Toon posts:

Uitschrijven van tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 1.435 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik mij uitschrijven uit tweakers.net??
Ik kan maar geen link vinden naar een dergelijke pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat kan niet. Gewoon niet meer inloggen dus..

Aangezien dit je eerste post is, waarom registreren om dit te vragen dan 8)7

[ Voor 47% gewijzigd door RaZ op 09-07-2007 19:14 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Niet. Enige wat je zou kunnen doen is een onzinadres als e-mail invullen (zodat je niet meer kan inloggen) en hier gewoon niet meer komen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 09-07-2007 19:14 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan je weldegelijk uitschrijven, maar dan wel via een omweg. Mail naar frontpage@tweakers.net met daarin jouw accountgegevens (gebruikersnaam en/of e-mailadres) en dan kunnen wij vervolgens jouw profiel leeghalen.

Ik ben wel benieuwd naar de reden(en) waarom jij je wil uitschrijven? Wat bevalt je niet, waar ben je tegenaangelopen dat je hier niet meer wenst te komen? Daar ben ik (eigelijk we) wel heel benieuwd naar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Robin schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:28:
Je kan je weldegelijk uitschrijven, maar dan wel via een omweg. Mail naar frontpage@tweakers.net met daarin jouw accountgegevens (gebruikersnaam en/of e-mailadres) en dan kunnen wij vervolgens jouw profiel leeghalen.
In welke zin halen wij daarmee dingen weg die een gebruiker zelf niet ook weg kan halen? Doe-het-zelven lijkt me hier een stukje sneller te gaan. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Ik vind het wel een kwalijke zaak dat er geen proces is voor het uitschrijven van je lidmaatschap hier op GoT. Een workaround is tijdelijk leuk (profiel leeghalen), maar het moet gewoon anders kunnen imho

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
En waarom is dat volgens jou een kwalijke zaak :? Je wordt door niemand verplicht te registreren en om te voorkomen dat er gaten vallen in topics endergelijke worden accounts niet verwijderd, zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:14:
Ik vind het wel een kwalijke zaak dat er geen proces is voor het uitschrijven van je lidmaatschap hier op GoT. Een workaround is tijdelijk leuk (profiel leeghalen), maar het moet gewoon anders kunnen imho
Als ik mij nou eens uitschrijf met ruim 10k aan forumposts. Zou dat het forum niet ergens een beetje vergallen? Al mijn threads waarin ik gepost heb, of threads die ik aangemaakt heb ineens verdwenen....

Het is iig een rare keus als je je van een forum wilt unreggen, maar ik ben meer met de optie over wat er net geroepen werdt, lekker mail of je email adress wijzigen en niet meer terugkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Hahn schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:16:
En waarom is dat volgens jou een kwalijke zaak :? Je wordt door niemand verplicht te registreren en om te voorkomen dat er gaten vallen in topics endergelijke worden accounts niet verwijderd, zo simpel is het.
Stel dat ik mij wil uitschrijven, dan zou ik ook graag willen dat de informatie die ik hier beschikbaar heb gesteld niet meer verkrijgbaar zou zijn. Uitschrijven doe je namelijk niet voor niks, anders laat je je profiel wel dood bloeden. Informatie laten herleiden naar een dood en leeg profiel is daarbij totaal geen oplossing.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dan had je dat moeten bedenken voordat je die posts plaatste. En daarbij is dat helemaal niet van toepassing bij de topicstarter, want hij heeft welgeteld 1 post op GoT en T.net samen en dat is deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Beetje eens met Royz, ik ben 'abbonnee' van tweakers.net, bij een ander abbonnement verzoek ik het bedrijf ook altijd vriendelijk al mijn persoonsgegevens te verwijderen. Zoals ik het nu begrijp, is dat hier dus niet mogelijk? (of je moet je hele info met onzin gaan vullen?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:21:
[...]

Stel dat ik mij wil uitschrijven, dan zou ik ook graag willen dat de informatie die ik hier beschikbaar heb gesteld niet meer verkrijgbaar zou zijn. Uitschrijven doe je namelijk niet voor niks, anders laat je je profiel wel dood bloeden. Informatie laten herleiden naar een dood en leeg profiel is daarbij totaal geen oplossing.
Dat gaat je niet lukken wat je niet suggereerd, want in de voorwaarden staat dat alles wat je post ergens in eigendom is van T.net danwel vnu .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Als je profiel leeg is, dan is er toch geen informatie meer van je te krijgen? Ik vind in ieder geval niet dat je mag verwachten dat er forumposts verwijderd gaan worden. Dan wordt het forum een warboel. Dan moet je imo ook maar beter nadenken voor je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:48
Je kan je profiel zelf leeghalen en je kan zelf je postings weghalen als je dat zou willen. Wij doen dat laatste niet, je kan je ingezonden brief of artikel in een tijdschrift of krant ook niet terugtrekken na publicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:10

momania

iPhone 30! Bam!

[...]

Dan had je dat moeten bedenken voordat je je inschreef ;)
8. Een lid is te allen tijde gerechtigd om zijn/haar account op te zeggen. De persoonsgebonden gegevens van het desbetreffende account zullen worden verwijderd. Geplaatste berichten kunnen niet worden verwijderd, aangezien zij integraal deel uitmaken van de discussies.
Account kan dus opgezegd worden, geschreven content blijft staan :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 10:46
hmm.. een knop met 'non-actief' zou wel mooi zijn.. ieder zn ding dan

you had me at EHLO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

SinergyX schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:24:
Beetje eens met Royz, ik ben 'abbonnee' van tweakers.net, bij een ander abbonnement verzoek ik het bedrijf ook altijd vriendelijk al mijn persoonsgegevens te verwijderen. Zoals ik het nu begrijp, is dat hier dus niet mogelijk? (of je moet je hele info met onzin gaan vullen?)
Je profiel kan desgewenst geanonimiseerd worden, zoals hierboven al wordt aangegeven. Posts zijn onderdeel van een discussie, als we die gaan verwijderen vernietigen we de lijn van de desbetreffende discussie en dat doen we dus niet.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

momania schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:26:
[...]
Account kan dus opgezegd worden, geschreven content blijft staan :)
Een account opzeggen is een account fysiek verwijderen. Dat is iets anders dan een account anonimiseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Royz schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:40:
[...]

Een account opzeggen is een account fysiek verwijderen. Dat is iets anders dan een account anonimiseren :)
Nee hoor. Je account opzeggen betekent niet meer dan dat je geen gebruik meer wenst te maken van de diensten van degene die dat account aanbiedt. Hoe die opzegging verder gefaciliteerd wordt is aan de aanbieder om te bepalen en in dit geval dus na te lezen in de algemene voorwaarden waar je bij registratie mee akkoord bent gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 12:58
[b][m
Je profiel kan desgewenst geanonimiseerd worden, zoals hierboven al wordt aangegeven. Posts zijn onderdeel van een discussie, als we die gaan verwijderen vernietigen we de lijn van de desbetreffende discussie en dat doen we dus niet.
Inderdaad. als je IRL dingen zegt waar je later spijt van hebt, kun je dat ook niet meer terugdraaien.
(Of je zou net zoals de MIB, enfin...).
Als je profiel dan geanonimiseerd (!) wordt, valt er over jou persoonlijk niets meer te vinden, hoe kun je daar nu problemen mee hebben ?

Wel jammer dat TS nog niet gerageerd heeft, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

-NMe- schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:45:
[...]

Nee hoor. Je account opzeggen betekent niet meer dan dat je geen gebruik meer wenst te maken van de diensten van degene die dat account aanbiedt. Hoe die opzegging verder gefaciliteerd wordt is aan de aanbieder om te bepalen en in dit geval dus na te lezen in de algemene voorwaarden waar je bij registratie mee akkoord bent gegaan. :)
Roept dit, wanneer gebruikers later toch wel weer gebruik willen maken van de diensten van T.net, dan niet het problem op dat er klonen ontstaan, iets wat standaard niet toegestaan is :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

MEN-O schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:47:
[...]

Inderdaad. als je IRL dingen zegt waar je later spijt van hebt, kun je dat ook niet meer terugdraaien.
(Of je zou net zoals de MIB, enfin...).
Als je profiel dan geanonimiseerd (!) wordt, valt er over jou persoonlijk niets meer te vinden, hoe kun je daar nu problemen mee hebben ?

Wel jammer dat TS nog niet gerageerd heeft, trouwens.
Hoe kom je daar nou bij? Er zijn zat mensen die weleens prive dingen vertellen in bijvoorbeeld de HK. Dan is het knap lastig om alle posts handmatig te editten als je achteraf niet wil dat directe naasten het lezen. Aan de context kan je dan alsnog wel bekijken wie de eventuele schrijver zou kunnen zijn.

Voor de duidelijkheid, ik snap het tegengaan van gaten wel, maar ik vind het geen oplossing om te anonimiseren. Verwijder dan het account en maak van elke verwijderde user dezelfde titel: Deleted user ofzoiets. Ik zou een ontkoppeling willen tussen posts en gebruiker en dat gebeurd niet op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

The Eagle schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:50:
[...]

Roept dit, wanneer gebruikers later toch wel weer gebruik willen maken van de diensten van T.net, dan niet het problem op dat er klonen ontstaan, iets wat standaard niet toegestaan is :?
Waarom? Je kan toch mailen met de vraag je account weer te activeren? :P
Royz schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:59:
[...]

Hoe kom je daar nou bij? Er zijn zat mensen die weleens prive dingen vertellen in bijvoorbeeld de HK. Dan is het knap lastig om alle posts handmatig te editten als je achteraf niet wil dat directe naasten het lezen. Aan de context kan je dan alsnog wel bekijken wie de eventuele schrijver zou kunnen zijn.
Privé dingen hebben niets te zoeken in een forum waar duizenden mensen in kunnen. Dat is nu net wat bedoeld wordt met "nadenken voor je post". :)

[ Voor 42% gewijzigd door NMe op 10-07-2007 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz: Allemaal leuk en aardig, het staat in de voorwaarden, en iemand maakt zelf de keuze daarmee akkoord te gaan. Dat mensen de voorwaarden niet lezen alvorens ermee akkoord te gaan is niet onze fout.

Wil je achteraf je account kunnen verwijderen, dan moet je vooraf beslissen dan maar geen account te registreren. Je gaat met het loskoppelen ook gelijk voorbij aan gebruikers die een bepaald niet al te rooskleurig verleden hebben en zo'n optie met beide handen aangrijpen om onzichtbaar weer terug te keren.

Per saldo is er sowieso geen discussie of anonimiseren een oplossing is: Je hebt de voorwaarden geaccepteerd bij registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Jullie hameren maar over die voorwaarden. Ik heb net even gekeken en ik ben schijnbaar bijna 6 jaar lid. Ik kan me niet voorstellen dat die voorwaarden niet zijn veranderd in die 6 jaar. Hoe kan ik of hoe kunnen jullie nou aantonen met welke voorwaarden ik destijds akkoord ben gegaan? Maar never mind, het is niet 1-2-3 mijn probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Dat kan je niet, maar ook in die tijd ben je er toch akkoord mee gegaan en ik denk niet dat ze zoveel zijn veranderd in de tussentijd. Dat jij niet meer weet wat er destijds in stond is geen excuus, net zoals je de wet niet mag overtreden met als reden 'maar ik wist niet dat dat niet mag' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 16:04
Stel dat je geen voorwaarden geaccepteerd zou hebben. Dan nog heb je juridisch gezien geen recht om je bijdragen op een forum te laten verwijderen. Het voorbeeld van zeef is illustratief: een ingezonden brief kun je ook niet herroepen.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is heel wat los gekomen na mijn verzoek.

Mijn reden is heel simpel: ik kwam erachter dat ik al jaren geleden een account had onder een andere naam en wil er slechts 1! Verder is er voor mij geen reden om uit te schrijven bij T.net.

Maar zo kunnen er ook andere redenen zijn om wel uit te willen schrijven. Met achterlaten van je posts uiteraard (zoals in de voorwaarden staat). Zelf uit kunnen schrijven lijkt mij daarom zeer gewenst.

(In veel systemen wordt de post van een uitgeschreven gebruiker dan van DD80. Een idee voor T.net?)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Och tja, wat ik trouwens ooit wel eens heb gezien is 1 gebruiker die al zijn posts leeg ging editten. Dus het kan wel ( ik dacht dat hij er een dag mee bezig was, maar technisch kan het dus wel )

Leuk bijeffect was dat of in LA of in BUG een paar topics ontstonden wat er allemaal gebeurde, want er werden ook opeens berichten uit 2000 geedit etc.

Dus technisch kan het enigszins ( als je ergens gequote word ga je al nat, dat is iemand anders zijn post en kan jij niet editten ) , maar het is zeer ongewenst ( ivm topicvernieling etc ) dus oftewel vanuit GoT / Tweakers.net wordt er geen automagische ondersteuning aan gegeven.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:30:

Mijn reden is heel simpel: ik kwam erachter dat ik al jaren geleden een account had onder een andere naam en wil er slechts 1! Verder is er voor mij geen reden om uit te schrijven bij T.net.
De vraag dus zoals royz hem eerder stelde, in theorie heb je nu zelf een kloontje gemaakt, is hier officieel beleid over???
Maar zo kunnen er ook andere redenen zijn om wel uit te willen schrijven. Met achterlaten van je posts uiteraard (zoals in de voorwaarden staat). Zelf uit kunnen schrijven lijkt mij daarom zeer gewenst.
Dus eigenlijk wil jij dat ipv dat je een nickchange aanvraagt en zelf je accountgegevens leeghaalt dat er 1 knop is die dit doet?
Wat is het grote nut van deze knop ( Als ik dan ook kijk naar iemand die al 5 jaar niet meer reageert, moet deze als uitgeschreven staan of gewoon nog steeds actief ? )

[ Voor 44% gewijzigd door Gomez12 op 10-07-2007 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 22:30:

(In veel systemen wordt de post van een uitgeschreven gebruiker dan van DD80. Een idee voor T.net?)
Die DD80 zal dan wel verwijzen naar een leeg profiel. Hetzelfde wat bewerkstelligd wordt als je gewoon je profiel leeghaalt. Alleen je nick blijft over (alleen dan niet doorgestreept). Dus... wat is het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Je clone-account is gebanned en je hebt inmiddels een mail ontvangen met (de standaard) info. Als er verdere vragen zijn dan hoor/lees ik dat wel.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bann/delete mijn account ook SVP, beetje raar dat jullie geen feature hebben om een account te deleten.

En jullie zijn weldegelijk verplicht om deze optie te bieden, of gehoor te geven aan mijn verzoek.

check http://www.cbpweb.nl/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:48
We geven dan ook gewoon gehoor aan je verzoek, rest assured : alle protocollen zijn uitvoerig besproken met, en akkoord bevonden door het CBP. Tweakers.net is een voorbeeld bedrijf dat regelmatig wordt aangehaald door het CBP waar het gaat om omgaan met het gebruik en of verwerken van persoonsgegevens voor online diensten. Sterker nog, een deel van het beleid is in samenspraak met medewerkers van Tweakers.net ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
En daarmee lijkt deze zaak me afgehandeld.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.