Hoi Allemaal
Al enige tijd loop ik verveeld met het feit dat ik te weinig opslag ruimte heb... Momenteel heb ik zo'n 1,5 TB tot men beschikking, dit in externe harde schijven... Helaas krijgen die dingen te warm en werken ze ook enorm irriterend, om de zoveel tijd gaat de electronica van de externe behuizing stuk, en moet ik een nieuwe halen... Het werd eens tijd voor een alternatief. Weet wel dat dit men eerste casemod is, en erg bijster veel verstand ik er niet van heb. Alle hulp/tips/raad/kritiek is welkom
Werkdag 1 (06/07/2007)
Werkdag 2 (10/07/2007)
Werkdag 3 (11/07/2007)
Werkdag 4 (13/07/2007)
Werkdag 5 (30/07/2007)

Post Pakket 2 (13/08/2007)
Post Pakket 3 (17/08/2007)
Na veel gepruts en een tutorial snel cursus Sketch-up is het volgende eruit gekomen

(hij staat niet scheef nee
Zoals je kan zien komt er in het onderste gedeelte een moederbord en dergelijke te zitten, hier zal men oude server inkomen. Het bovenste gedeelte zal ik volstouwen met een 12 tal schijven. Het is NIET de bedoeling dat de schijven aangesloten zullen worden op de server, de schijven zullen namelijk via usb op gelijk welke pc aantesluiten zijn (tenminste, dat hoop ik toch).
De hardware zelf (van men server) stelt eigenlijk niet zo heel veel voor, maar ik plaats het toch
Moederbord: MSI K8MM3-V, K8M800
Processor: AMD ????
Geheugen 512 mb
Harddisk (Server) Seagate 40 Gig
Harddisks (Tower) 6 x 500 Gig Seagate & 6 x 300 Gig Seagate/Samsung
Voeding Antec 800 Watt voeding (hopen dat die het aankan)
en verder een heleboel fans/lichtjes etc
OK, wat ik vandaag gedaan heb. Allereerst heb ik wat casemod materiaal besteld, dit zal eind volgende week toekomen. Ik zeg nog niet wat precies, zal allemaal nog wel duidelijk worden
Daarna even bij de lokale doe-het-zelver MDF gaan halen (12 mm dik).
Allereerst alles even op maat zagen:
Even verduidelijking, links zie je de plaatjes die ik effectief nodig zal hebben, in het midden en rechts zijn overschotjes Dan maar beginnen met het aftekenen van de front van de onderste bak

Na het zagen was het echt lelijk (is gezaagd met een figuurzaag, ik vond de elektrische niet
Ik hoopte dat het nog goed ging komen...

Na enige gevijld te hebben ziet het er nu ongeveer zo uit:

Maar om eerlijk te zijn ben ik er nog altijd niet 100% overtuigd van... Voor de volgende window eerst even grondig de electrische gaan zoeken... Ook al even rond gekeken welke mobo tray ik zou gebruiken, ik had gedacht aan de tray van men Asus vento:

Maar ik kon het toch niet over men hart krijgen
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2007 13:35 . Reden: Updates toegevoegd... ]