Och als je een beetje bekend bent in het IT (detacherings) wereldje dan weet je dat dit een vrij gebruikelijke manier is. Op die manier leg je het initiatief voor het wel of niet door laten gaan van de opdracht bij jou. Het feit dat jij persoonlijk een opdracht niet leuk vind of het niet ziet zitten, betekend niet dat dit voor alle collega's geldt. Wanneer je als werkgever een sjaggo sollicitant tegenover je hebt zitten, die duidelijk geen zin heeft daar te zijn, zal je minder snel weer de keus maken voor het detacheringsbureau van de sjaggo sollicitant.
Ik ben nu ruim anderhalf jaar in dienst bij InWork (heb daarvoor ook bij andere detacheerders gewerkt) en kan niet anders dan positief zijn. Zeker in vergelijking met andere detacheerders. En natuurlijk, wil jij een top salaris met een basis opleiding, dan kan je beter buiten de detachering gaan kijken en bij een "normaal" bedrijf in dienst gaan.
Ik heb juist bewust gekozen voor werk in de detachering na een tijd vast in dienst te zijn geweest bij een bedrijf. Mij is de vrijheid en de afwisseling in werk en opdrachtgevers meer waard dan een hoog start salaris.
Daarnaast is mijn ervaring dat je wel degelijk invloed hebt op de keus in opdrachten. Natuurlijk moet je dan wel goede argumenten hebben waarom jij wel of juist niet bepaalde opdrachten wil hebben.
Nu ben ik bij de huidige opdracht ook met lichte tegenzin begonnen, en kon me niet voorstellen dat ik daar met plezier kon werken. Uiteindelijk heb ik het toch maar geprobeerd, als het echt niets was, dan kon er altijd nog een andere oplossing worden gezocht. In de loop van de maanden ben ik het elke week leuker en leuker gaan vinden, en ben nu met de opdrachtgever en InWork overeen gekomen dat ik daar per Mei/Juni vast in dienst kan komen. Ik geloof dat alle partijen hier ook een goed gevoel aan hebben overgehouden.
Hier alleen maar een positieve ervaring met InWork als (toekomstig ex-)werkgever.