[Ervaringen]Acer Aspire 5920G Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 54.176 views sinds 30-01-2008

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 20:15

DjVe

Hatsaflats!

Sawk schreef op woensdag 26 september 2007 @ 10:53:
[...]

Heb jij bij die Intel Centrino stikker nog dat bovenste eraf getrokken waarbij staat "Peel here"? Want bij mij heeft die dat er nog aanzitten.
jah anders had die er nog wel gezeten he 8)7

vind het zo lelijk, al die stickers op een product.....als er dan "peel here" bij staat, gaat het jeuken bij mij :+

dus ben maar gaan peelen :D

laptoppie bevalt zeer goed btw.... niet verwacht dat zon t7300 zooooo goed was in multitasking...

gister was ik tegelijk aan het:

dvd branden
muziek luisteren
msnen
bestanden van het netwerk aan het overplaatsen
internetten

en hij gaf geen kik...niet de kleinste hapering :D 8)

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53

netblade

Sunrise

Jordy van e schreef op woensdag 26 september 2007 @ 12:16:
[...]

jah anders had die er nog wel gezeten he 8)7

vind het zo lelijk, al die stickers op een product.....als er dan "peel here" bij staat, gaat het jeuken bij mij :+

dus ben maar gaan peelen :D

laptoppie bevalt zeer goed btw.... niet verwacht dat zon t7300 zooooo goed was in multitasking...

gister was ik tegelijk aan het:

dvd branden
muziek luisteren
msnen
bestanden van het netwerk aan het overplaatsen
internetten

en hij gaf geen kik...niet de kleinste hapering :D 8)
Hier ook :)
Geweldige notebook, het heeft me er zelfs toe gebracht mijn AMD 64x2 over te plaatsen naar Vista, qua gfx en specs weinig verschil.

Vista loopt als een zonnetje, nergens last van, alleen ik ben wel zo'n sticker freak en laat alles er altijd vrolijk op zitten zolang het me niet irriteert of lelijk wordt.

Vanavond zal ik voor de liefhebbers ook wel wat foto's maken en online mikken, maar eerst maar even mijn bureau opruimen want die puinhoop willen jullie niet zien :+

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Verwijderd

nog foto's :D
Mercie, mooie tuin trouwens :+

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2007 13:06 ]

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:03:
nog foto's :D

[...]

Mercie, mooie tuin trouwens :+
je bedoelt toch niet mijn 2 ikea zuurstofvoorzieners op de vensterbank, die uiteraard zijn uitgevoerd met bijpassende bakjes van dezelfde winkelketen? 8) _/-\o_

anders bedoel je het park tegenover me...dat zie je door de ramen :P

• Filipek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-03-2022
Digiamo schreef op dinsdag 25 september 2007 @ 11:27:
[...]

Gaat niet lukken, je hebt een licentie van Vista die onder een oem versie van acer staat geregistreerd.

Zodra je een normale Vista versie(home Premium) installeert gaat hij zeuren over een activatie code.
Bellen met Microsoft heeft geen zin, want na de activatie procedure komt het gewoon weer terug na een reboot
Hmm okee jammer.. Als iemand nog suggesties heeft om dit op een bepaalde manier te omzeilen, dan hoor ik dat graag

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Filipek schreef op woensdag 26 september 2007 @ 13:45:
[...]

Hmm okee jammer.. Als iemand nog suggesties heeft om dit op een bepaalde manier te omzeilen, dan hoor ik dat graag
maybe niet de netste manier, maar via torrent/nieuwsgroepen een oem vista downloaden. Op dvd zetten en gewoon je legale key gebruiken...dat mag toch gewoon?

:?

edit: bij nader inzien, gaat dat idd volgens mij niet lukken :P

ik moet zeggen dat die backup dvd's die je zelf kan maken prima zijn....ik vind de acer software helemaal niet zo vervelend :9

[ Voor 19% gewijzigd door DjVe op 26-09-2007 14:20 ]

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Yes! Zojuist gekregen, hij staat nu Vista te installeren. =D

Dan heb ik nog 1 vraag. Ik heb hem gekocht met 3 jaar pickup en return en een verzekering. Maar ik zie in alle documenten die ik erbij heb gekregen er helemaal niks van terug. What's the deal? Weet iemand dat misschien?

Ik heb hem besteld bij ComputerPirates.

Alvast bedankt!

Een hele blije Sagaris.

*edit: Hulde aan CP's snelle reactietijd, de extra garantie pakketten van Acer waren niet op voorraad en dus wordt ie komende week naar me opgestuurd. Wat is CP toch een briljante winkel!

[ Voor 20% gewijzigd door Sagaris op 26-09-2007 19:06 ]

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Ik heb hem sinds net ook binnen :D :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 september 2007 @ 18:53:
[...]

Ik heb een experia box van KPN. En als ik dat knopje indruk, dus wifi aanzet, werkt hij nog niet. Ik heb echt het gevoel dat het simpel op te lossen is maar ik weet niet hoe! Iemand tips?
Heb ook de Experia Box en dezelfde laptop. En het werkt bij mij.
Je moet veel meer doen dan alleen de WiFi knop aanzetten...
Heb je de security sleutel ingevuld? Security/encryption moet zijn WPA-2 Personal/AES.

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 12:02
Ik zit zwaar te twijfelen tussen de 5920 en de 7720. Ik speel het spel WoW (world of warcraft) en ik wil het spel op de max resolutie (en alles op high) draaien van de notebook. Mijn voorkeur gaat uit naar de 7720 vanwege de 17" scherm, maar zou WoW er wel goed op draaien?

oi :P

• plofkip
Ik raad de 5920 aan, maarja dat komt omdat ik hem zelf heb en hij perfect bevalt! :D

Verwijderd

Okey, ff een klein probleempje. Ik heb tijdens het installeren van XP alle partities eraf gedonderd. Ik wist niet dat er geen recovery discs bijzaten. (Belachelijk ook). Op welke manier kan ik nu weer Vista erop krijgen?

• VetCool
Ik denk dat je Acer moet bellen en dan recovery CD's moet bestellen. Deze zijn geloof ik 60 euro en daar krijg je dan gebrande cd's voor :)

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 02:04:
Okey, ff een klein probleempje. Ik heb tijdens het installeren van XP alle partities eraf gedonderd. Ik wist niet dat er geen recovery discs bijzaten. (Belachelijk ook). Op welke manier kan ik nu weer Vista erop krijgen?
of je geeft me je gegevens via een PM....en dan zal ik ze voor een paar euro naar je opsturen via de post :) ik kan gewoon wat recovery dvd's bijmaken he :P

kijk maar :*)

• plofkip
Ik heb een vraag, ik heb vista helemaal schoon geïnstalleerd, maar ik wil de touch knoppen aan de rechterkant (play, stop, rewind, forward) werkend hebben, welk Acer programmaatje zorgt daarvoor?

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53

netblade

Sunrise

FaNtJuH schreef op donderdag 27 september 2007 @ 09:33:
Ik heb een vraag, ik heb vista helemaal schoon geïnstalleerd, maar ik wil de touch knoppen aan de rechterkant (play, stop, rewind, forward) werkend hebben, welk Acer programmaatje zorgt daarvoor?
De touchpad software, wel die van acer welke bij deze notebook geleverd is.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• plofkip
Hmm dan moet ik user account control inschakelen en dat kan niet, is er een manier om dat te omzeilen...

Verwijderd

Jordy van e schreef op woensdag 26 september 2007 @ 14:18:
[...]

maybe niet de netste manier, maar via torrent/nieuwsgroepen een oem vista downloaden. Op dvd zetten en gewoon je legale key gebruiken...dat mag toch gewoon?

:?

edit: bij nader inzien, gaat dat idd volgens mij niet lukken :P

ik moet zeggen dat die backup dvd's die je zelf kan maken prima zijn....ik vind de acer software helemaal niet zo vervelend :9
waarom gaat dit niet lukken?

• Digiamo
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-03-2023
Omdat de Acer Licentie daar niet mee wil werken....
Je zou dus een gewone licentie moeten hebben, en niet eentje die alleen voor de "Acer Oem Microsoft Windows Vista premium" valt

• plofkip
Ik heb nu de media buttons met winamp werkend, weet niet of iemand dat al gelukt was? :D
John767 schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 12:50:
[...]
Bioshock loopt hier op 1280x800 alles high en DirectX 10 :9~
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?!

[ Voor 57% gewijzigd door plofkip op 27-09-2007 15:34 . Reden: typo ]

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Hij draait, hij zei er niet bij hoe. Misschien draait ie wel met 3 fps? :P

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

idd hoe heeft die dat gedaan...als ik airborne opstart...kan ik alles op medium spelen, maar dan loopt het nog niet soepel...zijn er manieren om het allemaal grafisch wat sneller te laten werken?

• Sagaris
Je zou je grafische kaart kunnen overclocken, maar daar waag ik me niet aan.

Moet je hier even zoeken.

• zaidoT
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 08:22
Je kan ook gewoon de geunlocked "Bioshock"-drivers downloaden hier downloaden (versie 163.44): http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=14562
Deze is geoptimaliseerd voor bioshock.
De instructies staan erbij, maar simpel gezegd: Download de driver van die pagina en de modded inf. Unzip de driver naar een map en plaats de modded inf daarbij (vervangt de orginele inf en zorgt dat het ook werkt op je grafische kaart).

[ Voor 4% gewijzigd door zaidoT op 27-09-2007 18:10 ]

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:10
FaNtJuH schreef op donderdag 27 september 2007 @ 10:28:
Hmm dan moet ik user account control inschakelen en dat kan niet, is er een manier om dat te omzeilen...
Maar uiteindelijk is het je wel gelukt winamp ermee aan de praat te krijgen? Hoe? Deel je bevindingen :D

• plofkip
Je moet naar de map C:\Program Files\Launch Manager en dan het bestand 'MMKEYBD.CFG' in kladblok openen.

Onderaan zie je staan:
[Legacy Keyboard Hook for WinNT]
Key 1 = 1,B3,22,1,1,F5E7,Play/Pause
Key 2 = 1,B2,24,1,1,F5E8,Stop
Key 3 = 1,B1,10,1,1,F5E5,Previous
Key 4 = 1,B0,19,1,1,F5E6,Next Track
Key 5 = 1,FF,5A,1,1,F5D0,Record
Maak van alle 1-tjes na het = teken een 0, reboot ofzo, done! :)

Ikzelf heb het nu helemaal perfect werken door deze entry's HELEMAAL uit het bestand te verwijderen, wel eerst een backup maken ;) DIT RAAD IK DUS AAN

Zo dus:
[Legacy Keyboard Hook for WinNT]
Key 1 = 0,B3,22,1,1,F5E7,Play/Pause
Key 2 = 0,B2,24,1,1,F5E8,Stop
Key 3 = 0,B1,10,1,1,F5E5,Previous
Key 4 = 0,B0,19,1,1,F5E6,Next Track
Key 5 = 0,FF,5A,1,1,F5D0,Record
Ik heb ook nog een probleempje:
Ik kan de geluidsopties van eAudio wel veranderen (film, muziek, spel) maar ze hebben geen effect. Ik had de realtek drivers van de realtek site, maar die heb ik al veranderd naar die van de Acer site, maar dat baat niet... Weet iemand hoe ik dat kan inschakelen?

[ Voor 26% gewijzigd door plofkip op 15-10-2007 16:41 ]

Verwijderd

Jordy van e schreef op donderdag 27 september 2007 @ 08:08:
[...]

of je geeft me je gegevens via een PM....en dan zal ik ze voor een paar euro naar je opsturen via de post :) ik kan gewoon wat recovery dvd's bijmaken he :P

kijk maar :*)
Is het niet zo dat die DVD's gekoppeld zijn aan de serial number van jouw laptop?

• Gerwin89
  • Laatst online: 12:52
Ik heb ook nog een probleempje:
Ik kan de geluidsopties van eAudio wel veranderen (film, muziek, spel) maar ze hebben geen effect. Ik had de realtek drivers van de realtek site, maar die heb ik al veranderd naar die van de Acer site, maar dat baat niet... Weet iemand hoe ik dat kan inschakelen?
Ik heb het ook dat ik geen surround meer kan simuleren. Dit had ik nog wel met de oude drivers die erbij zaten, maar niet meer bij de nieuwe drivers die pas online staan op de acer site... Heel vreemd :?
Niet dat ik het mis eigelijk, want die surround functie sloeg nergens op. Muziek klonk heel gedempt/gesloten en voor de rest had het weinig toe te voegen vond ik. Maar het blijft vreemd natuurlijk ;)

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2007 @ 21:16:
[...]

Is het niet zo dat die DVD's gekoppeld zijn aan de serial number van jouw laptop?
kan je best gelijk in hebben aangezien je bij de eerste instal ook geen serial nodig had....

• plofkip
Ben ook benieuwd welke drivers nou goed werken met bioshock... Op medium quality draait die zelfs niet lekker, heb er al diverse geprobeerd...

En ben ook benieuwd met welke drivers je met RivaTuner wél kunt overclocken, want het schijnt dat je van 3300 3Dmarks(06) naar 4000 kunt gaan... :X

[ Voor 34% gewijzigd door plofkip op 28-09-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 00:05
Ok. beste mensen.

Inmiddels is de knop doorgehakt en heb ik hem al besteld... Vandaag maar eens ophalen in Amersfoort.

[ Voor 6% gewijzigd door PCMedic op 28-09-2007 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sawk
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:21
Ik heb even een simpel vraagje battlefield 2 ondersteund toch normaal gesproken ook de resolutie 1280x800? Ten minste ik dacht dat ik dat had gezien toen ik hem opstarte toen ik nog de standaard acer nvidia drivers erop had. Nou met de nieuwste nvidia drivers zie ik echter alleen de resolutie 800x600 en 1024x768. Iemand een idee om dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Zit standaard geen widescreen in BF2 maar hier staat de uitleg: http://www.widescreengami...i/index.php/Battlefield_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:10
FaNtJuH schreef op donderdag 27 september 2007 @ 19:56:
Uitleg over de multimediaknoppen I.C.M. winamp...
heb je daar dan nog wel de drivers van de site voor nodig? of bestaat dat bestand in een nieuwe installatie standaard al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
feelthepower schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 15:25:
[...]

heb je daar dan nog wel de drivers van de site voor nodig? of bestaat dat bestand in een nieuwe installatie standaard al?
Gewoon die "Launch Manager" van de site. Dan bestaat het bestand al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sawk
Oké bedankt! Ik probeer het nu direct even want ik had ook al via google gevonden dat je een .cfg file kon aanpassen geloof ik(weet de extensie niet goed meer). En daar kon je ook allerlei instellingen wijzigen en een resolutie in opslaan maar zo gouw als ik na het demo filmpje op connect drukte sloot die af dus probeer het nu direct even.. Je hoort het nog wel van me _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaidoT
Sawk schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:20:
[...]

Oké bedankt! Ik probeer het nu direct even want ik had ook al via google gevonden dat je een .cfg file kon aanpassen geloof ik(weet de extensie niet goed meer). En daar kon je ook allerlei instellingen wijzigen en een resolutie in opslaan maar zo gouw als ik na het demo filmpje op connect drukte sloot die af dus probeer het nu direct even.. Je hoort het nog wel van me _/-\o_
Problemen zijn er wel: Een no-cd crack (ik ga niet al mijn dvd/cd meeslepen als ik ergens een spelletje speel) kan zorgen dat niet werkt. Soms moet je de cache handmatig leeggooien. Werkt niet als je vanaf de cd-rom start.

EDIT: Dit werkt alleen als je de koppeling gebruikt, wanneer je het start vanaf de cd-rom dan worden de opties die je meegeeft in de aangepaste snelkoppeling niet doorgegeven.

[ Voor 63% gewijzigd door zaidoT op 28-09-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sawk
zaidoT schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 16:23:
[...]

Problemen zijn er wel: Een no-cd crack (ik ga niet al mijn dvd/cd meeslepen als ik ergens een spelletje speel) kan zorgen dat niet werkt. Soms moet je de cache handmatig leeggooien. Werkt niet als je vanaf de cd-rom start.
Hoe bedoel je precies werkt niet als je vanaf de cd-rom start? Ik heb het zojuist dus toegepast in opties staat nog wel 1024x768, maar in het spel zelf is het wel 10x mooier allemaal. Bedankt !

Verwijderd

Heb deze laptop bij de MM Groningen gekocht van 1300 voor 1100 euro. Laagste prijs garantie. Ze hadden er wel wat moeite mee! >:) Kan ik hem mooi terugbrengen na 2 weken om wat voor reden dan ook.

Gelukkig bevalt hij wel tot dusver. Geen dode pixels in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sawk
Tja ik heb nou al wel een dode pixel links boven, ik denk dat ik er wel melding van ga maken want nu ik weet dat die er zit let je er wel steeds op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Het is mij wel gelukt om een schone Vista installatie te doen met ene gedownloade Iso van een orginele Vista DVD. Het moest wel telefonisch, maar daarmee lukte het wel. Hij is nu gewoon netjes legaal geactiveerd. :)

Nu neemt Vista veel minder ruimte in. Ook gelijk de verborgen partities verwijderd. Dus nu heb ik gewoon een C van 30 GB met nog ruim 20 GB vrij en een D van 118 GB helemaal vrij 8)

Vista lijkt ook wel een stuk sneller, zonder al die Acer troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Een gedownloade versie van Vista Home premium neem ik aan? Zou het dan ook met een OEM DVD lukken die ik nog heb liggen, of moet het met een niet-OEM DVD? Heb daar wel een telefoontje voor over namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Het is zo'n universele DVD met alle versies van Vista erop. Volgens mij is er niet echt OEM of retail. Wel de Nederlandse versie! Misschien maakt dat nog uit... De versie die geinstalleerd wordt wordt automagisch bepaald door de key die je ingeeft. Aangezien er op onze Acer Home Premium hoort, draait die er nu weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
Oeh, wat zijn de Media Touch toetsen toch verdomde fijn. Wel even die NTI toets uitgezet, want die begon echt op me zenuwen te werken.

Ohja, de Media Touch toetsen werken ook met mijn Zune-software! YEAH! =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digiamo
  • Laatst online: 08-03-2023
KarlMarX schreef op zondag 30 september 2007 @ 14:49:
Het is mij wel gelukt om een schone Vista installatie te doen met ene gedownloade Iso van een orginele Vista DVD. Het moest wel telefonisch, maar daarmee lukte het wel. Hij is nu gewoon netjes legaal geactiveerd. :)

Nu neemt Vista veel minder ruimte in. Ook gelijk de verborgen partities verwijderd. Dus nu heb ik gewoon een C van 30 GB met nog ruim 20 GB vrij en een D van 118 GB helemaal vrij 8)

Vista lijkt ook wel een stuk sneller, zonder al die Acer troep.
hmm ik had dit dus ook geprobeert vorige maand, alles ging goed ook gesproken met microsoft en een activatie code ingevuld.hij was toen geactiveerd totdat ik Vista opnieuw opgestart had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Digiamo schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 10:47:
[...]

hmm ik had dit dus ook geprobeert vorige maand, alles ging goed ook gesproken met microsoft en een activatie code ingevuld.hij was toen geactiveerd totdat ik Vista opnieuw opgestart had.
Vreemd, bij mij gaat het prima. Het is nu al een paar dagen geactiveerd, met meerdere reboots...

Iets anders. Weet iemand hoe ik sommige Acer programma's kan installeren zonder gelijk alle Acer rommel terug te hebben? Dus ik heb nu een schone Vista en wil nu alleen dat CD/DVD proggie terug hebben om legaal CD's en DVD's te kunnen branden.
Het lijkt mij dat het op de recovery DVD's moet staan, alleen krijg ik er geen wijs uit. Er staan een heleboel images op en ik weet niet hoe ik die kan openen en installeren.
Bij Acer kan je wel drivers en de Empowering rommel downloaden, maar dus niet dat NTI proggie enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 12:00:
[...]

Vreemd, bij mij gaat het prima. Het is nu al een paar dagen geactiveerd, met meerdere reboots...

Iets anders. Weet iemand hoe ik sommige Acer programma's kan installeren zonder gelijk alle Acer rommel terug te hebben? Dus ik heb nu een schone Vista en wil nu alleen dat CD/DVD proggie terug hebben om legaal CD's en DVD's te kunnen branden.
Het lijkt mij dat het op de recovery DVD's moet staan, alleen krijg ik er geen wijs uit. Er staan een heleboel images op en ik weet niet hoe ik die kan openen en installeren.
Bij Acer kan je wel drivers en de Empowering rommel downloaden, maar dus niet dat NTI proggie enzo.
Tof dat het gelukt is! Ik wil dit zelf ook doen (ik heb geen keus omdat ik geen recoverydvd heb aangemaakt, maar dat terzijde ;) ).

Waarom moest je eigenlijk microsoft bellen? Wat gebeurt er bij het invoeren van de Acer key bij zo'n alle-Vista-edities-op-één-dvd installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Sagaris schreef op zondag 30 september 2007 @ 16:02:
Oeh, wat zijn de Media Touch toetsen toch verdomde fijn. Wel even die NTI toets uitgezet, want die begon echt op me zenuwen te werken.

Ohja, de Media Touch toetsen werken ook met mijn Zune-software! YEAH! =D
De media toetsen werken met alle software die windows keys kunnen afvangen. WMP bijvoorbeeld, of WinAmp als je het in de opties aanzet. Je moet alleen de CFG van Launch manager (paar posts terug) aanpassen, ik heb die entry's nu helemaal verwijderd, waardoor ze perfect werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:45:
[...]

Tof dat het gelukt is! Ik wil dit zelf ook doen (ik heb geen keus omdat ik geen recoverydvd heb aangemaakt, maar dat terzijde ;) ).

Waarom moest je eigenlijk microsoft bellen? Wat gebeurt er bij het invoeren van de Acer key bij zo'n alle-Vista-edities-op-één-dvd installatie?
Je vult de key in en dat gaat gewoon goed. De DVD kiest dan automagisch voor Vista Home Premium. Na installatie kan je niet online activeren en zegt hij dat je telefonisch moet activeren. Je belt dan een gratis! 0800 nummer en voer een code in die Vista je geeft. Vervolgens zegt de computer dat het niet goed is en dat je wordt doorgeschakeld met ene medewerker. Die vraagt dan waarom je het installeerd, herinstallatie of nieuwe installatie en op hoeveel pc/laptops je het zet. Je zegt dan uiteraard één en dat het een herinstallatie van je laptop is en dan is het ok. Dan wordt je teruggezet naar het automatische systeem en dan krijg je een reeks getallen terug die je op je laptop invoert en dan is je Vista geactiveerd.

Dit alles werkte precies zo op mijn vorige twee Acers met Windows XP. Het heeft dus niks met Vista te maken. Zelfs bij een herinstallatie van een Windows XP retail had ik dit een keer, omdat ik het redelijk snel achter elkaar had geinstalleerd. Dan werkt het online activeren ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagaris
FaNtJuH schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:00:
[...]

De media toetsen werken met alle software die windows keys kunnen afvangen. WMP bijvoorbeeld, of WinAmp als je het in de opties aanzet. Je moet alleen de CFG van Launch manager (paar posts terug) aanpassen, ik heb die entry's nu helemaal verwijderd, waardoor ze perfect werken!
Oooh, dus je haalt gewoon die entry in dat bestandje weg i.p.v. van de 1 een 0 maken. Ik had bij de recordknop van de 1 een 0 gemaakt in de hoop dat ie niet meer werkte, maar dat deed ie dus wel. Dus ik heb het NTI.exe bestand maar een andere naam gegeven zodat ie hem gewoon niet opstart als ik er op druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf heb ik ook slechte ervaringen met Acer.

Had een Aspire 9410 van (helaas) iets mee dan 1 jaar oud in handen. Na 1 jaar een aantal hardware probleempjes oa. een defecte IO controler + dode harde schijf. Het kan ook zo een maandagochtend / vrijdagmiddag laptopje zijn hoor, maar zelf zou ik niet gaan voor Acer...

Daarnaast ben ik ook geen fan glanzende schermen die Acer zo promoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:03:
[...]

Je vult de key in en dat gaat gewoon goed. De DVD kiest dan automagisch voor Vista Home Premium. Na installatie kan je niet online activeren en zegt hij dat je telefonisch moet activeren. Je belt dan een gratis! 0800 nummer en voer een code in die Vista je geeft. Vervolgens zegt de computer dat het niet goed is en dat je wordt doorgeschakeld met ene medewerker. Die vraagt dan waarom je het installeerd, herinstallatie of nieuwe installatie en op hoeveel pc/laptops je het zet. Je zegt dan uiteraard één en dat het een herinstallatie van je laptop is en dan is het ok. Dan wordt je teruggezet naar het automatische systeem en dan krijg je een reeks getallen terug die je op je laptop invoert en dan is je Vista geactiveerd.

Dit alles werkte precies zo op mijn vorige twee Acers met Windows XP. Het heeft dus niks met Vista te maken. Zelfs bij een herinstallatie van een Windows XP retail had ik dit een keer, omdat ik het redelijk snel achter elkaar had geinstalleerd. Dan werkt het online activeren ook niet.
Thanks voor de info! Wil je me vertellen wat de exacte naam is van de torrent file die je gebruikt hebt bij het downloaden van Vista? (De link neerplempen is hier niet toegestaan..)

Om antwoord te geven om je eerder gestelde vraag: Je kan per driver/utility aangeven van de Acer software wat je precies wilt installeren toch? Ik zou zeggen kijk eens op deze downloadpagina welke je van Acer wilt gebruiken. Zodra ik ook een verse installatie van Vista heb dan zal ik dit ook doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sawk
En zou je mij dan ook de correcte link even willen pb-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Bij mij heeft de record knop nooit gewerkt bij een nieuwe Vista installatie ;)

Btw.. Nu werken die eAudio instellingen wel weer :? (Film, muziek, spel)

[ Voor 32% gewijzigd door plofkip op 01-10-2007 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

die gemodde drivers die een pagina terug worden aangeraden zijn idd een hele grote verbetering....

ik speelde eerst airborne en bioshock op alles medium...en dan nog liep het nog niet echt lekker soepel.

nu met de gemodde drivers, alles op high en het loopt als een trein :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VetCool
Heb sinds vandaag ook deze laptop gekocht en ik moet zeggen dat het echt een geweldig apparaat is _/-\o_

Straks eens kijken wat dit ding kan op zijn HDMI op mijn LCD TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Jordy van e schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 19:35:
die gemodde drivers die een pagina terug worden aangeraden zijn idd een hele grote verbetering....

ik speelde eerst airborne en bioshock op alles medium...en dan nog liep het nog niet echt lekker soepel.

nu met de gemodde drivers, alles op high en het loopt als een trein :D
En welke versie heb je dan? Ik draai hier de 158.45 maar krijg BioShock niet aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:33:
[...]

Thanks voor de info! Wil je me vertellen wat de exacte naam is van de torrent file die je gebruikt hebt bij het downloaden van Vista? (De link neerplempen is hier niet toegestaan..)

Om antwoord te geven om je eerder gestelde vraag: Je kan per driver/utility aangeven van de Acer software wat je precies wilt installeren toch? Ik zou zeggen kijk eens op deze downloadpagina welke je van Acer wilt gebruiken. Zodra ik ook een verse installatie van Vista heb dan zal ik dit ook doen...
Ik heb geen torrent gebruikt, maar een nieuwsgroep. Maar goed, ik heb een legale Vista licentie, dus daar is niks mis mee lijkt me.

Die website ken ik ook, maar daar kan je alleen die empowering rommel downloaden. Niet Acer Arcade of dat NTI brandproggie.

Ik wil een legaal programma, zonder extra te betalen. Aangezien je dus al genoeg voor de laptop betaal en er oorspronkelijk ook een brandproggie op zit. Maar het kan toch niet zo zijn dat je dat proggie alleen kan gebruiken als je de Acer recovery of orginele installatie gebruik met alle Acer rommel vandien?
Als iemand nog een goed freeware DVD en CD brandproggie weet? Moet wel ook DVD video files kunnen branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
FaNtJuH schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 15:00:
Bij mij heeft de record knop nooit gewerkt bij een nieuwe Vista installatie ;)

Btw.. Nu werken die eAudio instellingen wel weer :? (Film, muziek, spel)
Bij mij precies hetzelfde!! Merkte het vanmorgen terwijl ik niks gedaan heb voor de rest :?
Een soort zelfherstellende drivers ofzo ;)

Dynaudio Contour 20i | Naim Nait XS 3 | Naim ND5 XS 2 | Naim HiCap DR | Audes ST-900DC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

zaidoT schreef op donderdag 27 september 2007 @ 18:10:
Je kan ook gewoon de geunlocked "Bioshock"-drivers downloaden hier downloaden (versie 163.44): http://www.laptopvideo2go...index.php?showtopic=14562
Deze is geoptimaliseerd voor bioshock.
De instructies staan erbij, maar simpel gezegd: Download de driver van die pagina en de modded inf. Unzip de driver naar een map en plaats de modded inf daarbij (vervangt de orginele inf en zorgt dat het ook werkt op je grafische kaart).
met die :D

werkt als een tiereliere :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
KarlMarX schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:03:
[...]

Het werkt helaas toch niet. Vanochtend na 4 dagen zonder problemen gewerkt te hebben met een geactiveerde Vista, begon hij opeens te zeggen da tikw ee rmoest activeren.
Nou had ik na 4 dagen toch al mijn buik vol van Vista, dus nu heb ik XP erop gezet. Ik had toch nog een legale licentie liggen.

XP installeren gaat als een zonnetje. Ik snap al die problemen die hier en in andere topics voorbij gekomen zijn niet. Je moet gewoon in de BIOS de SATA controller instelling veranderen van AHCI naar IDE en dan kan je gewoon Windows XP installeren zonder slipstreaming of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KarlMarX schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:03:
[...]

Het werkt helaas toch niet. Vanochtend na 4 dagen zonder problemen gewerkt te hebben met een geactiveerde Vista, begon hij opeens te zeggen da tikw ee rmoest activeren.
Nou had ik na 4 dagen toch al mijn buik vol van Vista, dus nu heb ik XP erop gezet. Ik had toch nog een legale licentie liggen.

XP installeren gaat als een zonnetje. Ik snap al die problemen die hier en in andere topics voorbij gekomen zijn niet. Je moet gewoon in de BIOS de SATA controller instelling veranderen van AHCI naar IDE en dan kan je gewoon Windows XP installeren zonder slipstreaming of wat dan ook.
Wat zijn überhaupt de voordelen van AHCI boven IDE?

Dat terzijde, op zich leuk en aardig XP op de Acer, maar ik kan geen:
1) Bluetooth gebruiken. (Drivers werken niet)
2) CD's/DVD's branden. (Geen enkel programma werkt. Nero InfoTool geeft wel aan dat er een writer in zit.)
3) Slaap stand werkt niet. Als ik weer restore dan krijg ik een zwart beeld. Alsof de grafische kaart niet wakker wil worden ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Kan iemand mij vertellen wat de originele core en ram clocks waren van de videokaart?

Bioshock speel ik ook met alles op high, werkt niet echt helemaal als een tierelier en heb DX10 uitstaan. Jij dan Jordy van e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op een paar hardware matige problemen gestuit.

Wanneer ik mijn laptop voor een langere periode aan heb staan terwijl het op de netstroomadapter staat aangesloten, en ik wil mijn laptop afsluiten. Dan sluit het Windows af en schakelt het beeldscherm zich ook uit maar dan blijven alle lichtjes nog branden en dan hoor ik de computer nog lopen, en ik was nog steeds in staat om mijn DVD-drive te openen, ik kon dit probleem maar op 2 manieren verhelpen, wachten tot de accu vanzelf leeg is of de accu gewoon eruit halen maar na dat 1 keer gedaan te hebben, ben ik tot de inzicht gekomen dat dit misschien niet zo heel goed voor de laptop is. Bestaat er zoiets als de accu overloaded te krijgen want ik bleef mijn laptop aangesloten houden op de adapter terwijl de accu al volledig opgeladen is. En halen jullie de adapter er direct vanaf wanneer de accu op 100% is? Heeft dit een negatieve effect op de levensduur van de accu/laptop?

En ik heb ook een keer meegemaakt dat ik mijn laptop met geen mogelijkheid uitkreeg terwijl op het beeldscherm nog alle programma's liepen en mijn vensters openstonden, althans niet via de gangbare manieren, windows afsluiten en de uitknop. En het was niet omdat mijn computer was vastgelopen, want ik kon nog alles bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Als je de uitknop meer dan 4 seconden ingedrukt houdt, gaat de pc/laptop altijd uit. Althans bij mij wel. Ook als hij een soort vast lijkt te lopen of als het beeld niet meer aan wil gaan na slaap stand. De uitknop ingedrukt houden werkt altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Verwijderd schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 16:15:
[...]

Wat zijn überhaupt de voordelen van AHCI boven IDE?

Dat terzijde, op zich leuk en aardig XP op de Acer, maar ik kan geen:
1) Bluetooth gebruiken. (Drivers werken niet)
2) CD's/DVD's branden. (Geen enkel programma werkt. Nero InfoTool geeft wel aan dat er een writer in zit.)
3) Slaap stand werkt niet. Als ik weer restore dan krijg ik een zwart beeld. Alsof de grafische kaart niet wakker wil worden ofzo..
Ik weet niet wat de voordelen zijn van AHCI. Dat zou ik ook wel willen weten.

1) Bluetooth werk wel bij mij. Althans het lijkt goed geinstalleerd. Ik gebruik alleen momenteel geen bluetooth apparaten.
2) Geen problemen. Ik ben op dit moment een DVD aan het branden met Nero 7.
3) Slaapstand werkt inderdaad nog niet. Ook uitschakelen niet. Bij beide blijft hij hangen in dat windows aan het afsluiten is of standby aan het voorbereiden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatmike
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 20:00
goeieavond,
Ik heb een graphic driver probleem bij mijn aspire 5920G, namelijk heb ik een nieuwe driver gedownload van laptopvideo2go, één uit de 160.** reeks, en blijkt dat mijn performance op het vlak van games niet meer zo goed is. Ook wilt hij, zoals ook de driver die er op stond bij de installatie van de laptop, niet uit stand by gaan. Nu heb ik eens dit topic doorspit, en iemand had nu de 158.45 gedownload, die wel uit standby geraakte. Nu is mijn vraag, gaat die de performance verbeteren? of ligt dat standby probleem aan iets anders? En wat is nu de beste driver voor de laptop?

[ Voor 15% gewijzigd door Fatmike op 02-10-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin89
Fatmike schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:50:
goeieavond,
Ik heb een graphic driver probleem bij mijn aspire 5920G, namelijk heb ik een nieuwe driver gedownload van laptopvideo2go, één uit de 160.** reeks, en blijkt dat mijn performance op het vlak van games niet meer zo goed is. Ook wilt hij, zoals ook de driver die er op stond bij de installatie van de laptop, niet uit stand by gaan. Nu heb ik eens dit topic doorspit, en iemand had nu de 158.45 gedownload, die wel uit standby geraakte. Nu is mijn vraag, gaat die de performance verbeteren? of ligt dat standby probleem aan iets anders? En wat is nu de beste driver voor de laptop?
Ik gebruik nu al een hele tijd 163.44. De geoptimaliseerde driver voor Bioshock zeg maar. Deze bevalt bij mij erg goed en ik heb ook geen problemen met slaapstand/standby ofzo. Dus voor mij is dit de beste. Welke driver gebruik je nu eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Is er ook iemand die Stranglehold speelt? Ik speel ongeveer 15 ~ 20 minuten, dan wordt het beeld zwart en zie ik in de taakbalk een icoontje met het bericht dat de videodriver opnieuw is geïnitialiseerd... Heeft nog iemand daar last van? (heb wel licht overclocked, core 530, mem 460 mhz)

Driver versie 163.71

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Lijkt me dat de GPU zich dan heeft gereset wegens een voltage of temperatuur probleem.
Wat staat er in je eventlog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampfimann
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2024
Misschien is dit een rare vraag, maar als ik die aangepaste 'BioShock' driver download voor mijn videokaart, gaat de performance van andere games dan ook vooruit?

Ik sta op het punt deze laptop de kopen, en met name omdat ik CounterStrike Source kan spelen (mobiel :p).

Die videokaart is dus van essentieel belang voor mijn aankoop. Het is trouwens ook een redelijk bedragje, dus als ik een iets specifiek antwoord op die vraag kan krijgen is het alvast weer een stapje verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Kampfimann schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 00:27:
Misschien is dit een rare vraag, maar als ik die aangepaste 'BioShock' driver download voor mijn videokaart, gaat de performance van andere games dan ook vooruit?
:Y _/-\o_ *O*

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampfimann
Toelichting aub :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Uhm spreekt gewoon voor zich neem ik aan! die Bioschock-driver biedt gewoon 'n goede performance met oa Bioschock, maar ook andere spellen lopen (ietsjes) smoother door deze driver*

* Uiteraard icm bepaalde hardware :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampfimann
Dankje :)

Nou, dan zal CS Source wel geen probleem zijn neem ik aan.

offtopic:
BioShock lijkt me trouwens bloedmooi om te spelen op deze laptop

[ Voor 4% gewijzigd door Kampfimann op 03-10-2007 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
KarlMarX schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 18:57:
Als je de uitknop meer dan 4 seconden ingedrukt houdt, gaat de pc/laptop altijd uit. Althans bij mij wel. Ook als hij een soort vast lijkt te lopen of als het beeld niet meer aan wil gaan na slaap stand. De uitknop ingedrukt houden werkt altijd...
Als je de "FN"-toets samen met de powerknop indrukt zullen zelfs de meest hardnekkige vasthangers afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
suzuki1200 schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 09:50:
[...]

Als je de "FN"-toets samen met de powerknop indrukt zullen zelfs de meest hardnekkige vasthangers afsluiten.
Wat doet dit precies dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suzuki1200
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023
Volgens mij is dit het equivalent van een volledige stroomonderbreking (dus batterij en netstroom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ok, ik heb nu problemen met sluimerstand. Het beeld fade naar zwart (wat ie altijd doet bij sluimerstand) en dan is de harde schijf een tijdje bezig en normaal gesproken zou de powerbutton dan oranje gaan knipperen en na ongeveer 10 seconden uit gaan.
Probleem is dat hij soms niet oranje gaat knipperen en ook niet uit gaat. Zouden het de nVidia drivers zijn ofzo? (heb nogal vaak gewisseld om te testen, dus zou kunnen dat ie het bij de een wel doet en de ander niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
KarlMarX schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 19:14:
[...]

Ik weet niet wat de voordelen zijn van AHCI. Dat zou ik ook wel willen weten.

1) Bluetooth werk wel bij mij. Althans het lijkt goed geinstalleerd. Ik gebruik alleen momenteel geen bluetooth apparaten.
2) Geen problemen. Ik ben op dit moment een DVD aan het branden met Nero 7.
3) Slaapstand werkt inderdaad nog niet. Ook uitschakelen niet. Bij beide blijft hij hangen in dat windows aan het afsluiten is of standby aan het voorbereiden is.
Inmiddels een update:

Op deze site/ftp kan je Acer drivers voor onze laptop vinden voor Windows XP:
ftp://ftp.work.acer-euro....t_authorized/aspire_5920/
Hiermee verdwijnen alle onbekende apparaten op de PCI memory controller na. De onbekende appataten waren onderdelen van de cardreader. Bluetooth werkt met deze drivers ook gewoon.

Ook zijn mijn slaapstand problemen voorbij. Die kwamen door voor de webcam de Vista drivers te gebruiken. Ik gebruik nu de driver van die Acer locatie en nu werkt het prima.
Als nVidia driver heb ik 156.65

Succes hiermee voor de mensen die ook liever Windows XP op deze mooie laptop gebruiken. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door KarlMarX op 03-10-2007 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

CLB schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 00:33:
Uhm spreekt gewoon voor zich neem ik aan! die Bioschock-driver biedt gewoon 'n goede performance met oa Bioschock, maar ook andere spellen lopen (ietsjes) smoother door deze driver*

* Uiteraard icm bepaalde hardware :)
laat dat ietsje maar weg :) ik gebruik ook die 163.44 en die werkt prima op vista...ik merk geen verschil met de acer drivers...alleen de performance in games is stukken beter.

ik heb hem nou getest op:

bioshock (gaat top)
airborne (gaat ook heerlijk)
World in conflict (flink spel, maar met settings op gewoon high wil die wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

KarlMarX schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 21:56:
[...]

Inmiddels een update:

Op deze site/ftp kan je Acer drivers voor onze laptop vinden voor Windows XP:
ftp://ftp.work.acer-euro....t_authorized/aspire_5920/
Hiermee verdwijnen alle onbekende apparaten op de PCI memory controller na. De onbekende appataten waren onderdelen van de cardreader. Bluetooth werkt met deze drivers ook gewoon.

Ook zijn mijn slaapstand problemen voorbij. Die kwamen door voor de webcam de Vista drivers te gebruiken. Ik gebruik nu de driver van die Acer locatie en nu werkt het prima.
Als nVidia driver heb ik 156.65

Succes hiermee voor de mensen die ook liever Windows XP op deze mooie laptop gebruiken. 8)
dat is ook goed nieuws :) als hij toe is aan een clean instal, ga ik ook XP er weer op knallen...vind vista te veel toeters en bellen hebben :/
\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Jordy van e schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 22:43:
[...]

laat dat ietsje maar weg :) ik gebruik ook die 163.44 en die werkt prima op vista...ik merk geen verschil met de acer drivers...alleen de performance in games is stukken beter.

ik heb hem nou getest op:

bioshock (gaat top)
airborne (gaat ook heerlijk)
World in conflict (flink spel, maar met settings op gewoon high wil die wel :) )
Bioshock met DX10 uitstaan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

nee met dx10 aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampfimann
Ga em straks halen _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo aan de reacties te zien is iedereen enthousiast over dit systeem.
Waarom lees ik zo vaak dat Acer niet goed uit de verf komt?

Is het trouwens mogelijk om de videocamera op de laptop aan te sluiten en de film om te zetten naar MPEG ofzo?

@Kampfimann --> waar ga je hem halen en hoeveel was je er ongeveer voor kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Ik kan hem echt niet smooth draaien met dx10 aan en alles op high...
Heb nu alles op high en dx10 uit en dan loopt ie nog net niet smooth.

Hoe heb je dat gedaan man?! :? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

alle zooi van vista uitgezet...en dan loopt hij goed hoor...geen idee wat de framerate is, maar het speelt prima.

heb trouwens wel last van achterlopen van audio op beeld bij world in conflict. weet iemand daat een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampfimann
Jordy van e schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 13:18:
alle zooi van vista uitgezet...en dan loopt hij goed hoor...
Wat voor zooi bedoel je precies? Wellicht heeft dit veel invloed.

@ Hans > EncyCLue shop in Amersfoort. Ik nam er een extra jaar garantie bij dus het heeft met 1042 + 59 euro gekost. Ik kreeg er een mooie tas + muis bij. Goede service daar trouwens. Gisteren besteld..

Verder ben ik de laptop nu aan het installeren. :D

[ Voor 18% gewijzigd door Kampfimann op 04-10-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:10
FaNtJuH schreef op donderdag 27 september 2007 @ 15:26:
Ik heb nu de media buttons met winamp werkend, weet niet of iemand dat al gelukt was? :D
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?!
Heb de informatie in mijn post al aangepast. Bioshock loopt wel op 1280x800 op High, alleen wel op DirectX 9 modus. Bij DirectX 10 modus zal je terug moeten gaan naar Medium settings op dezelfde resolutie. Speel het spel op deze instellingen zonder haperingen.

De driver die ik gebruik de modded v163.69 driver van Lapoptvideo2go.com.

Verder bij het gebruik elke dag op school nog geen problemen tegengekomen. Laptop is altijd klaar voor gebruik. Toch zelfs al een keer ruim 2.5 uur gewerkt op de accu, en nog 30% over (met office en WiFi). Voor een laptop met deze specs zeker geen verkeerde werktijd :)

Deze week heb ik ook de Crysis MP Beta 3 maar is op de laptop gezet, en deze loopt ook goed. Instellingen zijn 1024x768 Medium.

[ Voor 5% gewijzigd door John767 op 04-10-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatmike
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 20:00
Oke, ik heb nu de 158.45 drivers en geen problemen, maar hoe doe je dat om dx10 uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
In het instellingen menu kun je onder DX10 uitvinken (bioshock)

Ik vind het wel irritant dat hij soms niet in sluimerstand gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampfimann
Nou ik heb de laptop nu 2 dagen en het ding bevalt me erg goed. Een puntje waar ik niet zo enthousiast over ben:

Beelschermcontrast veranderd vrij snel naarmate je je scherm meer/minder inklapt.

Maargoed, voor de rest is het echt een 'lekker ding'. Mijn gewilde CounterStrike Source draait prima op een constante rond de 100 fps, en vista is zo gek nog niet. Een van de meest mooie ervaringen is dat ik een heleboel programma's tegelijk kan bedienen (of openen) zonder dat ze één voor één geladen/behandeld worden , lang leve de core 2 duo proc!

Wat ik allemaal heb veranderd:

- Heel veel software ge-deinstalleerd
- Acer Software afgesloten
- Dat rechter menu ding in Vista afgesloten (met klok, foto), ben de naam ff kwijt :p
- Aero Thema behouden (draait wel goed)

Ik zou trouwens wel wat minder services laten draaien , iemand bekend met de services die uit mogen gezet worden in msconfig? Ach, ik ben vast te lui en zal wel een topicje gaan lezen om je vista te 'strippen' :)

Nou, dat was mn eerste 2 dagen ervaring. Prima ding hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampfimann
Ik vergat te melden dat ik die gemodde bioshock inf's + driver ook heb gebruikt. Klasse!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Laatst online: 11-09 22:11
heyy,
is er al iemadn die zijn laptop gebruikt als media-center? dus muziek van laptop via geluidsinstallatie laten lopen =). het lijkt mij dat dat zou moetten kunnen maar ik weet het niet.

als iemand er ervaring mee heeft graag ff wat info hoe je dat dan gedaan hebt =)

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

gister toevallig gedaan

ik heb een harmony 525 afstandsbediening van logitech. Dus ik dacht...ik ga mooi de codes van acer erin zetten....en povedorie....het werkt best aardig....

mediacenter openen...en de logitech deed prima zijn werk. Ik ben alleen geen voorstander van mediacenter. het werkt gewoon niet fijn (maar dat ligt aan mij)

ik heb hem overigens aangesloten op een 28pw8506 breedbeeld tv van flipse via de svhs en het geluid via de optische uitgang aangesloten op mijn logitech z5500.

het werkt prima...maar ik ben er geen voorstander van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:09
Beste,

Na goeie commentaar gelezen te hebben over een serieuze performanceboost van de Nvidia 163.44 drivers, besloot ik deze ook maar af te halen...

Downloaden lukt perfect maar bij het installeren kreeg ik volgende foutmelding:

Het Nvidia-installatieprogramma kon geen stuurprogramma's vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten.

Heb de 32-bit versie van Windows Vista (heb zelf 32bit versie van Vista Home Premium) afgehaald. Heb ook de drivers afgehaald van 3dguru (of iets in die aard) maar heb hetzelfde probleem.

Kan iemand mij helpen?

Thx in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Probeer ze is handmatig te installeren!! Met dank aan Freekazoid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:09
Heb ook andere drivers afgehaald van Nvidia en die kunnen ook niet geinstalleerd worden. Als ik dan weer de drivers afhaal van de site van Acer, lukt het installeren wel.

Rare shizzle:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KarlMarX
Stancke schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 19:17:
Heb ook andere drivers afgehaald van Nvidia en die kunnen ook niet geinstalleerd worden. Als ik dan weer de drivers afhaal van de site van Acer, lukt het installeren wel.

Rare shizzle:)
Je hebt een aangepaste .inf bestand nodig. Die kan je vinden op www.laptopvideo2go.com

Normaal gesproken worden mobile grafische kaarten niet ondersteunt door standaard nVidia drivers (waarom niet is mij een raadsel) en kan je dus alleen door Acer bewerkte drivers gebruiken. Maar met die aangepaste .inf bestanden kan het dus wel.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.