Dat is echt het minst gebruiksvriendelijke programma dat ik tot nu toe voor de Mac ben tegengekomen, heb het een paar maanden terug dan ook héél snel weer verwijderd.VisionMaster schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:26:
Heeft iemand van jullie iRed Lite wel eens gebruikt? http://www.filewell.com/iRedLite/
Je kan hiermee meer doen met je Apple Remote dan enkelt Front Row en een paar eenvoudige andere build-in dingen.
Anoniem: 134574
BRILJANT!!! hahahaha, werkt perfect!!!Anoniem: 228062 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:25:
Voor iedere mac gebruiker die wil patsen net als gepimpte golf tdi / bmw 361i bestuurders.
http://www.ialertu.com
Gebruik de menu toets op je remote om je mac op slot te gooien met bijbehorend autoalarm piepje, reageert op beweging van de gehele computer, muis, toets, etc. Ontgrendel je mac door opnieuw te drukken op ut knoppie.
Hahaha inderdaad!Anoniem: 134574 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 15:54:
[...]
BRILJANT!!! hahahaha, werkt perfect!!!
Ik vind deze ook wel handig, icm unison.
macpar deluxe
te gebruiken voor rars en pars.
werkt ook samen met split&concat voor gesplitste files.
macpar deluxe
te gebruiken voor rars en pars.
werkt ook samen met split&concat voor gesplitste files.
https://f1nerd.nl
7zX De Mac versie van het bekende 7zip programma op windows. Kan ook 001, 002, 003, .. gezipte bestanden unzippen, heb me laten vertellen dat dit niet gaat met UnrarX en Stuffit Expander.
SABnzbd Gebruik liever dit programma in plaats van unison ymoona. Het ziet er minder 'slick' uit en het is enkel via de browser toegankelijk maar het werkt echt wel beter. Gewoon je nzb file in een voorafbepaalde folder droppen en hij downloadt, herstelt en upzipt alles voor je in de gewenste map.
Ik heb me laten wijsmaken dat DvdRemaster in samenwerking met faimount (zelfde site) veel beter is om beveiligde dvd's kopiëren dan Mac The Ripper (dat ik peroonlijk maar slecht vind).
http://osx.iusethis.com voor nog een hele shitload aan apps.
SABnzbd Gebruik liever dit programma in plaats van unison ymoona. Het ziet er minder 'slick' uit en het is enkel via de browser toegankelijk maar het werkt echt wel beter. Gewoon je nzb file in een voorafbepaalde folder droppen en hij downloadt, herstelt en upzipt alles voor je in de gewenste map.
Ik heb me laten wijsmaken dat DvdRemaster in samenwerking met faimount (zelfde site) veel beter is om beveiligde dvd's kopiëren dan Mac The Ripper (dat ik peroonlijk maar slecht vind).
http://osx.iusethis.com voor nog een hele shitload aan apps.
Hoe dat zo? Was het een rot programma of is het dat je zelf te veel handelingen moet doen om het nuttig te maken of het wat anders?MrAcid schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 14:47:
[...]
Dat is echt het minst gebruiksvriendelijke programma dat ik tot nu toe voor de Mac ben tegengekomen, heb het een paar maanden terug dan ook héél snel weer verwijderd.
Het leek mij wel een handige tool om te gebruiken in o.a. Powerpoint tijdens een presentatie.
I've visited the Mothership @ Cupertino
Het idee is goed maar je moet er veel te veel voor doen om het nuttig te maken. Daarnaast ziet het er niet uit..VisionMaster schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 08:37:
[...]
Hoe dat zo? Was het een rot programma of is het dat je zelf te veel handelingen moet doen om het nuttig te maken of het wat anders?
Het leek mij wel een handige tool om te gebruiken in o.a. Powerpoint tijdens een presentatie.
ok, dusMrAcid schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 12:34:
[...]
Het idee is goed maar je moet er veel te veel voor doen om het nuttig te maken. Daarnaast ziet het er niet uit..
- bruikbaar: ja
- up take waarde: hoog, dus niet direct handig en nuttig bruikbaar
- schoonheid: nee
alternatief?
edit: bedankt voor de tips, Mira en Remote Buddy!
[ Voor 6% gewijzigd door VisionMaster op 11-08-2007 22:54 ]
RemoteBuddy.VisionMaster schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:45:
[...]
ok, dus
alternatief?
Geweldig programma! Zeker de 20 euro waard
http://www.iospirit.com/remotebuddy
MiraVisionMaster schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 16:45:
[...]
ok, dus
alternatief?
Een stuk goedkoper dan die hierboven, en werkt uitstekend
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Damn, ik heb dat iAlertu geinstalled en dat werkt ook nog echt!!!
ik d8 dat ut n geintje was. das echt TE STOER
THX MAN!!!
greetz
ik d8 dat ut n geintje was. das echt TE STOER
THX MAN!!!
greetz
Zocht zojuist een programma a la Treesize om eens te kijken welke mappen al die GB's opvreten, deze wilde ik jullie niet onthouden:
JDiskReport

Plaatje spreekt voor zich eigenlijk. Het enige nadeel is dat het scannen nogal lang duurt, zal wel te maken hebben met het feit dat het Java-based is. Plusminus 90 GB aan data scannen duurde 4 minuten (MBP, 2,4GHz, 2GB, 5200rpm).
Download
JDiskReport

Plaatje spreekt voor zich eigenlijk. Het enige nadeel is dat het scannen nogal lang duurt, zal wel te maken hebben met het feit dat het Java-based is. Plusminus 90 GB aan data scannen duurde 4 minuten (MBP, 2,4GHz, 2GB, 5200rpm).
Download
Anoniem: 63780
Disk Inventory X lijkt mij alles iets duidelijker weergeven en doet verder hetzelfde. Is al eens langs gekomen in deze topic-serie.manzana schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:18:
Zocht zojuist een programma a la Treesize om eens te kijken welke mappen al die GB's opvreten, deze wilde ik jullie niet onthouden:
JDiskReport
[afbeelding]
Download
Heb je suggestie meteen even uitgeprobeerd, moet zeggen dat de "File Kind Statistics" (laat bijv. zien dat je xx GB aan AVI bestanden hebt) erg handig zijn. Qua duidelijkheid ga ik toch voor JDisk; daar is het is het wat duidelijker hoe groot directories zijn dankzij het taartdiagram. Eenmaal gescanned loopt JDisk ook wat soepeler.Anoniem: 63780 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:26:
[...]
Disk Inventory X lijkt mij alles iets duidelijker weergeven en doet verder hetzelfde. Is al eens langs gekomen in deze topic-serie.
[afbeelding]
Anoniem: 55194
Ik gebruik altijd whatsize (screenshots zie je op die pagina). Waarschijnlijk ook wel langs gekomen en kan je ook mooi zien waar all je grote bestanden staanAnoniem: 63780 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:26:
[...]
Disk Inventory X lijkt mij alles iets duidelijker weergeven en doet verder hetzelfde. Is al eens langs gekomen in deze topic-serie.
[afbeelding]
Download Linkje
De beta2 van remote desktop, eindelijk multiple sessions 
http://www.microsoft.com/..._Public_Beta_download.xml
http://www.microsoft.com/..._Public_Beta_download.xml
Woohoo! Vandaag mijn MacBook Pro nieuw binnen en al aardig in gebruik 
Mijn eerste handige tools voor mijn Mac zijn:
- SSHKeyChain (http://www.sshkeychain.org/); Een handige manier om je SSH-Tunnels te beheren.
- TunnelBlick (http://www.tunnelblick.net/); Hiermee kan je OpenVPN verbindingen eenvoudig managen,
Mijn eerste handige tools voor mijn Mac zijn:
- SSHKeyChain (http://www.sshkeychain.org/); Een handige manier om je SSH-Tunnels te beheren.
- TunnelBlick (http://www.tunnelblick.net/); Hiermee kan je OpenVPN verbindingen eenvoudig managen,
Hazel!
Hazel watches whatever folders you tell it to, automatically organizing your files according to the rules you create. It features a rule interface similar to that of Apple Mail so you should feel right at home. Have Hazel move files around based on name, date, type, what site/email address it came from (Safari and Mail only) and much more. Automatically put your music in your Music folder, movies in Movies. Keep your downloads off the desktop and put them where they are supposed to be.
http://www.noodlesoft.com/hazel.php
Hier een screencast om het nog wat beter uit te leggen: http://kinkless.com/data/...s_desktop/screencast5.mov
Onmisbaar voor de geordende nerd
Hazel watches whatever folders you tell it to, automatically organizing your files according to the rules you create. It features a rule interface similar to that of Apple Mail so you should feel right at home. Have Hazel move files around based on name, date, type, what site/email address it came from (Safari and Mail only) and much more. Automatically put your music in your Music folder, movies in Movies. Keep your downloads off the desktop and put them where they are supposed to be.
http://www.noodlesoft.com/hazel.php
Hier een screencast om het nog wat beter uit te leggen: http://kinkless.com/data/...s_desktop/screencast5.mov
Onmisbaar voor de geordende nerd
Smultron is beste editor (op Eclipse na voor het zwaardere werk) die ik gevonden heb. Je kan er alles aan instellen (ik maak er altijd een look-a-like van phpedit van, met tabs) Ideaal met cyberduck (kan in cyberduck smultron als default editor kiezen) kom bijv snel php op een server te editten. En het is nog gratis ook. Enige alternatief voor deze combi op windows was phpEdit en dat was nogal buggy en kosten nog een paar duiten ook.

Anoniem: 203565
even geprobeerd. jammer dat je geen inslagen e.d. ziet. alleen een draaiende bol.Anoniem: 227856 schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 13:23:
Ik gebruik nooit screensavers, maar voor deze maak ik een uitzondering:
Defcon screensaver
[afbeelding]
daarbij trekt hij naar rechts van het scherm en valt boven en onder buiten het scherm.
Xslimmer - Your Mac, on a Diet!

Xslimmer not only frees space wasted by unused code, it can even increase your Mac's performance. Some of our users have reported applications loading in almost half the time, because OS X does not need to analyze Xslimmed applications in search for the most suitable version of the code.

- ]Remove unnecessary code from fat binaries. Xslimmer determines which code your machine needs and removes the rest. This is achieved by removing the code inside the Universal Binaries that does not fit with your machine's architecture, a code that never gets executed and just wastes your disk space.
- Strip out unneeded languages. Safari is available in more than a dozen languages, Adium in more than 20. This is great, but how many of those do you need? Xslimmer allows you to select how many languages you want to preserve in your apps and will remove the rest, recovering lots of precious free space from your disk.

Xslimmer not only frees space wasted by unused code, it can even increase your Mac's performance. Some of our users have reported applications loading in almost half the time, because OS X does not need to analyze Xslimmed applications in search for the most suitable version of the code.
[ Voor 5% gewijzigd door TenshiNL op 15-08-2007 20:13 ]
Probeer TextMate eensCT schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:56:
Smultron is beste editor (op Eclipse na voor het zwaardere werk) die ik gevonden heb. Je kan er alles aan instellen (ik maak er altijd een look-a-like van phpedit van, met tabs) Ideaal met cyberduck (kan in cyberduck smultron als default editor kiezen) kom bijv snel php op een server te editten. En het is nog gratis ook. Enige alternatief voor deze combi op windows was phpEdit en dat was nogal buggy en kosten nog een paar duiten ook.
[afbeelding]
Ziet er mooi uit, echter vertrouw ik dit soort programma's nooit echt. In hoeverre is dit programma betrouwbaar?
Het is iig niet gratis. Monolingual is dat wel en doet precies hetzelfde.Gabliboeba schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 20:21:
[...]
Ziet er mooi uit, echter vertrouw ik dit soort programma's nooit echt. In hoeverre is dit programma betrouwbaar?
Ik heb het al meerdere malen zonder problemen gebruikt... enige die er niet tegen lijkt te kunnen is adobe. Dus die folder even naar de desktop copieren ofzo. Programma starten vaak sneller op. Merk het zelfs op mijn MP
Gooit die de PowerPC binaries weg ofzo op een Intel (en vice-versa)?lowfi schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:06:
[...]
Het is iig niet gratis. Monolingual is dat wel en doet precies hetzelfde.
Ik heb het al meerdere malen zonder problemen gebruikt... enige die er niet tegen lijkt te kunnen is adobe. Dus die folder even naar de desktop copieren ofzo. Programma starten vaak sneller op. Merk het zelfs op mijn MP
Effe gekeken, en het is dus talen en architecturen die gecleaned worden. Hopelijk gooit het niet mijn Office weg (dat is nog in PowerPC bins)
edit:
Ik ben dit nu aan het doen en de keyboard lay-outs leveren zo'n 760k aan ruimte op, dat is de moeite dus niet. De talen in de diverse applicatie leveren veel meer op, in dit geval 109MB aan heel veel kleine bestandjes. Ik zag ook PNG en JPG files langs komen, dus nogal logisch dat het zoiets opleverd. Ik heb het nog niet aandurft om de PowerPC dingen weg te halen. Ik heb mijn Mac 3 dagen en wil nog niet mijn Universele bins verkloten
[ Voor 41% gewijzigd door VisionMaster op 15-08-2007 21:43 ]
Ik heb het net gewoon over al mijn applicaties heen gehaald door middel van de "Genie" button, gaat prima! Ook PPC applicaties (hele Office suite) blijven gewoon leven, lijkt me dus het prima werkt! Ik heb 1.01 GB bespaard aan ruimte, toch weer mooi!
Echte snelheidsveranderingen merk ik zo op het eerste gezicht niet.
Echte snelheidsveranderingen merk ik zo op het eerste gezicht niet.
edit:
Dit gaat over Xslimmer trouwens!
[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 16-08-2007 11:42 ]
Als je niet weet wat je doet, moet je er ook niet mee gaan kloten. Dit staat ook met dikke letters vermeld op de monolingual site.VisionMaster schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 21:32:
[...]
Gooit die de PowerPC binaries weg ofzo op een Intel (en vice-versa)?
Effe gekeken, en het is dus talen en architecturen die gecleaned worden. Hopelijk gooit het niet mijn Office weg (dat is nog in PowerPC bins)
edit:
Ik ben dit nu aan het doen en de keyboard lay-outs leveren zo'n 760k aan ruimte op, dat is de moeite dus niet. De talen in de diverse applicatie leveren veel meer op, in dit geval 109MB aan heel veel kleine bestandjes. Ik zag ook PNG en JPG files langs komen, dus nogal logisch dat het zoiets opleverd. Ik heb het nog niet aandurft om de PowerPC dingen weg te halen. Ik heb mijn Mac 3 dagen en wil nog niet mijn Universele bins verkloten(not niet althans...)
Monolingual kan geen PPC of x86 code uit applicaties strippen. Echter vond ik dat wel interessant en heb het volgende gevonden (google) om uit te voeren in een terminal als superuser:
Bron
Deze regel stript alle ppc code uit een applicatie. Voordat je de orginele app verwijderd altijd eerst even de gestripte testen!!!
Misschien maak ik hier ooit nog een tooltje voor om dit te automatiseren (of iemand anders die zich geroepen voelt
). Monolingual ondersteunt het toch, vergissinkje.
[edit:]
Even adium gestript van architectuur code.
orgineel: 36,7mb
puur ppc: 29,6mb
puur x86: 29,8mb
En Adium werkt ook nog (iig ppc versie, zit nu op mijn powerbook)!!
[attentie edit]
Monolingual kan WEL ppc/x86 architecturen uit apps slopen!! Terminal openen niet nodig
[edit 3452:]
Monolingual lijkt zijn werk goed te doen: 2,1GB extra ruimte
code:
1
| # ditto --rsrc --arch i386 /Applications/Foo.app /Application/Foo-ppc.app |
Bron
Deze regel stript alle ppc code uit een applicatie. Voordat je de orginele app verwijderd altijd eerst even de gestripte testen!!!
Misschien maak ik hier ooit nog een tooltje voor om dit te automatiseren (of iemand anders die zich geroepen voelt
[edit:]
Even adium gestript van architectuur code.
orgineel: 36,7mb
puur ppc: 29,6mb
puur x86: 29,8mb
En Adium werkt ook nog (iig ppc versie, zit nu op mijn powerbook)!!
[attentie edit]
Monolingual kan WEL ppc/x86 architecturen uit apps slopen!! Terminal openen niet nodig
[edit 3452:]
Monolingual lijkt zijn werk goed te doen: 2,1GB extra ruimte
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 63780 op 16-08-2007 14:27 ]
Volgens mij bestaan die apps al..
Deze bijvoorbeeld..
Deze bijvoorbeeld..
CoRD

CoRD is a Mac OS X remote desktop client for Microsoft Windows servers using the rdp protocol. It is easy to use, fast, and free for anyone to use or modify.

CoRD is a Mac OS X remote desktop client for Microsoft Windows servers using the rdp protocol. It is easy to use, fast, and free for anyone to use or modify.
FLVR 1.0

Save Flash Video for Offline Viewing
Getting Flash video (.FLVs) from a website, to your computer (or iPod!) has never been simpler. FLVR integrates smoothly into Safari, making it simple to save your favorite movies or clips from within the browser. FLVR produces iPod-friendly Quicktime videos (MPEG-4), so you can take your favorites with you wherever you go! Best of all, it's one-click simple.
Je kunt het natuurlijk ook via de activity monitor doen en van daaruit de flashfile kopieren, maar deze plugin convert het meteen in een gewenst formaat (AVI, FLV, MOV, of MP4)
Het kan de video ook meteen naar iTunes kopieren.
Vooral het automatisch converteren vindt ik persoonlijk erg handig.
http://www.tastyapps.com

Getting Flash video (.FLVs) from a website, to your computer (or iPod!) has never been simpler. FLVR integrates smoothly into Safari, making it simple to save your favorite movies or clips from within the browser. FLVR produces iPod-friendly Quicktime videos (MPEG-4), so you can take your favorites with you wherever you go! Best of all, it's one-click simple.
Je kunt het natuurlijk ook via de activity monitor doen en van daaruit de flashfile kopieren, maar deze plugin convert het meteen in een gewenst formaat (AVI, FLV, MOV, of MP4)

Ik heb de universele bins niet weg gegooit, wel de talen. Het leek me wel redelijk duidelijk wat het daar mee doet, maar wat het nou met de Universele bins doet snap ik niet.Neobender schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 12:31:
[...]
Als je niet weet wat je doet, moet je er ook niet mee gaan kloten. Dit staat ook met dikke letters vermeld op de monolingual site.
Bedankt kon ik goed gebruiken. Deze werkt (zelfsqwertyuiop schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 14:18:
CoRD
[afbeelding]
Hij stript de uitvoerbare bestanden van de (bijv) ppc code. Ik heb net op mijn powerbook met Monolingual alle x86/x86-64/powerpc G5/powerpc G5-64 code verwijderd. Dit bespaarde (in mijn geval) maar ~440MB en de talen 1,7GB. Verder merk ik niet veel in de performance. Btw ik test op mijn powerbook, deze is 2 weken terug opgevolgd door een macbookVisionMaster schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:48:
[...]
Ik heb de universele bins niet weg gegooit, wel de talen. Het leek me wel redelijk duidelijk wat het daar mee doet, maar wat het nou met de Universele bins doet snap ik niet.
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 63780 op 16-08-2007 17:21 ]
klinkt goed, jammer dat het alleen niet gratis is.Anoniem: 203565 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:31:
FLVR 1.0
[afbeelding]
[afbeelding]
Java IO, of de new IO (nio) variant zijn vergelijkbaar met c++ wat snelheid betreft, t'zijn veel files & folders op een laptop hd, daar kan je gewoon niet rond, dit weer in de schoenen schuiven omdat het een java app is is gewoon onterecht.manzana schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 01:18:
JDiskReport
[afbeelding]
Download
If it ain't broken it doesn't have enough features
Het trapt de hele ondersteuning voor niet-UB bestanden uit OSX, dus als je wat verkeerd doet, kun je OSX opnieuw gaan installeren omdat je PowerPc programma's niet meer werken.VisionMaster schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:48:
[...]
Ik heb de universele bins niet weg gegooit, wel de talen. Het leek me wel redelijk duidelijk wat het daar mee doet, maar wat het nou met de Universele bins doet snap ik niet.
Anoniem: 229571
Kende ik nog niet, werkt super.
Lekker vanaf de bank een download aanzetten op de windhoos bak boven
Volkomen nutteloos maar wel erg gaaf.

Quartz Desktop
Kan je quartz composities op je achtergrond weergeven, zoals de mooie screensaver van defcon die hierboven al gepost is.

Quartz Desktop
Kan je quartz composities op je achtergrond weergeven, zoals de mooie screensaver van defcon die hierboven al gepost is.
You can't free a fish from water.
Leuke tool, al was het natuurlijk al zo dat sommige screensavers zeker geen batterij-savers zijndigit7722 schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 12:24:
Volkomen nutteloos maar wel erg gaaf.
[afbeelding]
Quartz Desktop
Als je op je Batterij werkt moet je natuurlijk helemaal geen screensaver gebruiken, maar gewoon je scherm laten dimmen of uitgaan. Dat bespaart al een hoop energie.VisionMaster schreef op vrijdag 17 augustus 2007 @ 13:17:
[...]
Leuke tool, al was het natuurlijk al zo dat sommige screensavers zeker geen batterij-savers zijn
Overigens gebruik ik iAlertu ook en het werkt erg goed. Ook leuk om mee te spelen of te showen.
PopChar X (niet gratis helaas)

PopChar makes it easy to "type" unusual characters, HTML special characters and characters from Unicode fonts. No need to remember keyboard combinations!
PopChar X is a background application that displays a small "P" in the menu bar. Though small and unobtrusive, the "P" is always there when you need to insert a special character - no matter in which application you currently work. Just click the "P", find the desired character, and click the character to insert it.
As an alternative, you can configure PopChar to display a small icon in the right area of the menu bar. No matter which location you prefer, just click the "P" to quickly access PopChar's character table.
http://www.macility.com/products/popcharx/

PopChar makes it easy to "type" unusual characters, HTML special characters and characters from Unicode fonts. No need to remember keyboard combinations!
PopChar X is a background application that displays a small "P" in the menu bar. Though small and unobtrusive, the "P" is always there when you need to insert a special character - no matter in which application you currently work. Just click the "P", find the desired character, and click the character to insert it.
As an alternative, you can configure PopChar to display a small icon in the right area of the menu bar. No matter which location you prefer, just click the "P" to quickly access PopChar's character table.
http://www.macility.com/products/popcharx/
als je op het vlaggetje klikt in je menubalk, dan kan je toon lettertekenpakket aanklikken en heb je hetzelfde idee
Anoniem: 207627
Yep, goede oplossing op zich...Neobender schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 16:23:
als je op het vlaggetje klikt in je menubalk, dan kan je toon lettertekenpakket aanklikken en heb je hetzelfde idee
Alleen... Ik heb niet graag zo'n stom nationalistisch lelijk vlaggetje in de menubalk staan...
Ok, de nederlandse valt nog net iets beter mee dan de belgische maartoch...
Maar das maar mijn mening natuurlijk:)
In alle Cocoa applicaties kan je zonder vlaggetje via het menu edit > Special Characters... ook het pallet tevoorschijn halen.Anoniem: 207627 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:44:
[...]
Yep, goede oplossing op zich...
Alleen... Ik heb niet graag zo'n stom nationalistisch lelijk vlaggetje in de menubalk staan...
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Nee dat P-icoontje boven in je menubalk ziet er aantrekkelijk uit..Anoniem: 207627 schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 19:44:
[...]
Yep, goede oplossing op zich...

ik vind dit zelf makkelijker werken dan die andere oplossing, te lui misschien ook om die andere oplossing te gebruiken. Ik zit net te kijken, als ik op het vlaggetje klik heb ik die optie niet eens
[ Voor 24% gewijzigd door TomR op 19-08-2007 21:46 ]
waarom geeft de toetscombinatie "+e eigenlijk niet een ë zoals je zou verwachten en zoals t in windows wel werkt? is dat in te stellen ergens???
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Zie Mac OS X FAQ.dadj schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:06:
waarom geeft de toetscombinatie "+e eigenlijk niet een ë zoals je zou verwachten en zoals t in windows wel werkt? is dat in te stellen ergens???
uit een ander topic: Simon in "[torrentclient] Standaard torrentclient"
extra prefpane om je standaard programma's aan te passen; heel handig! en freeware..
extra prefpane om je standaard programma's aan te passen; heel handig! en freeware..
ping 127.212.23.124
Hey thanks!breinonline schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 20:22:
[...]
In alle Cocoa applicaties kan je zonder vlaggetje via het menu edit > Special Characters... ook het pallet tevoorschijn halen.
Het valt in ieder geval véél minder op...MrAcid schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:16:
[...]
Nee dat P-icoontje boven in je menubalk ziet er aantrekkelijk uit..
Maargoed, smaak en twisten enz...
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 207627 op 20-08-2007 12:53 ]
Oooh jawel hoor..Anoniem: 207627 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 12:51:
Hey thanks!Had 't nog niet eens door! Is mijns inziens de beste oplossing voor 't soms toch ietwat te kort schietende toetsenbord (een belgisch-nederlands heeft geen vierkante haken, zelfs niet met optn/cmnd of ctrl...).
] staat onder option-shift-)
[ staat onder option shift-(
programming without them would be an impossible task ;-).
het is inderdaad een lelijk icoon.MrAcid schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 21:16:
[...]
Nee dat P-icoontje boven in je menubalk ziet er aantrekkelijk uit..
maar je kunt het makkelijk veranderen door zelf even wat te photoshoppen in 16x16 tif formaat en het icoon te vervangen in de resources map.
of je pakt het zwarte icoon uit de resources map, kopieert hem, rename en vervangen.
Lees de topic waarschuwing 'ns door.
[ Voor 80% gewijzigd door Daedalus op 21-08-2007 11:41 ]
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Anoniem: 191622
xGestures

Met xGestures kan je in iedere app onafhankelijk mouse gestures toevoegen.
Download xGestures 1.7
15 dagen trial, $5 via paypal om te kopen.

Download xGestures 1.7
15 dagen trial, $5 via paypal om te kopen.
Anoniem: 165438 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 16:32:
Kun je even toelichten wat het precies doet??
Weet je niet wat mouse gestures zijn ?Anoniem: 191622 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 14:20:
Anoniem: 191622
Je kan bijvoorbeeld in de Finder je rechtermouse knop indrukken en dan de linker klikken en dan ga je 1 window terug of andersom om 1 naar voren te gaan. Of in Safari snel terug te gaan naar vorige websites die je hebt bekeken net als in Opera.
Gaat helaas wat moeilijk met een mighty mouse
...

Resize 'Em All

Met dit tooltje kan je plaatjes op een makkelijke manier resizen. Ook kan je een batch-opdracht geven waarmee je een heleboel plaatjes in een keer kan resizen. Nog een voordeel: het is gratis

Met dit tooltje kan je plaatjes op een makkelijke manier resizen. Ook kan je een batch-opdracht geven waarmee je een heleboel plaatjes in een keer kan resizen. Nog een voordeel: het is gratis
Deze kwam ik tegen tijdens een van mijn speurtochten over het web.
Helaas niet gratis, maar vond het zelf wel erg de moeite waard

Wat doet het?
de naam zegt het al ... een beetje.
Je kunt hier mee ssh tunnels opzetten om bijvoorbeeld je iTunes library over het net te benaderen, hoef je niet meer je laptop vol te pompen met je muziek
uitleg hier
of om je mail over ssh te benaderen etc
uitleg hier
Grootste voordelen:
AlmostVPN

Wat doet het?
Je kunt hier mee ssh tunnels opzetten om bijvoorbeeld je iTunes library over het net te benaderen, hoef je niet meer je laptop vol te pompen met je muziek
uitleg hier
uitleg hier
Grootste voordelen:
- geïntegreerd in je preferences panel.
- snel en genakkelijk in te schakelen verbindingen
AlmostVPN
A.k.a. basjes
Misschien wel interessant nu dat ImageWell (gedeeltelijk) shareware is gewordenweebl schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:26:
Resize 'Em All
[afbeelding]
A.k.a. basjes
Een alternatief hiervoor is TunnelBlick. Mijn collega gebruikt die ivm de goede OpenVPN support in de combinatie TLS-over-UDP (en lekker makkelijk).zuigzoen schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 15:37:
Deze kwam ik tegen tijdens een van mijn speurtochten over het web.
[afbeelding][afbeelding]
Wat doet het?
uitleg hier
uitleg hier
Grootste voordelen:Meer info:
- geïntegreerd in je preferences panel.
- snel en genakkelijk in te schakelen verbindingen
AlmostVPN
http://www.loganrockmore.com/MailUnreadMenu/
Mail Unread Menu is a simple menu bar application which can provide you with a quick and easy way to see how many unread email messages are in Apple's Mail. Unlike other menu bar notification applications, Mail Unread Menu is actually a plugin for Mail, which means that the count is instantaneously updated whenever you recieve new email or change the status of a message.
toppertje imho
Mail Unread Menu is a simple menu bar application which can provide you with a quick and easy way to see how many unread email messages are in Apple's Mail. Unlike other menu bar notification applications, Mail Unread Menu is actually a plugin for Mail, which means that the count is instantaneously updated whenever you recieve new email or change the status of a message.
toppertje imho
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Het kan aan mij liggen, maar bij mij komt er boven op het mail icoontje mijn ongelezen berichten te staan in een rode ster... dan heb je die app toch niet nodig? Niet zo onmisbaar imho.dadj schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 17:44:
http://www.loganrockmore.com/MailUnreadMenu/
toppertje imho

Enjoy music from home while at work or school. Explore friends' music while they are online.
Free – No hidden charges. No spyware. Links let you buy music you want to own.
Easy – Set-up is fast. No need to upload files to a website.
Safe – Only your group can access what you are sharing, and no one can see your other files.
Legal – Files are streamed only within your private group.
Universal – Connect PCs and Macs without worrying about music format.

Miro is een open-source videospeler met vrijwel elke codec die je nodig hebt...
- Heeft HD content on-the-go
- Heeft gemakkelijke channels voor internet-TV
- Bittorrent downloader ingebouwd
- YouTube video's kun je opslaan op je hardeschijf.
- DiggNation zit er standaard bij!
Werkt erg stabiel, en is gewoon erg leuk om te hebben, zeker de TED filmpjes...
http://www.getmiro.com/
Lol, dat DiggNation er bij zit doet het uhm, effe proberenpeddro schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:26:
[afbeelding]
Miro is een open-source videospeler met vrijwel elke codec die je nodig hebt...
- Heeft HD content on-the-go
- Heeft gemakkelijke channels voor internet-TV
- Bittorrent downloader ingebouwd
- YouTube video's kun je opslaan op je hardeschijf.
- DiggNation zit er standaard bij!![]()
Werkt erg stabiel, en is gewoon erg leuk om te hebben, zeker de TED filmpjes...
http://www.getmiro.com/
VLC, al vaker genoemd...
Hierin kun je de optie "Use S/PDIF when available" aan zetten, waarmee het het enige programma is waarmee je 5.1 surround geluid uit je macbook/macbook pro krijgt als je gebruik maakt van een optisch kabeltje. Alle andere software stuurt 5.1 naar de geluidskaart, die er netjes 2.0 van maakt voor het opsturen naar je surround set, omdat ze niet eerst de geluidskaart in 5.1-modus zetten.
Verder werkt de afstandsbediening in VLC, erg handig.
Hierin kun je de optie "Use S/PDIF when available" aan zetten, waarmee het het enige programma is waarmee je 5.1 surround geluid uit je macbook/macbook pro krijgt als je gebruik maakt van een optisch kabeltje. Alle andere software stuurt 5.1 naar de geluidskaart, die er netjes 2.0 van maakt voor het opsturen naar je surround set, omdat ze niet eerst de geluidskaart in 5.1-modus zetten.
Verder werkt de afstandsbediening in VLC, erg handig.
[ Voor 6% gewijzigd door markjans83 op 23-08-2007 16:10 . Reden: duidelijker gemaakt ]
Waarin verschilt het van de standaard-iTunes-stream-functie? Ik meen mij te herinneren dat itunes er maar maximaal 5 ondersteunt (libraries)?MarkvE schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 10:17:
[afbeelding]
Enjoy music from home while at work or school. Explore friends' music while they are online.
Free – No hidden charges. No spyware. Links let you buy music you want to own.
Easy – Set-up is fast. No need to upload files to a website.
Safe – Only your group can access what you are sharing, and no one can see your other files.
Legal – Files are streamed only within your private group.
Universal – Connect PCs and Macs without worrying about music format.
[afbeelding]
Heft dat ook het verbod op drm-streamen op zonder de computer te moeten certificeren ofzo?
Anoniem: 230200
Wat is onmisbaar??
Maar goed, is Yojimbo al genoemd?
Yojimbo is een digital junk drawer, met andere woorden een plek waarin je al tekst, pdf-bestanden, passwords, en andere troep in kan verzamelen, bewaren én terugvinden.

http://www.barebones.com/products/yojimbo/index.shtml
Verder is iGTD een fijn prog om bij te houden welke dingen allemaal nog gedaan moeten worden.

http://bargiel.home.pl/iGTD/index.html
Tot slot wil ik graag even Weatherdock noemen. Dit prog geeft betrouwbare info over het weer. In de menubar, in je dock, op je bureaublad of een combinatie daarvan.

http://www.alwintroost.nl/content/weatherdock/home.xml
Maar goed, is Yojimbo al genoemd?
Yojimbo is een digital junk drawer, met andere woorden een plek waarin je al tekst, pdf-bestanden, passwords, en andere troep in kan verzamelen, bewaren én terugvinden.

http://www.barebones.com/products/yojimbo/index.shtml
Verder is iGTD een fijn prog om bij te houden welke dingen allemaal nog gedaan moeten worden.

http://bargiel.home.pl/iGTD/index.html
Tot slot wil ik graag even Weatherdock noemen. Dit prog geeft betrouwbare info over het weer. In de menubar, in je dock, op je bureaublad of een combinatie daarvan.

http://www.alwintroost.nl/content/weatherdock/home.xml
Anoniem: 230790
Voor de mensen die hun iTunes library over het net benaderen is macFusion misschien een wat handigere oplossing dan het maken van allerlei ssh-tunnels en vpn sessies. Macfusion is een gui voor sshfs, waarmee je remote locaties kan benaderen alsof ze lokaal zijn.

Entourage Email Archive X

Entourage Email Archive X is an utility for archiving emails and attachments you have received or sent using Microsoft Entourage in Mac OS X.
EEAX can archive your emails in six different ways with further sub-options.
US$ 30
Bonjour Browser

An application that lets you browse all the Bonjour services available on your local network. This application will show you all the known Bonjour services available and what computers have them, along with any extra information given with the service. Comes complete with a list of known services and also lets you add your own.

Entourage Email Archive X is an utility for archiving emails and attachments you have received or sent using Microsoft Entourage in Mac OS X.
EEAX can archive your emails in six different ways with further sub-options.
US$ 30
Bonjour Browser

An application that lets you browse all the Bonjour services available on your local network. This application will show you all the known Bonjour services available and what computers have them, along with any extra information given with the service. Comes complete with a list of known services and also lets you add your own.
[ Voor 38% gewijzigd door qwertyuiop op 24-08-2007 08:09 . Reden: + Bonjour Browser ]
Niet als je, zoal ik, de dock autohide.. dan is het erg fijnNielsvr schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 18:33:
[...]
Het kan aan mij liggen, maar bij mij komt er boven op het mail icoontje mijn ongelezen berichten te staan in een rode ster... dan heb je die app toch niet nodig? Niet zo onmisbaar imho.
Doet mij denken aan Rawr-jourqwertyuiop schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:10:
Bonjour Browser
[afbeelding]

Vind eenvoudig beschikbare Bonjour services, eventueel in combinatie met Growl-notificaties.
Die gebruik ik ook, te samen met MacFuse (het Google group project). Dan kan je ook allerlei andere exotische filesystems mounten. Mocht er weer eens een pipo met een NTFS geformateerde USB harddisken langs komen (ook schrijven).Anoniem: 230790 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 18:51:
Voor de mensen die hun iTunes library over het net benaderen is macFusion misschien een wat handigere oplossing dan het maken van allerlei ssh-tunnels en vpn sessies. Macfusion is een gui voor sshfs, waarmee je remote locaties kan benaderen alsof ze lokaal zijn.
[afbeelding]
Ik moet nu ook 2 plugin voor Safari posten, ze zijn zo handig.
Ik draai Safari 3.03 beta.
1) Inquisitor X
Deze plugin is een soort spotlight voor Safari, je kan Google, Wikipedia etc gebruiken. Doormiddel van verschillende toetsen kan je zoeken met verschillende zoekmachines of websites.
Ik gebruik het bv, enter->google.com, apple+enter -> google.nl, ctrl+apple+enter-> wikipedia.
Gewoon een hele handige plugin.
http://www.inquisitorx.com/safari/

2) Saft
Sinds Safari 3 kan je dus ook met tabbladen slepen tussen vensters. Dat is leuk en aardig, maar hoe vaak gebeurt het nog dat een nieuw venster geopend wordt. Saft zorgt er dus voor dat in hetzelfde venster gewoon een nieuw tabblad wordt geopend. Zo blijft het lekker overzichtelijk!
http://haoli.dnsalias.com/
Ik draai Safari 3.03 beta.
1) Inquisitor X
Deze plugin is een soort spotlight voor Safari, je kan Google, Wikipedia etc gebruiken. Doormiddel van verschillende toetsen kan je zoeken met verschillende zoekmachines of websites.
Ik gebruik het bv, enter->google.com, apple+enter -> google.nl, ctrl+apple+enter-> wikipedia.
Gewoon een hele handige plugin.
http://www.inquisitorx.com/safari/
2) Saft
Sinds Safari 3 kan je dus ook met tabbladen slepen tussen vensters. Dat is leuk en aardig, maar hoe vaak gebeurt het nog dat een nieuw venster geopend wordt. Saft zorgt er dus voor dat in hetzelfde venster gewoon een nieuw tabblad wordt geopend. Zo blijft het lekker overzichtelijk!
http://haoli.dnsalias.com/
Handige tool:
KeePassX: database om je vele wachtwoorden in bij te houden. De database kan je met AES laten encrypten.
X-Lite: VoIP soft-phone, ik gebruik hem samen met VoIPBuster (super goedkoop).
Handbrake: Rip een DVD naar iPod Video, PSP of verzin het maar formaat (pas op met een MBP op je schoot als je dit draait!)
Verder vind ik onmisbaar:
WireShark
SSHKeyChain
TunnelBlick
TeXShop: TeX/LaTeX editor en live viewer
Leuke Widget:
iStat Nano of iStat Pro
KeePassX: database om je vele wachtwoorden in bij te houden. De database kan je met AES laten encrypten.
X-Lite: VoIP soft-phone, ik gebruik hem samen met VoIPBuster (super goedkoop).
Handbrake: Rip een DVD naar iPod Video, PSP of verzin het maar formaat (pas op met een MBP op je schoot als je dit draait!)
Verder vind ik onmisbaar:
WireShark
SSHKeyChain
TunnelBlick
TeXShop: TeX/LaTeX editor en live viewer
Leuke Widget:
iStat Nano of iStat Pro
Erg gemakkelijk voor al die talloze site registraties...

http://1passwd.com

[ Voor 19% gewijzigd door ROkkie op 28-08-2007 14:15 ]
beter als Autofill wat standaard in Safari zit?MrOrange schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 14:10:
Erg gemakkelijk voor al die talloze site registraties...
[afbeelding]
Jazeker, autofill is maar simpel. Dit is ook handig mbt backuppen van je accounts .. Ook autosubmit is erg handig. Klik op 1p icon in Safari en hoppa ...Anoniem: 203565 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:30:
[...]
beter als Autofill wat standaard in Safari zit?
[ Voor 11% gewijzigd door ROkkie op 28-08-2007 22:37 ]
SRS iWow

Eerst aan de kant geschoven (gekocht in bundel) omdat het geluid via hoofdtelefoon of goede speakers veel te gekleurd klinkt (het is een plug-in voor iTunes die je geluid rijker zou moeten maken).
Nu ik vaker en vaker de brakke speakertjes op mijn MacBook gebruik echter wordt dit appje meer en meer onmisbaar; het geluid knapt er echt enorm van op. Echt even proberen als je wel eens muziek luistert via de MacBook-speakers.

Eerst aan de kant geschoven (gekocht in bundel) omdat het geluid via hoofdtelefoon of goede speakers veel te gekleurd klinkt (het is een plug-in voor iTunes die je geluid rijker zou moeten maken).
Nu ik vaker en vaker de brakke speakertjes op mijn MacBook gebruik echter wordt dit appje meer en meer onmisbaar; het geluid knapt er echt enorm van op. Echt even proberen als je wel eens muziek luistert via de MacBook-speakers.
Zoef

Airmoose
URL: http://code.google.com/p/airmoose/
Nog een wireless sniffer, maar wel lekker klein.
AirMoose is a native network stumbling application for OS X.
Current features are:
* Built-In Network Joining (WEP and Non-WEP).
* Auto Joining For Non-WEP Networks.
* WEP Compatibility For:
1. Apple Password
2. 40 Bit HEX
3. 64 Bit HEX
4. 104 Bit HEX
5. 128 Bit HEX
* Immediate Dropping Of Current Wireless Connection.
* Logging Of All Encountered Access Points.
* Awesome Moose-y goodness.
* Current status indication.
* Universal Binary.
* Stats About Currently Connected Wireless Network.
* Audio Notification of Network Discovery.
* Easy To Use Interface.
* Growl support.
This is my sick nature.
Anoniem: 165438
Het werkt! Alleen best veel geld voor zo'n kleine app...Zpottr schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:22:
SRS iWow
[afbeelding]
Ik vraag me af of SRS iWow beter is dan volume logic ?
Ik gebruik Volume logic op man macpro + Bose companion 5 wat de geluid echt ontzetten helderder en vibranter laat maakt
Ik gebruik Volume logic op man macpro + Bose companion 5 wat de geluid echt ontzetten helderder en vibranter laat maakt
iTunes Current Song Menu
Laat de titel van de muziek die je afspeelt met iTunes zien in de menubalk. Vanuit het tooltje kun je ook iTunes starten, van nummer wisselen, en op lyrics zoeken.
Best geinig programma
Laat de titel van de muziek die je afspeelt met iTunes zien in de menubalk. Vanuit het tooltje kun je ook iTunes starten, van nummer wisselen, en op lyrics zoeken.
Best geinig programma
He who controls the Spice, controls the Universe.
Tja, Volume Logic niet geprobeerd. Maar zoals gezegd, via goeie speakers of headphones houd ik absoluut niet van dit soort "muziekverbeteraars". Als gedeeltelijke compensatie voor de prestaties van je MacBook-speakertjes werkt het goed.Cain69 schreef op maandag 03 september 2007 @ 11:29:
Ik vraag me af of SRS iWow beter is dan volume logic ?
Zoef
Volgensmij is het voornamelijk dikke compressie die ze er overheen gooien. Dat kun je idd beter niet hebben als je een beetje redelijke speakers gebruikt. Ik heb het getest met de ingebouwde speakers en vond het ook daar veel te veel gaan oversturen. Heb het er dus weer afgehaald.Zpottr schreef op maandag 03 september 2007 @ 21:27:
[...]
Tja, Volume Logic niet geprobeerd. Maar zoals gezegd, via goeie speakers of headphones houd ik absoluut niet van dit soort "muziekverbeteraars". Als gedeeltelijke compensatie voor de prestaties van je MacBook-speakertjes werkt het goed.
Ik heb iWOW ook ff gehad. Maar ik vond het echt om te janken.
Ik herkende me eigen muziek niet meer. Ik werk heel veel met geluid en audiotechniek en ik vind dat de macbook juist een hele cleane sound geeft. Ook via de luidsprekertjes (relatief gezien)
Dat iWOW geeft alleen maar vervorming en gooit je hele geluid overhoop.
greetz
Ik herkende me eigen muziek niet meer. Ik werk heel veel met geluid en audiotechniek en ik vind dat de macbook juist een hele cleane sound geeft. Ook via de luidsprekertjes (relatief gezien)
Dat iWOW geeft alleen maar vervorming en gooit je hele geluid overhoop.
greetz
Dockables
Niet één app, maar een hele map vol. Dockables bestaat uit een aantal kleine programmatjes die allerlei systeemtaken kunnen uitvoeren. Het idee is dat je ze in de dock zet en zo met een muisklik bepaalde taken kunt uitvoeren, maar het werkt ook ideaal met Quicksilver of een andere launcher. Er zitten nog wat kleine eigenaardigheden in (Bij Hide Apps verdwijnen netjes alle vensters, behalve Finder windows, deze worden geminimaliseerd) maar toch is het erg handig.
Dockables bestaat uit de volgende 'programma's':
Close Apps
Eject
Empty Trash
Hide Apps
Log Out
Mute Sound
Restart
Screen Capture
Shut Down
Sleep Display (Ideaal voor mensen met een iMac die alleen het beeldscherm uit willen zetten!)
Sleep
Start Screen Saver
Niet één app, maar een hele map vol. Dockables bestaat uit een aantal kleine programmatjes die allerlei systeemtaken kunnen uitvoeren. Het idee is dat je ze in de dock zet en zo met een muisklik bepaalde taken kunt uitvoeren, maar het werkt ook ideaal met Quicksilver of een andere launcher. Er zitten nog wat kleine eigenaardigheden in (Bij Hide Apps verdwijnen netjes alle vensters, behalve Finder windows, deze worden geminimaliseerd) maar toch is het erg handig.
Close Apps
Eject
Empty Trash
Hide Apps
Log Out
Mute Sound
Restart
Screen Capture
Shut Down
Sleep Display (Ideaal voor mensen met een iMac die alleen het beeldscherm uit willen zetten!)
Sleep
Start Screen Saver
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
ThnxZpottr schreef op zondag 02 september 2007 @ 10:22:
SRS iWow
[afbeelding]
Het werkt echt perfect!!!
Ook over normale boxen heb je goed geluid!
@bovenstaande, denk dat het voor iedereen verschillend is, het vervormt wel een beetje maar je kan het geluid ook gewoon aanpassen naar jou smaak met die regelaars enzo.
Ik vind het er iig beter op geworden
[ Voor 11% gewijzigd door Underworld op 04-09-2007 18:23 ]
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
@discussie volumelogic/iwow SRS
Ja, VolumeLogic is beter, het is een complete soundprocessor (om precies te zijn een Octimax, google maar eens) Je kan veel beter instellen hoe het geluid veranderd moet worden. iWow SRS is een "simpele" DSP die veel gemakkelijker overstuur gaat.
Ja, VolumeLogic is beter, het is een complete soundprocessor (om precies te zijn een Octimax, google maar eens) Je kan veel beter instellen hoe het geluid veranderd moet worden. iWow SRS is een "simpele" DSP die veel gemakkelijker overstuur gaat.
http://www.last.fm/user/ceynox/
@discussie volumelogic/iwow SRS
ik heb net volumelogic geprobeerd.. Maar ik werd er pers. niet echt warm van..
Heb een MBP, maar het geluid wordt mijn inziens zo samengeknepen dat er helemaal niks meer van overblijft!
nouwja, anderzijds, dynamiek is ook niet meer heel belangrijk op je laptop
ik heb net volumelogic geprobeerd.. Maar ik werd er pers. niet echt warm van..
Heb een MBP, maar het geluid wordt mijn inziens zo samengeknepen dat er helemaal niks meer van overblijft!
nouwja, anderzijds, dynamiek is ook niet meer heel belangrijk op je laptop
De meeste dingen zijn net zo snel te doen met toetsencombo's of 2/3 muisklikken.. Niet echt iets wat ik zal gebruiken ..Hertog schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 17:03:
Dockables
Close Apps - Handig
Eject - zit op toetsenbord
Empty Trash - gewoon op trash klikken
Hide Apps - cmd+H / cmd+shift+H
Log Out - alt+uitknop log out selecteren
Mute Sound - zit op toetsenbord
Restart - alt+uitknop restart selecteren
Screen Capture - cmd+shift+3
Shut Down - uitknop
Sleep - Alt+uitknop en dan sleep selecteren
Start Screen Saver - Handig
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Anoniem: 55194
of command-shift 4 om een screeb-grab te selecterenRobbieB schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:56:
[...]
De meeste dingen zijn net zo snel te doen met toetsencombo's of 2/3 muisklikken.. Niet echt iets wat ik zal gebruiken ..
En ik heb 1 hot corner geconfigureerd om mijn screen-saver te starten
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 55194 op 04-09-2007 20:02 ]
Anoniem: 55194 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 20:01:
of command-shift 4 om een screeb-grab te selecteren.
En ik heb 1 hot corner geconfigureerd om mijn screen-saver te starten.
offtopic:
Je bent geweldig hoor..
Snap nou niet echt wat je post hieraan toevoegt, maar goed..
Je bent geweldig hoor..
Snap nou niet echt wat je post hieraan toevoegt, maar goed..
Dat kan, maar dat is voor iedereen anders. Ik werk graag met toetsenbord, en ik gebruik het nu al vaak (via Quicksilver) voor o.a. empty trash en sleep display. De prullenbak legen na het weg gooien van een of ander bestandje gaat voor mij een stuk sneller via 'apple-spatie, e, t' dan via 'muis naar prullebak, rechtermuisknop, empty trash'. Voor Sleep Display bestaat volgens mij helemaal geen muis- of toetsenbordcombinatie.RobbieB schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:56:
[...]
De meeste dingen zijn net zo snel te doen met toetsencombo's of 2/3 muisklikken.. Niet echt iets wat ik zal gebruiken ..
Mensen die juist graag met de muis werken vinden het misschien handig om in plaats van alle dingen waar je 'hiervoor zit een knop op het toetsenbord' hebt gezet gewoon op een icoontje in de dock te kunnen klikken. Bovendien is het gratis, draait het alleen als je het nodig hebt, en gebruikt de complete map 1,2 MB aan schijfruimte, dus zelfs als je het maar eens per week gebruikt is het geen enorme investering
En mensen die het niet nuttig vinden downloaden het gewoon niet. Ik gebruik ook zeker niet alle tools uit alle vier de delen hoor
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Voor sleep is ook een toetscombinatie alt+cmd+eject. De macbook gaat hiermee in sleep, maar ik neem aan dat dit ook werkt op andere Macs.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.
Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.