Toon posts:

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel IX Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 26.614 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 109288

Het is mogelijk voor xbmc om uit een .rar af te spelen

maar is er dan ook een mogelijkheid om subtitles erbij te doen? of kan dit alleen als je de avi hebt ge-unrarred?

Anoniem: 5792

Bigfoot87 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:21:
[...]

Ja, je kunt de T3ch updater ook gebruiken. Je moet hem nog wel steeds uitpakken en kopieeren naar de juiste locatie. :)
Ik start net XBMC op, zie ik ineens dat het weer weliswaar nog goed wordt weergegeven, maar dat de weer ikoontjes ineens niet meer te zien zijn ;-(

Iemand enig idee waar ik daarvoor moet kijken/checken ?
Zo istie veel minder cool nml..

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Anoniem: 109288 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:53:
Het is mogelijk voor xbmc om uit een .rar af te spelen

maar is er dan ook een mogelijkheid om subtitles erbij te doen? of kan dit alleen als je de avi hebt ge-unrarred?
Ja dat is mogelijk gewoon de sub in dezelfde map, zelfde naam als de film in de rar.

• Boelens27
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-04-2019
Is het ook mogelijk om aan een hele map albums of films thumbnails toe te voegen? (ipv elke keer apart)

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-05 09:58

robbydw

live your life

Topicstarter
Boelens27 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:03:
Is het ook mogelijk om aan een hele map albums of films thumbnails toe te voegen? (ipv elke keer apart)
Bedoel je de hoofdmap waar alles onder staat? Ja dat is mogelijk. Selecteer de betreffende map en kies voor "title" op je AB. Kies nu voor kies thumbnail en je kunt de map een plaatje als thumbnail voor de map kiezen. Zo heb ik bijvoorbeeld een foto van mijn zoontje op de map met kinderfilms. Hij kan nog niet lezen dus op deze manier weet hij welke map hij moet selecteren. Ja, hoe een afstandsbediening werkt hebben ze al snel door :)

Geen commentaar

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 19:41
-Skyhawk- schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:12:
[...]

[afbeelding]
Zou leuk zijn als je de menubalk aan de zijkant kon weg drukken zoals bij de 'Vision' skin.
Zodat je meer kwijt kunt op het beeld zelf. :)

Zoiets dus:
[afbeelding]

Voor de rest goed bezig! :D
Dan kan je net zo goed ProjectMayhem3 theme voor vison gebruiken.

PM3Mod Update

4x3 xml's changed
Fading added to the backgrounds
Changed list-focus texture
Visualisation and Video preview in background (home) fixed
Changed some animations

Download

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 16:17
SyphOn schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:46:
[...]

PM3Mod Update

4x3 xml's changed
Changed some animations

Download
Geweldig! ga hem direct installeren :)

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is!??

http://members.cox.net/ltek/images/xbmc/screenshot006.jpg

Bron: klik

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 22:21
ooh das heel gaaf, die homecontrol feature. maar denk dat dat met zwave of x10 werkt icm rf-, of ir zender op usb. en dus een scriptje dat dan die driver aanstuurt
het ziet er ook naar uit dat het de huisige status van de control weergeeft, dat zou betekenen dat het zwave is of, dat je je controls moet synchroniseren om de goeie status wer te geven.

Anoniem: 157936

Wow, dat is inderdaad een erg mooie optie!
Ik heb even op zijn site gekeken, ik zou graag willen weten hoe ik deze achtergronden allemaal in mijn XBMC kan integreren.

Hij heeft er verschillende screenshots staan, op welke allemaal andere afbeeldingen staan. Hoe kan ik dit instellen en waar haal ik die plaatjes vandaan? Heeft iemand hier een zip/rar van, en uitleg hoe ik dit kan installeren??

Ook erg mooi dat je kunt zien in de menubalk welke muziek je wilt openen, dit zou ik graag willen instellen!

http://members.cox.net/ltek/images/xbmc/screenshot021.jpg

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 157936 op 03-08-2007 09:00]

• CodeIT
  • Laatst online: 22-05 22:07

CodeIT

Code IT

Bigfoot87 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:48:
[...]

Geweldig! ga hem direct installeren :)

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is!??

[afbeelding]

Bron: klik
Ik heb zelf ook eens een script geschreven om mijn Klik aan klik uit (zie EL) en Usb power strip via XBMC te besturen:
http://www.toove.com/power%20manager%20xbmc.png
Het ding kan alleen geen status ontvangen, dus dimmen gebeurt met commando's hoger en lager.
Nadeel is wel dat er een pc voor moet aanstaan als je de verlichting bestuurt.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-05 10:10
Even een paar vraagjes mbt de PM3mod. (weet niet of het ook in PM3 is omdat ik altijd MC360 gebruik).

Hoe kan ik terug naar mijn dash (staat wel ingesteld)
Als ik de TMF stream kies dan zie ik Skyradio02 staan als titel ... ik kan maar niet vinden waar ik dat kan aanpassen

Ik heb ook een leuke computer..

• v1nzent-
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 12:08
Bij de PM3mod, wordt geen text getoond..nergens :/..en kan ik ook geen andere skin selecteren.
Boot ik naar het dashboard dan krijg ik een error # 13..zonder ftp support.
Ik vrees dat als ik de livecd gebruik, hij het nu ook niet gaat doen..
Mis ik soms een font ?

edit // gelukt terug te zetten, die PM3mod komt er niet meer op.

[Voor 11% gewijzigd door v1nzent- op 03-08-2007 10:14]

• SyphOn
Dat ligt dan echt aan je xbmc. heb je wel een recente versie? Verdwijnende fonts = meestal brakke xbmc.

• Tranzy
v1nzent- schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 10:11:
Bij de PM3mod, wordt geen text getoond..nergens :/..en kan ik ook geen andere skin selecteren.
Boot ik naar het dashboard dan krijg ik een error # 13..zonder ftp support.
Ik vrees dat als ik de livecd gebruik, hij het nu ook niet gaat doen..
Mis ik soms een font ?

edit // gelukt terug te zetten, die PM3mod komt er niet meer op.
even een latere release erop zetten dan werkt het weer.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Anoniem: 157936 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:54:
[...]

Wow, dat is inderdaad een erg mooie optie!
Ik heb even op zijn site gekeken, ik zou graag willen weten hoe ik deze achtergronden allemaal in mijn XBMC kan integreren.

Hij heeft er verschillende screenshots staan, op welke allemaal andere afbeeldingen staan. Hoe kan ik dit instellen en waar haal ik die plaatjes vandaan? Heeft iemand hier een zip/rar van, en uitleg hoe ik dit kan installeren??

Ook erg mooi dat je kunt zien in de menubalk welke muziek je wilt openen, dit zou ik graag willen instellen!

http://members.cox.net/ltek/images/xbmc/screenshot021.jpg
Gewoon de skin installeren ;)

link naar forum
link naar download

thx voor je antwoord, echter wanneer ik deze installeer op XBOX, dan zegt deze incompatible skin, we require skins for 2.00

iemand een idee?

• Fire69
  • Laatst online: 27-05 23:44
you need to make sure to have a skin.xml file in the root of the folder. Either copy the original PM3 skin.xml or copy/paste the below code into a new one...

Code:
<skin>
<defaultresolution>pal</defaultresolution>
<defaultresolutionwide>pal16x9</defaultresolutionwide>
<version>2.1</version>

<!-- amount to zoom skin to remove overscan compensation -->
<zoom>1.1</zoom>

<credits>
<skinname>Project Mayhem III</skinname>
<name>Original Skin by Mathias Mahling aka. ChokeManiac</name>
<name>Mods by Affini</name>
</credits>
</skin>

Ik heb deze text gekopieerd en geplakt in de XML in de root van de folder, opgeslagen. Xbox opnieuw gestart, helaas zelfde foutmelding....

ps ik gebruik de nieuwste versie van XBMC

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 157936 op 03-08-2007 15:11]

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:56
Misschien een nieuwere versie van XBMC toch overwegen? Had vroeger ook een oude versie later kwam ik erachter dat ik toch wel bepaalde dingen misde. Je kan gemakkelijk een backup maken (gewoon alles kopieren) dus als het niet bevalt zet je het terug.

Nu heb ik denk een domme stomme vraag. Ik weet niet meer hoe ik een script in dat snel menu rechtsonderin kan krijgen als snelkoppeling...

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 17:57

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

DeOS schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:36:
[...]

Ehmm....wat wil jenou precies :? .

De film die je op XBMC afspeeld tegelijkertijd bekijken in je browser?

Films die op je xbox staan bekijken op je PC?

Via je PC XBMC bedienen, film opstarten via de browser van je PC?

Via je browser een URL van streaming media doorgeven en afspelen op XBMC?

......?
Ik geloof dat ik even niet duidelijk was, bij deze dan.
Normaal gesproken moet je hele bestand binnenhalen voordat je ze bekijkt.
Is er mogelijk om ze gestreamd laten doen?

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:56
Zandhaas schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:58:
[...]

Ik geloof dat ik even niet duidelijk was, bij deze dan.
Normaal gesproken moet je hele bestand binnenhalen voordat je ze bekijkt.
Is er mogelijk om ze gestreamd laten doen?
Je hebt een film op je Xbox staan en die wil je gestreamd naar je pc laten afspelen?

Dat is volgens mij precies de andere kant op wat de meesten hier doen :)

Je kan de Xbox mee laten doen in het netwerk (SMB) of dit lekker gaat werken grote kans van maar vergt wel instellingen werk. Persoonlijk werd ik er gefrustreerd van op het laatst omdat toen het werkte het na 2 harde aan en uits de instellingen weg waren. Nee ik doe het via FTP.

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 06:00
GroteBozewolf schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 20:11:
[...]

Tsja, testen doe ik met T3CH versies (Die je kan downloaden van een http site (google+t3ch+xbmc)), niet met Linksboks build. Het moet in iedergeval WindowsXML ondersteunen.
WindowsXML ondersteunt het sowieso wel en v2.7.0b2 heeft het perfect gedaan op deze build.

En Rieter.net ligt eruit en het script blijft nu vastlopen bij 'Checking for updates'

[Voor 10% gewijzigd door guillaume op 03-08-2007 15:29]

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 14:18
guillaume schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:05:
[...]

WindowsXML ondersteunt het sowieso wel en v2.7.0b2 heeft het perfect gedaan op deze build.

En Rieter.net ligt eruit en het script blijft nu vastlopen bij 'Checking for updates'
Puntje 1: Nou, WindowXML heeft recentelijk wat betere ondersteuning gekregen voor groups en die gebruik ik, dus dat is het probleem

Puntje 2: klopt. Er is een stroomstoring in het datacenter. Dat UZG dan niet meer werkt, dat mag natuurlijk niet. Dus dat heb ik reeds gefixed! Mocht je toch willen testen dan zou je de default.py even kunnen editen en een # zetten voor update.CheckVersion(config.version, config.updateUrl)

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 06:00
Ja ok, maar je zegt dat je minimaal R8683 nodig hebt en ik draai 9616...

GroteBozewolf schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:00:
[...]

Puntje 2: klopt. Er is een stroomstoring in het datacenter. Dat UZG dan niet meer werkt, dat mag natuurlijk niet. Dus dat heb ik reeds gefixed! Mocht je toch willen testen dan zou je de default.py even kunnen editen en een # zetten voor update.CheckVersion(config.version, config.updateUrl)
thx opgelost....
Weet je ook waarom in de kanalenkiezer (de blauwe met witte rondjes) elke categorie niet te bekijken is? Elke keer geeft ie aan no files....

Anoniem: 228520

hier is opatje heb problemen met me shoutcast van xbox kan sins 3 weken radio`s meer horen weten jullie daar wat op opatje 1

Anoniem: 228520 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:31:
hier is opatje heb problemen met me shoutcast van xbox kan sins 3 weken radio`s meer horen weten jullie daar wat op opatje 1
ff updaten naar de nieuwste versie T3CH: T3CH XBMC 2007-07-30 SVN rev9731.

Verwijder de oude versie en overschrijf hem met deze. Let er wel op dat je de USERDATA eerst backupt en daarna terugkopieert!

Daarna werk t weer. Is hier ook te lezen:

http://www.xboxmediacenter.com/forum/showthread.php?t=27450

• N0MAD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-04 15:32
Komt er ook nog een 3d lijst in de PM3Mod voor de films want dit is wel een erg gaaf gezicht zo.

• GroteBozewolf
Anoniem: 157936 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:12:
[...]
thx opgelost....
Weet je ook waarom in de kanalenkiezer (de blauwe met witte rondjes) elke categorie niet te bekijken is? Elke keer geeft ie aan no files....
Dat wist ik niet. Lijkt er op dat de site layout veranderd is! Ik zal er naar kijken.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

GroteBozewolf schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:02:
[...]

Dat wist ik niet. Lijkt er op dat de site layout veranderd is! Ik zal er naar kijken.
Succes! Ik hoor graag of het je gelukt is!

• Boelens27
robbydw schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 23:49:
[...]

Bedoel je de hoofdmap waar alles onder staat? Ja dat is mogelijk. Selecteer de betreffende map en kies voor "title" op je AB. Kies nu voor kies thumbnail en je kunt de map een plaatje als thumbnail voor de map kiezen. Zo heb ik bijvoorbeeld een foto van mijn zoontje op de map met kinderfilms. Hij kan nog niet lezen dus op deze manier weet hij welke map hij moet selecteren. Ja, hoe een afstandsbediening werkt hebben ze al snel door :)
Bedankt voor je antwoord! Maar ik bedoel eigenlijk om alle films in een map automatisch een thumbnail te geven. Bijvoorbeeld de map: Horror. Anders moet ik bijv 30 keer op info: thumbnail ophalen drukken. Op zich ook wel de moeite waard, maar kan me voorstellen dat hier iets voor geimplementeerd is. (tenslote is in XBMC aan zo'n beetje alles gedacht)

• GroteBozewolf
Anoniem: 157936 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:06:
[...]Succes! Ik hoor graag of het je gelukt is!
KK is gefixed! Het blijkt dat ze stiekem wat kanalen hadden verwijderd, maar niet de nummers hadden geupdate. Hierdoor kwam de lengte van de streamlijst niet overeen met het aantal kanalen op de site, waardoor lijsten out of sync gingen lopen. Maar na wat gepuzzel heb ik dat nu in de code opgevangen en werkt het weer!
Ik ben dit weekend niet thuis, maar ik zal proberen zondagavond of anders maandag een nieuwe versie uit te brengen. In die versie zitten nog wat kleine bugfixes en mijn voorlopige versie voor TV-Link.co.uk (waarvan ook weer gedownload kan worden).

Anoniem: 5792 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 22:10:
[...]

Ik start net XBMC op, zie ik ineens dat het weer weliswaar nog goed wordt weergegeven, maar dat de weer ikoontjes ineens niet meer te zien zijn ;-(

Iemand enig idee waar ik daarvoor moet kijken/checken ?
Zo istie veel minder cool nml..
Ben er via andere fora geloof ik achter dat er in de map /XBMC/MEDIA een bestand weather.rar zou moeten staan, dat is bij mij niet zo. Klopt dat ? Ik neem aan dat ik daarom geen ikonen bij het weer zie (?)..
Verder zag ik dat mijn partities alleen zijn: C: D: E: F: Q:
Klopt dat ook ?

Iemand ??

Anoniem: 5792 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:07:
[...]

Ben er via andere fora geloof ik achter dat er in de map /XBMC/MEDIA een bestand weather.rar zou moeten staan, dat is bij mij niet zo. Klopt dat ? Ik neem aan dat ik daarom geen ikonen bij het weer zie (?)..
Klopt dat ook ?

Iemand ??
Herstel, Z: heb ik wel..... Was alleen niet te zien via FTP.. :o

• phamoen
  • Laatst online: 25-05 15:50
Hallo,
Ik ben bezig om met mijn xbmc hdtv materiaal af te spelen, ik had gelezen dat de xbox in staat zou moeten zijn om 960 bij 540 (HRHD) af te kunnen spelen soepel.
Wanneer ik zo'n bestand afspeel zegt mijn player wanneer ik op de info knop druk dat hij hem omzet naar 4:3 formaat...

De player zelf kan ik alleen instellen op PAL, zou hier ergens de oplossing kunnen zitten?

• Bigfoot87
SyphOn schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 00:46:
[...]

PM3Mod Update

4x3 xml's changed
Changed some animations

Download
Thnx! ziet er geweldig uit _/-\o_

phamoen schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:23:
Hallo,
Ik ben bezig om met mijn xbmc hdtv materiaal af te spelen, ik had gelezen dat de xbox in staat zou moeten zijn om 960 bij 540 (HRHD) af te kunnen spelen soepel.
Wanneer ik zo'n bestand afspeel zegt mijn player wanneer ik op de info knop druk dat hij hem omzet naar 4:3 formaat...

De player zelf kan ik alleen instellen op PAL, zou hier ergens de oplossing kunnen zitten?
Je moet terug naar de Xbox setup, daar NTSC instellen en 720p, 1080i etc.
Dan terug naar de setup van XBMC en daar zie je dan dat je kunt kiezen voor HD..
Vooropgesteld dat je een HD/AV kabel gebruikt natuurlijk (en een "oude" Xbox)...

• phamoen
  • Laatst online: 25-05 15:50
Top, klopt idd helemaal...
(ben zelf ook verder gaan zoeken en heb het via via ook uitgedokterd)
Maar iig zekers bedankt!
Zijn mijn spellen nu ook in 720p te bewonderen ipv PAL?

phamoen schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:32:
Maar iig zekers bedankt!
Voor zover ik weet wordt alles ge-upscaled. Zeker is dat alles er supermooi uitziet.
Viel me op dat zelfs Divx films heel erg goed overkomen....

Spellen zien er gelikt(er) uit nu...
Heb ook net sinds een weekje een component kabel...

Anoniem: 5792 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:07:
[...]

Klopt dat ook ?

Iemand ??
Sowee... mijn eigen probleem dan toch nog opgelost...;-)
Uit een volledige build (XBMC-2.0.1-FINAL-FAT-T3CH) de weather.rar gehaald en deze in de map /media gezet.... iconen zie ik weer...

Moesten er in die .rar niet drie directories zitten ? 64x64, 128x128 en een logo dir .? Die laatste heb ik nml. niet.

phamoen schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:32:
Maar iig zekers bedankt!
Vergeet ik te zeggen, moet je natuurlijk wel een HD(ready) TV hebben ;-)
En die heb ik ;-))

• Boelens27
Ik weet niet hoe't bij jullie zit maar als ik sommige spelen via de 720p xbmc speel moet ik wel erg inboeten op de framerate...

Anoniem: 228583

GBW, allereerst wil ik zeggen dat ik jouw werk bijzonder waardeer!!!
Bijna elke avond maken wij gebruik van jouw XOT: uzg!!!

BEDANKT en RESPEKT!!!

Wat misschien een leuke toevoeging is www.myseries.nl. Daar vind je complete seizoenen van Lost, Heroes en Prison Break!! inclusief de nederlandse ondertitels!!

Keep on going the good work!!

• Anoniem: 34095
  • Niet online
Boelens27 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 23:48:
Ik weet niet hoe't bij jullie zit maar als ik sommige spelen via de 720p xbmc speel moet ik wel erg inboeten op de framerate...
Je kan alleen games in 720p spelen mits de game dit ondersteunt, de meeste games zullen in 480p op je scherm komen. XBMC zal/kan niks forceren tov games.

• robbydw
  • Laatst online: 24-05 09:58

robbydw

live your life

Topicstarter
Boelens27 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:40:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Maar ik bedoel eigenlijk om alle films in een map automatisch een thumbnail te geven. Bijvoorbeeld de map: Horror. Anders moet ik bijv 30 keer op info: thumbnail ophalen drukken. Op zich ook wel de moeite waard, maar kan me voorstellen dat hier iets voor geimplementeerd is. (tenslote is in XBMC aan zo'n beetje alles gedacht)
Oke op die manier. Je kan volgens mij een soort van database indexatie draaien waarbij alle media in een map wordt gescand.

Wat ik echter altijd doe is bij IMDB.com even de thumbnail van de cover van de film downloaden en vervolgens renamen naar folder.jpg. Deze jpg kun je vervolgens in de map van de film plaatsen. Vind ik persoonlijk het fijnste werken. Bij het zoeken via de XBOX komt hij namelijk nogal eens met de verkeerde titel aanzetten.

Geen commentaar

• Tranzy
ik zoek altijd via http://www.impawards.com/ even een frontje op en die plaats ik als folder.jpg in de map.

• Bigfoot87
Tranzy schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:04:
ik zoek altijd via http://www.impawards.com/ even een frontje op en die plaats ik als folder.jpg in de map.
Ik doe het via de speciale XBMC cover website http://www.mediaicons.org/
Bijna alle films zijn te vinden en het ziet er schitterend uit.

• v1nzent-
klopt het als ik zeg dat er geen toonregeling (hoog/ laag / midden) in xbmc zit ?
Heb gezocht nl., maar kan niets vinden.
Mn amp en speakers geven van nature nogal veel laag weer, zou mooi zijn om dat te kunnen regelen/ instellen.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:13
v1nzent- schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 16:06:
klopt het als ik zeg dat er geen toonregeling (hoog/ laag / midden) in xbmc zit ?
Heb gezocht nl., maar kan niets vinden.
Mn amp en speakers geven van nature nogal veel laag weer, zou mooi zijn om dat te kunnen regelen/ instellen.
Klopt......geen equalizer in XBMC aanwezig.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• A-380
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 10:07
Ik heb een probleempje. Mijn volume icoon wil niet meer weggaan (rechtsboven in Mayhem III skin) en staat dus altijd in beeld. Herstarten werkt niet, skins veranderen ook niet. Er blijft een icoontje staan. Ik heb vast op een knopje gedrukt waarvan ik het bestaan niet weet. Kan iemand mij helpen?

Macbook 1.83 Intel Core Duo, 2 gb mem

• Boelens27
A-380 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 21:18:
Ik heb een probleempje. Mijn volume icoon wil niet meer weggaan (rechtsboven in Mayhem III skin) en staat dus altijd in beeld. Herstarten werkt niet, skins veranderen ook niet. Er blijft een icoontje staan. Ik heb vast op een knopje gedrukt waarvan ik het bestaan niet weet. Kan iemand mij helpen?
Heb je niet per ongeluk een controller ergens tegenaan liggen? De rechter thumbstick is voor het volume, kan zijn dat hij steeds 'omhoog' wijst...

Anoniem: 154173

Of je controller is defect ^^

• v1nzent-
na de newste xbmc update zie ik alle partities dubbel ?

http://img261.imageshack.us/img261/5017/screenshot004hw5.png

als ik mn box benader via ftp zie ze niet dubbel..iemand die weet hoe dit kan ?

edit // het gaat om XBMC-SVN_2007-07-30_rev9731-T3CH.

[Voor 13% gewijzigd door v1nzent- op 05-08-2007 11:12]

• Bigfoot87
v1nzent- schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:11:
na de newste xbmc update zie ik alle partities dubbel ?

[afbeelding]

als ik mn box benader via ftp zie ze niet dubbel..iemand die weet hoe dit kan ?

edit // het gaat om XBMC-SVN_2007-07-30_rev9731-T3CH.
Heb ik pas ook gehad, gewoon de dubbele verwijderen en klaar is kees. :)

• N0MAD
Ik heb net in mijn gesharede muziek map op mijn pc alle album covers geupdate alleen nu neemt xbmc ze niet over ik gebruik de laatste versie van bigfoot met de PM3Mod skin. Weet iemand hoe ik dit wel goed krijg

Anoniem: 227507

A-380 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 21:18:
Heb je misschien een tweede controller die op de kop ligt en daardoor de rechter joystick uit de neutrale positie heeft?

• Bigfoot87
N0MAD schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:37:
Ik heb net in mijn gesharede muziek map op mijn pc alle album covers geupdate alleen nu neemt xbmc ze niet over ik gebruik de laatste versie van bigfoot met de PM3Mod skin. Weet iemand hoe ik dit wel goed krijg
Hoe heb je de afbeeldingen/ covers genoemd?
folder.jpg of <albumnaam>.tbn?

Bigfoot87 schiet het al op met de vernieuwde RadioPack? (maakt niet uit wanneer niet, tis te mooi weer om binnen te zitten :)

Morgen nieuwe update van T3CH XBMC, tegelijk (hopelijk) met de nieuwe versie van uitzendinggemist, ls het GBW lukt om hem vanavond of morgen klaar te krijgen! Zou top zijn, als we dan ook de radiostations kunnen updaten, dan zijn we weer helemaal bij!

[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 157936 op 05-08-2007 15:06]

• N0MAD
album front.jpg heb ik ze genoemd alleen de een pakt ie wel en de ander niet.

edit: ik heb ze nu allemaal folder.jpg genoemd en het werkt nu goed thnx bigfoot

[Voor 35% gewijzigd door N0MAD op 05-08-2007 15:26]

• Bigfoot87
Anoniem: 157936 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:04:
Bigfoot87 schiet het al op met de vernieuwde RadioPack? (maakt niet uit wanneer niet, tis te mooi weer om binnen te zitten :)

Morgen nieuwe update van T3CH XBMC, tegelijk (hopelijk) met de nieuwe versie van uitzendinggemist, ls het GBW lukt om hem vanavond of morgen klaar te krijgen! Zou top zijn, als we dan ook de radiostations kunnen updaten, dan zijn we weer helemaal bij!
Ik ben er nog mee bezig maar ben morgen wel klaar en doe hem dan bij mn release op de nieuwsgroepen. :) Als GBW de nieuwe UZG morgen af heeft kan ie dr ook meteen bij. :D
N0MAD schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:22:
album front.jpg heb ik ze genoemd alleen de een pakt ie wel en de ander niet.

edit: ik heb ze nu allemaal folder.jpg genoemd en het werkt nu goed thnx bigfoot
np :)

Ik ben er nog mee bezig maar ben morgen wel klaar en doe hem dan bij mn release op de nieuwsgroepen. :) Als GBW de nieuwe UZG morgen af heeft kan ie dr ook meteen bij. :D
TOP! Zet je hem dan ook op je site? Ik download niet uit nieuwsgroepen (moet me er toch eens in verdiepen ;) )

Andere vraag trouwens:

Ik wil lege DVD's gaan kopen. Mijn XBOX heeft een Philips drive. Ik ben er al achter dat hij geen +R pakt, iemand een idee welke DVD deze drive het beste pakt? Is het mogelijk om de firmware van deze Philips drive te updaten???? Zo ja, hoe, en waar haal ik deze vandaan?

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 157936 op 05-08-2007 15:57]

• Bigfoot87
Anoniem: 157936 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:57:
[...]

TOP! Zet je hem dan ook op je site? Ik download niet uit nieuwsgroepen (moet me er toch eens in verdiepen ;) )

Andere vraag trouwens:

Ik wil lege DVD's gaan kopen. Mijn XBOX heeft een Philips drive. Ik ben er al achter dat hij geen +R pakt, iemand een idee welke DVD deze drive het beste pakt? Is het mogelijk om de firmware van deze Philips drive te updaten???? Zo ja, hoe, en waar haal ik deze vandaan?
Ja ik zet ze uiteraard ook op mn site :)

Wat de DVD speler flashen betreft... daar mag niet over gesproken worden hier.

Anoniem: 218682

Het is echt onmogelijk om die XTV skin te vinden van XBMC, alleen via dat tortoise, maar dat is zo'n irritant programma dat helemaal in Windows integreert. Weet niemand een makkelijkere manier? Hij ziet er zo gaaf uit.

• JC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 11:47

JC

- minimalistic -

De maker van de skin heeft op het Xbox-scene forum een link naar de skin staan (in zijn signature). De link is nu: http://boxstr.com/files/1543/xTV.rar :)

• GroteBozewolf
Anoniem: 157936 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 15:04:

Eh, dat gaat toch echt morgenavond worden. Ik heb net de laatste fixes erin, maar krijg hem vandaag niet meer online. Ik zal het morgen gelijk na m'n werk doen.

Edit: Ik heb dan nog wel geen mc360 skin klaar. Die geeft nu nog errors!

[Voor 5% gewijzigd door GroteBozewolf op 05-08-2007 22:11]

GroteBozewolf schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:10:
[...]

Eh, dat gaat toch echt morgenavond worden. Ik heb net de laatste fixes erin, maar krijg hem vandaag niet meer online. Ik zal het morgen gelijk na m'n werk doen.

Super dat je hem klaar hebt GBW! We, ik in ieder geval zie hem graag verschijnen!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-04 09:07
Ik heb net release "XBMC 30-07-2007 Bigfoot87 Dutch" geprobeerd van Bigfoot87 dus, maar dan worden de keuzes niet "gehighlight" (lichten dus niet op).

Iemand ook dat probleem ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Bigfoot87
GroteBozewolf schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:10:
[...]

Ok, op zich geen probleem. Dan post ik hem morgenavond :)
speedme schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 22:50:
Ik heb net release "XBMC 30-07-2007 Bigfoot87 Dutch" geprobeerd van Bigfoot87 dus, maar dan worden de keuzes niet "gehighlight" (lichten dus niet op).

Iemand ook dat probleem ?
Die klacht is nieuw voor mij... iemand anders het zelfde probleem?

[Voor 30% gewijzigd door Bigfoot87 op 06-08-2007 00:02]

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 20:07

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Ik gok op dat laatste.
En dat was een plug-in voor firefox "xbmc fox" :)

edit: Ik mag pagina 2 ook wel eens lezen anders komt bovenstaande nogal vaag over.
Was dus een antwoord op dit.
Cave_Boy schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:04:
[...]

Je hebt een film op je Xbox staan en die wil je gestreamd naar je pc laten afspelen?

Dat is volgens mij precies de andere kant op wat de meesten hier doen :)

Je kan de Xbox mee laten doen in het netwerk (SMB) of dit lekker gaat werken grote kans van maar vergt wel instellingen werk. Persoonlijk werd ik er gefrustreerd van op het laatst omdat toen het werkte het na 2 harde aan en uits de instellingen weg waren. Nee ik doe het via FTP.

[Voor 82% gewijzigd door Copycat op 06-08-2007 01:50]

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• speedme
Ik heb geprobeerd om "XBMC 30-07-2007 Bigfoot87 Dutch" compleet opnieuw te installeren door de XMBC directory te verwijderen, maar helaas lukt dat met een paar bestanden niet.

Met name een directory ".cache" krijg ik niet met CoreFTP (of normaal FTP onder DOS) niet verwijderd.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dat makkelijk kan verwijderen ?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• Fire69
Start een ander dashboard (Avalaunch, EvoX, ...), dan zijn je xbmc bestanden niet meer in gebruik en moet je in principe alles kunnen deleten.

• speedme
Ja, dat dacht ik ook al.........maar als ik niet eens EvoX start (maar dus gewoon in XeniumOS zit (het BIOS van de chip)), dan kan ik het nog altijd niet verwijderen

• Bigfoot87
Het nieuwe streampack, met 95 nieuwe radiozenders :)

http://bigfoot87.com/dutchradio/radiostreams.jpg

Download

[Voor 7% gewijzigd door Bigfoot87 op 06-08-2007 09:40. Reden: URL gewijzigd]

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 11:54
Volgens mij heb ik een bug gevonden in Uitzendinggemist. Als ik met de achterste knoppen van de controller een page down en/of page up doe, dan kan ik de gekleurde buttons (A, Y, etc) niet meer gebruiken.

• GroteBozewolf
JvdS schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:45:
Volgens mij heb ik een bug gevonden in Uitzendinggemist. Als ik met de achterste knoppen van de controller een page down en/of page up doe, dan kan ik de gekleurde buttons (A, Y, etc) niet meer gebruiken.
Komt dat bij elk kanaal voor, of alleen specifieke?

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:13
speedme schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:36:
Ja, dat dacht ik ook al.........maar als ik niet eens EvoX start (maar dus gewoon in XeniumOS zit (het BIOS van de chip)), dan kan ik het nog altijd niet verwijderen
Probeer ze eens gewoon via een willekeurige dash op de xbox zelf te verwijderen i.p.v. ftp.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Anoniem: 152013

Heb de laatste revisie geinstalleerd (rev9731) van het t3ch team.
Daarna de laatste versie van xTV gedownload via tortoise en geinstalleerd, maar op het moment dat ik switch van PMIII naar xTV is de skin niet helemaal lekker. Zie wel tekst, geen plaatjes, geen rollovers, en de boel lijkt wel uitgerekt. Krijg hem nog net terug in PMIII.

Is xTV nog niet 2.0 compatible ?

• Bigfoot87
Anoniem: 152013 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:18:
Heb de laatste revisie geinstalleerd (rev9731) van het t3ch team.
Daarna de laatste versie van xTV gedownload via tortoise en geinstalleerd, maar op het moment dat ik switch van PMIII naar xTV is de skin niet helemaal lekker. Zie wel tekst, geen plaatjes, geen rollovers, en de boel lijkt wel uitgerekt. Krijg hem nog net terug in PMIII.

Is xTV nog niet 2.0 compatible ?
xTV was 1 van de eerste 2.0 skins. Zou gewoon moeten werken dus.
Heb je de skin wel eerst ge-build voor het updaten?
Is mij namelijk ook al eens overkomen :P

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 07:50
Bigfoot87 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 00:02:

Die klacht is nieuw voor mij... iemand anders het zelfde probleem?
Niet hetzelfde probleem, maar wel een ander probleem ... :'(

Bij mij werkt de streaming video niet, bij bv uitzending gemist en bij de apple trailers.
Voor de rest een lekkere complete xbmc ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• Bigfoot87
pvdlaan schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:28:
[...]

Niet hetzelfde probleem, maar wel een ander probleem ... :'(

Bij mij werkt de streaming video niet, bij bv uitzending gemist en bij de apple trailers.
Voor de rest een lekkere complete xbmc ;)
Ok... ik hoop dat het met de build van vanavond over is.

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-05 11:54
GroteBozewolf schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:50:
[...]

Komt dat bij elk kanaal voor, of alleen specifieke?
Ik geloof bij ieder kanaal. Kan het nu niet bevestigen op m'n werk. ;)

• speedme
Bigfoot87 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:48:
[...]

Ok... ik hoop dat het met de build van vanavond over is.
Ik zal hem gelijk uitproberen en laten weten of hij goed werkt.

• djvdorp
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 19:50
Hallo,

hier nog even een beginnersvraagje, ik hoop dat het hier mag:

ik heb, omdat ik lui ben, al mijn spellen naar de harde schijf geript met dvd2xbox zodat ik het laatje niet de hele tijd open en dicht hoef te doen en dus niet op hoef te staan.

Kan ik deze spellen (gewoon de hele map) overzetten naar mijn pc en dan op een lege dvd branden als de originele disc stuk gaat, andersgevraagd: is het een goede vorm van back-uppen?

Dus als de originele disc kapot gaat, kan ik dan die data weer opnieuw op een disc branden?

Met vriendelijke groet,
Daniel

Daniel

• Fire69
Nope, je moet er eerst een speciale iso van maken voor je ze schrijft met bvb xisoQwix.

[Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 06-08-2007 14:23. Reden: Verkeerde soft :)]

Anoniem: 78369

ik heb ook een beginnersvraagje. Ik heb mijn orginele dash van M$ per ongeluk weggegooit. Nu start mijn xbox nog wel op onder mijn XBMC maar niet meer naar mijn orginele dash. Hoe krijg ik mijn orginele dash er nu weer op? zodat ik daar ook naartoe kan gaan als ik kies opnieuw opstarten naar dash.....

bij voorbaat dank

• Fire69
Je kan een restore terugzetten met Auto Installer Deluxe.

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
nou nog 1 beginnersvraagje dan :9 :

Is het mogelijk dat als ik op my music klik, ik meteen al mijn albums zie staan ?

• Fire69
Da's wel een heel erge beginnersvraag ja ;)

Gewoon in de folder userdata je sources.xml aanpassen zodat My Music verwijst naar de plaats waar je muziek staat...

Anoniem: 109288

Ik gebruik momenteel de xTV skin

op het beginscherm heb je zowel "movies" als "tvshows", deze verwijzen echter allebei naar dezelfde dir , terwijl ik mijn films in f:/movies heb staan en tv shows in f:/tv
nu heb ik al rond zitten kijken in de Home.xml waarin idd staat dat zowel bij "movies" als bij "tvshows" dit moet gebeuren "<onclick>ActivateWindow(MyVideoLibrary,tvshowtitles)</onclick>"
Alleen staat er dan bij de tvshows "tvshowtitles" en bij movies "MovieTitles"

ik maak en wil ook geen gebruik maken van de library mode. Is er dus een manier om "TvShows" te laten verwijzen naar f:/tv ipv f:/movies?

• Bigfoot87
Fire69 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:44:
Da's wel een heel erge beginnersvraag ja ;)

Gewoon in de folder userdata je sources.xml aanpassen zodat My Music verwijst naar de plaats waar je muziek staat...
Ja of via het muziek gedeelte naar de map waar je standaard terecht wilt komen, op het witte knopje drukken en kiezen voor "Set standard" :)

• Fire69
Da's voor luierikken die enkel via een GUI willen werken. :P
Ik vind het trouwens sneller gedaan via de xml als je naar een netwerk-drive wilt verwijzen. Lokale drive niet natuurlijk, dan is de GUI handiger.

• Bigfoot87
Fire69 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:24:
Da's voor luierikken die enkel via een GUI willen werken. :P
Ik vind het trouwens sneller gedaan via de xml als je naar een netwerk-drive wilt verwijzen. Lokale drive niet natuurlijk, dan is de GUI handiger.
Ok, jij wint :P

Anoniem: 152013

Bigfoot87 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:21:
[...]

xTV was 1 van de eerste 2.0 skins. Zou gewoon moeten werken dus.
Heb je de skin wel eerst ge-build voor het updaten?
Is mij namelijk ook al eens overkomen :P
Mm nee heb niks gebuild idd. Maar skins builden ? Dacht dat je die gewoon kon downloaden en in de skinsmap kon donderen....op zoek naar een precompiled dus

Sry zie het nu pas, .bat file en klaar is klara....thnx !

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 152013 op 06-08-2007 15:48]

Anoniem: 206197

Als je je xbmc via een logitech harmony afstandsbediening wil besturen, moet je dan per se de ir ontvanger van de MS xbox dvd kit hebben of kun je ook zo een nep afstandsbediening kopen met bijbehorende ir ontvanger???

• Bigfoot87
Syphon, even ter info: je skin werkt niet meer op de laatste build van T3ch...

"Incompatible skin, We require skins of version 2.00 or higher."

• SyphOn
Ok ga het aanpassen :P

ff 1 getalletje veranderen.

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 08:13
noob-vraagje:

films (divx) afspelen vanop de HD van de Xbox... is dat kwalitatief een beetje de bom (lees: is het evenwaardig aan dvd-kwaliteit)? Als het eigenlijk maar brak is dan hou ik 't op de standaard 8 Gb HD ... anders vlam ik er een 250 Gb schijf in... keuzes keuzes eh

• Bigfoot87
renio schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:30:
noob-vraagje:

films (divx) afspelen vanop de HD van de Xbox... is dat kwalitatief een beetje de bom (lees: is het evenwaardig aan dvd-kwaliteit)? Als het eigenlijk maar brak is dan hou ik 't op de standaard 8 Gb HD ... anders vlam ik er een 250 Gb schijf in... keuzes keuzes eh
Ik vind van wel, 5.1 geluid, en het beeld vind ik perfect.
Maar je hoeft geen grote HD in je Xbox te zetten, je kunt ze ook gewoon op je computer laten staan en de films kijken via het netwerk ;)

• renio
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-05 08:13
thanks... dat had ik al begrepen ja (van dat stromend filmpjes bekijken).
Ah... een schijfje van 200 GB kost nog maar een 50 tal eurootjes valt wel mee (kunnen games op ook eh)

in de nieuwste versie van XBMC, van T3CH blijkt een bug te zitten in het afspelen van MP3 bestanden (krakend geluid)

Hiervoor dien je in

system/players/mplayer

de DLL: mplayer.dll, te overschrijven met degene welke je hier kunt downloaden.

Dit is wel een oudere versie, maar wel een werkende. Op deze site kun je zien wanneer dit probleem is verholpen. Ik zal hem in de gaten houden en berichten wanneer hij vernieuwd is.

nu ff nieuwe radiopack proberen :)
Pagina: 1 2 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je bericht niets (fans, harde schijven, XBOX-cases, netwerkproblemen) met XBMC te maken heeft; post deze dan niet. Downloadlocaties vragen / aanbieden wordt ook niet gewaardeerd

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee