- NAC Breda -
Beide zijn goed.Vatt schreef op maandag 16 juli 2007 @ 20:40:
Zo, dezelfde processor en scheelt eventjes 100 euro! Wie van de 2 zit fout?
Let op, de ene is leverbaar, de ander niet, de ene heeft nieuwe prijzen ( vanaf 22JULI, maar is pas vanaf dan leverbaar ), de ander heeft de proc nu al voor de jackpot maar wel direct leverbaar..
Mijn geduld wint het wel van 100 euro..
Oslik blyat! Oslik!
Dank, goeie zetdion_b schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:07:
Even een merge van "Welke prijsdalingen komen er precies in juli" en "Prijsdalingen: AMD en Intel". beide topics gaan over exact hetzelfde, dus is een topic meer dan genoeg
- NAC Breda -
Ik wil helemaal niet overclockenbrama schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:44:
[...]
Als je een FSB1066 (of hoger) CPU hebt, heb je de Gigabyte G33m-DS2R mATX. Deze haalt FSB's van over de 500Mhz, heeft solid caps, en klokt (dus) heerlijk over. Helaas bij FSB800 CPU's is er geen 1:1 FSB:RAM divider, waardoor je daar sneller aan je geheugenlimiet komt.
Hier zit de raid-versie van de nieuwe intel sata-controller op, en 5 SATA-aansluitingen, onboard sound, maar geen wifi/sli. Topicje over dit ding: http://www.hardforum.com/...191867&highlight=g33-ds3r
Daarnaast heb ik de vervelende eigenschap om altijd voor Asus te kiezen aangezien ik andere bordjes gewoon niet vertrouw, ze zullen tegenwoordig heus wel te vertrouwen zijn, maar dat neemt niet weg dat het me dan alsnog niet lekker zit... sprinkhanen zijn best te eten met een chocoladesausje maar ik heb liever gewoon een ijsje met chocoladesaus
Verwijderd
Yep, heb je helemaal gelijk in, maar we zitten met z'n allen al een tijd te wachten op de prijsdalingen van 22 juli en dan zouden we ineens dat laatste stukje geduld niet meer hebben
Nouja.. als ze vanaf vandaag voor 199 euro kunnen leveren vind ik het ook wel best hoorVerwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:25:
[...]
Yep, heb je helemaal gelijk in, maar we zitten met z'n allen al een tijd te wachten op de prijsdalingen van 22 juli en dan zouden we ineens dat laatste stukje geduld niet meer hebben
- NAC Breda -
Denk dat je 'binnen' bedoel met dat ze die procs hebben in de store maar nog niet mogen verzenden naar de klant imho..Ritchie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:38:
[...]
Nouja.. als ze vanaf vandaag voor 199 euro kunnen leveren vind ik het ook wel best hoor
Nee dat niet, maar het zou wel kunnen dat ze wachten tot het weekend..Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:46:
Van wie niet? Denk je dat Intel elke shop een doodscontract laat tekenen?
[ Voor 6% gewijzigd door _Apache_ op 17-07-2007 08:47 ]
We zullen het vanavond weten denk ik..heb hem namelijk gisteren daar besteld._Apache_ schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:47:
[...]
Nee dat niet, maar het zou wel kunnen dat ze wachten tot het weekend..
- NAC Breda -
Verwijderd
Waarom zouden ze. De eerste die ze in huis heeft verkoopt meteen een boel aan mensen op de eerste rij._Apache_ schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 08:47:
[...]
Nee dat niet, maar het zou wel kunnen dat ze wachten tot het weekend..
True, maar dan zullen ze de procs die net hiervoor zijn binnengekomen wel weg moeten wegwerken tegen een hoge prijs anders zouden ze zichzelf in de vingers snijden..Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 09:06:
[...]
Waarom zouden ze. De eerste die ze in huis heeft verkoopt meteen een boel aan mensen op de eerste rij.
Edit : Jou en mijn opmerking gaan flink langs elkaar heen..
[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 17-07-2007 09:11 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Red devil op 17-07-2007 13:30 ]
Verwijderd
De E6850 en Q6600 gaan vrijwel gelijk op nu.
- NAC Breda -
anathema
- NAC Breda -
Een Q6600 is toch een Q6600PainkillA schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:55:
iemand een goede shop waarbij gegarandeerd kan worden dat je een G0 stepping krijgt? Azerty doet hier wat moeilijk over
Weet iemand waar je meer info over die steppings kan krijgen...?
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Tja, als je lang wilt wachten op de cpu moet je hem iig bestellen bij die tokoanathema schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 17:59:
Zozo, Q6600 ook al 239 eurobij electronicagigant..Niet op voorraad alleen, ben benieuwd of je er van uit kan gaan of hun nieuwe voorraad dan de G0 stepping zal zijn. Zoja, dan moest ie maar es besteld worden.
Ik zou gewoon eventjes wachten en hem bij een echte shop bestellen welke hem wel snel kan leveren.
hier, in dit topiccrack_en_hack schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:00:
[...]
Een Q6600 is toch een Q6600, wat zit er dan voor verschil in...?
G0 stepping is zuiniger dan de oude stepping en kan een stuk verder worden overgeklokt. temps zijn gemiddeld 10 graden lager volgens sommigen.crack_en_hack schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:00:
[...]
Een Q6600 is toch een Q6600, wat zit er dan voor verschil in...?
Verwijderd
Zelfde vraag hier , azerty wist mij ook te vertellen dat ze daar niet naar kijken en dat ik tevreden moet zijn met wat ik krijgPainkillA schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:55:
iemand een goede shop waarbij gegarandeerd kan worden dat je een G0 stepping krijgt? Azerty doet hier wat moeilijk over
Wtf.Ritchie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 18:09:
Mijn E6750 wordt vanavond verstuurd, dus hij wordt al geleverd
Hebben ze daar ook al de 6850 op voorraad?
Godfather Bodybuilding topic reeks
Dank voor de tip, ik heb niet echt een idee van welke winkels goed zijn/snel leveren. Komplett is de beste die ik tot nu toe heb meegemaakt. Helaas vragen die nog steeds 495... Sowieso tot 22 juli wachten, ik denk dat dan heel wat meer winkels naar de 240 euro gaan, plus dat elke week die je wacht je kans op een G0 stepping verhoogt. Als iemand een winkel vindt die bereid is dit te garanderen laat aub weten.SandeR schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 19:02:
[...]
Tja, als je lang wilt wachten op de cpu moet je hem iig bestellen bij die toko
Ik zou gewoon eventjes wachten en hem bij een echte shop bestellen welke hem wel snel kan leveren.
anathema
YES... wat fijn dat jullie luisterden naar me. Dit werkt echt 10x beterdion_b schreef op maandag 16 juli 2007 @ 21:07:
Even een merge van "Welke prijsdalingen komen er precies in juli" en "Prijsdalingen: AMD en Intel". beide topics gaan over exact hetzelfde, dus is een topic meer dan genoeg
Heb er 199 voor betaald, maar dat heb ik er wel voor over.
- NAC Breda -
Verwijderd
Wat een fijne dag om vrij te nemen van je werk hè
- NAC Breda -
Verwijderd
Verwijderd
Ritchie schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 13:42:
Bij Cool Prices zijn er 34 op voorraad nu.. Benieuwd of ze vandaag verstuurd ( mogen ) worden.
_Apache_ schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 11:19:
Ritchie, waar heb jij je E6750 besteld?
aah stom.. Had gezocht op 'Ritchie' in dit topic, maar alleen de resultaten van quotes op/van hem waren zichtbaar..
Mi scuzi.
[ Voor 84% gewijzigd door _Apache_ op 18-07-2007 12:22 ]
Verwijderd
Alleen jammer dat die leveranciers niet kunnen/willen vertellen wanneer ze gaan leveren_Apache_ schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 12:11:
Omdat ik kan wachten voor men E6750, kijk ik nog even de kat uit de boom, denk dat ~185 zonder verz. kosten een mooi streefbedrag is voor de voor mij wat bekendere leveranciers.
Dan is het voor mij nog steeds geen probleemVerwijderd schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 13:12:
[...]
Alleen jammer dat die leveranciers niet kunnen/willen vertellen wanneer ze gaan leveren
Dus als een proc zakt in prijs koop ik die nu, maar het plaatje heb ik pas compleet over een paar weken.. Snapje?
Klein punt is: je kan blijven wachten, er is altijd wel wat beters om de hoek. Zolang je geen bakken met geld wil wegsmijten, moet je een keer een keuze maken.
Ik wacht ongeduldig op St.Salaria, een E6750, m'n Crucial Ballistix en een bios zonder beta status van St.Asus voor 1333 FSB op de P5N32E.
Zijn er inmiddels al meer mensen met de E6750 of E6850? En hoe zijn de temperaturen/overclocks?
Verwijderd
als ik de verhalen mag geloven die ik gister las zijn de overclocks vrij verschillend op XS
waarin de e6850 altijd goed scoort maar de e6550 en e6750 vrij wisselvallig zijn.
Laat het nou net mijn uitgangspunt zijn voor een nieuwe computer.... eind dit jaar aanschaffenCascade schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:54:
Wolfsdale volgens Wiki, wordt eind '07 / begin '08 verwacht.
Klein punt is: je kan blijven wachten, er is altijd wel wat beters om de hoek. Zolang je geen bakken met geld wil wegsmijten, moet je een keer een keuze maken.
Ik wacht ongeduldig op St.Salaria, een E6750, m'n Crucial Ballistix en een bios zonder beta status van St.Asus voor 1333 FSB op de P5N32E.
Zijn er inmiddels al meer mensen met de E6750 of E6850? En hoe zijn de temperaturen/overclocks?
Mijn E6750 draait nu idle 21c per core op de standaard speeds.Cascade schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 19:54:
Wolfsdale volgens Wiki, wordt eind '07 / begin '08 verwacht.
Dit is de G0 stepping, en blijkbaar zijn er wat problemen met temps uitlezen.
Ik had hem vanochtend een tijdje op 3,2 ghz ( 8x400 ) draaien, en dat ging gewoon goed.
Vanavond verder hobbieen
- NAC Breda -
Interessant, hou ons op de hoogte..Ritchie schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:45:
[...]
Mijn E6750 draait nu idle 21c per core op de standaard speeds.
Ik had hem vanochtend een tijdje op 3,2 ghz ( 8x400 ) draaien, en dat ging gewoon goed.
Vanavond verder hobbieen
Verwijderd
Nice! Heb je zelf ook problemen met uitlezen van temps?Ritchie schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:45:
[...]
Mijn E6750 draait nu idle 21c per core op de standaard speeds.
Vanavond verder hobbieen
Zie Temperatuur beetje laag bij mijn E6750
- NAC Breda -
Verwijderd
- NAC Breda -
(btw bij coolprices, nu bestellen morgen in huis, mits ideal)
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Misschien wel, maar als Temperatuur beetje laag bij mijn E6750 een productiefout blijkt te zijn kan ik beter nog even wachten...Rep1v schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 15:52:
Bestel hem daar gewoon, die 2 tientjes extra.... mijn e6750 ligt mij ook al lief aan te kijken
(btw bij coolprices, nu bestellen morgen in huis, mits ideal)
Verwijderd
helemaal mee eens!Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:20:
[...]
Misschien wel, maar als Temperatuur beetje laag bij mijn E6750 een productiefout blijkt te zijn kan ik beter nog even wachten...
Waren er geen tools beschikbaar die wel de exacte temp aangaven?Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:20:
[...]
Misschien wel, maar als Temperatuur beetje laag bij mijn E6750 een productiefout blijkt te zijn kan ik beter nog even wachten...
Offtopic: Gevoelsmatig wordt ie niet heet (de heatsink dan) finger spittzen gevoel!_Apache_ schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:34:
[...]
Waren er geen tools beschikbaar die wel de exacte temp aangaven?
Morgenavond gooi ik mijn digitale temp. in de strijd, clock ik hem toch maar over en laat een stresstest draaien tot zaterdag middag. (mits mijn temp. metertje niks raars gaat aangeven dan!)
Ik had er al zo'n halfords metertje in gehangen, met zo'n plastic stickertje en dan klitteband maar vond dit eigenlijk niet een heel goed plan om dat op me heatsink te plakken. Heb er nu één met zo'n ijzer staafje die ik op één of andere manier ga bevestigen (ff puzzelen), vertrouw dit meer op accuraatheid namelijk. Heb helaas vanavond geen tijd...
Ontopic: Ik heb de E6750 sinds vrijdag 13 juli, gekocht voor 195,-
Hmmm..... misschien heeft dat vrijdag de 13e er iets mee te maken, iets zei me al dat ik moest wachten.....
megabytes maken de man.
Verwijderd
Cool-prices?Jaapsoldaat schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:13:
[...]
Ontopic: Ik heb de E6750 sinds vrijdag 13 juli, gekocht voor 195,-![]()
Hmmm..... misschien heeft dat vrijdag de 13e er iets mee te maken, iets zei me al dat ik moest wachten.....
Aah ok.. Maar software heb je er dus niet voor?Jaapsoldaat schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 17:13:
[...]
Offtopic: Gevoelsmatig wordt ie niet heet (de heatsink dan) finger spittzen gevoel!
Morgenavond gooi ik mijn digitale temp. in de strijd, clock ik hem toch maar over en laat een stresstest draaien tot zaterdag middag. (mits mijn temp. metertje niks raars gaat aangeven dan!)
Ik had er al zo'n halfords metertje in gehangen, met zo'n plastic stickertje en dan klitteband maar vond dit eigenlijk niet een heel goed plan om dat op me heatsink te plakken. Heb er nu één met zo'n ijzer staafje die ik op één of andere manier ga bevestigen (ff puzzelen), vertrouw dit meer op accuraatheid namelijk. Heb helaas vanavond geen tijd...
Ontopic: Ik heb de E6750 sinds vrijdag 13 juli, gekocht voor 195,-![]()
Hmm halfords, klinkt niet heel betrouwbaar..
Word dan toch maar even de infrarood tempmeter van vaders lenen..
@_Apache_: Ik hoop dat het staaf dingetje het ook doet, komt uit de glastuinbouw sector, is voor temps tussen de 15c en 75c, heeft een maximale afwijking van 0,5c volgens specs. Hoop dat deze gewoon goed accuraat is. Morgen zal ik het weten!
megabytes maken de man.
Vraag gewoon naar het stroomverbruik. Alles onder de 100W is G0 steppingVerwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2007 @ 20:40:
[...]
Zelfde vraag hier , azerty wist mij ook te vertellen dat ze daar niet naar kijken en dat ik tevreden moet zijn met wat ik krijg
Boven de 100W is de oude versie
Verwijderd
Wat heb je ervoor betaald?Jaapsoldaat schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 20:03:
@ tweakernick: Nope, PCL in Den Haag
Verwijderd
sander.
[ Voor 3% gewijzigd door Fixer op 21-07-2007 02:21 ]
De E6750 zal waarschijnlijk wel backwards compatible zijn, je haalt alleen dan niet de volle 100% uit zijn performance, denk ik.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:53:
ik heb een Asus p5b premium vista edition besteld, en nu wil ik nog een cpu, dan wou ik voor de e6750 gaan alleen ondersteund mijn mobo officieel geen 1333 fsb maar volgens deze review wel: http://www.hardwaresecrets.com/article/461, kan ik dan gewoon voor de e6750 gaan of kan ik beter een e6600 of q6600 kopen.
sander.
Verwijderd
Check ff de website van Asus, zou me niks verbazen als je bordje middels Bios upgrade naar de 1333MHz kan.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 01:53:
ik heb een Asus p5b premium vista edition besteld, en nu wil ik nog een cpu, dan wou ik voor de e6750 gaan alleen ondersteund mijn mobo officieel geen 1333 fsb maar volgens deze review wel: http://www.hardwaresecrets.com/article/461, kan ik dan gewoon voor de e6750 gaan of kan ik beter een e6600 of q6600 kopen.
sander.
Aangezien je nog in de bestellingsfase zit kun je beter annuleren en een ander bord kiezen.
maar ik wacht nog even op de G-0 stepping van de Q6600
waneer komt die dan?aeroxtaxi schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:09:
de prijsdalingen zijn nu officieel begonnen!
maar ik wacht nog even op de G-0 stepping van de Q6600
Verwijderd
Nee morgen is het 22 juliaeroxtaxi schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:09:
de prijsdalingen zijn nu officieel begonnen!
Verwijderd
Dat is al te laat want hij is al verzonden. ik denk dat ik toch de q6600 neem, maar is die een beetje goed voor games? want ik heb begrepen dat er nog niet veel games zijn die quad-core ondersteunen.Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 09:09:
[...]
Check ff de website van Asus, zou me niks verbazen als je bordje middels Bios upgrade naar de 1333MHz kan.
Aangezien je nog in de bestellingsfase zit kun je beter annuleren en een ander bord kiezen.
Er zijn zelfs Asus moederborden van een jaar oud die je op 1333 kan laten draaien (o.a. de P5B en de P5W serie):Got FiXeR schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 02:19:
Ik dacht gehoord te hebben dat je even het nieuwste bios @ dat moederbordje moet zetten om die e6750 werkend te krijgen. Dat weet ik alleen niet 100% zeker (wel 99,9%)
Gewoon deze link ff checken
Edit: misschien wat offtopic maar toch wel 2 handige checklists:
http://event.asus.com/vista_ready/list.htm (Asus Vista Ready Moederborden)
http://event.asus.com/mb/45nm/ (Asus 45nm Ready Moederborden)
[ Voor 18% gewijzigd door crack_en_hack op 21-07-2007 13:31 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Verwijderd
maar hoe moet ik dat dan updaten?crack_en_hack schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 13:25:
[...]
Er zijn zelfs moederborden van een jaar oud die je op 1333 kan laten draaien (o.a. de P5B en de P5W serie):
Gewoon deze link ff checken: http://event.asus.com/mb/fsb1333/
Edit: misschien wat offtopic maar toch wel 2 handige checklists:
http://event.asus.com/vista_ready/list.htm (Asus Vista Ready Moederborden)
http://event.asus.com/mb/45nm/ (Asus 45nm Ready Moederborden)
Verwijderd
Misschien handig als je vermeld welke processor je bedoeld?WoutF schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:34:
Is de 06F7h een oude stepping? Dat is degene die Zercom verkooopt
Oh sorry, het gaat om de Q6600. Men heeft het hier over G0 stepping, maar dat lijkt me een compleet ander soort notatie dan 06F7hVerwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:47:
[...]
Misschien handig als je vermeld welke processor je bedoeld?
d.m.v. een BIOS update, op die site staat de mininale BIOS versie die je moet hebben om dat te kunnen draaien.
Heb je zelf een lagere versie dan moet je dus updaten.
Dat staat in de handleiding van je moederbord als het goed is...
Verwijderd
dus ik kan mn cpu er pas in doen als mijn moederbord up-to-date is? maar hoe kan ik dan updaten als ik er geen cpu in heb zitten? ik heb mijn moederbord trouwens nog niet binnen dus ik heb nog geen handleiding.crack_en_hack schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:49:
[...]
d.m.v. een BIOS update, op die site staat de mininale BIOS versie die je moet hebben om dat te kunnen draaien.
Heb je zelf een lagere versie dan moet je dus updaten.
Dat staat in de handleiding van je moederbord als het goed is...
Verwijderd
ik heb nu alleen een amd 3000+ dus dat gaat denk niet passensilmaril8 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:02:
Door er een processor op te doen die wel ondersteunt wordt door je moederbord. Dan de bios flashen. En daarna dus pas je nieuwe processor erop doen
Maar, ik zou eerst maar gewoon even wachten. Misschien ondersteunt je moederbord de cpu wel en dan heb je voor niks die extra processor gekocht.
Downloaden van de Asus siteVerwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 15:00:
[...]
dus ik kan mn cpu er pas in doen als mijn moederbord up-to-date is? maar hoe kan ik dan updaten als ik er geen cpu in heb zitten? ik heb mijn moederbord trouwens nog niet binnen dus ik heb nog geen handleiding.
Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme
Ik keek vandaag bij OBCS. http://www.obcs.nl/go.php...&art=Intel%20BX80562Q6600WoutF schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 14:34:
Is de 06F7h een oude stepping? Dat is degene die Zercom verkooopt
Intel info:
http://processorfinder.in...am=0&sSpec=SL9um&OrdCode=
06FB is wat je wilt (gek ik ook): http://www.tgdaily.com/content/view/31822/135/
[ Voor 10% gewijzigd door joh14vers6 op 21-07-2007 21:48 ]
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
dat is niet de G-0 stepping. Als je kijkt naar naar de specs dan ziet je dat de processortechnologie (stepping) B3 is... Jammerjoh14vers6 schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 21:45:
[...]
Ik keek vandaag bij OBCS. http://www.obcs.nl/go.php...&art=Intel%20BX80562Q6600
Intel info:
http://processorfinder.in...am=0&sSpec=SL9um&OrdCode=
06FB is wat je wilt (gek ik ook): http://www.tgdaily.com/content/view/31822/135/
En het stroomverbruik is 105W i.p.v. 95Waeroxtaxi schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:55:
[...]
dat is niet de G-0 stepping. Als je kijkt naar naar de specs dan ziet je dat de processortechnologie (stepping) B3 is... Jammer
Mijne gebruikt op 2400Mhz (6x400) 1.163v en op 3200Mhz (8x400) 1.250v
Moederbord Gigabyte P35 DQ6
B3 stepping draait op een goed moederbord met goede koeling ook gewoon 3600Mhz met lage voltages.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
De G0 zal het dan nog beter doen, aangezien hij 10W minder stroom verbruikt. Hij zal hoog overklokbaar zijn, in ieder geval hoger dan de B3...fast-server schreef op zondag 22 juli 2007 @ 01:34:
Ik snap niet waarom een Quad met "B3" stepping een bezwaar is.
Mijne gebruikt op 2400Mhz (6x400) 1.163v en op 3200Mhz (8x400) 1.250v
Moederbord Gigabyte P35 DQ6
B3 stepping draait op een goed moederbord met goede koeling ook gewoon 3600Mhz met lage voltages.
Hoe weten we nu of de online winkels de G0 stepping verkopen?
Ik zie wel 2 verschillende fabrikantcodes: BX80557Q6600 en BX80562Q6600 ... Die laatste lijkt meer voor te komen, maar ja, wat weet je dan? ...
Verwijderd
http://www.tankguys.biz/p...b35eaabf2f20c1c131bf64676
http://www.idealo.de/prei...m-bx80562q6600-intel.html
Er staat btw ook een TDP bij van 105 watt en bij dat andere nummer TDP een van 130 watt...
Maarja zeker weten doe je het nog niet dan.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2007 02:19 ]
Dat is raar... Misschien is dat de maximale piek van het stroomverbruik. Al vind ik 130W toch echt te veel lijken.Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 02:15:
Er staat btw ook een TDP bij van 105 watt en bij dat andere nummer TDP een van 130 watt...
Maarja zeker weten doe je het nog niet dan.
Kijk, dit is een echte G0 Q6600: http://www.overclockers.c...id=701&catid=6&subcat=793
95W stroomverbruik, dat is wat je zoekt. Een B3 verbruikt 105W.
het kan goed zijn dat mijn B3 maar 80w verstookt omdat hij maar 1.16v gebruikt en dat een B0 op 1.32v 92w verstookt.
Het zegt dus helemaal niets aangezien de waarden maximaal zijn.
Misschien heeft intel wel ingezien dat de B3 geen 105w gebruikt maar een stuk minder.
Plak er een ander revisie nummertje op en voila hij is energie zuiniger.
[ Voor 1% gewijzigd door fast-server op 22-07-2007 02:37 . Reden: typo ]
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Verwijderd
Tijd voor een nieuwe sig..
Dit topic is gesloten.
![]()