Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Fun while it lasted: World Community Grid!
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE
echter zit ik met een vraag , kan ik de client makkelijk via het netwerk op meerdere pc's zetten ??
dus bijvoorbeeld op 1 pc installeren en die installatiemap kopieren naar meerdere pc's ?
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Dit begrijp ik niet.Kuuke schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:52:
We hebben het verzoek gekregen of gedurende de challenge de stats in een dagtopic mogen i.p.v. een weektopic.
Daar hebben we niet lang over hoeven te denken[/b]
Het verzoek om bij WCG over te gaan op dagtopics ligt er al meer dan twee maanden:
Hierop volgde het topic Dagtopics versus weektopics.Kensei schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 09:43:
Ik heb net een mail gestuurd naar de DPC Crew met het verzoek of we een daily stat mogen maken. We wachten nu geduldig af
UPDATE: De DPC crew gaat het bespreken en laten weten wat we mogen. Waarschijnlijk is het geen probleem om een daily te maken zoals het er nu naar uitziet.
Hierna werd het stil, of ik heb het vervolg gemist. Het enige wat ik weet is dat er niets is veranderd.
Waarom kan en nu opeens (tijdelijk) wel overgeschakeld worden naar dagtopics?
Gaat vanzelf zodra hij weer connect voor nieuwe wu's.DukeBox schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:38:
Ik heb nu 8 dingen waar staat 'ready to report' hoe report ik die ? Netwerk staat op 'always availible'.
Ik hoop het, er staan er nu 42.Megaflix schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:48:
[...]
Gaat vanzelf zodra hij weer connect voor nieuwe wu's.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik denk dat het komt gezien de hoeveelheid reacties die het opgewekt heeft om de Challenge aan te gaan.Waarom kan en nu opeens (tijdelijk) wel overgeschakeld worden naar dagtopics?
Ben er op zich wel blij mee hoor, dan weet je ook waar je voor post.
Dat kan volgens mij wel. Voorheen heb ik eens een complete BOINC installatie verspreid via Active Directory en Group Policy. Voor mij was dat een heel gehannes vanwege mijn gebrek aan kennis...Henry_ schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:29:
* Henry_ wil ook wel "meehelpen" ....
echter zit ik met een vraag , kan ik de client makkelijk via het netwerk op meerdere pc's zetten ??
dus bijvoorbeeld op 1 pc installeren en die installatiemap kopieren naar meerdere pc's ?

Welkom btw!
"... The interesting thing going on now is our challenge with the Dutch Power Cows
We were fairly evenly matched when Adywebb came into our team.
But then they called for Cows from all over Holland
who don't crunch for WCG but maybe they will stay after the Challenge is over August 31st.
So we have to ask for God's help again! Mercy! Do our supplications ever end! ... "
Amen

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Anoniem: 4681
hmmm Zij wist vandaag zelfs een recruiting post te plaatsen in de DPC team draad welke ze na een kwartiertje zonder reactie weer weghaalde. Iemand wilde zelfs dat we onze doelstelling bekend maakten en het een gelijke strijd zouden laten zijn: Voor mij gewoon een stampede naar 25 of beter.... go cows go.SKiLLa schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:41:
Volgens mij worden de C's zenuwachtig, dit lees ik net op hun forum (deze post):
"... The interesting thing going on now is our challenge with the Dutch Power Cows
We were fairly evenly matched when Adywebb came into our team.
But then they called for Cows from all over Holland
who don't crunch for WCG but maybe they will stay after the Challenge is over August 31st.
So we have to ask for God's help again! Mercy! Do our supplications ever end! ... "
Amen
Maar goed, misschien begrijp ik het wel verkeerd, ik word altijd 'n beetje onpasselijk als ik hun posts aan het lezen ben. Helemaal die van olivia met die kleurtjes en hoofdletters. Net alsof je de Prive aan het lezen bent, met te pas en te onpas woorden in hoofdletters geschreven
Het druipt er altijd zo overduidelijk vanaf bij dit soort mensen; God dit, Jezus dat, halleluja blablabla...anboni schreef op maandag 30 juli 2007 @ 01:34:
Maar goed, misschien begrijp ik het wel verkeerd, ik word altijd 'n beetje onpasselijk als ik hun posts aan het lezen ben.
Mocht je dat soms bedoelen...
Ik zou bijna een reactie plaatsen (m.b.t. de Challenge) in de trant van:
"Sometimes even God can't help you!"
Maar ja, dat zal wel weer een internationaal schandaal ontketenen...
Computing...
Zal er paniek uitbreken als de Christians er achter komen met wie ze daadwerkelijk een Challenge aangaan?Theadalus schreef op maandag 30 juli 2007 @ 03:07:
[...]
Het druipt er altijd zo overduidelijk vanaf bij dit soort mensen; God dit, Jezus dat, halleluja blablabla...
Mocht je dat soms bedoelen...
Ik zou bijna een reactie plaatsen (m.b.t. de Challenge) in de trant van:
"Sometimes even God can't help you!"
Maar ja, dat zal wel weer een internationaal schandaal ontketenen...

Anoniem: 74431
Toch maar eens mijn forum naam gebruiken denk..
r.stanneveld -> [DPC]Warmonger ?
[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 74431 op 30-07-2007 05:24 ]
kreeg een PM van de Cs kptn met excuus voor de naam-keus van de challenge (was zo vrij haar uit te leggen dat de letterlijke vertaling nogal cru was).... motiverend zou ik zeggen. Ze liet ook weten dat we er op los mogen... hoe meer hoe beter.... ze werken eraan om tegen gas te geven.... Mooi toch.28. (up 2) 73154382 Dutch Power Cows 388796 15
29. (stil) 73043797 Christians 261359 21
30. (down 2) 73037467 IBM Australia 93525 66
kletch u laeter
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 167389 op 30-07-2007 07:33 ]
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Thanks ik ga me erin verdiepen....Anoniem: 167389 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 00:05:
ja....leest Nieuwe BOINC Wiki, leest FAQ's, leest WCG forum omdat vrgn zomakkelijk is en komt op the Lazy Slug Guide to Network Deployment: http://www.thelazyslug.com/boinc.htm
Thanks... AD en GPO's is a piece of koekie voor mij dus dat moet wel lukkenpriens schreef op zondag 29 juli 2007 @ 23:52:
[...]
Dat kan volgens mij wel. Voorheen heb ik eens een complete BOINC installatie verspreid via Active Directory en Group Policy. Voor mij was dat een heel gehannes vanwege mijn gebrek aan kennis...Maar volgens mij moet het ook gewoon te copy-pasten zijn. Sekerob weet daar zeker het antwoord op!
![]()
Welkom btw!
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery
- niemand daagt DPC ongestraft uit;
- om na de Stampede op F@H iets terug te doen voor DPC als geheel
Eens kijken hoe BOINC en WCG bevallen.
Dat was ongeveer mijn motivatie, hoewel die eerste een stuk zwaarder meerekende. Heb namelijk al vaker meegedaan met stampedesxahmol schreef op maandag 30 juli 2007 @ 09:45:
Ben net ook maar even met mijn C2D E6600 tijdelijk van F@H naar WCG overgestapt:
- niemand daagt DPC ongestraft uit;
- om na de Stampede op F@H iets terug te doen voor DPC als geheel
Eens kijken hoe BOINC en WCG bevallen.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Meshify Beast: Ryzen 7 5700X3D - Radeon RX 7900GRE 16GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB
Tijd om na een paar weekjes weg de draad maar weer eens op te pakken en deze "uitdaging" met de juiste middelen te beantwoorden ....
48 namen er bij sinds 26 juli en per lunchtijd ongeveer 225k puntjes erbij sinds aantreden. Zie ook een paar nieuwe namen die bij DPC zijn gekomen vanuit bestaande, misschien slapende accounts. Dat ga goe, dat gaat heel goe
EN, de uitdager heeft de admin verzocht de titel in "Moh Down" te wijzigen.... we zullen dus tijdens het maaien ook nog veel moooh moeten voortbrengen
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 167389 op 30-07-2007 15:20 ]
Daarom maken ze er waarschijnlijk Moh Down, op basis van ons basisgeluid, alhoewel dat basisgeluid van jou wel meer een brom is
whatever..
* JoY kijkt naar Elteor's UsericonElteor schreef op maandag 30 juli 2007 @ 14:37:
plop
Tijd om na een paar weekjes weg de draad maar weer eens op te pakken en deze "uitdaging" met de juiste middelen te beantwoorden ....
Gaan Bruce's Angels meedoen ?!?
\TP51/
Jammer dat mijn 1950's niet mee kunnen doen..
Krijg staks mijn htc 710 ken die ook mee doen
@ice en heb die die smartphone gekoch Thomas ?
Neer haalen die c's...straks mijn quad ook maar eens aan het krunsjeh zetten..
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 74431 op 30-07-2007 17:27 ]
Okay, de knreed, de tech of de techs bij WCG bevestigde in bericht hieronder dat als je met > 16 core machines tegen de wand loopt je een mail moet sturen naar support@worldcommunitygrid.org t.a.v. knreed en uitleggen dat je met een 32 cores beest gaande bent en een hogere quota nodig hebt. Zet in email de Computer ID (6 cijferig nummer wat je bij startup in de logs ziet) en je handle, zodat hij kan bijstellen als tie droog loopt.Sekerob schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 23:57 in antwoord op DukeBox:
[...]
De WCG default is 16 cores max, maar er is al een machine gezien met 96 cores. Heb een berichtje bij de techs achtergelaten om eventueel een hogere dag quota beschikbaar te stellen.... ze zijn daar voorzichtig mee omdat 'cyclers' (errors) een hele batch om zeep kunnen helpen.
Zelfde verhaal natuurlijk.... update om het profiel naar de cliënt te kopiëren. (Na het saven kijken of die 32 op de website is blijven staan in het geval). OF, ook in het global_prefs_override.xml bestandje zetten <max_cpus>32</max_cpus>
knreed
World Community Grid Tech
Status: Online
Re: Daily Quota Update request Reply to this Post
Reply with Quote
Yes - have him send an email and just have him flag knreed. I'll monitor the box and make sure that it gets the needed work to run full out :-)
Also - what is his member name so that I can check out that box now.
thanks,
Omdat de challenge een aparte aktie is die extra aandacht waard is hebben Pim. en ik, als moderators van /5, er geen bezwaar tegen als er gedurende de challenge wordt afgeweken van de huidige lijn. Dit staat dus los van wat er op de crewmeet hierover is gezegd.trenza schreef op zondag 29 juli 2007 @ 20:38:
[...]
Dit begrijp ik niet.
Het verzoek om bij WCG over te gaan op dagtopics ligt er al meer dan twee maanden:
[...]
Hierop volgde het topic Dagtopics versus weektopics.
Hierna werd het stil, of ik heb het vervolg gemist. Het enige wat ik weet is dat er niets is veranderd.
Waarom kan en nu opeens (tijdelijk) wel overgeschakeld worden naar dagtopics?
(ik heb de notulant nogmaals gevraagd waar de notulen van deze crewmeet blijven..)
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Top, ik los het nu op door 2 instances van 16 te draaien.Anoniem: 167389 schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:13:
[...]
Okay, de knreed, de tech of de techs bij WCG bevestigde in bericht hieronder dat als je met > 16 core machines tegen de wand loopt je een mail moet sturen naar support@worldcommunitygrid.org t.a.v. knreed en uitleggen dat je met een 32 cores beest gaande bent en een hogere quota nodig hebt. Zet in email de Computer ID (6 cijferig nummer wat je bij startup in de logs ziet) en je handle, zodat hij kan bijstellen als tie droog loopt.
[...]
Volgens mij is het vrij vertaald eerder neer maaien.. wat ik echt een super naam vind. Zou het jammer vinden als ze het aanpassenPskutte schreef op maandag 30 juli 2007 @ 16:27:
De titel was Mow Down, of vrij vertaald neerslaan....
Daarom maken ze er waarschijnlijk Moh Down, op basis van ons basisgeluid, alhoewel dat basisgeluid van jou wel meer een brom is
Al heb ik een voorgevoel dat die Chrisians zich niet zomaar gewonnen geven. Ze hebben een afgesloten forum ergens waar wij niet bij kunnen en ze hebben het de hele tijd maar over dat we ze nu 'even' voorbij zijn gekomen, maar dat de rollen snel omdraaien... Ik ben benieuwd!
32 cores joh, dat gaat toch nergens meer over!DukeBox schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:28:
[...]
Top, ik los het nu op door 2 instances van 16 te draaien.
Trouwens zo'n i2, is die nu verschrikkelijk snel of verschrikkelijk betrouwbaar (of allebei?
[ Voor 6% gewijzigd door priens op 30-07-2007 17:39 ]
De dames van dat team hadden zoveel moeite na de uitleg, dat het toch echt wel "Moh Down" is geworden.DukeBox schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:29:
[...]
Volgens mij is het vrij vertaald eerder neer maaien.. wat ik echt een super naam vind. Zou het jammer vinden als ze het aanpassen
Ff heel in het kort wat dit project doet, wat die challenge inhoudt en hoe je mee kunt doen (of waar je de die info kunt vinden), dat kan echt helpen.
Het zal mij uiteindelijk wel lukken, maar voor iemand die gewoon ff die opvallende topictitel aanklikt is het allemaal net te veel moeite zo ben ik bang.
[DPC] help conquer cancer @ WCG
Als iets in de cache uitgevoerd kan worden (met name database of render dingen) is hij erg snel. Anders is deze t.o.v. een core2 design een stuk langzamer.priens schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:35:
Trouwens zo'n i2, is die nu verschrikkelijk snel of verschrikkelijk betrouwbaar (of allebei?)
De client loopt overigens niet stabiel, telkens allemaal ghost processen en blijf problemen houden met de proxy variabele. Ik probeer nog wel even te testen, maar dit is hoe dan ook alleen deze week nog.
Geen gehop van 30 naar 100 en terug meer. rammen..
Ale cores nu +- 55c moet makkelijk gaan.
Oh yeah..
DPC 439,320 vs Christians 360,417
plaats 27 nu ?
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 74431 op 31-07-2007 10:59 ]
Heb knreed verwittigd inzake die "ghost processes" en hem gevraagd die 32 core setting door te drukken als toegestane instelling (als het al niet gebeurd is).
In principe als je die in de 5.10.13 client lokale prefs zet of in the global_prefs_override.xml zou het moeten werken. Dan kan je die virtuele 2e client stoppen.... misschien dat 2xBOINC op 1 machine toch nog ergens lekken heeft. Dacht er iets over gelezen te hebben.
laat me weten.
ttyl
Het is ook niet onze challenge geweest, normaal bereidt de crew dat soort dingen voor, dit kwam een halve week van te voren in het weekend binnenvallen. Zal nog wel komen, maar duurt even denk ik.Mist schreef op maandag 30 juli 2007 @ 17:42:
Beetje in de trant van eerdere reacties, maar iets meer info in de startpost zou wel fijn zijn.
Ff heel in het kort wat dit project doet, wat die challenge inhoudt en hoe je mee kunt doen (of waar je de die info kunt vinden), dat kan echt helpen.
Het zal mij uiteindelijk wel lukken, maar voor iemand die gewoon ff die opvallende topictitel aanklikt is het allemaal net te veel moeite zo ben ik bang.
Enige wat nog ontbreekt is hoe je lid van DPC wordt
???.... toch nog maar eens goed kijken (Mist schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:03:
Nou inmiddels is het al een nette topicstart geworden hoor!
ik ben een beetje lui, maar maai ondertussen wel door he'
Zolang als je maar rond 128mb vrij RAM hebt voor de klus, wordt de rest naar VM geschreven. Dat is voor een FA@H job gauw 350-450mb. Je kunt BOINC tweaken om alles maximaal in RAM te houden.... minder disk i/o is sneller tenslotte.Mist schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:26:
Inderdaad, na UD dacht ik al sterk aan dit project, maar OGR was wat makkelijker omdat ik die client toch al had staan. Maar voor deze gelegenheid toch maar eens deze client geïnstalleerd, ziet er op het eerste gezicht ok uit. Pakt netjes 50/50 proc met d.net, wat op puur idle duidt en de geavanceerde weergave geeft veel info. Het geheugengebruik loopt wel hard op, na een puur minuten al 90MB. Dat moet niet veel langer doorgaan zo, want ik heb maar 512...
En troost je....ze werken bij CPDN aan 5gb modellen

Jij ging toch dadelijk naar de shop voor een extra reepje geheugen?Mist schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:26:
Inderdaad, na UD dacht ik al sterk aan dit project, maar OGR was wat makkelijker omdat ik die client toch al had staan. Maar voor deze gelegenheid toch maar eens deze client geïnstalleerd, ziet er op het eerste gezicht ok uit. Pakt netjes 50/50 proc met d.net, wat op puur idle duidt en de geavanceerde weergave geeft veel info. Het geheugengebruik loopt wel hard op, na een puur minuten al 90MB. Dat moet niet veel langer doorgaan zo, want ik heb maar 512...
En pagefile is ook maar 300MB.. Nouja ik blijf het ff in de gaten houden, is voorlopig gestabiliseerd op 90MB.
Wel VM in OS op variable grootte instellen of op 1gb vast minimum. Zou zonden zijn als je na 6 of 8 uur crunchen een vastloper krijgt gevolgd door een abort.Mist schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 15:40:
Alle sleuven zitten al vol
En pagefile is ook maar 300MB.. Nouja ik blijf het ff in de gaten houden, is voorlopig gestabiliseerd op 90MB.
Anoniem: 222991
Heb de boel nu stabiel draaien, ik laat het zo even met de huidige vm omgeving.Anoniem: 167389 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 12:10:
@Dukebox,
Heb knreed verwittigd inzake die "ghost processes" en hem gevraagd die 32 core setting door te drukken als toegestane instelling (als het al niet gebeurd is).
In principe als je die in de 5.10.13 client lokale prefs zet of in the global_prefs_override.xml zou het moeten werken. Dan kan je die virtuele 2e client stoppen.... misschien dat 2xBOINC op 1 machine toch nog ergens lekken heeft. Dacht er iets over gelezen te hebben.
laat me weten.
ttyl
Wat ik nog mis:Mist schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 13:03:
Nou inmiddels is het al een nette topicstart geworden hoor!
Moet je aan een van beide projecten meedoen of gewoon aan allebei?
En ergens in de thread staan opties om je CPU op 100% te laten draaien. Die zou ook handig zijn.
Edit: Dat laatste moet dus in een global_prefs.xml bestand. Je profiel op internet pakt dit niet.
Edit3: Wel dus, maar dat duurt even voor hij dat snapt.
Edit @ tuxnl: ik bedoelde de topic start.
[ Voor 18% gewijzigd door KoW op 05-08-2007 13:24 . Reden: oud foutje ]
Anoniem: 222991
Default wil nog wel eens CPU usage op 60% staan, bij 'MyGrid', optie 'Device manager', optie 'device profiles', 'Default' selecteren, instellen op 'no more then "100.0" % of processor time', dan 'save' button. Nu zijn de settings op de site ok, die kun je ophalen door in je client op 'update' te drukken. Pas op met update worden WU's die klaar zijn verstuurd, dus even wachten tot na 2 uur vannacht, dan tellen ze mee in de challange.
Een dergelijk verhaal heeft Sekerob al een keer gepost dacht ik, maar anders uitleggen is meestal verhelderend.
Iemand gaf al gevolge 'observaties' aan, dat het geheel na een challenge in no time in elkaar gezet is. Veronderstellende dat grosso modo de meesten al BOINC zouden draaien en weten hoe het werkt, zou het eigenlijk gesneden Groninger koek moeten zijn.(geïmporteerd en ongeveer 5 euro per stuk hierKoW schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 22:29:
[...]
Wat ik nog mis:
Moet je aan een van beide projecten meedoen of gewoon aan allebei?
En ergens in de thread staan opties om je CPU op 100% te laten draaien. Die zou ook handig zijn.
Edit: Dat laatste moet dus in een global_prefs.xml bestand. Je profiel op internet pakt dit niet.
Edit @ tuxnl: ik bedoelde de topic start.
De punten hier genoemd zijn toegevoegd aan de OP! Zo zijn wij ook weer
Vandaag DPC 491,087 Christians 354,192
Zijn ze aan het bufferen ofzo ?
Verwacht morgen 500k+ denk ik.
Ik zit nu op 0:000:02:37:27 per resultaat ongeveer is dat een beetje normaal voor een e4300 ?
Sinds dat seti gestopt of overgegaan naar boink is eigenlijk niet meer gekrunshed.
(ja seti op mijn mooie AMD k6-2 450 en P1 MMX 200mhz, those where the day's
Sinds dien aleen wat met F@H gerommeld voor DPC op mijn 1950PRO's.
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 74431 op 01-08-2007 07:03 ]
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Dan weet ik al waar ik je aan ga herinneren als je weer hier bentFlapmo schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 07:04:
balen dat ik in USA zit. Hiervoor had ik wel eens een paar bakkies willen knallen :d. En dan te bedenken dat ik te lui ben om dat voor NC te doen. Daar doe ik steady alles met 1 bakkie
.
Swapfile staat op aparte partitie, daar blijf ik ff vanaf. En het is SD RAM. Maar voorlopig draait het goed hoor. Tot nu steeds wel zo'n 100MB geheugen marge gehad tot de limiet. Eerste WU is vannacht afgerond, tweede is nu op de helft, verwacht niet ineens problemen te krijgen.SKiLLa schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:23:
Als je slechts 512 RAM hebt en fixed swapfile formaat, dan zou ik die swapfile wel op minimaal 512 zetten hoor. Tenzij je die 200MB HDD space echt nodig hebtWat voor RAM is het eigenlijk, SDRAM, DDR ? Heb van de week misschien nog wel wat DDR1 RAM over voor een mede-
...
Ben bang dat je met 300mb vast VM bij de eerste/beste FA@H klus problemen krijgt. Die heeft echt 350-450mbVM nodig tenzij je genoeg vrije RAM hebt. De laatste AIDS klussen doen allen rond 148-149mb RAM top. Ergens heb ik op WCG een matrix gepost van echt waargenomen maxima.Mist schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:03:
[...]
Swapfile staat op aparte partitie, daar blijf ik ff vanaf. En het is SD RAM. Maar voorlopig draait het goed hoor. Tot nu steeds wel zo'n 100MB geheugen marge gehad tot de limiet. Eerste WU is vannacht afgerond, tweede is nu op de helft, verwacht niet ineens problemen te krijgen.
A ja:
(Sorry maar het stond op 800 breed dus leest een beetje minder.... even inzoomen voor goede rendering.)
Voor HPF2 staat 250mb RAM minimum, maar sommige Linux/Windows "Fakers" hebben de server laten geloven dat ze 256mb ram hebben terwijl er 128mb in zit. HPF2 heeft ongeveer 90mb RAM nodig om te draaien. Gaat alleen een beetje langzamer, of liever gezegd, heeft gebruikers impact. Daarom zet WCG de vereisten hoger om dat te voorkomen!
iz RAM: Heb me laten vertellen, en het klok allemaal heel plausibel, dat 2x512mb beter is als 1x1gb en 2x128 weer beter als 1x256, dus heb ik 3x512 in het kastje.... heeft iets met de adressering te maken over meerdere bussen op de mobo.... technonix hier. Het kost bijna niets dus de 128 of 256 reepjes vervangen op een 'user' machine is echt een genot.... zelf alle machines op 1.5gb gebracht, puur voor verwerkingssnelheid (Disk i/o tijd wordt niet geklokt door BOINC).
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 167389 op 01-08-2007 12:25 ]
Hoogste geheugengebruik puur door het wcg_faah proces dat ik tot nu toe gezien heb is 120 MB. Enkele tientallen extra trekt ie ook nog wel. Heb het nodige in XP getweakt om het standaard geheugengebruik wat te reduceren
"Een gewaarschuwd mens telt voor 2" zeggen ze geloof ik in de lage landenMist schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 12:39:
Zowel de WU die al af is, als die waar ie nu mee bezig is, is een FA@H unit
Hoogste geheugengebruik puur door het wcg_faah proces dat ik tot nu toe gezien heb is 120 MB. Enkele tientallen extra trekt ie ook nog wel. Heb het nodige in XP getweakt om het standaard geheugengebruik wat te reduceren
Is de 5.10 nou echt beter en zo ja, waar haal ik die vandaan?
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Als je er al voor gaat 5.10.13 tenzij je echt zaken als SOCKs proxy nodig hebt.... dan 5.10.17 (Windows). Over 5.10.8 voor Linux heb ik weinig gehoord, maar geloof dat XS er ongeveer en masse op over is gegaan.Paddixx schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:02:
5.10 kan je hier downloaden: http://boinc.berkeley.edu/download_all.php
Bijna het dubbele van Christians... en had gedacht 500k.. pfft.t...
Loopt de 64bitter harder sekerob ?
Heb ook maar even de 5.8.10 gedownload zo ff updaten als mijn wu's klaar zijn.
Heb nu ook wu's er tussen staan met zoiets als
wopr Error 08/01/2007 13:42:05 08/01/2007 20:26:06 0.15 2.1 / 0.0
Ben ik dan 5 van mijn wu's kwijt ?
[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 74431 op 02-08-2007 03:57 ]
De OP is ge-auto-update en kijk die uiers nou toch eens in uitmuntende staat zijnde.... op de hand gemolken.... en ziene ge al dat bekijks hier met plek negen in de daily team lijst ;>)Anoniem: 74431 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 03:22:
Volgens mij kunen ze het weer beter MOW down noemen denk.
Bijna het dubbele van Christians... en had gedacht 500k.. pfft.t...

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 167389 op 02-08-2007 04:18 ]
Zijn dat een stel Christians die daar, een beetje moedeloos kijkend, jouw koe bewonderen?Anoniem: 167389 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 03:23:
[...]
De OP is ge-auto-update en kijk die uiers nou toch eens in uitmuntende staat zijnde.... op de hand gemolken.... en ziene ge al dat bekijks hier met plek negen in de daily team lijst ;>)
[afbeelding]
\TP51/
lol. Heb hier wat moeite om me in te houden, maar die Christians zijn op hun forum zo christelijk dat je bijna politiek incorrecte grappen gaat maken. Maar grappen over geloof vind ik nooit zo'n goed plan, dus doe het maar niet.JoY schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:44:
[...]
Zijn dat een stel Christians die daar, een beetje moedeloos kijkend, jouw koe bewonderen?
Wat zijn hun reacties na de eerste dag ? Ik neem niet aan dat ze zitten te vloekenxahmol schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 16:58:
[...]
lol. Heb hier wat moeite om me in te houden, maar die Christians zijn op hun forum zo christelijk dat je bijna politiek incorrecte grappen gaat maken. Maar grappen over geloof vind ik nooit zo'n goed plan, dus doe het maar niet.
Holy cow ??ParaNoiMia schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:03:
Wat zijn hun reacties na de eerste dag ?

Meshify Beast: Ryzen 7 5700X3D - Radeon RX 7900GRE 16GB - B550 AORUS PRO AC - 32GB Kingston FURY Beast DDR4-3200 - Kingston A2000 1TB
Leg plat hiero Duke bijna mijn koffie over mijn mooie g15 met +- 100gram aan shag erin
Topic van DPC
Topic van Christians
En nog een topic over de "battle" in het chat gedeelte
[ Voor 18% gewijzigd door MarcyDarcy op 02-08-2007 21:55 ]
Dengue is dit weekend in Beta gegaan hetgeen met FightAids@Home Update inhoud dat WCG v.a. eind augustus weer 3 projecten draait. Kanker staat op een trillerige september/oktober lancering. Alpha tests zijn heel goed verlopen.
Voor wie UD agent draait, ALLE nieuwe projecten komen alleen op BOINC uit. Makkelijker voor onderhoud zodat nog meer projecten gestart kunnen worden en meer OS platforms tot de mogelijkheid gaan behoren. WCG draait al op Woz > 95, Linux, MAC Intel, MAC PPC, FreeBSD.
PS vraag me toch af hoe het met die 32 cores I2 gaat en spatten de vonken er dit weekend helemaal ongenaakbaar af?
Krijg hem niet draaiend, start allemaal processen op.. 100% cpu maar daar staat ie nu al 3 dagen op.. zie geen werk opgehaald worden of verstuurd worden. Snap het niet helemaal.Anoniem: 167389 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 10:31:
PS vraag me toch af hoe het met die 32 cores I2 gaat en spatten de vonken er dit weekend helemaal ongenaakbaar af?
Ben het even kwijt maar wat voor OS en als je in BOINCmgr tasks tab kijkt, hoeveel processen zie je dan en telt de CPU tijd ook op en het vorderings percentage?DukeBox schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 15:34:
[...]
Krijg hem niet draaiend, start allemaal processen op.. 100% cpu maar daar staat ie nu al 3 dagen op.. zie geen werk opgehaald worden of verstuurd worden. Snap het niet helemaal.
Hoe een mega flush te organiseren op WCG.
- Zet work fetch op kort tot een afgesproken datum (Connect to every 0.3 days - default). Additional buffer op nul.
- Zet Beta testing deelname *uit*.
- Laat de werk buffer langzaam leeg lopen.
Op afgesproken datum,
- zet Connect to every 1.0 days en additionele buffer op 8 als je FA@H doet, resp.10 dagen als je *Alleen* HFP2 doet).
- Laat BOINC 5.10.13 of beter, de buffers vol laden. Kan enige uren tot een dag duren!!!!
- Zet Network Activity *Suspended*.
Downloaden van werk is beperkt to 50 stuks per core per dag en 10 per keer met 5 minuten onderbreking dus het vraagt enig geduld. BOINC rekend continue of je koetjes het aan kunnen na elke download van 10 voordat de volgende 10 gehaald worden.
Bovenstaande werkt alleen met 5.10.17.... ja die is er en laat niet een obscure 'hang' zien zoals onder 5.10.13 (alles lijkt te werken maar de CPU staat stil). Zeer sporadisch plus de eerder genoemde en opgeloste SOCKS proxy in .17
EN wees gewaarschuwd dat v.a. versie 5.8 het Update knopje de net-lijn automatisch 5 minuten opent. Eerste keer worden de "Result Files" geflushed (wat niet erg is), Tweede keer gaan de "Ready to Report" acknowledgment.... einde opgebouwde flush.
Heb het succesvol getest met het oog op bijv. reizen en MF'en. Wist er 7 dagen uit te halen voordat een deadline een flush afdwong (en me naar plaats 3 in de dailies schoot). Er zou dus om die Cs hun dagje te geven een kleine *Network Activity Suspend* ingesteld kunnen worden.
Let wel op de deadlines. Als je teveel blijkt te hebben na een aantal dagen crunchen, het te veel suspenden, zodat het niet per abuis op de 10e (FA@H) dan wel de 12e dag (HPF2) verwerkt wordt. Als je het toch verwerkt en terugstuurt VOOR de reserve kopie van een ander terug is krijg je nog punten. Zo niet, krijg je een "too late" met nul.
PS maakt niet uit welk profiel, maar wel "Custom" kiezen en de CPU resource op 100% zetten anders gaat het maar op 60% van de kracht volgens het Minimum Impact profiel. Je kunt ook "Maximum Output" kiezen.... dan is het echt feest (voor WCG)
Due dates zijn onderhavig aan wijziging dus let wel op je queue of op het member nieuws op WCG.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 167389 op 06-08-2007 17:57 ]
Dit zie je alleen in de geavanceerde weergave van de client en alleen bij de hogere versies
Edit:
Je kan het ook handmatig in %INSTALL_DIR% \ global_prefs_override.xml zetten.
Sekerob houd ervan om informatie in brokjes aan te leverenAnoniem: 167389 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:07:
...wat er in het global_prefs_override.xml gezet dient te worden:code:
1 2 3 4 <global_preferences> <work_buf_min_days>1.000000</work_buf_min_days> <work_buf_additional_days>4.000000</work_buf_additional_days> </global_preferences>
[ Voor 59% gewijzigd door KoW op 06-08-2007 15:53 ]
Daarvoor moet je wel BOINC versie 5.10.x hebben volgens mij.
[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]
Dat zegt hij ook:Paddixx schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:13:
@Hierboven:
Daarvoor moet je wel BOINC versie 5.10.x hebben volgens mij.
Volgens mij zegt ie dat je 5.10.17 moet hebben en dat 5.10.13 af en toe een probleem geeft.Anoniem: 167389 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:52:
Bovenstaande werkt alleen met 5.10.17.... ja die is er en laat niet een obscure 'hang' zien (alles lijkt te werken maar de CPU staat stil) van 5.10.13. Zeer sporadisch plus de eerder genoemde en opgeloste SOCKS proxy in .17
Waar te downloaden:
Paddixx schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 13:02:
5.10 kan je hier downloaden: http://boinc.berkeley.edu/download_all.php
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 167389 op 07-08-2007 14:12 ]
Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Van 880K naar slechts 836K ... hopelijk is morgen weer een goede dag !
Iemand nog nieuws van/over de C's ?