[BBG] High-end gamesysteem juli 2007

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 974 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img412.imageshack.us/img412/4346/bbglistwm0.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:07
Waarom de NEC 7170 in de GameBBG en in de Basis de NEC 7173??

en offtopic:

Kan iemand mij voorzien van een benchmark voor 4x500Gb RAID5 op de ICH9 (P35)

Ik kan niets (bruikbaars) vinden ...:S

[ Voor 3% gewijzigd door StraightOn.NL op 06-07-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StraightOn.NL schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:52:
Waarom de NEC 7170 in de GameBBG en in de Basis de NEC 7173??
Goeie vraag, wrm niet voor die paar euro Labelflash (Blauw/Zilver Print) erbij?

Een Samsung S183-L zou trouwens ook niet misstaan 8) 18x Dual Layer S-ATA met Lightscribe (Bruin/Goude Print). Voordeel, op de markt zijn meer Lightscribe blanke DVD's te koop dan Labelflash blanco's. Labelflash ziet er wel gelikter uit moet ik toegeven

http://www.tomshardware.c...vd/page11.html#conclusion

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2007 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Zitten we nog steeds 100 euro onder budget of is t lijstje hierboven actueel? Anders kan er miss een CM Stacker vanaf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
die past niet meer op je bureau en nauwelijks eronder :P

Beetje overbodige luxe denk ik, tenzij je echt 8 HD's erin wilt duwen en SLI enzo

De antec voldoet prima, ik ga zelf voor de Antec NSK6500 -EC Super Mid Tower Case 430W + 2x 92 mmtricool fans om mijn 4 Samsung spinpoints 500GB te koelen :) gewoon omdat deze wat goedkoper is, maar de 900 is echt een prima kast

[ Voor 10% gewijzigd door StraightOn.NL op 07-07-2007 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RealCato
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:36
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 14:34:
[...]

Dan ben ik benieuwd op welke ervaringen je doelt. RAID 5 geeft over het algemeen slechte prestatie op on-board RAID-chips.
De performance van de RAID 5 zal zeker lagen zijn dan die van RAID 0, maar ik heb geen goed beeld van het werkelijke verschil tussen lees -en schrijfsnelheden tussen deze twee op het Gigabyte DS3R moederbord. Ik heb begrepen dat een belangrijke bottleneck zit in het gebrek aan pariteitsberekeningen, maar hierin zouden de nieuwe 7200.10 hdd's een verbetering in moeten laten zien. Dat bedoelde ik meer met gebrek aan ervaring.

Het is verder natuurlijk een persoonlijke keuze om een paar tientjes te investeren in de backup die een RAID 5 biedt.

Tis trouwens een prima BBG aan het worden :-)

Rijtjeshuis 170 m^2 uit 1955, bij renovatie in 2022 dak/vloer/spouwisolatie, overal HR++, vvw benedenverdieping, 7x Jaga Strada en 2 handdoekradiatoren met Tado’s. Quatt hybrid op dakkapel sinds einde 2023.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StraightOn.NL
RealCato schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 13:59:
[...]

De performance van de RAID 5 zal zeker lagen zijn dan die van RAID 0, maar ik heb geen goed beeld van het werkelijke verschil tussen lees -en schrijfsnelheden tussen deze twee op het Gigabyte DS3R moederbord. Ik heb begrepen dat een belangrijke bottleneck zit in het gebrek aan pariteitsberekeningen, maar hierin zouden de nieuwe 7200.10 hdd's een verbetering in moeten laten zien. Dat bedoelde ik meer met gebrek aan ervaring.

Het is verder natuurlijk een persoonlijke keuze om een paar tientjes te investeren in de backup die een RAID 5 biedt.

Tis trouwens een prima BBG aan het worden :-)
Ik zit met hetzelfde probleem en ben bezig in dit topic om antwoorden te krijgen StraightOn.NL in "RAID controllers"

Als iemand hiermee kan helpen, bij voorbaat bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 10:40:
Zitten we nog steeds 100 euro onder budget of is t lijstje hierboven actueel? Anders kan er miss een CM Stacker vanaf :)
Nou tuurlijk beslist T.net uiteindelijk, maar dit is het lijstje waar de meeste mensen het mee eens zijn gedurende het topic zich heeft gevorderd...
Een Stacker lijkt me iets aan de dure kant, zelfs al zitten we onder budget. De Nine Hundred heeft gelijkwaardige koelprestaties, een iets beter uitgedacht design en toch een lagere prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• king_dude
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Modbreak:Hoewel goed bedoeld, lijkt het me beter deze vraag even in een apart topic te stellen. Anders lopen we het risico dat deze discussie niet meer over de BBG gaat uitendelijk. ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Laurent op 08-07-2007 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
ik zou zelf voor de 206bw gaan aangezien die dezelfde resolutie handteerd en dus een scherper beeld heeft, 22'' vind ik zelf ook gewoon te groot/ niet zo fijn om op te gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er zoiets als te groot?
Dat geeft toch juist een extra beleving.

Eidenlijk eens van die artric freezer 7 pro af.

Alleen mis ik nog steeds een voeding die wel toekomst zeker is met een 8pin pci-e stekker
Mij lijkt de thermaltake toughpower 600/700 cable mamagement wel een goede voor rondt de 100 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:40:
Bestaat er zoiets als te groot?
Dat geeft toch juist een extra beleving.
dat ligt eraan hoe ver je van het beeldscherm zit, als je in een bioscoop 2 meter van het scherm zit word het er ook niet beter op. je zal het scherm toch op een bureau hebben staan, ik vind 20'' dan groot genoeg/ fijn. maar 22'' lijkt me te groot voor die afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-09-2023
1. Nee, een te groot scherm bestaat niet. Als de resolutie maar een beetje mee groeit. ;-)
2. Ik vind zelf dat een simpele card-reader toegevoegde waarde heeft voor elk systeem. Die dingen kosten bijna niets. En als je toch nog onder het budget zit... Maar misschien hoort ie gewoon niet in deze lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Verwijderd schreef op zondag 08 juli 2007 @ 23:40:

Alleen mis ik nog steeds een voeding die wel toekomst zeker is met een 8pin pci-e stekker
Mij lijkt de thermaltake toughpower 600/700 cable mamagement wel een goede voor rondt de 100 euro
een simpel verloopstekkertje zal de klus ook wel klaren denk ik zo

[ Voor 10% gewijzigd door Guumuus op 09-07-2007 01:26 ]

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Guumuus schreef op maandag 09 juli 2007 @ 01:26:
[...]

een simpel verloopstekkertje zal de klus ook wel klaren denk ik zo
jup denk dat G9x een 8-pin connector zal hebben en de verloopstekker 2x 6-pin naar 1x 8-pin zat al bij de HD2900XT dus dat kan makkelijk..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2007 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Michiel schreef op maandag 09 juli 2007 @ 00:00:
1. Nee, een te groot scherm bestaat niet. Als de resolutie maar een beetje mee groeit. ;-)
lol, dus als het een scherm van 3 bij 4 (ofzo) zou zijn en je zit er een metertje(nog niet eens) vanaf(bureau), dan zou dan alleen maar fijner zijn?

mijn mening is dat het een keer ophoudt met de grote, als je een vast afstand er van af zit, zoals bij een bureau het geval is.

trouwens bij de 20'' versie heb je gewoon scherper beeld dan bij de 22'' versie, omdat ze allebij dezelfde max. resolutie hebben

[ Voor 12% gewijzigd door hrichard op 09-07-2007 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
lullebakman schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 20:22:
[...]

Ben ik de enige die dit ziet?
Een access time van 8.1ms bij een 7200 rpm schijf?
En zo'n transfersnelheden zijn nogal overdreven. Precies een RAID0 van Raptors
Is dit Photoshopwerk?
Ghehe ja lijkt goed he :P, daar is mijn raptor niets bij.
Gwoon 1 schijf (T166 500gb 8mb), zoals je op de screen kan zien.

Ik denk dat erges iets mis gaat met die progs en ze het allemaal verkeerd uitlezen.
Als ik het deel door 2, dan komen er realistischer waarden uit.

Ik heb al best veel progs getest en weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het verder moet meten.
(nog progjes tips?)

Hoe dan ook, hij is ij elk geval heerlijk stil en koel

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alhoewel de BBG, opzich aardig bedoeld is, vindt ik dat er te veel compromissen worden gesloten, vrnl. bettreffende HDD's, PSU, e.a hardware, dus ik heb me verre gehouden van de "2.000,-- limiet" en ben iets hoger uitegkomen bij 'n shop die wel alle prducten verkoopt. Bovenbdien moet je volgens Tweakers' pricewatch minimaal 2 shops afgaan voordt je systeem in elkaar is te zetten..
bij Salland bijv. niet. Óf azerty om maar "onpartijdigheid" uit te stralen..
Afbeeldingslocatie: http://img68.imageshack.us/img68/1146/bijsallandisalles1ld6.th.jpg welke pop-ups?, als je het gemaximeerde plaatje nogmaals aanklikt ja..
als het niet meer @imageshack mag:
http://fotoalbum.dds.nl/r...bij+salland+is+alles1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 05:52 . Reden: foto'tje plaatsen op gebruiksvriendelijke site? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
zat zelf meer aan zoiets te denken
Afbeeldingslocatie: http://img520.imageshack.us/img520/9389/bbgjulieq4.jpg

Mooie kast met 550watt voeding
snelle game processor (quadcore is overdreven voor games atm)
stille koeler voor proc met eventuele extra fan (zit erbij)
Noctua fannetjes voor betere airflow (standaard fan vervangen + 1x extra)
4GB kingston PC6400 geheugen (voldoende voor Vista + genoeg voor games en futureproof)
de HDD's schijnen de "beste" op het moment te zijn. De barracuda is ook een optie. 640GB lijkt mij voldoende (Tis immers geen server)
Mobo heeft goede reviews en is niet te duur (Lees teveel onnodige extra's + 1333Mhz bus)
diskette + cardreader (voor raid, bootdisk etc en flashkaartjes voor fotos ed)
Samsung brander en gewone dvd (goede spelers, zelfde merk altijd leuk, sata)
muis/toetsenbord combo (setje is goed, en geen draadloos vind ik een btje onzin persoonlijk)
boxen (leuk 5.1 setje en is een goede upgrade van zijn voorganger. De inspire set kan ook, is persoonlijk)
Geluidskaart hoeft van mij niet, maar aangezien hij bij all BBG's zit, deze maar gekozen
Videokaart (snelle overgeclockte GTX, met minder budget kan je ook voor een GTS640 of 2900XT kiezen, scheelt als snel 150 euro)
Beeldscherm (groot, snel, mooi en handig en nette prijs. Bij geldgebrek kan ook de 225BW of de 205/206BW worden genomen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:30
Ik zou ook zeker voor de nieuwere Intel Core Duo 6850 gaan en 4gb pakken i.p.v. 2gb. Ik denk dat 2 gb binnen de korste keren te weinig gaat worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:06
Goede BBG, ik ga zeker eind van de maand hiervan een deel bestellen!

Enige vraag die mij nog weerhoudt: hoe zit het met de groottes van de behuizingen tegenwoordig in combinatie met grafische kaarten? Ik heb momenteel een X800XL wat ik mee wil nemen naar het nieuwe te bestellen systeem totdat ik echt overga naar DX10, enkel past deze geheel niet in mijn Thermaltake kast :{.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 18:37:
Ik zou ook zeker voor de nieuwere Intel Core Duo 6850 gaan en 4gb pakken i.p.v. 2gb. Ik denk dat 2 gb binnen de korste keren te weinig gaat worden :'(
Ja als het in het budget zou passen, maar helaas ;)
4 GB heeft trouwens niet een grote performance aandeel in games. Games die gaan komen dit najaar (Crysis any1?) hebben aan 2GB meer dan genoeg (Crysis heeft als recommended specs 1,5GB), de extra kosten zijn niet te verantwoorden. Ook de E6850 heeft slechts kleine voordelen die de ~75 euro prijsverschil waardig is.
Sjowhan schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:13:
Goede BBG, ik ga zeker eind van de maand hiervan een deel bestellen!

Enige vraag die mij nog weerhoudt: hoe zit het met de groottes van de behuizingen tegenwoordig in combinatie met grafische kaarten? Ik heb momenteel een X800XL wat ik mee wil nemen naar het nieuwe te bestellen systeem totdat ik echt overga naar DX10, enkel past deze geheel niet in mijn Thermaltake kast :{.
Welke TT-kast? Je Xaser III kast wordt omschreven als een supertower. De meeste middle towers van tegenwoordig kunnen al een 8800GTX opslokken. Je kast is nog steeds een beest onder de behuizingen zonder twijfel hoor ;), je kan er cker nog een heel tijdje mee door. Anders is een casemodje natuurlijk ook een optie, je zit immers op Gathering of Tweakers :9 .

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
De BBG is inmiddels allang geplaatst.

Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2007: Het High-end gamesysteem

Dit topic kan wat mij betreft dicht. Wederom een prachtige BBG! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 07:46
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:15:
[...]

4 GB heeft trouwens niet een grote performance aandeel in games. Games die gaan komen dit najaar (Crysis any1?) hebben aan 2GB meer dan genoeg (Crysis heeft als recommended specs 1,5GB), de extra kosten zijn niet te verantwoorden. Ook de E6850 heeft slechts kleine voordelen die de ~75 euro prijsverschil waardig is.
Recommended wil natuurlijk niet zeggen maximum. Ik denk dat hij best wel gebruik zal maken van meer geheugen.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ritchie schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:23:
[...]

Recommended wil natuurlijk niet zeggen maximum. Ik denk dat hij best wel gebruik zal maken van meer geheugen.
Dat denk ik dus niet. Een game verbruikt het geheugen wat hij verbruikt. Stel je comp zou 1.7GB (dit gok ik, denk niet dat het boven 2GB zal komen) geheugen verbruiken met Crysis draaiende op max., dan maakt het geen bal uit of je 2GB of 4GB kiest. Wellicht omdat het geheugen aan zijn in de buurt komt van zijn uiterste dat hij iets minder zal draaien, maar dat is nog steeds niet te verantwoorden sinds je de prijs verdubbeld vergeleken met 2GB geheugen! Anders is zelfs 3x 1GB een beter mogelijkheid.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:15:
[...]

..knip..
De CEO van Crytek heeft zelf gezegd dat 2GB een must is en hoogste prioriteit heeft bij een upgrade :). Verder zegt iedereen dat 2GB nu wel genoeg is maar ik weet nog goed dat opeens iedereen 2GB moest toen BF2 uit kwam daarvoor was ook niets aan het handje met 1GB... (ook de reden dat ik lekker voor 4GB ben gegaan, futureproof ;))

Waarom gaan we massaal voor de Club3D GTX? De GigaByte 8800 GTX is er al voor 444 euro (465 bij Salland/Azerty).

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
psychoclown schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:50:
[...]

Waarom gaan we massaal voor de Club3D GTX? De GigaByte 8800 GTX is er al voor 444 euro (465 bij Salland/Azerty).
Ten tijde van het samenstellen van de BBG was de Club3D één van de goedkoopste 8800 GTX's die ook goed verkrijgbaar was (>10 shops).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psychoclown schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:50:
[...]

De CEO van Crytek heeft zelf gezegd dat 2GB een must is en hoogste prioriteit heeft bij een upgrade :). Verder zegt iedereen dat 2GB nu wel genoeg is maar ik weet nog goed dat opeens iedereen 2GB moest toen BF2 uit kwam daarvoor was ook niets aan het handje met 1GB... (ook de reden dat ik lekker voor 4GB ben gegaan, futureproof ;))

Waarvoor zou je die extra cash uitgeven als slechts 1 game dat van je zal vragen? Kunnen ze beter bij de game extra reepjes bijvoegen :P .

2GB is een must ja dat klopt, waarom moeten we dan gelijk de sprong maken naar 4Gb met de gedachte dat er om de hoek een game komt die 4GB vraagt? Zo'n game is denk ik niet te vinden op de E3 die nu aan de gang is. En zoals ik al zei is 3GB ook een goede mogelijkheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
4GB is net zo nodig als een 8800GTX. Het hoeft niet maar kan net dat beetje uitmaken (paar frames meer). Waar je het nu over hebt is dat je echt alleen maar games speelt en niets anders. Houd er ook rekening mee dat een hoop mensen een zware virusscanner hebben, aan het downloaden zijn, misschien leuk muziekje willen draaien, een aantal webpaginas open hebben staan voor walktrough en cheats :) en tegelijk toch ff snel een dvdtje willen branden.
4GB is geen must maar in het systeem wat ik poste zeker mogelijk.
Daarbij komt ook nog is kijken dat niet iedereen een geluidskaart erin wil (ik bijv niet), al een goed boxensetje hebben en voorzien zijn van een muis en toetsenbord. Als 2000 euro dan nog je budget is, is daar nog genoeg speling.
Maar goed, ik denk dat je de BBG meer als richtlijn moet zien en niet lijdend. Het is advies wat door reviews ed samengesteld is. Of dit jou keuzes zijn, is een heel ander verhaal :)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoptolemos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 20:52:
[...]

Waarvoor zou je die extra cash uitgeven als slechts 1 game dat van je zal vragen? Kunnen ze beter bij de game extra reepjes bijvoegen :P .

2GB is een must ja dat klopt, waarom moeten we dan gelijk de sprong maken naar 4Gb met de gedachte dat er om de hoek een game komt die 4GB vraagt? Zo'n game is denk ik niet te vinden op de E3 die nu aan de gang is. En zoals ik al zei is 3GB ook een goede mogelijkheid..
Geheugenprijzen zijn aan 't stijgen though, en van de 4GB kun je zelfs bij 32-bit 3.5 gebruiken. Mij lijkt 4GB in een gamesysteem niet misstaan.

Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:26
Modbreak:Dit topic is niet gemaakt voor 'welke moet ik nemen?'-vragen. Zie CSL Beleid voor informatie over het samenstellen van een PC.

[ Voor 95% gewijzigd door Thandor op 15-07-2007 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:28
Zijn er geen mensen die problemen hebben met het wide screen idee? Ik bedoel een echte gamer zou toch niks liever willen dan een normale Samsung Syncmaster 913C? Als de persoon bijvoorbeeld oude games wilt spelen gaat zo'n schermpje soms voor problemen zorgen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Solid_Aapie schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:42:
Zijn er geen mensen die problemen hebben met het wide screen idee? Ik bedoel een echte gamer zou toch niks liever willen dan een normale Samsung Syncmaster 913C? Als de persoon bijvoorbeeld oude games wilt spelen gaat zo'n schermpje soms voor problemen zorgen.
Wil je met zo'n systeem oude games gaan spelen? Dan zou ik toch een ander systeem samen gaan stellen. De nieuwe games ondersteunen zo goed als allemaal widescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
PainkillA schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:10:
[...]

raid 0 bedoel je? Vind het altijd wat risicovol en ik heb ook nog een 36gb raptor voor windows zodat de spellen zoiezo een eigen schijf hebben.
raid 1 scheelt ook laadtijd. Data kan gelezen worden van 2 schijven nmlk

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rac-On schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:14:
[...]

raid 1 scheelt ook laadtijd. Data kan gelezen worden van 2 schijven nmlk
nee?

in raid 1 wordt slechts de andere harde schijf telkens gespiegeld

http://nl.wikipedia.org/w..._Independent_Disks#RAID-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesco
  • Laatst online: 13-03 14:43
Modbreak:Dit topic is niet gemaakt voor 'welke moet ik nemen?'-vragen. Zie CSL Beleid voor informatie over het samenstellen van een PC.

[ Voor 98% gewijzigd door Thandor op 15-07-2007 20:10 ]

Give a man a fire and he'll be warm for the night, set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 08:51
Modbreak:Dit staat gewoon op de site van de fabrikant :).
Cursusje specs zoeken:
- Google - 'asus p5n32-sli site:asus.com'
- Klik de (in dit, en de meeste gevallen) eerste hit aan
- CTRL - F op 'ieee' et voila.

[ Voor 94% gewijzigd door Thandor op 15-07-2007 23:13 ]

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
xtreme_lunatic schreef op zondag 15 juli 2007 @ 22:48:
[modbreak]Dit staat gewoon op de site van de fabrikant :).
Cursusje specs zoeken:
- Google - 'asus p5n32-sli site:asus.com'
- Klik de (in dit, en de meeste gevallen) eerste hit aan
- CTRL - F op 'ieee' et voila.[/modbreak]
Wat heeft het moederbord met dit topic te maken? Moederbord is toch GigaByte GA-P35C-DS3R? :?

Cursusje kijken waar het om gaat. :X

[ Voor 4% gewijzigd door xtreme_lunatic op 15-07-2007 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:48

Thandor

SilverStreak

Dan heb ik inderdaad even verkeerd gekeken. Excuses daarvoor. Waar kan ik de cursus volgen? :+

Anyways, als het er niet bij staat, zit het er niet op (althans, daar ga ik van uit). Om dit te valideren:
Google - 'GigaByte GA-P35C-DS3R'. Daar staat geen firewire aangegeven. Even controleren of Gigabyte het er anders wel bij zou zetten (en waar ze het neer zouden zetten) ofwel even kijken bij een ander Gigabyte product mét firewire ondersteuning. Daar staat:
Features SATA 3Gb/s and IEEE1394 interfaces
Ik zou er dus simpelweg vanuit gaan dat het er niet op zit.
Mocht je toch twijfels hebben, mail Gigabyte :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
Bedankt voor je reply. Ik zal meteen Gigabyte even mailen. Had die specs al gezien en ook al CTRL+F gebruikt, maar ik dacht dat het misschien een andere aanduiding had. :)

Bedankt voor de tips! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:07

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Wat ik me nou nog steeds afvraag is, waarom niet voor de LG L226WTQ-SF, maar wel voor de wat duurdere 226bw beeldscherm is gekozen. Ze zijn qua specificaties precies het zelfde. En de prijs verschilt toch wel 2 tientjes (op tweakers) ;)

Ik d8 ik ga wat reviews lezen over de LG monitor, maar die zijn nauwelijks te vinden. De meeste zijn van gebruikers en die zetten niet veel details erbij. Behalve dat ie het goed doet of niet.... Ik ben ook op zoek geweest op tweakers en got, wat het daadwerkelijk verschil is tussen deze 2 schermen en hoe men de schermen in het algemeen vindt.

Heeft iemand ervaring met beide schermen. Van de 226bw is het zo te vinden, maar over de LG niet. Hier had wel 1 tweaker dit scherm... \[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 20
En natuurlijk waarom de 226bw en niet de L226WTQ of juist andersom?

[ Voor 4% gewijzigd door XTREEMRaGE op 17-07-2007 13:59 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 18:18:
[...]

nee?

in raid 1 wordt slechts de andere harde schijf telkens gespiegeld

http://nl.wikipedia.org/w..._Independent_Disks#RAID-1
wel:
RAID FAQ
'random leessnelheid goed, beter dan een enkele harde schijf, maar slechter dan de meeste RAID levels "
het spiegel is bij het schrijven. Bij het lezen kunnen beide schijven benaderd worden en heb je dus snelheidswinst.

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Deze discussie topics zijn niet bedoelt voor 'Welke moet ik nemen?'-vragen!