Compleet game systeem. [ +/- 1650€ ]

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Het word eens tijd voor een nieuwe computer. Nu ik aan een nieuwe studie ben begonnen nadat ik me vorge succesvol afronde en mijn verjaardag eraan komt lijkt me dit een goed moment om een nieuwe PC samen te stellen.

De PC zal alles erop en eraan moeten hebben. Dus, kast, monitor, muis, toetsenbord en OS.

Doel.

Ik zal deze computer vooral gebruiken om de nieuwste games te draaien, studeren en te editen in Photoshop, Dreamweaver en af en toe een 3D renderer.

Stilte is geen vereiste, maar zou wel mooi zijn om te hebben

Let er wel op dat ik NIET ga overclocken!

Onderdelen.

Ik heb het volgende weten op te sommen.

Montage

Azerty Montage + windows installatie 3 jaar garantie [€ 134,99]
- Een vereiste.

Operating System

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/1/4/1/14118/img/1/N.jpg

Microsoft Windows Vista Home Premium 32bit,OEM, Engels [€ 85,58]
- Lijkt me een goed operating system.
- DirectX 10 support.
- Ik heb een voorkeur voor een engels OS.

Behuizing

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/3/1/2/31204/img/1/N.jpg

Antec P182 [€ 123,31]
- Lijkt me een prima kast.
- Ziet er net uit
- Goede airflow
- Stil!
- Stoffilters! :)

Voeding

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/4/7/4/4743/img/1/N.jpg

Enermax Liberty 500W [€ 94,13]
- Goede kwaliteit
- Hoge Amps op de V12 Rails
- Genoeg watts

Mainboard

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/3/1/4/31460/img/1/N.jpg

GigaByte GA-P35-DS4 [€ 148,36]
- P35 Chipset.
- Goede kwaliteit
- Goed gekoeld
- 1333 Mhz FBS

Processor

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/3/4/4/34425/img/1/N.jpg

Core 2 Duo E6750 [€ 181,28]
- Goede snelle processor

Geheugen

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/8/1/3/8137/img/1/N.jpg

OCZ PC6400 800Mhz 2x 1024MB [€ 97,46]
- Goedkoopste 800Mhz 2048MB Dual Channel kit.
- Goed merk.
- Goede timings ( 4 Cas )

Harddisk

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/1/4/1/14175/img/1/N.jpg

Samsung Spinpoint T166 320 GB [€ 65,46]
- Goede kwaliteit
- Snel
- Stil
- Betrouwbaar

Grafische Kaart

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/3/5/8/35859/img/1/N.jpg

XFX GeForce 8800 GTS Extreme 640MB [€ 370,22]
- Factory overclock voor hetzelfde geld. :)
- Goed toekomst gerichte grafische kaart.
- DirectX 10 support.

Floppy Station

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/1/4/7/147/img/1/N.jpg

3.5" Floppy Disk [€ 9,16]
- Toch maar wel. :)

DVD Brander

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/3/5/0/35073/img/1/N.jpg

Samsung SH-S203B S-ATA [€ 27,76]
- Goed brandertje van een vertrouwd merk.

Monitor

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/1/4/3/14395/img/1/N.jpg

Samsung Syncmaster 206BW [€ 249,83]
- Mooie resolutie
- Goede specs
- Groot formaat
- Vertrouwd merk

Toetsenbord

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/3/5/6/3560/img/1/N.jpg

Logitech Media Elite [€ 22,09]
- Lekker standaard toetsenbordje

Muis

Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/_azerty/data/product/4/3/2/4323/img/1/N.jpg

Razer Copperhead [€ 51,40]
- Goede muis
- Ben hetzelfde design al gewend
- Custom profiles met programeerbare toetsen

Totaal € 1661,03

Vragen

- Bij de samsung syncmaster 206BW, heb je dan last van een irritante blur als je op een 3:4 resolutie speelt of een kleinere resolutie dan het scherm eigenlijk is?

- Kan ik in plaats van de 8800GTS 640MB beter gaan voor de HD2900XT? ( graag geen fanboy argumenten, graag feiten ).

- Kan ik als OS beter een 64Bit nemen, of is de support van drivers etc. zeer dramatisch?

- Heeft de logitech media elite ook last van dat je niet meer dan 4 toetsen tegelijk kan indrukken?

- Voldoet de Enermax Liberty 500W voor deze opstelling?

- Heeft de GigaByte GA-P35-DS4 Sli of Crossfire support? Of allebij?

- Hoe zit het bij de drivers van Nvidia? Kan je daar gewoon updaten of één driver over je oude installeren? Of moet je net zoals de Ati drivers eerst de driver un-installeren en dan weer de nieuwe installeren?

- Duurt het nog lang voordat PCI-E 2.0 er aan komt? En zullen de PCI-E 2.0 Kaarten backwards compatible zijn met de normale PCI-E Slot?

Graag ook commentaar op de gekozen onderdelen en de opstelling in het geheel.

Dank. :)

Verwijderd

Je hebt geen PC6400 geheugen nodig als je niet gaat overklokken. Je kan dan beter gewoon een standaard Kingston PC5300 setje nemen, dat kost op dit moment ongeveer € 77 bij azerty. Het snelheidsverschil is bijna niet te merken, en dus kun je het beter ergens anders aan uitgeven.

Als stroomgebruik en stilte niet uitmaken, zou ik voor de HD2900XT gaan, want die is voor dezelfde prijs een stuk sneller dan de 8800GTS, zeker met de nieuwe drivers volgens mij. Het merk maakt niet uit, want ze zijn allemaal hetzelfde met een ander plaatje op de koeler.

De voeding voldoet ruimschoots, zelfs de Liberty 400W kan al een HD2900XT aan.

Het moederbord heeft crossfire support, maar dat is niet echt handig om te gebruiken, het gebruikt extreem veel stroom en de prestatiewinst is niet genoeg voor de prijs.

64-bit heeft als voordeel dat je je geheugen uit kan breiden naar 4GB, maar er moeten idd wel aparte drivers komen, maar ik weet niet of er daar genoeg van zijn.

Verwijderd

Volgens mij voldoet 500W wel. Ik zou wel even kijken naar Corsair 520W, die zijn stil, modulair, goede kwaliteit.

De 64-bit kwestie kan je volgen bij Windows Clients. Basically zal je bijna altijd 1 of 2 (als je pech hebt veel meer) onderdelen hebben die er geen drivers voor hebben, soms heb je geluk en alles doet het in 64-bit. In ieder geval zou ik het niet doen voor de 4GB support; zelfs áls je naar 4GB zou gaan later, kan je met 32-bit 3,25GB daarvan gebruiken, en met diverse tools zelfs tot 3,8GB.

DS4 heeft naar mijn kennen geen SLI of Crossfire, weet niet zeker. Dit kan je wel even opzoeken..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 14:00 ]

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-01 17:26
SniperFox schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:39:
Vragen

- Bij de samsung syncmaster 206BW, heb je dan last van een irritante blur als je op een 3:4 resolutie speelt of een kleinere resolutie dan het scherm eigenlijk is?

- Kan ik in plaats van de 8800GTS 640MB beter gaan voor de HD2900XT? ( graag geen fanboy argumenten, graag feiten ).

- Kan ik als OS beter een 64Bit nemen, of is de support van drivers etc. zeer dramatisch?

- Heeft de logitech media elite ook last van dat je niet meer dan 4 toetsen tegelijk kan indrukken?

- Hoe zit het bij de drivers van Nvidia? Kan je daar gewoon updaten of één driver over je oude installeren? Of moet je net zoals de Ati drivers eerst de driver un-installeren en dan weer de nieuwe installeren?

- Duurt het nog lang voordat PCI-E 2.0 er aan komt? En zullen de PCI-E 2.0 Kaarten backwards compatible zijn met de normale PCI-E Slot?

Graag ook commentaar op de gekozen onderdelen en de opstelling in het geheel.

Ik zal even kort antwoord geven op de vragen die ik wel kan beantwoorden. :)

2. Indien je gaat voor een kaart in dit segment, kan je het beste gaan voor de HD 2900XT. De ATI is net wat sneller, en hij schijnt met nieuwere drivers alleen maar sneller te worden. Hij is alleen wat luider dan de 8800GTS. Indien je van stilte houdt, zou ik gaan voor de 8800GTS.

3. 64-bits is momenteel niet handig met drivers. Maar als je 64-bit neemt, dan zit je niet vast aan maximaal 3.2GB geheugen. Op de langere termijn is 64-bit beter, maar voor nu is de 32-bit versie beter.

4. Ja, de Liberty 500W voldoet. Het is een voeding met voldoende power en van een uitermate goed merk.

5. De P35-DS4 heeft Crossfire support en geen SLI-support, dat is op de officiele site te vinden. Crossfire is alleen niet aan te raden omdat P35 Crossfire in 16x-4x modus loopt. Daarom is het niet het geld waard.

7. PCI-E 2.0 kaarten komen als het goed is al aan het einde van het jaar. Dit zou de nVidia G92 worden, een kaart die qua performance tussen de 8600GTS en de 8800GTS 320mb in zou zitten. Een 9600GTS of iets dergelijks. High-end kaarten zijn nog niet bekend
Moederborden met PCI-E 2.0 komen in de vorm van de Intel X38 en de AMD-ATi RD790. High-End moederbord met een groot prijskaartje dus. De moederborden met X38 en RD790 worden verwacht aan het einde van het derde kwartaal of iets later.
Ik weet vrijwel zeker dat die videokaarten backwards compatible zullen zijn, alleen zullen ze dan iets langzamer zijn door de lagere doorvoersnelheid van de PCI-E 1.0 sloten. Net zoiets als AGP 4x en AGP 8x; Het werkt, alleen iets langzamer.

Verder een mooie setup, niet veel op aan te merken.

Als je PC5300 goedkoper kan halen, doe dat dan. Als je goedkoper een normale 8800GTS kan halen, neem die dan. Zoals ik al zei, niet veel mis met deze opstelling. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Limit-NL op 11-07-2007 14:31 ]

• Fox
  • Niet online
Ik denk dat ik over ga tot de HD2900XT, nog iets goedkoper dan de 8800GTS 640MB ook. :)

Ik zou ook graag antwoord willen hebben op vraag 1.
Bij de samsung syncmaster 206BW, heb je dan last van een irritante blur als je op een 3:4 resolutie speelt of een kleinere resolutie dan het scherm eigenlijk is?

Omdat dit toch voor mij een belangrijk punt is.

Verwijderd

verstandig...

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 17:35 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 00:27
Ik zie dat je een echte gamer bent dus ik raad je zeker de volgende producten aan:

Muis:
http://www.azerty.nl/prod...etail/134/2649/mx518.html
Toetsenbord:
http://www.azerty.nl/prod...-multimedia-keyboard.html

Nu kennen veel mensen dit bord niet echt als een game toetsenbord, maar 9/10 echte games heeft dit ding in huis. Het is een uitermate fijn en zeer snel toetsenbord dat ook nog een bijna niks kost. En het is een zeer stevig bordje :D

Verder zou ik voor de Ati2900XT gaan maar de keuze in deze kaarten hangt veel af van je game voorkeur. Ik denk dat de 8800GTS640OC en de X2900XT weinig zullen verschillen. De 2900 is iets goedkoper maar maakt ook meer lawaai en heeft een 500W voeding nodig dus :s

Specs

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-11-2025
de 500 watt voeding had hij al...

verder vind ik dat van het toetsenbord niet echt nodig om te zeggen, want het gaat er tenslotte om wat je zelf vind...

Ik zou voor de 2900XT gaan, hij is goedkoper en heeft emer performance, en als je je aan het geluid stoort kan je er altijd nog een nieuwe cooler op zetten.
ik zou ook voor PC5300 Geheugen gaan, omdat het je in prestatie niet scheelt.

Volgens mij krijg je bij 3:4 geen last van blur, maar heb hier geen samsung staan dus weet het niet zeker

Verwijderd

Een paar aanvullingen:

Muis
Ook ik zou voor een mx518 van logitech gaan, dit is gewoon een hele complete fijne muis (toch net iets beter dan de copperhead).
Review

Voeding
De Corsair 520 watt is op dit moment eigenlijk de beste 520 watt voeding die je nu kan krijgen (zeker als je kijkt naar prijs/prestatie komt hij goed uit de bus), hij is stil, redelijk goedkoop, en heerlijk stabiel.
Review

Geheugen
Als je niet gaat overclocken is PC6400 gewoon overbodig en weggegooit geld, je doet niets met die extra snelheid.

Brander
De Lite-On LH-20A1S is de beste brander die nu te koop is, beter nog dan de samsung die jij daar hebt (wat ook een hele goede is) misschien moet je dus maar is naar Lite-On kijken.
Kijk maar eens op Hardware.info

GPU
Zoals je bij de onderbouwing voor de keuze voor een kast aangeeft is hij lekker stil, nou dat is hij wel maar dan zou ik er geen 2900XT in stoppen met stock koeler, dan is hij load echt niet stil meer..
Dus hecht je veel waarde aan relatieve stilte dan zou ik een 8800 GTS 640MB nemen. Zo niet dan lijkt de 2900XT nu de beste keus.

Verder een prima systeem, en een hele mooie topic start kijk zo hoort het nou!! Complimenten!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2007 20:39 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:34:
een hele mooie topic start kijk zo hoort het nou!! Complimenten!
Vind je dat? Ik niet!
Dit zou je in [TFT] Samsung SyncMaster 931BW / 206BW / 226BW - Deel 4 kunnen vinden.
Van beide kaarten zijn er vast en zeker reviews die je kunt vergelijken.
Misschien dat je na het lezen van [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie zelf een overwogen beslissing kunt maken.
Ik kan er 10 tegelijk indrukken op mijn toetsenbord en met mijn voet erbij misschien nog iets meer. Wat bedoel je hiermee?
Ik zou Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 eens lezen.
Dat staat 100% zeker weten op de website van Gigabyte.
Dat is bij ATI ook niet noodzakelijk hoor.
Voor de kerst: nieuws: 'Intel toont nog onbekende AMD- en nVidia-videokaarten'[quote]

ARME AOW’er

• TheJVH
  • Laatst online: 23:27
[b]Guardian Angel schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 20:52
Ik kan er 10 tegelijk indrukken op mijn toetsenbord en met mijn voet erbij misschien nog iets meer. Wat bedoel je hiermee?
Hij bedoelt ermee dat de meeste keyboards er maar 4 kunnen doorgeven, aangezien het keyboard er niet meer kan doorgeven via USB of PS/2 aan de computer. De G15 kan er wel meer doorgeven.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dankjewel, maar het kwartje valt nog niet. En omdat ik altijd wel iets wil weten, kun je ook aangeven wat het nut is en wat er gebeurt als je bijv. 10 toetsen tegelijk indrukt?

ARME AOW’er

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Gebeurt bij games nogal eens

W (vooruit), D (rechts) terwijl je duckt (C) en om het hoekje kijkt (Q of E), en dan nog wapens verwisselen met bijv 1 of 2.(believe me, its faster than scrolling). En op zo'n moment is het irritant als je pc begint te piepen :(

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

OK, nu begrijp ik het. Zal het een keer proberen.

ARME AOW’er

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? **lezen**

Dit soort topics staan we in principe niet meer toe, en deze is geen uitzondering qua bijzonderheid. Dicht dus

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.