[Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostro 1500

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste
Acties:
  • 73.325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 219217

Nickienick schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:58:
LCD-scherm 15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™

Mijn verwachtte leverdatum is 3 oktober...Zeer duidelijk aangegeven door de medewerker.
uh uh achter in de rij aansluiten he :) WSXGA+ geleverd voor 3 oktober dat lijkt me sterk. Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of ze überhaupt nog van de band af rollen.. (ik heb zo het vermoeden dat mijn verwachtte levertijd binnenkort voor de tweede keer verlengt gaat worden)

• Nickienick
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-07 21:54
Anoniem: 219217 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 23:14:
[...]

uh uh achter in de rij aansluiten he :) WSXGA+ geleverd voor 3 oktober dat lijkt me sterk. Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of ze überhaupt nog van de band af rollen.. (ik heb zo het vermoeden dat mijn verwachtte levertijd binnenkort voor de tweede keer verlengt gaat worden)
Ok...Wanneer heb jij hem besteld en wanneer wordt ie verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157915

Nickienick schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:58:

Mooi prijsje van gemaakt door de lange levertijd en alle aanpassingen...

Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik het...
Mag ik vragen waar je op uitkwam met je mooie prijsje?
(ja ben een echte hollander :+ :) - ik weet het )

2de vraag:
die Draadloze connectiviteit Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa is dat alleen 802.11N of kan hij ook communiceren met een a/b/g router???

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 157915 op 24-08-2007 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12:30
@nickienick: kun je misschien wat van die onnodige dingen die niet interessant zijn uit de post verwijderen zoals geen draagtas, dvd met hulpbronnen, 90W voeding enz.. verder ben ik ook wel benieuwd naar de prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124996

@nl_pwan_1973: Ja je kan gewoon connecteren met a/b/g netwerken.

EN hier is ie dan eindelijk :d

1. Inleiding

De DELL Vostro 1500 is een business notebook hoofdzakelijk gebouwd voor gebruik binnen KMO's. Krachtige prestaties gecombineerd met toch nog een hoge graad van mobiliteit.

Na een paar weken met de laptop rommelen, hier dan eindelijk een kleine review :)!

Alle hardware onder Linux werkend krijgen gaat niet zonder problemen, maar waar een wil is, is een weg ;). Een tutorial volgt nog.

2. Configuratie

- Processor: Intel Core 2 Duo T7500 (2.2GHz / 800MHz FSB / 4MB L2 Cache)
- Geheugen: 2048MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x 1024MB, Dual-Channel)
- Scherm: 15.4" WSXGA+ True Life 1680x1050
- Harde schijf: 160GB SATA, 5400RPM
- Grafische kaart: NVIDIA GeForce Go 8600M GT 256MB Dedicated (+ 512MB TurboCache)
- Audiokaart: Intel ICH8 HD Audio met SigmaTel STAC9205 codec
- Optische drive: 8X DVD+/-RW Dual Layer
- LAN: Broadcom 10/100/1000
- WiFi: Intel PRO/Wireless 4965AGN
- Batterij: 9-cell Li-ion, 85WHr
- Webcam: Geïntegreerde 2MP cam
- Poorten: 4x USB 2.0, 1x IEEE1394 Firewire, 1x VGA, 1x TV-out (S-video), 1x RJ45, 1x RJ11, 1x audio-uit (hoofdtelefoon), 1x audio-in (micro), 5-in-1 flash kaartlezer, IR zender/ontvanger
- OS: Ubuntu 7.04 'Fiesty Fawn' met Vanilla 2.6.22 kernel || Windows Vista Business 32bit (meegeleverd)
- MS Windows Vista Business (32bit) DVD, MS Works 8.5 CD, Applicatie & Driver DVD, DELL MediaDirect install DVD, DELL Webcam soft CD, McAfee Security Center CD, Roxio Creater CD
- AC Adapter en snoer, telefoonkabel

3. Bestelling & levering

Ik heb de Vostro 1500 besteld via de Belgische website. Dit verliep volledig vlekkeloos door in te loggen op het KMO gedeelte. Bij het plaatsen van je order moet je dan bijvoorbeeld “nvt” invullen als bedrijfsnaam, en een reeks nullen als BTW-nummer. Ik heb €50 korting gekregen en nog eens €75 uitgespaard door de gratis levering. In totaal kwam de prijs op €1733,12 (inc BTW), dit met 3 jaar Next-Business Day Onsite garantie, en 1 jaar Accidental Damage Support garantie. Het bedrag werd via overschrijving betaald, en werd binnen 3 dagen aan m'n order gekoppeld.

De leverdatum stond aanvankelijk op 9/08 gepland, maar de uiteindelijke levering nam 2 dagen eerder plaats: 7/08. Ik heb dus geen last gehad van uitstellingen.
Over UPS heb ik echter GEEN lof! Ik was net niet thuis op het moment van leveren, en de UPS koerier heeft de doos gewoon voor mijn deur afgezet! Ik heb nooit voor ontvangst getekend, maar op de UPS tracking site staat wel duidelijk dat het pakket afgeleverd is... Ik heb dit uiteraard bij DELL gemeld.

Afbeeldingslocatie: http://public.philipdubois.be/Vostro1500/vostro02_t.jpg

4. Behuizing

De behuizing is gemaakt van een magnesium-legering. Ze oogt en voelt verder heel degelijk. De scharnieren zijn dan ook groot, stevig en lekker stroef. Wat opvalt is de plaatsing van het display: het zit namelijk iets dieper in de behuizing, om indruk van het keyboard tegen te gaan.
Waar ik bij mijn vorige laptop (Toshiba Tecra S2) display kon doorbuigen, lijkt dit niet mogelijk bij de Vostro: stevige boel! Qua looks staat het zwart ook heel mooi.
Enig nadeel: de bovenkant van de behuizing is enorm vingerafdruk gevoelig, remember the iPod anyone :s?

Afbeeldingslocatie: http://public.philipdubois.be/Vostro1500/vostro05_t.jpg

5. Keyboard en touchpad

Het keyboard is full-size (zonder numpad dan wel) en de toetsen zijn normaal geplaatst. Dat was even weer even wennen voor me, want bij m'n oude laptop is de indeling lichtjes afwijkend.
De toetsen zijn zacht om in te drukken.
Het touchpad heeft gemakkelijk grote knoppen, is gevoelig en heeft 2 handige “scroll-area's”.
Er zijn ook multimediatoetsen aanwezig.

Afbeeldingslocatie: http://public.philipdubois.be/Vostro1500/vostro10_t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://public.philipdubois.be/Vostro1500/vostro11_t.jpg

6. Multimedia

De Vostro is uitgerust met een HD soundkaart van Intel (STAC9205 codec) die uitstekende geluidsprestaties levert. De geluidskwaliteit van de, naar onderen gerichtte, luidsprekers zelf is vrij goed, boven het gemiddelde. Ze kunnen ook heel luid gaan.
Verder is er een ingebouwde 2 megapixel webcamera. Standaard staat deze ingesteld op een film-resolutie van 640x480, maar je kan dit opschroeven naar 1600x1200. Natuurlijk vreet dit bandbreedte en is de transmissie dan schokkerig. Een leuke feature is dat deze camera, via dedaar DELL software (windows), kan ingesteld worden zodat er steeds op je gezicht ingezoomt wordt.
Aan weerszijden van de webcam bevinden zich nog 2 microfoons.

Afbeeldingslocatie: http://public.philipdubois.be/Vostro1500/vostro13_t.jpg

7. Batterij

Zoals je uit de configuratie kan afleiden, heb ik voor de 9 cell batterij gekozen. Een juiste keuze, want deze gaat gemakkelijk 4 uur mee met standaard office en surfwerk terwijl er nog een leuk deuntje uit je speakers drumt.
De batterij steekt wel 2cm uit, maar daar heb'k nog geen last van ondervonden, mede doordat het afgerond is. De standaardbatterij (6 cell) steekt niet uit.

8. Prestaties

De hardware presteert uitstekend en alles draait stabiel. Alles draait soepel en start snel op. Je kan zelfs degelijk de nieuwste games runnen. Hiertegenover blijft de laptop vrij koel en daarbovenop is de fan stil.
Ik heb snel nog even het Linux programmaatje glxgears laten draaien om een idee te geven over de prestaties van de GPU. Zoals je op het screenshot kan zien, ligt het aantal FPS tussen de 6000 en 6500.
Als je echter de compositie-manager Compiz Fusion, samen met heel wat plugins zoals de rotterende 3D kubus, dan dropt de framerate tot zo'n 2400 FPS.
Voor andere benchmarks heb ik helaas nog geen tijd gehad.

Zonder Compiz - Met Compiz
Afbeeldingslocatie: http://public.philipdubois.be/Vostro1500/glxgears_metacity.jpg Afbeeldingslocatie: http://public.philipdubois.be/Vostro1500/glxgears_compiz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:50

sphere

Debian abuser

Gaat jouw linux installatie aan gort zodra je op de mediadirect knop drukt om te booten?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk0024
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
G-dver! De 1520 is uit productie gehaald en staat nu terug in pré-productie! Geschatte leverinsdatum... 3 oktober?!

Tijd om nog eens een telefoontje te plegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
mooie review :D daar hebben we hier wat aan. Van UPS is dat niet normaal hoe slecht :( en dat op de stoep dumpen kost normaal €90 :? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sphere schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:20:
Gaat jouw linux installatie aan gort zodra je op de mediadirect knop drukt om te booten?
Nog niet geprobeerd, maar de mediadirect partitie heb ik dan ook verwijderd ;). Onder Linux heb ik die knop trouwens aan firefox gekoppeld.

@bartju: je kan in de TS misschien een linkje plaatsen naar de review :). Het stoepdumpen kost trouwens €75. Het is idd ongeoorloofd.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 124996 op 24-08-2007 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
mooi linkje geplaatst :P naar review onder links

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126306

Thunderhawk0024 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:19:
G-dver! De 1520 is uit productie gehaald en staat nu terug in pré-productie! Geschatte leverinsdatum... 3 oktober?!

Wannneer had jij hem besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickienick
Thunderhawk0024 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 20:19:

Dit had ik vannacht dus ook, maar ik heb al zeer veel computer bij Dell besteld, dit jaar zo'n 14...
en dit komt regelmatig voor bij "preproductie" en "in productie" maar bij "in productie" staat dan wel nog de datum van de binnenkomst van je betaling, dit is bijgewerkt als hij ECHT in productie is:)

[ Voor 24% gewijzigd door Nickienick op 26-08-2007 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickienick
bartju schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 09:56:
@nickienick: kun je misschien wat van die onnodige dingen die niet interessant zijn uit de post verwijderen zoals geen draagtas, dvd met hulpbronnen, 90W voeding enz.. verder ben ik ook wel benieuwd naar de prijs :P
Ok ik zag het ff verwijderen...Exacte prijs zelf ik liever niet ivm speciale kortingen met het bedrijf en Dell, maar minimaal 7% ...korting:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickienick
Anoniem: 157915 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:47:
[...]

Mag ik vragen waar je op uitkwam met je mooie prijsje?
(ja ben een echte hollander :+ :) - ik weet het )

2de vraag:
die Draadloze connectiviteit Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa is dat alleen 802.11N of kan hij ook communiceren met een a/b/g router???
Uiteraard kan dit ja, ik heb hiervoor (februari) een 6400 met ongeveer dezelfde configuratie als me 1520 nu besteld.
Deze had zoveel problemen, met het afspelen van muziek en voordat ik hem opstartte nog een aantal fouten (toen ik hem uit de doos haalde al) en de wireless kaart viel steeds weg.
Toen heb ik besloten even te wachten tot er een nieuw model kwam, de 1520 uiteindelijk geworden.
Over de prijs lees hierboven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk0024
Ik heb hem besteld op 31 juni. Hij was ergens rond 20 - 23 augustus in productie gegaan, en is dus 24 augustus terug naar pre-productie gegaan... Nu lijkt het alsof hij pas 24/10 in pre-productie is gegaan...

Ik had bij mijn telefoontje naar Dell 2 weken geleden de informatie gekregen dat hij al in productie was (in tegenstelling tot de informatie die ik kreeg op de website van Dell) en dat alle productieproblemen voor mijn notebook achter de rug waren waardoor ze waarschijnlijk een week voor de geschatte leverdatum (28/10) zou arriveren. Daarover heb ik een aantal paginas geleden gereageerd.

Over de facturatie: Bij mijn bestelling werd me verteld dat ik pas achteraf zou gefactureerd worden.

Misschien dat ik morgen de kans krijg om nog eens wat te klagen bij Dell... Ik hoop financieel vergoed te worden (hetzij een RAM upgrade of prijs reductie). De vraag is maar: zal ik dat ook kunnen doen bij de Belgische klantendienst, zoals jullie dat konden bij de Nederlandse?

[ Voor 3% gewijzigd door Thunderhawk0024 op 26-08-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere

sphere

Debian abuser

Nickienick schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 22:17:
Uiteraard kan dit ja, ik heb hiervoor (februari) een 6400 met ongeveer dezelfde configuratie als me 1520 nu besteld.
Deze had zoveel problemen, met het afspelen van muziek en voordat ik hem opstartte nog een aantal fouten (toen ik hem uit de doos haalde al) en de wireless kaart viel steeds weg.
Toen heb ik besloten even te wachten tot er een nieuw model kwam, de 1520 uiteindelijk geworden.
Over de prijs lees hierboven:)
In combinatie met Vista toevallig :+ ?
nieuws: Muziekspeler van Vista vertraagt netwerksnelheid

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Zou kunnen toen net met upgrade coupon :P anders was t nog xp neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:15
Thunderhawk0024 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 23:15:
Ik heb hem besteld op 31 juni. Hij was ergens rond 20 - 23 augustus in productie gegaan, en is dus 24 augustus terug naar pre-productie gegaan... Nu lijkt het alsof hij pas 24/10 in pre-productie is gegaan...

Ik had bij mijn telefoontje naar Dell 2 weken geleden de informatie gekregen dat hij al in productie was (in tegenstelling tot de informatie die ik kreeg op de website van Dell) en dat alle productieproblemen voor mijn notebook achter de rug waren waardoor ze waarschijnlijk een week voor de geschatte leverdatum (28/10) zou arriveren. Daarover heb ik een aantal paginas geleden gereageerd.

Over de facturatie: Bij mijn bestelling werd me verteld dat ik pas achteraf zou gefactureerd worden.

Misschien dat ik morgen de kans krijg om nog eens wat te klagen bij Dell... Ik hoop financieel vergoed te worden (hetzij een RAM upgrade of prijs reductie). De vraag is maar: zal ik dat ook kunnen doen bij de Belgische klantendienst, zoals jullie dat konden bij de Nederlandse?
Compensatie kun je vergeten. Ik had én leveringsproblemen en ze hebben daarbij mijn betaling bijna drie twee weken zoekgemaakt waardoor de order niet bevestigd kon worden. Enige aanbod wat ze volgens hen konden doen was de verzendkosten schrappen maar die waren al geschrapt. En dan was de laptop in die drie weken nog goedkoper geworden ook. Ik heb toen dus geannuleerd.
Conclusie. Het zijn mooie systemen van Dell maar je moet veel geduld hebben, kunnen omgaan met een leugentje over de levertijd en goed bestand zijn tegen een onbeschofte behandeling

Edit: het geld heb ik ruim twee weken na het annuleren ook nog niet terug natuurlijk..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Das idd vervelend. Voor deze systemen moet je heel veel geduld hebben of gewoon veel later kopen. ( wat ik ga doen). Dan zijn er niet van die problemen met levertijden en zijn de biosfoutjes enz. wel verholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk0024
Btw bartju, voor de TS, je kan een Blu-ray drive bestellen.
Blu-ray Disc DVD+/-RW optisch station, met software [meerprijs € 471,90 of € 22/maand-1]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
voila :P gedaan.. vind bluray alleen echt veel te duur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Daarstraks mailtje van Dell, weer uitgesteld! Ik begin hier serieus te vloeken hoor!

Orderdatum: 18/07/2007
Geschatte leverdatum (op of voor deze datum): 24/09/2007

(groene inspiron 1521)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de geluids productie van de koeler van de Vostro 1500. En hoe warm ie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86614

Iemand hier ervaring met de Inspiron 1521 (AMD versie)? Hoe presteren de AMD processors vergeleken met Intel, ik heb geen flauw idee namelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Wordt steeds later bij iedereen :O ze zeggen dat het is opgelost maar dus niet....
@methodp: heb begrepen dat dit dingetje zelfs op volle toeren nauwelijks merkbaar is. (in een van de vele reviews stond dat het prima voor de bibliotheek kan worden gebruikt).

[ Voor 51% gewijzigd door bartju op 28-08-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MethodP schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 17:45:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de geluids productie van de koeler van de Vostro 1500. En hoe warm ie wordt.
De fan slaat nauwelijks aan (of op laag toerental). En als ze dan eens vol begint te draaien produceert ze een zacht geluid. Heel wat anders den m'n oude Toshiba Tecra S2...
Warmteproductie is er ook niet zoveel.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 124996 op 28-08-2007 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:46

JoepW

iRacer & Home Assistant

JoepW schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:51:
@#&%@#&$@^#*$&

Krijg zojuist een mail van DELL, die mij doodleuk meldt dat de op 24 juli bestelde en betaalde Inspiron 1520 (zo ongeveer met de heftigste config in het zwart) niet 21 augustus maar 26 september wordt geleverd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus meteen een zeer boze mail aan diverse medewerkers van en adressen bij Dell gestuurd dat ik morgen OF alsnog bevestiging van levering volgende week verwacht OF direct mijn geld terug wil met rentevergoeding en annulering van het systeem. Ik zit zakelijk zwaar verlegen om een nieuw snel heavy systeem en dan dit.

Ik hou jullie op de hoogte.
Ik krijg net een mail dat het systeem morgen!!!!! geleverd wordt :P

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Denk je dat de reden je dat hij morgen geleverd wordt je boze mail is? Zoja, dan zal ik dat ook wel eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
naja dat is wel makkelijk als het zo kan worden opgelost :) tenzij iedereen dit gaat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Misschien verklaart dat de reden dat de einddatum van sommigen steeds verder wordt verzet: ze geven eerst voorrang aan mensen die hevig en boos protesteren en dreigen met annuleren en rente e.d. ..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
silmaril8 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:00:
Misschien verklaart dat de reden dat de einddatum van sommigen steeds verder wordt verzet: ze geven eerst voorrang aan mensen die hevig en boos protesteren en dreigen met annuleren en rente e.d. ..... :)
Dat hielp bij mij geen bal. En ik had echt reden om boos te zijn na twee weken gerommel met mijn betaling. Mij werd verteld dat ze vanuit Nederland geen invloed hadden op de volgorde in de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Vaag.. Misschien niet boos genoeg geweest :P? Bij hem werkt dat wel. Dat kan natuurlijk niet zomaar zo zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
D-e-n schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:03:
Dat hielp bij mij geen bal. En ik had echt reden om boos te zijn na twee weken gerommel met mijn betaling. Mij werd verteld dat ze vanuit Nederland geen invloed hadden op de volgorde in de fabriek.
Ja dag, jij hebt ook nooit in het begin gedreigd met annuleren. Dat heb je zelf gezegd. Zoals ik al eerder zei, jij was te makkelijk in dat soort dingen, en jij hebt uiteindelijk veel te laat geannuleerd.
En het is ook hoe je het brengt. Als ik jou zo heb moeten aanhoren afgelopen maand in het dell topic heb jij het verkeerd aangepakt.
Net zoals dat sommige mensen zich er bij neerleggen, dat ze geen korting via de telefoon kunnen krijgen. Terwijl dat echt wel kan. Het is gewoon hoe je het brengt, en wie je aan de telefoon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Korting: Ja daar moet je gewoon aan de telefoon over onderhandelen. En een band opbouwen met de verkoper aan de andere kant. Dat heet een band opbouwen.

Levering: Ja boos worden helpt. Heb het redelijk hard maar wel gebaseerd op de eerdere 'band' gespeeld. En met name mijn teleurstelling uitgesproken in de persoon die mijn 'persoonlijke' contactpersoon is.

Of dit nou echt heeft geholpen of dat er schot in de verfproblemen komt dat weet ik natuurlijk niet echt. Ik ga in ieder geval vrijdag mijn nieuwe zakelijke systeem inrichten en kan dan eindelijk de gammele aan vervanging toe zijnde ASUS afdanken.

Ik laat jullie nog wel even weten hoe het systeem presteerd enzo. Misschien wel even een kort en bondig eerste verslag, aangezien het wel de meest uitgebreide Inspiron 1520 betreft die je kan bestellen :)

2b continued.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Dat zou weer erg mooi zijn :P hoe meer reviews, hoe beter. en @silmaril8: over hem en dat gezeur heb je opzich wel gelijk. Hij had eerst hier de hele tijd lopen zeuren en na een tijdje gezeur hem besteld. niet slim idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
silmaril8 schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:23:
[...]

Ja dag, jij hebt ook nooit in het begin gedreigd met annuleren. Dat heb je zelf gezegd. Zoals ik al eerder zei, jij was te makkelijk in dat soort dingen, en jij hebt uiteindelijk veel te laat geannuleerd.
En het is ook hoe je het brengt. Als ik jou zo heb moeten aanhoren afgelopen maand in het dell topic heb jij het verkeerd aangepakt.
Net zoals dat sommige mensen zich er bij neerleggen, dat ze geen korting via de telefoon kunnen krijgen. Terwijl dat echt wel kan. Het is gewoon hoe je het brengt, en wie je aan de telefoon krijgt.
Ik heb nog best vrij snel gedreigd maar men hield mij gewoon aan het lijntje. Maar als gewone consument heb je gewoon geen zak te vertellen bij Dell. Die verkoper zelfs lag totaal niet wakker van mijn verhaal en belde niet eens terug. Bijna alle verhalen die ik hier lees van mensen die wel wat gedaan kregen betreft zakelijke klanten. Consumenten zijn niet interessant. Wat kan Dell het schelen dat ze dat ene laptopje van mij niet verkopen? Niks, nada, noppes.

Los daarvan. Ik begin me nu echt aan jouw bijdragen op dit punt te ergeren. Ik ben gewoon schofterig behandeld en dat staat los van het feit hoe goed of slecht ik kan lullen door de telefoon. Een betaling die bijna drie weken zoek is en nul komma nul compensatie? Ik heb het nog nooit zo zout gegeten. Ik ben een klant &@%#^#^# die ruim anderhalf duizend eurootjes lapt voor een laptop maar ik word afgescheept alsof ik een ijsje van vijftig cent koop. Waar haal je het lef vandaan om dat MIJ in de schoenen te schuiven. Het moet niet gekker worden in deze wereld. Dell moet mij en alle klanten gewoon netjes behandelen. PUNT UIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
JoepW schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 18:59:
Korting: Ja daar moet je gewoon aan de telefoon over onderhandelen. En een band opbouwen met de verkoper aan de andere kant. Dat heet een band opbouwen.

Levering: Ja boos worden helpt. Heb het redelijk hard maar wel gebaseerd op de eerdere 'band' gespeeld. En met name mijn teleurstelling uitgesproken in de persoon die mijn 'persoonlijke' contactpersoon is.

Of dit nou echt heeft geholpen of dat er schot in de verfproblemen komt dat weet ik natuurlijk niet echt. Ik ga in ieder geval vrijdag mijn nieuwe zakelijke systeem inrichten en kan dan eindelijk de gammele aan vervanging toe zijnde ASUS afdanken.

Ik laat jullie nog wel even weten hoe het systeem presteerd enzo. Misschien wel even een kort en bondig eerste verslag, aangezien het wel de meest uitgebreide Inspiron 1520 betreft die je kan bestellen :)

2b continued.
Zakelijk................ da's het toverwoord. Ik zie een patroon daar. Men vraagt niet voor niks of je particulier of zakelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
bartju schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:07:
Dat zou weer erg mooi zijn :P hoe meer reviews, hoe beter. en @silmaril8: over hem en dat gezeur heb je opzich wel gelijk. Hij had eerst hier de hele tijd lopen zeuren en na een tijdje gezeur hem besteld. niet slim idd.
Hoe kom je aan deze onzin? Ik heb besteld op het moment dat die Vostro's amper een week uit waren, ergens half juli en heb direct dezelfde dag betaald zelfs. Ik heb in die week wel meer dan tien keer met Dell aan de telefoon gehangen, alleen al om mijn betaling boven water te krijgen. Een betaling waarbij het kennelijk ook al weer meer dan twee weken moet duren om hem terug te krijgen.

Face the facts. Dells verkoop en consumenten service SUCKS als het op consumenten aankomt. Het zijn mooie systemen maar ik wil iedereen waarschuwen: als je consument bent, haast hebt en hecht aan een bedrijf dat moeite doet voor een klant moet je niet bij Dell zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik moet je zeggen dat dit mijn eerste ervaringen zijn met DELL en die geven nog geen warm gevoel. Ze hebben al ruim 1 maand mijn centen en alleen hard schreewen leid tot reacties. Mail werkt niet echt. Of bedoel ik echt niet... :)

En ja ik ben binnengekomen als zakelijke klant. Dat is omdat ik een eigen EENmanszaak heb. En alleen 1 laptop nodig heb. Ben erg verbaasd dat alleen het label zakelijk met maar potentieel voor 1 systeem het toverwoord zou zijn.

Dit terwijl ik overal in de pers lees dat DELL zijn uiterste best doet om zijn positie juist op de consumenten markt te herstellen.

Ikkuh niet snappuh.

Ik hoop dat het systeem alle aanloopproblemen ruim compenseert.

• bartju
D-e-n schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:55:
[...]

Hoe kom je aan deze onzin? Ik heb besteld op het moment dat die Vostro's amper een week uit waren, ergens half juli en heb direct dezelfde dag betaald zelfs. Ik heb in die week wel meer dan tien keer met Dell aan de telefoon gehangen, alleen al om mijn betaling boven water te krijgen. Een betaling waarbij het kennelijk ook al weer meer dan twee weken moet duren om hem terug te krijgen.

Face the facts. Dells verkoop en consumenten service SUCKS als het op consumenten aankomt. Het zijn mooie systemen maar ik wil iedereen waarschuwen: als je consument bent, haast hebt en hecht aan een bedrijf dat moeite doet voor een klant moet je niet bij Dell zijn.
Ik heb het over te laat geannuleert.

• D-e-n
bartju schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 07:20:
[...]

Ik heb het over te laat geannuleert.
Te laat annuleren als verwijt omdat ik klaag dat Dell afspraken niet nakomt.............. gekker moet het niet worden hier. Annuleren gaat ook moeilijk als ze je betaling niet eens kunnen vinden. Dat was namelijk mijn hoofdprobleem. Met die betaling hielden ze me twee en een halve week aan t lijntje zonder dat ik wist wat de gevolgen voor de levertijd waren. Want die ging daarna ook weer in ene omhoog.
En daarbij: als ik had geannuleerd had ik hem ook niet eerder gehad. Ik heb uiteindelijk geannuleerd omdat men een schandalige flutcompensatie bood (75 euro) voor de door hun veroorzaakte problemen.

• sphere

sphere

Debian abuser

silmaril8 gaat ons ff vertellen hoe het werkt bij Dell :z

D-e-n en JoepW hebben compleet andere laptops besteld. Boos worden helpt geen ene fuck, je moet het geluk hebben dat je een betrokken medewerker treft.

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Ik snap ook niet helemaal waar nu precies het probleem bij Dell zit aangezien ik geen enkel probleem heb gehad met de bestelling en levering van de Vostro 1500. Helaas niet voor mijzelf maar voor mijn broertje en dus ook niet meer aanwezig hier :( maar ik heb er wel 3 avonden mee mogen 'spelen'

Vostro 1500 besteld op 3 augustus, 7 augustus betaling verwerkt, uiterste leveringsdatum volgens Dell 7 september (hiervan was ik voor het bestellen al op de hoogte gebracht), uiteindelijke leveringsdatum 22 augustus. Dit was dus zelfs nog eerder dan verwacht.

Ik heb de Vostro besteld als particulier, de exacte bestelwijze heb ik al reeds een keer eerder uitgelegd. De specs waren nu ook niet bijzonder speciaal dus wat nu precies het probleem is bij Dell, ik weet het ook niet.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Anoniem: 83017

Ik wil graag een vostro 1500 bestellen met 1 x 1gb geheugen en zelf upgrade.

Alleen nu wil Dell dit niet doen, is dit toevallig iemand gelukt?

• bartju
Anoniem: 83017 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 14:21:
Ik wil graag een vostro 1500 bestellen met 1 x 1gb geheugen en zelf upgrade.

Alleen nu wil Dell dit niet doen, is dit toevallig iemand gelukt?
Dat schijnt niet te kunnen bij deze systemen :? beide geheugensloten moeten gevuld zijn.

@D-e-n: okee dat ze je betaling niet kunnen vinden is natuurlijk een fout die niet in combi met de verzendkosten moet gaan. Lijkt het allemaal veel erger dan het is. Als je gewoon had gewacht had je m vroeg genoeg gekregen met die korting (ook al vindt jij het niet veel)...

Anoniem: 213693

Hallo allemaal,

Ik ben van plan een laptop te bestellen, de vostro 1500 met deze configuratie.

Maar wat voor mij het allerbelangrijkste is, is dat deze windows XP Professional kan draaien. Met Vista ben ik momenteel nog niets. De software die ik gebruik werkt enkel op Windows XP
UGS NX4 en Siemens Simatic Step 7

Gaat dit lukken of niet?

• D-e-n
bartju schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 15:32:
[...]
@D-e-n: okee dat ze je betaling niet kunnen vinden is natuurlijk een fout die niet in combi met de verzendkosten moet gaan. Lijkt het allemaal veel erger dan het is. Als je gewoon had gewacht had je m vroeg genoeg gekregen met die korting (ook al vindt jij het niet veel)...
In het algemeen: kunnen bepaalde personen hier stoppen met de boel te bagataliseren? Ik word ook een beetje pissed van verwijten die ik wat dat betref krijg hier. Alsof ik die levertijden zelf verzonnen heb! Dankzij Dell is dit onderwerp van gesprek en ik geef gewoon de feiten weer. Kennelijk zitten er hier mensen die banden hebben met Dell en die de negatieve verhalen liever in de doofpot zien verdwijnen.

"Ik vind het niet veel" zeg je. Het is gewoon schandalig weinig. Mijn compensatie was zo weinig dat opnieuw bestellen zelfs flink goedkoper zou zijn. Dus je kan niet beweren dat de marges tot compenseren er niet zijn. Dell werkt met een log systeem waardoor men gewoon niet flexibel met problemen om wil of kan gaan. Dat is bij UPC of Eneco overigens net zo goed het geval. Het schijnt bij veel grote bedrijven moeilijk te zijn de klant als klant te behandelen kennelijk

• bartju
D-e-n schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:24:
[...]

In het algemeen: kunnen bepaalde personen hier stoppen met de boel te bagataliseren? Ik word ook een beetje pissed van verwijten die ik wat dat betref krijg hier. Alsof ik die levertijden zelf verzonnen heb! Dankzij Dell is dit onderwerp van gesprek en ik geef gewoon de feiten weer. Kennelijk zitten er hier mensen die banden hebben met Dell en die de negatieve verhalen liever in de doofpot zien verdwijnen.

"Ik vind het niet veel" zeg je. Het is gewoon schandalig weinig. Mijn compensatie was zo weinig dat opnieuw bestellen zelfs flink goedkoper zou zijn. Dus je kan niet beweren dat de marges tot compenseren er niet zijn. Dell werkt met een log systeem waardoor men gewoon niet flexibel met problemen om wil of kan gaan. Dat is bij UPC of Eneco overigens net zo goed het geval. Het schijnt bij veel grote bedrijven moeilijk te zijn de klant als klant te behandelen kennelijk
overdrijven is ook eeen vak :) flink goedkoper is dat dus echt niet... maarja je mag het van mij denken hoor..

• D-e-n
bartju schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:13:
[...]

overdrijven is ook eeen vak :) flink goedkoper is dat dus echt niet... maarja je mag het van mij denken hoor..
Ga jij zeggen dat ik lieg? Dell liegt, ik niet

• bartju
sommige dingen doet dell fout. dell is nu eerlijk over levertijden maar jij liegt over dat veel goedkoper om dan opnieuw te bestellen maar dat was het dus echt niet.. (als je het goed aanpakt)

• D-e-n
bartju schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:22:
sommige dingen doet dell fout. dell is nu eerlijk over levertijden maar jij liegt over dat veel goedkoper om dan opnieuw te bestellen maar dat was het dus echt niet.. (als je het goed aanpakt)
Nu moet je echt kappen met deze onzin of ik ga desnoods stappen ondernemen want ik laat me niet uitmaken voor leugenaar. Ik heb al in juli besteld en toen 1600 euro betaald voor een Vostro 1700 want ik had geen verkoper die in was voor trucjes, kortingen of wat dan ook en andere harde schijven was helemaal niet mogelijk. Ik accepteerde het bedrag omdat ik DACHT dat ik hem snel zou krijgen. Ik had geen zin in gedoe en vertraging door ellenlang onderhandelen.

Sommige mensen hebben kennelijk een boel van de prijs af kunnen dingen maar da's gewoon vette pech voor mij, niet meer en niet minder. En daar had ik niet moeilijk over gedaan als Dell mij niet had VOORGELOGEN over de levertijd en me op aan het lijntje had gehouden met de betaling. De betaling die na bijna DRIE !!!!!!!!! weken nog niet is teruggestort.

Op het moment dat dat compensatievoorstel kwam heb ik op de site (da's dus niet eens de goedkoopste manier hoor ik van al die stoere afdingers hier) de boel opnieuw geconfigureerd en zelfs dan kwam ik duidelijk GOEDKOPER uit. Dat (en de stoere verhalen hier dus) laat dus duidelijk zien dat er marges zijn. En een goed bedrijf maakt daar gebruik van op moment dat een klant zo genaaid wordt als ik.

Dat jij wel mazzel hebt gehad met je verkoper (zakelijk ook nog, dat scheelt enorm lees je hier overal terug) is mazzel voor jou of misschien heb je gewoon een grote bek aan de telefoon, kan ook natuurlijk. In ieder geval: waar haal je de gore lef vandaan om mij te verwijten dat ik het mogelijk niet goed heb aangepakt?

• silmaril8
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 20:38:
In ieder geval: waar haal je de gore lef vandaan om mij te verwijten dat ik het mogelijk niet goed heb aangepakt?
Ik word een beetje ziek van jou. Ga alsjeblieft ergens anders lopen zeuren. Vanaf het moment dat je levertijd werd verzet EN je zag dat jouw Vostro veel goedkoper te bestellen was (hetzij via de website, hetzij via een verkoper) loop je alleen maar te zeiken. Wij adviseerden je al vanaf het begin om je bestelling te annuleren (je hebt het of niet geprobeerd, of je hebt je laten omlullen dat annuleren niet kon). En toen kwam je met dat betalingsverhaal, wat, naar mijn mening, gewoon gelul is - je had toen al gelijk moeten annuleren. Maar nee, je wachtte ermee. Toen de betaling boven water was, annuleerde je nog steeds niet! Integendeel, je begon weer met zeuren over de tijden en hoe lang alles zo duurt. Dit heeft nog een week zo geduurd en toen annuleerde je pas.

[ Voor 4% gewijzigd door silmaril8 op 30-08-2007 21:07 ]

• D-e-n
silmaril8 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:06:
[...]

Ik word een beetje ziek van jou. Ga alsjeblieft ergens anders lopen zeuren. Vanaf het moment dat je levertijd werd verzet EN je zag dat jouw Vostro veel goedkoper te bestellen was (hetzij via de website, hetzij via een verkoper) loop je alleen maar te zeiken. Wij adviseerden je al vanaf het begin om je bestelling te annuleren (je hebt het of niet geprobeerd, of je hebt je laten omlullen dat annuleren niet kon). En toen kwam je met dat betalingsverhaal, wat, naar mijn mening, gewoon gelul is - je had toen al gelijk moeten annuleren. Maar nee, je wachtte ermee. Toen de betaling boven water was, annuleerde je nog steeds niet! Integendeel, je begon weer met zeuren over de tijden en hoe lang alles zo duurt. Dit heeft nog een week zo geduurd en toen annuleerde je pas.
Je verdraait mijn verhaal. Wil je je Dell verkooppraatjes ergens anders spuien? Jij bent *** niet bij die telefoongesprekken geweest. Jij weet er geen ene zak vanaf. En jij bestelt bij mijn weten zakelijk dus dan heb je al helemaal geen recht van spreken.

Als het door Dell zoekmaken van mijn betaling GEEN gevolgen had gehad had ik niks te zeggen en had ik hem nu binnen gehad misschien. Achteraf is het makkelijk lullen (en dat kun jij dus kennelijk rete-goed) maar ik kon niet anders doen dan wachten tot het duidelijk was hoe het zat. Ik zou natuurlijk een grote idioot zijn als ik weer meer dan duizend euro ga overmaken op het moment dat er nog 1600 euro zoek is. Het is wel 1600 euro namelijk. Een kind begrijpt dat maar jij kennelijk niet.

En wat een belachelijke vertoning om het zoeken van een betaling gedurende TWEE EN EEN HALVE WEEK gelul te noemen. Dat zijn de feiten. Feiten die jij probeert verdraaien.

• silmaril8
  • Niet online
offtopic:
Dit is zeer offtopic en je blijft maar in herhalingen (ie zeuren) vallen, dus ik reageer hier niet meer op. Ik blijf nog steeds bij mijn vorige bericht.

• D-e-n
silmaril8 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 21:38:
offtopic:
Dit is zeer offtopic en je blijft maar in herhalingen (ie zeuren) vallen, dus ik reageer hier niet meer op. Ik blijf nog steeds bij mijn vorige bericht.
Als iemand iets vraagt over levertijden geef ik antwoord. Dat dat al offtopic was kan ik niet helpen. Als er iemand hier offtopic en onnodig iemand begint af te zeiken ben jij het wel. Jij speelt op de man en dat vind ik buiten alle proporties

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 30-08-2007 21:52 ]

• nl_umpire
  • Laatst online: 08-07 12:03
hey euhm,.. ik volg dit topic al een tijdje voor de keuze van een notebook, maar ik zie de laatste tijd weinig revies/tips/hint voorbij komen...

• Thunderhawk0024
nl_umpire schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 22:41:
hey euhm,.. ik volg dit topic al een tijdje voor de keuze van een notebook, maar ik zie de laatste tijd weinig revies/tips/hint voorbij komen...
Hangt ervan af wat je wil hé. ;)
Je laptop snel hebben, zit er niet in...

En medetweakers, laten we ophouden met elkaar af te breken, ok? :)
Persoonlijke aanvallen zijn voor niets goed...

[ Voor 14% gewijzigd door Thunderhawk0024 op 30-08-2007 23:30 ]

• nl_umpire
Thunderhawk0024 schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 23:29:
[...]
Hangt ervan af wat je wil hé. ;)
Je laptop snel hebben, zit er niet in...
Haha ja dat had ik al door, raar; hoe zal dat nou komen :+

[ Voor 64% gewijzigd door nl_umpire op 30-08-2007 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
okeej mee eens.. zie 2e post van topic. Regel over niet zeuren over levertijden. Je wist van te voren dat dit kon gebeuren. Dell kan net als iedere andere webwinkel een foutje maken over de betaling en dat kwam er dus ook nog bij wat het erger maakte. Helaas.. maarja ik hoop dat we met dit regeltje meer ontopic berichten zullen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veniors
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik heb 13 augustus een order geplaatst voor een vostro 1700. Verwachte leverdatum was 17 september.
Gister gekeken op de dell-site. Blijkt dat hij al bij ups is en vandaag wordt afgeleverd. Dit vind ik helemaal prima. Een levertijd van 2,5 week zit ik niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Ik heb me al suf gezocht naar een kortingscode voor deze vostro 1500 maar ik vind er geen!
De prijs blijft alsnog zeer acceptabel in vergelijking met andere laptops die ik heb gezocht. Zeker die schermresolutie!

Als ik dus tips kan krijgen voor zo kortingscodes zouden die zeer welkom zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
bartju schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 08:01:
okeej mee eens.. zie 2e post van topic. Regel over niet zeuren over levertijden. Je wist van te voren dat dit kon gebeuren. Dell kan net als iedere andere webwinkel een foutje maken over de betaling en dat kwam er dus ook nog bij wat het erger maakte. Helaas.. maarja ik hoop dat we met dit regeltje meer ontopic berichten zullen krijgen :)
Hou er dan ook over op en geef me niet nog een trap na.

"Foutje met de betaling".........jeetje man, ik heb daar wel tien keer voor aan de lijn gehangen, ik heb drie keer al mijn betalingsgegevens doorgegeven via de mail en ik heb vier medewerkers aan de lijn gehad die verzekerden dat de betaling de volgende dag boven water zou zijn. En bij het terugstorten weer hetzelfde verhaal.

En dit soort zaken weet je niet van te voren want als dit normaal zou zijn zou niemand meer wat bij Dell kopen. Daarbij heb ik tot DRIE keer toch specifiek naar de leveringsproblemen gevraagd.

Regel één op een forum: heb respect voor je mede-forummer en heb respect voor zijn mening en zijn ervaringen. Als jij niet kapt met mijn verhaal belachelijk te maken kap ik niet met het weerspreken daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Heren heren,

Cool down.

En dan nu weer on-topic.

Kan ik, gezien de wens om gewoon baas te zijn over mijn eigen inrichting van de PC, denken jullie Windwos XP op de Inspiron 1520 installeren? BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126306

JoepW schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:48:
Kan ik, gezien de wens om gewoon baas te zijn over mijn eigen inrichting van de PC, denken jullie Windwos XP op de Inspiron 1520 installeren? BVD
Ja, dan moet je alleen wel SCSI driver (ivm de harddisk) slipstreamen met je Windows XP installatie cd voor Windows XP gaat installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

oeps........ Slipstreamen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203716

Als je een Vostro gaat bestellen, wanneer is dan het moment om te gaan bellen voor de optie Vista Home Premium ipv Business?

En hoe 'comfortabel' is 14,1" tov 15" met 1440x900?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 203716 op 31-08-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83017

Anoniem: 203716 schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:40:
Als je een Vostro gaat bestellen, wanneer is dan het moment om te gaan bellen voor de optie Vista Home Premium ipv Business?

En hoe 'comfortabel' is 14,1" tov 15" met 1440x900?
Home premium is niet mogelijk omdat het een business model betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Kan wel via telefoon. De 14.1 variant kan alleen geen GF 8600GT.
@ D-e-n sorry dat je het als een natrap ziet. Zo bedoelde ik het niet. Laten we het hier gewoon niet meer over hebben PUNT. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veniors
Ik heb vanmiddag mijn vostro-systeem ontvangen. Hij is lekker snel. Nou is het alleen; is het misschien zo dat een tft-scherm wat opwarmtijd nodig hebt. Het lijkt net alsof de pixels nog een beetje op hun plek moeten vallen ofzo. Ik heb een scherm van 1440x900 pixels zonder truelife en alles glinstert, glittert allemaal nog een beetje. Iemand een idee? Soms kan je de horizontale lijnen gewoon tellen? Net of er tussen elke pixel een kleine open ruimte zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil graag even weten wat nou de beste manier is om te bestellen bij Dell (totaal geen ervaring); via de telefoon of toch maar makkelijk via Internet? Ik zie hier namelijk een aantal verhalen waar mensen kortingen kunnen bedingen via de telefoon en niet via internet en ook qua zaken als het bestellen van Vista HP ipv Business en een 7200rpm HDD ipv 5400rpm.

Het gaat om een Vostro 1500 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Als je graag een 7200RPM schijf en Vista HP wilt, moet je via telefoon bestellen. Op een andere manier kan dit niet. Misschien kan het zijn als dat je aparte wensen hebt, je bestelling iets later kan duren. Heb zelf geen ervaring met telefoon, maar wel goede verhalen over gehoord die ik kan gebruiken met mijn volgende koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machtman
  • Laatst online: 19-04-2024
Ik heb op 28 Augustus mijn bestelling van de Vostro 1500 doorgegeven en mijn leveringsdatum was toen 28 september.
Nu heb ik vandaag een mail gekregen van dell met de melding dat mijn laptop 4september geleverd wordt.

Heeft mijn dag wel gemaakt vandaag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:39
Is er eigenlijk al bekend of de vostro serie ook op de consumenten site komt van dell? En dan bedoel ik zonder dat gezeur van de e-valua code.

Mocht dit gebeuren neem ik aan dat er wel weer een actie kan komen met de verzendkosten gratis ofzo. Ben namelijk erg geintresseerd in deze serie, maar op dit moment is het voordeliger om een inspiron te kopen vanwege de korting en de gratis verzendkosten, terwijl hier dingen op zitten die voor mij niet echt nodig zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229218

Machtman schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 23:21:
Ik heb op 28 Augustus mijn bestelling van de Vostro 1500 doorgegeven en mijn leveringsdatum was toen 28 september.
Nu heb ik vandaag een mail gekregen van dell met de melding dat mijn laptop 4september geleverd wordt.

Heeft mijn dag wel gemaakt vandaag :*)
Mhpff, gelukzak. :|

Ik heb men bestelling 13 augustus doorgegeven en hij staat nog altijd op preproductie |:( 8)7 ;(
De opgegeven leverdatum is 10 september, maar dat zal wel niet meer kloppen zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil men medetweakers niet 'ampetant' maken hoor, maar kzou graag weten hoelang het ongeveer bij jullie duurde wanneer de status van de bestelling op productie stond?

(kan men vorige bericht niet editen :s )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderhawk0024
Goede vraag... Ik verwijs naar mijn vorige post. :)
Thunderhawk0024 in "[Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostr..."

Conclusie: Besteld op 31/07, levering om 3/10. :|
Nog geen mededeling gekregen dat hij vroeger geleverd zou worden, jammer genoeg...

[ Voor 71% gewijzigd door Thunderhawk0024 op 02-09-2007 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Ben van plan om zelf de Vostro 1500 binnenkort aan te schaffen. Met kortingscoupon enz. kom ik nu op een prijs uit van €805,81 :D . eerst was hetzelfde systeem toch €35 duurder.
Hier de specs:
Intel® Core™2 Duo T5470 Processor (1,60 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-cache)
Legitieme Windows Vista® Home Premium – Nederlands (per telefoon)
Geheugen 1.024 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 512]
Grafische kaart 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT
120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm) (of per telefoon 100 GB harde schijf (7.200 rpm)
Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
Draadloze connectiviteit Intel® Pro Wireless 3945 802.11a/b/g Minikaart - Europa
Standaardondersteuning Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport voor bedrijven
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
Matte Jet Black met camera met 2,0 Megpixels
15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800

Volgens mij zou ik met dit systeem binnenkort wel crysis kunnen spelen. (Uiteraard een beetje mooi)
Ik denk dat ik nog een maandje of 2 wacht met het kopen i.v.m. verzendproblemen enz.
Misschien hebben mensen nog aanmerkingen :) Volgens mij is dit systeem voor die prijs echt te goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
floffert schreef op zondag 02 september 2007 @ 03:25:
Is er eigenlijk al bekend of de vostro serie ook op de consumenten site komt van dell? En dan bedoel ik zonder dat gezeur van de e-valua code.

Mocht dit gebeuren neem ik aan dat er wel weer een actie kan komen met de verzendkosten gratis ofzo. Ben namelijk erg geintresseerd in deze serie, maar op dit moment is het voordeliger om een inspiron te kopen vanwege de korting en de gratis verzendkosten, terwijl hier dingen op zitten die voor mij niet echt nodig zijn..
Ik krijg die inspiron niet goedkoper dan de vostro.. De vostro is toch echt goedkoper al vanaf beginprijs. gebruik je de 5% korting en voila, prima systeem voor die prijs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nou ben behoorlijk wat stappen verder met het inrichten van mijn Inspiron 1520 met Vista Business.
Ik begin wat te wennen aan Vista en de nukken met "oude" software onder vista.

Al mijn zakelijke spullen draaien als een trein. Zelfs mijn games doen het al.

Enige dat ik nog niet aan de praat heb is de koppeling met mijn Smartphone. Dit komt omdat het downloaden van de MS site van het "Windows Mobile Device Center" niet gaat. De site van MS geeft geen antwoord.

Ik moet zeggen dat ik zeer onder de indruk ben van de Laptop.

1 klein minpuntje is dat het scherm na een powersave altijd in de intensiteit terug komt van het geselecteerde profile en NIET zoals het scherm stond voordat de powersave inging. Dat is ff wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
Dat minpuntje snap ik niet helemaal :P leg eens uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Het uitgangspunt is dat ik het scherm ge'dimd' heb (want ik zit bv een redelijke donkere kamer) en het energie profile op AC is ingesteld op volle helderheid en ik ben aangesloten op AC.

Als vervolgens Vista powersave het scherm uitzet (bv na 10 minuten) en ik vervolgens de PC weer wakker schud komt het scherm terug met helderheid voluit.

Ik weet niet of dat een Vista of een Inspiron issue is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
JoepW schreef op zondag 02 september 2007 @ 18:11:
Het uitgangspunt is dat ik het scherm ge'dimd' heb (want ik zit bv een redelijke donkere kamer) en het energie profile op AC is ingesteld op volle helderheid en ik ben aangesloten op AC.

Als vervolgens Vista powersave het scherm uitzet (bv na 10 minuten) en ik vervolgens de PC weer wakker schud komt het scherm terug met helderheid voluit.

Ik weet niet of dat een Vista of een Inspiron issue is...
okee, waarschijnlijk kun je dat toch veranderen bij vista business? Denk dat het wel een Vista foutje is vanwege het vernieuwde powerplan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Zou niet weten waar in vista ik het moet zoeken (weet wel de powerplans te vinden hoor).

Ben echt ff verloren in de nieuwe wereld van vista. Nog niet geheel positief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
JoepW schreef op zondag 02 september 2007 @ 20:50:
Zou niet weten waar in vista ik het moet zoeken (weet wel de powerplans te vinden hoor).

Ben echt ff verloren in de nieuwe wereld van vista. Nog niet geheel positief :)
zodra ik het heb is dat voor mij ook wel heel erg wennen zijn aangezien ik bij een vriend al veel niet terug kon vinden. De powerplans moeten aan te passen zijn, behalve bij home basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:39
bartju schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:30:
[...]

Ik krijg die inspiron niet goedkoper dan de vostro.. De vostro is toch echt goedkoper al vanaf beginprijs. gebruik je de 5% korting en voila, prima systeem voor die prijs :D
Nee ik bedoel eigenlijk dat de inspiron vanwege de gratis verzendkosten en de korting niet gek veel duurder meer is terwijl je daarbij wel veel meer waar voor je geld hebt. Nou vergelijk ik hem niet per se met de vostro 1500 maar met de vostro 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

bartju schreef op zondag 02 september 2007 @ 11:27:
Ben van plan om zelf de Vostro 1500 binnenkort aan te schaffen. Volgens mij zou ik met dit systeem binnenkort wel crysis kunnen spelen. (Uiteraard een beetje mooi)
Ik denk dat ik nog een maandje of 2 wacht met het kopen i.v.m. verzendproblemen enz.
Misschien hebben mensen nog aanmerkingen :) Volgens mij is dit systeem voor die prijs echt te goed :D
Reken er maar niet op. 1GB, 8600M GT, mwa, misschien op medium op 1280x800 of lager.. als je er eerst zelf 2GB van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
-Daniël- schreef op maandag 03 september 2007 @ 08:02:
[...]

Reken er maar niet op. 1GB, 8600M GT, mwa, misschien op medium op 1280x800 of lager.. als je er eerst zelf 2GB van maakt.
dat doe ik idd zelf :P maar nog niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb BF2142 & Counterstrike Source prima draaien. BF op 1024 breed en CS op gewoon 1680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een dell inspiron 1521 besteld met een WXGA scherm (resolutie ; : 1280x800) omdat dat toch een 40€ goedkoper was (op die moment).

Maar nu zie ik op vele fora dat die resolutie eigenlijk niet goed is en dat ik beter de WXGA+ had genomen (resolutie : 1440x900)

--> Maakt dit eigenlijk een groot verschil?

Ik heb ook TrueLife genomen omdat de kleuren dan beter uitkomen, maar de reflectie op het scherm is storend volgens vele mensen. Wordt je omgeving echt zo hard gereflecteerd?

--> Is die TrueLife dus eigenlijk wel de moeite?

Maar jah, ik heb hem al besteld begin augustus...
(btw, nog altijd op preproductie :( 8)7 )

Die videokaart (ATI Radeon® Xpress 1270 HyperMemory (integrated)) is die capabel genoeg om Aero Glass en games af te spelen? (werkgeheugen : 2GB (667MHz) (2x1024) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231828

Ik wil eigenlijk een vostro 1700 bestellen maar als ik zie hoe lang het allemaal duurt.

Iemand ervaring met de vostro 1700 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 19:37
Moet inderdaad via de telefoon. Wat je kunt doen is dat je jouw systeem via de dell website configureert (incl. kortingscoupons) en vervolgens Dell opbelt en gaat onderhandelen. Ik heb zelf niet echt onderhandeld maar heb tegen de dell verkoper gezegd of het mogelijk was om mijn configuratie voor 1050 (ex btw) te leveren (ik had de prijzen uit dit topic natuurlijk wel in mn hoofd zitten dus ik wist dat dit mogelijk was). Ik heb hierbij duidelijk aangegeven dat, mocht de prijs hoger zijn, ik hier niet mee akkoord ging en hij geen moeite hoefde te doen om een offerte te versturen.

Ik had namelijk geen zin in dagen onderhandelen en over en weer gebel. Niet subtiel misschien en nogal to-the-point, maar we waren het dus wel gelijk in het 1e gesprek en binnen 10 minuten over de prijs eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veniors
Ik heb ervaring met de vostro 1700. Ik heb een laptop besteld met een scherm van 1440 bij 900 pixels zonder truelife. De kleuren zijn mooi, maar bij lichte beweging veranderen de kleuren behoorlijk. Ik belde hier over op en ze zeiden dat dit inderdaad zo is bij de nieuwste generatie schermen. Dit geldt ook voor de inspiron-reeks. Hij zei dat dit wellicht als het scherm wat ouder is verdwijnt. Heeft iemand hier ervaring mee, want als ik maar een beetje beweeg zijn de kleuren al anders?

Verder is het een zeer snel systeem voor een zeer mooie prijs. Ik ga hem ook niet terugsturen, want als je gewoon recht voor het scherm zit ziet alles er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-07 22:48

SD5k

>4&X

Ik heb interesse in de Vostro 1500, maar is het mogelijk om zonder OS te bestellen bij Dell? Ik heb namelijk nog meerdere bruikbare XP licenties liggen die ik op het moment veel liever zou gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door SD5k op 03-09-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
-Sander schreef op maandag 03 september 2007 @ 16:44:
Ik heb interesse in de Vostro 1500, maar is het mogelijk om zonder OS te bestellen bij Dell? Ik heb namelijk nog meerdere bruikbare XP licenties liggen die ik op het moment veel liever zou gebruiken.
Volgens mij kan dat wel via telefoon. Dacht dat iemand linux gebruikte en dus geen interesse had in vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit - bartju was me net voor

Een klein (misschien overbodig) vraagje: zit er bij de Vostro 1500 standaard een LAN-netwerkkaartje en hoofdtelefoonaansluiting? Lijkt me wel, maar just checking. :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 203716 op 03-09-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:54
Anoniem: 229218 schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:47:
Ik heb een dell inspiron 1521 besteld met een WXGA scherm (resolutie ; : 1280x800) omdat dat toch een 40€ goedkoper was (op die moment).

Maar nu zie ik op vele fora dat die resolutie eigenlijk niet goed is en dat ik beter de WXGA+ had genomen (resolutie : 1440x900)

--> Maakt dit eigenlijk een groot verschil?

Ik heb ook TrueLife genomen omdat de kleuren dan beter uitkomen, maar de reflectie op het scherm is storend volgens vele mensen. Wordt je omgeving echt zo hard gereflecteerd?

--> Is die TrueLife dus eigenlijk wel de moeite?

Maar jah, ik heb hem al besteld begin augustus...
(btw, nog altijd op preproductie :( 8)7 )

Die videokaart (ATI Radeon® Xpress 1270 HyperMemory (integrated)) is die capabel genoeg om Aero Glass en games af te spelen? (werkgeheugen : 2GB (667MHz) (2x1024) )
Het scherm, dat is verschillend. Doe je veel aan 3d applicaties of graphics dan is een grotere resolutie zeker aan te bevelen, maar doe je dit niet is 1280 groot zat :)

De truelife. In mijn ogen is het een spiegel. Vooral met zon is het niet duidelijk zichtbaar en moet je goed kijken, maar zoals altijd wen je eraan en zie je het na een tijdje niet meer echt. Je moet je namelijk focussen op je scherm en niet de reflectaties.

Maar in de zon is het inderdaad een drama. Oplossing hiervoor is met je rug in de zon te gaan zitten. Hierdoor valt het zonlicht er recht op en kan je zelfs je scherm op zijn laagste stand zetten wat je ook weer batterijen bespaard :)

http://luxeofzuinig.blogspot.com/

Pagina: 1 ... 5 ... 17 Laatste