Nee, dit maakt niet uit.Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 18:29:
Ik wil via Paypal betalen op ebay voor de macbook...
Nu vraag ik mij af of het uitmaakt of ik met mijn ABN AMRO kaart via Paypal betaal of CreditCard in verband met verzekering.
Maakt het uit?
Verwijderd
Heb zojuist betaald!! Kreeg een gratis upgrade naar NeXT day delivery!! Dus 2-3 werkdagen... Uiterlijk donderdag dus!!!
Hier nog een nieuwtje uit ElectronicKing-land:
Apple Ipad word binnen 2 weken leverbaar.. Zowel US als UK Dispatch..
Elecktroking wordt met de dag goedkoper... het 15 inch model met de 9600GT 512 mb en 320GB HDD voor omgerekend 1350 euro!
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Ben benieuwd, zet je ook wat foto's online van de verpakkingVerwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:24:
[...]
Heb zojuist betaald!! Kreeg een gratis upgrade naar NeXT day delivery!! Dus 2-3 werkdagen... Uiterlijk donderdag dus!!!
Dat krijgt iedereenVerwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 23:24:
[...]
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Verwijderd
Hmm ok, makes me feel less special
Anywayz, nog altijd geen tracking code... nogal irritant... Zou hij vandaag geven (ook vandaag op de post doen).
Duurde dat bij jou ook langer? 2-3 business days is leuk, maar adn moet hij wel op de post.
Begin mei ga ik naar New York en ben van plan een Macbook te kopen. Iemand nog tips waar deze te kopen? Gewoon bij de Apple store of wellicht elders goedkoper?
Verwijderd
Ok cool, track# binnen..
Ben benieuwd.
Ben benieuwd.
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2010 19:42 ]
Dit klopt toch niet? Deze MBP kost 1299,99 (http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT). Volgens eBay is dat ongeveer 1447 euro.
Maar als ik de koers converter van de GWK site gebruik, kom ik uit op 1276,30,- BEn ik nu gek of klopt de eBay site gewoonweg niet?
Edit: Misschien gebruikt de ebay site wel koersen van een tijdje gelden. Kan iemand mij zeggen dat als je het met paypal betaald, dat ze dan de dagkoers nemen?
Maar als ik de koers converter van de GWK site gebruik, kom ik uit op 1276,30,- BEn ik nu gek of klopt de eBay site gewoonweg niet?
Edit: Misschien gebruikt de ebay site wel koersen van een tijdje gelden. Kan iemand mij zeggen dat als je het met paypal betaald, dat ze dan de dagkoers nemen?
[ Voor 20% gewijzigd door Iekozz op 24-03-2010 18:22 ]
"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell
Apple Store bij central park is 24 uur per dag open en daar wordt hij gewoon voor de normale prijs verkocht, daar zou ik hem halen. Het is er overdag wel gigantisch druk (geen idee wat die mensen daar uitspoken, misschien komt het door het gratis wlan).GenetiX schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:00:
Begin mei ga ik naar New York en ben van plan een Macbook te kopen. Iemand nog tips waar deze te kopen? Gewoon bij de Apple store of wellicht elders goedkoper?
Je kan het proberen bij van die Chinese elektronica zaken die je door NYC verspreid hebt zitten maar daar kon ik hem niet goedkoper vinden. Oude modellen hadden ze vaak wel tegen scherpere prijzen.
Verwijderd
Yeah baby!!! Ik typ dit berichtje vanaf mijn Gloednieuwe MacBook Pro!!! 13"
Damn wat is dit ding vet :D:D:D:D
Dat ging lekker snel dan. Veel plezier ermee, ik wacht alleen nog ff op de eerstvolgende update (en moet het even doen met een crappie Dell laptopje dat f*****g langzaam is).Verwijderd schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 20:00:
Yeah baby!!! Ik typ dit berichtje vanaf mijn Gloednieuwe MacBook Pro!!! 13"
Interessant!mikevdzanden schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:11:
Hier nog een nieuwtje uit ElectronicKing-land:
Heb je dit nieuws direct via Electronic King gehoord?
Grab shell dude!
Verwijderd
Haha succes met wachten, ik werd er helemaal lijp van!!wiebenik? schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:38:
[...]
Dat ging lekker snel dan. Veel plezier ermee, ik wacht alleen nog ff op de eerstvolgende update (en moet het even doen met een crappie Dell laptopje dat f*****g langzaam is).
Ik heb geen idee welke koers ze gebruiken maar weet wel een andere verkoper die deze iets goedkoper aanbied.Eldariel schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 18:18:
Dit klopt toch niet? Deze MBP kost 1299,99 (http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT). Volgens eBay is dat ongeveer 1447 euro.
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...K:MEWAX:IT#ht_2028wt_1163
Twijvel nu zelf of voor deze type te gaan of echt op de nieuwste wachten
Gelukkig heb ik tijdelijk een witte Macbook van mn zus te leen,maar wil erg graag een MBP hebben
[ Voor 10% gewijzigd door seninha op 26-03-2010 09:57 ]
Verwijderd
hmm hoe verander je de hoofdtaal naar het Nederlands/
Ben er al een uur mee bezig... geen resultaat!!
iWork '09 en Office voor Mac 2008 zijn bij mij ook al in het Engels geinstalleerd
iWork '09 en Office voor Mac 2008 zijn bij mij ook al in het Engels geinstalleerd
preferences>Language en text> en dan Nederlands helemaal bovenin slepen.Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:14:
hmm hoe verander je de hoofdtaal naar het Nederlands/
Lekker kort.
Verwijderd
Thx! Alleen is iWork en Word nog altijd in het engels...Hoite schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:19:
[...]
preferences>Language en text> en dan Nederlands helemaal bovenin slepen.
Moet ik die programma's opnieuw installeren om de taal te kunnen wijzigen?
Ik zag zojuist net dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=PXW906cBhyg nu zie ik dat het snoer een andere stekker heeft (een Nederlandse).. Aangezien ik hem uit Amerika ga halen, waar kan ik die stekker kopen..?
[ Voor 15% gewijzigd door Rowinio op 01-04-2010 22:49 ]
Die kun je gewoon bij elke mac reseller kopen, ik had die gekocht bij AMBridge in sitatrd voor 10 euro.Rowin schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:49:
Ik zag zojuist net dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=PXW906cBhyg nu zie ik dat het snoer een andere stekker heeft (een Nederlandse).. Aangezien ik hem uit Amerika ga halen, waar kan ik die stekker kopen..?
Die Electronic-king ziet er wel interessant uit. Alleen zou ik graag een 7200RMP HD willen hebben in een 17"laptop. Weet iemand of die er ooit bij staan? Alles wat er staat is 5400RPM.
Een upgrade erbij nemen naar een snellere HD kan zeker niet bij hun?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
OK. Enig idee of ik deze ook online kan vinden? Want hier in de Apple store zeggen ze dat ze ze niet verkopen..
Je zou het kunnen vragen, maar de kans acht ik klein.Xanion schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 09:42:
Die Electronic-king ziet er wel interessant uit. Alleen zou ik graag een 7200RMP HD willen hebben in een 17"laptop. Weet iemand of die er ooit bij staan? Alles wat er staat is 5400RPM.
Thx, zal eens navragen. Hoe zit het met de toetsenborden bij hun? Is dat wel de standaard QWERT zoals we hier kennen?Rowin schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 10:43:
[...]
Je zou het kunnen vragen, maar de kans acht ik klein.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Heeft hier iemand al een Macbook (Pro) besteld van Electronic King vanuit de VS? Hoe zit het met invoerrechten/BTW etc.?
Verwijderd
Die kans bestaat, en is niet echt klein.Safaci schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:26:
Heeft hier iemand al een Macbook (Pro) besteld van Electronic King vanuit de VS? Hoe zit het met invoerrechten/BTW etc.?
Beter vraag je of Sam (electronic king) hem vanaf US naar de UK verzendt (kost je 50 dollar) en van daaruit naar Nederland...
Ooh dat is dat UK Dispatch ofniet?Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:29:
[...]
Die kans bestaat, en is niet echt klein.
Beter vraag je of Sam (electronic king) hem vanaf US naar de UK verzendt (kost je 50 dollar) en van daaruit naar Nederland...
Kan dat joh? Is het dan ook goedkoper dan een gewone UK dispatch??Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:48:
[...]
Juist, je kunt US ook omzetten naar UK dispatch. (50$)
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Is dat dan niet 50 pond?Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 18:48:
[...]
Juist, je kunt US ook omzetten naar UK dispatch. (50$)
Nee, het is $50 dollar. De MacBook wordt dan eerst vanuit de US naar UK gestuurd, en dan naar jouSafaci schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:30:
[...]
Is dat dan niet 50 pond?Maar dan betaal ik dus ongeveer 950 euro.. En hoe snel heb ik hem dan? Binnen een week?
[ Voor 6% gewijzigd door Rowinio op 04-04-2010 12:56 ]
Verwijderd
Vergeet ook niet om een receipt te vragen... Doet hij er namelijk niet standaard bij.Safaci schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:30:
[...]
Is dat dan niet 50 pond?Maar dan betaal ik dus ongeveer 950 euro.. En hoe snel heb ik hem dan? Binnen een week?
Een bon? Wat heb je daar aan?? Niks toch?
Moet je hem dan gewoon even een berichtje sturen? Of gewoon bieden op een US-MacBook Pro?Rowin schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:54:
[...]
Nee, het is $50 dollar. De MacBook wordt dan eerst vanuit de US naar UK gestuurd, en dan naar jouga er van uit dat het 1,5 week à 2 weken duurt
Bied gewoon hetzelfde bedrag en dan kan je nog tekst toevoegen en dan voeg je toe:Peter_Aragorn schreef op zondag 04 april 2010 @ 13:12:
[...]
Moet je hem dan gewoon even een berichtje sturen? Of gewoon bieden op een US-MacBook Pro?
- UK Dispatch
- Include receipt please in the box
I Hope we can make this deal with the UK dispatch!
Nog niet. Ik wacht op de nieuwe Pro's 
Maar dan dus gewoon bieden bij de US-MacBooks bedoelen jullie?? En dan erbij zetten UK Dispatch??
Maar dan dus gewoon bieden bij de US-MacBooks bedoelen jullie?? En dan erbij zetten UK Dispatch??
Nu alleen even afwachten hoe lang dat nog duurt
Interessant topic dit. Ik wil bij EK ook Macbook Pro bestellen, maar ben bang dat er over 2 weken een nieuwe uitkomt. Gemiddeld komt er elke 200 dagen een nieuwe MacBook Pro uit, maar vandaag is deze al exact 300 dagen niet geupdate. (bron) Dilemma dus.
Be the change you want to see in the world
Klopt. Ik denk dat het nog wel even duurt voordat er nieuwe MacBook Pro's komen. Ik hoop wel dat ze snel uitkomen hoor. Maar als ik er nu een mocht gaan kopen had ik het huidige model al gekocht. Als je er nu een nodig hebt zal ik hem nu aanschaffen
Verwijderd
Even kort mijn ervaring.
Ik heb in december mijn MBP 13 inch 2.26 gekocht via Ebay in Engeland. Kostprijs toen 795 pond incl. verzending. Dat was ca 850 euro tegen de toen geldende koers. Vond ik een goed deal gezien de nieuwprijs van 1150 euro hier in Nederland. Ebay verkoper s_electronic in Londen.
De MBP was in ongeveer een week in NL, netjes in originele ongeopende doos. Natuurlijk met Engels toetsenbord maar voor zover ik kan zien is het enige verschil dat in NL boven de 3 het # zit en in de UK zit boven de 3 het pond teken. Maar goed daar wen je zo aan.
Heb later de computer nog geupgrade met een Hitachi travelstar 7K500 500 GB 7200 (uit Amerika want die schijf was in Europa nergens leverbaar toen) en 4GB geheugen en zat toen nog ruim onder de NL prijs van het basis model.
Werk er nu dagelijks mee zowel op het werk als prive en ben er dik tevreden mee!
Ik heb in december mijn MBP 13 inch 2.26 gekocht via Ebay in Engeland. Kostprijs toen 795 pond incl. verzending. Dat was ca 850 euro tegen de toen geldende koers. Vond ik een goed deal gezien de nieuwprijs van 1150 euro hier in Nederland. Ebay verkoper s_electronic in Londen.
De MBP was in ongeveer een week in NL, netjes in originele ongeopende doos. Natuurlijk met Engels toetsenbord maar voor zover ik kan zien is het enige verschil dat in NL boven de 3 het # zit en in de UK zit boven de 3 het pond teken. Maar goed daar wen je zo aan.
Heb later de computer nog geupgrade met een Hitachi travelstar 7K500 500 GB 7200 (uit Amerika want die schijf was in Europa nergens leverbaar toen) en 4GB geheugen en zat toen nog ruim onder de NL prijs van het basis model.
Werk er nu dagelijks mee zowel op het werk als prive en ben er dik tevreden mee!
Ik heb mijn bestelling nu omgezet in UK dispatch. Ik krijg nu een Macbook uit een warehouse in de UK. Maar zijn er echt geen extra kosten voor het importeren van een Macbook uit de UK naar Nederland?
Als meerdere mensen het hier aangeven dat er geen extra kosten komen, waarom blijf je dan toch zo onzeker. Vraag dan niet om ons advies.Safaci schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:28:
Ik heb mijn bestelling nu omgezet in UK dispatch. Ik krijg nu een Macbook uit een warehouse in de UK. Maar zijn er echt geen extra kosten voor het importeren van een Macbook uit de UK naar Nederland?
Anders heb je google nog waarbij je kan opzoeken voor welke landen de invoerrechten wel gelden, hint douane website.
Ik zie trouwens bij verschillende veilingen staan dat als je hem uit de VS laat komen, je betaalde BTW en invoerkosten kan terugkrijgen.. Iemand enig idee..?
Gewoon even wachten totdat je een pricedrop ziet. Dan kan je er wel vrijwel zeker van zijn dat er nieuwe aan zitten te komenandromedaan schreef op zondag 04 april 2010 @ 20:46:
Interessant topic dit. Ik wil bij EK ook Macbook Pro bestellen, maar ben bang dat er over 2 weken een nieuwe uitkomt. Gemiddeld komt er elke 200 dagen een nieuwe MacBook Pro uit, maar vandaag is deze al exact 300 dagen niet geupdate. (bron) Dilemma dus.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Ik zal het in de gaten houden, maar is het voor Apple normaal om de MacBook Pro prijzen te verlagen, vlak voor er een nieuwe uitkomt ? Ik heb Sam van EK even gevraagd hoelang het zal duren voordat hij de upcoming MBP's zal shippen nadat ze officieel uit zijn. I'll keep you guys postedLED-Maniak schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 14:38:
[...]
Gewoon even wachten totdat je een pricedrop ziet. Dan kan je er wel vrijwel zeker van zijn dat er nieuwe aan zitten te komen
Volgens mij doen ze dat regelmatig. Dan komen er aanbiedingen omdat de oude stock op moet.
Hey das snel! Binnen 2 minuten antwoord gekregen:
How long will it take for you to sell the upcoming new MacBook
Pro's ? It should probably come out this month but can you
ship it within days after it's available or does it take
longer ?
We will have them as soon as they are released. I heard they may come out in June.
Thank you for your email.
Have a nice day!
Sam
Hoop toch echt dat ze niet in juni pas uitkomen.... Ik wil er namelijk 22 mei bestellen bij Electronic-king-inc..
Waarom dan pas ? Als je nu het geld hebt en een notebook nodig hebt kun je hem net zo goed nu kopen of je moet echt nog willen wachten..Rowin schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 18:39:
Hoop toch echt dat ze niet in juni pas uitkomen.... Ik wil er namelijk 22 mei bestellen bij Electronic-king-inc..
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Dan mag ik 'm pas kopen van m'n oudersDeluxZ schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 19:38:
[...]
Waarom dan pas ? Als je nu het geld hebt en een notebook nodig hebt kun je hem net zo goed nu kopen of je moet echt nog willen wachten..
Nieuwe macbook pro's zijn uit! Met Core i5 / i7 processors, standaard 4GB geheugen en optie voor HI-RESOLUTION scherm bij de 15".
Ben benieuwd wanneer ze bij onze grote vriend electronic-king op eBay beschikbaar zijn!
Ben benieuwd wanneer ze bij onze grote vriend electronic-king op eBay beschikbaar zijn!
[ Voor 26% gewijzigd door DeluxZ op 13-04-2010 16:59 ]
Verwijderd
Kan ik bij Electronic King ook custom macbooks bestallen? Als ik sam een mailtje stuur voor 8 gb ram en antiglare bv?
Ik wil hem mailen via ebay maar ik krijg steeds de melding dat die verificatie niet klopt die je moet invoeren.... Heeft iemand toevallig zijn directe email adres?
Alvast bedankt
Ik wil hem mailen via ebay maar ik krijg steeds de melding dat die verificatie niet klopt die je moet invoeren.... Heeft iemand toevallig zijn directe email adres?
Alvast bedankt
Reactie:
We will have them by the end of the week.
Thank you.
Sam
- electronic-king-inc
We will have them by the end of the week.
Thank you.
Sam
- electronic-king-inc
Had inderdaad ook gemaild vandaag en gaf precies het zelfde antwoord. dus nog even een paar daagjes wachten en dan daar bestellen
Hoe betalen jullie daar altijd ? Via paypal ?
Toen ik bestelde (MBP 17" matt verder standaart) kon dat wel dus. Want standaart had hij die niet op voorraad.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 16:57:
Kan ik bij Electronic King ook custom macbooks bestallen? Als ik sam een mailtje stuur voor 8 gb ram en antiglare bv?
Alvast bedankt
Ik kreeg het zelfde antwoord, maar bij mij duurde het wat langer 10 dagen werk dagen. En ik heb betaald via paypal gaat het snelst. Kreeg wel gratis AppleCare omdat het zo lang duurde :-)clonedonkey schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:01:
Had inderdaad ook gemaild vandaag en gaf precies het zelfde antwoord. dus nog even een paar daagjes wachten en dan daar bestellenHoe betalen jullie daar altijd ? Via paypal ?
[ Voor 89% gewijzigd door YinLin op 13-04-2010 21:24 ]
maar hebben jullie ervaring met het bestellen van custom macbook pro's? Dus met extra ram en antiglare bv?
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
Ik ben echt zo benieuwd naar de prijs van Electronic King. Ik weet nu echt niet meer wat ik wil. Ik wilde een 15" en dacht dat ik dan ong. 1250 kwijt zou zijn. Maar deze prijs stijging had ik echt niet verwacht.
Ik kan echt niet wachten.
Ik kan echt niet wachten.
Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!
Ik had het vanmiddag ook gelijk gevraagd, en hij vertelde eind van deze week en anders begin van volgende
. Als ze net zo lekker geprijsd zijn als nu ga ik bestellen!
De deals lijken me zeer interesant,
Ook ik wacht dan even af hoeveel het gaat kosten. Zijn er meer mensen hier die dan bij een 15" Macbook Pro toch voor een Hi Res scherm gaan, ipv de normale resolutie?
En kan je onderhandelen met deze persoon?
Daarnaast, heeft iemand het geprobeerd met de cashback actie van Bing! ?
Ook ik wacht dan even af hoeveel het gaat kosten. Zijn er meer mensen hier die dan bij een 15" Macbook Pro toch voor een Hi Res scherm gaan, ipv de normale resolutie?
PSN/XBL: DarkTaufu
Je moet hem niet kopen met de bing korting. Daar schiet je vrij weinig mee op want dan komt de laptop uit de US en dan zit je met invoerrechten. Je moet een hebben die hij shipped vanuit de UK. Zijn iets duurder maar dan heb je geen invoerrechten en met een beetje onderhandelen zit de korting van bing er ook nog wel in.
Edit: daar komt nog bij dat bing korting alleen is voor US citizens.
Edit: daar komt nog bij dat bing korting alleen is voor US citizens.
[ Voor 10% gewijzigd door VeeGee op 14-04-2010 09:28 ]
Met deze persoon viel volgens mij wel te onderhandelen. Als je de nu 'oude' 15" zou kopen kon je geloof ik 10% van de prijs af doen. Dan had je dat standaard model voor ongeveer 1200-1250 euro in huis.Tjiwa schreef op woensdag 14 april 2010 @ 09:04:
De deals lijken me zeer interesant,
Ik was van plan een MBP 15" te kopen. Maar had de prijsstijging niet verwacht. Ik ben nu heel erg benieuwd wat de prijzen bij hem zullen zijn. Maar ik denk dat hij door de grote vraag ervan niet zoveel zal onderhandelen. Ik gok dat je het instapmodel 15" met HR scherm voor ong. 1300-1350 euro in huis zal hebben.
Maar we zullen zien.
EDIT: de prijzen bij elektronic king voor levering vanuit amerika zijn bekend!
[ Voor 4% gewijzigd door Ratjetoe92 op 14-04-2010 10:37 ]
Ow mooi, de prijzen van de nieuwe modellen zijn bekent!
De prijzen zijn exact het zelfde als de Amerikaanse Apple Store.
Dus met een wisselkoers, kan de prijsverschil tussen Nederlandse Apple Store oplopen tot een paar honderd euro.
NL
15-inch: 2.4GHz: € 1.749,00
15-inch: 2.53GHz: € 1.949,00
15-inch: 2.66GHz: € 2.149,00
17-inch: 2.53GHz: € 2.249,00
USA
15-inch: 2.4GHz: $1,799.00 --> € 1332.59
15-inch: 2.53GHz: $1,999.00 --> € 1480.74
15-inch: 2.66GHz: $2,199.00 --> € 1628.89
17-inch: 2.53GHz: $2,299.00 --> € 1702.96
Hierbij heb ik een wisselkoers van 1 op 1.35 gebruikt.
Verschil:
15-inch: 2.4GHz: € 1.749,00 - € 1332.59 = € 416.41
15-inch: 2.53GHz: € 1.949,00 - € 1480.74 = € 468.26
15-inch: 2.66GHz: € 2.149,00 - € 1628.89 = € 520.11
17-inch: 2.53GHz: € 2.249,00 - € 1702.96 = € 546.04
Er komen uiteraard nog verzendkosten bij, en Paypal zal waarschijnlijk een iets minder gunstigere wisselkoers gaan gebruiken.
Maar dan nog, het is lonend om via UK Dispatch deze bij Electronic King te bestellen lijkt mij tog?
De prijzen zijn exact het zelfde als de Amerikaanse Apple Store.
Dus met een wisselkoers, kan de prijsverschil tussen Nederlandse Apple Store oplopen tot een paar honderd euro.
NL
15-inch: 2.4GHz: € 1.749,00
15-inch: 2.53GHz: € 1.949,00
15-inch: 2.66GHz: € 2.149,00
17-inch: 2.53GHz: € 2.249,00
USA
15-inch: 2.4GHz: $1,799.00 --> € 1332.59
15-inch: 2.53GHz: $1,999.00 --> € 1480.74
15-inch: 2.66GHz: $2,199.00 --> € 1628.89
17-inch: 2.53GHz: $2,299.00 --> € 1702.96
Hierbij heb ik een wisselkoers van 1 op 1.35 gebruikt.
Verschil:
15-inch: 2.4GHz: € 1.749,00 - € 1332.59 = € 416.41
15-inch: 2.53GHz: € 1.949,00 - € 1480.74 = € 468.26
15-inch: 2.66GHz: € 2.149,00 - € 1628.89 = € 520.11
17-inch: 2.53GHz: € 2.249,00 - € 1702.96 = € 546.04
Er komen uiteraard nog verzendkosten bij, en Paypal zal waarschijnlijk een iets minder gunstigere wisselkoers gaan gebruiken.
Maar dan nog, het is lonend om via UK Dispatch deze bij Electronic King te bestellen lijkt mij tog?
Volgens mij heb je een iets te enthousiaste wisselkoers gebruikt.
1 dollar is op dit moment volgens google 0.732332479 euro.
Volgens jouw koers zou 1 dollar; 0,65 euro zijn.
Of zit ik nu fout?
Edit: Je prijzen kloppen toch met de wisselkoers. Sorry, mijn fout.
1 dollar is op dit moment volgens google 0.732332479 euro.
Volgens jouw koers zou 1 dollar; 0,65 euro zijn.
Of zit ik nu fout?
Edit: Je prijzen kloppen toch met de wisselkoers. Sorry, mijn fout.
[ Voor 15% gewijzigd door Ratjetoe92 op 14-04-2010 11:34 ]
Verwijderd
Electroninc king zal waarschijnlijk enkel standaard modellen verkopen en geen CTO(high res scherm) ?
Als het goed is niet. Gisteren gaf hij mij een kort antwoord op die vraag.Verwijderd schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:36:
Electroninc king zal waarschijnlijk enkel standaard modellen verkopen en geen CTO(high res scherm) ?
Hi Sam,
Is it possible to order upgrades like a high resolution screen?
Thanks,
Robert
---
Sure that's fine.
Sam
Ik lees veel (vooral vragen) over de garantie van een Mac uit het buitenland. Mijn vraag is: heeft iemand al eens echt garantie geclaimed in NL over een buitenlandse MacBook?
Ik heb mijn eerste generatie Macbook gekocht in Enschede en toen na een half jaar het plastic geel begon te worden, en een paar maanden daarna de batterij-capaciteit dramatisch inzakte, weigerde dezelfde winkel in Enschede het ding in te nemen en te repareren. Nu kun je wel gaan zwaaien/schreeuwen met 'je rechten als consument' maar daar bereik je ook niets mee. (probeer maar eens dat 2e jaar garantie waar je recht op hebt te claimen.)
Uiteindelijk na heen en weer bellen tussen Apple NL, Enschede en Card Services Zwolle kon ik hem bij die laatste inleveren die mij gratis een nieuwe batterij en topcase hebben gegeven, waarvoor hulde!
Ik wil alleen dit gezeik niet weer, als ik een nieuwe laptop van 2000 euro koop zou ik graag zonder geneuzel reparaties willen waar ik recht op heb.
Dus: iemand al eens bijv. een nieuwe topcase geclaimed in NL (Enschede?) en dat gekregen op een US MacBook?
Edit: oja m'n MagSafe kreeg last van kabelbreuk (na garantieperiode, maar toen was er een speciale actie van Apple voor die dingen) en die kon ik ook mooi zelf vergoeden. Appel-Enschede: wederom bedankt.
Ik heb mijn eerste generatie Macbook gekocht in Enschede en toen na een half jaar het plastic geel begon te worden, en een paar maanden daarna de batterij-capaciteit dramatisch inzakte, weigerde dezelfde winkel in Enschede het ding in te nemen en te repareren. Nu kun je wel gaan zwaaien/schreeuwen met 'je rechten als consument' maar daar bereik je ook niets mee. (probeer maar eens dat 2e jaar garantie waar je recht op hebt te claimen.)
Uiteindelijk na heen en weer bellen tussen Apple NL, Enschede en Card Services Zwolle kon ik hem bij die laatste inleveren die mij gratis een nieuwe batterij en topcase hebben gegeven, waarvoor hulde!
Ik wil alleen dit gezeik niet weer, als ik een nieuwe laptop van 2000 euro koop zou ik graag zonder geneuzel reparaties willen waar ik recht op heb.
Dus: iemand al eens bijv. een nieuwe topcase geclaimed in NL (Enschede?) en dat gekregen op een US MacBook?
Edit: oja m'n MagSafe kreeg last van kabelbreuk (na garantieperiode, maar toen was er een speciale actie van Apple voor die dingen) en die kon ik ook mooi zelf vergoeden. Appel-Enschede: wederom bedankt.
[ Voor 8% gewijzigd door Mon op 14-04-2010 12:19 ]
Als je de xando bedoelt: ze vragen 35 euro voor de reparatie van je mac. Dan sturen ze hem naar apple op.
nieuw beeldscherm op mijn MBP (van EK) gekregen onder garantie, vanwege een productiefout. Werd bij A-Mac niet moeilijk over gedaan, dus de volgende keer kom ik daar graag om mijn accessoires etc te kopen.Mon schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:04:
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
ik heb gelezen dat sam wel eens korting geeft, hoe zit dat echter met studentenkorting?
Studentenkorting heeft Sam niks mee te maken, die krijg je nl. alleen bij Apple (of haar resellers) zelf.
[ Voor 10% gewijzigd door Jolly_Jumper op 14-04-2010 14:37 ]
Jammer dat Electronic King de de nieuwe 13" nog niet heeft, ik wil bestellen!! Heeft iemand hier al een nieuwe MBP besteld ?
De nieuwe macbooks staan toch alleen nog via usa shipping of heb ik iets over het hoofd gezien ? Iemand enig idee wat de prijs ongeveer zal zijn voor het nieuwe goedkoopste 15" model via uk shipping?
Verwijderd
Volgens mij zal de base 15" gewoon dezelfde prijs hebben als het oude 2.66 model. De US shipping 2.4 i5 heeft immers ook dezelfde prijs als 2.66 US shipping(gewoonweg USD prijs van de apple store).
Zal dus £1,299.99 gaan kosten met £49.99 verzendingskosten = 1349,9800 GBP = 1531,6320 EUR
Vraag me af of hij deze nieuwe modellen ook met (extra) korting zal verkopen ? Betwijfel het.
Zal dus £1,299.99 gaan kosten met £49.99 verzendingskosten = 1349,9800 GBP = 1531,6320 EUR
Vraag me af of hij deze nieuwe modellen ook met (extra) korting zal verkopen ? Betwijfel het.
even ter info, ik heb een mailtje terug van eletronic king dat ik op dit moment geen upgrades kan bestellen bij ze, dus geen 8 GB ram en geen 17 inch i7,
WEL antiglare
WEL antiglare
Gepassioneerd Landschapsfotograaf
be met korting: 1.691,58 €
electronic king: £1,236.49= 1402,7801 EUR ( volgens http://www.tijd.be/wisselkoersen)
voor de goedkoopste 15". maar hoe werkt het dan precies? je schrijft 1402 euro over naar de paypal account? en dan betaal je aan electronic king? of hoe moet ik dat zien?
mvg
electronic king: £1,236.49= 1402,7801 EUR ( volgens http://www.tijd.be/wisselkoersen)
voor de goedkoopste 15". maar hoe werkt het dan precies? je schrijft 1402 euro over naar de paypal account? en dan betaal je aan electronic king? of hoe moet ik dat zien?
mvg
[ Voor 6% gewijzigd door sQuare8 op 14-04-2010 20:38 ]
Je koopt het via ebay, en dan wordt je automatisch doorgelust naar paypal
wel aan de verkoper vragen of hij via UK stuurt.
De uk-dispatch staan er nu ook op ! Nette prijzen. Ik wil de goedkoopste 15"dus met 2,4ghz I5 hebben. Dan is dit toch de goede? Keybord enzo zijn toch ook gewoon normaal ?:
http://cgi.ebay.nl/NEW-Ap...ps_ET?hash=item5887295a85
Deze is nog wel met 1440x900 resolutie.. helaas voor mijclonedonkey schreef op donderdag 15 april 2010 @ 12:22:
De uk-dispatch staan er nu ook op ! Nette prijzen. Ik wil de goedkoopste 15"dus met 2,4ghz I5 hebben. Dan is dit toch de goede? Keybord enzo zijn toch ook gewoon normaal ?:
Hmm, misschien ga ik hem vanavond wel bestellen.... als ik betaal met CreditCard hoeft het niet via e-check etc te gebeuren met PayPal toch?
Als ik het gehele bedrag naar het paypaladres van Electronic-king-inc stuur (zonder tussenkomst van eBay website) dan hoef je toch geen dagen (weken) lang te wachten eer dat het geld ge eCheckt is?
Als ik het gehele bedrag naar het paypaladres van Electronic-king-inc stuur (zonder tussenkomst van eBay website) dan hoef je toch geen dagen (weken) lang te wachten eer dat het geld ge eCheckt is?
Misschien een stomme vraag maar ik heb mijn ing rekening gekoppeld aan paypal. Als er dan geen geld op mijn paypal rekening staat kan ik gewoon betalen en wordt dit later afgeschreven van mijn ing rekening. Geld dit ook voor zo'n hoog bedrag ? of werkt dit gewoon het zelfde als altijd ?
Als je dit gedaan hebt, kun je inderdaad betalen. Het geld wordt +- binnen 5 werkdagen van je ING rekening geschreven, en dan staat het geld bij de tegenpartij. Dit wordt ook wel eCheck genoemd.
5 dagen ? PayPal betalingen hebben bij mij nooit langer dan 20 seconden geduurt. Oftewel; Ik betaal via PayPal op de eBay site en binnen 20 seconden ontvang ik bevestiging van betaling in mijn mail. Volgens mij betekend dit dat binnen diezelfde 20 seconde ook de ontvanger (electronic king in dit geval) het bedrag heeft ontvangen. Of is dat voor grote bedragen anders ?
Klopt. Voor grotere bedragen is dit anders!
Duurt het ook zo lang als het geld wel op je paypal zou staan ? Wat zou dus de snelste manier zijn om de betaling bij hun te krijgen ?
maakt het wellicht nog verschil of je paypal aan je rekening of aan je creditcard koppelt? Ik heb dat laatste gedaan en dat gaat razendsnel.andromedaan schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:04:
5 dagen ? PayPal betalingen hebben bij mij nooit langer dan 20 seconden geduurt. Oftewel; Ik betaal via PayPal op de eBay site en binnen 20 seconden ontvang ik bevestiging van betaling in mijn mail. Volgens mij betekend dit dat binnen diezelfde 20 seconde ook de ontvanger (electronic king in dit geval) het bedrag heeft ontvangen. Of is dat voor grote bedragen anders ?
Betaling met creditcard is inderdaad direct, via je bankrekening duurt het langer.
Wat doen jullie trouwens met jullie oude MacBooks?
.
Heb hem zojuist gekocht bij EK, kreeg gelijk de automatische mailtjes dat ik het product had gekocht en een mailtje van paypal over de betaling. Wat is nu verder het verloop van de communicatie ? Wanneer krijg ik mailtjes van EK ofzo als bevestiging of verzending ?
Binnenkort, gewoon afwachten.clonedonkey schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:14:
Heb hem zojuist gekocht bij EK, kreeg gelijk de automatische mailtjes dat ik het product had gekocht en een mailtje van paypal over de betaling. Wat is nu verder het verloop van de communicatie ? Wanneer krijg ik mailtjes van EK ofzo als bevestiging of verzending ?
.
Zou ik mogen vragen wat je er nu in euro's inclusief verzending voor hebt betaald?clonedonkey schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:14:
Dat betalen met PayPal (via bankoverschrijving) gaat per eCheck toch? Is dit te omzeilen zonder creditcard?ruyckske schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:24:
Betaling met creditcard is inderdaad direct, via je bankrekening duurt het langer.
Hmm... 

We don't have the antiglare screen at the moment. We do apologize.
Sam
- electronic-king-inc
Ik ben hier ook wel benieuwd naar eigenlijk.Ratjetoe92 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 16:34:
[...]
Zou ik mogen vragen wat je er nu in euro's inclusief verzending voor hebt betaald?
Ik krijg het gevoel dat Electronic King een stuk goedkoper is voor mij.
Nu zit ik er alleen mee, hoe zit het met de garantie op deze MBPs?
Zijn ze authentiek en origineel?
Iemand ervaring mee. Wil toch een beetje zekerheid hebben.
Nu zit ik er alleen mee, hoe zit het met de garantie op deze MBPs?
Zijn ze authentiek en origineel?
Iemand ervaring mee. Wil toch een beetje zekerheid hebben.
nou, ik keek wel even raar toen er MacBokk op de doos stond, wat een gekke typefout. En het was net of ie witgeverfd was, hij leek ook sprekend op mijn oude Acer laptop, op de foto zagen ze er echt anders uit. Wist ook niet dat ze inclusief diskettestation geleverd werden.