Bedankt. Zal voort mijn mond houden. Schiet er toch niks mee op.page404 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:00:
[...]
nou, ik keek wel even raar toen er MacBokk op de doos stond, wat een gekke typefout. En het was net of ie witgeverfd was, hij leek ook sprekend op mijn oude Acer laptop, op de foto zagen ze er echt anders uit. Wist ook niet dat ze inclusief diskettestation geleverd werden.
Heb zojuist de MacBook Pro 15" i5 bij hem besteld. Ik heb GBP 1359 geboden inclusief verzenden!
Hopen dat ie hem accepteert!
Ik geloof van dit verhaal niet veel. Onmogelijk. (En dan heb ik het over het verhaal MacBokk) Je mag gewoon je vragen stellen hoor; kom maar opSilverXp11 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:06:
[...]
Bedankt. Zal voort mijn mond houden. Schiet er toch niks mee op.
[ Voor 17% gewijzigd door Rowinio op 15-04-2010 22:08 ]
komop jongens, ff een geintje tussendoor moet toch kunnen
heb een pagina eerder al een normale reactie gegeven op ongeveer dezelfde vraag van sliverxp, dus dit lag er toch wel dik bovenop zou je denken
ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Als je het goedkoopste model hebt gekozen heb je veel te veel gebodenRowin schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:07:
Heb zojuist de MacBook Pro 15" i5 bij hem besteld. Ik heb GBP 1359 geboden inclusief verzenden!
Oke, je hebt dus een bod uitgebracht. Is dit het laagste wat hij ging?VeeGee schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:36:
[...]
Als je het goedkoopste model hebt gekozen heb je veel te veel geboden. Ik kon de goedkoopste i5 krijgen voor 1225 + 50 pond shipping. Zit nog even in dubio of ik het zal doen ofniet..
Hey Look, I'm Woody! Howdy! Howdy! Howdy!
Ik heb ook zojuist besteld bij electronic-king. Een MBP 15" 2.4GHz. Stond te koop voor £1,249.99.
Ik begon met een bod van £1,120.00, kwam ie met een tegenbod van £1,239.00.
Toen maar weer een tegenbod gedaan van £1,149.00. Komt ie met een tegenbod van £1,234.99.
Hij zal wel denken dat ie ze toch wel kwijt raakt. Ik denk dat de oude stock wel wat goedkoper weg mag.
Toen heb ik een bod van £1,220.00 gedaan, die werd gelijk geaccepteerd. Misschien had ik achteraf £1,200.00 moeten bieden, had ie misschien al gehapt. Maargoed, toch een goede koop gedaan.
Paypal rekent 1 EUR = 0.853069 GBP. Kom ik uit op € 1489,- inclusief verzending (£49.99). Dat scheelt toch € 260,- met de applestore. Bijna 15% "korting" dus.
Ik begon met een bod van £1,120.00, kwam ie met een tegenbod van £1,239.00.

Toen maar weer een tegenbod gedaan van £1,149.00. Komt ie met een tegenbod van £1,234.99.
Hij zal wel denken dat ie ze toch wel kwijt raakt. Ik denk dat de oude stock wel wat goedkoper weg mag.
Toen heb ik een bod van £1,220.00 gedaan, die werd gelijk geaccepteerd. Misschien had ik achteraf £1,200.00 moeten bieden, had ie misschien al gehapt. Maargoed, toch een goede koop gedaan.
Paypal rekent 1 EUR = 0.853069 GBP. Kom ik uit op € 1489,- inclusief verzending (£49.99). Dat scheelt toch € 260,- met de applestore. Bijna 15% "korting" dus.
Je kan bij PP aangeven of het de exchangerate van PP of van je CC maatschappij moet aanhouden. Dat laatste is altijd voordeliger is mijn ervaring. PP Heeft nogal exotische wisselkoersen als je het mij vraagt
Living the American Dream
Verwijderd
Ik was eigelijk van plan om een i5 basis met hi-res matte scherm te bestellen bij apple nederland met studenten korting voor 1710 euro. Toen kwam ik echter dit topic tegen en zodoende bij electronic king beland, zijn prijzen bleken nog beter te zijn! Voor hetzelfde bedrag kan je bij hem de i7 2.66 krijgen(alleen geen matte). Ik vroeg me dus af wat de matte versie(15" en 17") zal gaan kosten en wanneer hij deze heeft. Kreeg hierop de volgende twee reacties:
Dear Merijn,
Oh we don't have those at the moment. We do apologize.
Sam
-electronic-king-inc
Dear Merijn,
Hopefully next week.
Thank you.
Sam
-electronic-king-inc
Jammer genoeg is het dus afwachten of en wanneer hij de matte versies beschikbaar heeft. Mocht iemand anders te horen krijgen dat hij de matte versie kan bestellen stel ik het zeer op prijs als hij dit kan aangeven
Dear Merijn,
Oh we don't have those at the moment. We do apologize.
Sam
-electronic-king-inc
Dear Merijn,
Hopefully next week.
Thank you.
Sam
-electronic-king-inc
Jammer genoeg is het dus afwachten of en wanneer hij de matte versies beschikbaar heeft. Mocht iemand anders te horen krijgen dat hij de matte versie kan bestellen stel ik het zeer op prijs als hij dit kan aangeven

En waar kun je dit dan aangeven in paypal?Stampertje schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:07:
Je kan bij PP aangeven of het de exchangerate van PP of van je CC maatschappij moet aanhouden. Dat laatste is altijd voordeliger is mijn ervaring. PP Heeft nogal exotische wisselkoersen als je het mij vraagt
Verwijderd
tijdens het betaalproces.Ratjetoe92 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 10:13:
[...]
En waar kun je dit dan aangeven in paypal?
Oke, bedankt. Nooit op gelet.
\VeeGee schreef op donderdag 15 april 2010 @ 22:36:
[...]
Als je het goedkoopste model hebt gekozen heb je veel te veel geboden. Ik kon de goedkoopste i5 krijgen voor 1225 + 50 pond shipping. Zit nog even in dubio of ik het zal doen ofniet..
Hi, nee het gaat om het 2.53 GHz i5 model
Klopt, PayPal heeft HEEEL erg rare koersen! Via wisselkoersen.nl was ik E1561 kwijt, en bij PayPal betaalde ik nu E1610! Ongelooflijk! Maar alsnog scheelt het dan E339 op diezelfde laptop hier in Nederland!Stampertje schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 08:07:
PS: alle laptops die door Electronic-King-Inc worden geleverd, hebben een Amerikaans (Engels) toetsenbord toch? Maar met een $ teken toch neem ik aan? (wel UK Dispatch, maar dat zijn Amerikaanse modellen toch?)
[ Voor 16% gewijzigd door Rowinio op 16-04-2010 12:19 ]
Nog 1x mijn vraag bumpen in de hoop op meer reacties.Mijn vraag is: heeft iemand al eens echt garantie geclaimed in NL over een buitenlandse MacBook?
Ook ben ik wel benieuwd naar ervaringen met een buitenlandse Mac icm. Applecare.
Wanneer na 2 jaar mijn adapter (ik noem maar wat) het opgeeft krijg ik asap een nieuwe, no questions asked?
Ik zelf niet, een collega van mijn vader wel. (MacBook Pro kwam uit USA) De CD-lezer begaf het na 8 maanden, en bracht de MacBook Pro naar de Apple Store in R'dam en ze kreeg gewoon garantie en binnen 2 weken was ie weer gemaakt (ZONDER EXTRA KOSTEN)!Mon schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:55:
[...]
Nog 1x mijn vraag bumpen in de hoop op meer reacties.
Ook ben ik wel benieuwd naar ervaringen met een buitenlandse Mac icm. Applecare.
Wanneer na 2 jaar mijn adapter (ik noem maar wat) het opgeeft krijg ik asap een nieuwe, no questions asked?
Ja, voor de allerlaatste keerRowin schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 12:09:
PS: alle laptops die door Electronic-King-Inc worden geleverd, hebben een Amerikaans (Engels) toetsenbord toch? Maar met een $ teken toch neem ik aan? (wel UK Dispatch, maar dat zijn Amerikaanse modellen toch?)
En voor de verschillen:Jolly_Jumper schreef op donderdag 10 december 2009 @ 22:07:
Alle Macbooks via EK hebben een US toetsenbord, ongeacht of je via UK dispatck of uit Amerika koopt.
http://www.commonline.com.au/keyboards/#
Verwijderd
Heeft iemand al feedback gekregen van Electronic-King-Inc wanneer 13" model beschikbaar zal zijn ?
Kan iemand mij hier vertellen hoeveel ik nou betaal(met btw etc) als ik dit http://tinyurl.com/y3lg5an (een gewone macbook, bij EK voor $979,99 koop?
Ik kom er niet helemaal uit. Volgens mij het het gewoon 722,39+(19%*722.39)= 859.64
Of zie ik iets over het hoofd?
En @wt.maes
er zijn er volgens mij 2 op voorraad?
Edit: Kan ik eigenlijk EK de macbook vanuit US->UK->NL laten sturen?
Ik kom er niet helemaal uit. Volgens mij het het gewoon 722,39+(19%*722.39)= 859.64
En @wt.maes
[ Voor 6% gewijzigd door HerrJasper op 16-04-2010 21:57 ]
Pa wilt de 17" i7 MacBook pro bestellen. Is helaas niet meer op voorraad bij Electronic King Inc. Maar als mijn vader het geld van z'n ING rekening naar zijn PayPal rekening stuurt, en hij koopt later die MacBook Pro via eBay, dan wordt dit automatisch van zijn tegoed af gehaald toch?
Klopt helemaal..wordt dan inderdaad van z'n Paypal tegoed afgeschreven.
Dankjewel! Zal het even tegen 'm zeggen zodat hij dit meteen kan gaan doen.
Mijn MacBook Pro heb ik gisteren betaald, en hoe lang duurt dit nou met eCheck.. zeker wel 5 werkdagen?
Mijn MacBook Pro heb ik gisteren betaald, en hoe lang duurt dit nou met eCheck.. zeker wel 5 werkdagen?
Zijn er geen UK-Dispatch meer dan ? Misschien slimmer om is te kijken als je dat nog niet gedaan hebtanaal_schaapje schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:37:
Kan iemand mij hier vertellen hoeveel ik nou betaal(met btw etc) als ik dit http://tinyurl.com/y3lg5an (een gewone macbook, bij EK voor $979,99 koop?
En @wt.maes
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Je kan voor $50 meer een US aankoop uit de UK laten versturen. Is volgens mij goedkoper dan een 'standaard' UK-dispatch... Ga ik in ider geval wél goed met een 15" I5 2,4 Ghz binnenkort
Twijfel alleen nog tussen Hi-Res 'gewoon' en Hi-Res Mat...
Kun je beter eerst je geld op Paypal zetten en daarna betalen, of Paypal het geld automatisch van je rekening af laten halen... Wat is sneller?
Kun je beter eerst je geld op Paypal zetten en daarna betalen, of Paypal het geld automatisch van je rekening af laten halen... Wat is sneller?
[ Voor 8% gewijzigd door Peter_Aragorn op 17-04-2010 10:00 ]
https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection
Het is inderdaad goedkoper dan de "standaard" UK Dispatch. Ik heb 30 GBP korting gehad, dus kom je bijna op hetzelfde neer
+ hij is al in de UK, en wanneer de betaling gecleared is, wordt ie meteen verzonden! Dus dan kan ie in 2 dagen hier zijn. (geen idee hoe lang dat eCheck duurt hoor... enig idee?)
Ik zit nu te wachten tot paypal het bedrag van mijn rekening heeft overgemaakt. Wat ik me afvroeg is of EK de laptop dan eigenlijk al gereserveerd houd of dat hij dat pas doet als het geld er echt is ? Want zou kl*te zijn als ik dan ineens nog langer moet wachten ofzo omdat hij ze niet op voorraad heeft.
Nee, hij houd deze dan uiteraard op voorraad. Wanneer heb je betaald, nu net zeker?
Ik vraag me af of hij de UK-dispatch modellen al echt in UK heeft staan. Als je pagina's terug kijkt komen er levertijden bij kijken van meer dan 2 weken. Ik denk toch dat hij ze gewoon eerst uit Amerika laat komen en dan pas naar je doorstuurt. Het kan natuurlijk zijn dat hij een enkel modelletje wel heeft staan in UK of dat hij af en toe een voorraad laat komen.
Nee heb Donderdag al besteld en betaald met paypal, wacht nu totdat paypal die e-check bevestigd.Rowin schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 10:45:
Nee, hij houd deze dan uiteraard op voorraad. Wanneer heb je betaald, nu net zeker?
Ik wacht op hetzelfde.. donderdagavond besteld & betaald.
Mij heeft hij verteld dat de MacBook Pro 15" 2.53 GHz i5 echt in de UK staat en hij wacht om deze te versturen naar mij (wachten op betaling van eCheck..)Ratjetoe92 schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 12:18:
Ik vraag me af of hij de UK-dispatch modellen al echt in UK heeft staan. Als je pagina's terug kijkt komen er levertijden bij kijken van meer dan 2 weken. Ik denk toch dat hij ze gewoon eerst uit Amerika laat komen en dan pas naar je doorstuurt. Het kan natuurlijk zijn dat hij een enkel modelletje wel heeft staan in UK of dat hij af en toe een voorraad laat komen.
[ Voor 11% gewijzigd door Rowinio op 17-04-2010 13:07 ]
Ik bump mezelf nog even.Kan iemand mij hier vertellen hoeveel ik nou betaal(met btw etc) als ik dit http://tinyurl.com/y3lg5an (een gewone macbook, bij EK voor $979,99 koop?
Mensen zou iemand hem een vraag kunnen stellen hier; en vragen of het model al in de UK staat?
Want heb wel al betaald via PayPal (met eCheck). Tegen mij zij hij dat ze al in de UK waren, maar als ie tegen iemand anders zegt dat ze al in de UK staan, dan weet ik het zeker!
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...geName=ADME:X:RTQ:GB:1123
Alvast bedankt.
EDIT: Er staat bij Item location: Egham, United Kingdom. Dus hij moet wel in de UK staan, is het niet?
EDIT 2: De geschatte verwerkingsdatum is 21-04-2010-23-04-2010 (PayPal betalingsmail van afgelopen donderdag via eCheck)
Want heb wel al betaald via PayPal (met eCheck). Tegen mij zij hij dat ze al in de UK waren, maar als ie tegen iemand anders zegt dat ze al in de UK staan, dan weet ik het zeker!
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...geName=ADME:X:RTQ:GB:1123
Alvast bedankt.
EDIT: Er staat bij Item location: Egham, United Kingdom. Dus hij moet wel in de UK staan, is het niet?
EDIT 2: De geschatte verwerkingsdatum is 21-04-2010-23-04-2010 (PayPal betalingsmail van afgelopen donderdag via eCheck)
[ Voor 23% gewijzigd door Rowinio op 17-04-2010 14:08 ]
Ik had het volgende gisteren naar Sam gestuurd over het MacBook Pro 15" 2.53 GHz i5 model:
Is this item already in the UK?
- Rowin09
Antwoord:
Yes ready to be shipped out immediately.
Thank you for your email.
Have a nice day!
Sam
- electronic-king-inc
Is this item already in the UK?
- Rowin09
Antwoord:
Yes ready to be shipped out immediately.
Thank you for your email.
Have a nice day!
Sam
- electronic-king-inc
[ Voor 20% gewijzigd door Rowinio op 17-04-2010 16:54 ]
Ik heb gevraagd wanneer het nieuwe 13" instapmodel op voorraad komt:Verwijderd schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:08:
Heeft iemand al feedback gekregen van Electronic-King-Inc wanneer 13" model beschikbaar zal zijn ?
We should have them this week.
Thank you.
Sam
Verwijderd
Ik kijk elke dag even of de nieuwe matte's er zijn, als je iets graag wilt hebben dan lijkt het wel een eeuwigheid te duren...
Dat is meestal, maar waarom wil je een mat scherm? De kleuren worden daardoor wel doffer hé..
Nee, je kan je scherm kleur-echter kalibreren. De meeste mensen vinden een glanzend scherm mooier, maar voor bijvoorbeeld foto bewerkingen wil je geen scherm wat de kleuren anders weergeeft dan ze zijn.Rowin schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:44:
Dat is meestal, maar waarom wil je een mat scherm? De kleuren worden daardoor wel doffer hé..
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Helemaal met je eens.. Ik had een oude Macbook Pro met een mat scherm.. Wat was dat een verademing.. Heerlijk buiten in de zon filmpje kijken.. No problemo.. Hoef je met een glossy scherm niet te proberen hoor.. haha.. Hulde aan matte Appels!breinonline schreef op zondag 18 april 2010 @ 12:01:
[...]
Nee, je kan je scherm kleur-echter kalibreren. De meeste mensen vinden een glanzend scherm mooier, maar voor bijvoorbeeld foto bewerkingen wil je geen scherm wat de kleuren anders weergeeft dan ze zijn.
De kleuren worden inderdaad doffer met een mat scherm. Door kalibratie worden de kleuren nauwkeuriger dan met een glimmend scherm, maar nog steeds doffer. De fotograaf gaat meestal voor een mat scherm, ik ben zelf erg blij met glimmend. Het zwart ziet er zwarter uit en de kleuren levendiger.
[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 18-04-2010 14:37 ]
Verwijderd
Uit onderzoek blijkt dat het matte scherm de kleuren helemaal niet zoveel anders weergeeft als het glossy scherm. De verschillen zijn minimaal(bron: http://www.notebookcheck....-beeldscherm.17563.0.html). Voor de persoon die zijn laptop gebruikt voor mobiliteit is matte zoveel beter, immers je hebt niks aan een mooi scherm als je enkel reflecties ziet. Vaak is de omgeving en de belichting geen keuze dus valt een glossy display bij voorbaat al af. Ik kan dan eigelijk ook niet begrijpen waarom mensen voor glossy kiezen... mijn mening is dat matte standaard zou moeten zijn en je voor -50 euro een glossy kan krijgen.
Ik had het over optische verschillen. Verschillen die men met het blote oog kan waarnemen. Het is me duidelijk dat je die verschillen met meet apparatuur nauwelijks kunt waarnemen.Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:45:
Uit onderzoek blijkt dat het matte scherm de kleuren helemaal niet zoveel anders weergeeft als het glossy scherm. De verschillen zijn minimaal(bron: http://www.notebookcheck....-beeldscherm.17563.0.html).
De zwart waarden van een glimmende display naast een matte zien er echt een stuk beter uit. Zelfde geldt voor wit.
Voor kleur echtheid en buiten werken > mat.
Voor levendige kleuren en dieper zwart > glimmend.
Excuses voor de offtopic discussie.
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 18-04-2010 15:00 ]
Om dit even te vertalen:Philflow schreef op zondag 18 april 2010 @ 14:51:
[...]
Voor kleur echtheid en buiten werken > mat.
Voor levendige kleuren en dieper zwart > glimmend.
Voor goede kleuren > mat
Voor foute kleuren > glimmend.
En dan heb je nog 't gebeuren met de spiegel natuurlijk.
Ik stel trouwens dat een groot deel van die 'levenderige' kleuren en 'zwarter zwart' te danken is aan de zwarte rand, en niet aan het scherm zelf.
[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 18-04-2010 15:25 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Een mat scherm is uiteraard veel kleurechter, en als je serieus bent over je fotografie dan zou je op een mat scherm moeten werken. Alleen vind ik dat als je écht serieus bent over je fotografie je uberhaubt de kwaliteit van je foto's niet aan de 'kleur-echtheid' van de MBP scherm zou moeten laten afhangen. Een EIZO of LACIE doen dan het echte werk. Ik bedoel, we besteden zoveel geld aan film/camera's/lenzen, zonde om dan door je laptopmonitor gelimiteerd te worden. Ook voor het bekijken van fotografie. Felle kleuren springen er mooi uit als je Finding Nemo aan het kijken bent, maar in serieuze fotografie ziet het er heel goedkoop uit (tenzij je David LaChapelle heet). En voor de 90% van de tijd zitten de meeste mensen toch een beetje te browsen/mailen, en dan is een glossy wel een oogappeltje
.
Be the change you want to see in the world
Ontopic again. Betaling is nog steeds "bezig".
Verwijderd
Als PayPal op dezelfde manier werkt als Click And Buy, dan is de betaling even snel als met een creditcard (instant). Het daadwerkelijke afschrijven van je bankrekening geschiedt een dag later ofzo. Let er wel op dat er genoeg geld op je bankrekening staat, aangezien ze (net zoals creditcardmaatschappijen) anders met vette boetes aankomen.Peter_Aragorn schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:42:
Ik lees net dat voor grotere bedragen een andere procedure geldt... In dat geval is het sneller om ervoor te zorgen dat het geld eerst op je PayPal bankrekening staat
Voor het automatisch afschrijven heb je wel een "gecontroleerde rekening" nodig.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2010 20:00 ]
@Maximized @Peter_Aragorn
Yup, ik heb ook alvast een bedrag van m'n rekening naar m'n PayPal gebracht, zodat als ik de MBP bestel ik niet eerst 5 dagen hoef te wachten tot het geld is overgemaakt. Ik wacht nog tot Electronic King de nieuwe 13" heeft.
Yup, ik heb ook alvast een bedrag van m'n rekening naar m'n PayPal gebracht, zodat als ik de MBP bestel ik niet eerst 5 dagen hoef te wachten tot het geld is overgemaakt. Ik wacht nog tot Electronic King de nieuwe 13" heeft.
OK. Bij mij staat de melding: "De geschatte verwerkingsdatum is 21-04-2010 / 23-04-2010"
Laat ik hopen dat het de 21e (al) is.. want ik ga woensdag 28 april met vakantie.......
Laat ik hopen dat het de 21e (al) is.. want ik ga woensdag 28 april met vakantie.......
Dat gaat je sowieso niet lukken, ook al wordt je betaling de 21ste verwerkt, het verzenden uit Engeland neemt meestal meer dan die tijd in beslag. Met een beetje mazzel heb je hem wel net op tijd binnen, maar ik vrees het ergste voor je.Rowin schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:10:
OK. Bij mij staat de melding: "De geschatte verwerkingsdatum is 21-04-2010 / 23-04-2010"
Zeker nu, kan me voorstellen dat de Royal Mail een giganstische hoeveelheid post te verwerken als er weer gevlogen mag worden....VeeGee schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:03:
[...]
Dat gaat je sowieso niet lukken, ook al wordt je betaling de 21ste verwerkt, het verzenden uit Engeland neemt meestal meer dan die tijd in beslag. Met een beetje mazzel heb je hem wel net op tijd binnen, maar ik vrees het ergste voor je.
O nee he...... Damn.... Dit gaan jullie niet menen!? Als ik het niet red word ik echt gek! Laat ik hopen dat het allemaal goed gaat.. Maar; ze beloofde mij het met de 1-day delivery te versturen.
Als je garanties wilde had je je MacBook gewoon bij een NL reseller moeten halen. Met verzendingen blijft het altijd afwachten hoe snel het gaat, zeker internationaal!Rowin schreef op zondag 18 april 2010 @ 22:17:
O nee he...... Damn.... Dit gaan jullie niet menen!? Als ik het niet red word ik echt gek! Laat ik hopen dat het allemaal goed gaat.. Maar; ze beloofde mij het met de 1-day delivery te versturen.
Indeed, gelukkig staat de MacBook wel al in de UK. Maar het zal heus wel goedkomen hoor! Voor of op maandag 26 april heb ik hem wel hoor
Levert EK ook custom versies? ik wil de 15 inch met high res glossy optie.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Heb dezelfde vraag gesteld aan Sam en hij zou éénder deze weken ook Hi res glossy als optie krijgen.Dr. Strangelove schreef op maandag 19 april 2010 @ 00:50:
Levert EK ook custom versies? ik wil de 15 inch met high res glossy optie.
Verwijderd
Ik heb een vraagje over EK. Als ik een macbook pro bestel bij hem en die laptop gaat stuk, kan ik het dan naar een officiele Apple store brengen?
Of moet ik dan echt weer online achter EK gaan?
Of moet ik dan echt weer online achter EK gaan?
Ik zelf geb ook zitten denken aan een hi-resilution maar ben toch maar gegaan voor het instapmodel. Nouja instap; de MacBook Pro 2.53GHz i5
mijn vader is gisteren gaan kijken in de stad, en ze zijn razendsnel zegt m'n vader :)! Nu afwachten..
De nieuwe MacBook Pro 13 is beschikbaar, als er iemand is die deze wil halen kunnen we dat misschien samen doen. Volgens mij bespaart dat verzendkosten en kunnen we misschien korting krijgen bij aankoop van 2. Ik wil trouwens het instapmodel van 2.4Ghz halen.
Verzendkosten zijn $100 maar bij elk volgend object gratis, dus ik neem aan bij 2x MBP dus totaal nog steeds $100?

Voor 2 MBP kom je dan uit op totaal 2600 dollar (1200+1200+100+50+50 / uk dispatch), is ongeveer 960 euries per stuk
Verzendkosten zijn $100 maar bij elk volgend object gratis, dus ik neem aan bij 2x MBP dus totaal nog steeds $100?

Voor 2 MBP kom je dan uit op totaal 2600 dollar (1200+1200+100+50+50 / uk dispatch), is ongeveer 960 euries per stuk
Moeten ze wel naar 't zelfde adres verzonden worden in NL én je moet uitkijken voor belastingen, want als je 'gepakt' wordt betaal je belasting over de echte waarde + je krijgt nog een boete.
Voor 50 dollar kan je een UK dispatch krijgen. Dan hoef je je toch geen zorgen te maken om de belasting of een boete?Jolly_Jumper schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:10:
Moeten ze wel naar 't zelfde adres verzonden worden in NL én je moet uitkijken voor belastingen, want als je 'gepakt' wordt betaal je belasting over de echte waarde + je krijgt nog een boete.
Ik vind het een goed idee, EN je kan nog onderhandelen als je er 2 koopt..., en 1x de verzendkosten.mduman86 schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:04:
De nieuwe MacBook Pro 13 is beschikbaar, als er iemand is die deze wil halen kunnen we dat misschien samen doen. Volgens mij bespaart dat verzendkosten en kunnen we misschien korting krijgen bij aankoop van 2. Ik wil trouwens het instapmodel van 2.4Ghz halen.
[afbeelding]
Ik neem aan dat je niet per ce het zelfde artikel hoeft te halen...
De boete over de waarde zal niet op gaan als het via UK gedispatched wordt. En inderdaad, de verzending is gekoppeld aan het Paypal adres.Jolly_Jumper schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:10:
Ikzelf wil graag het 17" MBP model willen bestellen. Wie wilt met mij samen doen?
PSN/XBL: DarkTaufu
Klopt, maar in zijn eerste post heeft hij 't niet over UK dispatch, vandaar dat ik 't erbij vermeldde..
Welke wil je halen (link), dan vraag ik Sam om een totaalprijs (inc verzendkosten inc UK dispatch)?Tjiwa schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:20:
[...]
Ik vind het een goed idee, EN je kan nog onderhandelen als je er 2 koopt..., en 1x de verzendkosten.
Ik neem aan dat je niet per ce het zelfde artikel hoeft te halen...
[...]
De boete over de waarde zal niet op gaan als het via UK gedispatched wordt. En inderdaad, de verzending is gekoppeld aan het Paypal adres.
Ikzelf wil graag het 17" MBP model willen bestellen. Wie wilt met mij samen doen?
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=380225750336mduman86 schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:29:
[...]
Welke wil je halen (link), dan vraag ik Sam om een totaalprijs (inc verzendkosten inc UK dispatch)?
Ben je goed in onderhandelen? Anders wil ik wel er over vragen.
Of onderhandelen voor een gratis Apple Care.
En hoe is jouw Paypal? Mijne is verified, kan dus direct betalen vanaf mijn bankrekening.
Kan je Direct Message inschakelen, dan hoeven we niet in details te gaan hierTjiwa schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:33:
[...]
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=380225750336
En hoe is jouw Paypal? Mijne is verified, kan dus direct betalen vanaf mijn bankrekening.
[ Voor 50% gewijzigd door mduman86 op 19-04-2010 11:27 ]
Het geld is zojuist door PayPal van m'n rekening gehaald. Wanneer wordt de eCheck voltooid?
Ik ga komende zomer naar amerika en dan ook naar New York. Ik wil graag een macbook pro 15 inch kopen, weet iemand of ze daar de hi-res macbooks op vooraad hebben?
Waar in Amerika of bij Electronic-king-inc?thenapster schreef op maandag 19 april 2010 @ 10:51:
Ik ga komende zomer naar amerika en dan ook naar New York. Ik wil graag een macbook pro 15 inch kopen, weet iemand of ze daar de hi-res macbooks op vooraad hebben?
In New York zijn een tigtal winkels die MBP's verkopen, waaronder een aantal zeer grote Apple stores, dus ik neem aan dat er bij één van deze winkels wel een Hi-res te vinden zal zijn.
In amerika zelf. Omdat ze in nederland meestal de standaard Macbook's verkopen en met eventuele aanpassen(antiglare etc) moet worden besteld.
@mduman86
Ik wil ook een 13'' 2,4ghz kopen dus misschien kunnen we er 3 tegelijk kopen
. Misschien dat we er dan allemaal gratis applecare bij kunnen krijgen ofzo. Stuur mij even een mail over hoe en wat we het gaan doen, als we het doen
Ik wil ook een 13'' 2,4ghz kopen dus misschien kunnen we er 3 tegelijk kopen
Ik heb net PayPal gebeld. Als het bedrag van je ING rekening is, dan duurt het nog 4 a 6 werkdagen.. Hell no.. Als het 6 werkdagen is red ik het niet!! Laat ik hopen dat het binnen 2 werkdagen is gebeurd!
Hier nog een tweaker met interesse in een MacbookPro 13inch (basisversie).
Eentje extra om over te onderhandelen. Stuur je me een DM met bijzonderheden?
Tjiwa schreef op maandag 19 april 2010 @ 08:33:
[...]
http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=380225750336
Ja zou je mij ook een DM kunnen sturen Tjiwa (zie bericht wat ik eerder heb gepost)?996 schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:57:
Hier nog een tweaker met interesse in een MacbookPro 13inch (basisversie).
[...]
@wiebenik @996 @mduman86 @Tjiwa
Ik ben ook geinteresseerd in de MBP 2,4 ghz !! Misschien een 5-tal MBP's in 1x bestellen
? Ik ben goed in onderhandelen, maar weet nou niet precies hoe we dat zouden moeten doen met de betaling/levering etc. Ik heb direct messages zojuist ingeschakelt
Ik ben ook geinteresseerd in de MBP 2,4 ghz !! Misschien een 5-tal MBP's in 1x bestellen
Inderdaad!
Ik denk persoonlijk niet dat je er "gratis" Apple Care(s) bij krijgt hoor.
Ik denk persoonlijk niet dat je er "gratis" Apple Care(s) bij krijgt hoor.
[ Voor 79% gewijzigd door Rowinio op 19-04-2010 18:14 ]
Het verschil tussen UK Dispatch en normale shipping uit Amerika is voor de nieuwe 13" best groot.
£899+ £50 x 1.136 = €1078
$1199 + $100 x 0.743 = €965
Scheelt dus zo ruim €110 als je het waagt en voor US shipping gaat. Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat zo'n pakketje gecheckt gaat worden ? Is dat 1 op 3 of meer 1 op 20 ?
£899+ £50 x 1.136 = €1078
$1199 + $100 x 0.743 = €965
Scheelt dus zo ruim €110 als je het waagt en voor US shipping gaat. Heeft iemand enig idee hoe groot de kans is dat zo'n pakketje gecheckt gaat worden ? Is dat 1 op 3 of meer 1 op 20 ?
[ Voor 7% gewijzigd door andromedaan op 19-04-2010 18:33 ]
Denk dat onderhand 95% eruit gepikt wordt. Zeker als het via ups/dhl ofzo gaat.
uitleg/onderbouwing ?lowfi schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:35:
Laatste 4 pakketjes die ik uit de states over heb laten komen kreeg ik allemaal een naheffing op.
Oke, dat is mooi! Klopt de valuta-omreken-functie van Paypal dan ook? Dat ik er wel genoeg op zet...andromedaan schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:32:
@Maximized @Peter_Aragorn
Pakketjes die via koeriersbedrijven gaan worden inderdaad altijd gechecked. EK verstuurt via Fedex en ze declareren pakketjes daar standaard voor 550 dollar, zodat je ong. 90 euro naheffing krijgt. Mocht je pakketje wel grondig gecontroleerd worden, zul je uiteindelijk wel btw moeten betalen over de echte waarde + dat je ook nog eens een boete krijgt van zo'n 220 euro, waardoor je dus in totaal 450 euro extra moet bijlappen (spreek helaas uit ervaringlowfi schreef op maandag 19 april 2010 @ 18:35:
Heb net 25 GBP op de 13" MBP 2.4 GHz kunnen afdingen, dat zou dan op ± €1050,- neerkomen met UK dispatch. Valt me tegen. Dan maak ik liever gebruik van mijn studentenkorting (1011,50).
Voor de mensen hier, ik ken de winkel niet, maar via marktplaats kwam ik de volgende webshop tegen: http://www.buy4me.nl.
Hier kost een 13" 2.4 ghz pro €1039.. Dus goedkoper dan een UK dispatch.
Ondanks dat ik in Enschede woon heb ik geen belangen bij deze partij;)
Weet ook niet of het betrouwbaar is? Wilde het alleen even delen..
Je kunt er ook langs gaan, het hoeft niet perse via internet.
Hier kost een 13" 2.4 ghz pro €1039.. Dus goedkoper dan een UK dispatch.
Ondanks dat ik in Enschede woon heb ik geen belangen bij deze partij;)
Weet ook niet of het betrouwbaar is? Wilde het alleen even delen..
Je kunt er ook langs gaan, het hoeft niet perse via internet.
[ Voor 0% gewijzigd door Chrisg op 19-04-2010 19:15 . Reden: typo ]
Ken de site niet. Zijn wel behoorlijk goedkoop idd
Hey zou jij je DM aan kunnen zetten?wiebenik? schreef op maandag 19 april 2010 @ 17:25:
[...]
Ja zou je mij ook een DM kunnen sturen Tjiwa (zie bericht wat ik eerder heb gepost)?
dan kan ik je ook bereiken.
Ik zal dan even een soort group buy maken. Even kijken of het veel zal schelen. Voor 10-20 euro verschil zal ik het niet doen, is het niet waard. Maar alles boven de 50 euro verschil doen we het wel voor!
Al 1 voordeel is dat je maar voor 1 product verzendkosten hoeft te betalen. ik weet niet tot welk aantal het geldt. Ik zal het even alvast informeren.
Als laatst wie voelt zich verantwoord om de uiteindelijke bestelling te plaatsen?
Edit:
996 kan ik ook niet bereiken
Waar studeer je, ik kom namelijk uit op 1060 oid?raviculus schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:08:
Heb net 25 GBP op de 13" MBP 2.4 GHz kunnen afdingen, dat zou dan op ± €1050,- neerkomen met UK dispatch. Valt me tegen. Dan maak ik liever gebruik van mijn studentenkorting (1011,50).
Hoe zet je dat aan of uit?
Jij hebt het trouwens ook uit staan Tjiwa
Ik zou de 15 inch I5 2.4 Ghz wel willen bestellen... Maar laat jullie eerst maar eens deze bestelling proberenTjiwa schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:31:
[...]
Hey zou jij je DM aan kunnen zetten?
dan kan ik je ook bereiken.
Ik zal dan even een soort group buy maken. Even kijken of het veel zal schelen. Voor 10-20 euro verschil zal ik het niet doen, is het niet waard. Maar alles boven de 50 euro verschil doen we het wel voor!
Al 1 voordeel is dat je maar voor 1 product verzendkosten hoeft te betalen. ik weet niet tot welk aantal het geldt. Ik zal het even alvast informeren.
Als laatst wie voelt zich verantwoord om de uiteindelijke bestelling te plaatsen?
Edit:
996 kan ik ook niet bereiken
MyReact->Voorkeuren.wiebenik? schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:37:
Hoe zet je dat aan of uit?Jij hebt het trouwens ook uit staan Tjiwa
Ik heb trouwens nog niets ontvangen, misschien emailadressen uitwisselen en met z'n allen cc'en ?
Ja dat lijkt mij ook makkelijker inderdaad (zie profiel).andromedaan schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:40:
[...]
MyReact->Voorkeuren.
Ik heb trouwens nog niets ontvangen, misschien emailadressen uitwisselen en met z'n allen cc'en ?
edit: Nou hij stond gewoon al op dat er DM's naar mij verzonden kunnen worden dus ik weet niet waar het aan zou moeten liggen dan... Heb het uit en weer aan gevinkt maar het werkt volgens mij nog steeds niet.
[ Voor 27% gewijzigd door wiebenik? op 19-04-2010 19:45 ]
Heb net eens even wat uitgezocht betreft eCheck. Ik heb 26 januari een betaling gedaan (ook per eCheck) en op 29 januari was ie al bij de ontvanger aangekomen! Hopelijk is deze eCheck ook lekker snel!! Kreeg het mailtje 29 januari om 00:10 Nederlandse tijd.
Vannacht om 00:10 maar 'es me mail checken
TU Delftmduman86 schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:33:
[...]
Waar studeer je, ik kom namelijk uit op 1060 oid?
Ben benieuwd ! Mijn betaling/bestelling loopt een beetje gelijk. Donderdag betaald, vanmorgen afgeschreven van mijn Ing rekening, nu maar hopen !Rowin schreef op maandag 19 april 2010 @ 19:56:
Heb net eens even wat uitgezocht betreft eCheck. Ik heb 26 januari een betaling gedaan (ook per eCheck) en op 29 januari was ie al bij de ontvanger aangekomen! Hopelijk is deze eCheck ook lekker snel!! Kreeg het mailtje 29 januari om 00:10 Nederlandse tijd.
Apple Macbook Pro 2.4GHz 2.4 GHz 15" Intel Core i5
Ik het "middel" model. De MacBook Pro 2.53GHz i5
Ben benieuwd! Als je morgenochtend (00:00 t/m 04:00) nog geen mail heb, dan is het de dag erna of die daarna, haha! Ik ga ervan uit, dat het vannacht moet gaan gebeuren...
Ik heb hem trouwens wel UK Dispatch! Jij ook, of niet?
Heb er trouwens GBP1349 (excl GBP19,95 verzendkosten) (ik heb onderhandeld) voor betaald, en jij als ik vragen mag?
Ben benieuwd! Als je morgenochtend (00:00 t/m 04:00) nog geen mail heb, dan is het de dag erna of die daarna, haha! Ik ga ervan uit, dat het vannacht moet gaan gebeuren...
Ik heb hem trouwens wel UK Dispatch! Jij ook, of niet?
Heb er trouwens GBP1349 (excl GBP19,95 verzendkosten) (ik heb onderhandeld) voor betaald, en jij als ik vragen mag?