Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
Een verschil met een blad is natuurlijk weer dat T.net feitelijk iedere keer opnieuw de posts van zo'n user aan de bezoeker serveert, terwijl een blad doorgaans uitgegeven wordt en niet op verzoek steeds weer verstrekt wordt. Ik zou me best voor kunnen stellen dat zo'n blad in zijn eigen archief zulke persoonsgegevens inderdaad zou moeten verwijderen. Voor T.net zou zo'n gedachtengang inderdaad als gevolg hebben dat ze het uit de DB halen en het inderdaad dus niet meer kunnen serveren aan haar toekomstige bezoekers.
Opzich kan je het CBP gewoon mailen met zo een vraag..
Afgezien van het juridische kader vind ik het inlevingsvermogen van veel posters wel klein.. Ik kan me zoals ik zei prima een wens zoals de TS die heeft voorstellen. (wat aan de ene kant niet betekent dat ik vind dat de wens zondermeer ingewilligd moet worden, maar wat aan de andere kant wel betekent dat 50 posts met dooddoeners zwaar overbodig zijn)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 16:41 ]
Euhm, eenmaal gepubliceerd, dan is dat niet zomaar "eenmalig" zoals jij 't schetst. Denk bijvoorbeeld aan bladen in een openbare bibliotheek. Die zijn tijden na publicatie nog in te lezen en 't zou me niets verbazen als oudere jaargangen op aanvraag nog toegankelijk zijn.Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:35:
naja ik stel het ook als een interessante vraag, niet dat ik het antwoord al geef.
Een verschil met een blad is natuurlijk weer dat T.net feitelijk iedere keer opnieuw de posts van zo'n user aan de bezoeker serveert, terwijl een blad doorgaans uitgegeven wordt en niet op verzoek steeds weer verstrekt wordt. Ik zou me best voor kunnen stellen dat zo'n blad in zijn eigen archief zulke persoonsgegevens inderdaad zou moeten verwijderen. Voor T.net zou zo'n gedachtengang inderdaad als gevolg hebben dat ze het uit de DB halen en het inderdaad dus niet meer kunnen serveren aan haar toekomstige bezoekers.
Eenmaal iets op T.net "gepubliceerd", dan is 't in het "open domain" ofzo, sim-pel.
T.net heeft in het verleden uitgebreid contact gehad met het CBP hierover en op die discussie is ons (en zelfs een deel van hun) beleid gebaseerd. Geloof moto-moi dus maar als hij zegt dat dit écht goed is uitgezochtOpzich kan je het CBP gewoon mailen met zo een vraag..
Professioneel Hyves-weigeraar
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
🌞🍃
Maar wellicht vindt 't CBP 't wel prima als dat via de e-mail kan ofzo.
Verwijderd
Ik denk dat dat email adres wel "ontkoppeld" kan worden van je account. Maar dan komt het in de "banlijst" lijkt me.Osiris schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:08:
`EmailRegistration` in `F_Users` onder MyReact, jep.
Maar wellicht vindt 't CBP 't wel prima als dat via de e-mail kan ofzo.
Zoiets lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk, maar eerder in dit topic wordt er wel door de crew geroepen dat ze voldoen aan de eisen van het CBP door je de mogelijkheid te bieden je profiel te editen (en leeg te gooien). Echter, als je je profiel leeggooit, blijft er nog wel je registratie-email over en daar kun je zélf niets aan doen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:11:
[...]
Ik denk dat dat email adres wel "ontkoppeld" kan worden van je account. Maar dan komt het in de "banlijst" lijkt me.
Dus de crew kan niet 100% beweren dat ze puur door het bieden van een editbaar profiel voldoen aan de eisen van het CBP. Wel 99% waarbij het laatste procentje opgelost kan worden d.m.v. een e-mailtje bijvoorbeeld, maar niet 100%.
[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 21-08-2007 21:19 ]
Van de CBP website
Op basis van de inzage in zijn gegevens kan de betrokkene de organisatie verzoeken de gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Dat kan als de gegevens die gebruikt worden door de organisatie feitelijk onjuist, onvolledig of niet ter zake dienend zijn voor het doel of de doeleinden van de verwerking. De organisatie moet binnen vier weken reageren op het verzoek van de betrokkene.
[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 21-08-2007 21:30 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Goeie vraag eigenlijkCreepy schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:29:
Dat e-mail adres is niet publiekelijk beschikbaar. Waarom zou dat dan een probleem zijn volgens het CBP?
Verwijderd
Dat sowieso, want klantgegevens hoeven natuurlijk niet verwijderd te worden.Osiris schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:35:
Goeie vraag eigenlijkIk dacht dat het mogelijk moest zijn alle persoonsgegevens uit een DB te laten verwijderen. Blijkbaar was ik abuis
ben dan ook nog een dagje in holiday spirits
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Stel dan dat ik vandaag besluit t.net niet meer te willen gebruiken en m'n profiel leeggooi. Ik verwijder alles netjes en kom hier nooit meer terug.Kees schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:18:
je gegevens blijven ook nog wel even in backups staan.
Vanavond crasht er iets en jullie plaatsen de backups terug van deze ochtend/nacht... zijn jullie dan strafbaar? Jullie hebben immers de gegevens niet verwijderd, integendeel jullie hebben ze (waarschijnlijk onwetend) terug gezet. Meer nog jullie hebben mijn verzoek de gegevens te verwijderen (het feit dat ik m'n profiel leegmaak) compleet genegeerd...
/theoretische situatie
Zodoende is het 'leeg maken' van je account puur service.. (lijkt mij)
This message was sent on 100% recyclable electrons.
In dat geval zal het wel iemand opvallen en zullen je gegevens (weer) verwijderd wordenthe_stickie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:37:
Stel dan dat ik vandaag besluit t.net niet meer te willen gebruiken en m'n profiel leeggooi. Ik verwijder alles netjes en kom hier nooit meer terug.
Vanavond crasht er iets en jullie plaatsen de backups terug van deze ochtend/nacht... zijn jullie dan strafbaar? Jullie hebben immers de gegevens niet verwijderd, integendeel jullie hebben ze (waarschijnlijk onwetend) terug gezet. Meer nog jullie hebben mijn verzoek de gegevens te verwijderen (het feit dat ik m'n profiel leegmaak) compleet genegeerd...![]()
/theoretische situatie
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Is er dan iemand die zo'n dingen controleert? Lijkt me behoorlijk k*twerkmoto-moi schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:41:
[...]
In dat geval zal het wel iemand opvallen en zullen je gegevens (weer) verwijderd worden
Zo vaak krijgen we dat soort verzoeken nietthe_stickie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:02:
Is er dan iemand die zo'n dingen controleert? Lijkt me behoorlijk k*twerk
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt