CIP AQUA TUBE
Hoi, dit wordt mijn eerste grote casemod project. Ik ga er namelijk zelf eentje bouwen. de kast gaat gemaakt worden van 12 mm MDF. en in deze startpost ga je lezen hoe. Ik probeer zoveel mogenlijk uptedaten. Ik ga er ook veel aan werken in de vakantie. Mijn doel voor deze casemod zijn twee tegenpolen. Zo goedkoop mogenlijk, Zo stil mogenlijk en Zo mooi mogenlijk.
Even Voorstellen
Ik ben David aka Davidshadow13 en ik ben 14 jaar en zit op het VWO.
Het Idee
Het idee voor deze casemod kwam voort uit verschillende dingen. Ik ergerde me kapot aan mijn lelijke, lawaaimakende sweex kast waardoor ik s' avonds nauwlijks nog kan slapen. Het was ook bepaald geen ruime kast. Je mag wel zeggen klein, en naar mijn mening te weinig mogenlijkheid om de kabels goed wegtewerken. Samen met al dat moois dat ik hier op GoT heb gezien dacht ik, ik ga het zelf ook eens proberen.
Dit ontwerp heb ik gemaakt met Google Sketchup ik ben er niet zo heel goed in maar je kan mij idee er in zien.
Aan de voorkant komt een stille 120 mm fan met daarboven een rijtje led'jes. Er komt een DVD-speler en een DVD-Brander in. de fancontroller die ik ga gebruiken is een Sunbeam Rheobus. aan de zijkant komt een window. onder het window zitten de ruimtes voor de HD's en de Voeding. en komen ook led'jes achter het mobo. aan de achterkant komt ook een 120mm fan. aan de voorkant maak ik nog een speciaal oplaad station voor mijn Ipod Nano. Er komt ook nog front USB+geluid+Firewire. de kleurstellingen zijn (mat) zwart en blauw. Mat zwart omdat hoogglans zoveel stof aantrekt.
De Hardware
Mobo: ASUS P5B
Proc: Intel Core2Duo E6400
Geh: Team Elite DDR2 6400 2GB
graka: ASUS X600XT
HD: Samsung Spinpoint 250 Gb
OD: NEC 3500 + LG DVD Speler.
Zoals je ziet niet veel bijzonders een goede normale setup voor overklokken. BTW sorry voor de graka. ik heb de hardware al een tijdje, en het zal gebruikt worden in combinatie met een 17 inch CRT en een Logitech tobo+muis.
Laten we Beginnen
Dit is de donorkast voor de Mobotray. Een oude bigtower P2
Zo eerst de popnagels uitboren, wat een takken werk zeg, doe je zo +- 2,5 uur over 15 popnageltjes.
En dan met een priem de popnagels eruithalen, ook nog de priem gemold. Zal m'n vader niet blij mee zijn.
En dan na 2 uur boren heb je dit. Moet je nogwel even op maat maken.
En dit de backplate voor de PCI sloten.
Even de front USB+audio uit mijn oude sweex kast gesloopt, komt ook in de mod terug.
En hier zat de front usb, is niet erg, toch een oude sweex kast.
Dit was het weer even. morgen of overmorgen grote update. dan ga ik hout halen en begint de kast vorm te krijgen.
Update's
Update 1 5-7-07
Update 2 6-7-07
Update 3 8-7-07
Update 4 14-7-07
Update 5 16-8-07
Update 6 22-8-07
Update 7 12-9-07
[url=''http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/28910647#28910647'']Update 8 16-10-07[/url]
[ Voor 8% gewijzigd door Davidshadow13 op 16-10-2007 21:01 ]
HD4Life @ Full-HD