Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594061

mugenmarco schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:30:
Hi mensen,

Ik vraag me af of het in mijn geval zinvol is om bij InWork te solliciteren, ik lees veel goede en positieve berichten over dit bedrijf en wil er graag voor werken.

Leeftijd: 27
Opleiding(en): MBO ICT niveau 2
Certificaten: 70-680 / 70-685
Werkervaring: 4 jaar handel en verkoop / / 2 jaar helpdesk / 6 jaar bij huidige werkgever [callcenter]
Huidige functie: Technical Support Helpdesk

Mijn opleiding is erg laag, maar met mijn werkervaring moet ik toch wel een heel eind komen?
Wellicht dat je een soort van opleidingstraject kan volgen bij InWork.
Ook wordt er veel qua certificaten gedaan. Ze stimuleren je erg om certificaten te behalen en belonen je hier ook voor.

Qua werkervaring zit het wel goed. Je hebt wel voornamelijk op de helpdesk gezeten en er zullen wellicht ook systeem/netwerkbeheer opdrachtjes vrij komen. Dus wellicht om daarin door te groeien.

Ik zou even een mail sturen of even bellen en tonen dat je interesse hebt. Ze zijn altijd op zoek naar nieuwe krachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ben vorige week ook benaderd door Inwork, hoe zit het tegenwoordig met de salarissen? Al wat meer marktconform? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Gadgeteer schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 09:08:
Megajr..

Groete overheidsinstantie in Zwolle? Ik vermoed dat je bij DICTU zit?
Nope , zit ik niet.

En qua salaris, ik vind het wel ok. Je wordt er niet rijk van als je er werkt. Wat ik heel erg zie bij m'n collega's is dat er veel verschil in zit. Ik zou hoog in zetten en dan zakken waar het moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 14:34
Mijn opleiding zit er bijna op (nog 1 week stage) en daarna wil ik werk gaan zoeken.
Een vriend\ oud klasgenoot van me werkt nu net bij inwork en zegt dat hij een bonus krijgt als hij me daar binnen haalt.
Nu lees ik hier en daar redelijk positieve berichten over dit bedrijf voor starters maar ik zit toch met een vraag:
Hoe zit het met werk buiten de randstad?
Ik woon zelf in Zutphen en heb dus geen zin om iedere keer op en neer te rijden richting Amsterdam ofzo.

Overigens is dat ook nog een punt: vervoer.
Ik heb geen auto...

En als laatste, ik lees veel dat mensen aangenomen worden maar vervolgens heel lang moeten wachten op een opdracht.
Krijg je hier ook iets als een vergoeding voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:59

St@m

@ Your Service

Suugie schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:39:

En als laatste, ik lees veel dat mensen aangenomen worden maar vervolgens heel lang moeten wachten op een opdracht.
Krijg je hier ook iets als een vergoeding voor?
Jazeker, salaris heet dat.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suugie
  • Laatst online: 17-06 14:34
Haha ja oké, maar ook als je op dat moment geen opdracht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Suugie schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 07:40:
Haha ja oké, maar ook als je op dat moment geen opdracht hebt?
Dat ligt natuurlijk aan je contract. Ik werk overigens niet bij InWork maar bij een concurrent.
Maar bij een gewoon dienstverband.. dan krijg je gewoon salaris, ook al zit je even op de bank.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:57
St@m schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:55:
[...]

Dat ligt natuurlijk aan je contract. Ik werk overigens niet bij InWork maar bij een concurrent.
Maar bij een gewoon dienstverband.. dan krijg je gewoon salaris, ook al zit je even op de bank.
Hangt er uiteraard vanaf of je op basis van detachering of op projectbasis wordt aangenomen. Detachering betekent dat je betaalt wordt als je op de bank zit. Bij projectbasis wordt je na het project op straat gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Gadgeteer schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:15:
[...]

Hangt er uiteraard vanaf of je op basis van detachering of op projectbasis wordt aangenomen. Detachering betekent dat je betaalt wordt als je op de bank zit. Bij projectbasis wordt je na het project op straat gezet.
Wat zijn mijn eerste 6 woorden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
  • Laatst online: 10-06 12:54
Ik ben van de week benadert nadat een uur of 2 mijn CV op monsterboard stond :)

Vandaag heb ik een gesprek bij InWork, ik zal straks mijn ervaring laten weten betreft het gesprek.
Het telefoon gesprek was erg aangenaam en de medewerkster was erg vriendelijk! Erg leuk gesprek gehad, hoop dat het gesprek ook soepeltjes verloopt :)

Groetjes Jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-06 12:52
Hallo mede Tweakers,

Ook ik heb gesolliciteerd bij InWork na het lezen van alle positieve berichten en ik moet zeggen dat ik tot nu toe helemaal niks te klagen heb, ik mocht bij ze beginnen en het bevalt me tot nu toe echt super.

De sollicitatie zelf was een prettig gesprek en ze tonen ook echt interesse in je, ook namen ze ruim de tijd om alles te bespreken en gaven ze aan dat je naast projecten ook een deel studie kan doen (certificaten) zoals ITIL V3 en noem maar op.

Het werk is tot nu toe afwisselend dus je zal je nooit gaan vervelen, ik heb bij meerdere bedrijven gewerkt en moet zeggen dat InWork zonder twijfel 1 van de beste bedrijven is op het gebied van detachering.

Het enige wat ze sowieso van je verwachten is dat je flexibel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Nou ik heb een heel aangenaam gesprek gehad bij InWork, ik heb vorige week vrijdag een gesprek gehad en werd in de auto op de terug weg nog gebelt dat het gesprek echt goed ging. En dat ze erg geintresseerd zijn met me, ik moest voor maandag erop een InWork cv in elkaar zetten en dat opsturen. Maandag verstuurd en een uur later werd ik gebeld met een heel aanbod erin :-) erg leuk natuurlijk! a.s vrijdag contract tekenen bij InWork en dan ben ik ook een "InWorker". Heeft er iemand al ervaring met de korting van Alternate??

Groetjes Jeffrey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jentlt1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-02-2024
Hoi Jeffrey, ik denk dat wij dan collega's worden begin volgend jaar!

Ik begin er 5 januari 2015.

Ze hebben mij over de korting bij Alternate uitgelegd dat je een account op een andere site dan Alternate kan maken. Hier loggen alleen mensen in die " Korting " krijgen. Dit is een speciale site van Alternate.

Groetjes, Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:48
Aschtra schreef op maandag 22 september 2014 @ 11:11:
^Als je dat wilt doen dan graag.

Ikzelf ben vorig jaar ook benaderd door InWork en er stond op mijn linkedin profiel volgens mij dat mijn school dit jaar eindigde, alleen is dit volgend jaar (mijn fout volgens mij). Zij zagen mij als potentieel collega en dergelijke. Op mijn school hadden ze ook een keer een presentatie gegeven over wat zij doen. Afgesproken om dit jaar in september nogmaals contact op te nemen en zij gaan me dan uitnodigen voor een gesprek om beter uit te leggen wat zij precies doen en wat de mogelijkheden zijn.

Denk dat ik binnenkort maar is ga mailen, ben wel geïnteresseerd. Al heb ik op het moment een goede parttime baan (omdat ik nog op school zit) bij een van de grootte bedrijven in Nederland die software levert voor de zorg.

Zit beetje te twijfelen. Heb me eindstage ook weer hier en hoop dat ik dan kan blijven. Dan moet ik even kiezen wat ik wil
Inmiddels heb ik dit gesprek gehad. Alles wat ik tot nu toe gelezen had hier klopt wel. Positieve ervaring. Gesprek ging vooral over mij, wat ik wilde, namen mijn CV rustig door etc. Hierna een rollenspel gedaan waarin ik een servicedesk medewerker moest zijn en ik werd opgebeld met een probleem. Zo konden zij zien hoe ik reageerde en het gesprek aanging. Hierna werd er verteld wat InWork doet qua werk en wat ik zoal kon verwachten als ik bij hun kwam werken. Denk hier aan een persoonlijke jobcoach waarmee je samen gaat overleggen welke richting je op wilt en zo ga je samen kijken naar de certificaten die je daarvoor kan behalen bijvoorbeeld.

De volgende dag werd ik opgebeld met een aanbod, deze heb ik vriendelijk afgewezen omdat ik nog wil wachten tot na mijn stage. Wellicht kan bij mijn stagebedrijf ook blijven. Dit was geen probleem en we houden gewoon contact.

Tot nu toe prima ervaring dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-06 14:04
Ik heb vandaag ook een Gesprek gehad bij InWork,

Ik heb het als erg leuk gehad en gezellig ze namen de spanning in me weg en ik voelde me erg op men gemak. Ook is er al een bedrijf met me besproken en waren ze erg geïnteresseerd in mij zelf. Ik kreeg ook het gevoel dat ze er echt voor hun personeel staan en je echt graag de toekomst in willen helpen door bij scholing en het halen van certificaten kreeg een brochure mee met daarin een deel van de aangeboden certificaat mogelijkheden. Ben erg enthousiast geworden over dit bedrijf en hoop op het beste. even geduld hebben en hopen op een leuk telefoontje in de loop van de week! Ik kan dit nu al elke afstuderende student aanraden!

Update:

Gisteren om 17:10u gebeld of ik met ze akkoord ging en uiteraard ja gezegd. Komende vrijdag op gesprek bij het bedrijf waar ze me willen gaan plaatsen en dan hopen om een start van men ICT carrière _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door DeadDevil6210 op 02-12-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 639098

Wat zou ik moeten verdienen met onderstaande:

ITIL V2
MCDST
MCSA 2003
MCSE 2008
MCITP 2012 R2 Entrprise Admin

Vmware 5.1

En ik heb al 5 jaar werkervaring als Systembeheerder bij een Enterprise omgeving.

Ik hoor graag jullie reacties.

Gr,
Amir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Heel eerlijk Amir , ik zou naar een andere partij kijken. Heel veel vacatures in jouw ervaring gebied heeft InWork (nog) niet en dat is niet wat je wil denk ik ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
jentlt1 schreef op zondag 23 november 2014 @ 14:49:
Hoi Jeffrey, ik denk dat wij dan collega's worden begin volgend jaar!

Ik begin er 5 januari 2015.

Ze hebben mij over de korting bij Alternate uitgelegd dat je een account op een andere site dan Alternate kan maken. Hier loggen alleen mensen in die " Korting " krijgen. Dit is een speciale site van Alternate.

Groetjes, Jasper
Hee jasper

Waar ga jij werken? Ik ga bij KLM werken op schiphol ben aangenomen daar.

Weet je toevallig of je de eerste maand gewoon uitbetaald krijgt of dat je 2 maanden in februari krijgt?

Groetjes jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Je krijgt eind januari een voorschot en begin februari de rest jeffrey. Dit kan je job coach of de recruiter je ook vertellen trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nofearnl
Megajr schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:46:
Je krijgt eind januari een voorschot en begin februari de rest jeffrey. Dit kan je job coach of de recruiter je ook vertellen trouwens :)
Ja ze had me wat uitgelegd de 25ste en de 10de od iets toch?

Groetjes jeff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 594061

De 25ste krijg je je voorschot (verschilt naarmate je minder / meer bruto verdient)

De 10de krijg je de rest van je geld, inclusief reiskosten en declaraties. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Onlangs ben ik in contact gekomen met InWorks en moet zeggen dat het aanbod me wel aanspreekt, alleen zit ik al bij een detacheringsclub waar ik eigenlijk prima naar me zin heb.

Iemand die me kan overtuigen wat InWork beter doet als alle andere detacheerders en/of wat de pluspuntjes zijn? Zo heb ik begrepen dat er enkel Toyota gereden wordt, maar aan welke modelen moet ik dan denken en is Lexus (subbrand van Toyota) dan ook een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Nope , enkel Toyota met verplichte stickers. Afhankelijk van ervaring en reisafstand 'krijg' je dan een project auto of een lease auto (mits onderhandeld of als salaris verhoging). Meestal is dat een Aygo , nieuwe model dat ze leveren is erg ok. Niet die giga stickers meer maar bescheidener en niet meer zwart wat het al veel beter doet ogen , ook uitgerust met foefjes als achteruitrij camera maar dan nog wel zonder sensoren. Als je wat verder bent zou dat een Auris of Yaris worden maar dan hebben we het geloof ik wel over een paar jaar.

Imo , zeker in de hoek waar je woont moet het al wel een heel veel beter bod zijn wat ze je doen om het de overstap waard te maken want qua reisafstand ga je er denk ik niks mee winnen en als je niet ontevreden bent over werk en salaris waarom zou je dan overstappen ?

• Deveon
  • Niet online
Het feit dat ik tevreden ben betekend natuurlijk niet dat het niet beter kan.

De werkzaamheden en reistijd kan je eigenlijk niet echt beoordelen wanneer je werkt voor een detacheringsbureau. Het is ten slotte afhankelijk van je project. Mijn verwachting is wel dat InWork qua doorgroei mogelijkheden beter bij mij aansluit en zal er qua salaris ~10% op vooruit gaan. Daarnaast hoop ik op een C-segment leaseauto ipv mijn huidige B-segment.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:50
Deveon schreef op woensdag 10 december 2014 @ 20:30:
[...]is Lexus (subbrand van Toyota) dan ook een optie?
Volgens mij zit InWork in het marktsegment van de bestickerde Aygo's en een vedwaalde Yaris voor de oudgedienden. Als je bij een dergelijk bedrijf een Lexus wilt rijden, moet je toch echt een managementfunctie hebben.

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07
t_captain schreef op donderdag 11 december 2014 @ 12:02:
[...]

Volgens mij zit InWork in het marktsegment van de bestickerde Aygo's en een vedwaalde Yaris voor de oudgedienden. Als je bij een dergelijk bedrijf een Lexus wilt rijden, moet je toch echt een managementfunctie hebben.
Het is maar hoe goed je je best doet. Ik rij ook een Yaris van InWork en ik die kreeg ik na een jaar ;) Heerlijke auto als leasebak.

[ Voor 56% gewijzigd door vinom op 11-12-2014 18:03 ]

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:50
Hoeveel jaar verder voordat jr uitzicht hebt op een Auris, en daarna een Avensis? De goedkoopste Lexus zit immers in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07
Geen idee. Ik heb nog geen enkele InWorker zien rijden in een Avensis, volgens mij hebben ze die ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrambabo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:35
Voor een zelf gekozen leaseauto moet je niet bij inWork zijn. Je krijgt een Yaris, als een leaseauto nodig is voor jou.

Daarnaast is inWork geen bedrijf waar je jaren werkt, ze doen aan detavast constructies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
Ook voor mij is het officieel vandaag contract getekend en komende maandag beginnen bij Atos Einhoven, heb er zin in. Voor mij geen leaseauto want die staat alleen maar op de oprit want ik heb geen rijbewijs mooi maand abbonementjes aanschaffen en met het OV. Prima regeling dat ze alles vergoeden heb er zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
DeadDevil6210 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 20:38:
Ook voor mij is het officieel vandaag contract getekend en komende maandag beginnen bij Atos Einhoven, heb er zin in. Voor mij geen leaseauto want die staat alleen maar op de oprit want ik heb geen rijbewijs mooi maand abbonementjes aanschaffen en met het OV. Prima regeling dat ze alles vergoeden heb er zin in!
Volgens mij ben je verdwaald. Atos is niet geallieerd aan InWork toch?

Zelf mag ik in het nieuwe jaar op tweede gesprek komen. Waarschijnlijk wordt het aanbod incl. Yaris. Aangezien de parkeerplaats vol stond met nieuwe Aygo's was ik even bang, maar die schijnen voor servicedeskmedewerkers te zijn en niet voor de afdeling stafing.

Iemand een idee welke uitvoering InWork heeft van de Yaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadDevil6210
U
Deveon schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:08:
u
[...]

Volgens mij ben je verdwaald. Atos is niet geallieerd aan InWork toch?

Zelf mag ik in het nieuwe jaar op tweede gesprek komen. Waarschijnlijk wordt het aanbod incl. Yaris. Aangezien de parkeerplaats vol stond met nieuwe Aygo's wasik even bang, maar die schijnen voor servicedeskmedewerkers te zijn en niet voor de afdeling stafing.

Iemand een idee welke uitvoering InWork heeft van de Yaris?
Atos heeft op de servicedesk alleen maar extern personeel zitten van voorbamelijk inwork maar ook ibc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:52

FreakNL

Well do ya punk?

Alleen maar Aygo en Yaris? Dat is niet waar hoor, ik ken genoeg InWorkers met een Auris, ook het nieuwe model (inclusief panoramadak en navigatie), zelfs zonder stickers... Hangt helemaal van je profiel af...

[ Voor 132% gewijzigd door FreakNL op 02-01-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Gisteren mijn cv online gezet, kreeg vanmorgen meteen een belletje van Inworks. Erg positief gesprek en ik mag morgen op gesprek op het hoofdkantoor. Ben benieuwd :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Bensimpel schreef op maandag 05 januari 2015 @ 16:02:
Gisteren mijn cv online gezet, kreeg vanmorgen meteen een belletje van Inworks. Erg positief gesprek en ik mag morgen op gesprek op het hoofdkantoor. Ben benieuwd :)
En hoe ging je gesprek 'op het hoofdkantoor'?

[ Voor 3% gewijzigd door mugenmarco op 09-01-2015 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

mugenmarco schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:09:
[...]

En hoe ging je gesprek 'op het hoofdkantoor'?
Goed! Was een erg gezellig en relaxed gesprek van ongeveer ander half uur. Ze nemen echt de tijd voor je.
Ik had een gesprek met 2 leuke dames, Al snel kwamen we tot de conclusie om verder in zee te gaan.

Hierna hadden ze iemand van Atos in Eindhoven erbij uitgenodigd, heeft zijn verhaal gedaan. Ik ben ermee akkoord gegaan dat ze me voor gingen stellen. Ben best wel enthousiast.

Loon is inderdaad niet denderend, ze hebben me 1500,- bruto geboden. Maar om certificaten te halen en werk ervaring op te doen is dit wel prima.

Heb a.s maandag het gesprek met Atos.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Bensimpel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 13:55:
[...]

Goed! Was een erg gezellig en relaxed gesprek van ongeveer ander half uur. Ze nemen echt de tijd voor je.
Ik had een gesprek met 2 leuke dames, Al snel kwamen we tot de conclusie om verder in zee te gaan.

Hierna hadden ze iemand van Atos in Eindhoven erbij uitgenodigd, heeft zijn verhaal gedaan. Ik ben ermee akkoord gegaan dat ze me voor gingen stellen. Ben best wel enthousiast.

Loon is inderdaad niet denderend, ze hebben me 1500,- bruto geboden. Maar om certificaten te halen en werk ervaring op te doen is dit wel prima.

Heb a.s maandag het gesprek met Atos.
Is dit een starters loon of heb je nog geen werkervaring / certificaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Said Ben Salah schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:02:
[...]

Is dit een starters loon of heb je nog geen werkervaring / certificaten?
Heb 1 jaar werkervaring, geen certificaten, MBO 3 ICT

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Laatst online: 31-03-2024
Bensimpel schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:03:
[...]

Heb 1 jaar werkervaring, geen certificaten, MBO 3 ICT
Dan is het wel redelijk. Las overigens dat je salaris 50 euro bruto springt per certificaat, dus dat is dan ook weer meegenomen voor je. Detachering is echt puur weg voor je CV.

Ben wellicht ook geïnteresseerd, dus na mijn vakantie eens kijken hoe en wat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Je krijgt niet €50 euro er bij als je een certificaat haalt. Vaak maken ze wel een deal als je ITIL en 70-680 binnen is dat je er €100 bij krijgt. Ik begreep alleen van collega's die dat afgesproken hebben dat ze dat pas bij het nieuwe contract kregen en het daar gepresenteerd werd als loonsverhoging in plaats van eerder gemaakte afspraken en dan nog meer er bij voor je prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Said Ben Salah schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:11:
[...]

Las overigens dat je salaris 50 euro bruto springt per certificaat
Waar heb je dat gelezen? Want die info klopt volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Laatst online: 10-05 12:59
Heb deze week een vacature op itbanen.nl geplaatst, kreeg meteen een belletje om eens langs te komen. Why not? Maandag ga ik langs om het een en ander te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:47
Megajr schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:50:
Je krijgt niet €50 euro er bij als je een certificaat haalt. Vaak maken ze wel een deal als je ITIL en 70-680 binnen is dat je er €100 bij krijgt. Ik begreep alleen van collega's die dat afgesproken hebben dat ze dat pas bij het nieuwe contract kregen en het daar gepresenteerd werd als loonsverhoging in plaats van eerder gemaakte afspraken en dan nog meer er bij voor je prestaties.
Misschien is het veranderd maar dit was eerst niet zo, bij het behalen van een certificaat ging het direct in.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Downloader_NL schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:24:
[...]

Misschien is het veranderd maar dit was eerst niet zo, bij het behalen van een certificaat ging het direct in.
Ik heb het zelf niet meegemaakt en het is al een aantal maanden terug dus ik kan er iets naast zitten maar zo begreep ik het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:47
Megajr schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:37:
[...]

Ik heb het zelf niet meegemaakt en het is al een aantal maanden terug dus ik kan er iets naast zitten maar zo begreep ik het in ieder geval.
Ik spreek ook over 2012 hoor :P momenteel werk ik er niet meer

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 16-01-2015 21:38 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Aantal maanden geleden op gesprek geweest, maar uiteindelijk konden ze niets voor me betekenen. Vervolgens werd ik aantal weken vanuit het niets gebeld dat ze een interessante optie voor me hadden, nadat ik aangaf wel interesse te hebben bleef het stil van hun kant, paar keer gebeld en ze waren er mee bezig.. Tot op heden nog niets concreets gehoord. Vreemde manier van iemand aan het lijntje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-06 09:44
Ach, zo gaat dat zo vaak met dergelijke detacheerders, uitzendbureau's en wervings- en selectiebureau's... (ik spreek helaas uit ervaring).

[ Voor 28% gewijzigd door Koos Werkloos op 29-01-2015 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Het is inderdaad wel duidelijk wat voor toko het is inmiddels, de mooiste verhalen maar alleen als het hun uitkomt. Ben blij dat het daar niets geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Dan ben je een van die weinige als ik dit topic zo doorlees

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Domme vraag en mogelijk misplaatst; sinds wanneer werkt InWork mee aan discriminatie op de arbeidsmarkt?

Begreep vandaag viavia dat InWork de belangen behartigt van een klant die expliciet & alleen een vrouw zoekt en 100% geen man. Volgens mij is dit verboden bij wet en vraag me af welke strategie bij InWork bestaat dat ze hieraan meewerken.

Komt dit bekend voor (bij medewerkers van InWork) in welke vorm dan ook?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robonnl
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-12-2024
MAX3400 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:33:
Domme vraag en mogelijk misplaatst; sinds wanneer werkt InWork mee aan discriminatie op de arbeidsmarkt?

Begreep vandaag viavia dat InWork de belangen behartigt van een klant die expliciet & alleen een vrouw zoekt en 100% geen man. Volgens mij is dit verboden bij wet en vraag me af welke strategie bij InWork bestaat dat ze hieraan meewerken.

Komt dit bekend voor (bij medewerkers van InWork) in welke vorm dan ook?
Kijk naar al die Job Coaches en paar van die account managers binnen InWork zelf :9~ :9~ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
Robonnl schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:51:
[...]

Kijk naar al die Job Coaches en paar van die account managers binnen InWork zelf :9~ :9~ !
Haha helemaal mee eens :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394380

Zelf ben ik tweemaal in dienst geweest bij InWork, de eerste keer kwam ik net van school af en ben ik via Inwork bij een IT Dienstverlener op de Servicedesk gaan zitten zoals vele starters. Dit wordt vaak als negatief ervaren, maar het is wel een goede manier om als (ex-)scholier ervaring te krijgen in het werkleven.

Na ongv. een half jaar op de Servicedesk gezeten te hebben ben ik gecontacteerd door destijds een oude stageplek, met de vraag of ik interesse had in een baan. Omdat het destijds dicht bij huis was, goed betaalde en een vertrouwde omgeving was heb ik dit geaccepteerd en heb ik daar circa een jaar gewerkt, helaas door financiele omstandigheden van deze plaats werd mijn jaarcontract niet verlengd. Dit had ik al enigzins zien aankomen dus had mijn ex-'jobcoach' al op de hoogte gesteld, en aangevoeld of ik eventueel terug kon komen bij InWork.

Bij het definitieve woord dat mijn contract niet verlengd zou worden ben ik weer in gesprek gegaan met InWork, omdat het toch enigzins ongemakkelijk is om 'met hangende pootjes' terug te komen was ik wel enigzins sceptisch, maar dit bleek achteraf nergens voor nodig. Inmiddels werk ik weer 1 jaar voor InWork bij dezelfde IT Dienstverlener waar ik in functie steeds gegroeid ben, één klant van deze IT Dienstverlener heeft mij overgenomen en een contract aangeboden, waardoor ik na één jaar weer InWork verlaat.

Zoals bij vele detacheerders wordt er door werknemers of toekomstige werknemers geklaagd over het salaris (om eerlijk te zijn heb ik dit zelf destijds ook gedaan), maar wat mensen vaak vergeten is dat een detacheerder als InWork ongekend veel kansen en deuren voor je KAN openen, deze kansen moet je echter zelf benutten!

In 1 maand tijd heb ik 2 certificaten behaald (ITIL V3 & PRINCE2), na het behalen van het ene certificaat had ik dezelfde dag nog een studieovereenkomst voor het volgende certificaat. Ik heb nu een mooie baan aangeboden gekregen, met een goed salaris, leuke arbeidsvoorwaarden en uitzicht op een vast contract. Deze kans had ik niet gehad als InWork mij niet weg had gezet bij een groot internationaal bedrijf, deze kans had ik niet gehad als ik ergens vast in dienst was gegaan.

Pro's:
Goed bedrijf, welke zijn werknemers helpt en bijstaat. Relatie met je 'jobcoach' is flexibel en vaak informeel wat mij altijd heel erg bevalt (geen bericht is goed bericht principe). Kansen welke geboden worden en het netwerk welke je tot je beschikking krijgt is geweldig, deze kansen moet je wel zelf zien en benutten maar dit is uiteraard logisch, werk aan je toekomst door certificaten te halen (waar ik zelf nooit in belemmerd ben en altijd in geholpen ben!) en je stroomt zo door. Zelf rondgereden in een leaseauto (aygo), hier nooit gezeur over gehad en is ontzettend handig!

Cons:
InWork wordt groter dan dat ze gewend zijn, ze groeien enorm snel en ik als werknemer krijg het gevoel dat ze dit zelf niet helemaal kunnen bijbenen met het personeel op het hoofdkantoor.

Eindresultaat:
Als Starter een geweldige kans om jezelf neer te zetten op de banenmarkt en jezelf te ontwikkelen en door te stromen, als ik de starter een tip mag meegeven: Richt je niet zoveel op het salaris, maar meer op je toekomst (= certificaten, ervaring en volwassenheid!) Als Medior of Senior medewerker zal het lastiger worden omdat InWork naar mijn inziens meer gericht is op de Junior medewerkers en minder opdrachten klaar heeft liggen voor de Medior en Senior's. Al verwacht ik niet dat je als Senior bij een detacheerder zit, maargoed, je weet maar nooit. Voor mij is het tijd om InWork weer te verlaten, maar zal ze altijd dankbaar blijven voor de kansen welke voor mij gecreëerd zijn.

Voor vragen over me ervaring kan je me altijd een PM sturen natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
heel goed verhaal en ook erg duidelijk. Ik kan mij echter niet vinden in het volgende:
Anoniem: 394380 schreef op donderdag 23 april 2015 @ 20:24:

Cons:
InWork wordt groter dan dat ze gewend zijn, ze groeien enorm snel en ik als werknemer krijg het gevoel dat ze dit zelf niet helemaal kunnen bijbenen met het personeel op het hoofdkantoor.
waarom heb je dat gevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukjuh93
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22-04 14:41
heb er dinsdag een gesprek, goed gevoel bij en als ik zo dit topic lees is het over het algemeen een heel goed begin van mijn carrière. we gaan het zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Laatst online: 27-06 21:17
Leuk en jong en dynamisch bedrijf.

[ Voor 105% gewijzigd door theduke1989 op 07-09-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xypds
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-06 16:07
theduke1989 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 13:24:
Ik was ook benaderd door InWork, maar dat kwam doordat een medevriend van me zei tegen hun dat ik misschien interesse in had. Ik ben zelf wel 26 aangezien ze zich alleen maar op jongere generatie richten. Is het wel verstandig om bij hun in dienst te gaan?

Nu een keer op gesprek geweest, en kan morgen contract al ondertekenen als ik wil.
Maar is het wel verstandig bij hun te gaan werken.

Ik kan ook een goed woordje krijgen bij centric.eu , een van de grotere spelers in de detachering....
Ik ben toevallig gisteren gebeld door Inwork nadat ik me cv op Monsterboard had geplaats. Ben eveneens 26 en vorige week afgestudeerd in Business IT & Management. Ik ga woensdag op gesprek.

Hoe is het gesprek je bevallen en het aangeboden contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
test

[ Voor 96% gewijzigd door theduke1989 op 07-09-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:10:
Qua gesprek was het een leuk gesprek. Qua contract had ik liever wat meer gewild. Maar ben slecht in meer vragen. Ik heb nog 1 - 2 maanden proef dus even kijken bij andere.
Ik zou wat voorzichtiger zijn met je informatie als ik jou was, neem aan dat er niet dagelijks 10 man een contract tekent dus de link is zo gelegd. Hier aangeven dat je zo weg bent gaat je onderhandelingspositie niet echt verbeteren namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
xypds schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:04:
[...]

Ik ben toevallig gisteren gebeld door Inwork nadat ik me cv op Monsterboard had geplaats. Ben eveneens 26 en vorige week afgestudeerd in Business IT & Management. Ik ga woensdag op gesprek.

Prima gesprek, naarmate ik meer certificaten heb dat het bruto/maandsalaris gewoon omhoog gaat.
Wat ook logisch is. Prima en leuke mensen, erg jonge bedrijf. Dus als je daarvan houdt is het goed!

Kan je lekker mee praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
luukjuh93 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:08:
heb er dinsdag een gesprek, goed gevoel bij en als ik zo dit topic lees is het over het algemeen een heel goed begin van mijn carrière. we gaan het zien :)
Ik ook, en heb er vertrouwen in. Ga wel z.s.m aan me certificaten beginnen om extra ervaring en geld op te doen.'

Hoe zit het met projecten, heeft InWork vaak meteen een plek voor je of moet je redelijl lang wachten??

[ Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 07-09-2015 19:43 ]

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 18:08
Iemand ervaring met werken bij InWork als pas afgestudeerde HBO-er? Dingen als salaris/auto/vakantiedagen?

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-05 16:32

Yintha

We'll stay gold forever

baszzz schreef op donderdag 24 september 2015 @ 01:27:
Iemand ervaring met werken bij InWork als pas afgestudeerde HBO-er? Dingen als salaris/auto/vakantiedagen?
Oud klasgenoot van me (HBO IT opleiding) werkt bij inwork verdient ~2k heeft een leaseauto met aardig wat prive km's telefoon en laptop.

is gedetacheerd bij een grote klant en doet daar o.a. netwerkbeheer.

• Deveon
  • Niet online
theduke1989 schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:11:
[...]
Hoe zit het met projecten, heeft InWork vaak meteen een plek voor je of moet je redelijl lang wachten??
Ze zullen je niet aannemen als ze je niet op kort termijn verwachten te plaatsen. Zo lang je niet op een project zit kost je alleen maar geld en daarnaast verloopt je proeftijd waardoor ze 3/6/12 maanden aan je vast zitten.

• baszzz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-06 18:08
Yintha schreef op donderdag 24 september 2015 @ 08:54:
[...]

Oud klasgenoot van me (HBO IT opleiding) werkt bij inwork verdient ~2k heeft een leaseauto met aardig wat prive km's telefoon en laptop.

is gedetacheerd bij een grote klant en doet daar o.a. netwerkbeheer.
Weet je toevallig wat voor een leaseauto hij heeft gekregen en of hij verder tevreden is over InWork?

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-06 23:12
Conclusie na het lezen van dit topic en eigen ervaringen met InWork.

Het ligt er enorm aan waar je geplaatst wordt en wie je jobcoach is of je tevreden bent of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakietweak
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-06 17:14
xypds schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:04:
[...]

Xypds,

Ben benieuwd wat jou ervaring is van het eerste gesprek, en hoe dat is verlopen.
Ben namelijk afgelopen vrijdag ook gecontacteerd zie ik net.

Kan je een update droppen in dit topic na afloop? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-06 15:02
Zaterdag op gesprek, ben benieuwd. Verwacht er niet al te veel van, en dan niet in de negatieve zin oid. Ben bijna afgestudeerd (MBO ICT-beheer niveau 4) en heb recentelijk even mijn CV ge-update op NationaleVacaturebank en een LinkdeIN profiel aangemaakt. Sindsdien krijg ik wel de ene na de andere aanbieding van detacheerders (goedkoop natuurlijk).

Nog een paar examens en dan moet ik een stageperiode van 30 weken afronden. Benieuwd of het i.c.m. een baantje bij InWork zal werken (al heb ik het vermoeden dat ze me in dat geval liever niet betalen aangezien ik maar een stagaire ben). Ben van plan om direct door te gaan naar het HBO. Zie wel wat ervan komt, hoop gewoon op een leuk gesprek waarin we kunnen bespreken wat zij voor mij kunnen beteken (certificaten zijn nodig, momenteel alleen een MTA Networking Fundamentals wat niet veel waard is). Telefoongesprek was wel leuk, vriendelijke man dus kijk ernaar uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:38
Ik heb vrijdag een gesprek gehad. Ik zit nu bij Peak IT en merk aan mezelf dat ik toe ben aan een andere werkgever aangezien Peak niet echt de functies heeft die ik zoek. En Inwork beweert dat ze 5 vacatures hebben voor de kant die ik op wil. Ze hebben een hele informele sfeer gecreëerd in hun kantoor door een bar en pooltafel en een tafelvoetbalspel neer te zetten.
De dame in kwestie waar ik mee sprak kwam best betrouwbaar over en legde me een beetje uit hoe ze daar werken. Wat mij we aansprak was het feit dat ze daar werken met Jobcoaches en accountmanagers. Bij veel bedrijven doen accountmanagers beide waardoor ze veel druk zetten op het behalen van certificeringen waardoor je zou duurder weg kunnen zetten. Nu maar eens kijken waar ze mee komen en of ze mijn looneis willen honoreren. Ik heb er een best goed gevoel over.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
Lanithro schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:57:
Ik heb vrijdag een gesprek gehad. Ik zit nu bij Peak IT en merk aan mezelf dat ik toe ben aan een andere werkgever aangezien Peak niet echt de functies heeft die ik zoek. En Inwork beweert dat ze 5 vacatures hebben voor de kant die ik op wil. Ze hebben een hele informele sfeer gecreëerd in hun kantoor door een bar en pooltafel en een tafelvoetbalspel neer te zetten.
De dame in kwestie waar ik mee sprak kwam best betrouwbaar over en legde me een beetje uit hoe ze daar werken. Wat mij we aansprak was het feit dat ze daar werken met Jobcoaches en accountmanagers. Bij veel bedrijven doen accountmanagers beide waardoor ze veel druk zetten op het behalen van certificeringen waardoor je zou duurder weg kunnen zetten. Nu maar eens kijken waar ze mee komen en of ze mijn looneis willen honoreren. Ik heb er een best goed gevoel over.
Peak IT heb ik gisteren nog aan de lijn gehad, uiteindelijk 'besloten' om ze te bellen zodra ik echt klaar was met mijn opleiding.

Je bent dus op gesprek geweest? Pak aangetrokken? :P Wil niet 'underdressed' aankomen maar wil ze ook niet een 'verkeerde' indruk geven in de zin dat ik me dagelijks ofzo zo kleed, wil mezelf liever presenteren als de persoon die ik ben en niet de persoon die ik niet ben (gewoon spijkerbroek en zwarte shirt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
@Lanithro: Ik dacht dat Peak wel wat beter aangeschreven stond. Wat voor vacatures zoek je? :)

@Ingegno: Ik zou zelf een spijkerbroek/chino met een overhemd aantrekken. Dat is de dress code daar. Al kijken ze er wel doorheen en sturen je ook wel eens na zo'n gesprek de stad in voor een overhemd voor wanneer je naar de klant moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik zoek wat meer in de coördinerende/teamleider rol en PEAK heeft die niet. PEAK heeft veel voor me gedaan en heel veel kansen gegeven alleen vrees ik dat ze voorlopig geen leuk project voor me hebben.

En ingegno ik zou inderdaad een nette spijkerbroek aan doen en een net overhemd. En pak is vandaag de dag al gauw overdressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
Megajr schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 10:45:
@Lanithro: Ik dacht dat Peak wel wat beter aangeschreven stond. Wat voor vacatures zoek je? :)

@Ingegno: Ik zou zelf een spijkerbroek/chino met een overhemd aantrekken. Dat is de dress code daar. Al kijken ze er wel doorheen en sturen je ook wel eens na zo'n gesprek de stad in voor een overhemd voor wanneer je naar de klant moet.
Vandaag nog een nieuw pak gekocht 8)7 Ach, had er nog geen een dus dan heb ik dat iig. Dus gewoon een spijkerbroek en shirt. Mooi, vind zo'n pak toch maar niks :P

Wat is nou een reel bedrag om te vragen? MBO4 ICT-beheer, MTA Networking Fundamentals. Zal wel niet veel zijn, maar hey het gaat mij vooral om de certificaten die ik er kan halen. Zie een detachering simpelweg als een mooie optie om werkervaring op te doen en certificaten te halen alvorens ik echt aan de slag kan gaan (heb al aangegeven dat ik volgend jaar begin aan mijn HBO).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remondoo
  • Laatst online: 10-05 12:59
Ingegno schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:53:
[...]

Vandaag nog een nieuw pak gekocht 8)7 Ach, had er nog geen een dus dan heb ik dat iig. Dus gewoon een spijkerbroek en shirt. Mooi, vind zo'n pak toch maar niks :P

Wat is nou een reel bedrag om te vragen? MBO4 ICT-beheer, MTA Networking Fundamentals. Zal wel niet veel zijn, maar hey het gaat mij vooral om de certificaten die ik er kan halen. Zie een detachering simpelweg als een mooie optie om werkervaring op te doen en certificaten te halen alvorens ik echt aan de slag kan gaan (heb al aangegeven dat ik volgend jaar begin aan mijn HBO).
Volgens mij verdienen starters met een mbo-niv4 op zak bij een detacheringsbureau altijd rond de €1500.- bruto.
Voor de rest zullen ze ook kijken naar je ervaring die je op je stage hebt opgedaan. Ik zal denken aan een bedrag tussen de €1500.- en €1700.- bruto excl reiskostenvergoeding.

Eventueel zou je het hier ook kunnen vragen / vergelijken. Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
@Lanithro: Ah, op die fiets :) als ze je meer kunnen bieden dan is het een mooie opstap!

@Ingegno: Een goed pak is nooit weg plus beter overdressed dan underdressed ;) qua salaris, afhankelijk van hoe oud je bent. Ik denk dat je nog onder de 23 bent en dan vermoed ik dat je een bod rond de 1450 zult krijgen. Maar die situatie heb ik zelf nooit in gezeten dus een exact bod kan ik niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
Gewoon net gekleed (misschien toch maar dat pak) en als indicatie tussen de 1400-1700. Mooi om te weten, wil er enigszins voorbereid naar toe natuurlijk.

Nog andere tips? Verwacht eigenlijk gewoon een gesprek waarin we praten over wat het bedrijf zoal voor mij kan betekenen en wat ik doe/wil/van plan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Als je al op gesprek mag komen is het alleen meer dan dat :) Je zou ook casussen moeten moeten krijgen van hun. Ga er maar van uit dat ze dit vrijwel elke keer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
theduke1989 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:56:
Als je al op gesprek mag komen is het alleen meer dan dat :) Je zou ook casussen moeten moeten krijgen van hun. Ga er maar van uit dat ze dit vrijwel elke keer doen.
Kijk, dat wist ik dus weer niet. Lijkt me wel geinig, stelden al een paar technische vragen over de telefoon (niet heel diepgaand natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Een casus? Daar heb ik bij InWork nog niet van gehoord. Maar ik ben er ook al bijna een jaar weg dus wie weet wat er veranderd is.

Overigens, ze hebben een nieuw programma dat InWork GoTalent heet. Ik weet niet of ze daarmee ook iets voor je kunnen betekenen maar je kan het altijd even nakijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Megajr schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 07:58:
Een casus? Daar heb ik bij InWork nog niet van gehoord. Maar ik ben er ook al bijna een jaar weg dus wie weet wat er veranderd is.

Overigens, ze hebben een nieuw programma dat InWork GoTalent heet. Ik weet niet of ze daarmee ook iets voor je kunnen betekenen maar je kan het altijd even nakijken :)
Doen ze wel vaker ;) stellen een paar vragen hoe je een probleem zou oplossen bijvoorbeeld en hoe je een telefoongesprek voert.. :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
J.A.477 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:41:
[...]

Doen ze wel vaker ;) stellen een paar vragen hoe je een probleem zou oplossen bijvoorbeeld en hoe je een telefoongesprek voert..
Dat zijn niet de dingen waar ik gelijk aan denk als ik het woord casus hoor. Maar zo leer je nog eens wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ik ben ooit begonnen op 1400 inderdaad ik verwacht dat je heel veel meer niet moet verwachten. Cursussen krijg je gewoon. Ik weet niet hoe het zit met de loonsverhogingen, daar heb ik het niet over gehad, maar bij veel detacheerders krijg je per certificering (vroeger per certificaat) een verhoging van je loon, dus kan je in korte tijd redelijk stijgen in loon.
Ik weet nog wel met mijn gesprek bij Peak, dat ze wilde weten wat DHCP was, zijn van die dingetjes die ze moeten vragen om je kennis te meten, maar zelf weten ze niets meer can DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Megajr schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:02:
[...]

Dat zijn niet de dingen waar ik gelijk aan denk als ik het woord casus hoor. Maar zo leer je nog eens wat!
Haha ja je weet toch hoe ze dat doen 8)7 8)7. Eerst laten ze je dat doen vervolgens dumpen ze je op een kloten project in mijn geval dan ;) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Lanithro schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:08:
Ik ben ooit begonnen op 1400 inderdaad ik verwacht dat je heel veel meer niet moet verwachten. Cursussen krijg je gewoon. Ik weet niet hoe het zit met de loonsverhogingen, daar heb ik het niet over gehad, maar bij veel detacheerders krijg je per certificering (vroeger per certificaat) een verhoging van je loon, dus kan je in korte tijd redelijk stijgen in loon.
Ik weet nog wel met mijn gesprek bij Peak, dat ze wilde weten wat DHCP was, zijn van die dingetjes die ze moeten vragen om je kennis te meten, maar zelf weten ze niets meer can DHCP.
Toen ik er wegging was dat niet meer zo. Je krijgt voor Windows 7 & ITIL 100 euro er bij. Maar ik heb bij collega's dit ook wel vermomd zien worden als een gewone loonsverhoging. Dat betekent dus uiteindelijk een sigaar uit eigen doos en een schouderklopje er na.

De insteek is dat je niet alleen op basis van certificering maar ook op prestatie loonsverhoging krijgt en dat is op zich niet verkeerd. Maar dat houdt wel in dat je concreet minder er bij kunt krijgen dan wanneer het op basis van certificering alleen was.
J.A.477 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:31:
[...]

Haha ja je weet toch hoe ze dat doen 8)7 8)7. Eerst laten ze je dat doen vervolgens dumpen ze je op een kloten project in mijn geval dan ;) ;w
Ik ben er inmiddels 3/4 jaar weg vanwege de naar mijn idee onmogelijkheid om van zo'n project af te komen. Inmiddels ben ik het klagen er over voorbij en probeer ik objectieve informatie te geven aan andere mensen zodat ze een weloverwogen keuze kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Megajr schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 09:43:
[...]
Ik ben er inmiddels 3/4 jaar weg vanwege de naar mijn idee onmogelijkheid om van zo'n project af te komen. Inmiddels ben ik het klagen er over voorbij en probeer ik objectieve informatie te geven aan andere mensen zodat ze een weloverwogen keuze kunnen maken.
Dit is helaas bij veel detacheerders zo. Heb ook ooit bij Centric gewerkt en heb ooit aangegeven dat ik iets anders wilde. Toen ik daar een half jaar later naar vroeg, zei hij dat ze geen projecten hadden voor mij. Toen ik ze confronteerde dat ik weg ging was het echt van okay doei, niet eens de moeite genomen om mij in dienst te houden plus het moeilijk doen van een auto terwijl die al toegezegd was door een andere accountmanager.

Bij Peak was dat gelukkig niet zo en heb ik bij twee projecten aangegeven dat ik daar echt weg wilde en dat deden ze gelukkig. Maar als ik bij InWork ga werken hoop ik meteen op een DetaVast project zodat ik lekker kort bij InWork zelf hoef te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingegno
Owh nog even gauw voor ik het vergeet: meenemen diploma's/certificaten? Ja/nee?

MBO 4 ICT/MAVO/MTA Networking heb ik het dan over. Staan in principe online en ze hebben het waarschijnlijk al van mijn Linkedin profiel afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Ingegno schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:16:

MBO 4 ICT/MAVO/MTA Networking heb ik het dan over. Staan in principe online en ze hebben het waarschijnlijk al van mijn Linkedin profiel afgehaald.
Dit zou ik wel doen je kunt ze altijd in je tas houden maar als ze er om vragen heb je ze tenminsten.
Toont weer aan dat je goed voorbereid bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Ze printen je profiel uit en nemen die mee, maar goed voorbereid kan geen kwaad dus inderdaad mee nemen. Ik had mijn CV ook nog mee genomen dat was wat makkelijker praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdg93
  • Laatst online: 24-06 15:08
Paar maanden voor deze club gewerkt als starter, heb bij een grote klant hier een hoop van geleerd.

Kreeg inderdaad ook een soort 'casus' bij mijn tweede sollicitatiegesprek. Je doet dan een soort telefoongesprek met de persoon tegenover je en ze bekijken dan hoe je incidenten analyseert en oplost en hoe je gebruikers te woord staat. Als je op gesprek gaat bij de klant wordt inderdaad van je verwacht dat je minimaal een overhemd aan hebt.

Hoorde ook vaak van 'mede-InWorkers' dat het lastig was om na een aantal jaar een nieuw project te krijgen. Lijkt er op dat InWork vaak alleen starters weg kan zetten op een servicedesk maar dat ze nadat je een aantal certificaten haalt het moeilijk vinden om een 2e lijns functie voor je te vinden. Gesprekken met job-coach en accountmanager waren altijd prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Lanithro schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:51:
[...]

Dit is helaas bij veel detacheerders zo. Heb ook ooit bij Centric gewerkt en heb ooit aangegeven dat ik iets anders wilde. Toen ik daar een half jaar later naar vroeg, zei hij dat ze geen projecten hadden voor mij. Toen ik ze confronteerde dat ik weg ging was het echt van okay doei, niet eens de moeite genomen om mij in dienst te houden plus het moeilijk doen van een auto terwijl die al toegezegd was door een andere accountmanager.

Bij Peak was dat gelukkig niet zo en heb ik bij twee projecten aangegeven dat ik daar echt weg wilde en dat deden ze gelukkig. Maar als ik bij InWork ga werken hoop ik meteen op een DetaVast project zodat ik lekker kort bij InWork zelf hoef te zitten.
Denk dat het wel verstandig is om na een aantal keer te hoppen wel bij een werkgever te blijven. Of dat nu via InWork naar detavast is of bij InWork. Je wilt eigenlijk niet overal maar 1 of 2 jaar hebben staan op den duur. Knappen werkgevers ook op af naar mijn idee want waarom zou een werkgever in jou investeren als je toch met een jaar weer weg bent? Maar dat is misschien meer een persoonlijk punt ;)
Ingegno schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 14:16:

Gewoon meenemen, al kan je voor de zekerheid in eerste instantie er een kopie van maken voor ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Megajr schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:00:
[...]

Denk dat het wel verstandig is om na een aantal keer te hoppen wel bij een werkgever te blijven. Of dat nu via InWork naar detavast is of bij InWork. Je wilt eigenlijk niet overal maar 1 of 2 jaar hebben staan op den duur. Knappen werkgevers ook op af naar mijn idee want waarom zou een werkgever in jou investeren als je toch met een jaar weer weg bent? Maar dat is misschien meer een persoonlijk punt ;)
Nou ik ben al ruim 7,5 jaar bij PEAK werkzaam, dus jobhoppen wil ik het niet noemen. Maar InWork zelf kwam met het voorstel voor de DetaVast. Ik heb uiteraard ook aangegeven dat dit geen dealbreaker zal zijn, maar dat ik wel graag intern kom bij een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Lanithro schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:53:
[...]

Nou ik ben al ruim 7,5 jaar bij PEAK werkzaam, dus jobhoppen wil ik het niet noemen. Maar InWork zelf kwam met het voorstel voor de DetaVast. Ik heb uiteraard ook aangegeven dat dit dealbreaker zal zijn, maar dat ik wel graag intern kom bij een bedrijf.
Excuses! Ik had je jonger verwacht en na 7,5 jaar gaat het natuurlijk niet op. Dan kun je het niet echt jobhoppen noemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
Nou ik ben vandaag weer gebeld over een mogelijk project. Dit was in Mijdrecht. Moest even opzoeken waar dat lag, maar is voor mij zonder files net geen uur rijden. En er werd aangegeven dat er vacatures waren in de omgeving Utrecht. Toch maar even een e-mail gestuurd dat ik dat op voorhand niet zie zitten.

Update:
Ik heb weer bericht terug gekregen. Ze begrepen mijn keuze, maar ze hadden niets anders voor me. Wat een teleurstelling zeg. Blijkbaar geen 5 vacatures...

[ Voor 21% gewijzigd door Lanithro op 13-10-2015 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megajr
Lanithro schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:29:
Nou ik ben vandaag weer gebeld over een mogelijk project. Dit was in Mijdrecht. Moest even opzoeken waar dat lag, maar is voor mij zonder files net geen uur rijden. En er werd aangegeven dat er vacatures waren in de omgeving Utrecht. Toch maar even een e-mail gestuurd dat ik dat op voorhand niet zie zitten.

Update:
Ik heb weer bericht terug gekregen. Ze begrepen mijn keuze, maar ze hadden niets anders voor me. Wat een teleurstelling zeg. Blijkbaar geen 5 vacatures...
Ik zag ook een reactie in het Call2 topic. Van jou toch? Gewoon daar op gesprek gaan dan :)

Update: Nog een keer gekeken. Dat was iemand anders. Dan maar gewoon verder kijken naar andere klussen!

[ Voor 7% gewijzigd door Megajr op 13-10-2015 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Heeft iemand recente ervaringen op het gebied van loonsverhoging? Ben hier namelijk wel benieuwd naar. Is dat per certificaat of per prestatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Aschtra schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:11:
Heeft iemand recente ervaringen op het gebied van loonsverhoging? Ben hier namelijk wel benieuwd naar. Is dat per certificaat of per prestatie?
Bij mij was het bij behalen van 2 certificaten 50 euro dacht ik? Ook loonsverhoging gehad bij verlengen van contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megajr
J.A.477 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:36:
[...]

Bij mij was het bij behalen van 2 certificaten 50 euro dacht ik? Ook loonsverhoging gehad bij verlengen van contract.
Voor ITIL en Windows 7 krijg je samen 100 euro. Andere papieren krijg je niks voor behalve bij beoordelingsgesprekken maar dan wordt je prestatie op de klus ook meegenomen er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Megajr schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:06:
[...]

Voor ITIL en Windows 7 krijg je samen 100 euro. Andere papieren krijg je niks voor behalve bij beoordelingsgesprekken maar dan wordt je prestatie op de klus ook meegenomen er in.
Itil had ik al voor ik binnen kwam, zou voor de 70-680 en 70-685 50 euro er bij krijgen. Alleen nooit zwart op wit laten zetten :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Dubbele post excuus

[ Voor 94% gewijzigd door J.A.477 op 14-10-2015 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 10:10
Heb 2 weken geleden contract getekend bij inWork per 9 november gaat mijn contract in.
Woensdag eerste gesprek bij eventueel nieuwe werkgever!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste