Hoi, ik dacht laat ik hier even mijn Radeon upgrade verhaal doen:
Nu de prijsdaling van de Radeon is ingezet heb ik me niet meer kunnen beheersen en heb ik een ViVo64 OEM besteld bij Beat-it. Toen de doos binnen kwam bleek er een SB PCI in te zitten

Maar gelukkig, na een telefoontje en een dag wachten lag dan toch echt de Vivo64 voor mijn neus.
Vervolgens geinstalleerd op een KA7 met Athlon@864 met Windows ME US:
Oude drivers (Viper II) verwijderd, .inf files verwijderd, nieuwe kaartje er in en installeren van de standaard drivers en vervolgens de 7020 enhanched drivers van de ATI webpage, tevens de nieuwste Via AGP driver geinstalleerd en AGP in de BIOS van x4 naar x2 gezet.
Resultaat: vastlopers te over (Unreal Tournament), registry gescand, alles gecleaned (ook Viper II verwijzingen), 3 radeon tweaker utils geprobeerd, verschillende drivers geprobeerd (oa de nieuwste 7050), maar UT bleef vastlopen in D3D, zoals ook andere spellen. Wat opviel was dat het laden van UT JAREN duurde, dit was met de Viper II nooit zo. OpenGL wilde af en toe nog wel eens opstarten.
Vervolgens Windows directory verwijderd en WinME helemaal opnieuw geinstalleerd. En nu loopt ie als een zonnetje. 5700+ in de standaard 3DMark2000 bench en Unreal Tournament loopt lekker in 1024*768.
Overigens, wat ik nu wel weet is dat een goed ingestelde ViperII met Metal in Unreal Tournament ERRUG goed is want hij was zowel qua beeld als framerates van een zelfde orde als de Radeon, plus natuurlijk dat je de 2e CD met extra grote textures kon gebruiken (kan dit bij de Radeon ook? Vast wel, als je S3TC aanzet, alleen nog niet geprobeerd).
Kortom: mensen die klachten hebben doe eens een volledige install van je Windows (niet over je oude windows heen, die eerst verwijderen). Vergeet ook niet de juist AGP driver te installeren die bij je moederbord hoort (AMD, Intel, Via), evenals DirectX 8, en kijk in je BIOS of AGP op x2 staat (igv van met name Via chipset is AGP x4 vaak problematisch).
Oh ja, de beste Radeon Tweaker is wat mij betreft
Radeon Tweaker. Lekker cleane layout en toch veel opties.
P.S. Met Powerstrip geinstalleerd lijkt ie perfect te lopen op 200 mhz, geen artifacts in spellen. Is dit normaal voor een 166 mhz versie of ben ik lucky? (Of start ik morgen mijn PC op en krijg ik dan zwart beeld?

). Overigens gelezen dat de Powerstrip niet betrouwbaar is bij clockrates boven de 200 mhz, klopt dit?