@hierboven, kun je die linksys niet op de livebox aansluiten dan?
Ik heb sinds afgelopen maandag (20/8/2007) ook
ADSL Extra (vorige week zou het nog Family worden) van
Orange. Ik heb mijn
adsl verbinding met de UTwente hiervoor opgezegt, omdat ik daar 40 euro voor 8mbit betaalde en bij
orange 33,90 voor 20mbit. Keus snel gemaakt zou je zeggen. Volgens de postcode check kom ik op 8 à 15 mbit, nog steeds een vooruitgang voor minder geld, maar als ik de livebox aansluit op dezelfde aansluiting als waar mijn 8mbit verbinding altijd volop op werkte krijg ik nog maar rond de 2,6mbit te pakken, na een keer resetten wisselt de snelheid nog wel eens wat, maximale wat ik heb bereikt was 3,3mbit ongeveer. Maar in elk geval veel te weinig, ik moet van de helpdesk uiteraard kabels gaan controleren (is niks aan veranderd sinds de vorige die toch al 5mbit meer er door kon pompen, maar goed) allemaal prima. Op de pc p2p programma's zoeken en al die bullshit wordt ook wel opgedragen, maar ja dat heeft er natuurlijk niks mee te maken aangezien je het gewoon in het menu van de modem kan aflezen die totaal niks met je besturingssysteem van de pc te maken heeft.
Zijn er meer (net nieuwe) abonnees van
orange die ook een te trage verbinding hebben? Ik hoor graag hier wat ervaringen, aangezien het met de helpdesk nog wel even zal duren (weiger te bellen en 20 cent per minuut te betalen) en de meeste mensen daar toch alleen het standaard boekje uit hun hoofd kennen en je allemaal zinloze dingen laten doen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar die heb ik nog niet aan de telefoon gehad iig.
Er komen overigens 2 lijnen op mijn IS/RA punt binnen, links de lijn vanaf de UT die ook nog werkt (daarom ben ik ook nog niet heel chagrijnig

) en rechts de lijn vanaf KPN/
Orange die traag werkt. Je zou dan kunnen denken dat de kabels naar mijn IS/RA punt aansluiting 2 misschien brak zijn, maar daar mag je zelf natuurlijk niks aan doen en
orange lijkt mij ook niet omdat het allemaal kpn bezit is, als kpn er iets aan moet doen vrees ik dat ik dat zelf kan gaan betalen, omdat ik tenslotte geen klant van hen ben.
Afijn ik ben benieuwd of er meer mensen zijn met een dergelijk trage verbinding, ik heb het forum zo wat doorgekeken en vind de klagers zo rond de 900KBps, één van die klagers wil ik eerst nog eens worden....