Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welke internet security ?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb op internet zitten zoeken naar een goede nederlandse beveilingspakket. Ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Welke beveiligings pakket kan ik het beste nemen ?
Ik heb onderandere deze gevonden :

-Norton Anti Virus ( hier heb ik slechte ervaringen mee. )
-MC Afee ( hoorde ik dat hij erg traag is )
-Kaspersky ( lees ik op jullie forum dat er best wel problemen mee zijn )
-G DATA InternetSecurity 2007 ( beste volgens PC Magazine )
-Panda ( geen idee wat ik er van moet verwachten
-NOD 32 ( is deze nederlands )

Nu vraag ik jullie welke ik het beste kan nemen.
Wat ik wil is dat deze goed moet zijn natuurlijk en beschikken over een firewall en geheel nederlands talig en makkelijk in gebruik voor een leek met computers.

Ik weet dat hier de expers zitten dus laat jullie stem maar horen.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
NOD32 en Norton Anti Virus hebben geen firewall. McAfee wel, maar geen al te beste.

Eerlijk gezegd denk ik, gezien je vraag en de vermelding dat je een leek bent, dat Norton Internet Security de beste keus is voor je. Ja, is een vrij zwaar pakket maar je krijgt tenminste duidelijke meldingen, in het Nederlands.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• Leviathan_nl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:55
Ik ben zelf erg gecharmeerd van Avast als virusscanner.
Als Firewall gebruik ik Comodo.
Het voordeel van beide vindt ik is dat het gratis is, en als ik de reviews mag geloven zsijn beide zeker niet slecht.

Dat er betere programma's zijn zal vast, maar ja elke waar heeft zijn prijs.

AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik ben al een tijd erg tevreden over AVG Free als virusscanner. Deze is dacht ik ook in het Nederlands verkrijgbaar. Een goed configureerbare gratis virusscanner, die enorm licht is, met duidelijke meldingen wanneer zich iets voordoet.

Verder ben ik niet zo gecharmeerd van clientside firewalls, maar probeer ZoneAlarm eens.

Overigens is jouw hele lijstje met uitzondering van Panda enorm zwaar voor de PC.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• FuzzyLogic66
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-11 16:53
Ik gebruik ook de combinatie Avast + Comodo. Vroeger gebruikte ik ZoneAlarm, maar die had wat conflicten met andere programma's waardoor ie heel wat CPU zat te vreten, als je even Googlet zie je dat er nog meer mensen zijn die soortgelijke problemen hebben. Gebruik Comodo al een paar weken en tot nu toe geen problemen gehad.

Avast is echt een goed programma, ik bedoel, ik heb heel wat andere programma's geprobeert, maar veel verschil in de kwaliteit zie ik niet tussen Avast, Norton en Kaspersy. Ook is Comodo firewall goed zat voor mij, ik heb nooit geen problemen gehad ofzo, alles werkt prima.

Verwijderd

Ik heb een tijdje Panda gehad als anti-virus programma maar dat is me niet bevallen. Dit raad ik je af. Veel virussen en of scripts herkent het niet en daar zit ook meteen de kwetsbaarheid van Panda. Norton is erg zwaar en levert na deïnstallatie soms wat kleine probleempjes op met het register (probeer alles maar eens weg te krijgen). Avast is zeker een aanrader, hij is gratis en vindt veel. Het is ook niet echt zwaar. Ik heb eigenlijk alleen Zone Alarm Pro gebruikt als firewall en ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Ik kan je hier alleen maar positieve dingen over vertellen.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik heb dit:

Avg free + Windows Firewall met enhanced security (ik draai Vista) + Windows defender (is build-in)

En no problems, retesnel :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 17:32
Snakiej schreef op maandag 19 februari 2007 @ 18:06:
Ik heb dit:

Avg free + Windows Firewall met enhanced security (ik draai Vista) + Windows defender (is build-in)

En no problems, retesnel :)
Ik heb dat ook, maar echt veilig is dat toch niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik denk er zelf aan om Internet Security te kopen van G-Data. Deze is volgens PC Magazine de beste. Heeft iemand hier ervaringen mee ?

Ik heb zelf nu AVG, en ik wil een totale pakket hebben met firewall.
Deze heb ik alleen van windows, vind dat een beetje weinig.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2007 17:57 ]

• Bor
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

FuzzyLogic66 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:09:
Ook is Comodo firewall goed zat voor mij, ik heb nooit geen problemen gehad ofzo, alles werkt prima.
Bij een firewall zijn natuurlijk ook andere zaken heel belangrijk: de beveiliging op zich namelijk. Dat is een punt waar ik Comodo minder vind scoren. Default (wizzard) rules zijn nooit as restrictive as possible wat toch een van de basisregels bij security is. Ik heb er al vaker iets over geschreven wat je hier kunt vinden: Personal firewalls: discussietopic
k denk er zelf aan om Internet Security te kopen van G-Data.
Op basis van welke argumenten en hoe is dat getest?

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 21-02-2007 18:15 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Als ik alleen een Firewall neem. Weten jullie welke ik het beste kan kopen ?
Ik had er over gedacht om de gretis versie te nemen van Zone Alarm. Alleen is mijn engels zeer slecht en ik wil graag dit in het Nederlands.

Ik heb zelf al AVG 7.5 erop zitten als virusscanner. Ik denk dat ik deze er op laat zitten.

Tja ik weet niet zo goed wat ik moet doen.

Verwijderd

Ik zeg Kaspersky, vooral ook omdat deze ook je browsers checked en dus wanneer je van plan bent iets te downloaden dat een virus bevat al alarmed. Verder is het simpel te gebruiken en het maakt je pc niet al te sloom.

Verwijderd

Tsja... blijft een persoonlijke kwestie.

Zelf gebruik ik niks omdat ik er een hekel aan heb.

Als ik je advies mag geven, ga voor NOD32, zonder firewall. Bij klanten gebruiken we alleen maar NOD32 en dit werkt heel netjes, en snoept niet te veel resources.

Norton kan ik je alleen maar afraden, ontzettend heavy pakket en het werkt simpelweg niet. We hebben vroeger veel Norton verkocht, maar er kwamen constant pc's terug ramvol met virussen en troep. Sinds we NOD32 gebruiken hebben we daar geen last meer van.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 12:24
Ik gebruik al een hele tijd Windows Live OneCare en dat bevalt prima. Deze draait als service op de achtergrond en bevat een firewall, anitvirus en anti spyware beveiliging, automatische backups en systeemoptimalisatie. Ens inds kort ook gewoon in het Nederlands. De licentie is voor 3 pc's dus voor een gemiddeld huishouden een prima oplossing.
Ik had Norton Internet Security 2006 maar dat maakte m'n pc zo ontzettend traag en nu loopt-ie als een zonnetje.

Verwijderd

Ik heb altijd norton gehad. Ik heb nooit iets gemerkt van traagheid. Alleen! tijdens het updaten, dan gaat het wat trager,meer niet.

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-11 14:17

FikkieHo

Wokmaster

norton is leuk, maar wel duur en is maar een jaar geldig :( zoals velen..

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
NOD32! icm hardwarematige firewall in de router en windows firewall, de rest houd ik zelf wel in de gaten, NOD32 houd je systeem lekker snel en scant als 1 van de snelste en beste, is alleen wel engels. weet niet of hij in het nederlands beschikbaar is.

Norton maakt je pc echt supertraag.. en laat daarlangs nog veel virussen door(programma is wel handig te gebruiken)
Mcafee is redelijk zwaar maar haalt wel de meeste virussen eruit.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Heb hier zelf NOD32 icm Outpost Firewall. Is een prima combinatie en elke router heeft tegenwoordig standaart een firewall. Verder af en toe eens op spyware scannen voor de zekerheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu met succes de Zone Alarm Firewall geinstaleerd. Ik heb eeb tutorial gevonden op het internet en met behulp van dat is het goed gelukt.

Bedankt allemaal.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:03
Ik zelf blijf trouw aanhanger van Symantec Corp. Edition. Licht in resources, snel en pure basics. Niet allerlei "would you like" en knipperende buttons enzo.

Als firewall heb ik gewoon een router.

• prometeus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09-2024
Mijn Custom Security Suite bestaat uit:

1. Comodo Firewall
2. Avast Antivirus
3. Cyberhawk (Host based Intrusion Detection System)
4. Spyware Terminator

Bovenstaand zijn allemaal realtime.

5. AVG Spyware (stand alone scanner)
6. F-Secure Backlight (rootkit scanner)
7. Sophos Rootkit Scanner
8. Nessus 3 (goede check als je bijv een eigen webserver host zoals ik)
9. Secunia Software Inspector

5 tot 9 zijn scans die ik eens per week heb gecheduled.

Het probleem is gewoon erg groot.
Elk deelsysteem wat ik hierboven heb beschreven heeft daadwerkelijk ook zaken geblokt cq verwijderd of verbetering geadviseerd. De zaken zijn allemaal FREE of "crippleware" wat voor mij erg belangrijk is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:37:
Ik heb altijd norton gehad. Ik heb nooit iets gemerkt van traagheid. Alleen! tijdens het updaten, dan gaat het wat trager,meer niet.
Dat komt dus omdat je altijd Norton hebt gehad en niet beter weet :P

Deinstalleer Norton eens en geniet van een supersnel systeem!

Verwijderd

Dan heb ik geen beveiliging meer ;)

Is er n manier om te zien dat NIS bijvoorbeeld veel geheugen gebruikt?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 12:46 ]

Verwijderd

Avast zou ik mijden als de pest. Kom er na 3 uur prutsen achter dat waarschijnlijk +/- 6 maanden mijn pc vrolijk promotie heeft gemaakt voor potentie verhogende middelen en dergelijke, via svchost.exe. Kwam er achter door een keer goed mijn systeem na te pluizen nadat er een ander virus op zat (ook niet herkend door avast!!). En dan heb ik het niet eens over die keer dat notepad.exe als zeer bedreigend werd gezien. Bovendien is het niet een erg snel programma.
samenvatten 1 jaar avast: fout postieven 2, virussen gedectecteerd 0/2

Ben nu wel erg tevreden over avg free, aanrader.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:30

Onbekend

...

Ik ben zeer tevreden over Norton Antivirus. Hij detecteert bijna alle virussen. Het grootste nadeel vind ik dat de nieuwe versies de computer traag maken.

Zelf heb ik een corporate versie uit 2001. Deze haalt automatisch nieuwe virusdefinities op en hoeft niet elk jaar verlengd te worden. Zelf zou ik geen nieuwe van Norton Antivirus aanschaffen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Leuk, kies een bekende firewall en je bent veilig. Niet helemaal waar. Kijk eerst eens wat voor firewalls er zijn en welke programma's die functionaliteit dekken.

Type programma's die je PC kunnen beschermen tegen onrechtmatig bezoek vanuit het internet:
IDS (Intrustion Detection System)/IPS (Intrusion Prevention System)(systeem wat kijkt voor verdacht verkeer vanaf het internet en daar een actie op uitvoert na de hand van wat er in is gesteld)
Packet filters (lijkt heel erg op IDS/IPS en zijn vaak de basis van een IDS/IPS, geeft je de mogelijkheid om verdachte pakketjes eruit te filteren)
Poort filters (geeft je de mogelijkheid om poorten te blokkeren en/of poorten te verwijzen naar andere doelen)
Applicatie filters (geeft je de mogelijkheid om applicaties de toegang tot het internet te ontzeggen)
Host filters (IP/hostname filters, geeft je de mogelijkheid om computers/netwerken/websites/etc van het internet te blokkeren aan de hand van een blacklist of een whitelist)

Enkele voorbeelden van applicaties die die functionaliteit dekken:
IDS: SNORT
IPS: BlackICE of mijn keus Outpost (IPS is vaak betere keus, want die zorgt er ook voor dat het verkeer geblokkeerd wordt)
Poort filters: hier zorgt je NAT/PAT routertje wel voor. Je moet er eigenlijk voor zorgen dat alleen de gebruikte poorten openstaan en de rest of naar een niet bestaande host verwijzen of helemaal nergens naar verwijzen. Ook de Windows firewall heeft hier functionaliteit voor.
Applicatie filters: ZoneAlarm Pro en ook de Windows firewall heeft geloof ik die mogelijkheid, maar die geeft je de mogelijkheid om de 1e 30 seconden alsnog te kunnen verbinden, dus beter is die ZoneAlarm. Outpost heeft hier ook de mogelijkheid voor geloof ik. Als dat zo is, dan zou dat mijn keus zijn.
Host filters: PeerGuardian 2 Dit programma zorgt ervoor dat verschillende P2P opsporings instanties, spyware sites enzo niet meer bereikbaar zijn voor jouw computer en ook andersom niet. Je kunt ook je eigen blacklist eraan toevoegen als je dat zou willen. Ook de Windows host file heeft ongeveer dezelfde mogelijkheid, alleen kun je die gebruiken voor hostnames, om die naar een niet bestaande of legitieme adres te verwijzen (meestal 127.0.0.1).

• Bor
  • Laatst online: 23:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom maak je onderscheid tussen poort en packetfilters? Imho niet geheel volgens de geldende normen. Een "poort filter" is gewoon een functie van een packetfilter.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 03-03-2007 17:03 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-11 15:12
Ik gebruik zelf NOD32 en ZoneAlarms, werkt als een trein. Ik dacht dat je NOD32 ook in het nederlands kan krijgen en ZoneAlarms is engels. Voor de rest zal ik zelf nooit met Norton in zee gaan, lees de tests maar eens door op internet.

Verwijderd

Nod32 is ook in het nederlands beschikbaar, kijk maar op www.nod32.nl
Ik gebruik zelf nod32 met outpost, bevalt me zeer goed.
Maar mocht ik weer binnenkort een format doen dan blijft alleen nod32 erop omdat ik een softwarematige firewall toch vind tegenvallen met performance en een hardware based firewall meestal een stuk beter en sneller is.

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Symantec heb ik zelf al jaren afgezworen, omdat het mij allemaal veel te log werd.
McAfee ben ik nooit enthousiast over geweest, dus dat is wat mij betreft ook geen aanrader.

Sophos is erg goed imho, maar minder geschikt voor particulieren (als je werkgever het niet gebruikt, anders is het wel interessant)

Ik draai al een aantal jaren erg tevreden met Trend Micro PcCillin Afbeeldingslocatie: http://nl.trendmicro-europe.com/global/images/common/header_logo.gif.
Is sinds versie 14 ook nederlandstalig te krijgen.

En met versie 2007 (of 15) kun je een tweejarige licentie voor drie computers aanschaffen.
30 dagen trial, spam filtering, firewall, spyware controle en uiteraard antivirus.

Ook het thuisnetwerkbeheer is een geinige functie.

Maar het blijft een persoonlijke keuze, en het beste is de verschillende kandidaten zelf te testen.

Verder is de verkrijgbaarheid van grijze / verlengd evaluatie versies voor veel mensen ook een van doorslaggevende factor.

[ Voor 4% gewijzigd door aZuL2001 op 03-03-2007 17:10 . Reden: aanvulling ]

Abort, Retry, Quake ???

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:58:
Waarom maak je onderscheid tussen poort en packetfilters? Imho niet geheel volgens de geldende normen. Een "poort filter" is gewoon een functie van een packetfilter.
Ja, maar andersom hoeft het niet altijd zo te zijn. Een poort filter is niet altijd echt een packet filter.

Verwijderd

Ik draai nu Vista (Home Premium) En ik heb daar Live OneCare bij genomen. Op Vista vertraagd dit de pc absoluut helemaal NIET. Je merkt niet dat het draait. Op windows XP heb ik met dit pakket andere ervaringen: traag. (net zoals bij Norton, McAffee en vrijwel alle andere AVAS systemen).

Over het gebruiksgemak en de beveiliging zelf ben ik zeer tevreden.
OneCare pakt de reeds aanwezige firewall, breidt deze uit en zet deze samen met de ingebouwde virusscanner in een prachtige en duidelijke utility. Bij Vista zit windows Defender dan ook gelijk ingebakken. Erg makkelijk allemaal.

De beveiliging, het systeem pikt makkelijk alle virussen eruit. Hij heeft er maar weinig gevonden. Maar na een scan van OneCare heeft geen ENKELE online scanner (Kaspersky, Norton, Panda, McAfee) nog iets gevonden. Daarnaast draait natuurlijk de Firewall, daar heb ik geen problemen mee, alle programma's die ik toegang tot internet wil geven, krijgen dat en je wordt niet overrompeld door meldingen van programma's die iets willen.

Erg mooi systeem dus. Zeker in combinatie met Windows Vista, maar, hoewel iets vertragend op XP, ook daar zeker het proberen waard, zeker omdat hij 3 maanden gratis op proef is, en 3 licenties voor een jaar slechts €39,- kosten. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:37:
Dan heeft Norton er zeker al sinds de aankoop van de pc op gezeten want jij weet niet hoe snel je pc kan zijn als norton er af gaat. Het iets gewoon iets standaards bij Norton, als dat programma in je kernel zit ben je gelijk 40% van je snelheid kwijt. En haal je norton er af krijg je maar 10% terug. :P

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2007 17:38 ]

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-11 23:00
Wat vooral belangrijk is bij security is gezond verstand. De techniek kan nog zo mooi zijn, de gebruiker is degene die het in de soep kan laten lopen.
Als je weet wat je doet, klikt en installeert voldoet een eenvoudige virusscanner en de ingebouwde firewall al snel. Laat dan iedereen maar blaten dat product X beter is dan product Y. In principe voldoet alles wel. (m.u.v. Norton Internet Secuity Suite. :X )

Zombie's ontstaan door onwetenheid van de gebruiker. Hackers gebruiken exploits in software om hun troep bij jou te kunnen installeren. Dit kan gebeuren door verdachte email attachments te openen, het browsen naar een site met malicious code of het installeren van een dubieuze crack.
Installeer altijd de laatste patches voor AL je software, draai regelmatig ccleaner om alle temp zooi te verwijderen en lees je email bij voorkeur niet in html maar in plain text.

Zoek je veel cracks, kijk je veel pr0n sites, neem dan iig firefox met de no-script plugin ;)

Verwijderd

Ik kan je panda anti-virus ook nietaanraden, want hackers herkent hij vaak niet.. zelf veel problemen mee gehad. En als jij eenmaal een virus hebt duurt het heel lang voordat dat bij panda doorkomt..Ik had een keer een dialer..3 maanden daarna had panda het idee om die ook te kunne verwijderen inplaats van alleen te blockeren..want er komt de hele tijd zon irritant Ding in beeld dat er een dialer geblockeerd is.

Dus geen panda..ga voor iets gratis.of gwn voor G-Data

veel succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:36:
[...]

Dan heeft Norton er zeker al sinds de aankoop van de pc op gezeten want jij weet niet hoe snel je pc kan zijn als norton er af gaat. Het iets gewoon iets standaards bij Norton, als dat programma in je kernel zit ben je gelijk 40% van je snelheid kwijt. En haal je norton er af krijg je maar 10% terug. :P
Maar hoe kan ik nu zien dat norton veel opslurpt?
Daarnaast, hoe kan je maar 10% terug krijgen als je iets 100% er af haalt?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:34

rapture

Zelfs daar netwerken?

Bor de Wollef schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 16:58:
Zijn 2 verschillende dingen, wanneer je niet meer op basis van poortnummers (p2p gaat desnoods over poort 80) pakketjes kan filtreren, dan grijp je naar een pakketfilter. Deze filters openen pakketjes en zien in koeien van letters staan "dit is een Bittorrent pakket" en smijten het overboord.

Is ook de enige goeie manier om populaire p2p applicaties tegen te houden. Clarkconnect Linux routers kunnen p2p blokkeren.

AVG wordt ook door het (Belgisch) leger gebruikt, Amerikaanse antivirusscanners kunnen bepaalde "staatsvirussen" doorlaten. Dan vertrouwen ze nog liever een Oost-Europese anti-virus-maker.

[ Voor 23% gewijzigd door rapture op 05-03-2007 11:23 ]

Verwijderd

Bump
Is er n manier om te zien dat NIS bijvoorbeeld veel geheugen gebruikt?
Even een bump. Mijn abonnement op NIS 2006 verloopt binnenkort. EN ik sta weer voor de keuze voor een compleet pakket.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 00:59 ]

Verwijderd

Ik twijfel nu tussen NIS 2007 en Kaspersky Internet Security

• aZuL2001
@Mart Ini :

Je leest het hele topic.
Je besluit om er een aantal rustig te testen, en koppelt je bevindingen hier terug.

Dat levert meer zinvolle input dan een melding van dat je twijfelt tussen NIS 2007 en Kaspersky.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Dubbelpost.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 19:38 . Reden: Dubbelpost ]

Verwijderd

Ja dat kan. Ik heb het ook gelezen. Maar, ik wil best een andere uittesten, bijvoorbeeld kaspersky test versie.
Maar, stel dat ik iets test wat niet goed is is mijn systeem naar de klote, en dat wil ik niet.

Maar zou jij kunnen vertellen hoe ik kan zie hoeveel mijn NIS nu opslurpt aan geheugen/processorkracht?

• aZuL2001
IMHO is NIS een drama.

Je doet jezelf een groot plezier om dat er rap af te mikken en waarschijnlijk je pc opnieuw te installeren.
Wel eerst een backup van je eigen data maken.!!!

Als die dan toch schoon is, maak je een schone image, met bijv Trueimage van Acronis, of Ghost als je perse iets van Symantec / Norton wil gebruiken.

En dan kun je aan het testen gaan.

_Ik_ was zelf niet tevreden over Kaspersky, vond het veel te log en veel te diep in me systeem gaan zitten. Maar dat is mijn mening. Anderen zijn er laaiend enthousiast over.

Probeer er een paar, en met een schone machine, en je image heb je volop de gelegenheid om te testen.

En via Taakbeheer kun je een indicatie krijgen van je ram en processor use van de diverse processen op je machine.

[ Voor 8% gewijzigd door aZuL2001 op 19-03-2007 23:10 ]

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

aZuL2001 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:09:

En via Taakbeheer kun je een indicatie krijgen van je ram en processor use van de diverse processen op je machine.
Taakbeheer en dan de tab processen?

Verwijderd

Als je echt puur om geheugengebruik wilt praten, dan is kaspersky wel een van de lage gebruikers ervan.

Afbeeldingslocatie: http://img104.imageshack.us/img104/6933/kas1vz7.jpg

Maar, je zult toch een aardig goede schijf moeten hebben als je hem op interactive mode hebt (High protection en scant meer/vaker)

Verder kan ik er niet veel over zeggen, ik gebruik norton al jaren niet meer, ik vond het namelijk zelf aardig geheugenvretend

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 22:29:

Maar, je zult toch een aardig goede schijf moeten hebben als je hem op interactive mode hebt (High protection en scant meer/vaker)
Wat is een aardig goede schijf? Ik bedoel ze doen allemaal het zelfde. Ik heb 3 WD schijven waarvan 2 s ata.

Dat is dus de zwaarste modus waarin de virusscanner kan draaien. Maar ik denk dat iedereen hem wel op high laat staan om minder kans op virussen te krijgen toch?

Verwijderd

High protection is vooral als je in een riskante omgeving werkt (bv als je met een laptop in een wifi hotspot zit)

Recommend protection is gewoon aan te raden voor een normale security, en daar heb je echt geen super harde schijf voor nodig.

Verwijderd

Ik gebruik nu de probeer versie van NIS 2007 en ik moet zeggen hij lijkt veel lichter dan de 2006 versie.Als ik bijvoorbeeld op het nis icoon klik duurde het bij de 2006 versie even voordat het scherm tevoorschijn kwam. In de 2007 versie 'binnen een seconde'.

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
*bump*

Na zeer trage updates en nog trager verschijnen van het hoofdscherm van NIS 2006 (licentie nog tot juli) uiteindelijk besloten om Norton te verwijderen van mn systeem.

Vervolgens geprobeerd om Comodo Firewall Pro te installeren in combinatie met Kaspersky Anti Virus 6.0. Deze laatste gaf bij installatie de opmerking dat Comodo verwijderd diende te worden om verder te kunnen gaan met de installatie :S

Vervolgens besloten om Comodo dan toch maar te verwijderen. En Kaspersky Internet Suite 6.0 geinstalleerd. En wat schetst mn verbazing bij de eerste volledige systeemscan: Trojan gevonden... Die Norton dus had laten zitten.

Nu alleen die resterende 30% qua snelheid terug zien te krijgen (Ja NIS stond al geinstalleerd op de pc)

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Verwijderd

Ik heb na NIS 2006 nu NIS 2007 en die lijkt op het oog lichter dan de 2006 versie. Vooral de menu's openen sneller en het programma reageert sneller.
Maar ik scan wel online met trend micro, en online met kaspersky voor de zekerheid.

Verwijderd

Ik zit te denken aan een overstap wat betreft mijn huidige beveiliging...

Op dit moment draai ik Kaspersky Internet Security Suite 06, en daar
ben ik uiterst tevreden, hij doet zijn werk goed.
Echter begin ik het enorm irritant te vinden dat hij constant blijft vragen
om "allow/decline", zodra ik bijvoorbeeld iets wil
downloaden/installeren.

Ook speelt het mee, dat ik tegenwoordig steeds meer postieve
berichten lees over NOD32. Als ik het zo moet geloven is NOD32 toch
wel de beste beveiliging die op dit moment verkrijgbaar is.

Nu is mijn vraag:
- Is het een verstandige keus om de overstap te maken van KIS naar
NOD32?
Is NOD32 een beetje gebruiksvriendelijk, en loopt hij zwaar
(resources)? Ook vind ik het niet geheel onbelangrijk dat hij zijn werk
een beetje snel doet.
Dat hij zijn werk goed doet, daar kan ik denk ik wel vanuit gaan.

* Ik weet dat NOD32 geen firewall heeft (in tegenstelling tot KIS), dus
daar zal ik dan een losse firewall voor moeten zoeken.
Dat brengt me meteen bij het volgende punt:

Mocht het inderdaad verstandig zijn om de overstap te maken naar
NOD32, welke firewall raden jullie mij dan aan?
Ik hoor zelf goede geluiden over Zone Alarm en Outpost.
* Ik zoek een firewall die makkelijk in het gebruik is (dus niet tientallen
instellingen van tevoren), en die niet constant bij elke actie vraagt of ik het
wil toelaten/negeren.
Welke firewall raden jullie me aan, en welke versie kan ik het beste
nemen (ik zie op de sites van beide firewalls verschillende versies).

Thanks...

* PS: Ik draai zowel XP Pro als Vista Premium, dus wat jullie mij aanraden moet wel compatible zijn met beide OS.

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 14:16 ]

Verwijderd

Ik had net iets heeeeeeeeeel raars. Ik gebruik NIS 2007. Opeens zegt het programma, de sleutel die je gebruikt heeft het maximale aantal installaties overschreden.

2 dingen die mij opvielen.
1)het was de sleutel van mijn oude 2006 versie
2) de 2006 en de huidige versie heb ik beide niet meer dan 3 keer geinstalleerd

oplossing; norton removal tool draaien+ opnieuw installeren

Verwijderd

Kaap schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 12:06:
Ik zelf blijf trouw aanhanger van Symantec Corp. Edition. Licht in resources, snel en pure basics. Niet allerlei "would you like" en knipperende buttons enzo.

Als firewall heb ik gewoon een router.
Jij bent goed bezig jongen, ik ben een reseller van Symantec (alias gold partner ;) )

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:30

_Apache_

For life.

Norten Av corp & Client Firewall hier. Geen fratsen, zeker zo snel..

Zonder firewall heb je een sneller systeem, maar dat is na een paar uur internetten ook weg ;)

[ Voor 9% gewijzigd door _Apache_ op 25-07-2007 15:19 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Pagina: 1