Toon posts:

Delete T.net Account

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.667 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:02

ThunderNet

Flits!

Ik denk dat er ook een groot verschil in zit, omdat de gegevens die jij in een post neerzet, niet opgenomen worden als zijnde persoonsgegevens.

Stel je bent lid van een blad. Je stuurt een brief op met commentaar op het blad, deze wordt in het blad gepubliceerd (zoals je wel vaker ziet in bladen). Nu staat er boven je stukje je "nickname" en in je zelf geschreven tekst staat je naam en wat voor werk je doet. Dit heb je dus zelf geschreven.
Je kunt je lidmaatschap opzeggen, maar moet het blad dan ook een rectificatie doen over je ingezonden stukje?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naja ik stel het ook als een interessante vraag, niet dat ik het antwoord al geef.
Een verschil met een blad is natuurlijk weer dat T.net feitelijk iedere keer opnieuw de posts van zo'n user aan de bezoeker serveert, terwijl een blad doorgaans uitgegeven wordt en niet op verzoek steeds weer verstrekt wordt. Ik zou me best voor kunnen stellen dat zo'n blad in zijn eigen archief zulke persoonsgegevens inderdaad zou moeten verwijderen. Voor T.net zou zo'n gedachtengang inderdaad als gevolg hebben dat ze het uit de DB halen en het inderdaad dus niet meer kunnen serveren aan haar toekomstige bezoekers.

Opzich kan je het CBP gewoon mailen met zo een vraag..

Afgezien van het juridische kader vind ik het inlevingsvermogen van veel posters wel klein.. Ik kan me zoals ik zei prima een wens zoals de TS die heeft voorstellen. (wat aan de ene kant niet betekent dat ik vind dat de wens zondermeer ingewilligd moet worden, maar wat aan de andere kant wel betekent dat 50 posts met dooddoeners zwaar overbodig zijn)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:35:
naja ik stel het ook als een interessante vraag, niet dat ik het antwoord al geef.
Een verschil met een blad is natuurlijk weer dat T.net feitelijk iedere keer opnieuw de posts van zo'n user aan de bezoeker serveert, terwijl een blad doorgaans uitgegeven wordt en niet op verzoek steeds weer verstrekt wordt. Ik zou me best voor kunnen stellen dat zo'n blad in zijn eigen archief zulke persoonsgegevens inderdaad zou moeten verwijderen. Voor T.net zou zo'n gedachtengang inderdaad als gevolg hebben dat ze het uit de DB halen en het inderdaad dus niet meer kunnen serveren aan haar toekomstige bezoekers.
Euhm, eenmaal gepubliceerd, dan is dat niet zomaar "eenmalig" zoals jij 't schetst. Denk bijvoorbeeld aan bladen in een openbare bibliotheek. Die zijn tijden na publicatie nog in te lezen en 't zou me niets verbazen als oudere jaargangen op aanvraag nog toegankelijk zijn.

Eenmaal iets op T.net "gepubliceerd", dan is 't in het "open domain" ofzo, sim-pel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Opzich kan je het CBP gewoon mailen met zo een vraag..
T.net heeft in het verleden uitgebreid contact gehad met het CBP hierover en op die discussie is ons (en zelfs een deel van hun) beleid gebaseerd. Geloof moto-moi dus maar als hij zegt dat dit écht goed is uitgezocht :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 21-09 23:48
Als mede uitzoeker (samen met Roelant) : eens gepost blijft gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Sowieso moeten mensen zich maar eens gaan beseffen dat wat men op internet zet niet meer uit te wissen is. Daarom ligt de grootste verantwoording bij de mens zelf, goed nadenken wat je op op het internet zet, je draait het niet zomaar terug, en dat geldt ook voor een deelname aan een forum.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Afaik wordt het e-mailadres welke bij de registratie is gebruikt bewaard, ongeacht je huidige e-mailadres welke is ingevuld bij het profiel. Afaik is een e-mailadres wel een persoonsgegeven, oftewel, dit lijkt mij wel een probleem :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
`EmailRegistration` in `F_Users` onder MyReact, jep.

Maar wellicht vindt 't CBP 't wel prima als dat via de e-mail kan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:08:
`EmailRegistration` in `F_Users` onder MyReact, jep.

Maar wellicht vindt 't CBP 't wel prima als dat via de e-mail kan ofzo.
Ik denk dat dat email adres wel "ontkoppeld" kan worden van je account. Maar dan komt het in de "banlijst" lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:11:
[...]

Ik denk dat dat email adres wel "ontkoppeld" kan worden van je account. Maar dan komt het in de "banlijst" lijkt me.
Zoiets lijkt me niet geheel onwaarschijnlijk, maar eerder in dit topic wordt er wel door de crew geroepen dat ze voldoen aan de eisen van het CBP door je de mogelijkheid te bieden je profiel te editen (en leeg te gooien). Echter, als je je profiel leeggooit, blijft er nog wel je registratie-email over en daar kun je zélf niets aan doen.

Dus de crew kan niet 100% beweren dat ze puur door het bieden van een editbaar profiel voldoen aan de eisen van het CBP. Wel 99% waarbij het laatste procentje opgelost kan worden d.m.v. een e-mailtje bijvoorbeeld, maar niet 100%.

edit:
Allemaal onder de aanname dat je registratie-email ook onder de persoonsgegevens vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Osiris op 21-08-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:47

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Dat e-mail adres is niet publiekelijk beschikbaar. Waarom zou dat dan een probleem zijn volgens het CBP?
Van de CBP website
Op basis van de inzage in zijn gegevens kan de betrokkene de organisatie verzoeken de gegevens te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen of af te schermen. Dat kan als de gegevens die gebruikt worden door de organisatie feitelijk onjuist, onvolledig of niet ter zake dienend zijn voor het doel of de doeleinden van de verwerking. De organisatie moet binnen vier weken reageren op het verzoek van de betrokkene.

[ Voor 11% gewijzigd door Creepy op 21-08-2007 21:30 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Creepy schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:29:
Dat e-mail adres is niet publiekelijk beschikbaar. Waarom zou dat dan een probleem zijn volgens het CBP?
Goeie vraag eigenlijk :+ Ik dacht dat het mogelijk moest zijn alle persoonsgegevens uit een DB te laten verwijderen. Blijkbaar was ik abuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:35:

Goeie vraag eigenlijk :+ Ik dacht dat het mogelijk moest zijn alle persoonsgegevens uit een DB te laten verwijderen. Blijkbaar was ik abuis :)
Dat sowieso, want klantgegevens hoeven natuurlijk niet verwijderd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Tsja, wat moet ik hier nu van zeggen? Mensen die deze gegevens graag in willen zien of gewijzigd willen hebben kunnen via de normale procedure een verzoek indienen. Ik zie het probleem niet zo eerlijk gezegd.

offtopic:
ben dan ook nog een dagje in holiday spirits :+

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
je gegevens blijven ook nog wel even in backups staan.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09 11:46
Kees schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:18:
je gegevens blijven ook nog wel even in backups staan.
Stel dan dat ik vandaag besluit t.net niet meer te willen gebruiken en m'n profiel leeggooi. Ik verwijder alles netjes en kom hier nooit meer terug.
Vanavond crasht er iets en jullie plaatsen de backups terug van deze ochtend/nacht... zijn jullie dan strafbaar? Jullie hebben immers de gegevens niet verwijderd, integendeel jullie hebben ze (waarschijnlijk onwetend) terug gezet. Meer nog jullie hebben mijn verzoek de gegevens te verwijderen (het feit dat ik m'n profiel leegmaak) compleet genegeerd... :o

/theoretische situatie :p

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
waarom zouden ze strafbaar zijn? de gegevens zijn niet geheim, en jij hebt in de algemene voorwaardes al kunnen lezen dat accounts niet verwijderd worden.
Zodoende is het 'leeg maken' van je account puur service.. (lijkt mij)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

the_stickie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:37:
Stel dan dat ik vandaag besluit t.net niet meer te willen gebruiken en m'n profiel leeggooi. Ik verwijder alles netjes en kom hier nooit meer terug.
Vanavond crasht er iets en jullie plaatsen de backups terug van deze ochtend/nacht... zijn jullie dan strafbaar? Jullie hebben immers de gegevens niet verwijderd, integendeel jullie hebben ze (waarschijnlijk onwetend) terug gezet. Meer nog jullie hebben mijn verzoek de gegevens te verwijderen (het feit dat ik m'n profiel leegmaak) compleet genegeerd... :o
/theoretische situatie :p
In dat geval zal het wel iemand opvallen en zullen je gegevens (weer) verwijderd worden ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09 11:46
moto-moi schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:41:
[...]

In dat geval zal het wel iemand opvallen en zullen je gegevens (weer) verwijderd worden ;)
Is er dan iemand die zo'n dingen controleert? Lijkt me behoorlijk k*twerk :D

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

the_stickie schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 16:02:
Is er dan iemand die zo'n dingen controleert? Lijkt me behoorlijk k*twerk :D
Zo vaak krijgen we dat soort verzoeken niet ;) (en zo vaak crashed de db niet :P)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2020
Maar er was geen verzoek, hij heeft zelf z'n profiel leeggehaald. Lijkt me niet dat dat gemerkt gaat worden.

• zeef
Er is gelukkig ook nog een verschijnsel dat redelijkheid en billijkheid heet :)
Pagina: 1 2 Laatste