Philflow schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:20:
Ik ben op dit moment in de VS en overweeg een MBP 13 mee te nemen. Ik heb geen tijd om op Ebay of EC te wachten. Het goedkoopste in de winkel is $1100. Ik overweeg deze mee te nemen, te gebruiken en de doos weg te gooien voordat ik terug vlieg.
3 vragen:
-hoe groot is de kans te worden gepakt globaal?
-wat is de boete die ik bovenop de BTW moet betalen als ik gepakt wordt?
-is 793 euro veel scherper dan op dit moment mogelijk is bij EC? ( met kortingen etc)
Edit: Prijs bij EC is 922,23 +EUR 57,63 dus met korting zou dat op 900 euro uitkomen... valt een beetje tegen dat het hier maar 100 eur goedkoper is. voordat risico.
-Is er al iets gelekt over wanneer de Core updates voor de MBP komen?
Helaas was ik aan de beurt toen ik mn unibody macbook meenam uit Maleisie. Dit gebeurde alleen wel in februari 2009 toen de nieuwe unibody macbook net een maand geintroduceerd was.
Op Schiphol liep ik nadat ik mijn bagage had afgehaald naar de deur de aankomsthal in. Helaas werd ik met mijn twee rolkoffers uit de rij gepikt. Me van geen kwaad bewust mocht ik mijn koffer openen.
Mij werd gevraagd hoe oud de macbook was en waar ik deze gekocht had. Ik heb toen maar eerlijk geantwoord omdat ik ervan uitging dat de douane op basis van het serienummer de productiedatum kon nagaan.
Nadat ze de aankoopbon onderin de andere tas gevonden hadden, hebben ze de aankoopprijs keurig omgerekend naar Euro's en daar 19% BTW op berekend.
De BTW mocht ik direct aftikken, een acceptgirootje krijg je niet, anders moest ik mn laptop achterlaten.
Omdat ik volgens hun direct meewerkte aan het onderzoek hoefde ik geen boete te betalen.
Nadat ik betaald had heb ik ze nog een prettige dag gewenst en ben doorgelopen.
Andere bekende die vanuit Maleisie reisden liepen zo door, het dus een kwestie van geluk.