MacBook uit het buitenland

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste
Acties:
  • 178.210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Mijn ervaring met EK leerde ook dat ze niet de volgende dag shippen zoals ze claimen. Bij mij besteld, betaald, en feedback gegeven op zondagavond, pas geshipt de donderdag of de vrijdag. FedEx leverde dan wel netjes de maandag (priority upgrade door vijf sterren te geven).

Maar ja, voor die scherpe prijs moet je dat er maar bijnemen. Als je service en snelheid wilt kan je beter meer betalen en hem in de winkel gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En leugens en het negeren van je vragen moet je er ook bijnemen zeker? Kom op zeg, dat je bespaart door op eBay een laptop te kopen wil toch zeker niet zeggen dat je aan de goden bent overgeleverd? 't Is dat ik wellicht nog bij eBay wil aankloppen maar anders zou ik mijn berichten historie met Sam wel eens hier posten ('t zijn er ondertussen een stuk of 30 :') ).

Ik ben echt geen lastige, snel vervelende klant. Als je mij vertelt wat er aan de hand is, of dat er uberhaupt iets aan de hand is, prima. Ik kan voor heel veel situaties begrip opbrengen. Maar als je gaat liegen (anders kan ik het niet noemen eigenlijk) dan is mijn begrip snel op. Daarnaast 'scheelt' het nu dat ik de hele week ziek thuis was en af en toe eens een mail die kant op kon sturen. Anders had ik braaf bijna 2 weken af zitten wachten voor... niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

@ Servor, ik begrijp dat het vervelend is om zo lang te moeten wachten maar het lijkt me niet dat 30 mailtjes sturen in 10 dagen je veel helpt. Het zou zelfs kunnen dat het je eerder tegen werkt dan helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Philflow schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:47:
@ Servor, ik begrijp dat het vervelend is om zo lang te moeten wachten maar het lijkt me niet dat 30 mailtjes sturen in 10 dagen je veel helpt. Het zou zelfs kunnen dat het je eerder tegen werkt dan helpt.
Zoals je waarschijnlijk wel weet gaat mailen met Sam soms heel snel (zolang je maar niet om je oorspronkelijke trackingnummer vraagt ;) ) en zijn de follow-ups vaak vragen ter verduidelijking oid. Het is dus niet zo dat alle 30 mailtjes zijn van 'give me my laptop now'. Als hij de moeite zou nemen om direct alle vragen in mijn mails te lezen en te beantwoorden zouden het minstens de helft van de mailtjes kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
Hoor toch een paar klachten over het shippen hier van EK.. Hopen dat alles opgelost zo snel mogelijk opgelost is, want ik ga er medio mei ook een laptop bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe Macbook Pros er zullen zijn bij EK. Volgens de geruchten (nieuws: Intel onthult komst MacBook Pro met Core i5) worden ze eind deze maand aangekondigd. Hopelijk met een betere resolutie op de 15" Macbook Pros

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
DeluxZ schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 13:30:
Ik ben benieuwd wanneer de nieuwe Macbook Pros er zullen zijn bij EK. Volgens de geruchten (nieuws: Intel onthult komst MacBook Pro met Core i5) worden ze eind deze maand aangekondigd. Hopelijk met een betere resolutie op de 15" Macbook Pros
Hopen dat deze inderdaad eind deze maand uitkomen. Hopelijk wel hetzelfde designs, want als deze bijv. zwart wordt, koop ik het oude model met 2.66 GHz!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
Servor schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 11:14:
En leugens en het negeren van je vragen moet je er ook bijnemen zeker? Kom op zeg, dat je bespaart door op eBay een laptop te kopen wil toch zeker niet zeggen dat je aan de goden bent overgeleverd? 't Is dat ik wellicht nog bij eBay wil aankloppen maar anders zou ik mijn berichten historie met Sam wel eens hier posten ('t zijn er ondertussen een stuk of 30 :') ).

Ik ben echt geen lastige, snel vervelende klant. Als je mij vertelt wat er aan de hand is, of dat er uberhaupt iets aan de hand is, prima. Ik kan voor heel veel situaties begrip opbrengen. Maar als je gaat liegen (anders kan ik het niet noemen eigenlijk) dan is mijn begrip snel op. Daarnaast 'scheelt' het nu dat ik de hele week ziek thuis was en af en toe eens een mail die kant op kon sturen. Anders had ik braaf bijna 2 weken af zitten wachten voor... niks?
Ik zeg niet dat het je aan de goden moet overgeleverd zijn, maar wel dat het niet abnormaal is dat je slechtere service krijgt bij een dergelijke enorm goedkope internetwinkel. Het prijsverschil komt ergens vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
QplQyer schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:14:
[...]

Ik zeg niet dat het je aan de goden moet overgeleverd zijn, maar wel dat het niet abnormaal is dat je slechtere service krijgt bij een dergelijke enorm goedkope internetwinkel. Het prijsverschil komt ergens vandaan.
Volgens mij is het vooral z'n UK afdeling die het af laat weten want ALS je klachten leest over EK is het bijna altijd met een dispatch vanuit de UK. Maar goed.

Ondertussen lijkt er beweging te zitten in mijn "2e" zending, die is onderweg maar helaas te laat om morgen al geleverd te worden. Maandag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Servor schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:28:
[...]

Volgens mij is het vooral z'n UK afdeling die het af laat weten want ALS je klachten leest over EK is het bijna altijd met een dispatch vanuit de UK. Maar goed.

Ondertussen lijkt er beweging te zitten in mijn "2e" zending, die is onderweg maar helaas te laat om morgen al geleverd te worden. Maandag dus.
Dus houd het nog even vol, en wacht tot en met maandag! Wanneer heb je hem trouwens besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat jullie ook rekening moeten houden met het weer - dit zal zowel het ophalen als het afleveren beïnvloeden ... lijkt mij sterk dat de service in eens achter uit loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Hmm, wij hebben met ons bedrijf ook 3 vestigingen in de UK. Ook daar is last van het weer, maar Fed-ex komt gewoon iedere dag langs hoor.

En dan heb ik het nog niet eens over de slechtere service. Ik snap dat het prijsverschil ergens vandaan moet komen, maar hoe je een lagere prijs kan bieden door je klanten voor te liegen begrijp ik niet helemaal. En dan doel ik bv. op het het zeggen dat die al lang geshipped is, terwijl die pas 5 dagen later door FedEx opgehaald wordt.

[ Voor 55% gewijzigd door Stampertje op 14-01-2010 18:59 ]

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:41:
Denk dat jullie ook rekening moeten houden met het weer - dit zal zowel het ophalen als het afleveren beïnvloeden ... lijkt mij sterk dat de service in eens achter uit loopt.
Idd, Amazon.co.uk had ook van de week op de website staan ivm het barre weer vertraging met bestellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Het is inderdaad de afgelopen anderhalve week ontzettend slecht weer geweest in de UK... Have faith guys!

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
Stampertje schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:56:
Hmm, wij hebben met ons bedrijf ook 3 vestigingen in de UK. Ook daar is last van het weer, maar Fed-ex komt gewoon iedere dag langs hoor.

En dan heb ik het nog niet eens over de slechtere service. Ik snap dat het prijsverschil ergens vandaan moet komen, maar hoe je een lagere prijs kan bieden door je klanten voor te liegen begrijp ik niet helemaal. En dan doel ik bv. op het het zeggen dat die al lang geshipped is, terwijl die pas 5 dagen later door FedEx opgehaald wordt.
Vermoedelijk is EK een éénmans- of tweemanszaak, met nog wat contacten in de UK die shippen voor een commissie. Dan is het niet onlogisch dat er, zeker bij grote volumes aan bestellingen per week, communicatiefouten of vergissingen zijn. Het kan liegen zijn, maar ik denk dat een communicatiefout tussen de VS en de UK waarschijnlijker is (ze weten ook dat liegen toch uitkomt aangezien je bij FedEx de shipping date ziet).

Niet dat ik EK per se wil verdedigen, verre van, want ik vond het ook niet superleuk dat ze mijn MBP pas na een week shipten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
QplQyer schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:35:
[...]

Vermoedelijk is EK een éénmans- of tweemanszaak, met nog wat contacten in de UK die shippen voor een commissie. Dan is het niet onlogisch dat er, zeker bij grote volumes aan bestellingen per week, communicatiefouten of vergissingen zijn. Het kan liegen zijn, maar ik denk dat een communicatiefout tussen de VS en de UK waarschijnlijker is (ze weten ook dat liegen toch uitkomt aangezien je bij FedEx de shipping date ziet).

Niet dat ik EK per se wil verdedigen, verre van, want ik vond het ook niet superleuk dat ze mijn MBP pas na een week shipten.
Klopt, ik denk dat het qua communicatie gewoon helemaal is misgelopen. Misschien kun je hem vragen om de verzendkosten terug te vragen omdat jij had verwacht dat je je MacBook snel kon gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Het liegen waar ik het over had ging er ook over dat EK bij hoog en laag volhield het juist shippingadress aangehouden te hebben, terwijl de mensen van Fed-ex een ander adres hebben (naam, straat is goed, alleen het land week af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn_76
  • Laatst online: 08-12-2022
Misschien niet helemaal 't juiste topic, maar is er nog een soort 'keuzemodel' voor welk mb(p) je hebt beste kan kiezen voor je situatie... zijn natuurlijk best veel varianten (in schermgroottes, cpu's, pro/niet pro).... wil nml. overstappen van PC naar Apple en dan waarschijnlijk een mb, mbp of mba, maar zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer... :-S

Zie dat apple zelf al een keuze-overzicht op de lijst heeft staan... dan is die 17" toch wel 't mooist lijkt me (al is ' ie wel wat prijzig). Airbook is ook mooi, maar qua specs wellicht wat te karig...

[ Voor 22% gewijzigd door Martijn_76 op 15-01-2010 10:49 . Reden: verder gezocht en eea gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 18:46
Martijn_76 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:49:
Misschien niet helemaal 't juiste topic, maar is er nog een soort 'keuzemodel' voor welk mb(p) je hebt beste kan kiezen voor je situatie... zijn natuurlijk best veel varianten (in schermgroottes, cpu's, pro/niet pro).... wil nml. overstappen van PC naar Apple en dan waarschijnlijk een mb, mbp of mba, maar zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer... :-S
http://www.apple.com/nl/getamac/whichmac/

Wil je meer tips? PM me maar, dan hoeven dit topic niet te vervuilen of een ander aan te maken ;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nou, tegen alle verwachtingen in is mijn pakket toch Out For Delivery gegaan vanochtend. Een welkome meevaller zo voor het weekend. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
En hij's binnen. All's well that ends well zullen we maar zeggen. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Servor schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:23:
En hij's binnen. All's well that ends well zullen we maar zeggen. :).
Mooi zo! :) En, was ie goed verpakt etc? Zat de bon er ook bij, of dat niet?
Veel plezier met je spiksplinternieuwe MacBook!

[ Voor 8% gewijzigd door Rowinio op 15-01-2010 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Verpakking was prima. En alles nieuw & verpakt. Geen bon, daar moet ik nog even om vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Servor schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:33:
Verpakking was prima. En alles nieuw & verpakt. Geen bon, daar moet ik nog even om vragen.
Pics? ;)

Dan kunnen die ook in het topic vermeld worden...

Hij zal je ofwel pdf ofwel .doc opsturen. Heb je er Applecare bijgenomen?

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Fotos hier: Het grote "Show je Apple computer" topic Deel 12

Heb je wel een europese stekker?

[ Voor 22% gewijzigd door DeluxZ op 15-01-2010 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nee, dat niet. Niet aan gedacht om daar om te vragen. Maar gelukkig had ik nog een duckhead + power cord liggen van een oude(re) adapter die ooit stuk is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul1989
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
Geweldig dat hier zo'n actief topic is over het kopen van een macbook in het buitenland. :)

Ik snap echter niet waarom de meeste hier een macbook uit de UK halen. Oke je betaald geen invoerrechten e.d. maar rechtstreeks uit de VS zijn de macbooks nog veel goedkoper. Ik heb er gezien ( 15" splinternieuwe macbook pro met snow leopard ) voor 650 dollar. Oke hier komen nog 95 dollar verzendkosten bij. Invoerrechten zijn er niet volgens de douanesite(?) en de BTW bedraagt nog eens 19% over gehele bedrag, oftewel zeg 900 dollar, omgerekend ruim 600 euro!

Bij EK krijg je ze toch echt niet zo goedkoop.

Of zie ik hier iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Lijkt me niet echt betrouwbaar... EK is betrouwbaar, dat is inmiddels wel bewezen in deze topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Geen invoerrechten? Daar zijn er toch al diverse in dit topic tegenaan gelopen dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Niet als je via UK besteld he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raoul1989
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-11-2023
Peter_Aragorn schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:04:
Lijkt me niet echt betrouwbaar... EK is betrouwbaar, dat is inmiddels wel bewezen in deze topic...
Het gaat gewoon via paypal. En betrouwbaarheid hangt van persoon tot persoon af. Maar bij de meeste kun je daar wel op aan.

@ Servor: Via de site krijg ik over laptops een percentage vermeldt van 0%, ik vond het ook al erg vreemd.
Ik weet niet hoeveel die mensen betaald hebben dan?

Hoe lossen jullie trouwens het probleem op met de stekker, die zijn namelijk engels en amerikaans, kun je die gemakkelijk vervangen?
En bij specificaties staat bij apple.nl wisselstroom, komt dit overeen met wat bij de .com site wordt vermeld als AC stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

raoul1989 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:55:
Ik heb er gezien ( 15" splinternieuwe macbook pro met snow leopard ) voor 650 dollar.
Laat die site eens zien. Gezien de prijs zijn het oplichters vermoed ik. De goedkoopste 15" MBP kost $1699 bij Apple.com. Meer dan $1000 goedkoper lijkt me niet reeel.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 15-01-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, krijg nu nog een offer van Sam voor AppleCare. Kan het kopen voor 75 euro, en daar gaat m'n discount van m'n eerste bestelling nog vanaf dus kom ik uit op iets van 60+ euro. Lijkt me een no-brainer he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 21:27

Lulukai

God's gift to women

Peter_Aragorn schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:04:
Inderdaad, heel af en toe loopt het wat minder soepel als je zou willen, maar je weet dat je niet opgelicht wordt en de prijs is een pluspunt.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Servor schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:25:
Hm, krijg nu nog een offer van Sam voor AppleCare. Kan het kopen voor 75 euro, en daar gaat m'n discount van m'n eerste bestelling nog vanaf dus kom ik uit op iets van 60+ euro. Lijkt me een no-brainer he?
Zo cheap? Zeker doen! 3 jaar gerust op elk vlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Waar vraag ik eigenlijk om bij Sam als ik een factuur wil van m'n MBP? Invoice? Of is er een betere term?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 16:46
Servor schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:26:
Waar vraag ik eigenlijk om bij Sam als ik een factuur wil van m'n MBP? Invoice? Of is er een betere term?
Uit me woordenboek voor school: bon = 1. bill, receipt, (van kassa ook) cash-register slip, de rest is niet van toepassing. Je kunt denk ik het beste tussen de eerste of de tweede kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Servor schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:26:
Heb begrepen dat je dan een "inelkaar gezet" factuur krijg, haha! Laat het ons zien/weten wat het is geworden svp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svyatagor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-01 08:11
Servor schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 20:25:
Damn, dat wil ik ook wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik heb het aanbod gekregen voor gratis Applecare, maar ik wil eerst mijn MBP.

Ziet er niet naar uit dat dit nog gaat lukken vandaag (wat EK mij beloofd had). Morgen ga ik de buyers protection van PP inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 12:41
Wanneer heb je 'm besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Staat in het topic. 31-12 besteld, 4-1 betaald, 11-1 verzonden naar foutief adres, retour naar UK en toen de belofte dat ik hem uitlijk maandag (vandaag dus zou hebben).

Fedex zegt dit op het moment: Jan 18, 2010 12:32 PM Opgehaald BRISTOL GB

dat gaat dus nooit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Nee dat gaat 'm niet worden nee... aan de andere kant, toen -ie eenmaal opgehaald was had ik 'm wel een dag later in huis. Misschien toch maar even een dagje wachten (en gatis AppleCare is niet mis trouwens!)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS Motorsport
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
Mijn ervaring is dat je hem dan volgende dag in huis hebt.
De mijne werd ook op een maandag opgehaald in bristol om 17:00PM en dinsdag ochtend om 9.00 stond fedex voor mijn deur met mijn macbook. Ik had wel een upgrade naar express gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Stampertje, hoe staat het met de bezorging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Gisteren niet gelukt, en net zie ik op de statuspagina dat er niemand thuis was. Morgen nieuwe poging en dan is er wel iemand thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 14:49
Eind goed, al goed. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

haha, eerst moet ik hem hebben, dan is het eind pas in zicht ;)

Al begin ik er langzaam weer wat vertrouwen in te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik geloofde het ook pas toen ik 'm in handen had, het lampje van de accu zag branden en bij het aanzetten het bekende opstartgeluidje hoorde ;). Begrijpelijk dus!

Anyway, veel plezier morgen alvast met je MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als eerste, hallo allemaal. Ik ben David, nieuw lid van GoT!

Ik ga binnenkort ook een bestelling plaatsen bij EK. Mijn eerste plan was om te bestellen in de US Online AppleStore, het dan laten versturen naar een kennis in Amerika en dat hij het dan weer doorstuurde naar mij.
In vergelijking met EK scheelt het bijna niets, maar het voordeel is dat er geen problemen kunnen komen ivm douane.

@Stampertje: Het lijkt me echt vervelend, die situatie waar je nu in zit. Heb je de Macbook inmiddels al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Ik wacht nu trouwens alweer een paar dagen op mijn AppleCare code. Maar dat is verklaarbaar want Sam (en zijn team) zitten op een techshow in Hong Kong kennelijk. Dus als er traag gereageerd wordt op mail of bestellingen is dat deze keer verklaarbaar! :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mijn macbook uit amerika laten halen en dat verliep zonder enige problemen!
Gewoon de verpakking achterlaten en alleen de laptop mee nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Het is bijna niet te geloven, maar naast mij zit iemand die een nieuwe MBP op haar schoot heeft. De MBP is dus eindelijk binnen. Nu nog achter de beloofde 2 jaar extra garantie aan, en dan ben ik helemaal gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Goed om te horen! Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinio
Stampertje schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:28:
Het is bijna niet te geloven, maar naast mij zit iemand die een nieuwe MBP op haar schoot heeft. De MBP is dus eindelijk binnen. Nu nog achter de beloofde 2 jaar extra garantie aan, en dan ben ik helemaal gelukkig.
Eindelijk! Heb je al wat foto's geschoten voor ons ^^?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje

Stampertje

Gaat je nix aan

Ik zal het weekend even een pica schieten van de appeltjes in ons huishouden (inmiddels 2x MB en 1 x een MacMini)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
Servor schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 21:30:
Ik wacht nu trouwens alweer een paar dagen op mijn AppleCare code. Maar dat is verklaarbaar want Sam (en zijn team) zitten op een techshow in Hong Kong kennelijk. Dus als er traag gereageerd wordt op mail of bestellingen is dat deze keer verklaarbaar! :P.
Duurde bij mij, zonder een techshow in Hong Kong, toch ook een aantal dagen eer ik die AppleCare code kreeg (en kreeg ze ook niet spontaan nadat ik betaald had, ik moest er nog eens expliciet om vragen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.wxsfyc.net/category.php?id=38

spot goedkope macbook's en weet ik veel wat allemaal. kan bijna niet echt zijn voor die prijzen.
wat denken jullie oplichting of gewoon een goedkope site?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Het lijkt te mooi om waar te zijn, hoewel de site opzich redelijk profi eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:11
If it sounds to good to be true, it probably is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
serieus no way dat dat realistisch is, volgens mij ( inclusief arbeid en alles ) kan hij daarvoor niet eens gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
wxsfyx googelen en je weet genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
jezus die shop is wel heel ziek, eigenlijk eens iets kleins proberen te bestellen :)

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adros
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 16:21
Plankton schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:37:
wxsfyx googelen en je weet genoeg :)
doe ik, kom niks tegen?

Gepassioneerd Landschapsfotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, vraagje over AppleCare. Ik kreeg zojuist van Sam mijn code en wilde deze gaan registreren bij Apple. Toen ik mijn AppleCare nummer en serienummer van de MBP ingevuld had, kreeg ik de melding dat 'this product is already covered by a protection plan'. Dus toen ben ik de status van mijn MBP gaan opzoeken, en idd, er zit AppleCare op t/m januari 2013.

Maar, nu is de AppleCare dus niet gelinked aan mij als persoon (of aan mijn AppleID). Kan dat kwaad in de toekomst? Stel ik heb over een jaar of 2 jaar AppleCare nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:11:
http://www.wxsfyc.net/category.php?id=38

spot goedkope macbook's en weet ik veel wat allemaal. kan bijna niet echt zijn voor die prijzen.
wat denken jullie oplichting of gewoon een goedkope site?

Gr.
Lees de reacties hier eens en trek dan je conclusie.
spoiler:
Die site is echt heel fake ;) . Btw, op de startpagina is een mbp unibody nog goedkoper dan het oude model, lekker realistisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
Aloys schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:44:
[...]

Lees de reacties hier eens en trek dan je conclusie.
Die site is echt heel fake ;) . Btw, op de startpagina is een mbp unibody nog goedkoper dan het oude model, lekker realistisch 8)7
3 vd 4 zijn gepost binnen 13 minuten :')

En hoezo is een MacBookPro duurder dan een iMac? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 10:32
Als je wxsfyz googelt zie je dat ze overal lopen te spammen met deze tekst
Hi ,my friend,
How are you?
Recently i buy products from www.wxsfyc.net.The products on it is very good. The chinese traditional festival--Spring Festival will come, which is the best sale season for chinese people. Now they sell the products at big discount price.The price is very low.They sell these products: MP3,TV,Motorbike,Cellphone,Laptop etc. You should spend some time on having a look,maybe you may find what you like. Wish your whole family member happy and healthy
Sinds ik in Thailand ben geweest wantrouw ik iedereen die mij aanspreekt met 'hello my friend how are you?'

Maar goed, ik sluit niks uit. Voor hetzelfde geld heb je wél een 17 inch macbook pro en een motorbike voor 400 e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 09:20
Mei schreef op donderdag 05 juli 2007 @ 09:58:
[...]

Ik heb mijn laptop al 3 jaar, geen krasje te zien, ben gewoon zuinig. Ik gok zo dat ze niet op gebruikssporen kunnen vertrouwen.
Er zullen echt wel Miniatuur krasjes op zitten hoor. zelfs een stofje zou een krasje kunnen veroorzaken >:)

That's it, I'm done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick_
  • Laatst online: 05-07-2021
Ik zou graag een iMac 27 inch aankopen via Electronic King.
Maar tot mijn grote spijt moet ik vaststellen dat Electronic King geen iMac's shipped vanuit de UK.
Heeft iemand hier al ervaring mee dat hij dit toch doet op aanvraag?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Hm, ik kan er naast zitten maar heb je met desktops niet een bijkomend garantieprobleem? Voor laptops is AppleCare wereldwijd, maar of dat voor de desktops zo is... dacht het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:05
Nou EK, laat die Ipad maar komen.. :P

[ Voor 4% gewijzigd door aschja op 27-01-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick_
Is het zo dat er op de iMac geen internationale garantie is van 1 jaar zoals
dat bij de Macbooks (Pro) wel het geval is?
Graag een antwoord van iemand die dit
met zekerheid kan bevestigen!

Net mail teruggekregen van EK dat hij de iMacs ook vanuit de UK wil shippen voor 100 dollar meer..

[ Voor 17% gewijzigd door _Nick_ op 28-01-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
_Nick_ schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 21:56:
Ik zou graag een iMac 27 inch aankopen via Electronic King.
Maar tot mijn grote spijt moet ik vaststellen dat Electronic King geen iMac's shipped vanuit de UK.
Heeft iemand hier al ervaring mee dat hij dit toch doet op aanvraag?

Alvast bedankt!
Even aan Sam vragen of hij hem vanuit UK wil shippen. Kost je 50 dollar meer geloof ik :) Heb ik al eens gevraagd namelijk :)

Edit: Ow, bij mij ging het om een MBP uit US... Dat kostte me 50 dollar meer :)

[ Voor 7% gewijzigd door Peter_Aragorn op 28-01-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Nick_
Zie vorige bericht: Sam van EK vraagt 100 dollar extra voor een iMac te shippen vanuit de UK.

Een veel belangrijke vraag is of er op de iMac ook 1 jaar internationale garantie is zoals
dat bij de Macbooks (Pro) wel het geval is. Graag een antwoord van iemand die dit
zeker weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die ervaring heeft met het kopenvan 2 Macbook Pro's en het bedingen van korting? Ik lees dat 10 procent korting snel wordt geaccepteerd. Maakt het een kans om op zeg 13% te gaan zitten wanneer je 2 exemplaren wilt bestellen?

De MacBook die ik op het oog heb, kan worden verzonden vanuit de UK (Macbook Pro 2.8 Ghz) Volgens de artikel pagina zit er geen OS. Betekent dat deze kaal aankomt of dat er geen installatie dvd bijzit? Is het mogelijk om dit er bij te vragen bij EK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 10% valt in praktijk tegen. Ben wel benieuwd wie het daadwerkelijk gelukt is.
Kijk maar eens bij de feedback daar staan nl. de bedragen bij. Zoek de bedragen in GBP die zijn dispatch from UK. Afhankelijk van het model kan je met best offer een 6-7 % krijgen. De instap 13" MBP kon ik voor 750 krijgen en de 2.53Ghz voor 950 (GBP) iemand goedkoper gelukt?

Bij duurder macbook wellicht meer. En bij twee misschien ook.
Maargoed even mailen en je weet hoever je kan gaan. Ben benieuwd wat de uitkomst is/wordt.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het mailadres van Electronic King? Ik wil een voorstel doen maar ik wil er niet meteen aan vastzitten wanneer hij het accepteert. Ik wil te weten komen hoe ver ik kan gaan met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon via de ebay site mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:21:
Wat is het mailadres van Electronic King? Ik wil een voorstel doen maar ik wil er niet meteen aan vastzitten wanneer hij het accepteert. Ik wil te weten komen hoe ver ik kan gaan met korting.
Begin dan met 15%, hij zal een tegenoffer doen met 8 of 9 oid, en je doet opnieuw een tegenoffer met 10 of 11%.
Het is wel zo dat je meer korting krijgt naargelang de prijs van het model. Bij een 2.8 15" zal wel meer marge zitten dan bij een 13" instap MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij MM 16% korting dus dan moet EK wel een goed aanbod doen.
Bovendien heb je hem dan direct en een NL model (voor zover dat uitmaakt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:41:
Het NL model heeft zo'n irritante verticale enter-toets waardoor je steeds de backslash intypt ipv enter.

Daar zou ik me de komende jaren niet aan willen ergeren, zelfs niet voor 19% korting. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:55
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 22:41:
Tis 19% toch? Toch niet, 15.97% :9
Daar kom je met EK niet aan denk ik..

[ Voor 4% gewijzigd door Pino112 op 29-01-2010 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 21:14
Pino112 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:45:
[...]

Tis 19% toch? Toch niet, 15.97% :9
Daar kom je met EK niet aan denk ik..
Heb vandaag geprobeerd een MB voor mijn vrouw te kopen, maar dat is niet gelukt. De MM's in de regio (Arnhem, Ede, Utrecht, maar ook Hengelo waar ik toch morgen moet zijn) hebben 'm al niet meer op voorraad.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iceszz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 20:09
Zo na een tijdje hier meegelezen te hebben heb ik deze week (maandag) een MacBook Pro 15" 2.53 besteld bij EK, ik kon er zo'n 7% af krijgen, al met al dus nog steeds goedkoper dan de MM.
Verzenden is sneller gebeurt dan ik had verwacht na de verhalen die ik hier gelezen had, want ik zit nu dus dit bericht vanaf de macbook te typen.
Ik was ook blij verrast toen ik thuiskwam dat hij er al was, top service dus.

Voor de rest is het dus nog even wennen omdat dit mijn eerste mac is, maar de wereld heeft er weer een mac gebruiker bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Electronic King per mail een voorstel gedaan voor 2 Macbook Pro's 17". Ik zette laag in door te starten met een prijs die 15% onder de vraagprijs ligt. Hier ging hij zoals verwacht niet mee akkoord. Na wat gemail komt hij met een voorstel van nog net geen 5% korting (misschien krijg ik het op 7% met nog een tegenvoorstel) Dit is erg summier en niet wat ik had verwacht van dit topic waar ik las dat hij 10% korting geeft op 1 machine.

Ik heb het gevoel dat dit komt doordat ik het per mail heb gevraagd. Wanneer ik dit zou doen via de offer knop op de site dan komt het misschien meer serieus geintresseerder over. Heeft iemand nog een tip, of kan die zeggen wat ik fout deed, om die maximale korting er uit te sleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op zondag 24 januari 2010 @ 22:43:
Hm, vraagje over AppleCare. Ik kreeg zojuist van Sam mijn code en wilde deze gaan registreren bij Apple. Toen ik mijn AppleCare nummer en serienummer van de MBP ingevuld had, kreeg ik de melding dat 'this product is already covered by a protection plan'. Dus toen ben ik de status van mijn MBP gaan opzoeken, en idd, er zit AppleCare op t/m januari 2013.

Maar, nu is de AppleCare dus niet gelinked aan mij als persoon (of aan mijn AppleID). Kan dat kwaad in de toekomst? Stel ik heb over een jaar of 2 jaar AppleCare nodig?
Vreemd - Toen ik vandaag mijn MacBookPro kocht bij de MM wilde men mij uiteraard ook AppleCare verkopen. Ten ik zei dat ik dat veeeel goedkoper via eBay kan krijgen werd ik gewaarschuwd dat Apple deze praktijk inmiddels door heeft en bezig is nummers te blokkeren. Weet iemand hier meer van ? Waarom is Applecare eigenlijk zo goedkoop via eBay, zijn dit gestolen nummers? Als dit zo is kan goedkoop straks duurkoop blijken voor veel mensen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:54:
[...]

Vreemd - Toen ik vandaag mijn MacBookPro kocht bij de MM wilde men mij uiteraard ook AppleCare verkopen. Ten ik zei dat ik dat veeeel goedkoper via eBay kan krijgen werd ik gewaarschuwd dat Apple deze praktijk inmiddels door heeft en bezig is nummers te blokkeren. Weet iemand hier meer van ? Waarom is Applecare eigenlijk zo goedkoop via eBay, zijn dit gestolen nummers? Als dit zo is kan goedkoop straks duurkoop blijken voor veel mensen :-(
Ik denk dat de verkoper je in de maling probeert te nemen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:54:
[...]

Waarschijnlijk zeggen ze dat om jou een product aan te smeren, maar je weet natuurlijk nooit of Apple dit doet. Dat weten ze alleen bij Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeluxZ schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:20:
[...]

Waarschijnlijk zeggen ze dat om jou een product aan te smeren, maar je weet natuurlijk nooit of Apple dit doet. Dat weten ze alleen bij Apple.
Tuurlijk mijn eerste gedachte ook - aan de andere kant zie ik bij elke rookpluim ook wel vuur :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit topic gaat over de Macbook :).

[ Voor 99% gewijzigd door Hoedje op 30-01-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag ontopic blijven.

[ Voor 92% gewijzigd door Hoedje op 30-01-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ik ben op dit moment in de VS en overweeg een MBP 13 mee te nemen. Ik heb geen tijd om op Ebay of EC te wachten. Het goedkoopste in de winkel is $1100. Ik overweeg deze mee te nemen, te gebruiken en de doos weg te gooien voordat ik terug vlieg.

3 vragen:
-hoe groot is de kans te worden gepakt globaal?
-wat is de boete die ik bovenop de BTW moet betalen als ik gepakt wordt?
-is 793 euro veel scherper dan op dit moment mogelijk is bij EC? ( met kortingen etc)

Edit: Prijs bij EC is 922,23 +EUR 57,63 dus met korting zou dat op 900 euro uitkomen... valt een beetje tegen dat het hier maar 100 eur goedkoper is. voordat risico.

-Is er al iets gelekt over wanneer de Core updates voor de MBP komen?

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 30-01-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
pfft, die antwoorden kan je overal vinden..

1. als ze het vragen ben je de pineut, is gewoon random dus
2. 50%
3. check ebay.

.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:35
kans is neit erg groot moet ik zeggen.
Afgelopen jaar aantal maal door de douane gekomen, maar geen problemen.
Laatst werd aan mij ook gevraagd van waar kom je vandaan, en heb je wat aan te geven etc gewoon verteld en niks aan te geven en mocht gewoon door lopen.

Ik schat de kans niet groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
Hoe groot de kans is, is moeilijk in te schatten. Ik loop zelf ook altijd door de "Niets aan te geven" gedeelte, maar m'n bagage is al 2 of 3 gechecked (had toch niks te verbergen, dus ze konden hun gang gaan). Uiteraard ook genoeg keren meegemaakt dat ik niet gechecked ben, maar het is gewoon geluk of pech dat je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 23:44:
Ik heb Electronic King per mail een voorstel gedaan voor 2 Macbook Pro's 17". Ik zette laag in door te starten met een prijs die 15% onder de vraagprijs ligt. Hier ging hij zoals verwacht niet mee akkoord. Na wat gemail komt hij met een voorstel van nog net geen 5% korting (misschien krijg ik het op 7% met nog een tegenvoorstel) Dit is erg summier en niet wat ik had verwacht van dit topic waar ik las dat hij 10% korting geeft op 1 machine.

Ik heb het gevoel dat dit komt doordat ik het per mail heb gevraagd. Wanneer ik dit zou doen via de offer knop op de site dan komt het misschien meer serieus geintresseerder over. Heeft iemand nog een tip, of kan die zeggen wat ik fout deed, om die maximale korting er uit te sleuren?
Het handigste is denk ik via ebay een bod te doen, ga rond de 12% korting zitten en meestal doet Sam dan een bod van rond de 10% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:58
Philflow schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 22:20:
Ik ben op dit moment in de VS en overweeg een MBP 13 mee te nemen. Ik heb geen tijd om op Ebay of EC te wachten. Het goedkoopste in de winkel is $1100. Ik overweeg deze mee te nemen, te gebruiken en de doos weg te gooien voordat ik terug vlieg.

3 vragen:
-hoe groot is de kans te worden gepakt globaal?
-wat is de boete die ik bovenop de BTW moet betalen als ik gepakt wordt?
-is 793 euro veel scherper dan op dit moment mogelijk is bij EC? ( met kortingen etc)

Edit: Prijs bij EC is 922,23 +EUR 57,63 dus met korting zou dat op 900 euro uitkomen... valt een beetje tegen dat het hier maar 100 eur goedkoper is. voordat risico.

-Is er al iets gelekt over wanneer de Core updates voor de MBP komen?
Helaas was ik aan de beurt toen ik mn unibody macbook meenam uit Maleisie. Dit gebeurde alleen wel in februari 2009 toen de nieuwe unibody macbook net een maand geintroduceerd was.

Op Schiphol liep ik nadat ik mijn bagage had afgehaald naar de deur de aankomsthal in. Helaas werd ik met mijn twee rolkoffers uit de rij gepikt. Me van geen kwaad bewust mocht ik mijn koffer openen.

Mij werd gevraagd hoe oud de macbook was en waar ik deze gekocht had. Ik heb toen maar eerlijk geantwoord omdat ik ervan uitging dat de douane op basis van het serienummer de productiedatum kon nagaan.

Nadat ze de aankoopbon onderin de andere tas gevonden hadden, hebben ze de aankoopprijs keurig omgerekend naar Euro's en daar 19% BTW op berekend.
De BTW mocht ik direct aftikken, een acceptgirootje krijg je niet, anders moest ik mn laptop achterlaten.
Omdat ik volgens hun direct meewerkte aan het onderzoek hoefde ik geen boete te betalen.
Nadat ik betaald had heb ik ze nog een prettige dag gewenst en ben doorgelopen.

Andere bekende die vanuit Maleisie reisden liepen zo door, het dus een kwestie van geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
cornelixnootje1 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 17:28:
[...]

Het NL model heeft zo'n irritante verticale enter-toets waardoor je steeds de backslash intypt ipv enter.

Daar zou ik me de komende jaren niet aan willen ergeren, zelfs niet voor 19% korting. :+
Das minder dan, want dat heeft mijn UK MBP ook :P

Maar je kan toch gewoon een toetsenbord selecteren, of is dat alleen online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
badkuip schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:54:
[...]

Helaas was ik aan de beurt toen ik mn unibody macbook meenam uit Maleisie. Dit gebeurde alleen wel in februari 2009 toen de nieuwe unibody macbook net een maand geintroduceerd was.

Op Schiphol liep ik nadat ik mijn bagage had afgehaald naar de deur de aankomsthal in. Helaas werd ik met mijn twee rolkoffers uit de rij gepikt. Me van geen kwaad bewust mocht ik mijn koffer openen.

Mij werd gevraagd hoe oud de macbook was en waar ik deze gekocht had. Ik heb toen maar eerlijk geantwoord omdat ik ervan uitging dat de douane op basis van het serienummer de productiedatum kon nagaan.

Nadat ze de aankoopbon onderin de andere tas gevonden hadden, hebben ze de aankoopprijs keurig omgerekend naar Euro's en daar 19% BTW op berekend.
De BTW mocht ik direct aftikken, een acceptgirootje krijg je niet, anders moest ik mn laptop achterlaten.
Omdat ik volgens hun direct meewerkte aan het onderzoek hoefde ik geen boete te betalen.
Nadat ik betaald had heb ik ze nog een prettige dag gewenst en ben doorgelopen.

Andere bekende die vanuit Maleisie reisden liepen zo door, het dus een kwestie van geluk.
Ik reis elke zomer naar Azië en het klopt inderdaad dat de pakkans dan veel groter is (het beste is dan om ook terug naar Nederland te reizen via een Europees land). Zelf al een paar keer gepakt, maar er zonder kleerscheuren van af gekomen aangezien ik toch niks duurs gekocht had.
Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste