trixx schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 13:32:
[...]
Zelf ben ik een CS'er. De G15 is leuk.... maar als het een keer echt niet gaat zoals het moet en je wordt kwaad dan is het toch heerlijk om je toetsenbord een ram te geven. Lucht in mijn geval vaak op.
Daar bestaat therapie voor.
Ik heb al anderhalf jaar een G15 en het is gewoon een uitstekend toetsenbord, voor gaming maar ook voor gewoon browsen en office werk. Ik had hiervoor een Logitech toetsenbord met laptop toetsen, toen aangeschaft omdat ik typen op de laptop die ik toen voor school had fijner vond, maar toch begin 2006 besloten een G15 te kopen en geen spijt van gehad, de toetsen zijn de fijnste die ik ooit heb gebruikt en ik heb met honderden verschillende gewerkt, bij de eerdere versies was er sprake van slijtage op de knoppen maar daar hebben de nieuwe versies, waar die van mij ook bij hoort geen last van, als ik er even een doekje overheen haal op de stof te verwijderen ziet ie er nog net zo uit als toen ie net uit de doos kwam.
De functies die het bord heeft zijn natuurlijk geweldig, alhoewel ik niet zoveel gebruik maak van de macro toetsen aangezien ik vooral FPs en RTs speel zonder moeilijke toetsencombinaties is het wel eens handig om te hebben, vooral omdat je op elk moment, zelf ingame binnen een paar seconden een nieuwe toetsencombinatie aan 1 van de toetsen kan hangen, en dat kun je dus 54 keer doen door de 18 knoppen en 3 modes.
Het lcd scherm gebruik ik vooral als klok, natuurlijk heb je op je desktop een tijdsaanduiding maar een analoge + digitale klok op je LCD, de dag en datum allemaal te checken in een oogopslag is toch wel fijn. Bij games die het LCD scherm ondersteunt gebruik ik vaak de beschikbare programma's, bij het ene spel is het handiger als de andere, bijvoorbeeld bij BF2 kun je met 1 van de beschikbare LCD programma's altijd zien hoeveel granaten je hebt, je k/d ratio altijd op je scherm en snel de server info zien voor als je dat bijvoorbeeld via Xfire aan iemand wilt doorgeven, het is dus zeker niet alleen info die altijd op je scherm staat maar in de meeste gevallen info waar je bepaalde toetsen voor moet indrukken of gewoon helemaal ingame niet krijgt. Als een spel niet door Logitech of de community word ondersteunt dan kun je altijd nog gewoon de klok laten staan en door je mp3's skippen zonder naar je desktop terug te moeten, iets wat ik persoonlijk erg handig vind. Ook gebruik ik een programma wat je toelaat in de task manager te komen via het LCD, handig als een spel blijft hangen en je niet meer op de desktop komt en niets meer reageerd maar je windows wel gewoon blijft lopen, voorheen moest ik altijd rebooten, nu kan ik gewoon via mijn lcd dat spel afsluiten, heeft me al zeker honderd reboots gescheelt. Ook gebruik ik een display die me laat zien wie er op Teamspeak aan het praten is, hoef je dat niet steeds te vragen.
Wat ook erg handig is is de schuif waarmee de de windows toetsen uitschakeld, iedereen die regelmatig een game speelt heeft vast wel meer dan eens per ongeluk op die toets geramt en naar zijn desktop zijn getrokken terwijl het spel gewoon door loopt. vind ik dit een betere oplossing dan je windows toetsen eraf slopen zoals veel gamers doen.
De backlight is natuurlijk helemaal ideaal, heeft 2 standen + een uitstand dus voor iedereen zou er wel een goede optie moeten zijn, als je vaak in het donker speelt dan werkt dat gewoon fijner als je net die ene toets snel moet vinden.
Mocht je echt de LCD niet willen dan kun je altijd nog de G11 nemen, hetzelfde bord zonder LCD.
Mijn volgende toetsenword word zeker weer een G15 of eventuele opvolger er van, ik zie momenteel niets beters op de markt, Logitech levert altijd kwaliteit en Razer daar ben ik nie zo weg van. Goedkoop kwaliteitloos spul kopen is niet mijn ding, vroeger toen kocht ik gewoon de goedkoopste muizen en toetsenborden die ik kon vinden en dan kon ik na 6 tot 9 maanden weer gaan zoeken, sinds ik alleen maar Logitech spul gebruik doe ik er jaren mee en omdat ze zoveel goed spul uitbrengen is bij mij nu meestal de vervanging omdat ik weer net dat iets betere toetsenbord/muis/joystick wil hebben terwijl hetgene van Logitech wat ik al heb nog prima werkt.