MacBook uit het buitenland

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:
  • 177.441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:00
Anoniem: 479467 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 10:51:
Ik heb voor de gein even een vergelijking gemaakt van de RMBP 13 inch prijzen op de Nederlandse, Engelse, Turkse en Duitse Apple website:

2,6-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,1 GHz
8 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM
1 TB PCIe-flashopslag

NL: €2329,00
DE: €2299,00
TR: €2091,74 (6099,00 Turkse Lira)
EN: €2314,44 (1899,00 Britse Pond)

Op Schiphol wordt gecontroleerd of een product dat in het buitenland aangeschaft is, echt of namaak is. Namaak producten worden in beslag genomen met als reden: "je hebt hier geen btw over betaald, schendt rechten van originele merk".

Stel dat ik in het buitenland (Turkije) een Apple koop, dan betaal ik in dat land btw. Stel bij aankomst vraagt de douane mij om mijn koffer te openen waar deze RMBP in zit en ik laat mijn kassabon zien. Is dat dan 'oke' of moet je alsnog bepaalde (invoer)kosten betalen?

Of is hetgeen wat ik vertel enkel van toepassing (bon laten zien en doorlopen) wanneer een product binnen de EU is aangeschaft?
Hier had ik onlangs nog een over gepost over een macbook air in Turkije te kopen. Ook contact gehad met diverse apple resellers en enige apple store in Turkije. De apple laptops in Turkije hebben namelijk een Turks toetsenbord en leveren deze niet met de in NL gebruikelijke toetsenborden uit. (ook niet op bestelling) Is geen onwil van de winkels maar op deze manier dwingt Apple consumenten niet te "proviteren" van de valutakoers.
Daarnaast kun je ook nog 18% (€376,51) terugvorderen bij de douane, omdat je als niet Turkse inwoner niks met de BTW in Turkije te maken hebt. (Dit geldt trouwens voor alle producten vanaf de 100 TL €34.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479467

Eskiya schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:07:
[...]

Hier had ik onlangs nog een over gepost over een macbook air in Turkije te kopen. Ook contact gehad met diverse apple resellers en enige apple store in Turkije. De apple laptops in Turkije hebben namelijk een Turks toetsenbord en leveren deze niet met de in NL gebruikelijke toetsenborden uit. (ook niet op bestelling) Is geen onwil van de winkels maar op deze manier dwingt Apple consumenten niet te "proviteren" van de valutakoers.
Daarnaast kun je ook nog 18% (€376,51) terugvorderen bij de douane, omdat je als niet Turkse inwoner niks met de BTW in Turkije te maken hebt. (Dit geldt trouwens voor alle producten vanaf de 100 TL €34.
Klopt, zoiets heb ik inderdaad gelezen. Is het niet mogelijk om hier in NL via Apple of bijvoorbeeld via marktplaats/ebay een Nederlands toetsenbord aan te schaffen? Is het "probleem" dan opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-05 22:29
Anoniem: 479467 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 18:55:
[...]

Klopt, zoiets heb ik inderdaad gelezen. Is het niet mogelijk om hier in NL via Apple of bijvoorbeeld via marktplaats/ebay een Nederlands toetsenbord aan te schaffen? Is het "probleem" dan opgelost?
deze kan je gewoon bij replacedirect krijgen.
http://www.replacedirect....orden.html?prrel=1958875#

en er zelf in zetten is een eitje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:00
firefly112 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:57:
[...]

Que? En dit werkt gewoon na het vervangen? Hier was ik noch iemand anders op gekomen.
Juist om deze reden was ik afgestapt met het idee om m'n eerste apple notebook in Turkije te kopen.
Hoe zit het dan eigenlijk met de garantie van de Apple macbook, nadat je hem vervangen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Eskiya schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 16:07:
[...]
De apple laptops in Turkije hebben namelijk een Turks toetsenbord en leveren deze niet met de in NL gebruikelijke toetsenborden uit. (ook niet op bestelling) Is geen onwil van de winkels maar op deze manier dwingt Apple consumenten niet te "proviteren" van de valutakoers.
Gok eerder dat er simpelweg geen markt is voor Apple laptops met andere toetsenbordindelingen dan de Turkse in Turkije :)
firefly112 schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 22:57:
[...]

Dat keyboard is voor de unibody MacBook Pro's tot mid-2012, niet voor de recente MacBook Pro's of MacBook Air. Daarnaast zit het keyboard tegenwoordig aan de topcase "vastgeklonken". Je kunt het met wat geweld wel lostrekken, en het is mensen gelukt om dat A1278 keyboard erin te schroeven met de ±80 minuscule schroeven die je dan in het aluminium van de topcase vastdraait. Maar om bij de topcase te komen moet je eerste de complete MacBook uit elkaar halen.

Al met al is het niet zo eenvoudig, en kost het je uiteindelijk meer (qua tijd, onderdelen en de garantie) dan het voordeel dat je eruit hebt gehaald.

[ Voor 19% gewijzigd door Daedalus op 08-05-2014 01:01 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe zit het met de taal van je OS? Stel dat je je imac/macbook in Japan of China koopt. Is het dan mogelijk om Nederlands als OS taal te selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 479467 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:00:
En hoe zit het met de taal van je OS? Stel dat je je imac/macbook in Japan of China koopt. Is het dan mogelijk om Nederlands als OS taal te selecteren?
Ja. Er is één versie van OS X en daar zitten alle talen in. Je kunt zels per account een andere taal gebruiken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daedalus schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 17:07:
[...]
Ja. Er is één versie van OS X en daar zitten alle talen in. Je kunt zels per account een andere taal gebruiken.
Oke, dat is mooi :) Is het bijvoorbeeld ook mogelijk om de macbook via de Japanse website samen te stellen, inloggen met je Apple ID, bestellen/betalen en deze hier in Nederland te laten bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarschijnlijk levert de Japanse Apple Store Online alleen in Japan, net als dat de Nederlandse Apple Store Online alleen in Nederland levert. Als ze al leveren zullen de verzendkosten niet bepaald laag zijn. Daarnaast zul je gewoon BTW (21%) en douanerechten (0% in dit geval) moeten betalen, plus inklaringskosten voor PostNL (€13,-) en een eventuele koerslag voor de creditcardbetaling (1,35% bij ING, bijvoorbeeld).

Of je dus uiteindelijk goedkoper uit bent is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-04 18:26
Ook ik heb mijn bestelling gedaan bij EK op eBay. Kreeg er zelfs een aanbieding bij om Apple Care te nemen voor 150 pond. Maandag krijg hem als het goed is binnen, dus ben benieuwd :)

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:10
NickySantoro schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:05:
Ook ik heb mijn bestelling gedaan bij EK op eBay. Kreeg er zelfs een aanbieding bij om Apple Care te nemen voor 150 pond. Maandag krijg hem als het goed is binnen, dus ben benieuwd :)
Welke heb je besteld en hoeveel was je kwijt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
iamzero456 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 13:14:
[...]

Welke heb je besteld en hoeveel was je kwijt? :)
Ik heb deze besteld:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...ame=ADME:B:EOIBSA:NL:3160

Had een offer gedaan voor 930 pond en hij ging akkoord. Ik was incl verzendkosten rond de 1240 euro kwijt

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@ NickySantoro: Ik hoor heel graag hoe jouw bestelling uiteindelijk is gegaan bij EK! alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Geert1976 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 15:57:
@ NickySantoro: Ik hoor heel graag hoe jouw bestelling uiteindelijk is gegaan bij EK! alvast dank
Hij is net binnen! _/-\o_

Donderdagavond had ik hem besteld.

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plankton
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-04 10:07
Dit jaar wordt er geen (maleisische) belasting geheven op electronica. Voor Kuala Lumpur-gangers scheelt dat bijv 700 euro op de deluxe versie macbook pro 15" (1900 ipv 2600).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
NickySantoro schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:28:
[...]

Hij is net binnen! _/-\o_

Donderdagavond had ik hem besteld.
thanks voor de terugkoppeling! ;)

kreeg je een Track &t Trace code waarmee je de shipment kon volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
Geert1976 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:10:
[...]

thanks voor de terugkoppeling! ;)

kreeg je een Track &t Trace code waarmee je de shipment kon volgen?
Yep, kon hem online tracken bij FedEx. Type nu dit bericht op de macbook, wat een mooi beestje is het toch :9

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
NickySantoro schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:20:
[...]

Yep, kon hem online tracken bij FedEx. Type nu dit bericht op de macbook, wat een mooi beestje is het toch :9
haha! mooi van genieten kerel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558536

even een vraagje,
heb bij electronic king een offer gedaan op een rmbp en die heeft hij geaccepteerd. In zijn eBay ad staat dat de verzendkosten 29.99 pond zijn, maar nu krijg ik het volgende bericht van hem terug nadat hij mij een invoice stuurde met 49.99 pond shipping.

Dear fskip,

Do you want to upgrade your shipping to faster Fedex Priority (1-3 business days) delivery with tracking # and full insurance for only £19.99 more? Please let us know. If not, we will ship it out via Royalmail Signed International (3-7 business days).

Thank you for your business.
Have a nice day!
Sam

Dit is toch vreemd? Ik bedoel, probeert hij zichzelf nu in te dekken met deze verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hij probeert je snellere shipping te verkopen. Wat is daar zo vreemd aan :p

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fsfikke schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:18:
Hij probeert je snellere shipping te verkopen. Wat is daar zo vreemd aan :p
mwoah, eerder die insurance zodat hij zichzelf kan indekken neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03 16:47
Dat hangt er vanaf.....wat staat er in de voorwaarden met betrekking tot het risico? Is hij verantwoordelijk voor vermissing tijdens het transport of ben je dat zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:20
Distael schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:25:
Dat hangt er vanaf.....wat staat er in de voorwaarden met betrekking tot het risico? Is hij verantwoordelijk voor vermissing tijdens het transport of ben je dat zelf?
Je bent daar sowieso zelf verantwoordelijk voor als koper, als je kiest voor versturen. Als je geen verzekering kiest, en het pakket raakt beschadigd of zoek, is dat jouw eigen verantwoordelijkheid. Bedrijven als Apple zelf hebben vaak een afspraak met de vervoerder waarin alle door hun verstuurde pakketten verzekerd zijn, en betaal je daar als koper niet voor - althans, niet direct. Electronic King Inc heeft dat niet, en dan ben je er zelf verantwoordelijk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distael
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03 16:47
ThomasG schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 12:41:
[...]Je bent daar sowieso zelf verantwoordelijk voor als koper, als je kiest voor versturen.
Dat is dus niet helemaal waar. In de voorwaarden wordt meestal melding gemaakt van de Incoterms, die bepalen wie vanaf waar moet zorgen voor de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11-2020
*snip* geen V&A op het forum, daar hebben we V&A voor.

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 27-06-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
nou, ook ik heb een MacBook Pro Retina besteld en betaald bij Electronic King Inc (via Ebay). Heb tot nu toe alleen maar gezeik met hun. Het zou verzonden zijn, bleek dan toch niet verzonden te zijn.

Heb al tig mailtjes over en weer gestuurd, en die Sam (medewerker) blijft er maar omheen praten. Hij schuift dingen voor zich uit of komt met onzin antwoorden.

Inmiddels een Dispute case aangemaakt via PayPal.
Als je ook verder zoekt online, kom je schrikbarende ervaringen tegen van veel mensen uit de wereld. Uitvoerige verhalen over scam's kom je op diverse sites tegen.

Hij zorgt ervoor dat een paar mensen tevreden zijn en goede feedback achterlaten zodat hij een hoge feedbackscore behoudt. Hij heeft al ruim 30000 producten verkocht en 99% positieve score (veelal goedkope iTunes giftcards), maar de negatieve feedback is voornamelijk van mensen die een Mac bij hem kochten

Ik ben olie dom geweest om met hem in zee te gaan, dat is mij nu wel overduidelijk.

Zijn er mensen hier die mij wat goede vervolg tips kunnen geven hoe dit verder aan te pakken? Kom alsjeblieft niet met dat het mn eigen schuld is of iets dergelijks, want dat is me echt duidelijk.

Elke tip of hulp is welkom. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Die dispute case is een goede zet van je.
Maak van alle correspondentie schermafdrukken en doe die in een dossier.
Neem dit dossier mee naar rechtshulp.
Als je geen rechtshulpverzekering hebt, sluit deze aan.

Hoeveel heb je voor die Macbook betaald? Want wat scheelde het in prijs als je het bij de mac store koopt?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik denk dat ik aan rechtshulp niet veel heb, daar dit bedrijf gevestigd is in de United States en zij dus niets van doen hebben met het Nederlandse Recht.

Dit bedrijf is echt rete slim, het zorgt voor veelal goeie feedback na verkopen van goedkope iTunes giftcards, zodat daarna de slechte reviews van MacBook aankopen in het niet vallen en zij dus naar voren komen als betrouwbaar bedrijf.

Ik heb omgerekend 1266 euro betaald voor een model dat hier in NL 1529 kost bij de Apple Store.

Sowieso bewaar ik inderdaad alle correspondentie tot nu toe.

[ Voor 27% gewijzigd door _Bailey_ op 03-07-2014 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je het met Paypal en/of creditcard betaald? Ik heb op mijn Visa bijvoorbeeld een online bescherming tegen fraude etc.

@hieronder: Waar het natuurlijk om gaat is of hij aankoopbescherming heeft bij zijn manier van betalen. Je kan ook gewoon een Paypal transfer doen ipv een aankoop via Paypal. Als ze echt slim zijn geweest...

[ Voor 48% gewijzigd door fsfikke op 03-07-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

fsfikke schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:59:
Heb je het met Paypal en/of creditcard betaald? Ik heb op mijn Visa bijvoorbeeld een online bescherming tegen fraude etc.
Geert1976 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:35:
Inmiddels een Dispute case aangemaakt via PayPal.

Ik ben olie dom geweest om met hem in zee te gaan, dat is mij nu wel overduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Misschien hoort dit niet in dit topic. Maar als je met je half-jaar-in-buitenland-gekochte-macbook op vakantie gaat. Is er dan een risico dat je alsnog aangeslagen gaat worden bij terugkomst?
Als dat zo is kan ik niet met mijn tablet op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik heb met PayPal betaald. Zojuist telefonisch contact gehad met hen. Ik kan vanaf 8 juli escaleren naar een Claim, dan krijgt de verkopende partij nog 10 dagen te reagere en om het juiste product te leveren, gebeurd dit niet, krijg ik de 11e dag nadat ik de claim indien mijn geld terug.

Wat een hoop gedoe, tot 18 juli kan ik dus sowieso fluiten naar mn laptop en de 1266 euro.

waarschuwing voor een ieder hier dus: GEEN ZAKEN DOEN MET ELECTRONIC KING INC op ebay (ondanks de hele goeie feedbackscore...dat zegt namelijk niks, check maar online Electronic King Ebay en scam..genoeg schrikbarende verhalen)

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 03-07-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-05 19:57
Geert1976 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:26:
ik heb met PayPal betaald. Zojuist telefonisch contact gehad met hen. Ik kan vanaf 8 juli escaleren naar een Claim, dan krijgt de verkopende partij nog 10 dagen te reagere en om het juiste product te leveren, gebeurd dit niet, krijg ik de 11e dag nadat ik de claim indien mijn geld terug.

Wat een hoop gedoe, tot 18 juli kan ik dus sowieso fluiten naar mn laptop en de 1266 euro.

waarschuwing voor een ieder hier dus: GEEN ZAKEN DOEN MET ELECTRONIC KING INC op ebay (ondanks de hele goeie feedbackscore...dat zegt namelijk niks, check maar online Electronic King Ebay en scam..genoeg schrikbarende verhalen)
Heb toevallig ook net voor eentje betaald bij hun en ik maak mij vooralsnog geen zorgen. Uit hun totale score is minder dan 1% negatief, dus om dan die 99+% te vergeten... + het feit dat het met Paypal betaald is en zij daar dus ook gewoon een vertrouwde verkoper zijn en ik bescherming heb zorgt ervoor dat ik geen argwaan krijg oid.

Wat is jouw verhaal dan? Ben wel geintresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@6pack15; heb je even? haha
heb wel 30 mailtjes over en weer gestuurd naar hen.

Er worden allerlei beloftes gemaakt die niet worden waargemaakt, heb gisterenavond gedreigd met een PayPal claim en daarna 0 contact meer met Electronic King Inc. Ze zwijgen nu.

Zojuist, telefonisch, mijn Dispute case naar een Claim opgewaardeerd via een PayPal medewerker

die feedbackscore zegt echt niet zoveel. Hij verkoopt voornamelijk goedkope iTunes cards, op deze manier valt de negatieve feedback niet op. Hij heeft al 57 gevallen waarbij beschadigde, gebruikte of onjuiste Mac's worden geleverd uiteindelijk

Enne....Google maar eens het volgende: Electronic King Inc /scam / not recieved item
je zal versteld staan

[ Voor 24% gewijzigd door _Bailey_ op 03-07-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:24
Ik heb 2x wat besteld. Tot nu toe wel altijd mijn MacBooks ontvangen - nieuw in doos en seal. Communicatief niet de meest beste verkoper en ja track en trace codes zijn altijd een uitdaging daar. Die krijg je pas na tig keer pushen of schermen met een negatieve feedback score. Wel in all gevallen gekozen voor de duurdere shipment optie (niet Royal Mail).

[ Voor 4% gewijzigd door ZiSE op 03-07-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@ZiSe; dankje voor je reactie. Kun jij je nog herinneren hoeveel dagen erover heen gingen alvoren je de mac in huis had en werd deze geshipped uit de UK of toch de US?

hoor graag van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
Heeft zeker 1,5 tot 2 weken geduurd. 6 dagen na mijn betaling kreeg ik het trackingnummer van Fedex. Werd verstuurd vanuit de UK. Je kiest EK voor de prijs niet voor de snelste service ;-)
De Macs kwamen oorspronkelijk uit de US (was zichtbaar op de verpakking) maar zijn opnieuw verpakt en verstuurd door EK vanuit de UK. Ik geloof niet dat ze voorraad houden in de UK maar units uit de US laten komen op het moment dat je besteld. Nog altijd benieuwd hoe ze die units zonder tax in de UK krijgen. Grijs circuit.
De aanbieding die ze je doen voor AppleCare zou ik niet pakken - daarvoor heb ik steeds een betere aanbieding voor gevonden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
ZiSE schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:46:
Heeft zeker 1,5 tot 2 weken geduurd. 6 dagen na mijn betaling kreeg ik het trackingnummer van Fedex. Werd verstuurd vanuit de UK. Je kiest EK voor de prijs niet voor de snelste service ;-)
De Macs kwamen oorspronkelijk uit de US (was zichtbaar op de verpakking) maar zijn opnieuw verpakt en verstuurd door EK vanuit de UK. Ik geloof niet dat ze voorraad houden in de UK maar units uit de US laten komen op het moment dat je besteld. Nog altijd benieuwd hoe ze die units zonder tax in de UK krijgen. Grijs circuit.
De aanbieding die ze je doen voor AppleCare zou ik niet pakken - daarvoor heb ik steeds een betere aanbieding voor gevonden online.
Wat ik ergens las is dat hij de VAT terugvraagt in de UK en ze dan doorverkoopt. Het was dan ook niet mogelijk om zelf nog de BTW terug te vragen oid bij je eigen bedrijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
1,5 tot 2 weken!!!? jee, en daar betaalde ik dan 65 euro FedEx Priority International (1-3 dagen bezorging) voor. Wat een stel oplichters!

Ik wacht mooi op de actie(s) die PayPal nu gaat ondernemen tegen E.K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
update 15.40u:

na al mijn mailtjes over en weer met PayPal, Ebay en de verkoper (Electronic King Inc), heb ik nu eindelijk een trackingnumber ontvangen van FedEx Express. Als het goed is, ontvang ik deze morgen voor 12.00u

Als excuus voor de vertraging hebben ze me de 512Gb MacBook Pro Retina verstuurd ipv de bestelde en betaalde 256Gb variant. Das op zich dan een fijne geste van hun kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-05 15:54
Communicatief kan het beter daar maar ik kan me niet voorstellen dat ze niks leveren of echte oplichters zijn. Ik werk al 5 jaar op een MBP die ik bij hun vandaan heb gehaald. :P

Ik denk dat het een beetje ligt aan de communicatie tussen hun locaties in de US en de UK. Niet dat je als klant de dupe ervan zou moeten zijn. ;)

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Geert1976 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:55:
1,5 tot 2 weken!!!? jee, en daar betaalde ik dan 65 euro FedEx Priority International (1-3 dagen bezorging) voor. Wat een stel oplichters!

Ik wacht mooi op de actie(s) die PayPal nu gaat ondernemen tegen E.K.
Ja het zijn zeker oplichters.
Ja we zullen wel zien wat voor soort acties ze gaan ondernemen. Leuk om dat mee te maken joh. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geert1976 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:41:
update 15.40u:

na al mijn mailtjes over en weer met PayPal, Ebay en de verkoper (Electronic King Inc), heb ik nu eindelijk een trackingnumber ontvangen van FedEx Express. Als het goed is, ontvang ik deze morgen voor 12.00u

Als excuus voor de vertraging hebben ze me de 512Gb MacBook Pro Retina verstuurd ipv de bestelde en betaalde 256Gb variant. Das op zich dan een fijne geste van hun kant :)
Kan je als je alles ontvangen hebt etc nog eens een idee van de tijdslijn geven? Want nu lijkt het een beetje op een "Ik heb gisteren iets besteld uit de US en ik heb nog niks ontvangen!!!! Oplichters!!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Geert1976 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:41:
update 15.40u:

Je hebt hem weliswaar nog niet, maar ik zou zeggen; welcome to the 99% :P, hoop dat ie in 1 stuk aankomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
haha...ik hou jullie op de hoogte over de afloop. Voorlopig staat de Mac nog niet als fysiek in ontvangst genomen door FedEx en ready for shipment...

Morgen zullen we het weten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Ah heel goed dat morgen Paypal actie gaat ondernemen. Maar ik dacht dat ze de 11e iets zouden ondernemen.
Maar heel tof van Paypal dat ze morgen al actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@kevinl;
nee ik had het vanochtend voor elkaar gekregen om mijn case op te schalen van een Dispute tot een Claim, bij PayPal. Hier heb ik ook Electronic King Inc van op de hoogte gesteld, 2 uur later de beloofde trackingnumber alsnog gekregen. Dus morgen de MacBook bezorgd voor 1200u door FedEx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397014

Ik heb mijn macbook ook besteld bij electronic king.. Communicatief kan het beter, maar toch reageert hij wel altijd op mijn emails.

Ik heb de 256gb variant en had hierop geboden; dispatched from uk. Echter kwam hij telkens met een tegenbod totdat er een final offer kwam. Deze wijgerde ik ook en stuurde hem toen een bericht dat ik, 919 bood als final offer. Uit eindelijk zei hij 929, toen heb ik als reactie nog gestuurd dat ik het er mee eens was alleen wel gratis fed ex priority wilde. Hier ging hij mee akkoord, alleen moest ik nu wel het bedrag bieden op een macbook dispatched from deutschland. Dit was overigens in mijn voordeel want de currency exchange rate bij paypal is belachelijk... Ik zou 1240 ongeveer betalen bij de UK verzending(pond -> euro) en bij DE verzending 1199,11.. Dus maandag avond betaald, woensdag track and trace gekregen, donderdag geleverd.

Ik zal EK zeker aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Zelf ook de 256gb versie voor 1200 (volgens mij zijn bodemprijs). Volgende keer even die Fed Ex priority onthouden :P. Ga denk ik hierna (voor mijzelf) het 15'' basis model halen, die wilde hij wel voor 1450 doen. Toch zon 600e van de apple store prijs af :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Ook ik had ong 1200 euro geboden...maar door beloftes die niet werden nagekomen heeft Sam mij de ME866 (512Gb SSD) geshipped ipv de door mij bestelde en betaalde 256GB SSD variant. Zonet ff gechecked met de Apple site,scheelt me uiteindelijk zo'n 600 euro...best een mooie besparing denk ik zo

maar eerst morgen afwachten....bezorging FedEx staat voor 4 juli voor 12.00u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:18
Iemand enig idee of het op de een of andere manier nog mogelijk is om de betaalde btw (VAT in Engeland) nog terug te vorderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:20
Brm-G schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:17:
Iemand enig idee of het op de een of andere manier nog mogelijk is om de betaalde btw (VAT in Engeland) nog terug te vorderen?
Belastingdienst: Btw terugvragen uit andere EU-landen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

6pack15 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:40:
Zelf ook de 256gb versie voor 1200 (volgens mij zijn bodemprijs). Volgende keer even die Fed Ex priority onthouden :P. Ga denk ik hierna (voor mijzelf) het 15'' basis model halen, die wilde hij wel voor 1450 doen. Toch zon 600e van de apple store prijs af :\
Ik zou het niet doen. Want een medetweaker zegt dat we geen zaken met EK moeten doen. Er was een beschuldiging van oplichting geuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
kevinl schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:30:
[...]

[...]

Ik zou het niet doen. Want een medetweaker zegt dat we geen zaken met EK moeten doen. Er was een beschuldiging van oplichting geuit.
En als je wat verder las dan zou je zien dat hij waarschijnlijk binnen een uurtje de laptop binnen heeft. Of anders binnenkort.

@Brm-G Waarschijnlijk niet ivm het feit dat EK zelf al de VAT terugvraagt in de UK (waardoor hij de prijzen zo laag kan houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
kevinl schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 07:30:

Als je morgen een MacBook wilt hebben moet je naar de winkel in NL lopen. Als je zoals in bovenstaand geval 600 euro wilt besparen dan is EK een prima keuze. Ik heb er geen aandelen maar wel ervaringen met ze. Rustig afwachten en stel je in op een doorlooptijd van minimaal 2 weken. Als je dat accepteert is EK een prima keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
update:

zojuist pakket ontvangen via FedEx.

Keurig verpakt en zoals Sam van Electronic King Inc mij beloofd had; door de vertraging en ietwat valse beloftes heeft ie een 512Gb Retina gestuurd ipv de bestelde en betaalde 256Gb Retina.
Keurig opgelost!!

Ik zal hem hier ook nog een mailtje over sturen, dit is goeie klantenservice.

Dus van mijn angst voor oplichterij/scam naar een gratis upgrade van 256Gb naar 512Gb SSD Retina. top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Dat dit allemaal kan op internet. Iemand van oplichting betichten en daarna veren in de kont steken.
Blijkbaar is alles in deze wereld te koop.
Geert1976 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 11:54:
blablabla...je zal versteld staan
Ja ik sta zeker versteld. :|

[ Voor 38% gewijzigd door kevinl op 04-07-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@kevinl; dat waren mijn emoties toen ik dat schreef...
Ik had dat bedrijf ruim 1200 euro betaald en zag daarna daarna op internet allerlei mogelijke scam verhalen en tevens hield dit bedrijf mij een tijdje aan het lijntje en vaag over bezorging en beschikbaarheid van de Mac. Maar uiteindelijk dus keurig opgelost.

Persoonlijk vind ik jou reactie ietwat overtrokken/overdreven.

anyway, Ik ben zeer blij met mn nieuwe Mac en de wijze waarop dit bedrijf het heeft opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Mooi dat je hem alsnog heb mogen ontvangen, en dan ook nog een upgrade!

@kevinnl Genoeg mensen raken enigszins in paniek als ze mogelijk 1200 euro kwijtgeraakt zijn aan een slechte deal/oplichters. Misschien had hij iets te snel aan de oplichtersbel getrokken, maar hij is er ook weer snel op teruggekomen. Conclusie is dat je niet bij EK koopt voor een snelle levering etc, maar wel om enorm veel geld te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-05 23:39

Flappiewappie

Hier nog meer

Geert1976 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:43:
@kevinl; dat waren mijn emoties toen ik dat schreef...
Ik had dat bedrijf ruim 1200 euro betaald en zag daarna daarna op internet allerlei mogelijke scam verhalen en tevens hield dit bedrijf mij een tijdje aan het lijntje en vaag over bezorging en beschikbaarheid van de Mac. Maar uiteindelijk dus keurig opgelost.

Persoonlijk vind ik jou reactie ietwat overtrokken/overdreven.

anyway, Ik ben zeer blij met mn nieuwe Mac en de wijze waarop dit bedrijf het heeft opgelost
Persoonlijk vind ik jóu reactie ietwat overtrokken/overdreven. Zoals gevraagd kun je alsnog een tijdlijn neerzetten van alle gebeurtenissen? Dan heeft je bijdrage nog enigszins waarde.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

verkeerde topic

[ Voor 95% gewijzigd door kevinl op 04-07-2014 13:12 . Reden: Verkeerde topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
kevinl schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:58:
Voor deze ene keer ben ik het ronduit eens met het hof. Want het verleden blijft op deze manier door deze gasten, die wellicht vergeten zijn, wel achtervolgen. Iets met kalf dempen voordat de put geslacht is.
Volgens mij zit je verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

6pack15 schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:06:
[...]

Volgens mij zit je verkeerd?
Verkeerd met welk gedeelte precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 10:08
kevinl schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:10:
[...]

Verkeerd met welk gedeelte precies?
Het topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
@6pack15: juist, jij snapt 'm. Dat zijn mijn gedachten erover en zo heb ik het inderdaad ook verwoord.
ik ga het hier ook bij laten wat betreft Electronic King Inc.

laten we weer on topic komen; MacBook uit het buitenland! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Kan je mij vertellen of je er een origineel aankoopbewijs bij hebt? Zo ja, waar komt ie vandaan, wanneer gekocht etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
geen origineel aankoopbewijs. Ongeopend, sealed in de verpakking. Hij is 3e week van Juni uit de fabriek in China gegaan.

Aan de doos van FedEx te zien, zag ik wat stickers van een bedrijf in Engeland wat een Chineze naam had.

Ik las her en der op internet dat er ook mensen een al geopende doos (dus de Apple verpakking al open) kregen, die van mij dus zoals t hoort gesealed en ongeopend.

Ik heb deze maandag besteld en betaald en dus vanochtend ontvange rond 11.45u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
Ok, en hoe regel je dan garantie ed? /Waar kan je zien hoeveel garantie nog resteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Link
Voor iemand die al Apple spullen heeft.... 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door kevinl op 04-07-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
Apple is indeed niet zo triest als BV Asus dat als je iets in Duitsland koopt je niet in NL voor garantie kan claimen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
garantie is gewoon 1 volledig jaar, meteen de Mac geactiveerd vanochtend via support page van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:30
lateef schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 16:03:
invoerrechten zijn 6% over totale bedrag (dus incl. btw), maar ik weet niet zeker of invoerrecht ook voor een computer gelden.

daar bovenop moet je moeder ook nog eens een boete betalen wanneer ze niet aan geeft iets te importeren, maar wel gecontroleerd wordt...

en geeft apple een wereldwijde garantie!?
Mijn macbook in Florida gekocht, wel aangegeven bij de douane (ik heb een zaak en btw krijg ik toch weer terug :) )

Bij de douane waren ze wel verbaasd dat ik bij de aangifte balie stond, wat wilt u? laptop aangeven dat moet toch, antwoord, ja maar dat doet niemand was het antwoord :+ :+

Maar ok, invoer op een laptop geeft alleen btw betaling, geen invoerrechten, die zitten er niet op een laptop.
De douane voert het serienummer in in hun systeem, dus neem je hem weer mee over de grens is hij nu bekend als zijnde NL laptop voor de douane.
Oh ja, wel gelijk pinnen daar (de btw) en het kost je een half uurtje papierwerk. Zo snel zijn ze daar nu ook weer niet ;)

Oh ja en hij is stuk gegaan na 8 maanden, gewoon netjes gerepareerd door een Apple retailer, garantie niet betalen.

Kortom, ik heb wel bespaard :) en geen negatieve ervaringen.

[ Voor 5% gewijzigd door frank_b op 06-07-2014 00:52 ]

• MaroonBeret
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:15
Hey jongens, ik wil ook graag een macbook uit het buitenland bestellen, maar wat is op dit moment de beste keuze? Er zijn dus mensen die hem via eBay hebben besteld van EK (Electronic Kings), maar ik zie af en toe goeie en af en toe slechte ervaringen. En btw kunnen jullie ook direct een link meesturen als jullie een idee hebben? Bedankt

MaroonBeret schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:50:
Hey jongens, ik wil ook graag een macbook uit het buitenland bestellen, maar wat is op dit moment de beste keuze? Er zijn dus mensen die hem via eBay hebben besteld van EK (Electronic Kings), maar ik zie af en toe goeie en af en toe slechte ervaringen. En btw kunnen jullie ook direct een link meesturen als jullie een idee hebben? Bedankt
Electronic king is een goede verkoper hoor, ja hij kan wat langzaam zijn met verzenden. heeft bij mij 5 dagen gekost en toen had ik m'n macbook binnen :)

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:54
Ik keek net voor het eerst bij EK (Electronic Kings) en hij scheelt wel aardig wat geld.

Mijn MacBook Pro Retina 13'' koste mij 1593,- en ik kom bij hem uit op 1219,-

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Heeft EK de nieuwste rMBP ook al eigenlijk? Heb slecht internet hier, vandaar de vraag ;)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-05 17:20
Peter_Aragorn schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:33:
Heeft EK de nieuwste rMBP ook al eigenlijk? Heb slecht internet hier, vandaar de vraag ;)
Ja, ikzelf ben momenteel opzoek naar een 13.3 inch model en ze bieden hier het 2014 model aan voor omgerekend 1310 euro. Dit is het model met 8Gb geheugen en een 256Gb ssd.

Deze prijs is niet superscherp, daar de goedkoopste aanbieder in de pricewatch 1369 vraagt voor hetzelfde model.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Waarom dan niet het Late 2013 model nemen? Het verschil tussen 2,4 en 2,6 Ghz ga je toch niet merken, en als je het wel gaat merken: grote kans dat je dan een 15" nodig hebt.

• MaroonBeret
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:15
En als ik dus via EK bestel, komen er dan nog kosten bij? Als je de laptop zelf meeneemt uit een ander land dan wel, maar ook als je hem besteld?

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
MaroonBeret schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:45:
En als ik dus via EK bestel, komen er dan nog kosten bij? Als je de laptop zelf meeneemt uit een ander land dan wel, maar ook als je hem besteld?
volgens die link hierboven:
**Dispatched from our new UK warehouse in Egham via RoyalMail (1-3 days Delivery). Final Price & Postage is all you have to pay and NO additional VAT.**

• iamzero456
Lexxx schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:14:
[...]

Ja, ikzelf ben momenteel opzoek naar een 13.3 inch model en ze bieden hier het 2014 model aan voor omgerekend 1310 euro. Dit is het model met 8Gb geheugen en een 256Gb ssd.

Deze prijs is niet superscherp, daar de goedkoopste aanbieder in de pricewatch 1369 vraagt voor hetzelfde model.
Die uit de pricewatch is het late 2013 model met 8gb en 256gb, bovendien alleen ophalen. Dus die van ebay is wel wat scherper :)

• Lexxx
iamzero456 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:02:
[...]

Die uit de pricewatch is het late 2013 model met 8gb en 256gb, bovendien alleen ophalen. Dus die van ebay is wel wat scherper :)
Ah! Bedankt voor deze additionele info! Als ik de prijs van EK dan vergelijk met de prijs in de applestore dan scheelt het inderdaad aanzienlijk.

• Peter_Aragorn
Arthur-M. schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:17:
Waarom dan niet het Late 2013 model nemen? Het verschil tussen 2,4 en 2,6 Ghz ga je toch niet merken, en als je het wel gaat merken: grote kans dat je dan een 15" nodig hebt.
Ik wil idd sowieso voor de 15" gaan. Eens kijken hoeveel het scheelt.

• iamzero456
Lexxx schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:19:
[...]

Ah! Bedankt voor deze additionele info! Als ik de prijs van EK dan vergelijk met de prijs in de applestore dan scheelt het inderdaad aanzienlijk.
Ligt er ook maar net aan, kan je geen studentenkorting krijgen via apple? Ken je geen leerling/student/leerkracht of iemand anders die bij onderwijs werkt en je korting kan bezorgen?

En ook even voor mijzelf, ik ben op zoek naar een 15inch macbook met de aparte videokaart GT 750M via EK op ebay. Het is echter ook bezaait met 2012 modellen met 650M en vreemde configuraties. Ik zoek dus eigenlijk dit model:

pricewatch: Apple MacBook Pro 15,4" (najaar 2013) 2,3GHz 16GB 512GB

Ik kan helaas niet op modelnummer zoeken of GT 750M , iemand toevallig dezelfde op het oog en al gevonden? Of ergens anders goedkoop?

Die in de pircewatch zit al erg scherp maar ik vertrouw die webshop niet, beetje net als TrendyComputers. Je kan niks van ze verwachten in ieder geval.

• Peter_Aragorn
Hmm. Ik heb met studentkorting voor €1860 het instapmodel 15" van 2014. Bij EK heb ik het betere model voor €1990. Misschien kan ik nog wel een lager bod vragen...

Hoe is jullie ervaring daarmee? Hoeveel lager kan ik gaan?

• _Bailey_
  • Niet online
ik ben 55 GBP onder de vraagprijs van E.K. gaan zitten (vorige maand). Hij ging direct accoord.

• Peter_Aragorn
Op een totaalbedrag van :)?

• _Bailey_
  • Niet online
originele prijs was 979 GBP

• Peter_Aragorn
Kijk aan! Ik ga volgende week eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
ik denk dat ik zelfs tot 65 GBP (onder de aangeboden vraagrpijs) had kunnen gaan bij E.K.

Veel succes volgende week!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Ik denk dat hij zelf gewoon een bepaald percentage aanhoudt. Met mijn bedrag, van zo'n €1990, ga ik £80 proberen ofzoiets.

• Peter_Aragorn
Even een bump. Hier mensen ervaring met het ruilen bij EK? Stel mijn Mac is niet goed en ik moet hem ruilen...?!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 13:30
Peter_Aragorn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:22:
Even een bump. Hier mensen ervaring met het ruilen bij EK? Stel mijn Mac is niet goed en ik moet hem ruilen...?!
Geen ervaring vanuit mij, maar je kan niet alles hebben.. Bij het importeren van zooi neem je risico en dus ook de mogelijkheid dat de verkoper geen garantie levert.
Als je alles goed geregeld wilt hebben moet je hem hier kopen voor de normale prijs ;)

• Peter_Aragorn
thaan schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:26:
[...]

Geen ervaring vanuit mij, maar je kan niet alles hebben.. Bij het importeren van zooi neem je risico en dus ook de mogelijkheid dat de verkoper geen garantie levert.
Als je alles goed geregeld wilt hebben moet je hem hier kopen voor de normale prijs ;)
Nee snap ik. Maar je hebt toch garantie van Apple. Dat bedoel ik meer :) Als er dan iets stuk gaat, tijdens gebruik, kan ik wel gewoon naar een Apple-store toch?

E_K heeft net mijn bod van 1500 pond op het beste model 15" 2014 geaccepteerd. 100 pond eraf dus. Had misschien nog wel meer gekund :(

• Lexxx
Ik heb mijn oog laten vallen op een macbook en overweeg een aankoop via de eerder genoemde ebay winkel. Dit is echter wel een US model waar, neem ik aan, ook een US stekker bij zal zitten.

Ik zou graag willen weten of ik voor Europees gebruik een hele nieuwe stekker aan moet schaffen, of dat ik ook alleen het stekkerstuk kan vervangen (zoals bij andere van mijn apple laders)?

Al gevonden, moet leren zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Lexxx op 21-08-2014 22:29 ]

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Peter_Aragorn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 21:40:
[...]

Nee snap ik. Maar je hebt toch garantie van Apple. Dat bedoel ik meer :) Als er dan iets stuk gaat, tijdens gebruik, kan ik wel gewoon naar een Apple-store toch?

E_K heeft net mijn bod van 1500 pond op het beste model 15" 2014 geaccepteerd. 100 pond eraf dus. Had misschien nog wel meer gekund :(
Maak je een nieuw account aan en bied je 200 pond minder XD

• Peter_Aragorn
Drowzz schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:07:
[...]

Maak je een nieuw account aan en bied je 200 pond minder XD
Kan niet. Als iemand akkoord gaat, zit je eraan vast ;)

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Peter_Aragorn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:13:
[...]

Haha top, dan heb je nu een nieuwe macbook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
Peter_Aragorn schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 22:13:
[...]

Welke heb je gekozen als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Hoogste model 15" van 2014.

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste