Radeon topic deel 11

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.165 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 12 februari 2001 21:15 schreef Coenen het volgende:
hjs, ik heb vanavond project IGI nog maar eens opgestart. Ondanks het uitzetten van Hierarchical Z leek ie het niet te doen.
Hiermee deed ie het gister wel.

Wat blijkt nauw als ik m'n brightness maar flink omhoog zet kan je net aan wat zien.
Nu kan ik dus wel zien wat ik moet aanklikken om te spelen. :?
Verder doet ie het dan dus wel, al lijkt het in het begin niet zo te zijn.
Ik heb dan Hierarchical Z wel uitstaan.
Lekker vaag als ik maar kan spelen :)

Nu nog alleen nog even door dat derde level heen zien te komen.
Lees net op het Rage3D forum dat je 7072 drivers moet gebruiken.
Derde level, welke is dat ook alweer? dat vliegveld zeker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 15:37
ha die radeoners :)

Vraagje ik heb op dit moment de ATI Rage Fury MAXX 64 MB, is het het nou waard deze te vervangen voor de Radeon 64 MB ???

UT: 70 FPS bij 1024 * 768 32 BPP

MEt 3d mark haal ik 3900 Marks, maar dat is niet eerlijk want hij gebruikt geen T & L..

Vroeg ik me af....:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
Project IGI loopt als een trein bij mij (TB 700@800, 256Mb PC133, Radeon 32 DDR).
Zelfs met details op max haal ik nog ~30+ fps.

Het is alleen wel een beetje donker zo nu en dan. Dat maakt het heel erg lastig om iemand van 100+ meter neer te knallen. Ik denk dat dat komt doordat de Direct3D drivers material mapping niet goed implementeren. :( Dit is gewoon een driver probleem omdat de TnL chip dit wel hoort te kunnen (je kunt de pipeline bekijken op http://www.ati.com/na/pages/resource_centre/dev_rel/sdk/RadeonSDK/Html/Info/RadeonTnLPipeline.html)

Kzal wel ff een mailtje sturen naar tech support ofzo.

Great minds think in parallel gutters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 14:15

edward2

Schieten op de beesten

Bomberman, Narwal heeft ook Retails zag ik net, alleen weer duurder 800 piek ofzo.
SWW heeft ze voor 660:)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18992

Op maandag 12 februari 2001 23:26 schreef Bomberman het volgende:
Ik ben niet zo bekend in Utrecht .. ben er drie keer ofzo 'verdwaald' geweest (je weet wel, op weg naar iets en dan in een of andere buitenwijk terecht komen ;) ). 1 ding moet ik wel zeggen .. jullie hebben daar one sucking busstation :z ...
ik weet het ;) kom er iedere dag, me pa ook, broer ook en iedereen vind het onoverzichtelijk :D
btw in een buitenwijk beland? ik hoop dat je niet in de buurt van mijn school bent gekomen...kanaleneiland :D
alleen maar buitelanders, k zit btw op het niels stensen college ken je mischien wel ;)

btw me kyro nog niet :( net ging de bel dus ik ren naar beneden komen ze iets opmeten ofzow :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20802

Volg het topic alvanaf deel 1.
Heb de retail nu bestelt bij SWW. Volgens de verkoper (Hans) is de levertijd 1 dag.*D
Eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gvd net hoor ik een zwaar busje de straat inrijden, ik kijk ff, een tnt busje dus ik dacht daar komt mn kaart :D woont de chuaffeur in de straat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zou je vannacht wel slapen;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:38
eindelijk!!!!!
Hij istur >:)

Draait prima, ben een beetje aan ut testen. De knakkers hebben hem toch verzonden, khad ze net met een mailtje compleet weggescholden. Maaknie uit lezen ze toch niet :)

kdenk dattie van jou dan ook wel komt bomberman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:40
Whehehe 4500 3dmarks???

haal met onderstaande pc 6900 3dmarks.. LoL!

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 21:39

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

hjs, inderdaad het vliegveld ben er inmiddels door heen.
Nu moet ik op die watertoren met de snipergun iedereen neerknallen :):)

Ik gebruik gelukkig nog steeds de 7072 drivers.
Ik heb op m'n werk wel de 7075 drivers maar om die alleen op 'n cd'tje te zetten is een beetje zonde, dus ik probeer nog wat meer te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 06-06 03:33
Wel GODVERDOMME :(:(:( !!! Ik net m'n order bij Beat-it om kwart voor vijf geannuleerd (wat betekent dat die gasten hem vandaag dus nog niet verzonden hebben want dat gebeurt altijd voor 4 uur) nadat ik naar SWW gebeld had om te vragen of ze de Retail Radeon op voorraad hadden. Ik kreeg te horen dat de kaart bij de leverancier gewoon op voorrraad was en dat zij hem binnen drie dagen zouden krijgen als ik een bestelling zou plaatsen. Ik vraag nog speciaal "het gaat om de Retail, NIET de OEM he!" .. "ja het gaat echt om de Retail" krijg ik te horen. Dus ik een order plaatsen op de site van SWW, krijg ik net een mailtje dat ze zich vergist hebben en dat de leverdatum toch pas de 27e is .... Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/net4/splat.gif Whaaaaa!

Ik heb het wel een beetje gehad met die online winkels! Ik ga die order bij SWW dus maar annuleren en zie wel wat ik nu voor videokaart koop. Ik ben het ZAT :( .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bomberman, wacht nou net als mij op de NV20, komop, ik kan me ook inhouden, (maar net dan;))
btw Narwal ook niet?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Ej mijn msg wordt meteen weg gehaald.. Lame mensen.. errug lame.. die Radeon wordt er niet sneller op ofzo hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Hmm.. of toch niet.. nou jah.. maakt niet uit!

PARTY ON!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

[b]Op dinsdag 13 februari 2001 18:12
PARTY ON!! ;)
Daar ben jij al mee begonnen zo te lezen, wat voor spul is het, Base Coke of LSD;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 21:39

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

countach, ik heb de helft minder geheugen als jij, volgens mij zit daar het verschil.

Morgen maar 128Mb erbij zetten eens kijken wat dat brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:23
heb net mijn bulk versie binnen gekregen :0
kijken of het allemaal lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
ff wat getest op Pentium III 550, 256 mb ram, ati radeon 64 mb vivo(oem) op (183/183)

Quake III arena 1600 bij 1200 --> 36 fps. :)
wel tevreden mee.

Maar 3D mark 2000 3729. :(
vindt ik te laag, of ben ik nu gek. Hoe krijg ik dat ding omhoog?

trouwens met powerstrip oc'en werkt goed maar als ik opnieuw opstart zet hij het weer terug. Wat te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 13 februari 2001 18:11 schreef nigelator het volgende:
Ej mijn msg wordt meteen weg gehaald.. Lame mensen.. errug lame.. die Radeon wordt er niet sneller op ofzo hoor!
In die elf topics ben jij echt niet de eerste die komt roepen dat de GTS veel sneller is en hogere 3DMark scores haalt hoor ;) .. U Party On 2 Man B-) !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 13:10
ATI SITE : "DirectX 8.0 delivers next level of realism for games slated to be released over the next 6 months"
Gaat dat over de drivers en die mogen we binnen 6 maanden verwachten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SJEZUS
allemaal hun kaartje binnengehad vandaag behalve ik :( edward heb je hem echt wel het goede adres ofzow gegeven?
of is dit typisch de ZWIJNDRECHTSE PTT?
HAHAHAHAHHAHAHA :P:P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12427

Quackie 3:
Open GL op "prestatie": 90 fps tot en 1024*768/32bit en de rest allemaal op hoog. Ga ik hoger dan dat dan gaat ie onder de 90 fps --> 1280*1024/32bit 60 fps. Als ik Open Gl op kwaliteit zet en anistrobische filtering :? op zeer hoog zet dan gaat hij al sneller onder de 90 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op dinsdag 13 februari 2001 19:21 schreef leroy-b het volgende:
SJEZUS
allemaal hun kaartje binnengehad vandaag behalve ik :( edward heb je hem echt wel het goede adres ofzow gegeven?
of is dit typisch de ZWIJNDRECHTSE PTT?
HAHAHAHAHHAHAHA :P:P:P
Ik heb em naar Utreg gestuurd, of moest het toch Utrecht zijn?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Utreg is een klein plaatje in Zuid-Noord Limburg dus ik denk dat ie daar naartoe is gegaan Leroy-b .. als de PTT erachter komt dat het adres daar niet bestaat zal ie eerst weer naar Edward terug gestuurd worden (wat ongeveer een week zal duren) waarna Edward hem weer naar jou toe moet sturen wat opnieuw een paar dagen gaat duren. Maar het kan ook dat ie morgen aankomt. Hou die busjes in goed in de gaten eh!

>:)>:)>:)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Oh ik vergeet nog te vermelden dat de PTT soms ook in personen wagens bezorgt, en ook op de fiets >:) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Als jij nou maar zorgt dat je je 185 Euromunt om de hals van de Zwijndrechtse postduif kan gooien komt alles wel goed, als je tenminste in Utreg woont.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online
Utreg :? Dat is toch net op gegaan in de gemeente Zwammerdamerveen :?
Wordt lastig dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8204

Ik ga deze week ook maar eens een Radeon 64Mb bestellen :7
Wat is op dit moment de beste(stabiele)driver voor WinME?
En waar is die patch te vinden voor het geval ik trillende lettertjes krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

7072 is bij mij het best, de Radeontweaker op http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=15633 takes care of je shimmering;)

(sloweredge aanzetten)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Edward, ik heb niets kunnen vinden over een KT133A/Kyro incompatibility .. zou het aan de drivers gelegen kunnen hebben :? . Ik denk er nu aan om voor de Kyro te gaan totdat de nieuwe generatie kaarten op de markt komt. Zo'n kaartje kost 270 piek wat minder is dan een SDRAM Radeon en ik ben wel benieuwd naar de kaart. Er is iig genoeg te tweaken en de laatste drivers van Videologic schijnen ook een hele verbetering te zijn :) . Verder heb ik nog nooit een tile-based renderer gehad .. ben nieuwsgierig naar de kaart.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

IK weet waarschijnlijk al waarom hij het niet deed met de KT7a.
De Kyro moet met jumpers op AGP2x/4x gezet worden en past zich dus niet automatisch aan de snelheid ingesteld op het mobo aan.
IK liep daar in 1e instantie ook al tegenaan toen ik em op m'n bx wilde proberen en de kaart gejumperd op agp4x stond, toen ik hem op 2 zette, draaide hij.
Dat was ik weer ff vergeten te wijzigen, toen ik hem even vlug op m'n KT7a probeerde. Dus stond stond hij nog op agp 2x en m'n mobo al op 4, dus dat was waarschijnlijk de oorzaak.
Ik kan em dus nu niet meer testen want hij is op weg naar Utreg;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ok thnx! Ik denk dat ik een order ga plaatsen voor de Kyro dan. Voor 270,- (prijs in Pricewatch klopt niet helaas) kun je nooit een erge miskoop doen en ik moet zeggen dat ik veel minder negatieve reacties lees over de kaart in verschillende forums dan bv bij de Viper II het geval was. De meeste mensen zijn zelfs erg positief over de kaart :) . Mocht je hem me nog af willen raden plz do so now, ik ga hem zo ff bestellen dan 8-) .

[edit]-> Oh heeft er trouwens nog iemand een winkel gevonden in NL of Duitsland waar ze de Videologic ViVid! verkopen?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
wat is er zo goed aan die kyro, nauwelijks iets gelezen over dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Je kan zelfs S3TC aan de praat krijgen, dus op T&L na, heeft deze kaart alle mogelijke features.
Op deze site staan handige tips en tools:

http://paraknowya.de/PowerVR_Kyro/index.html

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Thnx, ik ken die site ja. Nog 1 belangrijk vraagje .. heeft de Kyro last van glitches (zoals de Radeon in het begin, vooral de preprods)?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op dinsdag 13 februari 2001 18:05 schreef edward2 het volgende:
Bomberman, wacht nou net als mij op de NV20, komop, ik kan me ook inhouden, (maar net dan;))
btw Narwal ook niet?
Jij hebt makkelijk praten met een Radeon 64MB DDR ViVo Retail @ 215/215MHz ;) .. ik zit hier nu met een S3Virge :) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb ze niet gezien, in Q3 en UT, dus de tilebased rendering doet het waarschijnlijk goed...
Ik dacht dat jij je AIW had, is die ook al weer weg;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 23:24

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hallo, ik had last van de enorme frame drop in CS en TFC en HL, ik ben op onderzoek uitgegaan en het blijkt aan de FSAA te liggen, die had ik vroeger, vorige week, ook op 4X staan maar haalde ik gewoon 100 FPS in 800x600x32, maar nu ineens maar 50, mijn vraag gaat er iets mis met de nieuwe drivers, of werkt FSAA nu pas "goed" en haalde het eerder aanzetten dus eigenlijk nix uit bij mij? het lijkt er wel op eerlijkg ezegd, dat de optie eerst niet werkte en nu wel, vaag, dat wel

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik denk idd dat FSAA eerst niet werkte .. FSAA zonder performance drop kan namelijk helemaal niet.

Ik heb een Kyro besteld .. ook al is het een El Cheapo kaartje, ik ben er toch erg benieuwd naar :) . Hopelijk gaat ie mee totdat de Radeon II uitkomt of de NV20 betaalbaar wordt (hoewel dat nog lang kan gaan duren .. moet je de prijzen van 64MB GTS kaarten vandaag de dag nog zien, niet normaal zo hoog!!).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

de verw8ing is dat de ATi kaart toch veel goedkoper word, dus ik w8 daarop, is hij niet goedkoper of kan hij niet tippen aan de GF3 dan koop ik die tegen die tijd, misschien is de prijs tegen die tijd ook wat gedaalt.....

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Laatst online: 11:01
Op maandag 12 februari 2001 19:47 schreef Guanoape het volgende:
Hé mijn radeon werkt wel goed maar ik kan nu geen Glide, dat kon mijn voodoo wel. Ik speel nu Quake 3 op 1280*1024/32bit/32bit/hoog/hoog/
open Gl op hoog, ani structuur op hoog. Het speelt echt relaxed :) (wat betreft het beeld).
Maar nu hebben jullie het steeds over die frames per seconde in Quake, hoe kan ik die aanzetten?????
Glide zit alleen op 3dfx kaarten. Het is de 3d api waar het allemaal mee begonnen is ;)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tallstoi
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-06 21:42
Even voor de mensen die net zoals ik op zoek zijn naar een ATI Radeon 64Mb VIVO Retail: In de pricewatch staat dat Norrod Computers er een aanbiedt voor 595,-. Ik heb ff gemaild met ze, dit is GEEN Retail-versie, het gaat om een OEM-versie. Ik vond het al wat te goedkoop....

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Zoveelste fout in de pricewatch:(

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GVD edward
mijn ma was vandaag de hele dag thuis en hijs er nog niet!!! :( ze bezorgen tot 5 uur geloof ik dus ik heb nog heel ff anders morgen pas :(
enneh die 185 piekjes heb ik allang klaarliggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

IK denk dat God tegen je werkt...

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt er wel op jah hijs er namelijk nog niet :(
wanneer ie er is zalk wel ff laten weten ;)
gelukkig moren om half 1 uit, 1 uur thuis dan mogen ze komen >:) gelijk alles uitproberen, net evolva gehad en bumpmappatch, kzal zo wel wat screens laten zien met en zonder bump map, ziet er wel gelikt uit. op de kyro dus nog beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hopelijk krijg ik mijn Kyro morgen ook :) .. alleen niet voor 185,- helaas ;) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1067

"gelukkig moren om half 1 uit"

School... dat is lang geleden... 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Kep ff een vraagje over die Kyro. Als ik een spel speel waarbij TBR niet zoveel invloed heeft, wat is dan het 'minimum' wat de kaart haalt? Ik dacht rond het niveau van een Geforce 1? Want ik heb nu een Viper550 TNT1 en ik wil d'r natuurlijk wel op vooruitgaan!!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Leroy, vergeet niet de agp met de jumpers gelijk te zetten met je mobo, hij staat trouwens op 4 standaard en in het boekje staat, hoe je em moet veranderen.
Hij zou er trouwens morgen toch echt wel moeten zijn, anders ga ik die PTT aan hun staart trekken, als je die hebben teminste..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
kee!!

MSI K7T Pro doet toch gewoon AGP 4x ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Offcours, maar de Kyro is te jumperen op zowel 2 als 4x.
Ik sta trouwens te trappelen van ongeduld wat de GeForce3 in huis zal hebben.
Ik heb die screens van 3DMark2001 gezien, met 3dsamples van MaxPayne, djeez wat een detail:9~
Ik weet niet wat de theoretische fillrate is met de Kyro, slechts 270 mpixel/sec geloof ik, maar bij bijna elke situatie valt er wel voordeel te halen met TBR, ik q3 haalde ik al 57 fps in Q3 max, dus dat is al veel beter dan een TNT1..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou ehh bomberman als jij em eerder krijgt dan ga ik echt flippen.
nou ok hier de evolva bumpmap shots die ik had belooft:
Afbeeldingslocatie: http://bolle.thebackburner.com/dbz/none.jpg
geen bumpmapping
Afbeeldingslocatie: http://bolle.thebackburner.com/dbz/contrastry.jpg
contrastry(mod 2x current)
Afbeeldingslocatie: http://bolle.thebackburner.com/dbz/bumpsonly.jpg
alleen bumpmap textures, zo zie je toch dat sommige textures geen bumpmaps hebben, bladeren, onderarm etc.
Afbeeldingslocatie: http://bolle.thebackburner.com/dbz/chromic.jpg
chromic/plastic wrap(DOT 3 current) hierbij waren sommige delen van levels te donker om echt goed te spelen ;(
Afbeeldingslocatie: http://bolle.thebackburner.com/dbz/subtle.jpg
Subtle(mod 2x Tfactor)

het zijn kleine plaatjes maar jah anders gingen jullie weer zeuren dat ze te groot ware :D

edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dubbelpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik weet niet wat de theoretische fillrate is met de Kyro, slechts 270 mpixel/sec geloof ik
Theoretische fillrate met de Kyro (dankzij TBR) is volgens mij [230MPixels/s * hoeveelheid overdraw]. Dus als de overdraw tussen de 3.5 en de 4 is (gemiddeld in Quake3 Arena) heb je toch een heel behoorlijke fillrate. Die 230 heb ik trouwens van 115MHz * 2(pipelines) = 230.

Met de Kyro hoef je alleen niet te denken aan trilineare of anisotropische filtering als je een beetje goeie framerates wil halen. Kan meer dan 40% in framerate schelen met bilinear :o !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
thanks guys! :)

FF vraagje nog: Wat is dan de Fillrate van de Geforce 1 bijvoorbeeld? en de TNT1?

Dankjulliewel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Fillrate GeForce:

4(pipeline) * 120MHz = 480MPixels/s

Fillrate TnT1:

2(pipeline) * 90MHz = 180MPixels/s

Aub 8-)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
hmmmm 180 vs 230 is dat de moeite waard? :)

sorry dat het niet ontopic is maar dat vinden jullie vast niet erg he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Wel ff lezen wat ik post eh .. er staat in een post van mij hierboven dat het 230MPixels maal de overdraw is. Nog maar een keer dan, in Q3A heb je een 'gemiddelde' overdraw van tussen de 3.5 en 4, dus dan krijg je een fillrate van tussen de 3.5(230) en 4(230) = tussen de 805 en 920. Let wel het gaat hier om een effectieve fillrate, dus vergeleken met traditionele 3D-renderers ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Als je uit gaat van 100% (alle overdraw wordt teniet gedaan?) rendement met tilebased rendering maar of dat zo is?
Maar geloof mij, hij is een heel stuk sneller dan je TNT.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Oja de overdraw is in bv DeusEx veel groter, ik heb wel eens gelezen dat de Kyro de GTS bijhoud in die game. (is misschien niet zo moeilijk want dat liep toendertijd klote op m'n GTS)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ja je hebt waarschijnlijk gelijk, bij fillrates is het nogal wazig aangezien ze altijd theoretisch zijn, van vele factoren afhankelijk zijn en nooit in de praktijk gehaald worden .. ik kan alleen zo snel geen reden bedenken waarom TBR niet voor 100% de overdraw teniet zou doen? Er worden tenslotten echt alleen de zichtbare pixels gerenderd, niet een deel wel en een deel niet oid ... :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Er gaat waarschijnlijk wat tijd verloren, om te berekenen welke pixels wel en niet gerenderd worden, maar of dat veel tijd kost?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 21:56

reapher

Z POWER

Ik heb dus grote probs met de radeon 64 ddr en HL counterstrike. Ik haal maar 35 fps met uitschieters naar 75 of zelf 20 op 800x600. Dit vindt ik wel vaag want met me gforce1 haalde ik op 800x600 meer. Zijn er nog performence opties ofzo? Er zit een celly533@900 in

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Nu online
Ok!!
Dankjullie wel allemaal en exxxcuses voor mijn onderbreking!! :)

Ga maar lekker weer over de Radeon lullen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Hmmz voor hl cs, zet eens FSAA op 2x of uit,
op mijn 32 ddr radeonnetje ging ik bij 4x fsaa van 100+ (vage limiet, ookal staat fps_max op 150, niet hoger dan 100) naar 56 en 12 met rook, uitzetten was dus de enige optie voor mij

Breek je nek voorzichtig

• Cap
  • Niet online

Cap

Hoi, ik dacht laat ik hier even mijn Radeon upgrade verhaal doen:

Nu de prijsdaling van de Radeon is ingezet heb ik me niet meer kunnen beheersen en heb ik een ViVo64 OEM besteld bij Beat-it. Toen de doos binnen kwam bleek er een SB PCI in te zitten :( Maar gelukkig, na een telefoontje en een dag wachten lag dan toch echt de Vivo64 voor mijn neus.

Vervolgens geinstalleerd op een KA7 met Athlon@864 met Windows ME US:
Oude drivers (Viper II) verwijderd, .inf files verwijderd, nieuwe kaartje er in en installeren van de standaard drivers en vervolgens de 7020 enhanched drivers van de ATI webpage, tevens de nieuwste Via AGP driver geinstalleerd en AGP in de BIOS van x4 naar x2 gezet.

Resultaat: vastlopers te over (Unreal Tournament), registry gescand, alles gecleaned (ook Viper II verwijzingen), 3 radeon tweaker utils geprobeerd, verschillende drivers geprobeerd (oa de nieuwste 7050), maar UT bleef vastlopen in D3D, zoals ook andere spellen. Wat opviel was dat het laden van UT JAREN duurde, dit was met de Viper II nooit zo. OpenGL wilde af en toe nog wel eens opstarten.

Vervolgens Windows directory verwijderd en WinME helemaal opnieuw geinstalleerd. En nu loopt ie als een zonnetje. 5700+ in de standaard 3DMark2000 bench en Unreal Tournament loopt lekker in 1024*768.

Overigens, wat ik nu wel weet is dat een goed ingestelde ViperII met Metal in Unreal Tournament ERRUG goed is want hij was zowel qua beeld als framerates van een zelfde orde als de Radeon, plus natuurlijk dat je de 2e CD met extra grote textures kon gebruiken (kan dit bij de Radeon ook? Vast wel, als je S3TC aanzet, alleen nog niet geprobeerd).

Kortom: mensen die klachten hebben doe eens een volledige install van je Windows (niet over je oude windows heen, die eerst verwijderen). Vergeet ook niet de juist AGP driver te installeren die bij je moederbord hoort (AMD, Intel, Via), evenals DirectX 8, en kijk in je BIOS of AGP op x2 staat (igv van met name Via chipset is AGP x4 vaak problematisch).

Oh ja, de beste Radeon Tweaker is wat mij betreft Radeon Tweaker. Lekker cleane layout en toch veel opties.

P.S. Met Powerstrip geinstalleerd lijkt ie perfect te lopen op 200 mhz, geen artifacts in spellen. Is dit normaal voor een 166 mhz versie of ben ik lucky? (Of start ik morgen mijn PC op en krijg ik dan zwart beeld? :)). Overigens gelezen dat de Powerstrip niet betrouwbaar is bij clockrates boven de 200 mhz, klopt dit?

• hjs
  • Niet online
Persoonlijk vind ik dat ook de lekkerste tweaker, nu nog alleen ff een uitleg bij al die opengl private instellingen ;)

Tja, een Viper2 is van diamond en die wisten wel hoe je drivers goed moest verstoppen door heel je windows heen :)

Anoniem: 8589

Hi
Ik heb sinds kort ook een ati radeon 32mb ddr maar ik zit met het volgende probleem eigenlijk.

Ik heb hier ook een boomslang liggen (muis) en bij het installen van de drivers op win98SE kreeg ik het volgende probleem.

Drivers install van de boomslang--> opnieuw opstarten --> als je dan het scherm zou moeten zien van je ikoontjes kreeg ik een blauw scherm voor me en stond u kunt doorgaan als i ctrl alt del doet
maar deed ik dat gebeurde er helemaal niks.

Enigste oplossing was reset knop en format want ook na het in safe mode opstarten van de windhoos en dan muis drivers uninstallen kreeg ik hetzelfde probleem.

Iemand nog meer gekke ervaringen met de radeon ?

Voor de rest goede kaart.

• Count
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-08-2023
MeXeS het lijkt me vreemd dat je muis in conflict komt met je videokaart. Ze zitten namelijk op een andere bus. Misschien is het een IRQ probleempje, dat kan nog.

Great minds think in parallel gutters.

• Bomberman
Zit er geen verloopstekkertje bij die muis zodat je zowel PS/2 als USB kunt proberen?

PC Specs

Op donderdag 15 februari 2001 10:00 schreef Cap het volgende:

P.S. Met Powerstrip geinstalleerd lijkt ie perfect te lopen op 200 mhz, geen artifacts in spellen.
Ik heb ook net een Radeon 64Mb OEM besteld bij Beat-it....hopen dat ie uit dezelfde batch komt en ook op 200/200 wil :9

• Bomberman
Beat-It? Good luck man >:) ...

PC Specs

Anoniem: 17836

hiya

ik heb nu sinds kort een radeon 32 mb ddr, en natuurlijk hebbik em al willen oc-en met powerstrip, alleen laat PS allen maar mijn memclock zien, nix bij engine, staat namelijk n/a. iemand een idee? ik gebruik PS 2.78, misschien moet ik een oudere versie nemen?

thnx

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het geld brand in mijn zakken, heb een financiele meevaller gehad en ben net jarig geweest, krijg ook nog een bonusje van de baas, en mijn loon gaat omhoog. Ik kom dus binnenkort in de buurt om een GF3 te kopen, als ze er dan al zijn, maar wat ouden jullie doe? ik heb een Radeon 32DDR en kan alles spelen. zal ik meteen dde GF3 kopen of toch wachten op de Radeon II, en mocht hij het niet goed genoeg doen, een tegen die tijd iets goedkopere GF3 halen? hmz bedenk me net dat ik ook nog op vakantie moet, maar heb examens dit jaar dus veel tijd om te werken :)

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

hee hoeba, die Powerstrip kan de engine en mem nog niet afzonderlijk instellen op de Radeon, dat gaat synchroon, als je beta 3 haalt kan het wel, de ervaring leerd alleen dat het er niet sneller op word als je a synchroon klokt

Breek je nek voorzichtig

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 19:59
Eeh, sorry hoor, maar het Radeon topic gebeuren begint zolangzamerhand op een slowchat te lijken ! Waarom zoveel vervolgen op een topic over een videokaart ?
Is het zo'n k*t ding, dat er zoveel over te zeggen / vragen is ?

[dit is geen flamebait, maar gewoon een observatie]

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• hjs
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 13:01 schreef koffercomputer het volgende:
Eeh, sorry hoor, maar het Radeon topic gebeuren begint zolangzamerhand op een slowchat te lijken ! Waarom zoveel vervolgen op een topic over een videokaart ?
Is het zo'n k*t ding, dat er zoveel over te zeggen / vragen is ?

[dit is geen flamebait, maar gewoon een observatie]
Het lijkt al op een chat sinds deel 1 :+
en het is veel, maar zeker geen kutding (hadden we er nog meer plezier mee beleeft ;) )

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

We zijn eigenlijk een select groepje wat over de mogelijkheden ouwehoert, op een relaxte manier, en elkaar tips paasen om het nog beter te laten werken

Breek je nek voorzichtig

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik ga gelijk, zodra die uit is, een GF3 Hercules 3dProphetIII halen.
Ik kan ook het meeste wel spelen op 1280x1024x32, behalve Q3TA die moet op 1024x768x32.
Ook Giants is eigenlijk te zwaar om op 1280x1024x32 te draaien.
Verder vewacht ik komende tijd zwaardere spellen zoals MaxPayne, Enclave, Europa, New WordOrder, Return of Castle of Wolfenstein ect.
Die zullen wel wat meer horsepower vragen;)

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 13:45 schreef edward2 het volgende:
Ik ga gelijk, zodra die uit is, een GF3 Hercules 3dProphetIII halen.
:+ Iedere gek zijn gebrek ;)
(zouden ze bij de Jellinek kliniek al een werkgroepje hebben voor videokaart verslaafden :? )

Wil iemand nog een Retail Radeon kopen :?

• Bomberman
Wil iemand nog een Retail Radeon kopen
Ja ik hoezo?

PC Specs

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Waarom zou ik van die verslaving af willen, mag een mens een beetje lol hebben, je werkt toch ergens voor?
Ik ben net een beetje van m'n autogekte af, das pas een verslaving met impact..daar zijn die videokaarten penuts bij, vraag maar aan Ome Roon;)
Je moet een beetje lol hebben hoor in dit leven, als een nieuw videokaartje daar bij helpt, makkelijk toch gaan!
Maar hjs, het gezinsleven is duur, of niet;)

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online
hoezo? of denk je dat Edward zijn Radeon ook houdt als hij die Hercules kaart heeft?

• Bomberman
Nou die order van die Kyro ook maar weer geannuleerd want die hadden ze nog niet op voorraad :( .. werd waarschijnlijk vrijdag verstuurd. We zijn nu een week verder en ik zit nog steeds zonder 3D kaartje (shit wat een aanstellerij eigenlijk >:) .. zou ik dan ook verslaafd zijn ;) ? ). Ff kijken wat ik nu weer ga bestellen .. ik heb de neiging om ff op de fiets te springen, naar de MyCom in Eindhoven te fietsen en een V7700 Deluxe van Asus te gaan halen. Mijn laatste keus maar ik hou niet zo van wachten >:) . Plus bij MyCom kun je je spullen binnen 7 dagen terug brengen als je niet tevreden bent .. kan ik ondertussen mooi een order plaatsen voor een Radeon Retail en dan op de 7e dag die Asus retourneren. Eej goed idee zeg ...

PC Specs

Op woensdag 14 februari 2001 20:39 schreef Bomberman het volgende:
Ja je hebt waarschijnlijk gelijk, bij fillrates is het nogal wazig aangezien ze altijd theoretisch zijn, van vele factoren afhankelijk zijn en nooit in de praktijk gehaald worden .. ik kan alleen zo snel geen reden bedenken waarom TBR niet voor 100% de overdraw teniet zou doen? Er worden tenslotten echt alleen de zichtbare pixels gerenderd, niet een deel wel en een deel niet oid ... :?
nou bij mij is nu met mijn geforce SE@120/180 de fillrate dus echt niet theoretisch, bij 3d mark haal ik bij de fillrate score bij multitexturing 477 MPixels/Texels weet niet meer wat er staat, terwijl de theoretische fillrate 480 is
is het bij jullie radeon bijv ook zo dat die fillrate test em echt maxed?

btw die fucking kyro is er nog niet :(
enneh geschorst op school ;)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Hé, Bomberman, je kan bij Accel je ProphetIII pré orderen;)

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Is die Kyro er nog niet, bel anders de PTT, als je wilt kan ik het verzendnummer sturen.

Niet op voorraad.

• Bomberman
Hmm alang niet meer getest (laatste keer was toen ik de Radeon voor het eerst had, 5,5 maanden geleden ofzo). Maar hou er rekening mee dat de 3DMark fillrate-test geen real-life performance hoeft weer te geven. Er wordt dan uitsluitend op fillrate getest en de factoren waar ik het over heb ontbreken. Deze zijn wel aanwezig als je een game speelt en daar is je real-life fillrate belangrijk (en de theoretische fillrate wordt dan ook niet gehaald).
enneh geschorst op school
Meen je dat nou :o ... tjongejongejonge .. school is toch veel belangrijker dan zo'n klote Kyro kaart (oops ;) ).

Edward, no money m8 .. nog ff doorsparen en dan kan ik misschien een MX kopen :+ .

PC Specs

• hjs
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 14:06 schreef edward2 het volgende:
Waarom zou ik er vanaf willen, mag een mens een beetje lol hebben, je werkt toch ergens voor?
Ik ben net een beetje van m'n autogekte af, das pas een verslaving met impact..daar zijn die videokaarten penuts bij, vraag maar aan Ome Roon;)
Je moet een beetje lol hebben hoor in dit leven, als een nieuw videokaartje daar bij helpt, makkelijk toch gaan!
Maar hjs, het gezinsleven is duur, of niet;)
:+ Je hebt helemaal gelijk. (op alle punten).

• Cap
  • Niet online

Cap

Na het inpluggen van mijn Radeon heb ik er net een nieuwe LG Flattron 19" bak aan gekoppeld, een erg fijne ervaring als je het mij vraagt. De beeldkwaliteit lijkt me prima, volgens mij heb ik geen last van het shimmering probleem, maar toch even testen of ik het verschil zie :P

• Bomberman
De 19" Flatron van LG heeft geen Trinitron/Diamontron beeldbuis dus je hoeft je geen zorgen te maken over shimmering :) ... gebeurd alleen bij dat soort type beeldbuizen.

PC Specs

hey edward je mag best dat nummer mail alleen ehh wat heb ik eraan? :+

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dan kan je de PTT bellen, om te vragen hoever dat pakketje is en wanneer die aankomt;)
Wat is dat toch sloom kut bedrijf zeg, dat die gasten nog niet opgedoekt zijn, waarschijnlijk nog niet genoeg concurrentie:(<

Niet op voorraad.

ok mail het maar
concurrerend bedrijfje beginnen?
L&E POST
>:)>:)>:)

Op donderdag 15 februari 2001 12:32 schreef Bomberman het volgende:
Beat-It? Good luck man >:) ...
Heb vanmorgen gebeld met die gasten....ze hadden er nog 25 op voorraad.....wordt of morgen of na het weekend bezorgd.

:( mijn kaart is er nou nog niet
edward kun je dat verzendnummer ff geven?
en het adres waar je em naar vertuurd heb

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Dat nummer is verstuurd naar je hotmail.
Het adres staat toch in je Email naar mij toe;)

Niet op voorraad.

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.