Overzicht elektrische voertuigen

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 26.700 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Misschien interessant en heb geen idee of het al ge-post is maar deze website is imho interessant: http://www.ececars.nl/

Die gasten bouwen auto's om naar elektrisch :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:00
McKaamos schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:02:
Misschien interessant en heb geen idee of het al ge-post is maar deze website is imho interessant: http://www.ececars.nl/

Ik heb ze al eens gemaild of ik eens bij ze kon gaan kijken en eventueel in één van hun auto's een rondje mocht rijden, maar ze hadden geen interesse. Ze zouden niets hebben staan, alles was voor klanten.

Ik probeer het over een tijdje nog wel eens.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X
Iemand heeft twee Aptera's zien staan in een parkeergarage. Hij heeft ze opgemeten...

2.30 breed :X
4.50 lang

't is ook meteen duidelijk waarom Aptera zo geheimzinnig deed over de afmetingen. Zelfs voor Amerikaanse standaarden is dat breed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Hoe breed is, bijvoorbeeld, een Golf of Astra dan? Ik heb daar geen idee van...

-edit-

Lamaar, Golf V is 1,76m breed, Astra ongeveer hetzelfde. Dat is wel erg breed ja, dat wordt moeilijk manouvreren in parkeergarage.

[ Voor 48% gewijzigd door JeroenH op 03-02-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonG1 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:44:
Een Hummer H1 is bijna 2.20 breed :+ Een Golf rond de 1.70 dacht ik.
Voor voertuigen breder dan 2.20 is vaak zelfs een ontheffing nodig om te mogen parkeren binnen de bebouwde kom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-08 21:19
CanonG1 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 13:44:

-edit-

Lamaar, Golf V is 1,76m breed, Astra ongeveer hetzelfde. Dat is wel erg breed ja, dat wordt moeilijk manouvreren in parkeergarage.
Is die 1,76m van spiegel tot spiegel? Want dat scheelt nogal.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dat is breder dan een bestelwagen of lichte vrachtwagen (tot 6,5 à 7 ton maximaal toegelaten massa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

universal creations schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 14:27:
[...]

Is die 1,76m van spiegel tot spiegel? Want dat scheelt nogal.
nee, spiegels tellen niet mee voor de breedte. Spiegel-spiegel is een Golf 4 precies 2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 20:45
Damn dat is breed :X . Kunnen ze die voorwielen dan wat meer naar elkaar toe doen ofzo? Naja, daar zullen de ontwerpers wel over nagedacht hebben... ssj3gohan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De specs zijn inmiddels bekend:
http://apteraforum.com/showthread.php?t=2190

Official dimensions: 53" high x 91.0" wide x 173" long.

More specs from sheet:
111" wheelbase
80.5" front track.
0.15 Coef of drag
5" ground clearance
1500 lbs curb wt.

Electric motor torque: 60FtLb torque
110v 15A charge time: 8 hrs.
Battery output: 10-13 KWh battery pack.
Battery voltage: 336V DC Nominal Tractoon Voltage
Transmission: Gear box 10:1 ratio

- Battery Type: Lithium Ion Phosphate.

Chassis:
- Front Suspension: Independent unequal length A-arm
- Rear Suspension: Swing Arm
- Steering: Manual Steering, tilt steering column
- Brakes: Manual Brakes, dual circuit brake hydraulics, mechanical brake proportioning, 3-wheel disc
- Wheels: 14-inch High Strength Stamped Steel wheels
- Size: P165/65R14

Performance:
- Range: Up to 100 miles per charge

Warranty:
- Basic: 4/50,000
- Powertrain: 4/50,000
- Corrosion: 12/unlimited
- Roadside: 4/50,000

Alle features staan ook in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De aptera is geweldig. Al sinds de eerste aankondigingen ben ik een grote fan.

Totaal funky prachtig ontwerp en concept. Minimum luchtweerstand, volledige vlakke onderkant...

Je kan gewoon zién dat die wagen ontworpen is voor maximum efficiëntie, maar toch stijlvol is uitgevoerd. Dat is de toekomst, licht, geen energie over boord gooien, maar toch comfortabel.

Ja, die breedte daar maakte ik me ook al zorgen over bij de allereerste persberichten. Dat is echt wel overdreven breed. (goed, een vrachtwagen is breder, maar je wil in een auto niet moeten wringen en passen zoals een vrachtwagen dat moet door de bebouwde kom bvb).

Als ze dat ding in Europa uitbrengen zou ik er geen twee keer over moeten nadenken. Ook de prijs valt goed mee (25k dollar dacht ik?) Stel nu nog 30k hier, prima zo.

Maar wat ik eigenlijk wou laten zien:
Mission One EV sport bike unveiled - 150 MPH, 150-mile range
MISSION ONE

Grooooote opluchting. Dat betekent dat vrijetijds sportrijden met degelijke prestaties niet in het gedrang komt. Laat de fosiele brandstoffen nu maar opdrogen, i don't care :p Hier wachtte ik op.

De enertia bike was gewoon nog niet helemaal wat het zou moeten zijn (beetje 'mager', zowel qua aanblik/uitvoering als performance) De vectrix daar hoef je het zelfs niet over te hebben. Belachelijke range en topsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je de prijs sowieso onderschat. Als ie daar echt 25K dollar kost dan gok ik hier op een europrijs van minstens 40K en mss wel 50K. In NL dus. En die breedte is hier ook serieus een probleem. Dat moet toch anders kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2009 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als moderator op het Aptera forum houd ik de ontwikkeling al een tijd bij. De breedte op de spec sheet is 7" 7'. Dat is 2.31m breed! Hiermee voorzie ik een probleem met de toelating in Nederland. Volgens een document van de RDW vallen symetrisch gevormde 3 wielers onder 3 wielige voertuigen. Klinkt logisch verder, alleen mogen deze niet breder zijn dan 2 meter.

Hier het betreffende RDW document in PDF formaat:
http://www.rdw.nl/NR/rdon...F1F80FCE4/0/2_B_0822a.pdf

De laatste informatie is dat de breedte nog niet officieel vast staat en dat deze nog kan veranderen voor de productie in Oktober. Dit is bevestigd door degene die met Steve Fambro himself een proefrit heeft gemaakt op TED.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=mgit7iIrxZw]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=pzXUaMPTlCg]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 08:59

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 20:57:
Maar wat ik eigenlijk wou laten zien:
Mission One EV sport bike unveiled - 150 MPH, 150-mile range
MISSION ONE

Grooooote opluchting. Dat betekent dat vrijetijds sportrijden met degelijke prestaties niet in het gedrang komt. Laat de fosiele brandstoffen nu maar opdrogen, i don't care :p Hier wachtte ik op.
Nu nog wat betere kleurstelling en een leuker prijskaartje :>. (2 x Hayabusa vind ik wel heel erg veel, voor die prijs verwacht je bijna dat je die later op Discovery inelkaar gevloekt ziet worden door de Teutuls)
De enertia bike was gewoon nog niet helemaal wat het zou moeten zijn (beetje 'mager', zowel qua aanblik/uitvoering als performance)
De Enertia lijkt me nou een perfecte stads/forensenbrommer :D. Daar kun je prima mee aan komen op een lunchafspraak.
De vectrix daar hoef je het zelfs niet over te hebben. Belachelijke range en topsnelheid.
Idd :/. De vectrix is een tourscooter, maar als ik zo dat verslag op motor-forum las, gaat het dat niet worden.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 31-07 13:02

mux

99% efficient!

stefan001 schreef op dinsdag 03 februari 2009 @ 18:22:
Damn dat is breed :X . Kunnen ze die voorwielen dan wat meer naar elkaar toe doen ofzo? Naja, daar zullen de ontwerpers wel over nagedacht hebben... ssj3gohan?
Ik snap het ook niet echt. Stabiliteit? Je hebt een relatief licht voertuig te pakken met drie wielen, je kunt dus niet heel veel doen aan stabilieit bij hogere snelheden omdat je laterale steunpunten mist (je achterwielen dus). Maar goed, then again snap ik ook niet waarom ze er dan niet een vierwieler van maken. Zo'n out-of-the-world drag coefficient hebben ze nou ook weer niet.. Nouja, voor auto's wel en nu ik even verder lees zie ik ook dat vergeleken met vliegtuigen auto's wat moeilijker zijn te optimaliseren...

OK, ik ben overtuigd: dit is een goed aerodynamisch ontwerp en waarschijnlijk is dit ook zo belangrijk geweest dat ze persé geen vierwieler ervan wilden maken.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:18
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 21:26:
Ik denk dat je de prijs sowieso onderschat. Als ie daar echt 25K dollar kost dan gok ik hier op een europrijs van minstens 40K en mss wel 50K. In NL dus. En die breedte is hier ook serieus een probleem. Dat moet toch anders kunnen.
Hmmm, als het ding al een typegoedkeuring krijgt denk ik juist dat die prijs enorm mee gaat vallen. De reden is enorm simpel, vergelijk het apparaat met een Prius, die is ook enorm gesponsord door de overheid omdat deze milieuvriendelijk zou zijn. Onder dat mom zal een eventuele importeur ook zijn vertegenwoordiger van de democratie moeten aanspreken.
Ik verwacht dus met huidige koers dat een dergelijk apparaat tussen 25 en 30k op zal moeten brengen.
Wordt het ding superhip bij superhippe mensen gaan de prijzen natuurlijk 1,5 a 2x hoger zijn ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De productie-aptera wordt waarschijnlijk 15 cm smaller. Het huidige demo model is nog ingericht voor achterwielaandrijving (maar heeft wel voorwielaandrijving). De grote spoorbreedte was nodig omdat er veel gewicht achterin lag, zowel de motor als de accu. De motor ligt nu voorin en de accu komt onder de stoelen. De body rondom het achterwiel wordt ook aangepast, daar hoeft immers geen motor meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 15:46:
De productie-aptera wordt waarschijnlijk 15 cm smaller.
Dan nog is hij erg breed op een wegennet welke ingericht is op middenklassers van ongeveer 1,80m breed. Ik begrijp dat Amerikaanse auto's gemiddeld een stuk breder zijn dan Europese auto's, maar ik denk dat je met een Aptera in Nederland echt een probleem hebt. Wegen en bv. parkeerplekken zijn er gewoon niet op ingericht. Ik verwacht dat het dnig toch niet naar Europa komt, maar toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CanonG1 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 16:32:
[...]

Dan nog is hij erg breed op een wegennet welke ingericht is op middenklassers van ongeveer 1,80m breed. Ik begrijp dat Amerikaanse auto's gemiddeld een stuk breder zijn dan Europese auto's, maar ik denk dat je met een Aptera in Nederland echt een probleem hebt. Wegen en bv. parkeerplekken zijn er gewoon niet op ingericht. Ik verwacht dat het dnig toch niet naar Europa komt, maar toch jammer.
Mwa, 2.15 is nog net te doen. Het zijn alleen de voorwielen, de body zelf is veel smaller. In een parkeervak heb je bijvoorbeeld geen ruimte nodig voor de deuren, die vallen binnen de ruimte van de wielen. De spiegels steken ook niet uit. Fileparkeren zal wat lastiger zijn, een wieltje op de stoep dan maar :)
Een Mercedes Vito busje is bijv. 2.24 breed inclusief spiegels. Probleem met zo'n busje is dat hij vaak nog wel in een vak past, maar dat de deur niet meer open kan :P

Snelwegen en autowegen zijn zo'n 3.50 breed, normale wegen zijn over het algemeen geschikt voor 2.55 brede voertuigen (breedte van een stadsbus excl. spiegels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens een document van de RDW vallen symetrisch gevormde 3 wielers onder 3 wielige voertuigen. Klinkt logisch verder, alleen mogen deze niet breder zijn dan 2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:57:
Volgens een document van de RDW vallen symetrisch gevormde 3 wielers onder 3 wielige voertuigen. Klinkt logisch verder, alleen mogen deze niet breder zijn dan 2 meter.

't is maar de vraag hoe strak die regels gevolgd worden. Een Grinall Scorpion driewieler is bijv. ook op personenauto-kenteken te krijgen, zie bijv. kenteken 65-nx-xv. Trikes zoals bijv. www.bosstrikes.nl hebben ook een personenauto-kenteken. Die dingen zouden gewoon voldoen aan de eisen voor een driewielig motorvoertuig, toch zijn 't personenauto's.

Maargoed, allemaal speculatie. Voorlopig zullen we hem toch niet zien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een mogelijkheid om via een proxy (bewoner uit Californië) een Aptera slotnummer te krijgen. Er zijn meerdere die dit doen. Zo moeilijk is het dus niet om een Aptera te bemachtigen. Officieel wil Aptera motors 12 maanden na de release van de 2e de auto nationwide in Amerika gaan uitbrengen.

In het document kan ik niets vinden over welk kenteken er op een symmetrische driewieler komt. Maar het zou mooi zijn om de Aptera als een auto zonder die 2 meter beperking op de weg te kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Laatst online: 07-08 08:59

unclero

MB EQA ftw \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2009 @ 18:35:
In het document kan ik niets vinden over welk kenteken er op een symmetrische driewieler komt. Maar het zou mooi zijn om de Aptera als een auto zonder die 2 meter beperking op de weg te kunnen krijgen.
Symmetrische driewieler kan zowel op motor als op auto kenteken..
Je kunt die afweging maken als je weet dat motor belasting/verzekeringstechnisch interessanter is..

Een auto mag dachtik max. 2,50 of 2,55 meter breed zijn. (Op onverharde wegen is dat 2,20).

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit geval is de Aptera elektrisch en hoeft daar geen wegenbelasting/bpm over betaald te worden. Wel betaal je minder invoerheffing op een motor. Als auto heb je dan wel apk. Maar wat ik mij afvraag. Maakt het uit of er een auto of motor kenteken op komt? Moet de Aptera niet gewoon voldoen aan de eisen van een Symmetrische driewieler en dus aan die 2 meter beperking. Ik hoop het niet.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.roadandtrack.com/assets/image/2009/W7/2112009163746.jpg
het dak is iig sterk genoeg :+

Hier nog wat foto's en filmpjes:
http://www.roadandtrack.c...ion_id=10&article_id=7651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:22
Ik bekijk al een tijdje de verrichtingen van Revolution Motors, met betrekking tot de Dagne.

Helaas zijn ze niet erg scheutig met informatie omtrent de ontwikkelingen. Het ontwerp (de tekening) ziet er veelbelovend uit. Ook het rollende prototype heeft wel iets: Filmpje op Youtube.

Op hun blog pagina staan meer links naar filmpjes.

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 18:09
McKaamos schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:02:

die zitten hier bij mij in 't 'stadje', schijnen goed te werken die auto's, vriend van me heeft in de omgebouwde elise gezeten, en zei dat deze auto een stap verder was dan de tesla...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Oja? Het blijft een supercar die gebouwd is voor acceleratie (en snel is hij!), niet betere aerodynamica. Het zal sneller optrekken, maar de topsnelheid en zeker het verbruik zijn nog steeds brakjes.

Geniale auto trouwens, daar niet van. Maar je moet toch wat te zeiken hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
nieuws: Chinezen rollen elektrische auto van de band

Alleen dat ie in een half uur 80% kan opladen aan een standaard stopcontact geloof ik niet, dat past nooit door de meterkast. Dat maakt gelijk de rest ook een stuk minder geloofwaardig helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9OEXWFbpL3Y]

Probeer dit eens bij je huidige auto. En dan te bedenken dat een Aptera totaal tussen de 750 & 800 kilo gaat wegen.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2009 15:37 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
nieuws: Tesla Motors onthult volledig elektrische sedan

Wat een prachtding :). Nou wachten tot ie in NL te koop is :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2009 @ 15:31:
[video]

Probeer dit eens bij je huidige auto. En dan te bedenken dat een Aptera totaal tussen de 750 & 800 kilo gaat wegen.
Erm... ja... :?

Bij mij stuitert de hamer er ook gewoon zo vanaf.

spoiler:
Trabant heeft Duroplast plaatwerk, kan ook wel wat hebben voor het breekt

[ Voor 4% gewijzigd door Resistor op 28-03-2009 21:59 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het Loremo project leeft nog! Ze doen mee in de Automotive X-Prize (Met een Diesel?), de EV is net klaar en heeft de eerste public test run achter de rug.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5QIZVqYdYyY]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nluFC5ccRKc]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xwXEyrqVMbo]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik heb gelezen over de Noorse Think, welke verschrikkelijk duur blijkt te zijn in Nederland. Nu is er van Tata een kleiner broertje op de Nano, namelijk de Tiny. Die loopt op stroom en kost maar 2500 dollar. Helaas is hij nergens in Nederland te koop.

Als je zo'n ding in het buitenland zou kopen, krijg je dat ding dan fatsoenlijk in Nederland de weg op? Of gaat dat niet lukken? Waar moet je allemaal rekening mee houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
*kick* :+

nieuws: Energienetbeheerders rekenen flatfeetarief voor elektrisch rijden

Goed nieuws, we moeten tenslotte érgens beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Inside info - dit gaat een feestje worden. E.on en BMW zijn ook al bezig met een oplaadpuntensysteem (wordt momenteel ontwikkeld in München), en ik heb uit meerdere hoeken gehoord dat ook onze amerikaanse vrienden druk bezig zijn met meer dan één systeem. Hoezeer ik het ook toejuich dat er met de (relatief goedkope) infrastructuur wordt vooropgelopen op elektrische autos - welke in mijn ogen absoluut de enige toekomst van de automobiel zijn - is dit nog niet een ondubbelzinnig positief bericht.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Inmiddels door Audi bevestigd, er komt een R8 met elektromotor.
At the ongoing Frankfurt Motor Show, Audi recently unveiled e-tron - which is powered by four electric motors that generate 230kW (313bhp) of power for the car’s Quattro variable four-wheel drive system.

The combined torque of those four motors? 4500Nm (3319lb/ft), Audi said.

The net result of all that oomph is a 0-62mph time of 4.8 seconds and limited top speed of 125mph, Audi added.

Power comes from a 53kWh lithium-ion battery pack that the firm said should give the car a range of roughly 155 miles.

E-tron’s battery pack and associated electronic systems weigh roughly 470kg (1036lbs) and sit ahead of the rear axle. The entire vehicle weighs in at 1600kg (3527lbs), Audi added.
Afbeeldingslocatie: http://regmedia.co.uk/2009/09/16/audi_etron_01.jpg

March of the Eagles

• Tonkey
  • Laatst online: 23:08
Hacku schreef op donderdag 17 september 2009 @ 10:44:
Inmiddels door Audi bevestigd, er komt een R8 met elektromotor.

[...]

[afbeelding]
Deze zit een beetje in het tesla segment ;) Zal voor minder dan 100.000 ook niet weggaan.
Wel goed voor de publiciteit mbt elektrisch rijden ;)

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hallo allemaal,

Ik ben van plan mijn 2CV om te bouwen naar gedeeltelijk elektrisch :) Achtering komt een extra elektrische hulpmotor voor wat extra power op de achteras maar hij moet ook op alleen elektrisch kunnen rijden... Verder kan ik nog geen details geven want het is verder nog een concept...

Schikt wel dat http://www.ececars.nl/ op amper 10 km van me zit, zou wel handig zijn als ik sowieso daar de accu kon aanschaffen :)

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• mux

mux

99% efficient!

Je gaat zelf de hele elektro doen? Wat voor opleiding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ssj3gohan schreef op donderdag 17 september 2009 @ 21:02:
Je gaat zelf de hele elektro doen? Wat voor opleiding heb je?
Zoveel mogelijk ja, heb geen opleiding maar ben wel vaak beroepsmatig met elektro bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

OK, dus dan neem ik aan dat je niet zelf je motor controller/converter/charger gaat ontwikkelen, maar kant-en-klare bouwblokken gaat proberen te vinden? Het lijkt me dat je ook leuke aansturing wilt bouwen, ga je dat computeriseren en zoja, ga je daar eigen hard/software voor uitvinden?

ik ben geinteresseerd omdat ik net ben begonnen met afstuderen op alle onderwerpen in het ontwerp van de powertrain van een elektrische auto behalve de motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Erasmo schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:55:
Ik ben van plan mijn 2CV om te bouwen naar gedeeltelijk elektrisch :)
Cool! http://order.zylon.net/orderv2/?domain=elektrische-2cv&domain2=check] (en .com en .eu etc.)is nog vrij :) (Zou ik wel echt doen trouwens, ik weet zeker dat er veel belangstelling voor is. Wordpress-websiteje er op en lekker bloggen met veel foto's!).

Volgens mij is de 2CV een ideaal platform voor conversie naar elektrische aandrijving; de auto is lekker licht en dat betekent dat je niet in de vicieuze cirkel terechtkomt van hoog gewicht -> meer accu's nodig voor voldoende range -> nog hoger gewicht -> nog meer accu's nodig etc. En daarbij ben ik fan van lichte auto's omdat ze simpelweg efficiënter zijn en minder gevaarlijk voor echt duurzame weggebruikers als fietsers en voetgangers.

Weet je wel zeker dat je de fossiele motor wil laten zitten? Je sleept dan wel een onnodig blok metaal + aanhangend spul mee. Je zou het gewicht flink kunnen verlagen door die er ook uit te halen. Nu bouw je eigenlijk geen elektrische auto maar een parallel-hybride auto.

Wellicht als leuk voorbeeldje: hier heeft iemand een (oude) Fiat 500 omgebouwd naar elektrische aandrijving. Met een accu van 10kWh heeft het ding een actieradius van zo'n 100km.

• Erasmo
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

ssj3gohan schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:51:
OK, dus dan neem ik aan dat je niet zelf je motor controller/converter/charger gaat ontwikkelen, maar kant-en-klare bouwblokken gaat proberen te vinden? Het lijkt me dat je ook leuke aansturing wilt bouwen, ga je dat computeriseren en zoja, ga je daar eigen hard/software voor uitvinden?

ik ben geinteresseerd omdat ik net ben begonnen met afstuderen op alle onderwerpen in het ontwerp van de powertrain van een elektrische auto behalve de motor
Nee ik ga inderdaad voor een prefab, ik zit nu te kijken naar een oude heftruck/spijkstaalmotor oid.

Nee ik wil er zo min mogelijk computermeuk in, het blijft een 2CV :)
JeroenH schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:23:
[...]

Cool! http://order.zylon.net/orderv2/?domain=elektrische-2cv&domain2=check] (en .com en .eu etc.)is nog vrij :) (Zou ik wel echt doen trouwens, ik weet zeker dat er veel belangstelling voor is. Wordpress-websiteje er op en lekker bloggen met veel foto's!).

Volgens mij is de 2CV een ideaal platform voor conversie naar elektrische aandrijving; de auto is lekker licht en dat betekent dat je niet in de vicieuze cirkel terechtkomt van hoog gewicht -> meer accu's nodig voor voldoende range -> nog hoger gewicht -> nog meer accu's nodig etc. En daarbij ben ik fan van lichte auto's omdat ze simpelweg efficiënter zijn en minder gevaarlijk voor echt duurzame weggebruikers als fietsers en voetgangers.

Weet je wel zeker dat je de fossiele motor wil laten zitten? Je sleept dan wel een onnodig blok metaal + aanhangend spul mee. Je zou het gewicht flink kunnen verlagen door die er ook uit te halen. Nu bouw je eigenlijk geen elektrische auto maar een parallel-hybride auto.

Wellicht als leuk voorbeeldje: hier heeft iemand een (oude) Fiat 500 omgebouwd naar elektrische aandrijving. Met een accu van 10kWh heeft het ding een actieradius van zo'n 100km.
Het wordt een hybride, ik moet er ook nog iedere week mee naar het werk kunnen(250 km) en dat kan helaas nog niet.

Het is sowieso niet mijn bedoeling om een volledig elektrische auto te bouwen, ik ben bezig een 2CV Sahara replica te maken, vroeger zaten daar 2 boxers in(voor en achter) en ik wil de achterste vervangen door een elektrische motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Omdat ik het fietsen tegen de wind in een beetje zat begin te worden op dagelijkse basis, ben ik op zoek een een electrische fiets.Elke dag totaal 61 KM, en een vereiste dat de accu verwijderbaar moet zijn.

Nu lijkt mij de Giant Go Single mij voor 1799 euro een prima keus: http://www.giant-bicycles...go.single.gts/6774/42728/

Iemand ervaring met de Giant Go (of de voorganger, de Twist) fietsen? Alvast bedankt.

[ Voor 3% gewijzigd door Roamor op 08-07-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Nog geen ligfiets overwogen?

Kost hetzelfde, gaat even hard, maar dan zonder te hoeven opladen...

[ Voor 56% gewijzigd door mux op 08-07-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:14

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Roamor schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 12:23:
Omdat ik het fietsen tegen de wind in een beetje zat begin te worden op dagelijkse basis, ben ik op zoek een een electrische fiets.Elke dag totaal 61 KM, en een vereiste dat de accu verwijderbaar moet zijn.

Nu lijkt mij de Giant Go Single mij voor 1799 euro een prima keus: http://www.giant-bicycles...go.single.gts/6774/42728/

Iemand ervaring met de Giant Go (of de voorganger, de Twist) fietsen? Alvast bedankt.
Geen ervaring met die Giant, maar wel met een Gazelle elektrische fiets (die van mijn moeder). De enige manier dat ik daarmee 25 km/h kan halen is als ik de hulpmotor op volle ondersteuning zet, zo zwaar is dat monster.
Met een gewone fiets haal ik de 25 km/h zonder problemen.
Ik weet niet of modernere elektrische fietsen beter zijn (deze is 3-4 jaar oud), maar op die manier kun je beter een gewone fiets blijven rijden.

Ook omdat de ondersteuning van de elektromotor wettelijk begrensd is tot 25 km/h.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

D'r zijn genoeg prima elektrische fietsen te koop, maar zoals gezegd: ze gaan maar 25 km/h en een goede (waarschijnlijk goedkopere) (lig)fiets doet dit ook, en meer. En je hoeft niet op te laden, en er is minder elektronica+mechanica om stuk te gaan, en het is daadwerkelijk de trap op te tillen als je eens recreatief gaat fietsen en bij een bruggetje aankomt, en... en...

Elektrische fietsen hebben voor specifiek dit doel niet heel veel zin, althans, ze zijn erg duur alleen om een beetje tegen de wind te boksen. Als je last hebt van de wind neem je een ligfiets, als je vindt dat je te langzaam gaat neem je een knappe trekkingfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Maasluip schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:15:
[...]

Geen ervaring met die Giant, maar wel met een Gazelle elektrische fiets (die van mijn moeder). De enige manier dat ik daarmee 25 km/h kan halen is als ik de hulpmotor op volle ondersteuning zet, zo zwaar is dat monster.
Met een gewone fiets haal ik de 25 km/h zonder problemen.
Ik weet niet of modernere elektrische fietsen beter zijn (deze is 3-4 jaar oud), maar op die manier kun je beter een gewone fiets blijven rijden.

Ook omdat de ondersteuning van de elektromotor wettelijk begrensd is tot 25 km/h.
Ik vind het toch wel opvallend hoe makkelijk je 25 kan fietsen op die dingen. Mijn ouders hebben wel wat nieuwere fietsen die volgens hun heel duur zijn (ik ken het merk niet, maar ik weet ook niet zo veel van fietsen :p )

Je zit gewoon rechtop op die fietsen ipv in een vermoeiende houding voorover gebogen op je stuur (dat kunnen oudere mensen echt niet meer voor langere afstanden) en je krijgt ook geen bezwete rug zoals op een ligfiets. Bovendien is het een fiets, dus geen helm of extra verzekering nodig als je het vergelijkt met een electrische snorfiets die zwaarder is en minder ver komt op de accu's. In standje 1 rijdt het als een gewone fiets (met lichte ondersteuning om het extra gewicht te compenseren) en op 2 en 3 heb je wat extra ondersteuning.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Ventisit op je ligger en je hebt ook geen last meer van die bezwete rug hoor ;)

Althans, vanaf een kilometer of 10-15 wel. Hoe lang is de route? Enneh, de afgelopen tijd wordt er flink wat gerommeld aan fietsvergoedingen - er zijn onlangs 6 moties aangenomen ter bevordering van het fietsgebruik die ook duurdere fietsen aantrekkelijk maken om van de zaak te krijgen, onbelast via de zaak gefinancierd te krijgen etc.

Wanneer die regelingen ingaan weet ik niet, maar die 19ct kilometervergoeding is in ieder geval iets waar iedereen beter van gaat worden. Voor een typische 44 weken per jaar (220 dagen) bij 10 km enkele reis betekent dat 440 euro per jaar, oftewel elke vier jaar een peperdure nieuwe fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 02-08 14:30

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Erasmo schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 09:50:
Het wordt een hybride, ik moet er ook nog iedere week mee naar het werk kunnen(250 km) en dat kan helaas nog niet.
Is dit niet gewoon één van de grootste problemen van de moderne tijd? Dat mensen 250 km moeten rijden om naar hun dagelijkse werk te gaan (of 125km enkele reis, dat kan ik hier niet uit opmaken). Die situatie lijkt me totaal onhoudbaar in het licht van peakoil.

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:09

Metro2002

Memento mori

styno schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:17:
[...]
Is dit niet gewoon één van de grootste problemen van de moderne tijd? Dat mensen 250 km moeten rijden om naar hun dagelijkse werk te gaan (of 125km enkele reis, dat kan ik hier niet uit opmaken). Die situatie lijkt me totaal onhoudbaar in het licht van peakoil.
Yup.
ssj3gohan schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 14:03:
Ventisit op je ligger en je hebt ook geen last meer van die bezwete rug hoor ;)
bezwete rug hou je altijd ;) Wel afhankelijk van hoe intensief je fietst natuurlijk :P

Verder is een ligfiets natuurlijk een ideaal alternatief voor een electrische fiets. Geen vermoeiende zithouding, je kan fors harder dan die 25km/u en je hebt geen 40kg aan fiets onder je kont, wat dan weer erg vervelend is als de 50km ofzo op zijn die je op een electische fiets aan bereik hebt (25 heen, 25 terug, het is écht niet zoveel hoor :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
ssj3gohan schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:08:
Nog geen ligfiets overwogen?

Kost hetzelfde, gaat even hard, maar dan zonder te hoeven opladen...
Wel overwogen, maar het (eventuele) zweten staat mij tegen. Zijn er ook elektrische ligfietsen? Dat zou ik dan wel interessant vinden. Ik zag alleen zelfbouwpakketten helaas.

Opraken van de accu's maak ik mij geen zorgen om, ik wil gewoon ongeacht de omstandigheden 25km/h kunnen rijden.
Marzman schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 13:52:
[...]
Je zit gewoon rechtop op die fietsen ipv in een vermoeiende houding voorover gebogen op je stuur (dat kunnen oudere mensen echt niet meer voor langere afstanden) en je krijgt ook geen bezwete rug zoals op een ligfiets. Bovendien is het een fiets, dus geen helm of extra verzekering nodig als je het vergelijkt met een electrische snorfiets die zwaarder is en minder ver komt op de accu's. In standje 1 rijdt het als een gewone fiets (met lichte ondersteuning om het extra gewicht te compenseren) en op 2 en 3 heb je wat extra ondersteuning.
Dit zijn idd voor mij ook belangrijke argumenten. Bedankt voor de antwoorden allen, zijn er nog mensen die zelf op een e-bike rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

OK, het zweten is echt je probleem. Ik stel voorop dat:

- Je vanaf ~22 graden altijd een beetje zult zweten, gewoon door te bewegen. Daar kun je sowieso niks tegen doen. Of dat nou lopen, fietsen of een andere vorm van beweging is.
- Je dus sowieso fietskleding (in mijn geval: een ander t-shirt :P) nodig hebt
- Je ook zult zweten met afsluitende kleding (jas bij 10+ graden)

Er bestaan elektrische ligfietsen, maar tbh is dat eigenlijk niet nodig. Er zijn twee dingen die een ligfiets goed laten concurreren met een gewone fiets (zonder rugtas) qua zweten:
- Dikke ventisit
- Spanzitting (eigenlijk beter).

Spanzittingen vind je bijna niet op tweewielers, dus die zul je er apart op moeten bestellen. Ik denk eerlijk gezegd dat je met een custom order, *indien nieuw*, ligfiets met spanzitting wel in de richting van de 1700-2000 euro zit. Een dikke ventisit is iets dat je eigenlijk een keer moet proberen.

Ik denk dat het in jouw geval de moeite waard is om op zijn minst een keer een goed afgestelde fatsoenlijke ligfiets (dus niet zo'[n halfzitfiets, maar eentje waar je echt goed in ligt, meer info in het ligfietstopic) met spanzitting en/of met ventisit uit te proberen. Als je er eenmaal aan gewend bent ga je op je dooie akkertje tegen de wind in nog 22 km/h, en kruis je windstil tegen de 30 km/h. Storm en regen tegen... tsja, daar helpt ook een elektrische fiets niet bij :D

Het voordeel van een ligfiets gaat verder dan alleen de aerodynamica; je houdt het forensen op de fiets ook leuk genoeg dat je niet de auto gaat pakken. Ohja, en het is 100x comfortabeler :P

Qua elektrische fietsen kan ik je niet zoveel vertellen, ik houd me alleen maar bezig met te high-end spul op dat gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Ondanks het hete weer heb ik vandaag echt nauwelijks gezweet op mijn ligfiets. Gewoon rustig aan fietsen (27km/u kruissnelheid) en je hebt nergens last van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Bedankt ssj3gohan voor het uitgebreide antwoord. We krijgen hier binnenkort weer een fietsenplan, en ik denk dat ik dan maar eens een proefrit ga maken op een ligfiets om te kijken of het bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ongelooflijk dat dit topic nog leeft... de openingspost kan wel een update gebruiken maar de opsteller er van heeft daar geen tijd voor ;)

Twee weken geleden ben ik getrouwd, en dit was onze trouwauto:

Afbeeldingslocatie: http://www.solarwebsite.nl/temp/Tesla_trouwauto_Jeroen_Annelies.jpg

(Een Tesla Roadster dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Blijft een gaaf ding om te zien :9 en gefeliciteerd ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Metro2002 op 11-07-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik was laatst trouwens in dokkum (friesland) en wtf, daar hebben ze meer electrische fietsen dan gewone fietsen in de binnenstad.. dus ja, zoals voorspeld, e-fietsen worden de nieuwste hype :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

tijdje geleden langs de Waterweg bij Maassluis eens zitten kijken naar wat er allemaal voorbij kwam fietsen maar zeker de helft van de fietsen was een electrische fiets :o Ik denk wel dat de electrische fiets eerder een vervanger voor de snorfiets wordt als voor de fiets maar dat terzijde. Ze lijken er imho ook meer op, ze zijn megazwaar (30-40 kg) en je hoeft zelf nauwelijks te trappen als je de ondersteuning op hoog zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:23
AlexanderB schreef op maandag 12 juli 2010 @ 15:54:
ik was laatst trouwens in dokkum (friesland) en wtf, daar hebben ze meer electrische fietsen dan gewone fietsen in de binnenstad.. dus ja, zoals voorspeld, e-fietsen worden de nieuwste hype :)
En dan heb je de fietsen waarvan je niet kunt zien dat ze elektrisch zijn (en dat zijn er steeds meer) nog niet eens meegeteld!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verslag van het rijden in de Tesla Roadster staat online: http://www.solarwebsite.nl/2010/07/proefrit-tesla-roadster

Ik kan iedereen aanraden eens een ritje te maken, al was het maar als passagier. Je weet niet wat je meemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.solarwebsite.nl/wp-content/uploads/2010/07/Tesla_snel.jpg

Zoef, daar gaan we!

[ Voor 19% gewijzigd door JeroenH op 18-07-2010 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Vorige week heb ik een uitgebreide proefrit mogen maken in een Tazzari Zero. Het verslag staat hier.

Afbeeldingslocatie: http://www.solarwebsite.nl/wp-content/uploads/2010/10/Tazzari_Zero_05.jpg

In het kort: echt een geinig autootje met hier en daar wat ruwe kantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Bofkont!

Wel een fors verschil in ervaring zeker, tussen zo'n Tesla en een Zero... Maarja in die Tesla ging je ook trouwen dus toen was je stemming ook anders ;)

Ik zag een Youtube filmpje van de Zero in Berlijn. Het geluid van dat wagentje is inderdaad wel echt basic: zo'n typische tandwiel jank welke waarschijnlijk niet of veel minder geweest zou zijn als schuive vertanding of hypoïde tandwielen gebruikt zouden zijn.

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Dat kan ik niet ontkennen, maar het is niet ingewikkelder dan gewoon even bellen of mailen en vragen om een proefrit. (Oh, en het helpt als je een aardig bezochte website hebt waarop al wat meer proefritten beschreven staan ;) )

Maar ik ben ook wel een beetje een bofkont, want zaterdag de 23ste krijg ik de hele dag een Zero mee, een aanbod wat zomaar uit de lucht kwam vallen.
Wel een fors verschil in ervaring zeker, tussen zo'n Tesla en een Zero... Maarja in die Tesla ging je ook trouwen dus toen was je stemming ook anders ;)
Ja, het reed compleet anders. Maar hij is dan ook maar half zo zwaar en half zo snel. Maar toch nog altijd erg leuk om in te rijden, vooral in de stad!
Ik zag een Youtube filmpje van de Zero in Berlijn. Het geluid van dat wagentje is inderdaad wel echt basic: zo'n typische tandwiel jank welke waarschijnlijk niet of veel minder geweest zou zijn als schuive vertanding of hypoïde tandwielen gebruikt zouden zijn.
Dat zou heel goed waar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ziet er leuk uit :) mogelijk komt dat "tandwiel" geluid van de electromotor of regelaar..
yohan schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:00:
[...]

En dan heb je de fietsen waarvan je niet kunt zien dat ze elektrisch zijn (en dat zijn er steeds meer) nog niet eens meegeteld!
heh, nog even op terugkomen, ik zie echt wel of een fiets electro is :) dikke buis of accu aan het rekje of achter het zadel, "iets" grotere naaf/hubmotor, etc.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Gaaf autootje, ik had wel willen weten wat voor kilometrages hij nou echt haalt in stads- en forensenverkeer maar daarvoor heb je hem natuurlijk veel te kort gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
ssj3gohan schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 21:34:
Gaaf autootje, ik had wel willen weten wat voor kilometrages hij nou echt haalt in stads- en forensenverkeer maar daarvoor heb je hem natuurlijk veel te kort gehad.
Mij is verteld dat 100km betrouwbaar haalbaar is. De 140km uit de fabrieksspecificaties haal je alleen als je hem nooit uit de groene modus haalt en de snelweg mijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
Wow, dit topic leeft weer!! _/-\o_

offtopic:
en ik ook ja ;)

Jeroen, gefeliciteerd! En een hele leuke trouwauto inderdaad, ik ben *JALOERS* ;)
Totaal geen vergelijking te trekken met die twike waar we in zaten of wel :P

Nog updates over de 2CV?

Ja de Tazzari... Lelijk, net als de smart :P. Maar toch mooi dat hij er is, het geeft aan dat het steeds beter wordt met het aanbod van electrisch vervoer. Het is een kwestie van tijd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
stefan001 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 19:15:
Jeroen, gefeliciteerd! En een hele leuke trouwauto inderdaad, ik ben *JALOERS* ;)
Jij hebt toch zo'n Model S besteld als ik me niet vergis? Dan mag je vast ook wel eens een stukje rijden in een Roadster :)
Totaal geen vergelijking te trekken met die twike waar we in zaten of wel :P
Nee, totaal onvergelijkbaar, maar daarmee wil ik niet zeggen dat de Twike 'minder' is. Ik vond dat ook ontzettend leuk en hij is vooral door zijn lage gewicht een stuk duurzamer. Als ik geen Roadster had kunnen krijgen voor onze bruiloft had het misschien wel een Twike, geworden. Welbeschouwd is dat een unieker voertuig dan een Roadster.
Nog updates over de 2CV?
Help me even herinneren? :?
Ja de Tazzari... Lelijk, net als de smart :P. Maar toch mooi dat hij er is, het geeft aan dat het steeds beter wordt met het aanbod van electrisch vervoer. Het is een kwestie van tijd :).
Echt een geinig autootje. Als ik het geld had liggen niks te doen... wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik had gisteren een aanrijding, voor zover ik weet de eerste in Nederland tussen twee elektrische auto's. Een primeur? Iemand in een omgebouwde Lotus Elise reed achteruit tegen de Zero aan waar ik in zat. Schade viel mee, maar toch nog een scheur in de bumper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

En geen van de inzittenden is door electrocutie om het leven gekomen? Ook de brandweermannen die jullie zijn komen redden niet? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
styno schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 14:25:
En geen van de inzittenden is door electrocutie om het leven gekomen? Ook de brandweermannen die jullie zijn komen redden niet? >:)
Welnee :) Zelfs met de enorme stortbuien die we hadden en tien centimeter diepe plassen waar ik doorheen moest rijden was er niets aan de hand. Elektrisch rijden is betrouwbaar, nu de organisatie van de evenementen nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 23:08
JeroenH schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 01:22:
[...]

Welnee :) Zelfs met de enorme stortbuien die we hadden en tien centimeter diepe plassen waar ik doorheen moest rijden was er niets aan de hand. Elektrisch rijden is betrouwbaar, nu de organisatie van de evenementen nog ;)
Dat zou wat zijn als dat was ja. Dan had Chris Paine het weer druk gekregen met deel 2 ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Tonkey op 13-11-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Voor wie een (verder niet zo heel interessant) filmpje wil zien van een rij elektrische auto's op een landweggetje (en een omgebouwde Lotus Elise die vastzit in de klei): kijk hier.

Overigens ben ik vergeten er over te schrijven maar ik heb er wel bewust op gelet: het remgedrag is echt prima. Degene achter wie ik aanreed hield van opschieten en het wegdek was nat. Dus ik moest hier en daar flink planken om ook nog een oranje stoplichtje te pakken en daarna hard in de ankers om de bocht te nemen zonder weg te glibberen op bv. gladde tramrails. Ik had geen moment het gevoel dat ik niet hard genoeg kon remmen. Ik snap dus niet helemaal waar die berichten over slechte remmen vandaan komen. Wellicht toch exemplarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan001
JeroenH schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:40:
[...]

Jij hebt toch zo'n Model S besteld als ik me niet vergis? Dan mag je vast ook wel eens een stukje rijden in een Roadster :)
Euhm nee? Je verwart me ws met iemand anders ;). Toen wij in die twike reden had ik nog een zilvergrijze corsa, maar ondertussen heb ik een deawoo uit '97. Met een deuk in de achterkant, iemand was er tegenaangereden toen ik in de bios zat, dus gelukkig was het verzekerd :P.

Wel een mooi ding, die S! Zou em best willen hebben :). Geen idee wat ie kost maar ws meer dan mijn portemonnee toelaat ;).
Help me even herinneren? :?
Oh dat sloeg niet op jou, sorry. Vorig jaar was er iemand in dit topic die een 2CV hybride wou maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet nodig het hele forum vol te spammen :)

[ Voor 83% gewijzigd door Grrrrrene op 09-01-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Foto's van een opengewerkte Tesla Model S:

http://www.engadget.com/photos/tesla-model-s-disassembled/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Laatst online: 17:37

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik blijf het een prachtige auto vinden :)

Ik had van de NAIAS alleen wel meer verwacht, Tesla heeft tot nu toe weinig nieuws verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Snow_King schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:44:
Ik blijf het een prachtige auto vinden :)
Ik vind het niet veel bijzonders, als ik eerlijk ben. Ze blijven roepen 'elektrische auto's geven zoveel artistieke vrijheid' maar wat zie ik? Een klassiek gebouwde, veel te zware (1700+ kg!), echt niet onderscheidend vormgegeven.... auto. Het is een auto.

(Het zal niet helpen dat ik niet zoveel met auto's heb, een auto - als ik er al in tijd - moet mij zuinig, veilig* en goedkoop van A naar B brengen.)

* Daarmee bedoel ik heel specifiek: ook veilig voor de weggebruikers om mij heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:52

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Of het hier volledig op zijn plek is weet ik niet, maar aangezien de titel van het topic niet heel specifiek is is het volgende, qua ontwikkelingen op elektrisch aangedreven voertuigen misschien toch interessant.

Ik houd me vanuit Regio Twente onder andere bezig met het alfaproject "lijn 2 gaat groen" waarin er twee hybride bussen zijn ontwikkeld die binnenkort twee jaar lang in de dienstregeling meerijden op een stadslijn in Enschede. Deze bussen worden gemonitord om uit te vinden wat de werkelijke besparing is van de techniek en waar er voor de fabrikanten nog verbeterpunten liggen om "het openbaar vervoer van de toekomst" te kunnen ontwikkelen.

De bussen worden aangedreven door een elektromotor die zijn energie haalt uit condensatoren die op het dak geplaatst zijn. De condensatoren worden voorzien van lading door teruggewonnen remenergie en wanneer nodig gevoed door een (relatief kleine) dieselgenerator. Software bepaald wanneer het noodzakelijk is dat de dieselgenerator (op een zoveel mogelijk constant, en dus gunstig, toerental) bijspringt. Deze software houdt rekening met bijvoorbeeld de huidige locatie van de bus, het aantal haltestops, verkeerslichten, weersinvloeden, spits e.d. Deze software wordt gedurende de tweejarige proef "getweakt" tot een optimaal evenwicht tussen comfort (voor chauffeur en reiziger) en zuinigheid.

Mochten jullie het interessant vinden kan ik hier zo nu en dan resultaten / updates / achtergrondinformatie geven over dit project. Hoewel ik me ook kan voorstellen dat dit topic meer gericht is op de individuele consumentenvoertuigen en / of volledig elektrische voertuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

JeroenH schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:50:
Ik vind het niet veel bijzonders, als ik eerlijk ben. Ze blijven roepen 'elektrische auto's geven zoveel artistieke vrijheid' maar wat zie ik? Een klassiek gebouwde, veel te zware (1700+ kg!), echt niet onderscheidend vormgegeven.... auto. Het is een auto.

(Het zal niet helpen dat ik niet zoveel met auto's heb, een auto - als ik er al in tijd - moet mij zuinig, veilig* en goedkoop van A naar B brengen.)

* Daarmee bedoel ik heel specifiek: ook veilig voor de weggebruikers om mij heen.
Auto's blijven ook een groot deel emotie, daar spelen fabrikanten duidelijk op in. Ben even de naam kwijt, maar er is ook een druppelvormige EV voor één persoon, lijkt totaal niet op een traditionele auto, maar wel erg zuinig. Hard verkopen doet deze niet.

Hier kunnen we denk ik ook een hele lange discussie over starten :)
SandaX schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 10:33:
Of het hier volledig op zijn plek is weet ik niet, maar aangezien de titel van het topic niet heel specifiek is is het volgende, qua ontwikkelingen op elektrisch aangedreven voertuigen misschien toch interessant.

Ik houd me vanuit Regio Twente onder andere bezig met het alfaproject "lijn 2 gaat groen" waarin er twee hybride bussen zijn ontwikkeld die binnenkort twee jaar lang in de dienstregeling meerijden op een stadslijn in Enschede. Deze bussen worden gemonitord om uit te vinden wat de werkelijke besparing is van de techniek en waar er voor de fabrikanten nog verbeterpunten liggen om "het openbaar vervoer van de toekomst" te kunnen ontwikkelen.

De bussen worden aangedreven door een elektromotor die zijn energie haalt uit condensatoren die op het dak geplaatst zijn. De condensatoren worden voorzien van lading door teruggewonnen remenergie en wanneer nodig gevoed door een (relatief kleine) dieselgenerator. Software bepaald wanneer het noodzakelijk is dat de dieselgenerator (op een zoveel mogelijk constant, en dus gunstig, toerental) bijspringt. Deze software houdt rekening met bijvoorbeeld de huidige locatie van de bus, het aantal haltestops, verkeerslichten, weersinvloeden, spits e.d. Deze software wordt gedurende de tweejarige proef "getweakt" tot een optimaal evenwicht tussen comfort (voor chauffeur en reiziger) en zuinigheid.

Mochten jullie het interessant vinden kan ik hier zo nu en dan resultaten / updates / achtergrondinformatie geven over dit project. Hoewel ik me ook kan voorstellen dat dit topic meer gericht is op de individuele consumentenvoertuigen en / of volledig elektrische voertuigen.
Klinkt erg gaaf! Een grote Opel Ampera / Chevrolet Volt dus ;)

Wellicht is dit topic meer op zijn plaats: Elektrisch rijden, is het er klaar voor?

Of je kan een blog bij houden? Kan ik me gelijk op de feed abbonneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

JeroenH schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 09:50:
[...]
Het geeft artistieke vrijheid, maar verkoopt artistieke vrijheid? Als ik zo op de weg kijk zie ik voornamelijk Golfjes, Astra's, en nog meer van die doodsaaie auto's om maar op te gaan in de massa. De meeste Nederlanders zijn oerconservatief. eigenlijk mensen in het algemeen.

Daarom heeft Toyota ook de hybride techniek in de 'onopvallende' (tov Prius) Auris geplaatst; om een groter publiek te kunnen aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel willen weten of die hybride bussen echt werken. Hier rijden er ook 2 (Mercedes Citaro bij de RET), ze zijn met veel bombarie aangekondigd maar verder hoor je er niks meer van. Ze hebben wel een relatief kleine motor, een 4.8 ipv een 12.0.
Ze rijden als pure stadsbus, met extreem veel optrekken en remmen dus. Opzich is 't dus een ultieme test waarbij hybride goed zou moeten werken.
Wel een beetje jammer dat die test zonder referentie gedaan wordt, de RET heeft verder geen gelede bussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-08 07:58
tijdens mijn zoektocht naar een elektrische scooter kwam ik op deze topic terecht.

het aanbod is redelijk maar er is maar zeer weinig gebruikers ervaringen informatie te vinden wat wel jammer is zoals in mij situatie, ik heb een auto maar gebruik hem eigenlijk te weinig om hem rechtvaardigen als ik hem gebruik is dat in de stad(kind naar school brengen of een boodschap.) en als het kan een keer per jaar op vakantie naar limburg.

maar vind het eigenlijk onzin dan om dan een heel jaar voor een auto te betalen aan belasting en benzine terwijl de ritten zo kort zijn.(behalve die naar limburg maar dat is 1x per jaar dan kan ik evt lenen van mijn ouders of huren)

zo te zien komen er dit jaar weer wat mooie modellen uit zoals de nieuwe kreidler die vind ik toch wel super mooi.

Environmentally friendly – inexpensive – low maintenance. Innovative lithium ion technology gives the Galactica-
Electro a smooth and sleek ride. The battery can be charged at any 220/230 V plug and is “fully tanked” with a
charging time of 4-6 hours. With a range of up to 43 miles, you’re free to enjoy unbridled fun on the road and
exciting trips to the countryside. Safety equipped with LED blinkers and reverse light helps protect you with
preventive measures – you can trust your Kreidler electric scooter!

Type: Electric
Capacity: ./.
Output: 3 kW / 4,1 hp (48V)
Speed: 28 mph
Transmission: Direct
Cooling system: ./.
Fuel supply: ./.
Starter: ./.
Tank volume: 40 Ah
Emission standard: ./.
Dimensions (L/W/H): 1870 / 670 / 1140 mm
Wheelbase: 1320 mm
Seat height: 810 mm
Weight with tank full: 115 kg
Total weight permitted: 300 kg
Suspensions front: Telescopic fork
Suspension rear: Hydraulically dampered strut (adjustable)
Brake front: Disc 180 mm
Brake rear: Disc 180 mm
Tyre front: 130/60-13
Tyre rear: 130/60-13
Equipment: kickstand | glove box | lithium battery | sound system | LED blinkerst | LED reverse light

Special features: Also available in throttled (25km/h [in Germany/Netherlands] and 30 km/h [in Denmark] ) moped version.
2.199,00 €

http://www.kreidler.net/w...mot/?page_id=5612&lang=en (al staat hier de prijs niet goed denk ik in de pdf en andere site staat deze voor 2.999 €)

ben eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van anderen die een elektrische scooter hebben, wat zijn de voordelen en nadelen die je zoal tegen komt in het dagelijks verkeer.

Afbeeldingslocatie: http://www.promotieelektrischvervoernederland.nl/images/stories/kreidler%20galactica_amaze_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.kreidler.net/wp_kreidler_mot/wp-content/uploads/2011/02/3000_Galactica-2_0-Electro-Diagonal-links.jpg

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

leuk topic! Wat ik me afvroeg ... is er ook een actueel 2011 overzicht voor in Nederland toegestane, dan wel verkrijgbare electrische vervoersmiddelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

tntkiller schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:41:
tijdens mijn zoektocht naar een elektrische scooter kwam ik op deze topic terecht.

het aanbod is redelijk maar er is maar zeer weinig gebruikers ervaringen informatie te vinden wat wel jammer is zoals in mij situatie, ik heb een auto maar gebruik hem eigenlijk te weinig om hem rechtvaardigen als ik hem gebruik is dat in de stad(kind naar school brengen of een boodschap.) en als het kan een keer per jaar op vakantie naar limburg.

maar vind het eigenlijk onzin dan om dan een heel jaar voor een auto te betalen aan belasting en benzine terwijl de ritten zo kort zijn.(behalve die naar limburg maar dat is 1x per jaar dan kan ik evt lenen van mijn ouders of huren)

zo te zien komen er dit jaar weer wat mooie modellen uit zoals de nieuwe kreidler die vind ik toch wel super mooi.

Environmentally friendly – inexpensive – low maintenance. Innovative lithium ion technology gives the Galactica-
Electro a smooth and sleek ride. The battery can be charged at any 220/230 V plug and is “fully tanked” with a
charging time of 4-6 hours. With a range of up to 43 miles, you’re free to enjoy unbridled fun on the road and
exciting trips to the countryside. Safety equipped with LED blinkers and reverse light helps protect you with
preventive measures – you can trust your Kreidler electric scooter!

Type: Electric
Capacity: ./.
Output: 3 kW / 4,1 hp (48V)
Speed: 28 mph
Transmission: Direct
Cooling system: ./.
Fuel supply: ./.
Starter: ./.
Tank volume: 40 Ah
Emission standard: ./.
Dimensions (L/W/H): 1870 / 670 / 1140 mm
Wheelbase: 1320 mm
Seat height: 810 mm
Weight with tank full: 115 kg
Total weight permitted: 300 kg
Suspensions front: Telescopic fork
Suspension rear: Hydraulically dampered strut (adjustable)
Brake front: Disc 180 mm
Brake rear: Disc 180 mm
Tyre front: 130/60-13
Tyre rear: 130/60-13
Equipment: kickstand | glove box | lithium battery | sound system | LED blinkerst | LED reverse light

Special features: Also available in throttled (25km/h [in Germany/Netherlands] and 30 km/h [in Denmark] ) moped version.
2.199,00 €

http://www.kreidler.net/w...mot/?page_id=5612&lang=en (al staat hier de prijs niet goed denk ik in de pdf en andere site staat deze voor 2.999 €)

ben eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van anderen die een elektrische scooter hebben, wat zijn de voordelen en nadelen die je zoal tegen komt in het dagelijks verkeer.
Ik heb zelf een Novox C20 die ik van 25km/h naar 38km/h heb opgevoerd. Heb de versie zonder lithium accu's, silicum meen ik. De opgegeven 70km - 100km heb ik nog nooit gereden op een dag, mijn record staat op 65km, maar toen was hij niet leeg, mijn rit was simpelweg niet langer die dag :)

Overigens lijken alle scooters erg op elkaar, allemaal 48V en rond de 40 ~ 50Ah.

Ik heb tot op heden (net nog 45km gereden) erg tevreden over de Novox C20.

Op mijn blog heb ik ook nog wat geschreven over de scooter: http://blog.widodh.nl/2011/02/1000km-on-my-electric-scooter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Snow_King schreef op zondag 20 maart 2011 @ 16:18:
[...]

Ik heb zelf een Novox C20 die ik van 25km/h naar 38km/h heb opgevoerd. Heb de versie zonder lithium accu's, silicum meen ik. De opgegeven 70km - 100km heb ik nog nooit gereden op een dag, mijn record staat op 65km, maar toen was hij niet leeg, mijn rit was simpelweg niet langer die dag :)

Overigens lijken alle scooters erg op elkaar, allemaal 48V en rond de 40 ~ 50Ah.

Ik heb tot op heden (net nog 45km gereden) erg tevreden over de Novox C20.

Op mijn blog heb ik ook nog wat geschreven over de scooter: http://blog.widodh.nl/2011/02/1000km-on-my-electric-scooter/
net je blog gelezen en klinkt goed :)

checkte net westbike (nee ik werk er niet voor het is gewoon een van de dealers die het dichts in de buurt zit met een redelijk aanbod.)en ik zag dat ze nu de Kreidler Galactica LiFePO4 medio mei kunnen leveren
Kreidler Galactica 2.0 Electro LiFePO4

Schitterende nieuwe Kreidler, sportieve looks en zeer compleet.
Met het hele goede LiFePO4 aacupakket voor langdurig rijden, ook de levensduur van dit pakket is aantrekkelijk.

Prijs (incl. btw): o.v. € 2999,-
2.999€ is wel wat aan de stevige kant al is de novox c20 met de LiFePO4 accuset 4699€ het enige verschil is dan de 3000W motor tegenover de 5500W van novox(en 5500W lijkt me overkill voor een elektrische scooter.

het enige wat ik jammer vind dat de prijzen van elektrische scooters zo hoog zijn, op een andere forum was een lange draad gaande over dat bvb in china dezelfde novox c20 modelen(zo te zien komen ze vaak uit dezelfde fabriek.) maar 400€ kosten.

had die galactica 2000€ gekost had ik hem wel meteen besteld (zeeuws meisje modus :P )

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

5500W is wel een flinke motor idd, dat is zo'n 7 a 8pk (Al mag je niet helemaal zo rekenen).

Overigens is die Novox C20 gewoon een Tisong, op mijn kenteken bewijs staat de scooter als een "Tisong Swift".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Deze past hier ook wel. :)

http://rynomotors.wordpress.com/

Kwam ik toevallig via via tegen op het interwebs, soort 1 wielige segway met een zadel en normaal stuur, gewoon "gas" geven met de hand.

actieradius zo rond de 50/60 km en een topsnelheid van circa 45km/u. Al contact gehad met het bedrijf wat deze naar NL wil gaan halen en ze verwachten een verkoopprijs van 4000€ hier, terwijl hij voor 3500$ in de us over de toonbank gaat.

Afbeeldingslocatie: http://agreenliving.org/wp-content/uploads/2010/06/22f5a6ce83ryno-motors_3_g649Q_69-500x332.jpg

Lijkt mij wel ernstig grappig speelgoed. :)

@nielson hieronder

Er staan wat filmpjes op youtube en ik denk dat je de remweg ernstig onderschat, de segway (zelfde techniek) staat ook erg snel stil. denk dat je sneller stilstaat met deze dan met eeen brommer/scooter.

[ Voor 15% gewijzigd door Flagg op 21-03-2011 14:30 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:06
Flagg schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:13:
actieradius zo rond de 50/60 km en een topsnelheid van circa 45km/u.
Als je daarmee bij 45km/u een noodstop gaat doen heb je ws wel een probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
Flagg schreef op maandag 21 maart 2011 @ 14:13:
Deze past hier ook wel. :)

http://rynomotors.wordpress.com/

Kwam ik toevallig via via tegen op het interwebs, soort 1 wielige segway met een zadel en normaal stuur, gewoon "gas" geven met de hand.

actieradius zo rond de 50/60 km en een topsnelheid van circa 45km/u. Al contact gehad met het bedrijf wat deze naar NL wil gaan halen en ze verwachten een verkoopprijs van 4000€ hier, terwijl hij voor 3500$ in de us over de toonbank gaat.

[afbeelding]

Lijkt mij wel ernstig grappig speelgoed. :)

@nielson hieronder

Er staan wat filmpjes op youtube en ik denk dat je de remweg ernstig onderschat, de segway (zelfde techniek) staat ook erg snel stil. denk dat je sneller stilstaat met deze dan met eeen brommer/scooter.
holy wel een duur speeltje dan, voor dat ik dat ga kopen moet ik me eerst omscholen naar een graaiende bank directeur.

en weet wat batterij nieuws op tweakers FP
Nanotechniek verkort laadtijd batterijen

Door Willem de Moor, maandag 21 maart 2011 13:44, views: 7.460

Onderzoekers van een Amerikaanse universiteit hebben een nanomateriaal ontwikkeld dat batterijen zou verbeteren. De condensatorachtige techniek moet de laad- en ontlaadtijd verkorten, terwijl de capaciteit van de batterijen gelijk blijft.

Zogeheten supercondensators hebben, vergeleken met normale oplaadbare batterijen, als voordeel dat ze zeer snel opgeladen kunnen worden en hun opgeslagen energie zeer snel kunnen afgeven. De capaciteit is echter veel lager dan die van conventionele oplaadbare batterijen. Een groep onderzoekers van de Paul Braun Research Group van de Illinois-universiteit heeft echter een manier gevonden om eigenschappen van de twee ladingsdragers te combineren; hun kathodes voor batterijen zouden een hoge capaciteit combineren met hoge stromen.

De onderzoekers maakten gebruik van een thin film, die als basis dient voor een driedimensionale structuur met een groot oppervlak. Het materiaal wordt gecoat met nanobolletjes, die vervolgens van een laagje metaal worden voorzien. De bolletjes worden daarna opgelost, wat een poreus oppervlak oplevert dat ten slotte een coating met een dunne laag actief materiaal krijgt. Door het raamwerk van gecoat metaal op te rollen, ontstaan elektrodes met een zeer groot actief oppervlak, waardoor veel lading kan worden vastgehouden. De poriën zorgen voor een goede ionenmobiliteit, wat tot korte laad- en ontlaadtijden leidt.

Het coatingsmateriaal is afhankelijk van het type batterij; voor lithiumion-batterijen en voor NiMH-batterijen werden al coatings ontwikkeld. De techniek kan op die manier voor een breed scala al dan niet toekomstige batterijtypen worden ingezet en zou geschikt zijn om van het lab te worden opgeschaald naar industriële procedés. De elektrodes zouden robuust genoeg zijn om vele laad- en ontlaadcycli te doorstaan. De techniek zou niet alleen in accu's voor consumentenelektronica als laptops en telefoons gebruikt kunnen worden, maar zou zich ook lenen voor accu's voor elektrische voertuigen.

nieuws: Nanotechniek verkort laadtijd batterijen

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bahviaan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-08 19:45

Omsk is een mooie stad, maar net iets te ver weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk onderwerp. Jammer dat het topic stil staat. Mag deze nog ingevoegd. *spam* Dit is mijn product. Ontworpen en gebouwd omdat we anders moeten gaan denken. Met minder meer doen is onze gedachte. gemaakt voor de Nederlandse fietspaden. Afbeeldingslocatie: https://lefelektrisch.nl/assets/images/lef-productie-180314-2-1400x787.jpg :)

[ Voor 4% gewijzigd door deepbass909 op 15-03-2019 13:24 . Reden: Reclame maken voor eigen producten is niet toegestaan op het forum. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 21:39
Zo'n aerodynamica is toch veel te snel voor het fietspad? Al zet je er maar een 5kW motortje in, kun je al op de A10 invoegen.Iets groter voorwiel zou wenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:28
t_captain schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 13:04:
Zo'n aerodynamica is toch veel te snel voor het fietspad? Al zet je er maar een 5kW motortje in, kun je al op de A10 invoegen.Iets groter voorwiel zou wenselijk zijn.
Max snelheid gewoon als een ligfiets aka 25km/h. Range tot 90km, prijs iets meer dan een dure elektrische fiets. Vind het geen gekke propositie voor droog vervoer tot 20-25km enkele reis.

Groter voorwiel hoeft niet per se een ding te zijn, hij ziet er sowieso op andere foto's niet zo klein uit als op de overzichtsfoto.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:09
Verwijderd schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 12:17:
Leuk onderwerp. Jammer dat het topic stil staat. Mag deze nog ingevoegd. *spam*. Dit is mijn product. Ontworpen en gebouwd omdat we anders moeten gaan denken. Met minder meer doen is onze gedachte. gemaakt voor de Nederlandse fietspaden. [Afbeelding] :)
Wat een leuk ding! Ik ben wel geinteresseerd voor mijn woon-werkverkeer (23 km e.r.).

Of-topic: Haal wel even een spellingscontrole over de website.

[ Voor 2% gewijzigd door deepbass909 op 15-03-2019 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Laatst online: 16:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Het is niet de bedoeling oude topics te kicken, zeker niet als dit topics zijn van 7 jaar oud en met als enige doel het promoten van een eigen product. Dit topic mag in stille rust weer verdwijnen naar de diepe archieven van tweakers.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.