[Ervaringen] Dell Inspiron 1520 en Vostro 1500

Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste
Acties:
  • 73.237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:23:
[...]

Zo jij slikt die Dell marketing echt 1:1 :*) Of werk jij daar?

De Dell marketing is er opgericht om de consument aan te sporen zo snel mogelijk te kopen. Iedere actie is"nu, snel snel, want anders is het afgelopen". Volgende week hebben ze weer zo'n actie.
Goh..... Dat geldt in principe voor elke aanbieding niet? Als je deze week bij MediaMarkt bijvoorbeeld een 1GB memory stick voor 5 euro ziet staan, zou ik dat ook aanbevelen. Soms zijn er nou eenmaal goede aanbiedingen. Ik heb bijvoorbeeld ook gezegd in een foto topic hier op GoT dat je bij de MediaMarkt een D40 voor 400 euro kon kopen maar dat het nog maar een paar dagen geldig was. Op dit moment kan je nergens een D40 kopen voor die prijs ;)

Daar komt bij: die persoon was al van plan om een Vostro 1700 te kopen. Hij wilde alleen weten hoe hij korting kreeg.

Maar bedankt voor het uitleggen hoe de Dell Marketing werkt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

silmaril8 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:33:
[...]
Als je deze week bij MediaMarkt bijvoorbeeld een 1GB memory stick voor 5 euro ziet staan, zou ik dat ook aanbevelen.
Nee als je denkt dat de aanbiedingen het zelfde werken bij mediamarkt en Dell zie je het verkeerd.

Ik zal het nog een keer zeggen: Dell heeft iedere week of 2 een aanbieding waar je verzendkosten gratis krijgt!

Dus jouw argument: "ik zou maar snel bestellen" slaat echt als een tang op een varken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:43:

Ik zal het nog een keer zeggen: Dell heeft iedere week een aanbieding waar je verzendkosten gratis krijgt!

Dus jouw argument: "ik zou maar snel bestellen" slaat echt als een tang op een varken :>
Lees je wel wat ik zeg? Die persoon wilde al een Vostro 1700 bestellen. Hij kon vorige week extra korting krijgen. Wat is er op tegen om hem te wijzen op het feit dat hij nog maar een paar dagen van die korting gebruik kon maken?

Betreffende je aanbieding waar de verzendkosten gratis zijn: oh het zal best dat elke week een aanbieding met gratis verzendkosten is. Maar dat is niet steeds elke week voor hetzelfde type. De ene week heeft type 123 gratis verzendkosten, type 456 een gratis norton pakket en type 789 heeft een gratis printer ofzo. Maar dat betekent niet dat hetzelfde type ELKE week dezelfde korting heeft...... Soms is het zelfs zo dat een model een week lang geen korting heeft, of een mindere korting dan die week daar voor. Aangezien wij, de consumenten, niet in de toekomst kunnen kijken, moeten wij dus kijken naar de kortingen die op dat moment gelden en dan een afweging maken of het een goede korting is.
Nogmaals:
1. die persoon was van plan om een Vostro 1700 te kopen.
2. vorige week waren er verscheidene kortingen op dat model....

1+1 = 2

Lees de volgende keer eerst eens goed wat ik zeg, en verdiep je in het feit hoe die kortingen bij Dell werken. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

silmaril8 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:57:
[...]
Wat is er op tegen om hem te wijzen op het feit dat hij nog maar een paar dagen van die korting gebruik kon maken?
Ik las het prima. En ik blijf zeggen: zulke kortingen kun je iedere week regelen bij Dell. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:06

sphere

Debian abuser

Philflow schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:01:
Ik las het prima. En ik blijf zeggen: zulke kortingen kun je iedere week regelen bij Dell. :)
Je lult. Je kan telefonisch maar zeer moeizaam verzendkosten laten schrappen.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ben ik nou gek of zie ik iedere week een advertentie staan waar je de verzendkosten gratis krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:08:
Ben ik nou gek of zie ik iedere week een advertentie staan waar je de verzendkosten gratis krijgt?
Ja, bij andere/verschillende types (zoals ik al eerder zei... - moeilijk he lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166746

juij!! 1720 en 1520 beschikbaar met blueray!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228307

Zelf ook gesmolten voor de Vostro 1500. Ik heb hem echter wel kunnen bestellen met een 7200 tr harde schijf (woon in België)

Voor ik echter definitef bestel toch nog enkele vraagjes.

1) Heeft iemand nog 5% kortingsbonnen? Ik vond er in een ander topic. maar het programma zaagt over te weinig gebruikersgegevens en dergelijke. Ik heb ze allemaal uitgetest maar er klopt er geen enkele.
2) Wat is juist die reisafstandsbediening. Kost niet véél maar weet niet echt wat het inhoudt?
3) Wat is het verschil tussen Vista Business en Ultimate en wat zou ik het beste nemen?
4) Iemand enig idee over de actuele levertermijn?

Voor de geintresseerden => zo zou ie er moeten uitzien

Base Intel® Core™2 Duo T7500 Processor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows Vista™ Ultimate - Nederlands
Verzendingsdocumenten Nederlandstalige documentatie met Europese stroomkabel
Toetsenbord Intern toetsenbord - Belgisch (AZERTY)
Ondersteuningsdiensten Basisgarantie - 1 jaar hardwaresupport voor bedrijven
LCD-scherm 15,4-inch UltraSharp™ WSXGA+ (1.680 x 1.050) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
Keuze uit kleuren Matte Jet Black zonder camera
Geheugen 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
Harde schijf 160 GB SATA harde schijf (7.200 rpm)
Grafische kaart 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT
Optische stations Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
Primaire Batterij 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
Media Center-verbeteringen Dell™-reisafstandsbediening
Voeding 90 W wisselstroomadapter
Modem Voor 56,6K/V92 geschikte interne modem & adapter
Bluetooth Dell™ Wireless 355 Bluetooth 2.0-module (tot 3 Mbps) met Enhanced Data Rate, voor Vista
Draadloze connectiviteit Intel® Wireless-N-minikaart van de volgende generatie - Europa

Moesten er mensen zijn die sommige dingen van mijn configuratie niet begrijpen. laat maar iets weten! Ik ben immers geen ongelooflijke pc kenner. De PC zal vooral gebruikt worden voor mijn eindwerk (koppelingen in matlab en Xpc Target). Af en toe FIFA op kot spelen zou ook nog moeten kunnen. Mss. dat jullie kunnen bevestigen dat ie daar zeker goed genoeg voor is.

Met vriendelijke groeten,

Mathieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 07:03
Anoniem: 228307 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:00:
Zelf ook gesmolten voor de Vostro 1500. Ik heb hem echter wel kunnen bestellen met een 7200 tr harde schijf (woon in België)

Voor ik echter definitef bestel toch nog enkele vraagjes.

1) Heeft iemand nog 5% kortingsbonnen? Ik vond er in een ander topic. maar het programma zaagt over te weinig gebruikersgegevens en dergelijke. Ik heb ze allemaal uitgetest maar er klopt er geen enkele.
2) Wat is juist die reisafstandsbediening. Kost niet véél maar weet niet echt wat het inhoudt?
3) Wat is het verschil tussen Vista Business en Ultimate en wat zou ik het beste nemen?
4) Iemand enig idee over de actuele levertermijn?

..
1. Volgens mij moet je de coupon-code hebben die begint met ?
2. Volgens mij is het een afstandbediening waar mee je een aantal multimedia functies op afstand kunt bedienen.
3. Voor de verschillen tussen de verschillende Vista versie, kijk hier
4. Volgens de medewerker van Dell, die ik gisteren gesproken heb, is de levertijd van de Vostro momenteel gelijk aan die van de Inspiron oftewel 4 weken.

Wat jij vergeten bent, hoeft voor mij geen spoed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartju
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17
wat moet je ervoor betalen? Dan weten we of het waar voor je geld is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
bartju schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 02:15:
wat moet je ervoor betalen? Dan weten we of het waar voor je geld is ;)
Ik geloof dat het verschil tussen Vista Business en Ultimate € 83 en een beetje is, zo uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228307

Stimpy001 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:06:
[...]

Ik geloof dat het verschil tussen Vista Business en Ultimate € 83 en een beetje is, zo uit mijn hoofd.
Mijn nieuwe Vostro 1500 zou 1589,34€ kosten. (Bestel wel vanuit België en heb dus geen waardecoupons kunnen gebruiken want nergens ééntje gevonden voor de Belgische site)

Moest iemand er nog ééntje vinden voor morgen => Laat iets weten. tzou toch een kleine honder euro zijn dat ik in mijn zal steek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 06:36
Komt er ook nog een ervaringentopic over de 1720? Of ben ik nog de enige die hem heeft? Ik ben bang dat als ik een OP maak, het topic snel gesloten wordt, maar zou wel graag discussieren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
maak maar aan dat topic. ik zou eerst voor de 1520 gaan, maar omdat ik heb ook als desktop gebruik ga ik toch maar voor de 1720. en ik zou ook graag discussieren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:20
Vandaag maar eens een email gestuurd naar de Dell-klanteservice. Mijn laptop is nog steeds in preproductie... :( ondanks dat mederwerkers hebben gezegt dat de levertijd 7 a 10 dagen zou zijn en er GEEN vertraging op vostro laptops was. Zit nu al bijna 3 weken te wachten. Ondertussen is mijn laptop nu ruim 56 euro goedkoper te krijgen via Dell. Ik hoop toch iets van compensatie te krijgen, betaal tenslotte niet voor niks 89 euro...dan wil ik ook dat mijn laptop binnen 10 dagen thuis staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
DeSire schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:33:
Vandaag maar eens een email gestuurd naar de Dell-klanteservice. Mijn laptop is nog steeds in preproductie... :( ondanks dat mederwerkers hebben gezegt dat de levertijd 7 a 10 dagen zou zijn en er GEEN vertraging op vostro laptops was. Zit nu al bijna 3 weken te wachten. Ondertussen is mijn laptop nu ruim 56 euro goedkoper te krijgen via Dell. Ik hoop toch iets van compensatie te krijgen, betaal tenslotte niet voor niks 89 euro...dan wil ik ook dat mijn laptop binnen 10 dagen thuis staat.
Da's nog niks. Bij mij hebben ze mijn betaling nog niet eens gekoppeld aan mijn order dus ik heb nog niet eens de pre-productie status. Ook mijn verkoper (initialen PK.....) heeft me gewoon voorgelogen over de levertijd.
Wat is jouw leverdatum en wat je besteldatum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
D-e-n schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:08:
[...]

Da's nog niks. Bij mij hebben ze mijn betaling nog niet eens gekoppeld aan mijn order dus ik heb nog niet eens de pre-productie status. Ook mijn verkoper (initialen PK.....) heeft me gewoon voorgelogen over de levertijd.
Wat is jouw leverdatum en wat je besteldatum?
Ja ik ben ook voorgelogen over de levertijd...
Ik kreeg volgens mij mijn betalingsbevestiging op 15 juli..al die tijd staat me laptop al in preproductie (ruim 2 weken dus). Voordat dat ding bij mij op de stoep staat zijn wel wel weer een eind verder vrees ik. Trouwens hoezo kunnen ze je betaling niet aan je order koppelen dan? Heb je je ordernummers enzo goed ingevuld tijdens het overmaken van je geld? Anders ben je best hard genaaid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
DeSire schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:34:
[...]

Ja ik ben ook voorgelogen over de levertijd...
Ik kreeg volgens mij mijn betalingsbevestiging op 15 juli..al die tijd staat me laptop al in preproductie (ruim 2 weken dus). Voordat dat ding bij mij op de stoep staat zijn wel wel weer een eind verder vrees ik. Trouwens hoezo kunnen ze je betaling niet aan je order koppelen dan? Heb je je ordernummers enzo goed ingevuld tijdens het overmaken van je geld? Anders ben je best hard genaaid :S
Ik heb besteld en heb gelijk het geld overgemaakt, met het referentienummer wat ik in de mail had gekregen. Toen ik (2 dagen later) geen automatische bevestiging kreeg van de betaling heb ik gebeld en toen bleek er iets "fout" te zitten met de order, de verkoper kon hem niet vinden. Toen heeft hij de order handmatig gekoppeld aan de betaling. Althans, dat was de bedoeling maar daar wacht ik al twee (!!!!) weken op.
Ik heb al vijf keer gebeld en ook gemaild en iedere keer krijg ik hetzelfde verhaal: "ja, we gaan het koppelen en dat is binnen een dag geregeld" Ze zien de betaling blijkbaar wel maar een eenvoudige koppeling is kennelijk teveel gevraagd voor een bedrijf als Dell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Ik heb het gevoel dat ze nogal weinig waarde hechten aan consumenten :S Wel genaaid voor je.. Heb je je laptop binnenkort ook voor school of werk nodig? Hoop echt dat ik hem voor mid augustus krijg, want dan heb ik hem voor school nodig. Deze laptop die ik nu heb valt bijna uit elkaar :p (is ook al bijna 3 jaar oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

sphere schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:05:
[...]
Je lult. Je kan telefonisch maar zeer moeizaam verzendkosten laten schrappen.
Ik moet zeggen jullie hebben gelijk.

Ik dacht namelijk van mijn vorige bestelling bij Dell dat het erg makkelijk is verzendkosten gratis te krijgen. Nu bij bestelling voor 1330 heb ik 2 verschillende medewerkers geprobeerd maar niets mogelijk. (behalve dan de 5% standaard korting coupon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06
Even een vraagje waar ik heeel nieuwsgierig naar ben:

kan iemand mij vertellen wat voor type/merk harddisks dell levert als je kiest voor de 160 gb optie? (die bv. bij de inspiron en vostro standaard is).

En ik zou helemaal blij worden als iemand mij ditzelfde kon vertellen maar dan voor de 250 gb optie (bij de inspiron). Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 23:31
Nou heb nu toch maar echt mijn order voor een Inspiron 1720 gecanceled.

op 5-7 besteld en natuurlijk 10 dagen levertijd op het moment van bestellen. Deze was zonder kennisgeving verplaatst naar 7-8(sinds 6-7 in preproductie) en zojuist keek ik bij mijn orderstatus en nu staat de pre-productie datum op 02-08!! en de afleverdatum op 13-09!!!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 16:51
Ik ben aan het kijken voor een Dell Vostro 1500 en heb wat met Dell gemailt. Uiteindelijk heb ik het volgende kunnen samenstellen:

CPU: Core 2 Duo 1.8GHz
Memory: 2x 1024MB
Monitor: 1680x1050
Videocard: Nvidia 8600M GT
HDD: 80GB
Wifi: Intel Wireless N
DVD/CDRW Combo drive
Geen verzendkosten

Ik dacht nog dat ik Bluetooth had gezegd maar schijnbaar vergeten :'(

Dit kan ik krijgen voor 829 euro ex. btw. (986 incl. btw).
Ik zou graag willen weten wat jullie van dit aanbod vinden aangezien ik nog een beetje twijfel over de prijs.

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Hoe zit dat precies? hoef je dan niets te betalen voor OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Philflow schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 19:23:
[...]
Hoe zit dat precies? hoef je dan niets te betalen voor OS?
Ik weet het niet precies... Ik had ff snel gebeld en had dit door gekregen maar ben er ondertussen achter dat het een waardeloze aanbieding is. Voor 15 euro extra heb je 160gig en windows vista home basic erbij :(. Morgen een nieuwe dag en nieuwe kansen :D.
Ik zal kijken of ik het kan uitvinden van FreeDOS. maar volgens mij is het niet free in ieder geval...

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152655

FreeDOS is a complete, free, 100% MS-DOS compatible operating system. Works on old hardware, in DOS emulators, and in embedded systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Dan kan je dus net zo goed Windows Vista erbij nemen en zelf later FreeDOS installeren (als het toch free is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
Freedos is juist bedoeld voor mensen die GEEN windows op hun pc willen, maar bv. linux (wat niet standaard op dit systeem geleverd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Het zou mooi zijn als je geld kunt besparen door Freedos te nemen. Maar als ik het goed begrijp is dat dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFly3k
Philflow schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 08:16:
Het zou mooi zijn als je geld kunt besparen door Freedos te nemen. Maar als ik het goed begrijp is dat dus niet het geval.
Volgens mij bespaar je nauwelijks wat met FreeDOS. Ik wacht ook nog ff met bestellen, hopelijk gaan de levertijden snel omlaag.
Hier staat nog een bericht over Dell en FreeDOS: nieuws: 'OS-loze pc Dell toch niet zo voordelig'

PSN - 500px - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
Hier 'die persoon die al van plan was om een Vostro 1700 te kopen' ;)

Na wat heen en weer gebel en een offerte heb ik het volgende vostro systeem samengesteld:

Intel Core 2 Duo T7300 Processor (2,0 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache)
2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM
256 MB nVidia GeForce 8600M GT
160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Intel Wireless-N
Dell Wireless 350 Bluetooth 2.0-module
9-cel lithium-ion hoofdbatterij
Targus XL notebook tas
Matte Jet Black met camera met 2,0 megapixel
17,0-inch UltraSharp™ WUXGA-breedbeeldscherm (1.900 x 1.200) met TrueLife, yummie :P
Dell reisafstandsbediening (geinig)
1 Jaar On-Site Hardware Support - Next Business Day
Windows Vista Home Premium (Engels)

Volgens mij ben ik niets vergeten. Overigens gaat mij dit grapje 1312 euries kosten. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden en ook hoe jullie over de prijs denken. Ben trouwens benieuwd hoe goed linux hierop ondersteund gaat worden, heb er zelf hoge verwachtingen van. Maar het meest nieuwsgierig ben ik toch wel naar het scherm :)

/edit
Ik heb trouwens nog geen enkele review vd vostro 1700 op het web gevonden, iemand anders?

[ Voor 4% gewijzigd door Neutron op 03-08-2007 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Prijs klopt wel ongeveer (maar 1 hdd, maar wel afstandbediening + tas). Dus dan kom je wel ongeveer op 1300 euro.
Maar, als je dit vorige week had samengesteld, was die laptop 60 euro goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
De levertijd voor zowel de Inspiron als de Vostro is nu officieël 4 weken. Van de website:
Vanwege de grote vraag, heeft dit systeem helaas een extra levertijd van 4 weken. Excuses voor dit ongemak. Wij adviseren de Inspiron 1521 als alternatief.
en
Vostro 1500 Let op: de levertijd op Vostro 1500 is momenteel ongeveer 4 weken. Excuses voor dit ongemak. Wij adviseren de Vostro 1000 als alternatief
Oftwel de AMD-versies zijn wel 'normaal' te leveren. Het lijkt er dus op dat er dus een probleem is met de levering van Intel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
Vorige wk? Bedoel je met al die acties die afgelopen woensdag afliepen? Want ik ben sinds dinsdag al aan het bellen en toen was deze laptop dus echt geen 60 euro's goedkoper hoor. Ik heb nu ongeveer 15% vd huidige prijs er af en dat vind ik wel prima. Ik vind Dell trouwens erg scherp geprijsd. Ik heb de meest uiteenlopende verhalen gehoord over Dell dus ik ben heel benieuwd of het allemaal kwalitatief in orde is. Ik moet ook zeggen dat allemaal zeer goed te configureren is bij Dell.

Overigens moet ik er niet aan denken om 2 hd's erin te hebben, brrrr ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Neutron op 03-08-2007 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

silmaril8 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 15:35:
Maar, als je dit vorige week had samengesteld, was die laptop 60 euro goedkoper :P
Ik heb trouwens het vermoeden dat je toch makkelijk die verzendkosten eraf kunt praten :P

Ik las ook weer 2 mensen in de 1330 thread die flinke korting had gekregen. (10% en meer)

100% zeker weet ik het nog niet, maandag ff met mn salesrep overleggen. Voorwaarde is wel dat je eerst telefonisch een offerte aanvraagt.

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 03-08-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Neutron schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 16:24:
Vorige wk? Bedoel je met al die acties die afgelopen woensdag afliepen? Want ik ben sinds dinsdag al aan het bellen en toen was deze laptop dus echt geen 60 euro's goedkoper hoor. Ik heb nu ongeveer 15% vd huidige prijs er af en dat vind ik wel prima. Ik vind Dell trouwens erg scherp geprijsd. Ik heb de meest uiteenlopende verhalen gehoord over Dell dus ik ben heel benieuwd of het allemaal kwalitatief in orde is. Ik moet ook zeggen dat allemaal zeer goed te configureren is bij Dell.

Overigens moet ik er niet aan denken om 2 hd's erin te hebben, brrrr ;)
Yep,
afgelopen dinsdag was de laatste dag dat je de volgende kortingen had:
gratis verzendkosten en 60 euro korting. Dus totaal 150 euro. Deze week (vanaf woensdag) zijn alleen de verzendkosten gratis....
Enne, ik weet niet hoe jij aan die 15% vd huidge prijs komt, maar als ik jouw configuratie invul, kom ik ongeveer ook op 1300 euro uit. Dus er is helemaal geen 15% van de prijs af hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
Ik heb het zo gedaan:
Ik heb de e-value code v/h vostro systeem van EUR 829,- gekopieerd naar het consumentengedeelte.
Op dat moment kost 'ie 1211,42 zonder dat ik ook nog maar iets geconfigureerd heb. Vervolgens kies
ik alle opties (zie vorige post) en kom ik uit op een bedrag van 1450 euries. Als je vista business
vervangt door vista hp (prijs wordt 40 euries lager) en vervolgens het bedrag v/d tas (56 euro)
er bij optelt EN daarna de verzendkosten optelt (ik zie werkelijk waar nergens dat deze eraf gaan)
dan kom ik uit op een bedrag van bijna 1550 euro. Bij lange na geen 1300.

Ben dus benieuwd hoe jij aan die 1300 komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je moet natuurlijk wel (aangezien je voor de 8600GT gaat) de E-value nemen van de derde Vostro 1700 laptop (a € 949)

240 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
Intel Wireless-N
17,0-inch UltraSharp™ WUXGA-breedbeeldscherm (1.900 x 1.200) met TrueLife, yummie :P
Windows Vista Business (Engels)

Totaal: € 1.327,21
Dit is dan zonder tas, maar met 240 (2x120GB) harde schijfruimte en Windows Vista Business. Dan gaat er denk ik nog wel 80 euro vanaf (40 euro voor Premium zei jij? en 40 voor die harde schijf). Dan kan je daar een tas voor kopen als je wilt (de Targus XL kost trouwens maar 27 euro volgens de pricewatch).
Oftewel, je bent dus een beetje "opgelicht" aangezien je het dus goedkoper had kunnen samenstellen :P

En vorige week was dit dus 60 euro goedkoper, omdat er toen extra korting was :)

[ Voor 6% gewijzigd door silmaril8 op 03-08-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
Neutron schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:39:
Ik heb het zo gedaan:
Ik heb de e-value code v/h vostro systeem van EUR 829,- gekopieerd naar het consumentengedeelte.
Op dat moment kost 'ie 1211,42 zonder dat ik ook nog maar iets geconfigureerd heb. Vervolgens kies
ik alle opties (zie vorige post) en kom ik uit op een bedrag van 1450 euries. Als je vista business
vervangt door vista hp (prijs wordt 40 euries lager) en vervolgens het bedrag v/d tas (56 euro)
er bij optelt EN daarna de verzendkosten optelt (ik zie werkelijk waar nergens dat deze eraf gaan)
dan kom ik uit op een bedrag van bijna 1550 euro. Bij lange na geen 1300.

Ben dus benieuwd hoe jij aan die 1300 komt.
als je de 3 jarige extra garantie wel weg haalt dan is ie een stuk goedkoper :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
silmaril8 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 18:53:
Totaal: € 1.327,21
Dit is dan zonder tas, maar met 240 (2x120GB) harde schijfruimte en Windows Vista Business. Dan gaat er denk ik nog wel 80 euro vanaf (40 euro voor Premium zei jij? en 40 voor die harde schijf). Dan kan je daar een tas voor kopen als je wilt (de Targus XL kost trouwens maar 27 euro volgens de pricewatch).
Oftewel, je bent dus een beetje "opgelicht" aangezien je het dus goedkoper had kunnen samenstellen :P

En vorige week was dit dus 60 euro goedkoper, omdat er toen extra korting was :)
Blijft grappig dit, want ik kom nog steeds niet op die prijs uit. Ik heb nu de duurste vostro van 949,- (e-value code NLBSDONL-N0817003) naar het consumentengedeelte gekopieerd en heb vervolgens het ding geconfigged volgens die specs. Ik kom uit op € 1.397,06, zonder tas, maar met vista business.

Ik geloof je best dat je niet zomaar een bedrag bedenkt, maar ik snap echt niet hoe je op die prijs uitkomt. Ik heb alles 2x nagekeken, maar dit zijn echt de opties die ik genomen heb. Ik denk trouwens nu inderdaad iets minder positief over de verkoper die mij dit systeem heeft verkocht :/

Maargoed, het blijft een schitterende laptop voor een hele mooie prijs :)

/edit
het zou toch niet uitmaken WAAR je die e-value code invult in het consumentengedeelte? Ik ga het es ff uittesten. Als ik die code invul bij de 1e laptop invul op de website (de inspiron 1501) kom ik op een startprijs van € 1.354,22, voordat ik iets geconfigged heb.

/edit 2
Nee dus, het maakt niet uit waar, blijft € 1.354,22.

[ Voor 11% gewijzigd door Neutron op 03-08-2007 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je moet natuurlijk wel de 5% korting toepassen ;) Dan kom je dus op 1327 uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
klopt!

Het is niet anders. Ik zit te denken wat ik nu hier mee moet.. Ik kan er nog een verontwaardige mail achteraan sturen, maar betwijfel of dat zin heeft. En om 'm nou te cancellen... blijft een mooi systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Wat je kan doen is het volgende:
bel opnieuw Dell op en stuur hem het mandje met die 1327 euro.
Dan zeg je dat je liever Windows Vista Premium wil en een 160GB schijf ipv 2x120 (ik zou trouwens wel 2x120 doen - kan je raid0 draaien wat sneller is!) en zeg er ook bij dat vorige week de laptop 60 euro goedkoper was. Misschien krijg je wel 100 euro korting. Zo ja: die andere cancellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
silmaril8 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:35:
Wat je kan doen is het volgende:
bel opnieuw Dell op en stuur hem het mandje met die 1327 euro.
Dan zeg je dat je liever Windows Vista Premium wil en een 160GB schijf ipv 2x120 (ik zou trouwens wel 2x120 doen - kan je raid0 draaien wat sneller is!) en zeg er ook bij dat vorige week de laptop 60 euro goedkoper was. Misschien krijg je wel 100 euro korting. Zo ja: die andere cancellen :)
Tsja, maar ik heb de offerte van de verkoper al via de meel bevestigd en hij heeft mij ook al de betalingsinstructies opgestuurd..

/edit
RAID is wel het laatste wat ik wil trouwens. Leuk dat het een beetje sneller is, maar de extra hitte die 2 disks generen, extra stroom die ze vreten en als klap op de vuurpijl de halve data waar je mee zit na een crash vind ik toch een stuk minder leuk.

[ Voor 17% gewijzigd door Neutron op 03-08-2007 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Je hebt nog niet betaald? Je kan dan gewoon annuleren hoor. Als ik jou was, zou ik dat doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
silmaril8 schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:13:
Je hebt nog niet betaald? Je kan dan gewoon annuleren hoor. Als ik jou was, zou ik dat doen...
Kan dat echt nog? Dat zou ik eventueel best willen, maar ik heb mijn akkoord toch gegeven? Ben ik dan niet wettelijk verplicht om te betalen? Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik die verkoper zou moeten mailen als ik 'm annuleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Pff krijg net een mail van dell dat mijn vostro geleverd wordt op 31 augustus...begin nu wel een beetje pissig te worden. Medewerkers van dell hebben mij dus gewoon keihard voor gelogen over de levertijd...inplaats van 7 dagen is het nu 7 weken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Neutron schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:44:
Kan dat echt nog? Dat zou ik eventueel best willen, maar ik heb mijn akkoord toch gegeven? Ben ik dan niet wettelijk verplicht om te betalen? Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat ik die verkoper zou moeten mailen als ik 'm annuleer.
Ja, maar je hebt je nu toch bedacht? Je mag gewoon je bestelling annuleren hoor. Geef als reden op dat je toch liever een laptop wil die sneller te leveren is en dat hij uiteindelijk toch te duur is. Misschien geven ze je wel korting :P

Ik heb mijn Dell bestelling ook geannuleerd (gaf als reden: te lange levertijd). Dit was zelfs na de betaling.En je annuleert je bestelling trouwens niet bij de desbetreffende verkoper. De algemene Dell helpdesk stuurde mij door naar Verkoop afdeling ofzo en ik kreeg iemand anders aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
Zozo, daar sta ik inderdaad van te kijken. Maar heb jij 'm vervolgens opnieuw besteld? Want ik denk dat je toch raar staat te kijken als je vervolgens weer dezelfde verkoper aan de lijn krijgt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Die verkopers hebben 30-50 mensen per dag aan de telefoon. Ik denk niet dat hij je zal herinneren :P
Als je hem uberhaupt aan de telefoon krijgt natuurlijk aangezien er heeel veel dell telefoon verkopers zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door silmaril8 op 03-08-2007 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

DeSire schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 22:09:
Pff krijg net een mail van dell dat mijn vostro geleverd wordt op 31 augustus...begin nu wel een beetje pissig te worden. Medewerkers van dell hebben mij dus gewoon keihard voor gelogen over de levertijd...inplaats van 7 dagen is het nu 7 weken....
Je mag hem gewoon annuleren hoor.

Als je bij Dell gaat klagen en precies dit verhaal vertelt, krijg je misschien compensatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Philflow schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:15:
[...]

Als je bij Dell gaat klagen en precies dit verhaal vertelt, krijg je misschien compensatie.
Dan mag ik nog wel meer compensatie hebben met mijn verhaal. Ik ben én voorgelogen én het heeft meer dan 20 dagen geduurd al eer mijn betaling van 17-07 gekoppeld werd aan mijn order. Dat is pas sinds gister het geval. Op de site staat er nu (nog steeds) 14-08 voor de levertijd maar ik ben daar wel wat wantrouwig over.

En waar zou je dan naartoe moeten bellen? Bij de klantenservice hangt het (net als bij de verkopers) volgens mij net af van wie je krijgt. Vorige week had ik een aardige mevrouw die gelijk rond ging bellen maar vandaag (toen ik naar de levertijd informeerde en het idd over compensatie had) kreeg ik een botte lul aan de lijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]

Dan heeft hij nog steeds geen laptop. En heeft Dell al wekenlang zijn eurootjes in het bezit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:36:
[...]

Dan heeft hij nog steeds geen laptop. En heeft Dell al wekenlang zijn eurootjes in het bezit gehad.
Hij kan gewoon opnieuw bestellen dan. Er is namelijk een probleem met een bepaald onderdeel van die vostro's.
Er bestaat natuurlijk ook de kans, dat als je nu bestelt, je ongeveer rond dezelfde dag als iemand die een paar weken geleden dezelfde laptop heeft besteld. Het voorraad probleem is namelijk al een tijd bekend. Dus ik neem aan dat de producenten wel de productie zullen hebben opgevoerd.

Enne, jij had gewoon 2 weken geleden je bestelling moeten annuleren en opnieuw een bestelling moeten plaatsen zodat het je en veel geld had gescheeld en veel frustraties aangezien je van die bestelling wist dat de levertijd wat langer is dan normaal.

[ Voor 16% gewijzigd door silmaril8 op 04-08-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

D-e-n schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:36:
[...]
Daarom Dell altijd betalen met creditcard, heb tenminste gehoord dat het dan makkelijker is je geld terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mij is eigenlijk nog steeds niet duidelijk wat er nu nog kan op het moment dat je besteld en betaald hebt en je laptop nog in préproductie staat. Want al wat ik tot nu toe aantref zijn oetlullen die zeggen dat er niks kan.

Bij sales verwijzen ze naar de klantenservice. En bij de klantenservice werd me verteld dat het nu bij de fabriek ligt en dat hij er niks meer aan kan doen. En toen ik met mijn hele (klote) verhaal aankwam kwam hij met een kutsmoes van "ja maar we hebben duizenden klanten met zo'n levertijdprobleem dus daar kunnen we niet aan beginnen". Op zo'n moment zou ik zo'n figuur door de telefoon willen wurgen. Weten ze ***** wel waar het woord service voor staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:46:
[...]

Daarom Dell altijd betalen met creditcard, heb tenminste gehoord dat het dan makkelijker is je geld terug te krijgen.
Yep, en je hebt de eerste 100-200 dagen garantie tegen diefstal en dergelijke (bij een groot aantal creditcards).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
D-e-n schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:47:
Mij is eigenlijk nog steeds niet duidelijk wat er nu nog kan op het moment dat je besteld en betaald hebt en je laptop nog in préproductie staat. Want al wat ik tot nu toe aantref zijn oetlullen die zeggen dat er niks kan.

Bij sales verwijzen ze naar de klantenservice. En bij de klantenservice werd me verteld dat het nu bij de fabriek ligt en dat hij er niks meer aan kan doen. En toen ik met mijn hele (klote) verhaal aankwam kwam hij met een kutsmoes van "ja maar we hebben duizenden klanten met zo'n levertijdprobleem dus daar kunnen we niet aan beginnen". Op zo'n moment zou ik zo'n figuur door de telefoon willen wurgen. Weten ze ***** wel waar het woord service voor staat?
Je moet ook gelijk zeggen bij de eerste persoon die je aan de lijn krijgt (dus niet je verkoper - die probeert je om te praten of te liegen) dat je een bestelling wilt annuleren. Gewoon door blijven drammen en nergens anders over praten. Ik kon gewoon annuleren zonder enige moeite te doen (laptop was nog in preproductie en het was iets meer dan een week nadat ik besteld had).

Maar hoe langer je wacht (zoals jij), hoe moeilijker het wordt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
silmaril8 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 00:41:
[...]
Enne, jij had gewoon 2 weken geleden je bestelling moeten annuleren en opnieuw een bestelling moeten plaatsen zodat het je en veel geld had gescheeld en veel frustraties aangezien je van die bestelling wist dat de levertijd wat langer is dan normaal.
Ten eerste konden ze mijn betaling niet eens vinden dus dan is het moeilijk annuleren. Ten tweede stond de levertijd op 14-08 en die levertijd had ik never nooit gehaald met opnieuw bestellen. Men moet mij gewoon op DEZE order compenseren. ZIJ hebben mij voorgelogen, ZIJ hebben mijn betaling kwijtgemaakt. ZIJ moeten deze puinzooi oplossen. Dell zit fout niet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
offtopic:
Hoe weet je nou dat een volgende bestelling later dan 14-08 klaar zal zijn? Voor hetzelfde geldt zijn alle probleemonderdelen begin augustus weer op voorraad en zal de levertijd gewoon een week bedragen.
Dit is in ieder geval mijn laatste post hierover want dit is veel te offtopic en we vervallen in herhaling maar nogmaals: jij had gewoon moeten annuleren in plaats van dat je hier elke keer komt zeuren over levertijden en over dat je teveel hebt betaald.
En dat jij genoegen neemt met het feit dat je niet kan annuleren omdat je betaling kwijt is, zegt natuurlijk ook veel over jou.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228581

Ik overweeg om een Vostro 1500 te kopen maar heb een vraag. De inspiron 1520 heeft 7.1 kanaals geluid en de vostro maar 2 kanaals. Ik heb een externe geluidskaart van Hercules Muse Pocket om van 5.1 geluid te genieten bij mijn huidige inspiron 6400. Ik neem aan dat dit op de vostro ook gewoon werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
silmaril8 schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:02:
offtopic:
Hoe weet je nou dat een volgende bestelling later dan 14-08 klaar zal zijn? Voor hetzelfde geldt zijn alle probleemonderdelen begin augustus weer op voorraad en zal de levertijd gewoon een week bedragen.
Dit is in ieder geval mijn laatste post hierover want dit is veel te offtopic en we vervallen in herhaling maar nogmaals: jij had gewoon moeten annuleren in plaats van dat je hier elke keer komt zeuren over levertijden en over dat je teveel hebt betaald.
En dat jij genoegen neemt met het feit dat je niet kan annuleren omdat je betaling kwijt is, zegt natuurlijk ook veel over jou.....
Werk jij daar ofzo? Of wil je de waarheid niet horen? Hoeveel mensen hier zijn er al niet voorgelogen? Het is niet voor niets dat levertijd zo'n issue is. Als men de waarheid gewoon van te voren had verteld was er nix aan het hand je geweest. De service van Dell is prut, slecht, waardeloos. Men liegt en bedriegt om maar zoveel mogelijk klanten binnen te halen. Face the facts.

Wat dat betalen betreft. Dat teveel betalen is een bijverschijnsel voor mij, het valt me gewoon op. Niet iedereen is zo goed in ouwehoeren met verkopers, niet iedereen treft een verkoper die daar gevoelig voor is. Maar dat terzijde. Mijn hoofdpunt is dat men heeft gelogen en fout op fout heeft gestapeld. Da's niet mijn fout. Da's de fout van Dell.

Wat de levertijd betreft. Het IS nu augustus en ze moeten nog van alles inhalen. De levertijd is nu officieel al vier weken. Da's dus gewoon september dat je hem krijgt. De vorige week bestelde laptopjes zullen dus ook hooguit ergens achterin augustus geleverd worden. Dus jouw zogenaamde oplossing is gewoon kul want ook dan heb je geen zekerheid en moet je maar gewoon afwachten wat het wordt.

Verder vind ik het ongehoord dat je dit in mijn schoen aan het schuiven bent. Dell liegt en bedriegt. Niet ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

D-e-n schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:13:
[...]
De service van Dell is prut, slecht, waardeloos. Men liegt en bedriegt om maar zoveel mogelijk klanten binnen te halen. Face the facts.
Zal allemaal misschien wel waar zijn, maar wat ik niet begrijp is dat je hier zoveel klaagt. Terwijl er hier niemand is die je kan helpen.

Klaag bij Dell. Stuur een goede brief bijvoorbeeld. Of annuleer gewoon je order en koop wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Philflow schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:15:
[...]

Zal allemaal misschien wel waar zijn, maar wat ik niet begrijp is dat je hier zoveel klaagt. Terwijl er hier niemand is die je kan helpen.

Klaag bij Dell. Stuur een goede brief bijvoorbeeld. Of annuleer gewoon je order en koop wat anders.
Anderen komen hier ook met klachten en problemen over de levertijd. Dan drop ik de mijne ook. Dan weten aspirant kopers waar ze rekening mee moeten houden. Wel zo eerlijk.

En ga me niet verwijten dat ik niet bij Dell aanklop. Ik heb deze week ELKE dag wel een mail naar Dell gestuurd of iemand van Dell aan de lijn gehad. En dat in principe alleen al om een betaling boven water te krijgen maar ik heb ook op een nette manier laten blijken dat ik het geen manier van zaken doen vind. Maar je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 04-08-2007 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Kijk je hebt helemaal gelijk, Dell liegt en bedriegt. Ze beloven levertijden die ze niet kunnen waarmaken.

Maar nu is het zaak wat jij ermee doet. Blijkbaar heeft het iedere dag bellen en mailen, zoals je het tot op heden hebt gedaan, geen effect gehad. Dus misschien tijd voor een andere aanpak?

In de 1330 thread staan toch echt een paar mensen die compensatie hebben gehad.

Als je er niet uitkomt met Dell, waar het op lijkt bij jou, kun je dus je order cancelen.

Maar je zou ook andere instanties kunnen inschakelen. De nationale ombudsman, Vara's Kassa, de consumentenbond etc. en ik denk trouwens met de huidige chaos bij Dell dat er wel wat staat te gebeuren bij bijvoorbeeld Kassa.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 04-08-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Philflow schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 01:35:
Kijk je hebt helemaal gelijk, Dell liegt en bedriegt. Ze beloven levertijden die ze niet kunnen waarmaken.

Maar nu is het zaak wat jij ermee doet. Blijkbaar heeft het iedere dag bellen en mailen, zoals je het tot op heden hebt gedaan, geen effect gehad. Dus misschien tijd voor een andere aanpak?

In de 1330 thread staan toch echt een paar mensen die compensatie hebben gehad.

Als je er niet uitkomt met Dell, waar het op lijkt bij jou, kun je dus je order cancelen.

Maar je zou ook andere instanties kunnen inschakelen. De nationale ombudsman, Vara's Kassa, de consumentenbond etc. en ik denk trouwens met de huidige chaos bij Dell dat er wel wat staat te gebeuren bij bijvoorbeeld Kassa.
Overweeg ik ook allemaal en als dat nodig is doe ik dat ook maar ik wilde toch echt eerst mijn betaling boven water hebben, moet ook gewoon volgens mij. That's all. Daarom word ik pissig als me dan verweten wordt dat ik had moeten annuleren.
En eerlijk is eerlijk: het systeem is wél het systeem van mijn keuze en iets gelijkwaardigs gaat me ook meer kosten. Je hebt meerdere overwegingen in zo'n situatie en nu die betaling is gekoppeld kan ik eigenlijk pas concreet beslissen wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Iemand XP werkend gekregen op een Inspiron 1520?

XP installatie loopt namelijk vast op "pci.sys"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

@ TheFlyingV

Zou je misschien een paar pics kunnen maken van je laptop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
idd, een goede reeks foto zal wel leuk zijn.
mischien zit er ook een revieuw in :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
[...]

Ga ik ook doen. Als mijn verzendkosten niet worden geschapt dan annuleer ik ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
bartju schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:45:
Dat klopt. vergeten te quoten :P. Bedrijven wachten langer met het kopen van een net nieuwe laptop.
Ze willen eerst dat het goed stabiel draait. Ze wachten tot er een heleboel lekken zijn gerepareerd in de bios en ook in vista. Denk eerder dat thuisgebruikers het eerste kopen omdat ze geinterreseert zijn in het uiterlijk van Vista enz.
Lekken in het BIOS ? die moet ik nog tegenkomen eigenlijk :)

Die Vostro is gewoon niet interessant voor bedrijven als ze de Latitude machines er naast hebben staan. Latitude's zijn de echte werkpaarden en die Vostro is gewoon (nog) niet bekend genoeg bij bedrijven.

Ik weet in ieder geval zeker dat wij die Vostro niet gaan voeren en dan spreek ik vanuit het hardware board van een grote nederlandse multi-national, vroeger vooral bekend van televisies en lightbulbs ;)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124996

Geen probleem hier gehad met m'n order. 17/07 een Vostro 1500 met max specs besteld, en er stond van in het begin als leverdatum 09/08. Dit zal ook waargemaakt worden: verzonden 03/08.
De laptop heeft ook heel de tijd in pre-productie gestaan, vrijdag (03/08 was ie plots geproduceert, veroakt en verzonden). Zal waarschijnlijk iemand vergeten te updaten ;).

Eenmaal verzonden kan je de status van je order volgen op de site van UPS (voor mij dan toch).

Bestelling is gewoon als zakelijke user gebeurd (bedrijf nvt, BTW nr 0000...), zoals aangegeven stond op de Belgische Dell site. Helemaal nergens problemen mee gehad dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimpy001
Ik begrijp dat het voor sommige behoorlijk lullig/irritant etc. is dat ze een hele lange tijd moeten wachten op hun Inspiron/Vostro en dat ze zich door Dell bedrogen/voorgelogen of wat dan al niet meer voelen. Ook hier is er een Vostro 1500 besteld maar ik ga nu al uit van minimaal 4 weken wachten en het is nu eenmaal niet anders, dit is het risico van het kopen van een gleodnieuw product (Kijk maar naar de Nokia N95 bijvoorbeeld)

Iedereen heeft het over hun (pre)productiedatum en levertijd maar laat er nu nou eens iemand concreet komen met een aantal foto's en/of (kleine) review zodra deze zijn/haar laptop ontvangen heeft. Tot nu toe heb ik nog maar 1 persoon gehoord die de laptop zou hebben ontvangen maar ik heb er nog geen enkele foto van gezien.

Kortom: laten we het in dit topic nou echt gaan hebben over de ervaringen met de Inspiron/Vostro en niet elke dag 20+ posts over de levering/status hier gaan neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar zitten nu eigenlijk de groete verschillen tussen de vostro 1500 en inspiron 1520??

Blijkbaar gigantische leverproblemen met de vostro, hoe zit het met de 1520? Want vermoedelijk ga ik een van deze kopen.

Graag jullie mening even hierover. Bedankt!

DELL Inspiron 1520

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo T7100 Processor (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-cache)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
KLEUR KEUZE Jet Black met matte afwerklaag & geïntegreerde camera met 2.0 megapixel
LCD-SCHERM 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
GEHEUGEN 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]HARDE SCHIJF 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
GRAFISCHE KAART nVidia® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
ONDERSTEUNING 3 jaar (optie 4 jaar) hardwaresupport voor consumenten incl. 's avonds en 's zaterdags

DELL Vostro 1500 Business model

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo T7100 Processor (1,80 GHz, 800 MHz, 2 MB L2-cache)
BESTURINGSSYSTEEM Legitieme Windows Vista™ Business - NederlandsKLEUR KEUZE Jet Black met matte afwerklaag & geïntegreerde camera met 2.0 megapixel
LCD-SCHERM 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800 with TrueLife™
GEHEUGEN 2.048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1.024]
HARDE SCHIJF 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
GRAFISCHE KAART nVidia® GeForce™ Go 8400M GS met 128 MB DDR2 toegewezen grafisch geheugen
OPTISCH(E) STATION(S) Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)
ONDERSTEUNING 3 jaar (optie 4 jaar) hardwaresupport voor consumenten incl. 's avonds en 's zaterdags

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 166746 op 05-08-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 228688

Toch nog even een reactie op eerdere post over levertijden ed.

Ik heb een Vostro 1700 systeem besteld. 23-7 georderd, verwachte levertijd 7-8. Kreeg gisteren een dood leuk mailtje dat de verwachte datum naar 30-8 verschuift. :'(

Ben ik op de site van Dell aan het kijken, zie dat mijn config ook nog een stuk goedkoper is geworden. Toch maar eens bellen met Dell. Ik werd vriendelijk te woord gestaan, maar compensatie was niet mogelijk. Toen ik opperde om het systeem te annuleren en opnieuw ingang te zetten was dit geen probleem. Heb mijn config nog iets aangepast, de 2x 120gb HDD 5400 rpm vervangen voor een 1x 160 gb HDD 7200 rpm, en was € 130,- goedkoper uit. :P

De verwachte leverdatum is nu 31-8. Als het goed is wordt de nieuwe bestelling verrekend met mijn vorige betaling per credit card en krijg ik het verschil terug gestort.

Verder heb ik nog naar andere laptops gekeken met dezelfde specs. Ten eerste biedt Dell een goede prijs/kwaliteit verhouding (vergelijkbare systemen zijn +/- €500,- duurder) en de levertijd van de andere systeem is vaak ook lang / vertraagd.

Zo en nu wil review zien!!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 228688 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:21:

Ik heb een Vostro 1700 systeem besteld. 23-7 georderd, verwachte levertijd 7-8. Kreeg gisteren een dood leuk mailtje dat de verwachte datum naar 30-8 verschuift. :'(

Ben ik op de site van Dell aan het kijken, zie dat mijn config ook nog een stuk goedkoper is geworden. Toch maar eens bellen met Dell. Ik werd vriendelijk te woord gestaan, maar compensatie was niet mogelijk. Toen ik opperde om het systeem te annuleren en opnieuw ingang te zetten was dit geen probleem. Heb mijn config nog iets aangepast, de 2x 120gb HDD 5400 rpm vervangen voor een 1x 160 gb HDD 7200 rpm, en was € 130,- goedkoper uit. :P

De verwachte leverdatum is nu 31-8. Als het goed is wordt de nieuwe bestelling verrekend met mijn vorige betaling per credit card en krijg ik het verschil terug gestort.

Verder heb ik nog naar andere laptops gekeken met dezelfde specs. Ten eerste biedt Dell een goede prijs/kwaliteit verhouding (vergelijkbare systemen zijn +/- €500,- duurder) en de levertijd van de andere systeem is vaak ook lang / vertraagd.

Juist en zo hoort het ook. Gewoon annuleren en een nieuwe/goedkopere bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124996

Het verschil zit'm vooral in de support, en speciale technieken in de Vostro zoals het locken van de HDD bij het vallen. Ook is de behuizing gemaakt van een stevigere magnesiumlegering ipv plastic/aluminium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
Anoniem: 228688 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 12:21:

Hoi King_j

Jij heb een vostro 1700 systeem besteld vermeldt je.

Hoe heb jij dat aangepakt of heb jij via een bedrijf besteld en niet partikulier.

Ik zelf zit ook kijken naar een aanschaf van een vostro 1700 inplaats van een Inspiron 1720 gezien het prijs verschil.

De Inspiron kost€ 1.698,45 en de vostro kost € 1.379,21 allebei hebben dezelfde Configuratie

Ik kan alleen geen info vinden over de geluidskaart deze was eerst wel bekend bij de Inspiron 1720 maar nu weer verdwenen van de website van dell.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
De verwachte leverdatum is nu 31-8.
Ik wil niet lullig doen maar als jouw bestelling van 23-7 naar 30-8 verplaatst is geloof je toch niet dat je de bestelling van nu ineens wel op 31-8 krijgt? Dat zou betekenen dat men in één dag alle bestellingen van van meer dan een week inhaalt. Grote kans dat men het ook nu weer te rooskleurig voorschotelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:09:
[...]

Ik wil niet lullig doen maar als jouw bestelling van 23-7 naar 30-8 verplaatst is geloof je toch niet dat je de bestelling van nu ineens wel op 31-8 krijgt? Dat zou betekenen dat men in één dag alle bestellingen van van meer dan een week inhaalt. Grote kans dat men het ook nu weer te rooskleurig voorschotelt.
Nee. Dat betekent waarschijnlijk dat er 1 onderdeel heel moeilijk te krijgen is, en dat eind augustus dit onderdeel vollop op voorraad is,

Het in elkaar zetten van bestelling is een eitje. Het gaat erom dat ze de onderdelen op voorraad hebben.

Dus ja, het kan dat de nieuwe datum 1 dag later uitpakt.

Maare, jij mag gewoon denken dat het niet zo is hoor (om het zo goed te praten dat je niet annuleert..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals een paar post hierboven reeds stond, ik zou me de inspiron 1520 nu willen bestellen. Ze zeggen me op de chat 2-3 weken levering. Weet iemand een exactere datum die nu relevant is voor dit type? Is het ook zo erg als de vostro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hoe zouden wij dat hier nou betere kunnen weten dan Dell zelf!? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

omdat die dell verkopers je toch van alles en nog wat op de mouw spelden, en hier ervaringen zijn en geen voordeel hebben aan er enkele dagen of weken van te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

napp schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 13:27:
[...]

Hoi King_j

Jij heb een vostro 1700 systeem besteld vermeldt je.

Hoe heb jij dat aangepakt of heb jij via een bedrijf besteld en niet partikulier.

Ik zelf zit ook kijken naar een aanschaf van een vostro 1700 inplaats van een Inspiron 1720 gezien het prijs verschil.

De Inspiron kost€ 1.698,45 en de vostro kost € 1.379,21 allebei hebben dezelfde Configuratie

Ik kan alleen geen info vinden over de geluidskaart deze was eerst wel bekend bij de Inspiron 1720 maar nu weer verdwenen van de website van dell.
Ik heb de volgende config samengesteld:
Vostro 1700
T7300
2x 1Gb intern
1900 x 1200 res.
160Gb 7200 rpm hdd
webcam
bluetooth
8600 GT 256mb
en wat ik zelf ook belangrijk vond, Vista Home Premium.

€ 1313,- inclusief btw en verzending.

De eerste keer heb via internet besteld, daarna gebeld en zaken laten aanpassen.

De tweede keer heb gewoon gebeld, men heeft een offerte gemaild.
Na reactie van mijn kant voor accoord was het geregeld.

Wat ik wel raar vind is dat er opties mogelijk zijn die niet in de configurator zitten (7200 rpm hdd's en vista home premium bv.).
Helaas was het niet mogelijk om de 8600 GT naar 512 Mb op te waarderen, maar je kunt niet alles hebben.

Verder maakt het heel veel uit welke van de 3 configurators je pakt. Hier kan ook een paar honderd euro verschil in zitten.

Ik heb het systeem gewoon als particulier besteld en daar werd absoluut niet moeilijk over gedaan.

Wat betreft de leverdatum....het klopt dat deze misschien nog wel opschuift. Maar voor mijn eerste configuratie moest ik € 1438,- betalen. Ik heb toch weer een leuk bedrag uitgespaard, dan neem ik een extra week wachten wel voor lief.

PS. de delays schijnen (en dat is hier volgens mij ook al eens gemeld) door de levering van het glas voor het scherm te komen. Daar hebben dus de meeste fabrikanten last van.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 228688 op 05-08-2007 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Anoniem: 228688 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:42:
Helaas was het niet mogelijk om de 8600 GT naar 512 Mb op te waarderen, maar je kunt niet alles hebben.
Het is al een aantaal keer gemeld, maar dan nu nog maar een keer :P :
Er is geen verschil tussen de 256MB 8600 GT en de 512MB 8600 GT. Je zal van die extra 256MB helemaal niks merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

CLB schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:24:
Hoe zouden wij dat hier nou betere kunnen weten dan Dell zelf!? :)
Bij Dell lullen ze maar wat. Ik heb op een dag 3 verschillende levertijden gehoord van 3 verschillende medewerkers.

Niet geheel toevallig was het de verkoopster die mijn offerte maakte die het over 2-3 weken had. Een ander zei 4 weken. Op de website stond 4 weken bovenop de normale levertijd.

Edit: ik heb het over de XPS1330
Anoniem: 166746 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 14:35:
omdat die dell verkopers je toch van alles en nog wat op de mouw spelden, en hier ervaringen zijn en geen voordeel hebben aan er enkele dagen of weken van te doen....
Inderdaad. Real life ervaringen zeggen veel meer dan de verhalen van Dell verkopers die op comissie staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Philflow op 05-08-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

[...]
PS. de delays schijnen (en dat is hier volgens mij ook al eens gemeld) door de levering van het glas voor het scherm te komen. Daar hebben dus de meeste fabrikanten last van.
Dit is inmiddels deels achterhaald. Er schijnen meer problemen te zijn. In ieder geval ook met het kleuren van covers.

Edit: ik dacht dat ik in de XPS 1330 thread aan het schrijven was. maar misschien is het hier ook van toepassing :)

[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 05-08-2007 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
niels_vlaar, ik heb je nog even een email gestuurd, zou je daar op willen reageren? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
[...]
Schijnen......goede woordkeuze want andere verkopers en medewerkers hebben het weer over de processor.
Philflow schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 18:28:
[...]
Edit: ik dacht dat ik in de XPS 1330 thread aan het schrijven was. maar misschien is het hier ook van toepassing :)
Voor wat betreft die kleur niet geloof ik (niks specifieks gehoord over de gekleurde Inspirons) maar voor wat betreft de levertijd wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

silmaril8 schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:47:
[...]

Het is al een aantaal keer gemeld, maar dan nu nog maar een keer :P :
Er is geen verschil tussen de 256MB 8600 GT en de 512MB 8600 GT. Je zal van die extra 256MB helemaal niks merken.
Even snel gezocht, maar kon niets vinden.
Waarom zal de 512MB weinig verschil uitmaken? Ik weet wel dat meer niet altijd beter is, maar twee kaarten in dezelfde reeks zou het toch wel verschil uit moeten maken. Of zie ik iets over het hoofd.

Dat de levertijden uit lopen ivm de schermen heb ik niet van Dell trouwens. Gewoon gelezen op het net.

Zijn er inmiddels al Vostro systemen uitgeleverd? Ben zeer benieuwd naar de eerste indrukken ed.
Je koopt toch zonder het eerst gezien of getest te hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Omdat de 8600M GT een te langzame snelheid heeft, zal die 512MB vrijwel nooit gebruikt worden. Alleen de echte high-end videokaarten (alles boven de X1900 en de 7900 GTX) zullen verschil merken in meer videogeheugen. Alleen dat verschil is ook niet zoveel als iedereen denkt.

Daarom raadt men ook altijd de 8800 GTS 320MB aan in plaats van de duurdere 640MB versie. De 640MB versie zal wel games iets beter kunnen draaien, maar het verschil is niet veel. Maar dit is dus een high-end kaart. De 8600M GT is een mid-end videokaart. Het verschil tussen de 256MB en de 512MB versie van de 8600M GT (te vergelijken met de desktop 7600 GT) is nihil en te verwaarlozen.

Een voorbeeld van 2 dezelfde videokaarten; de een met 256MB, de ander met 512MB. Klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 19:35:
[...]

Schijnen......goede woordkeuze want andere verkopers en medewerkers hebben het weer over de processor.

[...]

Voor wat betreft die kleur niet geloof ik (niks specifieks gehoord over de gekleurde Inspirons) maar voor wat betreft de levertijd wel ;)
verschil in levertijden zit ook in de kleuren. wit heeft de langste levertijd .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou iemand iets kunnen zeggen aub over mijn vorige post ivm 1520?

Hoe zitten de levertijden hier?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
Nou, dan toch maar weer een nieuwe order geplaatst voor de vostro 1700:

160 GB SATA harde schijf (7.200 rpm)
Intel Wireless-N
Targus XL notebook tas

Dit alles voor 1260 euro (incl. BTW en verzendkosten)

Hetzelfde systeem had ik eerst besteld voor 1312,-, alleen dan met een 160 gb. 5400 rpm harddisk. Ik heb nu dus een betere harddisk en betaal minder. Het zou ongetwijfeld nog wel goedkoper kunnen, maar ik ben er zelf heel erg tevreden over en vind dit ook een prima prijs. Iedereen bedankt voor alle reacties bij mijn vorige order en dan speciaal simaril8. Als jij mij er niet op gewezen had dat dat systeem te duur was had ik nooit opnieuw gebeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
Net even gebeld naar Dell. Kreeg een hele vriendelijke medewerker aan de telefoon, maar hij zei dat hij geen verzendkosten kon schappen of compenstatie kon geven. Ik heb mijn order dus maar geannuleerd... Mijn laptoptje is namelijk 60 euro goedkoper geworden in de tijd dat ik aan het wachten ben...das best wat geld voor een laptop van 850 E. Ook heb ik geen zin om 89 euro verzendkosten te betalen voor een laptop die er 6 weken over doet voordat ik hem thuis heb staan.
Jammer..had me nog zo verheugd op deze nieuwe serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
Neutron schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:00:
Nou, dan toch maar weer een nieuwe order geplaatst voor de vostro 1700:

160 GB SATA harde schijf (7.200 rpm)
Intel Wireless-N
Targus XL notebook tas

Dit alles voor 1260 euro (incl. BTW en verzendkosten)

Hetzelfde systeem had ik eerst besteld voor 1312,-, alleen dan met een 160 gb. 5400 rpm harddisk. Ik heb nu dus een betere harddisk en betaal minder. Het zou ongetwijfeld nog wel goedkoper kunnen, maar ik ben er zelf heel erg tevreden over en vind dit ook een prima prijs. Iedereen bedankt voor alle reacties bij mijn vorige order en dan speciaal simaril8. Als jij mij er niet op gewezen had dat dat systeem te duur was had ik nooit opnieuw gebeld :)
Graag gedaan! :P
In ieder geval een mooi systeempje heb je daar. Wat was trouwens de levertijd? Eind augustus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumb_8
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-02 20:06
Mijn Vostro 1500 is onderweg. Morgen komt ie binnen (besteld op 13-07-2007).

i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-11-2024

SpX

dumb_8 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:20:
Mijn Vostro 1500 is onderweg. Morgen komt ie binnen (besteld op 13-07-2007).
Zou je aub een paar (goede) foto`s willen maken, en misschien zelfs een review willen plaatsen .. ?
Ik ( en andere ) zou het erg op prijs stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neutron
silmaril8 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 14:28:
[...]

Graag gedaan! :P
In ieder geval een mooi systeempje heb je daar. Wat was trouwens de levertijd? Eind augustus?
Als max. levertijd stond op de offerte 10 september vermeld. Echt lang, maargoed, ik ga eerst nog een tijdje op vakantie dus ik vind het verder niet zo'n ramp. Volgens mijn verkoper stond op de offerte de meest pessimistische levertijd vermeld ;)
Pagina: 1 ... 3 ... 17 Laatste