[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 215.959 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

highandstoned schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 07:50:
[...]

de 1.03 final moet je dus NIET gebruiken (zie eerder in dit draadje of aroundmyroom.com), je moet de 1.036a hebben, anders kun je inderdaad corrupte bestanden krijgen.
Volgens de site aroundmyroom was dat alleen bij het gebruik van 3rd party copy applicaties.. ik gebruik windows verkenner ..

En, zoals ik al in mn update had gemeld: ze doen het na een refresh van de media library WEL :)

vanavond de rest eens bekijken, hij is nu druk bezig met kopieren naar de nas van AL mn mp4's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167515

Ondanks mijn vrees voor het onbekende ben ik begonnen met de installatie van Debian op een 1Gb USB stick. Omdat ik al mldonkey geinstalleerd had, ben ik begonnen bij USB key aansluiten van de beschrijving van The_DoubleU (zie pagina 18).

Dat verliep prima en tot en met punt 8 ging het goed. Ik kan de usb zien en ik kan daar naar toe.

Echter, toen ik Etch 4.0 wilde installeren, verscheen de boodschap dat er geen ruimte meer was. Na
ongeveer 2500Kb stopt de download en verschijnt de boodschap get: write error: No space left on device

Ik heb ook geprobeerd de etch.tar file vanaf de HD1 naar de USB te kopieren, maar dat lukt ook niet en ik krijg dezelfde boodschap over gebrek aan ruimte.

Dit zie ik als ik het commando "dmesg" intik:

USB Mass Storage support registered.
Vendor: Kingston Model: DataTraveler 2.0 Rev: PMAP
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 00
SCSI device sdc: 1953792 512-byte hdwr sectors (1000 MB)
sdc: Write Protect is off
sdc: Mode Sense: 23 00 00 00
sdc: assuming drive cache: write through
SCSI device sdc: 1953792 512-byte hdwr sectors (1000 MB)
sdc: Write Protect is off
sdc: Mode Sense: 23 00 00 00
sdc: assuming drive cache: write through
sdc: sdc1
Attached scsi removable disk sdc at scsi2, channel 0, id 0, lun 0
Attached scsi generic sg2 at scsi2, channel 0, id 0, lun 0, type 0
usb-storage: device scan complete

Bij "mount" zie ik het volgende:
/mnt/usb # mount
rootfs on / type rootfs (rw)
/dev/root on / type ext2 (rw)
proc on /proc type proc (rw,nodiratime)
/dev/loop0 on /sys/crfs type cramfs (ro)
/dev/sda2 on /mnt/HD_a2 type ext2 (rw)
/dev/sdb2 on /mnt/HD_b2 type ext2 (rw)
/dev/sda4 on /mnt/HD_a4 type ext2 (rw)
/dev/sdb4 on /mnt/HD_b4 type ext2 (rw)
none on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)

Dat ziet er volgens de how-to goed uit, maar ik zit nu vast en kan niet verder.

Dus...help......svp......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 23:10

Arethusa

Niet die server

The_DoubleU schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:14:
...
Je kan een Debian chroot installeren op de CH3SNAS hierdoor kan je verschillende programma's installeren die normaal niet mogelijk zijn op deze NAS. Mocht je Debian op een van je schijven in de NAS zetten dan heeft dat als nadeel dat spindown niet meer werkt. Spindown schrijft namelijk een regel in je log, die veroorzaakt weer een spinup. Een oplossing hiervoor is om logging uit te zetten of naar /dev/null te schrijven. Een andere oplossing is om alles op een USB key te zetten. Nadeel is dat je dan geen printer meer kan aansluiten, maar dit is op te lossen d.m.v. een USB hub.
...
Ik begrijp hieruit dat je op je nas een usb hub kunt aansluiten en daaraan zowel je printer als de USB key voor bv Debian kunt aansluiten? Heb je dan een speciale hub nodig of voldoet een normale USB hub.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Wat is de uitvoer van "df"?
Die geeft namelijk aan welke filesystems gemount zijn, hoe groot deze zijn en hoeveel ruimte gebruikt is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53610

Kijk eens met het commando "df -h > fs.txt" of er nog genoeg ruimte is op je usb. Ouput gaat naar fs.txt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oei, ik heb voor de tigste keer alle stappen doorgelopen en mijn fout ontdekt :$

Ik had de toevoeging in het fun_plug script vergeten aan te passen, dat gaat uit van 1 disk en ik heb er 2, tja, ik was gewaarschuwd daar goed op te letten en ondanks mijn oplettendheid is dat toch misgegaan. Ik heb het fun_plug script aangepast en na een reboot is het kopieren wel gelukt.

Jaja, ik weet, domdomdom 7(8)7 mijn excuses.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu helemaal lost, ik ben gekomen tot het punt waar je de debian servers moet opgeven. Dit is voor mij nieuw en ik heb de volgende servers opgegeven bij: vi /etc/apt/sources.list.d/etch.list

deb http://ftp.de.debian.org/debian etch main contrib non-free
deb-src http://ftp.de.debian.org/debian etch main contrib non-free
deb http://ftp.nl.debian.org/debian etch main contrib non-free

Als ik vervolgens "root@CH3SNAS:/# apt-get update" doe, krijg ik allemaal Failures zoals deze:
Err http://ftp.nl.debian.org etch Release.gpg
Temporary failure resolving 'ftp.nl.debian.org'

W: Couldn't stat source package list http://ftp.nl.debian.org etch/main Packages (/var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_etch_main_binary-arm_Packages) - stat (2 No such file or directory)

Ik krijg dus niet eens GPG errors. Ik zit hier nu als een aap naar een roestig horloge te kijken, maar zou niet weten wat ik hier mee moet doen om dit werkend te krijgen.

Kan iemand mij hiermee helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Je hebt waarschijnlijk geen DNS-servers in /etc/resolv.conf staan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er, bedankt, daar zou je gelijk in kunnen hebben, maar hoe zet ik zoiets erin ?

Dit staat nu in etc/resolv.conf:
search wan
nameserver 192.168.1.102

Ja, ik ben een echte noob :? op dit gebied. Kan je mij een hint geven ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 23:10

Arethusa

Niet die server

Als ik me er even mee mag bemoeien ;) : Veelal is de nameserver binnen linux het ip van je modem bv 10.0.0.138. Ik zeg veelal, dit kan in andere omgevingen natuurlijk anders zijn maar probeer het eens uit.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:49
TD-er schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:22:
Je hebt waarschijnlijk geen DNS-servers in /etc/resolv.conf staan.
ik ben ook wel benieuwd hoe je dat doet want ik heb hetzelfde probleem als RDuno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
The_DoubleU schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:14:
Debian Chroot via USB op CH3SNAS.

Je kan een Debian chroot installeren op de CH3SNAS hierdoor kan je verschillende programma's installeren die normaal niet mogelijk zijn op deze NAS. Mocht je Debian op een van je schijven in de NAS zetten dan heeft dat als nadeel dat spindown niet meer werkt. Spindown schrijft namelijk een regel in je log, die veroorzaakt weer een spinup. Een oplossing hiervoor is om logging uit te zetten of naar /dev/null te schrijven. Een andere oplossing is om alles op een USB key te zetten. Nadeel is dat je dan geen printer meer kan aansluiten, maar dit is op te lossen d.m.v. een USB hub.
Zou je kunnen zeggen hoe je de logging uitschakelt of deze naar /dev/null schrijft. Ik wil nl geen usb stick maar wel spindown van de schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:00
sysklogd zorgt voor de logging dus als je die niet laat starten zou het goed moeten gaan. Maar ik weet niet of andere processen het leuk vinden dat er geen logging beschikbaar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arethusa, ik ga ervan uit dat je met het modem IP het publieke IP-nr bedoeld.

Dat heb ik erin gezet, maar zonder resultaat. Ook heb ik het IP van de router 192.168.1.1 erin gezet, maar dat lukte ook niet. Moet ik soms in mijn router een poort hiervoor openzetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:04
Net de CH3SNAS binnen.. (leuke aanbieding bij Informatique, 129 euro)..

Alles werkt! Maar toch een vraag:

Is het mogelijk om 1 gebruiker/groep verschillende rechten via FTP toe te kennen op verschillende folders (liefst via de admin pages)?

Bijvoorbeeld:

Groep1 of Gebruiker1 -> read only root & R/W Volume_1/FolderFTP
Groep2 of Gebruiker2 -> read only Volume_1/FolderFTP & R/W Volume_1/FolderFTP/Upload

Wat ik nu merk is dat elke aanpassing aan rechten de vorig ingestelde rechten overschrijft. Is dit te doen vanuit de admin-pages of evt. via fun-plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

Even ter info: al mn mp4's werken prima via Twonky.. zit er haast aan te denken om dat aan te gaan schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 14:36
Anoniem: 167515 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:34:
Arethusa, ik ga ervan uit dat je met het modem IP het publieke IP-nr bedoeld.

Dat heb ik erin gezet, maar zonder resultaat. Ook heb ik het IP van de router 192.168.1.1 erin gezet, maar dat lukte ook niet. Moet ik soms in mijn router een poort hiervoor openzetten ?
Dat is niet nodig. Probeer eens het IP van je router in resolv.conf te zetten (hetzelfde IP als wat je te zien krijgt als default gateway (standaard gateway NL) als je ipconfig op je windows machine uitvoert.

Probeer dan eens te pingen naar dat ip adres: #ping 192.168.x.x bijv. Krijg je daar een reactie van?

Met welke text editor heb je resolv.conf bewerkt?

[ Voor 5% gewijzigd door GenetiX op 28-03-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
GenetiX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:51:
[...]

Dat is niet nodig. Probeer eens het IP van je router in resolv.conf te zetten (hetzelfde IP als wat je te zien krijgt als default gateway (standaard gateway NL) als je ipconfig op je windows machine uitvoert.

Probeer dan eens te pingen naar dat ip adres: #ping 192.168.x.x bijv. Krijg je daar een reactie van?

Met welke text editor heb je resolv.conf bewerkt?
ik heb hetzelfde probleem als RDuno. Pingen naar mijn router geeft:
64 bytes from 192.168.2.1: seq=45 ttl=254 time=1.455 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
raven22 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:11:
[...]

ik heb hetzelfde probleem als RDuno. Pingen naar mijn router geeft:
64 bytes from 192.168.2.1: seq=45 ttl=254 time=1.455 ms
En als je bijvoorbeeld www.xs4all.nl pingt. Krijg je dan een ip adres te zien? Los van dat je geen reactie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
GenetiX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:09:
[...]

En als je bijvoorbeeld www.xs4all.nl pingt. Krijg je dan een ip adres te zien? Los van dat je geen reactie krijgt.
nu krijg ik:

PING www.xs4all.nl (194.109.6.92): 56 data bytes

--- www.xs4all.nl ping statistics ---
10 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss

Ik denk eerder dat het probleem ergens anders aan ligt. Ik ben verder gegaan met jouw stappenplan (die update doe ik later wel dacht ik) en bij stap 17 werkt de apt-get ook niet goed. Hier krijg ik de volgende melding:

root@CH3SNAS:/# apt-get install ssh
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
W: Couldn't stat source package list ftp://ftp.ie.debian.org etch/main Packages (/var/lib/apt/lists/ftp.ie.debian.org_debian_dists_etch_main_binary-arm_Packages) - stat (2 No such file or directory)
W: You may want to run apt-get update to correct these problems
E: Couldn't find package ssh

Ik hoop dat je er wat aan hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
www.xs4all.nl wordt dus resolved, met je DNS en router verbinding is dus niets mis. Er even van uitgaande dat je je source list niet hebt aangepast, heb je onderstaande commando's uitgevoerd?'

# apt-get update
# apt-get dist-upgrade

Daarna pas # apt-get install ssh

Als dat niet werkt is er waarschijnlijk iets aan de hand met je sources list. De standaard server in Ierland in de etch distri is niet altijd even betrouwbaar.

Pas het bestand "sources.list" aan in /etc/apt/

Vervang de bestaande regel door de volgende:

"deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian stable main contrib non-free"

En save.

[ Voor 38% gewijzigd door GenetiX op 28-03-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
genetix:

Helaas hetzelfde resultaat:

root@CH3SNAS:/# apt-get update
Err ftp://ftp.nl.debian.org stable Release.gpg
Failed to fetch ftp://ftp.nl.debian.org/debian/dists/stable/Release.gpg Temporary failure resolving 'ftp.nl.debian.org'
Reading package lists... Done
W: Couldn't stat source package list ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Packages (/var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_stable_main_binary-arm_Packages) - stat (2 No such file or directory)
W: Couldn't stat source package list ftp://ftp.nl.debian.org stable/contrib Packages (/var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_stable_contrib_binary-arm_Packages) - stat (2 No such file or directory)
W: Couldn't stat source package list ftp://ftp.nl.debian.org stable/non-free Packages (/var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_stable_non-free_binary-arm_Packages) - stat (2 No such file or directory)
W: You may want to run apt-get update to correct these problems
E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead.

Nog meer ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Geen clou helaas. Blijkbaar gaat er iets fout bij het communiceren naar die ftp mirror. Kan je deze wel gewoon pingen? Je zou eventueel http mirrors kunnen gebruiken, deze zijn er ook. Voor de rest, google even op de laatste foutmelding. Blijkbaar zijn er meer mensen met dit probleem. Laat ook de oplossing even weten!

Heb je trouwens al # apt-get -f clean geprobeerd?

[ Voor 7% gewijzigd door GenetiX op 29-03-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
Dat helpt ook niet:

root@CH3SNAS:/# apt-get -f clean
root@CH3SNAS:/# apt-get update
Err ftp://ftp.nl.debian.org stable Release.gpg
Failed to fetch ftp://ftp.nl.debian.org/debian/dists/stable/Release.gpg
enz enz enz

Het probleem is ontstaan nadat ik de image heb aangemaakt en de originele etch folder heb verwijderd. De eerste keer updaten in jouw stappenplan bij punt 6 werkte zonder problemen. Misschien gaat er iets niet goed bij het creeeren en terugzetten van de image. Als ik die stap oversla krijg ik dan later problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
Die stap is me zelf sowieso niet helemaal duidelijk. Vanavond installeer ik met iemand een nieuwe CH3SNAS uit doos, ik zal kijken of we tegen hetzelfde probleem aanlopen en hoe we dit kunnen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
GenetiX schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 09:48:
Geen clou helaas. Blijkbaar gaat er iets fout bij het communiceren naar die ftp mirror. Kan je deze wel gewoon pingen? Je zou eventueel http mirrors kunnen gebruiken, deze zijn er ook. Voor de rest, google even op de laatste foutmelding. Blijkbaar zijn er meer mensen met dit probleem. Laat ook de oplossing even weten!

Heb je trouwens al # apt-get -f clean geprobeerd?
Ik heb ook een http mirror gevonden maar dat werkt ook niet.
deb http://apsy.gse.uni-magdeburg.de/debian etch main non-free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GenetiX, raven22,

Ik kon dit niet eerder doen, maar ik heb zojuist ook gepinged naar de router en naar www.xs4all.nl en bij beide pings kwam er een goede reactie. Een verbinding is er dus wel degelijk.

Helaas is het Debian verhaal en zeker de debian servers voor mij compleet nieuw, dus zit ik nu vast en kan niet verder met mijn uiteindelijke doel het opzetten van SABnzb+ op een USB key.

Ik hoop dat je met het opzetten van een nieuw CH3SNAS de oplossing kan vinden.

Voor de goede orde, mijn CH3SNAS hangt in een lokaal netwerk achter een router die op zijn beurt weer verbonden is met een ADSL modem. MLDonkey werkt trouwens naar behoren op de CH3SNAS.

Alvast bedankt voor de moeite en misschien is er een andere kenner die een tip kan geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nog even verder aan het pingen en ik kan debian servers ook pingen vanuit Linux omgeving:
/mnt/usb # ping -c 6 ftp.nl.debian.org
PING ftp.nl.debian.org (130.89.175.33): 56 data bytes
64 bytes from 130.89.175.33: seq=0 ttl=58 time=15.5 ms
64 bytes from 130.89.175.33: seq=1 ttl=58 time=15.5 ms
64 bytes from 130.89.175.33: seq=2 ttl=58 time=15.8 ms
64 bytes from 130.89.175.33: seq=3 ttl=58 time=15.5 ms
64 bytes from 130.89.175.33: seq=4 ttl=58 time=15.8 ms
64 bytes from 130.89.175.33: seq=5 ttl=58 time=15.0 ms

--- ftp.nl.debian.org ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 15.0/15.5/15.8 ms

Als ik dan naar debian ga, dan werkt het pingen niet. Volgens mij is het ping-commando in debian hetzelfde als bij Linux, maar ik krijg steeds hetzelfde resultaat.
root@OPSLAG:/# ping -c 6 ftp.nl.debian.org
ping: unknown host ftp.nl.debian.org

Het lijkt erop alsof de debian omgeving geen verbinding naar buiten kan maken. Maar dat is de conclusie van een complete debian noob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als ik mij goed herinner had ik eerst ook dat probleem en toen heb ik nog even goed gekeken naar de DHCP-instellingen van de NAS zelf en dus niet van de ch-rooted debian.
Toen heb ik mijn DNS-servers in de /etc/resolv.conf op de nas zelf gezet (dus met vi in een telnet-window)
Mijn voorbeeld:
nameserver 217.19.16.131
nameserver 194.151.228.18

Dit zijn de nameservers van de KPN en van TweakDSL (2 internet aansluitingen, loadbalancing router, etc)
Maar je kunt heel vaak ook prima het IP-adres van de router opgeven.
Als laatste lapmiddel kun je in de /etc/hosts op de debian-installatie (dus via de telnet is het bijvoorbeeld file /mnt/HD_a2/debian/etch/etc/hosts) ook nog zelf de DNS-informatie neerzetten.
Bijvoorbeeld:
130.89.175.33       ftp.nl.debian.org
193.1.193.65        ftp.ie.debian.org

[ Voor 4% gewijzigd door TD-er op 29-03-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
We hebben de installatie van Debian net gedaan, volgens mij eigen howto. Het enige wat we nog toegevoegd hebben is "# apt-get update" voor het commando "# apt-get dist-upgrade" in stap 16, omdat dat niet goed werkte. Alles werkt verder prima zonder fout, met de standaard Debian server regel in /etc/apt/sources.list (deb ftp://ftp.ie.debian.org/debian etch main)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
GenetiX schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:57:
We hebben de installatie van Debian net gedaan, volgens mij eigen howto. Het enige wat we nog toegevoegd hebben is "# apt-get update" voor het commando "# apt-get dist-upgrade" in stap 16, omdat dat niet goed werkte. Alles werkt verder prima zonder fout, met de standaard Debian server regel in /etc/apt/sources.list (deb ftp://ftp.ie.debian.org/debian etch main)
Ben nog eens helemaal overnieuw begonnen en nu werkte de howto feilloos. Bedankt!
Nu alleen slimserver er nog op.......iemand instructies/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenetiX
raven22 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:47:
[...]

Ben nog eens helemaal overnieuw begonnen en nu werkte de howto feilloos. Bedankt!
Nu alleen slimserver er nog op.......iemand instructies/ervaringen?
Fantastisch :) Wat slimserver betreft: Slimserver is een Debian package, deze moet je dus heel gemakkelijk in de etch omgeving kunnen installeren (met #apt-get) Zie hier een aardige handleiding.

Aanvullingen op de howto zijn altijd welkom als je dit gedaan krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
GenetiX schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 22:26:
[...]

Fantastisch :) Wat slimserver betreft: Slimserver is een Debian package, deze moet je dus heel gemakkelijk in de etch omgeving kunnen installeren (met #apt-get) Zie hier een aardige handleiding.

Aanvullingen op de howto zijn altijd welkom als je dit gedaan krijgt.
De aanwijzingen op die handleiding werken niet. Maar toen ik apt-get install slimserver deed, begon de zaak te lopen en ik denk dat het nu geinstalleerd is. Ik heb echter nog geen Squeezebox (is afhankelijk van een succesvolle installatie) dus kan niet testen of het werkt. Hoe kan ik zien of de slimserver is opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-07 11:39
raven22 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 10:51:
[...]

De aanwijzingen op die handleiding werken niet. Maar toen ik apt-get install slimserver deed, begon de zaak te lopen en ik denk dat het nu geinstalleerd is. Ik heb echter nog geen Squeezebox (is afhankelijk van een succesvolle installatie) dus kan niet testen of het werkt. Hoe kan ik zien of de slimserver is opgestart?
op de site van slim server kan je een emulator downloaden voor op je pc,

ik zoek hem ff op.

kijk hier eens

[ Voor 6% gewijzigd door -Jaap-io op 30-03-2008 13:48 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zucht, bij mij wil het niet vlotten. Ik denk dat het probleem ergens met de DNS server te maken moet hebben. Ik kan uit debian wel pingen op een IP, maar niet op het volledige ftp-adres (zie hieronder)

root@OPSLAG:/bin# ping -c 4 130.89.175.33
PING 130.89.175.33 (130.89.175.33) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 130.89.175.33: icmp_seq=1 ttl=58 time=23.1 ms
64 bytes from 130.89.175.33: icmp_seq=2 ttl=58 time=14.4 ms
64 bytes from 130.89.175.33: icmp_seq=3 ttl=58 time=14.1 ms
64 bytes from 130.89.175.33: icmp_seq=4 ttl=58 time=20.3 ms

--- 130.89.175.33 ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 received, 0% packet loss, time 3019ms
rtt min/avg/max/mdev = 14.143/18.023/23.173/3.877 ms

root@OPSLAG:/bin# ping -c 4 ftp://ftp.nl.debian.org
ping: unknown host ftp://ftp.nl.debian.org
root@OPSLAG:/bin#

Op advies van TD-er heb ik in etch/etc/hosts de twee IP-adressen toegevoegd. Ik ga ervan uit dat het alleen het IP-adres zelf betreft. Geen commandos ervoor of erachter. Dit alles zonder resultaat.

Nog even ter info, ik installeer dit op een USB stick, NAS zit achter een router en ik heb ADSL via XS4ALL.

Iemand nog een suggestie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepie, opgelost, heb verder gegoogled en eindelijk de oplossing van het probleem gevonden.

De XS4ALL nameservers bleken onjuist, heb de resolv.conf aangepast met de juist nameservers en na
apt-get update wordt er iets gedownload. Ik kan verder.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 167515 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:46:
[...]
Op advies van TD-er heb ik in etch/etc/hosts de twee IP-adressen toegevoegd. Ik ga ervan uit dat het alleen het IP-adres zelf betreft. Geen commandos ervoor of erachter. Dit alles zonder resultaat.
[...]
Wat bedoel je met "de 2 ip-adressen"?
De hosts file vraagt per regel om een IP-adres, gevolgd door een of meer spaties of tabs en dan de naam(en) die je wilt laten resolven.
Bijvoorbeeld:
213.239.154.35   tweakers.net

Maar www.tweakers.net is dan nog niet bekend, dus kun je dat uitbreiden met:
213.239.154.35   tweakers.net     www.tweakers.net

Oftewel alleen het IP-adres in de hosts-file zetten is niet genoeg, er moet ook nog wel een host-name bij.

Maar kijk anders ook even op je nas zelf (via telnet dus) of je in je /etc/resolv.conf (dus buiten Debian om) wel de adressen van je DNS-servers (adres van router mag ook, die weet als het goed is ook welke DNS-servers gebruikt worden) daar in staan.
Voor de volledigheid even 2 nameservers van XS4all:
194.109.6.66
194.109.9.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt TD-er, de XS4ALL nameservers bleken bij mij het probleem te zijn, de juiste heb ik zojuist in resolv.conf gezet en dat werkt eindelijk goed.

Nogmaals bedankt voor het meedenken en de tips _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende probleempje, bij het einde van Double_U's "Debian op een USB" loop ik vast op het fun_plug script. Ik kan geen SSH verbinding maken.

Ik had dus al MLDonkey Realsimple geinstalleerd en dus ook de fun_plug van Fonz. Dus heb ik UTMachine's command voor busybox3 in de fun_plug gezet. Dat lijkt mij niet voldoende en ik kan dan ook geen SSH verbinding maken. Nu zullen er meer zaken van Double_U's fun_plug script moeten worden overgenomen. Maar hoe combineer ik dat met Fonz's fun_plug zonder problemen te
veroorzaken ?

Ik had al eerst domweg Double_U's fun_plug overgenomen en dat aangepast naar mijn NAS, maar toen kon ik natuurlijk helemaal niets meer. Vervolgens de originele fun_plug weer teruggezet, maar ja, wat moet ik veranderen/toevoegen om EN MLDonkey EN Debian draaiende te krijgen ?

Heeft er iemand een fun_plug voorbeeld voor een CH3SNAS met twee disken en een USB key waar MLDonkey en Debian met SABnzb+ op draait ? Kan deze hier gepost worden of naar mij ge-PM-ed ?

Zou het zeer op prijs stellen.

Alvast bedankt,
Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-07 09:08
Hi Guys,

Ik ben sinds vrijdag ook een trotse bezitter van de CH3SNAS met 2 samsung 750 Gb schijven in RAID1. Het is me (als Linux leek) al gelukt om de funplug met het fan script er op te zetten en dit werkt goed. De fan gaat nu net als de schijven na verloop van tijd uit. :)
Ik heb echter nog een rechten probleem: :'(
Ik heb 2 usergroepen aangemaakt: superusers en homeusers. In die 2 groepen 2 gebruikers: familie in homeusers en sysmaster in superusers.
Nu heb ik op Volume_1 een directory data gemaakt.
familie heeft RWrechten in volume_1\data en sysmaster heeft RWrechten in volume_1.
Het lukt me wel om als user sysmaster via vista en xp op de NAS te komen en, alle directories en dus ook de data directorie en kan hier ook mappings naar maken. Maar als ik een drive wil mappen (zowel onder vista als XP) naar \\CH3SNAS\Volume_1\Data met als user: familie dan gaat dit niet. Wat doe ik nu fout? 8)7

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Samba moet die users ook kennen.
Dus kijk eens naar smbadduser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218665

was er nou een aparte fix / workaround voor de bug die een disk spindown tegenhield van een van de twee disks? Of staat dat nog steeds op de roadmap voor de 1.03 final?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 10:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Anoniem: 218665 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 19:45:
was er nou een aparte fix / workaround voor de bug die een disk spindown tegenhield van een van de twee disks? Of staat dat nog steeds op de roadmap voor de 1.03 final?
Het is een vage bug en geen idee of de 1.03 final er ook echt een oplossing voor bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-07 10:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zie dat dit pagina 42 is!

Op naar Deel 2 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist