Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jentlt1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-02-2024
removed

[ Voor 99% gewijzigd door jentlt1 op 27-10-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:55
Ik ben eigenlijk juist tevreden over mijn project en was hier in het begin inderdaad ook een beetje 'bang' voor. Maar zit mooi 20 minuutjes van me huis bij een leuke werkgever in me eigen woonplaats

Heb alleen wat te klagen over het loon (mja wie niet) wat laag is. Maarja komt vanzelf

[ Voor 4% gewijzigd door Aschtra op 22-10-2015 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Hoewel ik het enigzins wel herken bij ex collega's denk ik dat je er wel verstandig aan doet om niet al te hard te schoppen tegen een oud werkgever. Zeker niet als je redelijk makkelijk te herkennen bent door InWork. Als ze ooit nog een referentie af moeten geven voor je heb je liever nog een vriendelijke voet binnen de deur dan dat je een nare smaak in hun mond achter laat.

Plus, het lijkt er op dat het er heel erg aan ligt waar je zit en wat je verwachtingen van het bedrijf zijn. Mijn persoonlijke ervaring is dat ze als jij de schouders er onder zet ze wel mogelijkheden hebben voor je. Niet fantastische mogelijkheden maar wel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
removed

[ Voor 99% gewijzigd door jentlt1 op 02-11-2015 16:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
Dat je meteen op een K project word gezet kan ik mij niet in vinden. Verhoging is meestal alleen bij ITIL en 70-680 100 euro, maar op prestatie kan ook alleen dan moet je wel echt je best doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 704982

Ik heb een half jaar gewerkt voor Inwork. Hierna was ik er helemaal klaar mee.
Ik werd gedetacheerd bij *knip klant* }:O via *knip*. Ik zat hier op de servicedesk voor 23.000 mensen wereldwijde ondersteuning.

Je werkt hierin een 24/7 (30 man) team dus heb je ook de kans om met kerst en andere vakantie dagen te werken. Je krijgt hier een belachelijk lage vergoeding voor nachturen.

Als je aan de manager vraagt als je een dag vrij mag zegt die gelijk al nee en als je in de zomer vakantie 2 weekjes of 1 week vrij wilt kan dit ook niet.

In de tijd dat ik er werkte was er ook nog geen airco en was het meer dan 26 graden op de 7de verdieping en dan werd er ook nog geen eens een airco geplaatst nee we lossen het wel op met een paar waaiertjes, het is echt triest.
Ik verdiende 1200 bruto wat voor mijn leeftijd (22) ook laag is. (Niveau 4 + ITIL 1 jaar werkervaring)

Trouwens wat nog leuk is om de vermelden op de Nederlandse lijn was er ongeveer 60% die wist dat ze gingen of graag weg wouden. Dit zegt wel iets over de werkdruk + deze achterlijke regels die worden opgesteld.

InWork lokt je met trainingen en doorgroei mogelijkheden van hier tot aan systeembeheerder die ze niet waar kunnen maken.

maar zeg nou eerlijk Windows 7 680 boek -> 70 euro en een examen rond de 200 euro. Dit kun je prima zelf betalen. (Als je fatsoenlijk verdiend 1600-2000 bruto) en hoe kun je leren als je 40 uur per week werkt en daarna ook geen vrij kan krijgen. Er werd zelfs moeilijk gedaan over het vrij krijgen voor een examen.

Vlak voor mijn contract verlening heb ik gezegd dat ik graag een ander bedrijf wou hebben om de bovenstaande redenen en toen hebben ze mij eruit gegooid. Hierna heb ik gewoon mijn cv op monsterboard gezet en ben op een perfect plekje terecht gekomen waar ik niet gedetacheerd zit.

Mijn advies:
Kijk eerst als je ergens anders direct bij een bedrijf aan de bak kunt komen. Zo niet probeer dan detachering.

Dit is dus mijn eigen mening over detachering op een servicedesk. Iedereen kan een eigen ingeving hebben hierover. Als je ergens on-site gedetacheerd kan worden zou het vast beter zijn.

Groeten Anoniem

[ Voor 1% gewijzigd door Rukapul op 02-11-2015 20:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jentlt1
Beste,

Uit mijn vorige posts heb ik wat negativiteit gemerkt omtrent referenties en ex collega's die niet zo blij waren, dit kan ik mij enigszins voorstellen.

Nu wil ik natuurlijk geen gesodemieter er mee krijgen vandaar dat ik de posts heb verwijderd en nu een nieuwe heb geschreven.

Ik wil zowel eerlijk als realistisch zijn in deze post.

De min punten die ik persoonlijk heb ervaren in mijn dienst bij InWork is:
- projecten die ik gekregen heb, deze vielen mij erg tegen door de werkzaamheden en 24/7 diensten
natuurlijk is dit project gebonden en heb je ook vast goede projecten er tussen zitten. Dit heb ik echter jammer genoeg niet gehad.

- Ik heb een aantal keren aan InWork gevraagd voor een nieuw project, dit helaas niet kunnen krijgen.

De min punten van *knip klant* waar ik toen geplaatst ben vond ik toch wel de 24/7 diensten en het type werk, calls picken en weinig mogen uitzoeken. Je bent meer een telefonist heb ik het idee.

De plus punten van *knip klant* waren toch de collega's die het leuk maakten, de persoonlijkheid van mensen was super. Echter kwam dit soms te kort door de hoge werkdruk (door naar mijn idee te weinig personeel).

Plus punten van Inwork zijn de vele uitjes die je hechter maakt met de collega's van InWork zelf. Ook heb je vaak contact met je jobcoach over wat goed gaat en wat minder goed gaat.

Nogmaals het is/was niet mijn intentie om InWork of *knip klant* zwart te maken, maar ik vond wel dat ik de realiteit mag vertellen. Misschien was mijn woord keuze niet de allerbeste maar daar heb ik mij op bedacht. Vandaar dat ik een nieuw stuk heb geschreven.

[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 02-11-2015 20:04 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Perus
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 23-09-2021
Ook ik heb gewerkt bij InWork en was gedetacheerd bij het bedrijf wat in de vorige twee posts gecensureerd wordt, en ik moet toegeven dat hun mening redelijk overeenkomt met die van mij wat betreft het project. Alleen ik wou wel aangeven dat InWork daar zelf vrij weinig aan kon doen vanuit mijn optiek.

Ik vind InWork zelf nog steeds een top bedrijf. De sollicitatieprocedure en de bedrijfsuitjes waren heel erg goed geregeld en InWork heeft ontzettend veel voor mij gedaan.

Maar het project waar ik dus op zat was echt drie keer niks. Het was ten eerste veels te druk. Voor het aantal contactpunten vanuit de klant waren we zwaar onderbezet, maar voor het bedrijf was dit de "maximale bezetting". Er waren dus veel klachten vanwege de werkdruk, maar daar gaven ze niks om. Ik denk zelf dat InWork heel graag nog 20 man naar dit project had gestuurd om de werkdruk te verlichten en zo de klachten weg te nemen, maar daar wou het bedrijf dus niet voor betalen.

Ik had gedurende mijn tijd altijd het gevoel dat de externe mensen die vanuit InWork daar zaten als robots behandeld werden. Het werk was ook meer administratief dan ICT-gericht bij dit bedrijf, want je mocht maximaal 15 minuten over een gesprek doen, en voordat je een computer had overgenomen waren er al 5 minuten voorbij. Je had een soort call script waarbij je alles moest herhalen, en waar je ook beoordeeld over werd. Dus volgde je dat script niet, werd je slecht beoordeelt, ookal kostte het enorm veel tijd en biedde het weinig meerwaarde. De meeste tickets die ik dan ook geregistreerd hebt moesten doorgezet worden naar of andere partijen of de tweede lijn. Hetzelfde ging eigenlijk voor e-mail die je moest behandelen tussen je calls door als dat mogelijk was.

Dit bovenstaande zorgde er bij mij voor dat ik na 1/2 maanden echt uitgeleerd was en het werk heel erg monotoon werd. Echte doorgroei mogelijkheden binnen het bedrijf zijn er amper en detavast doen ze helemaal niet aan. Er is misschien een keer per half jaar een second line positie open, maar daar maak je vrij weinig kans op als je er pas een jaar werkt.

Het ging van kwaad naar erger toen het opeens drukker werd vanuit de klant zijn kant en het bedrijf nog steeds geen extra werknemers erbij nam, er kwamen opeens allemaal regels die de productiviteit moesten verbeteren, maar eigenlijk alleen de sfeer nog meer verpestte op de afdeling. Dit zorgde vervolgens voor een enorme doorloop, wat de drukte alleen maar erger maakte.

Maar al met al zou ik het zeker aanraden om voor InWork te werken want het is een leuk bedrijf en zeker niet schuldig aan het bovenstaande, en mocht je op het bovenstaande project komen dan zou ik z.s.m ITIL en MSCA halen (en misschien wel meer) en een paar keer vragen of je van project mag wisselen, want na het behalen van certificaten is het voor InWork makkelijker je ergens anders neer te zetten blijkt uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkbd94
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06 15:34
-

[ Voor 100% gewijzigd door Dirkbd94 op 12-11-2015 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Kunnen wij niet zeggen als je geen enkele informatie geeft over jou zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Dirkbd94 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:07:
ik moet nog mijn contract tekenen en ik zal als startsalaris €1600 bruto verdienen.

Ik vind dat best magertjes. Is dat een normale salaris of kan ik wat hoger vragen?
Meer info nodig, opleiding? Werk ervarving? Functie? Weet je ook al voor welke klant je zult komen te werken?

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 356475

InWork zelf is echt wel een prima bedrijf!. Echter de klant waarbij ik gedetacheerd was, gaat onwijs slecht met hun mensen om.

Zoals al meer aangegeven
- Extreem hoge werkdruk
- 24/7 met (te ) lage vergoeding.
- Geen gehoor aan klachten
- Rooster niet goed verdeeld ( verdeling qua weekenden en nachten)
- Vieze werkplekken
- Functie is geen "ict professional" maar "call center slaaf".
- geen schijn van kans op doorgroeien.

Collega's op de werkplek zijn zelf wel prima.

Hierbij wil ik wel even benadrukken dat InWork zelf een prima werkgever is, die wel voor hun personeel staat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:50
Anoniem: 356475 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:30:
InWork zelf is echt wel een prima bedrijf!. Echter de klant waarbij ik gedetacheerd was, gaat onwijs slecht met hun mensen om.

Zoals al meer aangegeven
- Extreem hoge werkdruk
Deze zaken leg je bij de klant neer, maar daar zou een detacheerder wel degelijk een rol in moeten spelen. Je mensen bij een klant dumpen is een ding, zorgen dat er netjes met ze word omgegaan is iets anders. Als detacheerder hoor je imho voor je werknemers op te komen en niet alleen naar de pijpen van je klanten te dansen. Deze klachten horen dus wel gedeeltelijk bij InWork thuis.
Dat is gewoon de verantwoordelijkheid van InWork. De beloning ontvang je immer van hun.
[quote]
Hierbij wil ik wel even benadrukken dat InWork zelf een prima werkgever is, die wel voor hun personeel staat!!
Bij deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas.Lubbers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-06 12:10
@Boterkoekje1234 Hee Maxim, hoe is het op je nieuwe werk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jak600
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-05 10:37
@boterkokje1234 He maxim jij hier? nog dingen meegemaakt onlangs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrybobslee
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-06 06:46
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 9% gewijzigd door Barrybobslee op 21-12-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147206

Wylana schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:23:
Goed om te lezen MrXdream, :)

Nu hopen dat je carriere in snelle vaart gaat.
edit :

afgehandeld

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 147206 op 04-01-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Anoniem: 356475 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:30:

Zoals al meer aangegeven
- Extreem hoge werkdruk
- Vieze werkplekken
- geen schijn van kans op doorgroeien.

Collega's op de werkplek zijn zelf wel prima.
Ik heb dit exact zo ook aangegeven bij InWork in de tijd dat ik er nog werkzaam was. Er werd barslecht door meerdere mensen daar gehoor aan gegeven. Je bent inderdaad een slaaf. Wat ze voornamelijk interesseert is dat jij voor geld in hun laatje zorgt. Maar ik denk dat het over het algemeen bij alle detacheerders zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 729909

Hallo iedereen,

Ik ben laatst gebeld door inwork en heb binnenkort gesprek. Het gesprek was erg aangenaam maar ik hoor diverse verhalen. Ik heb een MBO4 in netwerkbeheer en ik heb meerdere microsoft certificeringen: 70-680, 70-685, 70-686, 70-640, 70-642, 70-646. Ik ben na 3.5 jaar HBO technische informatica (ik zat nogsteeds in het 2e leerjaar dus vandaar dat ik uiteindelijk toch gestopt ben). Nu zoek ik dus werk maar ik heb wat vragen:

1. Is het mogelijk om alleen in een bepaald gebied te worden geplaatst? (Ik ben afhankelijk van het OV)

2. Ik lees veel over het salaris. Op basis van mijn diploma en certificaten, vanaf welk salaris moet ik akkoord gaan? Of kan ik beter gewoon normaal verder solliciteren (ben net 2 weken aan het solliciteren)

3. Zijn er verder nog tips of dingen die ik moet weten over inwork?

Ik ben trouwens 24 en ik heb alleen een half jaar werkervaring op een skilled servicedesk (ivm vraag 2)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
1. In je contract wordt een maximale reistijd opgenomen. Dat zal 1,5 uur enkele reis zijn geloof ik. En of dat OV/fiets/auto is staat daar los van.
2. Doordat je weinig werk ervaring hebt zal het niet gigantisch hoog zijn. Je hebt wel papieren en dat werkt in je voordeel. Denk dat tussen €1700-€1900 wel haalbaar gaat zijn.
3. Ik ben inmiddels oud werknemer van ze en als je het topic doorneemt zul je gemengde ervaringen zien. Dat zijn de dingen die je wilt weten denk ik.

Ik zou als je nog andere gesprekken hebt lopen die niet gelijk afkaatsen. Er zijn veel detacheerders in Nederland die je een kans kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06 12:33
InWork lijkt goed zijn best te doen om zo vervelend mogelijk over te komen op mij en menig studiegenoot. Ik zit in de afrondende fase van de hbo-opleiding Netwerk Infrastructuur Design en ben ongeveer een half jaar geleden via LinkedIn in aanraking gekomen met InWork. Ik was toen op zoek naar een afstudeerstage en zij hadden wel interesse.

Na wat belletjes met een recruiter van hun draaide het helaas op niks uit. Ze hadden helemaal geen stageplekken.

Niet erg, ik heb ergens anders mijn plek gevonden. Paar maanden later werd ik weer gebeld door diezelfde persoon, om te vragen hoe het met me ging blabla. Direct daarna kwam de vraag wat ik van plan was te doen na mijn studie. Eerlijk gezegd dat ik het nog niet wist, afijn we houden contact.

Nu heb ik tijdje terug besloten om te gaan reizen na mijn afstuderen, een paar weken terug belde dezelfde persoon van InWork weer op. Ondertussen had ik het topic hier ook eens doorgenomen en inmiddels had ik niet zo'n hoge pet meer op van InWork. Ben zelf eerder werkzaam geweest in de detachering en voor mij kwam InWork al vanaf het begin over als niks speciaals en gewoon het standaard onpersoonlijke riedeltje. Ze lezen hun vragen gewoon af van wat op je LinkedIn staat, ze zoeken in je eigen netwerk naar andere slachtoffers. Duidelijk gemaakt dat ik niet met hun verder wil gaan, ze zei ok prima en veel succes.

Paar dagen later krijg ik ineens een standaard copy-paste berichtje van een collega van haar die denkt dat ik de perfecte match ben voor InWork! Lol, geantwoord dat het hem niet gaat worden. Eerste contactpersoon belt direct weer op, heb niet opgenomen. Bijna elke dag kijkt er wel een andere "InWork Talent Developer" op mijn profiel.

Sprak hier laatst met wat studiegenoten over, inmiddels heeft vrijwel iedereen last van deze opdringerige en onpersoonlijke praktijken van InWork. Als puntje bij paaltje komt hebben ze totaal niks interessants te bieden, studiegenoot kreeg "een carrierekans" aan de andere kant van Nederland aangeboden. Hij bedankte en wordt nog steeds 2-3x per week gebeld door dezelfde dame. We hebben de nummers maar geblokkeerd om er vanaf te raken.

Ze moeten bij InWork eens leren dat nee ook echt nee betekent. Het is in ieder geval duidelijk dat die zogenaamde Talent Developers graag hun bonus willen.

Studenten, wees gewaarschuwd. Je kunt beter krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:13

3DDude

I void warranty's

Ik heb van Inwork al 6 'jonge dames' die allemaal in het Talent Team van Inwork zitten invites gehad om ze te voegen, contact op te nemen: om weer als junior een traineeship te beginnen. Ik heb al een dergelijk iets elders doorlopen; waarom zou ik dat weer opnieuw doen -_-' maar ze blijven maar komen van Inwork, heel irriant.

Ben er een keer op gesprek geweest, was op zich prima gesprek maar niet bijzonder, ben uiteindelijk bij een andere terecht gekomen.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb dankzij InWork mijn huidige huis kunnen kopen :+ En dat is serieus. Ik kwam van Sogeti af en daar had al bij al best redelijke arbeidsvoorwaarden, maar een hoop dingen zaten wel "verpakt" in allerlei prive voordeeltjes, bonusjes, vergoedingen, etc. Bij de overgang van Sogeti naar Inwork ben ik er qua kaal basissalaris zo'n 700 euro bruto op voorruit gegaan, da's bijna 10k op jaarbasis. En da's toch waar een bank naar kijkt.

Ik vond het een prima club, maar achteraf gezien zat ik er niet helemaal op mijn plek. Ze zochten op dat moment mensen met een wat zwaarder profiel (ipv de standaard schoolverlater / MBO-er) en daar paste ik prima in met 7 jaar werkervaring en een HBO opleiding. Vandaar dat ik ook een fors salaris heb kunnen bedingen. En ik had een Auris zonder stickers. Wat ze achteraf met me van plan waren weet ik eigenlijk niet zo, ik kwam gewoon op een detavast klus terecht die eigenlijk onder mijn niveau was. Doorgroei zou snel mogelijk zijn, dus gewoon aangepakt. Uiteindelijk anderhalf jaar op die klus gezeten en eigenlijk weinig van doorgroei gemerkt. Ik had ondertussen wel prive een hele drukke tijd (aankoop huis en klussen) dus het was wel lekker dat ik op mijn werk niet op mijn tenen hoefde te lopen. Maar heel veel verder ben ik niet gekomen.

InWork is wat mij betreft een prima werkgever, een hoop zaken zijn bespreekbaar. Maar als je iets verderop zit in je carriere zou ik verder kijken. Ik ben ze wel dankbaar voor de financiele stap die ik heb kunnen maken, dat hielp me ook weer enorm in de volgende stap (zit er nu niet meer), het is gemakkelijk onderhandelen bij een goed basissalaris (ipv een matig/redelijk basissalaris met allemaal extraatjes)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:02
Dan heb jij inderdaad een goede ervaring gehad. Ik was er als schoolverlater begonnen, en hoewel ik er geen spijt van heb en een flinke groei heb doorgemaakt, zal ik niemand aanraden om bij InWork te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Wat voor slechte ervaringen heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 10:10
FreakNL schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:47:
Ik heb dankzij InWork mijn huidige huis kunnen kopen :+ En dat is serieus. Ik kwam van Sogeti af en daar had al bij al best redelijke arbeidsvoorwaarden, maar een hoop dingen zaten wel "verpakt" in allerlei prive voordeeltjes, bonusjes, vergoedingen, etc. Bij de overgang van Sogeti naar Inwork ben ik er qua kaal basissalaris zo'n 700 euro bruto op voorruit gegaan, da's bijna 10k op jaarbasis. En da's toch waar een bank naar kijkt.

Ik vond het een prima club, maar achteraf gezien zat ik er niet helemaal op mijn plek. Ze zochten op dat moment mensen met een wat zwaarder profiel (ipv de standaard schoolverlater / MBO-er) en daar paste ik prima in met 7 jaar werkervaring en een HBO opleiding. Vandaar dat ik ook een fors salaris heb kunnen bedingen. En ik had een Auris zonder stickers. Wat ze achteraf met me van plan waren weet ik eigenlijk niet zo, ik kwam gewoon op een detavast klus terecht die eigenlijk onder mijn niveau was. Doorgroei zou snel mogelijk zijn, dus gewoon aangepakt. Uiteindelijk anderhalf jaar op die klus gezeten en eigenlijk weinig van doorgroei gemerkt. Ik had ondertussen wel prive een hele drukke tijd (aankoop huis en klussen) dus het was wel lekker dat ik op mijn werk niet op mijn tenen hoefde te lopen. Maar heel veel verder ben ik niet gekomen.

InWork is wat mij betreft een prima werkgever, een hoop zaken zijn bespreekbaar. Maar als je iets verderop zit in je carriere zou ik verder kijken. Ik ben ze wel dankbaar voor de financiele stap die ik heb kunnen maken, dat hielp me ook weer enorm in de volgende stap (zit er nu niet meer), het is gemakkelijk onderhandelen bij een goed basissalaris (ipv een matig/redelijk basissalaris met allemaal extraatjes)...
Wat verdiende je dan bij Sogeti en bij Inwork als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:23
Ook ik heb als starter/schoolverlater een tijdje bij InWork gewerkt en heb zeker geen spijt van mijn periode daar. Okè het salaris en de arbeidsvoorwaarden zijn, zeker als je net van school af komt, minimaal.. Maar daar staat tegenover dat je heel wat ervaring en kennis op doet in verschillende (meestal) grote organisaties wat je vervolgens weer goed kan wegschrijven op je CV. Je krijgt ook een jobcoach die je erg goed begeleid qua loopbaan/certificeringstrajecten e.d. Als je om wat voor reden dan ook van je project af wilt en liever wat anders wilt, kan je het gewoon aangeven bij je jobcoach en gaan ze zonder problemen zoeken naar een ander project wat beter bij jou past.

Na een tijdje bleef ik persoonlijk qua groei een beetje hangen en ben ik elders gaan solliciteren. Vervolgens ben ik bij een overheidsinstantie aangenomen, en hier tot op de dag van vandaag erg gelukkig. Maar ik schat de kans klein dat ik hier was aangenomen zonder de ervaring die ik bij InWork heb opgedaan.

Kortom: ik raad InWork zeker aan voor schoolverlaters/starters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
  • Laatst online: 05-02 15:24
Beste mensen, ik heb morgen een gesprek bij InWork en zie veel verschillende reacties.

Ik ben een bijna afgestudeerde MBO 4 ICT beheerder met wat Cisco certificaten. Ik heb verder geen idee waar ik mee moet inzetten als salaris, kan iemand mij een richting opsturen?

Verder heb ik nog niks online gezet van CV of dergelijke, dus op gesprek gaan en kijken wat ze te bieden hebben kan nooit kwaad dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-06 23:04
wooshx schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:06:
Beste mensen, ik heb morgen een gesprek bij InWork en zie veel verschillende reacties.

Ik ben een bijna afgestudeerde MBO 4 ICT beheerder met wat Cisco certificaten. Ik heb verder geen idee waar ik mee moet inzetten als salaris, kan iemand mij een richting opsturen?

Verder heb ik nog niks online gezet van CV of dergelijke, dus op gesprek gaan en kijken wat ze te bieden hebben kan nooit kwaad dacht ik zo.
Ik zou inzetten op het startersloon. Tussen 1600 en 2000 afhankelijk van je ervaring, papieren en secundaire voorwaarden.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
Wylana schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 14:40:
[...]

Ik zou inzetten op het startersloon. Tussen 1600 en 2000 afhankelijk van je ervaring, papieren en secundaire voorwaarden.
Dankjewel, zoals aangegeven zit ik in mijn laatste jaar op school, dus veel werkervaring heb ik nog niet. Dus 1600 tot 2000 is reëel ook voor een afgestudeerde student?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
wooshx schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:06:

Ik begon bij inwork met HBO op 2100 met auto of 2200 zonder auto (+ ns kaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
[...]

Dat is vrij hoog ingezet moet ik zeggen. Sommige van mijn collega's die een stuk ouder zijn halen dat net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Aschtra schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:24:
[...]

Dat is vrij hoog ingezet moet ik zeggen. Sommige van mijn collega's die een stuk ouder zijn halen dat net.
1600 is gewoon minimiumloon, daar kom je met je MBO papiertje echt wel boven.
1800 laagste 2000 is zeer chill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Een collega van mij is 25, zelfde verhaal als meneer hierboven en krijgt 1700... Dus verwacht niet teveel bij InWork

[ Voor 8% gewijzigd door Aschtra op 03-05-2016 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 27-06 21:17
Aschtra schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:30:
Een collega van mij is 25, zelfde verhaal als meneer hierboven en krijgt 1700... Dus verwacht niet teveel bij InWork
Dat is vrijwel altijd bij detachering/werving en selectie/deta-vast je krijgt nu eenmaal niet de hoofdprijs.
Het beste is dat je een deta-vast constructie krijgt met dat je weet dat het bedrijf je gaat overnemen.
Dant kan je vrijwel vaak 500-600 extra verdienen op je rekening....
[...]

Ik zou het eerder op 1500-1800 houden 2000 haal je zelfs vrijwel nooit met HBO opleiding ;) laat staan met MBO opleiding. Het hele detachering enz is qua salaris gewoon weinig. Of je moet minimaal 10 certificaten hebben en dergelijke.

[ Voor 32% gewijzigd door theduke1989 op 03-05-2016 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
Dankjewel voor jullie reacties.

Ik ga gewoon ietsje hoger inzetten, en dan zie ik wel waar het op uitkomt, mits me het bevalt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Aschtra schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:30:
Begon 2100, zat na een 5 maanden op 2400 bij Inwork.

[ Voor 39% gewijzigd door Joostje123 op 03-05-2016 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wooshx
Joostje123 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:49:
[...]

Zal wel een groot verschil zitten tussen HBO en MBO neem ik aan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
theduke1989 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:38:
[...]

Dat is vrijwel altijd bij detachering/werving en selectie/deta-vast je krijgt nu eenmaal niet de hoofdprijs.
Het beste is dat je een deta-vast constructie krijgt met dat je weet dat het bedrijf je gaat overnemen.
Dant kan je vrijwel vaak 500-600 extra verdienen op je rekening....
Dit kan je beter aanhouden inderdaad. Veel realistischer bij InWork
Joostje123 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:49:
[...]

Uitzonderingen zijn er altijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 15:38:
Ik zou het eerder op 1500-1800 houden 2000 haal je zelfs vrijwel nooit met HBO opleiding ;) laat staan met MBO opleiding. Het hele detachering enz is qua salaris gewoon weinig. Of je moet minimaal 10 certificaten hebben en dergelijke.
Heb je het specifiek over InWork of in zijn algemeenheid? In het laatste geval is het de grootste flauwekul die er bestaat... Met HBO opleiding moet je je best doen om onder de 2000 te verdienen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Eriksk schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:39:
[...]

Heb je het specifiek over InWork of in zijn algemeenheid? In het laatste geval is het de grootste flauwekul die er bestaat... Met HBO opleiding moet je je best doen om onder de 2000 te verdienen :+
Ik praat over beide, in de tijd dat ik ging solliciteren was de salarisindicatie altijd tussen de 1500-1800 iemand die pas klaar is met de opleiding en meteen ging werken.

En als je een aantal berichten hierboven bekijkt bevestig ik meteen dat als je HBO doet je ongeveer 2000 bruto kan verdienen! Met uitzonderingen natuurlijk en de certificaten die je hebt behaald. Als je dat allemaal niet hebt zit je ook met HBO gewoon onder de 2000 vaak niet alleen bij InWork maar bij andere ook.

InWork is een van de grootste detacheringsbureaus van Nederland en een van de beste denk ik waardoor je vaak op de bank zal zitten of niet echt leuke aanbiedingen krijgt en meer de werkplekbeheer functies gaat uitvoeren, zou ze gewoon altijd aannemen en dan in de tussentijd dat ze voor je zoeken voor een helpdeskfunctie dan die uiteraard aannemen. Bij kleinere organisaties zit je eerder uit eigen ervaring op minimaal mbo op een helpdeskfunctie.

[ Voor 8% gewijzigd door theduke1989 op 03-05-2016 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 22:11
Weet iemand hoeveel de ITIL cursus heeft gekost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Kan je neem ik aan gewoon navragen bij je Coach, waar je ook je studieschuld kan opvragen

[ Voor 30% gewijzigd door Aschtra op 06-05-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noob
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-06 22:11
Niet de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

theduke1989 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:39:
[...]

InWork is een van de grootste detacheringsbureaus van Nederland en een van de beste denk ik waardoor je vaak op de bank zal zitten of niet echt leuke aanbiedingen krijgt en meer de werkplekbeheer functies gaat uitvoeren, zou ze gewoon altijd aannemen en dan in de tussentijd dat ze voor je zoeken voor een helpdeskfunctie dan die uiteraard aannemen. Bij kleinere organisaties zit je eerder uit eigen ervaring op minimaal mbo op een helpdeskfunctie.
Eh watte? :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Laatst online: 11:07

Plainside

I browse when I'm at work

Dinsdag(volgende week) ga ik mijn contract bespreken bij inwork :D
Hopelijk word de CAO ook uitgelegd snap nooit wat er in die dingen staan ...
Maarja begin inderdaad met minimum loon ook zal de recruiter alvast mijn ITIL boek aanschaffen zodat ik die mee kan nemen naar huis die dinsdag.
Contract gaat waarschijnlijk pas in augustus in op mijn verzoek(vakantie) dus hopen dat dit gaat worden.
Hopelijk ontmoet ik dan ook de Job Coach die aan mij wordt toegewezen.
Weet wel dat ik er veel zin in heb en het geluk heb dat ik een baan heb gevonden direct na mijn opleiding ICT en Netwerkbeheer Niveau 4.
Andere klasgenoten van mij hebben het grotendeels niet serieus genomen dat ze een baan moesten vinden na hun opleiding(meeste studeren niet door) dus wordt nog wat geklaag aan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
racoon schreef op zondag 09 september 2007 @ 17:26:
Ze zeggen dat er snelle doorgroeimogelijkheden zijn, hoelang blijf je bij hun aan de slag als helpdeskmedewerker?

Heb namellijk ook bij hun gesolliciteerd.

En kan je ook op hun kosten je hbo halen of alleen certificaten?
Je blijft ongeveer 2-3 jaar helpdeskmedewerker hebben ze mij althans verteld altijd, en je kan alleen certificaten doen.
Omdat je anders ''op de bank'' zou zitten!
Plainside schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:21:
Dinsdag(volgende week) ga ik mijn contract bespreken bij inwork :D
Hopelijk word de CAO ook uitgelegd snap nooit wat er in die dingen staan ...
Maarja begin inderdaad met minimum loon ook zal de recruiter alvast mijn ITIL boek aanschaffen zodat ik die mee kan nemen naar huis die dinsdag.
Contract gaat waarschijnlijk pas in augustus in op mijn verzoek(vakantie) dus hopen dat dit gaat worden.
Hopelijk ontmoet ik dan ook de Job Coach die aan mij wordt toegewezen.
Weet wel dat ik er veel zin in heb en het geluk heb dat ik een baan heb gevonden direct na mijn opleiding ICT en Netwerkbeheer Niveau 4.
Andere klasgenoten van mij hebben het grotendeels niet serieus genomen dat ze een baan moesten vinden na hun opleiding(meeste studeren niet door) dus wordt nog wat geklaag aan horen.
Voor schoolverlaters is dit inderdaad de beste optie die niet meer door willen groeien of studeren.
Daarnaast houdt er rekening mee dat jij niet meteen netwerkbeheer gaat doen maar projectjes als werkplekbeheerder of helpdeskmedewerker 2-3 jaar ongeveer! Dan pas zou je kunnen vragen of je verder kan doorgroeien en uiteraard je certificaten behalen want dat wordt wel vergoed door hun :)

[ Voor 57% gewijzigd door theduke1989 op 09-05-2016 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Volgens mij is de werkgelegenheid op de helpdesk veel groter dan in de (junior) beheerfuncties. Die doorstroom van helpdesk naar beheer, daarvan zou je de statistieken moeten navragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-06 15:42
theduke1989 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:36:
Voor schoolverlaters is dit inderdaad de beste optie die niet meer door willen groeien of studeren.
Daarnaast houdt er rekening mee dat jij niet meteen netwerkbeheer gaat doen maar projectjes als werkplekbeheerder of helpdeskmedewerker 2-3 jaar ongeveer! Dan pas zou je kunnen vragen of je verder kan doorgroeien en uiteraard je certificaten behalen want dat wordt wel vergoed door hun :)
Je bent gek als je accepteert dat je pas na 2-3 jaar kunt vragen of je verder kunt. Wat als het antwoord 'nee' is? Dan heb je 2-3 jaar compleet verspild aan helpdeskwerk. Want trust me; een ander bedrijf gaat je echt niet voor een beheerdersfunctie aannemen als je alleen helpdesk gedaan hebt.

Als er een groeitraject is moet dat vastgelegd worden en de targets moeten meetbaar zijn.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:38
Hydra schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:11:
[...]

Je bent gek als je accepteert dat je pas na 2-3 jaar kunt vragen of je verder kunt. Wat als het antwoord 'nee' is? Dan heb je 2-3 jaar compleet verspild aan helpdeskwerk. Want trust me; een ander bedrijf gaat je echt niet voor een beheerdersfunctie aannemen als je alleen helpdesk gedaan hebt.

Als er een groeitraject is moet dat vastgelegd worden en de targets moeten meetbaar zijn.
De praktijk leert dat je vaak 2 jaar op een servicedesk functie zit en als je het goed doet je door groeit naar een tweede lijn. Je moet ook geluk hebben dat je werkgever een functie voor je hebt die jij aan kan pakken. Maar belangrijk is dat je het aan blijft geven als je bijvoorbeeld bent 'uitgeleerd' bij een bedrijf en of je dan naar een tweede lijn kan doorgroeien oid.
Ik heb het geluk gehad dat mijn account managers goed naar mij hebben geluisterd en ik een Coördinatie functie in mijn schoot geworpen kreeg en daaruit ben doorgegroeid naar systeembeher. Mijn traject duurde helaas wel wat langer dan ik had gewild, maar dit kwam door problemen in mijn Privé situatie en twee gezinsuitbreidingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Lanithro op 10-05-2016 09:34 ]

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
[...]

Niet alleen InWork ook andere detacheringsbedrijf doen het zo. Geven tijdens solliciteren al aan dat je minimaal 1-3 jaar servicedesk functies moet doe. Spreek uit ervaring omdat zo bij vrijwel iedereen is. Of je moet HBO hebben gestudeerd waardoor je makkelijker richting beheerfunctie opgaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
[...]

Wat als het antwoord 'nee' is? Dan heb je 2-3 jaar compleet verspild aan helpdeskwerk.
Waar haal jij het idee vandaan dat je 2 tot 3 jaar op een SD geplaatst word? Ik ken zat mensen van InWork die na 3 tot 6 maanden al weg konden omdat er een ander project voor ze beschikbaar is.

Het ligt echt aan je job coach of die inderdaad een ander project wilt/gaat vinden maar ook aan je eigen instelling (weinig tot geen certificaten "en mbo niveau' is gewoon plaats nemen op de SD (Service Desk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Laatst online: 11:07

Plainside

I browse when I'm at work

theduke1989 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 23:36:
Dit was me al verteld en ik was er zelf ook op de hoogte van. Ik weet ook dat het na een jaar ook niet veel beter zal worden. Het is niet dat ik met mn kop in de wolken zit en dat ik een paar honderd servers beheer zie het gewoon van uit een realistisch perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
theduke1989 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 09:57:
Niet alleen InWork ook andere detacheringsbedrijf doen het zo. Geven tijdens solliciteren al aan dat je minimaal 1-3 jaar servicedesk functies moet doe. Spreek uit ervaring omdat zo bij vrijwel iedereen is. Of je moet HBO hebben gestudeerd waardoor je makkelijker richting beheerfunctie opgaat .
Je mist het punt een beetje. Niks mis met een promotietraject maar het moet wel een zwart op wit traject zijn met meetbare doelen. Dat jij 3 jaar op een servicedesk zit is gewoon te lang als je als linux opser ofzo aan de slag wil. Je leert misschien die eerste paar maanden wel het e.e.a. maar daarna heeft die functie voor jou erg weinig toegevoegde waarde. Als je wil leren Linux stuk te opsen moet je Linux stuk gaan opsen.
mugenmarco schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 10:02:
Waar haal jij het idee vandaan dat je 2 tot 3 jaar op een SD geplaatst word?
Misschien de post die ik quote even lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Hydra schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 08:08:
[...]

Misschien de post die ik quote even lezen?
heb ik gedaan. Er zijn niet veel mensen die ik ken die 2 a 3 jaar op een servicedesk hebben gezeten. Veel hebben daar 1 jaar gezeten omdat ze nog certificaten moesten halen.

Vandaar mijn reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Je krijgt niks vast op zwart en wit.
De reqruiter heeft een praatje met je gemaakt (intake gesprek vaak met twee personen).
Tweede gesprek gaan jullie tot een akkoord omdat hij je al dan een aanbod heeft gegeven waarop je JA of NEE hebt gezegd.

En dan een week later krijg je een zogenaamde ''job coach'' die dan zelf verteld. Dat het worden van een systeembeheerder je ongeveer minimaal twee jaar op een servicedesk moet zitten dat is gewoon zo.
Misschien dat je periode hebt dat wanneer je certificaten behaald je dan eerder kan maar anders niet.
En al doe je HBO zetten ze alsnog op werkplekbeheer of servicedesk neer.

Ze doen heel veel met andere detacheringsbureaus samenwerken! Dus soms zit je opeens met een andere bedrijf(detachering) te werken.. Maar soms ook niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robonnl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
Heel veel praatjes maar vullen verder geen gaatjes. Wordt elke week wel weer gebegluurd op LinkedIn, wat mij weinig uit maakt, maar elke 2 week bellen om te vragen hoe het met me gaat en wat ik wil etc begint me wel de spuitgaten uit te lopen.

Nadat ik met heel veel InWorkers samen heb gewerkt op een servicedesk (ik was werkzaam bij een andere detacheerder) heb ik echt een super slecht beeld gekregen van InWork. InWork vind haar klanten belangrijker dan hun eigen personeel en alles wat de klant beveelt voerde InWork uit.

Na meerdere keren aan te hebben gegeven geen belangstelling te hebben omdat ze toch niet aan mijn eisen willen voldoen blijf ik de LinkedIn invites houden en wordt ik nog steeds gebeld. Leuk en informeel bedrijf om je carriëre te starten maar heeft weinig bijzonders tov andere detacheerders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 14:55
Ik heb sinds kort een contract getekend bij Inwork en ga er uiterlijk begin juli in dienst. Ik herken het opdringerige kwa contact en het onderbetalen niet echt tot dusver. Prettig contact gehad met hen (voor, tijdens en na sollicitatie) en zij geven aan mij te kunnen helpen in mijn ambitie om de IT proceswereld in te gaan (ik heb een HBO system and networkengineering opleiding).

Ik start met 2400 en na 2 certificaten gehaald te hebben word dit 2500. Op dit moment heb ik al zo'n 6 a 7 jaar servicedeskervaring. Contact met jobcoach en recruiter tot dusver erg goed. Ben via hen gestart met BiSL.

Nu alleen nog een mooie matchende opdracht :). Zij hebben al iets gevonden; en nee dat is niet op de servicedesk of als werkplekbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Hier nog zo'n dooddoener: "ben jij of ken jij...".

Als je die boosschap uitschrijft, dan wordt hij eigenlijk nogal belachelijk. "we hebben je profiel aandachtig bekenen en we denken dat jíj de perfecte match bent. als je geen zin hebt, weet je dan misschien een ander"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 18:15
Persoonlijk heb ik ook prima contact gehad met InWork. Hoewel ik wel moet bekennen dat ik een lichte zwak heb voor de leuke dame met wie ik contact had :D O-)

InWork was het eerste bedrijf wat mij benaderde tijdens mijn opleiding. Op dat moment had ik nog geen idee hoe ik in de markt lag. Prettig gesprek gehad alleen tijdens mijn afstuderen kan ik er vrij snel achter dat ik ergens anders meer kan verdienen en minder hoef te reizen. Hierdoor dan ook niet de keuze gemaakt voor InWork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Vissert schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:37:
Persoonlijk heb ik ook prima contact gehad met InWork. Hoewel ik wel moet bekennen dat ik een lichte zwak heb voor de leuke dame met wie ik contact had :D O-)

InWork was het eerste bedrijf wat mij benaderde tijdens mijn opleiding. Op dat moment had ik nog geen idee hoe ik in de markt lag. Prettig gesprek gehad alleen tijdens mijn afstuderen kan ik er vrij snel achter dat ik ergens anders meer kan verdienen en minder hoef te reizen. Hierdoor dan ook niet de keuze gemaakt voor InWork.
Daarom nemen ze die blonde mooie dames aan om die nietsvermoedende schoolverlaters voor een veel te laag startsalaris aan het werk te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amdk6II
Lanithro schreef op maandag 30 mei 2016 @ 09:59:
[...]

Daarom nemen ze die blonde mooie dames aan om die nietsvermoedende schoolverlaters voor een veel te laag startsalaris aan het werk te zetten.
Ai, ik heb tijdens mijn sollicitatieprocedure iets fout gedaan.. gesproken met drie heren :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Amdk6II schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:03:
[...]

Ai, ik heb tijdens mijn sollicitatieprocedure iets fout gedaan.. gesproken met drie heren :+ .
Of ze hebben jou verkeerd ingeschat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdk6II
Lanithro schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:05:
[...]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissert
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 18:15
Lanithro schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:05:
[...]

Hahaha! :P
[...]

Op zich was het aanbod niet slecht. Als HBO ICTer met een jaar bijbaan ervaring bij grote app, voor de functie webdevelopment ongeveer 2200.

Maar het valt mij inderdaad op dat recruiters vaak leuke dames zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-06 12:33
Die leuke dames hebben helaas vaak een pretopleiding gedaan waarin geen of weinig werkgelegenheid is en zijn daarom in het recruitment gerold. Ze proberen veel te werven via LinkedIn maar meer dan een beetje copy-pasten zit er bij die dames niet in. Komt gewoon totaal niet over, of eigenlijk wel, en dat is de bonus waar de recruiter op aast. Er zijn zat betere detacheerders in Nederland dan dit bedrijf.

https://www.linkedin.com/...eed-article-title-publish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Behalve de dames hebben de heren daar ook de ballen verstand van. Als echte IT detacheerder eis ik wel een beetje kennis dat je hebt tenslotte zijn hun de gene die mensen moeten leveren bij bedrijven. Maar goed Brunel enz precies dezelfde verhaal. Het is meer van het zelfde . ieder bedrijf heeft zijn pros en cons.

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 01-06-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Hoe vaak doen detacheringsbureaus de contracten verlengen met 6 maanden.
Is nu al die keer met 6 maanden verlengt kan ik nu na de 3de keer verwachten dat ze tenminste 1 jaar geven of blijft het telkens bij 6 maanden verlengen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat staat in de CAO over afwijking van de wet Flexibiliteit en Zekerheid? Indien niets, dan is het drie contracten en dan exit voor tenninste 6 maanden.

Verder (belangrijker!): behoor je tot het varvangbare voetvolk, of zouden ze grote moeite hebben om jouw profiel te werven? Indien (b), waarom eis je geen vast contract? Helaas suggereert het feit dat ze al tig zesmaandscontracten hebben gegeven geen sterke onderhandelingspositie aan jouw kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Detacheringsbureaus vallen onder de uitzend CAO en kunnen daardoor zes keer een contract verlening doen ipv drie. En dit zullen ze zeer waarschijnlijk ook gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Niet iedere detacheerder valt onder deze CAO. Ik werkte ooit bij LogicaCMG en die had een bedrijfs-cao. In de IT is dat heel gebruikelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

treurig maar waar, soms werkt het wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
''Wanneer heb ik recht op een vast contract?
Uw werkgever mag niet onbeperkt uw tijdelijk contract blijven verlengen. Sinds 1 juli 2015 geldt een nieuwe ketenregeling. U heeft eerder recht op een vast contract.

De wet regelt dat uw werkgever u maximaal 2 jaar tijdelijke contracten mag aanbieden. Zodra u langer dan 2 jaar op tijdelijke contracten werkt, heeft u recht op een vast contract. Ook regelt de wet dat uw werkgever u maximaal 3 tijdelijke contracten mag geven. Een vierde contract is voor onbepaalde tijd.''

Nja dit is dus bij mij anders nu! Kan ik hier dus nu gewoon een contractverlening (onbepaalde tijd eisen) :??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
theduke1989 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 22:00:
[...]

Uw werkgever mag niet onbeperkt uw tijdelijk contract blijven verlengen. Sinds 1 juli 2015 geldt een nieuwe ketenregeling. U heeft eerder recht op een vast contract.

De wet regelt dat uw werkgever u maximaal 2 jaar tijdelijke contracten mag aanbieden. Zodra u langer dan 2 jaar op tijdelijke contracten werkt, heeft u recht op een vast contract. Ook regelt de wet dat uw werkgever u maximaal 3 tijdelijke contracten mag geven. Een vierde contract is voor onbepaalde tijd.''

Nja dit is dus bij mij anders nu! Kan ik hier dus nu gewoon een contractverlening (onbepaalde tijd eisen) :??
"In uw cao kunnen afwijkende regels staan."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
theduke1989 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:19:
Hoe vaak doen detacheringsbureaus de contracten verlengen met 6 maanden.
Nogal afhankelijk van 't bedrijf lijkt me. Wij zijn een kleine gespecialiseerde consulting club en geven direct een vast contract. Hoe meer ze moeten concurreren met andere bedrijven voor talent hoe beter de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:02
[...]

InWork is totaal niet happig met het geven van vaste contracten. Ze proberen je eindeloos te verlengen met elke keer een jaar contract. Ze werken met fases of iets in die richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
[...]

Vraag via HR onder welke CAO ze vallen? Op die manier kan je het opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
t_captain schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:17:
Niet iedere detacheerder valt onder deze CAO. Ik werkte ooit bij LogicaCMG en die had een bedrijfs-cao. In de IT is dat heel gebruikelijk.
Binnen de IT was een CAO helemaal niet gebruikelijk. Er was een paar jaar geleden ophef bij CapGemini omdat de medewerkers een CAO wilden hebben. Sindsdien is er misschien wat veranderd bij de CAO voor de IT bedrijven, maar daar heb ik me niet mee bezig gehouden de laatste tijd.

Logica CMG is niet alleen een detacheerder maar heeft ook andere takken en is wat groter dan de gemiddelde detacheerders.
Detacheerders als InWork, Peak-IT, Neomax, iSense etc, zullen onder de uitzend CAO vallen dit soort bedrijven zoeken manieren om mensen zo lang mogelijk aan zich te houden zonder dat ze een vast contract aan hoeven te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Joostje123 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 07:51:
[...]

"In uw cao kunnen afwijkende regels staan."
Inwork heeft geen CAO omdat er geen algemene CAO's zijn voor IT detacheerders.
[...]

Ja, als je nu weer verlengt moet worden (dus je 4e contract) dan wordt dat automatisch een vast contract.
Als Inwork dit niet doet, kan je hun attenderen op deze wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Wylana schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:03:
[...]

Ja, als je nu weer verlengt moet worden (dus je 4e contract) dan wordt dat automatisch een vast contract.
Als Inwork dit niet doet, kan je hun attenderen op deze wet.
Dat is dus niet zo. De gebruiken de Uitzend CAO. Inwork gebruikt de ABU CAO, dit heb ik gecontroleerd. Ik heb dit ook gehad bij mijn huidige werkgever. De ABU CAO werkt als volgt.

Je hebt drie fases:
Fase A: Deze duurt 78 GEWERKTE uren. Bij sommige werkgevers krijg je hier een projecten contract. Dit betekend dat je niet betaald krijgt als je geen project hebt. Na deze 78 weken kunnen ze er voor kiezen met je door te gaan. Als dit binnen een half jaar gebeurd, dan kom je in Fase B. Zit er een half jaar tussen, begin je weer lekker opnieuw.

Fase B:De fase duurt 4 jaar. In deze 4 jaar mogen zes tijdelijke dienstverbanden afgesloten worden. De duur kan hierbij verschillen. Hebben ze je zes contracten gegeven en geven ze je een zevende, dan kom je automatisch in Fase C.

Fase C: Dit is simpelweg een vast contact.

[ Voor 46% gewijzigd door Lanithro op 13-07-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
Lanithro schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 15:07:
[...]

Dat is dus niet zo. De gebruiken de Uitzend CAO. Inwork gebruikt de ABU CAO, dit heb ik gecontroleerd. Ik heb dit ook gehad bij mijn huidige werkgever. De ABU CAO werkt als volgt.

Je hebt drie fases:
Fase A: Deze duurt 78 GEWERKTE uren. Bij sommige werkgevers krijg je hier een projecten contract. Dit betekend dat je niet betaald krijgt als je geen project hebt. Na deze 78 weken kunnen ze er voor kiezen met je door te gaan. Als dit binnen een half jaar gebeurd, dan kom je in Fase B. Zit er een half jaar tussen, begin je weer lekker opnieuw.

Fase B:De fase duurt 4 jaar. In deze 4 jaar mogen zes tijdelijke dienstverbanden afgesloten worden. De duur kan hierbij verschillen. Hebben ze je zes contracten gegeven en geven ze je een zevende, dan kom je automatisch in Fase C.

Fase C: Dit is simpelweg een vast contact.
Bedankt. Dit was mij niet bekend. Maar goed om te weten dit. Vind het wel schandalig dat ze hiermee de wet omzeilen en je dus 4 jaar lang 6 tijdelijke dienstverbanden mogen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De wet wordt niet omzeild, maar biedt op dit punt de mogelijkheid om per CAO in het nadeel van de werknemer af te wijken.

De politiek is hier heel welwillend geeweest naar de uitzend-branche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik snap enigsinds dat uitzendbureaus dit wel doen. Uitzend bureaus willen geen vaste krachten hebben. Detacheerders maken in mijn ogen misbruik van deze wetgeving. En het is t_captain zegt ze omzeilen hier de wet niet mee. Er is hier een aparte CAO voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:42

FreakNL

Well do ya punk?

Wat bij mij als (drog)reden werd gegeven bij het niet geven van een vast contract (ik heb anderhalf jaar bij InWork gezeten) na een jaar in dienst was het feit dat het toch sowieso de planning was dat ik bij de klant in dienst zou treden. Daar zat wel iets in.

Overigens zegt een vast contract in de huidige tijden ook niet zoveel meer, zeker niet als je maar 1 of 2 dienstjaren hebt...

[ Voor 6% gewijzigd door FreakNL op 15-07-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tegniek
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-06 09:27
Even mijn ervaring delen gezien, het al enige tijd geleden is dat hier een reactie is gegeven.

Ik heb 1,5 jaar bij InWork gewerkt.
Tot dusver positieve ervaring.

Toen ik bij InWork kwam werken, kreeg ik met 3 jaar SD ervaring, 1800 bruto en een NS Business card.
(andere optie was €1800 + Aygo)
na 1,5jaar zat ik op 2000. Kreeg overigens geen verhoging omdat ik certificaten had gehaald maar omdat ik een contract verlening kreeg.100 euro en 1 functie hoger, dus weer 100 euro.

InWork werkt zoals eerder aangegeven inderdaad ook met andere detacheerders, zoals ATOS, Centric, Capgemini, Etc. Maakt verder niet uit, salaris wordt gewoon door InWork betaald en blijf je gewoon gezien als een 'InWorker'. Ik heb van de 5 projecten, 2 via deze constructie gehad. Ergens wel prima want kon me CV wat uitbreiden met opgedane projectjes. staat weer leuk op linkedin.

Qua certificaten, gewoon thuis studie (boek + examen) of zoals vrijwel iedereen de ITIL Foundation Cursus bij InWork. Als je cursussen wilt volgen moet je gewoon weg gaan uit de detachering, want als Servicedesk Medewerker ben je daar te duur voor. Geen enkele detacheerder die je op een opleiding van 1500 euro zet met examen, waarbij je 5 dagen afwezig bent.

Werk inmiddels niet meer in de detachering, zou het ook niet meer willen.
Het is handig om even wat ervaring op te gaan doen en je Foundation examens te gaan halen.
Maar detavast of bij de werkgever zelf bied toch wel wat meer salaris en opleidingsmogelijkheden.
Neemt niet weg, dat er genoeg mensen zijn die een minder positieve ervaring hebben met hun detacheerder, komt bij iedere deta* wel voor denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door Tegniek op 03-01-2017 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323774

Nou ook hier weer iemand die meer dan een anderhalf jaar op de service desk zit. Ben begonnen met een salaris van 1600 bruto en na een anderhalf jaar ben ik met 100euro gestegen. Ik verdien momenteel 1700 bruto. Heb zelf MBO ICT NIV 4 diploma op zak en cisco certificaten. Heb wel een lease auto gekregen doordat het toch een afstand was om te reizen.

Inwork focust zich meerendeels op schoolverlaters en doordat je gedetacheerd wordt krijg je een minimale salaris.
Wil je voor certificaten gaan dan zit je wel goed. Zo hebben meerdere detacherings bedrijven zo hun plus en minpunten. (certificaten halen op kosten van het bedrijf maar wel een minimun aan salaris krijgen)

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 323774 op 24-02-2017 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Tegniek schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:07:

Toen ik bij InWork kwam werken, kreeg ik met 3 jaar SD ervaring, 1800 bruto en een NS Business card.
(andere optie was €1800 + Aygo)
na 1,5jaar zat ik op 2000. Kreeg overigens geen verhoging omdat ik certificaten had gehaald maar omdat ik een contract verlening kreeg.100 euro en 1 functie hoger, dus weer 100 euro.
Anoniem: 323774 schreef op maandag 20 februari 2017 @ 07:21:
Nou ook hier weer iemand die meer dan een anderhalf jaar op de service desk zit. Ben begonnen met een salaris van 1600 bruto en na een anderhalf jaar ben ik met 100euro gestegen. Ik verdien momenteel 1700 bruto.
Hebben jullie destijds onderhandeld over het salaris als ik vragen mag?

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Zo'n 5 jaar geleden via re-organisaties ontslag gehad en kon ik een paar maanden later bij dezelfde klant weer aan het werk via een andere opdrachtgever, maar moest wel via Inwork lopen.
Bij Inwork kreeg ik iedere keer een half jaar contract tot het moment dat er begin dit jaar ook weer reorganisaties bij de opdrachtgever kwamen en eigen personeel voor ging. Toen hield het ook direct bij Inwork op.

Enkele maanden later werd ik toch weer door de klant terug gevraagd voor een 2 maanden project met uitzicht op meer. Een hele mooie belofte nu de klant wel weer meer van mij wilt maar Inwork niet. Reden: Ik heb dus in fase-B nu 6 contracten gehad en moet een volgend contract een vast contract bij Inwork worden en dat wil Inwork niet.

Lang leve de nieuwe wet "werk en zekerheid".......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Het is een leuke start InWork maar meer hoef je ook niet te verwachten.

Bij iedereen is de startsalaris 1600,- bruto. En dan per half jaar/jaar 100 euro meer.

Ik zou zeggen ga naar andere bedrijven waar ze deta-vast aanbieden. QISS-IT / PeoplesRepublic zeker aanraders voor vele van jullie. Want vaak ook na 6x contract is het doei doei adios. Want een vast contract HO maar. (Of je moet zelf zoveel ervaring en kennis hebben als afgestudeerde dat ze niet anders kunnen dan vaste functie aanbieden..)

zou op ten duur InWork echt links laten liggen. InWork komt vaak bij scholen langs voor een show te geven wat ze aanbieden etcetc. Leuke praatjes maar die vullen voor de helft de gaatjes. Spreek uit eigen ervaring.

[ Voor 17% gewijzigd door theduke1989 op 29-10-2017 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06 19:16

racoon

mooowwww

Vandaag bij inwork op gesprek geweest en een slechte indruk gekregen.

Mijn salaris van minimaal €2200,- was al te hoog en ze konden mij alleen op een 1e lijns helpdesk plaatsen terwijl ze van te voren wisten dat ik dat absoluut niet wilde, ik vraag mij dan ook af waarom ze mij dan toch uitnodigen.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatyYe
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-06 20:44
racoon schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:21:
Vandaag bij inwork op gesprek geweest en een slechte indruk gekregen.

Mijn salaris van minimaal €2200,- was al te hoog en ze konden mij alleen op een 1e lijns helpdesk plaatsen terwijl ze van te voren wisten dat ik dat absoluut niet wilde, ik vraag mij dan ook af waarom ze mij dan toch uitnodigen.
Ik heb een gelijke ervaring met InWork, ik heb er in totaal 3.5 maand gewerkt om op een zwaar eerste lijns functie te komen zitten. Waarna bij aangeven dat het niet mijn positie was, werd er gekeken naar een nieuw project, waarna ik weer op een zwaar eerste lijns werd aangeboden. Dit is toen de reden geweest dat ik mijn baan heb opgezegd bij InWork.
In mijn oogpunt was je meer een nummer voor hun inkomen dan dat ze naar jezelf keken en je proberen op de juiste plek te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Je bent een nummer voor hun. En hoen main core business is Helpdesk jobs. Je zal daar heel moeilijk tot een volwaardig systeem administrator rol komen dan dat je meteen in dienst komt bij een bedrijf.

Leuk voor schoolverlaters maar voor enkele maanden om ervaringen op te doen. Maar daarna gewoon zoeken naar een andere baan is mijn advies.

Inwork is niet de plek voor al mensen met kennis. Dan moet je echt verder kijken.

Een goede tip aan iedereen peoplesrepublic.nl moet je kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1134117

Ik heb de reacties in dit topic doorgelezen, omdat ik vorige week benaderd werd door InWork. Vanaf september volgend jaar kan ik doorstromen naar het hbo. Nu moet ik de afweging gaan maken tussen voltijd en deeltijd. Zelf zit ik heel erg te twijfelen tussen 4 jaar voltijds naar school gaan, of de deeltijd variant te gaan doen. Ik ben op het moment van schrijven 22 jaar oud, en om nog eens 4 jaar full-time naar school te gaan zou eventueel geen probleem zijn, maar aan elke situatie kleven natuurlijk voor- en nadelen.

InWork vertelde mij dat het mogelijk is om via hun geplaatst te worden bij bedrijven en de deeltijd opleiding te volgen. Een nadeel hiervan is dat het heel wat vrije tijd gaat kosten, en ik s'avonds nog moet gaan studeren. Een bijkomend voordeel is natuurlijk wel dat ik werkervaring opbouw en tegelijkertijd studeer.

Zijn er hier tweakers bekend met deze constructie via InWork of andere detacheringsbedrijven, en zo ja, hoe beviel dat? Aannemende dat je niet vier jaar op dezelfde plek blijft, lijkt het me érg moeilijk om succesvol te werken en te studeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
InWork is een detacheerder en die leven van uur-factuur werk, om precies te zijn van het verschil tussen de prijs van ingeleende flexwerkers en de loonkosten van een werknemer.

Nu is de ICT arbeidsmarkt behoorlijk krap. Dat betekent voor InWork veel vraag en aan de andere kant moeite om voldoende mensen te vinden.

Ik geloof niet dat een detacheerder, waar mensen vaak maar een laar jaar blijven, en die vooral in de marktsegmenten van helpdesk en wat beheer actief is, heel veel gaat doen om jou te helpen met je HBO diploma.

Je zult zelf strikte grenzen moeten aangeven over hoeveel en wanneer je kunt werken naast je opleiding. Het belang van InWork (of een vergelijkbaar bedrijf) is om je uit te lenen aan een klant en maandelijks jouw uren te factureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-06 23:48
Dag allen,

Wellicht kunnen jullie mij adviseren.
Ik ben op zoek naar een baan in de IT en heb hierin weinig ''ervaring''. Ik ben al heel wat jaren werkzaam in een computerwinkel waarin ik veel op de technische dienst werk. Denk aan computer en laptop reparaties zowel hardware & software. Ook ben ik veel buiten de deur om ''kleine'' netwerkproblemen op te lossen bij zowel particuliere klanten en zakelijke klanten. Ik ben mede door het zelf veel knutselen aan eigen thuis servertjes erg handig geworden in vele zaken (ik weet dat is hobbymatig maar toch). Kortom, ik leer snel na dingen een enkele keer te hebben gezien/gedaan.

Ik zou eventueel willen beginnen als helpdesk/servicedesk medewerker en graag de nodige certificaten willen halen om zo verder te kunnen groeien in de IT. Nu ben ik al een geruime tijd aan het zoeken naar een passende oplossing en kom veelal InWork tegen als een potentiële werkgever/detacheerder.

Kunnen jullie mij überhaupt vertellen of zoiets haalbaar is voor mij? En zo niet, wat kan ik hier aan doen om toch mijn droom na te jagen (buiten het volgen van complete studie), ben namelijk wel afhankelijk van inkomen ;)

Leeftijd: 26
Afgeronde opleiding: MBO niv 4 Manager Retail

Alvast dank voor alle genomen moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@r0nny116 voor beginnende ITers is InWork wel goed. Al willen ze wel dat je scholing hebt gedaan.
Omdat je toch af en toe bij grote bedrijven in dienst kom en dus het ene en ander moet weten.

Nu je al verder bent, moet je dit gewoon proberen aan te kunnen tonen.
Let er wel op bij InWork hebben ze veel praatjes maar vullen vaak niet de gaatjes. Zijn in het begin erg vrolijk dit dat. Maar achteraf schijnbedrog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wippien
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-03 17:16
Nou ik heb me ook even ingelezen in dit forum nadat ik had gesolliciteerd. Maar ook ik heb een slechte ervaring en nasmaak ervan!

Het eerste aanbod was niet volgens afspraak, leek daardoor haastig werk.... aanbod was lager dan besproken. Aanvullende eisen en vragen rondom secundaire arbeidsvoorwaarden bleven uit, en kwamen ook niet naar voren tijdens de verbeterde aanbieding.

Het contract zelf heb ik nooit vooraf ingezien, ik vind het bijzonder raar. Ergens ja op gaan zeggen zonder de randvoorwaarden te kennen. Ook de communicatie bleef daarna uit, nadat ik kenbaar had gemaakt dat ik twijfelde omdat ik de voorwaarden niet kreeg.

Aanbod was laag, werkervaring nemen ze grondig door om het vervolgens niet als relevant te beschouwen... verloren tijd is het.

Enjoy the joy

Pagina: 1 2 3 4 Laatste