MacBook uit het buitenland

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste
Acties:
  • 177.778 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Binnekort zit ik anderhalve week in Miami en denk erover om daar een 11" MacBook Air te kopen. Graag zou ik hem met 4GB geheugen kopen. Ik zou hem op apple.com kunnen configureren en naar het hotel laten sturen maar dat vind ik te riskant.

Kan ik bij een Apple Store een BTO MacBook Air bestellen en later ophalen? Of hebben Apple Stores populaire configuraties op voorraad (neem aan dat 4GB een veel gekozen optie is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:54
Bartjeee schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:52:
Binnekort zit ik anderhalve week in Miami en denk erover om daar een 11" MacBook Air te kopen. Graag zou ik hem met 4GB geheugen kopen. Ik zou hem op apple.com kunnen configureren en naar het hotel laten sturen maar dat vind ik te riskant.

Kan ik bij een Apple Store een BTO MacBook Air bestellen en later ophalen? Of hebben Apple Stores populaire configuraties op voorraad (neem aan dat 4GB een veel gekozen optie is).
neem contact op met de lokale apple store via mail of iets dergelijks? En vraag of ze er eentje voor je kunnen bestellen zodat je um dan daar op kunt halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-06 17:15
Ik heb de zoek functie gebruikt maar ik ben blijkbaar een appart geval:

Ik ga in februari voor 6 maanden naar Shanghai, China. Nu wil ik mijn huidige laptop hier achterlaten en een nieuwe in China kopen. Ik ben alleen niet op de hoogte wat het daar kost en of er internationale versies te verkrijgen zijn (keyboard en OS)?

Kan iemand hier iets over toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 22:57
veejee schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:51:

Ik ga in februari voor 6 maanden naar Shanghai, China. Nu wil ik mijn huidige laptop hier achterlaten en een nieuwe in China kopen. Ik ben alleen niet op de hoogte wat het daar kost en of er internationale versies te verkrijgen zijn (keyboard en OS)?

Lijkt me dat je daar dan een eigen adres hebt, dus kan je het via de Apple Store van China proberen.
Heb zo op de site niet gezien dat je een Qwerty-tobo kan kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veejee
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-06 17:15
Wat zijn de algemene levertijden in de praktijk? (Theoretisch staan er 6-7 werkdagen voor genoteerd op EK).

Ik zit namelijk met een deadline en sta op het punt om een aankoop te doen, de korting is namelijk erg aantrekkelijk. Indien deze theoretische levertijden niet worden behaald kan ik ervoor kiezen in Nederland een particuliere aankoop te doen zodat ik meteen over het product beschik. Ik heb elders in het topic wat 'verontrustende' berichten gelezen over levertijden vandaar de vraag of de levertijd van 6-7 wel in de praktijk wordt behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124943

Ik had mijn MBA (build to order) binnen 7 dagen binnen in HongKong. Geen idee hoe dat in China zit, maar de shipping was uit Shanghai. Waarschijnlijk korter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:14
veejee schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:51:

Shanghai is duurder dan hier. De Euro daalt ten opzichte van de YuenRMB. De verwachting is dat de YRMB nog verder stijgt door de groeiende economie. Hong Kong is wel extreem goedkoop. Daar zijn de prijzen bijna hetzelfde als in USA. De toetsenbord is hetzelfde als de USA versie, maar er staan wel wat klanktonen op (4 maar). Chinese letter worden getypt door pin yin, dus heb je ook een alfabet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59483

Ik heb begrepen dat de UK keyboard layout van de (witte) MacBook vrijwel hetzelfde is als die van ons hier in Nederland, met uitzondering dat de "3" een "£" heeft ipv de "#".

Is dit makkelijk te vervangen door gewoon de toets van een oude (2008) MacBook te halen, en dan op het nieuwe toetsenbord te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepmk95
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
ik wil een macbook pro importeren uit amerika, het importeren zelf is al helemaal geregeld.
alleen moet ik nog iets regelen voor de stroom en andere dingen ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:39
Dit heb je nodig: http://www.laptopbattery-usa.com/images/AC-PLUG-A1021.jpg. Kost een paar euro via dealextreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepmk95
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
oooh zon ding kan ik hier zelfs bij de VVV krijgen (ik had al wat onderzoek gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rated
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik heb nu overal eens zitten rond bladeren over de invoerkosten ect, maar hoe zit het nu precies.

Ik koop een macbook voor 1149 dollar, verzendkosten ongeveer 100 dollar, totaal 1249 dollar ( zo een 917 euro)
Als ik het goed begrijp betaal je 19% BTW erover en ongeveer 6/7% Invoerkosten.

Komt hier nog wat bij, en hoe groot is de kans dat je ''gepakt'' wordt en je de BTW en Invoerkosten daadwerkelijk moet betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:14
Rated schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:16:
Ik heb nu overal eens zitten rond bladeren over de invoerkosten ect, maar hoe zit het nu precies.

Ik koop een macbook voor 1149 dollar, verzendkosten ongeveer 100 dollar, totaal 1249 dollar ( zo een 917 euro)
Als ik het goed begrijp betaal je 19% BTW erover en ongeveer 6/7% Invoerkosten.

Komt hier nog wat bij, en hoe groot is de kans dat je ''gepakt'' wordt en je de BTW en Invoerkosten daadwerkelijk moet betalen?
Waarom moet je verzendkosten van 100 euro betalen? Volgens mij kan je op Ebay zoeken naar Electronics King. Veel Tweakers hebben bij hem gekocht. Hij heeft wereldwijde verzending voor ongeveer 50/60 euro. Daarnaast zit hij ONDER de standaard prijs.

De kans dat je gepakt wordt is redelijk groot. Bij de douane hebben ze de neiging om alles wat groter is dan 20cmx10cmx10cm te controleren. Soms komen er hele grote dozen doorheen, maar van alles wat ik uit Amerika krijg wordt ongeveer 80% geopend. Het heeft ook geen zin om bvb de doos weg te gooien, want als ze naar de toetsenbord layout kijken weten ze genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-06 23:00

DeluxZ

Livin' the good life

kx22 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:37:
[...]

Waarom moet je verzendkosten van 100 euro betalen? Volgens mij kan je op Ebay zoeken naar Electronics King. Veel Tweakers hebben bij hem gekocht. Hij heeft wereldwijde verzending voor ongeveer 50/60 euro. Daarnaast zit hij ONDER de standaard prijs.

De kans dat je gepakt wordt is redelijk groot. Bij de douane hebben ze de neiging om alles wat groter is dan 20cmx10cmx10cm te controleren. Soms komen er hele grote dozen doorheen, maar van alles wat ik uit Amerika krijg wordt ongeveer 80% geopend. Het heeft ook geen zin om bvb de doos weg te gooien, want als ze naar de toetsenbord layout kijken weten ze genoeg.
Toetsenbord layout lijkt me onzin, aangezien je online gewoon een US International keyboard kan kiezen. Wat in de US dus standaard is :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:53

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik wil de nieuwe macbook pro 15inch gaan kopen en lees veel goede verhalen over ebay electronics king, maar als ik op ebay kijk dan bied hij op dit moment niets aan (of ik kijk niet goed)
Heeft iemand de laatste tijd nog goede ervaringen met andere aanbieder? Of kan ik beter een verzendservice gebruiken om rechtstreeks bij de us applestore te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tweak-Freak schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:01:
Ik wil de nieuwe macbook pro 15inch gaan kopen en lees veel goede verhalen over ebay electronics king, maar als ik op ebay kijk dan bied hij op dit moment niets aan (of ik kijk niet goed)
Heeft iemand de laatste tijd nog goede ervaringen met andere aanbieder? Of kan ik beter een verzendservice gebruiken om rechtstreeks bij de us applestore te bestellen?
This Store seller is currently away. Please add this Store to your Favorites and come again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Waarschijnlijk komt die inderdaad wel terug. Hij had altijd mooie deals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 08:39
Vraagje: Mijn vader is binnenkort weer voor zaken in new york en gezien mijn huidige laptop stervende is wilde ik graag een nieuwe macbook pro 13". Nu zou mijn vader die in atlantic city kunnen kopen, 'm zelf tijdens zijn verblijf als laptop kunnen gebruiken en dan op de terugreis in de handbagage meenemen (lijkt me nogal onwaarschijnlijk dat ze dan van import uitgaan).
Nu zou ik het liefst er een intel 80gb ssd in hebben, mag ik die er zelf inzetten of moet ik dat hier/in amerika laten doen en wat kost me dat dan?
Maak ik aanspraak op studentenkorting, of moet ik dan bij een amerikaanse universiteit ingeschreven staan?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Studentenkorting krijg je inderdaad niet. Neem aan dat je gewoon hier op school zit namelijk. Import weet ik niet, moet je vader de doos weggooien of in zijn andere bagage stoppen. SSD mag je er gewoon zelf inzetten en dit zou ik ook zeker aanraden om het zelf te doen. SSD door Apple laten inzetten is namelijk duur, terwijl het schijnbaar erg simpel is. Heb het zelf nog niet gedaan, maar is vrij makkelijk...

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-06 08:39
Bedankt voor je reactie, ik studeer inderdaad gewoon in nederland, de doos wordt inderdaad weggegooid, bon in de portemonnee en hoezee, gaan met die banaan. Die ssd zet ik er dan zelf wel ff in, harddisk verhuizen met een optibay naar de plek waar normaal de superdrive zit en hoppa :9 .

[ Voor 19% gewijzigd door Bastard op 28-02-2011 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399299

Ik woon in de VS en heb hier een Macbook air gekocht die dus een Amerikaanse stekker heeft. Ik ga binnenkort naar Nederland en vraag me af of de kabel met geaarde stekker van de Magsafe adapter naar het stopcontact ook los te krijgen is in Nederland. Ik heb al rondgekeken op apple.nl onder accessoires maar kan daar niets vinden. Is deze kabel los te krijgen, eventueel bij een reseller of Mediamarkt/Saturn?
KAdrifter schreef op maandag 28 februari 2011 @ 01:35:
Maak ik aanspraak op studentenkorting, of moet ik dan bij een amerikaanse universiteit ingeschreven staan?
Ja, je krijgt gewoon studentenkorting in de VS, ook als je bij een Nederlandse universiteit staat ingeschreven. Ik kreeg 50 dollar studentenkorting op een Macbook air omdat mijn vrouw bij een Nederlandse school staat ingeschreven. Ze had niet eens een bewijs van inschrijving bij zich maar de korting kregen we wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-06 11:29
Ik heb me rot gegoogled en op GoT elk topic zo'n beetje waar het woord AppleCare in voorkomt doorgelezen, maar ik heb ook een beetje een aparte kwestie ;)

Het gaat om een MacBook Pro 15" Basemodel CTO (Hi-Res). Deze heb ik gekocht zonder AppleCare, en deze heeft dus gewoon 1 jaar garantie.

Nu heeft mijn broer, die momenteel in Boston verblijft, daar ook een MBP gekocht bij de lokale Apple Store. Super service overigens, ding is daar helemaal geconfigureerd (zelfs met NL taal etc!)

Maar, hij heeft daar voor 180 dollar AppleCare bij kunnen kopen. Nou is de AppleCare voor de 15 inch natuurlijk iets duurder, maar:

Kan hij voor mij met studentenkorting (ben zelf overigens ook nog gewoon student dus geen fraude) een AppleCare doosje kopen, en dat doosje dan later aan mij geven? Of werkt de AppleCare met studentenkorting alleen op de Education modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
*bump*

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Volgens mij moet dat gewoon werken. Apple care is als het nog niet geactiveerd is niet gebonden aan een machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Wat vinden jullie van deze ebay advertentie?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...geName=ADME:X:RTQ:GB:1123

Het is wel een powerseller + paypal dekt mij (toch?).. Wil een macbook pro 13 i7 bestellen maar zoek het goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28513

kyddil schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:39:
Wat vinden jullie van deze ebay advertentie?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...geName=ADME:X:RTQ:GB:1123

Het is wel een powerseller + paypal dekt mij (toch?).. Wil een macbook pro 13 i7 bestellen maar zoek het goedkoper..
Verzending alleen naar de United Kingdom. :P

Check anders electronic king die is zeker betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Anoniem: 28513 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:45:
[...]

Verzending alleen naar de United Kingdom. :P

Check anders electronic king die is zeker betrouwbaar.
Heb em gemaild, hij stuurt ook naar Nederland.. meestal met zulke verkopers is het een kwestie van een bericht sturen :)

EDIT: Net even naar electronic king gekeken.. ook goedkoper ja, maar hij stuurt het vanuit Amerika.. dan krijg je gezeik met de douanekosten etc.. toch?

EDIT2: Electronic King heeft ook een advertentie met "Dispatch from UK, maar dan kom ik op zelfde prijs als dat ik via surfspot koop..

[ Voor 30% gewijzigd door kyddil op 22-04-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Ik heb em besteld via ebay.. Want je hebt een kopersbescherming via ebay/paypal.. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
Via welke ebay seller heb je uiteindelijk gekocht?

Als je via electronic king heb besteld en het was een dispatch vanuit de US kunnen er nog extra kosten bijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Even terug refererend aan het Apple Care verhaal, ik heb mijn broer uiteindelijk toch het welbekende doosje laten kopen, en heb deze vervolgens zelf geactiveerd. Dit ging prima!

Aanrader dus, was nu omgerekend voor de MBP AppleCare slechts 172 euro kwijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kyddil
Brm-G schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:32:
Via welke ebay seller heb je uiteindelijk gekocht?

Als je via electronic king heb besteld en het was een dispatch vanuit de US kunnen er nog extra kosten bijkomen.
Via Engeland :)
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...BSA:NL:1123#ht_500wt_1156

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2023
Hoe zit het juist met garantie? Wou er eentje mee nemen van NY....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404729

Thomas.be schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 17:42:
Hoe zit het juist met garantie? Wou er eentje mee nemen van NY....
wereldwijde garante

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 23:30
Heb gisteren wat zitten mailen met Electronic King van ebay.co.uk...

Ik zou mijn oude MBP verkopen en voor een nieuwe gaan.

De instap 2,0Ghz 15" kan ik krijgen voor 1149,99 pond en de 2,2Ghz voor 1399,99...

De klavieren zijn deze: http://www.google.com/img...:429,r:4,s:0&tx=244&ty=50

Ik neig naar de instapper, want er moet zowiezo nog een grote SSD in komen. Superinteressante prijzen dus >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Aries.Mu op 12-05-2011 11:45 ]

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415898

Ik heb een vraagje. Misschien is dit al eerder besproken. Kan het namelijk niet terug vinden.

Wil een macbook pro halen. Zit in een twijfel of ik het via Ebay, Amerika of gewoon in Nederland moet kopen.

Heb namelijk een eigen bedrijf. Dus in Nederland kan ik het opvoeren als kosten. Wat raden jullie mij aan?

Als dit al eerder besproken is, sorry voor de post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:45
Dit betekent dat hij dus in je boekinghouding terecht komt.
Daardoor zal je hem altijd officieel moeten importen dus belasting over betalen. Kan je hem bij net zo goed in nederland halen, scheelt dat niet zoveel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Ik haal hem gewoon uit Nederland.
Instap MBP 13" is via de TUD maar een tientje duurder ongeveer, of door een ongunstige wisselkoers (van Paypal) zelfs goedkoper.
En ik vind dat safer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-05 10:45
Pino112 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 01:21:
Ik haal hem gewoon uit Nederland.
Instap MBP 13" is via de TUD maar een tientje duurder ongeveer, of door een ongunstige wisselkoers (van Paypal) zelfs goedkoper.
En ik vind dat safer.
Ik zit er ook aan te denken om een Macbook Pro aan te gaan schaffen. Gaat om het instap model van de 13" versie. Deze kost normaliter €1149, - en kan ik via Surfspot krijgen voor €1056,72. Via eBay ben ik er al achter gekomen dat ik bij EK veel goedkoper uit ben, namelijk tussen de €920, - tot €949, - euro (als ik uitga van een hele slechte koers van PayPal). Nou komt deze Macbook Pro wél uit de VS en schijnt het dat er nog kosten bij kunnen komen. Is er bij iemand bekend hoeveel kosten erbij komen vanwege invoerrechten oid? Topic is een tijdje aardig stil geweest rondom EK, vandaar dat ik daar geen informatie vooralsnog over heb kunnen vinden.

Op het moment dat ik dezelfde Macbook wil gaan bestellen via Surfspot, maar dan met TU Delft gegevens, welke inloggegevens gebruiken jullie dan? Inloggen is noodzakelijk toch of heb ik het mis? Mocht het een tientje verschil zijn, bestel ik liever via Surfspot dan via eBay bij EK.

Nou heb ik al meerdere pagina's doorgenomen van deze topic. Maar het enige dat ik nodig heb is een Europese adapter charger à la dit? Verder hoef ik niks aan te schaffen, behalve een eventuele Apple Care dat weer los staat van het oplaadgebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als de verkoper gewoon de echte waarde er op schrijft (hij krijgt problemen als hij dat niet doet en gepakt wordt) moet je over dat bedrag (incl verzendkosten) minimaal nog de BTW afdragen.
Dan wordt het al snel niet meer interessant.

Om bij surfspot in te loggen via de TU Delft gebruik ik mijn TU Delft inlogcodes. Als je die niet hebt lijkt het me ook niet de bedoeling om hem op die manier te kopen. Daarbij vraagt Apple soms om een kopie van je collegekaart etc.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
fsfikke schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 04:00:
Als de verkoper gewoon de echte waarde er op schrijft (hij krijgt problemen als hij dat niet doet en gepakt wordt) moet je over dat bedrag (incl verzendkosten) minimaal nog de BTW afdragen.
Dan wordt het al snel niet meer interessant.

Om bij surfspot in te loggen via de TU Delft gebruik ik mijn TU Delft inlogcodes. Als je die niet hebt lijkt het me ook niet de bedoeling om hem op die manier te kopen. Daarbij vraagt Apple soms om een kopie van je collegekaart etc.
Hmm, bedankt voor de info. Ben ik gelijk wat informatie rijker.
Maar dan is het in principe het BTW tarief van de VS? Dat is 6% tov 19% hier. Dus als het normaliter $1299,98 kost * 1,06 = $1377,98. Omgerekend naar euro's is dat ongeveer €966,93 met de huidige valuta. Zou moeten uitkomen op €960, - tot uiterlijk €1000, - euro? Of heb ik het mis?

Heb even zitten rekenen verder. Als TU Delft 12% korting geeft, ben ik nog steeds goedkoper uit bij EK. €1011, - wordt hij bij Surfspot ipv €1149, - normale Apple tarief. Mocht het bij EK wel tegen de 1000 euro gaan worden dan is het wel verstandiger om via Surfspot te bestellen met TU Delft inlog (heb een neefje die daar op school zit).

Even nog goed nachecken alles dus. :9

EDIT: Heb met Sam van EK afgesproken dat ik eentje uit GB kan krijgen voor dezelfde prijs. Dus dan krijg ik geen kosten vanuit de VS. Deze werd officieel €100, - omgerekend aangeboden, maar toch heeft hij hem voor die prijs kunnen doen. Nu even kijken hoe het met de betaling ervan zit. PayPal en eBay laten het normale tarief zien en niet de afgesproken prijs. Wacht eerst totdat hij die aanpast voordat ik ga betalen.

[ Voor 13% gewijzigd door Draicon op 21-07-2011 05:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Draicon schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 04:26:
[...]

Hmm, bedankt voor de info. Ben ik gelijk wat informatie rijker.
Maar dan is het in principe het BTW tarief van de VS? Dat is 6% tov 19% hier. Dus als het normaliter $1299,98 kost * 1,06 = $1377,98. Omgerekend naar euro's is dat ongeveer €966,93 met de huidige valuta. Zou moeten uitkomen op €960, - tot uiterlijk €1000, - euro? Of heb ik het mis?
In de VS hebben ze geen BTW, en als je hem via eBay koopt en naar de EU laat sturen hoef je ook geen sales tax te betalen. dus dan zou het $1300*1.19+eventuele extra kosten van de post/1.41≈€1097

Als je hem uit de UK kan krijgen hoef je idd geen BTW te betalen dus dat wordt al een stuk interessanter. Maar als het verschil twee tientjes is moet je je afvragen of het de moeite waard is. Als er wat met dat ding is is het altijd makkelijker als je hem gewoon hier in de Nederlandse Apple Store heb gekocht.

offtopic:
En bij eBay even request new total doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
Draicon schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 03:55:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om een Macbook Pro aan te gaan schaffen. Gaat om het instap model van de 13" versie. Deze kost normaliter €1149, - en kan ik via Surfspot krijgen voor €1056,72. Via eBay ben ik er al achter gekomen dat ik bij EK veel goedkoper uit ben, namelijk tussen de €920, - tot €949, - euro (als ik uitga van een hele slechte koers van PayPal). Nou komt deze Macbook Pro wél uit de VS en schijnt het dat er nog kosten bij kunnen komen. Is er bij iemand bekend hoeveel kosten erbij komen vanwege invoerrechten oid? Topic is een tijdje aardig stil geweest rondom EK, vandaar dat ik daar geen informatie vooralsnog over heb kunnen vinden.

Op het moment dat ik dezelfde Macbook wil gaan bestellen via Surfspot, maar dan met TU Delft gegevens, welke inloggegevens gebruiken jullie dan? Inloggen is noodzakelijk toch of heb ik het mis? Mocht het een tientje verschil zijn, bestel ik liever via Surfspot dan via eBay bij EK.

Nou heb ik al meerdere pagina's doorgenomen van deze topic. Maar het enige dat ik nodig heb is een Europese adapter charger à la dit? Verder hoef ik niks aan te schaffen, behalve een eventuele Apple Care dat weer los staat van het oplaadgebeuren.
Áls je het via EK doet, kies dan voor de Dispatched from UK. Dan komt er geen belasting enz bij, want EU = vrij verkeer van goederen.

Die MBP 13" wil ik ook, bij de Dixons is ie deze week nog 1050 euro.. Scheelt toch al 100 euro tov de Apple Store, én je kan gewoon teruggaan als je problemen hebt.
Ik denk dat ik die maar doe, want dan heb ik hem meteen, net voor mijn vakantie. Dan maar 40 euro meer uitgeven denk ik dan.

[ Voor 3% gewijzigd door Pino112 op 21-07-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
Ik wil hem sowieso uit GB hebben. Na vele mails zegt hij dat het opeens duurder is om vanuit GB te laten overkomen, terwijl we een deal hadden. Ik heb tegen hem gezegd dat ik het voor de afgesproken prijs wil. Hij zei dat ik op betalen moest drukken en dat het daarna geregeld zou worden, nou niet dus. Kijken wat hij zegt en anders ga ik een klacht indienen, want dan wil ik het product niet meer. Hij moet niet eerst A zeggen en vervolgens B doen. Ik houd jullie op de hoogte.

Aangezien als hij uit GB komt, zonder onze afgesproken prijs, ongeveer €1026,41 gaat kosten. Dan haal ik hem toch liever bij de Dixons of via Surfspot met mijn eigen inloggegevens. Dan betaal ik €1056,72.

Jammer dat een iFactors niet dezelfde kortingen kan aanbieden als Surfspot kan. Scheelt toch een hoop centjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ja wat denk je dan? Dat het voor hem niets kost om dat ding vanuit de US naar de UK te halen. Als jij iets uit de US haalt moet je verzendkosten en belasting betalen, hij moet dat net zo. Beetje naïef om te denken dat hij opeens de BTW op zich neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
Ik heb met hem afgesproken dat ik het model uit GB krijg in plaats van het model uit de VS. Hierop is hij akkoord gegaan. Dat hij akkoord is gegaan met een dergelijke korting is niet mijn fout. Had hij maar moeten zeggen dat hij daar niet mee kan akkoord gaan.

Ik heb nooit gedacht dat hij de BTW op zich zou nemen, aangezien het niet meer om het model uit de VS gaat maar om het model uit GB. Zo naïef als jij het schetst, ben ik in ieder geval niet en nergens heb ik aangegeven dat het nog om het model uit de VS gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
@Draicon: Dan zou ik liever voor safe gaan en dan gewoon via Surfspot / Dixons kopen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
Pino112 schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 15:06:
@Draicon: Dan zou ik liever voor safe gaan en dan gewoon via Surfspot / Dixons kopen d:)b
Als hij de afgesproken prijs niet kan leveren, koop ik hem inderdaad liever via Surfspot. Dan maar meer betalen ervoor. Maar hoop dat we een middenweg kunnen vinden. Hij is nu alles aan het uitzoeken en neemt contact met me op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Weet iemand of de Apple store in New york, de glazen kubus, ook (populaire) BTO laptops heeft liggen?
In september gaat een maat en wil wel een mooi modelletje :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
Nieuws rondom mijn situatie met EK: We hebben een middenweg voor ons beiden gevonden. Ik krijg het model uit GB van hem ipv uit de VS. Hij haalt de £49,99 verzendkosten er van af en daardoor betaal ik £849,99. Wordt ongeveer +- €960, - euro. Betere deal dan bij Surfspot of bij Dixons (daar is hij in de stad van Rotterdam sowieso uitverkocht en waarschijnlijk niet meer leverbaar).

Nu afwachten totdat het product verzonden wordt. :)

EDIT: Vanmorgen Track and Trace informatie gehad. Hij moet maandag voor of rond 12:00 uur afgeleverd worden door Fedex. Dus weekend even afwachten!

[ Voor 14% gewijzigd door Draicon op 22-07-2011 15:36 . Reden: Track and Trace informatie gehad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:12
Hier ook een mbp 17 inch besteld via EK. Kost me 1550 gbp vanuit de UK.

Nu nog de betaling via paypal erdoor krijgen, ondanks cc en betaalrekening koppeling en voldoende saldo werkt het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Macbook Pro 17 inch is vandaag binnen gekomen. Ik heb hem zaterdag betaald, dus qua verzending heel netjes. Ook gewoon een track and trace # gehad, dus alles kunnen volgen. Totale kosten incl verzenden en paypal-kosten 1824 euro. Dit itt 2499 euro, hier bij Apple. Verzendkosten heb ik niet hoeven te betalen.

Overigens was de laptop goed verpakt en nieuw in doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
Net als rachez heb ik mijn Macbook Pro ook al ontvangen, maar dan al gisteren. Heb vrijdag een track and trace gehad. Zat er geen weekend tussen had ik hem waarschijnlijk eerder gehad. Zeer goede service van EK en die ga ik nu ook verdiend vijf sterren geven.

Eerste Mac tot nu toe, maar het bevalt me wel. OS is lekker snel en spreekt wel voor zich. Processor kan een hoop hebben, aangezien deze al is uitgetest door mij en mijn broer.

Ik zou in de toekomst zeker vaker bij EK gaan bestellen en raad het aan iedereen aan. Gewoon veel communiceren met elkaar dan weet hij wat hij van jou kan verwachten en weet jij zelf wat jij kunt verwachten van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 416816

Hallo,

Ik wil graag een MBP in Hong Kong (goedkoper), maar weet iemand of het toetsenbord anders is dan wanneer je een MBP in NL koopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
In Hong Kong verkopen ze chinese en US keyboards volgens mij. Dus het zal sowieso anders zijn dan in NL.

Als je in de apple store van hong kong kijkt, lijkt dat US: http://www.apple.com/hk/en/macbookpro/.
Voor de verschillen tussen US en NL: http://support.apple.com/kb/HT2841

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:01
Fietsbel schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 16:14:
Weet iemand of de Apple store in New york, de glazen kubus, ook (populaire) BTO laptops heeft liggen?
In september gaat een maat en wil wel een mooi modelletje :)
Ligt er totaal aan. Als ze het niet op voorraad hebben liggen kunnen ze het ook nog wel ter plekke regelen (RAM).

Enfin, heb zelf afgelopen week een MacBook Air, base model 13" gekocht bij wederom de Apple Store op 5th Ave. Wat een megadrukke winkel blijft dat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 07:51

Lulukai

God's gift to women

Meegenomen op het vliegtuig? Wat heb je gedaan met de boekjes en de doos?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuttasoxx
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-03-2022
Toen ik mijn laptop meenam uit amerika, gewoon boekjes in laptops als je dat nodig acht en de doos weg kiperen. Heb je toch niet nodig voor garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drakentemmer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 13:44
Misschien een domme vraag, maar als ik een Macbook pro koop in LA en vervolgens terugvlieg op Brussel en ik daar aangehouden word bij de Douane, ben ik dan als niet-Belgische burger verplicht om toch belasting, invoerrechten en evt een boete te betalen? Aangezien ik dan naar huis fiets kan de Nederlandse douane me niks maken lijkt me? Thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrick.k
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik heb net ergens gelezen dat je dan inderdaad gewoon zonder problemen of kosten kunt doorlopen, maar ik heb zelf geen ervaring hiermee dus 100% zeker weet ik het ook niet. Misschien kun je hier nog iets over vinden op de site van de belgische douane ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBQ-MAN_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik zou graag een macbook pro kopen via electronic king. De feedback ziet er erg goed uit en voorzie dan ook geen grote problemen. Klop het dat als ik hem uit de UK laat komen er in principe geen kosten bijkomen?

http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...m588f4b02f7#ht_2198wt_905

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Dat klopt, er komen geen verdere kosten bij indien de laptop uit Engeland verzonden wordt.

Houd er wel rekening mee dat je nog wat kosten voor het gebruik van paypal kwijt bent en dat je met de wisselkoers van paypal ook wat duurder uit bent dan de wisselkoers die ze op ebay aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240181

scheelt geen cent uit het buitenland. Marktplaats thé place 2 be !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Laatst online: 16-06 12:25
Hoe zat het met het OS X Snow Leopard versus Lion gebeuren bij de mensen die op EK besteld hebben. Wat stond er op jullie nieuwe MacBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacZappa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-05 07:21
patrick.k schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 01:17:
Ik heb net ergens gelezen dat je dan inderdaad gewoon zonder problemen of kosten kunt doorlopen, maar ik heb zelf geen ervaring hiermee dus 100% zeker weet ik het ook niet. Misschien kun je hier nog iets over vinden op de site van de belgische douane ofzo?
Ook in Brussel kom je Europa binnen (net als Schiphol of Frankfurt trouwens). Gewoon proberen en als een echte baas de boete ophoesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
zezke schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:53:
Hoe zat het met het OS X Snow Leopard versus Lion gebeuren bij de mensen die op EK besteld hebben. Wat stond er op jullie nieuwe MacBook?
Snow Leopard op de mijne. Gekocht laatste week juli.

• Draicon
zezke schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:53:
Op die van mij zat ook Snow Leopard erop. Daarna heeft mijn broer deze geüpdatet naar Lion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Laatst online: 18:30
(kon geen actueel topic vinden daarom deze uit het archief gehaald)
Heeft er iemand recent nog ervaringen met eBay seller Electronic King? In het verleden heb ik daar een MacBook gekocht zonder problemen en ik ben nu in de markt voor een nieuwe. Ik weet dat het destijds rommelig verliep met de communicatie (Sam) maar uiteindelijk er gewoon een nieuwe laptop geleverd werd. Iemand recent nog zaken met ze gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03:36
Misschien is wachten op de volgende 'BTW' actie van MediaMarkt of Saturn een beter idee. Scheelt meer dan de prijsverschillen die we eerder van EK hebben gezien.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
ZiSE schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 21:26:
(kon geen actueel topic vinden daarom deze uit het archief gehaald)
Heeft er iemand recent nog ervaringen met eBay seller Electronic King? In het verleden heb ik daar een MacBook gekocht zonder problemen en ik ben nu in de markt voor een nieuwe. Ik weet dat het destijds rommelig verliep met de communicatie (Sam) maar uiteindelijk er gewoon een nieuwe laptop geleverd werd. Iemand recent nog zaken met ze gedaan?
Een vriend van mij heeft er vorige week nog eentje gekocht via EK, als het goed is komt hij morgen aan :)

Als alles goed gaat koop ik er binnenkort ook een nieuwe MBP.

Edit: Hij is vandaag aangekomen in perfect conditie.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Ed op 21-11-2012 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:25
Een Macbook uit een buitenland is nu een stuk interessanter geworden door de grote prijsverschillen van de 13'' retina. 1770 euro tegen 1699 dollar! Dan weet ik het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Safaci schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:52:
Een Macbook uit een buitenland is nu een stuk interessanter geworden door de grote prijsverschillen van de 13'' retina. 1770 euro tegen 1699 dollar! Dan weet ik het wel!
Wegen de verzendkosten, BTW en douanerechten op tegen een retourtje US?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Laatst online: 12-06 23:21
Zit al ruime tijd te denken om van Windows over te stappen naar Apple en komende zomer ga ik naar Turkije op vakantie en dacht ik eraan om ivm hoge € koers een Apple Macbook Air in Turkije te kopen, hier zou ik de btw bij terugkeer ook kunnen krijgen. (scheelt me totaal ong. €450 op dezelfde configuratie als in NL)
Onlangs is de eerste Apple store in Turkije / Istanbul geopend. Alleen als ik op de Turkse Apple store kijk dan zie ik bij de configuratie dat het alleen mogelijk is om te kiezen voor een Turkse toetsenbord.
Een supportchatsessie starten is ook niet mogelijk, omdat het ip adres niet uit Turkije komt.
Ik heb een chatsessie gehad met de Nederlandse support en hierop is mij aangegeven dat het mogelijk is om een toetsenbordfolie overheen te plakken is, zodat je de een qwerty toetsenbord kunt krijgen...Of een externe bluetooth toetsenbord aan kunt koppelen |:(

Weet of heeft iemand ervaring met dit soort "euvels" en of het echt niet via een workaround mogelijk is om dit dezelfde toetsenbord te krijgen als in NL.
Daarnaast ben ik ook benieuwd in welke taal het operating system wordt geleverd?
Is dit in Nederland, Engels of NL? Hoe zit het met import macs? en is de language van het OS ook aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Eskiya schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:38:
[...]
Weet of heeft iemand ervaring met dit soort "euvels" en of het echt niet via een workaround mogelijk is om dit dezelfde toetsenbord te krijgen als in NL.
Als ik zo kijk in de Turkse Apple Store, leveren ze alleen keyboards met de Turkse layout in twee varianten: F-type of Q-type, en niet in de universelere "international English" zoals hier in Nederland. Daarnaast is het de vraag welke variant ze uiteindelijke op voorraad hebben, en welke er bestelt moet worden. Een workaround is de keyboard-layout (Dvorak :P) instellen op de gewenste instelling, en blind leren typen.
Daarnaast ben ik ook benieuwd in welke taal het operating system wordt geleverd?
Is dit in Nederland, Engels of NL? Hoe zit het met import macs? en is de language van het OS ook aan te passen?
Er is een versie van OS X en hierin zitten alle talen. Je kunt on-the-fly, en per gebruiker de taal instellen. Wat dat betreft maakt het niet uit waar je je MacBook vandaan haalt (afgezien van de keyboard layout en de powerplug).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskiya
  • Laatst online: 12-06 23:21
Met een Imac zou ik dus geen "toetsenbordprobleem" hebben? los van het feit dat een imac niet zo portable als een air is....
correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02
Eskiya schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:35:
Met een Imac zou ik dus geen "toetsenbordprobleem" hebben? los van het feit dat een imac niet zo portable als een air is....
correct me if i'm wrong.
Een iMac heeft geen ingebouwd toetsenbord. Het maakt dus niet zoveel uit, hooguit een andere variant kopen mits je toch de verkeerde hebt. Bij een MacBook zit het ingebouwd, en zit je er dus aanvast als je een NL wilt en een US hebt besteld, en visa versa.

De reden waarom ik liever een US layout heb, is dat je dan een "platte enter" krijgt in plaats van dat flat gebouw.

[ Voor 10% gewijzigd door ThomasG op 10-04-2014 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mensen hier recentelijk nog een Macbook meegenomen vanuit Amerika? Vader van m'n beste vriend komt eind deze maand terug naar NL en kan voor mij een MB naar keuze meenemen. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar volgens hem is het een kwestie van de Macbook uitpakken, de doos thuis laten, MB in een laptoptas mee in je koffer en geen haan die er naar kraait.

Anderen hier met eenzelfde ervaring?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Als er niet wordt gecontroleerd op Schiphol (na de bagageband) wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ja dat is waar. Bij nader inzien heb ik maar een voorstel gedaan aan Electronic King op dit beestje: http://www.ebay.nl/itm/NE...ops_ET&boolp=1&quantity=1

Als het voorstel geaccepteerd wordt dan betaal ik een paar tientjes meer dan als de MB meegenomen zou worden uit Amerika. Maar het voelt iets zekerder als ik 't via de UK doe :+ Geen zin in geneuzel met invoerrechten en weet ik veel wat er allemaal nog meer bij komt kijken als je gepakt wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door London op 03-05-2014 18:42 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Laatst online: 14-06 23:00

DeluxZ

Livin' the good life

Vorig jaar nog een Macbook Pro Retina 13" meegenomen uit Canada. Mijn oude laptop in de koffer gedaan samen met de doos van mijn nieuwe. En mijn nieuwe laptop met foto's en apps geïnstalleerd, zodat het leek alsof ik hem al een tijd gebruikt had, in mijn handbagage. Niet gecontroleerd op Schiphol en kon zo doorlopen :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

DeluxZ schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:34:
Vorig jaar nog een Macbook Pro Retina 13" meegenomen uit Canada. Mijn oude laptop in de koffer gedaan samen met de doos van mijn nieuwe. En mijn nieuwe laptop met foto's en apps geïnstalleerd, zodat het leek alsof ik hem al een tijd gebruikt had, in mijn handbagage. Niet gecontroleerd op Schiphol en kon zo doorlopen :)
Netjes, dat gaat vaak wel goed inderdaad!

[ Voor 24% gewijzigd door London op 04-05-2014 16:03 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTT
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

MTT

Ik denk dat 1000gbp omgerekend zo'n 1250 euro is.
Ik heb zelf een macbook pro retina 15" wat hier 2629 euro kost voor 1890 euro gekocht. Dat is ook een aardig voordeel denk ik, moet nog wel even een applecare bijkopen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daedalus schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:54:

Er is een versie van OS X en hierin zitten alle talen. Je kunt on-the-fly, en per gebruiker de taal instellen.
Ieder versie van OS X heeft deze mogelijkheid. Apple is in die zin handig bezig voor de eindgebruiker: wil je een andere taal dan kan dat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

sypie schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:44:
[...]
Ieder versie van OS X heeft deze mogelijkheid. Apple is in die zin handig bezig voor de eindgebruiker: wil je een andere taal dan kan dat zonder problemen.
Dat zeg ik toch :P

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
offtopic:
Dat is het verschil tussen "een" en "één".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Mensen die hun Macbook bij EK in Engeland hebben gekocht, weten jullie waar die 50 pond verzendkosten op zijn gebaseerd? Ik kan nergens, maar dan ook nergens op de site van de Royal Mail dit bedrag terugvinden voor shipping naar Nederland. Het lijkt mij dan ook veel te hoog.

In de advertentie staat 30 pond, maar in m'n rekening wordt 50 pond verzendkosten berekend. Heb EK al een bericht gestuurd, maar krijg een vaag standaard berichtje terug of ik voor 20 pond wil upgraden naar express shipping :?

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Las Vegas schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 18:42:
Ja dat is waar. Bij nader inzien heb ik maar een voorstel gedaan aan Electronic King op dit beestje: http://www.ebay.nl/itm/NE...ops_ET&boolp=1&quantity=1

Als het voorstel geaccepteerd wordt dan betaal ik een paar tientjes meer dan als de MB meegenomen zou worden uit Amerika. Maar het voelt iets zekerder als ik 't via de UK doe :+ Geen zin in geneuzel met invoerrechten en weet ik veel wat er allemaal nog meer bij komt kijken als je gepakt wordt.
Zo'n voorstel stuur je hem gewoon een berichtje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Peter_Aragorn schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:18:
[...]

Zo'n voorstel stuur je hem gewoon een berichtje voor?
Als het goed is kan je op de advertentiepagina een ''Voorstel doen'', staat een knop in de buurt bij de ''Nu kopen'' knop in ieder geval.

Zo heb ik het gedaan.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Las Vegas schreef op zondag 04 mei 2014 @ 16:25:
[...]

Als het goed is kan je op de advertentiepagina een ''Voorstel doen'', staat een knop in de buurt bij de ''Nu kopen'' knop in ieder geval.

Zo heb ik het gedaan.
En hoeveel ga je er dan onder zitten? Ben ik wel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-06 18:40
Peter_Aragorn schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:47:
[...]

Heb mijn rMBP 13 binnengehaald daar voor een offer van 930 pond!
Komt neer op ca. 1150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Peter_Aragorn schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:47:
[...]

Ik heb 970 pond geboden, dus 30 pond minder. Bij nader inzien had ik nog wel lager kunnen gaan zitten, maar soit :) Heb nu uiteindelijk 1000 pond incl. verzending betaalt, wat omgerekend 1266 euro met de wisselkoers van PayPal.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:32
MTT schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:30:
Ik denk dat 1000gbp omgerekend zo'n 1250 euro is.
Ik heb zelf een macbook pro retina 15" wat hier 2629 euro kost voor 1890 euro gekocht. Dat is ook een aardig voordeel denk ik, moet nog wel even een applecare bijkopen denk ik.
Waar had je dit gekocht ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Dus een procent of 7 er nog onder gaan zitten lukt vaak wel? En dan gewoon vanuit UK, heb je geen last van douane. Toetsenbord is ook hetzelfde dan toch? Ga ik er ook eens rondkijken. Of even paar maand wachten nog. Mijn 13 " 2010 model begint het renderen en editen minder leuk te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Peter_Aragorn schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:41:
Dus een procent of 7 er nog onder gaan zitten lukt vaak wel? En dan gewoon vanuit UK, heb je geen last van douane. Toetsenbord is ook hetzelfde dan toch? Ga ik er ook eens rondkijken. Of even paar maand wachten nog. Mijn 13 " 2010 model begint het renderen en editen minder leuk te vinden...
Geen last van douane inderdaad. En volgens mij importeert EK louter apparaten uit Amerika, welke hij dan doorverkoopt via het VK, de VS en Australïe (dit staat per model aangegeven waarvandaan deze geshipped wordt).

Toetsenbord weet ik niet exact. Voor zover ik weet heb je alleen het euro-teken niet, maar pin me er niet op vast.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479467

Ik heb voor de gein even een vergelijking gemaakt van de RMBP 13 inch prijzen op de Nederlandse, Engelse, Turkse en Duitse Apple website:

2,6-GHz dual-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,1 GHz
8 GB 1600-MHz DDR3L SDRAM
1 TB PCIe-flashopslag

NL: €2329,00
DE: €2299,00
TR: €2091,74 (6099,00 Turkse Lira)
EN: €2314,44 (1899,00 Britse Pond)

Op Schiphol wordt gecontroleerd of een product dat in het buitenland aangeschaft is, echt of namaak is. Namaak producten worden in beslag genomen met als reden: "je hebt hier geen btw over betaald, schendt rechten van originele merk".

Stel dat ik in het buitenland (Turkije) een Apple koop, dan betaal ik in dat land btw. Stel bij aankomst vraagt de douane mij om mijn koffer te openen waar deze RMBP in zit en ik laat mijn kassabon zien. Is dat dan 'oke' of moet je alsnog bepaalde (invoer)kosten betalen?

Of is hetgeen wat ik vertel enkel van toepassing (bon laten zien en doorlopen) wanneer een product binnen de EU is aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
http://www.belastingdiens...rijstelling_van_belasting

Daar staat het allemaal uitgelegd. Laatste cel in de tabel moet je hebben.
U hoeft geen belastingen bij invoer te betalen voor andere goederen die u buiten de EU kocht, als de totale waarde niet meer is dan € 430.
Je moet er dus nog 21% belasting over betalen omdat je over die €430 heen gaat.

Interessanter is dus om te kijken wat het kost met 21% BTW er nog overheen. Vooral in Hongkong is een MacBook goedkoop te verkrijgen. Dan ben je als je gepakt wordt, en 21% BTW nog moet betalen waarschijnlijk alsnog goedkoper uit. Als je niet gepakt wordt heb je geluk, en heb je de MacBook helemaal voor een goede prijs.

Hoe het zit met een land dat bij de EU hoort weet ik zo niet.

Zou handig zijn als hier een soort schema van in de topicstart zou komen :)

[ Voor 21% gewijzigd door ThinkPad op 07-05-2014 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Binnen de EU is er al BTW betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479467

ThinkPadd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 11:07:
http://www.belastingdiens...rijstelling_van_belasting

Daar staat het allemaal uitgelegd. Laatste cel in de tabel moet je hebben.

[...]

Je moet er dus nog 21% belasting over betalen omdat je over die €430 heen gaat.

Interessanter is dus om te kijken wat het kost met 21% BTW er nog overheen. Vooral in Hongkong is een MacBook goedkoop te verkrijgen. Dan ben je als je gepakt wordt, en 21% BTW nog moet betalen waarschijnlijk alsnog goedkoper uit. Als je niet gepakt wordt heb je geluk, en heb je de MacBook helemaal voor een goede prijs.

Hoe het zit met een land dat bij de EU hoort weet ik zo niet.

Zou handig zijn als hier een soort schema van in de topicstart zou komen :)
Thnx. Dan is Japan nog voordeliger. Ik heb dezelfde RMBP samengesteld. Deze kost 224800 Japanse Yen en dat is omgerekend €1589,93

+21% BTW van 333,89 kom je uit op €1923,82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Heb mijn rMBP 13'' van EK vandaag gekregen. Zondag besteld en betaald, en nu dus al binnen middels FedEx express!

Wat een top service :) Allles ziet er goed uit, alleen zit er helaas een Amerikaanse stekker bij waardoor ik er dus nog niets mee kan. Maar even kijken of er winkels in de stad zo'n EU stekkertje verkopen...

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:45
Heb je er ook zo'n lang snoer bij? Anders knip je daar gewoon de stekker af, en zet je er zelf een NL stekker op (2 euro bij Gamma). Misschien minder mooi, maar werkt net zo goed.

Voor zo'n snoer betaal je namelijk 21 euro: http://www.a-mac.nl/apple...kabel-en-europese-stekker 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

ThinkPadd schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 12:41:
Heb je er ook zo'n lang snoer bij? Anders knip je daar gewoon de stekker af, en zet je er zelf een NL stekker op (2 euro bij Gamma). Misschien minder mooi, maar werkt net zo goed.

Voor zo'n snoer betaal je namelijk 21 euro: http://www.a-mac.nl/apple...kabel-en-europese-stekker 8)7
Ik zag de prijs ja, schandalig! Goeie oplossing van je, ben direct even naar de Gamma gereden voor zo'n stekkertje. M'n Mac is inmiddels succesvol aan het laden >:) Bedankt voor de tip!

Kwam ik net alsnog een EU stekker tegen onderin de doos :( Maar dat was voor het verlengen van US naar EU stekker, en nu is het mooier opgelost door gewoon direct een EU stekker erop te zetten.

Nu even lekker ermee spelen maar :9

Tesla M3LR '21

Pagina: 1 ... 18 ... 21 Laatste