Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
C's werken vooral aan lange termijn versterking, daarmee gaan ze de race niet winnen.SKiLLa schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 20:06:
Damn, de daily output is gisteren (stats van vandaag) voor het eerst niet gestegen![]()
Van 880K naar slechts 836K ... hopelijk is morgen weer een goede dag !
Iemand nog nieuws van/over de C's ?
En deze is omdat we grafiekjes zo lekker vinden;

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Je bedoelt het moment dat de verlosser terug zal keren op aarde en een eind aan WCG zal maken?Cow_tipping schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:49:
[...]
C's werken vooral aan lange termijn versterking, daarmee gaan ze de race niet winnen.
Waarom zou ik een einde aan WCG maken?jeronimo2003 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:04:
[...]
Je bedoelt het moment dat de verlosser terug zal keren op aarde en een eind aan WCG zal maken?

\TP51/
Dat kan zomaar dagen duren. Het quorum moet gehaald worden voordat punten toegekend worden. Als jij heel snel je wu weer inlevert, terwijl anderen die dezelfde unit hebben gekregen 'm net voor de deadline inleveren, dan krijg jij ook pas je punten na die deadline. En als dan blijkt dat er verschillen zitten tussen de resultaten en er nog meer units uitgezet moeten worden, dan kan het nog langer duren...duarf schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:21:
hoelang duurt het valideren normaal? ik heb nog 5 tests staan die op "pending validation" staan, de eerste staat er al 13 uur
Anoniem: 187359
Dat ligt er aan. Kan wel een paar dagen duren. Dit faah project loopt op z'n eind en die willen zij zo snel mogelijk valideren dus dat zal wel rap gaan. Mijn project is eigenlijk E@H en daar komt het momenteel voor dat je wel eens meer als een maand op validatie moet wachten als jouw wingman met een langzame machine kauwt. Deadlines zijn daar al twee/drie weken.duarf schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 01:21:
hoelang duurt het valideren normaal? ik heb nog 5 tests staan die op "pending validation" staan, de eerste staat er al 13 uur
Dit plaatje konden we al:
Maar wist je dat:
- Het standaard WCG punten grafiekje nu ook in de OP header staat....het ziet er 'amazing' uit.
- De nieuwe members die sinds de challenge gearriveerd zijn in die week 2,954,394 punten hebben ingebracht en 3,442,183 sinds hun 'Arrival' met een gemiddelde van 422,056 per dag
- Dat de bestaande leden de productie ondanks de zomer opgeschroefd hebben van 312,207 op 1 augustus naar 371,712 op 7 Augustus
- Dat DePriens amper met de top 5 kan meekomen (en hij en wij het allemaal prachtig vinden)
- Dat de NoizyCows, echt noizy zijn en voor reverbiraties in de overall WCG top 10 veroorzaakt.... en het komend weekend in zn eentje misschien in de daily boven Marist College staat.
- De opponent zo ver achter ligt dat er een wonder boven wonder nodig is (klein buffer dagje misschien) om hun een dag overwinning te laten. Dan pakken we er tussendoor misschien ook nog een WCG top 5, maar in ieder geval User Friendly.org.
- Dat er bij andere teams over DPC actie gepraat wordt en zij er ook een schepje bij lijken te doen ten faveure van WCG, maar aangezien
- Dinsdag meestal de top flush dag is, anderen waarschijnlijk komende dagen lagere scores laten zien voor betere DPC plaatsering.
Hoort zegt het voort
mooh
/me EN, de DPC crew ons op WCG nog steeds adverteerd als "Going for 50 - Now"
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 167389 op 08-08-2007 11:54 ]
Anoniem: 187359
Ik was niet duidelijk. Ik zit eigenlijk op Einstein@Home en daar kan die validatie wel eens langer dan een maand duren. Ikzelf heb hier hoogstens 5 dagen op wu punten moeten wachten. Als je op enig moment een flinke pending rij hebt staan, heb je het niet eens meer in de gaten.duarf schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:30:
Dus als ik het goed begrijp kan het zijn dat mijn tests pas op het einde van de Moh down worden meegetelt?
Zullen we die 0 gewoon wegdenken?Anoniem: 167389 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 11:41:
/me EN, de DPC crew ons op WCG nog steeds adverteerd als "Going for 50 - Now"
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
[ Voor 15% gewijzigd door duarf op 08-08-2007 18:21 ]
Als je nu gewoon WCG's Human Proteome Folding Phase 2 aankiest en op al je cores zet, zie je in de process manager niets als Rosetta. Op die manier hoef je geen gewetenswroeging te hebbennickb90 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:18:
ik ga vanaf vandaag ook mee draaien... een E6600 komt erbij ^^ jullie krijgen 1 core..andere blijft bij men hoofd project.. Rosetta, maar alle kleine beetjes helpen
haha dat is ook een mogelijkheid.. maar ik nog even een vraag aan jullie..Anoniem: 167389 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:30:
[...]
Als je nu gewoon WCG's Human Proteome Folding Phase 2 aankiest en op al je cores zet, zie je in de process manager niets als Rosetta. Op die manier hoef je geen gewetenswroeging te hebben
Momenteel maak ik gebruik van BOINC 5.10.13 en deze houd zich niet echt aan het limiet wat ik instel.. ik laat hem namelijk 80% van mijn CPU gebruiken, maar als ik dat ga controleren via taakbeheer bijvoorbeeld zie ik hem steeds heen enw eer springen, van 20% naar 100% en soms weer wat andere getallen.. iig hij is niet stabiel, hebben jullie daar ook last van.. of weten jullie een oplossing??
hier nog ff een plaatje voor de schommelingen

@priens en mastadizzy bedankt voor jullie antwoord ! het hoort dus ^^ had geen tijd om 9 pagina;s door te lezen haha
[ Voor 13% gewijzigd door nickb90 op 08-08-2007 18:52 ]
Allereerst welkom!nickb90 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:38:
[...]
haha dat is ook een mogelijkheid.. maar ik nog even een vraag aan jullie..
Momenteel maak ik gebruik van BOINC 5.10.13 en deze houd zich niet echt aan het limiet wat ik instel.. ik laat hem namelijk 80% van mijn CPU gebruiken, maar als ik dat ga controleren via taakbeheer bijvoorbeeld zie ik hem steeds heen enw eer springen, van 20% naar 100% en soms weer wat andere getallen.. iig hij is niet stabiel, hebben jullie daar ook last van.. of weten jullie een oplossing??
[edit] Sorry, weer eens te langzaam getypt...
Mijn CPU plaatje was trouwens met het default profiel van max. 60 CPU load ...
Hoop dat we de 1M per dag (steady) nog gaan halen deze maand !
[ Voor 61% gewijzigd door SKiLLa op 08-08-2007 18:52 ]
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Als op Windows met een beetje tweaken, en waarom heet het hier GoT, de BOINC instelling 100% maken en Threadmaster installeren. Krijg je een vrij strak gewenst percentage.SKiLLa schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:51:
EDIT: ook te langzaam getypt![]()
Mijn CPU plaatje was trouwens met het default profiel van max. 60 CPU load ...
Hoop dat we de 1M per dag (steady) nog gaan halen deze maand !
Threadmaster how to's: http://www.msterminalserv...r-Rogue-Applications.html
http://bednorz.uni2.net/a...admaster/threadmaster.htm
http://www.worldcommunity.../wcg/printpost?post=62851
Enige waar op gelet dient te worden is de registry regel aan te passen bij een nieuwe versie of een regel toe te voegen als je een nieuw project aan BOINC hangt of als WCG er weer eentje bij krijgt... 2-3 weken waarschijnlijk. In ieder geval, agnost hier, zweer ik erbij.
Hier een plaatje hoe dat er uit ziet na het even op 100% te zetten en daarna op 80%. Daar het programma op gemiddelden werkt van alle lopende applicaties, zoekt het even de balans wat aan de curve te zien is.
wijziging van het percentage is makkelijk door
a. de registry key te wijzigen
b.de Threadmaster service te herstarten.
Let op dat op een dual core 50% gelijk is aan 100% van een core, dus 80% vereist een waarde van 40 en op een quad 20 etc.
WCG voert behoorlijk druk uit op Mr. Anderson (David Anderson van de BOINC dev matrix) om de regeling A. verfijnder te maken zonder die rare fluctuaties die slecht zijn voor bepaalde componenten, op 60% in het bijzonder (fan bijv.) en B. het rekening te laten houden met overall systeem prestatie zoals die UD agent throttle control al deed.... maw Threadmaster capaciteit. Probleem is het x-cross platform, en het vanuit 1 en dezelfde code compileren. Schijnt een behoorlijke issue te zijn.
Ik ben op dit moment bezig om een groep vrienden zover te krijgen dat ze mee gaan doen.. echter zou ik hier dan een subteam voor willen maken.. ik heb net in de FAQ gekeken en op dutchpowercows.org of er iets van terug te vinden is hoe dit moet.. maar kon het niet vinden.. heeft iemand misschien een link waar dit uitgelegt word.. sorry voor de vele vragen..
Een subteam bij WCG kan je als het volgt doen. Maak je naam naar: Subteamnaam.Nicknickb90 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:35:
oke bedankt voor je duidelijke antwoord.. ik ga het vanaaf/morgen nog even op het gemak lezen..
Ik ben op dit moment bezig om een groep vrienden zover te krijgen dat ze mee gaan doen.. echter zou ik hier dan een subteam voor willen maken.. ik heb net in de FAQ gekeken en op dutchpowercows.org of er iets van terug te vinden is hoe dit moet.. maar kon het niet vinden.. heeft iemand misschien een link waar dit uitgelegt word.. sorry voor de vele vragen..
In mijn geval is dat dus: Los Alcoholicos.Xaverius en ja, spaties worden geaccepteerd.
Dan kom je vanzelf als subteam in de stats.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Wat Xaverius zegt! Overigens staat het ook keurig op DPC wikinickb90 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:35:
[...]
ik heb net in de FAQ gekeken en op dutchpowercows.org of er iets van terug te vinden is hoe dit moet.. maar kon het niet vinden.. heeft iemand misschien een link waar dit uitgelegd wordt.. sorry voor de vele vragen..
Die 1 M hebben we precies toch gehaaldKoW schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:08:
20 gaan we niet halen als we niet heel snel meer zeilen bijzetten. Dan moet de output toch echt boven de 1M uitkomen. Daar heb je nog een boel nieuwe leden voor nodig, maar alles is mogelijk.
edit :ALS boinc dan zou kunnen draaien op de pleestations
[ Voor 25% gewijzigd door D!zzy op 09-08-2007 11:51 ]
Bestaat wel voor de PS2 is een losse adapter...in de slanke PSTwo zit ie zelfs standaard inmastadizzy schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:50:
Jammer dat er geen ethernet/internet voor PS2 bestaatanders had ik hem ook ingezet
>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Ja en nu volhoudenduarf schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 11:47:
Die 1 M hebben we precies toch gehaalden zelfs nog een klein schepje erbovenop
![]()
Het moet kunnen.
Anoniem: 222991
edit: blijkbaar gaat het niet zo eenvoudig, soms wordt alleen de laagste waarde gepakt. Zonde van al die geclaimde credits.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 222991 op 14-08-2007 16:05 ]
Anoniem: 30592

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 30592 op 18-08-2007 14:45 ]
En inderdaad, het lijkt wel een gelopen race. Wij winnen
Maar nu halen we gewoon de andere teams in. Met een beetje hulp kunnen we de #20 nog halen voor het einde van de challenge.
[ Voor 86% gewijzigd door KoW op 18-08-2007 14:50 ]
Voor meer stats zie ook:
- Van alle nieuwe leden installeert 80% de BOINC versie alhoewel overal ongeveer 60% nog UD draait (op 1 core !!!!!)
- De week van 20 augustus gaat "Discovering Dengue Drugs - Together" de lucht in, alleen op BOINC.
- De systeem eisen op papier voor BOINC zijn veel te hoog opgegeven... zelfs met een 200mhz CPUtje krijg je werk als er maar genoeg RAM in zit en virtueel geheugen groot genoeg kan groeien (600mb minstens wegzetten)
mbt DPC zelf, Nieuw dagrecord van 1.119 miljoen en een nooit tevoren bezette plaats 5 in the WCG punten top team dailies en net niet top 5 voor Results om op de voorpagina van WCG te komen (6 staan/stonden we in die ranking).
Valt wel tegen.
De statsbakker heeft alleen van een beperkt aantal teams de members in deze stats staan.
Gelukkig zit DPC erbij, dat dan weer wel.
* Cow_tipping denkt met weemoed terug aan de tijd dat Dyyrath en Statsman nog bakkers waren.
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Stille hoop dat iedere gast ernstig geïnfecteerd wordt met het WCG virus.Wessie schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:29:
Ligt het nou aan mij of hebben die Christians nou alleen maar een grote mond gehad.
Ze gaan toch niet zo heel veel harder ...
Ben overigens wel nieuwsgierig hoe DPC zich houd vanaf 1 sep.
Voor de statistici onder u enige wetenwaardige cijfers, beperkt tot 12:
- Nieuw Gearriveerden (NGees) sinds de Challenge start: 113 (inclusief 3 die 'langzaam' in naam hebben)
- NGees die punten hebben bijgedragen: 106 (individuelen, niet team)
- NGees die geen punten hebben bijgedragen: 7 (3 van voor en 4 na begin Challenge)
- Punten van NGees sinds aankomst: 10569148
- Punten van NGees gedurende Challenge: 10081359 (augustus 20 dus 10 meloen gepasseerd)
- Challenge Punten percentage NGees v pre-NGees: 59,7%
- Aantal Individuele flushers op 20 Augustus: 179
- Percentage flushers / totale leden op 20 Augustus: 34,75%
- Aantal meloen dagen tot/met 20 Augustus: 3
- Aantal keren de Challenger gelapt tot/met 20 Augustus: 14 (70%)
- Aantal keren top 5 All Teams WCG All Time: 1
- Aantal keren top 10 All Teams WCG All Time: 20
Denk alleen wel dat er met dit soort stats wat minder uitdagingen zullen volgen...Anoniem: 167389 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:20:
[...]
Stille hoop dat iedere gast ernstig geïnfecteerd wordt met het WCG virus.
Voor de statistici onder u enige wetenwaardige cijfers, beperkt tot 12:Waar een uitdaging om neergemaaid te worden al niet toe kan leiden.
- Nieuw Gearriveerden (NGees) sinds de Challenge start: 113 (inclusief 3 die 'langzaam' in naam hebben)
- NGees die punten hebben bijgedragen: 106 (individuelen, niet team)
- NGees die geen punten hebben bijgedragen: 7 (3 van voor en 4 na begin Challenge)
- Punten van NGees sinds aankomst: 10569148
- Punten van NGees gedurende Challenge: 10081359 (augustus 20 dus 10 meloen gepasseerd)
- Challenge Punten percentage NGees v pre-NGees: 59,7%
- Aantal Individuele flushers op 20 Augustus: 179
- Percentage flushers / totale leden op 20 Augustus: 34,75%
- Aantal meloen dagen tot/met 20 Augustus: 3
- Aantal keren de Challenger gelapt tot/met 20 Augustus: 14 (70%)
- Aantal keren top 5 All Teams WCG All Time: 1
- Aantal keren top 10 All Teams WCG All Time: 20

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Anoniem: 32312
En jij verwacht dat wij dan onze projecten voor jou in the steek laten...FreezeXJ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:47:
Tja, dan gaan wij toch andere teams uitdagen?

Tja, waar zijn die... Help me, help you... Ik switch ook zo af en toe van project, gewoon eens wat anders zien, een ander onderzoek bekijken. (scheelt wel dat ik geen top-30 in een oud project hoef te verdedigen, hoewel... Telt LDC al als oud?MathFox wil meer flushende members in de (OGR) top 30
Stampede = ongeveer dit effect, en opeens veeeel power
"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn
Hangt denk ik (iig voor mij) wel af op welk project, ik moet wel achter het doel kunnen staan en het nut van de meeste wiskundige projecten of bv SETI vind ik persoonlijk wat erg abstract. Aan een Stampede daar zal ik daarom niet zo heel snel meedoen. De feel good factor van het vooruithelpen van de medische wetenschap waar ik op zijn minst theoretisch zelf ook nog wat aan heb is zeker belangrijk.FreezeXJ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:26:
[...]
Stampede = ongeveer dit effect, en opeens veeeel powerHoe meer mensen we mobiliseren, hoe spectaculairder de actie uiteraard.
Moet zeggen dat ik WCG eigenlijk voor deze challenge niet kende en ik alleen F@H deed, maar dat de onderzoeken van WCG bij mij in goede aarde vallen. Kortom: ik weet nog niet zeker of ik volledig naar F@H terugkeer.
Zit dus met smart op een DPC project met een 8800gtx client te wachten ... En aangezien beide projecten elkaar niet bijten, blijf ik ook na 31 augustus WCG doen ... het is niet veel, maar toch
Hulde!

WCG heeft net een kort artikel aan de Help FAQ's toegevoegd over GPU's/Gameboxes. Men wil wel, maar programmeurs en projecten zijn er niet in aanbod voor dit platform. WCG is een hoster die er filantropisch miljoenen in stopt en technische staff, maar is afhankelijk van wetenschappers die projecten v.a. de grond voor dit platform ontwikkelen EN met resultaten die algemeen beschikbaar zijn akkoord gaan! Alle WCG projecten van heden en verleden zijn voor de gehele wetenschappelijke wereld vrij toegankelijk.SKiLLa schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:14:
.... Zou daarnaast nog een GPU client kunnen draaien voor b.v. F@H, maar heb "helaas" een Nvidia 8800gtx en geen ATI.
Zit dus met smart op een DPC project met een 8800gtx client te wachten ... En aangezien beide projecten elkaar niet bijten, blijf ik ook na 31 augustus WCG doen ... het is niet veel, maar toch
en @ Skilladuarf schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:21:
Welke projecten ondersteunen dan wel een GPU client? (8600 GT)
Dnet client heeft volgens mij een beta client of ze zijn er mee bezig. De resultaten van de kaart zijn hoopgevend, zelfs voor RC-72 zou vele malen sneller gaan.
Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

[RC5] PS3 clientSKiLLa schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 20:23:
Thanx jeroenathome. Die RC5 beta client heb ik gezien ja. Helaas kun je er niet 'echt' mee grazen (wu inleveren), het is puur een PoC / tech-demo. Nog vervelender is echter dat er al 3 maanden geen nieuws meer over is (althans, 2 weken geleden nog gecheckt) ...
Staat voor mij intussen een goeie week (ofzo) braaf 2900 puntjes per dag eruit te pompen.
[ Voor 64% gewijzigd door SKiLLa op 22-08-2007 20:49 . Reden: overbodige quote weggehaald, post staat er gewoon boven ... ;) ]
Zoek eens op GPU client op /5duarf schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 19:21:
Welke projecten ondersteunen dan wel een GPU client? (8600 GT)
Je ziet dan topics zoals: [DPC] Projecten voor de GPU beschikbaar ?
Meerendeel gaat wel over de de ATi X19xx kaarten, van Nvidia is iets minder bekend...
Nvidia GPU berekeningen!! nu wachten op de progs
Diie gaat er bij namelijk ook nog in huis komen
He, wat zonde dat mijn zoontje die wilde hebben
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
En hoe ga je hem dan koelen? Uurtje gamen en hij wordt zomaar effe 60 gradenWolfje666 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 05:56:
Rare vraag, is die er ook vooor de Xbox?
Diie gaat er bij namelijk ook nog in huis komen
He, wat zonde dat mijn zoontje die wilde hebben![]()