Delete T.net Account

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Admins, ik ben al een tijdje op zoek geweest naar een topic hiervoor, maargoed kon ik niet vinden, good for you :). Ik heb mijn beste tijd op T.net gehad, ga mijzelf meer orienteren op internationalere websites, voornamelijk Engelstalig. Ik wil dus geen gebruik meer maken van mijn account en eventuele aanverwante opties zoals GoT.

Mijn verzoek aan u is om mijn account te verwijderen, en al mijn persoonsgegevens te verwijderen vanaf T.net.
Ik heb vernomen dat jullie dit nooit doen of iets dergelijks? Maar http://www.cbpweb.nl/ (College Bescherming Persoonsgegevens) en de Wet bescherming persoonsgegevens zeggen van wel.
Bij deze dien ik dus een verzoek in.

Bedankt voor een leuke tijd als member en non-member, leuke discussies gevoerd, en grappige posts voorbij zien komen.

Bij voorbaat dank,

Sagher

PS: Je bespaart jezelf en anderen een heleboel moeite als je gewoon een delete functie voor je members kan maken. Zelfs freakin Hyves heeft een delete account functie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt je profiel leeghalen en een onzinmailadres invullen. Dan kun jij niet meer inloggen en je account is ook niet tot jou te herleiden. Deleten doen we inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je kan je profiel zo veel mogelijk legen, al je posts editten. Daarna een onzin emailadres opgeven, uitloggen, je een nieuw wachtwoord laten mailen en je bent klaar.

Ik snap het nut er niet van om al je posts weg te willen hebben. Als iedereen dat zou doen zou de hele functie van een forum om zeep geholpen worden. Wat heb je aan een database vol met interessante topics, als het een gatenkaas wordt door verwijderde posts.

[ Voor 44% gewijzigd door fsfikke op 26-07-2007 03:15 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heel interessant allemaal... Maar hoe zit het met de feature die T.Net zelf biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk je hoeft me posts en me naam niet te verwijderen, maar alleen me account. Daar staat nu eenmaal aan mij gerelateerde informatie, en volgends de wet heb ik recht om mijn gegevens in te zien, en/of te laten verwijderen. En dat jullie die optie niet aanbieden om één of andere louche reden is niet mijn probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:16:
Ja heel interessant allemaal... Maar hoe zit het met de feature die T.Net zelf biedt?
Die is er niet. Behalve dan de feature van het wijzigen van je accountgegevens.
Heb je trouwens een iets specifieker linkje naar een pagina van het CBP waar jij leest dat T.net verplicht is om jouw gegevens te verwijderen?

Het enigste wat in je profiel staat is de naam 'sagher'. De rest kan je gewoon verwijderen. Er blijft dan alleen een account over met een username en ID. Dat account is op geen manier aan jou verbonden en ook niet jouw eigendom.

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 26-07-2007 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:19:
Kijk je hoeft me posts en me naam niet te verwijderen, maar alleen me account. Daar staat nu eenmaal aan mij gerelateerde informatie, en volgends de wet heb ik recht om mijn gegevens in te zien, en/of te laten verwijderen. En dat jullie die optie niet aanbieden om één of andere louche reden is niet mijn probleem?
Jij bent niet je account. Als jij je account leeg gooit staat er helemaal geen aan jou relateerde info in. Als je je gegevens wilt zien kun je die tegen betaling opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:16:
T.net biedt al de bovenstaande features aan ;)

Verder bewaart T.net niet meer persoonsgegevens dan wat je zelf invult in je profiel. En T.net geeft je de mogelijkheid diezelfde persoonsgegevens weer te verwijderen. Ik zie het probleem niet :)

Er zit overigens een heel groot verschil tussen 'Account verwijderen' en 'Persoonsgegevens verwijderen'. Die tweede optie is misschien wettelijk verplicht, maar er is niets en niemand die T.net verplicht de eerste aan te bieden.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:19:
Alle door jou ingevulde persoonlijke informatie in je profiel is door jouzelf te verwijderen. Alle persoonlijke informatie die je toevallig hebt gelult in een post is jouw eigen verantwoordelijkheid geweest en zal heus niet vallen onder die CBP-wetten. Verder, waarom zou T.net het "account" moeten verwijderen als een account-ID en wat lege DB-velden het enige wat overgebleven is?

[ Voor 37% gewijzigd door Osiris op 26-07-2007 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima, dan wil ik mijn gegevens inzien, Je kunt mij een factuur mailen op *********.com of **********.

En nadat ik mijn gegevens heb ingezien wil ik deze graag verwijderd zien, ben bereid een fee voor te betalen. bedankt voor je medewerking. Deze post edit ik over een kleine 15 minuten btw.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 03:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leesvoer: Privacy Statement
Indien u zich heeft aangemeld bij Gathering of Tweakers op deze website kunt u uw persoonlijke gegevens altijd inzien, wijzigen of verwijderen. Dit doet u door in uw profile pagina van Gathering of Tweakers naar Uw persoonlijke gegevens pagina te gaan. Hier vindt U de mogelijkheid tot inzage, aanpassing en/of verwijdering. Voor verwerking van verzoeken tot inzien, aanpassing en verwijdering van persoonsgegevens mogen wij u administratiekosten in rekening brengen. Voor het toezenden van de opgevraagde van persoonsgegevens zullen we U ook vragen om naam en adres. Na het verwerken van uw aanvraag zullen we die gegevens vernietigen.
En nog meer leesvoer: GoT, de gebruikersgegevens en de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:19:
[...]

Die is er niet. Behalve dan de feature van het wijzigen van je accountgegevens.
Heb je trouwens een iets specifieker linkje naar een pagina van het CBP waar jij leest dat T.net verplicht is om jouw gegevens te verwijderen?
Uit de T.net AV:
Een lid is te allen tijde gerechtigd om zijn/haar account op te zeggen. De persoonsgebonden gegevens van het desbetreffende account zullen worden verwijderd. Geplaatste berichten kunnen niet worden verwijderd, aangezien zij integraal deel uitmaken van de discussies.
Dus als een lid, sagher in dit geval, wil dat de het profiel geleegd wordt, dan zal T.net, volgens hun eigen voorwaarden, eraan moeten voldoen :)

(Overigens ben ik ook benieuwd naar de link op CBP)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 01:30

Nobby

Nuts!

Bij het registereren heb jij je de rechten van je postings op dit forum overgedragen aan T.net. Als jij niet meer geassocieerd mee wil worden met jouw posts ivm met een (eventuele) werkgever oid. Dan kun je je profiel aanpassen.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
En nóg meer leesvoer:
Bescherming persoonsgegevens

17. Het lid geeft Tweakers.net BV toestemming tot het opslaan van de benodigde gegevens ten behoeve van de exploitatie van het forum. Tweakers.net BV zal de door gebruiker opgegeven persoonsgegevens nimmer gebruiken voor enig ander al dan niet commercieel doel dan de exploitatie van de sites en diensten van Tweakers.net. Gegevens zullen nimmer ter beschikking worden gesteld aan andere partijen. De bestanden met persoonsgegevens van Tweakers.net BV zijn op grond van de Wet persoonsregistraties aangemeld bij de Registratiekamer, Prins Clauslaan 20 te Den Haag, telefoon 070 - 3811300. Deze wet stelt eisen aan het beheer, het gebruik en de beveiliging van persoonsgegevens zoals die door Tweakers.net BV worden verzameld en opgeslagen. Een afschrift van deze gegevens wordt op verzoek verstrekt. Hiervoor zijn administratiekosten verschuldigd. Meer over uw persoonsgegevens en Tweakers.net BV vindt u in ons privacystatement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:23:
En nadat ik mijn gegevens heb ingezien wil ik deze graag verwijderd zien, ben bereid een fee voor te betalen. bedankt voor je medewerking.
Lees de Privacy Statement en dat topic dat ik heb genoemd hierboven :)

Je posts verwijderen we dus niet. Mocht je in een post iets neer hebben gezet waarvan je denkt dat het zondermeer naar jou is te herleiden, dan kun je het beste dat stukje nu weghalen nu je nog kunt inloggen. Maar zoals gezegd, als jij gewoon je eigen profiel hier leegmaakt, dan is er alleen nog maar je username. En die is niet aan een persoon te koppelen door een lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En waar lezen jullie in godsnaam CPB (Centraal Plan Bureau), ik zeg http://www.cbpweb.nl/ (College Bescherming Persoonsgegevens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:24:
Dus als een lid, sagher in dit geval, wil dat de het profiel geleegd wordt, dan zal T.net, volgens hun eigen voorwaarden, eraan moeten voldoen :)
Het is niet dat wij zijn profiel niet willen legen. Dat is een paar muisklikken. Maar hij kan dit ook prima zelf doen. En als hij daarna zijn emailadres in onzin veranderd dan is de toegang zelf ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stuur mij de factuur maar, mijn emailadres heb je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:27:
En waar lezen jullie in godsnaam CPB (Centraal Plan Bureau), ik zeg http://www.cbpweb.nl/ (College Bescherming Persoonsgegevens)
Zullen we even op niveau blijven en inhoudelijke reacties blijven geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
Nou nou, je bent wel erg 'scherp' op foutjes. En dat voor iemand die chronisch denkt dat 'me' een fatsoenlijk synoniem voor 'mijn' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Wet bescherming persoonsgegevens
De belangrijkste regels voor het vastleggen en gebruiken van persoonsgegevens zijn vastgelegd in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Deze wet is op 23 november 1999 unaniem door de Tweede Kamer aangenomen en op 3 juli 2000 door de Eerste Kamer aanvaard. De wet is op 1 september 2001 van kracht geworden.

De Wbp heeft betrekking op alle gebruik - 'verwerkingen' - van persoonsgegevens, van het verzamelen ervan tot en met het vernietigen van persoonsgegevens.

Het ministerie van Justitie heeft een Handleiding voor verwerkers van persoonsgegevens uitgebracht.

Melding en vrijstelling van melding
Alle verwerkingen van persoonsgegevens moeten worden gemeld bij de toezichthouder, het College bescherming persoonsgevens (CBP). Het CBP houdt een openbaar register van deze meldingen bij. Een groot aantal maatschappelijk goed bekende en geaccepteerde verwerkingen zijn echter vrijgesteld van melding. Het CBP biedt op deze website een handreiking bij het gebruik van het vrijstellingsbesluit.

Handreiking Vrijstellingsbesluit
Wbp-meldingsprogramma
Wbp-meldingsformulier
Wbp-meldingenregister
Technologie
In de Wbp is een afzonderlijk artikel (artikel 13) opgenomen over de toepassing van technologie bij de bescherming van persoonsgegevens.

Toezicht op de naleving van de Wbp en handhaving van de Wbp
De Wbp regelt ook de taken en bevoegdheden van de toezichthouder op de wet, het College bescherming persoonsgegevens. Dit is als nationale toezichthouder de opvolger van de vroegere Registratiekamer. Het CBP heeft bevoegdheden om sancties op te leggen.

Meer informatie over het CBP
Wetsartikelen over de toezichthouder
Functionaris voor de gegevensbescherming
Organisaties kunnen ook een eigen, interne toezichthouder aanstellen, de functionaris voor de gegevensbescherming.

Meer informatie over de functionaris voor de gegevensbescherming
Openbaar register van functionarissen voor de gegevensbescherming
en speciaal voor Tnet
Technologie
In de Wbp is een afzonderlijk artikel (artikel 13) opgenomen over de toepassing van technologie bij de bescherming van persoonsgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Moeten we nu echt zelf dat artikel 13 op gaan zoeken of kom je zelf met argumenten waar we ook daadwérkelijk wat mee kunnen? Want tot nu toe zegt het allemaal extreem weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Mag ik als gewone simpele user even vinden dat je ongelovelijk hoog van de toren blaast? Wat is er mis met de eenvoudige optie 'verwijder alle persoonsgegevens uit je profiel'?

Zoveel posts heb je niet, er wordt verder niets opgeslagen qua jouw persoontje en wat er opgeslagen wordt kan je ook nog eens zelf verwijderen. Simpel toch? :)

En dit soort opmerkingen
PS: Je bespaart jezelf en anderen een heleboel moeite als je gewoon een delete functie voor je members kan maken. Zelfs freakin Hyves heeft een delete account functie.
krijg ik persoonlijk de kriebels van.... Tweakers.net bestaat niet uit één persoon en het klinkt gewoon vrij respectloos allemaal tegenover degenen die t.net en GoT onderhouden en tot een leuke community maken.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:33:
[...]

en speciaal voor Tnet

[...]
fsfikke schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:19:
Questions stands.

Ik vind het wel vreemd hoe makkelijk jij omspringt met bijvoorbeeld je mailadressen, toch wel gevoelige gegevens voor iemand die schijnbaar zo zwaar aan bescherming van dat soort gegevens tilt.

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 26-07-2007 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Precies, je persoonsgegevens kun jezelf verwijderen, posts vertellen niets over je persoon. Je verschuilt je hier achter een nickname op T.Net. Op posts waar je sosieso je rechten op hebt afgestaan.

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Artikel 13

De verantwoordelijke legt passende technische en organisatorische maatregelen ten uitvoer om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Deze maatregelen garanderen, rekening houdend met de stand van de techniek en de kosten van de tenuitvoerlegging, een passend beveiligingsniveau gelet op de risico's die de verwerking en de aard van te beschermen gegevens met zich meebrengen. De maatregelen zijn er mede op gericht onnodige verzameling en verdere verwerking van persoonsgegevens te voorkomen.
Erg boeiend artikel :D _O- :')

Heeft geen eens iets te maken met het 'verwijderen' van persoonsgegevens :D

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 26-07-2007 03:38 . Reden: URL in quote erbij. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:28:
Zoals aangegeven is moet je dat *zelf* opvragen. Wij sturen niet zomaar lukraak privégegevens, want wij willen de zekerheid hebben dat we de juiste gegevens naar de juiste persoon sturen. Dat gaan we dus niet doen door een factuur te sturen omdat iemand dat zowat eist.

Als je je eigen gegevens niet meer op Tweakers.net wil hebben staan, dan kan je dat allemaal zelf regelen via http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user. Het enige wat een andere forumbezoeker krijgt te zien is de gebruikersnaam en wat statistieken. De rest wat onder het kopje 'Persoonlijke gegevens' staat in [Verwijderde gebruiker], heb je allemaal zelf ingevuld. Dat zijn ook gegevens die je zelf kan veranderen.

Reacties die door jou geplaatst zijn, doen we niet verwijderen omdat deze integraal onderdeel uitmaken van de discussies. Als je zo graag je gegevens kwijt wil en blijkbaar ook je account, kom dan helemaal niet meer op Tweakers.net of verander je e-mailadres naar een adres waar je geen toegang tot hebt of wat niet (kan) bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk kan ik het zelf ook, ik vind het alleen vervelend dat T.Net de optie niet bied, en dat ze er zo ontzettend moeilijk over doen. Een account (softwarematig technologisch drager van mijn gegevens) moet gewoon te deleten vallen, zowel volgends de wet als de FAQ van Tnet.
quote: De Algemene Voorwaarden
Een lid is te allen tijde gerechtigd om zijn/haar account op te zeggen. De persoonsgebonden gegevens van het desbetreffende account zullen worden verwijderd. Geplaatste berichten kunnen niet worden verwijderd, aangezien zij integraal deel uitmaken van de discussies.
Als jullie hier een fee voor in rekening willen brengen, prima, stuur me maar een faktuur, ik vind het gewoon vervelend om gegevens en mijn naam op het internet te hebben rondzwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:28:
Ok, relax and take a deep breath. Ten eerste vind ik het jammer dat je besluit om te stoppen. Inderdaad kun je zelf alle openbare persoonsgegevens uit je account wissen.

Stuur je verzoek van het registratieovericht naar info@tweakers.net, we nemen dan contact met je op over de afhandeling van een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
Ik heb vernomen dat jullie dit nooit doen of iets dergelijks? Maar http://www.cbpweb.nl/ (College Bescherming Persoonsgegevens) en de Wet bescherming persoonsgegevens zeggen van wel.
Bij deze dien ik dus een verzoek in.
Dit gaat zover ik weet alleen op voor een volledige naam, adres, postcode, woonplaats en eventueel telefoonnummer + andere data zoals rekeningnummers.

Lijkt mij niet dat T.net een compleet adres van jou heeft. Enkel het forum account zelf. Weet niet wat je motivatie hierachter is maar je bent een beetje raar bezig. Mis je aandacht, zoek je sensatie of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:38:
Natuurlijk kan ik het zelf ook, ik vind het alleen vervelend dat T.Net de optie niet bied, en dat ze er zo ontzettend moeilijk over doen. Een account (softwarematig technologisch drager van mijn gegevens) moet gewoon te deleten vallen, zowel volgends de wet als de FAQ van Tnet.

[...]

Als jullie hier een fee voor in rekening willen brengen, prima, stuur me maar een faktuur, ik vind het gewoon vervelend om gegevens en mijn naam op het internet te hebben rondzwerven.
Als jij gewoon je naam en gegevens verwijderd dan zwerft er niets meer rond. Klaar. T.net biedt de optie dus wel, door jou je gegevens te laten verwijderen uit je profiel.

Volgens mij doe je moeilijk om het moeilijk doen.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Een account (softwarematig technologisch drager van mijn gegevens) moet gewoon te deleten vallen, zowel volgends de wet als de FAQ van Tnet.
In het door jou gequote stuk zie ik nér-gens staan dat je account gedeleted kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals .. met het legen van je ingevulde gegevens is de koppeling tussen jou en je useraccount ook verbroken. Wij doen niet moeilijk, omdat er domweg niets is om moeilijk over te doen.
Jouw gegevens kun je zelf wissen. Wij kunnen het ook voor je doen. Jouw naam is iets heel anders dan je username.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
gideon82 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:40:
[...]

Dit gaat zover ik weet alleen op voor een volledige naam, adres, postcode, woonplaats en eventueel telefoonnummer + andere data zoals rekeningnummers.
Persoonsgegevens zijn alle gegevens waaruit een natuurlijk persoon te herleiden valt :)

Overigens had de TS in de tijd van het aanmaken van dit topic, en beantwoorden enzo allang z'n profiel leeg kunnen maken :P

[ Voor 17% gewijzigd door anandus op 26-07-2007 03:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

note:

Ontkoppeling van persoonsgevens is iets anders dan een account deleten, account deleten wordt zover ik weet nooit gedaan is namelijk ook niet nodig volgens de CBP.

[ Voor 38% gewijzigd door dusty op 26-07-2007 03:46 ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Gideon

Ik wil gewoon heel simpel mijn account deleten. Dat er opeens half Tnet zich ermee bemoeit heb ik niet om gevraagd. Ik wou gewoon direct antwoord, en hier zitten de mensen die mij dat kunnen geven.

En zo te zien werkt zeiken wel, bedankt Zeef, ik zal morgenochtend een mailtje sturen met het verzoek en eventuele kosten per bank aan je overmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sagher: wil je dat ik je profiel nu leegmaak? Dat wil ik best even voor je doen.

Een onzinadres invullen laat ik aan jezelf over. Als ik dat voor je doe kun je namelijk hier ook niet meer posten in deze discussie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en ja mijn username is mijn echte naam. vandaar dat ik het een minder geslaagd idee vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:44:
Ik wil gewoon heel simpel mijn account deleten. Dat er opeens half Tnet zich ermee bemoeit heb ik niet om gevraagd. Ik wou gewoon direct antwoord, en hier zitten de mensen die mij dat kunnen geven.
Dan had je beter een mailtje kunnen sturen in plaats van een topic aanmaken ;)
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:46:
en ja mijn username is mijn echte naam. vandaar dat ik het een minder geslaagd idee vind.
Je kan dan ook nog, voor je definitief weggaat, een nickchange aanvragen :)

[ Voor 26% gewijzigd door anandus op 26-07-2007 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:43:
Overigens had de TS in de tijd van het aanmaken van dit topic, en beantwoorden enzo allang z'n profiel leeg kunnen maken :P
offtopic:
Vraag me af wat dat CBP zegt als ik hier in een post, dus geen profiel-deel ofzo, beweer dat Dhr. Sagher iets met economie doet ;) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:44:
@Gideon

En zo te zien werkt zeiken wel, bedankt Zeef, ik zal morgenochtend een mailtje sturen met het verzoek en eventuele kosten per bank aan je overmaken.
Je met met je 'gezeik' (zoals je het zelf noemt) niets bereikt. Alles wat er nu gebeurd stond al lang zo beschreven in verschillende AV's en FAQ's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De nada, ik moet er alleen wel eerlijkheidshalve bij zeggen dat je pas na het weekend antwoord krijgt wegens vakantie van deze en gene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook nog zoiets als een verzoek tot nickchange. Dan kun je er dus wat anders van laten maken en is zelfs je username niet meer iets wat te herleiden is tot je echte naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ HlpDsK

Ik stuur morgen een verzoek per email naar info@tweakers.net met daar het verzoek in en tot die tijd houd ik mijn account graag intact.

bedankt voor het aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Wellicht is een nickchange een idee voor je de zaak deactiveert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Dat is je eigen keuze geweest, maar je zou een nickchange kunnen aanvragen eventueel via mail, zodat dat in ieder geval geen probleem meer is :)

Tevens is het ontkoppelen van persoonsgegevens inderdaad iets anders dan het verwijderen van een account.

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

--teveel mensen reageren tegelijk :+

[ Voor 77% gewijzigd door dusty op 26-07-2007 03:50 ]

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh als dat zou kunnen, dan zou ik heel graag mijn nick willen veranderen en dan verwijder ik zelf wel alle info uit mijn profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Een onzinadres invullen laat ik aan jezelf over. Als ik dat voor je doe kun je namelijk hier ook niet meer posten in deze discussie :)
Als ik 't me goed herinner zal React tegenwoordig éérst een mailtje sturen om bevestiging naar het to-be email-adres. Pas dán zal het, na bevestiging dus, 't een en ander aanpassen.

Nu zijn er echter wel sites zoals Mailexpire.com waarbij je een gratis tijdelijke alias aan kunt maken. Verloopt die alias, dan werkt het door jou ingevulde emailadres ook niet meer, maar voor die tijd heb je dus wel kans om die bevestigingsmail te ontvangen.

Hm, die zooi gaat blijkbaar tegenwoordig buiten React om, maar via T.net's code zelf:
Bij wijziging van het e-mailadres moet je je profiel opnieuw activeren. Wees er dus zeker van dat het nieuwe e-mailadres juist is ingevuld, anders kan je niet meer inloggen met je account!

[ Voor 16% gewijzigd door Osiris op 26-07-2007 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:46:
[...]

offtopic:
Vraag me af wat dat CBP zegt als ik hier in een post, dus geen profiel-deel ofzo, beweer dat Dhr. Sagher iets met economie doet ;) :o
Wat serieuzer:
Dat vraag ik me dus ook af. Dat is het grijze gebied van persoonsgegevens.
De definitie is: '... gegevens bevat over een natuurlijk persoon én de persoon identificeerbaar is'.

Ergo valt jouw post volgens mij wél onder de wet persoonsgegevens. Maar in hoeverre kan je dat doorvoeren? Zeker als het, zoals op een forum, vrijwillig openbaar geplaatste gegevens zijn?
dusty schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:49:
--teveel mensen reageren tegelijk :+
offtopic:
Om tien voor vier 's nachts 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 26-07-2007 03:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je behulpzaamheid, ik ga meteen aan de slag. Fijne avond allemaal en mijn excuses voor de overlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Sure, dusty of HlpDsk regelt het verder voor je, ik ben BBO :)

Let wel, een bericht waarin je wordt gequote door een ander verandert NIET. Daar staat nog gewoon je oude nick in

[ Voor 57% gewijzigd door zeef op 26-07-2007 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

omg wat druk hier... :P

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:49:
Oh als dat zou kunnen, dan zou ik heel graag mijn nick willen veranderen en dan verwijder ik zelf wel alle info uit mijn profiel.
Nickchange regels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Sagher, ik heb gegoogled op je naam en kreeg 70.400 resultaten. Jammer, je bent niet uniek. Je verzoek tot nickchange staat in de FAQ en kun je in SM posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het uiteindelijke adres naar onzin veranderen als allerlaatste stap kan de crew natuurlijk altijd nog doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Nickchange regels hoe je een nickchange aanvraagt.

Plaats in je aanvraag ook even een linkje naar dit topic.
anandus schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:50:
[...]
offtopic:
Om tien voor vier 's nachts 8)7
offtopic:
erger, op een doordeweekse dag..

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:50:
[...]
Wat serieuzer:
Dat vraag ik me dus ook af. Dat is het grijze gebied van persoonsgegevens.
De definitie is: '... gegevens bevat over een natuurlijk persoon én de persoon identificeerbaar is'.

Ergo valt jouw post volgens mij wél onder de wet persoonsgegevens. Maar in hoeverre kan je dat doorvoeren? Zeker als het, zoals op een forum, vrijwillig openbaar geplaatste gegevens zijn?
Is het nog steeds te identificeren na een nickchange? ;) Ik post geen voornaam, geen woonadres, geen burgerservicenummer ofzo. :) Dus AFAIK valt het er níet onder, ik kan maar zo een potje gelogen hebben ;)

offtopic:
w00t, al 50+ posts gelult 8)7 't Is zeker vakantie, pilsje iemand? :+

[ Voor 5% gewijzigd door Osiris op 26-07-2007 03:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Nobby,

zal best, maar geen van 2 van die pagina's zijn gerelateerd aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Sagher, ga je bij de IAVD oid? Dan kun je klagen wat je wil, maar ze komen er toch wel achter wat je allemaal gepost hebt. Mag ik vragen wat de reden is dat je "gedelete" wilt worden van GoT?
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:55:
@Nobby,

zal best, maar geen van 2 van die pagina's zijn gerelateerd aan mij.
Ik bedoel maar, je bent niet terug te vinden op T.net.

[ Voor 39% gewijzigd door Nobby op 26-07-2007 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Zover ik het begrepen hebt, is in principe de enige persoonsgegeven dat werkelijk door tweakers.net wordt bijgehouden je email adres. Juist omdat dat het enige is wat niet gelogen kan zijn. ( aangezien je je account hebt geactiveerd.. )

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43

[...]

Dan maak je het probleem op deze manier alleen maar erger. En ik kan wat getypte stukjes in topics nu niet echt gegevens noemen.. Ik vind het een beetje raar, je had hier van te voren al rekening mee kunnen houden. Dan had je je maar niet moeten registreren en lezen. Wat maakt het nu uit of het er wel of niet op staat.. Je zou bijna gaan denken dat je dingen te verbergen hebt..

Een nickchange helpt niet, in de quote's staat je oude username dan nog steeds.

[ Voor 4% gewijzigd door Steephh op 26-07-2007 03:57 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:52:
Het uiteindelijke adres naar onzin veranderen als allerlaatste stap kan de crew natuurlijk altijd nog doen.
Alhoewel de persoon achter onzin@onzin.com dan misschien kan komen klagen ;)

serieus: mooi om te zien dat t.net zelfs op woensdagnacht nog zo'n meedenkende community is :D en jammer dat je weggaat, maar fijn dat het in ieder geval op een redelijke manier is opgelost, en je latere posts getuigen in ieder geval meer van respect jegens de vrijwilligers die de boel hier runnen :)
Osiris schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:53:
offtopic:
w00t, al 50+ posts gelult 8)7 't Is zeker vakantie, pilsje iemand? :+
offtopic:
ok, waar kan ik het komen halen?? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Wokkels op 26-07-2007 03:58 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik prefereer donderdachtochtend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Serieus het gaat jullie dus allemaal ook echt helemaal niks aan.

Maar goed, ik heb een nieuwe werkgever welke neutraliteit vereist jegens de clienten, en mogelijkerwijs zijn dat clienten waar ik bijvoorbeeld op gebashed heb :P.

Maargoed ik ga er geen posts meer aan vuil maken, mijn probleem is opgelost, en discusieren jullie maar lekker verder. Night Night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Wokkels schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:56:

[knip]

offtopic:
ok, waar kan ik het komen halen?? :)
offtopic:
Enschede :)

Trusten Sagher en misschien tot ooit onder een andere nickname die niet te herleiden is :)

[ Voor 23% gewijzigd door Nobby op 26-07-2007 04:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Nobby schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:25:
Bij het registereren heb jij je de rechten van je postings op dit forum overgedragen aan T.net. Als jij niet meer geassocieerd mee wil worden met jouw posts ivm met een (eventuele) werkgever oid. Dan kun je je profiel aanpassen.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:59:

Maar goed, ik heb een nieuwe werkgever welke neutraliteit vereist jegens de clienten, en mogelijkerwijs zijn dat clienten waar ik bijvoorbeeld op gebashed heb :P.

Maargoed ik ga er geen posts meer aan vuil maken, mijn probleem is opgelost, en discusieren jullie maar lekker verder. Night Night.
Gold I tell you, Gold!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:59:

Klopt ook, en je bent ook niet verplicht het hier te posten, dat is je eigen vrije keuze :)

Maar fijn dat je tevreden bent toch? En ook een goede nacht :w
offtopic:
Gaan er nog treinen van Delft naar Enschede? ;)

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Wokkels schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 04:03:
{knip}
offtopic:
Gaan er nog treinen van Delft naar Enschede? ;)
offtopic:
nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

offtopic:
ah...mooi, m'n OV is toch niet meer geldig...

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grappige is dat ie niet wil dat iemand zich ermee bemoeit maar ondertussen hij wel gewoon een topic opent |:(

Sagher, ook op een doordeweekse nacht om 4:00 is het handiger eerst te denken, dan te doen ;)

:o nu heb ik je nickname genoemd, nickchange heeft dus niet zoveel nut meer... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 04:06:
Het grappige is dat ie niet wil dat iemand zich ermee bemoeit maar ondertussen hij wel gewoon een topic opent |:(

Sagher, ook op een doordeweekse nacht om 4:00 is het handiger eerst te denken, dan te doen ;)

:o nu heb ik je nickname genoemd, nickchange heeft dus niet zoveel nut meer... :)
Ik heb z'n voornaam/nick al meerdere keren genoemd. Ik hoop echt voor hem dat ie niet bij de AIVD gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dat z'n voornaam zijn?

Ik vraag het me af... ik dacht eerder de achternaam

Zou hij ....... de bekende internet oplichter zijn? Ik dacht dat die inmiddels z'n dagen bij de Mac aan het slijten was...

[ Voor 48% gewijzigd door zeef op 02-10-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 04:10:
Zou dat z'n voornaam zijn?

Ik vraag het me af... ik dacht eerder de achternaam

Zou hij .......... de bekende internet oplichter zijn? Ik dacht dat die inmiddels z'n dagen bij de Mac aan het slijten was...
Who cares.

[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 02-10-2011 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Nobby schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 04:08:
[...]

Ik heb z'n voornaam/nick al meerdere keren genoemd. Ik hoop echt voor hem dat ie niet bij de AIVD gaat werken.
Alsof die 56 posts (ok, ik heb ze niet doorgespit) een sollicitatie bij de AIVD zouden kunnen beinvloeden... :P

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokkels schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 04:17:
[...]

Alsof die 56 posts (ok, ik heb ze niet doorgespit) een sollicitatie bij de AIVD zouden kunnen beinvloeden... :P
The AIVD works in mysterious ways ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK jongens. Het is laat maar dit is nog steeds niet de HK. Slowchat kan op IRC en vragen over de nachttrein ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

We hebben de gebruiker ondertussen (naar aanleiding van een mail verzoek) de toegang tot Tweakers.net ontzegt, en hij heeft een nickchange ondergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 04:18:
[...]

The AIVD works in mysterious ways ;)
maar nu vindt google niks meer op het huidige accountnaam+terroristen :(
hiermee heeft ie ze maar mooi om de tuin geleid! :D

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zijn oude nickname wordt in dit topic nog enkele malen genoemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
elevator schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 07:02:
We hebben de gebruiker ondertussen (naar aanleiding van een mail verzoek) de toegang tot Tweakers.net ontzegt, en hij heeft een nickchange ondergaan.
IP Ban? >:)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lees de Privacy Statement en dat topic dat ik heb genoemd hierboven :)

Je posts verwijderen we dus niet. Mocht je in een post iets neer hebben gezet waarvan je denkt dat het zondermeer naar jou is te herleiden, dan kun je het beste dat stukje nu weghalen nu je nog kunt inloggen. Maar zoals gezegd, als jij gewoon je eigen profiel hier leegmaakt, dan is er alleen nog maar je username. En die is niet aan een persoon te koppelen door een lezer.
Behalve reacties op gesloten topics...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:30:
[...]

Behalve reacties op gesloten topics...
Klopt. Mocht ie toch wat tegenkomen wat vervelend is dan moet ie maar contact opnemen. Er is vaak nog wel wat te regelen mbt edits ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:37:
[...]

Klopt. Mocht ie toch wat tegenkomen wat vervelend is dan moet ie maar contact opnemen. Er is vaak nog wel wat te regelen mbt edits ;)
Dat snap ik en dat weet ik. Maakt mij verder niks uit maar in het kader van het geheel hier, wordt nogal erg lastig als je een zeer actieve tweaker bent geweest met meer dan 3000+ posts. Er zal vast wel iets 'persoonlijks' tussen staan, maar om dat helemaal te gaan nazoeken... Dan zou het in zijn geheel deleten van alle posts toch wel het effectiefste zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:56:
[...]

Dat snap ik en dat weet ik. Maakt mij verder niks uit maar in het kader van het geheel hier, wordt nogal erg lastig als je een zeer actieve tweaker bent geweest met meer dan 3000+ posts. Er zal vast wel iets 'persoonlijks' tussen staan, maar om dat helemaal te gaan nazoeken... Dan zou het in zijn geheel deleten van alle posts toch wel het effectiefste zijn
Leuk grapje. Je begrijpt hopelijk toch zelf wel dat een dusdanige actie tot gevolg zou hebben dat hele topics nergens meer op slaan? Plus, je bent er mee akkoord gegaan dát je reacties bij het forum gaan horen. Als je niet wilt dat er persoonlijke meuk op het web staat, moet je het er niet posten. Simple as that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Je moet gewoon geen te persoonlijke informatie op een publiek leesbaar forum zetten... Het wordt een beetje omgekeerde wereld zo hoor...

:w Henk

[ Voor 3% gewijzigd door Wokkels op 26-07-2007 17:07 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:06:
Als je niet wilt dat er persoonlijke meuk op het web staat, moet je het er niet posten. Simple as that.
Dat is en blijft toch wel de kern van de zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:51:
Let wel, een bericht waarin je wordt gequote door een ander verandert NIET. Daar staat nog gewoon je oude nick in
Maar dat kan toch makkelijk met een handmatige actie opgelost worden? Of met een scriptje? Het forum als geheel wordt hier tenslotte ook beter van (de discussie in oude posts worden beter begrijpbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

Maar dat kan toch makkelijk met een handmatige actie opgelost worden? Of met een scriptje? Het forum als geheel wordt hier tenslotte ook beter van (de discussie in oude posts worden beter begrijpbaar).
Weet je hoe onnoemelijk zwaar dat gaat worden voor de database server (zeker als je iemand pakt met net zoveel posts als dat ik heb). Ik denk niet dat het wenselijk is als we kijken naar de performance van het forum :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
De downtime is aanzienlijk, als daar voldoende financiële compensatie tegenover staat valt natuurlijk over alles te praten :P }) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 10:50:
[...]

Laat daar eerst maar eens een kosten/baten vergelijk op los voordat je dat "makkelijk met een handmatige actie opgelost" wil noemen.

Die paar quotes waar een oude nick in staat, zijn die nou echt zo verschrikkelijk belangrijk dat je daarvoor de complete DB voor wil laten doorspitten?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
En misschien heeft iemand een nickname wat ook een gewoon Nerderlands/buitenlands woord is. Tuurlijk je kan "xxxxx schreef op " xxxxx wel filteren, maar je nick kan ook lost in een post genoemd worden. En ga je echt worden in posts weghalen kunnen er hele rare dingen komen te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
Evenzogoed, als hij daar blijkbaar recht op heeft, dient Tweakers BV zich daar aan te houden lijkt me. Dat hij beter had moeten weten of na had moeten denken voordat hij begon met posten is een loze uitspraak: je mag ten alle tijde zonder opgaaf van reden (blijkbaar) je gegevens laten verwijderen. Punt.

De 'account' Inactieve Tweaker kan nu toch mooi gebruikt worden als verzamelput van 'al' die mensen dit hier een beroep op doen? Een eerlijk gezegd lijkt me ook het probleem van "xxx schreef op" me een beetje overtrokken: zeker met ±56 posts is daar vast iets op te vinden. Het is nu eenmaal informatie over de persoon in kwestie en die dient op verzoek verwijderd te worden. Punt. Dat het 'allemaal erg lastig is', doet toch niet ter zake?

Wel lijkt het me verstandig dit idd niet per forumbericht te regelen, maar schriftelijk ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51

ThunderNet

Flits!

Breepee schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:41:
Evenzogoed, als hij daar blijkbaar recht op heeft, dient Tweakers BV zich daar aan te houden lijkt me. Dat hij beter had moeten weten of na had moeten denken voordat hij begon met posten is een loze uitspraak: je mag ten alle tijde zonder opgaaf van reden (blijkbaar) je gegevens laten verwijderen. Punt.

De 'account' Inactieve Tweaker kan nu toch mooi gebruikt worden als verzamelput van 'al' die mensen dit hier een beroep op doen? Een eerlijk gezegd lijkt me ook het probleem van "xxx schreef op" me een beetje overtrokken: zeker met ±56 posts is daar vast iets op te vinden. Het is nu eenmaal informatie over de persoon in kwestie en die dient op verzoek verwijderd te worden. Punt. Dat het 'allemaal erg lastig is', doet toch niet ter zake?

Wel lijkt het me verstandig dit idd niet per forumbericht te regelen, maar schriftelijk ;)
Nee, hij heeft geen recht op het verwijderen van een account.. Je moet volgens de wet je account kunnen opzeggen, en de persoonlijke gegevens moeten kunnen verwijderd worden.
Je account bevat die gegevens. Maar je account != die gegevens.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
ThunderNet schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:56:
[...]

Nee, hij heeft geen recht op het verwijderen van een account.. Je moet volgens de wet je account kunnen opzeggen
Wat is het verschil?
, en de persoonlijke gegevens moeten kunnen verwijderd worden.
Je account bevat die gegevens. Maar je account != die gegevens.
Ik rep dan toch ook nergens over accounts, laat staan accounts al zijnde gelijk aan alle persoonlijke data?

Wat ik ervan begrijp moet Tnet de optie bieden van het volledige verwijderen van gegevens.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Persoonlijke gegevens zijn dingen als naam, adres etc. Posts zijn geen persoonlijke informatie. Ze kunnen het misschien wel bevatten, maar dat is de verantwoordelijkheid van de poster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:51

ThunderNet

Flits!

Breepee schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:59:
[...]

Wat is het verschil?

[...]

Ik rep dan toch ook nergens over accounts, laat staan accounts al zijnde gelijk aan alle persoonlijke data?

Wat ik ervan begrijp moet Tnet de optie bieden van het volledige verwijderen van gegevens.
En dat bieden ze toch ook?
Je kunt je naam, etc. zelf verwijderen.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Breepee schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 15:41:
Evenzogoed, als hij daar blijkbaar recht op heeft, dient Tweakers BV zich daar aan te houden lijkt me.
Je mag iemand quoten zolang je de bron neerzet, en raad eens wat boven zowat iedere quote staat? Juist.
Dat hij beter had moeten weten of na had moeten denken voordat hij begon met posten is een loze uitspraak: je mag ten alle tijde zonder opgaaf van reden (blijkbaar) je gegevens laten verwijderen. Punt.
[
Dat bieden wij dus ook aan, profiel leeghalen is genoeg om aan die regels te voldoen, trust me, wij hebben daar genoeg onderzoek naar gedaan ;)
Jawel, ik ga geen db van 40GB doorgreppen omdat toevallig iemand vindt dat wij zijn naam overal weg moeten halen terwijl dat volgens de wet niet hoeft.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

blijft toch interessant.. Als de TS in één post zou hebben gezegd dat hij uit <insert stad> kwam, uit een andere post wellicht zijn baan herleidbaar zou zijn en uit een derde post (of in dit geval zijn nick) zijn achternaam, dan kun je als derde toch vrij eenvouding achter zijn persoon komen en dan zijn die gegevens, voor zover ik weet, persoonsgegevens in de zin van de Wbp. Nu staan die persoonsgegevens op een (openbaar) forum, en dan is het toch een legitime vraag (die wat mij betreft echt niet afgedaan hoeft te worden met dooddoeners als "je koos er zelf voor", "moet je maar geen persoonlijke info op een forum posten" en "dat werkt niet zo hebben wij zat onderzoek naar gedaan" beantwoord hoeft te worden) of T.net wellicht niet verplicht is om aan zo'n verzoek te voldoen.
Hoe de TS zich opstelt in dit topic vind ik nou niet bepaald lovenswaardig, maar de korte, bijna autoritair te noemen, reacties van sommige modjes is ook een beetje apart.

Opzich moet ik zeggen dat de mogenlijkheid dat dit soort users naar "inactive tweaker" worden geport aan zo een wens om deze gegevens dermate te verstoren dat ze niet meer herleidbaar zijn een mooie oplossing is die zowel de leesbaarheid van het forum als de wens van de ex-user tegemoed komen. En laten we wat dit laatste wel duidelijk zijn dat zijn "domme" gedrag, zijn eigen keuzes en de wens van T.net niet eens meer aan bod komen als de wet de user zo'n recht biedt.

Ik kan mij in ieder geval prima voorstellen dat als je hier al jaren een account hebt als tiener je het wellicht als je weer wat ouder bent niet meer zo prettig vindt als je vage uitspraken van jaren terug voor een ieder zijn terug te lezen. Zeker niet als je een carriere zou hebben waarin mensen veel doen om ook maar iets over je te kunnen onthutselen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 16:26 ]

Pagina: 1 2 Laatste