Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CiP] Versilius

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.091 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:51:
Wat moet je in gods naam met 5.5 terabyte?...sjeez.
1100 euro aan schijven, ik verklaar je voor gek....echt :|
5.5TB, dat heb je zo vol :P.

Overigens leuk te zien dat je het toch via S-ATA RAID gaat doen ipv USB. Ik denk dat het de snelheid en stabiliteit echt ten goede komt.

• tomcat175
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-05-2023

tomcat175

patience darlin'

ja.... 5.5TB
Das ............. VEEEEEEEEL !

wat ga je er allemaal opzetten dan ?? !

Elements of Fortune ... waarom is er toch zoveel werk voor school! grrr

• _Apache_
  • Laatst online: 03:28

_Apache_

For life.

M.Koers schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 00:36:
5.5Tb gaat snel lijkt mij.
Newsgroups ertegenaan en downloaden die zooi.
Gaat zo aardig snel als je dvdtjes binnen trekt.
Tenminste doe zelf 45 minuten per dvd van 4.5Gb.
hij heeft 5500Gb / 4.5Gb = 1222 dvd's * 45 minuten = 55000 minuten / 3600 (Minuten per dag) = 15 dagen.
Is te doen lijkt mij :9

-Ontopic-
Lijkt me mooi case worden en ben benieuwd hoe je die hoogte gaat halen met de sata kabels.
Er gaan maar 1440 minuten in een dag ;), dus je sommetje klopt niet helemaal.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-11 20:57
Hoe ik daar nou weer bij kom :|
FF opnieuw :P

5500Gb / 4.5Gb = 1222 dvd's * 45 minuten = 55000 minuten / 1440 (Minuten per dag) = ~39 dagen.

• cHoc
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-11 23:54
Als je veel data wilt bewaren opslaan zonder veel te willen branden, is 5.5TB best leuk.

Zelf heb ik een server met op het moment 4TB (16x320GB in 2xRAID5), en het vult en het vult.
En ik hoop toch echt dat ik er volgend jaar pas een uitbreiding aan hoef te geven....... (op het moment ~2,5TB gevult)
M.Koers schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:41:

5500Gb / 4.5Gb = 1222 dvd's * 45 minuten = 55000 minuten / 1440 (Minuten per dag) = ~39 dagen.
In nederland is dat haalbaar, helaas niet voor TS SnIpYr als je in België woont....
Dan duurt het "iets" langer

[ Voor 38% gewijzigd door cHoc op 20-08-2007 21:33 ]

Verwijderd

cHoc schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:25:
Als je veel data wilt bewaren opslaan zonder veel te willen branden, is 5.5TB best leuk.

Zelf heb ik een server met op het moment 4TB (16x320GB in 2xRAID5), en het vult en het vult.
En ik hoop toch echt dat ik er volgend jaar pas een uitbreiding aan hoef te geven....... (op het moment ~2,5TB gevult)

[...]

In nederland is dat haalbaar, helaas niet voor TS SnIpYr als je in België woont....
Dan duurt het "iets" langer
Offtopic: Heb jij die dual xeon 550mhz in Uithuizermeeden opgehaald?, want dan heb ik nog mee geholpen met inladen :P , en heb jij nog meer van die 8x s-ata kaartjes?...zo ja laat het me dan even weten, e-mail staat in m'n profiel :)

• sniek
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 13:04

sniek

Got root?

Leuk project. Ga je RAID5 draaien of 10? ;)

Irrelevant by default - rm -rf /

• M.Koers
Hebben ze in belgie zulke ruk verbindingen dan?

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

nope. wel data limieten :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• M.Koers
Da's inderdaad lastig.
Was blij toen ze bij Chello eraf gingen kon eindelijk ongestoord me gang gaan haha :+

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik zie dat jullie druk over mijn verbinding aan het speculeren zijn, dus even toelichten...
Ik download momenteel aan 420 kb/sec en heb een datalimiet van 100gig per maand... maar men IP klaagt er niet over als ik erover ga, dus meestal zit ik maandelijks aan een 240 gig... :)

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

Erg leuke mod en een origineel idee, wel zijn er 2 punten waar je volgensmij echt even goed op moet letten, die ook al eerder aangekaart zijn door anderen in het topic (het kan zijn dat je er al op gereageerd had, maar dit heb ik niet gezien, sorry als ik er overheen gelezen heb). Het zou jammer zijn, als een fout hierbij het plezier aan de mooie kast verpest door veel herrie en/of hoge temperaturen.

1. De hardeschijfopstelling. Op deze manier gaat de airflow voor geen meter werken, als ze horizontaal liggen, de hardeschijven blokkeren de airflow. Er is wel airflow langs de hardeschijven, maar die bereikt niet de onderkant van de volgende, alleen de zijkanten, en dat is niet echt efficient. Door de toren heb je juist een fantastische opstelling door ze op hun kant in de toren te doen, twee of drie naast elkaar. Dat neemt niet veel ruimte in, en dan heb je aan 1 12cm intake onderin de toren, en 1 12cm outtake bovenin de toren ruim genoeg koeling voor je HDD's. Dit ziet er dan zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
======== is een fan
|| is een HDD
Wat eromheen zit is de toren.

Zij of Vooraanzicht Toren:
| ||  || |
|        |
| ||  || |
|        |
| ||  || |
|        |
| ||  || |
|        |
| ||  || |
|========|

Het is slechts een ruwe schatting, geen rekening gehouden met maten enzo. Bovenin de toren zit natuurlijk een gat, zodat de fan de lucht eruit kan blazen, en aan de onderkant zit het onderste gedeelte met de pc. Je kunt zelf kiezen of je de hardeschijven zo doet dat dit het vooraanzicht is, of dat dit het zijaanzicht is, dat maakt voor de airflow niks uit. De hardeschijven zitten hier dus zo dat het label (aan de bovenkant van de HDD als hij ligt) hier aan de zijkant zit, met de zijkanten met de schroefgaten van de hdd boven en onder. Boven en onder de HDD's maak je dan balkjes waar je de HDD's op vast schroeft. Zo kan de lucht ongehindert naar boven stromen, maar zitten de HDD's goed vast.

Op deze manier bereikt de lucht zowel de onder, als de boven, als de zijkanten van de hardeschijf, wat veel efficienter is. Ook heb je maar 1 fan onderin, en 1 fan bovenin nodig. Ook hoef je het ontwerp van de toren niet verandert te worden, je kunt gewoon de nu gezaagde delen gebruiken (alhoewel je dit voor punt 2 wel moet aanpassen, maar dat is wat anders). Het enige wat verandert wordt zijn de schroefgaten, en het toevoegen van balkjes, boven en onder elke hardeschijf, waar deze op vastgeschroeft worden.

Ik kan me voorstellen dat dit een beetje vaag klinkt, als je het niet (helemaal) begrijpt, zeg het even, dan maak ik morgen wel even een 3D modelletje met sketchup om het duidelijker te maken, daar heb ik nu even geen tijd voor.

2. Je outtake/intake opstelling. Op de manier die je eerder in het topic uitlegde had je iets van 11 intakes, en 1 outtake ofzo. Dan krijg je extreme overdruk, wat zeer slecht is, aangezien de luchtdruk in je kast ze hoog wordt, dat de intake fans nog nauwelijks werken (en al die weerstand is vast ook niet goed voor het motortje van de fan). Het is het beste als je een lichte onderdruk hebt. Iets als 5 intakes 7 outtakes. (kasten die voorgeassembleerd zijn door fabrikanten hebben meestal niet meer dan 1 outtake, de lucht wordt dan vanzelf aangezogen door roosters, omdat onderdruk heel efficient werkt).

Een goede opstelling is: 2 intakes links of rechts in het onderste gedeelte van de kast, 2 outtakes aan de andere kant in het onderste gedeelte van de kast, 1 outtake uit de onderste kast, die in de toren blaast, en 1 outtake uit de toren aan de bovenkant. Op deze manier heb je maar 6 fans nodig, en koelt het stukken efficienter dan het idee wat je nu hebt.

Edit: Ik bedenk me net dat je alle delen al geverft hebt, en je wilt dit misschien niet helemaal overnieuw doen. Je kunt het ook doen met wat je nu gezaagt hebt, dan krijg je aan de ene kant een intake, aan de andere kant nog een intake, bovenop het onderste gedeelte 2 80 mm outtakes en in het midden de toren met onderin een 12cm fan die de toren in blaast, en boven een 12cm fan die de lucht de toren weer uit blaast (dan moet er dus nog wel verzaagt worden aan de toren). Zo kan het ook, alleen is deze opstelling misschien iets minder efficient dan de bovenstaande. Groot voordeel is natuurlijk dat je dan niet het hele onderste gedeelte opnieuw moet maken.

Tot zover mijn commentaar ('t is een flinke lap tekst geworden zeg :X ). Het is alleen mijn mening over de airflow in de kast, het is natuurlijk jouw keuze wat je er mee doet. Verder is het een hele mooie mod, en het is niet dat ik hier zo'n heel verhaal over schrijf omdat ik het slecht vind ofzo, maar omdat ik het jammer zou vinden als je bij zo'n mooie mod, dit onhandig oplost. Succes verder met de mod, ik vind het een erg goed idee en alles hierboven is zeker niet negatief bedoelt ofzo. Ga vooral zo verder d:)b

[ Voor 24% gewijzigd door XplodingForce op 22-08-2007 00:08 ]

Everybody lies

Verwijderd

Topicstarter
@XplodingForce (en alle andere ;))
Ik vind het altijd leuk als mensen reageren op men CiP, bedankt voor je reactie, wees gerust, ik heb geen lange tenen hoor ;), kritiek/tips/hulp is altijd welkom, pas dan kan je een goede casemod maken (vind ik toch)
Nu even reageren op jouw puntjes :)

1: Over het feit van die hdd opstelling heb je volkomen gelijk, dat idee zat ook al in men achterhoofd, wat ik me nu wel afvraag ( het gaat mss een domme vraag lijken), maar komt dit de levensduur van de hd's ten goede? Ik heb namelijk ergens gelezen dat als je ze verticaal hangt, ze minder lang kunnen meegaan... klopt dit? Voor mijzelf maakt het weinig uit tijdens het bouwen of ze nu verticaal of horizontaal hangen, verticaal is iig wel veel beter voor de airflow :)

Op puntje 2 heb je volkomen gelijk, ik ben begonnen aan deze case met totaal geen verstand van airflows en intake/outtake fans. Menige andere members hadden het al eens aangehaald en had al een nieuw ideetje om 4 intakes te hebben, en 3 outtakes. maar dit hangt nu eigenlijk een beetje af van puntje 1, als ik ze verticaal ga hangen, verminderd dat het aantal fans een beetje, want de airflow is met minder, veel optimaler. maar om dat definitief vast te stellen, zou ik liefst eerst zeker weten als dat nu kwaad kan dat hd's verticaal hangen ipv horizontaal, als dat niet echt veel invloed heeft, moet ik een paar stukjes herzagen, maar is niet zo heel veel werk

@Falcon
Haha ja, zou er iig mooi uitzien, vanboven op de schuine kantjes kwam al een windmill fan en temp controller te zitten, maar een led schermpje met bijvoorbeeld de status van de hd's zou mooi meegenomen zijn. Toevallig een ideetje waar ik goedkope led schermpjes kan vinden? (en mss uitleg hoe ik zo'n ding uberhaut moet aansluiten enzo :))

@KillerAce_NL
Ik denk dat ik geluk gehad heb, ze zijn niet boven hun shok-waarde heengeweest, ze werken allemaal perfect... Ik ben ze nu allemaal 1 voor 1 eens aan het traag formateren, later komen ze in raid, maar altijd eerst een schijf traag formateren komt ten goede uit (heb ik ook ooit eens gehoord)

@Zowat Iedereen
Ik download nog al veel, maar dat is niet echt de hoofdreden, ik heb van een antal pc's die ik ooit eens hersteld heb, Ghost images staan... als 1 van die mensen opnieuw probs heeft, gewoon de ghost even op een DVD RW zetten, en het is zo gefixed :), nu, zoveel nemen die images natuurlijk niet in beslag, maar is allemaal minder plaats dat ik dan heb voor nieuwsgroepen

@_Apache_
Dit zal de eerste keer zijn dat ik gebruik zal maken van RAID, ik weet er iig nog maar bitter weinig over :x ik had gedacht aan RAID5, als iemand daar anders over denkt, laat het me even weten, ik sta open voor sugesties

@Terw_Dan
Ik twijfelde eerst nog, maar toen ik hoorde dat cHoc van die 8 ports S-ATA kaartjes had, ben ik direct omgeslaan van idee :), ben hem nog steeds erg dankbaar voor die kaartjes

EDIT:
@XplodingForce
Nog niet alles is geverfd, enkel de onderste bak... dus kan nog zat veranderen :)

Nogmaals mensen, kritiek is altijd welkom, de meeste hier hebben zowat meer ervaring in casemodden/Electronica/airflow/... dan ik, dus het is zeer zeker welkom

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-11 15:47
M.Koers schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:41:

5500Gb / 4.5Gb = 1222 dvd's * 45 182 minuten = 55000 minuten / 1440 (Minuten per dag) = ~39 154 dagen.
Eerder zoiets :P
Al betekend die 5,5 TB niet dat het zo snel mogelijk vol moet he. Het moet juist niet vol, anders moet hij zn case updaten :+

End of Transmission

• heuveltje
  • Laatst online: 21-11 02:40

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:22:
@XplodingForce (en alle andere ;))
Ik vind het altijd leuk als mensen reageren op men CiP, bedankt voor je reactie, wees gerust, ik heb geen lange tenen hoor ;), kritiek/tips/hulp is altijd welkom, pas dan kan je een goede casemod maken (vind ik toch)
Nu even reageren op jouw puntjes :)

1: Over het feit van die hdd opstelling heb je volkomen gelijk, dat idee zat ook al in men achterhoofd, wat ik me nu wel afvraag ( het gaat mss een domme vraag lijken), maar komt dit de levensduur van de hd's ten goede? Ik heb namelijk ergens gelezen dat als je ze verticaal hangt, ze minder lang kunnen meegaan... klopt dit? Voor mijzelf maakt het weinig uit tijdens het bouwen of ze nu verticaal of horizontaal hangen, verticaal is iig wel veel beter voor de airflow :)
Grote Systeembouwers als Dell en HP zetten in hun storage boxen ook alle disken op zijn kant.
Ik neem aan dat die er genoeg ervaring mee hebben om te weten dat dat verantwoord is :)

zoiets dus

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 22-08-2007 01:12 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wat wel schadelijk kan zijn is dat je de HD's van posititie verandert nadat ze een lange tijd hebben gedraaid. Dus als ze een half jaar horizontaal hebben gedraaid dan zijn de lagers daar op ingelopen. Als je hem dan opeens verticaal hangt slijten de lagers veel sneller met als gevolg vibraties met als gevolg daarvan meer leesfouten.

Aangezien het hier om nieuwe schijven gaat maakt het weinig uit :)

• Falcon
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat betreft het LED schermpje idee.. Je kunt het op 3 manieren doen.

1. Een echt LED schermpje met een usb controllor die aan te sturen is via een progje van een tweaker hier.. ben de naam even kwijt.. misschien dat iemand anders dat hier weet.
2. Je pakt een nog werkende PDA (hoeft niet een dure te zijn) en je gebruikt het scherm om alles mee weer te geven. Het leuke hiervan is dat je ook nog je muziek, fan toeren whatever kunt aansturen via de touchscreen van de PDA.
3. Je koopt een 5 of 7 inch tft en die sluit je aan op een 2de videokaartje. Hiermee kun je natuurlijk dan nog veel meer doen.

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon op 22-08-2007 09:38 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• _Apache_
  • Laatst online: 03:28

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 00:22:

Voor harde schijven met 'Sleeve bearings' maakt het tegenwoordig niet meer uit. Maar met oudere harde schijven met normale lagers wel, omdat deze inslijten naarmate ze gebruikt worden. Je zou even moeten nazoeken of de T166 deze lagers heeft.

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Falcon schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 09:37:
Wat betreft het LED schermpje idee.. Je kunt het op 3 manieren doen.

1. Een echt LED schermpje met een usb controllor die aan te sturen is via een progje van een tweaker hier.. ben de naam even kwijt.. misschien dat iemand anders dat hier weet.
2. Je pakt een nog werkende PDA (hoeft niet een dure te zijn) en je gebruikt het scherm om alles mee weer te geven. Het leuke hiervan is dat je ook nog je muziek, fan toeren whatever kunt aansturen via de touchscreen van de PDA.
3. Je koopt een 5 of 7 inch tft en die sluit je aan op een 2de videokaartje. Hiermee kun je natuurlijk dan nog veel meer doen.
1. is het makkelijkste :P Een goedkoop schermpje haal je hier weg. Die kun je aansluiten op je printerpoort (LTP). Je moet hem wel eerst in elkaar solderen. Daarna kun je met een programma als LCD smartie hem aansturen.

2. is vrij moeilijk uit te voeren en je moet het maar net hebben.

3. is het makkelijkst en het duurst. Ook is zo'n schermpje vrij groot.

Ik zou dus gaan voor de LCD ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm... ik kan aan een TFT PROVIEW scherm van 14.1" (36cm diagonal) geraken... (40€) is dit een redelijke prijs ?

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 14:02
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:51:
hmm... ik kan aan een TFT PROVIEW scherm van 14.1" (36cm diagonal) geraken... (40€) is dit een redelijke prijs ?
Ik heb dat schermpje ook gehad ... zeer goed schermpje, en mooie prijs. Inkijkhoek van de zijkant is best wel groot :)

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 13:56

Soul__assasin

de Belbelg

Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:29:
Nou, ik zie dat jullie druk over mijn verbinding aan het speculeren zijn, dus even toelichten...
Ik download momenteel aan 420 kb/sec en heb een datalimiet van 100gig per maand... maar men IP klaagt er niet over als ik erover ga, dus meestal zit ik maandelijks aan een 240 gig... :)
EDPnet zal blij zijn met zo'n reclame, want naar mijn weten zijn zij de enige die zo iets hebben....

www.weefab.com

Verwijderd

Topicstarter
Soul__assasin schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:25:
[...]

EDPnet zal blij zijn met zo'n reclame, want naar mijn weten zijn zij de enige die zo iets hebben....
EDPnet... nope ^^, zij zijn ENORM streng met hun datalimieten... ik zit bij Dommel :)... ben ik veel meer tevreden over dan EPDnet (sorry voor reclame :x)

EDIT: bij EDPnet haal je standaard geen 100 gig, maar 60 gig :)... Als je er bij EDPNEt over de 100 gig zit, kom je op smallband... bij Dommel bestaat smallband niet (enkel breedband & mediumband ;))

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 15:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo, ik heb dus zonet een 14,1" scherm (€40) kunnen bemachtigen, nouja, ik heb het nog niet in bezit, dat zal voor volgende week zijn... maar ik merk nu net op dat men schets eigenlijk niet helemaal meer klopt... Ik denk dat ik het scherm ga bevestigen vanboven aan de toren, en vanonder in de toren een compartiment te maken waar ik een keyboard kan inleggen.. Natuurlijk geen normaal keyboard :), neemt te veel plaats. Ik heb al enkele jaren het volgende thuis liggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/996604907.jpg
net even getest, hij doet het nog prima :)
Dit is trouwens het scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img.epinions.com/images/opti/27/4b/19in_IBM_ThinkVision_L191p_Monitor_Digital_Camera-resized200.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2007 22:49 ]

Verwijderd

Hele plannen dus ;)
Je laatste plaatje doet het niet ;)

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

@ SnIpYr: Het op zijn kant monteren van hardeschijven is niet slecht voor ze (zoals TEAMIKKE ook al zegt, dit doen grote systeembouwers in proffesionele servers ook), sterker nog, theoretisch gaat door de betere airflow in dit geval de levensduur vooruit.

Het punt van TEAMIKKE dat het wel slecht is, als je ze van positie verandert is inmiddels ook achterhaald, jeebus zei dit al eerder in het topic. In het kort: Vroeger werden er kogellagers gebruikt tussen de as, en de draaiende platters van de schijf. Als je niet weet wat dit zijn: Een soort kleine balletjes, tussen deze twee in (in een soort vet) die er voor zorgen dat ze om elkaar heen kunnen. Na verloop van tijd slijten deze in in een bepaalde positie, en is het dus slecht, als je de HDD in een andere positie zet.

Tegen woordig wordt er in hardeschijven niet meer gebruik gemaakt van kogellagers, maar een soort vloeistof tussen de platters en de as. Hier heb je dit probleem niet,.

Everybody lies

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:44

Phalox

Solar Powerrrd

Raar, ik dacht dat ik jou gehele post al eens gelezen had een paar maanden geleden :D

Verwijderd

Ik download momenteel aan 420 kb/sec en heb een datalimiet van 100gig per maand... maar men IP klaagt er niet over als ik erover ga, dus meestal zit ik maandelijks aan een 240 gig...
Nee snap ik dat ze niet klagen voor die overschreden 140Gb per maand krijg je aan het eind van het jaar een afschriftje dat je 2 euro voor elke gb moet betalen :+
12x140=1680 ---> 1680x2=3360,- euro :+ kun je je hdd's weer verkopen :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:48:
[...]

Nee snap ik dat ze niet klagen voor die overschreden 140Gb per maand krijg je aan het eind van het jaar een afschriftje dat je 2 euro voor elke gb moet betalen :+
12x140=1680 ---> 1680x2=3360,- euro :+ kun je je hdd's weer verkopen :+
Bron? :?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-11 14:00

M2M

medicijnman

M.Koers schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 00:36:
5.5Tb gaat snel lijkt mij.
Newsgroups ertegenaan en downloaden die zooi.
Gaat zo aardig snel als je dvdtjes binnen trekt.
Tenminste doe zelf 45 minuten per dvd van 4.5Gb.
hij heeft 5500Gb / 4.5Gb = 1222 dvd's * 45 minuten = 55000 minuten / 3600 (Minuten per dag) = 15 dagen.
Is te doen lijkt mij :9

-Ontopic-
Lijkt me mooi case worden en ben benieuwd hoe je die hoogte gaat halen met de sata kabels.
maar de vraag is eigenlijk of deze lieve jongen nog tijd heeft om al zijn gedownloade meuk te bekijken...

ik zit met mijn TB al dat ik gewoon te veel download / wat ik kan kijken. En dan heb je 5.5 tb, mooie patsfactor trouwens, en dan ga je alles wat je verzameld hebt "later" als je oud bent nog maals bekijken?

sorry hoor, gaat me een beetje te ver, maar wel stoer. Dat heb je dan wel bereikt :D

edit...

oké, misschien met een grote hoeveelheid HDpr0n op die schijfjes uiteraard in bluereej of hoge defenitie disk formaat (25 / 50 gb...)

-_-

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-11 07:31
en typt dat nou een beetje? zown rubber ding :P

Verwijderd

Topicstarter
@XplodingForce, ik heb vandaag al schetsen zitten overnieuw maken om de schijven verticaal te hangen, voor de airflow lijkt me nu dat idd het beste

@The-nizzle, ze rekenen 15€ per maand aan voor 140 gig meer... maakt dus heel weinig uit voor me

@M2M Of ik snap jou niet, of je post :s ?
hoezo stoer doen en stoefen ? check jouw specs pagina..., als dat geen opscheppe is...

@Darkpluisje, het typt redelijk, maar om te zeggen dat je er deftig mee kunt omgaan is veel gezegd :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 11:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo.... ik heb zonet even de ondersta bak volledig in elkaar gezet en de nodige fans al aangeslote... uitkijken is nu enkel nog naar bijpassende fangrills... hier helaas nog geen foto's van, ik heb men camera ergens gelegd en ik heb momenteel geen idee waar :s

Verwijderd

Als je klaar bent wil ik wel een filmpje van de, al dan niet staggered, spinup van de array.
Schijven zijn stil tegenwoordig maar de spinup moet alsnog leuk klinken.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11 16:29
ziet er goed uit en lekker veel GB :)

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:15:
Zo, ik heb dus zonet een 14,1" scherm (€40) kunnen bemachtigen, nouja, ik heb het nog niet in bezit, dat zal voor volgende week zijn... maar ik merk nu net op dat men schets eigenlijk niet helemaal meer klopt... Ik denk dat ik het scherm ga bevestigen vanboven aan de toren, en vanonder in de toren een compartiment te maken waar ik een keyboard kan inleggen.. Natuurlijk geen normaal keyboard :), neemt te veel plaats. Ik heb al enkele jaren het volgende thuis liggen.

[afbeelding]
net even getest, hij doet het nog prima :)
Dit is trouwens het scherm:
[afbeelding]
Vind jij dat lekker typen?
Ik was vandaag bij een vriend van me die zon ding had liggen, nou jezus zeg, nog nooit zon kuttoetsenbord gevoeld :(
Geen beter idee om iets in elkaar te flansen? Als je niet iets standaards wilt.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

De rubberen keyboard tikt meestal minder fijner dan miniatuur keyboard. Dus waarom? Je voelt de toetsen minder goed en kans op vergeten aanslagen of tikfouten is ook groter.

Miniatuur keyboard is makkelijk te vinden, goed zoeken :)

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 19:44
Verwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 23:50:
[...]

Vind jij dat lekker typen?
Ik was vandaag bij een vriend van me die zon ding had liggen, nou jezus zeg, nog nooit zon kuttoetsenbord gevoeld :(
Geen beter idee om iets in elkaar te flansen? Als je niet iets standaards wilt.
Typt idd zwaar klote. Heb er thuis ook 1 liggen uit het ziekenhuis. Volgens mij worden die dingen juist voor beroepen als chirurg ingezet. Maar om nou lekker een avondje te gamen met zo'n bord, mij niet gezien.

[ Voor 6% gewijzigd door Bulligan op 28-08-2007 12:11 ]

Pagina: 1 2 Laatste