Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Hij lijkt inderdaad identiek maar zonder schermpje. Zit je krap bij kas, is dat zeker een optie
[ Voor 28% gewijzigd door SinergyX op 12-07-2007 13:15 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Belkin Nostromo Speedpad n52
Het duurt een week of 2 voordat je eraan gewend bent, maar dan laat je je tegenstanders alle hoeken en gaten van het level zien
en dat voor 25 ~ 30 euro bij de Mediamarkt. Daar kan echt geen G15, Frogpad, of Z-Board tegenop, helemaal niet als je naar de prijs kijkt.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Killzone schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:55:
Hoewel ik wel waarde aan een scherm hecht, omdat ik geen klok hier in de buurt heb, en het dan toch erg fijn vind om even de tijd te checken.

koop je toch gewoon zoiets als dit? heb je dat scherm niet meer nodig
[ Voor 48% gewijzigd door hrichard op 12-07-2007 23:59 ]
Zo`n Logitech Ultra-X bordje kost anders maar 20 euro ofzo. Al heb je gelijk dat de G15 het langer uit houdt. Maar zoals al gezegd gaan tobo`s helemaal niet snel kapot. Dus degenen die na 1 jaar al een nieuwe moeten doen echt iets verkeerd.1shot1kill schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 18:35:
[...]
Ik kan natuurlijk alleen maar over de G15 praten aangezien dat de enige gamer keyboard is die ik langer dan 10 minuten heb geprobeert maar je vergeet toch wat dingen in je verhaal. ten eerste valt de prijs van de G15 best mee, 55 euro hier op pricewatch, als ik bekijk wat voor toetsenborden er op mijn werk aan klanten worden verkocht bij hun nieuwe PC's zijn die rond dezelfde prijsklasse of nog duurder. (dan heb ik het dus over 'normale' Logitech tobo's) En als ze dan een goedkoper tobo nemen dan zjn ze na 9 tot 12 maanden weer toe aan een nieuwe, terwijl ik na anderhalf jaar nog met een G15 zit die als ik er een doekje overheen haal nog net zo uit ziet en net zo werkt als de eerste dag dat ik heb gebruikte.
Ja, maar het gaat hier toch om het gamen? Typen tijdens het spelen word alleen maar minder met alle ingebouwde voicecom en taunts tegenwoordig. En in de gevallen dat je dit wél wilt doen zal het niet in een cruciaal game moment zijn en kan je dus je tobo er bij schuiven. Al zal dit alleen fijn werken i.c.m. een gamepad, want twee complete tobo`s (een voor gamen en een voor typen) naast elkaar is geen doen.Een gaming layout is natuurlijk leuk, maar dat gaat dan het normale typwerk in de weg zitten, laat staan dat al die bedrijven dan ongetwijfeld allemaal een eigen layout gaan verzinnen en dat omdat geen van allen aanslaat je als gamer weer moet wennen als je een nieuw toetsenbord aanschaft.
Ik begrijpt je punt in de game-layout-standaard, maar als er een beetje stabiel merk is (zoals z-board) dan kun je daar toch gewoon bij blijven? Daar zullen ze wel rekening mee houden denk ik.
Nadeel vind ik wel (net als bij muizen) dat veel fabrikanten het nodig vinden om de indeling a-symetisch te maken, wat `t hele bord ongeschikt maakt voor linkshandige muizers onder ons (toch 1 op 10 mensen).
Je begrijpt m`n punt niet echt. Het is geen kwestie van de groote van je bureau, maar de breedte van je schouders. Voorbeeld: je gebruikt WASD voor movement en je muist met je rechterhand. Je wilt waarschijnlijk het liefst je arm recht naar voren houden en je muis in het midden van je muismat. Probleem is dat vanaf je linkerhand de rest van het toetsenbord nog naar rechts loopt, richting je mat. Als je een beetje grote mat hebt, dan past dat helemaal niet. Kortom, je bent geforceerd je arm en tobo meer naar links te leggen, of je andere hand en muis+mat naar rechts (of allebij).Ik denk dat velen het zelfde hebben ervaren.Brede toetsenborden zijn juist mijn ding, ik kan echt niet tegen die moderne smalle dingen, een beetje gamer schaft ook een goed bureau aan waar ie alles wat ie nodig heeft kan neerzetten, ik heb mijn pc, 22 inch minitor, G15, muismat van 30 bij 40 cm en een Logitech Extrem 3d pro op mijn burea staan, allemaal erg groot maar nog mijn halve bureau vrij voor andere dingen. Maar goed dat is dus iets persoonlijks.
Klopt, verscheelt veel. Daarom zijn wij hier om onze ervaringen uit te wisselenEn wat de toetsen betreft is het ook persoonlijk, ik heb altijd van die normale oem toetsenborden gebruikt en dan werkt de ene beter dan de andere, toen overgestapt op een tobo met 'laptop' toetsen, dat werkt best voor gamen maar als ik dan nu mijn G15 heb dan werkt dat toch wel supergoed, voelt goed aan en betere toetsen voor gamen ben ik nog nooit tegengekomen.
Jij dacht zeker dat ik een gamepad als een playstation-controller o.i.d. bedoelde? Nee ik bedoel meer zoiets als dit:Gamepads op de PC daar hou ik niet zo van, uren bezig met het goed instellen en werkt nooit zo goed als op een console, daarom heb ik dus een ps2 en een Wii, dat is gewoon inpluggen (bij de ps2 dan) en het werkt, geen gezeik met drivers, profielen, calibreren etc.

Al is die Z-board Fang niet echt een goed product (met name de toetsaanslagen). Ben zelf nog geen goede gamepad tegengekomen. Maar het idee is goed imo.