empty trash = cmd+shift+backspaceHertog schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:44:
[...]
Dat kan, maar dat is voor iedereen anders. Ik werk graag met toetsenbord, en ik gebruik het nu al vaak (via Quicksilver) voor o.a. empty trash en sleep display. De prullenbak legen na het weg gooien van een of ander bestandje gaat voor mij een stuk sneller via 'apple-spatie, e, t' dan via 'muis naar prullebak, rechtermuisknop, empty trash'. Voor Sleep Display bestaat volgens mij helemaal geen muis- of toetsenbordcombinatie.
Mensen die juist graag met de muis werken vinden het misschien handig om in plaats van alle dingen waar je 'hiervoor zit een knop op het toetsenbord' hebt gezet gewoon op een icoontje in de dock te kunnen klikken. Bovendien is het gratis, draait het alleen als je het nodig hebt, en gebruikt de complete map 1,2 MB aan schijfruimte, dus zelfs als je het maar eens per week gebruikt is het geen enorme investering
En mensen die het niet nuttig vinden downloaden het gewoon niet. Ik gebruik ook zeker niet alle tools uit alle vier de delen hoor
Deze toetsen combinatie kon ik nog niet (deed altijd mijn MBP dicht om 'm in slaapstand te zettenMaartenvs schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:35:
Voor sleep is ook een toetscombinatie alt+cmd+eject. De macbook gaat hiermee in sleep, maar ik neem aan dat dit ook werkt op andere Macs.
Edit: yup het werkt
[ Voor 3% gewijzigd door iMars op 05-09-2007 21:59 ]
en je wist al dat je met je apple remote 3-seconden op de pauze knop kan drukken om hem ook in slaap te zetten?webmail schreef op woensdag 05 september 2007 @ 08:59:
[...]
Deze toetsen combinatie kon ik nog niet (deed altijd mijn MBP dicht om 'm in slaapstand te zetten).
I've visited the Mothership @ Cupertino
2 voor mij bijna onmisbare programma's
Putty voor het beheren van mijn server
en google picasa voor het beheren/sorteren van mijn foto's
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Op je Macwouter37 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:44:
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ok, dan toch nog even onvermijdelijk reageren met:wouter37 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:44:
Mijn dagelijks gebruikte tool is de SSHKeyChain in combinatie met de ingebouwde Terminal van Mac
En iPhoto, dank u Apple voor de standaard iLife op mijn appeltje.
ps: voor Windows machines zijn het hele goede tools
Weet iemand of het mogelijk is om met dit programma ook afzonderlijke bestanden te unrarren?Suaver schreef op woensdag 12 september 2007 @ 18:20:
[afbeelding]
UnrarX:
Werkt makkelijk, is klein en simpel. Tot nu toe nog geen bestanden gehad die hij niet kon unzippen.
Ik bedoel hiermee dat wanneer je bijvoorbeeld 50 bij elkaar behorende rar bestanden hebt waarin er 30 bestanden zitten (30 filmpjes bijvoorbeeld) je ze niet perse allemaal hoeft te unrarren maar dat je er ook een aantal los kan unrarren
Dit kon in windows met WinRAR wel geloof ik.
Ik gebruik MacPAR hiervoor. Als ik het programma eerst opstart, dan heb ik die functionaliteit wel. Dubbel klik ik, dan wordt het direct geopend.Dude86 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:28:
[...]
Weet iemand of het mogelijk is om met dit programma ook afzonderlijke bestanden te unrarren?
Ik bedoel hiermee dat wanneer je bijvoorbeeld 50 bij elkaar behorende rar bestanden hebt waarin er 30 bestanden zitten (30 filmpjes bijvoorbeeld) je ze niet perse allemaal hoeft te unrarren maar dat je er ook een aantal los kan unrarren
Anoniem: 230337
Staat Growl hier al?

Useful notifications that you control
Growl is a notification system for Mac OS X: it allows applications that support Growl to send you notifications
http://growl.info/downloads.php

Growl is a notification system for Mac OS X: it allows applications that support Growl to send you notifications
BetterZip kan dit onder andere.Dude86 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:28:
[...]
Weet iemand of het mogelijk is om met dit programma ook afzonderlijke bestanden te unrarren?
[ Voor 3% gewijzigd door Frietsaus op 12-09-2007 22:13 ]
VisionMaster schreef op woensdag 05 september 2007 @ 09:10:
[...]
en je wist al dat je met je apple remote 3-seconden op de pauze knop kan drukken om hem ook in slaap te zetten?
Whoohaaa, nee dat wist ik niet, gaaf man

Nog meer leuke combo's???
jaaaa, growl is fijnAnoniem: 230337 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:49:
Staat Growl hier al?
[afbeelding]
Nope, tis wel de hele zooi unrarren. Zoals ik al zei, klein en simpel!Dude86 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:28:
[...]
You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.
Hetzelfde, maar dan als hij uit staat (geloof ik). Ik gooi altijd de klep open en boem! ik kan gelijk werken.webmail schreef op woensdag 12 september 2007 @ 22:22:
[...]
![]()
![]()
![]()
![]()
Whoohaaa, nee dat wist ik niet, gaaf man
Nog meer leuke combo's???![]()
![]()
Anoniem: 230337

Make your clipboard dance.
Jumpcut is an application that provides "clipboard buffering" — that is, access to text that you've cut or copied, even if you've subsequently cut or copied something else. The goal of Jumpcut's interface is to provide quick, natural, intuitive access to your clipboard's history.
http://jumpcut.sourceforge.net/
Ik was al een tijdje op zoek naar een simpele tag editor die ook bestanden kan hernoemen a.d.h.v. de tags, het editen van meerdere bestanden tegelijk toestaat en een mogelijkheid heeft om FreeDB lookups te doen. Eindelijk iets gevonden wat naar m'n smaak is:

MusOrg

MusOrg
Na flink zoeken, eindelijk gevonden. USB Overdrive is een programma wat ik echt nodig heb. De muis acceleratie in Mac OSX irriteerde me enorm. En ik kan nu alle knoppen van me muis instellen en gebruiken. Ideaal & thanks!!!MacWolf schreef op dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:42:
[...]
Ik hab vorige week ook een nieuwe muis gekocht en had ook wat problemen met de snelheid bij mijn muis (Logitech MX310). Volgens enkele tips die ik heb genoemd in dit topic kwam ik op 'USB Overdrive' uit als de beste oplossing. Accelleratie is uit te zetten met behulp van de tool USB Overdrive, de muissnelheid is ook aan te passen en je kan knoppen instellen per applicatie (is handig bij bijv. Halo).
De gratis versie geeft een melding bij het opstarten, maar dat vind ik geen probleem omdat mijn computer 's avonds in de slaapstand zit.

Anoniem: 146655
Waarom zou je zo'n tooltje gebruiken als je de acceleratie ook prima kan regelen in Systeem voorkeuren? Of ben ik nu gek..F r a n k D schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 15:59:
[...]
Na flink zoeken, eindelijk gevonden. USB Overdrive is een programma wat ik echt nodig heb. De muis acceleratie in Mac OSX irriteerde me enorm. En ik kan nu alle knoppen van me muis instellen en gebruiken. Ideaal & thanks!!!
[afbeelding]
Omdat in preferences de mouse speed + acceleratie aan elkaar vast zitten. En kan dus nooit uit.Anoniem: 146655 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 16:54:
[...]
Waarom zou je zo'n tooltje gebruiken als je de acceleratie ook prima kan regelen in Systeem voorkeuren? Of ben ik nu gek..
Leuk ding, maar helaas kreeg ik keiharde ruis (veel harder dan het volume van mijn Mac) bij sommige notifications als ik met een externe geluidskaart werkte... Was volgens mij vooral als iemand bij Adium inlogte. Dat heb ik dus maar uitgezet, en nu gaat het voorlopig goed...Anoniem: 230337 schreef op woensdag 12 september 2007 @ 21:49:
Staat Growl hier al?
[afbeelding]
Don't live for pleasure, make life your treasure
Anoniem: 102317
Ik ben op zoek naar een Daemon/Alcohol-achtig programma, zo'n Virtual Disc gebeuren. Is dat er voor OSX?
OS X kan zelf al images mounten. Als alternatief kan je ook Roxio Toast gebruiken.Anoniem: 102317 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:48:
Ik ben op zoek naar een Daemon/Alcohol-achtig programma, zo'n Virtual Disc gebeuren. Is dat er voor OSX?
Anoniem: 102317
Oh, wist ik nietFevida schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 17:55:
[...]
OS X kan zelf al images mounten. Als alternatief kan je ook Roxio Toast gebruiken.
Cue sheets werken niet. Bin/img wel gewoon. Best makkelijk dus
Laat ik die net willen posten...
Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.
MarcoPolo

MarcoPolo zorgt ervoor dat je mac automatisch de goede netwerkinstellingen kiest als je op een andere locatie komt, en kan ook bijvoorbeeld schijven mounten, programma's uitvoeren, screensaverwachtwoorden aan/uit zetten, en bijvoorbeeld default printers instellen.
dit hebben ze er zelf over te zeggen:

MarcoPolo zorgt ervoor dat je mac automatisch de goede netwerkinstellingen kiest als je op een andere locatie komt, en kan ook bijvoorbeeld schijven mounten, programma's uitvoeren, screensaverwachtwoorden aan/uit zetten, en bijvoorbeeld default printers instellen.
Gelicenseerd onder GPLv3, en is GratisMarcoPolo brings context-aware computing to your portable Mac computer. It allows your computer to determine its context through gathering evidence from your environment (evidence sources), using flexible rule-based fuzzy matching to make an educated guess (rules), and then performing arbitrary actions upon changing context (actions).
Deze tool is _briljant_.. Echt geweldig!harry1001 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:15:
MarcoPolo
[afbeelding]
[...]
Gelicenseerd onder GPLv3, en is Gratis
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Het programma lijkt mij inderdaad ook vrij ideaal!
Vooral als je je laptop vaak op andere plekken gebruikt...
Vooral als je je laptop vaak op andere plekken gebruikt...
Anoniem: 134574
Voor mensen die geen Ipod maar een Creative mp3speler hebben is dit programmaatje wel handig aangezien creative geen software voor mac heeft geschreven en mac de creative normaal gesproken niet ziet.
XNJB heet het en het is hier te krijgen: http://www.wentnet.com/projects/xnjb/

Gebruik ik ook inderdaad, erg fijn! Jammer dat er geen iTunes synchronisatie mogelijk is.Anoniem: 134574 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 15:51:
Voor mensen die geen Ipod maar een Creative mp3speler hebben is dit programmaatje wel handig aangezien creative geen software voor mac heeft geschreven en mac de creative normaal gesproken niet ziet.
[afbeelding]
Om een mp3 speler (of geheugenkaart) te syncen met iTunes kun je iTuneMyWalkman gebruiken 
Het werkt met iedere speler die gewoon als mass storage device werkt.
Het werkt met iedere speler die gewoon als mass storage device werkt.
[ Voor 18% gewijzigd door tweak_dude op 19-09-2007 20:05 ]
Werkt niet met een Creative Zen Micro.tweak_dude schreef op woensdag 19 september 2007 @ 18:41:
Om een mp3 speler (of geheugenkaart) te syncen met iTunes kun je iTuneMyWalkman gebruiken
Voor de gene die nooit meer koude handen en koude benen krijgen door een avondje MBP op je schoot:
Probeer dan:
smcFanControl 2.1
http://homepage.mac.com/holtmann/eidac/
Hiermee kan je de ventilatoren zelf in de hand nemen. Normaal draaien ze op 2000rpm en word je MBP heet. Ik draai ze nu standaard op 3000 rpm en nu blijft het fris genoeg om de hele dag op te werken.
De overrides zijn in profielen onder te brengen en je kan de sliders compleet naar links laten staan om de MBP het weer zelf te laten regelen. Ik ben er iig blij mee. Dat kleine beetje extra geluid kan ik wel hebben als het echt super cool blijft.
Probeer dan:
smcFanControl 2.1
http://homepage.mac.com/holtmann/eidac/
Hiermee kan je de ventilatoren zelf in de hand nemen. Normaal draaien ze op 2000rpm en word je MBP heet. Ik draai ze nu standaard op 3000 rpm en nu blijft het fris genoeg om de hele dag op te werken.
De overrides zijn in profielen onder te brengen en je kan de sliders compleet naar links laten staan om de MBP het weer zelf te laten regelen. Ik ben er iig blij mee. Dat kleine beetje extra geluid kan ik wel hebben als het echt super cool blijft.
Anoniem: 228062
useless maar toch leuk!
Mouse Distance Measurer 3.4
meet de afstand die je muis aflegt, gaat harder dan je zou denken lol...
Mouse Distance Measurer 3.4
meet de afstand die je muis aflegt, gaat harder dan je zou denken lol...
Anoniem: 81539 schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:29:
[...]
Volgens mij kan je beter een eigen topic openen, dat is beter voor jou en beter voor de rest die straks boos op je wordt
offtopic:
Te laat -- grmbl
Te laat -- grmbl

Desktoptopia, een background wisselaar. Altijd een frisse, verse onderlegger voor al je iconen. Een nette plek om je harddisks op te parkeren.
De desktoptopia website
This space intentionally left blank.
Anoniem: 207627
Dat zit toch standaard in OSX in?dot.K schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:59:
[...]
offtopic:
Te laat -- grmbl
[afbeelding]
Desktoptopia, een background wisselaar. Altijd een frisse, verse onderlegger voor al je iconen. Een nette plek om je harddisks op te parkeren.
De desktoptopia website
Desktoptopia haalt de backgrounds van het internet, heb het zelf 10 dagen getest en vind het geweldig! Altijd strakke wallpapers, je kan ze raten, pauzeren.Anoniem: 207627 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:59:
[...]
Dat zit toch standaard in OSX in?
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Het verschil is dat het niet uit je eigen lijst van foto's/backgrounds komt. Dus volgens mij wordt het over het net bijgewerkt.Anoniem: 207627 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 13:59:
[...]
Dat zit toch standaard in OSX in?
Anoniem: 207627
Wow, inderdaad... die wallpapers op de eerste pagina's van Top Rated zijn echt wel nice!
Wel begrijpelijk dat 't betalend is...
Dat vind ik niet, ik herken wel wat wallpapers van sites die ze gratis aanbieden.Anoniem: 207627 schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 14:42:
Wow, inderdaad... die wallpapers op de eerste pagina's van Top Rated zijn echt wel nice!
.
Ik heb weer de nodig posts moeten verplaatsen naar TC. Dit is een topic bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent, dus niet om request te plaatsen software met een bepaalde doel of functionaliteit.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
LCDTest

Een van de betere LCD test programma, met naast de standaard checks voor dode pixels ook gradients en patronen voor het testen van de kwaliteit van de LCD.

Een van de betere LCD test programma, met naast de standaard checks voor dode pixels ook gradients en patronen voor het testen van de kwaliteit van de LCD.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
-Tooltje downloaden...dot.K schreef op donderdag 27 september 2007 @ 14:59:
[...]
offtopic:
Te laat -- grmbl
[afbeelding]
De desktoptopia website
-Paar uurtjes met een refresh van een paar seconden laten staan.
-Alle 172 wallpapers (meer zijn er niet op dit moment) staan in "~/Library/Application Support/Desktoptopia/.Backgrounds" Effe copy pasten dit en plakken nadat je Shift-Apple-G gedrukt hebt. Alle jpegs copy pasten naar een folder in je afbeeldingen directory.
-Herhaal proces om de paar weken om de nieuwste wallpapers binnen te halen. (Niet vergeten om Destoptopia GOED te deinstalleren.
(Destoptopia: Pruts manier om mensen geld uit de zak te kloppen zeg...)
[ Voor 11% gewijzigd door The - DDD op 01-10-2007 13:50 ]
Anoniem: 141680
Ik zie geen map met backgrounds ? alleen een .xml bestandThe - DDD schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:42:
[...]
-Tooltje downloaden...
-Paar uurtjes met een refresh van een paar seconden laten staan.
-Alle 172 wallpapers (meer zijn er niet op dit moment) staan in "~/Library/Application Support/Desktoptopia/.Backgrounds" Effe copy pasten dit en plakken nadat je Shift-Apple-G gedrukt hebt. Alle jpegs copy pasten naar een folder in je afbeeldingen directory.
-Herhaal proces om de paar weken om de nieuwste wallpapers binnen te halen. (Niet vergeten om Destoptopia GOED te deinstalleren.)
(Destoptopia: Pruts manier om mensen geld uit de zak te kloppen zeg...)
Die staat er ook niet want er staat een . voor (hidden dus). Ga het thuis even proberen wat hierboven word gezegt, zou leuk zijn als het werktAnoniem: 141680 schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:18:
[...]
Ik zie geen map met backgrounds ? alleen een .xml bestand
[wannabe mod modeus] Verder is hier dit topic natuurlijk niet voor bedoeld [/wannabe mod modus]
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Anoniem: 141680
Vol over de punt heen gelezenScrummie schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 16:26:
[...]
Die staat er ook niet want er staat een . voor (hidden dus). Ga het thuis even proberen wat hierboven word gezegt, zou leuk zijn als het werkt
[wannabe mod modeus] Verder is hier dit topic natuurlijk niet voor bedoeld [/wannabe mod modus]
weet niet of het hier al genoemd is, maar lostify is een erg handig programm om je .mp4 videos en aac muziek tags te editen, zo is het onder andere mogelijk om de [explicit] tag toe te voegen aan je muziek bestanden.
http://lostify.com/about/
Daarvoor gebruik ik sinds gisteren MetaX. Doet het alleen met videos maar je kan oa presets maken voor bv series. En artwork wordt van bv amazon gehaald. Wel handy.
En ik vond ook dit:
http://www.macility.com/products/keycue/

In 1 oog opslag alle shortcut keys van een programma zien. Weet niet of deze al eerder is voorbij gekomen...
http://www.macility.com/products/keycue/

In 1 oog opslag alle shortcut keys van een programma zien. Weet niet of deze al eerder is voorbij gekomen...
Gebruik sinds gister Xee (vast al eerder genoemd)...
http://wakaba.c3.cx/s/apps/xee.html
Ben er helemaal gelukkig mee. Heb hem vergeleken met JustLooking en Preview.app.
http://chipmunkninja.com/article/justlooking31
Heb er behoorlijk naar moeten zoeken omdat "preview" zon algemene term is.
Dus als mensen nog sugesties hebben om de image viewer lijst volledig te maken, graag. Hoop dat ik nu niet van een MOD op mijn flikker krijg.
http://wakaba.c3.cx/s/apps/xee.html
Ben er helemaal gelukkig mee. Heb hem vergeleken met JustLooking en Preview.app.
http://chipmunkninja.com/article/justlooking31
Heb er behoorlijk naar moeten zoeken omdat "preview" zon algemene term is.
@lowfi, coool!
Dat is erg handig inderdaad!
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Sapiens (http://www.donelleschi.com/sapiens/) is een applicatie launcher zoals quicksilver, maar dan met de muis. De demo op de website ziet er erg cool uit.
* floriske.nl mist tweak freak eigenlijk ook wel in het lijstje
http://mac.softpedia.com/get/Utilities/Tweak-Freak.shtml
http://mac.softpedia.com/get/Utilities/Tweak-Freak.shtml
Voor iedereen die loopt te kloten met usenet op de mac:
http://www.screencastsonl...files/SCO0108-usenet.html
http://www.screencastsonl...files/SCO0108-usenet.html
MIB Browser

iReasoning MIB browser is a powerful and easy-to-use tool powered by iReasoning SNMP API . MIB browser is an indispensable tool for engineers to manage SNMP enabled network devices and applications. It allows users to load standard, proprietary MIBs, and even some mal-formed MIBs. It also allows them to issue SNMP requests to retrieve agent's data, or make changes to the agent. A built-in trap receiver can receive SNMP traps and handle trap storm.

iReasoning MIB browser is a powerful and easy-to-use tool powered by iReasoning SNMP API . MIB browser is an indispensable tool for engineers to manage SNMP enabled network devices and applications. It allows users to load standard, proprietary MIBs, and even some mal-formed MIBs. It also allows them to issue SNMP requests to retrieve agent's data, or make changes to the agent. A built-in trap receiver can receive SNMP traps and handle trap storm.
[ Voor 255% gewijzigd door Daedalus op 05-10-2007 19:56 ]
Geweldige application launcher is Sapiens! Geen gedoe met sneltoetsen, gewoon even met je muis 'zwaaien'. Ik hoop alleen wel dat hij wat slimmer gaat worden dan hij nu is, want hij raad me steeds programma's aan die ik echt nooit gebruik.superjohn schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 08:44:
Sapiens (http://www.donelleschi.com/sapiens/) is een applicatie launcher zoals quicksilver, maar dan met de muis. De demo op de website ziet er erg cool uit.
Ik gebruik juist quicksilver omdat ik dan niks met me muis hoef te doen. Bovendien is quicksilver wel wat meer dan een simpele applauncher......
... als je de bijpassende plug-ins hebtlowfi schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:31:
Ik gebruik juist quicksilver omdat ik dan niks met me muis hoef te doen. Bovendien is quicksilver wel wat meer dan een simpele applauncher......
hm wat vinden jullie essentiele quicksilver plugins? ik vind m standaard al super :]VisionMaster schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 12:40:
[...]
... als je de bijpassende plug-ins hebt
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
ja wel grappig maar hij verschijnt helaas vaak automatisch.. erg irritant..Flydesign.nl schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:50:
[...]
Geweldige application launcher is Sapiens! Geen gedoe met sneltoetsen, gewoon even met je muis 'zwaaien'. Ik hoop alleen wel dat hij wat slimmer gaat worden dan hij nu is, want hij raad me steeds programma's aan die ik echt nooit gebruik.
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Ik vind dat Sapiens best een leuke aanvulling kan zijn op quicksilver. Nou gebruik ik QS ook veel voor het snel mailen van bestanden enzo, maar als je met een wacom tablet werkt (of een ander tablet natuurlijk) kan het heel fijn zijn om apps te launchen zonder naar je tobo te hoeven grijpen
Waarom Sapiens gebruiken als je in QS ook gewoon kan werken met mouse gestures xD
De Abracadabra plug-in aanzetten en dan bv een nieuwe trigger maken die het radial menu opent met je favo progs/files/etc.

Als Seashore eruit zag als Pixelmator, dan hadden we een winnaar. Nu betaal je min of meer $59 voor de looks.
Niet helemaal waar natuurlijk, de app zit naast de looks ook erg goed in elkaar.
De Abracadabra plug-in aanzetten en dan bv een nieuwe trigger maken die het radial menu opent met je favo progs/files/etc.

Als Seashore eruit zag als Pixelmator, dan hadden we een winnaar. Nu betaal je min of meer $59 voor de looks.
Niet helemaal waar natuurlijk, de app zit naast de looks ook erg goed in elkaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Deacon op 06-10-2007 14:48 ]
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Wat is dan afgezien van de looks het voordeel van Pixelmator op Seashore en The GIMP ? Bedoel, als het dan toch hetzelfde is...
Als ik zo 123 op de site kijk,. "The World's First GPU-Powered Image Editor". En het ziet idd gelikt uit zeg.
Juist de looks van Pixelmator staan efficient werken in de weg - ik heb met de beta's gewerkt en ik vind doorschijnende venstertjes vol kleine icoontjes de meest hersendode optie die je kunt verzinnen. Dit progsel is echt 100% looks, 0% functie wat mij betreft. Vreselijk.Deacon schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 14:46:
Waarom Sapiens gebruiken als je in QS ook gewoon kan werken met mouse gestures xD
[afbeelding]
Zoef
Anoniem: 203565
kwam dit vandaag tegen. niet onmisbaar, maar voor sommigen vast handig.
Previews van Cooliris

Cooliris Previews is a free browser add-on that lets you preview links without clicking or leaving your current page. Now you can browse the web more efficiently than ever!
Simply mouseover your link or our Cooliris icon, and a preview window instantly appears with your content. No more clicking back and forth. Browse faster than ever, and discover more!
Het is een plugin voor Safari (er zijn ook versies voor Firefox, Internet Explorer en Flock)

PicLens is een andere Safari plugin van Cooliris en biedt de mogelijkheid om foto's van verschillende sites als een slideshow in Safari weer te geven.

PicLens is an InputManager plugin that enables gorgeous full-screen slideshows on the fly, out of whatever set of images you are currently viewing in Flickr, Photobucket, Facebook, as well Google, Yahoo and Ask.com Image search engines.
View photos in full screen with a single click
Glide between photos from within full screen mode
Play a slideshow of image search results and photo albums
Browse online photos with your Apple® remote
Slideshows are activated by clicking the icon that appears in the lower left corner of a thumbnail on a supported site (see below). You can navigate by using the onscreen slideshow controls or your Apple Remote. To exit out of the slideshow and return to your browser window, just hit your escape key.
Currently Supported Sites
- Flickr
- Facebook
- Google Images
- Yahoo Images
- Friendster
- Picasa Web Albums
- Media RSS

Hier een YouTube filmpje met een demonstratie van PicLens,
http://www.youtube.com/watch?v=qE_aapBJJBw
Previews van Cooliris

Cooliris Previews is a free browser add-on that lets you preview links without clicking or leaving your current page. Now you can browse the web more efficiently than ever!
Simply mouseover your link or our Cooliris icon, and a preview window instantly appears with your content. No more clicking back and forth. Browse faster than ever, and discover more!
Het is een plugin voor Safari (er zijn ook versies voor Firefox, Internet Explorer en Flock)

PicLens is een andere Safari plugin van Cooliris en biedt de mogelijkheid om foto's van verschillende sites als een slideshow in Safari weer te geven.

PicLens is an InputManager plugin that enables gorgeous full-screen slideshows on the fly, out of whatever set of images you are currently viewing in Flickr, Photobucket, Facebook, as well Google, Yahoo and Ask.com Image search engines.
View photos in full screen with a single click
Glide between photos from within full screen mode
Play a slideshow of image search results and photo albums
Browse online photos with your Apple® remote
Slideshows are activated by clicking the icon that appears in the lower left corner of a thumbnail on a supported site (see below). You can navigate by using the onscreen slideshow controls or your Apple Remote. To exit out of the slideshow and return to your browser window, just hit your escape key.
Currently Supported Sites
- Flickr
- Google Images
- Yahoo Images
- Friendster
- Picasa Web Albums
- Media RSS

Hier een YouTube filmpje met een demonstratie van PicLens,
http://www.youtube.com/watch?v=qE_aapBJJBw
Mooie add-ons, ik gebruik de cooliris ook, maar is dit niet meer een pure browser add-on (mooie, dat wel) ipv tools voor het Apple platform? Grenzen vervagen natuurlijk, maar dit lijkt me toch wel op het randje
Te ziek voor woorden dat ze inputmanager support uit Leopard gesloopt hebben

As in... negatieve nieuws berichten over onmisbare tools? Wat is die input manager? Is dat de spellchecker op ieder invoerveld?Kaspers schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:34:
Saft, de tool die hierboven is gepost en vele anderen kunnen niet zonder die inputmanager. Inputmanager is een manier om een appilatie uit te breiden zonder in de broncode te rommelen. Nadeel van de inputmanager is dat het voor elke app gestart wordt. Als je dus cooliris hebt geinstalleerd en je draait 5 apps draait cooliris dus ook als het ware 5x. Volgens mij is dat 1 van de redenen dat het uit leopard gehaald wordt.
Correct me if im wrong
Correct me if im wrong
[ Voor 13% gewijzigd door lowfi op 07-10-2007 14:10 ]
Boeit niet, ik vind ze beide geweldig!
Correct me if im wronglowfi schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:06:
Saft, de tool die hierboven is gepost en vele anderen kunnen niet zonder die inputmanager. Inputmanager is een manier om een appilatie uit te breiden zonder in de broncode te rommelen. Nadeel van de inputmanager is dat het voor elke app gestart wordt. Als je dus cooliris hebt geinstalleerd en je draait 5 apps draait cooliris dus ook als het ware 5x. Volgens mij is dat 1 van de redenen dat het uit leopard gehaald wordt.
Correct me if im wrong
Het is gewoon de engine achter bijvoorbeeld al die safari plugins, maar er zitten ook best leuke niet-safari plugins bij.
Dank voor de verhelderingKaspers schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 14:25:
[...]
Correct me if im wrong<- niet nodig hoor
Het is gewoon de engine achter bijvoorbeeld al die safari plugins, maar er zitten ook best leuke niet-safari plugins bij.
Pacifist

Pacifist is a shareware application that opens Mac OS X .pkg package files, .dmg disk images, and .tar, .tgz, and .tar.gz file archives and allows you to extract individual files and folders out of them. This is useful, for instance, if an application which is installed by the operating system becomes damaged and needs to be reinstalled without the hassle of reinstalling all of Mac OS X. Pacifist is also able to verify existing installations and find missing or altered files*, and Pacifist can also examine the kernel extensions installed in your system to let you see what installer installed them, and whether the installer was made by Apple or a third-party.

Pacifist is a shareware application that opens Mac OS X .pkg package files, .dmg disk images, and .tar, .tgz, and .tar.gz file archives and allows you to extract individual files and folders out of them. This is useful, for instance, if an application which is installed by the operating system becomes damaged and needs to be reinstalled without the hassle of reinstalling all of Mac OS X. Pacifist is also able to verify existing installations and find missing or altered files*, and Pacifist can also examine the kernel extensions installed in your system to let you see what installer installed them, and whether the installer was made by Apple or a third-party.
Anoniem: 87350
Inderdaad slaaat nergens op. Wanneer deken ze Leopard nu op de markt de gooien?Kaspers schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 12:34:
Ik zit even te kijken, maar kan het ook inloggen? Hier op mijn kamer heb ik een WPA netwerk key en dat gaat prima. Maar als ik op school zit zou ik graag hebben dat hij automatisch op de webpagina inlogd. Is dit mogelijk !?harry1001 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:15:
MarcoPolo
[afbeelding]
[...]
Gelicenseerd onder GPLv3, en is Gratis
Eind Oktober, de rumorsites zeggen de 26ste.Anoniem: 87350 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:20:
Inderdaad slaaat nergens op. Wanneer deken ze Leopard nu op de markt de gooien?
Beetje foute vraag voor deze thread... Je mixt twee aparte dingen hier, webpagina inloggen en Wifi netwerk inloggen. MarcoPolo kan echt enorm veel dingen instellen, maar een webpagina inloggen voor je...? Wil je het eigenlijk wel, ik weet niet wat het in houdt, maar je vraag klinkt eigenlijk zelfs nog erg onveilig. Als je cookie verlopen is, dan ben je uitgelogd, simpelMaeslant schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 14:34:
[...]
Ik zit even te kijken, maar kan het ook inloggen? Hier op mijn kamer heb ik een WPA netwerk key en dat gaat prima. Maar als ik op school zit zou ik graag hebben dat hij automatisch op de webpagina inlogd. Is dit mogelijk !?
Anoniem: 228062
MONOLINGUAL
Het klinkt stom maar deze app werkt goed en is denk ik een tip voor iedere mac gebruiker. Bij de meeste apps zoals itunes, imovie, etc. wordt het laadproces vertraagd door de hoeveelheid talen die standaard ingeladen wordt. Je kunt bij info (appeltje+I) per applicatie talen uitvinken. Laat je alleen engels en nederlands aan dan kan het laadproces de helft schelen (van 6 naar 3 sec). Bij m'n iTunes werkte dat iig meteen. Ga je dit met de hand doen ben je een halve dag bezig, er is ook een progje waarmee je onnodige talen uit osx kunt donderen (seriously, who needs japanese..). Wees hier voorzichtig mee, talen kun je niet terugzetten zonder reinstall van osx, ik heb zelf alleen engels en nederlands laten staan en ik moet zeggen, het werkt absoluut goed, en scheelt ook nog is 2,5 gig schijfruimte.
http://sourceforge.net/projects/monolingual
Het klinkt stom maar deze app werkt goed en is denk ik een tip voor iedere mac gebruiker. Bij de meeste apps zoals itunes, imovie, etc. wordt het laadproces vertraagd door de hoeveelheid talen die standaard ingeladen wordt. Je kunt bij info (appeltje+I) per applicatie talen uitvinken. Laat je alleen engels en nederlands aan dan kan het laadproces de helft schelen (van 6 naar 3 sec). Bij m'n iTunes werkte dat iig meteen. Ga je dit met de hand doen ben je een halve dag bezig, er is ook een progje waarmee je onnodige talen uit osx kunt donderen (seriously, who needs japanese..). Wees hier voorzichtig mee, talen kun je niet terugzetten zonder reinstall van osx, ik heb zelf alleen engels en nederlands laten staan en ik moet zeggen, het werkt absoluut goed, en scheelt ook nog is 2,5 gig schijfruimte.
http://sourceforge.net/projects/monolingual
In een van de vorige topics kwam dit ook voorbij; waren toch wat problemen mee bij sommige programma's. Ik zou dat nog even nazoeken voor je dit gebruikt.
Met het verwijderen van architectures kun je problemen krijgen. Met het verwijderen van talen die je niet gebruikt heb ik geen problemen (alleen uit de /Applications folder). Dat scheelt ook een paar GB.
[ Voor 5% gewijzigd door tweak_dude op 10-10-2007 01:01 ]
Ik gebruik monolingual en Xslimmer. Ik laat enkel engels over en de Intel binaries. Ook heb ik handmatig alle printer drivers weggemikt. En ik heb er totaal nog geen last van gehad 
Imo dus ook echt een aanrader om monolingual te gebruiken, en het scheelt best veel qua ruimte. Volgens mij heb ik meer dan 4GB vrijgemaakt met de bovenstaande acties.
Imo dus ook echt een aanrader om monolingual te gebruiken, en het scheelt best veel qua ruimte. Volgens mij heb ik meer dan 4GB vrijgemaakt met de bovenstaande acties.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik heb gisteren ook Monolingual gebruikt. Scheelde op mijn MacBook 1.5 gig, wat ik heb weggegooid zijn eigenlijk de standaard dingen + alle talen behalve Nederlands/Engels. Nog geen problemen tegengekomen.
You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.
Je kan ook gewoon bij de installatie de talen uitvinken. Werkt altijd goed
Maar dat zijn alleen de talen voor OS X. Monolingual verwijdert talen uit andere programma's.
Bij mij is zo'n 1.5GB verwijderd. Merk niet veel verschil, maargoed. En heb nog geen problemen ermee...
AppFresh - All Software Updates for your Mac in One Place | |
![]() | Site Download I Use This |
AppFresh helps you to keep all applications (third-party and Apple), widgets, preference panes and application plugins on your Mac up to date, from one place. It works by checking the excellent iusethis.com for new versions and lets you download and install available updates easily. AppFresh not only gets update information from iusethis.com. If you have an user profile at iusethis.com you can manage it from within AppFresh and control which applications appear in your profile, even automatically. We can only recommend you sign up, it's free and lets you see how many users use a certain application. In AppFresh, the full iusethis.com application page with comments and links to similar apps is always just a click away. AppFresh can capture the installed version of an application along with your preferences and application data and store it in a safe place. This way, you're covered in case you decide you liked the last version of an application better. Create as many snapshots as you want to make sure you don't lose anything. | |
Screens | |
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Imo echt een geweldig tooltje.
Na de install vraag hij of je het wilt koppelen aan je I Use This account, maar dit hoeft niet. Je kan em ook zonder dat gewoon gebruiken. Gewoon ff wegklikken dus ;P
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Mijn applicaties updaten gewoon wanneer ik ze start.
Heb ik eigenlijk geen apparte tool voor nodig..
En voor iLife en iWork hebben we software update..
Heb ik eigenlijk geen apparte tool voor nodig..
En voor iLife en iWork hebben we software update..
Ik ben helemaal weg van SABnzbd. Het is een alles in één programma om van nieuwsgroepen te downloaden. Het is vergelijkbaar met Hellanzb, het is alleen veel gemakkelijker te installeren en je hoeft niet de 1GB aan Xtools te installeren. Daarbij is het ook makkelijker om te zien wat het programma aan het doen is.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Mja hij staat bij mij altijd op Reageert Niet. Wat kleine dingetjes gedaan en een report gedaan. Er schijnen nog meer mensen last van te hebben. Ik gebruik nu de nieuwe Unison. DIe doet het ook aardig.Hoedje schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:41:
Ik ben helemaal weg van SABnzbd. Het is een alles in één programma om van nieuwsgroepen te downloaden. Het is vergelijkbaar met Hellanzb, het is alleen veel gemakkelijker te installeren en je hoeft niet de 1GB aan Xtools te installeren. Daarbij is het ook makkelijker om te zien wat het programma aan het doen is.
Dat hoort volgens mij ook. Dat is bij mij ook zo. Het programma heeft namelijk alleen een webinterface: http://127.0.0.1:8080/sabnzbd/Beta schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 20:54:
[...]
Mja hij staat bij mij altijd op Reageert Niet. Wat kleine dingetjes gedaan en een report gedaan. Er schijnen nog meer mensen last van te hebben. Ik gebruik nu de nieuwe Unison. DIe doet het ook aardig.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.