the new 0.95 build , no new cool features but two new languages Finnish and Dutch :-D
Even updaten dus ;)

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 09:58

robbydw

live your life

Topicstarter
Bigfoot87 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:29:
[...]

[knip]
Haha dat was het inderdaad. Thnx.

Geen commentaar

• Gabliboeba
Nadat ik het programma Bootchanger heb gebruikt (weet niet of het daar door komt) zijn de X, Y en Z schijven van de xbox harde schijf verdwenen en er staat in plaats van die nu een Q schijf met de XBMC bestanden (userdata, system, scripts, skins enz. enz.)
Hoort dit zo?

• Bigfoot87
Gabliboeba schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:56:
Nadat ik het programma Bootchanger heb gebruikt (weet niet of het daar door komt) zijn de X, Y en Z schijven van de xbox harde schijf verdwenen en er staat in plaats van die nu een Q schijf met de XBMC bestanden (userdata, system, scripts, skins enz. enz.)
Hoort dit zo?
De Q schijf is een fysiek niet bestaande schijf.
Het is eigenlijk een snelkoppeling naar de XBMC map.

De X, Y en Z schijf zijn bij mij ook niet altijd te zien maar zijn wel altijd benaderbaar via FTP.

• Gabliboeba
Bigfoot87 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:19:
[...]

De Q schijf is een fysiek niet bestaande schijf.
Het is eigenlijk een snelkoppeling naar de XBMC map.

De X, Y en Z schijf zijn bij mij ook niet altijd te zien maar zijn wel altijd benaderbaar via FTP.
Ja, nu zie ik het. Als ik in EvolutionX zit, en dan FTP dan zie ik ze wel. Zit ik in XBMC dan zie ik enkel de Q schijf.

Nu heb ik nog 2 vraagjes:
Bij mij werkt het uitzendinggemist script goed, op 1 ding na: Joox. Alle directory's geeft hij wel goed aan, en ik kan alle films en series ook zien, maar als ik er eentje aanklik, dan doet 'ie niks. Vervolgens kan ik ook met geen mogelijk meer uit Joox komen. Kan dit ligegn aan de revisie van XBMC die ik heb?

Wat is de makkelijkste manier om XBMC te updaten? Kan dat vanuit XBMC of moet dat via FTP?

• speedme
XBMC is via de bekende plekken te downloaden en dan simpel via FTP op de Xbox te zetten.
Je kunt dan de mag XBMC overschrijven.
Maak wel een backup van je userdata folder, omdat hier de persoonlijke instellingen in staan.

De T3CH versie van XBMC heeft ook een Updater tussen de scripts staan en daarmee kun je ook XBMC updaten direkt via de Xbox

Anoniem: 218682

Weet iemand trouwens hoe het zit met de Xbox 360? Zijn er al vorderingen om daar XBMC en homebrew op te draaien? Denk alleen eens aan de fantastische emulatie mogelijkheden. En aan de fantastische nieuwe mogelijkheden

• Bigfoot87
Anoniem: 218682 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:51:
Weet iemand trouwens hoe het zit met de Xbox 360? Zijn er al vorderingen om daar XBMC en homebrew op te draaien? Denk alleen eens aan de fantastische emulatie mogelijkheden. En aan de fantastische nieuwe mogelijkheden
Homebrew software draaien is nog altijd niet mogelijk, en zelfs als dat mogelijk zou zijn staat het team niet bepaald te springen om XBMC op de 360 te gaan laten draaien. De reden is simpelweg dat XBMC helemaal aangepast/ verweven is aan de hardware van de Xbox. Het is dus bijzonder lastig om XBMC op een ander platform te draaien. Er wordt wel gewerkt aan een versie voor Linux die dan eventueel op de PS3 zou kunnen draaien.

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 11:54
Gabliboeba schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:26:
[...]
Nu heb ik nog 2 vraagjes:
Bij mij werkt het uitzendinggemist script goed, op 1 ding na: Joox. Alle directory's geeft hij wel goed aan, en ik kan alle films en series ook zien, maar als ik er eentje aanklik, dan doet 'ie niks. Vervolgens kan ik ook met geen mogelijk meer uit Joox komen. Kan dit ligegn aan de revisie van XBMC die ik heb?
Heb precies hetzelfde probleem.
Rebooten lukt daarna niet meer.

• GroteBozewolf
JvdS schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:00:
[...]

Heb precies hetzelfde probleem.
Rebooten lukt daarna niet meer.
Wachten jullie wel netjes totdat alle info aanwezig is? Dan staat de filename onderaan in de description.

Ik ben ook wel benieuwd naar de logs. Zouden jullie die kunnen posten op http://code.google.com/p/xot-uzg/ ?

[Voor 11% gewijzigd door GroteBozewolf op 08-08-2007 18:18]

• Bigfoot87
Vraagje: Een snellere CPU (1 ghz) in de Xbox bouwen zodat deze HD films ondersteund,

1. Kun je dat ergens in Nederland laten doen?
2. Kun je dat zelf doen?
3. Zo ja, waar kun je zo'n CPU kopen?

• q2no
  • Laatst online: 02-05-2022
Waar kan ik de laatste versie van het script downloaden waar ik de apple trailers mee kan bekijken?
XBMC-SVN 2007-08-05 rev9821-deff heeft dit script er namelijk niet in zitten.
Op http://www.xbmcscripts.com/index.php kan ik wel pre 0.95 downloaden, maar volgens mij is dit al een verouderde versie en op http://code.google.com/p/xbmc-scripting/, van de programmeurs zelf, staat helemaal niets..
Hebben meer mensen problemen met het kijken van Apple trailers met versies voor XBMC-SVN 2007-08-05 rev9821?

• q2no
uitzendinggemist.v2.7.0b4 icm XBMC-SVN 2007-08-05 rev9821 en een Harmony AB geeft probleem..
Menu / Prev. = B Terug werkt niet...
Bekijken = Ok (play) werkt niet...
Handmatige reboot is de enige oplossing.... (is overigens vaak het geval, ook met previous builds bij Joox)

(ps. dit is in combinatie met de Xtv skin)

[Voor 7% gewijzigd door q2no op 08-08-2007 20:54]

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Rev9834 heeft wel wat geluidsprobleempjes lijkt het (bij mij althans). Bij zowel Shoutcast of Xvid/Divx hoor ik regelmatig plopjes alsof de soundlayer soms corrupt is. Rev9662 heeft hier geen last van en is tevens de revisie waar Shoutcast weer goed op werkt. Rev9731 heb ik niet geprobeerd.

edit: ah, Grox had mogelijk al een oplossing hiervoor, die had ik ff gemist. Zal ik ook eens uitproberen...

[Voor 16% gewijzigd door Norman op 08-08-2007 20:59]

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

• GroteBozewolf
q2no schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:47:
uitzendinggemist.v2.7.0b4 icm XBMC-SVN 2007-08-05 rev9821 en een Harmony AB geeft probleem..
Menu / Prev. = B Terug werkt niet...
Bekijken = Ok (play) werkt niet...
Handmatige reboot is de enige oplossing.... (is overigens vaak het geval, ook met previous builds bij Joox)

(ps. dit is in combinatie met de Xtv skin)
Eh, op dit moment zijn er geen officieel werkende skins voor UZG.v2.7.0b4. Ik heb zelf een Harmony AB en het werkt prima. Het enige probleem dat zich voordoet zou kunnen doen is het volgende:

Als er heel erg vaak achter elkaar naar boven/beneden (scrollen) wordt gegaan (vooral in Joox) dan raakt XBMC over de rooie omdat er dan teveel zaken tegelijkertijd moet gaan gebeuren! XBMC is niet multithreading en als er dus 10 dingen tegelijkertijd gaan draaien, gaat het heel erg fout. Wacht maar eens een minuut (of twee). Dan zal hij opeens alles hebben uitgevoerd!

Ik probeer al een tijdje een workaround te vinden. Ik heb inmiddels al een time out van 500ms op het updaten gezet, zodat er niet onnodig vaak data wordt opgehaald tijdens het scrollen. Maar het gaat nog steeds mis. Probleem is dat ik dit niet kan testen op de XBMC PC versie omdat die wel multithreading is.

Suggesties zijn welkom!

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 12:08
Erg fijn het newe UZg script, mn. het tv-links gedeelte daar je gewoon door de content heen kan scrollen, en niet per letter van het alfabet hoeft te 'zoeken' !
Hulde voor GBW !

Heb een draadloze Logitech controller, met een lange kabel en een mem. crd. slot erin, zijn er dyi's om de kabel korter, en het 'aanhangsel' kleiner te maken ?
Ander vraagje: zijn er meer gebruikers met component/720p waarbij de weerszijden van het beeld zwart is, en op het moment dat een applicatie wordt gestart, het beeld wel beeldvullend is ?
Heb in xmbc en op mn lcd al ea. getracht in te stellen, maar haalde niets/weinig uit.

[Voor 11% gewijzigd door v1nzent- op 08-08-2007 22:44]

• Bigfoot87
v1nzent- schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:42:
Heb een draadloze Logitech controller, met een lange kabel en een mem. crd. slot erin, zijn er dyi's om de kabel korter, en het 'aanhangsel' kleiner te maken ?
Wacht even... ik volg je niet helemaal.

Je hebt een draadloze Logitech controller (Heerlijke controller trouwens) met een lange kabel??
Of heb je het over de zender? Wat dat betreft heb je wel gelijk, dat ding is hartstikke lomp. Je zou kunnen proberen om hem open te schroeven en de inhoud in de Xbox zelf te bouwen. :)

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:56
Bigfoot87 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:36:
Vraagje: Een snellere CPU (1 ghz) in de Xbox bouwen zodat deze HD films ondersteund,

1. Kun je dat ergens in Nederland laten doen?
2. Kun je dat zelf doen?
3. Zo ja, waar kun je zo'n CPU kopen?
Als je op internet zoekt dan kun je wel vinden dat men een 1,4GHz Celeron erop heeft kunnen maken. Echter dit is riskant en best veel en secuur werk. Dit word naar mijn weten niet gedaan dit mag je dus zelf doen. Groot nadeel is de huidige CPU (PIII 733Mhz) is vastgesoldeerd op het moederbord dus die moet eerst los dan de andere erop.

• Bigfoot87
Cave_Boy schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:06:
[...]

Als je op internet zoekt dan kun je wel vinden dat men een 1,4GHz Celeron erop heeft kunnen maken. Echter dit is riskant en best veel en secuur werk. Dit word naar mijn weten niet gedaan dit mag je dus zelf doen. Groot nadeel is de huidige CPU (PIII 733Mhz) is vastgesoldeerd op het moederbord dus die moet eerst los dan de andere erop.
Ok duidelijk ;) Niet echt een optie dus.
Thnx voor de info.

• q2no
Als er heel erg vaak achter elkaar naar boven/beneden (scrollen) wordt gegaan (vooral in Joox) dan raakt XBMC over de rooie omdat er dan teveel zaken tegelijkertijd moet gaan gebeuren! XBMC is niet multithreading en als er dus 10 dingen tegelijkertijd gaan draaien, gaat het heel erg fout. Wacht maar eens een minuut (of twee). Dan zal hij opeens alles hebben uitgevoerd!
Wat vreemd eigenlijk... nu ben ik geen programmeur (op dat gebied ben ik echt dyslectisch) maar zoveel cpu power neemt is het weergeven van een resultaatlijst in het algemeen toch niet?
Wat is de oorzaak dan dat het zoveel draadjes nodig waardoor het door de war kan raken?
I know.. allicht noob vraagjes maar toch.. noem het gezonde interesse.
Is het allicht ook mogelijk om het apple script in uitzendinggemist samen te voegen?

Anoniem: 5792 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:29:
[...]

Yep, ik heb diezelfde kabel sinds een paar weken, gekocht bij consoleshop.nl.
Werkt super. Inderdaad eerst in de originele dashboard NTSC kiezen en de resoluties die je wilt. Daarna worden de 720 en 1080 opties vanzelf zichtbaar.
De kabel verbeterd het beeld hEEL erg.. Letters waren eerst blurry, nu retestrak...
Dit alles bij mij op een 32 inch Samsung LCD TV... práchtig..
Ik snap er niets van. Als ik naar het dashboard ga dan kan ik bij Settings naar Video en daar staat verder niets qua NTSC of wat dan ook. 8)7

Wat is zeg maar het 'path' wat je volgt vanaf het begin van de dashboard-boot?

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 19:41
enigma O-)

• Retir
  • Laatst online: 03-05 09:43
Voordat ik mijn vraag stel, wil ik eerst hier iedereen bedanken voor de vele tijd die erin wordt gestoken om xbmc zo mooi te maken! Klasse gedaan, het is echt een goed product geworden zo.

Mijn vraag is de volgende;

Ik wil de xbox via een hd kabel op mijn plasma aansluiten. Ik lees dat je dan de 'orginele' MS dash moet starten en dan daar instellen NTSC en dan 720, 1080 etc. Daarna kan je het dan blijikbaar aangeven binnen xbmc.
Nu is mijn xbox omgebouwd dmv een chip en als ik nu opstart dan start xbmc prima op. Alleen heb ik nergens meer op de c-schijf de orginele MS dash staan (kan ik daar wel van een cd/dvd terugzetten indien nodig). Ik kan ook mijn xbox dmv dip swith in orginele stand laten starten.

Waar het mij nu om gaat is het volgende, moet ik nu eerst de xbox op de laatste manier, die ik net heb aangegeven, laten starten en dan instellingen veranderen t.a.v. beeld en dan weer 'normaal' laten starten en de instellingen aangeven binnen xbmc.
Of moet ik de xbox zoals die nu is gewoon laten starten en dan op de c-schijf van de box een MS dash neerzetten en die dan gaan starten om daarna de veranderingen in xbmc door te voeren.

• speedme
Heeft er iemand ook problemen met XinBox ?

Ik heb deze geupdate naar de nieuwste versie (NL taal daardoor gekregen) en als ik nu een account wil aanmaken, dan loopt na een tijdje de Xbox vast. Terwijl ik dus nog bezig ben met het invullen van de account-gegevens. Het venster rechts wordt dan zwart en alleen het venster waar de account-gegevens worden ingevuld is dan nog zichtbaar, maar er gebeurd verder niets.

Tweede vraagje : heeft er iemand nog een goed script draaien voor een online TV gids ?
Ik heb er al verschillende geprobeerd, maar geen van allen schijnt te werken (lopen vast)

Retir schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 08:17:
Mijn vraag is de volgende;

Waar het mij nu om gaat is het volgende, moet ik nu eerst de xbox op de laatste manier, die ik net heb aangegeven, laten starten en dan instellingen veranderen t.a.v. beeld en dan weer 'normaal' laten starten en de instellingen aangeven binnen xbmc.
Je moet het doen zoals je hier aangeeft.
De Xbox moet eerst weten dat je later met NTSC gaat opstarten en dat je er een HD kabel in hebt zitten. Als je dat hebt aangegeven kun je in XBMC de dan verschenen opties aanvinken...

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 5792 op 09-08-2007 10:37]

Anoniem: 200817 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:09:
[...]

Ik snap er niets van. Als ik naar het dashboard ga dan kan ik bij Settings naar Video en daar staat verder niets qua NTSC of wat dan ook. 8)7

Wat is zeg maar het 'path' wat je volgt vanaf het begin van de dashboard-boot?
Kijk ff bij mijn antwoord aan Retir eentje terug..

• GroteBozewolf
q2no schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:21:
Wat vreemd eigenlijk... nu ben ik geen programmeur (op dat gebied ben ik echt dyslectisch) maar zoveel cpu power neemt is het weergeven van een resultaatlijst in het algemeen toch niet?
Wat is de oorzaak dan dat het zoveel draadjes nodig waardoor het door de war kan raken?
I know.. allicht noob vraagjes maar toch.. noem het gezonde interesse.
Is het allicht ook mogelijk om het apple script in uitzendinggemist samen te voegen?
Nee, er is inderdaad niet veel CPU power voor nodig, da's waar. Maar op het moment dat er meerdere processen naast elkaar gaan lopen, dan gaat ie die processen 'afwissellend' uitvoeren. En dat maakt het dat het lang duurt. Ik heb een testje gedaan: tijdens het openen van een Joox.net url, 20x tijdens het naar beneden drukken een beetje text afdrukken in de XBMC log -> duurde 90 seconden alvorens alles afgehandeld was!

Een oplossing zou zijn om de info niet dynamisch op te halen (dus tijdens het scrollen) maar als er op de INFO knop wordt gedrukt of zo. Misschien dat ik dat configureerbaar maak of zo.

• Bigfoot87
speedme schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:14:
Heeft er iemand ook problemen met XinBox ?

Ik heb deze geupdate naar de nieuwste versie (NL taal daardoor gekregen) en als ik nu een account wil aanmaken, dan loopt na een tijdje de Xbox vast. Terwijl ik dus nog bezig ben met het invullen van de account-gegevens. Het venster rechts wordt dan zwart en alleen het venster waar de account-gegevens worden ingevuld is dan nog zichtbaar, maar er gebeurd verder niets.

Tweede vraagje : heeft er iemand nog een goed script draaien voor een online TV gids ?
Ik heb er al verschillende geprobeerd, maar geen van allen schijnt te werken (lopen vast)
Nee hij doet het hier prima, er is ondertussen weer een update, dus probeer dat eens. :)
En anders kun je hier: UserData/script_data/XinBox
Je account verwijderen. Gegevens even opnieuw invullen en als het goed is werkt het dan weer zoals het zou moeten werken :)

• BokanoiD
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 20:16

BokanoiD

Veel te evil

Ik gebruik XBMC sinds... mja sinds wanneer eigenlijk; sinds die ouwe blauwe interface nog...
Er is ondertussen veel verbeterd. Dit is toch wel een ongelofelijk mooi project. :)
Het enige wat ik als C64-nerd nog graag zou zien is de implementatie van SIDplay2, wat er nu gebruikt word (door mplayer? paplayer?) is echt Ancient History - ondersteunt niet eens iets van filters. :(

Wat ik al deze tijd ook nog niet heb is een afstandbediening, die moet ik toch maar eens eentje aan gaan schaffen.

Ik gebruik ondertussen ook de PM3Mod skin, deze ziet er een stuk professioneler uit dan de standaard PM3. Mijn vriendin is ook heel blij met het webradio script dat ik hier vond - bedankt daarvoor!!! :)

• Bigfoot87
BokanoiD schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 12:36:
Ik gebruik XBMC sinds... mja sinds wanneer eigenlijk; sinds die ouwe blauwe interface nog...
Er is ondertussen veel verbeterd. Dit is toch wel een ongelofelijk mooi project. :)
Het enige wat ik als C64-nerd nog graag zou zien is de implementatie van SIDplay2, wat er nu gebruikt word (door mplayer? paplayer?) is echt Ancient History - ondersteunt niet eens iets van filters. :(
Als je iets aan XBMC mist kun je dat >hier< aangeven, dan heb je kans dat er wat aan wordt gedaan. :)

• q2no
Ik heb een testje gedaan: tijdens het openen van een Joox.net url, 20x tijdens het naar beneden drukken een beetje text afdrukken in de XBMC log -> duurde 90 seconden alvorens alles afgehandeld was!

Een oplossing zou zijn om de info niet dynamisch op te halen (dus tijdens het scrollen) maar als er op de INFO knop wordt gedrukt of zo. Misschien dat ik dat configureerbaar maak of zo.

Is het allicht een idee om alle data eerst te downloaden en de user zelf de optie te geven op te updaten? (zoals bij het apple script) De gebruiker moet dan welliswaar even wachten op het resultaat maar alles vloeiend doorbladeren is toch stukken leuker.

• GroteBozewolf
q2no schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:29:
Ik heb een testje gedaan: tijdens het openen van een Joox.net url, 20x tijdens het naar beneden drukken een beetje text afdrukken in de XBMC log -> duurde 90 seconden alvorens alles afgehandeld was!

Is het allicht een idee om alle data eerst te downloaden en de user zelf de optie te geven op te updaten? (zoals bij het apple script) De gebruiker moet dan welliswaar even wachten op het resultaat maar alles vloeiend doorbladeren is toch stukken leuker.
Nee, da's geen optie. Ik wil het dynamisch houden omdat de data die wordt opgehaald te vaak veranderd.

[b]speedme schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:14:

Ik heb hier een goed script voor. Ik heb hem geupload en je kunt hem via deze link downloaden. Klik aan de rechterkant op download. Plaats hem in je scripts folder en dan kun je door de TV gids bladeren.

ff ander vraagje:
In EditieNL lieten ze net een site zien: www.movieforumz.com, alwaar !!gratis!! films online te bekijken zijn. Volgens EditieNL ook nieuwe films. GBW, misschien een idee om te integreren in Uitzendinggemist???

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 157936 op 09-08-2007 18:42]

• Bigfoot87
Anoniem: 157936 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:40:
[...]
ff ander vraagje:
In EditieNL lieten ze net een site zien: www.movieforumz.com, alwaar !!gratis!! films online te bekijken zijn. Volgens EditieNL ook nieuwe films. GBW, misschien een idee om te integreren in Uitzendinggemist???
Waarschijnlijk maakt die website gebruik van Stage6, dezelfde bron als Joox.
TV-Links heeft ook een soortgelijke functie.
Lijkt me niet echt een toevoeging dus...

• DeOS
Anoniem: 157936 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 18:40:
[...]
Ik heb hier een goed script voor. Ik heb hem geupload en je kunt hem via deze link downloaden. Klik aan de rechterkant op download. Plaats hem in je scripts folder en dan kun je door de TV gids bladeren.
TV Gids script van bakman (ook wel bekend als degene die met het Uitzendinggemist script is begonnen) is dat. Give the man some credit ;) . Ook gewoon via zijn site te downloaden trouwens.

[Voor 5% gewijzigd door DeOS op 09-08-2007 19:28]

DeOS schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 19:27:
[...]

TV Gids script van bakman (ook wel bekend als degene die met het Uitzendinggemist script is begonnen) is dat. Give the man some credit ;) . Ook gewoon via zijn site te downloaden trouwens.
Sorry, uiteraard alle credits voor hem! Ik heb hem ook maar ergens gedownload....Maar ja, het is niet voor mijn credits, het werkt in ieder geval prima! En daar gaat 't om!

• Bigfoot87
[...]

Is al weer even geleden dat we die hier gezien hebben, jammer want hij maakte altijd mooie scripts _/-\o_ Hetzelfde geldt voor voor Smokehead trouwens, hoewel die nu schitterend werk doet met skins als PDM, Clearity en dergelijke :)

Anoniem: 206197

Wie heeft hier toevallig ook een Logitech Harmony 525 om zijn xbmc mee te besturen?? IK krijg hem maar niet goed aan de praat. Voor welk apparaat hebben jullie gekozen ??? Gameconsole of gameconsole met dvd of voor media center pc ???? Het probleem wat iks steeds had is dat als ik een toets op de afstandsbediening indrukte de aanwaijzer op het scherm 2 of 3 vakken verder sprong. Ik had de timings enzo ook al aangepast. dus verder nog iemand ideeen????

mvg

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 22:06
Ik heb na het doorspitten van dit forum een konig component kabel gekocht bij console shop en werkt perfect. Geen ghosting of andere narigheden met mijn panasonic TX-32nogwat. Enigma moest er aan te pas komen maar dat was niet nieuw :D En volgens mij doet hij betere beeld upscaling dan mijn 360 geeft met dvd's _/-\o_

Apple trailers werkte bij mij niet in de 23-07 versie(hij download een hele lijst en ik kan de trailers daarna wel zien staan maar niet openen), ik zet vanavond de 05-08 versie erop, als het dan nog steeds zo is doe ik wat verkeerd. Of hebben meer mensen dit probleem?

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

Anoniem: 125499

Bigfoot87 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:41:
Ik post vanaf nu elke week de T3ch versie van XBMC aangevuld met Nederlandstalige content op usenet. Mijn post op FTD ziet er nu zo uit:

[...]
Neem hem al een paar weken mee, goed werk!

Anoniem: 229235

Ik vraag me af, is het mogelijk bestanden via XBMC te delen via het windows netwerk? Ik zou eigenlijk een HDwmv demo file willen streamen van mijn oude xbox naar mn 360. Ik kan alleen nergens vinden of dit mogelijk is en hoe.... iemand die me kan helpen?

Anoniem: 229235 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:22:
Ik vraag me af, is het mogelijk bestanden via XBMC te delen via het windows netwerk? Ik zou eigenlijk een HDwmv demo file willen streamen van mijn oude xbox naar mn 360. Ik kan alleen nergens vinden of dit mogelijk is en hoe.... iemand die me kan helpen?
Via Netdrive is dit mogelijk. Hier te downloaden. Installeren en je hebt een extra drive in je Verkenner. Werkt bij mij super!

Kent iemand, of heeft iemand deze kabel voor de XBOX? Ik ben ermee bezig op Ebay. Lijkt me wel een goede kabel..

Joytech Digital AV Cable, LINK voor info

[Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 157936 op 09-08-2007 21:38]

• GroteBozewolf
Anoniem: 206197 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 20:01:
Wie heeft hier toevallig ook een Logitech Harmony 525 om zijn xbmc mee te besturen?? IK krijg hem maar niet goed aan de praat. Voor welk apparaat hebben jullie gekozen ??? Gameconsole of gameconsole met dvd of voor media center pc ???? Het probleem wat iks steeds had is dat als ik een toets op de afstandsbediening indrukte de aanwaijzer op het scherm 2 of 3 vakken verder sprong. Ik had de timings enzo ook al aangepast. dus verder nog iemand ideeen????

mvg
Ik gebruik die ook en het werkt perfect. Ik gebruik de "Microsoft Media Center PC (Xbox Media Center Extender)" als device.

Anoniem: 229235

Anoniem: 157936 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:28:
[...]

Via Netdrive is dit mogelijk. Hier te downloaden. Installeren en je hebt een extra drive in je Verkenner. Werkt bij mij super!
Bedankt voor je reactie. Netdrive werkt niet goed onder windows vista. Zodra ik op connect druk krijg ik een fout van vista dat een of andere service is gestopt (afgesloten). Als ik de ftp als drive map dan kan ik streamen naar mn 360 als ik het goed begrijp? Mooiste zou natuurlijk zijn om mn windowspc niet aan te hoeven hebben maar rechtstreeks van mn xbox naar de 360 te kunnen streamen. Dan zou ik een SMB server moeten hebben toch? Zit dat ook in XBMC?

groeten, Willem.

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 12:08
Bigfoot87 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:52:
[...]
Wacht even... ik volg je niet helemaal.
Wat dat betreft heb je wel gelijk, dat ding is hartstikke lomp. Je zou kunnen proberen om hem open te schroeven en de inhoud in de Xbox zelf te bouwen. :)
Je hoeft me niet te begrijpen, als je me maar snapt, en dat deedt je, kwam mss. wat minder duidelijk over van mijn kant ;)

Prutsen om mn box open te halen ed. zie ik niet zitten, jammer dat er geen alternatieven voor zijn:(

• rnenator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 22:06
De apple trailers werken bij mij niet als stream, als ik ze open zegt de xbox dat hij aan het laden is maar er gebeurd vervolgens niks. Wat doe ik fout?

PSN: Haenkie | CSGO: http://steamcommunity.com/id/haenkie (HANK)

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:50
Bigfoot87 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:41:
Ik post vanaf nu elke week de T3ch versie van XBMC aangevuld met Nederlandstalige content op usenet. Mijn post op FTD ziet er nu zo uit:
...]
Modbreak:Vragen om warez wordt niet gewaardeerd; de volgende keer krijg je daar een OW voor

[Voor 26% gewijzigd door Spider.007 op 10-08-2007 11:10]

• Bigfoot87
Wingie schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:25:
[...]

Hoi aangezien ik geen PB kan gebruiken heb ik een vraagje wanneer heb je jouw package voor het laatst gepost want kan hem niet vinden op ftd of via newzleech etc. Een filenaam zou welkom zijn.
Modbreak:Wordt niet gewaardeerd

[Voor 17% gewijzigd door Spider.007 op 10-08-2007 11:08]

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:50
@Bigfoot thanks had hem net gevonden via andere weg maar super dat je zo snel reageert kan ik op mijn vrije dag toch iets nuttigs doen. Namenlijk lekker klooien met XBMC en wat hackers filmpjes kijken.

Sorry voor de vraag, zal het niet weer doen (mombelt iets over roomser dan de paus)..

[Voor 18% gewijzigd door Wingie op 10-08-2007 12:02]

• Bigfoot87
Stom van me, loop zelf altijd te roepen geen verwijzingen naar warez en vervolgens doe ik het zelf 8)7

Anoniem: 206197

GroteBozewolf schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:41:
[...]

Ik gebruik die ook en het werkt perfect. Ik gebruik de "Microsoft Media Center PC (Xbox Media Center Extender)" als device.
Heb ik ook net geprobeerd, maar hij doet het nog steds niet helemaal. IK heb alle knoppen als raw aangeleerd anders deed hij helemaal niks. Maar nu heb ik nog steeds het probleem dat wanneer ik op een knopje druk hij op het scherm 2 velden verspringt en daarna nog een keer 2 velden en dat met 1 kker drukken. Nog iemand een idee hoe dit op te lossen ???

• The Flow

The Flow

I am the greatest

Volgens mij heb ik deze vraag hier nog niet zo lang geleden langs zien komen, maar ik heb gezocht in t topic en kon t niet vinden..

Is er een progje, voor windows, wat net als XBMC meerdere rarfiles direct kan lezen en dus tijdelijk uitpakken en dus afspelen.. (lees een map met 35, 50mb files tijdelijk uitpakken en direct afspelen)..

• DeOS
The FLow schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 16:37:
Volgens mij heb ik deze vraag hier nog niet zo lang geleden langs zien komen, maar ik heb gezocht in t topic en kon t niet vinden..

Is er een progje, voor windows, wat net als XBMC meerdere rarfiles direct kan lezen en dus tijdelijk uitpakken en dus afspelen.. (lees een map met 35, 50mb files tijdelijk uitpakken en direct afspelen)..
Moet je toch beter gaan zoeken. Als je één deel terug op rar had gezocht was je het al tegen gekomen. Ook als je zelf met google had gezocht trouwens :X .

• The Flow

The Flow

I am the greatest

hmm, dat zocht ik idd, slecht van me.. Maar het is toch niet helemaal precies hetzelfde als wat ik zoek.. Met Dziobas Rar Player kan je idd de bestanden afspelen, echter zal hij geen image met ondertiteling afspelen, omdat je de ondertitels als text bestand moet toevoegen.. En je geen kan selecteren uit het dvd menu...

• Retir
  • Laatst online: 03-05 09:43
Even op mijn eigen vraag terugkomende t.a.v. hd kabel aansluiten. Het is me gelukt en ik kan nu de xbox laten spelen in 1080i. Ik heb de beeldinstellingen alleen niet kunnen veranderen via de 'orginele' msdash maar heb dat uiteindelijk gedaan via enigma videoswitcher. Dat programma op de box gezet en toen gestart en vervolgens voor NTSC gekozen. Daarna kon ik in XBMC kiezen uit 720, 1080 etc.
En het geeft inderdaad een verbetering! Het beeld is vele malen strakker.

Even voor diegene die het kunnen veranderen, binnen de instellingen van xbmc bij beeldinstellingen de keuze voor 1090i i.p.v. 1080i. Het is een klein, in mijn ogen niet storende foutje maar wie weet kan die er eens uitgehaald worden.

• Gabliboeba
en ja, ik weet dat het offtopic is, maar een eigen topic aanmaken heeft ook geen zin. Daar krijg ik geen respons
Modbreak:En toch hoort het hier niet thuis :)

[Voor 69% gewijzigd door pasta op 11-08-2007 14:35]

• speedme
[...]

Thanks, precies wat ik zocht :D

works like a charme ! :P

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 22:21
ik heb sinds vanmiddag een xbox, met chip en van alles er op. kan opstarten door de aan knop wat langer in te drukken, dan krijg ik t evox logo, en info over de xbox en kan ik van alles kiezen, zoals bijvoorbeeld xbmc en xbmp etc. etc.
betsuring gaat via de console, wijst zich ook vanzelf. vind alleen jammer dat daar de rode knop niet terug is, en dat ik daarvoor steeds t kleine zwarte knopje links in moet drukken.

verder baal ik dat ik er twee consoles bij heb, waarvan naar het blijkt 1 zonder het stukje dat in je xbox moet :(

verder werkt ie erg lekker, kan het weer bekijken via het nbetwerk.

nu alleen nog een ir ontvanger en zo of een draadloze controler. maar t mooist zou zijn hem met een logitech aftsandbediening te besturen.

andere öbstakel"dat ik vind is dat ie est veel lawaai maakt. weet nog niet wat het is, de ventilator, of de hardeschijf ( is trouwens nog een standaard hd van denk 9 gb. volgens mij is het een vrij oude xbox ( heb er boijvoorbeeld sbmc 1.00.00 op. en xbmp 2.4( 2003!)

verder staat er bijna niets op de xbox voor zover ik weeten ik vraag me ook af of de vorige eigenaar wel wist wat er allemaal op stond, en dat ie hem alleen gebruikte voor het spelen van gamesbackups en het af en toe kijken van een dvd, ( autorun)

maw.. waar vinbd ik zon verloopstukje voorde cntroler, en hoe krijg ik de xbox stiller, en is het zinvol de nieuwste xbmc er op te zetten ? dat is tenslotte het hoofddoel van het ding, voor mij. zodat ik radiosstations kan luisteren en de tv gids kan raadplegen. en wie weet later nog meer, maar dat zien we dan wel ;-)

heeft iemand hier sugesties voor?

edit:

ik ben er wel erg blij mee, koste niet veel voor wat ik heb gekregen :P misschien nog eens een grotere HD erin, maar streamen moet denk ik ook wel voldoende zijn.....!

[Voor 5% gewijzigd door engelbertus op 11-08-2007 00:27]

• Norman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-04-2021
Bij mij geeft de fan het meeste lawaai. De fan die op de GPU zit (alleen XBOX V1.0) heb ik vervangen door een koelblok van zo'n Intel Celeron PPGA cartridge, die had precies dezelfde sleuf waar de beugel overheen gaat om 'm vast te zetten. De fan die de warme lucht naar buiten blaast draait standaard op 20% van z'n maximale snelheid (dacht ik) en heb ik via xbmc op 10% gezet. dat scheelt al aardig wat. Temperatuur blijft bij mij dan nog rond de 55 graden schommelen. Verder stream ik ook veel ipv eerst alles op de XBOX schijf te zetten (ook nog de originele hier). Ik heb een HD SPIN DOWN tijd ingesteld van 5 minuten in XBMC. Bij streamen wordt de HD dan na die ingestelde tijd ook stilgezet als er geen schrijf/lees acties door de xbox gemaakt hoeft te worden. Met een beetje normaal volume uit mijn luidsprekers hoor ik mijn xbox dan al niet meer.

2020 back to my ol' LG L5-II, UltraSlimRom, no gapps, DavDroid

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 22:21
hmm ik heb geloof ik wel ergens een optie voor de snelheid van de ventilator gezien.. maar ik heb xbmc 1.00.00 dat is al redelijk oud denk ik ?ik weet niet of dat nou gewoon de weergave voor de snelheid was, of dat ik de snelheid daar ook kon aanpassen.
de hd spindown heb ik ook op 5 minuten gezet, maar de hardeschijf hoor ik echt niet.

volghens mij is mijn xbox ook een 1.0 versie, maar dat zal ik nog wel even nakijken.
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee