Radeon topic deel 11

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.166 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
thanks guys! :)

FF vraagje nog: Wat is dan de Fillrate van de Geforce 1 bijvoorbeeld? en de TNT1?

Dankjulliewel!!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 03:33
Fillrate GeForce:

4(pipeline) * 120MHz = 480MPixels/s

Fillrate TnT1:

2(pipeline) * 90MHz = 180MPixels/s

Aub 8-)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
hmmmm 180 vs 230 is dat de moeite waard? :)

sorry dat het niet ontopic is maar dat vinden jullie vast niet erg he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Wel ff lezen wat ik post eh .. er staat in een post van mij hierboven dat het 230MPixels maal de overdraw is. Nog maar een keer dan, in Q3A heb je een 'gemiddelde' overdraw van tussen de 3.5 en 4, dus dan krijg je een fillrate van tussen de 3.5(230) en 4(230) = tussen de 805 en 920. Let wel het gaat hier om een effectieve fillrate, dus vergeleken met traditionele 3D-renderers ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 00:26

edward2

Schieten op de beesten

Als je uit gaat van 100% (alle overdraw wordt teniet gedaan?) rendement met tilebased rendering maar of dat zo is?
Maar geloof mij, hij is een heel stuk sneller dan je TNT.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Oja de overdraw is in bv DeusEx veel groter, ik heb wel eens gelezen dat de Kyro de GTS bijhoud in die game. (is misschien niet zo moeilijk want dat liep toendertijd klote op m'n GTS)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ja je hebt waarschijnlijk gelijk, bij fillrates is het nogal wazig aangezien ze altijd theoretisch zijn, van vele factoren afhankelijk zijn en nooit in de praktijk gehaald worden .. ik kan alleen zo snel geen reden bedenken waarom TBR niet voor 100% de overdraw teniet zou doen? Er worden tenslotten echt alleen de zichtbare pixels gerenderd, niet een deel wel en een deel niet oid ... :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Er gaat waarschijnlijk wat tijd verloren, om te berekenen welke pixels wel en niet gerenderd worden, maar of dat veel tijd kost?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 21:56

reapher

Z POWER

Ik heb dus grote probs met de radeon 64 ddr en HL counterstrike. Ik haal maar 35 fps met uitschieters naar 75 of zelf 20 op 800x600. Dit vindt ik wel vaag want met me gforce1 haalde ik op 800x600 meer. Zijn er nog performence opties ofzo? Er zit een celly533@900 in

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Ok!!
Dankjullie wel allemaal en exxxcuses voor mijn onderbreking!! :)

Ga maar lekker weer over de Radeon lullen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hmmz voor hl cs, zet eens FSAA op 2x of uit,
op mijn 32 ddr radeonnetje ging ik bij 4x fsaa van 100+ (vage limiet, ookal staat fps_max op 150, niet hoger dan 100) naar 56 en 12 met rook, uitzetten was dus de enige optie voor mij

Breek je nek voorzichtig

• Cap
  • Niet online

Cap

Hoi, ik dacht laat ik hier even mijn Radeon upgrade verhaal doen:

Nu de prijsdaling van de Radeon is ingezet heb ik me niet meer kunnen beheersen en heb ik een ViVo64 OEM besteld bij Beat-it. Toen de doos binnen kwam bleek er een SB PCI in te zitten :( Maar gelukkig, na een telefoontje en een dag wachten lag dan toch echt de Vivo64 voor mijn neus.

Vervolgens geinstalleerd op een KA7 met Athlon@864 met Windows ME US:
Oude drivers (Viper II) verwijderd, .inf files verwijderd, nieuwe kaartje er in en installeren van de standaard drivers en vervolgens de 7020 enhanched drivers van de ATI webpage, tevens de nieuwste Via AGP driver geinstalleerd en AGP in de BIOS van x4 naar x2 gezet.

Resultaat: vastlopers te over (Unreal Tournament), registry gescand, alles gecleaned (ook Viper II verwijzingen), 3 radeon tweaker utils geprobeerd, verschillende drivers geprobeerd (oa de nieuwste 7050), maar UT bleef vastlopen in D3D, zoals ook andere spellen. Wat opviel was dat het laden van UT JAREN duurde, dit was met de Viper II nooit zo. OpenGL wilde af en toe nog wel eens opstarten.

Vervolgens Windows directory verwijderd en WinME helemaal opnieuw geinstalleerd. En nu loopt ie als een zonnetje. 5700+ in de standaard 3DMark2000 bench en Unreal Tournament loopt lekker in 1024*768.

Overigens, wat ik nu wel weet is dat een goed ingestelde ViperII met Metal in Unreal Tournament ERRUG goed is want hij was zowel qua beeld als framerates van een zelfde orde als de Radeon, plus natuurlijk dat je de 2e CD met extra grote textures kon gebruiken (kan dit bij de Radeon ook? Vast wel, als je S3TC aanzet, alleen nog niet geprobeerd).

Kortom: mensen die klachten hebben doe eens een volledige install van je Windows (niet over je oude windows heen, die eerst verwijderen). Vergeet ook niet de juist AGP driver te installeren die bij je moederbord hoort (AMD, Intel, Via), evenals DirectX 8, en kijk in je BIOS of AGP op x2 staat (igv van met name Via chipset is AGP x4 vaak problematisch).

Oh ja, de beste Radeon Tweaker is wat mij betreft Radeon Tweaker. Lekker cleane layout en toch veel opties.

P.S. Met Powerstrip geinstalleerd lijkt ie perfect te lopen op 200 mhz, geen artifacts in spellen. Is dit normaal voor een 166 mhz versie of ben ik lucky? (Of start ik morgen mijn PC op en krijg ik dan zwart beeld? :)). Overigens gelezen dat de Powerstrip niet betrouwbaar is bij clockrates boven de 200 mhz, klopt dit?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Persoonlijk vind ik dat ook de lekkerste tweaker, nu nog alleen ff een uitleg bij al die opengl private instellingen ;)

Tja, een Viper2 is van diamond en die wisten wel hoe je drivers goed moest verstoppen door heel je windows heen :)

Anoniem: 8589

Hi
Ik heb sinds kort ook een ati radeon 32mb ddr maar ik zit met het volgende probleem eigenlijk.

Ik heb hier ook een boomslang liggen (muis) en bij het installen van de drivers op win98SE kreeg ik het volgende probleem.

Drivers install van de boomslang--> opnieuw opstarten --> als je dan het scherm zou moeten zien van je ikoontjes kreeg ik een blauw scherm voor me en stond u kunt doorgaan als i ctrl alt del doet
maar deed ik dat gebeurde er helemaal niks.

Enigste oplossing was reset knop en format want ook na het in safe mode opstarten van de windhoos en dan muis drivers uninstallen kreeg ik hetzelfde probleem.

Iemand nog meer gekke ervaringen met de radeon ?

Voor de rest goede kaart.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
MeXeS het lijkt me vreemd dat je muis in conflict komt met je videokaart. Ze zitten namelijk op een andere bus. Misschien is het een IRQ probleempje, dat kan nog.

Great minds think in parallel gutters.

• Bomberman
Zit er geen verloopstekkertje bij die muis zodat je zowel PS/2 als USB kunt proberen?

PC Specs

Anoniem: 8204

Op donderdag 15 februari 2001 10:00 schreef Cap het volgende:

P.S. Met Powerstrip geinstalleerd lijkt ie perfect te lopen op 200 mhz, geen artifacts in spellen.
Ik heb ook net een Radeon 64Mb OEM besteld bij Beat-it....hopen dat ie uit dezelfde batch komt en ook op 200/200 wil :9

• Bomberman
Beat-It? Good luck man >:) ...

PC Specs

Anoniem: 17836

hiya

ik heb nu sinds kort een radeon 32 mb ddr, en natuurlijk hebbik em al willen oc-en met powerstrip, alleen laat PS allen maar mijn memclock zien, nix bij engine, staat namelijk n/a. iemand een idee? ik gebruik PS 2.78, misschien moet ik een oudere versie nemen?

thnx

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het geld brand in mijn zakken, heb een financiele meevaller gehad en ben net jarig geweest, krijg ook nog een bonusje van de baas, en mijn loon gaat omhoog. Ik kom dus binnenkort in de buurt om een GF3 te kopen, als ze er dan al zijn, maar wat ouden jullie doe? ik heb een Radeon 32DDR en kan alles spelen. zal ik meteen dde GF3 kopen of toch wachten op de Radeon II, en mocht hij het niet goed genoeg doen, een tegen die tijd iets goedkopere GF3 halen? hmz bedenk me net dat ik ook nog op vakantie moet, maar heb examens dit jaar dus veel tijd om te werken :)

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

hee hoeba, die Powerstrip kan de engine en mem nog niet afzonderlijk instellen op de Radeon, dat gaat synchroon, als je beta 3 haalt kan het wel, de ervaring leerd alleen dat het er niet sneller op word als je a synchroon klokt

Breek je nek voorzichtig

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 19:59
Eeh, sorry hoor, maar het Radeon topic gebeuren begint zolangzamerhand op een slowchat te lijken ! Waarom zoveel vervolgen op een topic over een videokaart ?
Is het zo'n k*t ding, dat er zoveel over te zeggen / vragen is ?

[dit is geen flamebait, maar gewoon een observatie]

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• hjs
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 13:01 schreef koffercomputer het volgende:
Eeh, sorry hoor, maar het Radeon topic gebeuren begint zolangzamerhand op een slowchat te lijken ! Waarom zoveel vervolgen op een topic over een videokaart ?
Is het zo'n k*t ding, dat er zoveel over te zeggen / vragen is ?

[dit is geen flamebait, maar gewoon een observatie]
Het lijkt al op een chat sinds deel 1 :+
en het is veel, maar zeker geen kutding (hadden we er nog meer plezier mee beleeft ;) )

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

We zijn eigenlijk een select groepje wat over de mogelijkheden ouwehoert, op een relaxte manier, en elkaar tips paasen om het nog beter te laten werken

Breek je nek voorzichtig

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik ga gelijk, zodra die uit is, een GF3 Hercules 3dProphetIII halen.
Ik kan ook het meeste wel spelen op 1280x1024x32, behalve Q3TA die moet op 1024x768x32.
Ook Giants is eigenlijk te zwaar om op 1280x1024x32 te draaien.
Verder vewacht ik komende tijd zwaardere spellen zoals MaxPayne, Enclave, Europa, New WordOrder, Return of Castle of Wolfenstein ect.
Die zullen wel wat meer horsepower vragen;)

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 13:45 schreef edward2 het volgende:
Ik ga gelijk, zodra die uit is, een GF3 Hercules 3dProphetIII halen.
:+ Iedere gek zijn gebrek ;)
(zouden ze bij de Jellinek kliniek al een werkgroepje hebben voor videokaart verslaafden :? )

Wil iemand nog een Retail Radeon kopen :?

• Bomberman
Wil iemand nog een Retail Radeon kopen
Ja ik hoezo?

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Waarom zou ik van die verslaving af willen, mag een mens een beetje lol hebben, je werkt toch ergens voor?
Ik ben net een beetje van m'n autogekte af, das pas een verslaving met impact..daar zijn die videokaarten penuts bij, vraag maar aan Ome Roon;)
Je moet een beetje lol hebben hoor in dit leven, als een nieuw videokaartje daar bij helpt, makkelijk toch gaan!
Maar hjs, het gezinsleven is duur, of niet;)

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online
hoezo? of denk je dat Edward zijn Radeon ook houdt als hij die Hercules kaart heeft?

• Bomberman
Nou die order van die Kyro ook maar weer geannuleerd want die hadden ze nog niet op voorraad :( .. werd waarschijnlijk vrijdag verstuurd. We zijn nu een week verder en ik zit nog steeds zonder 3D kaartje (shit wat een aanstellerij eigenlijk >:) .. zou ik dan ook verslaafd zijn ;) ? ). Ff kijken wat ik nu weer ga bestellen .. ik heb de neiging om ff op de fiets te springen, naar de MyCom in Eindhoven te fietsen en een V7700 Deluxe van Asus te gaan halen. Mijn laatste keus maar ik hou niet zo van wachten >:) . Plus bij MyCom kun je je spullen binnen 7 dagen terug brengen als je niet tevreden bent .. kan ik ondertussen mooi een order plaatsen voor een Radeon Retail en dan op de 7e dag die Asus retourneren. Eej goed idee zeg ...

PC Specs

Anoniem: 18992

Op woensdag 14 februari 2001 20:39 schreef Bomberman het volgende:
Ja je hebt waarschijnlijk gelijk, bij fillrates is het nogal wazig aangezien ze altijd theoretisch zijn, van vele factoren afhankelijk zijn en nooit in de praktijk gehaald worden .. ik kan alleen zo snel geen reden bedenken waarom TBR niet voor 100% de overdraw teniet zou doen? Er worden tenslotten echt alleen de zichtbare pixels gerenderd, niet een deel wel en een deel niet oid ... :?
nou bij mij is nu met mijn geforce SE@120/180 de fillrate dus echt niet theoretisch, bij 3d mark haal ik bij de fillrate score bij multitexturing 477 MPixels/Texels weet niet meer wat er staat, terwijl de theoretische fillrate 480 is
is het bij jullie radeon bijv ook zo dat die fillrate test em echt maxed?

btw die fucking kyro is er nog niet :(
enneh geschorst op school ;)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hé, Bomberman, je kan bij Accel je ProphetIII pré orderen;)

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Is die Kyro er nog niet, bel anders de PTT, als je wilt kan ik het verzendnummer sturen.

Niet op voorraad.

• Bomberman
Hmm alang niet meer getest (laatste keer was toen ik de Radeon voor het eerst had, 5,5 maanden geleden ofzo). Maar hou er rekening mee dat de 3DMark fillrate-test geen real-life performance hoeft weer te geven. Er wordt dan uitsluitend op fillrate getest en de factoren waar ik het over heb ontbreken. Deze zijn wel aanwezig als je een game speelt en daar is je real-life fillrate belangrijk (en de theoretische fillrate wordt dan ook niet gehaald).
enneh geschorst op school
Meen je dat nou :o ... tjongejongejonge .. school is toch veel belangrijker dan zo'n klote Kyro kaart (oops ;) ).

Edward, no money m8 .. nog ff doorsparen en dan kan ik misschien een MX kopen :+ .

PC Specs

• hjs
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 14:06 schreef edward2 het volgende:
Waarom zou ik er vanaf willen, mag een mens een beetje lol hebben, je werkt toch ergens voor?
Ik ben net een beetje van m'n autogekte af, das pas een verslaving met impact..daar zijn die videokaarten penuts bij, vraag maar aan Ome Roon;)
Je moet een beetje lol hebben hoor in dit leven, als een nieuw videokaartje daar bij helpt, makkelijk toch gaan!
Maar hjs, het gezinsleven is duur, of niet;)
:+ Je hebt helemaal gelijk. (op alle punten).

• Cap
  • Niet online

Cap

Na het inpluggen van mijn Radeon heb ik er net een nieuwe LG Flattron 19" bak aan gekoppeld, een erg fijne ervaring als je het mij vraagt. De beeldkwaliteit lijkt me prima, volgens mij heb ik geen last van het shimmering probleem, maar toch even testen of ik het verschil zie :P

• Bomberman
De 19" Flatron van LG heeft geen Trinitron/Diamontron beeldbuis dus je hoeft je geen zorgen te maken over shimmering :) ... gebeurd alleen bij dat soort type beeldbuizen.

PC Specs

hey edward je mag best dat nummer mail alleen ehh wat heb ik eraan? :+

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dan kan je de PTT bellen, om te vragen hoever dat pakketje is en wanneer die aankomt;)
Wat is dat toch sloom kut bedrijf zeg, dat die gasten nog niet opgedoekt zijn, waarschijnlijk nog niet genoeg concurrentie:(<

Niet op voorraad.

ok mail het maar
concurrerend bedrijfje beginnen?
L&E POST
>:)>:)>:)

Op donderdag 15 februari 2001 12:32 schreef Bomberman het volgende:
Beat-It? Good luck man >:) ...
Heb vanmorgen gebeld met die gasten....ze hadden er nog 25 op voorraad.....wordt of morgen of na het weekend bezorgd.

:( mijn kaart is er nou nog niet
edward kun je dat verzendnummer ff geven?
en het adres waar je em naar vertuurd heb

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat nummer is verstuurd naar je hotmail.
Het adres staat toch in je Email naar mij toe;)

Niet op voorraad.

mischien had je een sgrijvvoud chemaakd ofsow *-)

oh nog bedankt voor dat nummer alleen nou moek ff het tel nummer opzoeken ;)

ARGHHHH GVD EDWARD!!!!!
lekker handschrift heb jij!!!!
ik bel net met de ptt en vertel wat er is, hij zegt dat ie er al moest zijn dus hij gaat ff checken blijkt dat de computer van de ptt met JOUW handschrift de postcode heeft gelezen als 2544 AP in plaats van 3544 AP!!!!!!!!!
ARGHHHHHHH mischien ligt het wel aan die ZWIJNDRECHTSE post computer ofzow :P:P:P
hij zei dat ie morgen/overmorgen aankomt hopelijk...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 15 februari 2001 16:46 schreef leroy-b het volgende:
ARGHHHH GVD EDWARD!!!!!
lekker handschrift heb jij!!!!
ik bel net met de ptt en vertel wat er is, hij zegt dat ie er al moest zijn dus hij gaat ff checken blijkt dat de computer van de ptt met JOUW handschrift de postcode heeft gelezen als 2544 AP in plaats van 3544 AP!!!!!!!!!
ARGHHHHHHH mischien ligt het wel aan die ZWIJNDRECHTSE post computer ofzow :P:P:P
hij zei dat ie morgen/overmorgen aankomt hopelijk...
Lekker handschrift heb jij?! , nou wordt ie godverdomme helemaal mooi, ik heb 2544 van je door gekregen en dat weet je dondersgoed, dat kan je zie in je mailhistory, dus lul geen onzin kereltje, anders haal ik die fucking kaart persoonlijk terug en trek em door plee:(
Who the fuck denk je dat je voor je heb anyway|:(

Niet op voorraad.

heheheheh WHOOPS sorry :D
hahahahah lekker lomp ben ik :+

• Bomberman
Oops, alles goed ppl *D ? Ik kom ff melden Edward dat ik met je mee wacht op de NV20 .. ik heb net ff een MX kaartje gehaald bij de MyCom van 300 piek (gaat dan gewoon op IBazar) dus ik kan iig weer gamen. Ik moet zeggen dat ie helemaal niet zo slecht is als ik dacht! Ik heb nog niet overgeclockt (kan meer dan 10fps schelen in 1024*768*32 Q3A) maar alles loopt lekker smooth op die res. In de timedemo haal ik nu 52fps en das schijnbaar genoeg. 2D valt me ook heel erg mee :? .. misschien omdat het Asus is of maakt dat niets uit? Ik check hier nog regelmatig om te kijken of er nog interessante ruzies aan de gang zijn >:) (sorry kon het ff niet laten) ..

Bomberman out :z ...

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Tis je vergeven, maar geef mij niet zo maar de schuld. (tis uiteraard niet tegen jou Bomberman;))

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Misschien ga ik ook wel m'n Radeon al vast te koop zetten, kijken wat ik kan vangen.
Dan koop ik wel een tussendoortje, misschien wel een Kyro;)

Niet op voorraad.

• Bomberman
Tja ik had ook liever de Kyro gehad ;) maar die hadden ze niet op voorraad .. heb geen zin om daar op te gaan wachten. Over die MX, dat kaartje is lekker voor die prijs! Natuurlijk heb ik weer baggergeheugen wat voor geen meter overclocked (6ns samsung) maar het loopt nu op 190MHz en ik haal toch nog 60fps in timedemo001 *D . Das maar 17fps minder dan een DDR Radeon, zeker niet slecht. Giants loopt ook lekker, en ik weet niet of je je nog die screenshots kunt herinneren waarop de Radeon wazige textures had in de verte; het is echt zo :? .. of de MX zien de textures en de bumpmaps er een stuk scherper en mooier uit .. vreemd.

Ik heb die All in Wonder voor het miezerige bedragje van 450,- verkocht (Eric you mazzelaar) maar ik ben toch best tevreden. Mocht je die Radeon al wegdoen laat me het even weten he! Ik kan die MX zo weer terug brengen >:) ...

[edit]-> die 60fps is met dezelfde settings als ik met m'n AIW gebruikte: alles maxx (1024*768 als res, 32-bit kleur) behalve filtering op bilinear en met texture compression aan.

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Misschien filteren die Z-fukties wel wat images eruit?
Anyway, als ik m'n radeon verkoop, probeer ik 600 piek te vangen, maar ik ben er nog niet uit.
60 fps, is dat overgeklokt?
Misschien had je ook naar de CardexpertGold kunnen kijken, voor 309,- bij informatique.
Deze heeft sneller geheugen , 5 ns geloof ik?

Niet op voorraad.

• Bomberman
Ik had idd best een betere kunnen bestellen maar ik heb ff genoeg van online winkels .. gewoon ouderwets naar de winkel gaan en iets kopen is soms een stuk relaxter ;) . die 60fps is met de kaart op 175/190. Das de eerste overclock setting die ik geprobeerd heb, waarschijnlijk valt er nog wat extra's uit te persen.

PC Specs

:( hopuh dat nu die kyro snel komt.
gelukkig werd mijn ma niet boos dat ik geschorst was, eigenlijk is het niet zo erg, ik mag gewoon de les in en moet dan in een speciaal lokaal zitten, als ik nou geschorst was dat ik thuis mocht blijven ;)

• Bomberman
Misschien niet de juiste plek maar:

NV20 News B-)

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hier met dat ding:9, ik word geil:9~

Niet op voorraad.

• DarkShadow
  • Laatst online: 08:44
kan mijn radeon vivo oem op 205/205 krijgen, bij de 210 gaat die raar doen.

Niet slecht daggik voor een oem :)

klote 3dmark 2000, verder als 4100 kom ik nog niet :(

Anoniem: 12776

Grr.
ik hou het bijna niet meer uit zonder 3d kaart.

Nouja, eigen schuld he.
had ik mijn voodoo2 maar niet moeten weggeven. :)

Best wel kut.
De 26e heb ik weer loon en kan ik de radeon kopen (ga ik iets van te voren bij einstein bestellen) en de 27e komt dat gebeuren over de NV20.

Zul je net zien, koop ik iets.....zakt de prijs ervan 50%. =(

denken jullie dat dat gaat gebeuren ?

Ik ga straxjes echt weer kont schoppen met CS op Gamepoint. >:) ik heb er wel zin in.

Als ik nou ook een GF2 Ultra koop, daar het geheugen afsloop en dat op de radeon zet. hoever zou ik hem kunnen overklokken? :Y)

(zowel de radeon als de GF2-niet-zo-ultra-meer)

hey is het trouwens niet mogelijk om videokaarten met meerdere geuheugen "blokken" te maken. bijv dit:
de kaart heeft 2x 32 mb en elke geheugen "blok" heeft een eigen bandbreedte etc. dan gaat de bandbreedte enorm omhoog, of je kunt een aparte blok voor Z-buffer T&L etc dan heb je dus nog 32/64 mb voor de textures. ik weet niet of het kan hoor maar heb er al vaker aan gedacht, dit moet de GPU dan wel ondersteunen

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 16-06 12:25
Hmmm, aangezien de die-hard Radeonners(bomberman en edward) hun kaart al weg doen, ga ik nu toch twijfelen over de aanschaf van een ViVo 64MB. Waarom bevalt die kaart niet mensen?

Anoniem: 12776

Om de tijd te doden heb ik mijn logotje vast ff ATI-stijl gemaakt :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Kaart bevalt prima hoor, maar ik ben zo iemand die altijd graag weer met nieuwe speeltjes aan de slag wil, in dit geval de GF3.
Verder heb ik besloten om de Radeon te houden totdat ik een keuze kan maken uit enkele Gf3 kaarten.
Maar de ProphetIII met z'n blue orb maakt een grote kans;)

Niet op voorraad.

• DarkShadow
Dr_Frickin_Evil --> kheb um net gekocht, en het bevalt goed, hij schopt kont. :9

Alleen in 3d mark 2000, gaattie bij mij niet hoger als 4100, maar dat is un lokaal probleempje. De meeste met mijn systeem( PIII 550 256 mb ram en un vivotje)
In quake III heb ik 42 fps alles hoogst in 1600*1200 en ik kan mijn vivo (oem) naar de 205/205 krijgen. >:)

• Bomberman
Dr_Frickin_Evil .. ik had eerst een preprod Radeon, heb ik 5 maanden gehad. Ik wilde graag een final (dus zoeen als in de winkel te koop is) dus kocht ik een All in Wonder. Deze beviel me goed .. op een paar dingen na. Het kwam er op neer dat je met de drivers die het beste waren voor 3D geen TV kon gebruiken .. de drivers waar dat wel goed bij ging waren al maanden oud dus die wilde ik niet gebruiken. Na een tijdje een dual boot gedraaid te hebben werd ik dat zat, verkocht m'n Radeon (sprak het iig al af) en heb toen een Radeon besteld online. Die gasten bezorgden maar niet .. heb toen een order geplaatst bij een andere zaak, bezorgde ook niet, toen een Kyro besteld, leverde ook niet en toen was m'n geduld op. Vandaar dat ik nu met een MX'je in m'n bak zit ipv m'n geliefde Radeon ;( .. wie weet als Edward die van hem weg doet .. hopelijk kan ik hem dan kopen :D .. of idd wachten op de NV20 ...

PC Specs

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 16-06 12:25
Oke, ik ben gerust gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

HMZ.... toch leuk als je de voorpagina leest.
Vroeger toen de Radeon ent uit kwam en ook nu nog, werd er gezeurd dat de radeon 3 texture units had, en dat DX8.0 er 2 of 4 ondersteund, het was een van de favo dingen op nVidia sites om de Radeon uit te zijken, maar wat schetst mijn verbazing: op de voorpagina staat vrolijk dat de GF3 er ook maar 3 heeft, als dat zo is dan kan het nog leuk worden als de Radeon II komt. deze heeft er namelijk vrijwel zeker 4 en de nieuwste spellen ook... go figure slowdown op de GF3 maar de Radeon fiets stabiel verder...Krijg nu al zin in die kaarten in een Doom 3 Benchy..

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-06 10:23
Heb net ff me radeon bulk versie ff getest met q3a. 202/202 alles max
1024 = 99,2
1280 = 68,8
1600 = 48,7
Mooie scoren al zeg ik het zelf.
Nu nog wachten op de retail en een beter monitor, en dan gaan met die banaan:P

[edit]
heb net ff 3dmark gedraaid. standaard benchmark 5626 puntjes.
is volgens mij best wel goed.:)
is er trouwens ook nog een ander progje dan powerstrip om mee te oc'en, vind het zo k*t om steeds 2 programmas te laden.
[\edit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Helaas is er alleen nog maar powerstrip voor het overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
edit:
onzin
Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/diablo/succubus1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Je nieuwe icon?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Neeh, maar ik zag de laatst toegevoegde reaktie (van mezelf over powerstrip) niet, dus plaatste ik maar wat onzin en nu zie ik alles weer :?

Over usericon gesproken, mij is het niet gelukt om er eentje te uploaden. (hier niet en thuis niet, misschien is de user-icon welke Tommy gemaakt had ff te groot ofzo :?
(ja dus hij is 38.695 bytes groot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik vind niet zo'n mooie trouwens, op z'n zachtst gezegd;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan moet je er gewoon een webicon van maken
op inet zetten en dan de url invoegen klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Ah, nu heb ik weer alles onder controle, even weer in de prefs rondgekeken en nu zie ik ook weer webicons :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
http://www.m3dzone.com/

zoiah post daar een paar plaatjes, en verglijkt een nv10 met een ... (mag ie niet zeggen, maar het zal de nv20 wel zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

FSAA-kwaliteit is stukken beter op de GeForce3 en hij zegt dat het nog snel loopt ook :)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-06 18:12

Daniel

Kapitein NCC-1701
Gisteren maar even de 7078 drivers geinstalleerd omdat de 7068 zwaar instabiel waren. Nu geen problemen meer

Zometeen eens even overklokken (m'n AIW-ding schijnt 200/200 te kunnen hebben) en die shimmering reg-edit er overheen gooien want ik wordt helemaal lijp van het getril.

Nog 1 "klacht": het TV beeld is zwaar onrustig...hij stelt constant automatisch de helderheid bij en da's erg irritant. Iemand een idee of het mogelijk is dat uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
TV werkt niet goed met drivers nieuwer dan de 3063 (Win9x/ME) .. ik had dezelfde kuren met 7072. Het beeld is lelijk (gerafeld) en de helderheid verandert steeds. Ik zou zeggen probeer de 3063's eens en je weet hoe mooi het TV beeld er uit hoort te zien 8-) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hey lui,wat is nu beter voor de prestaties van de Radeon: DirectX 7 of 8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
7072 werkte bij mij goed en snel met DirectX8 .. het zijn tenslotte DirectX8 drivers dus waarom zou je DirectX7 gebruiken :? .. volgens mij is dat niet sneller ofzo.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik gebruik ook 7072, met de openGl van 7041 en DX8..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat ik nu nog steeds directX 7 draai icm m'n Herc MX...wat beter loopt dan X8.
Maar ja,met de Radeon kan dat natuurlijk best andersom zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
En ik gebruik dx8 met die laatste drivers van Rage underground (7076 :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
nog ff wat getweakt en ik kom nu op de 44 fps in 1600*1200.
In 1024*768 maar rond de 60,
en in 3d mark maar 4100 :(

kheb een PIII 550 met 256 mb ram en vivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat ligt dus duidelijk aan de cpu/mobo snelheid, der zit iets niet optimaal ingesteld bij je.
Want met je fillrate zit het wel goed, maar je memory/cpu scoort slecht.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zo, Leroy,.. hoe loopt de Kyro?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
  • Laatst online: 31-05 17:21
Effe een vraagje, is het bekend dat de radeon gevoelig is voor verhoginegn van de fsb bij een Duron 850 op een Abitkt7a. Heb al de laatste via drivers en agp4.04 en de laatste radeon drivers 78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Moet je eens in het forum van rage3d kijken, volgens mij kan die best wat hebben..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 01:55
Als ik met Q3A, de demo's doe kom ik gemiddeld niet eens boven de 65 fps.
Hoe kan dat? Heb mijn radeon nu op 183/183(oem) en voor de rest TB800@950 128MB-pc100.
Is dit niet veel te laag?
En als ik 3dmarks draai loopt hij vaak vast bij de helicopter, ligt dat aan radeon of aan CPU?
Gebruik de no-official drivers en dx8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
kweenie, bij mij doet hij nu ook raar, uurtje geleden liep hij op 44 fps in 1600 bij 1200, maar nu loopt hij nog maar maximaal 31 fps. :?
in tussen tijd heb ik down geclocked, en nu loopt hij weer op 616 mhz en ik heb directx 8 uninstalled en 7 er op gezet.
Nu staat 8 er weer op.
In 3dmark 2000 istie gezakt van 4100, naar 3600.

Wat is dit? en hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 16 februari 2001 17:31 schreef edward2 het volgende:
Zo, Leroy,.. hoe loopt de Kyro?
nou ik zou het niet weten want ik heb hem nou nog niet binnen ;(
maar die man van de ptt zei vrijdag/zaterdag en het is nu bijna zaterdag dus hij moet "vandaag" binnenkomen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 16 februari 2001 20:01 schreef Albinoraptor het volgende:
Als ik met Q3A, de demo's doe kom ik gemiddeld niet eens boven de 65 fps.
Hoe kan dat? Heb mijn radeon nu op 183/183(oem) en voor de rest TB800@950 128MB-pc100.
Is dit niet veel te laag?
En als ik 3dmarks draai loopt hij vaak vast bij de helicopter, ligt dat aan radeon of aan CPU?
Gebruik de no-official drivers en dx8.
lijkt erop dat V-sync aanstaat mischien niet in de drivers maar het kan zijn dat dat genegeert wordt ofzow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog niemand op uit de radeon topic??
weird :D
yippee vandaag me kyro, hoop ik
oh enneh edward als ie binnen is post ik wel wat screenies/benchmarks etc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 01:55
Waar in register staan ze ook niet aan?
En bij colin mcrea is het pas echt raar dan kan ik met 4xFSAA en cubic op 1024x768 lekker soepel spelen, en de andere keer gaat het soms schokken bij 1024x768 en standaard , en geen FSAA aan???:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Edward, heb je nog plannen om die Radeon weg te doen? Waarschijnlijk niet maar ik vraag het ff voor de zekerheid :) . Ik weet niet wat het is met die MX, het beeld is best scherp maar ik krijg hoofdpijn als ik een tijdje achter m'n compu zit :? .. ik ben dan wel iemand die al van sommige 3D-games 'wagenziek' wordt en moet :r maar toch .. niet echt lekker. Ik kan echter niets raars ontdekken, snap er niets van. Maargoed ik mag hem 8 dagen gebruiken voordat ik hem terug breng dus ik denk dat ik toch maar weer een Radeon ga bestellen. Dus als je hem toevallig nog weg wil doen B-) .. ;) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nee, ik hou de Radeon maar totdat de nv20 uit komt, ik ben teveel gewend aan 1280x1024;) en ik als ik em weg zou doen krijg ik spijt denk ik.
Maar soms op een "zwak" moment wil je wel eens wat anders, maar er is op dit moment niks beters:P

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ok :) .. ik ga misschien die filter-soldeer truuc om de MX uitvoeren. Ff zoeken naar ervaringen van anderen (garantie vervalt natuurlijk etc) .. of ik breng hem gewoon terug, zie wel. Maargoed nog een weekje ong. en dan die NV20. Ben beniewd B-) (ik weet nog wel toen de NV10 uitkwam (GeForce) .. nVidia had toen zo'n cool flash filmpje op hun site (ze telde ook af volgens mij). Ik weet niet meer precies welke dag maar rond een bepaalde tijd zouden ze de specs bekent maken op hun site. Heb nog geprobeerd er op te komen meteen na dat tijdstip maar hun site was nogal slow toen. Tja dat waren nog eens tijden ;) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Shit verkeerde forum;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gvd edward je hebt die kyro toch niet teruggeroepen he? ;) hij is er nog niet :(
als hij er maandag nog nie is ga ik ff boje maken :)
erhhh vol
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.