fsfikke schreef op donderdag 21 juli 2011 @ 04:00:
Als de verkoper gewoon de echte waarde er op schrijft (hij krijgt problemen als hij dat niet doet en gepakt wordt) moet je over dat bedrag (incl verzendkosten) minimaal nog de BTW afdragen.
Dan wordt het al snel niet meer interessant.
Om bij surfspot in te loggen via de TU Delft gebruik ik mijn TU Delft inlogcodes. Als je die niet hebt lijkt het me ook niet de bedoeling om hem op die manier te kopen. Daarbij vraagt Apple soms om een kopie van je collegekaart etc.
Hmm, bedankt voor de info. Ben ik gelijk wat informatie rijker.
Maar dan is het in principe het BTW tarief van de VS? Dat is 6% tov 19% hier. Dus als het normaliter $1299,98 kost * 1,06 = $1377,98. Omgerekend naar euro's is dat ongeveer €966,93 met de huidige valuta. Zou moeten uitkomen op €960, - tot uiterlijk €1000, - euro? Of heb ik het mis?
Heb even zitten rekenen verder. Als TU Delft 12% korting geeft, ben ik nog steeds goedkoper uit bij EK. €1011, - wordt hij bij Surfspot ipv €1149, - normale Apple tarief. Mocht het bij EK wel tegen de 1000 euro gaan worden dan is het wel verstandiger om via Surfspot te bestellen met TU Delft inlog (heb een neefje die daar op school zit).
Even nog goed nachecken alles dus.
EDIT: Heb met Sam van EK afgesproken dat ik eentje uit GB kan krijgen voor dezelfde prijs. Dus dan krijg ik geen kosten vanuit de VS. Deze werd officieel €100, - omgerekend aangeboden, maar toch heeft hij hem voor die prijs kunnen doen. Nu even kijken hoe het met de betaling ervan zit. PayPal en eBay laten het normale tarief zien en niet de afgesproken prijs. Wacht eerst totdat hij die aanpast voordat ik ga betalen.
[
Voor 13% gewijzigd door
Draicon op 21-07-2011 05:05
]