tijdens mijn zoektocht naar een elektrische scooter kwam ik op deze topic terecht.
het aanbod is redelijk maar er is maar zeer weinig gebruikers ervaringen informatie te vinden wat wel jammer is zoals in mij situatie, ik heb een auto maar gebruik hem eigenlijk te weinig om hem rechtvaardigen als ik hem gebruik is dat in de stad(kind naar school brengen of een boodschap.) en als het kan een keer per jaar op vakantie naar limburg.
maar vind het eigenlijk onzin dan om dan een heel jaar voor een auto te betalen aan belasting en benzine terwijl de ritten zo kort zijn.(behalve die naar limburg maar dat is 1x per jaar dan kan ik evt lenen van mijn ouders of huren)
zo te zien komen er dit jaar weer wat mooie modellen uit zoals de nieuwe kreidler die vind ik toch wel super mooi.
Environmentally friendly – inexpensive – low maintenance. Innovative lithium ion technology gives the Galactica-
Electro a smooth and sleek ride. The battery can be charged at any 220/230 V plug and is “fully tanked” with a
charging time of 4-6 hours. With a range of up to 43 miles, you’re free to enjoy unbridled fun on the road and
exciting trips to the countryside. Safety equipped with LED blinkers and reverse light helps protect you with
preventive measures – you can trust your Kreidler electric scooter!
Type: Electric
Capacity: ./.
Output: 3 kW / 4,1 hp (48V)
Speed: 28 mph
Transmission: Direct
Cooling system: ./.
Fuel supply: ./.
Starter: ./.
Tank volume: 40 Ah
Emission standard: ./.
Dimensions (L/W/H): 1870 / 670 / 1140 mm
Wheelbase: 1320 mm
Seat height: 810 mm
Weight with tank full: 115 kg
Total weight permitted: 300 kg
Suspensions front: Telescopic fork
Suspension rear: Hydraulically dampered strut (adjustable)
Brake front: Disc 180 mm
Brake rear: Disc 180 mm
Tyre front: 130/60-13
Tyre rear: 130/60-13
Equipment: kickstand | glove box | lithium battery | sound system | LED blinkerst | LED reverse light
Special features: Also available in throttled (25km/h [in Germany/Netherlands] and 30 km/h [in Denmark] ) moped version.
2.199,00 €
http://www.kreidler.net/w...mot/?page_id=5612&lang=en (al staat hier de prijs niet goed denk ik in de pdf en andere site staat deze voor 2.999 €)
ben eigenlijk benieuwd naar de ervaringen van anderen die een elektrische scooter hebben, wat zijn de voordelen en nadelen die je zoal tegen komt in het dagelijks verkeer.