Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
4(pipeline) * 120MHz = 480MPixels/s
Fillrate TnT1:
2(pipeline) * 90MHz = 180MPixels/s
Aub
sorry dat het niet ontopic is maar dat vinden jullie vast niet erg he?
Maar geloof mij, hij is een heel stuk sneller dan je TNT.
Niet op voorraad.
Niet op voorraad.
Dankjullie wel allemaal en exxxcuses voor mijn onderbreking!!
Ga maar lekker weer over de Radeon lullen!!
op mijn 32 ddr radeonnetje ging ik bij 4x fsaa van 100+ (vage limiet, ookal staat fps_max op 150, niet hoger dan 100) naar 56 en 12 met rook, uitzetten was dus de enige optie voor mij
Breek je nek voorzichtig
Nu de prijsdaling van de Radeon is ingezet heb ik me niet meer kunnen beheersen en heb ik een ViVo64 OEM besteld bij Beat-it. Toen de doos binnen kwam bleek er een SB PCI in te zitten
Vervolgens geinstalleerd op een KA7 met Athlon@864 met Windows ME US:
Oude drivers (Viper II) verwijderd, .inf files verwijderd, nieuwe kaartje er in en installeren van de standaard drivers en vervolgens de 7020 enhanched drivers van de ATI webpage, tevens de nieuwste Via AGP driver geinstalleerd en AGP in de BIOS van x4 naar x2 gezet.
Resultaat: vastlopers te over (Unreal Tournament), registry gescand, alles gecleaned (ook Viper II verwijzingen), 3 radeon tweaker utils geprobeerd, verschillende drivers geprobeerd (oa de nieuwste 7050), maar UT bleef vastlopen in D3D, zoals ook andere spellen. Wat opviel was dat het laden van UT JAREN duurde, dit was met de Viper II nooit zo. OpenGL wilde af en toe nog wel eens opstarten.
Vervolgens Windows directory verwijderd en WinME helemaal opnieuw geinstalleerd. En nu loopt ie als een zonnetje. 5700+ in de standaard 3DMark2000 bench en Unreal Tournament loopt lekker in 1024*768.
Overigens, wat ik nu wel weet is dat een goed ingestelde ViperII met Metal in Unreal Tournament ERRUG goed is want hij was zowel qua beeld als framerates van een zelfde orde als de Radeon, plus natuurlijk dat je de 2e CD met extra grote textures kon gebruiken (kan dit bij de Radeon ook? Vast wel, als je S3TC aanzet, alleen nog niet geprobeerd).
Kortom: mensen die klachten hebben doe eens een volledige install van je Windows (niet over je oude windows heen, die eerst verwijderen). Vergeet ook niet de juist AGP driver te installeren die bij je moederbord hoort (AMD, Intel, Via), evenals DirectX 8, en kijk in je BIOS of AGP op x2 staat (igv van met name Via chipset is AGP x4 vaak problematisch).
Oh ja, de beste Radeon Tweaker is wat mij betreft Radeon Tweaker. Lekker cleane layout en toch veel opties.
P.S. Met Powerstrip geinstalleerd lijkt ie perfect te lopen op 200 mhz, geen artifacts in spellen. Is dit normaal voor een 166 mhz versie of ben ik lucky? (Of start ik morgen mijn PC op en krijg ik dan zwart beeld?
Tja, een Viper2 is van diamond en die wisten wel hoe je drivers goed moest verstoppen door heel je windows heen
Anoniem: 8589
Ik heb sinds kort ook een ati radeon 32mb ddr maar ik zit met het volgende probleem eigenlijk.
Ik heb hier ook een boomslang liggen (muis) en bij het installen van de drivers op win98SE kreeg ik het volgende probleem.
Drivers install van de boomslang--> opnieuw opstarten --> als je dan het scherm zou moeten zien van je ikoontjes kreeg ik een blauw scherm voor me en stond u kunt doorgaan als i ctrl alt del doet
maar deed ik dat gebeurde er helemaal niks.
Enigste oplossing was reset knop en format want ook na het in safe mode opstarten van de windhoos en dan muis drivers uninstallen kreeg ik hetzelfde probleem.
Iemand nog meer gekke ervaringen met de radeon ?
Voor de rest goede kaart.
Great minds think in parallel gutters.
Anoniem: 8204
Ik heb ook net een Radeon 64Mb OEM besteld bij Beat-it....hopen dat ie uit dezelfde batch komt en ook op 200/200 wilOp donderdag 15 februari 2001 10:00 schreef Cap het volgende:
P.S. Met Powerstrip geinstalleerd lijkt ie perfect te lopen op 200 mhz, geen artifacts in spellen.
Anoniem: 17836
ik heb nu sinds kort een radeon 32 mb ddr, en natuurlijk hebbik em al willen oc-en met powerstrip, alleen laat PS allen maar mijn memclock zien, nix bij engine, staat namelijk n/a. iemand een idee? ik gebruik PS 2.78, misschien moet ik een oudere versie nemen?
thnx
Breek je nek voorzichtig
Breek je nek voorzichtig
Is het zo'n k*t ding, dat er zoveel over te zeggen / vragen is ?
[dit is geen flamebait, maar gewoon een observatie]
Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02
Het lijkt al op een chat sinds deel 1Op donderdag 15 februari 2001 13:01 schreef koffercomputer het volgende:
Eeh, sorry hoor, maar het Radeon topic gebeuren begint zolangzamerhand op een slowchat te lijken ! Waarom zoveel vervolgen op een topic over een videokaart ?
Is het zo'n k*t ding, dat er zoveel over te zeggen / vragen is ?
[dit is geen flamebait, maar gewoon een observatie]
en het is veel, maar zeker geen kutding (hadden we er nog meer plezier mee beleeft
Breek je nek voorzichtig
Ik kan ook het meeste wel spelen op 1280x1024x32, behalve Q3TA die moet op 1024x768x32.
Ook Giants is eigenlijk te zwaar om op 1280x1024x32 te draaien.
Verder vewacht ik komende tijd zwaardere spellen zoals MaxPayne, Enclave, Europa, New WordOrder, Return of Castle of Wolfenstein ect.
Die zullen wel wat meer horsepower vragen;)
Niet op voorraad.
Op donderdag 15 februari 2001 13:45 schreef edward2 het volgende:
Ik ga gelijk, zodra die uit is, een GF3 Hercules 3dProphetIII halen.
(zouden ze bij de Jellinek kliniek al een werkgroepje hebben voor videokaart verslaafden
Wil iemand nog een Retail Radeon kopen
Ja ik hoezo?Wil iemand nog een Retail Radeon kopen
Ik ben net een beetje van m'n autogekte af, das pas een verslaving met impact..daar zijn die videokaarten penuts bij, vraag maar aan Ome Roon;)
Je moet een beetje lol hebben hoor in dit leven, als een nieuw videokaartje daar bij helpt, makkelijk toch gaan!
Maar hjs, het gezinsleven is duur, of niet;)
Niet op voorraad.
Anoniem: 18992
nou bij mij is nu met mijn geforce SE@120/180 de fillrate dus echt niet theoretisch, bij 3d mark haal ik bij de fillrate score bij multitexturing 477 MPixels/Texels weet niet meer wat er staat, terwijl de theoretische fillrate 480 isOp woensdag 14 februari 2001 20:39 schreef Bomberman het volgende:
Ja je hebt waarschijnlijk gelijk, bij fillrates is het nogal wazig aangezien ze altijd theoretisch zijn, van vele factoren afhankelijk zijn en nooit in de praktijk gehaald worden .. ik kan alleen zo snel geen reden bedenken waarom TBR niet voor 100% de overdraw teniet zou doen? Er worden tenslotten echt alleen de zichtbare pixels gerenderd, niet een deel wel en een deel niet oid ...
is het bij jullie radeon bijv ook zo dat die fillrate test em echt maxed?
btw die fucking kyro is er nog niet
enneh geschorst op school
Niet op voorraad.
Meen je dat nouenneh geschorst op school
Edward, no money m8 .. nog ff doorsparen en dan kan ik misschien een MX kopen
Op donderdag 15 februari 2001 14:06 schreef edward2 het volgende:
Waarom zou ik er vanaf willen, mag een mens een beetje lol hebben, je werkt toch ergens voor?
Ik ben net een beetje van m'n autogekte af, das pas een verslaving met impact..daar zijn die videokaarten penuts bij, vraag maar aan Ome Roon;)
Je moet een beetje lol hebben hoor in dit leven, als een nieuw videokaartje daar bij helpt, makkelijk toch gaan!
Maar hjs, het gezinsleven is duur, of niet;)
Wat is dat toch sloom kut bedrijf zeg, dat die gasten nog niet opgedoekt zijn, waarschijnlijk nog niet genoeg concurrentie:(<
Niet op voorraad.
Heb vanmorgen gebeld met die gasten....ze hadden er nog 25 op voorraad.....wordt of morgen of na het weekend bezorgd.Op donderdag 15 februari 2001 12:32 schreef Bomberman het volgende:
Beat-It? Good luck man...
edward kun je dat verzendnummer ff geven?
en het adres waar je em naar vertuurd heb
Het adres staat toch in je Email naar mij toe;)
Niet op voorraad.
lekker handschrift heb jij!!!!
ik bel net met de ptt en vertel wat er is, hij zegt dat ie er al moest zijn dus hij gaat ff checken blijkt dat de computer van de ptt met JOUW handschrift de postcode heeft gelezen als 2544 AP in plaats van 3544 AP!!!!!!!!!
ARGHHHHHHH mischien ligt het wel aan die ZWIJNDRECHTSE post computer ofzow :P:P:P
hij zei dat ie morgen/overmorgen aankomt hopelijk...
Lekker handschrift heb jij?! , nou wordt ie godverdomme helemaal mooi, ik heb 2544 van je door gekregen en dat weet je dondersgoed, dat kan je zie in je mailhistory, dus lul geen onzin kereltje, anders haal ik die fucking kaart persoonlijk terug en trek em door plee:(Op donderdag 15 februari 2001 16:46 schreef leroy-b het volgende:
ARGHHHH GVD EDWARD!!!!!
lekker handschrift heb jij!!!!
ik bel net met de ptt en vertel wat er is, hij zegt dat ie er al moest zijn dus hij gaat ff checken blijkt dat de computer van de ptt met JOUW handschrift de postcode heeft gelezen als 2544 AP in plaats van 3544 AP!!!!!!!!!
ARGHHHHHHH mischien ligt het wel aan die ZWIJNDRECHTSE post computer ofzow :P:P:P
hij zei dat ie morgen/overmorgen aankomt hopelijk...
Who the fuck denk je dat je voor je heb anyway|:(
Niet op voorraad.
Bomberman out

Niet op voorraad.
Ik heb die All in Wonder voor het miezerige bedragje van 450,- verkocht (Eric you mazzelaar) maar ik ben toch best tevreden. Mocht je die Radeon al wegdoen laat me het even weten he! Ik kan die MX zo weer terug brengen
[edit]-> die 60fps is met dezelfde settings als ik met m'n AIW gebruikte: alles maxx (1024*768 als res, 32-bit kleur) behalve filtering op bilinear en met texture compression aan.
Anyway, als ik m'n radeon verkoop, probeer ik 600 piek te vangen, maar ik ben er nog niet uit.
60 fps, is dat overgeklokt?
Misschien had je ook naar de CardexpertGold kunnen kijken, voor 309,- bij informatique.
Deze heeft sneller geheugen , 5 ns geloof ik?
Niet op voorraad.
gelukkig werd mijn ma niet boos dat ik geschorst was, eigenlijk is het niet zo erg, ik mag gewoon de les in en moet dan in een speciaal lokaal zitten, als ik nou geschorst was dat ik thuis mocht blijven
Niet op voorraad.
Niet slecht daggik voor een oem
klote 3dmark 2000, verder als 4100 kom ik nog niet
Anoniem: 12776
ik hou het bijna niet meer uit zonder 3d kaart.
Nouja, eigen schuld he.
had ik mijn voodoo2 maar niet moeten weggeven.
Best wel kut.
De 26e heb ik weer loon en kan ik de radeon kopen (ga ik iets van te voren bij einstein bestellen) en de 27e komt dat gebeuren over de NV20.
Zul je net zien, koop ik iets.....zakt de prijs ervan 50%. =(
denken jullie dat dat gaat gebeuren ?
Ik ga straxjes echt weer kont schoppen met CS op Gamepoint.
Als ik nou ook een GF2 Ultra koop, daar het geheugen afsloop en dat op de radeon zet. hoever zou ik hem kunnen overklokken?
(zowel de radeon als de GF2-niet-zo-ultra-meer)
de kaart heeft 2x 32 mb en elke geheugen "blok" heeft een eigen bandbreedte etc. dan gaat de bandbreedte enorm omhoog, of je kunt een aparte blok voor Z-buffer T&L etc dan heb je dus nog 32/64 mb voor de textures. ik weet niet of het kan hoor maar heb er al vaker aan gedacht, dit moet de GPU dan wel ondersteunen
Verder heb ik besloten om de Radeon te houden totdat ik een keuze kan maken uit enkele Gf3 kaarten.
Maar de ProphetIII met z'n blue orb maakt een grote kans;)
Niet op voorraad.
Alleen in 3d mark 2000, gaattie bij mij niet hoger als 4100, maar dat is un lokaal probleempje. De meeste met mijn systeem( PIII 550 256 mb ram en un vivotje)
In quake III heb ik 42 fps alles hoogst in 1600*1200 en ik kan mijn vivo (oem) naar de 205/205 krijgen.
Vroeger toen de Radeon ent uit kwam en ook nu nog, werd er gezeurd dat de radeon 3 texture units had, en dat DX8.0 er 2 of 4 ondersteund, het was een van de favo dingen op nVidia sites om de Radeon uit te zijken, maar wat schetst mijn verbazing: op de voorpagina staat vrolijk dat de GF3 er ook maar 3 heeft, als dat zo is dan kan het nog leuk worden als de Radeon II komt. deze heeft er namelijk vrijwel zeker 4 en de nieuwste spellen ook... go figure slowdown op de GF3 maar de Radeon fiets stabiel verder...Krijg nu al zin in die kaarten in een Doom 3 Benchy..
Breek je nek voorzichtig
1024 = 99,2
1280 = 68,8
1600 = 48,7
Mooie scoren al zeg ik het zelf.
Nu nog wachten op de retail en een beter monitor, en dan gaan met die banaan:P
[edit]
heb net ff 3dmark gedraaid. standaard benchmark 5626 puntjes.
is volgens mij best wel goed.:)
is er trouwens ook nog een ander progje dan powerstrip om mee te oc'en, vind het zo k*t om steeds 2 programmas te laden.
[\edit]
Niet op voorraad.
Over usericon gesproken, mij is het niet gelukt om er eentje te uploaden. (hier niet en thuis niet, misschien is de user-icon welke Tommy gemaakt had ff te groot ofzo
(ja dus hij is 38.695 bytes groot)
Niet op voorraad.
op inet zetten en dan de url invoegen klaar
zoiah post daar een paar plaatjes, en verglijkt een nv10 met een ... (mag ie niet zeggen, maar het zal de nv20 wel zijn)
Niet op voorraad.
Zometeen eens even overklokken (m'n AIW-ding schijnt 200/200 te kunnen hebben) en die shimmering reg-edit er overheen gooien want ik wordt helemaal lijp van het getril.
Nog 1 "klacht": het TV beeld is zwaar onrustig...hij stelt constant automatisch de helderheid bij en da's erg irritant. Iemand een idee of het mogelijk is dat uit te schakelen?
Niet op voorraad.
Maar ja,met de Radeon kan dat natuurlijk best andersom zijn...
In 1024*768 maar rond de 60,
en in 3d mark maar 4100
kheb een PIII 550 met 256 mb ram en vivo
Want met je fillrate zit het wel goed, maar je memory/cpu scoort slecht.
Niet op voorraad.
Niet op voorraad.
Hoe kan dat? Heb mijn radeon nu op 183/183(oem) en voor de rest TB800@950 128MB-pc100.
Is dit niet veel te laag?
En als ik 3dmarks draai loopt hij vaak vast bij de helicopter, ligt dat aan radeon of aan CPU?
Gebruik de no-official drivers en dx8.
in tussen tijd heb ik down geclocked, en nu loopt hij weer op 616 mhz en ik heb directx 8 uninstalled en 7 er op gezet.
Nu staat 8 er weer op.
In 3dmark 2000 istie gezakt van 4100, naar 3600.
Wat is dit? en hoe kan ik dit oplossen?
nou ik zou het niet weten want ik heb hem nou nog niet binnenOp vrijdag 16 februari 2001 17:31 schreef edward2 het volgende:
Zo, Leroy,.. hoe loopt de Kyro?
maar die man van de ptt zei vrijdag/zaterdag en het is nu bijna zaterdag dus hij moet "vandaag" binnenkomen
lijkt erop dat V-sync aanstaat mischien niet in de drivers maar het kan zijn dat dat genegeert wordt ofzowOp vrijdag 16 februari 2001 20:01 schreef Albinoraptor het volgende:
Als ik met Q3A, de demo's doe kom ik gemiddeld niet eens boven de 65 fps.
Hoe kan dat? Heb mijn radeon nu op 183/183(oem) en voor de rest TB800@950 128MB-pc100.
Is dit niet veel te laag?
En als ik 3dmarks draai loopt hij vaak vast bij de helicopter, ligt dat aan radeon of aan CPU?
Gebruik de no-official drivers en dx8.
weird
yippee vandaag me kyro, hoop ik
oh enneh edward als ie binnen is post ik wel wat screenies/benchmarks etc
En bij colin mcrea is het pas echt raar dan kan ik met 4xFSAA en cubic op 1024x768 lekker soepel spelen, en de andere keer gaat het soms schokken bij 1024x768 en standaard , en geen FSAA aan???

Maar soms op een "zwak" moment wil je wel eens wat anders, maar er is op dit moment niks beters:P
Niet op voorraad.

Niet op voorraad.
als hij er maandag nog nie is ga ik ff boje maken
erhhh vol
Dit topic is gesloten.