Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-04-2024
natuurlijk, ik kan gewoon de logitech g15 nemen, maar heeft dit nou echt zoveel meerwaarde?

er word naar mijn mening niet zoveel aandacht aan toetsenborden gegeven,

maar wat is nou een goed fijn toetsenbord voor gaming + eigenlijk alle andere zaken?

edit: budget: duurder dan de g15 wil ik niet gaan, das nu zo'n 60 euro.

[ Voor 24% gewijzigd door hrichard op 10-07-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 15:15

rCk

Ik heb zelf de G15, en ik zeg je.
Hij typed formidabel, en als je beetje slim bent met scripts kan je alles op je G knoppen instellen echt heel handig, net zoals ik vandaag even de map naar mijn muziek heb ingesteld en druk ik op 1 knop en ineens staat er 'Mijn Muziek.
Vooral als je spellen speelt zoals WoW o.i.d., daarbij kan je prachtige macro's maken op je keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
* BasieP heeft jaren gegamed op de goedkoopste toetsenborden. (en ja ook semi-professioneel op hoog niveau)

Dit omdat toetsenborden (ja ook dure) een relatief korte levensduur hebben. Dit kan aan mij liggen, maar ik denk dat heel veel mensen dit hebben.
Ik kocht ongeveer elk jaar een ander toetsenbord voor 10-25 euro, en had eigenlijk nooit meer nodig.

Nu speelde ik ook geen wow, maar CS, dus meer dan de f1-f12 toetsen had ik niet nodig. Verder vind ik een LCD in je toetsenbord wel gaaf etc. maar als de een kapot gaat heb je niks meer aan het ander.

* BasieP heeft een aantal LCD's los, en kan daarop ook alles laten zien wat hij wil..

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 12:40
Gebruik hier ook de g15 en dit is een super tobo met behulp van mods en scripts kun je info van games op het lcd scherm laten verschijnen en de macro's zijn zeer handig in spelen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin__130
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 16:35
Ik gebruik zelf een A4-tech slimline keyboard en werkt prima.
Sinds kort , eigenlijk meer voor de gein, een apart bordje met speciale layout (ook A4tech X7 G100)
Mijn WASD-shift-ctrl sleten een beetje snel =)
Ik typ zelf het liefste op tobo's met laptop-aanslag, maar voor gamen maakt het niet bar veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
BasieP schreef op maandag 09 juli 2007 @ 23:11:
Verder vind ik een LCD in je toetsenbord wel gaaf etc. maar als de een kapot gaat heb je niks meer aan het ander.

* BasieP heeft een aantal LCD's los, en kan daarop ook alles laten zien wat hij wil..
ja, het LCD scherm.. volgens mij is dat ook meer een hebbedingetje. ik kan mij in ieder geval niet voorstellen dat ik tijdens het gamen(bijv. battlefield 2 sf) daarop ga kijken, is het trouwens niet zo dat precies dezelfde info ook gewoon op je scherm staat?

wat je zegt is wel waar natuurlijk, als het een kapot gaat heb je aan de rest niks meer, maar ja, dat is ook met veel dingen zo. ikzelf heb echt nog nooit last gehad van een kapot toetsenbord, momenteel gebruik ik ook een laptop(ook voor gaming) wat ik daarvan wel fijn vind is dat de toetsen laag zijn, dus je hoeft niet ver te drukken en je blijft nergens achter hangen. natuurlijk oefen je dat gewoon en ben je een normaal toetsenbord gauw gewend, maar als ik nu op een normale ga, dan blijf ik nog wel eens ergens achter hangen, en ik heb het idee dat ik op een laptop-toetsenbord sneller kan typen dan dat ik ooit op een normale zou kunnen, omdat je vingers echt over het toetsenbord kunnen glijden.

is er ook zo'n soort(met lage toetsen) van een 'normaal' toetsenbord?

o ja, ik speel geen WoW, spellen zoals battlefield, fps. maar ook hou ik van strategie. (en alle opties openhouden is ook wel handig:))

[ Voor 4% gewijzigd door hrichard op 10-07-2007 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar G15 heeft meer, backlight, game-control-key, 3x 24 macro keys, media control. Grotendeel is erg slijtvast (uitzondering daargelaten) en heeft een USB 1.1 hub (handig voor lampje, fan, headset etc). Het LCDscherm is een leuk extra, je kan hem wegklappen hoor :) Groot aantal games ondersteunen de G15 nu, bij een aantal krijg je een behoorlijk toegevoegde waarde.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:19

William/Ax3

We are Starstuff

Ach dat LCD gebruik ik niet zozeer voor ingame maar ik vind het verdomd makkelijk.

De klok vind ik handig om de tijd in de gaten te kunnen houden.
En ook om te zien welk mp3'tje ik nu afspeel en ze met die knoppen die eronder zit kan je mooi liiedjes skippen etc.

Tis maar net of je het gebruikt of niet. maar imho heb ik hierom en om de reden van de macro knoppen de G15 gekocht. Vind het gewoon super handig allemaal en zou niets anders meer willen eigenlijk.
hrichard schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:40:
[...]

komt er bepaalde software bij waarmee je de macroknoppen makkelijk kunt instellen? ik heb hier niet veel verstand van, maar het zal ook wel heel makkelijk zijn.

en tja, het zijn eigenlijk die extra's die ik niet echt nodig denk te hebben, ik bedoel: de tijd bekijk ik wel gewoon op mn scherm:P.
Macro knoppen instellen steld niks voor je kan ze zeg maar gewoon met de hand erin programeren. Je drukt op de mem knop dan druk je op de macro knop, je doet de acties die de macro moet uitvoeren ben je klaar druk je nogmaals op de mem knop. En klaar is bassie. Je kan ze ook aanpassen met een editortje die er al bij zit.

Klok tja heb zelf een schurft hekel om uit een fullscreengame te moeten gaan alleen om ff de tijd te bekijken duurt mij te lang.

[ Voor 50% gewijzigd door William/Ax3 op 10-07-2007 11:50 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
SinergyX schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:29:
bij een aantal krijg je een behoorlijk toegevoegde waarde.
kun je mij vertellen wat voor toegevoegde waarde? dat vind ik wel interessant.

komt er bepaalde software bij waarmee je de macroknoppen makkelijk kunt instellen? ik heb hier niet veel verstand van, maar het zal ook wel heel makkelijk zijn.

en tja, het zijn eigenlijk die extra's die ik niet echt nodig denk te hebben, ik bedoel: de tijd bekijk ik wel gewoon op mn scherm:P. alleen de macroknoppen lijken me interessant. verlichting enzo is ook wel leuk, maar ik kan blind typen dus heb nog nooit verlichting nodig gehad:P

voor de rest nog mensen met andere goed opties? bijvoorbeeld een toetsenbord die ook meer toetsen heeft, of gewoon een die erg fijn werkt?(met bijv. dunne toetsen(zoals notebook))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Bij bv BF2/2142 moet je op tab duwen om je stats te zien, nu zie je dat op je LCD.

Bovendien doe ik het meer voor de knoppen, kan je gewoon snelkoppelingen en internet links openen zonder lastig geklik, en de LCD is handig voor de klok tijdens t surfen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

hrichard schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:40:
[...]

kun je mij vertellen wat voor toegevoegde waarde? dat vind ik wel interessant.

Een simpel voorbeeld is CoHLCD, programma gemaakt door een speler van City of Heroes. Met de 4 LCD knoppen kan je:
browsen door chat (tja, je scherm geeft dat ook :P)
experience gained/needed/to go (dit zie je op je scherm alleen als balkjes, nu met harde cijfers)
totaal influence (ingame gold, dit kan ingame alleen via een omweg)
Character naam/lvl(sec en trained)/AT (dit zie je standaard ook niet op het scherm, leuk om te zien)
Binnenkort komt er ook een update die badge-voortgang kan laten zien, aantal badges, recipes/inventions ontvangen. Allemaal dingen in 1 oogopslag welke je normaal niet even snel in een gevecht kan gaan zitten bekijken zonder een LCD scherm.

De standaard logitech software kan alles voor je regelen, van keybinds (ctrl+shift+spatie op bijv G4 knop) tot complete recorded macros (ingame en via menu). Let wel op dat er een aantal games zijn met bv GameGuard die de hele Logitech software uitschakelen, mijn recente ervaring is Cabal Online waar zelfs volume knop is uitgeschakeld. Daarbij heeft de software ook hele preset sets voor gangbare games, Guildwars, WoW, Fifa. Zelf natuurlijk nog aan te passen, maar handig om ze vooraf te hebben. Bij GW een mob 'target callen' gaat normaal via ctrl+shift+spatie, met de G15 dus met 1 simpele druk op de knop :)

Daarbij recent de G15 ook gaan gebruiken voor simpel programmeer werk en soortgelijke, preset stukjes tekst (tabel starten, sql query etc). Elke game/settings kan je profiel geven, die je realtime ook kan switchen. Software zelf kan ook meedenken, swap je bv van een texteditor (presets) naar GW, schakelt het profiel automatisch naar GW profiel.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 10-07-2007 12:19 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
ok, klinkt toch wel erg handig allemaal, ik zou nog wel wat reacties willen zien van mensen die een ander toetsenbord gebruiken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-05-2024
2 woorden: Razer Tarantula.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
zeker een mooie natuurlijk, maar de goedkoopste is(zonder verzending) alweer 110 euro en dan moet ik toch een grens trekken. de g15 staat op dit moment(usb versie) op 60 euro, dit vind ik toch echt de grens, meer voor een toetsenbord uitgeven gaat me te ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nou nou... wat een onderbouwing.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW-ike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-04 22:36
ik ben al een jaar erg tevreden met m'n Zboard.
toendertijd gekocht omdat BF2 uitkwam, met de bijbehorende keyset. Ik gebruik hem nog altijd, met default gamepad voor de andere first person shooters die ik speel, en de BF2 keyset voor POE2, BF2 en Desert Conflict.
Daarvoor gebruikte ik een Nostromo speedpad 52 van Belkin voor m'n linkerhand (met 30 uur gaming per week en zonder rsi). Die laatste bevalt eigenlijk achteraf gezien nog altijd 't beste, ware het niet dat de rockpad onder je duim na intensief gebruik (wasd, een jaar lang) niet meer goed werkt. verder kon je ook daarbij zelf de macro's maken.

Why run? you'll only die tired......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206777

Ik kan ook netzoals velen hier, de G15 aanbevelen, allemaal knopjes waar je allemaal progs mee kan openen of ingame iets, die LCD kan je CPU load mem load en muziek in WMP weergeven , enzo van alles nog in games !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
SinergyX schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:48:
[...]

Nou nou... wat een onderbouwing.. :/
ja he? echt veel info geeft die jongen:P

trouwens, als ik wat reviews lees, dan zie ik niet zo gauw wat het meerwaarde van de Tarantula is ten opzichte van de g15, misschien kun je je ervaringen delen? en dat hij dan toch ook nog 50!! euro duurder is..

de vormgeving vind ik wel erg mooi:P maar dat is wel het laatste waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Voor zover ik weet slaat de Razer de macros in t tobo zelf op, nou wow hoor...

En dan geen scherm, en 50 euro duurder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Die tarantula zou ik meteen al links neerleggen, nu ik de keys boven de pijltjes heb gezien. (de ouderwetse ins/home/pgUp en del/end/pgDwn), dat heeft die Tarantula dus op de 'nieuwe style'. Daarbij nog de ctrl die niet recht onder shift zit.. nee dank je :/
Afbeeldingslocatie: http://www.razerzone.com/press/razer-tarantula/tarantula.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 10-07-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-04 15:15

rCk

SinergyX schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:29:
Maar G15 heeft meer, backlight, game-control-key, 3x 24 macro keys, media control. Grotendeel is erg slijtvast (uitzondering daargelaten) en heeft een USB 1.1 hub (handig voor lampje, fan, headset etc). Het LCDscherm is een leuk extra, je kan hem wegklappen hoor :) Groot aantal games ondersteunen de G15 nu, bij een aantal krijg je een behoorlijk toegevoegde waarde.
Heb jij eigenlijk wel een G15?

"3x 24 macro keys".
Of jij kan niet tellen, of jij hebt er geen.. Maar het zijn er bij mij toch écht 3x 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

* SinergyX stand corrected

Mijn fout, verkeerd geteld :) Mijne staat thuis, ik zit op mijn werk.
(ik dacht 4x 3x2 rijen, zijn er 3)

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 10-07-2007 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Gewoon wishful thinking :P

Eigenlijk was 24 keys ook wel leuk geweest, ik kom er bij de eerste set wat te kort en om daar nu he-le-maal voor naar de 2e set te schakelen, wel 1 hele knop induwen!... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
mm, dus behalve de tip van een board van +- 15 euro (een gewone dus) niet meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
iemand ervaring met de comfort curve?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-04 15:44
Als gewoon keyboard mischien, maar voor gaming lijkt het me totaal niet handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-04 14:02
voor gaming is het wel degelijk handig..

ik heb 9 jaar (ja 9 ja...) gedaan met een kut toetsenbordje van gateway, en vond dat deze wel wat vervanging verdiende...

heb nu sinds een week de g15 en vind hem erg handig. Buiten dat het er stijlvol uitziet is hij heel praktisch en typt hij fijn (vond het wel ff wennen maar oke) het beeldscherm is tijdens gamen erg relax en ook de g toetsen zijn handig (hoewel ik die eigenlijk alleen maar in windows gebruik)...Daarbij is het backlight best fijn savonds, ondanks dat ik blind typ

ook luister ik vaan muziek tijdens het gamen, daarvoor zijn de mediaknoppen en het beeldscherm ook handig zodat je weet wat je luistert ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ik had het dus over die Micro$oft hé.

Modbreak:Dit soort kinderachtig geflame is beneden het niveau wat we op GoT verwachten. Nokken aub en Microsoft "Microsoft" noemen.

Ik ga hem ook halen over 2 weken, ben benieuwd!!

[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 11-07-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:45

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Killzone schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:34:

gebruik zelf een ergonomic 4000 voor het type en game werk. niks te klagen moet ik zeggen :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Killzone schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:34:

Ach wat zijn we leuk he.. zo'n $-tekentje.. :/

Die curves hebben we hier trouwens een berg van op het werk, type zelf op een HP bord, maar moet zeggen dat hij wel fijn typt. Al is hij niet echt geschikt voor een zware CS met bergen knoppen, ze zitten net iets anders (hoger/lager/dieper/schever) dat het zeker wennen zal zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door SinergyX op 11-07-2007 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Eigenlijk wel maar M$ is beter :P
Modbreak:Dit soort kinderachtig geflame is beneden het niveau wat we op GoT verwachten. Nokken aub en Microsoft "Microsoft" noemen.

[ Voor 68% gewijzigd door dion_b op 11-07-2007 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Hubert schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:37:
[...]

gebruik zelf een ergonomic 4000 voor het type en game werk. niks te klagen moet ik zeggen :)
ja had hem ook al bekeken, kost iets meer als 40 euro, toch vind ik dat nog wel wat voor een 'normaal' toetsenbord, misschien dat een 20 euro bijleggen voor een g15 dat ook geen gek idee is. zijn die schuine toetsen trouwens niet vervelend(vooral als je een keer 1 met rechte toetsen onder je neus hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Mij lijkt het echt niet fijn, maar zoals met alles moet je er gewoon aan wennen. Ik denk niet dat ze een toetsenbord uitbrengen die totaal niet lekker typt.

Maar ik geloof dat dit tobo meer voor mensen is die op kantoor zitten/thuis zitten waar ze veel typen (word-bestandjes ed). Maar ik denk persoonlijk dat ik dat helemaal niets vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackhawk180
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-04 10:32
Wellicht een beetje off-tpoic, maar als ik het geld zou hebben (dus niet binnen jouw budget van 60,-) zou ik de optimus keyboard willen hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.artlebedev.com/everything/optimus/optimus_maximus_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-04 21:31

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik heb een Microsoft Comfort Curve 2000 en ik vind het een prima toetsenbord. Het enige waar je misschien aan moet wennen zijn de T, Y, G, H, B en N-knoppen, want die zijn net iets breder dan normaal. Verder is het toetsenbord heel plat en typt lekker licht.

Ik zou persoonlijk nooit meer dan 20 euro uitgeven aan een toetsenbord, maar ik geef dan ook niks om al die extra functies als macroknoppen en LCD's. Tenzij je zo'n toetsenbord wilt met extra functies, zou ik als ik jou was gewoon een goedkoop Logitech toetsenbordje kopen van 10~15 euro. Die dingen kunnen ontzettend veel hebben. Als je denkt dat je toetsenbord heel erg veel te verduren gaat krijgen, kan je ook kijken voor toetsenborden van bijvoorbeeld Cherry.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
mm, zelf nog een keer leuk gezocht, kwam nog een keyboard van logitech tegen:

de g11[edit, niet werkende link verwijdert]

dit is mét makro toetsen, maar zonder het lcd.

kost 35 euro.

[ Voor 26% gewijzigd door hrichard op 12-07-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deze dus :) (link werkt niet als je geen taal-cookie hebt)
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/repository/119/jpg/591.1.0.jpg

Hij lijkt inderdaad identiek maar zonder schermpje. Zit je krap bij kas, is dat zeker een optie :)

[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 12-07-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
het scheeld 25 euro.

dus dan kan je nadenken of je dat schermpje wil ja of nee, leuk dat ze die optie hebben, dan ga ik hard nadenken of ik het lcd schermpje leuk vind (en de 25 euro waard....)

misschien dat iemand ervaring heeft met de g11?

(link weggehaald)

[ Voor 4% gewijzigd door hrichard op 12-07-2007 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ga ervan uit dat hij identiek is met de G15, dan zou ik zeggen.. meteen kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
ja, ik zit even te zoeken, maar zie ook op het eerste oog totaal geen verschillen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-04 15:35

trixx

-CTU- SuiZide

Niet specifiek met dit toetsenbord. maar wel een ander comfort achtig toetsenbord...... Ik zou het laten. Het is niet echt lekker gamen. Helemaal met spellen waar je toch net wat meer sneltoetsen gebruikt.

Zelf ben ik een CS'er. De G15 is leuk.... maar als het een keer echt niet gaat zoals het moet en je wordt kwaad dan is het toch heerlijk om je toetsenbord een ram te geven. Lucht in mijn geval vaak op. Daarom heb ik een goedkoper Logitech media keyboard. Alle scripts kun je in CS toch binden aan een key. Heb er altijd één op reserve. Kost je rond de 11,-. Linkje pricewatch

Je kunt natuurlijk ook de G11 nemen. is hetzelfde als de G15 maar dan zonder lcd scherm.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

blackhawk180 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 11:22:
Wellicht een beetje off-tpoic, maar als ik het geld zou hebben (dus niet binnen jouw budget van 60,-) zou ik de optimus keyboard willen hebben:
[afbeelding]
En dat terwijl er nog niemand dat ding echt heeft kunnen testen onder gaming omstandigheden.... beetje als een kip zonder kop een product kopen omdat er plaatjes op je toetsen kunnen verschijnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
trixx schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:34:
[...]

En dat terwijl er nog niemand dat ding echt heeft kunnen testen onder gaming omstandigheden.... beetje als een kip zonder kop een product kopen omdat er plaatjes op je toetsen kunnen verschijnen....
vergeet niet dat dat ding meer dan 1500 dollar kost.

plus dat ik het een oerlelijk apparaat vind:P

+ dat het volgens mij helemaal niet echt voor gamers gemaakt is

+ dat ik vele vraagtekens stel bij de duurzaamheid van zo'n ding, ik bedoel, leuk die iconen, maar die 'schermpjes' zitten wel op de plaats waar je op typt, get the point? straks is die na 2 jaar stuk, zeg maar dag tegen je 1565 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik ben erg tevreden over m'n ZBoard Merc, typt lekker, zitten veel leuke knopjes op en 't gaming-gedeelte speelt op zich wel relaxed. Ik ben nog bezig met een review, maar ik moet er eerst nog wat meer mee spelen. Heb er nog niet heel veel kans voor gehad. Tot zover zeer tevreden though.

Edit: Ook nog een zeer redelijke prijs, 35 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door Neoptolemos op 12-07-2007 19:46 ]

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 10:56
Ik gebruik een Zboard Fang gamepad, dat is het game gedeelte van de Merc maar dan in een los USB apparaat, op deze manier kun je voor het typ werk gebruik maken van je eigen favorite toetsenbord.

Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/2338/pifangid1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 23:23

Chiron

Moderator Discord
Fuck toetsenborden 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.holo-dek.com/catalog/images/nostromo.jpg

Belkin Nostromo Speedpad n52

Het duurt een week of 2 voordat je eraan gewend bent, maar dan laat je je tegenstanders alle hoeken en gaten van het level zien :p

en dat voor 25 ~ 30 euro bij de Mediamarkt. Daar kan echt geen G15, Frogpad, of Z-Board tegenop, helemaal niet als je naar de prijs kijkt.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Chiron schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:06:
en dat voor 25 ~ 30 euro bij de Mediamarkt. Daar kan echt geen G15, Frogpad, of Z-Board tegenop, helemaal niet als je naar de prijs kijkt.
ja, ja, dat is allemaal wel leuk, maar er moet ook gewoon getypt worden, dus daar moet je sowiso nog een toetsenbord bijkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

@Hierboven:

Dat soort toetsenbordjes zijn wel leuk en aardig, maar als je slecht bent met een normaal toetsenbord, gaat het met zo'n ding ook slecht. Ik zie echt niet in hoe je met zo'n ding beter opeens zou kunnen worden. Bovendien zullen er zat spellen zijn waarbij je met zo'n ding toetsen tekort komt.

Doe mij toch maar een normaal toetsenbord. :P

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
even off-topic,

bulls nl, je hebt ongeveer hetzelfde systeem als mij, de e6600 heb je net besteld geloof ik en je hebt ook een GA-P35C-DS3R mobo. dat is wat ik ook wil gaan kopen, ook het samsung scherm(op de foto) welk type is dat? ik was van plan wat te gaan overklokken met die e6600, als je er wat ervaringen mee opgedaan hebt(icm) mobo, laat het dan maar weten. ik zie alleen geen Pm mogelijkheid hier, ik zet mn email wel in mn profiel.

on-topic.

ja het is gewoon een kwestie van wennen, maar dat is met elk toetsenbord, als je dat eenmaal onder de knie hebt dan ben je zo goed als je zelf bent.

ik ben niet zo kapot van een los onderdeel erbij, ik ga toch liever voor het volledige toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

ella 👌

Ik heb een tobo van zo'n paar jaar oud (gok jaartje of 6) en werkt nog perfect. Heeft aan een AMD 500Mhz tot nu, e6600 gehangen. Ook op redelijk hoog niveau gespeeld en doet het nog perfect. Echt een degelijk ding. Geef mij maar geen G15 oid, zo'n LCD is (imo) alleen maar irritant. F1 tm F12 gebruik ik niet, (speel geen wow ;) ) alleen WASD, CTRL, SHIFT, 1tm3.. Dat is zo'n beetje alles:).

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SinergyX schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:23:
Ik ga ervan uit dat hij identiek is met de G15, dan zou ik zeggen.. meteen kopen :)
Voor de rest identiek ja.

Het is trouwens niet alleen een kwestie van krap bij kas, maar ook een kwestie van geen behoefte hebben aan zo'n klein gaar schermpje, dat alleen maar in de weg zit bij je media-knoppen, en nog eens extra kost ook :+

Verder is het wel jammer dat de drivers bloated zijn, en ik nog geen alternatieven gevonden (en gezocht :P ) heb...

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 12-07-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

ja cker, ik heb er hier 2 voor me neus liggen:) 1 op me servertje, waar ik alles op doe, msnen, tweakers.net in de gaten houden, surfen, enz en 1 op me game pc. Zijn heerlijke toetsenbordjes, doen het hier nu al ruim een jaar (uit me hoofd:P) prima. Lekker compact toetsenbord, lekkere aanslag, slijtvaste letters, klassieke lay-out (op de curve na)

edit: moet even F5en voor ik reply, had het nog over de Comfort Curve 2000

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 191050 op 12-07-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
-dubbele post

[ Voor 96% gewijzigd door hrichard op 12-07-2007 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Anoniem: 191050 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:39:
ja cker, ik heb er hier 2 voor me neus liggen:) 1 op me servertje, waar ik alles op doe, msnen, tweakers.net in de gaten houden, surfen, enz en 1 op me game pc. Zijn heerlijke toetsenbordjes, doen het hier nu al ruim een jaar (uit me hoofd:P) prima. Lekker compact toetsenbord, lekkere aanslag, slijtvaste letters, klassieke lay-out (op de curve na)

edit: moet even F5en voor ik reply, had het nog over de Comfort Curve 2000
ok, en heb je er dan geen last van dat je als je een keer ergens anders achter een pc zit, je een recht/normaal toetsenbord gebruikt?
k8skaaay schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:29:
Ik heb een tobo van zo'n paar jaar oud
tobo? misschien kunnen mensen een link plaatsen naar het toetsenbord, dat maakt het ook voor mensen die hier later komen een stuk makkelijker.
TheZeroorez schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:31:
[...]

Voor de rest identiek ja.

Het is trouwens niet alleen een kwestie van krap bij kas, maar ook een kwestie van geen behoefte hebben aan zo'n klein gaar schermpje, dat alleen maar in de weg zit bij je media-knoppen, en nog eens extra kost ook :+

Verder is het wel jammer dat de drivers bloated zijn, en ik nog geen alternatieven gevonden (en gezocht :P ) heb...
inderdaad, maar dat was ook al wel gezegd, daarom geven ze ook de optie om voor de g11 te gaan.

+ bloated?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hrichard schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:53:
[...]

ok, en heb je er dan geen last van dat je als je een keer ergens anders achter een pc zit, je een recht/normaal toetsenbord gebruikt?
Nee heb ik vrij weinig last van. Ik heb ook nog n laptopje waar ik regelmatig achter zit, die heeft natuurlijk ook een recht toetsenbord, maar als je zo'n Comfort Curve een paar dagen hebt en eraan gewend ben, is t omschakelen naar een rechte ook heel makkelijk, is alleen een kwestie van je polsen anders plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Ja, die Belkin ziet er wel vet uit, dan kom je op de LAN met dat ding, en denkt iedereen: lol wtf? :P

Die G11 is inderdaad identiek aan de G15. Hoewel ik wel waarde aan een scherm hecht, omdat ik geen klok hier in de buurt heb, en het dan toch erg fijn vind om even de tijd te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Killzone schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:55:
Hoewel ik wel waarde aan een scherm hecht, omdat ik geen klok hier in de buurt heb, en het dan toch erg fijn vind om even de tijd te checken.
Afbeeldingslocatie: http://www.ictblog.it/uploads/gps-wall-clock-2.jpg

koop je toch gewoon zoiets als dit? heb je dat scherm niet meer nodig 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door hrichard op 12-07-2007 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164901

Ik gebruik nu ook al een paar jaar een Nostromo Speedpad en kan echt niet meer zonder.
Het leuke van de macro's is dat je meerdere functies aan één toets kan binden, je drukt gewoon twee toetsen achter elkaar in als je de macro maakt.
Zo gebruik ik in Battlefield één knop om te springen (space) en mijn parachute open te trekken (9), springen hoog in de lucht heeft toch geen zin en je parachute gaat toch niet open op de grond.
Zo doe ik het ook met reload/enter-exit.
Ik heb wel een paar toetsen eruit gehaald en op z'n kop of op een andere plaats terug gezet, zo wordt ie nog ergonomischer.

Samen met een programeerbare muis heb je superveel knoppen tot je beschikken.
Het werkt echt supersnel, op een toetsenbord kan ik eigenlijk niet meer normaal spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
offtopic:
[quote]hrichard schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:26:
even off-topic,

bulls nl, je hebt ongeveer hetzelfde systeem als mij, de e6600 heb je net besteld geloof ik en je hebt ook een GA-P35C-DS3R mobo. dat is wat ik ook wil gaan kopen, ook het samsung scherm(op de foto) welk type is dat? ik was van plan wat te gaan overklokken met die e6600, als je er wat ervaringen mee opgedaan hebt(icm) mobo, laat het dan maar weten. ik zie alleen geen Pm mogelijkheid hier, ik zet mn email wel in mn profiel.

[/quote]

Ik heb mn onderdelen nog niet binnen die verwacht ik één dezer dagen.
Je moet niet vergeten dat ik een redelijke waterkoel setup heb en daarbij waarschijnlijk betere kloks mee kan halen. Ook met PC6400 Dominator modules.
De monitor die je ziet op de afbeelding is de 206BW.
Ik heb trouwens niet de P35C versie omdat ik toch geen dual VGA setup ga draaien.
Verder is het bordje identiek naar mijn weten.

[ Voor 9% gewijzigd door Bulls op 13-07-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-04 11:10

Nutral

gamer/hardware freak

Het liefst gewoon een toetsenbord dat snel typt, niet kapot gaat van een beetje water en niet snel slijt. Voor mij is dat de logitech media pro, ook nog media knoppen die ik als enige extra knoppen gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en de MS Comfort Curve, als er water op komt ff USB eruit, laten drogen en hij doet t weer:) zitten zelfs uitlekgaatjes in omdat er ook mee geadverteerd wordt dat ie tegen vocht kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Bulls-NL schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 01:33:
offtopic:
De monitor die je ziet op de afbeelding is de 206BW.
Ik heb trouwens niet de P35C versie omdat ik toch geen dual VGA setup ga draaien.
Verder is het bordje identiek naar mijn weten.
offtopic:
Volgens mij is juist het enige verschil dat op het C'type je ddr2 en ddr3 kan draaien(4xddr2 slots en 2x ddr3 slots) verder zie ik geen dubbele vga mogelijkheid.

die 206bw was ik ook van plan te bestellen, hoe bevalt die?

verder kun je me misschien beter een mail sturen(zie profiel) anders moet er steeds doorheen gelult worden..
Anoniem: 164901 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 01:21:
...
Ik heb wel een paar toetsen eruit gehaald en op z'n kop of op een andere plaats terug gezet, zo wordt ie nog ergonomischer.

Samen met een programeerbare muis heb je superveel knoppen tot je beschikken.
Het werkt echt supersnel, op een toetsenbord kan ik eigenlijk niet meer normaal spelen.
waarom zou je toetsen eruit halen en op zn kop er in zetten? en op een andere plaats?? dat ding heeft toch maar beperkt plaats voor toetsen? misschien kun je een fototje maken of het duidelijker maken.

volgens mij heeft het met wenning te maken, je kunt niet echt zeggen dat je op een normaal toetsenbord slechter speelt, maar dat ben je gewoon niet meer gewent, andersom werkt het natuurlijk net zo, de eerste tijd werkt die Nostromo natuurlijk helemaal niet lekker mee.

dat van die parashute is wel goed gevonden, maar is het in bf2 niet zo dat als je een dezelfde toets wil gebruiken het dan niet werkt?(omdat de toets in gebruik is)

en dat van reloaden en exit/enter snap ik niet helemaal, als je dan ergens in wilt(tank/auto/vliegtuig) gaat ie je gun reloaden...?
Anoniem: 191050 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:41:
zitten zelfs uitlekgaatjes in omdat er ook mee geadverteerd wordt dat ie tegen vocht kan.
mm, beter als mn laptop, die heb ik ook een keer vocht gevoerd, maar dat luste ie niet :|

zijn er toetsenborden met speciaal vlakke toetsen? de meeste hebben van die 'deukjes' als ik daar nu op ga typen(typ nu op laptop) dan blijf ik altijd haken :P

op de site van logitech stond de g11 bij vlakke toetsen, gekke is dat de g15 er dan niet bij stond, maar ja, die stond ook niet bij 'gamers' :P

[ Voor 72% gewijzigd door hrichard op 14-07-2007 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

De Logitech UltraX heeft laptop toetsen. En zo zullen er vast nog wel meer toetsenborden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
G15 echt
hij typt ongelooflijk goed ideaal voor media center (LCD inc toetsen play etc.) handig in het donker super strak mooi design. geweldig handig die extra ''macro/snelkoppeling'' toetsen ideaal toetsenbord.

enige nadeel aan dit toetsenbord is dat het geen nadeel heeft :(

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
hrichard schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:32:
[...]

offtopic:
Volgens mij is juist het enige verschil dat op het C'type je ddr2 en ddr3 kan draaien(4xddr2 slots en 2x ddr3 slots) verder zie ik geen dubbele vga mogelijkheid.

die 206bw was ik ook van plan te bestellen, hoe bevalt die?

verder kun je me misschien beter een mail sturen(zie profiel) anders moet er steeds doorheen gelult worden..
offtopic:
Oh dat met dat moederbord had ik me even in vergist, de 206BW bevalt wel alleen hij gaat nog terug voor pixelgarantie (ik heb 1 dode sub pixel) de resolutie is lekker groot, en de response tijd is snel genoeg voor games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Bulls-NL schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 11:18:
[...]

offtopic:
Oh dat met dat moederbord had ik me even in vergist, de 206BW bevalt wel alleen hij gaat nog terug voor pixelgarantie (ik heb 1 dode sub pixel) de resolutie is lekker groot, en de response tijd is snel genoeg voor games
offtopic:
over het klokken e.d. heb ik maar even een nieuw topic gestart

[ Voor 40% gewijzigd door hrichard op 13-07-2007 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx

trixx

-CTU- SuiZide

fingerhead schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:46:
G15 echt
hij typt ongelooflijk goed ideaal voor media center (LCD inc toetsen play etc.) handig in het donker super strak mooi design. geweldig handig die extra ''macro/snelkoppeling'' toetsen ideaal toetsenbord.

Mediacenter toetsenbord...? Als je achter een bureau zit ja... het nadeel wat de g15 dan heeft is een kabel. En hij is net iets te groot om effe op je koffietafel te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
trouwens, die 34 euro voor de g11 is de azerty versie. de qwerty staat op 46,30 dus dan is het verschil met de g15: 12,70. dat betaal je dus voor het lcd scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Laatst online: 05-03 02:55
trixx schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:32:
[...]
Zelf ben ik een CS'er. De G15 is leuk.... maar als het een keer echt niet gaat zoals het moet en je wordt kwaad dan is het toch heerlijk om je toetsenbord een ram te geven. Lucht in mijn geval vaak op.
Daar bestaat therapie voor. :P

Ik heb al anderhalf jaar een G15 en het is gewoon een uitstekend toetsenbord, voor gaming maar ook voor gewoon browsen en office werk. Ik had hiervoor een Logitech toetsenbord met laptop toetsen, toen aangeschaft omdat ik typen op de laptop die ik toen voor school had fijner vond, maar toch begin 2006 besloten een G15 te kopen en geen spijt van gehad, de toetsen zijn de fijnste die ik ooit heb gebruikt en ik heb met honderden verschillende gewerkt, bij de eerdere versies was er sprake van slijtage op de knoppen maar daar hebben de nieuwe versies, waar die van mij ook bij hoort geen last van, als ik er even een doekje overheen haal op de stof te verwijderen ziet ie er nog net zo uit als toen ie net uit de doos kwam.

De functies die het bord heeft zijn natuurlijk geweldig, alhoewel ik niet zoveel gebruik maak van de macro toetsen aangezien ik vooral FPs en RTs speel zonder moeilijke toetsencombinaties is het wel eens handig om te hebben, vooral omdat je op elk moment, zelf ingame binnen een paar seconden een nieuwe toetsencombinatie aan 1 van de toetsen kan hangen, en dat kun je dus 54 keer doen door de 18 knoppen en 3 modes.

Het lcd scherm gebruik ik vooral als klok, natuurlijk heb je op je desktop een tijdsaanduiding maar een analoge + digitale klok op je LCD, de dag en datum allemaal te checken in een oogopslag is toch wel fijn. Bij games die het LCD scherm ondersteunt gebruik ik vaak de beschikbare programma's, bij het ene spel is het handiger als de andere, bijvoorbeeld bij BF2 kun je met 1 van de beschikbare LCD programma's altijd zien hoeveel granaten je hebt, je k/d ratio altijd op je scherm en snel de server info zien voor als je dat bijvoorbeeld via Xfire aan iemand wilt doorgeven, het is dus zeker niet alleen info die altijd op je scherm staat maar in de meeste gevallen info waar je bepaalde toetsen voor moet indrukken of gewoon helemaal ingame niet krijgt. Als een spel niet door Logitech of de community word ondersteunt dan kun je altijd nog gewoon de klok laten staan en door je mp3's skippen zonder naar je desktop terug te moeten, iets wat ik persoonlijk erg handig vind. Ook gebruik ik een programma wat je toelaat in de task manager te komen via het LCD, handig als een spel blijft hangen en je niet meer op de desktop komt en niets meer reageerd maar je windows wel gewoon blijft lopen, voorheen moest ik altijd rebooten, nu kan ik gewoon via mijn lcd dat spel afsluiten, heeft me al zeker honderd reboots gescheelt. Ook gebruik ik een display die me laat zien wie er op Teamspeak aan het praten is, hoef je dat niet steeds te vragen. :P

Wat ook erg handig is is de schuif waarmee de de windows toetsen uitschakeld, iedereen die regelmatig een game speelt heeft vast wel meer dan eens per ongeluk op die toets geramt en naar zijn desktop zijn getrokken terwijl het spel gewoon door loopt. vind ik dit een betere oplossing dan je windows toetsen eraf slopen zoals veel gamers doen.

De backlight is natuurlijk helemaal ideaal, heeft 2 standen + een uitstand dus voor iedereen zou er wel een goede optie moeten zijn, als je vaak in het donker speelt dan werkt dat gewoon fijner als je net die ene toets snel moet vinden.

Mocht je echt de LCD niet willen dan kun je altijd nog de G11 nemen, hetzelfde bord zonder LCD.

Mijn volgende toetsenword word zeker weer een G15 of eventuele opvolger er van, ik zie momenteel niets beters op de markt, Logitech levert altijd kwaliteit en Razer daar ben ik nie zo weg van. Goedkoop kwaliteitloos spul kopen is niet mijn ding, vroeger toen kocht ik gewoon de goedkoopste muizen en toetsenborden die ik kon vinden en dan kon ik na 6 tot 9 maanden weer gaan zoeken, sinds ik alleen maar Logitech spul gebruik doe ik er jaren mee en omdat ze zoveel goed spul uitbrengen is bij mij nu meestal de vervanging omdat ik weer net dat iets betere toetsenbord/muis/joystick wil hebben terwijl hetgene van Logitech wat ik al heb nog prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fingerhead
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-03 17:41
trixx schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 15:52:
[...]

Mediacenter toetsenbord...? Als je achter een bureau zit ja... het nadeel wat de g15 dan heeft is een kabel. En hij is net iets te groot om effe op je koffietafel te leggen.
Ik denk dat jij dat een keyboard moet zoeken met een koffiehouder erin dan heb je de koffietafel ook niet meer nodig ;) miss eentje die dvd levert ofzo dan kan je die open doen en heb je koffiehouder.
en draadloos omg >< daar praat ik niet eens over

Intel Core i7 2600k @ 3.4GHz # Asus Sabertooth P67 # GeForce EVGA 8800GTX 768mb # 8gb Corsair Vengeance # 250gb SSD # 2x Samsung SyncMaster 940BF # Logitech G15 // G5 # Coolermaster iGreen power 500w # Windows 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205774

fingerhead schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:46:
G15 echt

Ik vind hem niet echt slijtvast
De S en de D heb ik bijvoorbeeld al niet meer :P Zie allen de lampers eronder haha.

Verder typt het tb er fijn. en de macro toetsen... tja die gebruik ik niet :P
Schermpje wel zeker handig, eigenlijk overbodige luxe. Weten wie er op ventrilo zitten en er connecten :P

Of klokje is ook handig

Verder niks op aan te merken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-04 14:02
Anoniem: 205774 schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 10:50:
[...]

Ik vind hem niet echt slijtvast
De S en de D heb ik bijvoorbeeld al niet meer :P Zie allen de lampers eronder haha.

Verder typt het tb er fijn. en de macro toetsen... tja die gebruik ik niet :P
Schermpje wel zeker handig, eigenlijk overbodige luxe. Weten wie er op ventrilo zitten en er connecten :P

Of klokje is ook handig

Verder niks op aan te merken :P
dat afslijten is bekend, dat het bij de eerste series van de G15 zo was. Kan je gewoon naar logitec sturen, krijg je gratis een nieuw tobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-04 23:23

Chiron

Moderator Discord
hrichard schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:15:
[...]

ja, ja, dat is allemaal wel leuk, maar er moet ook gewoon getypt worden, dus daar moet je sowiso nog een toetsenbord bijkopen.
Dat is juist het relaxte ervan, dan kan je gewoon een tobo erbij nemen waarmee je het lekkerst kan typen :) soms is een toetsenbord waarmee je lekker kan typen niet een toetsenbord waarmee je het lekkerste gamed :) Maar het is uiteraard een persoonlijk iets.

Bang te zijn dat je toetsen tekort komt met de nostromo hoef je niet, er zitten 3 shift modussen op, dus alle toetsen die je erop ziet zitten doe je x3 :) en dan heb je er wel genoeg hoor :D

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
heb hem hier liggen en hij is super fijn, alleen veel gamen doe ik niet dus daar kan ik niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Chiron schreef op vrijdag 20 juli 2007 @ 12:31:
[...]

Dat is juist het relaxte ervan, dan kan je gewoon een tobo erbij nemen waarmee je het lekkerst kan typen :) soms is een toetsenbord waarmee je lekker kan typen niet een toetsenbord waarmee je het lekkerste gamed :) Maar het is uiteraard een persoonlijk iets.

Bang te zijn dat je toetsen tekort komt met de nostromo hoef je niet, er zitten 3 shift modussen op, dus alle toetsen die je erop ziet zitten doe je x3 :) en dan heb je er wel genoeg hoor :D
het stond in de context dat het daarom toch weer duurder word.

[edit] ik heb voor ongeveer een 10tje (17 met verzendkosten)(o ja, wel 2e hands natuurlijk)een nostromo n52 aan kunnen schaffen, dus ik ga eens even kijken of dat een beetje werkt. >:) zo niet, dan ga ik waarschijnlijk toch voor de g15[edit] want ach, die 12,50 vind ik niet zo heel erg boeiend en dan heb je toch een leuk schermpje:P

maar het kan zijn dat ik alsnog voor iets heel anders kies uiteindelijk. ik laat het weten, ook hoe en waarom. in ieder geval eerst de nostromo n52 even testen, dit wel op mijn laptop aangezien het nieuwe systeem nog niet besteld is(komt denk ik met 3 weken,ligt aan levering)

[ Voor 32% gewijzigd door hrichard op 21-07-2007 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
goed, ik heb de nostromo speedpad n52 binnen. op eerste gezicht zie ik het voordeel helemaal niet ten opzichte van een toetsenbord. sommige knoppen(zoals '15') zijn zelfs naar mijn mening niet goed geplaatst, ik kan er in ieder geval lastig bij. als je je had zo legt dat je helemaal ondersteuning hebt, kun je er zelfs helemaal niet bij de nr 15(spatie).

je kunt wel de afstand instellen van , ik noem het maar even de ondersteuning, maar in de ene stand zit ik veel te ver van de knoppen en de andere weer te dicht op..

tot dusver de eerste looks, ik ga er even flink mee gamen en dan post ik wel even mijn andere ervaringen. als ik het niks vind is hij te koop voor 17 euro >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-04 05:56

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik ben zeer tevreden over m'n Zboard Merc. Het volledige toetsenbord met geintegreerd gamepad dus. Was ff een weekje wennen, maar speelt nu (vind ik) lekkerder dan aswd en dat zonder na een avond een verkrampte hand/pols te hebben

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
ok, the verdict:

de nostromo speedpad n52 doet het niet voor mij. natuurlijk ben ik jaren toetsenbord gewend, maar dat is het hem ook, het is een kwestie van wennen, als je jaren een n52 hebt dan wil je ook geen toetsenbord. of ik er beter van ga gamen? ik denk het echt niet. ook vind ik het raar dat je soms niet helemaal lekker bij de knoppen kan die ik overigens vrij stroef en lomp vind. maar ja, het is mijn mening, ik ga voor het toetsenbord. als iemand de nostromo wil overnemen, stuur me maar een mailtje, handleiding en software zit er bij:)

het word denk ik toch de g15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik heb op mijn werk ook eens een beetje de verschillende 'gaming' keyboards zitten bekijken en het lijkt me toch dat de G15 de beste keuze is, vooral als je er niet alleen mee gamed maar ook gewoon mee wilt werken en een beetje multimedia wilt aansturen, dat doet ie allemaal net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Laatst online: 25-04 21:38
G15 hands down. Hoef ik verder niet te motiveren :), is gewoon een erg fijn toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
gideon82 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 03:44:
G15 hands down. Hoef ik verder niet te motiveren :), is gewoon een erg fijn toetsenbord
voor jezelf hoef je het misschien niet te motiveren, maar voor anderen is dat juist zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

eerdere posts gaven imho al genoeg motivatie waarom de G15 tot 1 van de beste (veelzijdige) keyboards mag behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63111

Ik ben sinds gistermiddag in het bezit van de G15. Ik ging mijn nieuwe muis ophalen (Razer Copperhead) en heb gelijk de G15 ook maar meegenomen. Ik vind het een zeer fijn toetsenbord, heb er nog geen games mee gespeeld, maar het voelt allemaal wel erg lekker aan. Het LCD-scherm zie ik puur als een extraatje, ik kan nu tijdens gamen/leechen/rippen/etc mem en cpu load in de gaten houden. Prima ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 29-04 12:28

Sebazzz

3dp

Officieel mag je nog steeds niet gamen met de G15, en moet je gewoon een regulier tobo gebruiken ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
Leg uit, want hier hebben we niets aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
SinergyX schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 10:26:
eerdere posts gaven imho al genoeg motivatie waarom de G15 tot 1 van de beste (veelzijdige) keyboards mag behoren.
uiteraard, maar iedereen heeft ook zijn con's en pro's.

voor mij is het wel duidelijk iig, maar post dat dan gewoon niet of post met argumenten.

iedereen kan wel roepen dat iets geweldig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:12

Patriek

edit koning

Het ligt er aan wat voor games je speelt, maar voor de meesten is de meerwaarde van een tobo als Logitech G15, Steelseries 6G, Razer Tarantula en Reclusa het geld niet waard. Ze zijn (net als andere gamers gear) behoorlijk overpriced. Het enige wat verbeterd kan worden ten opzichte van een gemiddeld toetsenbord is imo:

- betere toetsenindeling voor het gamen (de layout is bedacht voor typen, niet gamen)
- smaller ontwerp (je wilt geen breed tobo als je een grote gamers muismat hebt)
- snellere toetsenaanslag met minder moeite (tegen typfouten is dit goed, maar niet voor gamen)
- meer toetsen tegelijkertijd kunnen activeren (bij normale tobo`s ben gelimiteerd tot 3 of 4 - ligt aan de combo)
- macro`s kunnen maken (al kan dit ook vaak met ingame binds en in de e-sport is `t verboden volgens mij)
- belichting v/d toetsen (handig als je op LANs speelt)
- Windows start knop kunnen disablen / enablen met een switch (al kan dit ook in windows register als je `m nooit gebruikt)
- Geheugen op `t tobo dat je config bewaard (handig als je regelmatig op andere PC`s speelt)

Maar enkel de bovenste drie vind ik van echt belang. En de meeste dure gaming tobo`s gaan daar al de mist in. Persoonlijk vind ik gamepads ook meer geschikt voor gamen (om naast je typ-tobo te gebruiken). Ik raad de meeste gamers aan gewoon een Logitech Ultra-X of Microsoft Comfort Curve 2000 te nemen, die ook lekker snelle 'low-profile' toetsen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Patriek op 26-07-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 29-04 12:28

Sebazzz

3dp

The Triad schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:36:
Officieel mag je nog steeds niet gamen met de G15, en moet je gewoon een regulier tobo gebruiken ;)
- "(al kan dit ook vaak met ingame binds en in de e-sport is `t verboden volgens mij)"\
Dat is er al 1 ;)
Maar ook het LCD display vormt problemen t.o.v iemand die er geen heeft, (maw je kan er voordeel bij hebben)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben op de Asian LAN gaming geweest, daar mag je gewoon met de G15 spelen, puur omdat de Logitech software (voor macro etc) niet geinstalleerd is en dus heel dat 'extra' niet werkt ;) Ze hadden hem daar hoofdzakelijk voor de backlight. Mede de reden denk ik waarom er (dacht ik) geen keyboards zijn die eigen opslag hebben, die zouden dus per definitie al niet toegestaan zijn.

Daarbij spelen de meeste 'grote' spelers volgens mij nog steeds op een simpele qwerty toetsenbord, maar belangrijk is dat de term 'gamen' zo enorm groot is, dat je simpelweg niet kan zeggen dat voor 'gamen' dit en dat keyboard de beste is. Allround is best mogelijk, maar er is een te groot verschil in FPS, RTS of MMO en bediening ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

The Triad schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:10:
[...]

- "(al kan dit ook vaak met ingame binds en in de e-sport is `t verboden volgens mij)"\
Dat is er al 1 ;)
Maar ook het LCD display vormt problemen t.o.v iemand die er geen heeft, (maw je kan er voordeel bij hebben)
Tis maar net in hoeverre je als organisator voordelen in hardware toelaat. Minder menselijke handelingen die ook nog eens sneller gaan (zoals bij macro`s) weegt stukken zwaarder dan dat een muis die preciezer is of een tobo dat beter gamed. Zo`n display zal geen probleem zijn hoor (aan wat voor voordeel dacht jij?).

Ik weet overigens niet zeker of macro`s verboden zijn hoor. Denk dat zoiets voornamelijk bij RTS games speelt (waar ik niet in thuis ben).

[ Voor 5% gewijzigd door Patriek op 26-07-2007 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177151

ik speel ook gewoon op een normaal bordje (digital media pro van microsoft) en het bevalt hartstikke goed, niet zo duur en alles zit er op wat ik er op wil hebben.
en als je vind dat het lcd op de g15 gwoon een hebbeding is dan neem je toch gewoon de g11 :)
scheelt weer 6 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Patriek schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:05:
Het ligt er aan wat voor games je speelt, maar voor de meesten is de meerwaarde van een tobo als Logitech G15, Steelseries 6G, Razer Tarantula en Reclusa het geld niet waard. Ze zijn (net als andere gamers gear) behoorlijk overpriced. Het enige wat verbeterd kan worden ten opzichte van een gemiddeld toetsenbord is imo:

- betere toetsenindeling voor het gamen (de layout is bedacht voor typen, niet gamen)
- smaller ontwerp (je wilt geen breed tobo als je een grote gamers muismat hebt)
- snellere toetsenaanslag met minder moeite (tegen typfouten is dit goed, maar niet voor gamen)
- meer toetsen tegelijkertijd kunnen activeren (bij normale tobo`s ben gelimiteerd tot 3 of 4 - ligt aan de combo)
- macro`s kunnen maken (al kan dit ook vaak met ingame binds en in de e-sport is `t verboden volgens mij)
- belichting v/d toetsen (handig als je op LANs speelt)
- Windows start knop kunnen disablen / enablen met een switch (al kan dit ook in windows register als je `m nooit gebruikt)
- Geheugen op `t tobo dat je config bewaard (handig als je regelmatig op andere PC`s speelt)

Maar enkel de bovenste drie vind ik van echt belang. En de meeste dure gaming tobo`s gaan daar al de mist in. Persoonlijk vind ik gamepads ook meer geschikt voor gamen (om naast je typ-tobo te gebruiken). Ik raad de meeste gamers aan gewoon een Logitech Ultra-X of Microsoft Comfort Curve 2000 te nemen, die ook lekker snelle 'low-profile' toetsen hebben.
Ik kan natuurlijk alleen maar over de G15 praten aangezien dat de enige gamer keyboard is die ik langer dan 10 minuten heb geprobeert maar je vergeet toch wat dingen in je verhaal. ten eerste valt de prijs van de G15 best mee, 55 euro hier op pricewatch, als ik bekijk wat voor toetsenborden er op mijn werk aan klanten worden verkocht bij hun nieuwe PC's zijn die rond dezelfde prijsklasse of nog duurder. (dan heb ik het dus over 'normale' Logitech tobo's) En als ze dan een goedkoper tobo nemen dan zjn ze na 9 tot 12 maanden weer toe aan een nieuwe, terwijl ik na anderhalf jaar nog met een G15 zit die als ik er een doekje overheen haal nog net zo uit ziet en net zo werkt als de eerste dag dat ik heb gebruikte.

Een gaming layout is natuurlijk leuk, maar dat gaat dan het normale typwerk in de weg zitten, laat staan dat al die bedrijven dan ongetwijfeld allemaal een eigen layout gaan verzinnen en dat omdat geen van allen aanslaat je als gamer weer moet wennen als je een nieuw toetsenbord aanschaft.

Brede toetsenborden zijn juist mijn ding, ik kan echt niet tegen die moderne smalle dingen, een beetje gamer schaft ook een goed bureau aan waar ie alles wat ie nodig heeft kan neerzetten, ik heb mijn pc, 22 inch minitor, G15, muismat van 30 bij 40 cm en een Logitech Extrem 3d pro op mijn burea staan, allemaal erg groot maar nog mijn halve bureau vrij voor andere dingen. Maar goed dat is dus iets persoonlijks.

En wat de toetsen betreft is het ook persoonlijk, ik heb altijd van die normale oem toetsenborden gebruikt en dan werkt de ene beter dan de andere, toen overgestapt op een tobo met 'laptop' toetsen, dat werkt best voor gamen maar als ik dan nu mijn G15 heb dan werkt dat toch wel supergoed, voelt goed aan en betere toetsen voor gamen ben ik nog nooit tegengekomen.

Gamepads op de PC daar hou ik niet zo van, uren bezig met het goed instellen en werkt nooit zo goed als op een console, daarom heb ik dus een ps2 en een Wii, dat is gewoon inpluggen (bij de ps2 dan) en het werkt, geen gezeik met drivers, profielen, calibreren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

1shot1kill schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:35:
[...]

Ik kan natuurlijk alleen maar over de G15 praten aangezien dat de enige gamer keyboard is die ik langer dan 10 minuten heb geprobeert maar je vergeet toch wat dingen in je verhaal. ten eerste valt de prijs van de G15 best mee, 55 euro hier op pricewatch, als ik bekijk wat voor toetsenborden er op mijn werk aan klanten worden verkocht bij hun nieuwe PC's zijn die rond dezelfde prijsklasse of nog duurder. (dan heb ik het dus over 'normale' Logitech tobo's) En als ze dan een goedkoper tobo nemen dan zjn ze na 9 tot 12 maanden weer toe aan een nieuwe, terwijl ik na anderhalf jaar nog met een G15 zit die als ik er een doekje overheen haal nog net zo uit ziet en net zo werkt als de eerste dag dat ik heb gebruikte.
Dan worden die klanten ook behoorlijk opgelicht. Goedkope Logitech toetsenbordjes kosten rond de 10 euro en gaan jaren mee als je er een beetje normaal mee om gaat. Ik ken zat mensen met toetsenborden van rond de 10~15 euro die al minstens een jaar of 3~4 mee gaan. De tekst zit nog steeds op de toetsen en die toetsenborden werken nog steeds hetzelfde als toen ze nieuw waren. En ja, op die toetsenborden wordt ook gegamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k ken niemand met een goedkoop toetsenbord die er na een jaar al problemen mee heeft. toetsenbord en muis zijn van die dingen die nou juist zo goed als nooit kapot gaan. (tenzij er een glas drinken overheen valt ;) ) Hoe meer er op een toetsenbord zit, zoals bij de G15, hoe eerder het kapot kan gaan. dus eigenlijk is het gwoon onzin als je een duur toetsenbord koopt. zelf ook een toetsenbord gehad die zeker wel 6 jaar mee is gegaan totdat er bier overheen viel 8)7 en dat was echt een van de simpelsten die er te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

De meeste simpele toetsenborden kan je gewoon in de vaatwasser doen, hoor. Daar gaan ze niet kapot van. En dan is je toetsenbord ook weer brandschoon.

http://plasticbugs.com/?p=263

Dat hoef je met een G15 niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paddixx schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 19:38:
De meeste simpele toetsenborden kan je gewoon in de vaatwasser doen, hoor. Daar gaan ze niet kapot van. En dan is je toetsenbord ook weer brandschoon.

http://plasticbugs.com/?p=263

Dat hoef je met een G15 niet te proberen.
klopt, alleen wel goed laten drogen. zoveel zit er niet in aan elektrische componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

1shot1kill schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:35:
[...]
Zo`n Logitech Ultra-X bordje kost anders maar 20 euro ofzo. Al heb je gelijk dat de G15 het langer uit houdt. Maar zoals al gezegd gaan tobo`s helemaal niet snel kapot. Dus degenen die na 1 jaar al een nieuwe moeten doen echt iets verkeerd.
Een gaming layout is natuurlijk leuk, maar dat gaat dan het normale typwerk in de weg zitten, laat staan dat al die bedrijven dan ongetwijfeld allemaal een eigen layout gaan verzinnen en dat omdat geen van allen aanslaat je als gamer weer moet wennen als je een nieuw toetsenbord aanschaft.
Ja, maar het gaat hier toch om het gamen? Typen tijdens het spelen word alleen maar minder met alle ingebouwde voicecom en taunts tegenwoordig. En in de gevallen dat je dit wél wilt doen zal het niet in een cruciaal game moment zijn en kan je dus je tobo er bij schuiven. Al zal dit alleen fijn werken i.c.m. een gamepad, want twee complete tobo`s (een voor gamen en een voor typen) naast elkaar is geen doen.

Ik begrijpt je punt in de game-layout-standaard, maar als er een beetje stabiel merk is (zoals z-board) dan kun je daar toch gewoon bij blijven? Daar zullen ze wel rekening mee houden denk ik.
Nadeel vind ik wel (net als bij muizen) dat veel fabrikanten het nodig vinden om de indeling a-symetisch te maken, wat `t hele bord ongeschikt maakt voor linkshandige muizers onder ons (toch 1 op 10 mensen).
Brede toetsenborden zijn juist mijn ding, ik kan echt niet tegen die moderne smalle dingen, een beetje gamer schaft ook een goed bureau aan waar ie alles wat ie nodig heeft kan neerzetten, ik heb mijn pc, 22 inch minitor, G15, muismat van 30 bij 40 cm en een Logitech Extrem 3d pro op mijn burea staan, allemaal erg groot maar nog mijn halve bureau vrij voor andere dingen. Maar goed dat is dus iets persoonlijks.
Je begrijpt m`n punt niet echt. Het is geen kwestie van de groote van je bureau, maar de breedte van je schouders. Voorbeeld: je gebruikt WASD voor movement en je muist met je rechterhand. Je wilt waarschijnlijk het liefst je arm recht naar voren houden en je muis in het midden van je muismat. Probleem is dat vanaf je linkerhand de rest van het toetsenbord nog naar rechts loopt, richting je mat. Als je een beetje grote mat hebt, dan past dat helemaal niet. Kortom, je bent geforceerd je arm en tobo meer naar links te leggen, of je andere hand en muis+mat naar rechts (of allebij).Ik denk dat velen het zelfde hebben ervaren.
En wat de toetsen betreft is het ook persoonlijk, ik heb altijd van die normale oem toetsenborden gebruikt en dan werkt de ene beter dan de andere, toen overgestapt op een tobo met 'laptop' toetsen, dat werkt best voor gamen maar als ik dan nu mijn G15 heb dan werkt dat toch wel supergoed, voelt goed aan en betere toetsen voor gamen ben ik nog nooit tegengekomen.
Klopt, verscheelt veel. Daarom zijn wij hier om onze ervaringen uit te wisselen :).
Gamepads op de PC daar hou ik niet zo van, uren bezig met het goed instellen en werkt nooit zo goed als op een console, daarom heb ik dus een ps2 en een Wii, dat is gewoon inpluggen (bij de ps2 dan) en het werkt, geen gezeik met drivers, profielen, calibreren etc.
Jij dacht zeker dat ik een gamepad als een playstation-controller o.i.d. bedoelde? Nee ik bedoel meer zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.gamegear.be/images/fang.jpg
Al is die Z-board Fang niet echt een goed product (met name de toetsaanslagen). Ben zelf nog geen goede gamepad tegengekomen. Maar het idee is goed imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
Ik heb mijn G15 naast een Corepad Magna (+-25cm) muismat staan maar dr geen probleem mee, enigste nadeel was dat ik eerst met zo'n stoffen muismatje en Logitech internet navigator de joystick er nog tussen kom zetten, dat gaat nu wat minder,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
Ik weet niet met wat voor mensen jullie omgaan, maar mensen die normaal gebruik maken van een tobo (dus de niet ICTers) doen toch echt een heel stuk minder lang met een toetsenbord, om te beginnen omdat die het besef niet eens hebben dat zo'n ding wel eens verder schoongemaakt moet worden dan een doekje over de bovenkant van de toetsen. Dat er geen slijtage op de knoppen zelf komt vind ik niet zo gek, volgens mij moet je er met het gros van de toetsenborden een puntig voorwerp bij pakken om die letters eruit te krassen, iets wat bij het typen niet gebeurt. Dat ze het niet meteen vervangen heeft meestal met zuinigheid te maken (ik heb met leraren gewerkt, zuiniger dan die groep vind je ze niet in nederland) maar ze hebben toch al vaak binnen een jaar last van slecht werkende toetsen en defecten, iets wat ik dat ik in de verkoop zit ook veel merk.
Patriek schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:11:
[...]

Zo`n Logitech Ultra-X bordje kost anders maar 20 euro ofzo. Al heb je gelijk dat de G15 het langer uit houdt. Maar zoals al gezegd gaan tobo`s helemaal niet snel kapot. Dus degenen die na 1 jaar al een nieuwe moeten doen echt iets verkeerd.

[...]

Ja, maar het gaat hier toch om het gamen? Typen tijdens het spelen word alleen maar minder met alle ingebouwde voicecom en taunts tegenwoordig. En in de gevallen dat je dit wél wilt doen zal het niet in een cruciaal game moment zijn en kan je dus je tobo er bij schuiven. Al zal dit alleen fijn werken i.c.m. een gamepad, want twee complete tobo`s (een voor gamen en een voor typen) naast elkaar is geen doen.

Ik begrijpt je punt in de game-layout-standaard, maar als er een beetje stabiel merk is (zoals z-board) dan kun je daar toch gewoon bij blijven? Daar zullen ze wel rekening mee houden denk ik.
Nadeel vind ik wel (net als bij muizen) dat veel fabrikanten het nodig vinden om de indeling a-symetisch te maken, wat `t hele bord ongeschikt maakt voor linkshandige muizers onder ons (toch 1 op 10 mensen).

[...]

Je begrijpt m`n punt niet echt. Het is geen kwestie van de groote van je bureau, maar de breedte van je schouders. Voorbeeld: je gebruikt WASD voor movement en je muist met je rechterhand. Je wilt waarschijnlijk het liefst je arm recht naar voren houden en je muis in het midden van je muismat. Probleem is dat vanaf je linkerhand de rest van het toetsenbord nog naar rechts loopt, richting je mat. Als je een beetje grote mat hebt, dan past dat helemaal niet. Kortom, je bent geforceerd je arm en tobo meer naar links te leggen, of je andere hand en muis+mat naar rechts (of allebij).Ik denk dat velen het zelfde hebben ervaren.

[...]

Klopt, verscheelt veel. Daarom zijn wij hier om onze ervaringen uit te wisselen :).

[...]

Jij dacht zeker dat ik een gamepad als een playstation-controller o.i.d. bedoelde? Nee ik bedoel meer zoiets als dit:

[afbeelding]
Al is die Z-board Fang niet echt een goed product (met name de toetsaanslagen). Ben zelf nog geen goede gamepad tegengekomen. Maar het idee is goed imo.
Ten eerste moet je er even rekening mee houden dat alles in een echte computer winkel net ietsje duurder is dan bij een webwinkel, aangezien er een winkelruimte en verkopend personeel betaald moet worden bovenop wat webwinkels uitgeven, daarbij komt ook nog eens persoonlijke service wat toch wat fijner is dan het ene na het andere emailtje. Maar vooral dat Ultra X toetsenbordje wat jij noemt mag dan wel goedkoop zijn, er zijn veel klachten over vooral de spatiebalk die nogal snel slechter of helemaal niet meer gaat werken, en dat is dan 1 van de belangrijkste toetsen op een tobo dus dat kun je niet gaan negeren.

Natuurlijk gaat het in de eerste plaats om het gamen, maar om nou een toetsenbord te kopen om te gamen en als je dan ff wat moet tikken van toetsenbord moet verwisselen is ook niet alles, ook aangezien dat alleen maar meer ruimte kost. Een goed gaming toetsenbord moet natuurlijk game functies hebben maar ook bij de alledaagse applicaties z'n werk doen, anders is geen enkele van die bordjes het geld waard.

En Zboard is nou net weer iets met een goed concept, maar wat het om de een of andere reden niet zo populair is, waarschijnlijk toch omdat gamers niet gewent willen raken aan een unieke toetsensetup en straks als het niet meer verkrijgbaar is alles opnieuw moeten leren en voordat dat gebeurt ook gewoon bij iemand anders op een normaal toetsenbord kunnen gamen. Ik heb zelf bij Zboard het gevoel dat het vooral de wat minder actieve gamers zijn die het kopen, want in de game communities waar ik actief ben met hardcore gamers is het helemaal niet populair, het tegenovergestelde zelfs. De G15 is dan toch bij zeker 1 op de 3 vertegenwoordigt, waarschijnlijk toch omdat het een gewoon toetsenbord is met veel gamefuncties erbij, dat trekt echte gamers toch meer denk ik.

Nou ben ik best wel breed (niet superbreed) maar die lengte van de G15 is nou niet zo enorm lang dat het ooit een probleem zal worden, om te beginnen omdat als je met WASD speelt (wat ik trouwens niet doe) je het toetsenbord op dezelfde afstand van je muis hebt als een normaal toetsenbord (die extra paar centimeter zitten aan de andere kant van het toetsenbord, nog links van de WASD toetsen, wat dus helemaal geen extra lengte aan de rechterkant geeft), dus daar zul je nooit en te nimmer meer last van hebben dan bij een gewoon toetsenbord (dus niet die moderne smalle crap waar ze alle toetsen aan de rechterkant van het toetsenbord zo dicht mogelijk op elkaar hebben gedrukt), ik heb zelfs nog 15cm tussen mijn G15 en de muismat (30 bij 40cm) zitten.

Het probleem met die gamepads die jij bedoelt is dat het voor een gamer gewoon te riskant is, als jij daar aan gewent raakt en het product wordt niet populair dan zit je daar toch mee als het stuk gaat ofzo en het niet meer geleverd kan worden, daarnaast zijn er daarvoor nu verschillende fabrikanten met allemaal hun eigen layout, welke je ook neemt je hebt gewoon nooit zekerheid dat je straks weer weken lang aan een nieuwe setup moet wennen. Dat is dus het voordeel van de normal layout op toetsenborden, ik gebruik al sinds ik half-life heb gekocht in 1999 dezelfde layout for alle fps games, als ik zo'n ding toen had gekocht weet ik zeker dat ik al minstens een keer het allemaal weer opnieuw had moeten leren. En nu is sindsdien 70% van de gamers op wasd overgestapt maar ik kan daar niet aan wennen, dat die W niet recht boven de S zit kan ik met FPS games echt niet aan wennen, bovendien kan ik mijn hand dan niet gewoon laten rusten zonder een andere toets met natuurlijk een functie in te drukken, daarom blijf ik dus al jaren trouw aan de pijltjes toetsen waar ik aan alle kanten toegang heb tot vele toetsen en mijn hand gewoon kan laten rusten, waar ik bij de wasd toch beperkter uitkom met de toetsen binnen het bereik van mijn vingers en mijn hand minder rust kan geven tijdens het gamen. (niet met de G15 natuurlijk als je de G toetsen gebruikt maar die gebruik ik dus zelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
even een update:

uiteindelijk heb ik de nostromo verkocht, hij beviel mij niet.

ik heb nu een g15 toetsenbord, ik dacht: ach op een systeem van rond de 1700 euro maakt die paar euro voor de lcd ook niet uit.

het toetsenbord bevalt mij zeer goed, wat mij opvalt is dat het lcd scherm mij beter bevalt dan verwacht, niet zozeer de profielen in games om te kijken hoeveel mensen je om het leven hebt gebracht e.d. maar vooral het geluid, de klok en helemaal handig vind ik de functie dat je kan zien dat je nieuwe email hebt(en hoeveel). nadeel vind ik wel weer dat als je het scherm inklapt, het lcd scherm niet uitgaat.. beetje omslagtig, inklappen spaard geen energie dus.(waarom zou je dat ook willen eigenlijk)

hoe verast ik was door het lcd scherm hoe teleurgesteld ik weer was met de g-toetsen. ik speel veel FPS games en had gedacht dat de g-toetsen me dan goed van pas gingen komen. helaas, voor goed gebruik vind ik dat de toetsen te ver weg zitten van de normale toetsen om snel in te kunnen drukken/ te reageren in het heetst van de strijd. je moet echt helemaal naar links met je hand om bij de g-toetsen te komen, wat ik erg jammer vind.

voor de rest is de backlight wel weer idiaal, de usb heb ik nog niet gebruikt(volgens mij ook geen 2.0), misschien alleen nuttig voor extra lampje of je usb koffiemokverwarmer }:O de mediatoetsen zijn superhandig en verder is het ergonomisch ook gewoon een erg fijn toetsenbord.

conclusie: speel je FPS, koop het tb dan (naar mijn mening) niet voor de g-toetsen, ik ben wel benieuwd naar mensen die FPS spelen en die ze wel gebruiken(op wat voor manier dan).

voor de rest heeft bijna alles een echte plus, en het lcd scherm bevalt me veel meer dan slechts een hebbedingetje, of het het geld waard is moet je zelf weten.
Pagina: 1 2 Laatste