Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

De ULTIEME beveiliging?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik Kaspersky Internet Security op mijn pc draaien, en ben er uiterst tevreden over... hij doet zijn werk goed.
- Echter begin ik een beetje een hekel te krijgen aan die irritante popups (bij bijna elk programma dat ik wil starten krijg ik een popup "toestaan/weigeren").

* KIS is lekker compleet, vandaar mijn keuze voor een all-in-one (phishing, spyware/adware, virussen, firewall)
-------------------------

Nu zit ik te denken aan andere opties...

1) NOD32 schijnt erg goed te zijn als ik zo de reviews lees (phishing, spyware/adware, virussen)
Er zit dan geen firewall in, die ik dus ergens anders vandaan zou moeten halen.
(iemand een idee voor een goede firewall?)

* Is NOD32 idd zo'n all-in-one pakket als het beweerd?
En hoe goed is ie?

2) Wat ik wel heel opmerkelijk vind;
NOD32 is naar mijn weten (als ik zo de verhalen moet geloven) toch wel 1 van de beste beveiligingspakketen momenteel beschikbaar...
Waarom is het dan toch zo dat veel mensen nog kiezen voor een losse spyware/adware destroyer of dergelijke aanvullende programma's?
-------------------------

3) Ik zou heel graag de best mogelijke beveiliging willen, en daarom zit ik dus te denken aan NOD32.
Is het verstandig om NOD32 aan te schaffen en hem voor all-in-one te gebruiken?
(met wél in het achterhoofd dat ik daarnaast nog ergens een losse firewall vandaan moet halen)

* Of raden jullie me aan om NOD32 alleen voor virussen te gebruiken, en voor de rest (spyware/adware en dergelijke) andere programma's te gebruiken?
Zo ja, welk programma raden jullie me aan voor welke beveiliging?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:04:
- Echter begin ik een beetje een hekel te krijgen aan die irritante popups (bij bijna elk programma dat ik wil starten krijg ik een popup "toestaan/weigeren").
Bljif lekker bij KIS. Die pop-up ga je namelijk bij élke firewall krijgen, dat is de manier waarop de firewall controleert of iets wel of niet mag. Als het goed is krijg je die pop-up maar éénmaal per programma, daarna onthoudt KIS je keuze.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11 01:06

TommyGun

Stik er maar in!

Ultieme beveiliging? Trek de power en ethernetkabel uit je bak ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat is juist de bedoeling van beveiliging: weten wat er binnenkomt en uitgaat. Je hoeft toch maar 1x een nieuwe regel te maken (2x klikken, 'keep this setting' oid en 'allow').

De echt ultieme beveiliging ben je zelf, door te weten wat je doet en wat je binnenhaalt. Beveiligingssoftware is maar een hulpmiddel, er zijn ook mensen die bij _alle_ op allow klikken, en het dan gek vinden dat hun computer zo traag is.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok... die popups van de firewall kom ik dus niet onderuit?

Maar om de rest van mijn vraag te beantwoorden... hoe staat het met NOD32 en dergelijke?
Is het een slimme zet om wat dingen te veranderen om zo meer beveiliging te krijgen?

- Ow, ik kom ook net G Data/Trustport tegen... al heb ik geen idee of dat iets is.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Al je vragen zijn op zich al ruim beantwoord in [Virusscanners] Discussietopic deel 3 , Welke internet security ? en Personal firewalls: discussietopic :)

Het lijkt me verstandig om daar eerst eens de discussies door te lezen, ik neem aan dat er genoeg te vinden valt over de pakketten die je gebruikt of wilt uitproberen.

offtopic:
Daarnaast bestaat er geen ultieme beveiliging, zolang er input geleverd kan worden, ben je vatbaar voor malware en andere ongein. :)

[ Voor 15% gewijzigd door pasta op 23-07-2007 09:20 ]

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.