Zelf ben ik tweemaal in dienst geweest bij InWork, de eerste keer kwam ik net van school af en ben ik via Inwork bij een IT Dienstverlener op de Servicedesk gaan zitten zoals vele starters. Dit wordt vaak als negatief ervaren, maar het is wel een goede manier om als (ex-)scholier ervaring te krijgen in het werkleven.
Na ongv. een half jaar op de Servicedesk gezeten te hebben ben ik gecontacteerd door destijds een oude stageplek, met de vraag of ik interesse had in een baan. Omdat het destijds dicht bij huis was, goed betaalde en een vertrouwde omgeving was heb ik dit geaccepteerd en heb ik daar circa een jaar gewerkt, helaas door financiele omstandigheden van deze plaats werd mijn jaarcontract niet verlengd. Dit had ik al enigzins zien aankomen dus had mijn ex-'jobcoach' al op de hoogte gesteld, en aangevoeld of ik eventueel terug kon komen bij InWork.
Bij het definitieve woord dat mijn contract niet verlengd zou worden ben ik weer in gesprek gegaan met InWork, omdat het toch enigzins ongemakkelijk is om 'met hangende pootjes' terug te komen was ik wel enigzins sceptisch, maar dit bleek achteraf nergens voor nodig. Inmiddels werk ik weer 1 jaar voor InWork bij dezelfde IT Dienstverlener waar ik in functie steeds gegroeid ben, één klant van deze IT Dienstverlener heeft mij overgenomen en een contract aangeboden, waardoor ik na één jaar weer InWork verlaat.
Zoals bij vele detacheerders wordt er door werknemers of toekomstige werknemers geklaagd over het salaris (om eerlijk te zijn heb ik dit zelf destijds ook gedaan), maar wat mensen vaak vergeten is dat een detacheerder als InWork ongekend veel kansen en deuren voor je KAN openen, deze kansen moet je echter zelf benutten!
In 1 maand tijd heb ik 2 certificaten behaald (ITIL V3 & PRINCE2), na het behalen van het ene certificaat had ik dezelfde dag nog een studieovereenkomst voor het volgende certificaat. Ik heb nu een mooie baan aangeboden gekregen, met een goed salaris, leuke arbeidsvoorwaarden en uitzicht op een vast contract. Deze kans had ik niet gehad als InWork mij niet weg had gezet bij een groot internationaal bedrijf, deze kans had ik niet gehad als ik ergens vast in dienst was gegaan.
Pro's:
Goed bedrijf, welke zijn werknemers helpt en bijstaat. Relatie met je 'jobcoach' is flexibel en vaak informeel wat mij altijd heel erg bevalt (geen bericht is goed bericht principe). Kansen welke geboden worden en het netwerk welke je tot je beschikking krijgt is geweldig, deze kansen moet je wel zelf zien en benutten maar dit is uiteraard logisch, werk aan je toekomst door certificaten te halen (waar ik zelf nooit in belemmerd ben en altijd in geholpen ben!) en je stroomt zo door. Zelf rondgereden in een leaseauto (aygo), hier nooit gezeur over gehad en is ontzettend handig!
Cons:
InWork wordt groter dan dat ze gewend zijn, ze groeien enorm snel en ik als werknemer krijg het gevoel dat ze dit zelf niet helemaal kunnen bijbenen met het personeel op het hoofdkantoor.
Eindresultaat:
Als Starter een geweldige kans om jezelf neer te zetten op de banenmarkt en jezelf te ontwikkelen en door te stromen, als ik de starter een tip mag meegeven: Richt je niet zoveel op het salaris, maar meer op je toekomst (= certificaten, ervaring en volwassenheid!) Als Medior of Senior medewerker zal het lastiger worden omdat InWork naar mijn inziens meer gericht is op de Junior medewerkers en minder opdrachten klaar heeft liggen voor de Medior en Senior's. Al verwacht ik niet dat je als Senior bij een detacheerder zit, maargoed, je weet maar nooit. Voor mij is het tijd om InWork weer te verlaten, maar zal ze altijd dankbaar blijven voor de kansen welke voor mij gecreëerd zijn.
Voor vragen over me ervaring kan je me altijd een PM sturen natuurlijk :-)