Ik weet dat ik de 15" (late 2013) die voor 2000 nogwat euro op EK stond voor 1600 mocht kopen. En Apple garantie is wereldwijd
Wow, dat is wel erg nice! Mja ik heb nu het hoogste model voor ruim €500 minder dan bij Apple6pack15 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:18:
Ik weet dat ik de 15" (late 2013) die voor 2000 nogwat euro op EK stond voor 1600 mocht kopen. En Apple garantie is wereldwijd
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Laat maar weten hoe de afhandeling verder afloopt. Ben van plan om binnenkort zelf een aan te schaffen..Peter_Aragorn schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 07:25:
Hoogste model 15" van 2014.
Duurde iets langer, vanwege die eCheck of zoiets. Volgende keer dus eerst geld op Paypal zetten en daarna pas kopen. Heeft met de hoogte van het bedrag te maken.
Deze eCheck is vandaag gechecked. Nu krijg ik de vraag of ik Priority shipping wil met Fedex of dat ze gewone Royal Mail moeten doen. Fedex is uiteraard bijbetalen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Komen ze ook lekker op tijd mee trouwens.
Deze eCheck is vandaag gechecked. Nu krijg ik de vraag of ik Priority shipping wil met Fedex of dat ze gewone Royal Mail moeten doen. Fedex is uiteraard bijbetalen.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Komen ze ook lekker op tijd mee trouwens.
Ik heb zaterdag het hoogste 13" model van 2014 besteld. Heb met paypal directe overschrijving betaald en kreeg gisteren al een mailtje dat die verzonden is. In de advertentie staat dat het uit Duitsland verzonden zou worden maar het is toch UK met FedEx.
is de wereldwijde garantie niet één jaar ipv de verplichte twee in Europa?6pack15 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:18:
Wat snel. Ik heb serieus 21 augustus betaald... Bleef heel lang op pending staan, terwijl het geld binnen twee dagen van mijn bankrekening af was.slaven84 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:41:
Ik heb zaterdag het hoogste 13" model van 2014 besteld. Heb met paypal directe overschrijving betaald en kreeg gisteren al een mailtje dat die verzonden is. In de advertentie staat dat het uit Duitsland verzonden zou worden maar het is toch UK met FedEx.
Nu maar wel voor Fedex gekozen trouwens. Wil hem nu gewoon snel hebben.
Laatst heb ik ook een 13" mb pro besteld bij EK ( de variant vanuit Duitsland). Deze werd ook via de UK geleverd middels FedEx en was binnen 2 dagen na bestellen afgeleverd. Het was mijn eerste aankoop via ebay welke, door mijn schuld, niet vlekkeloos verliep, maar ze hebben goed en snel geholpen. Wat mij betreft een aanrader, zeker gezien de prijs.Peter_Aragorn schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:57:
[...]
Wat snel. Ik heb serieus 21 augustus betaald... Bleef heel lang op pending staan, terwijl het geld binnen twee dagen van mijn bankrekening af was.
Nu maar wel voor Fedex gekozen trouwens. Wil hem nu gewoon snel hebben.
Dan heb ik echt pech denk ik. Checken van de betaling duurde van 21 augustus tot 2 september. -_-
Maar komt vast goed :)!
Mijn vriendin had laatst ook dat een betaling via Paypal weken duurde voordat ie gecheckt werd, terwijl dat normaal nooit zo is. Mss dat er iets veranderd is aan de kant van PP?Peter_Aragorn schreef op donderdag 04 september 2014 @ 00:09:
Dan heb ik echt pech denk ik. Checken van de betaling duurde van 21 augustus tot 2 september. -_-
Ligt eraan of je kiest voor een betaling via je bankrekening of via een creditcard. Zelf ook een 13" (van 1400 voor 1200) gekocht via bank, dat duurde twee weken en afgelopen week een 15" met creditcard (van 1600 naar 1500) . Helaas ben ik nog niet thuis geweest, maar die zou er moeten zijn.
@Judaz de garantie via Apple is 1 jaar, maar volgens Europese wetgeving geld er een hardware garantie van 2 jaar. Als ze moeilijk doen gewoon zeggen dat je je wilt beroepen op het consumentenrecht oid
@Judaz de garantie via Apple is 1 jaar, maar volgens Europese wetgeving geld er een hardware garantie van 2 jaar. Als ze moeilijk doen gewoon zeggen dat je je wilt beroepen op het consumentenrecht oid
Anoniem: 587363
Even een kleine bump, ik ben toevallig op EK beland toen ik hier wat topics doorlas, en ik heb toch even gauw wat kleine vraagjes, want ben ze hier in dit topic niet zo gauw tegengekomen;
Betreft het een ongeopende doos met seal en al? Ik wil namelijk geen refurbished of dergelijke, wat is jullie ervaring?.
Prijsverschil tussen MBP 15,4 inch eind 2013 en begin 2014 is 100 euro. eind 2013 voor 1555 euro en nieuwste model voor 1650. Vind 100 euro nog vrij veel of doe ik er verstandiger aan door voor het nieuwe model te kiezen? En stel ik neem de 2014, dan zou ik ook nog een lager bod uit kunnen brengen. Wat is de bodemprijs voor de mbp uit 2013, iemand enig idee?
Betreft het een ongeopende doos met seal en al? Ik wil namelijk geen refurbished of dergelijke, wat is jullie ervaring?.
Prijsverschil tussen MBP 15,4 inch eind 2013 en begin 2014 is 100 euro. eind 2013 voor 1555 euro en nieuwste model voor 1650. Vind 100 euro nog vrij veel of doe ik er verstandiger aan door voor het nieuwe model te kiezen? En stel ik neem de 2014, dan zou ik ook nog een lager bod uit kunnen brengen. Wat is de bodemprijs voor de mbp uit 2013, iemand enig idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 587363 op 18-09-2014 23:01 ]
Ik heb zelf een paar weekjes geleden de basis 2014 15,4 mbpr gekocht bij EK. Hij staat er volgens mij op voor 1650 euro, en het laagste wat hij wilde gaan was 1500.
Nu twee keer een mb gekocht daar, allebei nog in het plastic en volle garantie (serialno invoeren op apple). Je krijgt een verloopje voor je oplader die je gewoon aan het uiteinde kan laten zodat je het volledige snoer kunt gebruiken.
Nu twee keer een mb gekocht daar, allebei nog in het plastic en volle garantie (serialno invoeren op apple). Je krijgt een verloopje voor je oplader die je gewoon aan het uiteinde kan laten zodat je het volledige snoer kunt gebruiken.
Ah zo.. maar wat is precies het verschil tussen het eu en us model? Als ik geen verloop wil zou ik ook hier een nederlandse charger kunnen kopen en die er op aan sluiten, heb ik niet zo'n verloop eraan.
Dat klopt, kost je wel 90euro voor het 15,4 model (de 85w magsafe 2 lader).
Verschil is voor de rest het toetsenbord, moet je maar even googlen en dat die lader anders is.
Verschil is voor de rest het toetsenbord, moet je maar even googlen en dat die lader anders is.
Zojuist via EK op Ebay een 15 inch Macbook pro 2014 gekocht met 256gb SSD voor 1550 euro inclusief verzenden. Er staat helaas wel, aangezien ik met paypal betaald heb, dat de transactie tussen 29 sep en 6 oktober verwerkt wordt -.- . Denken jullie dan dat hij hem op die datum pas verstuurd, of is een bevestiging van de betaling genoeg? Verder ben ik erg blij met deze macbook en scheelt het toch een hele hoop, vergeleken met de apple store.
Mensen die ervaring hebben met het bestellen? Wou graag de macbook pro 13 inch retina die van 1099. en in nederland is die 1329. zou ik nog wat van de prijs kunnen afpraten bij hem? en hoe kan het zoveel goedkoper
Add me op Stadia: Gloogle
Had hetzelfde hier. Helaas moet je wachten tot de betaling verwerkt is.ajax4life123 schreef op zondag 21 september 2014 @ 22:12:
Zojuist via EK op Ebay een 15 inch Macbook pro 2014 gekocht met 256gb SSD voor 1550 euro inclusief verzenden. Er staat helaas wel, aangezien ik met paypal betaald heb, dat de transactie tussen 29 sep en 6 oktober verwerkt wordt -.- . Denken jullie dan dat hij hem op die datum pas verstuurd, of is een bevestiging van de betaling genoeg? Verder ben ik erg blij met deze macbook en scheelt het toch een hele hoop, vergeleken met de apple store.
Oke, ik zat dus ook zo te kijken naar de Macbook Air bij EK nu zag ik dat de 11,6 inch en 13,3 inch allebei werden aangeboden voor 850 euro? allebei uit 2014. Lijkt me slimmer dat ik dan denk ik voor de 13.3 inch gaat en hoeveel zal ik eronder kunnen gaan
[ Voor 79% gewijzigd door Pukson op 01-10-2014 17:26 ]
Add me op Stadia: Gloogle
Anoniem: 497450
Goededag allen,
Ik blijf na grondig lezen, zoeken en nog meer lezen tóch met een raar gevoel zitten. Het lijkt allemaal zo simpel als ik het hier lees (een MBP uit het buitenland halen etc.), en je bent wel gek als je het niet doet (€ uitsparen) Om mijn onrust wat te bekoelen toch maar even reageren hier.
Ik (ben een simple muts) heb zelf een unibody uit 2009 en die is onderhand wel toe aan vervanging. Mijn vriend komt binnenkort over uit Canada, en kan er zodoende eentje voor me meenemen. Mijn voorkeur (13", 2,8 GHz i5, 16GB, 256 GB SSD) zou hier € 1829,- kosten en daar CAN$ 1899,- oftewel € 1350,-. Die € 500,- zou ik dan mooi voor een vliegticket kunnen gebruiken, om later naar hem te gaan
Maar goed, da's een ander (liefdes-)verhaal. Mijn punt is dit; om risico's te verkleinen als hij hier de EU binnenkomt (douane Schiphol) wordt er aangeraden om er bv. al wat foto's ed. op te zetten. Beetje simpele vraag, maar moet je daarvoor je lappie niet eerst registreren bij Apple? Kan hij evt. mijn Apple id. daarvoor gebruiken? Ik weet niet in hoeverre de douane eea nakijkt?
Dus;
-zonder doos in je handbagage meenemen?
-en eea installeren/in gebruik nemen?
- documentatie ed per post nasturen?
Het klinkt me allemaal zo simpel in de oren, dat ik het me bijna niet kan voorstellen. Zijn er misschien nog meer dingen die handig zijn of waarop te letten??? Wat zijn de ervaringen van mensen bij wie het verkeerd ging? 'Gewoon' de boete betalen (invoerrechten én btw?) Het laatste wat ik wil is mijn vriend met 'gedoe' met de marechaussee opzadelen als ie hier komt.
En -last but not least- is er nog een groot verschil met het 'internationaal engels' of 'Nederlands' toetsenbord en het 'English' toetsenbord zoals ze dat in Canada kennen? Las ergens over de 'dode' toetsen combi's zoals de trema en umlaut die we hier in Europa zoveel gebruiken.
Thanks voor het helemaal uitlezen
Zou heel blij zijn als hier reacties op komen.
Ik blijf na grondig lezen, zoeken en nog meer lezen tóch met een raar gevoel zitten. Het lijkt allemaal zo simpel als ik het hier lees (een MBP uit het buitenland halen etc.), en je bent wel gek als je het niet doet (€ uitsparen) Om mijn onrust wat te bekoelen toch maar even reageren hier.
Ik (ben een simple muts) heb zelf een unibody uit 2009 en die is onderhand wel toe aan vervanging. Mijn vriend komt binnenkort over uit Canada, en kan er zodoende eentje voor me meenemen. Mijn voorkeur (13", 2,8 GHz i5, 16GB, 256 GB SSD) zou hier € 1829,- kosten en daar CAN$ 1899,- oftewel € 1350,-. Die € 500,- zou ik dan mooi voor een vliegticket kunnen gebruiken, om later naar hem te gaan
Maar goed, da's een ander (liefdes-)verhaal. Mijn punt is dit; om risico's te verkleinen als hij hier de EU binnenkomt (douane Schiphol) wordt er aangeraden om er bv. al wat foto's ed. op te zetten. Beetje simpele vraag, maar moet je daarvoor je lappie niet eerst registreren bij Apple? Kan hij evt. mijn Apple id. daarvoor gebruiken? Ik weet niet in hoeverre de douane eea nakijkt?
Dus;
-zonder doos in je handbagage meenemen?
-en eea installeren/in gebruik nemen?
- documentatie ed per post nasturen?
Het klinkt me allemaal zo simpel in de oren, dat ik het me bijna niet kan voorstellen. Zijn er misschien nog meer dingen die handig zijn of waarop te letten??? Wat zijn de ervaringen van mensen bij wie het verkeerd ging? 'Gewoon' de boete betalen (invoerrechten én btw?) Het laatste wat ik wil is mijn vriend met 'gedoe' met de marechaussee opzadelen als ie hier komt.
En -last but not least- is er nog een groot verschil met het 'internationaal engels' of 'Nederlands' toetsenbord en het 'English' toetsenbord zoals ze dat in Canada kennen? Las ergens over de 'dode' toetsen combi's zoals de trema en umlaut die we hier in Europa zoveel gebruiken.
Thanks voor het helemaal uitlezen
Volgens mij komt het doordat hij in Amerika woont en een studentenpas heeft.Pukson schreef op maandag 22 september 2014 @ 23:26:
Mensen die ervaring hebben met het bestellen? Wou graag de macbook pro 13 inch retina die van 1099. en in nederland is die 1329. zou ik nog wat van de prijs kunnen afpraten bij hem? en hoe kan het zoveel goedkoper
Daardoor de prijzen
Hoe bevallen de macbooks van electronic king?
Hoelang duurt een verzending?
Denk er namelijk overna om er eentje te halen binnenkort. Scheelt 200-300€ euro
Je antwoord staat meerdere keren in dit topic. Lees het topic dus nog eens door en je hebt wat ervaringen. Op internet staan ook genoeg reviews.lindseysew schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 20:59:
Hoe bevallen de macbooks van electronic king?
Tja het staat er een beetje onduidelijk in eigenlijk... 
Hij heeft er al bijna 40.500 items verkocht...
Natuurlijk ook heel veel iTunes cards, maarjah
Volgens mij gaat het toch goed?
Ik hoef de macbook niet direct te hebben als het 200-300 euro gaat schelen...

Hij heeft er al bijna 40.500 items verkocht...
Natuurlijk ook heel veel iTunes cards, maarjah

Volgens mij gaat het toch goed?
Ik hoef de macbook niet direct te hebben als het 200-300 euro gaat schelen...
[ Voor 17% gewijzigd door lindseysew op 19-10-2014 12:28 ]
ik heb een tijdje terug bij E.K (via Ebay) een MacBook Pro Retina 13 inch 256Gb SSD, 8Gb RAM gekocht. In 1ste instantie ging de communicatie zeer stroef (na betaling). Ook de beloofde levering ging niet helemaal zoals afgesproken.
Uiteindelijk na 5 dagen thuis ontvangen en voor het ongemak heeft ie mij de 512Gb SSD variant opgestuurd voor de prijs van een 256Gb.
Totaal: ong 1320 euro incl verzending voor de 512Gb Pro Retina is geen slechte deal denk ik zo ;-)
Uiteindelijk na 5 dagen thuis ontvangen en voor het ongemak heeft ie mij de 512Gb SSD variant opgestuurd voor de prijs van een 256Gb.
Totaal: ong 1320 euro incl verzending voor de 512Gb Pro Retina is geen slechte deal denk ik zo ;-)
Heb ook ongeveer 2 maand geleden een 13" MBP bij EK gekocht.
Alles ging prima, binnen paar dagen had ik hem in huis..
Alles ging prima, binnen paar dagen had ik hem in huis..
Je moet zelf de risico's overwegen. Zoals je kunt lezen, is het bij een aantal mensen soepen verlopen en bij anderen weer niet (helemaal)lindseysew schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:43:
Is het aan te raden voor mij?
Ik heb niet alle posts in dit topic gelezen (sorry, is het iets te lang voor) en enkel searches gedaan en kwam slechts 1x tegen dat iemand met vertraging de macbook kreeg en daar uiteindelijk ook nog voor werd gecompenseerd.slaven84 schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:38:
[...]
Je moet zelf de risico's overwegen. Zoals je kunt lezen, is het bij een aantal mensen soepen verlopen en bij anderen weer niet (helemaal)
Daarnaast lees ik dat de communicatie niet altijd even soepel verloopt, maar dat raakt het product zelf natuurlijk niet.
Of lees ik nu over een paar horrorverhalen of andere nadelige dingen heen?
[ Voor 12% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-10-2014 14:42 ]
Dat is het probleem 
Tja ik wil liever geen risico's nemen nee, ik wil graag dat ik krijg waar ik voor hebt betaald..
Maar als het mij 400 euro gaat schelen dan zit ik toch letterlijk te twijfelen...
Mijn budget is echter maximaal 1600€ voor een gesealde
Ik heb immers koperbescherming ?

Tja ik wil liever geen risico's nemen nee, ik wil graag dat ik krijg waar ik voor hebt betaald..
Maar als het mij 400 euro gaat schelen dan zit ik toch letterlijk te twijfelen...
Mijn budget is echter maximaal 1600€ voor een gesealde

Ik heb immers koperbescherming ?
Je zal gewoon je laptop krijgen daar hoef je je niet druk over te maken maar je zal wellicht even moeten pushen via de e-mail zodat het snel verzonden wordt. Via Paypal kan de betaling wel een week of 2 duren wegens verificatie en allerlei veiligheidszaken. Daar kan EK niets aan doen ik zou ook geen laptop van 2000 euro van te voren versturen. Geduld moet je dus wel hebben.
Communicatief kan het beter bij EK (alhoewel ze altijd wel reageren) maar goed je betaald ook minder en wanneer je uiteindelijk je laptop krijgt dan ben je dat vergeten. Wil je dat het probleemloos gaat dan is het simpel betaal dan de 400 euro meer in de winkel of in de Apple Store en koop hem daar, heb je meteen je product en hoef je nergens achteraan.
Communicatief kan het beter bij EK (alhoewel ze altijd wel reageren) maar goed je betaald ook minder en wanneer je uiteindelijk je laptop krijgt dan ben je dat vergeten. Wil je dat het probleemloos gaat dan is het simpel betaal dan de 400 euro meer in de winkel of in de Apple Store en koop hem daar, heb je meteen je product en hoef je nergens achteraan.
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
Nee inderdaad, heb je gelijk aan!
Maar ik denk dat het toch die 400 euro wel waard is?
Hoe zit het met de garantie? 1 of 2 jaar?
Moet ik dan naar de Apple store als er iets misgaat?
Maar ik denk dat het toch die 400 euro wel waard is?
Hoe zit het met de garantie? 1 of 2 jaar?
Moet ik dan naar de Apple store als er iets misgaat?
Zo, ben nu ook met Sam aan het mailen over een MPB met AppleCare (lijkt me toch wel rlx als ik hem in buitenland haal). Ik lees hier dat je op ongeveer 10% korting zou moeten kunnen rekenen. Hoeveel zou de AppleCare extra mogen kosten bij Sam?
Verder vroeg ik me af hoe snel e.e.a. gaat als je niet via PayPal maar gewoon direct de credit card betaalt. Kan er dan wel snel tot verzending worden overgegaan?
Verder vroeg ik me af hoe snel e.e.a. gaat als je niet via PayPal maar gewoon direct de credit card betaalt. Kan er dan wel snel tot verzending worden overgegaan?
De betaling via ebay gaat toch direct af van je paypal account?
Ik zie soms dat het een paar weken gaat duren
Aangezien het om grotere bedragen gaat wacht Paypal eerst en halen ze het geld eerst van je bankrekening dat kost wat tijd met verificatie met je bank enz. Zou leuk zijn als iemand je Paypal wachtwoord achterhaald en meteen even 2000 euro van je bankrekening af kan halen. Met kleine bedragen schiet Paypal het in principe voor dus dan gaat het sneller.lindseysew schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:38:
De betaling via ebay gaat toch direct af van je paypal account?
Ik heb er geen ervaring mee maar direct met CC zou snel moeten gaan. Dan heb je eventueel bescherming van de CC maatschappij.
[ Voor 10% gewijzigd door Jurgen_V op 20-10-2014 15:43 ]
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
OK, thx.Jurgen_V schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:42:
Ik heb er geen ervaring mee maar direct met CC zou snel moeten gaan. Dan heb je eventueel bescherming van de CC maatschappij.
Probeer nu te onderhandelen met Sam, maar gaat nog niet heel hard. Aanbieding op Ebay is £949 pond voor 13.3" MPBr. Daar wil ik dan AppleCare bij. Dat zou normaal bij Apple £199 kosten, dus totaal £1148. Bod van Sam is nu £1099 en hij wil vooralsnog niet lager gaan.
Als ik het zo in dit topic lees, dan zou 10% korting mogelijk moeten zijn. Dus rond de £1030, maar dat accepteerde hij niet.
Zijn de kortingen nu misschien lager? Of wil ik er misschien gewoon te veel vanaf hebben?
Update: hij zit nu op £1079,99, maar dan mag ik nog wel £29,99 shipping aftikken.
[ Voor 5% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-10-2014 18:14 ]
10% van de applecare toch
?
Ik vind 1099 wel netjes
Ik vind 1099 wel netjes
Ben er met Sam uit voor een prijs, maar hij wil dat ik via paypal betaal. Ik las hier dat het dan lang kan duren voordat je betaling is geverifieerd door PayPal. Betaal dus liever direct via cc ipv dat PayPal ertussen zit.
Weet iemand hoe je er toch voor kan zorgen dat die betaling via PayPal meteen is geverifieerd?
Update: Damn, dacht ik eruit te zijn, blijkt hij bij zijn advertentie een wisselkoers te hebben gebruikt die 4% lager is dan PayPal - de enige betaaloptie die er is - hanteert.... Lekker misleidend dus. Ik snap dat het een beetje kan wisselen gedurende de dag misschien, maar dit is gewoon 4% en niet een paar euro. Ben benieuwd wat hij nu gaat reageren. Bij onderhandelen was hij heel snel en nu ineens een stuk trager
Update2: het is gelukt. Nu de corrrecte prijs en verzending vanuit Duitsland. Hij zou er donderdag moeten zijn.
Overigens geeft PayPal gewoon aan dat alle betalingen (moest er twee afzonderlijk doen ivm Apple Care) direct zouden zijn verwerkt.
Weet iemand hoe je er toch voor kan zorgen dat die betaling via PayPal meteen is geverifieerd?
Update: Damn, dacht ik eruit te zijn, blijkt hij bij zijn advertentie een wisselkoers te hebben gebruikt die 4% lager is dan PayPal - de enige betaaloptie die er is - hanteert.... Lekker misleidend dus. Ik snap dat het een beetje kan wisselen gedurende de dag misschien, maar dit is gewoon 4% en niet een paar euro. Ben benieuwd wat hij nu gaat reageren. Bij onderhandelen was hij heel snel en nu ineens een stuk trager
Update2: het is gelukt. Nu de corrrecte prijs en verzending vanuit Duitsland. Hij zou er donderdag moeten zijn.
Overigens geeft PayPal gewoon aan dat alle betalingen (moest er twee afzonderlijk doen ivm Apple Care) direct zouden zijn verwerkt.
[ Voor 53% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 20-10-2014 23:38 ]
Via paypal?
Ben benieuwd hoe het afloopt Oscar. Als het bij jou ook goed gaat. Dan neem ik er ook een, scheelt mij verdomd teveel
Ben benieuwd hoe het afloopt Oscar. Als het bij jou ook goed gaat. Dan neem ik er ook een, scheelt mij verdomd teveel
[ Voor 84% gewijzigd door lindseysew op 21-10-2014 06:53 ]
Hoezo is het eigenlijk zoveel goedkoper via elektronic king?
Wat hij vertelde is dat hij een studentenpas heeft, en daarvan de prijzen + korting als student = dubbel zo goedkoop dan in NederlandBigg Balls schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 08:53:
Hoezo is het eigenlijk zoveel goedkoper via elektronic king?
Daar geloof ik dus niks van, de studentenkorting in de US was niet zo hoog (heb er gestudeerd in het iPod tijdperk) en kan met niet voorstellen dat het in de UK beter is...
Kwam ook dit topic nog tegen op Macrumors waar toch wisselende verhalen staan maar waar ook uitgelegd staat dat het af en toe een discutabel aanbod is en er gespeeld wordt met de BTW...
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1118651
Kwam ook dit topic nog tegen op Macrumors waar toch wisselende verhalen staan maar waar ook uitgelegd staat dat het af en toe een discutabel aanbod is en er gespeeld wordt met de BTW...
[ Voor 7% gewijzigd door Bigg Balls op 21-10-2014 10:55 . Reden: Link vergeten ]
Misschien handig om te melden dat ik dat niet had met PayPal. Mijn betaling werd gewoon direct geaccepteerd en de notebook is maandagnacht besteld en heb nu al een track&trace code gekregen met verwachting dat notebook morgen zou worden geleverd.Jurgen_V schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 15:09:
Via Paypal kan de betaling wel een week of 2 duren wegens verificatie en allerlei veiligheidszaken. Daar kan EK niets aan doen ik zou ook geen laptop van 2000 euro van te voren versturen. Geduld moet je dus wel hebben.
Communicatief is Sam inderdaad niet de handigste. Hij is wel snel met reageren, alleen reageert hij vaak niet volledig of vaag, waardoor je vragen 100x moet stellen voordat je echt antwoord hebt.
Oscar, had jij trouwens dat bedrag op de paypal staan?
Nope. Ik heb helemaal niks op mijn PayPal staan. Het is gewoon gekoppeld aan mijn creditcard.
Oh op die manier, hmmm...
Dan zou het toch ook snel gaan als ik hem gewoon via de bank heb gekoppeld?
Dan zou het toch ook snel gaan als ik hem gewoon via de bank heb gekoppeld?
Kak. Zojuist de MBP ontvangen. Niet gesealed en duidelijk al eens in iemand anders zijn handen geweest. Krasjes aan buitenkant en het papiertje tussen scherm en toetsenbord gescheurd. Niks geen nieuwe MBP. ben benieuwd hoe dit wordt opgelost.
hij blijkt ook nog eens niet normaal op te starten. Krijg een wit scherm. Duidelijk een maandagochtendmodelletje waar ik mijn vingers niet aan ga branden.
hij blijkt ook nog eens niet normaal op te starten. Krijg een wit scherm. Duidelijk een maandagochtendmodelletje waar ik mijn vingers niet aan ga branden.
[ Voor 24% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 23-10-2014 16:04 ]
Pffff, klote zooi ik ga dus niks bij die gast halen.... Verdomme...
Dat het bij zoveel mensen goed gaat, en dan toch weer mis...
Dat het bij zoveel mensen goed gaat, en dan toch weer mis...
[ Voor 31% gewijzigd door lindseysew op 23-10-2014 13:46 ]
Heb MBPr teruggestuurd. Krijg 50 pond extra korting, Sam betaalt de verzendkosten en dan ontvang ik als het goed is nu wel een nieuwe en gesealde MBPr in plaats van een model waar iemand al had mee zitten spelen en die meteen een white screen gaf bij opstarten.
Lijkt me schappelijke tegemoetkoming, maar had het liever in één keer goed gehad.
Lijkt me schappelijke tegemoetkoming, maar had het liever in één keer goed gehad.
Is het trouwens nog mogelijk om BTW terug te vragen over een MacBook die je bij EK koopt?
Op de Ebay pagina staat namelijk dat er geen VAT op de MacBook zit.
Btw terugvragen uit andere EU-landenTimons106 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:49:
Is het trouwens nog mogelijk om BTW terug te vragen over een MacBook die je bij EK koopt?
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Bedankt, maar zo ver was ik ook al
Het probleem is dat de verkoper aangeeft dat er geen VAT op zit, maar kan dat überhaupt wel?
Ja, bij zakelijke verkoop naar andere landen binnen de EU wordt de btw (oftewel vat) naar jou verlegd. Jij bent dan zelf verantwoordelijk voor het afdragen ervan.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Oke, moet ik dan 21% bij het bedrag optellen? Ofwel wordt de MacBook eigenlijk 21% duurder. Of kan ik 21% aftrekken van het bestaande bedrag?CyBeR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:14:
Ja, bij zakelijke verkoop naar andere landen binnen de EU wordt de btw (oftewel vat) naar jou verlegd. Jij bent dan zelf verantwoordelijk voor het afdragen ervan.
Anoniem: 388253
Hierbij mijn ervaring met Electronic King op E-bay. Ik was op zoek naar een MacBook Pro 13" 8Gb ram en 256 Gb SSD. Kost in NL 1529 euro. Bij EK waren er 2 prijzen, 1 in GBP en 1 in euro (Duitsland). Ik ben voor de laatste gegaan. Heb getracht wat van de prijs af te krijgen en uiteindelijk 1200 euro betaald. Toen las ik deze site en kreeg een onwel gevoel, gezien de ellende die ik van sommigen tegenkom.
Op donderdag besteld en betaald via PayPal. Vervolgens werd de laptop verzonden uit de USA en kwam met FedEx via Parijs en Ridderkerk uiteindelijk op de afgesproken dag, te weten maandag, bij mij aan.
Keurig verpakt in stevig karton. Eerst kwam ik een verloopstekker tegen voor USA naar NL en toen de witte doos met de Macbook Pro. Geheel in ongeschonden cellofaan verpakt. Dus nooit geopend geweest. Klokgaaf en functioneert zonder enig probleem.
Kortom, ik ben een zeer tevreden klant. Sneu voor de mensen die het minder getroffen hebben, maar ik kan in ieder geval niet klagen en behoor dus tot die ruim 99% die een goede beoordeling kan geven.
Op donderdag besteld en betaald via PayPal. Vervolgens werd de laptop verzonden uit de USA en kwam met FedEx via Parijs en Ridderkerk uiteindelijk op de afgesproken dag, te weten maandag, bij mij aan.
Keurig verpakt in stevig karton. Eerst kwam ik een verloopstekker tegen voor USA naar NL en toen de witte doos met de Macbook Pro. Geheel in ongeschonden cellofaan verpakt. Dus nooit geopend geweest. Klokgaaf en functioneert zonder enig probleem.
Kortom, ik ben een zeer tevreden klant. Sneu voor de mensen die het minder getroffen hebben, maar ik kan in ieder geval niet klagen en behoor dus tot die ruim 99% die een goede beoordeling kan geven.
Top geregeld dan toch? Ik ging voor exact dezelfde en ook uit Duitsland, maar kreeg dus helaas geen versie die nog netjes in het cellofaan zat. Teruggestuurd en wordt omgeruild, dus zal wel goedkomen. Krijg ook nog 50 pond extra korting, dus uiteindelijk net iets meer dan 1300 euro betaald inclusief bezorgen en AppleCare (kan ik bij een defect tenminste naar de Apple store om de hoek). Uiteindelijk zal de ellende dus wel meevallen, aannemende dat het nu verder op rolletjes verloopt. Het is alleen vervelend dat ik tig keer tegen hem zeg dat ik een nieuwe in cellofaan wil en een gebruikte kreeg, waardoor ik wat extra "gezeik" heb. Maar dat is gewoon part of the game en kan bij elke webshop gebeuren.
Zo duur is het ook weer niet, zo een cellofaanapparaat
Anoniem: 359213
Je kan anders toch ook gewoon naar een Apple store om de hoek? (Als hij nog binnen de garantie periode is) Je hebt bij je Apple producten gewoon wereldwijde dekking!Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:00:
Top geregeld dan toch? Ik ging voor exact dezelfde en ook uit Duitsland, maar kreeg dus helaas geen versie die nog netjes in het cellofaan zat. Teruggestuurd en wordt omgeruild, dus zal wel goedkomen. Krijg ook nog 50 pond extra korting, dus uiteindelijk net iets meer dan 1300 euro betaald inclusief bezorgen en AppleCare (kan ik bij een defect tenminste naar de Apple store om de hoek). Uiteindelijk zal de ellende dus wel meevallen, aannemende dat het nu verder op rolletjes verloopt. Het is alleen vervelend dat ik tig keer tegen hem zeg dat ik een nieuwe in cellofaan wil en een gebruikte kreeg, waardoor ik wat extra "gezeik" heb. Maar dat is gewoon part of the game en kan bij elke webshop gebeuren.
Slechts één jaar en los daarvan: mijn ervaring is dat Apple er alles aan doet geen garantie te geven. Hopelijk is dat met AppleCare anders. Die zekerheid zou ik normaal overigens niet kopen, maar wel nu ik EK iets minder vertrouw dan andere webwinkels.Anoniem: 359213 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 12:40:
[...]
Je kan anders toch ook gewoon naar een Apple store om de hoek? (Als hij nog binnen de garantie periode is) Je hebt bij je Apple producten gewoon wereldwijde dekking!
Dat is toch opmerkelijk. Zelf zegt hij nadrukkelijk op zijn shop dat alle modellen ongebruikt zijn, en het nog in de originele verpakking zit. Verder is dat terugsturen ook een duur geintje. Heb je daar die 50 pond korting voor gekregen?Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 11:00:
Die 50 pond is voor het ongemak. Daarnaast betaalt hij ook de kosten van EUR 27,- voor de retourzending.
Oh dat is dan wel erg netjes. Toch opmerkelijk dat hij zo'n geopend en wellicht gebruikt apparaat opstuurt.Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:05:
Die 50 pond is voor het ongemak. Daarnaast betaalt hij ook de kosten van EUR 27,- voor de retourzending.
Mensen hebben retourrecht. Dat doen webshops toch ook? Enige vervelende is dat ik vooraf had aangegeven dat juist niet te willen, waardoor ik nu mijn MBPr nog niet heb.
Mm ja oké, zit wat in. Ja dat is zeker vervelend, maar een vergoeding van 50 pond vind ik een behoorlijke tegemoetkoming. Als je het volgende product nu wel in juiste staat ontvangt, mag je toch spreken van een zeer nette afhandeling. Wanneer verwacht je 'm ongeveer?Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:09:
Mensen hebben retourrecht. Dat doen webshops toch ook? Enige vervelende is dat ik vooraf had aangegeven dat juist niet te willen, waardoor ik nu mijn MBPr nog niet heb.
Geen idee, vrijdag met PostNL teruggestuurd. Zou vandaag bezorgd moeten worden, maar track&trace laat nog niet zien wanneer. Daarna moet hij hem ook nog opsturen. Hopelijk lukt het allemaal nog deze week.
Edit: Het kostte wat moeite, maar heb zojuist eindelijk een gesealde MBPr gekregen die volledig in de stickers zat. Samen met een verloopstekker, aangezien het kennelijk een UK-model is die EK op de kop weet te tikken.
Edit: Het kostte wat moeite, maar heb zojuist eindelijk een gesealde MBPr gekregen die volledig in de stickers zat. Samen met een verloopstekker, aangezien het kennelijk een UK-model is die EK op de kop weet te tikken.
[ Voor 36% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 03-11-2014 11:35 ]
Ah tof!Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:24:
Geen idee, vrijdag met PostNL teruggestuurd. Zou vandaag bezorgd moeten worden, maar track&trace laat nog niet zien wanneer. Daarna moet hij hem ook nog opsturen. Hopelijk lukt het allemaal nog deze week.
Timons106 schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 22:49:
CyBeR schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 23:14:
Btw terug vragen op de zaak gaat hier dus niet neem ik aan. Maar het risico lijkt me sowieso redelijk groot als je een dergelijke MacBook op de zaak zet, als er een keer een belastinginspecteur langskomt kun je waarschijnlijk dus nog een 21% bovenop de prijs af tikken als ik bovenstaand verhaal goed begrijp?Timons106 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:17:
[...]
Oke, moet ik dan 21% bij het bedrag optellen? Ofwel wordt de MacBook eigenlijk 21% duurder. Of kan ik 21% aftrekken van het bestaande bedrag?
Hij is zo goedkoop omdat hij zelf al die BTW (VAT) in zn zak heeft gestoken. Laptops zijn dus marge goederen als ik het niet mis heb. Laptopje voor de zaak via normale winkel halen zou ik zeggen
Iemand ervaringen met het kopen van een MacBook in Thailand? Ga mogelijk voor twee weken naar Thailand en ben benieuwd naar de mogelijkheden daar.
Ik zit inmiddels achter m'n tweede macbook uit Thailand. In 2012 een air gekocht en dit jaar een Macbook pro Retina.
Het is aanzienlijk goedkoper wanneer de koers een beetje gunstig staat. Plus je kunt een tax-refund krijgen van 8% wanneer je het land via een internationale luchthaven weer verlaat.
Waar je wel op moet letten is dat je maar 1 jaar garantie hebt i.p.v. de wettelijke garantie van 2 jaar in Europa.
En je moet zorgen dat je een type koopt met US keyboard layout anders krijg je thaise tekens erop en dat kan wel eens voor problemen bij de douane zorgen
en ik zou de doos daar achter laten.
http://store.apple.com/th/mac
Ik heb beide gekocht bij iStudio, dit zijn premium resellers. Ze hebben namelijk geen officiële apple stores in Thailand.
Het is aanzienlijk goedkoper wanneer de koers een beetje gunstig staat. Plus je kunt een tax-refund krijgen van 8% wanneer je het land via een internationale luchthaven weer verlaat.
Waar je wel op moet letten is dat je maar 1 jaar garantie hebt i.p.v. de wettelijke garantie van 2 jaar in Europa.
En je moet zorgen dat je een type koopt met US keyboard layout anders krijg je thaise tekens erop en dat kan wel eens voor problemen bij de douane zorgen
http://store.apple.com/th/mac
Ik heb beide gekocht bij iStudio, dit zijn premium resellers. Ze hebben namelijk geen officiële apple stores in Thailand.
[ Voor 15% gewijzigd door iRobert op 27-12-2014 16:12 ]
Wow, vandaag Macbook gekocht in Japan. Wel "vreemd" keyboard, maar heb voor een Macbook air omgerekend 620 euro betaald. Aanradertje als je er mee kan leven een beetje vreemd keyboard te hebben.
Hubba hubba, geen normaal toetsenbord leverbaar? Is dit het huidige basismodel?swtimmer schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:20:
Wow, vandaag Macbook gekocht in Japan. Wel "vreemd" keyboard, maar heb voor een Macbook air omgerekend 620 euro betaald. Aanradertje als je er mee kan leven een beetje vreemd keyboard te hebben.
In juli een rMBP 13" 256/8GB gekocht in Thailand voor omgerekend zo'n 1200€ met US keyboard. Gekocht in de Powermall in Siam Centre, de enige winkel waar ze dit type MacBook op voorraad hadden met US keyboard.Bigg Balls schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 15:26:
Iemand ervaringen met het kopen van een MacBook in Thailand? Ga mogelijk voor twee weken naar Thailand en ben benieuwd naar de mogelijkheden daar.
Ja, het is een echte en geen namaak
[ Voor 15% gewijzigd door peakrever op 28-12-2014 23:08 ]
Thanks dat scheelt inderdaad aardig qua prijs. Ga t proberen als ik daar ben.
Beetje laat, maar toch nog. Je moet doen alsof je 21% BTW betaald hebt. Als je genoeg BTW heft aan je klanten kun je het verrekenen (en betaal je dus alsnog niks), maar zo niet moet je dus het restant afdragen aan de belastingdienst. De meeste bedrijven heffen meer BTW dan ze betalen aan voorbelasting, maar als je dat een keer niet lukt moet je 't afdragen. Wat dit betreft is verlegde BTW niet anders dan BTW die je al betaalt hebt (voorbelasting); het enige verschil is dat je bij voorbelasting geld terug krijgt en bij verlegde BTW dat nooit kwijt geweest bent.Timons106 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:17:
[...]
Oke, moet ik dan 21% bij het bedrag optellen? Ofwel wordt de MacBook eigenlijk 21% duurder. Of kan ik 21% aftrekken van het bestaande bedrag?
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Jup, het huidige basismodel dat 1029 kost. Helaas niet mogelijk om een US keyboard te krijgen maar het Japanse keyboard is niet heel afwijkend (alleen wat drukker qua opdruk doordat er meer tekens per key gedaan kunnen worden).ThinClientQ schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:29:
[...]
Hubba hubba, geen normaal toetsenbord leverbaar? Is dit het huidige basismodel?
Iemand onlangs nog een MBP bij Elektronic Kings op Ebay besteld? Ben benieuwd naar ervaringen.
Niet echt recent , 5 jaar geleden had ik bij deze verkoper mijn macbook pro gekocht , was volledig in orde. Dat was een UK model met een pondteken boven de 3 en UK stekker.
Ik ben me weer aan het informeren over elektronics king. En zolang alles goed gaat heb je een top deal. Echter loopt het vantijd mis , goed mis. Er zijn enkele gevallen bekend waar men een totaal andere mac krijgt.Vaak een andere keyboard layout (US/UK) , Soms een inferieur model , maar raar genoeg soms een top spec 15" macbook pro , terwijl je een 13" besteld had. En zelfs dan reageren die niet meer op je mails.
http://www.arrse.co.uk/co...f-electronic-king.213688/
Het is geen oplichter , ik heb zelf een mac van hem gekocht , maar voor top service moet je niet doen.
Voor garantie moet je ook echt bij apple zelf zijn , met de standaard 1 jaar (wat uit te breiden is met apple care)
Maar koop je apple care erbij , komt de prijs al dicht in de buurt bij deze verkoper , die 3 jaar garantie biedt http://www.yourmacstore.n...ult/?q=macbook+pro+retina
Ik ben me weer aan het informeren over elektronics king. En zolang alles goed gaat heb je een top deal. Echter loopt het vantijd mis , goed mis. Er zijn enkele gevallen bekend waar men een totaal andere mac krijgt.Vaak een andere keyboard layout (US/UK) , Soms een inferieur model , maar raar genoeg soms een top spec 15" macbook pro , terwijl je een 13" besteld had. En zelfs dan reageren die niet meer op je mails.
http://www.arrse.co.uk/co...f-electronic-king.213688/
Het is geen oplichter , ik heb zelf een mac van hem gekocht , maar voor top service moet je niet doen.
Voor garantie moet je ook echt bij apple zelf zijn , met de standaard 1 jaar (wat uit te breiden is met apple care)
Maar koop je apple care erbij , komt de prijs al dicht in de buurt bij deze verkoper , die 3 jaar garantie biedt http://www.yourmacstore.n...ult/?q=macbook+pro+retina
Ik wil een 15 inch macbook kopen bij EK via Ebay, alleen hanteer Paypal een belachelijke koers. Gezien de huidige koers hoor ik 1680 euro te betalen, reken ik af met Paypal wordt het bedrag 1747 volgens hun calculator, ze berekenen natuurlijk een andere koers en een conversie. Was dat verschil bij jullie ook zo groot? Het liefst reken ik direct bij hem af in Euro's, weet iemand of dat mogelijk is?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 587363 op 14-03-2015 23:41 ]
Je kan bij Paypal ervoor kiezen de koers van je CC te gebruiken als je die gebruikt. Die is alsnog afhankelijk van je voorwaarden niet geweldig, maar iig niet zo schandalig als die van PayPal.
*please delete*
[ Voor 95% gewijzigd door Idutchman op 18-03-2015 13:10 ]
Mensen toevallig nog een Macbook Pro 13'' gekocht bij Electronic King ? Ben benieuwd wat voor prijs je er uiteindelijk voor hebt betaald 8 GB / 256 GB editie. Ben zeer aan het twijfelen of ik deze zou gaan kopen of niet.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Coolblue heeft momenteel een goede aanbieding.Possible schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:39:
Mensen toevallig nog een Macbook Pro 13'' gekocht bij Electronic King ? Ben benieuwd wat voor prijs je er uiteindelijk voor hebt betaald 8 GB / 256 GB editie. Ben zeer aan het twijfelen of ik deze zou gaan kopen of niet.
Met deze koers is Electronic King niet meer echt interessant volgens mij?
http://www.computerstore....8761.625404803.1431680577
Heb je geen gezeur met garantie, non-eu lader (al is die duckhead makkelijk te vervangen), en gedoe met verzenden.
Ik wil een MBPr 15'' bestellen bij Electronic Kings. Waar ben ik beter mee beveiligd met mijn Credit Card van Mastercard of Paypal? Als ik het terug moet sturen dekt Paypal de retourkosten. Daarnaast hanteert de Creditcard een koersopslag van 1,5% t.o.v. de koersopslag van Paypall a la 3,5%.
Via Paypal heb je dubbele bescherming, die van Paypal en van je cc. Bij Paypal er voor kiezen om de koersconversie via je cc te laten lopen. Nooit Paypal zelf de valutaconversie laten doen, zij hanteren belachelijke rates.Anoniem: 587363 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:24:
Ik wil een MBPr 15'' bestellen bij Electronic Kings. Waar ben ik beter mee beveiligd met mijn Credit Card van Mastercard of Paypal? Als ik het terug moet sturen dekt Paypal de retourkosten. Daarnaast hanteert de Creditcard een koersopslag van 1,5% t.o.v. de koersopslag van Paypall a la 3,5%.
Oke dus mijn CC koppelen aan PP en ik zit goed? Ik neem aan dat ik dan met de rate van CC betaal en niet van PP?fsfikke schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 22:41:
[...]
Via Paypal heb je dubbele bescherming, die van Paypal en van je cc. Bij Paypal er voor kiezen om de koersconversie via je cc te laten lopen. Nooit Paypal zelf de valutaconversie laten doen, zij hanteren belachelijke rates.
Dan moet je wel even aangeven bij de koop. Standaard gebruik je de PP koers. Dat moet je dus niet doen.
Lekker!
Nee precies.. Okey, ik zal 't mee maken.Napsju schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:12:
Dan moet je wel even aangeven bij de koop. Standaard gebruik je de PP koers. Dat moet je dus niet doen.
Graag hoor ik hoe jouw koop is afgelopen, want ik twijfel ook heel erg om bij deze koper een macbook 13'' te kopen. Dit omdat hun gewoon de goedkoopste op het web zijn. Maar zoals ik in dit forum zag staan krijg je er wel een uk stekker bij, kan je dan gewoon een opzetstukje gebruiken of moet je een nieuwe macsafe kopen waardoor het al minder interessant is?Anoniem: 587363 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:13:
[...]
Nee precies.. Okey, ik zal 't mee maken.
MagSafes hebben en zogenaamde Duckhead. Dit stukje heeft de pennen van een Engelse stekker of die van welk land dan ook. Je kunt deze zo vervangen. Je kunt zelfs, als een kabel met duckhead je te duur is een simpel "scheerapparaatsnoer" gebruiken. Mijn MagSafe heeft al meer dan 4 jaar zo'n dergelijk snoer er aan zitten. Die aarding die aan het originele snoer zit zal mij een zorg zijn.
Lange Amazon link
Lange Amazon link
Kun je dat als instelling wijzigen of moet je dat per aankoop doen? Ik kan het namelijk niet terugvinden bij de instellingen.Napsju schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 23:12:
Bij de aankoop kun je inderdaad kiezen hoe je wilt dat je creditcard of bankrekening belast wordt.
Lekker!
Nja nu ik inmiddels besloten heb om voor het 13 inch model te gaan, haal ik hem gewoon bij de Apple store in Nederland met studentenkorting voor 1330 euro. Die 70 euro dat Electronic Kings dan goedkoper is, haal ik 'm het liefst uit Nederland. Al scheelt het bij een 15 inch toestel wel te veel en had ik 'm ook wel daar gehaald, maar voor 70 euro loop ik liever geen risico.jordaaaaa schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:48:
[...]
Graag hoor ik hoe jouw koop is afgelopen, want ik twijfel ook heel erg om bij deze koper een macbook 13'' te kopen. Dit omdat hun gewoon de goedkoopste op het web zijn. Maar zoals ik in dit forum zag staan krijg je er wel een uk stekker bij, kan je dan gewoon een opzetstukje gebruiken of moet je een nieuwe macsafe kopen waardoor het al minder interessant is?
Voor dat geld loop ik liever het risico ook niet want ik wil ook graag het 13 inch model. Maar als ik hem via Apple bestel via de studentenkorting kom ik niet onder 1360 uit. Dus hoe heb jij dat gedaan?Anoniem: 587363 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:14:
[...]
Nja nu ik inmiddels besloten heb om voor het 13 inch model te gaan, haal ik hem gewoon bij de Apple store in Nederland met studentenkorting voor 1330 euro. Die 70 euro dat Electronic Kings dan goedkoper is, haal ik 'm het liefst uit Nederland. Al scheelt het bij een 15 inch toestel wel te veel en had ik 'm ook wel daar gehaald, maar voor 70 euro loop ik liever geen risico.
Toevallig heb ik vandaag een 13inch Pro voor 1333 gekocht, via Surfspot. Nou ja ik ben langs de Applestore gegaan en heb gevraagd of ze de prijs konden aanpassen naar die van Surfspot.
Aah dan ga ik dit misschien wel proberen want mijn baas van mij bijbaan( ben nog student) wil hem wel zakelijk kopen zodat het mij de btw scheelt.sebastius schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:48:
Toevallig heb ik vandaag een 13inch Pro voor 1333 gekocht, via Surfspot. Nou ja ik ben langs de Applestore gegaan en heb gevraagd of ze de prijs konden aanpassen naar die van Surfspot.
Je kan hem niet én zakelijk én met onderwijskorting kopen
Sowieso is het voor jou helemaal niet handig: 1 jaar garantie ipv 3 jaar + consumentenrecht.
Al kun je bij Electronic Kings wel tot ongeveer 10% van de prijs korting krijgen, dus dan scheelt het wel weer veel..jordaaaaa schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 23:46:
[...]
Voor dat geld loop ik liever het risico ook niet want ik wil ook graag het 13 inch model. Maar als ik hem via Apple bestel via de studentenkorting kom ik niet onder 1360 uit. Dus hoe heb jij dat gedaan?
Heb je via Electronic Kings ook recht op 2 jaar garantie?